Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 111 din  9 noiembrie 1992

pentru ratificarea Conventiei dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Ecuador privind evitarea dublei impuneri in materie de impozite pe venit, pe capital si prevenirea evaziunii fiscale, semnata la Quito la 24 aprilie 1992

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 294 din 20 noiembrie 1992


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Conventia dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Ecuador privind evitarea dublei impuneri in materie de impozite pe venit, pe capital si prevenirea evaziunii fiscale, semnata la Quito la 24 aprilie 1992.

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 9 septembrie 1992, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                     PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                               MARTIAN DAN

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 13 octombrie 1992, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                          PRESEDINTELE SENATUI
                     academician ALEXANDRU BIRLADEANU

                                CONVENTIE
intre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Ecuador privind evitarea dublei impuneri in materie de impozite pe venit, pe capital si prevenirea evaziunii fiscale

    Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Ecuador,
    in dorinta de a promova si a intari relatiile economice intre ambele tari,
    au convenit urmatoarele:

    I. Sfera de aplicare a conventiei

    Art. 1
    Persoane vizate
    Prezenta conventie se aplica persoanelor care sint rezidente ale unuia sau ambelor state contractante.
    Art. 2
    Impozite vizate
    1. Prezenta conventie se aplica impozitelor pe venit si pe capital percepute de fiecare stat contractant sau de unitatile lor administrativ-teritoriale, indiferent de modul in care sint percepute.
    2. Sint considerate impozite pe venit si capital*) impozitele asupra veniturilor totale, asupra capitalului total sau pe elemente de venituri sau de capital, inclusiv impozitele asupra cistigurilor provenite din instrainarea de bunuri mobile si imobile, precum si impozitele asupra cresterii valorii capitalului.
    3. Conventia se aplica urmatoarelor impozite existente:
    a) In ceea ce priveste Romania:
    - impozitul pe veniturile realizate de persoanele fizice;
    - impozitul pe veniturile realizate de persoanele juridice;
    - impozitul pe salarii si alte remuneratii similare;
    - impozitul pe veniturile realizate din activitati agricole
    (denumite in continuare impozit roman).
    b) In ceea ce priveste Republica Ecuador:
    - impozitul pe veniturile persoanelor fizice;
    - impozitul pe veniturile societatilor
    (denumite in continuare impozit ecuadorian).
    4. Aceasta conventie se aplica, de asemenea, oricaror impozite de natura identica sau analoaga, care ar fi stabilite in plus sau in locul impozitelor existente.
    5. La sfirsitul fiecarui an calendaristic, autoritatile competente ale statelor contractante isi vor notifica, reciproc, modificarile efectuate in legislatiile lor fiscale. Daca apare necesar sa se modifice orice articol al prezentei conventii, fara sa fie afectate principiile generale ale acesteia, modificarile necesare pot fi efectuate de comun acord, pe baza schimbului de note diplomatice.
------------
    *) In cazul Republicii Ecuador, se va folosi termenul patrimoniu, intelegindu-se ca cele doua cuvinte au aceeasi semnificatie.

