Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 163 din  1 iunie 2005

privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 138/2004 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN:            MONITORUL OFICIAL  NR. 466 din  1 iunie 2005


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    Art. 1
    Se aproba Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 138 din 29 decembrie 2004 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.281 din 30 decembrie 2004, cu urmatoarele modificari si completari:
    1. La articolul I punctul 1, articolul 17 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 17
    Cotele de impozitare
    Cota de impozit pe profit care se aplica asupra profitului impozabil este de 16%, cu exceptiile prevazute la art. 38."
    2. La articolul I, dupa punctul 1 se introduc punctele 1^1 - 1^6 cu urmatorul cuprins:
    "1^1. Alineatul (3) al articolului 19 va avea urmatorul cuprins:
    <<(3) Contribuabilii care au optat pana la data de 30 aprilie 2005 inclusiv, conform prevederilor legale, pentru impunerea veniturilor aferente contractelor de vanzare cu plata in rate, pe masura ce ratele devin scadente, beneficiaza in continuare de aceasta facilitate pe durata derularii contractelor respective; cheltuielile corespunzatoare sunt deductibile la aceleasi termene scadente, proportional cu valoarea ratei inregistrate in valoarea totala a contractului.>>
    1^2. La articolul 21 alineatul (3), litera f) se abroga.
    1^3. La alineatul (4) al articolului 21, dupa litera r) se introduce litera s) cu urmatorul cuprins:
    <<s) cheltuielile cu taxele si cotizatiile catre organizatiile neguvernamentale sau asociatiile profesionale, altele decat cele prevazute la alin. (2) lit. g) si m).>>
    1^4. Alineatul (12) al articolului 24 va avea urmatorul cuprins:
    <<(12) Contribuabilii care au investit in mijloace fixe amortizabile sau in brevete de inventie amortizabile si care au dedus cheltuieli de amortizare reprezentand 20% din valoarea de intrare a acestora conform prevederilor legale, la data punerii in functiune a mijlocului fix sau a brevetului de inventie, pana la data de 30 aprilie 2005 inclusiv, au obligatia sa pastreze in patrimoniu aceste mijloace fixe amortizabile cel putin o perioada egala cu jumatate din durata lor normala de utilizare. In cazul in care nu sunt respectate prevederile prezentului alineat, impozitul pe profit se recalculeaza si se stabilesc dobanzi si penalitati de intarziere de la data aplicarii facilitatii respective, potrivit legii.>>
    1^5. Alineatul (5) al articolului 30 se abroga.
    1^6. La titlul II, capitolul IV se abroga."
    3. La articolul I punctul 2, articolul 41 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 41
    Categorii de venituri supuse impozitului pe venit
    Categoriile de venituri supuse impozitului pe venit, potrivit prevederilor prezentului titlu, sunt urmatoarele:
    a) venituri din activitati independente, definite conform art. 46;
    b) venituri din salarii, definite conform art. 55;
    c) venituri din cedarea folosintei bunurilor, definite conform art. 61;
    d) venituri din investitii, definite conform art. 65;
    e) venituri din pensii, definite conform art. 68;
    f) venituri din activitati agricole, definite conform art. 71;
    g) venituri din premii si din jocuri de noroc, definite conform art. 75;
    h) venituri din transferul proprietatilor imobiliare, definite conform art. 77^1;
    i) venituri din alte surse, definite conform art. 78."
    4. La articolul I punctul 2 articolul 42, literele a) si g) vor avea urmatorul cuprins:
    "a) ajutoarele, indemnizatiile si alte forme de sprijin cu destinatie speciala, acordate din bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, bugetele locale si din alte fonduri publice, precum si cele de aceeasi natura primite de la alte persoane, cu exceptia indemnizatiilor pentru incapacitate temporara de munca. Nu sunt venituri impozabile indemnizatiile pentru: risc maternal, maternitate, cresterea copilului si ingrijirea copilului bolnav, potrivit legii;
    ..........................................................................
    g) veniturile primite ca urmare a transferului dreptului de proprietate asupra bunurilor imobile si mobile din patrimoniul personal, altele decat castigurile din transferul titlurilor de valoare, precum si altele decat cele definite la cap. VIII^1;".
    5. La articolul I punctul 2, alineatul (2) al articolului 43 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Fac exceptie de la prevederile alin. (1) cotele de impozit prevazute in categoriile de venituri din investitii, din jocuri de noroc si din transferul proprietatilor imobiliare."
    6. La articolul I punctul 2 articolul 48 alineatul (4) litera d), punctul 3 va avea urmatorul cuprins:
    "3. prime de asigurare pentru asigurarea de risc profesional;".
    7. La articolul I punctul 2 articolul 48 alineatul (5), literele c) si j) vor avea urmatorul cuprins:
    "c) suma cheltuielilor cu indemnizatia platita pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, in tara si in strainatate, in interesul serviciului, in limita a de 2,5 ori nivelul legal stabilit pentru institutiile publice;
    ..........................................................................
    j) cheltuielile reprezentand contributii sociale obligatorii pentru salariati si contribuabili, inclusiv cele pentru asigurarea de accidente de munca si boli profesionale, potrivit legii;"
    8. La articolul I punctul 2 articolul 48 alineatul (5), dupa litera m) se introduce litera n) cu urmatorul cuprins:
    "n) cheltuielile reprezentand contributiile profesionale obligatorii datorate, potrivit legii, organizatiilor profesionale din care fac parte contribuabilii, in limita a 5% din venitul brut realizat."
    9. La articolul I punctul 2 articolul 55 alineatul (4), dupa litera k) se introduce litera k^1) cu urmatorul cuprins:
    "k^1) veniturile din salarii realizate de catre persoanele fizice cu handicap grav si accentuat, incadrate cu contract individual de munca;"
    10. La articolul I punctul 2 articolul 57, alineatul (4) va avea urmatorul cuprins:
    "(4) Contribuabilii pot dispune asupra destinatiei unei sume reprezentand pana la 2% din impozitul stabilit la alin. (3), pentru sponsorizarea entitatilor nonprofit care se infiinteaza si functioneaza potrivit legii."
    11. La articolul I punctul 2 articolul 65 alineatul (2), litera a) va avea urmatorul cuprins:
    "a) venituri din dobanzi la depozitele la vedere/conturile curente pentru care ratele dobanzilor sunt mai mici sau egale cu nivelurile ratelor dobanzilor de referinta de pe pietele interbancare la depozitele la o luna, comunicate in prima zi lucratoare a lunii pentru care se face calculul, corespunzatoare monedelor in care sunt denominate depozitele la vedere/conturile curente respective, precum si la depunerile la casele de ajutor reciproc;".
    12. La articolul I punctul 2 articolul 66, alineatele (1) si (4) vor avea urmatorul cuprins:
    "(1) Castigul sau pierderea rezultat/rezultata din transferul titlurilor de valoare, altele decat titlurile de participare la fondurile deschise de investitii si partile sociale, reprezinta diferenta pozitiva sau negativa dintre pretul de vanzare si pretul de cumparare pe tipuri de titluri de valori, diminuata, dupa caz, cu costurile aferente; in cazul tranzactiilor cu actiuni primite de persoanele fizice cu titlu gratuit, in cadrul Programului de privatizare in masa, pretul de cumparare la prima tranzactionare va fi asimilat cu valoarea nominala a acestora. In cazul tranzactiilor cu actiuni cumparate la pret preferential, in cadrul sistemului stock options plan, castigul se determina ca diferenta intre pretul de vanzare si pretul de cumparare preferential, diminuat cu costurile aferente.
    ..........................................................................
    (4) Determinarea castigului sau a pierderii potrivit alin. (1) se efectueaza la data incheierii tranzactiei, pe baza contractului incheiat intre parti, iar castigul net se determina la sfarsitul anului fiscal asupra intregului portofoliu de astfel de titluri tranzactionate de un contribuabil in anul respectiv, ca diferenta pozitiva intre castigurile si pierderile inregistrate in cursul anului, ca urmare a transferului titlurilor de valoare, cu exceptia celor dobandite cu titlu gratuit in cadrul Programului de privatizare in masa."
    13. La articolul I punctul 2 articolul 66, dupa alineatul (4) se introduce alineatul (4^1) cu urmatorul cuprins:
    "(4^1) Determinarea castigului potrivit alin. (2) si (3) se efectueaza la data incheierii tranzactiei, pe baza contractului incheiat intre parti."
    14. La articolul I punctul 2 articolul 67, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Veniturile sub forma de dobanzi se impun cu o cota de 10% din suma acestora, pentru depozitele la termen constituite, instrumentele de economisire dobandite, contractele civile incheiate, incepand cu data de 1 iunie 2005. Pentru depozitele la termen constituite, instrumentele de economisire dobandite, contractele civile incheiate, a caror scadenta este ulterioara datei de 1 iunie 2005, in scop fiscal, data scadentei se asimileaza cu data constituirii. Pentru veniturile sub forma de dobanzi, impozitul se calculeaza si se retine de catre platitorii de astfel de venituri la momentul inregistrarii in contul curent sau in contul de depozit al titularului, in cazul dobanzilor capitalizate, respectiv la momentul rascumpararii, in cazul unor instrumente de economisire. In situatia sumelor primite sub forma de dobanda pentru imprumuturile acordate in baza contractelor civile, calculul impozitului datorat se efectueaza la momentul platii dobanzii. Virarea impozitului pentru veniturile din dobanzi se face lunar, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare inregistrarii/rascumpararii, in cazul unor instrumente de economisire, respectiv la momentul platii dobanzii, pentru venituri de aceasta natura pe baza contractelor civile."
    15. La articolul I punctul 2 articolul 67 alineatul (3), litera a) va avea urmatorul cuprins:
    "a) in cazul castigului din transferul dreptului de proprietate asupra titlurilor de valoare, altele decat titlurile de participare la fondurile deschise de investitii si partile sociale, care au fost dobandite si instrainate intr-o perioada mai mica de 365 de zile, obligatia calcularii si virarii impozitului revine persoanei care detine si tranzactioneaza astfel de titluri de valoare, iar termenul de virare a impozitului este pana la data de 25 ianuarie a anului urmator pentru anul fiscal incheiat;".
    16. La articolul I punctul 2 articolul 67 alineatul (3), dupa litera a) se introduc literele a^1) - a^3) cu urmatorul cuprins:
    "a^1) in cazul castigului din transferul dreptului de proprietate asupra titlurilor de valoare, altele decat titlurile de participare la fondurile deschise de investitii si partile sociale, care au fost dobandite si instrainate intr-o perioada mai mare de 365 de zile, obligatia calcularii, retinerii si virarii impozitului revine intermediarilor, iar termenul de virare a impozitului este pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a fost retinut;
    a^2) in cazul castigului din transferul dreptului de proprietate asupra actiunilor primite de persoanele fizice cu titlu gratuit, in cadrul Programului de privatizare in masa, obligatia calcularii, retinerii si virarii impozitului revine intermediarilor, iar termenul de virare a impozitului este pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a fost retinut;
    a^3) in cazul castigului din operatiuni de vanzare-cumparare de valuta la termen, pe baza de contract, precum si din orice alte operatiuni de acest gen, obligatia calcularii, retinerii si virarii impozitului revine intermediarilor sau altor platitori de venit, dupa caz;".
    17. La articolul I punctul 2 articolul 67 alineatul (3), dupa litera c) se introduce litera c^1) cu urmatorul cuprins:
    "c^1) in cazul valorilor mobiliare tranzactionate pe o piata reglementata conform legii, obligatia virarii impozitului revine persoanei care detine astfel de titluri de valoare, iar termenul de virare a impozitului este pana la data de 25 ianuarie a anului urmator pentru anul fiscal incheiat;".
    18. La articolul I punctul 2 articolul 67 alineatul (3), litera e) va avea urmatorul cuprins:
    "e) impozitul se calculeaza prin aplicarea unei cote de 16% asupra castigului net realizat din transferul titlurilor de valoare dobandite incepand cu data de 1 iunie 2005 si instrainate incepand cu data de 1 ianuarie 2006 intr-o perioada mai mica de 365 de zile de la data dobandirii, respectiv prin aplicarea unei cote de 1% asupra castigului net din transferul titlurilor de valoare dobandite incepand cu data de 1 iunie 2005 si instrainate intr-o perioada mai mare de 365 de zile inclusiv de la data dobandirii;".
    19. La articolul I punctul 2 articolul 67 alineatul (3), dupa litera e) se introduce litera e^1) cu urmatorul cuprins:
    "e^1) impozitul se calculeaza prin aplicarea unei cote de 10% asupra castigului realizat din operatiuni de vanzare-cumparare de valuta la termen pe baza de contract si orice alte operatiuni similare, incepand cu data de 1 iunie 2005;".
    20. La articolul I punctul 2 articolul 67 alineatul (3), litera g) va avea urmatorul cuprins:
    "g) impozitul calculat si retinut la sursa, potrivit lit. e^1), se vireaza la bugetul de stat pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a fost retinut, cu exceptia prevederilor lit. c) si d);".
    21. La articolul I punctul 2 articolul 67, alineatul (4) va avea urmatorul cuprins:
    "(4) Impozitul retinut conform alin. (1), (2) si lit. a^2), a^3) si f) ale alin. (3) reprezinta impozit final pe venit, pentru venitul prevazut la alineatul respectiv; in cazul impozitului prevazut la alin. (3) lit. a) si a^1), acesta se regularizeaza la sfarsitul anului pe baza diferentei dintre impozitul datorat la nivelul anului si cel calculat si retinut lunar in cursul anului fiscal/anual, pe baze diferentiate, potrivit cotelor aplicabile, conform declaratiilor contribuabilului, in baza alin. (3^1) al art. 83."
    22. La articolul I punctul 2 articolul 67, alineatul (5) va avea urmatorul cuprins:
    "(5) Pierderile inregistrate din operatiuni de vanzare-cumparare de valuta la termen, pe baza de contract, orice alte operatiuni similare si cele rezultate din aplicarea prevederilor alin. (4) nu sunt recunoscute din punct de vedere fiscal, nu se recupereaza si constituie pierderi definitive ale contribuabilului."
    23. La articolul I punctul 2, articolul 76 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 76
    Stabilirea venitului net din premii si din jocuri de noroc
    Venitul net este diferenta dintre venitul din premii sau din jocuri de noroc si suma reprezentand venit neimpozabil."
    24. La articolul I punctul 2, articolul 77 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 77
    Retinerea impozitului aferent veniturilor din premii si din jocuri de noroc
    (1) Venitul sub forma de premii dintr-un singur concurs se impune, prin retinerea la sursa, cu o cota de 16% aplicata asupra venitului net.
    (2) Veniturile din jocuri de noroc se impun, prin retinerea la sursa, cu o cota de 20% aplicata asupra venitului net care nu depaseste cuantumul de 100 milioane lei si cu o cota de 25% aplicata asupra venitului net care depaseste cuantumul de 100 milioane lei.
    (3) Obligatia calcularii, retinerii si virarii impozitului revine platitorilor de venituri.
    (4) Nu sunt impozabile veniturile obtinute din premii si din jocuri de noroc, in bani si/sau in natura, sub valoarea sumei neimpozabile stabilite in suma de 6.000.000 lei pentru fiecare concurs sau joc de noroc, realizate de acelasi organizator sau platitor intr-o singura zi.
    (5) Impozitul calculat si retinut in momentul platii este impozit final.
    (6) Impozitul pe venit astfel calculat si retinut se vireaza la bugetul de stat pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a fost retinut."
    25. La articolul I punctul 2, dupa articolul 77 se introduce capitolul VIII^1 cu urmatorul cuprins:
    "CAP. 8^1
    Venituri din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal

    Art. 77^1
    Definirea venitului din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal
    (1) Sunt supuse impozitarii veniturile realizate din transferul dreptului de proprietate asupra constructiilor de orice fel si terenul aferent acestora, care se instraineaza in termen de pana la 3 ani inclusiv, de la data dobandirii, precum si veniturile realizate din transferul dreptului de proprietate asupra terenurilor de orice fel, fara constructii, dobandite dupa 1 ianuarie 1990.
    (2) Venitul impozabil din transferul proprietatilor imobiliare, cu exceptiile prevazute la alin. (3), reprezinta diferenta favorabila dintre valoarea de instrainare a proprietatilor imobiliare, terenuri si/sau constructii, si valoarea de baza a acestora.
    (3) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) aportul in natura la capitalul social al societatilor comerciale, precum si veniturile realizate din instrainarea constructiilor de orice fel cu terenul aferent, terenurile fara constructii din intravilan si extravilan dobandite de contribuabil prin:
    a) reconstituirea dreptului de proprietate;
    b) mostenire sau donatie intre rude pana la gradul al patrulea inclusiv;
    c) schimb imobiliar.
    (4) Valoarea de baza a bunurilor imobile prevazute la alin. (1), in functie de modalitatea de dobandire, se stabileste avandu-se in vedere:
    a) pretul de achizitie pentru bunurile imobile dobandite prin cumparare, majorat cu 5%;
    b) valoarea imobilului mentionata in act, daca acesta a fost dobandit prin donatie, schimb, renta viagera, dare in plata, adjudecare, contract de intretinere, hotarare judecatoreasca etc., majorata cu 5%;
    c) pentru constructiile noi, costul acestora la data realizarii, dovedit prin raport de expertiza intocmit de un expert autorizat, in conditiile legii, la care se adauga valoarea terenului aferent, stabilita in conditiile prezentei legi;
    d) valoarea rezultata din expertizele utilizate de catre camerele notarilor publici, la data dobandirii imobilelor a caror valoare de baza nu se poate stabili prin modalitatile prevazute la lit. a) - c);
    e) valoarea stabilita in functie de modul de dobandire, in conditiile prevazute la lit. a) si b), pentru terenurile situate in intravilan si extravilan, actualizata cu rata inflatiei pe economie din ultima luna pentru care exista date oficiale comunicate de catre Institutul National de Statistica, daca la data dobandirii nu erau intocmite expertize de catre camerele notarilor publici. Pentru terenurile si constructiile de orice fel, dobandite de contribuabili intr-o modalitate din care nu rezulta valoarea la care acestea au fost dobandite, valoarea de baza este valoarea minima stabilita in prima expertiza utilizata de camera notarilor publici in circumscriptia careia se afla terenul;
    f) pretul de achizitie pentru bunurile dobandite in conditiile prevazute la lit. a) sau valoarea mentionata pentru bunurile dobandite in conditiile prevazute la lit. b), la care se adauga costul lucrarilor si serviciilor de natura sa creasca valoarea imobilului, la data efectuarii acestora, dovedite prin raport de expertiza intocmit de un expert autorizat, in conditiile legii.
    (5) Expertizele intocmite de camerele notarilor publici vor fi reactualizate cel putin o data pe an si avizate de Ministerul Finantelor Publice, prin directiile teritoriale.
    (6) Pierderea din transferul proprietatii imobiliare reprezinta pierdere definitiva a contribuabilului.
    Art. 77^2
    Stabilirea si plata impozitului pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare
    (1) Impozitul se calculeaza prin aplicarea cotei de 10% asupra venitului impozabil determinat potrivit art. 77^1.
    (2) Notarii publici care autentifica actele intre vii translative ale dreptului de proprietate au obligatia de a calcula, de a incasa si de a vira impozitul la bugetul de stat pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a fost autentificat actul.
    (3) In cazul in care transferul dreptului de proprietate asupra constructiilor sau terenurilor se face prin alta procedura decat cea notariala, contribuabilul are obligatia de a declara venitul obtinut, in maximum 5 zile de la data instrainarii bunului, la organul fiscal in a carui raza teritoriala isi are domiciliul fiscal. Contribuabilii care nu au domiciliul fiscal in Romania declara venitul obtinut la organul fiscal in a carui raza teritoriala este situat imobilul instrainat.
    (4) Procedura de declarare, de calcul si de plata a impozitului se stabileste prin ordin al ministrului finantelor publice, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Art. 77^3
    Obligatiile declarative ale notarilor publici cu privire la transferul proprietatilor imobiliare
    Notarii publici au obligatia sa depuna semestrial la organul fiscal teritorial o declaratie informativa privind transferurile de proprietati imobiliare, cuprinzand urmatoarele elemente pentru fiecare tranzactie:
    a) partile contractante;
    b) valoarea inscrisa in documentul de transfer;
    c) impozitul pe venitul din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal;
    d) taxele notariale aferente transferului."
    26. La articolul I punctul 2 articolul 80, alineatul (3) va avea urmatorul cuprins:
    "(3) Pierderea fiscala anuala inregistrata pe fiecare sursa din activitati independente, cedarea folosintei bunurilor si din activitati agricole se reporteaza si se completeaza cu venituri obtinute din aceeasi sursa de venit din urmatorii 5 ani fiscali."
    27. La articolul I punctul 2 articolul 80, dupa alineatul (3) se introduce alineatul (3^1) cu urmatorul cuprins:
    "(3^1) Pierderile provenind din strainatate se reporteaza si se compenseaza cu veniturile de aceeasi natura si sursa, realizate in strainatate, pe fiecare tara, inregistrate in urmatorii 5 ani fiscali."
    28. La articolul I punctul 2 articolul 82, alineatul (5) va avea urmatorul cuprins:
    "(5) Pentru stabilirea platilor anticipate, organul fiscal va lua ca baza de calcul venitul anual estimat, in toate situatiile in care a fost depusa o declaratie privind venitul estimat pentru anul curent sau venitul net din declaratia speciala pentru anul fiscal precedent, dupa caz. La stabilirea platilor anticipate se utilizeaza cota de impozit de 16%, prevazuta la art. 43 alin. (1)."
    29. La articolul I punctul 2 articolul 83, dupa alineatul (3) se introduce alineatul (3^1) cu urmatorul cuprins:
    "(3^1) Declaratii speciale se completeaza si pentru castigul net/pierderea generata de tranzactii cu titluri de valoare, altele decat actiunile primite cu titlu gratuit in cadrul Programului de privatizare in masa."
    30. La articolul I punctul 2 articolul 83 alineatul (4), litera b) va avea urmatorul cuprins:
    "b) venituri din investitii, cu exceptia celor prevazute la alin. (3^1), precum si venituri din premii si din jocuri de noroc, a caror impunere este finala;".
    31. La articolul I punctul 2 articolul 84, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Contribuabilii pot dispune asupra destinatiei unei sume reprezentand pana la 2% din impozitul pe venitul net anual impozabil datorat pentru sponsorizarea entitatilor nonprofit care se infiinteaza si functioneaza potrivit legii."
    32. La articolul I punctul 2, denumirea marginala a articolului 90 si alineatul (1) vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 90
    Venituri obtinute din strainatate
    (1) Persoanele fizice prevazute la art. 40 alin. (1) lit. a) si cele care indeplinesc conditia prevazuta la art. 40 alin. (2) datoreaza impozit pentru veniturile obtinute din strainatate."
    33. La articolul I punctul 2 articolul 91, alineatul (4) se abroga.
    34. La articolul I punctul 2, articolul 92 se abroga.
    35. La articolul I punctul 2, articolul 93 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 93
    Obligatii declarative ale platitorilor de venituri cu retinere la sursa
    Platitorii de venituri, cu regim de retinere la sursa a impozitelor, sunt obligati sa calculeze, sa retina si sa vireze impozitul retinut la sursa si sa depuna o declaratie privind calcularea si retinerea impozitului pentru fiecare beneficiar de venit, la organul fiscal competent, pana la data de 30 iunie a anului curent, pentru anul expirat. Fac exceptie de la obligatia de depunere a acestei declaratii platitorii de venituri din salarii, pentru care obligatiile declarative sunt prevazute la art. 59, in legatura cu veniturile din salarii platite contribuabililor."
    36. La articolul I, dupa punctul 5 se introduc punctele 6 - 39 cu urmatorul cuprins:
    "6. La articolul 109, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
    <<(2) Persoanele juridice care se infiinteaza in cursul unui an fiscal inscriu optiunea in cererea de inregistrare la registrul comertului. Optiunea este definitiva pentru anul fiscal respectiv.>>
    7. La articolul 115 alineatul (1), literele k) si m) vor avea urmatorul cuprins:
    <<k) venituri din servicii prestate in Romania, exclusiv transportul international si prestarile de servicii accesorii acestui transport;
    ..........................................................................
    m) veniturile din pensii primite de la bugetul asigurarilor sociale sau de la bugetul de stat, in masura in care pensia lunara depaseste plafonul prevazut la art. 69;>>.
    8. La articolul 115 alineatul (1), litera n) se abroga.
    9. La articolul 116 alineatul (2), litera a) va avea urmatorul cuprins:
    <<a) cota de impozit de 10% se aplica pentru dobanzile la depozite la termen, certificate de depozit si alte instrumente de economisire la banci si la alte institutii de credit autorizate si situate in Romania, constituite/achizitionate incepand cu data de 1 iunie 2005. Pentru depozitele la termen, certificatele de depozit si alte instrumente de economisire a caror scadenta este ulterioara datei de 1 iunie 2005, in scop fiscal, data scadentei este asimilata cu data constituirii;>>.
    10. La articolul 116 alineatul (4), literele a) si b) vor avea urmatorul cuprins:
    <<a) pentru veniturile ce reprezinta remuneratii primite de nerezidenti care au calitatea de administrator, fondator sau membru al consiliului de administratie al unei persoane juridice romane, potrivit art. 57;
    b) pentru veniturile din pensii primite de la bugetul asigurarilor sociale sau de la bugetul de stat, potrivit art. 70.>>
    11. La articolul 117, litera a) va avea urmatorul cuprins:
    <<a) venituri din dobanzi la depozitele la vedere/conturile curente pentru care ratele dobanzilor sunt mai mici sau egale cu nivelurile ratelor dobanzilor de referinta de pe pietele interbancare la depozitele la o luna, comunicate in prima zi lucratoare a lunii pentru care se face calculul, corespunzatoare monedelor in care sunt denominate depozitele la vedere/conturile curente respective, precum si la depunerile la casele de ajutor reciproc;>>.
    12. La articolul 140 alineatul (2), litera a) va avea urmatorul cuprins:
    <<a) dreptul de intrare la castele, muzee, case memoriale, monumente istorice, monumente de arhitectura si arheologice, gradini zoologice si botanice, targuri, expozitii, cinematografe;>>.
    13. La articolul 141 alineatul (1), literele k) si m) vor avea urmatorul cuprins:
    <<k) prestarile de servicii culturale, precum si livrarile de bunuri strans legate de aceste servicii, efectuate de institutii publice sau de organizatii culturale nonprofit;
    ..........................................................................
    m) activitatile specifice posturilor publice nationale de radio si de televiziune, cu exceptia activitatilor de publicitate si altor activitati de natura comerciala.>>
    14. La articolul 141 alineatul (1), litera n) se abroga.
    15. La articolul 141 alineatul (2), literele f) si j) se abroga.
    16. La articolul 142, litera g) se abroga.
    17. Articolul 154 va avea urmatorul cuprins:
    <<Art. 154
    Definirea asocierilor din punct de vedere al taxei pe valoarea adaugata
    In intelesul taxei pe valoarea adaugata, o asociere sau alta organizatie care nu are personalitate juridica se considera a fi o persoana impozabila separata, pentru acele activitati economice desfasurate de asociati sau parteneri in numele asociatiei ori organizatiei respective, cu exceptia asociatiilor in participatiune constituite exclusiv din persoane impozabile romane.>>
    18. La articolul 160^1 alineatul (2), litera e) se abroga.
    19. La articolul 161, partea introductiva a alineatului (7) va avea urmatorul cuprins:
    <<(7) Referirile la taxa pe valoarea adaugata din actele normative prevazute la lit. a) - r) raman in vigoare pana la data de 31 decembrie 2006, cu exceptia cazurilor in care actul normativ prevede aplicarea, pe o perioada limitata de timp, a acestor prevederi si care se vor aplica pe perioada prevazuta in actul normativ prin care au fost acordate, cu conditia sa nu depaseasca data de 31 decembrie 2006:>>.
    20. La articolul 161 alineatul (7), dupa litera q) se introduce litera r) cu urmatorul cuprins:
    <<r) Ordonanta Guvernului nr. 11/1995 privind masuri comerciale specifice rezervelor materiale nationale pentru improspatarea produselor si valorificarea celor disponibile, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 25 din 3 februarie 1995, aprobata cu modificari prin Legea nr. 69/1995.>>
    21. La articolul 162, litera g) va avea urmatorul cuprins:
    <<g) uleiuri minerale si electricitate.>>
    22. La articolul 175 alineatul (1), litera e) va avea urmatorul cuprins:
    <<e) produsele cu codul NC 2711, inclusiv metanul si propanul, pure din punct de vedere chimic;>>.
    23. La articolul 175 alineatul (2), litera f) va avea urmatorul cuprins:
    <<f) gazul natural cu codurile NC 2711 11 00 si 2711 21 00;>>.
    24. Articolul 176 va avea urmatorul cuprins:
    <<Art. 176
    Nivelul accizelor
    Nivelul accizelor pentru urmatoarele produse este:
______________________________________________________________________________
Nr.        Denumirea produsului sau a grupei               U.M.    Acciza*)
crt.       de produse                                              (echivalent
                                                                   euro/U.M.)
______________________________________________________________________________
  1. Bere                                             hl/1 grad         0,74
     din care:                                        Plato*1)
     1.1. Bere produsa de producatorii independenti                     0,43
     cu o capacitate de productie anuala ce nu
     depaseste 200 mii hl
______________________________________________________________________________
  2. Vinuri                                           hl de produs
     2.1. Vinuri linistite                                              0,00
     2.2. Vinuri spumoase                                              34,05
______________________________________________________________________________
  3. Bauturi fermentate, altele decat bere si vinuri  hl de produs
     3.1. linistite                                                     0,00
     3.2. spumoase                                                     34,05
______________________________________________________________________________
  4. Produse intermediare                             hl de produs     51,08
______________________________________________________________________________
  5. Alcool etilic                                    hl alcool       465,35
                                                      pur*2)
______________________________________________________________________________
     Produse din tutun
______________________________________________________________________________
  6. Tigarete                                         1.000             9,10 +
                                                      tigarete          30%
______________________________________________________________________________
  7. Tigari si tigari de foi                          1.000 bucati     22,13
______________________________________________________________________________
  8. Tutun destinat fumatului, din care:              kg               29,51
     8.1. Tutun destinat rularii in tigarete          kg               29,51
______________________________________________________________________________
     Uleiuri minerale
______________________________________________________________________________
  9. Benzine cu plumb                                 tona            480,00
                                                      1.000 litri     369,60
______________________________________________________________________________
 10. Benzine fara plumb                               tona            425,06
                                                      1.000 litri     327,29
______________________________________________________________________________
 11. Motorine                                         tona            307,59
                                                      1.000 litri     259,91
______________________________________________________________________________
 12. Pacura                                           1.000 kg          6,81
______________________________________________________________________________
 13. Gaze petroliere lichefiate, din care: 1.000 kg
     13.1. Utilizate drept carburant                                  128,26
     13.2. Utilizate pentru incalzire                                 113,50
     13.3. Utilizate in consum casnic*3)                                0,00
______________________________________________________________________________
 14. Gaz natural utilizat drept carburant
     (codurile NC 2711 11 00 si 2711 21 00)           gigajoule         1,59
______________________________________________________________________________
 15. Petrol lampant (kerosen)*4), din care:
     15.1. Utilizat drept carburant                   tona            469,89
                                                      1.000 litri     375,91
     15.2. Utilizat pentru incalzire                  tona            469,89
                                                      1.000 litri     375,91
______________________________________________________________________________
 16. Benzen, toulen, xileni si alte amestecuri de
     hidrocarburi aromatice                           tona            469,89
______________________________________________________________________________
     Electricitate (codul NC 2716)
______________________________________________________________________________
 17. Electricitate utilizata in scop comercial        MWh               0,14
______________________________________________________________________________
 18. Electricitate utilizata in scop necomercial      MWh               0,30
______________________________________________________________________________
    *) Nivelul accizelor armonizate va fi majorat anual incepand cu data de 1 iulie 2006, in conformitate cu angajamentele asumate de Romania in procesul de negociere cu Uniunea Europeana, la capitolul 10 "Impozitarea".
    *1) Gradul Plato reprezinta greutatea de zahar exprimata in grame, continuta in 100 g de solutie masurata la origine la temperatura de 20 grade C/4 grade C.
    *2) Hl alcool pur reprezinta 100 litri alcool etilic rafinat cu concentratia de 100% alcool in volum, la temperatura de 20 grade C, continut intr-o cantitate data de produs alcoolic.
    *3) Prin gaze petroliere lichefiate utilizate in consum casnic se intelege gazele petroliere lichefiate, distribuite in butelii tip aragaz. Buteliile tip aragaz sunt acele butelii cu o capacitate de pana la maximum 12,5 kg.
    *4) Petrolul lampant utilizat drept combustibil de persoanele fizice nu se accizeaza.>>
    25. La articolul 177, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
    <<Art. 177
    (1) Pentru tigarete, acciza datorata este egala cu suma dintre acciza specifica si acciza ad valorem, dar nu mai putin de 19,92 euro/1.000 tigarete, care reprezinta acciza minima. Cand suma dintre acciza specifica si acciza ad valorem este mai mica decat acciza minima, se plateste acciza minima.>>
    26. La articolul 177, dupa alineatul (1) se introduce alineatul (1^1) cu urmatorul cuprins:
    <<(1^1) La propunerea Ministerului Finantelor Publice, Guvernul poate modifica acciza minima in functie de evolutia accizei aferente tigaretelor din categoria de pret cea mai vanduta, astfel incat nivelul accizei minime sa reprezinte 90% din acciza aferenta tigaretelor din categoria de pret cea mai vanduta.>>
    27. La articolul 187, dupa alineatul (2) se introduce alineatul (3) cu urmatorul cuprins:
    <<(3) Face exceptie de la prevederile alin. (1) deplasarea electricitatii in regim suspensiv de la plata accizelor.>>
    28. La articolul 200 alineatul (1), literele h), i), j) si k) se abroga.
    29. La articolul 201 alineatul (1), litera d) va avea urmatorul cuprins:
    <<d) uleiurile minerale utilizate pentru productia de electricitate si pentru productia combinata de energie electrica si energie termica;>>.
    30. La articolul 201 alineatul (1), literele j), k) si l) se abroga.
    31. La articolul 207 literele i), j) si k) se abroga.
    32. La articolul 207, literele m) si o) vor avea urmatorul cuprins:
    <<m) aparate pentru conditionat aer, cu codurile: NC 8415 10 10 si 8415 10 90;
    ..........................................................................
    o) iahturi si barci cu sau fara motor pentru agrement, cu codurile: NC 8903 10; 8903 91; 8903 92 si 8903 99.>>
    33. La articolul 208, alineatele (4) si (5) vor avea urmatorul cuprins:
    <<(4) Nivelul accizelor pentru alte produse:
_________________________________________________________________________
Nr.  Denumirea produsului sau a grupei de produse                 Acciza
crt.                                                                (%)
_________________________________________________________________________
  1. Confectii din blanuri naturale (cu exceptia celor de iepure,
     oaie, capra)                                                    45
  2. Articole din cristal*1)                                         55
  3. Bijuterii din aur si/sau din platina, cu exceptia
     verighetelor                                                    25
  4. Produse de parfumerie
     4.1. Parfumuri,                                                 35
     din care:
     - ape de parfum                                                 25
     4.2. Ape de toaleta,                                            15
     din care:
     - ape de colonie                                                10
  5. Cuptoare cu microunde                                           20
  6. Aparate pentru conditionat aer                                  20
  7. Arme de vanatoare si arme de uz individual, altele decat
     cele de uz militar sau de sport                                100
  8. Iahturi si barci cu sau fara motor pentru agrement
     11.1. Iahturi                                                   50
     11.2. Barci*) cu sau fara motor pentru agrement                 30
_________________________________________________________________________
    *) Nu intra sub incidenta accizelor barcile cu sau fara motor cu lungime mai mica de 7 m si cu motor mai mic de 15 CP.
    *1) Prin cristal se intelege sticla avand un continut minim de monoxid de plumb de 24% din greutate.

    (5) Nivelul accizelor pentru autoturisme sau autoturisme de teren, inclusiv din import rulate:
________________________________________________________________________________
Nr.         Tipul autoturismului                 Acciza pentru   Acciza pentru
crt.                                             autoturisme sau autoturisme sau
                                                 autoturisme     autoturisme
                                                 de teren noi    de teren rulate
                                                     (%)              (%)
________________________________________________________________________________
  1. Autoturisme echipate cu motor cu benzina:
     a) cu capacitate cilindrica sub 1.601 cm^3         1              2,5
     b) cu capacitate cilindrica intre 1.601 si
     1.800 cm^3                                         2,5            5,5
     c) cu capacitate cilindrica intre 1.801 si
     2.000 cm^3                                         4             10
     d) cu capacitate cilindrica intre 2.001 si
     2.500 cm^3                                         8             21
     e) cu capacitate cilindrica de peste
     2.500 cm^3                                        11             32
  2. Autoturisme echipate cu motor Diesel:
     a) cu capacitate cilindrica sub 1.601 cm^3         1              2,5
     b) cu capacitate cilindrica intre 1.601 si
     2.000 cm^3                                         2,5            5,5
     c) cu capacitate cilindrica intre 2.001 si
     2.500 cm^3                                         4             11
     d) cu capacitate cilindrica intre 2.501 si
     3.200 cm^3                                         8             21
     e) cu capacitate cilindrica de peste
     3.200 cm^3                                        11             32>>
________________________________________________________________________________
    34. La articolul 209, alineatul (3) va avea urmatorul cuprins:
    <<(3) Platitori de accize sunt si persoanele fizice care introduc in tara autoturisme si autoturisme de teren, inclusiv rulate, precum si iahturi si barci cu sau fara motor pentru agrement.>>
    35. La articolul 244 se introduce denumirea marginala cu urmatorul cuprins:
    <<Intarzieri la plata accizelor>>
    36. La articolul 250 alineatul (1), punctul 2 va avea urmatorul cuprins:
    <<2. cladirile care, potrivit legislatiei in vigoare, sunt considerate monumente istorice, de arhitectura sau arheologice, muzee ori case memoriale, cu exceptia incintelor care sunt folosite pentru activitati economice;>>.
    37. La articolul 270, alineatul (1^1) va avea urmatorul cuprins:
    <<(1^1) Publicitatea realizata prin mijloace de informare in masa scrise si audiovizuale, in sensul prezentului articol, corespunde activitatilor agentilor de publicitate potrivit Clasificarii activitatilor din economia nationala - CAEN, cu modificarile ulterioare, respectiv publicitatea realizata prin ziare si alte tiparituri, precum si prin radio, televiziune si Internet.>>
    38. La articolul 283 se introduce denumirea marginala cu urmatorul cuprins:
    <<Alte taxe locale>>
    39. La articolul 298, alineatul (2) se abroga."
    37. Articolul II va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 2
    In cazul autoturismelor sau al autoturismelor de teren din import, inclusiv rulate, introduse in tara in baza contractelor de leasing initiate dupa data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, baza de impozitare pentru accize este valoarea de intrare la care se adauga cuantumul taxelor vamale si alte taxe speciale, dupa caz, datorate la momentul inchiderii operatiunii de import."
    38. Dupa articolul II se introduce articolul II^1 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 2^1
    Avansurilor incasate pentru livrarile de animale vii li se aplica regimul fiscal privind taxa pe valoarea adaugata, in vigoare la data incasarii avansului."
    39. Articolul III va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 3
    (1) Prin derogare de la dispozitiile art. 4 alin. (2) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, prevederile prezentei ordonante de urgenta intra in vigoare incepand cu data de 1 ianuarie 2005, cu urmatoarele exceptii:
    a) incepand cu 1 mai 2005: lit. a) a art. 42; alin. (2) al art. 43; lit. k) a alin. (4) al art. 55; art. 76; art. 77;
    b) incepand cu 1 iunie 2005: lit. g) a art. 41; lit. g) a art. 42; lit. a) a alin. (2) al art. 65; alin. (1) al art. 66; alin. (4) si (4^1) ale art. 66; alin. (2) al art. 67; lit. a), a^1), a^2), a^3), e), e^1) si g) ale alin. (3) al art. 67; alin. (4) si (5) ale art. 67; art. 77^1 - 77^3; alin. (3^1) al art. 83; lit. b) a alin. (4) al art. 83;
    c) incepand cu 1 ianuarie 2006: lit. c^1) a alin. (3) al art. 67.
    (2) In cazul titlurilor de valoare dobandite pana la data de 31 mai 2005 inclusiv, cota de impozit este de 1%, indiferent de data instrainarii acestora.
    (3) In perioada 1 iunie 2005 - 31 decembrie 2005, intermediarii vor calcula, vor retine si vor vira impozitul de 1% aplicat asupra castigurilor din transferul titlurilor de valoare dobandite si instrainate in aceasta perioada, indiferent daca sunt dobandite si instrainate intr-o perioada mai mare de 365 de zile sau mai mica de 365 de zile. La 31 decembrie 2005, acestor tranzactii le este aplicabila regula de calcul al castigului net conform prevederilor art. 67 alin. (3) lit. e).
    (4) Incepand cu data de 1 ianuarie 2006, pentru calculul impozitului pe veniturile realizate de persoane fizice din investitii si din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal, definite potrivit dispozitiilor cap. V si VIII^1 din titlul III, cota de impozit este de 16%, cu exceptia castigurilor realizate din transferul titlurilor de valoare instrainate intr-o perioada mai mare de 365 de zile de la data dobandirii, pentru care se mentine cota de 1% prevazuta la art. 67 alin. (3) lit. e).
    (5) Cota de impozit de 16% se aplica incepand cu data de 1 ianuarie 2006 si pentru veniturile realizate de persoanele fizice si juridice nerezidente, prevazute la art. 115, cu exceptia veniturilor obtinute din jocuri de noroc pentru care se mentine cota de impozit de 20% ."
    40. Dupa articolul III se introduc articolele IV - VI cu urmatorul cuprins:
    "Art. 4
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se abroga:
    a) art. XXXVII din Ordonanta Guvernului nr. 94/2004 privind reglementarea unor masuri financiare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 803 din 31 august 2004, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 507/2004;
    b) alin. (2) al art. 6 din Ordonanta Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea si exercitarea activitatii de consultanta fiscala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 538 din 1 septembrie 2001, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 198/2002, cu modificarile ulterioare.
    Art. 5
    In vederea diminuarii evaziunii fiscale in domeniul produselor accizabile supuse sistemului de marcare, antrepozitarii autorizati vor utiliza pentru marcare numai banderole si timbre inseriate si numerotate. Termenul si procedura de aplicare a noilor modele de marcaje, precum si regimul stocului de marcaje valabile la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta vor fi stabilite prin ordin al ministrului finantelor publice, care se va publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Art. 6
    Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu cele aduse prin prezenta ordonanta de urgenta, se va republica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dupa aprobarea acesteia prin lege, dandu-se textelor o noua numerotare."
    Art. 2
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei legi se abroga Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2005 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 263 din 30 martie 2005.

    Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

                 p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR,
                           MIRON TUDOR MITREA

                          PRESEDINTELE SENATUI
                             NICOLAE VACAROIU



SmartCity5

COMENTARII la Legea 163/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 163 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 163/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu