Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 421 din 27 iunie 2002

privind regimul juridic al vehiculelor fara stapan sau abandonate pe terenuri apartinand domeniului public sau privat al statului ori al unitatilor administrativ-teritoriale

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 482 din  5 iulie 2002




    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Prezenta lege stabileste regimul juridic al vehiculelor fara stapan sau abandonate pe terenuri apartinand domeniului public sau privat al statului ori al unitatilor administrativ-teritoriale.
    Art. 2
    In sensul prezentei legi, urmatoarele notiuni se definesc astfel:
    a) vehicul fara stapan - vehiculul de orice categorie, fara placuta de inmatriculare sau alte marcaje oficiale, stationat pe domeniul public sau privat al statului ori al unitatilor administrativ-teritoriale, al carui proprietar sau detinator legal este necunoscut;
    b) vehicul abandonat - vehiculul de orice categorie, aflat pe domeniul public sau privat al statului ori al unitatilor administrativ-teritoriale de cel putin un an, al carui proprietar sau detinator legal este cunoscut, insa exista indicii temeinice, determinate de starea improprie circulatiei acestuia pe drumurile publice, din care rezulta intentia neechivoca a proprietarului sau a detinatorului legal de a renunta la exercitarea drepturilor sale asupra vehiculului.
    Art. 3
    Pentru vehiculele in privinta carora exista indicii temeinice ca ar fi fara stapan sau ca ar fi abandonate, aflate pe domeniul public sau privat al statului ori al unitatilor administrativ-teritoriale, agentii constatatori din aparatul propriu al consiliului local, imputerniciti de primar, precum si agentii apartinand organelor de politie vor intocmi procese-verbale de constatare.
    Art. 4
    (1) In termen de 30 de zile de la intocmirea procesului-verbal de constatare organele de politie efectueaza cercetari pentru identificarea proprietarului sau, dupa caz, a detinatorului legal al vehiculului.
    (2) Pe baza rezultatului cercetarilor efectuate de agentul constatator primarul emite, la propunerea agentului constatator care a incheiat procesul-verbal de constatare, potrivit art. 3, o dispozitie prin care declara vehiculul ca fiind fara stapan sau abandonat.
    Art. 5
    (1) Vehiculele fara stapan sau abandonate, precum si bunurile aflate in interiorul acestora sunt inventariate, expertizate, ridicate, transportate si depozitate, prin grija agentului constatator, intr-un loc special amenajat de catre autoritatile administratiei publice locale.
    (2) Cheltuielile ocazionate de efectuarea operatiunilor prevazute la alin. (1) se suporta de proprietarul sau detinatorul legal al vehiculului sau, in lipsa acestuia, din sumele obtinute in urma valorificarii vehiculului si a bunurilor gasite in interiorul acestuia.

    CAP. 2
    Vehiculele fara stapan

    Art. 6
    (1) In vederea identificarii proprietarului sau a detinatorului legal al vehiculului fara stapan, primarul aduce la cunostinta publica caracteristicile tehnice ale vehiculului si locul de unde acesta a fost ridicat, prin anunt publicat intr-un cotidian local, in termen de 5 zile de la intocmirea procesului-verbal de constatare.
    (2) Lista cuprinzand vehiculele fara stapan se afiseaza si la primarie, intr-un loc special amenajat.
    Art. 7
    (1) Restituirea vehiculului catre proprietarul sau detinatorul legal se face pe baza de proces-verbal de predare-primire, in termen de 10 zile de la data la care persoana care reclama vehiculul face dovada:
    a) calitatii de proprietar sau detinator legal al acestuia;
    b) achitarii tuturor taxelor si impozitelor prevazute de lege;
    c) achitarii sumelor corespunzatoare cheltuielilor efectuate pentru inventarierea, expertizarea, ridicarea, transportul, depozitarea si paza vehiculului;
    d) platii la zi a tarifului de parcare, in cazul vehiculelor ridicate din parcari.
    (2) O data cu predarea vehiculului catre proprietarul sau detinatorul legal se predau si bunurile aflate in interiorul acestuia.
    Art. 8
    Daca in termen de 30 de zile de la data anuntului proprietarul sau detinatorul legal nu se prezinta in vederea ridicarii vehiculului, acesta trece de drept in proprietatea unitatii administrativ-teritoriale din raza careia a fost ridicat, liber de orice sarcini, prin dispozitie a primarului, si urmeaza sa fie valorificat prin vanzare, in conditiile legii, sau predat unei unitati de colectare si valorificare a deseurilor, in functie de starea vehiculului.

    CAP. 3
    Vehiculele abandonate

    Art. 9
    In cazul vehiculului abandonat primarul, la propunerea agentilor constatatori prevazuti la art. 3, il someaza pe proprietarul sau detinatorul legal al acestuia, prin scrisoare recomandata cu aviz de primire, ca in termen de 5 zile de la primire sa ridice vehiculul aflat pe domeniul public sau privat al statului ori al unitatii administrativ-teritoriale.
    Art. 10
    (1) Daca proprietarul sau detinatorul legal al vehiculului abandonat nu raspunde somatiei primite, devin aplicabile prevederile art. 4 alin. (2) si ale art. 5. Dupa expirarea unui termen de 10 zile de la data somatiei adresate proprietarului sau detinatorului legal, vehiculul trece de drept in proprietatea unitatii administrativ-teritoriale pe a carei raza teritoriala se afla si va fi predat unei unitati de colectare si valorificare a deseurilor.
    (2) Trecerea vehiculului in proprietatea unitatii administrativ-teritoriale se constata prin dispozitie a primarului. Dispozitia se comunica de indata proprietarului sau detinatorului legal al vehiculului. Dispozitia primarului poate fi atacata, in termen de 5 zile de la comunicare, la instanta de contencios administrativ, in conditiile legii.
    Art. 11
    (1) In situatia in care, pana la data ramanerii definitive a hotararii judecatoresti, proprietarul sau detinatorul legal al vehiculului abandonat achita suma de 20.000.000 lei cu titlu de amenda, dispozitia primarului ramane fara obiect, iar vehiculul va fi restituit acestuia. Amenda se face venit la bugetul local.
    (2) Prevederile alin. (1) se aplica si in cazul in care amenda a fost platita pana la predarea vehiculului catre unitatea de colectare si valorificare a deseurilor.

    CAP. 4
    Sanctiuni

    Art. 12
    (1) Constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 10.000.000 lei la 20.000.000 lei refuzul proprietarului sau al detinatorului legal al vehiculului de a se conforma somatiei prevazute la art. 9.
    (2) Constatarea contraventiei si aplicarea amenzii se fac de catre imputerniciti ai primarului sau de catre ofiterii si subofiterii de politie. Amenzile se fac venit la bugetul local.
    Art. 13
    Contraventiei prevazute la art. 12 ii sunt aplicabile prevederile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata si modificata prin Legea nr. 180/2002, cu exceptia prevederilor art. 28.

    CAP. 5
    Dispozitii finale

    Art. 14
    Prevederile Ordonantei Guvernului nr. 128/1998 pentru reglementarea modului si conditiilor de valorificare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, aprobata si modificata prin Legea nr. 98/1999, cu modificarile si completarile ulterioare, nu se aplica in situatiile reglementate de prezenta lege.
    Art. 15
    In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi Ministerul Administratiei Publice si Ministerul de Interne vor elabora si vor supune Guvernului spre aprobare norme metodologice de aplicare a prezentei legi.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 17 iunie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                         p. PRESEDINTELE SENATUI,
                             DORU IOAN TARACILA

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 18 iunie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                     PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                              VALER DORNEANU



COMENTARII la Legea 421/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 421 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 241 2013
    Buna ziua, Acest lucru este de a informa publicul în general că suntem în prezent sa dea împrumut la o rată scăzută a dobânzii de 3%. Daca sunteti interesati in aplicarea pentru un împrumut, să completați cererea de mai jos. Pentru mai multe detalii contactati-ne acum prin: +2348073676763 sau email: anitaloanfirm@hotmail.com INFORMAȚII IMPRUMUTAT NECESARE Nume: Țară: sex: Varsta: Telefon: Suma necesară: Ocupația: Durata de împrumut: Cu respect. Mrs.Isa Anita
ANONIM a comentat Hotărârea 416 2014
    ce preturi naspa
ANONIM a comentat Ordin 117 2010
    -nu face diferenta clara intre deseuri metalice si materiale metalice pentru care ANPM stabileste autorizatii de mediu diferite.Astfel fiind,operatorii care gestioneaza deseuri metalice sunt asimilati cu operatorii care recupereaza deseuri metalice din aceste materiale metalice ori nemetalice cum sunt,deseurile radiologice:filme radiologice si solutii din care se recupereaza argintul- activitati ce nu sunt cautate de functionarii cu atributii de control in puncte de lucru autorizate cu autorizatie integrata de APM CI SUNT CAUTATE IN PUNCTE DE LUCRU NEAUTORIZATE UNDE NU EXISTA.MOTIV PENTRU CARE,RESTURILE DIN PROCESELE DE RECUPERARE A ARGINTULUI DIN FILME ORI SOLUTII SUNT DEVERSATE IN CANALIZARE.
ANONIM a comentat Decretul 111 1951
    Decretul 111 din 1951 este considerat abuziv sau nu?
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Aici este o oportunitate pentru oricine care este în probleme financiare și cei care sunt în nevoie de un împrumut pentru orice motiv, vom oferi împrumuturi la o rată foarte rezonabil de 2%, oferim toate tipurile de credite pentru persoane fizice și companii, angajat sau șomer, toți cei care sunt în nevoie de asistență financiară sunt binevenite. Mulți suferă și au nevoie de ajutor pentru a îmbunătăți standardul lor de viață, mulți sunt șomeri și au nevoie de ajutor financiar pentru a începe o afacere, mulți au nevoie de asistență financiară pentru a șterge facturile și datoriile lor. Nu conteaza ce tip de împrumut care aveți nevoie și pentru orice motiv contactati-ne astăzi, aceasta este o oportunitate de aur la ușa ta pas, contactati-ne astăzi, prin e-mail ca davidpetersonloanfirm@outlook.com și de a lua împrumut de azi. Daca sunteti interesati intr-o împrumut, atunci pur și simplu să ne contactați prin e-mail nostru de mai jos. Nume: David Peterson E-mail: davidpetersonloanfirm@outlook.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Aici este o oportunitate pentru oricine care este în probleme financiare și cei care sunt în nevoie de un împrumut pentru orice motiv, vom oferi împrumuturi la o rată foarte rezonabil de 2%, oferim toate tipurile de credite pentru persoane fizice și companii, angajat sau șomer, toți cei care sunt în nevoie de asistență financiară sunt binevenite. Mulți suferă și au nevoie de ajutor pentru a îmbunătăți standardul lor de viață, mulți sunt șomeri și au nevoie de ajutor financiar pentru a începe o afacere, mulți au nevoie de asistență financiară pentru a șterge facturile și datoriile lor. Nu conteaza ce tip de împrumut care aveți nevoie și pentru orice motiv contactati-ne astăzi, aceasta este o oportunitate de aur la ușa ta pas, contactati-ne astăzi, prin e-mail ca davidpetersonloanfirm@outlook.com și de a lua împrumut de azi. Daca sunteti interesati intr-o împrumut, atunci pur și simplu să ne contactați prin e-mail nostru de mai jos. Nume: David Peterson E-mail: davidpetersonloanfirm@outlook.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Bună ziua, Sunteți în căutarea pentru un împrumut de afaceri, credit de nevoi personale, împrumut acasă, etc ..? Va oferim personale și de afaceri de împrumut la orice individ interesat la dobândă 2% de la 1 la 30 de ani. Nume: Data nașterii: Sex: Stare civilă: Adresa: Oraș: Țară: telefon: Suma de împrumut: Durata de împrumut: Venitul lunar net. Contactati-ne: creditsolutionhome@outlook.com
ANONIM a comentat Legea 3 1977
    legea a fost f.buna,dar dupa 1989 pensionandu-ma in anul 1991, s-au repectat prevederile de calcul,dar din martie 1991 prin trecerea la milioane nu s-au respectat prevederile art.7 din lege privin IMPRESCRIPTIA si prin legi neconstitutionale si aplicate retroactiv,legea 19/2000, s-au diminuat sumele din decizia de pensionare cu 1 la 100000 rezultand o pensie de 0,26 roni(tot lei) din 2619 lei in decizie, in prezent,aug.2014,primesc numai 50%,adic a 1335 lei,..Milu Bajenaru Valentin,Brasov
ANONIM a comentat Ordin 73 2014
    As dori un raspuns competent la urmatoarea situatie cu care ne confruntam de luni de zile fara nici un rezultat in afara debransarii de la electrica si ramanerii astfel si fara apa de consum curent . Fiica mea a divortat si a facut partaj imobiliar din mai 2009, drept pentru care s-a prezentat la sediul enel oras Pantelimon pentru schimbare titular contract, vechiul contract fiind pe numele fostului sot. Deoarece acesta nu a fost de acord si beneficiaza de ,,cunostinte ''la Enel si primarie, nu s-a putut face aceasta modificare. Precizez ca in urma partajului, din cele 2 proprietati vecine, una i-a revenit mie, iar una lui , ambele imobile fiind bransate inca de la constructia lor prin plata costurilor ca sot si sotie la vremea respectiva. Fiind primii care am facut bransamentul,ulterior pe acest bransament s-au mai bransat alte 5 imobile. Fostul sot nu a fost de acord ca ea sa ramana bransata pe vechiul bransament, iar Enel Pantelimon a facut un proiect de bransare din capatul celalalt al strazii, cu costuri exorbitante , depeste 125 milioanelei. Cum pot rezolva legal acest lucru ,deoarece el intre timp a reziliat contractul pentru imobilul meu si am fost debransata chiar a doua zi de la contorul meu . Enel refuza rebransarea decat in conditiile puse de el , cand eu am facut cerere doar de schimbare titular contract cum se face de regula in situatii de divort si partaj. Precizez ca ea a platit mereu consumul prin banca chiar daca nu e titular de contract, in baza contorului detinut la imobil . Datorita abuzurilor fostului sot care uzeaza de relatii la primaria Pantelimon si la toti furnizorii de utilitati din localitate, au fost taiate toate utilitatile si cu mari costuri mi-am facut contractele si bransamente gaze , chiar daca imobilul avea utilitati inca din 2006. Cum pot demonstra ca astfel se face o discriminare ,iar lipsa de curent electric produce pagube imense, fiind singura casa unde poate locui ? De o alta rebransare nici nu poate fi vorba deoarece nu detin banii necesari si nici nu-i vad rostul atata timp cat bransarea s-a facut cu banii nostri in 1996 ca sot si sotie ,iar pentru rebransare la gaze am imprumutat banii sa platesc cca 60 milioane lei , deoarece aici nu aveam contor separat, si s-a facut in mai bine de 5luni . Astept sa-mi dati un sfat pe mail deoarece suntem disperati ca nu se poate rezolva decat cu aceste costuri propuse prin proiect. Putem demonstra cu acte si raspunsurile primite de la toate forurile,ENEL inclusiv de la ANRE , care a gasit ca solutia data de Enel Pantelimon jud Ilfov aste singura legala si ca trebuie sa platesc peste 125 milioane lei pentru a avea current electric si apa de consum . Datorita acestei situatii, in casa si curte nu mai poate locui nici macar un caine , iar cei care fac legea doar pentru ei jubileaza. Ne punem mari sperante in rezolvarea legala a acestei situatii, am citit toate legile in acest domeniu , nu am gasit o explicatie anume ,si nici chiar debransarea nu s-a facut dupa 21 zile cum este legal, ci doar dupa o zi , ca sa ne arate cine este mai puternic. Asteptam cu mare nerabdare o solutie in aceste abuzuri facute doar pentru capriciile fostului sot care ne-a demonstrat ca pana acum el face ce doreste doar ca sa ne hartuiasca si sa ne ameninte cu diverse , inclusiv cu arme. Cu multumiri pentru raspunsul care speram sa-l primim cat mai curand,
ANONIM a comentat Decretul 153 1970
    pai cum sa nu existe comentariu??? -Unde e atitudinea cetateneasca???Cand umbla in tara fel si fel de gasti de "infractori",interlopi !!!!!cum ar fi in P.Neamt niste jigodii de cica minori care fura,ataca si-n plina zi pe bietii oameni,femei neajutorate etc,iar interlopii isi fac de cap;degeaba exista atatea "politii":politie locala,jandarmerie,politie judet,SRI,etc Luati atitudine fratilor!!!!!!!!!!Faceti odata ceva!!!!!!!!!!!Sa se vada ceva !!!!Nu asteptati numai recompense.Ca nici cetateanu nu poate lua atitudine daca aceste structuri nu ia initiativa!!!Nici primaria nu misca nimic!!!
Business Directory Directories Codul fiscal actualizat 2012 Coduri postale Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu