LEGE
Nr. 305 din 25 octombrie 2005
pentru acceptarea anexei IV revizuite la Conventia internationala din 1973
pentru prevenirea poluarii de catre nave, modificata prin Protocolul incheiat
la Londra la data de 17 februarie 1978 (MARPOL 73/78), adoptata de Organizatia
Maritima Internationala prin Rezolutia MEPC.115(51) a Comitetului pentru
Protectia Mediului Marin la Londra la 1 aprilie 2004
ACT EMIS DE: PARLAMENT
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 992 din 9 noiembrie 2005
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
Art. 1
Se accepta anexa IV revizuita la Conventia internationala din 1973 pentru
prevenirea poluarii de catre nave, modificata prin Protocolul incheiat la
Londra la data de 17 februarie 1978 (MARPOL 73/78), la care Romania a aderat
prin Legea nr. 6/1993 pentru aderarea Romaniei la Conventia internationala din
1973 pentru prevenirea poluarii de catre nave, modificata prin Protocolul
incheiat la Londra la data de 17 februarie 1978, adoptata de Organizatia
Maritima Internationala prin Rezolutia MEPC.115(51) a Comitetului pentru
Protectia Mediului Marin la Londra la 1 aprilie 2004.
Art. 2
In termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi,
Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului va adopta, prin ordin
al ministrului, normele metodologice de aplicare a prevederilor anexei IV
revizuite la MARPOL 73/78, prevazuta la art. 1.
Art. 3
Prezenta lege intra in vigoare la 30 de zile de la data publicarii in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea
prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei,
republicata.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
ADRIAN NASTASE
p. PRESEDINTELE SENATUI,
TEODOR VIOREL MELESCANU
REZOLUTIA MEPC.115(51)
adoptata la 1 aprilie 2004
AMENDAMENTE LA ANEXA PROTOCOLULUI DIN 1978 REFERITOR LA CONVENTIA
INTERNATIONALA DIN 1973 PENTRU PREVENIREA POLUARII DE CATRE NAVE
(Anexa IV revizuita la MARPOL 73/78)*)
*) Traducere.
Comitetul pentru Protectia Mediului Marin,
amintind art. 38 lit. (a) din Conventia privind crearea Organizatiei
Maritime Internationale (denumita in continuare Organizatia) referitor la
functiile Comitetului pentru Protectia Mediului Marin (denumit in continuare
Comitetul) conferite acestuia prin conventiile internationale pentru prevenirea
si controlul poluarii marine,
notand art. 16 din Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea
poluarii de catre nave (denumita in continuare Conventia din 1973) si art. VI
din Protocolul din 1978 referitor la Conventia internationala din 1973 pentru
prevenirea poluarii de catre nave (denumit in continuare Protocolul din 1978)
care specifica impreuna procedura de amendare a Protocolului din 1978 si
confera organului competent al Organizatiei functia de examinare si adoptare a
amendamentelor la Conventia din 1973, modificata prin Protocolul din 1978
(MARPOL 73/78),
avand in vedere anexa IV, revizuita, la MARPOL 73/78:
1. adopta, in conformitate cu art. 16(2) d) din Conventia din 1973, anexa
IV revizuita la MARPOL 73/78, al carei text este prezentat in anexa la prezenta
rezolutie;
2. stabileste, in conformitate cu art. 16(2) f) (iii) din Conventia din
1973, ca anexa IV revizuita la MARPOL 73/78 se va considera ca fiind acceptata
la data de 1 februarie 2005, cu exceptia cazului in care, inainte de aceasta
data, cel putin o treime din numarul partilor sau partile ale caror flote
comerciale reprezinta in total nu mai putin de 50% din tonajul brut al flotei
comerciale mondiale vor fi notificat Organizatiei obiectiunile lor la aceste
amendamente;
3. invita partile sa noteze ca, in conformitate cu art. 16(2) g) (ii) din
Conventia din 1973, amendamentele vor intra in vigoare la data de 1 august
2005, dupa acceptarea lor in conformitate cu paragraful 2 de mai sus;
4. solicita secretarului general, in conformitate cu art. 16(2) e) din
Conventia din 1973, sa transmita tuturor partilor la MARPOL 73/78 copii
certificate ale prezentei rezolutii si textul amendamentelor continut in anexa;
5. solicita in plus secretarului general sa transmita tuturor membrilor
Organizatiei care nu sunt parti la MARPOL 73/78 copii certificate ale prezentei
rezolutii si ale anexei sale.
ANEXA IV REVIZUITA LA MARPOL 73/78
Reguli pentru prevenirea poluarii cu ape uzate de la nave
CAP. 1
Generalitati
REGULA 1
Definitii
In sensul prezentei anexe:
1. Nava noua inseamna o nava:
1. pentru care s-a incheiat contractul de constructie sau, in lipsa
unui contract de constructie, a carei chila a fost pusa ori care se afla
intr-un stadiu de constructie echivalent la data intrarii in vigoare a
prezentei anexe sau dupa aceasta data; ori
2. a carei livrare are loc la 3 ani sau mai mult de la data intrarii in
vigoare a prezentei anexe.
2. Nava existenta inseamna o nava care nu este o nava noua.
3. Ape uzate inseamna:
1. ape si alte deseuri provenind de la orice tip de closete si pisoare;
2. ape provenind de la lavoare, cazi de spalat si guri de scurgere
situate in spatiile rezervate pentru ingrijire medicala (dispensare, infirmerii
etc.);
3. ape provenind din spatii utilizate pentru transportul animalelor
vii; sau
4. alte ape reziduale, cand sunt amestecate cu scurgerile definite mai
sus.
4. Tanc de colectare inseamna un tanc folosit pentru colectarea si
depozitarea apelor uzate.
5. Uscatul cel mai apropiat. Expresia "de la uscatul cel mai
apropiat" se refera la portiunea de la linia de baza care serveste la
delimitarea marii teritoriale a teritoriului respectiv in conformitate cu
dreptul international; totusi, in sensul prezentei conventii, expresia "de
la uscatul cel mai apropiat" pe coasta nord-estica a Australiei inseamna
de la o linie trasa dintr-un punct al coastei Australiei cu:
latitudinea 11 grade 00' S, longitudinea 142 grade 08' E
pana la punctul cu latitudinea 10 grade 35' S, longitudinea 141 grade
55' E si apoi intre urmatoarele puncte:
latitudine 10 grade 00' S, longitudine 142 grade 00' E
latitudine 9 grade 10' S, longitudine 143 grade 52' E
latitudine 9 grade 00' S, longitudine 144 grade 30' E
latitudine 10 grade 41' S, longitudine 145 grade 00' E
latitudine 13 grade 00' S, longitudine 145 grade 00' E
latitudine 15 grade 00' S, longitudine 146 grade 00' E
latitudine 17 grade 30' S, longitudine 147 grade 00' E
latitudine 21 grade 00' S, longitudine 152 grade 55'E
latitudine 24 grade 30' S, longitudine 154 grade 00' E
si apoi pana la punctul de
latitudine 24 grade 42' S, longitudine 153 grade 15' E pe coasta
Australiei.
6. Voiaj international inseamna un voiaj dintr-o tara in care prezenta
conventie se aplica pana la un port din afara acestei tari sau invers.
7. Persoana inseamna membrul unui echipaj si pasagerii.
8. Data de aniversare inseamna ziua si luna fiecarui an care vor corespunde
datei de expirare a Certificatului international de prevenire a poluarii cu ape
uzate.
REGULA 2
Aplicare
1. Prevederile prezentei anexe se aplica urmatoarelor nave care efectueaza
voiaje internationale:
1. navelor noi cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 400; si
2. navelor noi care au un tonaj brut mai mic de 400, care sunt
autorizate sa transporte mai mult de 15 persoane; si
3. navelor existente cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 400, dupa 5
ani de la intrarea in vigoare a prezentei anexe; si
4. navelor existente cu un tonaj brut mai mic de 400, care sunt
autorizate sa transporte mai mult de 15 persoane, dupa 5 ani de la intrarea in
vigoare a prezentei anexe.
2. Administratia se va asigura ca navele existente mentionate in alin. 1.3
si 1.4 din prezenta regula, ale caror chile au fost puse sau sunt intr-un
stadiu similar de constructie, inainte de data de 2 octombrie 1983, vor fi
echipate, pe cat posibil, pentru descarcarea apelor uzate in conformitate cu
cerintele regulii 11 din prezenta anexa.
