Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 305 din 25 octombrie 2005

pentru acceptarea anexei IV revizuite la Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de catre nave, modificata prin Protocolul incheiat la Londra la data de 17 februarie 1978 (MARPOL 73/78), adoptata de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia MEPC.115(51) a Comitetului pentru Protectia Mediului Marin la Londra la 1 aprilie 2004

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 992 din  9 noiembrie 2005


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    Art. 1
    Se accepta anexa IV revizuita la Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de catre nave, modificata prin Protocolul incheiat la Londra la data de 17 februarie 1978 (MARPOL 73/78), la care Romania a aderat prin Legea nr. 6/1993 pentru aderarea Romaniei la Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de catre nave, modificata prin Protocolul incheiat la Londra la data de 17 februarie 1978, adoptata de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia MEPC.115(51) a Comitetului pentru Protectia Mediului Marin la Londra la 1 aprilie 2004.
    Art. 2
    In termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului va adopta, prin ordin al ministrului, normele metodologice de aplicare a prevederilor anexei IV revizuite la MARPOL 73/78, prevazuta la art. 1.
    Art. 3
    Prezenta lege intra in vigoare la 30 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

    Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

                    PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                            ADRIAN NASTASE

                       p. PRESEDINTELE SENATUI,
                        TEODOR VIOREL MELESCANU

                        REZOLUTIA MEPC.115(51)
                      adoptata la 1 aprilie 2004

    AMENDAMENTE LA ANEXA PROTOCOLULUI DIN 1978 REFERITOR LA CONVENTIA INTERNATIONALA DIN 1973 PENTRU PREVENIREA POLUARII DE CATRE NAVE

                  (Anexa IV revizuita la MARPOL 73/78)*)

    *) Traducere.

    Comitetul pentru Protectia Mediului Marin,
    amintind art. 38 lit. (a) din Conventia privind crearea Organizatiei Maritime Internationale (denumita in continuare Organizatia) referitor la functiile Comitetului pentru Protectia Mediului Marin (denumit in continuare Comitetul) conferite acestuia prin conventiile internationale pentru prevenirea si controlul poluarii marine,
    notand art. 16 din Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de catre nave (denumita in continuare Conventia din 1973) si art. VI din Protocolul din 1978 referitor la Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de catre nave (denumit in continuare Protocolul din 1978) care specifica impreuna procedura de amendare a Protocolului din 1978 si confera organului competent al Organizatiei functia de examinare si adoptare a amendamentelor la Conventia din 1973, modificata prin Protocolul din 1978 (MARPOL 73/78),
    avand in vedere anexa IV, revizuita, la MARPOL 73/78:
    1. adopta, in conformitate cu art. 16(2) d) din Conventia din 1973, anexa IV revizuita la MARPOL 73/78, al carei text este prezentat in anexa la prezenta rezolutie;
    2. stabileste, in conformitate cu art. 16(2) f) (iii) din Conventia din 1973, ca anexa IV revizuita la MARPOL 73/78 se va considera ca fiind acceptata la data de 1 februarie 2005, cu exceptia cazului in care, inainte de aceasta data, cel putin o treime din numarul partilor sau partile ale caror flote comerciale reprezinta in total nu mai putin de 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale vor fi notificat Organizatiei obiectiunile lor la aceste amendamente;
    3. invita partile sa noteze ca, in conformitate cu art. 16(2) g) (ii) din Conventia din 1973, amendamentele vor intra in vigoare la data de 1 august 2005, dupa acceptarea lor in conformitate cu paragraful 2 de mai sus;
    4. solicita secretarului general, in conformitate cu art. 16(2) e) din Conventia din 1973, sa transmita tuturor partilor la MARPOL 73/78 copii certificate ale prezentei rezolutii si textul amendamentelor continut in anexa;
    5. solicita in plus secretarului general sa transmita tuturor membrilor Organizatiei care nu sunt parti la MARPOL 73/78 copii certificate ale prezentei rezolutii si ale anexei sale.

    ANEXA IV REVIZUITA LA MARPOL 73/78

    Reguli pentru prevenirea poluarii cu ape uzate de la nave

    CAP. 1
    Generalitati

    REGULA 1
    Definitii
    In sensul prezentei anexe:
    1. Nava noua inseamna o nava:
        1. pentru care s-a incheiat contractul de constructie sau, in lipsa unui contract de constructie, a carei chila a fost pusa ori care se afla intr-un stadiu de constructie echivalent la data intrarii in vigoare a prezentei anexe sau dupa aceasta data; ori
        2. a carei livrare are loc la 3 ani sau mai mult de la data intrarii in vigoare a prezentei anexe.
    2. Nava existenta inseamna o nava care nu este o nava noua.
    3. Ape uzate inseamna:
        1. ape si alte deseuri provenind de la orice tip de closete si pisoare;
        2. ape provenind de la lavoare, cazi de spalat si guri de scurgere situate in spatiile rezervate pentru ingrijire medicala (dispensare, infirmerii etc.);
        3. ape provenind din spatii utilizate pentru transportul animalelor vii; sau
        4. alte ape reziduale, cand sunt amestecate cu scurgerile definite mai sus.
    4. Tanc de colectare inseamna un tanc folosit pentru colectarea si depozitarea apelor uzate.
    5. Uscatul cel mai apropiat. Expresia "de la uscatul cel mai apropiat" se refera la portiunea de la linia de baza care serveste la delimitarea marii teritoriale a teritoriului respectiv in conformitate cu dreptul international; totusi, in sensul prezentei conventii, expresia "de la uscatul cel mai apropiat" pe coasta nord-estica a Australiei inseamna de la o linie trasa dintr-un punct al coastei Australiei cu:
        latitudinea 11 grade 00' S, longitudinea 142 grade 08' E
        pana la punctul cu latitudinea 10 grade 35' S, longitudinea 141 grade 55' E si apoi intre urmatoarele puncte:
        latitudine 10 grade 00' S, longitudine 142 grade 00' E
        latitudine 9 grade 10' S, longitudine 143 grade 52' E
        latitudine 9 grade 00' S, longitudine 144 grade 30' E
        latitudine 10 grade 41' S, longitudine 145 grade 00' E
        latitudine 13 grade 00' S, longitudine 145 grade 00' E
        latitudine 15 grade 00' S, longitudine 146 grade 00' E
        latitudine 17 grade 30' S, longitudine 147 grade 00' E
        latitudine 21 grade 00' S, longitudine 152 grade 55'E
        latitudine 24 grade 30' S, longitudine 154 grade 00' E
        si apoi pana la punctul de
        latitudine 24 grade 42' S, longitudine 153 grade 15' E pe coasta Australiei.
    6. Voiaj international inseamna un voiaj dintr-o tara in care prezenta conventie se aplica pana la un port din afara acestei tari sau invers.
    7. Persoana inseamna membrul unui echipaj si pasagerii.
    8. Data de aniversare inseamna ziua si luna fiecarui an care vor corespunde datei de expirare a Certificatului international de prevenire a poluarii cu ape uzate.

    REGULA 2
    Aplicare
    1. Prevederile prezentei anexe se aplica urmatoarelor nave care efectueaza voiaje internationale:
        1. navelor noi cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 400; si
        2. navelor noi care au un tonaj brut mai mic de 400, care sunt autorizate sa transporte mai mult de 15 persoane; si
        3. navelor existente cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 400, dupa 5 ani de la intrarea in vigoare a prezentei anexe; si
        4. navelor existente cu un tonaj brut mai mic de 400, care sunt autorizate sa transporte mai mult de 15 persoane, dupa 5 ani de la intrarea in vigoare a prezentei anexe.
    2. Administratia se va asigura ca navele existente mentionate in alin. 1.3 si 1.4 din prezenta regula, ale caror chile au fost puse sau sunt intr-un stadiu similar de constructie, inainte de data de 2 octombrie 1983, vor fi echipate, pe cat posibil, pentru descarcarea apelor uzate in conformitate cu cerintele regulii 11 din prezenta anexa.

    REGULA 3
    Exceptii
    1. Regula 11 din prezenta anexa nu se aplica la:
        1. descarcarea apelor uzate dintr-o nava, necesara pentru siguranta navei si a persoanelor aflate la bord sau pentru salvarea vietii omenesti pe mare; sau
        2. deversarea apelor uzate ca urmare a unei avarii a navei sau a echipamentului acesteia daca s-au luat toate masurile rationale inainte si dupa producerea avariei, cu scopul de a preveni sau reduce la minimum deversarea.

    CAP. 2
    Inspectii si certificare

    REGULA 4
    Inspectii
    1. Fiecare nava careia, conform regulii 2, i se cere sa corespunda prevederilor prezentei anexe trebuie sa fie supusa inspectiilor specificate mai jos:
        1. o inspectie initiala inainte ca nava sa intre in serviciu sau inainte de eliberarea pentru prima data a certificatului cerut de regula 5 a prezentei anexe, ce va include o inspectie completa a structurii navei, echipamentului, sistemelor, instalatiilor, amenajarilor si materialelor sale in masura in care nava face obiectul prezentei anexe. Aceasta inspectie trebuie sa fie astfel efectuata incat sa asigure ca structura navei, echipamentul, sistemele, instalatiile, amenajarile si materialele sale corespund in intregime cerintelor aplicabile ale prezentei anexe;
        2. o inspectie de reinnoire la intervalele specificate de catre Administratie, dar fara sa depaseasca 5 ani, cu exceptia cazului in care se aplica prevederile regulii 8.2, 8.5, 8.6 sau 8.7 din prezenta anexa. Inspectia de reinnoire trebuie sa fie efectuata astfel incat sa asigure ca structura navei, echipamentul, sistemele, instalatiile, amenajarile si materialele sale corespund in intregime cerintelor aplicabile ale prezentei anexe;
        3. o inspectie suplimentara, generala sau partiala, dupa caz, trebuie sa fie efectuata dupa o reparatie care rezulta din investigatiile prevazute de paragraful 4 al prezentei reguli sau ori de cate ori se fac orice reparatii sau inlocuiri importante. Aceasta inspectie va fi efectuata astfel incat sa se asigure ca reparatiile sau inlocuirile necesare au fost efectiv realizate, ca materialul si calitatea acestor reparatii sau inlocuiri sunt in toate privintele satisfacatoare si ca nava corespunde in toate privintele cerintelor prezentei anexe.
    2. Administratia trebuie sa stabileasca masurile corespunzatoare pentru navele care nu fac obiectul prevederilor paragrafului 1 din prezenta regula in vederea asigurarii ca prevederile aplicabile ale prezentei reguli sunt respectate.
    3. Inspectiile navelor, in ceea ce priveste aplicarea prevederilor prezentei anexe, trebuie sa fie efectuate de catre inspectori ai administratiei. Totusi, administratia poate incredinta efectuarea inspectiilor fie inspectorilor numiti in acest scop, fie organizatiilor recunoscute de ea.
    4. O administratie care numeste inspectori sau care recunoaste organizatii pentru a efectua inspectiile, asa cum sunt stabilite in paragraful 3 din prezenta regula, trebuie cel putin sa imputerniceasca orice inspector numit sau organizatie recunoscuta:
        1. sa solicite reparatii la nava; si
        2. sa efectueze inspectii, daca sunt cerute de autoritatile corespunzatoare ale statului portului.
    Administratia trebuie sa notifice Organizatiei responsabilitatile specifice si conditiile autoritatii acordate inspectorilor numiti sau organizatiilor recunoscute in vederea transmiterii partilor prezentei Conventii spre informarea inspectorilor lor.
    5. Daca un inspector numit sau organizatia recunoscuta stabileste ca starea navei si a echipamentului sau nu corespunde de fapt caracteristicilor din Certificatul international de prevenire a poluarii cu ape uzate sau se prezinta astfel incat nava nu este efectiv apta pentru a iesi in mare fara a prezenta o posibila amenintare de a produce daune mediului marin, inspectorul sau organizatia respectiva trebuie sa se asigure imediat ca se iau masuri de remediere si trebuie sa informeze Administratia in timp util. Daca nu se iau masuri de remediere, certificatul respectiv trebuie sa fie retras si Administratia trebuie sa fie informata imediat si, daca nava se afla in portul unei alte parti, autoritatile corespunzatoare ale statului portului trebuie, de asemenea, informate imediat. Daca un inspector al Administratiei, un inspector numit sau organizatia recunoscuta a informat autoritatile competente ale statului portului, guvernul statului portului interesat trebuie sa acorde orice sprijin necesar acelui inspector al Administratiei, acelui inspector numit sau acelei organizatii pentru a-si indeplini obligatiile in conformitate cu aceasta regula. Daca este cazul, guvernul statului portului interesat va actiona astfel incat sa se asigure ca nava nu va iesi in mare pana cand aceasta nu este apta sa iasa in mare sau nu va parasi portul pentru a se indrepta spre cel mai apropiat santier de reparatii decat in cazul in care aceasta nu prezinta o posibila amenintare de a produce daune mediului marin.
    6. In fiecare caz, Administratia interesata trebuie sa garanteze efectuarea completa si eficienta inspectiei si trebuie sa se angajeze sa asigure masurile necesare pentru a indeplini aceasta obligatie.
    7. Starea navei si a echipamentului sau trebuie sa fie mentinuta conform prevederilor prezentei Conventii, pentru a asigura ca nava va ramane apta din toate punctele de vedere pentru a iesi in mare fara a prezenta o posibila amenintare de a produce daune mediului marin.
    8. Dupa terminarea oricarei inspectii a unei nave, conform paragrafului 1 al prezentei reguli, nu trebuie sa se faca nici o modificare a structurii navei, echipamentului, instalatiilor, amenajarilor sau materialului care fac obiectul inspectiei fara aprobarea Administratiei, cu exceptia simplei inlocuiri a unor astfel de echipamente sau instalatii.
    9. Ori de cate ori se produce un accident la o nava sau se descopera o defectiune ce afecteaza in mod substantial rezistenta navei ori eficienta sau integritatea echipamentului sau prevazute in prezenta anexa, comandantul ori armatorul navei va raporta cu prima ocazie Administratiei, organizatiei recunoscute sau inspectorului numit responsabil cu eliberarea certificatului corespunzator, care va stabili inceperea investigatiilor pentru a stabili daca este necesara efectuarea unei inspectii conform paragrafului 1 al prezentei reguli. De asemenea, daca nava se afla intr-un port al altei parti, comandantul sau armatorul va raporta imediat autoritatilor corespunzatoare ale statului portului si inspectorul numit sau organizatia recunoscuta se va asigura ca acest raport a fost facut.

    REGULA 5
    Eliberarea sau avizarea certificatului
    1. Se va elibera un Certificat international pentru prevenirea poluarii cu ape uzate, dupa o inspectie initiala sau de reinnoire conform prevederilor regulii 4 din prezenta anexa, oricarei nave care efectueaza voiaje catre porturile sau terminalele situate in limitele jurisdictiei altor parti la Conventie. In cazul navelor existente, aceasta cerinta se aplica dupa 5 ani de la data intrarii in vigoare a prezentei anexe.
    2. Certificatul prevazut la paragraful 1 se va elibera sau se va aviza fie de catre Administratie, fie de catre orice persoane sau organizatii recunoscute*), autorizate legal de catre aceasta. In fiecare caz, Administratia isi asuma intreaga responsabilitate pentru Certificat.
------------
    *) Se refera la Liniile directoare pentru autorizarea organizatiilor care actioneaza in numele administratiilor, adoptate de Organizatie prin Rezolutia A.739(18), si la Specificatiile privind functiile de inspectie si certificare ale organizatiilor recunoscute care actioneaza in numele Administratiei, adoptate de Organizatie prin Rezolutia A.789(19).

    REGULA 6
    Eliberarea sau avizarea unui certificat de catre alt guvern
    1. Guvernul unei parti la Conventie poate dispune, la cererea Administratiei, inspectarea unei nave si, daca considera ca prevederile prezentei anexe sunt indeplinite, elibereaza navei sau autorizeaza eliberarea unui Certificat international pentru prevenirea poluarii cu ape uzate si, dupa caz, avizeaza ori autorizeaza avizarea acestui certificat in conformitate cu prezenta anexa.
    2. O copie a certificatului prevazut la paragraful 1 si o copie a raportului de inspectie vor fi transmise cat mai curand posibil Administratiei care a solicitat inspectia.
    3. Un certificat astfel emis va contine o declaratie care atesta ca a fost eliberat la cererea Administratiei si ca va avea aceeasi valoare si va fi recunoscut ca si certificatul emis conform regulii 5 din prezenta anexa.
    4. Nu se va elibera un Certificat international de prevenire a poluarii cu ape uzate unei nave care este autorizata sa arboreze pavilionul unui stat ce nu este parte la Conventia din 1973.

    REGULA 7
    Forma certificatului
    Certificatul international de prevenire a poluarii cu ape uzate va fi redactat in forma corespunzatoare modelului prevazut in apendicele la prezenta anexa si va fi cel putin in limba engleza, franceza sau spaniola. Daca se utilizeaza si limba oficiala a tarii emitente, aceasta va prevala in cazul unei dispute sau contradictii.

    REGULA 8
    Durata si valabilitatea certificatului
    1. Certificatul international pentru prevenirea poluarii cu ape uzate va fi eliberat pe o perioada specificata de Administratie, care nu va depasi 5 ani.
    2.1. In pofida cerintelor paragrafului 1 al prezentei reguli, daca inspectia de reinnoire este finalizata in decurs de 3 luni inaintea datei de expirare a certificatului existent, noul certificat va fi valabil de la data finalizarii inspectiei de reinnoire pana la o data care nu va depasi 5 ani de la data de expirare a certificatului existent.
    2.2. Daca inspectia de reinnoire este finalizata dupa data de expirare a certificatului existent, noul certificat va fi valabil de la data finalizarii inspectiei de reinnoire pana la o data care nu va depasi 5 ani de la data de expirare a certificatului existent.
    2.3. Daca inspectia de reinnoire este finalizata cu mai mult de 3 luni inainte de data de expirare a certificatului existent, noul certificat va fi valabil de la data finalizarii inspectiei de reinnoire pana la o data care nu va depasi 5 ani de la data finalizarii inspectiei de reinnoire.
    3. Daca un certificat este eliberat pe o perioada mai mica de 5 ani, Administratia poate prelungi valabilitatea acestuia dincolo de data de expirare pana la perioada maxima specificata in paragraful 1 al prezentei reguli.
    4. Daca o inspectie de reinnoire a fost finalizata si nu se poate elibera sau pune la dispozitie la bordul navei un nou certificat inaintea datei de expirare a certificatului existent, persoana sau organizatia autorizata de Administratie poate aviza certificatul existent si acest certificat va fi acceptat ca valabil pe o perioada urmatoare care nu va depasi 5 luni de la data de expirare.
    5. Daca in momentul expirarii certificatului o nava nu se afla intr-un port in care urmeaza sa fie inspectata, Administratia poate extinde perioada de valabilitate a certificatului, dar aceasta prelungire va fi acordata numai in scopul de a permite navei sa isi incheie voiajul spre portul in care va fi inspectata si numai in cazurile in care acest lucru se considera corespunzator si posibil. Nici un certificat nu trebuie sa fie prelungit pe o perioada mai mare de 3 luni si, la sosirea in portul in care urmeaza a fi inspectata, o nava careia i s-a acordat o prelungire nu va fi autorizata ca, in virtutea acestei prelungiri, sa paraseasca portul fara a avea un nou certificat. Atunci cand inspectia de reinnoire este finalizata, noul certificat va fi valabil pana la o data care nu depaseste 5 ani de la data de expirare a certificatului existent inainte de acordarea prelungirii sale.
    6. Un certificat eliberat unei nave angajate in voiaje scurte, care nu a fost prelungit conform prevederilor paragrafelor anterioare din prezenta regula, poate fi prelungit de Administratie pentru o perioada de gratie de pana la o luna de la data de expirare indicata in acest certificat. Daca inspectia de reinnoire este finalizata, noul certificat va fi valabil pana la o data care nu va depasi 5 ani de la data de expirare a certificatului existent inainte de acordarea prelungirii sale.
    7. In cazuri speciale, stabilite de catre Administratie, un certificat nou nu trebuie sa fie datat de la data de expirare a certificatului existent conform paragrafului 2.2, 5 sau 6 din prezenta regula. In aceste cazuri speciale, noul certificat va fi valabil pana la o data care nu va depasi 5 ani de la data finalizarii inspectiei de reinnoire.
    8. Un certificat eliberat conform regulii 5 sau 6 din prezenta anexa inceteaza a mai fi valabil in unul dintre urmatoarele cazuri:
        1. daca inspectiile corespunzatoare nu sunt finalizate in decursul perioadelor specificate conform regulii 4.1 din prezenta anexa; sau
        2. la transferarea unei nave sub pavilionul altui stat. Un certificat nou va fi eliberat numai daca guvernul care emite noul certificat considera ca nava corespunde pe deplin cerintelor regulilor 4.7 si 4.8 din prezenta anexa. In cazul unui transfer de pavilion intre parti, daca s-a cerut in decurs de 3 luni dupa efectuarea transferului, guvernul partii al carui pavilion nava a fost oficial autorizata sa il arboreze va transmite Administratiei, cat mai curand posibil, copiile certificatului existente la bordul navei inaintea transferului si, daca este posibil, copiile rapoartelor de inspectie corespunzatoare.

    CAP. 3
    Echipament si controlul descarcarii

    REGULA 9
    Sisteme de ape uzate
    1. Fiecare nava careia i se cere ca in conformitate cu regula 2 sa corespunda prevederilor prezentei anexe trebuie sa fie echipata cu unul dintre urmatoarele sisteme pentru ape uzate:
        1. o instalatie de tratare a apelor uzate care va fi de un tip aprobat de catre Administratie, tinand seama de standardele si metodele de incercare elaborate de Organizatie*); sau
        2. un sistem pentru malaxare si dezinfectare aprobat de catre Administratie. Acest sistem va fi prevazut cu mijloacele considerate satisfacatoare de catre Administratie, pentru depozitarea temporara a apelor uzate atunci cand nava se afla la o distanta mai mica de 3 mile marine fata de cel mai apropiat uscat; sau
        3. un tanc de colectare a carui capacitate trebuie sa fie suficienta, dupa aprecierea Administratiei, pentru a colecta toate apele uzate, tinand seama de conditiile de exploatare, numarul de persoane de la bord si alti factori semnificativi. Tancul de colectare trebuie sa fie construit astfel incat sa indeplineasca cerintele Administratiei si trebuie sa aiba un dispozitiv care sa indice vizual cantitatea continuta.
------------
    *) Se refera la Recomandarea privind Standardele internationale referitoare la efluenti si Liniile directoare pentru testele de performanta pentru instalatiile de tratare a apelor uzate, adoptate de Organizatie prin Rezolutia MEPC.2(VI). Pentru navele existente sunt acceptate specificatiile nationale.

    REGULA 10
    Racorduri standard de descarcare
    1. Pentru a permite racordarea tubulaturilor instalatiilor de primire cu tubulaturile de descarcare ale navei, amandoua tubulaturile trebuie prevazute cu un racord de descarcare standard in conformitate cu urmatorul tabel:

    Dimensiuni standard ale flanselor pentru racordurile de descarcare
________________________________________________________________________________
     Descriere                           Dimensiune
________________________________________________________________________________
Diametrul exterior      210 mm
________________________________________________________________________________
Diametrul interior      Corespunzator diametrului exterior al tubulaturii
________________________________________________________________________________
Diametrul cercului      170 mm
buloanelor
________________________________________________________________________________
Fante in flansa         4 gauri echidistante cu diametrul de 18 mm amplasate pe
                        cercul buloanelor cu diametrul de mai sus si cu fante la
                        periferia flansei; latimea crestaturii 18 mm
________________________________________________________________________________
Grosimea flansei        16 mm
________________________________________________________________________________
Buloane si piulite:     4, fiecare cu diametrul de 16 mm si de lungime
numar si diametru       corespunzatoare
________________________________________________________________________________
Flansa este proiectata pentru tevi cu un diametru interior de maximum 100 mm si
trebuie sa fie din otel sau alt material echivalent avand suprafata plana.
Aceasta flansa, impreuna cu o garnitura adecvata, trebuie sa fie corespunzatoare
pentru o presiune de lucru de 600 kPa.
________________________________________________________________________________

    Pentru navele cu o inaltime de constructie mai mica sau egala cu 5 m, diametrul interior al racordului de descarcare poate fi de 38 mm.
    2. La navele care efectueaza transporturi speciale, de exemplu feriboturile de pasageri, ca alternativa, tubulaturile de descarcare ale navei pot fi prevazute cu un racord de descarcare care poate fi acceptat de catre Administratie, cum ar fi cuplajele de racordare rapida.

    REGULA 11
    Descarcarea apelor uzate
    1. Conform prevederilor regulii 3 din prezenta anexa, descarcarea apelor uzate in mare este interzisa, cu exceptia urmatoarelor cazuri:
        1. nava descarca ape uzate dupa malaxare si dezinfectare folosind un sistem aprobat de Administratie in conformitate cu regula 9.1.2 din prezenta anexa la o distanta mai mare de 3 mile marine de la uscatul cel mai apropiat sau ape uzate care nu sunt malaxate ori dezinfectate la o distanta mai mare de 12 mile marine de la uscatul cel mai apropiat, cu conditia ca, in oricare caz, apele uzate depozitate in tancuri de colectare sa nu fie descarcate dintr-o data, ci cu un debit moderat, cu nava in mars cu o viteza de cel putin 4 noduri; debitul de descarcare trebuie sa fie aprobat de Administratie pe baza normelor elaborate de Organizatie; sau
        2. nava are in exploatare o statie de tratare autorizata care a fost certificata de Administratie sa indeplineasca cerintele de exploatare mentionate in regula 9.1.1 din prezenta anexa si:
            1. rezultatele incercarilor instalatiei sunt inscrise in Certificatul international de prevenire a poluarii cu ape uzate; si
            2. in afara de aceasta, efluentul nu lasa materii solide plutitoare vizibile pe apa din jur si nici nu produce decolorarea acesteia.
    2. Prevederile paragrafului 1 nu se vor aplica navelor exploatate in apele aflate sub jurisdictia unui stat si nici navelor care fac escala venind din alte state in momentul in care se afla in aceste ape si descarca ape uzate in conformitate cu cerinte mai putin riguroase impuse de acest stat.
    3. Cand apele uzate sunt amestecate cu deseuri sau cu deseuri din apa prevazute in alte anexe ale MARPOL 73/78, cerintele acelor anexe trebuie sa fie indeplinite, in mod suplimentar, si in prezenta anexa.

    CAP. 4
    Instalatii de primire

    REGULA 12
    Instalatii de primire
    1. Guvernul fiecarei parti la Conventie, care solicita navelor exploatate in apele aflate sub jurisdictia sa si navelor care traverseaza apele sale sa se conformeze cerintelor regulii 11.1, se angajeaza sa asigure dotarea porturilor si terminalelor cu instalatii de primire a apelor uzate, pentru a satisface necesitatile navelor care le folosesc si fara a provoca intarzieri excesive acestora.
    2. Guvernul fiecarei parti va comunica Organizatiei pentru a transmite guvernelor contractante interesate toate cazurile in care instalatiile puse la dispozitie in conformitate cu prezenta regula sunt considerate ca fiind neadecvate.

    APENDICE

                             MODEL DE CERTIFICAT

    CERTIFICAT INTERNATIONAL PENTRU PREVENIREA POLUARII CU APE UZATE

    Eliberat in conformitate cu prevederile Conventiei internationale din 1973 pentru prevenirea poluarii de catre nave, astfel cum a fost modificata prin Protocolul incheiat la Londra la data de 17 februarie 1978 si astfel cum a fost amendata prin Rezolutia MEPC 115(51), denumita in continuare Conventia, sub
autoritatea Guvernului .........................................................
                              (denumirea oficiala completa a tarii)
de catre .......................................................................
         (denumirea oficiala completa a persoanei competente sau a organizatiei recunoscute conform prevederilor Conventiei)

    Caracteristicile navei*1)
    Numele navei .............................................................
    Numarul sau literele distinctive .........................................
    Portul de inregistrare ...................................................
    Tonajul brut .............................................................
    Numarul de persoane pe care nava este certificata sa le transporte .......
    Numar IMO*2) .............................................................
    Nava noua/existenta*)
    Data la care a fost pusa chila sau la care nava se afla intr-un stadiu similar de constructie ori, dupa caz, data la care au inceput lucrarile de transformare sau modificare cu caracter major ................................

------------
    *1) Ca alternativa, caracteristicile navei pot fi inscrise orizontal in casute.
    *2) Se face referire la Schema numarului IMO de identificare a navei adoptata de catre Organizatie prin Rezolutia A.600(15).
    *) Se elimina, dupa caz.

    Se certifica prin prezentul ca:
    1. Nava este echipata cu o instalatie de tratare a apelor uzate/malaxor/tanc de colectare*), si cu o tubulatura de descarcare in conformitate cu regulile 9 si 10 din anexa IV la Conventie, dupa cum urmeaza:
        1.1.*) Descrierea instalatiei de tratare a apelor uzate:
        Tipul instalatiei de tratare a apelor uzate ..........................
        Numele producatorului ................................................
        Instalatia de tratare a apelor uzate este certificata de Administratie ca indeplinind urmatoarele standarde referitoare la efluent conform Rezolutiei MEPC.2(VI)
        1.2.*) Descrierea malaxorului:
        Tipul malaxorului ....................................................
        Numele producatorului ................................................
        Calitatea apelor uzate dupa dezinfectare .............................
        1.3.*) Descrierea tancului de colectare:
        Capacitatea totala a tancului de colectare ........................ mc
        Amplasamentul ........................................................
        1.4. O tubulatura de descarcare a apelor uzate la o instalatie de primire, prevazuta cu un racord standard de legatura cu uscatul.
    2. Nava a fost inspectata in conformitate cu regula 4 din anexa IV la Conventie.
    3. Inspectia arata ca structura, echipamentul, sistemele, instalatiile, amenajarile si materialele navei si starea acestora sunt satisfacatoare in toate privintele si ca nava corespunde cerintelor aplicabile din anexa IV la Conventie.
    Prezentul certificat este valabil pana la ..........................*3) si este supus inspectiilor efectuate, in concordanta cu regula 4 din anexa IV la Conventie.
    Data finalizarii inspectiei pe care se bazeaza acest certificat:
.............................................
                 (zi/luna/an)
    Eliberat la ..............................................................
                               (locul eliberarii certificatului)

    ....................     ..................................................
     (data eliberarii)         (semnatura persoanei oficiale autorizate care
                                           elibereaza certificatul)
                              (sigiliul sau stampila autoritatii, dupa caz)

------------
    *) Se elimina, dupa caz.
    *3) Se insereaza data de expirare, astfel cum se specifica de catre Administratie in conformitate cu regula 8.1 din anexa IV la Conventie. Ziua si luna acestei date corespund datei de aniversare, astfel cum s-a definit la regula 1.8 din anexa IV la Conventie.

    AVIZ PENTRU EXTINDEREA VALABILITATII CERTIFICATULUI, DACA ACESTA ESTE VALABIL MAI PUTIN DE CINCI ANI, CAND SE APLICA REGULA 8.3

    Nava indeplineste prevederile relevante ale Conventiei, in conformitate cu regula 8.3 din anexa IV la Conventie, iar prezentul certificat se va accepta ca fiind valabil pana la ...............................

                  Semnat .............................................
                           (semnatura persoanei oficiale autorizate)
                  Locul ..............................................
                  Data ...............................................
                        (sigiliul sau stampila autoritatii, dupa caz)

    EXTINDEREA VALABILITATII CERTIFICATULUI CAND S-A EFECTUAT INSPECTIA DE REINNOIRE SI CAND SE APLICA REGULA 8.4

    Nava indeplineste prevederile relevante ale Conventiei, in conformitate cu regula 8.4 din anexa IV la Conventie, iar prezentul certificat se va accepta ca fiind valabil pana la ...............................

                  Semnat .............................................
                           (semnatura persoanei oficiale autorizate)
                  Locul ..............................................
                  Data ...............................................
                        (sigiliul sau stampila autoritatii, dupa caz)

    AVIZ PENTRU EXTINDEREA VALABILITATII CERTIFICATULUI PANA CAND NAVA AJUNGE IN PORTUL DE INSPECTIE SAU PENTRU O PERIOADA DE GRATIE CAND SE APLICA REGULA 8.5 SAU REGULA 8.6

    Prezentul certificat, in conformitate cu regula 8.5 sau regula 8.6*) din anexa IV la Conventie, se va accepta ca fiind valabil pana la ................

                  Semnat .............................................
                           (semnatura persoanei oficiale autorizate)
                  Locul ..............................................
                  Data ...............................................
                        (sigiliul sau stampila autoritatii, dupa caz)

------------
    *) Se elimina, dupa caz.

                                            


SmartCity5

COMENTARII la Legea 305/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 305 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 305/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu