LEGE
Nr. 117 din 15 decembrie 1992
privind acceptarea de catre Romania a Actului constitutiv al Comisiei Europene
de Lupta impotriva Febrei Aftoase
ACT EMIS DE: PARLAMENT
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 331 din 24 decembrie 1992
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
ARTICOL UNIC
Romania accepta Actul constitutiv al Comisiei Europene de Lupta impotriva
Febrei Aftoase, aprobat de Conferinta Organizatiei Natiunilor Unite pentru
Alimentatie si Agricultura la 11 decembrie 1953, amendat de catre comisie la
cea de-a XXII-a sesiune din 29 martie - 1 aprilie 1977 si aprobat de Consiliul
Organizatiei Natiunilor Unite pentru Alimentatie si Agricultura la cea de-a
72-a sesiune din 8 - 10 noiembrie 1977.
Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 1 septembrie 1992, cu
respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.
PRESEDINTELE SENATUI
prof. univ. OLIVIU GHERMAN
Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 3
decembrie 1992, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia
Romaniei.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
ADRIAN NASTASE
ACT CONSTITUTIV
al Comisiei Europene de Lupta impotriva Febrei Aftoase*)
*) Asa cum a fost amendat de catre comisie la cea de-a XXII-a sesiune (29
martie - 1 aprilie 1977) si aprobat de Consiliul Organizatiei Natiunilor Unite
pentru Alimentatie si Agricultura la cea de-a 72-a sesiune (8 - 10 noiembrie
1977).
Traducere.
PREAMBUL
Statele contractante, luind in considerare necesitatea urgenta de a
impiedica ca agricultura europeana sa fie supusa din nou unor grele pierderi
datorate epizotiilor repetate de febra aftoasa, infiinteaza, prin prezenta, in
cadrul Organizatiei Natiunilor Unite pentru Alimentatie si Agricultura, o
comisie denumita Comisia Europeana de Lupta impotriva Febrei Aftoase, al carei
obiect il constituie stimularea pe plan national si international a masurilor
adecvate de lupta impotriva febrei aftoase in Europa.
Art. 1
Membrii
1. Pot deveni membri ai Comisiei Europene de Lupta impotriva Febrei Aftoase
(denumita in cele ce urmeaza comisia) statele europene membre ale Organizatiei
Natiunilor Unite pentru Alimentatie si Agricultura si statele europene membre
ale Oficiului International de Epizootii, facind parte din Organizatia
Natiunilor Unite, care adera la prezentul act constitutiv, in conformitate cu
dispozitiile art. XV. Comisia poate ca la o majoritate de doua treimi din
membrii sai sa admita, in calitatea de membru al comisiei, orice alt stat
european care face parte din Organizatia Natiunilor Unite sau din oricare alte
institutii specializate sau ale Agentiei Internationale pentru Energia Atomica,
care au depus o cerere de admitere insotita de un instrument oficial prin care
accepta obligatiile ce decurg din actul constitutiv in vigoare la momentul
admiterii sale.
2. Organizatia Natiunilor Unite pentru Alimentatie si Agricultura (denumita
in cele ce urmeaza, organizatia), Oficiul International de Epizootii (denumit,
in cele ce urmeaza, oficiu) si Organizatia de Cooperare si Dezvoltare Economica
au dreptul sa fie reprezentate la toate sesiunile comisiei si ale comitetelor
sale, reprezentantii lor neavind insa drept de vot.
Art. 2
Obligatiile membrilor in domeniul politicii nationale si de cooperare
internationala privind lupta impotriva febrei aftoase
1. Membrii se angajeaza sa lupte impotriva febrei aftoase si la eradicarea
acesteia prin adoptarea de masuri sanitare veterinare si de carantina
eficiente, cit si prin aplicarea uneia sau a mai multora din metodele de mai
jos:
1. conduita de sacrificare;
2. conduita combinata de sacrificare si de vaccinare;
3. imunizarea integrala a efectivului de bovine prin vaccinare;
4. vaccinarea efectivului intr-un anume perimetru, in jurul focarelor de
febra aftoasa.
Metodele adoptate vor fi riguros aplicate.
2. Membrii care adopta a 2-a sau a 4-a metoda se angajeaza sa-si procure o
cantitate de virus suficienta pentru producerea vaccinului si o cantitate
suficienta de vaccin in vederea asigurarii protectiei efectivului in cazul in
care se declara epizootia. Fiecare membru va acorda celorlalti membri
colaborare si asistenta pentru tot ceea ce priveste o actiune comuna impotriva
febrei aftoase, in special pentru aprovizionarea cu vaccin si virus, in caz de
necesitate. Cantitatile de virus si de vaccin ce se pun in rezerva pentru
utilizare nationala si internationala vor fi fixate de catre membri in lumina
concluziilor comisiei si avizelor date de oficiu.
3. Membrii vor lua masuri pentru ca sa fie identificat imediat virusul cu
prilejul unei epizootii de febra aftoasa si vor comunica rezultatele
identificarii comisiei si oficiului.
4. Membrii se angajeaza sa furnizeze comisiei toate informatiile de care ea
ar avea nevoie pentru a se achita de functiile sale. In special, ei vor semnala,
fara intirziere, comisiei si oficiului toate epidemiile noi si extinderea lor
si vor furniza in acest scop rapoarte detaliate care ar putea fi utile
comisiei.
Art. 3
Sediul
1. Sediul comisiei si sediul secretariatului sau sint la Roma, la sediul
organizatiei.
2. Comisia se reuneste la sediul sau, cu exceptia cazului in care a fost
hotarit altfel la o sesiune anterioara sau, in circumstante exceptionale, de
catre comitetul sau executiv.
Art. 4
Functiuni generale
Functiunile generale ale comisiei sint urmatoarele:
1. incheierea cu oficiul, prin intermediul directorului general al
organizatiei si in cadrul oricarui acord care exista intre organizatie si
oficiu, de intelegeri capabile sa garanteze ca:
1.1. toti membrii vor primi avizele tehnice asupra oricaror probleme ce
trateaza lupta contra febrei aftoase;
1.2. informatii complete asupra epidemiilor de febra aftoasa si
identificarii virusurilor vor fi efectuate si difuzate in cel mai scurt timp;
1.3. lucrarile speciale de cercetare pe care le necesita febra aftoasa vor
fi efectuate;
2. stringerea de informatii privind programele nationale de lupta si
cercetare privind febra aftoasa;
3. determinarea, in concordanta cu membrii interesati, a naturii si marimii
asistentei de care au nevoie membrii pentru executarea programelor lor;
4. promovarea si organizarea, de fiecare data cind o astfel de actiune va
fi necesara, de actiuni concertate pentru depasirea dificultatilor intimpinate
in executarea programului de lupta si, in acest sens, sa ia masurile care sa
permita de a dispune de resursele necesare pentru productia si depozitarea
vaccinurilor, spre exemplu, pe baza acordurilor incheiate intre membri;
5. prevederea mijloacelor materiale necesare identificarii virusurilor;
6. studierea posibilitatilor crearii unui laborator international pentru
identificarea virusurilor si productia de vaccinuri;
7. fixarea si tinerea la zi a unui registru asupra disponibilitatilor de
virus si vaccinuri in diferite tari;
8. furnizarea, altor organizatii, de instiintari privitoare la atribuirea
oricaror fonduri disponibile pentru lupta impotriva febrei aftoase in Europa;
9. incheierea, prin intermediul directorului general al organizatiei, cu
alte organizatii, grupari regionale de stat, care nu sint membre ale comisiei,
de intelegeri in vederea participarii lor la lucrarile comisiei sau ale
comitetelor sale, cit si de intelegeri de asistenta mutuala privind problemele
de lupta impotriva febrei aftoase. Aceste intelegeri vor putea duce la crearea
de comitete mixte sau la participarea la lucrarile unor astfel de comitete;
10. examinarea si aprobarea, pentru transmiterea la consiliul organizatiei,
prin intermediul directorului general, a rapoartelor comitetului executiv,
darilor de seama asupra exercitiului trecut, cit si a programului de munca si a
bugetului pe perioada bienala.
Art. 5
Functiuni speciale
Functiunile speciale ale comisiei sint urmatoarele:
1. sa contribuie dupa cum considera comisia si membrii interesati, la lupta
contra epidemiilor de febra aftoasa cu caracter critic. In acest scop, comisia
sau comitetul sau executiv, care actioneaza in virtutea paragrafului 5 al art.
XI, poate sa utilizeze tot soldul neangajat al bugetului administrativ, despre
care este vorba la paragraful 7 al art. XIII, cit si toate contributiile
suplimentare varsate in scopul masurilor de urgenta, in conformitate cu
dispozitiile paragrafului sus-amintitului articol.
2. sa ia masurile dorite in urmatoarele domenii:
2.1. producerea si stocarea, de catre comisie sau in contul sau, de virus
si vaccinuri pentru distribuit membrilor in caz de necesitate;
2.2. incurajarea stabilirii de catre membri, in caz de nevoie, de cordoane
sanitare in vederea circumscrierii epizootiei;
3. sa execute orice proiect nou determinat care ar putea fi propus de catre
membri sau comitetul executiv si aprobat de catre comisie, in vederea atingerii
obiectivelor comisiei, astfel cum este definit in prezentul act;
4. soldul creditor al bugetului administrativ poate fi folosit pentru
scopurile descrise la paragrafele 2 si 3 ale prezentului articol, sub rezerva
ca aceasta decizie sa fie aprobata de catre comisie cu majoritate de doua
treimi din voturile exprimate, aceasta majoritate trebuind sa fie superioara
jumatatii numarului membrilor comisiei.
Art. 6
Sesiunile
1. Fiecare membru este reprezentat la sesiunile comisiei printr-un singur
delegat, care poate fi insotit de un supleant, experti si consilieri. Supleantii,
expertii si consilierii pot lua parte la dezbaterile comisiei, dar ei nu au
drept de vot, cu exceptia cazului cind un supleant este autorizat corespunzator
sa inlocuiasca delegatul.
2. Fiecare membru dispune de un vot. Deciziile comisiei sint luate cu
majoritatea sufragiilor exprimate, cu exceptia cazului cind prezentul act nu
prevede altfel. Majoritatea membrilor comisiei constituie cvorumul.
3. Comisia alege, dintre delegati, la sfirsitul fiecarei sesiuni ordinare,
un presedinte si doi vicepresedinti. Presedintele si vicepresedintii ramin in
functie pina la sfirsitul sesiunii ordinare urmatoare. Ei pot fi realesi.
4. Directorul general al organizatiei, in concordanta cu presedintele
comisiei, convoaca comisia in sesiune ordinara cel putin o data la fiecare 2
ani. El poate convoca comisia in sesiune extraordinara, fie cu acordul
presedintelui comisiei, fie la cererea comisiei, exprimata in cursul unei
sesiuni ordinare, sau la cererea a cel putin unei treimi din membrii comisiei,
formulata in intervalul sesiunilor ordinare.
Art. 7
Comitetele
1. Comisia poate crea comitete temporare speciale sau permanente,
insarcinate cu efectuarea de studii si rapoarte asupra problemelor din
competenta comisiei, sub rezerva ca bugetul aprobat al comisiei sa puna la
dispozitie fondurile necesare.
2. Aceste comitete sint convocate de directorul general al organizatiei,
impreuna cu presedintele comisiei, in locurile si datele care convin scopului
pentru care ele au fost create.
3. Din aceste comitete pot face parte toti membrii comisiei, unii dintre
membrii sai nominalizati in virtutea competentei lor in probleme tehnice, ca
urmare a deciziei comisiei.
4. Fiecare comitet isi alege presedintele.
Art. 8
Regulamentul interior si regulamentul financiar
Sub rezerva dispozitiilor prezentului act, comisia poate, cu majoritate de
doua treimi dintre membrii sai, sa adopte si sa amendeze propriile sale
regulamente interioare si financiare, care se conformeaza regulamentului
interior adoptat de conferinta si regulamentului financiar al organizatiei.
Regulamentul interior al comisiei si toate amendamentele care ar putea fi aduse
vor intra in vigoare de indata ce ele au fost aprobate de directorul general al
organizatiei. Regulamentul financiar si amendamentele care ar putea fi aduse
vor intra in vigoare dupa aprobarea de catre directorul general, sub rezerva
ratificarii de catre consiliul organizatiei.
Art. 9
Observatorii
1. Orice stat membru al organizatiei, care nu face parte din comisie, sau
statul membru asociat poate, la cererea sa, sa fie reprezentat de un observator
la sesiunile comisiei. El poate sa prezinte referate si sa participe la
dezbateri fara drept de vot.
2. Statele care nu fac parte din comisie si nu sint membri sau membri
asociati ai organizatiei, dar sint membri ai Organizatiei Natiunilor Unite sau
ai oricareia din institutiile specializate sau ai Agentiei Internationale de
Energie Atomica, pot, la cererea lor, cu asentimentul comisiei, dat prin
intermediul presedintelui sau si sub rezerva dispozitiilor adoptate de
conferinta organizatiei privind concesiunea statutului de observator, sa fie
invitate sa participe la sesiunile comisiei in calitate de observator.
3. Participarea organizatiilor internationale la lucrarile comisiei si
relatiile dintre comisie si aceste organizatii sint reglementate prin
dispozitii pertinente ale actului constitutiv si ale regulamentului general al
organizatiei, precum si de regulile adoptate la conferinta sau consiliul
organizatiei, privind relatiile cu organizatiile internationale. Aceste relatii
sint asigurate prin intermediul directorului general al organizatiei. Relatiile
dintre organizatie si oficiu sint reglementate prin acordurile in vigoare intre
acestea.
Art. 10
Comitetul executiv
1. Comisia constituie un comitet executiv compus din presedinte si doi
vicepresedinti ai comisiei si de 5 membri din delegatii alesi de comisie la
sfirsitul fiecarei sesiuni ordinare. Presedintele comisiei este presedintele
comitetului executiv.
2. Membrii comitetului executiv ramin in functie pina la sfirsitul sesiunii
ordinare urmatoare a comisiei. Ei pot fi realesi.
3. In cazul in care in comitetul executiv se produce un loc vacant,
comitetul poate sa solicite unui membru al comisiei sa numeasca un reprezentant
care sa ocupe locul devenit vacant pina la expirarea mandatului.
4. Comitetul executiv se reuneste cel putin de doua ori in intervalul
dintre doua sesiuni ordinare ale comisiei.
5. Secretarul comisiei asigura functiile secretarului comitetului executiv.
Art. 11
Functiile comitetului executiv
Comitetul executiv:
1. prezinta comisiei propunerile privitoare la orientarea generala a
activitatilor si programul de lucru;
2. traduce in viata politicile si programele aprobate de comisie;
3. supune comisiei proiectele de program si buget administrativ si de
evidenta contabila pe ultimii 2 ani;
4. elaboreaza si supune spre aprobare comisiei si remite directorului
general al organizatiei raportul privind activitatea comisiei din ultimii 2
ani;
5. aduce la indeplinire toate sarcinile incredintate de comisie, in special
cele prevazute la paragraful 1 al art. V, privind cazurile de urgenta.
Art. 12
Administratia
1. Membrii secretariatului comisiei sint numiti de catre directorul
general, cu aprobarea presedintelui comitetului executiv si sint raspunzatori
din punct de vedere administrativ in fata directorului general. Statutul lor,
precum si conditiile lor de angajare sint aceleasi cu ale personalului
organizatiei.
2. Cheltuielile comisiei sint acoperite de la bugetul administrativ, cu
exceptia acelora ce sint aferente personalului, serviciilor si imobilelor pe
care organizatia poate sa le puna la dispozitia sa. Cheltuielile care cad in
sarcina organizatiei sint stabilite si onorate de catre organizatie in cadrul
bugetului bienal elaborat de directorul general si aprobat de catre conferinta
organizatiei, in conformitate cu dispozitiile regulamentului general si ale
regulamentului financiar al organizatiei.
3. Cheltuielile aferente participarii delegatilor, supleantilor, expertilor
si consilierilor la sesiunile comisiei si ale comitetelor sale, in calitate de
reprezentanti guvernamentali, cit si cheltuielile aferente participarii observatorilor
la sesiuni cad in sarcina guvernelor si organizatiilor respective. Cheltuielile
expertilor invitati de catre comisie sau comitetele sale sa asiste la sedinte,
cu titlu personal, cad in sarcina bugetului comisiei.
Art. 13
Finantele
1. Fiecare membru se angajeaza sa depuna la bugetul administrativ o
contributie anuala, in conformitate cu baremul stabilit de comisie, adoptat cu
majoritate de doua treimi dintre membrii sai, in conformitate cu dispozitiile
regulamentului financiar.
2. Contributia membrilor comisiei, admisi in intervalul dintre doua sesiuni
ordinare ale comisiei, este stabilita de catre comitetul executiv in
conformitate cu dispozitiile regulamentului financiar al comisiei; in acest
scop, se va tine cont de acele criterii care pot fi enuntate in regulamentul
susmentionat. Deciziile comitetului executiv in materie sint supuse spre
confirmare comisiei la sesiunea sa ordinara urmatoare.
3. Contributiile anuale prevazute la paragrafele 1 si 2 de mai sus sint
exigibile inainte de expirarea primei luni a anului pentru care ele sint
datorate.
4. Contributii suplimentare pot fi acceptate de unu sau mai multi membri,
de catre organizatii sau persoane particulare, in vederea finantarii masurilor
de urgenta sau demararii proiectelor speciale sau campaniilor de combatere pe
care comisia sau comitetul executiv poate sa le adopte sau sa le recomande in
aplicarea dispozitiilor art. V.
5. Toate contributiile membrilor sint platite in moneda determinata de
comisie, cu acordul fiecaruia dintre cei interesati.
6. Orice contributie primita este varsata la un "fond de
depozit", administrat de directorul general al organizatiei, in
conformitate cu dispozitiile regulamentului financiar al organizatiei.
7. La incheierea fiecarui exercitiu financiar, orice sold neangajat al
bugetului administrativ este inscris intr-un cont special, ale carui fonduri
pot fi folosite in scopurile mentionate la art. IV si V.
Art. 14
Amendamente
1. Prezentul act constitutiv poate fi amendat printr-o decizie luata de
comisie cu o majoritate de doua treimi dintre membrii sai.
2. Propuneri de amendament la prezentul act pot fi prezentate de toti
membrii comisiei printr-o comunicare adresata presedintelui comisiei si
directorului general al organizatiei. Directorul general aduce imediat la
cunostinta membrilor comisiei orice propunere de amendament.
3. Nici o propunere de amendament la prezentul act nu poate fi inscrisa pe
ordinea de zi a unei sesiuni daca directorul general al organizatiei nu a fost
avizat cu cel putin 120 de zile inainte de deschiderea sesiunii.
4. Amendamentele nu intra in vigoare decit dupa ce au fost aprobate de
consiliul organizatiei.
5. Un amendament care nu atrage dupa sine noi obligatii pentru membrii sai
intra in vigoare din ziua in care se pronunta consiliul.
6. Un amendament care, dupa parerea comisiei, antreneaza obligatii
suplimentare pentru membrii comisiei, intra in vigoare, dupa aprobarea
consiliului, pentru acei membri ai comisiei care-l accepta, incepind cu ziua
din care numarul de membri este de doua treimi dintre membrii comisiei;
ulterior acestei date, el intra in vigoare, pentru orice alt membru al
comisiei, de la data in care directorul general primeste de la membrul
interesat instrumentul de acceptare a acestui amendament.
7. Instrumentele acceptarii amendamentelor care antreneaza obligatii
suplimentare sint remise directorului general al organizatiei, care informeaza
pe toti membrii comisiei de primirea acestor instrumente.
8. Drepturile si obligatiile oricarui membru al comisiei, care nu a
acceptat un amendament ce antreneaza obligatii suplimentare, se extinde pe o
perioada ce nu depaseste 2 ani de la data intrarii in vigoare a amendamentului,
pot fi reglementate prin dispozitiile actului constitutiv in vigoare anterior
datei la care respectivul amendament a intrat in vigoare. La expirarea acestei
perioade, orice membru al comisiei care nu va accepta acest amendament va fi
supus dispozitiilor actului constitutiv astfel amendat.
9. Directorul general informeaza toti membrii comisiei de intrarea in
vigoare a oricarui amendament.
Art. 15
Aderarea
1. Aderarea la prezentul act constitutiv se realizeaza prin depunerea
instrumentului de aderare directorului general al organizatiei si intra in
vigoare, pentru membrii organizatiei sau oficiului, la primirea sus-numitului
instrument de catre directorul general, care informeaza imediat pe fiecare
dintre membrii comisiei.
2. Admiterea in calitate de membru al comisiei, in ceea ce priveste statele
care satisfac conditiile enuntate in primul articol, dar care nu fac parte din
organizatie sau oficiu, intra in vigoare incepind cu data la care comisia
aproba cererea de admitere in conformitate cu dispozitiile art. I. Directorul
general informeaza fiecare membru al comisiei despre aprobarea oricarei cereri
de admitere.
3. Acceptarea la prezentul act constitutiv poate fi supusa unor rezerve.
Directorul general notifica imediat fiecarui membru al comisiei primirea
oricarei cereri de admitere sau instrument de aderare la prezentul act, care
contine o rezerva. O rezerva nu intra in vigoare decit dupa aprobarea unanima a
membrilor comisiei. Membrii comisiei, care nu vor raspunde intr-un termen de 3
luni de la data notificarii, se considera ca au acceptat rezerva. Daca o
rezerva nu a fost aprobata in unanimitate de catre membrii comisiei, statul
care a facut aceasta rezerva nu devine parte la prezentul act constitutiv.
Art. 16
Retragerea
1. Orice membru poate sa se retraga din comisie dupa expirarea unui termen
de un an, incepind cu cea mai recenta din urmatoarele doua date: data intrarii
in vigoare a prezentului act sau data la care adeziunea acelui membru a intrat
in vigoare. In acest scop, el notifica in scris retragerea sa directorului
general al organizatiei, care informeaza imediat toti membrii comisiei.
Retragerea devine efectiva dupa un an de la data primirii avizului de
retragere.
2. Orice membru care nu a achitat contributiile aferente pe 2 ani
consecutiv va fi considerat ca fiind retras din comisie.
3. Orice membru al comisiei care, ca urmare a retragerii sale din
organizatie sau oficiu, nu mai este membru al nici uneia dintre aceste doua
institutii, va fi considerat ca fiind retras simultan din comisie.
Art. 17
Reglementarea diferendelor
1. In caz de contestatie privind interpretarea sau aplicarea prezentului
act, membrul sau membrii interesati pot solicita directorului general al
organizatiei sa numeasca un comitet insarcinat cu examinarea diferendului.
2. Directorul general, dupa luarea la cunostinta de catre membrii
interesati, numeste un comitet de experti cuprinzind reprezentanti ai numitilor
membri. Acest comitet examineaza diferendul in lumina tuturor documentelor si
elementelor probatorii prezentate de catre membrii interesati. Comitetul
prezinta un raport directorului general al organizatiei, care il comunica
membrilor interesati si altor membri ai comisiei.
3. Intrucit recunoasterea recomandarilor acestui comitet are un caracter
obligatoriu, membrii convin ca ele vor servi ca baza pentru o noua examinare de
catre membrii interesati in problema aflata in litigiu.
4. Membrii interesati suporta, in parti egale, cheltuielile rezultate din
recursul facut comitetului de experti.
Art. 18
Dizolvarea
1. Prezentul act se abroga in urma unei decizii a comisiei, luata cu
majoritate de trei patrimi dintre numarul total al membrilor comisiei. El va fi
automat abrogat in cazul cind numarul membrilor comisiei, ca urmare a retragerii,
devine mai mic de sase.
2. In cazul in care prezentul act va fi abrogat, directorul general al
organizatiei va lichida activul comisiei si, dupa reglarea pasivului, va
distribui proportional soldul membrilor pe baza baremului de contributii in vigoare
la data lichidarii. Statele care nu au achitat contributiile lor timp de 2 ani
consecutiv vor fi considerate, in fapt, ca fiind retrase din comisie in baza
dispozitiilor paragrafului 2 din art. XVI, neavind drept la o cota-parte din
sold.
Art. 19
Intrarea in vigoare
1. Prezentul act constitutiv va intra in vigoare de indata ce directorul
general primeste avizele de acceptare a sase state membre ale organizatiei sau
ale oficiului, sub rezerva ca, contributia globala a statelor respective sa reprezinte
cel putin 30% din totalul bugetului administrativ fixat la paragraful I al art.
XIII.
2. Statele care au depus instrumentele de aderare vor fi informate de catre
directorul general cu privire la data la care prezentul act intra in vigoare.
3. Textul prezentului act, redactat in limbile engleza, franceza si
spaniola, avind aceeasi valabilitate, a fost aprobat de catre conferinta
organizatiei la data de 11 decembrie 1953.
4. Doua exemplare ale prezentului text vor fi autentificate prin semnarea
lor de catre presedintele conferintei si directorul general al organizatiei; un
exemplar va fi depus la secretarul general al Natiunilor Unite, iar altul la
arhivele organizatiei. Copiile certificatelor semnate de directorul general vor
fi adresate tuturor membrilor comisiei, cu indicarea datei la care prezentul
act constitutiv a intrat in vigoare.