REGULA 3
Exceptii
1. Regula 11 din prezenta anexa nu se aplica la:
1. descarcarea apelor uzate dintr-o nava, necesara pentru siguranta
navei si a persoanelor aflate la bord sau pentru salvarea vietii omenesti pe
mare; sau
2. deversarea apelor uzate ca urmare a unei avarii a navei sau a
echipamentului acesteia daca s-au luat toate masurile rationale inainte si dupa
producerea avariei, cu scopul de a preveni sau reduce la minimum deversarea.
CAP. 2
Inspectii si certificare
REGULA 4
Inspectii
1. Fiecare nava careia, conform regulii 2, i se cere sa corespunda
prevederilor prezentei anexe trebuie sa fie supusa inspectiilor specificate mai
jos:
1. o inspectie initiala inainte ca nava sa intre in serviciu sau
inainte de eliberarea pentru prima data a certificatului cerut de regula 5 a
prezentei anexe, ce va include o inspectie completa a structurii navei,
echipamentului, sistemelor, instalatiilor, amenajarilor si materialelor sale in
masura in care nava face obiectul prezentei anexe. Aceasta inspectie trebuie sa
fie astfel efectuata incat sa asigure ca structura navei, echipamentul,
sistemele, instalatiile, amenajarile si materialele sale corespund in intregime
cerintelor aplicabile ale prezentei anexe;
2. o inspectie de reinnoire la intervalele specificate de catre
Administratie, dar fara sa depaseasca 5 ani, cu exceptia cazului in care se
aplica prevederile regulii 8.2, 8.5, 8.6 sau 8.7 din prezenta anexa. Inspectia
de reinnoire trebuie sa fie efectuata astfel incat sa asigure ca structura
navei, echipamentul, sistemele, instalatiile, amenajarile si materialele sale
corespund in intregime cerintelor aplicabile ale prezentei anexe;
3. o inspectie suplimentara, generala sau partiala, dupa caz, trebuie
sa fie efectuata dupa o reparatie care rezulta din investigatiile prevazute de
paragraful 4 al prezentei reguli sau ori de cate ori se fac orice reparatii sau
inlocuiri importante. Aceasta inspectie va fi efectuata astfel incat sa se
asigure ca reparatiile sau inlocuirile necesare au fost efectiv realizate, ca
materialul si calitatea acestor reparatii sau inlocuiri sunt in toate
privintele satisfacatoare si ca nava corespunde in toate privintele cerintelor
prezentei anexe.
2. Administratia trebuie sa stabileasca masurile corespunzatoare pentru
navele care nu fac obiectul prevederilor paragrafului 1 din prezenta regula in
vederea asigurarii ca prevederile aplicabile ale prezentei reguli sunt
respectate.
3. Inspectiile navelor, in ceea ce priveste aplicarea prevederilor
prezentei anexe, trebuie sa fie efectuate de catre inspectori ai administratiei.
Totusi, administratia poate incredinta efectuarea inspectiilor fie
inspectorilor numiti in acest scop, fie organizatiilor recunoscute de ea.
4. O administratie care numeste inspectori sau care recunoaste organizatii
pentru a efectua inspectiile, asa cum sunt stabilite in paragraful 3 din
prezenta regula, trebuie cel putin sa imputerniceasca orice inspector numit sau
organizatie recunoscuta:
1. sa solicite reparatii la nava; si
2. sa efectueze inspectii, daca sunt cerute de autoritatile
corespunzatoare ale statului portului.
Administratia trebuie sa notifice Organizatiei responsabilitatile specifice
si conditiile autoritatii acordate inspectorilor numiti sau organizatiilor
recunoscute in vederea transmiterii partilor prezentei Conventii spre
informarea inspectorilor lor.
5. Daca un inspector numit sau organizatia recunoscuta stabileste ca starea
navei si a echipamentului sau nu corespunde de fapt caracteristicilor din
Certificatul international de prevenire a poluarii cu ape uzate sau se prezinta
astfel incat nava nu este efectiv apta pentru a iesi in mare fara a prezenta o
posibila amenintare de a produce daune mediului marin, inspectorul sau
organizatia respectiva trebuie sa se asigure imediat ca se iau masuri de
remediere si trebuie sa informeze Administratia in timp util. Daca nu se iau
masuri de remediere, certificatul respectiv trebuie sa fie retras si
Administratia trebuie sa fie informata imediat si, daca nava se afla in portul
unei alte parti, autoritatile corespunzatoare ale statului portului trebuie, de
asemenea, informate imediat. Daca un inspector al Administratiei, un inspector
numit sau organizatia recunoscuta a informat autoritatile competente ale
statului portului, guvernul statului portului interesat trebuie sa acorde orice
sprijin necesar acelui inspector al Administratiei, acelui inspector numit sau
acelei organizatii pentru a-si indeplini obligatiile in conformitate cu aceasta
regula. Daca este cazul, guvernul statului portului interesat va actiona astfel
incat sa se asigure ca nava nu va iesi in mare pana cand aceasta nu este apta
sa iasa in mare sau nu va parasi portul pentru a se indrepta spre cel mai
apropiat santier de reparatii decat in cazul in care aceasta nu prezinta o
posibila amenintare de a produce daune mediului marin.
6. In fiecare caz, Administratia interesata trebuie sa garanteze efectuarea
completa si eficienta inspectiei si trebuie sa se angajeze sa asigure masurile
necesare pentru a indeplini aceasta obligatie.
7. Starea navei si a echipamentului sau trebuie sa fie mentinuta conform
prevederilor prezentei Conventii, pentru a asigura ca nava va ramane apta din
toate punctele de vedere pentru a iesi in mare fara a prezenta o posibila
amenintare de a produce daune mediului marin.
8. Dupa terminarea oricarei inspectii a unei nave, conform paragrafului 1
al prezentei reguli, nu trebuie sa se faca nici o modificare a structurii
navei, echipamentului, instalatiilor, amenajarilor sau materialului care fac
obiectul inspectiei fara aprobarea Administratiei, cu exceptia simplei
inlocuiri a unor astfel de echipamente sau instalatii.
9. Ori de cate ori se produce un accident la o nava sau se descopera o
defectiune ce afecteaza in mod substantial rezistenta navei ori eficienta sau
integritatea echipamentului sau prevazute in prezenta anexa, comandantul ori
armatorul navei va raporta cu prima ocazie Administratiei, organizatiei
recunoscute sau inspectorului numit responsabil cu eliberarea certificatului
corespunzator, care va stabili inceperea investigatiilor pentru a stabili daca
este necesara efectuarea unei inspectii conform paragrafului 1 al prezentei
reguli. De asemenea, daca nava se afla intr-un port al altei parti, comandantul
sau armatorul va raporta imediat autoritatilor corespunzatoare ale statului
portului si inspectorul numit sau organizatia recunoscuta se va asigura ca
acest raport a fost facut.
REGULA 5
Eliberarea sau avizarea certificatului
1. Se va elibera un Certificat international pentru prevenirea poluarii cu
ape uzate, dupa o inspectie initiala sau de reinnoire conform prevederilor
regulii 4 din prezenta anexa, oricarei nave care efectueaza voiaje catre
porturile sau terminalele situate in limitele jurisdictiei altor parti la
Conventie. In cazul navelor existente, aceasta cerinta se aplica dupa 5 ani de
la data intrarii in vigoare a prezentei anexe.
2. Certificatul prevazut la paragraful 1 se va elibera sau se va aviza fie
de catre Administratie, fie de catre orice persoane sau organizatii
recunoscute*), autorizate legal de catre aceasta. In fiecare caz, Administratia
isi asuma intreaga responsabilitate pentru Certificat.
------------
*) Se refera la Liniile directoare pentru autorizarea organizatiilor care
actioneaza in numele administratiilor, adoptate de Organizatie prin Rezolutia
A.739(18), si la Specificatiile privind functiile de inspectie si certificare
ale organizatiilor recunoscute care actioneaza in numele Administratiei,
adoptate de Organizatie prin Rezolutia A.789(19).
REGULA 6
Eliberarea sau avizarea unui certificat de catre alt guvern
1. Guvernul unei parti la Conventie poate dispune, la cererea
Administratiei, inspectarea unei nave si, daca considera ca prevederile
prezentei anexe sunt indeplinite, elibereaza navei sau autorizeaza eliberarea
unui Certificat international pentru prevenirea poluarii cu ape uzate si, dupa
caz, avizeaza ori autorizeaza avizarea acestui certificat in conformitate cu
prezenta anexa.
2. O copie a certificatului prevazut la paragraful 1 si o copie a raportului
de inspectie vor fi transmise cat mai curand posibil Administratiei care a
solicitat inspectia.
3. Un certificat astfel emis va contine o declaratie care atesta ca a fost
eliberat la cererea Administratiei si ca va avea aceeasi valoare si va fi recunoscut
ca si certificatul emis conform regulii 5 din prezenta anexa.
4. Nu se va elibera un Certificat international de prevenire a poluarii cu
ape uzate unei nave care este autorizata sa arboreze pavilionul unui stat ce nu
este parte la Conventia din 1973.
REGULA 7
Forma certificatului
Certificatul international de prevenire a poluarii cu ape uzate va fi
redactat in forma corespunzatoare modelului prevazut in apendicele la prezenta
anexa si va fi cel putin in limba engleza, franceza sau spaniola. Daca se
utilizeaza si limba oficiala a tarii emitente, aceasta va prevala in cazul unei
dispute sau contradictii.
REGULA 8
Durata si valabilitatea certificatului
1. Certificatul international pentru prevenirea poluarii cu ape uzate va fi
eliberat pe o perioada specificata de Administratie, care nu va depasi 5 ani.
2.1. In pofida cerintelor paragrafului 1 al prezentei reguli, daca
inspectia de reinnoire este finalizata in decurs de 3 luni inaintea datei de
expirare a certificatului existent, noul certificat va fi valabil de la data
finalizarii inspectiei de reinnoire pana la o data care nu va depasi 5 ani de
la data de expirare a certificatului existent.
2.2. Daca inspectia de reinnoire este finalizata dupa data de expirare a certificatului
existent, noul certificat va fi valabil de la data finalizarii inspectiei de
reinnoire pana la o data care nu va depasi 5 ani de la data de expirare a
certificatului existent.
2.3. Daca inspectia de reinnoire este finalizata cu mai mult de 3 luni
inainte de data de expirare a certificatului existent, noul certificat va fi
valabil de la data finalizarii inspectiei de reinnoire pana la o data care nu
va depasi 5 ani de la data finalizarii inspectiei de reinnoire.
3. Daca un certificat este eliberat pe o perioada mai mica de 5 ani,
Administratia poate prelungi valabilitatea acestuia dincolo de data de expirare
pana la perioada maxima specificata in paragraful 1 al prezentei reguli.
4. Daca o inspectie de reinnoire a fost finalizata si nu se poate elibera
sau pune la dispozitie la bordul navei un nou certificat inaintea datei de
expirare a certificatului existent, persoana sau organizatia autorizata de
Administratie poate aviza certificatul existent si acest certificat va fi
acceptat ca valabil pe o perioada urmatoare care nu va depasi 5 luni de la data
de expirare.
5. Daca in momentul expirarii certificatului o nava nu se afla intr-un port
in care urmeaza sa fie inspectata, Administratia poate extinde perioada de
valabilitate a certificatului, dar aceasta prelungire va fi acordata numai in
scopul de a permite navei sa isi incheie voiajul spre portul in care va fi
inspectata si numai in cazurile in care acest lucru se considera corespunzator
si posibil. Nici un certificat nu trebuie sa fie prelungit pe o perioada mai
mare de 3 luni si, la sosirea in portul in care urmeaza a fi inspectata, o nava
careia i s-a acordat o prelungire nu va fi autorizata ca, in virtutea acestei
prelungiri, sa paraseasca portul fara a avea un nou certificat. Atunci cand
inspectia de reinnoire este finalizata, noul certificat va fi valabil pana la o
data care nu depaseste 5 ani de la data de expirare a certificatului existent
inainte de acordarea prelungirii sale.
6. Un certificat eliberat unei nave angajate in voiaje scurte, care nu a
fost prelungit conform prevederilor paragrafelor anterioare din prezenta
regula, poate fi prelungit de Administratie pentru o perioada de gratie de pana
la o luna de la data de expirare indicata in acest certificat. Daca inspectia
de reinnoire este finalizata, noul certificat va fi valabil pana la o data care
nu va depasi 5 ani de la data de expirare a certificatului existent inainte de
acordarea prelungirii sale.
7. In cazuri speciale, stabilite de catre Administratie, un certificat nou
nu trebuie sa fie datat de la data de expirare a certificatului existent
conform paragrafului 2.2, 5 sau 6 din prezenta regula. In aceste cazuri
speciale, noul certificat va fi valabil pana la o data care nu va depasi 5 ani
de la data finalizarii inspectiei de reinnoire.
8. Un certificat eliberat conform regulii 5 sau 6 din prezenta anexa
inceteaza a mai fi valabil in unul dintre urmatoarele cazuri:
1. daca inspectiile corespunzatoare nu sunt finalizate in decursul
perioadelor specificate conform regulii 4.1 din prezenta anexa; sau
2. la transferarea unei nave sub pavilionul altui stat. Un certificat
nou va fi eliberat numai daca guvernul care emite noul certificat considera ca
nava corespunde pe deplin cerintelor regulilor 4.7 si 4.8 din prezenta anexa.
In cazul unui transfer de pavilion intre parti, daca s-a cerut in decurs de 3
luni dupa efectuarea transferului, guvernul partii al carui pavilion nava a
fost oficial autorizata sa il arboreze va transmite Administratiei, cat mai
curand posibil, copiile certificatului existente la bordul navei inaintea
transferului si, daca este posibil, copiile rapoartelor de inspectie
corespunzatoare.
CAP. 3
Echipament si controlul descarcarii
REGULA 9
Sisteme de ape uzate
1. Fiecare nava careia i se cere ca in conformitate cu regula 2 sa
corespunda prevederilor prezentei anexe trebuie sa fie echipata cu unul dintre
urmatoarele sisteme pentru ape uzate:
1. o instalatie de tratare a apelor uzate care va fi de un tip aprobat
de catre Administratie, tinand seama de standardele si metodele de incercare
elaborate de Organizatie*); sau
2. un sistem pentru malaxare si dezinfectare aprobat de catre
Administratie. Acest sistem va fi prevazut cu mijloacele considerate
satisfacatoare de catre Administratie, pentru depozitarea temporara a apelor
uzate atunci cand nava se afla la o distanta mai mica de 3 mile marine fata de
cel mai apropiat uscat; sau
3. un tanc de colectare a carui capacitate trebuie sa fie suficienta,
dupa aprecierea Administratiei, pentru a colecta toate apele uzate, tinand
seama de conditiile de exploatare, numarul de persoane de la bord si alti
factori semnificativi. Tancul de colectare trebuie sa fie construit astfel
incat sa indeplineasca cerintele Administratiei si trebuie sa aiba un
dispozitiv care sa indice vizual cantitatea continuta.
------------
*) Se refera la Recomandarea privind Standardele internationale referitoare
la efluenti si Liniile directoare pentru testele de performanta pentru
instalatiile de tratare a apelor uzate, adoptate de Organizatie prin Rezolutia
MEPC.2(VI). Pentru navele existente sunt acceptate specificatiile nationale.
REGULA 10
Racorduri standard de descarcare
1. Pentru a permite racordarea tubulaturilor instalatiilor de primire cu
tubulaturile de descarcare ale navei, amandoua tubulaturile trebuie prevazute
cu un racord de descarcare standard in conformitate cu urmatorul tabel:
Dimensiuni standard ale flanselor pentru racordurile de descarcare
________________________________________________________________________________
Descriere Dimensiune
________________________________________________________________________________
Diametrul exterior 210 mm
________________________________________________________________________________
Diametrul interior Corespunzator diametrului exterior al tubulaturii
________________________________________________________________________________
Diametrul cercului 170 mm
buloanelor
________________________________________________________________________________
Fante in flansa 4 gauri echidistante cu diametrul de 18 mm amplasate pe
cercul buloanelor cu diametrul de mai sus si cu fante la
periferia flansei; latimea crestaturii 18 mm
________________________________________________________________________________
Grosimea flansei 16 mm
________________________________________________________________________________
Buloane si piulite: 4, fiecare cu diametrul de 16 mm si de lungime
numar si diametru corespunzatoare
________________________________________________________________________________
Flansa este proiectata pentru tevi cu un diametru interior de maximum 100 mm si
trebuie sa fie din otel sau alt material echivalent avand suprafata plana.
Aceasta flansa, impreuna cu o garnitura adecvata, trebuie sa fie
corespunzatoare
pentru o presiune de lucru de 600 kPa.
________________________________________________________________________________
Pentru navele cu o inaltime de constructie mai mica sau egala cu 5 m,
diametrul interior al racordului de descarcare poate fi de 38 mm.
2. La navele care efectueaza transporturi speciale, de exemplu feriboturile
de pasageri, ca alternativa, tubulaturile de descarcare ale navei pot fi
prevazute cu un racord de descarcare care poate fi acceptat de catre
Administratie, cum ar fi cuplajele de racordare rapida.
REGULA 11
Descarcarea apelor uzate
1. Conform prevederilor regulii 3 din prezenta anexa, descarcarea apelor
uzate in mare este interzisa, cu exceptia urmatoarelor cazuri:
1. nava descarca ape uzate dupa malaxare si dezinfectare folosind un
sistem aprobat de Administratie in conformitate cu regula 9.1.2 din prezenta
anexa la o distanta mai mare de 3 mile marine de la uscatul cel mai apropiat
sau ape uzate care nu sunt malaxate ori dezinfectate la o distanta mai mare de
12 mile marine de la uscatul cel mai apropiat, cu conditia ca, in oricare caz,
apele uzate depozitate in tancuri de colectare sa nu fie descarcate dintr-o
data, ci cu un debit moderat, cu nava in mars cu o viteza de cel putin 4
noduri; debitul de descarcare trebuie sa fie aprobat de Administratie pe baza
normelor elaborate de Organizatie; sau
2. nava are in exploatare o statie de tratare autorizata care a fost
certificata de Administratie sa indeplineasca cerintele de exploatare
mentionate in regula 9.1.1 din prezenta anexa si:
1. rezultatele incercarilor instalatiei sunt inscrise in
Certificatul international de prevenire a poluarii cu ape uzate; si
2. in afara de aceasta, efluentul nu lasa materii solide plutitoare
vizibile pe apa din jur si nici nu produce decolorarea acesteia.
2. Prevederile paragrafului 1 nu se vor aplica navelor exploatate in apele
aflate sub jurisdictia unui stat si nici navelor care fac escala venind din
alte state in momentul in care se afla in aceste ape si descarca ape uzate in
conformitate cu cerinte mai putin riguroase impuse de acest stat.
3. Cand apele uzate sunt amestecate cu deseuri sau cu deseuri din apa
prevazute in alte anexe ale MARPOL 73/78, cerintele acelor anexe trebuie sa fie
indeplinite, in mod suplimentar, si in prezenta anexa.
CAP. 4
Instalatii de primire
REGULA 12
Instalatii de primire
1. Guvernul fiecarei parti la Conventie, care solicita navelor exploatate
in apele aflate sub jurisdictia sa si navelor care traverseaza apele sale sa se
conformeze cerintelor regulii 11.1, se angajeaza sa asigure dotarea porturilor
si terminalelor cu instalatii de primire a apelor uzate, pentru a satisface
necesitatile navelor care le folosesc si fara a provoca intarzieri excesive
acestora.
2. Guvernul fiecarei parti va comunica Organizatiei pentru a transmite
guvernelor contractante interesate toate cazurile in care instalatiile puse la
dispozitie in conformitate cu prezenta regula sunt considerate ca fiind
neadecvate.
APENDICE
MODEL DE CERTIFICAT
CERTIFICAT INTERNATIONAL PENTRU PREVENIREA POLUARII CU APE UZATE
Eliberat in conformitate cu prevederile Conventiei internationale din 1973
pentru prevenirea poluarii de catre nave, astfel cum a fost modificata prin
Protocolul incheiat la Londra la data de 17 februarie 1978 si astfel cum a fost
amendata prin Rezolutia MEPC 115(51), denumita in continuare Conventia, sub
autoritatea Guvernului
.........................................................
(denumirea oficiala completa a tarii)
de catre
.......................................................................
(denumirea oficiala completa a persoanei competente sau a organizatiei
recunoscute conform prevederilor Conventiei)
Caracteristicile navei*1)
Numele navei .............................................................
Numarul sau literele distinctive .........................................
Portul de inregistrare ...................................................
Tonajul brut .............................................................
Numarul de persoane pe care nava este certificata sa le transporte .......
Numar IMO*2) .............................................................
Nava noua/existenta*)
Data la care a fost pusa chila sau la care nava se afla intr-un stadiu
similar de constructie ori, dupa caz, data la care au inceput lucrarile de
transformare sau modificare cu caracter major ................................
------------
*1) Ca alternativa, caracteristicile navei pot fi inscrise orizontal in
casute.
*2) Se face referire la Schema numarului IMO de identificare a navei
adoptata de catre Organizatie prin Rezolutia A.600(15).
*) Se elimina, dupa caz.
Se certifica prin prezentul ca:
1. Nava este echipata cu o instalatie de tratare a apelor
uzate/malaxor/tanc de colectare*), si cu o tubulatura de descarcare in
conformitate cu regulile 9 si 10 din anexa IV la Conventie, dupa cum urmeaza:
1.1.*) Descrierea instalatiei de tratare a apelor uzate:
Tipul instalatiei de tratare a apelor uzate ..........................
Numele producatorului ................................................
Instalatia de tratare a apelor uzate este certificata de Administratie
ca indeplinind urmatoarele standarde referitoare la efluent conform Rezolutiei
MEPC.2(VI)
1.2.*) Descrierea malaxorului:
Tipul malaxorului ....................................................
Numele producatorului ................................................
Calitatea apelor uzate dupa dezinfectare .............................
1.3.*) Descrierea tancului de colectare:
Capacitatea totala a tancului de colectare ........................ mc
Amplasamentul ........................................................
1.4. O tubulatura de descarcare a apelor uzate la o instalatie de
primire, prevazuta cu un racord standard de legatura cu uscatul.
2. Nava a fost inspectata in conformitate cu regula 4 din anexa IV la
Conventie.
3. Inspectia arata ca structura, echipamentul, sistemele, instalatiile,
amenajarile si materialele navei si starea acestora sunt satisfacatoare in
toate privintele si ca nava corespunde cerintelor aplicabile din anexa IV la
Conventie.
Prezentul certificat este valabil pana la ..........................*3) si
este supus inspectiilor efectuate, in concordanta cu regula 4 din anexa IV la
Conventie.
Data finalizarii inspectiei pe care se bazeaza acest certificat:
.............................................
(zi/luna/an)
Eliberat la ..............................................................
(locul eliberarii certificatului)
.................... ..................................................
(data eliberarii) (semnatura persoanei oficiale autorizate care
elibereaza certificatul)
(sigiliul sau stampila autoritatii, dupa caz)
------------
*) Se elimina, dupa caz.
*3) Se insereaza data de expirare, astfel cum se specifica de catre
Administratie in conformitate cu regula 8.1 din anexa IV la Conventie. Ziua si
luna acestei date corespund datei de aniversare, astfel cum s-a definit la
regula 1.8 din anexa IV la Conventie.
AVIZ PENTRU EXTINDEREA VALABILITATII CERTIFICATULUI, DACA ACESTA ESTE
VALABIL MAI PUTIN DE CINCI ANI, CAND SE APLICA REGULA 8.3
Nava indeplineste prevederile relevante ale Conventiei, in conformitate cu
regula 8.3 din anexa IV la Conventie, iar prezentul certificat se va accepta ca
fiind valabil pana la ...............................
Semnat .............................................
(semnatura persoanei oficiale autorizate)
Locul ..............................................
Data ...............................................
(sigiliul sau stampila autoritatii, dupa caz)
EXTINDEREA VALABILITATII CERTIFICATULUI CAND S-A EFECTUAT INSPECTIA DE
REINNOIRE SI CAND SE APLICA REGULA 8.4
Nava indeplineste prevederile relevante ale Conventiei, in conformitate cu
regula 8.4 din anexa IV la Conventie, iar prezentul certificat se va accepta ca
fiind valabil pana la ...............................
Semnat .............................................
(semnatura persoanei oficiale autorizate)
Locul ..............................................
Data ...............................................
(sigiliul sau stampila autoritatii, dupa caz)
AVIZ PENTRU EXTINDEREA VALABILITATII CERTIFICATULUI PANA CAND NAVA AJUNGE
IN PORTUL DE INSPECTIE SAU PENTRU O PERIOADA DE GRATIE CAND SE APLICA REGULA
8.5 SAU REGULA 8.6
Prezentul certificat, in conformitate cu regula 8.5 sau regula 8.6*) din
anexa IV la Conventie, se va accepta ca fiind valabil pana la ................
Semnat .............................................
(semnatura persoanei oficiale autorizate)
Locul ..............................................
Data ...............................................
(sigiliul sau stampila autoritatii, dupa caz)
------------
*) Se elimina, dupa caz.