    II. Definitii

    Art. 3
    Definitii generale
    1. In sensul prezentei conventii, in masura in care contextul nu stabileste o interpretare diferita:
    a) expresiile un stat contractant si celalalt stat contractant desemneaza in acest context Romania sau Republica Ecuador, dupa cum cere contextul;
    b) termenul Romania inseamna Romania si, folosit in sens geografic, indica teritoriul Romaniei, inclusiv marea sa teritoriala, precum si zona economica exclusiva si platoul continental, asupra carora Romania isi exercita drepturile suverane in conformitate legislatia interna si cu dreptul international, cu privire la explorarea si exploatarea resurselor naturale, biologice si minerale existente in apele marii, pe fundul si subsolul marii;
    c) termenul Ecuador inseamna Republica Ecuador, in forma si cu elementele teritoriale determinate de Constitutia si legile sale;
    d) termenul persoana include o persoana fizica, o societate si orice grup de persoane legal constituit in unul dintre statele contractante;
    e) termenul societate indica orice persoana juridica, inclusiv reprezentantele si societatile constituite pe baza legilor romane sau legilor ecuadoriene sau oricare entitate care este considerata ca o persoana juridica in scopul impozitarii, in conformitate cu legislatiile fiscale ale fiecarui stat contractant;
    f) expresiile intreprindere a unui stat contractant si intreprindere a celuilalt stat contractant semnifica o intreprindere exploatata de un rezident al unui stat contractant si o intreprindere exploatata de un rezident al celuilalt stat contractant;
    g) termenul nationali inseamna toate persoanele fizice care au cetatenia unui stat contractant si toate persoanele juridice sau alte entitati constituite pe baza legilor in vigoare intr-un stat contractant;
    h) termenul trafic international inseamna orice transport efectuat cu o nava sau aeronava exploatata de o intreprindere a unui stat contractant, cu exceptia cazului cind respectivul transport se realizeaza numai intre locuri situate in celalalt stat contractant;
    i) termenul autoritate competenta inseamna:
    1. in Romania, ministrul economiei si finantelor sau reprezentantul sau autorizat;
    2. in Ecuador, ministrul finantelor si creditului public sau reprezentantul sau autorizat.
    2. In ce priveste aplicarea conventiei de catre fiecare stat contractant, orice termen care nu este definit in conventie va avea sensul ce i se atribuie de catre legislatia acelui stat contractant, referitoare la impozitele care fac obiectul conventiei, daca contextul nu cere o interpretare diferita.
    Art. 4
    Domiciliul fiscal
    1. In sensul prezentei conventii, expresia rezident al unui stat contractant desemneaza orice persoana care, conform legislatiei acelui stat, este subiect de impunere in acel stat, datorita domiciliului sau, resedintei, sediului conducerii sau oricarui alt criteriu de natura similara.
    2. Cind, potrivit prevederilor paragrafului 1 al prezentului articol, o persoana fizica este rezidenta a ambelor state contractante, atunci statutul ei juridic se determina in conformitate cu urmatoarele reguli:
    a) este considerata rezidenta a statului contractant unde are la dispozitia sa un domiciliu permanent. Daca dispune de un domiciliu permanent in ambele state contractante, este considerata rezidenta a statului contractant cu care activitatile personale si economice sint cele mai strinse (centrul intereselor vitale);
    b) daca statul contractant in care aceasta persoana are centrul intereselor vitale nu poate fi determinat sau daca persoana nu dispune de un domiciliu permanent in nici unul dintre statele contractante, atunci este considerata rezidenta a statului contractant unde locuieste in mod obisnuit;
    c) daca aceasta persoana locuieste in mod obisnuit in ambele state contractante sau in nici unul dintre ele, este considerata rezidenta a statului contractant al carui national este;
    d) daca aceasta persoana este national al ambelor state contractante sau al nici unuia dintre ele, autoritatile competente ale statelor contractante vor rezolva problema de comun acord.
    3. Cind, potrivit prevederilor paragrafului 1 al acestui articol, o persoana, alta decit o persoana fizica, este rezidenta a ambelor state contractante, in acest caz va fi considerata rezidenta a statului contractant in care se afla sediul conducerii sale efective.
    Art. 5
    Sediul permanent
    1. In sensul prezentei conventii, termenul sediul permanent inseamna un loc fix in care intreprinderea isi desfasoara, in intregime sau in parte, activitatea sa.
    2. Termenul sediul permanent include, in special:
    a) un sediu de conducere;
    b) o sucursala;
    c) un birou;
    d) o uzina;
    e) un atelier;
    f) o mina, un put petrolier sau de gaze naturale, o cariera sau orice alt loc de extractie a resurselor naturale.
    3. Expresia sediul permanent, de asemenea, cuprinde:
    a) un santier de constructii, o constructie, un proiect de montaj sau de instalatii sau activitati de supraveghere legate de santierul de constructii, dar numai cind astfel de activitati au o durata care depaseste o perioada de douasprezece luni;
    b) furnizarea de servicii, inclusiv servicii de consultanta de catre o intreprindere a unui stat contractant prin personal propriu sau prin alt personal angajat in celalalt stat contractant, cu conditia ca aceste activitati sa fie legate de acelasi proiect sau de un proiect conex, pentru o perioada sau perioade insumate care depasesc douasprezece luni.
    4. Termenul sediul permanent nu include:
    a) folosirea de instalatii exclusiv in scopul depozitarii, expunerii sau livrarii de produse sau marfuri pe baza unui contract de vinzare de bunuri sau marfuri apartinind intreprinderii;
    b) mentinerea unui stoc de produse sau marfuri apartinind intreprinderii, exclusiv in scopul depozitarii, expunerii sau livrarii;
    c) mentinerea unui stoc de bunuri sau marfuri apartinind intreprinderii, exclusiv in scopul prelucrarii de catre alta intreprindere;
    d) vinzarea de produse sau marfuri apartinind intreprinderii expuse in cadrul unui tirg sau expozitii temporare dupa inchiderea tirgului sau expozitiei mentionate;
    e) mentinerea unui loc fix, exclusiv in scopul cumpararii de bunuri si produse ori pentru culegerea de informatii, pentru intreprindere;
    f) mentinerea unui loc fix, folosit exclusiv pentru intreprindere in scopul de a face reclama, pentru a furniza informatii, pentru cercetari stiintifice sau pentru activitati similare care au caracter preparator sau auxiliar pentru intreprindere.
    5. O persoana activind intr-un stat contractant in contul unei intreprinderi din celalalt stat contractant, alta decit un agent cu statut independent, in sensul paragrafului 6, se considera sediu permanent in primul stat contractant daca ea dispune in acest stat de puteri pe care le exercita in mod obisnuit, permitindu-i sa incheie contracte in numele intreprinderii, cu conditia ca activitatea acestei persoane sa nu fie limitata la cumpararea de produse sau marfuri pentru intreprindere.
    6. O intreprindere a unui stat contractant nu se considera ca are un sediu permanent in celalalt stat contractant numai datorita faptului ca isi exercita activitatea in acel celalalt stat prin intermediul unui broker, al unui agent comisionar general sau al oricarui alt agent cu statut independent, cu conditia ca aceste persoane sa actioneze in cadrul activitatii lor obisnuite.
    7. Faptul ca, o societate care este rezidenta a unui stat contractant controleaza sau este controlata de o societate care este rezidenta a celuilalt stat contractant, sau care exercita activitati in acest celalalt stat (fie printr-un sediu permanent sau in alt mod) nu este prin el insusi suficient pentru a face din una din aceste societati un sediu permanent al celeilalte.

    III. Impozite pe categorii de venit

    Art. 6
    Venituri din bunuri imobile
    1. Venitul provenit din bunuri imobile, inclusiv venitul din agricultura si exploatari forestiere, poate fi impus in statul contractant in care aceste bunuri sint situate.
    2. Termenul bunuri imobile are sensul care este atribuit de legislatia statului contractant in care bunurile in cauza sint situate. Termenul va include, in orice caz, toate accesoriile proprietatii imobile, inventarul viu si echipamentul utilizat in exploatarile agricole si forestiere, drepturile asupra carora se aplica prevederile dreptului comun cu privire la proprietatea funciara, uzufructul bunurilor imobile si drepturile, fie la sume variabile, fie la sume fixe, pentru exploatarea zacamintelor minerale si a altor resurse naturale sau ca pret al dreptului de exploatare a acestora; navele si aeronavele nu sint considerate bunuri imobile.
    3. Prevederile paragrafului 1 al prezentului articol se aplica venitului obtinut din exploatarea directa, din inchirierea sau arendarea, precum si din orice forma de exploatare a bunurilor imobile.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 3 ale acestui articol se aplica, de asemenea, venitului provenit din bunuri imobile ale unei intreprinderi si venitului din bunuri imobile utilizate la exercitarea unei profesii independente.
    Art. 7
    Profiturile intreprinderii
    1. Profiturile unei intreprinderi a unui stat contractant pot fi supuse impozitarii in acest stat contractant, in afara de cazul cind intreprinderea exercita activitatea in celalalt stat contractant, printr-un sediu permanent situat acolo. Daca intreprinderea exercita activitatea sa in acest mod, profiturile intreprinderii vor fi impuse in celalalt stat contractant, dar numai in masura in care acestea sint atribuibile acelui sediu permanent.
    2. Prin derogare de la prevederile pct. 3 al acestui articol, cind o intreprindere a unui stat contractant exercita activitatea sa in celalalt stat contractant printr-un sediu permanent situat in acel stat contractant, atunci se atribuie in fiecare stat, acelui sediu permanent, profiturile pe care le-ar fi putut realiza daca ar fi constituit o intreprindere distincta si separata, exercitind activitati identice sau similare in conditii identice sau similare, si tratind cu toata independenta cu intreprinderea a carui sediu permanent este.
    Daca intreprinderea exercita activitatea sa in acest mod, profiturile intreprinderii pot fi impuse in celalalt stat contractant, dar numai in masura in care acestea sint atribuibile acelui sediu permanent.
    3. Pentru determinarea profiturilor unui sediu permanent sint admise la scadere cheltuielile efectuate pentru scopurile urmarite de acest sediu permanent, inclusiv cheltuielile de conducere si cheltuielile generale de administrare, indiferent de faptul ca s-au efectuat in statul in care se afla sediul permanent sau in alta parte.
    4. In masura in care intr-un stat contractant se obisnuieste ca profiturile atribuibile unui sediu permanent sa fie determinate pe baza unei repartizari a profiturilor totale a intreprinderii intre diversele ei parti componente, nici o dispozitie a pct. 2 al prezentului articol nu impiedica acest stat contractant sa determine profiturile impozabile potrivit repartitiei uzuale; totusi, metoda de repartizare adoptata trebuie sa fie de asa natura incit rezultatul obtinut sa fie conform cu principiile cuprinse in prezentul articol.
    5. Nici un profit nu se va atribui unui sediu permanent pentru simplul fapt ca acesta cumpara bunuri sau marfuri pentru intreprindere; totusi, daca acest sediu permanent vinde aceste bunuri si marfuri, profitul i se va atribui.
    6. In vederea aplicarii prevederilor punctelor precedente, profiturile atribuibile unui sediu permanent se determina in fiecare an prin aceeasi metoda, in afara de cazul cind exista motive valabile si suficiente pentru a proceda altfel.
    7. Cind profiturile includ venituri tratate separat in alte articole ale prezentei conventii, atunci prevederile acelor articole nu vor fi afectate de prevederile prezentului articol.
    Art. 8
    Transport international
    1. Profiturile provenite din operatiuni de exploatare a navelor si aeronavelor in trafic international vor fi impuse numai in statul in care se afla sediul conducerii efective a intreprinderii.
    2. Daca sediul conducerii efective a unei intreprinderi de transport naval se afla la bordul unei nave, acest loc se considera situat in statul contractant in care este situat portul de inregistrare a navei sau, daca nu exista un asemenea port, in statul in care cel care exploateaza nava este rezident.
    3. Prevederile pct. 1 al acestui articol se vor aplica, de asemenea, si asupra profiturilor obtinute din participarea la un pool, la o exploatare in comun sau printr-un organism international de exploatare.
    4. Cu toate prevederile dispozitiilor paragrafului 1 al acestui articol si art. 7, profiturile provenind din exploatarea navelor si aeronavelor de catre o intreprindere dintr-un stat contractant, folosite, in principal, pentru transportul exclusiv intre doua puncte situate intr-un stat contractant, sint impozabile in acest stat.
    Art. 9
    Intreprinderi asociate
    Cind:
    a) o intreprindere dintr-un stat contractant participa direct sau indirect la conducerea, controlul sau la capitalul unei intreprinderi a celuilalt stat contractant; sau
    b) aceleasi persoane participa direct sau indirect la conducerea, controlul sau la capitalul unei intreprinderi dintr-un stat contractant si al unei intreprinderi din celalalt stat contractant si, fie intr-un caz, fie in celalalt, cele doua intreprinderi sint legate, in relatiile lor comerciale sau financiare, prin conditii acceptate sau impuse, care difera de acelea care ar fi fost stabilite intre intreprinderi independente, atunci profiturile care fara aceste conditii ar fi fost obtinute de una dintre intreprinderi, dar nu au putut fi obtinute datorita acestor conditii, pot fi incluse in profiturile acestei intreprinderi si impuse in consecinta.
    Cind profiturile pentru care o intreprindere a unui stat contractant a fost impusa in acest stat sint, de asemenea, incluse in profiturile unei intreprinderi a celuilalt stat contractant si impuse in consecinta si cind profiturile astfel incluse sint profituri care ar fi fost realizate de aceasta intreprindere din celalalt stat, daca conditiile convenite intre cele doua intreprinderi erau cele care ar fi fost stabilite intre intreprinderi independente, atunci, primul stat va proceda la modificarea corespunzatoare a cuantumului impozitului pe care l-a perceput asupra acestor profituri. Pentru determinarea modificarilor de facut, se va tine seama de celelalte dispozitii ale prezentei conventii referitoare la natura veniturilor; daca este necesar, autoritatile competente ale statelor contractante vor realiza consultarile de rigoare.
    Art. 10
    Dividende
    1. Dividendele platite de catre o societate, care este rezidenta a unui stat contractant, unui rezident al celuilalt stat contractant, pot fi impuse in acest celalalt stat.
    2. Totusi, aceste dividende pot fi impuse in statul contractant in care este rezidenta societatea platitoare de dividende, potrivit legislatiei acestui stat contractant; cind primitorul dividendelor este beneficiarul efectiv si subiect de impunere in celalalt stat contractant, impozitul astfel stabilit nu poate depasi 15% din suma bruta a dividendelor.
    Prevederile acestui paragraf nu afecteaza impozitarea societatii pentru profiturile din care au fost platite dividendele.
    3. Termenul dividende, folosit in acest articol, inseamna veniturile provenite din actiuni, din drepturi de folosinta, din parti miniere, din parti de fondator sau alte drepturi, cu exceptia creantelor, ca si veniturile din alte parti sociale asimilate veniturilor din actiuni conform legislatiei fiscale a statului contractant in care este rezidenta societatea distribuitoare a dividendelor.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 ale acestui articol nu se aplica atunci cind beneficiarul efectiv al dividendelor, fiind rezident al unuia dintre statele contractante, are in celalalt stat contractant un sediu permanent sau o baza fixa situata acolo, iar detinerea pachetului de actiuni in virtutea caruia sint platite dividendele este efectiv legata de activitatile desfasurate prin asemenea sediu permanent sau baza fixa. In aceasta situatie se aplica prevederile art. 7 sau 15, dupa caz.
    5. Cind o societate rezidenta a unui stat contractant realizeaza profituri sau venituri din celalalt stat contractant, acest celalalt stat nu poate sa perceapa nici un impozit asupra dividendelor platite de societate, decit in masura in care aceste dividende sint platite unui rezident al acestui celalalt stat sau in masura in care participarea generatoare de dividende este legata efectiv de un sediu permanent sau de o baza fixa situata in acest celalalt stat, nici sa preleveze vreun impozit, cu titlu de impunere a profiturilor nedistribuite, asupra profiturilor nedistribuite ale societatii, chiar daca dividendele platite sau profiturile nedistribuite constau, total sau partial, din profituri sau venituri provenite din acest celalalt stat.
    Art. 11
    Dobinzi
    1. Dobinzile provenind dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acest celalalt stat.
    2. Totusi, astfel de dobinzi pot fi, de asemenea, impuse in statul contractant din care provin, in conformitate cu legislatia acestui stat; dar daca beneficiarul efectiv al dobinzilor este subiect de impunere in celalalt stat, impozitul astfel stabilit nu poate depasi 10% din suma bruta a dobinzilor.
    Dispozitiile paragrafului 2 al acestui articol nu se aplica dobinzilor platite in virtutea unui credit acordat si garantat, direct sau indirect, de un stat contractant, o unitate administrativ-teritoriala, Banca Nationala a Romaniei si Banca Centrala a Ecuadorului.
    3. Termenul dobinzi, asa cum este folosit in prezentul articol, indica veniturile din creante de orice fel, insotite sau nu de garantii ipotecare sau de un drept de participare la beneficii si, in special, veniturile din efecte publice, din titluri, din obligatiuni si alte drepturi, inclusiv premii si prime aferente acestor efecte, titluri sau obligatiuni. Penalitatile pentru plata cu intirziere nu vor fi considerate ca dobinzi, in sensul prezentului articol.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 ale acestui articol nu se aplica daca beneficiarul efectiv al dobinzilor, fiind rezident al unui stat contractant, are in celalalt stat contractant, unde societatea platitoare de dobinzi este rezidenta, un sediu permanent sau presteaza servicii personale independente printr-o baza fixa situata acolo, iar creanta in virtutea careia sint platite dobinzile este efectiv legata de activitatile desfasurate printr-un sediu permanent sau baza fixa. In aceasta situatie se aplica prevederile art. 7 sau 15, dupa caz.
    5. Dobinzile se considera ca provin dintr-un stat contractant cind debitorul este statul insusi, o unitate administrativ-teritoriala sau un rezident al acelui stat. Totusi, cind platitorul dobinzilor, fie ca este rezident al unui stat contractant sau nu, are intr-un stat contractant un sediu permanent sau o baza fixa in legatura cu care a fost contractata creanta asupra careia se platesc dobinzile si aceste dobinzi se suporta de acel sediu permanent sau baza fixa, atunci, asemenea dobinzi se considera ca provin din statul contractant in care este situat sediul permanent sau baza fixa.
    6. Cind, datorita relatiilor speciale existente intre debitor si creditor sau intre ambii si o alta persoana, suma dobinzilor depaseste suma care s-ar fi convenit in lipsa unor astfel de relatii, dispozitiile prezentului articol se aplica numai la aceasta ultima suma mentionata. In acest caz, partea excedentara a platilor ramine impozabila, conform legislatiei fiecarui stat contractant, tinindu-se cont de celelalte dispozitii ale prezentei conventii.
    Art. 12
    Comisioane
    1. Comisioanele provenind dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impozabile in acest celalalt stat.
    2. Totusi, asemenea comisioane pot fi impuse in statul contractant din care provin si in conformitate cu legislatia acelui stat numai daca persoana care primeste comisionul este beneficiarul efectiv, impozitul astfel stabilit neputind depasi 10% din suma bruta a comisioanelor.
    3. Termenul comisioane, asa cum este folosit in acest articol, indica sumele platite oricarei persoane pentru serviciile prestate in calitate de intermediar, comisionar sau orice alta persoana asimilata unui intermediar sau unui comisionar de catre legislatia fiscala a statului contractant din care provin astfel de sume.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 ale acestui articol nu se aplica daca beneficiarul efectiv al comisioanelor, fiind rezident al unui stat contractant, are in celalalt stat contractant din care provin comisioanele un sediu permanent, iar obtinerea comisioanelor este legata direct de un asemenea sediu permanent. In acest caz, se vor aplica prevederile art. 7.
    5. Comisioanele vor fi considerate ca provenind dintr-un stat contractant cind platitorul este acel stat insusi, o unitate administrativ-teritoriala sau rezident din acel stat. Cu toate acestea, cind persoana platitoare a comisioanelor, fie ca este sau nu rezidenta a unui stat contractant, are intr-un stat contractant obligatia platii comisioanelor si un atare comision este suportat de sediul permanent respectiv, in acest caz, comisioanelor se vor considera ca provin din statul contractant in care este situat sediul permanent.
    6. Cind, datorita relatiilor speciale existente intre debitor si creditor sau intre ambii si o alta persoana, suma comisioanelor depaseste, indiferent de cauza, suma care s-ar fi convenit in lipsa unor astfel de relatii, dispozitiile prezentului articol se aplica numai la aceasta ultima suma mentionata. In acest caz, partea excedentara a platilor ramine impozabila, conform legislatiei fiecarui stat contractant, tinindu-se cont de celelalte dispozitii ale prezentei conventii.
    Art. 13
    Redevente
    1. Redeventele obtinute dintr-un stat contractant si platite catre un rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acest celalalt stat.
    2. Totusi, asemenea redevente pot fi impuse in statul contractant din care provin, in conformitate cu legislatia acelui stat, insa, in cazul in care beneficiarul efectiv al redeventelor este supus impozitului in celalalt stat, impozitul astfel stabilit nu va putea depasi 10% din suma bruta a redeventelor.
    3. Termenul redevente, asa cum este folosit in acest articol, indica sumele de orice natura primite pentru folosirea sau concesionarea dreptului de folosire a unui drept de autor asupra unei opere literare, artistice sau stiintifice, inclusiv asupra filmelor cinematografice, filmelor si benzilor magnetice destinate radiodifuziunii si televiziunii, a unui brevet de inventie, a unei marci de fabrica sau de comert, desen, model, plan, a unor formule sau procedee secrete, ca si pentru folosirea si concesionarea dreptului de folosire a unui echipament industrial, comercial sau stiintific, ori pentru informatii referitoare la experienta in domeniul industrial, comercial sau stiintific.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 ale prezentului articol nu se aplica daca beneficiarul efectiv al redeventelor este rezident al unui stat contractant si are in celalalt stat contractant, unde societatea platitoare de redevente este rezidenta, un sediu permanent sau o baza fixa situate acolo, iar dreptul sau proprietatea pentru care se platesc redeventele sint efectiv legate de activitatile desfasurate prin asemenea sediu permanent sau baza fixa. In asemenea situatie, se vor aplica prevederile art. 7 sau 15, dupa caz.
    5. Redeventele se considera ca provin dintr-un stat contractant cind platitorul este acel stat insusi, o unitate administrativ-teritoriala sau un rezident al acelui stat. Totusi, cind persoana platitoare a redeventelor, fie ca este sau nu un rezident al unui stat contractant, are intr-un stat contractant un sediu permanent sau o baza fixa, asemenea redevente sint considerate ca provenind din statul contractant in care este situat sediul permanent sau baza fixa.
    6. Cind, datorita relatiilor speciale dintre platitor si beneficiar sau intre ambii si o alta persoana, suma redeventelor, avind in vedere utilizarea, dreptul sau informatia pentru care sint platite, depaseste suma care s-ar fi convenit intre platitor si beneficiar, in lipsa unor astfel de relatii, dispozitiile prezentului articol se aplica numai la aceasta ultima suma mentionata. In acest caz, partea excedentara a platilor ramine impozabila, conform legislatiei fiecarui stat contractant, tinindu-se cont de celelalte dispozitii ale prezentei conventii.
    Art. 14
    Cistiguri din capital
    1. Cistigurile provenind din instrainarea bunurilor imobile, astfel cum sint definite in paragraful 2 al art. 6, sint impozabile in statul contractant in care acestea sint situate.
    2. Cistigurile provenind din instrainarea bunurilor mobile facind parte din activul unui sediu permanent, pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant, sau din bunuri mobile apartinind unei baze fixe de care dispune un rezident al unui stat contractant in celalalt stat contractant pentru exercitarea unor profesii independente, inclusiv cistigurile provenind din instrainarea acestui sediu permanent (singur sau cu intreaga intreprindere) sau acestei baze fixe, sint impozabile in acest celalalt stat.
    3. Cistigurile provenite din instrainarea navelor si aeronavelor exploatate in trafic international, precum si bunurile mobile legate de aceasta exploatare nu sint impozabile decit in statul contractant unde, in conformitate cu prevederile art. 8, cistigurile din astfel de activitati sint impozabile.
    4. Cistigurile provenite din instrainarea altor proprietati diferite de cele mentionate la paragrafele 1, 2, si 3 ale acestui articol sint impozabile numai in statul contractant in care este rezident cel care instraineaza.
    Art. 15
    Servicii profesionale independente
    1. Veniturile obtinute de o persoana fizica rezidenta a unui stat contractant din prestarea de servicii profesionale si alte activitati independente cu caracter analog vor putea fi supuse impozitarii numai daca acea persoana, pentru exercitarea unei astfel de activitati, a fost prezenta, in celalalt stat contractant, mai mult de 183 de zile intr-un an fiscal. In acest caz, veniturile obtinute se supun impozitarii in acest celalalt stat contractant, dar numai acea parte din ele care este datorata activitatii exercitate acolo.
    2. Expresia servicii profesionale cuprinde, in mod deosebit, activitati independente cu caracter stiintific, literar, artistic, educativ sau pedagogic, la fel ca si activitatile independente ale medicilor, avocatilor, inginerilor, arhitectilor, dentistilor si contabililor.
    Art. 16
    Profesii dependente
    1. Sub rezerva prevederilor art. 17, 19, 20, 21 si 22, salariile si alte remuneratii similare, pe care un rezident al unui stat contractant le primeste pentru activitatea salariata, sint impozabile numai in acel stat, cu conditia ca activitatea sa nu fie exercitata in celalalt stat contractant. Daca activitatea este exercitata in celalalt stat contractant, remuneratia primita va putea fi impusa in acel celalalt stat.
    2. Prin derogare de la prevederile paragrafului 1 al acestui articol, remuneratia pe care un rezident al unui stat contractant o primeste pentru activitatea sa salariata, exercitata in celalalt stat contractant, va fi impozabila numai in primul stat contractant mentionat, daca:
    a) beneficiarul ramine in celalalt stat contractant o perioada sau perioade care nu depasesc in total 183 de zile in cursul anului fiscal; si
    b) remuneratia este platita de catre o persoana sau in numele unei persoane care angajeaza si care nu este rezidenta a celuilalt stat; si
    c) remuneratia nu este suportata de catre un sediu permanent sau o baza fixa pe care cel care angajeaza o are in celalalt stat.
    3. Prin derogare de la dispozitiile precedente ale acestui articol, remuneratia pentru exercitarea unei activitati salariate la bordul unei nave si al unei aeronave exploatate in trafic international este impozabila in statul contractant in care se afla sediul conducerii efective a intreprinderii.
    Art. 17
    Remuneratiile membrilor consiliului de administratie
    Tantiemele, jetoanele de prezenta si alte remuneratii similare primite de catre un rezident al unui stat contractant in calitatea sa de membru al consiliului de administratie sau conducere a unei societati rezidente in celalalt stat contractant sint impuse in acel celalalt stat.
    Art. 18
    Artisti si sportivi
    1. Prin derogare de la prevederile art. 15 si 16, veniturile realizate de rezidentii unui stat contractant ca artisti de teatru, de cinema, de radio sau televiziune si interpretii muzicali, precum si sportivii, din activitatile lor profesionale desfasurate in aceasta calitate in celalalt stat contractant, pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. Cind veniturile in legatura cu activitatile profesionale ale unui artist sau sportiv nu revin acestuia, ci unei alte persoane, prin derogare de la prevederile art. 7, 15 si 16, acele venituri pot fi impuse in statul contractant in care sint exercitate activitatile artistului sau ale sportivului.
    3. Veniturile realizate din asemenea activitati, desfasurate in cadrul unui program special pentru schimburi culturale incheiat intre cele doua state contractante, vor fi reciproc scutite de impozit.
    Art. 19
    Pensii
    Sub rezerva dispozitiilor art. 20, pensiile si alte remuneratii similare platite unui rezident de catre un stat contractant pentru o activitate anterioara nu sint impozabile decit in acest stat, daca legea nationala o stipuleaza.
    Art. 20
    Functii publice
    1. a) Remuneratiile, altele decit pensiile, platite de un stat contractant sau de o unitate administrativ-teritoriala unei persoane fizice in legatura cu servicii prestate guvernului acelui stat sau unei unitati administrativ-teritoriale, se vor impune numai in acel stat.
    b) Totusi, aceste remuneratii sint impozabile in celalalt stat contractant numai daca serviciile sint prestate in acel stat si daca beneficiarul remuneratiei este rezident al acelui stat; si:
    i) poseda cetatenia acelui stat; sau
    ii) nu a devenit rezident al acestui stat numai in scopul prestarii serviciilor.
    2. a) Pensiile platite de sau din fonduri create de un stat contractant sau de o unitate administrativ-teritoriala unei persoane, pentru servicii prestate acelui stat sau unitatii sale administrativ-teritoriale, vor fi impuse numai in acel stat.
    b) Totusi, astfel de pensii vor fi impuse numai in celalalt stat contractant, daca persoana este rezidenta si national al acelui stat.
    3. Prevederile art. 16, 17 si 19 se vor aplica remuneratiilor platite in virtutea unor servicii prestate in cadrul unei activitati exercitate pentru un stat contractant sau o unitate administrativ-teritoriala a acestuia.
    Art. 21
    Profesori si cercetatori
    1. Remuneratiile primite pentru predare sau cercetare stiintifica de o persoana fizica care este rezident al unui stat contractant si care este prezenta in celalalt stat in scopul de a preda la un colegiu, institut de invatamint superior sau alta institutie similara de invatamint superior vor fi scutite de impozit in acest celalalt stat contractant pentru o perioada care sa nu depaseasca 2 ani, cu conditia ca o astfel de institutie sa apartina unei entitati non-profitabile.
    2. Remuneratiile primite de cercetatori rezidenti ai unui stat contractant pentru efectuarea de lucrari de cercetare de interes public sau pentru pregatire in domeniul cercetarii in celalalt stat contractant sint scutite de impozit in acest celalalt stat contractant pe intreaga perioada cit dureaza cercetarea sau pregatirea in domeniul cercetarii.
    Art. 22
    Studenti si stagiari
    1. Sumele pe care le primeste un student sau un stagiar, care este rezident al unui stat contractant si care este prezent in celalalt stat contractant numai in scopul educarii sau instruirii sale, le primeste pentru initiere, educare sau instruire, nu vor fi impuse in acest celalalt stat contractant pentru o perioada de pina la 6 ani, incepind cu primul an de studiu, in functie de natura si durata studiilor, cu conditia ca aceste sume sa provina din surse in afara acestui celalalt stat contractant.
    2. Veniturile realizate de un student sau un stagiar pe perioada educarii sau instruirii sale intr-un stat contractant, dintr-o activitate desfasurata pe cont propriu, sint scutite de impozit in acest stat contractant, cu conditia ca aceasta activitate sa fie legata direct de instruirea si educarea sa si veniturile respective sa fie folosite in scopul intretinerii sau educarii, iar nivelul acestor venituri sa nu depaseasca 4.000 dolari S.U.A. pe an sau echivalentul acestei sume in moneda nationala a statului in care se realizeaza aceste venituri.

    IV. Impozit pe capital

    Art. 23
    Impozite pe capital
    1. Capitalul constituit din bunuri imobiliare, ca cele definite in art. 6 paragraful 2, se impoziteaza in statul contractant in care aceste bunuri sint situate.
    2. Capitalul constituit din bunuri mobile facind parte din activul unui sediu permanent al unei intreprinderi sau bunuri mobiliare apartinind unei baze fixe folosite pentru exercitarea unei profesii libere este impozabil in statul contractant unde este situat sediul permanent sau baza fixa a intreprinderii sau persoanei.
    3. Navele si aeronavele exploatate in trafic international, precum si bunurile mobile apartinind acestor exploatari se impun numai in statul contractant in care se afla sediul conducerii efective a intreprinderii.
    4. Toate celelalte elemente de capital ale unui rezident dintr-un stat contractant nu sint impozabile decit in acest stat.
    Art. 24
    Alte venituri
    Elementele de venit ale unui rezident al unui stat contractant, indiferent de provenienta, care nu sint tratate in articolele precedente ale prezentei conventii, se impoziteaza numai in acest stat.

    V. Metode de evitare a dublei impuneri

    Art. 25
    Metode de evitare a dublei impuneri
    Dubla impozitare va fi evitata in urmatoarea maniera:
    1. In ceea ce priveste Romania, impozitele platite de rezidentii romani pe venituri si capital, obtinute in Ecuador, in concordanta cu prevederile acestei conventii, vor fi deduse din impozitul roman exigibil, conform legislatiei fiscale romane.
    Aceasta deducere nu poate, totusi, sa depaseasca acea parte a impozitului pe venit sau pe capital calculata inainte ca deducerea sa fie acordata si care este atribuibila venitului sau capitalului care este impus in Ecuador.
    2. Cind rezidentul ecuadorian obtine venituri sau poseda bunuri de capital, in concordanta cu dispozitiile prezentei conventii, el poate fi supus impozitarii in Romania, procedind la deducere in felul urmator:
    a) din impozitul perceput pe veniturile acestui rezident, o parte egala cu impozitul pe venit in Romania; si
    b) din impozitul perceput pe capitalul rezidentului, o parte egala cu impozitul pe capital platit in Romania.
    Aceasta deducere nu va putea sa depaseasca partea din impozitul pe venit sau pe capital, calculata inainte de deducerea corespunzatoare, dupa caz, a veniturilor sau capitalului care pot fi supuse impozitarii in celalalt stat contractant.

    VI. Dispozitii generale

    Art. 26
    Nediscriminarea
    1. Nationalii unui stat contractant nu vor fi supusi in celalalt stat contractant la nici o impozitare sau obligatie legata de aceasta, diferita sau mai impovaratoare decit impunerea si obligatiile la care sint sau pot fi supusi nationalii acestui celalalt stat aflati in aceeasi situatie.
    2. Un stat contractant nu va percepe nici un impozit unui rezident din celalalt stat contractant, incluzind elementele de venit care au fost impuse deja in celalalt stat contractant, dupa expirarea perioadei de prescriptie prevazute de legislatia nationala si, in orice caz, dupa 3 ani de la finele perioadei impozabile.
    3. Un sediu permanent pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant nu va fi supus unei impozitari in conditii mai putin favorabile in acest stat contractant decit intreprinderile acestui celalalt stat, care desfasoara aceleasi activitati.
    Nici o prevedere cuprinsa in prezentul articol nu va fi interpretata ca obligind un stat contractant sa acorde rezidentilor celuilalt stat contractant deducerile, inlesnirile si reducerile de ordin fiscal, cu caracter personal, care sint acordate propriilor rezidenti, tinind cont de starea lor civila si sarcinile lor familiale.
    4. Intreprinderile unui stat contractant, al caror capital este detinut sau controlat in totalitate sau in parte, in mod direct sau indirect, de catre unu sau mai multi rezidenti ai celuilalt stat contractant, nu vor fi supuse in primul stat contractant nici unei impuneri sau oricarei obligatii legate de acestea, care sa fie diferita sau mai impovaratoare decit acelea la care sint sau ar putea fi supuse intreprinderile similare ale primului stat mentionat.
    5. Ceea ce s-a stabilit in prezentul articol se aplica tuturor impozitelor de orice fel si denumire, pentru care se vor avea in vedere prevederile art. 2 din prezenta conventie.
    Art. 27
    Procedura amiabila
    1. Cind un rezident al unui stat contractant considera ca, datorita masurilor luate de unul sau ambele state contractante, rezulta sau va rezulta pentru el o impozitare care nu este conforma cu dispozitiile prezentei conventii, indiferent de caile de atac prevazute de legislatia nationala a acestor state, chiar si daca se refera la impunerile prevazute in paragraful 1 al art. 26, el va putea sa supuna cazul sau autoritatii competente a statului contractant al carui rezident este. Cazul trebuie sa fie prezentat celuilalt stat contractant intr-o perioada de 3 ani urmatori de la data primei notificari a masurii care implica o impozitare neconforma cu prevederile conventiei.
    2. Autoritatea competenta se va stradui, daca reclamatia ii pare intemeiata si daca ea insasi nu este in masura sa adopte o solutionare corespunzatoare, sa faca tot posibilul sa rezolve cazul, pe calea unei intelegeri amiabile cu autoritatea competenta a celuilalt stat contractant, in vederea evitarii unei impozitari care nu este in conformitate cu prevederile prezentei conventii.
    3. Autoritatile competente ale statelor contractante se vor stradui sa rezolve, pe calea procedurii amiabile, dificultatile sau sa inlature indoielile rezultate ca urmare a interpretarii sau aplicarii prezentei conventii. Cind ambele autoritati competente considera necesar, ele sau reprezentantii lor autorizati se vor putea intilni intr-o comisie in scopul facilitarii aplicarii conventiei.
    Art. 28
    Schimb de informatii
    Autoritatile competente ale statelor contractante vor face schimb de informatii necesare pentru aplicarea dispozitiilor prezentei conventii si a legislatiilor nationale ale statelor contractante, cu privire la impozitele cuprinse in prezenta conventie, in masura in care impozitarea nu este contrara acestei conventii.
    Schimbul de informatii nu va putea fi limitat de prevederile art. 1.
    Informatiile primite de un stat contractant, precum si procedeele declarative, executive sau rezolvarea recursurilor referitoare la aceste impozite, vor fi tratate ca secrete, in masura in care aceasta este permisa de legislatia statelor contractante si se vor comunica numai persoanelor sau autoritatilor (inclusiv tribunalelor si organelor administrative) insarcinate cu stabilirea si incasarea impozitelor prevazute de prezenta conventie.
    Dispozitiile paragrafului 1 al acestui articol nu vor fi in nici un caz interpretate ca impunind unui stat contractant obligatia:
    a) de a lua masuri administrative contrare propriei legislatii sau practicii administrative a unuia sau celuilalt stat contractant;
    b) de a furniza informatii care nu pot fi obtinute pe baza legislatiei proprii sau in cadrul practicii sale administrative normale ale unuia sau ale celuilalt stat contractant;
    c) de a furniza informatii care ar dezvalui un secret comercial, de afaceri, industrial sau profesional, sau informatii a caror divulgare ar fi contrara ordinii publice.
    Art. 29
    Functionari diplomatici si consulari
    Prevederile acestei conventii nu vor afecta privilegiile fiscale de care beneficiaza functionarii diplomatici sau consulari, in virtutea regulilor generale ale dreptului international sau in virtutea prevederilor acordurilor speciale.

    VII. Dispozitii finale

    Art. 30
    Dispozitii finale
    Prezenta conventie va fi ratificata in conformitate cu prevederile legislatiei interne din fiecare dintre statele contractante si va intra in vigoare in a 30-a zi dupa schimbul instrumentelor de ratificare. Conventia se va aplica, atit in cazul Romaniei cit si in cel al Ecuadorului, cu privire la impozitele pe venit si pe capital pentru o perioada impozabila incepind de la 1 ianuarie al anului calendaristic urmator celui in care conventia intra in vigoare.
    Art. 31
    Denuntarea
    Prezenta conventie va ramine in vigoare atit timp cit nu va fi denuntata de un stat contractant. Fiecare stat contractant poate denunta aceasta conventie pe cale diplomatica, pina la 30 iunie al fiecarui an calendaristic, incepind din cel de-al 5-lea an urmator celui intrarii in vigoare a conventiei. In acest caz, prezenta conventie va avea efecte pina la 31 decembrie al anului calendaristic in cursul caruia denuntarea va fi realizata.
    In acest sens, se semneaza prezenta conventie, in doua exemplare in limba romana si doua exemplare in limba spaniola, egal autentice.
    Facuta la Quito la 24 aprilie 1992.

                      Pentru Guvernul Romaniei,
                      Nicolae Vacaroiu,
                      secretar de stat la
                      Ministerul Economiei si Finantelor

                      Pentru Guvernul Republicii Ecuador,
                      Diego Cordovez,
                      ministrul relatiilor externe



SmartCity5

COMENTARII la Legea 111/1992

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 111 din 1992
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 111/1992
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu