Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 191 din 23 iunie 2005

pentru ratificarea Conventiei dintre Romania si Republica Ungara privind controlul traficului de frontiera rutier si feroviar, semnata la Bucuresti la 27 aprilie 2004

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 571 din  4 iulie 2005


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Conventia dintre Romania si Republica Ungara privind controlul traficului de frontiera rutier si feroviar, semnata la Bucuresti la 27 aprilie 2004.

    Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

                    PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                             ADRIAN NASTASE

                         PRESEDINTELE SENATUI
                            NICOLAE VACAROIU

                                CONVENTIE
intre Romania si Republica Ungara privind controlul traficului de frontiera rutier si feroviar

    Romania si Republica Ungara, denumite in continuare state contractante, apreciind experienta si rezultatele de pana acum, obtinute in controlul traficului de frontiera,
    avand intentia de a facilita controlul traficului de frontiera in punctele de trecere a frontierei rutiere si feroviare, precum si de a simplifica si fluidiza trecerea peste frontiera comuna,
    au hotarat incheierea prezentei conventii dupa cum urmeaza:

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    In intelesul prezentei conventii, expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:
    1. controlul traficului de frontiera - activitatea de serviciu desfasurata de personalul de serviciu al statelor contractante, in locurile de trecere a frontierei deschise traficului de frontiera sau in alte locuri desemnate pentru control, pentru trecerea legala a persoanelor si bunurilor, de asemenea, pentru impiedicarea trecerii ilegale a frontierei, precum si pentru prevenirea si intreruperea altor actiuni ilegale;
    2. stat de teritoriu - acel stat contractant pe al carui teritoriu personalul de serviciu al celuilalt stat contractant efectueaza controlul traficului de frontiera, respectiv unde cei care presteaza servicii isi desfasoara activitatea;
    3. stat vecin - acel stat contractant al carui personal de serviciu executa controlul traficului de frontiera pe teritoriul statului de teritoriu;
    4. cei care presteaza servicii - acele persoane fizice sau juridice care, in statul de teritoriu, desfasoara activitati legate de controlul traficului de frontiera pe teritoriul punctului de trecere, in locurile desemnate pentru acestea, precum si angajatii acestora, in special: comisionari vamali, transportatori, agenti de schimb valutar, precum si cei care efectueaza cantarirea mijloacelor de transport;
    5. teritoriul de functionare - acea parte a statului de teritoriu unde personalul de serviciu al statului vecin are dreptul sa controleze traficul de frontiera;
    6. personal de serviciu - acele persoane care executa controlul traficului de frontiera in cadrul atributiilor legale, conform legislatiei lor interne, precum si persoanele care au dreptul si sunt imputernicite sa execute controlul asupra indeplinirii serviciului;
    7. bunuri - marfurile, inclusiv vietatile, orice alte produse, mijloacele de transport, precum si valorile ce intra sub incidenta dispozitiilor legale valutare;
    8. instalatii de telecomunicatii si transfer al datelor - mijloacele de comunicatii cu si fara fir, retelele, mijloacele de legatura prin satelit si instalatiile tehnice si radiocomunicatii, inclusiv sistemele de antene;
    9. loc de serviciu pentru controlul traficului de frontiera - punctul de trecere a frontierei de stat sau o parte a acestuia, infiintat in scopul controlului traficului de frontiera.
    Art. 2
    Prezenta conventie contine principiile si regulile cooperarii in cursul efectuarii controlului traficului de frontiera al persoanelor si marfurilor, precum si al mijloacelor de transport care trec frontiera de stat.
    Art. 3
    (1) Pe baza prezentei conventii, statele contractante simplifica, fluidizeaza si coreleaza controlul traficului de frontiera.
    (2) Pentru realizarea acestui scop, statele contractante infiinteaza, de comun acord, pe teritoriul unuia sau al altuia dintre statele contractante, puncte de trecere a frontierei de stat.
    (3) Autoritatile de control al traficului de frontiera ale unuia dintre statele contractante pot efectua pe teritoriul de functionare, situat pe teritoriul celuilalt stat contractant, controlul trecerii frontierei in ambele sensuri.
    (4) Guvernele statelor contractante reglementeaza prin acord separat:
    a) infiintarea sau desfiintarea punctului de trecere a frontierei de stat, orarul de functionare, caracterul traficului si modificarea acestuia;
    b) acele tronsoane de cale ferata pe care personalul de serviciu al statului vecin poate efectua, in statul de teritoriu, controlul traficului de frontiera din mers pe trenurile de persoane;
    c) teritoriul de functionare;
    d) detaliile cooperarii, potrivit alin. (1), pe baza legislatiei interne in vigoare;
    e) reglementarile referitoare la infiintarea si sarcinile punctului comun de contact;
    f) introducerea si reglementarea controlului comun al traficului de frontiera, potrivit alin. (3) al art. 6.
    (5) Statele contractante isi rezerva dreptul ca in situatii deosebite sa transfere, pe o perioada determinata si cu caracter temporar, controlul traficului de frontiera de pe teritoriul celuilalt stat contractant pe propriul teritoriu. Referitor la asemenea mutari, statele contractante se vor informa reciproc, neintarziat.
    Art. 4
    (1) In cazul traficului rutier, teritoriul de functionare poate cuprinde:
    a) incaperile de serviciu stabilite ale statului vecin, infiintate pentru controlul traficului de frontiera;
    b) alte obiective stabilite prin regulamentul de functionare al punctului de trecere a frontierei;
    c) drumul dintre frontiera de stat si locul de serviciu de control al traficului de frontiera.
    (2) In cazul traficului feroviar, teritoriul de functionare poate cuprinde:
    a) incaperile de serviciu stabilite prin regulamentul de functionare al punctului de trecere a frontierei de stat, infiintate pentru controlul traficului de frontiera de statul vecin, in statiile de cale ferata desemnate;
    b) liniile desemnate pe teritoriul statiilor de cale ferata, cu peroanele aferente;
    c) incaperile ce servesc controlului traficului de frontiera al persoanelor si marfurilor;
    d) mijloacele de transport feroviar aflate in stationare si in mers.
    (3) Autoritatile responsabile cu controlul traficului de frontiera ale statelor contractante stabilesc, de comun acord cu organele feroviare, acele trenuri de persoane pe care efectueaza controlul traficului de frontiera in mers.

    CAP. 2
    Controlul traficului de frontiera

    Art. 5
    (1) Personalul de serviciu al statului vecin efectueaza controlul traficului de frontiera pe teritoriul de functionare, in conformitate cu dispozitiile prezentei conventii, pe baza legislatiei lui interne, in aceeasi masura si cu aceleasi consecinte juridice ca si cand acesta ar fi executat pe teritoriul propriu. Aceasta activitate nu poate fi restrictionata de statul de teritoriu, care nu poate dispune nici alte obligatii.
    (2) Actele de autoritate aplicate pe teritoriul de functionare de catre personalul de serviciu al statului vecin, pe baza legislatiei lui interne, trebuie considerate ca si cum ar fi efectuate in localitatea statului vecin pe teritoriul caruia se afla punctul de trecere a frontierei care ii apartine.
    (3) Daca actiunea care contravine legislatiei statului vecin referitoare la trecerea frontierei de catre persoane, introducerea, scoaterea si tranzitarea bunurilor este comisa pe teritoriul de functionare, atunci aceasta trebuie considerata ca si cum ar fi fost savarsita in acea localitate a statului vecin pe al carui teritoriu se gaseste punctul de trecere a frontierei care ii apartine.
    (4) Dispozitiile alin. (1) - (3) trebuie aplicate in mod corespunzator celor care presteaza serviciul si activitatii desfasurate de acestia.
    (5) In alte situatii prevaleaza normele juridice ale statului de teritoriu.
    Art. 6
    (1) In teritoriul de functionare, controlul traficului de frontiera efectuat de catre personalul de serviciu al statului contractant de pe teritoriul caruia se iese devanseaza controlul efectuat de personalul de serviciu al statului contractant pe teritoriul caruia se intra, cu exceptia situatiei in care personalul de serviciu al statului contractant de pe teritoriul caruia se iese renunta la control si informeaza despre aceasta personalul de serviciu al statului vecin. Personalul de serviciu care efectueaza controlul la intrare incepe activitatea atunci cand personalul de serviciu al statului vecin il informeaza cu privire la terminarea propriului control.
    (2) Dupa inceperea efectuarii controlului traficului de frontiera de catre personalul de serviciu al statului contractant pe teritoriul caruia se intra, personalul de serviciu al statului contractant de pe teritoriul caruia se iese nu mai este indreptatit sa efectueze controlul traficului de frontiera. In situatii justificate, personalul de serviciu al statului contractant de pe teritoriul caruia se iese este in drept sa efectueze, cu acordul prealabil al personalului de serviciu al statului contractant pe al carui teritoriu se intra, repetarea controlului traficului de frontiera.
    (3) Personalul de serviciu al statelor contractante poate sa efectueze controlul traficului de frontiera si in comun.
    Art. 7
    (1) Personalul de serviciu al statelor contractante, de comun acord, la controlul efectuat in loc comun si pe timpul controlului in mers, poate sa nu respecte ordinea prevazuta la art. 6 alin. (1) din prezenta conventie, in situatia in care aceasta este necesara pentru usurarea sau cresterea rapiditatii controlului traficului de frontiera. Intr-o asemenea situatie, personalul de serviciu al statului contractant pe teritoriul caruia se intra poate sa retina sau sa intoarca persoane ori sa retina bunuri numai dupa incheierea controlului traficului de frontiera al personalului de serviciu al statului contractant de pe teritoriul caruia se iese. In acest caz, persoanele implicate sunt predate personalului de serviciu al statului contractant de pe teritoriul caruia se iese. Personalul de serviciu al statului contractant de pe teritoriul caruia se iese are prioritate in retinerea persoanei implicate.
    (2) Masurile enumerate la alin. (1) trebuie aplicate in mod corespunzator in privinta retinerii, confiscarii si predarii bunurilor.
    Art. 8
    (1) In cursul controlului traficului de frontiera prevazut la art. 6 din prezenta conventie, personalul de serviciu al statului vecin are dreptul sa retina, sa intoarca sau sa transporte inapoi cu forta persoanele pe teritoriul propriului lor stat.
    (2) Personalul de serviciu al statului vecin, in cursul executarii controlului traficului de frontiera, nu are dreptul sa il retina pe cetateanul statului de teritoriu pe teritoriul de stat al acestuia ori sa il transporte pe teritoriul statului vecin; are insa dreptul sa il conduca la locul de serviciu pentru controlul traficului de frontiera propriu.
    (3) La aplicarea masurilor efectuate conform prevederilor alin. (1) si (2), trebuie asigurata participarea neintarziata a persoanei de serviciu a statului de teritoriu.
    (4) Dispozitiile alin. (1) - (3) nu aduc atingere normelor juridice privind dreptul de azil ale statului de teritoriu.
    Art. 9
    (1) Sumele de bani incasate de personalul de serviciu al statului vecin in cursul efectuarii controlului traficului de frontiera in statul de teritoriu ori cele aduse in interesul serviciului, alte valori si bunurile retinute sau confiscate pot fi transportate pe teritoriul statului vecin.
    (2) Dispozitiile alin. (1) trebuie aplicate in mod corespunzator in ceea ce priveste sumele de bani incasate sau duse de cei care presteaza servicii, precum si alte bunuri aduse de ei in cursul desfasurarii activitatilor aprobate.
    Art. 10
    (1) Nu se poate refuza intoarcerea pe teritoriul statului contractant de pe teritoriul caruia se iese persoanelor intoarse de personalul de serviciu al statului contractant pe teritoriul caruia se intra. La nevoie, personalul de serviciu al statului contractant de pe teritoriul caruia se iese poate transporta inapoi aceasta persoana, chiar si cu forta.
    (2) Personalul de serviciu al statului contractant de pe teritoriul caruia se iese nu poate refuza readucerea si reprimirea acelor bunuri a caror introducere nu a fost aprobata de personalul de serviciu al statului contractant pe al carui teritoriu se intra.
    (3) Acele bunuri care au fost intoarse in statul vecin de personalul de serviciu al statului vecin in cursul controlului la iesire sau acelea care inainte de inceperea controlului de intrare al personalului de serviciu al statului de teritoriu sunt transportate inapoi pe teritoriul statului vecin, la cererea persoanelor interesate, nu intra sub incidenta reglementarilor juridice privind iesirea din tara ale statului de teritoriu si nici nu pot fi obiectul procedurii de control la iesire a acestui stat.
    Art. 11
    (1) Personalul de serviciu al statelor contractante se informeaza reciproc, la nevoie, asupra masurilor luate in cursul indeplinirii sarcinilor prevazute in prezenta conventie, precum si in privinta limitarilor de trafic introduse temporar si a obstacolelor de circulatie aparute.
    (2) In punctele de trecere a frontierei rutiere si feroviare personalul de serviciu al statelor contractante va adopta masuri comune, corelate, in interesul reducerii timpilor de asteptare in traficul de persoane si de marfuri, precum si in scopul prevenirii si eliminarii obstacolelor de circulatie aparute.
    Art. 12
    (1) In situatiile justificate de interesele economice sau sociale, autoritatile competente de control al traficului de frontiera ale statelor contractante pot aproba deschiderea ocazionala a frontierei de stat in scopul trecerii frontierei de catre persoane si bunuri in afara punctelor permanente de trecere a frontierei.
    (2) Cererea privind trecerea frontierei de stat, in afara punctelor de trecere a acesteia, trebuie inaintata cu cel putin 30 (treizeci) de zile inainte de data planificata.
    (3) Statele contractante isi imputernicesc guvernele ca, in scopul vizitarii monumentelor arhitectonice, valorilor naturale, precum si al utilizarii potecilor turistice, aflate in apropierea frontierei de stat comune, sa incheie intelegeri internationale in care sa stabileasca locurile prin care persoanele interesate pot trece frontiera de stat comuna si in afara punctelor de trecere a frontierei aflate in functiune.

    CAP. 3
    Personalul de serviciu

    Art. 13
    Personalul de serviciu al statului vecin, in scopul executarii serviciului in statul de teritoriu si pe timpul calatoriei la si de la locul de serviciu, poate sa poarte uniforma, ecusonul si armamentul de serviciu (pistol) si poate lua, de asemenea, echipamentul de serviciu necesar, inclusiv cainii de serviciu. Armamentul de serviciu poate fi folosit in statul de teritoriu doar pentru legitima aparare.
    Art. 14
    (1) Autoritatile statului de teritoriu asigura personalului de serviciu al statului vecin in teritoriul de functionare, pe timpul indeplinirii atributiilor de serviciu, aceleasi protectie si ajutor ca si pentru personalul de serviciu propriu. Dispozitiile penale ale statului de teritoriu referitoare la protectia persoanelor oficiale si a activitatilor desfasurate de acestea in cursul indeplinirii atributiunilor de serviciu se vor aplica si in cazul actiunilor ilegale savarsite in statul de teritoriu impotriva personalului de serviciu al statului vecin, pe timpul sau in legatura cu executarea serviciului.
    (2) Personalul de serviciu al statului vecin are dreptul sa indeparteze, cu utilizarea mijloacelor coercitive, acele persoane care prin comportamentul lor perturba ordinea din incaperile de serviciu ale statului vecin, controlul traficului de frontiera, respectiv pun in pericol nemijlocit viata, integritatea corporala sau securitatea bunurilor altora ori ale personalului de serviciu. Personalul de serviciu al statului de teritoriu trebuie informat fara intarziere referitor la masura luata, care va acorda ajutor la cerere. Mijloacele coercitive si modul de folosire a acestora sunt in conformitate cu legislatia interna a statului vecin.
    (3) Autoritatile statului de teritoriu pot cerceta incaperile de serviciu ale statului vecin numai cu acordul autoritatilor competente ale statului vecin.
    (4) In cazul savarsirii infractiunilor si contraventiilor in statul de teritoriu, prevazute in legislatia acestuia, de catre personalul de serviciu al statului vecin, autoritatea competenta a statului de teritoriu este obligata sa informeze neintarziat autoritatea ierarhic superioara a faptuitorului.
    Art. 15
    Actiunile civile in despagubiri pentru acele pagube produse de personalul de serviciu al statului vecin in teritoriul de functionare, pentru care raspunderea apartine statului, intra sub incidenta jurisdictiei statului vecin ca si cand actiunea pagubitoare s-ar fi produs in statul vecin. In cursul promovarii unor asemenea actiuni, cetatenii statului de teritoriu beneficiaza de acelasi tratament ca si cetatenii statului vecin.
    Art. 16
    (1) Daca persoana de serviciu a statului vecin, pe timpul sau in legatura cu executarea serviciului in statul de teritoriu, isi pierde viata, este ranita ori bunurile aflate ori purtate asupra sa sunt deteriorate ori distruse, atunci pentru actiunea civila in despagubire se va aplica legislatia in vigoare din statul vecin.
    (2) Persoana de serviciu, respectiv persoana in drept sa fie despagubita, poate sa isi promoveze actiunea civila in despagubire, rezultata din faptele prevazute la alin. (1), la instanta oricarui stat contractant.
    (3) Hotararile definitive pronuntate de instante si tranzactiile judiciare, care au fost emise cu respectarea regulilor privind competenta judecatoreasca, in conformitate cu prevederile alin. (2), de instanta unuia dintre statele contractante, avand ca obiect actiunea civila in despagubire precizata la alin. (1), respectiv au fost incheiate in fata unei asemenea instante, vor fi executate pe teritoriul celuilalt stat contractant, in conformitate cu acordul de asistenta judiciara reciproca aflat in vigoare intre cele doua state.
    (4) Dispozitiile alin. (1) - (3) trebuie aplicate cu acelasi inteles in scopul promovarii cererilor de despagubire pentru pagubele produse de persoana de serviciu a statului vecin in statul de teritoriu, pe timpul sederii in interes de serviciu, dar nu in timpul indeplinirii serviciului. Pentru solutionarea cererii de despagubire dispun de competenta juridica, potrivit alegerii celui care a suferit paguba, in aceeasi masura, instantele statului contractant de la locul producerii pagubei sau de pe raza de domiciliu a celui care a produs paguba.
    Art. 17
    (1) Personalul de serviciu al statului vecin poate trece frontiera de stat romano-ungara cu permisul de trecere a frontierei, denumit in continuare permis, emis in baza acordului international aflat in vigoare intre Romania si Republica Ungara privind unificarea actelor necesare trecerii frontierei de stat in interes de serviciu.
    (2) Posesorul permisului are dreptul sa treaca frontiera de stat romano-ungara, in scopul ajungerii la locul de serviciu, pentru indeplinirea serviciului, prin punctul de trecere a frontierei de stat cel mai apropiat de locul de serviciu.
    (3) Posesorul permisului, pe timpul indeplinirii serviciului, are dreptul sa se afle fara nici un fel de limitari pe teritoriul de functionare, precum si in zonele statiilor de cale ferata deschise publicului.

    CAP. 4
    Locurile de serviciu pentru controlul traficului de frontiera si personalul care presteaza servicii

    Art. 18
    (1) In punctele de trecere a frontierei rutiere, incaperile de serviciu necesare personalului de serviciu al statului vecin, pentru aplicarea prezentei conventii in statul de teritoriu, vor fi asigurate de statul de teritoriu. Autoritatile competente ale statelor contractante vor conveni cu utilizatorul in legatura cu folosirea, intretinerea si alte conditii de utilizare a incaperilor si obiectivelor de serviciu, prin contracte de drept civil.
    (2) Societatile de cai ferate ale statelor contractante sunt obligate sa asigure conditiile pentru executarea controlului in mers, sa stabileasca compartimentele de serviciu din vagoanele de cale ferata, incaperile de serviciu necesare in statiile terminale ale tronsoanelor de cale ferata desemnate pentru control, in statiile de cale ferata de frontiera si sa asigure folosirea gratuita a acestora.
    Art. 19
    (1) Locurile de serviciu pentru controlul traficului de frontiera ale statului vecin trebuie marcate cu inscriptii oficiale, cu stema statului si cu drapel.
    (2) Pe locurile de serviciu ale personalului de serviciu al statului vecin inscriptiile trebuie aplicate in limbile romana si maghiara.
    Art. 20
    (1) Sunt scutite de la plata taxelor vamale, impozitelor, altor taxe si sarcini fiscale si nu intra sub incidenta interdictiilor economice si a limitarilor de introducere sau scoatere:
    a) acele bunuri (in special: materialele, mijloacele si instalatiile necesare asigurarii serviciului si traficului) care sosesc pentru locul de serviciu de control al traficului de frontiera al statului vecin si servesc controlului traficului de frontiera;
    b) acele bunuri care servesc uzului oficial al organelor de control al traficului de frontiera si al celor care presteaza servicii sau cele care servesc necesitatilor de uz personal ale persoanelor de serviciu ori ale celor care presteaza servicii, apartinand statului vecin, pe timpul executarii serviciului in statul de teritoriu;
    c) acele autovehicule care sunt utilizate de personalul de serviciu sau de cei care presteaza servicii, in statul de teritoriu, pentru indeplinirea serviciului.
    (2) Bunurile prevazute la alin. (1) pot fi introduse temporar de pe teritoriul unuia dintre statele contractante pe teritoriul celuilalt stat contractant, cu obligatia scoaterii acestora. Bunurile prevazute la alin. (1) lit. a), introduse si scoase in acest mod, vor fi trecute intr-o lista, intocmita in 3 (trei) exemplare, dintre care un exemplar va fi inmanat organului vamal competent al celuilalt stat contractant.
    (3) Inscrisurile, documentele si purtatorii de date necesari indeplinirii serviciului, aflati asupra persoanelor de serviciu ale statului vecin, sunt scutiti, in statul de teritoriu, de cercetare si retinere.
    Art. 21
    (1) Coletele de serviciu expediate in alt mod decat prin posta de organele de control al traficului de frontiera ale statului vecin, pe adresa organelor lor aflate in statul de teritoriu si invers, pot fi transmise fara taxe.
    (2) Aceste colete de serviciu sunt scutite de verificari si retinere, cu exceptia situatiei in care exista o banuiala intemeiata ca sunt in legatura cu savarsirea unei infractiuni. La acest control este necesara prezenta persoanelor de serviciu ale ambelor state contractante.
    (3) Coletele de serviciu trebuie prevazute cu stampila sau cu alt mod de sigilare, apartinand organului de control al traficului de frontiera expeditor.
    Art. 22
    (1) Statul de teritoriu permite organelor de control al traficului de frontiera ale statului vecin, pentru indeplinirea activitatilor desfasurate in statul de teritoriu, fara plata taxelor vamale, impozitelor, a altor taxe si sarcini fiscale, sa instaleze, sa utilizeze, sa intretina, sa modifice (modernizeze) si sa desfiinteze instalatiile de telecomunicatii si transmitere a datelor, precum si sa le conecteze la obiectivele corespunzatoare ale statului vecin.
    (2) Pentru infiintarea, mentinerea si asigurarea functionarii instalatiilor de telecomunicatii si transmitere a datelor trebuie aplicate prevederile legislatiei interne a statului de teritoriu.
    (3) Legaturile de transmisiuni dintre organele de serviciu ale statului vecin, prevazute la alin. (1), pot fi utilizate numai in interes de serviciu.
    (4) Aceste comunicari sunt considerate ca trafic intern al statului vecin.
    (5) Personalul statului vecin, care asigura functionarea si intretinerea instalatiilor de telecomunicatii si transmitere a datelor, poate intra pe teritoriul statului de teritoriu in scopul montarii si intretinerii instalatiilor. In acest scop poate trece frontiera de stat cu mijloacele de transport si poate trece mijloacele necesare efectuarii lucrarilor. Inaintea inceperii activitatii lui este obligat sa se prezinte la personalul de serviciu competent al statului de teritoriu.
    Art. 23
    (1) Persoanele statului vecin, care presteaza servicii in legatura cu controlul traficului de frontiera, sunt scutite, in ceea ce priveste aceasta activitate, de obtinerea permisului de munca in statul de teritoriu. Cel care presteaza servicii notifica autoritatilor competente ale statului de teritoriu, in conformitate cu prevederile legale in vigoare ale acestuia, fara plata unor taxe, activitatea ce o desfasoara. Activitatea poate fi inceputa numai dupa obtinerea avizului acestei autoritati.
    (2) Intrarea pe teritoriul punctului de trecere a frontierei si sederea in statul de teritoriu a celor care presteaza servicii este reglementata de legislatia statului de teritoriu.
    (3) Cei care presteaza servicii au dreptul, in statul de teritoriu, sa instaleze si sa exploateze, in locul de serviciu de control al traficului de frontiera al statului vecin, echipamente de telecomunicatii si transmitere a datelor si sa le conecteze la reteaua statului vecin.
    (4) Alin. (2) si (5) ale art. 22 din prezenta conventie trebuie aplicate in mod corespunzator si in cazul echipamentelor de telecomunicatii si transmitere a datelor apartinand celor care presteaza servicii.
    Art. 24
    Cei care presteaza servicii vor conveni, separat, cu administratorul punctului de trecere a frontierei in legatura cu utilizarea obiectivelor si incaperilor apartinatoare locurilor de serviciu ale statului vecin aflate in statul de teritoriu, precum si in legatura cu asigurarea de servicii si contravaloarea acestora.

    CAP. 5
    Aplicarea conventiei

    Art. 25
    (1) In scopul aplicarii prezentei conventii, guvernele statelor contractante infiinteaza Comisia mixta romano-ungara de trafic de frontiera, denumita in continuare Comisia mixta, formata din reprezentantii autoritatilor lor competente.
    (2) Comisia mixta adopta regulamentul de functionare si isi stabileste sarcinile de detaliu.
    (3) Comisia mixta tine sedinte, pe baza intelegerii dintre autoritatile competente, ori de cate ori este nevoie, dar cel putin o data pe an, alternativ pe teritoriul Romaniei si al Republicii Ungare.

    CAP. 6
    Dispozitii finale

    Art. 26
    Dispozitiile prezentei conventii nu aduc atingere obligatiilor statelor contractante, ce decurg din alte instrumente juridice internationale.
    Art. 27
    Statele contractante vor aplica in mod corespunzator, la punctul comun de contact si la cei ce executa serviciul acolo, prevederile art. 13 - 17, ale art. 18 alin. (1) si ale art. 19 - 22 din prezenta conventie.
    Art. 28
    (1) Divergentele rezultate din interpretarea sau aplicarea prezentei conventii vor fi rezolvate de statele contractante prin negocieri, in cadrul Comisiei mixte, iar in cazul in care nu se ajunge la o solutie, pe cale diplomatica.
    (2) Aplicarea prezentei conventii poate fi suspendata temporar, in totalitate sau partial, de oricare stat contractant, din motive de securitate nationala, de ordine publica ori de sanatate publica. Referitor la introducerea sau la revocarea unei asemenea masuri, trebuie informat neintarziat, pe cale diplomatica, celalalt stat contractant. Introducerea, respectiv anularea suspendarii, in situatiile care reclama masuri imediate, produce efecte odata cu primirea notei diplomatice, iar in alte cazuri, in a 15-a (cincisprezecea) zi dupa primirea acesteia.
    Art. 29
    (1) Prezenta conventie trebuie ratificata in conformitate cu legislatia interna a statelor contractante. Conventia intra in vigoare in a 15-a (cincisprezecea) zi de la data primirii ultimei note diplomatice privind ratificarea.
    (2) Prezenta conventie se incheie pe o perioada nedeterminata. Ea poate fi denuntata, in scris, pe cale diplomatica, de oricare stat contractant. Conventia isi inceteaza valabilitatea dupa trecerea a 6 (sase) luni de la primirea comunicarii privind denuntarea.
    (3) Statele contractante pot modifica prezenta conventie, de comun acord, in scris. Amendamentele intra in vigoare potrivit dispozitiilor alin. (1).
    (4) Incepand cu ziua intrarii in vigoare a prezentei conventii, in aplicarea acordurilor internationale in vigoare intre statele contractante acestea vor inscrie ca stat emitent Romania, respectiv Republica Ungara, in permisul de trecere a frontierei mentionat la art. 17 alin. (1) din prezenta conventie.
    (5) La data intrarii in vigoare a prezentei conventii, isi inceteaza valabilitatea Conventia dintre Guvernul Republicii Populare Romane si Guvernul Republicii Populare Ungare privind infiintarea punctului comun rutier Bors, semnata la Bucuresti la 30 septembrie 1962.
    (6) La data intrarii in vigoare a prezentei conventii, isi pierd valabilitatea art. 3 si 4 ale Conventiei dintre Guvernul Republicii Populare Romane si Guvernul Republicii Populare Ungare privind organizarea serviciului la frontiera in statia comuna Curtici, semnata la Bucuresti la 22 martie 1960.
    (7) La data intrarii in vigoare a prezentei conventii si a acordului de aplicare a acesteia, partile contractante nu vor mai aplica dispozitiile referitoare la controlul traficului de frontiera si la organele de control al traficului de frontiera (graniceri si vamesi, serviciul fitosanitar si sanitar-veterinar, controlul de calitate al marfurilor) prevazute la art. 1 alin. (2), art. 2 alin. (1) si teza a patra a alin. (7), art. 5 alin. (3) si (5), art. 19 alin. (1) teza intai si art. 20 alin. (3) - (7) ale Conventiei dintre Guvernul Republicii Populare Romane si Guvernul Republicii Populare Ungare privind organizarea serviciului la frontiera in statia comuna Curtici, semnata la Bucuresti la 22 martie 1960.
    Semnata la Bucuresti la 27 aprilie 2004, in doua exemplare originale, in limbile romana si maghiara, toate textele fiind egal autentice.

                              Pentru Romania,
                                 Ioan Rus

                          Pentru Republica Ungara,
                              Monika Lamperth



SmartCity5

COMENTARII la Legea 191/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 191 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 191/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu