Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 28 din 26 aprilie 1995

pentru ratificarea Acordului dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Libaneze privind promovarea si protejarea reciproca a investitiilor si a protocolului-anexa, semnate la Bucuresti la 18 octombrie 1994

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 78 din 28 aprilie 1995


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Acordul dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Libaneze privind promovarea si protejarea reciproca a investitiilor si protocolul-anexa, care face parte integranta din acord, semnate la Bucuresti la 18 octombrie 1994.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 19 decembrie 1994, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                        PRESEDINTELE SENATUI
                    prof. univ. dr. OLIVIU GHERMAN

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 10 aprilie 1995, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                 p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                            RADU BERCEANU

                               ACORD
intre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Libaneze privind promovarea si protejarea reciproca a investitiilor

    Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Libaneze, denumite in cele ce urmeaza parti contractante,
    dorind sa incurajeze cooperarea economica in avantajul reciproc al ambelor state,
    intentionand sa creeze si sa mentina conditii favorabile pentru investitiile investitorilor unei parti contractante pe teritoriul celeilalte parti contractante,
    recunoscand necesitatea promovarii si protejarii investitiilor straine in scopul cresterii prosperitatii economice a ambelor state,
    au convenit cele ce urmeaza:

    Art. 1
    Definitii
    In sensul acestui acord:
    (1) Termenul investitor se refera, in legatura cu fiecare parte contractanta, la:
    a) persoane fizice care, in conformitate cu legislatia acelei parti contractante, sunt considerate a fi cetatenii sai;
    b) persoane juridice, incluzand societati comerciale, corporatii, asociatii de afaceri si alte organizatii, care sunt constituite sau altfel organizate, in mod corespunzator, in conformitate cu legislatia acelei parti contractante, si isi au sediul impreuna cu activitatile economice efective pe teritoriul aceleiasi parti contractante.
    Cu toate prevederile acestui subparagraf, acest acord se aplica si societatilor de tip holding sau offshore, inregistrate pe teritoriul oricareia dintre partile contractante.
    (2) Termenul investitii va include orice fel de active si in special, dar nu exclusiv:
    a) drepturi de proprietate asupra bunurilor mobile si imobile, precum si alte drepturi reale, cum ar fi ipoteci si garantii;
    b) actiuni, parti sociale sau orice alt fel de participare la societati;
    c) drepturi de creanta sau orice alte drepturi privind prestatii care au o valoare economica;
    d) drepturi de proprietate intelectuala, cum sunt: drepturi de autor, brevete, design sau modele industriale, marci de comert sau de serviciu, nume comerciale, know-how si goodwill, precum si orice alte drepturi similare recunoscute de legislatia partilor contractante;
    e) concesiuni in conformitate cu dreptul public, incluzand concesiuni privind prospectarea, extractia sau exploatarea resurselor naturale, precum si alte drepturi conferite prin lege, prin contract sau prin hotararea autoritatilor, in conformitate cu legea.
    Orice modificare a formei in care sunt investite sau reinvestite activele nu va afecta caracterul lor de investitie.
    (3) Termenul venituri inseamna sumele produse de o investitie si include, in special, dar nu exclusiv, profituri, dividende, dobanzi, sporuri de capital, redevente, prime de conducere, drepturi de asistenta tehnica sau alte onorarii, indiferent de forma in care este platit venitul.
    (4) Termenul teritoriu desemneaza teritoriul partilor contractante, inclusiv marea teritoriala, precum si zona economica exclusiva, asupra carora statul respectiv, in concordanta cu legislatia sa si cu dreptul international, isi exercita suveranitatea, drepturi suverane si jurisdictie.
    Art. 2
    Promovare, admitere
    (1) Fiecare parte contractanta va promova, pe cat posibil, investitiile efectuate pe teritoriul sau de catre investitorii celeilalte parti contractante si va admite aceste investitii in conformitate cu legile si reglementarile sale.
    (2) Daca o parte contractanta a admis o investitie pe teritoriul sau, ea va acorda, in conformitate cu legile si reglementarile sale, autorizatiile necesare in legatura cu acea investitie, inclusiv autorizatiile pentru angajarea de personal de conducere si tehnic, la alegerea sa, indiferent de nationalitate.
    Art. 3
    Protejare, tratament
    (1) Fiecare parte contractanta va proteja pe teritoriul sau investitiile efectuate, in conformitate cu legile si reglementarile sale, de investitorii celeilalte parti contractante si nu va afecta prin masuri nerezonabile sau discriminatorii managementul, intretinerea, folosinta, fructificarea, extinderea, vanzarea sau lichidarea acestor investitii. In particular, fiecare parte contractanta sau autoritatile sale competente va emite autorizatiile necesare mentionate la art. 2 paragraful 2 din acest acord.
    (2) Fiecare parte contractanta va asigura un tratament just si echitabil pe teritoriul sau investitiilor investitorilor celeilalte parti contractante. Acest tratament nu va fi mai putin favorabil decat cel acordat de fiecare parte contractanta investitiilor efectuate pe teritoriul sau de catre investitorii proprii sau decat cel acordat de fiecare parte contractanta investitiilor efectuate pe teritoriul sau de catre investitorii oricarui stat tert, daca acest din urma tratament este mai favorabil. Cu toate acestea, in cazul Libanului, acest subparagraf nu se aplica tratamentului acordat investitorilor altor tari arabe.
    (3) Tratamentul natiunii celei mai favorizate nu va fi interpretat ca obligatie a unei parti contractante de a extinde asupra investitorilor si investitiilor celeilalte parti contractante avantajele rezultate din orice uniune vamala sau economica existenta sau viitoare, zona de comert liber sau organizatie economica regionala, la care oricare dintre partile contractante este sau devine membru. Acest tratament nu se va referi nici la avantajele pe care oricare parte contractanta le acorda investitorilor unui stat tert in virtutea unui acord de evitare a dublei impuneri sau altor acorduri, pe baza de reciprocitate, referitoare la probleme fiscale.
    Art. 4
    Transferul liber
    (1) Fiecare parte contractanta pe al carui teritoriu s-au efectuat investitii de catre investitorii celeilalte parti contractante va acorda acelor investitori transferul liber al platilor in legatura cu aceste investitii, in special al:
    a) veniturilor conform art. 1 paragraful 3 din acest acord;
    b) sumelor provenind din imprumuturi contractate sau alte obligatii contractuale asumate, pentru investitie; si
    c) sumelor provenind din vanzarea totala sau partiala, instrainarea sau lichidarea investitiei.
    (2) Daca nu s-a convenit altfel cu investitorul, transferurile se vor efectua in conformitate cu legile si reglementarile in vigoare ale partii contractante pe teritoriul careia s-a efectuat investitia, la cursul de schimb al pietei aplicabil de catre banci la data transferului.
    Art. 5
    Deposedare, despagubire
    (1) Nici una dintre partile contractante nu va lua, fie direct, fie indirect, masuri de expropriere, nationalizare sau alte masuri de aceasta natura sau cu acelasi efect impotriva investitiilor investitorilor celeilalte parti contractante, decat daca masurile sunt luate in interes public asa cum s-a stabilit prin lege, pe o baza nediscriminatorie si in conformitate cu procedura legala si cu conditia sa fie luate prin acordarea unei despagubiri efective si adecvate. Despagubirea, inclusiv dobanda, se va stabili in valuta convertibila si se va plati, fara intarziere, investitorului indreptatit sa o primeasca. Sumele rezultate vor fi in mod liber si prompt transferabile.
    (2) Investitorii uneia dintre partile contractante ale caror investitii au suferit pierderi datorita razboiului sau oricarui alt conflict armat, revolutiei, starii de necesitate sau rebeliunii, care au avut loc pe teritoriul celeilalte parti contractante, vor beneficia, din partea acesteia din urma, de un tratament in conformitate cu art. 3 paragraful 2 din acest acord, cu exceptia prevederii mentionate in ultima propozitie a acestuia. Ei vor fi indreptatiti, in toate cazurile, la o despagubire adecvata.
    Art. 6
    Investitii anterioare acordului
    Prezentul acord se va aplica si investitiilor efectuate pe teritoriul unei parti contractante, in conformitate cu legile si reglementarile sale, de catre investitorii celeilalte parti contractante, anterior intrarii in vigoare a acestui acord. Totusi, acordul nu se va aplica in cazul diferendelor care au aparut inainte de intrarea sa in vigoare.
    Art. 7
    Alte obligatii
    (1) Daca legislatia oricarei parti contractante indreptateste investitiile investitorilor celeilalte parti contractante la un tratament mai favorabil decat cel prevazut de acest acord, respectiva legislatie va prevala acestui acord, in masura in care este mai favorabila.
    (2) Fiecare parte contractanta va respecta orice alte obligatii pe care si le-a asumat privind investitiile efectuate pe teritoriul sau de investitorii celeilalte parti contractante.
    Art. 8
    Principiul subrogarii
    Daca oricare parte contractanta sau agentia desemnata de ea face plati unora dintre investitorii sai de baza unei garantii financiare impotriva riscurilor necomerciale, pe care a acordat-o in legatura cu o investitie de pe teritoriul celeilalte parti contractante, acesta din urma va recunoaste, in virtutea principiului subrogarii, cesiunea oricarui drept sau titlu al acestui investitor catre prima parte contractanta sau catre agentia desemnata de ea. Cealalta parte contractanta va fi indreptatita sa deduca taxele si celelalte obligatii cu caracter public datorate si platibile de catre investitor.
    Art. 9
    Reglementarea diferendelor intre o parte contractanta si un investitor al celeilalte parti contractante
    (1) In scopul reglementarii diferendelor in legatura cu investitiile intre o parte contractanta si un investitor al celeilalte parti contractante, vor avea loc consultari intre partile interesate in vederea solutionarii cazului, pe cat posibil, pe cale amiabila.
    (2) Daca aceste consultari nu conduc la o solutie in termen de 6 luni de la data cererii de reglementare, investitorul poate supune diferendul, la alegerea sa, spre solutionare la:
    a) instanta judecatoreasca competenta a partii contractante pe teritoriul careia s-a efectuat investitia; sau
    b) Centrul International pentru Reglementarea Diferendelor relative de Investitii (I.C.S.I.D.), prevazut la Conventia pentru reglementarea diferendelor relative la investitii intre state si persoane ale altor state, deschisa spre semnare la Washington la 18 martie 1965; sau
    c) un tribunal arbitral ad-hoc, care, daca nu s-a convenit altfel intre partile la diferend, va fi constituit pe baza regulilor de arbitraj al Comisiei Natiunilor Unite pentru Drept Comercial International (UNCITRAL).
    (3) Partea contractanta care este parte la diferend nu va invoca niciodata, pe durata procedurilor privind diferendele referitoare la investitii, ca aparare, imunitatea sa sau faptul ca investitorul a primit o despagubire in cadrul unui contract de asigurare acoperind integral sau partial prejudiciul ori pierderea suferita.
    Art. 10
    Reglementarea diferendelor intre partile contractante
    (1) Diferendele dintre partile contractante privind interpretarea sau aplicarea prevederilor acestui acord vor fi solutionate pe canale diplomatice.
    (2) Daca cele doua parti contractante nu pot ajunge la un acord in termen de 12 luni de la declansarea diferendului dintre ele, acesta, la cererea oricarei parti contractante, se va supune unui tribunal arbitral compus din trei membri. Fiecare parte contractanta va numi un arbitru, iar cei doi arbitri vor numi un presedinte care va fi cetatean al unui stat tert.
    (3) Daca una dintre partile contractante nu a numit propriul arbitru si nu a dat curs invitatiei celeilalte parti contractante sa faca numirea in termen de doua luni, arbitrul va fi numit, la cererea acestei parti contractante, de catre presedintele Curtii Internationale de Justitie.
    (4) Daca ambii arbitri nu pot ajunge la un acord privind alegerea presedintelui in termen de doua luni dupa numirea lor, acesta va fi numit, la cererea oricarei parti contractante, de catre presedintele Curtii Internationale de Justitie.
    (5) Daca, in cazurile specificate in paragrafele (3) si (4) ale acestui articol, presedintele Curtii Internationale de Justitie este impiedicat sa-si indeplineasca functia sa sau daca este cetatean al uneia dintre partile contractante, numirea se va face de catre vicepresedinte si, daca acesta din urma este impiedicat sau daca este cetatean al uneia dintre partile contractante, numirea se va face de catre judecatorul cu cel mai inalt grad al Curtii Internationale de Justitie, care nu este cetatean al uneia dintre partile contractante.
    (6) In lipsa altor prevederi ale partilor contractante, tribunalul isi va stabili procedura.
    (7) Fiecare parte contractanta va suporta cheltuielile arbitrului pe care l-a numit si ale reprezentarii sale in procedurile arbitrale. Cheltuielile pentru presedinte si celelalte cheltuieli vor fi suportate in parti egale de catre partile contractante.
    (8) Hotararile tribunalului sunt definitive si obligatorii pentru fiecare parte contractanta.
    Art. 11
    Prevederi finale
    (1) Acest acord va intra in vigoare la 30 de zile de la data la care partile contractante isi vor fi notificat indeplinirea cerintelor legale pentru intrarea in vigoare a acestui acord si va ramane in vigoare pentru o perioada initiala de 10 ani. Daca o notificare oficiala de denuntare nu este transmisa cu 6 luni inainte de expirarea acestui termen, acordul va fi considerat ca reinnoit, in aceleasi conditii, pentru noi perioade de 10 ani.
    (2) In cazul unei notificari oficiale de denuntare a prezentului acord, prevederile art. 1 - 10 vor continua sa fie in vigoare pentru o perioada de inca 10 ani pentru investitiile efectuate inainte de a se transmite notificarea oficiala.
    Drept pentru care, subsemnatii, pe deplin autorizati de catre guvernele respective, au semnat acest acord.
    Incheiat la Bucuresti la 18 octombrie 1994, in doua exemplare originale, in limbile romana, araba si engleza, fiecare text fiind egal autentic. In cazul unor diferente de interpretare, textul in limba engleza va prevala.

                      Pentru Guvernul Romaniei,
                      PRIM-MINISTRU
                      NICOLAE VACAROIU

                      Pentru Guvernul Republicii Libaneze,
                      PRIM-MINISTRU
                      RAFIC HARIRI

                           PROTOCOL
la Acordul dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Libaneze privind promovarea si protejarea reciproca a investitiilor

    Ambele parti la prezentul acord au convenit urmatoarea prevedere, care este considerata parte integranta din acord:
    In legatura cu paragraful 2 al art. 5 din acordul mentionat, despagubirea, in cazul Libanului, va fi acordata in conformitate cu normele si reglementarile care guverneaza Corporatia Nationala de Garantare a Investitiilor.

                      Pentru Guvernul Romaniei,
                      PRIM-MINISTRU
                      NICOLAE VACAROIU

                      Pentru Guvernul Republicii Libaneze,
                      PRIM MINISTRU
                      RAFIC HARIRI



SmartCity5

COMENTARII la Legea 28/1995

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 28 din 1995
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 28/1995
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu