Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 18 din  8 aprilie 1994

pentru ratificarea Conventiei dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Coreea pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe capital

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 96 din 14 aprilie 1994


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Conventia dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Coreea pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe capital, semnata la Seul la 11 octombrie 1993.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 15 februarie 1994, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                       PRESEDINTELE SENATUI
                   prof. univ. dr. OLIVIU GHERMAN

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 29 martie 1994, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                   p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                              MARTIAN DAN


                             CONVENTIE
intre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Coreea pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe capital

    Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Coreea,

    dorind sa incheie o conventie pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe capital si pentru a dezvolta si facilita in viitor relatiile lor economice,
    au convenit dupa cum urmeaza:

    Art. 1
    Persoane vizate
    Prezenta conventie se va aplica persoanelor care sunt rezidente ale unuia sau ale ambelor state contractante.
    Art. 2
    Impozite vizate
    1. Prezenta conventie se va aplica impozitelor pe venit si pe capital stabilite de fiecare dintre statele contractante, de autoritatile lor locale sau de unitatile administrativ-teritoriale, indiferent de modul in care sunt percepute.
    2. Vor fi considerate impozite pe venit si pe capital toate impozitele stabilite pe venitul total, pe capitalul total sau pe elementele de venit sau de capital, inclusiv impozitele pe castigurile provenite din instrainarea proprietatii mobiliare sau imobiliare, precum si impozitele asupra cresterii capitalului.
    3. Impozitele la care se va aplica prezenta conventie sunt:
    a) In cazul Romaniei:
    (i) impozitul pe veniturile realizate de persoanele fizice;
    (ii) impozitul pe profiturile persoanelor juridice;
    (iii) impozitul pe salarii si alte remuneratii similare;
    (iv) impozitul pe veniturile realizate din activitati agricole; si
    (v) impozitul pe dividende (denumite in continuare impozit roman).
    b) In cazul Coreei:
    (i) impozitul pe venit;
    (ii) impozitul pe corporatii; si
    (iii) impozitul pe locuitor (denumite in continuare impozit coreean).
    4. Conventia se va aplica, de asemenea, oricaror impozite, identice sau similare, care sunt stabilite dupa data semnarii acestei conventii, in plus sau in locul impozitelor existente. Autoritatile competente ale statelor contractante se vor informa reciproc asupra oricaror modificari importante care au intervenit in legislatiile lor fiscale.
    Art. 3
    Definitii generale
    1. In sensul prezentei conventii, in masura in care contextul nu cere o interpretare diferita:
    a) termenul Romania inseamna Romania si, folosit in sens geografic, inseamna teritoriul Romaniei, inclusiv marea sa teritoriala, precum si zona economica exclusiva si platoul continental, asupra carora Romania exercita drepturi suverane in conformitate cu propria sa legislatie si cu dreptul international cu privire la explorarea si exploatarea resurselor naturale, biologice si minerale, aflate in apele marii, pe fundul si subsolul acestor ape;
    b) termenul Coreea inseamna teritoriul Republicii Coreea, inclusiv orice zona invecinata cu marea teritoriala a Republicii Coreea, care, in conformitate cu dreptul international, a fost sau poate fi denumita in continuare, in conformitate cu legea Republicii Coreea, ca o zona in care pot fi exercitate drepturile suverane ale Republicii Coreea in legatura cu fundul si subsolul marii si cu resursele naturale ale acesteia;
    c) expresiile un stat contractant si celalalt stat contractant inseamna Romania sau Coreea, dupa cum cere contextul;
    d) termenul impozit inseamna impozit roman sau impozit coreean, dupa cum cere contextul;
    e) termenul persoana include o persoana fizica, o societate si orice alta asociere de persoane;
    f) termenul societate inseamna orice persoana juridica sau orice alta entitate care este considerata ca o persoana juridica in scopul impozitarii;
    g) expresiile intreprindere a unui stat contractant si intreprindere a celuilalt stat contractant inseamna, dupa caz, o intreprindere exploatata de un rezident al unui stat contractant si o intreprindere exploatata de un rezident al celuilalt stat contractant;
    h) termenul nationali inseamna:
    (i) toate persoanele fizice care poseda cetatenia romana in cazul Romaniei sau nationalitatea coreeana in cazul Coreei;
    (ii) toate persoanele juridice, societatile de persoane si asociatiile avand statutul in conformitate cu legislatia in vigoare intr-un stat contractant;
    i) expresia transport international inseamna orice transport efectuat cu o nava, vapor, aeronava, vehicul feroviar sau rutier, exploatate de o intreprindere a unui stat contractant, cu exceptia cazului cand asemenea transport este efectuat numai intre locuri situate in celalalt stat contractant;
    j) expresia autoritate competenta inseamna:
    (i) in cazul Romaniei, ministrul finantelor sau reprezentantul sau autorizat;
    (ii) in cazul Coreei, ministrul finantelor sau reprezentantul sau autorizat.
    2. In ce priveste aplicarea conventiei de catre un stat contractant, orice termen care nu este altfel definit in conventie va avea, daca contextul nu cere o interpretare diferita, intelesul pe care il are in cadrul legislatiei acelui stat cu privire la impozitele la care prezenta conventie se aplica.
    Art. 4
    Rezident
    1. In sensul prezentei conventii, expresia rezident al unui stat contractant inseamna orice persoana care, potrivit legislatiei acelui stat, este supusa impunerii, in virtutea domiciliului sau, rezidentei sale, sediului, locului de conducere sau oricarui alt criteriu de natura similara.
    2. Cand, in conformitate cu prevederile paragrafului 1, o persoana fizica este rezidenta a ambelor state contractante, statutul sau va fi determinat dupa cum urmeaza:
    a) aceasta va fi considerata rezidenta a statului contractant in care are o locuinta permanenta la dispozitia sa; daca dispune de o locuinta permanenta la dispozitia sa in ambele state contractante, va fi considerata rezidenta a statului contractant cu care legaturile sale personale si economice sunt mai stranse (centrul intereselor vitale);
    b) daca statul contractant in care aceasta persoana are centrul intereselor sale vitale nu poate fi determinat sau daca ea nu dispune de o locuinta permanenta la dispozitia sa in nici unul dintre statele contractante, ea va fi considerata rezidenta a statului in care locuieste in mod obisnuit;
    c) daca aceasta persoana locuieste in mod obisnuit in ambele state contractante sau in nici unul dintre ele, ea va fi considerata rezidenta a statului contractant al carui national este;
    d) daca aceasta persoana este national al ambelor state contractante sau a nici unuia dintre ele, autoritatile competente ale statelor contractante vor rezolva problema de comun acord.
    3. Cand, potrivit paragrafului 1, o persoana, alta decat o persoana fizica, este rezidenta a ambelor state contractante, va fi considerata rezidenta a statului contractant in care este situat locul conducerii efective.
    Art. 5
    Sediu permanent
    1. In sensul prezentei conventii, termenul sediu permanent inseamna un loc fix de afaceri prin care intreprinderea isi desfasoara in intregime sau in parte activitatea sa.
    2. Termenul sediu permanent include indeosebi:
    a) un loc de conducere;
    b) o sucursala;
    c) un birou;
    d) o uzina;
    e) un atelier;
    f) o ferma, o plantatie, o livada sau o vie; si
    g) o mina, un put petrolier sau de gaze, o cariera sau orice alt loc de extractie a resurselor naturale.
    3. Termenul sediu permanent cuprinde, de asemenea, un santier de constructii, un proiect de constructie, montaj sau instalare ori activitatile de supraveghere sau consultanta, realizate pentru acestea prin intermediul angajatilor intreprinderii care este antreprenorul santierului sau al proiectului, dar numai cand asemenea santier, proiect sau activitati continua pentru o perioada mai mare de 12 luni.
    4. Independent de prevederile anterioare ale acestui articol, expresia sediu permanent va fi considerata ca nu include:
    a) folosirea de instalatii exclusiv in scopul depozitarii, expunerii sau livrarii de produse sau marfuri apartinand intreprinderii;
    b) mentinerea unui stoc de produse sau marfuri apartinand intreprinderii exclusiv in scopul depozitarii, expunerii sau livrarii;
    c) mentinerea unui stoc de produse sau marfuri apartinand intreprinderii exclusiv in scopul prelucrarii de catre o alta intreprindere;
    d) vanzarea produselor sau marfurilor apartinand intreprinderii, expuse in cadrul unui targ sau expozitii temporare ocazionale, dupa inchiderea targului sau expozitiei mentionate;
    e) mentinerea unui loc fix de afaceri exclusiv in scopul cumpararii de produse sau marfuri sau colectarii de informatii pentru intreprindere;
    f) mentinerea unui loc fix de afaceri exclusiv in scopul desfasurarii pentru intreprindere a oricarei alte activitati cu caracter pregatitor sau auxiliar;
    g) mentinerea unui loc fix de afaceri exclusiv pentru orice combinare de activitati mentionate in subparagrafele a) - f), cu conditia ca intreaga activitate a locului fix de afaceri ce rezulta din aceasta combinare sa aiba un caracter pregatitor sau auxiliar.
    5. Independent de prevederile paragrafelor 1, 2 si 3, cand o persoana - alta decat un agent cu statut independent in sensul paragrafului 6 - activeaza in numele unei intreprinderi, are si exercita in mod obisnuit, intr-un stat contractant, imputernicirea de a incheia contracte in numele intreprinderii, acea intreprindere va fi considerata ca are un sediu permanent in acel stat, in legatura cu orice activitati pe care acea persoana le exercita pentru intreprindere, in afara de cazul cand activitatile acestei persoane sunt limitate la cele mentionate in paragraful 4, care, daca sunt exercitate prin intermediul unui loc fix de afaceri, nu ar face din acest loc fix de afaceri un sediu permanent, potrivit prevederilor acelui paragraf.
    6. O intreprindere nu va fi considerata ca are un sediu permanent intr-un stat contractant numai prin faptul ca aceasta isi exercita activitatea in acel stat printr-un broker, agent comisionar general sau orice alt agent cu statut independent, cu conditia ca aceste persoane sa actioneze in cadrul activitatii lor obisnuite.
    7. Faptul ca o societate care este rezidenta a unui stat contractant controleaza sau este controlata de o societate care este rezidenta a celuilalt stat contractant sau care isi exercita activitatea in acel celalalt stat (printr-un sediu permanent sau in alt mod) nu va fi suficient pentru a face una dintre aceste societati un sediu permanent al celeilalte.
    Art. 6
    Venituri din proprietati imobiliare
    1. Venitul realizat de un rezident al unui stat contractant din proprietati imobiliare (inclusiv venitul din agricultura sau exploatari forestiere) situate in celalalt stat contractant poate fi impus in acel celalalt stat.
    2. Expresia proprietati imobiliare va avea intelesul care este atribuit de legislatia statului contractant in care proprietatile in cauza sunt situate. Termenul va include, in orice caz, accesoriile proprietatii imobiliare, inventarul viu si echipamentul utilizat in agricultura si exploatarile forestiere, drepturile asupra carora se aplica prevederile dreptului comun, cu privire la proprietatea funciara, uzufructul proprietatilor imobiliare si drepturile la rente variabile sau fixe pentru exploatarea sau concesionarea exploatarii zacamintelor minerale, a izvoarelor si a altor resurse naturale; navele, vapoarele, aeronavele, vehiculele feroviare sau rutiere nu sunt considerate proprietati imobiliare.
    3. Prevederile paragrafului 1 se vor aplica veniturilor obtinute din exploatarea directa, din inchirierea sau din folosirea in orice alta forma a proprietatii imobiliare.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 3 se vor aplica, de asemenea, veniturilor provenind din proprietatile imobiliare ale unei intreprinderi si veniturilor din proprietatile imobiliare utilizate pentru exercitarea unei profesii independente.
    Art. 7
    Profiturile intreprinderii
    1. Profiturile unei intreprinderi a unui stat contractant vor fi impozabile numai in acel stat, in afara de cazul cand intreprinderea exercita activitati in celalalt stat contractant printr-un sediu permanent situat acolo. Daca intreprinderea exercita activitati in acest mod, profiturile intreprinderii pot fi impuse in celalalt stat, dar numai acea parte care este atribuita acelui sediu permanent.
    2. Sub rezerva prevederilor paragrafului 3, cand o intreprindere a unui stat contractant exercita activitatea sa in celalalt stat contractant printr-un sediu permanent situat acolo, se atribuie in fiecare stat contractant, acelui sediu permanent, profiturile pe care le-ar fi putut realiza, daca ar fi constituit o intreprindere distincta si separata, exercitand activitati identice sau similare in conditii identice sau similare si tratand cu toata independenta cu intreprinderea a carui sediu permanent este.
    3. La determinarea profiturilor unui sediu permanent vor fi admise la scadere cheltuielile efectuate pentru scopurile urmarite de acest sediu permanent, inclusiv cheltuielile de conducere si cheltuielile generale de administrare efectuate, indiferent de faptul ca s-au efectuat in statul in care se afla situat sediul permanent sau in alta parte.
    4. In masura in care intr-un stat contractant se obisnuieste ca profitul care se atribuie unui sediu permanent sa fie determinat prin repartizarea profitului total al intreprinderii in diversele sale parti componente, nici o prevedere a paragrafului 2 nu va impiedica acel stat contractant sa determine profitul impozabil in conformitate cu repartitia uzuala; metoda de repartizare adoptata va fi, totusi, aceea prin care rezultatul va fi in concordanta cu principiile enuntate in prezentul articol.
    5. Nici un profit nu se va atribui unui sediu permanent pentru faptul ca acest sediu permanent cumpara produse sau marfuri pentru intreprindere.
    6. In vederea aplicarii paragrafelor precedente, profitul care se atribuie unui sediu permanent va fi determinat in fiecare an prin aceeasi metoda, in afara de cazul cand exista motive temeinice si suficiente de a proceda altfel.
    7. Cand profiturile includ elemente de venit care sunt tratate separat in alte articole ale prezentei conventii, prevederile acelor articole nu vor fi afectate de prevederile prezentului articol.
    Art. 8
    Transporturi internationale
    1. Profiturile din exploatarea in trafic international a navelor, vapoarelor, aeronavelor, vehiculelor feroviare sau rutiere vor fi impozabile numai in statul contractant in care este situat sediul sau locul conducerii efective a intreprinderii.
    2. Daca locul conducerii efective a unei intreprinderi de transport naval se afla la bordul unei nave, acesta se va considera a fi situat in statul contractant in care se afla portul de inregistrare a navei sau, daca nu exista un astfel de port, in statul contractant in care este rezident cel care exploateaza nava.
    3. Prevederile paragrafului 1 se vor aplica, de asemenea, profiturilor obtinute din participarea la un pool, la o exploatare in comun sau la o agentie internationala de transporturi.
    Art. 9
    Intreprinderi asociate
    1. Cand:
    a) o intreprindere a unui stat contractant participa, direct sau indirect, la conducerea, la controlul sau la capitalul unei intreprinderi a celuilalt stat contractant; sau
    b) aceleasi persoane participa, direct sau indirect, la conducerea, la controlul sau la capitalul unei intreprinderi a unui stat contractant si al unei intreprinderi a celuilalt stat contractant;
    si, fie intr-un caz, fie in celalalt, cele doua intreprinderi sunt legate in relatiile lor financiare sau comerciale prin conditii acceptate sau impuse, care difera de acelea care ar fi fost stabilite intre intreprinderi independente, atunci profiturile, care fara aceste conditii ar fi fost obtinute de una dintre intreprinderi, dar nu au putut fi obtinute in fapt datorita acestor conditii, pot fi incluse in profiturile acelei intreprinderi si impuse in consecinta.
    2. Cand un stat contractant include in profiturile unei intreprinderi apartinand acelui stat si impune, in consecinta, profiturile asupra carora o intreprindere a celuilalt stat contractant a fost supusa impozitarii in acel celalalt stat si profiturile astfel incluse sunt profituri care ar fi revenit intreprinderii primului stat contractant daca conditiile stabilite intre cele doua intreprinderi ar fi fost acelea care ar fi fost stabilite intre intreprinderi independente, atunci acel celalalt stat va proceda la modificarea corespunzatoare a sumei impozitului stabilit asupra acelor profituri. La efectuarea unei astfel de modificari se va tine seama de celelalte prevederi ale prezentei conventii, in care scop autoritatile competente, ale statelor contractante se vor consulta reciproc.
    Art. 10
    Dividende
    1. Dividendele platite de o societate care este rezidenta a unui stat contractant unei persoane rezidente a celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. Totusi, aceste dividende pot fi, de asemenea, impuse in statul contractant in care este rezidenta societatea platitoare de dividende, potrivit legislatiei acelui stat, dar daca primitorul este beneficiarul efectiv al dividendelor, impozitul astfel stabilit nu va depasi:
    a) 7% din suma bruta a dividendelor, daca beneficiarul efectiv este o societate (alta decat o asociatie de persoane) care detine direct cel putin 25% din capitalul societatii platitoare de dividende;
    b) 10% din suma bruta a dividendelor, in toate celelalte cazuri.
    Prezentul paragraf nu va afecta impunerea societatii in ce priveste profiturile din care se platesc dividendele.
    3. Termenul dividende folosit in acest articol inseamna veniturile provenind din actiuni, parti miniere, din parti de fondator sau alte drepturi, care nu sunt titluri de creanta, din participari la profituri, precum si veniturile din alte parti sociale, care sunt supuse aceluiasi regim de impunere ca si veniturile din actiuni, de catre legislatia statului in care este rezidenta societatea distribuitoare a dividendelor.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se vor aplica daca beneficiarul efectiv al dividendelor, fiind rezident al unui stat contractant, desfasoara activitate in celalalt stat contractant in care societatea platitoare de dividende este rezidenta, printr-un sediu permanent situat acolo, sau desfasoara in acel celalalt stat profesii independente printr-o baza fixa situata acolo, iar detinerea drepturilor generatoare de dividende in legatura cu care dividendele sunt platite este efectiv legata de un asemenea sediu permanent sau baza fixa. In aceasta situatie se aplica prevederile art. 7 sau 15, dupa caz.
    5. Cand o societate rezidenta a unui stat contractant realizeaza profituri sau venituri din celalalt stat contractant, acel celalalt stat nu poate percepe nici un impozit asupra dividendelor platite de acea societate, cu exceptia cazului cand asemenea dividende sunt platite unui rezident al acelui celalalt stat sau cand detinerea drepturilor generatoare de dividende in legatura cu care dividendele sunt platite este efectiv legata de un sediu permanent sau baza fixa situate in acel celalalt stat, nici sa supuna profiturile nedistribuite ale societatii unui impozit asupra profiturilor nedistribuite, chiar daca dividendele platite sau profiturile nedistribuite reprezinta, in intregime sau in parte, profituri sau venituri provenind din acel celalalt stat.
    Art. 11
    Dobanzi
    1. Dobanzile provenind dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. Totusi, aceste dobanzi pot fi, de asemenea, impuse in statul contractant din care provin, potrivit legislatiei acelui stat, dar daca primitorul este beneficiarul efectiv al dobanzilor, impozitul astfel stabilit nu va depasi 10% din suma bruta a dobanzilor.
    3. Independent de dispozitiile paragrafului 2:
    a) dobanzile provenind dintr-un stat contractant si obtinute de guvernul celuilalt stat contractant, inclusiv autoritatile locale si unitatile administrativ-teritoriale ale acestuia, Banca centrala a acelui celalalt stat contractant sau orice alte institutii financiare prin care se realizeaza functii de natura guvernamentala sau orice rezident al celuilalt stat contractant in legatura cu titlurile de creanta garantate sau finantate indirect de guvernul acelui celalalt stat contractant, inclusiv autoritatile locale si unitatile administrativ-teritoriale, Banca centrala a acelui celalalt stat contractant sau alte institutii financiare prin care se realizeaza functii de natura guvernamentala vor fi scutite de impozit in primul stat contractant mentionat;
    b) dobanzile platite in legatura cu vanzarea pe credit a oricarui echipament industrial sau stiintific vor fi impuse numai in statul contractant in care beneficiarul este rezident.
    4. In sensul paragrafului 3, termenii Banca centrala si institutii financiare ce indeplinesc functii de natura guvernamentala inseamna:
    a) in cazul Romaniei:
    (i) Banca Nationala a Romaniei;
    (ii) Banca Romana de Comert Exterior - S.A.;
    (iii) Eximbank - S.A.;
    (iv) Banca Romana pentru Dezvoltare - S.A.;
    (v) alte asemenea institutii financiare prin care se realizeaza functii de natura guvernamentala ce pot fi specificate si acceptate in scrisori schimbate intre autoritatile competente ale statelor contractante.
    b) In cazul Coreei:
    (i) Banca Coreei;
    (ii) Banca de Export-Import a Coreei;
    (iii) Banca de Dezvoltare a Coreei;
    (iv) alte asemenea institutii financiare prin care se realizeaza functii de natura guvernamentala ce pot fi specificate si acceptate in scrisori schimbate intre autoritatile competente ale statelor contractante.
    5. Termenul dobanzi, astfel cum este folosit in prezentul articol, inseamna veniturile din titlurile de creanta de orice natura, insotite sau nu de garantii ipotecare sau de o clauza de participare la profiturile debitorului, si in special veniturile din efecte publice, din obligatiuni si titluri de creanta, inclusiv primele si premiile legate de asemenea efecte, obligatiuni si titluri de creanta.
    6. Dispozitiile paragrafelor 1 - 4 nu se vor aplica in cazul in care beneficiarul efectiv al dobanzilor, fiind un rezident al unui stat contractant, desfasoara activitatea in celalalt stat contractant, din care provin dobanzile, printr-un sediu permanent situat acolo, sau presteaza in acel celalalt stat servicii personale independente printr-o baza fixa situata acolo, iar creanta in legatura cu care sunt platite dobanzile este efectiv legata de un asemenea sediu permanent sau baza fixa. In aceasta situatie se vor aplica prevederile art. 7 sau 15, dupa caz.
    7. Dobanzile vor fi considerate ca provin dintr-un stat contractant cand platitorul este acel stat, o autoritate locala, o unitate administrativ-teritoriala sau un rezident al acelui stat. Totusi, cand platitorul dobanzilor, fie ca este sau nu rezident al unui stat contractant, are intr-un stat contractant un sediu permanent sau o baza fixa pentru care a fost contractata creanta generatoare de dobanzi si aceste dobanzi se suporta de acel sediu permanent sau baza fixa, atunci aceste dobanzi vor fi considerate ca provin din statul contractant in care este situat sediul permanent sau baza fixa.
    8. Cand, datorita relatiilor speciale existente intre debitor si creditor sau intre ambii si o alta persoana, suma dobanzilor, tinand seama de creanta pentru care sunt platite, depaseste suma care ar fi fost convenita intre debitor si creditor in lipsa unor astfel de relatii, dispozitiile prezentului articol se vor aplica numai la aceasta ultima suma mentionata. In acest caz, partea excedentara a platilor va fi impozabila potrivit legislatiei fiecarui stat contractant, tinandu-se seama de celelalte dispozitii ale prezentei conventii.
    Art. 12
    Comisioane
    1. Comisioanele provenind dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. Totusi, astfel de comisioane pot fi, de asemenea, impuse in statul contractant din care provin, potrivit legislatiei acelui stat, dar daca primitorul este beneficiarul efectiv al comisioanelor, impozitul astfel stabilit nu va depasi 10% din suma bruta a comisioanelor.
    3. Termenul comisioane, folosit in prezentul articol, inseamna platile facute catre un broker, agent comisionar general sau oricarei alte persoane asimilate unui broker sau comisionar general de catre legislatia fiscala a statului contractant din care provine o astfel de plata.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se vor aplica daca beneficiarul efectiv al comisioanelor, fiind un rezident al unui stat contractant, are in celalalt stat contractant din care provin comisioanele un sediu permanent sau o baza fixa de care este efectiv legata activitatea generatoare de comisioane. In aceasta situatie se vor aplica prevederile art. 7 sau 15, dupa caz.
    5. Comisioanele vor fi considerate ca provenind dintr-un stat contractant cand platitorul este acel stat, o autoritate locala, o unitate administrativ-teritoriala sau un rezident al acelui stat. Totusi, cand platitorul comisioanelor, fie ca este sau nu un rezident al unui stat contractant, are intr-un stat contractant un sediu permanent de care sunt legate activitatile care genereaza obligatia de plata si acestea se suporta de catre sediul permanent respectiv, atunci aceste comisioane vor fi considerate ca provenind din statul contractant in care este situat sediul permanent.
    6. Cand, datorita relatiilor speciale existente intre platitorul si beneficiarul efectiv sau intre ambii si o alta persoana, suma comisioanelor, tinand seama de serviciile pentru care sunt platite, depaseste suma care ar fi fost convenita intre platitor si beneficiarul efectiv in absenta unor astfel de relatii, dispozitiile prezentului articol se vor aplica numai la aceasta ultima suma mentionata. In acest caz, partea excedentara a platilor va fi impozabila potrivit legislatiei fiecarui stat contractant, tinandu-se seama de celelalte prevederi ale prezentei conventii.
    Art. 13
    Redevente
    1. Redeventele provenind dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. Totusi, astfel de redevente pot fi, de asemenea, impuse in statul contractant din care provin, potrivit legislatiei acelui stat, dar daca primitorul este beneficiarul efectiv al redeventelor, impozitul astfel stabilit nu va depasi:
    a) 7% din suma bruta a redeventelor pentru folosirea sau concesionarea oricarui patent, marca de comert, desen sau model, plan, formula sau procedeu secret, ori pentru folosirea sau concesionarea oricarui echipament industrial, comercial sau stiintific, ori pentru informatii referitoare la experienta in domeniul industrial, comercial sau stiintific;
    b) 10% din suma bruta a redeventelor in toate celelalte cazuri.
    3) Termenul redevente, folosit in prezentul articol, inseamna plati de orice natura primite pentru folosirea sau concesionarea oricarui drept de autor asupra unei opere literare, artistice sau stiintifice, inclusiv filmele de cinematograf si filmele sau benzile folosite pentru emisiunile de radio sau televiziune, transmisii prin satelit ori cablu sau prin folosirea oricaror mijloace electronice pentru emisiunile destinate publicului, orice patent, marca de comert, desen sau model, plan, formula sau procedeu secret, ori pentru folosirea sau concesionarea oricarui echipament industrial, comercial sau stiintific, ori pentru informatii referitoare la experienta in domeniul industrial, comercial sau stiintific.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se vor aplica daca beneficiarul efectiv al redeventelor, fiind un rezident al unui stat contractant, desfasoara activitate in celalalt stat contractant din care provin redeventele, printr-un sediu permanent situat acolo, sau presteaza in acel celalalt stat profesii independente, printr-o baza fixa situata acolo, iar dreptul sau proprietatea pentru care se platesc redeventele este efectiv legata de un asemenea sediu permanent sau baza fixa. In asemenea situatie se vor aplica prevederile art. 7 sau 15, dupa caz.
    5. Redeventele vor fi considerate ca provin dintr-un stat contractant cand platitorul este acel stat, o autoritate locala, o unitate administrativ-teritoriala sau un rezident al acelui stat. Totusi, cand platitorul redeventelor, fie ca este sau nu rezident al unui stat contractant, are intr-un stat contractant un sediu permanent sau o baza fixa, de care este legata obligatia de a plati redeventele, si aceste redevente sunt suportate de un asemenea sediu permanent sau baza fixa, atunci aceste redevente vor fi considerate ca provenind din statul contractant in care este situat sediul permanent sau baza fixa.
    6. Cand, datorita relatiilor speciale existente intre platitorul si beneficiarul efectiv sau intre ambii si o alta persoana, suma redeventelor, avand in vedere utilizarea, dreptul sau informatia pentru care sunt platite, depaseste suma care ar fi fost convenita intre platitor si beneficiarul efectiv in lipsa unor astfel de relatii, dispozitiile prezentului articol se aplica numai la aceasta ultima suma mentionata. In acest caz, partea excedentara a platilor va fi impozabila potrivit legislatiei fiecarui stat contractant, tinandu-se seama de celelalte dispozitii ale prezentei conventii.
    Art. 14
    Castiguri de capital
    1. Castigurile realizate de un rezident al unui stat contractant din instrainarea proprietatii imobiliare, astfel cum este definita la art. 6, si situate in celalalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. Castigurile provenind din instrainarea proprietatii mobiliare facand parte din activul unui sediu permanent pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant sau a proprietatii mobiliare tinand de o baza fixa de care dispune un rezident al unui stat contractant in celalalt stat contractant pentru exercitarea unei profesii independente, inclusiv castigurile provenind din instrainarea unui asemenea sediu permanent (singur sau cu intreaga intreprindere) sau a acelei baze fixe, pot fi impuse in acel celalalt stat.
    3. Castigurile provenind din instrainarea navelor, vapoarelor, aeronavelor, vehiculelor feroviare sau rutiere exploatate in trafic international sau a proprietatii mobiliare necesare exploatarii acestor mijloace de transport vor fi impozabile numai in statul contractant in care, in sensul prevederilor art. 8, sunt impozabile profiturile obtinute din asemenea activitati.
    4. Castigurile provenind din instrainarea oricarei proprietati, alta decat cea la care se face referire in paragrafele 1, 2 si 3, vor fi impozabile numai in statul contractant in care este rezident cel care instraineaza.
    Art. 15
    Profesii independente
    1. Veniturile realizate de un rezident al unui stat contractant din exercitarea unei profesii independente sau a altor activitati cu caracter independent vor fi impozabile numai in acel stat, daca nu dispune in mod obisnuit, in celalalt stat contractant, de o baza fixa pentru exercitarea activitatilor sale. Daca dispune de o astfel de baza fixa, veniturile pot fi impuse in celalalt stat, dar numai partea care este atribuibila acelei baze fixe.
    9. Termenul profesii independente cuprinde in special activitatile independente de ordin stiintific, literar, artistic, educativ sau pedagogic, precum si exercitarea independenta a profesiilor de medic, avocat, inginer, arhitect, dentist si contabil.
    Art. 16
    Profesii dependente
    1. Sub rezerva dispozitiilor art. 17, 19, 20, 21 si 22, salariile si alte remuneratii similare obtinute de un rezident al unui stat contractant pentru o activitate salariata sunt impozabile numai in acel stat, in afara de cazul cand activitatea salariata este exercitata in celalalt stat contractant. Daca activitatea salariata este astfel exercitata, remuneratiile primite pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. Independent de dispozitiile paragrafului 1, remuneratiile obtinute de un rezident al unui stat contractant pentru o activitate salariata exercitata in celalalt stat contractant sunt impozabile numai in primul stat mentionat, daca:
    a) beneficiarul este prezent in celalalt stat pentru o perioada sau perioade care nu depasesc in total 183 de zile in cursul anului fiscal vizat;
    b) remuneratiile sunt platite de o persoana sau in numele unei persoane care angajeaza, care nu este rezidenta a celuilalt stat; si
    c) remuneratiile nu sunt suportate de un sediu permanent sau o baza fixa pe care cel care angajeaza o are in celalalt stat.
    3. Independent de dispozitiile precedente ale acestui articol, remuneratiile pe care un rezident al unui stat contractant le primeste pentru o activitate salariata exercitata la bordul unei nave, vapor, aeronave, vehicule feroviare sau rutiere exploatate in trafic international vor fi impozabile numai in statul contractant in care, potrivit dispozitiilor art. 8, sunt impozabile profiturile obtinute dintr-un asemenea trafic international.
    Art. 17
    Remuneratiile membrilor consiliului de administratie
    Tantiemele, jetoanele de prezenta si alte remuneratii similare primite de un rezident al unui stat contractant in calitatea sa de membru al consiliului de administratie al unei societati care este rezidenta a celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat.
    Art. 18
    Artisti si sportivi
    1. Independent de prevederile art. 15 si 16, veniturile obtinute de un rezident al unui stat contractant in calitate de artist de spectacol, cum sunt artistii de teatru, de film, de radio sau televiziune, ori ca interpreti muzicali, sau ca sportivi, din activitatea lor personala desfasurata in celalalt stat contractant, pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. Cand veniturile in legatura cu activitatile personale desfasurate de un artist de spectacol sau de un sportiv nu revin artistului de spectacol sau sportivului ci unei alte persoane, acele venituri, independent de prevederile art. 7, 15 si 16, pot fi impuse in statul contractant in care sunt exercitate activitatile artistului sau sportivului.
    3. Independent de prevederile paragrafelor 1 si 2, venitul obtinut din activitati desfasurate in cadrul schimburilor culturale, stabilite prin acorduri culturale incheiate intre cele doua state contractante, va fi scutit de impozit.
    Art. 19
    Pensii
    Sub rezerva prevederilor paragrafului 2 al art. 20, pensiile si alte remuneratii similare platite unui rezident al unui stat contractant pentru munca salariata desfasurata in trecut vor fi impozabile numai in acel stat.
    Art. 20
    Functii guvernamentale
    1. a) Remuneratiile, altele decat pensiile, platite de un stat contractant, o autoritate locala sau o unitate administrativ-teritoriala unei persoane fizice in legatura cu serviciile prestate acelui stat, autoritatii locale sau unitatii administrativ-teritoriale, vor fi impozabile numai in acel stat.
    b) Totusi, asemenea remuneratii sunt impozabile numai in celalalt stat contractant, daca serviciile sunt prestate in acel stat si persoana fizica este rezidenta a acelui stat, si:
    (i) este national al acelui stat; sau
    (ii) nu a devenit rezident al acelui stat numai in scopul prestarii serviciilor.
    2. a) Orice pensie platita de/sau din fonduri create de un stat contractant, o autoritate locala a acestuia sau de o unitate administrativ-teritoriala unei persoane fizice pentru serviciile prestate acelui stat, autoritatii sau unitatii vor fi impozabile numai in acel stat.
    b) Totusi, astfel de pensii sunt impozabile numai in celalalt stat contractant, daca persoana fizica este rezidenta si national al celuilalt stat.
    3. Prevederile art. 16, 17 si 19 se vor aplica remuneratiilor si pensiilor platite pentru serviciile prestate in legatura cu o activitate desfasurata de un stat contractant, de o autoritate locala sau de o unitate administrativ-teritoriala a acestuia.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 ale acestui articol se vor aplica, de asemenea, in legatura cu remuneratiile sau pensiile platite de:
    a) In cazul Romaniei:
    Banca Nationala a Romaniei, Banca Romana de Comert Exterior - S.A., Eximbank - S.A., Banca Romana pentru Dezvoltare - S.A., Agentia Romana de Dezvoltare si alte institutii prin care se realizeaza functii de natura guvernamentala ce pot fi specificate si acceptate in scrisori schimbate intre autoritatile competente ale statelor contractante.
    b) In cazul Coreei
    Banca Coreei, Banca de Export-Import a Coreei, Banca de Dezvoltare a Coreei, Corporatia de promovare comerciala coreeana si alte institutii prin care se realizeaza functii de natura guvernamentala ce pot fi specificate si acceptate in scrisori schimbate intre autoritatile competente ale statelor contractante.
    Art. 21
    Studenti si practicanti
    1. Studentii sau practicantii care sunt sau au fost imediat anterior venirii lor intr-un stat contractant rezidenti ai celuilalt stat contractant si care sunt prezenti in primul stat mentionat numai in scopul educarii sau instruirii lor nu vor fi impusi in acel stat pentru sumele primite in scopul intretinerii, educarii sau instruirii lor, pe o perioada care nu depaseste 6 ani, cu conditia ca aceste sume sa provina din surse situate in afara acelui stat.
    2. Studentii sau practicantii, definiti in sensul paragrafului 1, vor fi indreptatiti, in timpul educarii sau instruirii lor, sa beneficieze pentru donatii, burse si pentru remuneratiile din munca salariata, la care nu se refera paragraful 1, de aceleasi scutiri, facilitati sau reduceri de impozite de care beneficiaza rezidentii statului in care are loc educarea sau instruirea.
    Art. 22
    Profesori si cercetatori
    1. O persoana fizica care este rezidenta sau a fost rezidenta a unui stat contractant, imediat inaintea sosirii in celalalt stat contractant, si care, la invitatia unei universitati, colegiu, scoala sau alte institutii educationale similare, recunoscute ca nonprofit de guvernul acelui celalalt stat contractant, este prezenta in acel celalalt stat contractant pentru o perioada care nu depaseste 2 ani de la data primei sale sosiri in acel celalalt stat contractant, numai in scopul de a preda sau a cerceta sau pentru ambele, la asemenea institutii educationale, va fi scutita de impozit in acel celalalt stat contractant in legatura cu remuneratia incasata pentru predare sau cercetare.
    2. Prevederile paragrafului 1 al acestui articol nu se aplica venitului din cercetare, daca asemenea cercetare nu este intreprinsa in interes public ci in interesul obtinerii unui castig in folosul unei anumite persoane sau al unui grup de persoane.
    Art. 23
    Alte venituri
    1. Elementele de venit ale unui rezident al unui stat contractant, indiferent de unde provin, care nu sunt tratate in articolele precedente ale prezentei conventii, vor fi impozabile numai in acel stat.
    2. Dispozitiile paragrafului 1 al acestui articol nu se vor aplica asupra veniturilor, altele decat veniturile provenind din proprietati imobiliare asa cum sunt definite in paragraful 2 al art. 6, daca primitorul unor astfel de venituri, fiind un rezident al unui stat contractant, desfasoara activitati in celalalt stat contractant, printr-un sediu permanent situat acolo, sau exercita in acel celalalt stat profesii independente printr-o baza fixa situata acolo si dreptul sau proprietatea in legatura cu care venitul este platit este efectiv legata de un asemenea sediu permanent sau baza fixa. In aceasta situatie se vor aplica dispozitiile art. 7 sau 15, dupa caz.
    Art. 24
    Impunerea capitalului
    1. Capitalul reprezentat de proprietatea imobiliara, astfel cum este definita in paragraful 2 al art. 6, poate fi impus in statul contractant in care este situata o asemenea proprietate.
    2. Capitalul care reprezinta proprietatea mobiliara, facand parte din activul unui sediu permanent al unei intreprinderi sau de proprietatea mobiliara apartinand unei baze fixe utilizata pentru exercitarea unei profesii independente, poate fi impus in statul contractant in care este situat sediul permanent sau baza fixa.
    3. Navele, vapoarele, aeronavele, vehiculele feroviare sau rutiere exploatate in trafic international si proprietatea mobiliara tinand de exploatarea unor asemenea mijloace de transport vor fi impozabile numai in statul contractant in care este situat locul conducerii efective a intreprinderii.
    4. Toate celelalte elemente de capital ale unui rezident al unui stat contractant sunt impuse numai in acel stat.
    Art. 25
    Metode pentru eliminarea dublei impuneri
    1. In cazul unui rezident al Romaniei, dubla impunere va fi evitata dupa cum urmeaza:
    Impozitele platite de un rezident roman in legatura cu venitul sau capitalul impozabil in Coreea, potrivit dispozitiilor prezentei conventii, vor fi deduse din impozitele romane datorate conform legilor fiscale romane. Aceasta deducere, totusi, nu poate depasi acea parte a impozitului pe venit sau a impozitului pe capital, astfel cum a fost stabilit inainte de a se acorda deducerea, care corespunde venitului sau capitalului care poate fi impus in Coreea.
    2. In cazul unui rezident al Coreei, dubla impunere va fi evitata dupa cum urmeaza:
    In conformitate cu prevederile legii fiscale coreene referitoare la admiterea, ca un credit fata de impozitul coreean, a impozitului platibil in orice tara, alta decat Coreea (care nu va afecta principiul general stabilit aici), impozitul roman platibil (excluzand, in cazul dividendelor, impozitul platibil in legatura cu profiturile din care sunt platite dividendele) conform legii romane si in conformitate cu prezenta conventie, fie direct sau prin deducere pentru venitul din surse din Romania, va fi admis ca un credit fata de impozitul coreean platibil in legatura cu acel venit. Totusi, creditul nu va depasi acea parte a impozitului coreean care priveste veniturile provenind din Romania si care se iau in calcul la stabilirea intregului venit supus impozitului coreean.
    Art. 26
    Nediscriminarea
    1. Nationalii unui stat contractant nu vor fi supusi in celalalt stat contractant nici unei impozitari sau obligatii legate de aceasta, diferita sau mai impovaratoare decat impozitarea sau obligatia la care sunt sau pot fi supusi nationalii celuilalt stat aflati in aceeasi situatie. Independent de dispozitiile art. 1, prevederile acestui paragraf se vor aplica, de asemenea, si persoanelor care nu sunt rezidente ale unuia sau ale ambelor state contractante.
    2. Un stat contractant nu va modifica nici o impunere a unui rezident al celuilalt stat contractant prin includerea elementelor de venit deja impuse in celalalt stat contractant dupa expirarea perioadei de prescriptie prevazuta in legislatia lui interna.
    3. Impunerea unui sediu permanent al unei intreprinderi a unui stat contractant situat in celalalt stat contractant nu va fi stabilita in conditii mai putin favorabile, in celalalt stat contractant, decat impunerea stabilita intreprinderilor acelui celalalt stat care desfasoara aceleasi activitati. Prevederile acestui articol nu vor fi interpretate ca obligand un stat contractant sa acorde rezidentilor celuilalt stat contractant nici o deducere personala, inlesnire sau reducere in ce priveste impunerea, pe considerente privind statutul civil ori responsabilitatile familiale pe care le acorda rezidentilor sai.
    4. Cu exceptia cazului cand se aplica prevederile art. 9, ale paragrafului 8 al art. 11 sau ale paragrafelor 6 ale art. 12 si 13, dobanzile, comisioanele, redeventele si alte plati facute de o intreprindere a unui stat contractant unui rezident al celuilalt stat contractant se vor deduce, in scopul determinarii profiturilor impozabile ale unei asemenea intreprinderi, in aceleasi conditii ca si cum ar fi fost platite unui rezident al primului stat mentionat.
    5. Intreprinderile unui stat contractant, al caror capital este integral sau partial detinut sau controlat, in mod direct sau indirect, de unul sau de mai multi rezidenti ai celuilalt stat contractant, nu vor fi supuse in primul stat mentionat nici unei impuneri sau nici unei obligatii legate de aceasta, care sa fie diferita sau mai impovaratoare decat impunerea si obligatiile legate de aceasta, la care sunt sau pot fi supuse alte intreprinderi similare ale primului stat mentionat.
    6. Prevederile prezentului articol, independent de prevederile art. 2, se vor aplica impozitelor de orice natura si de orice fel.
    Art. 27
    Procedura amiabila
    1. Cand un rezident considera ca, datorita masurilor luate de unul sau de ambele state contractante, rezulta sau va rezulta pentru el o impozitare care nu este conforma cu prevederile prezentei conventii, el poate, indiferent de caile de atac prevazute de legislatia interna a acestor state, sa supuna cazul sau autoritatii competente a statului contractant al carui rezident este sau, daca cazul sau intra sub incidenta prevederilor paragrafului 1 al art. 26, acelui stat contractant al carui national este. Cazul trebuie prezentat in 3 ani de la prima notificare a actiunii din care rezulta ca impunerea este contrara prevederilor prezentei conventii.
    2. Autoritatea competenta se va stradui, daca reclamatia pare intemeiata si daca ea insasi nu este in masura sa ajunga la o solutionare corespunzatoare, sa rezolve cazul pe calea unei intelegeri amiabile cu autoritatea competenta a celuilalt stat contractant, in vederea evitarii unei impozitari care nu este in conformitate cu conventia.
    3. Autoritatile competente ale statelor contractante se vor stradui sa rezolve pe calea procedurii amiabile orice dificultati sau dubii rezultate ca urmare a interpretarii sau aplicarii prezentei conventii. De asemenea, se pot consulta reciproc pentru evitarea dublei impuneri in cazurile neprevazute in conventie.
    4. Autoritatile competente ale statelor contractante pot comunica direct intre ele, in scopul realizarii unei intelegeri, in sensul paragrafelor precedente. Cand, pentru a ajunge la o intelegere, apare ca fiind recomandabil un schimb oral de opinii, un atare schimb poate avea loc prin intermediul unei comisii formate din reprezentanti ai autoritatilor competente ale statelor contractante.
    Art. 28
    Schimb de informatii
    1. Autoritatile competente ale statelor contractante vor face schimb de informatii necesare aplicarii dispozitiilor prezentei conventii sau ale legislatiei interne ale statelor contractante privitoare la impozitele vizate de conventie, in masura in care impozitarea pe care o stabilesc nu este contrara prevederilor conventiei. Schimbul de informatii nu este limitat de prevederile art. 1. Orice informatie obtinuta de un stat contractant va fi tratata ca secret in acelasi mod ca si informatia obtinuta conform prevederilor legislatiei interne ale acelui stat si va fi dezvaluita numai persoanelor sau autoritatilor (inclusiv la instante judecatoresti si organe administrative) insarcinate cu calculul sau incasarea, aplicarea sau urmarirea, ori solutionarea contestatiilor cu privire la impozitele care fac obiectul conventiei. Asemenea persoane sau autoritati vor folosi informatiile numai in aceste scopuri. Acestea pot dezvalui informatiile in procedurile judecatoresti sau deciziile judiciare.
    2. Dispozitiile paragrafului 1 nu vor fi in nici un caz interpretate ca impunand unui stat contractant obligatia:
    a) de a lua masuri administrative contrare propriei legislatii si practicii administrative a acelui stat sau a celuilalt stat contractant;
    b) de a furniza informatii care nu pot fi obtinute pe baza legislatiei proprii sau in cadrul practicii administrative normale a acelui stat sau a celuilalt stat contractant;
    c) de a furniza informatii care ar dezvalui un secret de afaceri, industrial, comercial sau profesional, ori un procedeu de fabricatie sau informatii a caror divulgare ar fi contrara ordinii publice.
    Art. 29
    Agenti diplomatici si functionari consulari
    Dispozitiile prezentei conventii nu vor afecta privilegiile fiscale de care beneficiaza agentii diplomatici sau functionarii consulari in virtutea regulilor generale ale dreptului international sau a prevederilor unor acorduri speciale.
    Art. 30
    Intrarea in vigoare
    Prezenta conventie va fi ratificata si instrumentele de ratificare vor fi schimbate cat mai curand posibil. Conventia va intra in vigoare in a 30-a zi dupa data schimbului instrumentelor de ratificare. In aceasta situatie, prezenta conventie va avea efect in ambele state contractante:
    a) in ce priveste impozitul retinut prin stopaj la sursa aferent sumelor platite sau creditate nerezidentilor, la sau dupa prima zi a lunii ianuarie a anului calendaristic imediat urmator celui in care schimbul instrumentelor de ratificare a avut loc; si
    b) in ce priveste celelalte impozite pentru anii fiscali incepand cu sau dupa prima zi a lunii ianuarie a anului calendaristic imediat urmator celui in care schimbul instrumentelor de ratificare a avut loc.
    Art. 31
    Denuntarea
    Prezenta conventie va ramane in vigoare pe o durata nedeterminata, dar fiecare dintre statele contractante poate remite celuilalt stat contractant, pe canale diplomatice, o nota de denuntare scrisa la sau inainte de a 30-a zi a lunii iunie a fiecarui an calendaristic, incepand din al 5-lea an urmator celui in care conventia a intrat in vigoare. In aceasta situatie, prezenta conventie va inceta sa aiba efect in ambele state contractante:
    a) in ce priveste impozitul retinut prin stopaj la sursa aferent sumelor platite sau creditate nerezidentilor, la sau dupa prima zi a lunii ianuarie a anului calendaristic imediat urmator celui in care a fost remisa nota de denuntare; si
    b) in ce priveste celelalte impozite pentru anii fiscali incepand cu sau dupa prima zi a lunii ianuarie a anului calendaristic imediat urmator celui in care a fost remisa nota de denuntare.
    Drept care, subsemnatii, autorizati in buna si cuvenita forma de catre guvernele lor, au semnat prezenta conventie.
    Facuta in dublu exemplar la Seul, in aceasta 11 zi de octombrie a anului 1993, in limbile romana, coreeana si engleza, toate textele fiind egal autentice. In caz de divergente in interpretare, textul in limba engleza va prevala.

                      Pentru Guvernul Romaniei,
                         Cristian Ionescu,
                       ministrul comertului

                  Pentru Guvernul Republicii Coreea,
                         Hang Sung Joo,
                    ministrul afacerilor externe



SmartCity5

COMENTARII la Legea 18/1994

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 18 din 1994
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 18/1994
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu