Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 421 din 27 iunie 2002

privind regimul juridic al vehiculelor fara stapan sau abandonate pe terenuri apartinand domeniului public sau privat al statului ori al unitatilor administrativ-teritoriale

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 482 din  5 iulie 2002




    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Prezenta lege stabileste regimul juridic al vehiculelor fara stapan sau abandonate pe terenuri apartinand domeniului public sau privat al statului ori al unitatilor administrativ-teritoriale.
    Art. 2
    In sensul prezentei legi, urmatoarele notiuni se definesc astfel:
    a) vehicul fara stapan - vehiculul de orice categorie, fara placuta de inmatriculare sau alte marcaje oficiale, stationat pe domeniul public sau privat al statului ori al unitatilor administrativ-teritoriale, al carui proprietar sau detinator legal este necunoscut;
    b) vehicul abandonat - vehiculul de orice categorie, aflat pe domeniul public sau privat al statului ori al unitatilor administrativ-teritoriale de cel putin un an, al carui proprietar sau detinator legal este cunoscut, insa exista indicii temeinice, determinate de starea improprie circulatiei acestuia pe drumurile publice, din care rezulta intentia neechivoca a proprietarului sau a detinatorului legal de a renunta la exercitarea drepturilor sale asupra vehiculului.
    Art. 3
    Pentru vehiculele in privinta carora exista indicii temeinice ca ar fi fara stapan sau ca ar fi abandonate, aflate pe domeniul public sau privat al statului ori al unitatilor administrativ-teritoriale, agentii constatatori din aparatul propriu al consiliului local, imputerniciti de primar, precum si agentii apartinand organelor de politie vor intocmi procese-verbale de constatare.
    Art. 4
    (1) In termen de 30 de zile de la intocmirea procesului-verbal de constatare organele de politie efectueaza cercetari pentru identificarea proprietarului sau, dupa caz, a detinatorului legal al vehiculului.
    (2) Pe baza rezultatului cercetarilor efectuate de agentul constatator primarul emite, la propunerea agentului constatator care a incheiat procesul-verbal de constatare, potrivit art. 3, o dispozitie prin care declara vehiculul ca fiind fara stapan sau abandonat.
    Art. 5
    (1) Vehiculele fara stapan sau abandonate, precum si bunurile aflate in interiorul acestora sunt inventariate, expertizate, ridicate, transportate si depozitate, prin grija agentului constatator, intr-un loc special amenajat de catre autoritatile administratiei publice locale.
    (2) Cheltuielile ocazionate de efectuarea operatiunilor prevazute la alin. (1) se suporta de proprietarul sau detinatorul legal al vehiculului sau, in lipsa acestuia, din sumele obtinute in urma valorificarii vehiculului si a bunurilor gasite in interiorul acestuia.

    CAP. 2
    Vehiculele fara stapan

    Art. 6
    (1) In vederea identificarii proprietarului sau a detinatorului legal al vehiculului fara stapan, primarul aduce la cunostinta publica caracteristicile tehnice ale vehiculului si locul de unde acesta a fost ridicat, prin anunt publicat intr-un cotidian local, in termen de 5 zile de la intocmirea procesului-verbal de constatare.
    (2) Lista cuprinzand vehiculele fara stapan se afiseaza si la primarie, intr-un loc special amenajat.
    Art. 7
    (1) Restituirea vehiculului catre proprietarul sau detinatorul legal se face pe baza de proces-verbal de predare-primire, in termen de 10 zile de la data la care persoana care reclama vehiculul face dovada:
    a) calitatii de proprietar sau detinator legal al acestuia;
    b) achitarii tuturor taxelor si impozitelor prevazute de lege;
    c) achitarii sumelor corespunzatoare cheltuielilor efectuate pentru inventarierea, expertizarea, ridicarea, transportul, depozitarea si paza vehiculului;
    d) platii la zi a tarifului de parcare, in cazul vehiculelor ridicate din parcari.
    (2) O data cu predarea vehiculului catre proprietarul sau detinatorul legal se predau si bunurile aflate in interiorul acestuia.
    Art. 8
    Daca in termen de 30 de zile de la data anuntului proprietarul sau detinatorul legal nu se prezinta in vederea ridicarii vehiculului, acesta trece de drept in proprietatea unitatii administrativ-teritoriale din raza careia a fost ridicat, liber de orice sarcini, prin dispozitie a primarului, si urmeaza sa fie valorificat prin vanzare, in conditiile legii, sau predat unei unitati de colectare si valorificare a deseurilor, in functie de starea vehiculului.

    CAP. 3
    Vehiculele abandonate

    Art. 9
    In cazul vehiculului abandonat primarul, la propunerea agentilor constatatori prevazuti la art. 3, il someaza pe proprietarul sau detinatorul legal al acestuia, prin scrisoare recomandata cu aviz de primire, ca in termen de 5 zile de la primire sa ridice vehiculul aflat pe domeniul public sau privat al statului ori al unitatii administrativ-teritoriale.
    Art. 10
    (1) Daca proprietarul sau detinatorul legal al vehiculului abandonat nu raspunde somatiei primite, devin aplicabile prevederile art. 4 alin. (2) si ale art. 5. Dupa expirarea unui termen de 10 zile de la data somatiei adresate proprietarului sau detinatorului legal, vehiculul trece de drept in proprietatea unitatii administrativ-teritoriale pe a carei raza teritoriala se afla si va fi predat unei unitati de colectare si valorificare a deseurilor.
    (2) Trecerea vehiculului in proprietatea unitatii administrativ-teritoriale se constata prin dispozitie a primarului. Dispozitia se comunica de indata proprietarului sau detinatorului legal al vehiculului. Dispozitia primarului poate fi atacata, in termen de 5 zile de la comunicare, la instanta de contencios administrativ, in conditiile legii.
    Art. 11
    (1) In situatia in care, pana la data ramanerii definitive a hotararii judecatoresti, proprietarul sau detinatorul legal al vehiculului abandonat achita suma de 20.000.000 lei cu titlu de amenda, dispozitia primarului ramane fara obiect, iar vehiculul va fi restituit acestuia. Amenda se face venit la bugetul local.
    (2) Prevederile alin. (1) se aplica si in cazul in care amenda a fost platita pana la predarea vehiculului catre unitatea de colectare si valorificare a deseurilor.

    CAP. 4
    Sanctiuni

    Art. 12
    (1) Constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 10.000.000 lei la 20.000.000 lei refuzul proprietarului sau al detinatorului legal al vehiculului de a se conforma somatiei prevazute la art. 9.
    (2) Constatarea contraventiei si aplicarea amenzii se fac de catre imputerniciti ai primarului sau de catre ofiterii si subofiterii de politie. Amenzile se fac venit la bugetul local.
    Art. 13
    Contraventiei prevazute la art. 12 ii sunt aplicabile prevederile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata si modificata prin Legea nr. 180/2002, cu exceptia prevederilor art. 28.

    CAP. 5
    Dispozitii finale

    Art. 14
    Prevederile Ordonantei Guvernului nr. 128/1998 pentru reglementarea modului si conditiilor de valorificare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, aprobata si modificata prin Legea nr. 98/1999, cu modificarile si completarile ulterioare, nu se aplica in situatiile reglementate de prezenta lege.
    Art. 15
    In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi Ministerul Administratiei Publice si Ministerul de Interne vor elabora si vor supune Guvernului spre aprobare norme metodologice de aplicare a prezentei legi.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 17 iunie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                         p. PRESEDINTELE SENATUI,
                             DORU IOAN TARACILA

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 18 iunie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                     PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                              VALER DORNEANU



COMENTARII la Legea 421/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 421 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 1219 1994
    Oferta pentru a ajuta la Bună dimineața, În primul rând, aș sfătui să se abtine de la ofertele de pe net, precum și anunțuri. Din moment ce peste 90% dintre aceste anunțuri sunt frauduloase. Astăzi există mai multe și mai multe escrocherii. Am vrut să împrumute bani, după ce au un anunț în fiecare zi primesc mai mult de 25 de mesaje nimic la escrocii care cer bani spun costurile de documente. Și suprimat mesaj dar o zi a căzut pe o persoană pe nume Leónido Veronas, de asemenea, crede că a fost parte a escroci net, dar spre surprinderea mea, acest lucru este diferit, el mi-a făcut un împrumut de 40.000 de euro, cu un procent mare de 2% nerambursabile cu privire la numărul de timp pe care doriți. El a confirmat și a venit să caute un contact împrumut prin e-mail. Iată adresa dvs. de email: leonidoveronas@gmail.com
ANONIM a comentat Ordin 51 2014
    CEI CARE S-AU MUTAT LA CERERE BENEFICIAZA
ANONIM a comentat Ordin 264 2003
    Buna ziua Mai este in vigoare acest ordin ? Tinand cont ca : Legea 103/1996 este modificata prin Legea vanatorii 654/2001 care ulterior se modifica prin Legea 407 din 9 noiembrie 2006 si mai incoace prin alta mica gramajoara de legi. Oricum, articolul 56 din 407/2006 ramane prezent la toate modificarile ulterioare si el arata asa: ART. 56 (1) În scopul administrării şi gestionării fondului cinegetic într-o conceptie unitară, administratorul elaborează şi aproba, cu avizul Consiliului Naţional de Vanatoare, în limita prevederilor prezentei legi, regulamente, instrucţiuni şi reglementări tehnice. (2) Actuala strategie cinegetica şi actualele regulamente, instrucţiuni şi norme tehnice privind vanatul şi vânătoarea, emise în baza Legii fondului cinegetic şi a protecţiei vânatului nr. 103/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, rămân în vigoare pana la revizuirea acestora în concordanta cu reglementările internaţionale la care statul roman este parte, dar nu mai târziu de 2 ani de la intrarea în vigoare a prezentei legi. Acest al doilea paragraf zice cat se poate de negru pe alb ca orice act normativ care priveste vanatul si vanatoarea, emis in baza anterioarelor legi ale vanatorii poate ramane in vigoare maxim doi ani de la data intrarii in exercitiu a legii 407 daca intre timp n-au fost modificate in concordanta cu reglementarile internationale
ANONIM a comentat Ordin 264 2003
    Buna ziua Mai este in vigoare acest ordin ? Tinand cont ca : Legea 103/1996 este modificata prin Legea vanatorii 654/2001 care ulterior se modifica prin Legea 407 din 9 noiembrie 2006 si mai incoace prin alta mica gramajoara de legi. Oricum, articolul 56 din 407/2006 ramane prezent la toate modificarile ulterioare si el arata asa: ART. 56 (1) În scopul administrării şi gestionării fondului cinegetic într-o conceptie unitară, administratorul elaborează şi aproba, cu avizul Consiliului Naţional de Vanatoare, în limita prevederilor prezentei legi, regulamente, instrucţiuni şi reglementări tehnice. (2) Actuala strategie cinegetica şi actualele regulamente, instrucţiuni şi norme tehnice privind vanatul şi vânătoarea, emise în baza Legii fondului cinegetic şi a protecţiei vânatului nr. 103/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, rămân în vigoare pana la revizuirea acestora în concordanta cu reglementările internaţionale la care statul roman este parte, dar nu mai târziu de 2 ani de la intrarea în vigoare a prezentei legi. Acest al doilea paragraf zice cat se poate de negru pe alb ca orice act normativ care priveste vanatul si vanatoarea, emis in baza anterioarelor legi ale vanatorii poate ramane in vigoare maxim doi ani de la data intrarii in exercitiu a legii 407 daca intre timp n-au fost modificate in concordanta cu reglementarile internationale
ANONIM a comentat Hotărârea 495 2014
     Unde se gaseste formularul pentru "Cererea de acord pentru exceptare"?
ANONIM a comentat Rectificare 51 2014
    Ai nevoie de un împrumut rapid și ușor? Eu sunt Domnul Jonna, CEO al Jonna Finanțe companiei de împrumut, eu sunt pentru a vă înștiința că aceasta este o firmă de creditare care oferă împrumuturi la o rată a dobânzii de 2% până la organizațiile de oameni / afaceri care au nevoie de bani. Vreau să știți că suma de împrumut va fi acordat la tine. Va oferim toate tipurile de credite pentru persoane minte grave, care au nevoie de asistență financiară. Pentru a obține procedurile de împrumut a început, trimite-ne urmatoarele detalii:-mail: jonnafinance@outlook.com
ANONIM a comentat Hotărârea 599 2014
    Ai nevoie de un împrumut rapid și ușor? Eu sunt Domnul Jonna, CEO al Jonna Finanțe companiei de împrumut, eu sunt pentru a vă înștiința că aceasta este o firmă de creditare care oferă împrumuturi la o rată a dobânzii de 2% până la organizațiile de oameni / afaceri care au nevoie de bani. Vreau să știți că suma de împrumut va fi acordat la tine. Va oferim toate tipurile de credite pentru persoane minte grave, care au nevoie de asistență financiară. Pentru a obține procedurile de împrumut a început, trimite-ne urmatoarele detalii:-mail: jonnafinance@outlook.com
ANONIM a comentat Ordin 69 2014
    Ai nevoie de un împrumut rapid și ușor? Eu sunt Domnul Jonna, CEO al Jonna Finanțe companiei de împrumut, eu sunt pentru a vă înștiința că aceasta este o firmă de creditare care oferă împrumuturi la o rată a dobânzii de 2% până la organizațiile de oameni / afaceri care au nevoie de bani. Vreau să știți că suma de împrumut va fi acordat la tine. Va oferim toate tipurile de credite pentru persoane minte grave, care au nevoie de asistență financiară. Pentru a obține procedurile de împrumut a început, trimite-ne urmatoarele detalii:-mail: jonnafinance@outlook.com
ANONIM a comentat Ordin 549 2004
    Max toată lumea de aici. Ceea ce a spus Christine Coleman este foarte adevărat, deși s-ar putea Nu o cunosc. Am experimentat-o prima mana, de asemenea. Acesta a fost această organizație numit lindaparkerloancompany că într-adevăr m-au ajutat să plătească medical meu facturi, atunci când am fost îndrăznesc nevoie de bani pentru că eu sunt o văduvă. Un prieten de-al mea, de asemenea, ma îndreptat către ei. atunci când am fost pe cale să facă o operație majoră și am avut nici bani, la acel moment, au venit în ajutorul meu și în mai puțin de 48 de ore, am primit împrumut mea. Dar a spune adevărul, am fost nervos și speriat la în primul rând pentru că i-au fost scammed de două ori. Dar când am chemat sus curaj și să urmeze politicile lor de creditare, împreună cu sfatul meu de prieteni, la sfârșitul m-am trezit zâmbind. Dacă nu pentru ei, poate că i-ar fi fost mort până acum. Am luat chiar și un alt împrumut de la ei începe afacerea mea după recuperarea mea pe care i-am, de asemenea, plata înapoi acum. Singurul meu sfat acum este ca orice organism care este cu adevărat nevoie de împrumut ar trebui să le contacteze cu e-mail lor prin: lindaparkerloancompany@gmail.com și a obține un împrumut de la ei. Mulțumiri. (Paulo)
ANONIM a comentat OUG 32 2014
    Ai nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria dumneavoastră? Dacă da, să ne contactați prin collinsscotthelpfunds@gmail.com
Business Directory Directories Codul fiscal actualizat 2012 Coduri postale Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu