Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (1) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 421 din 27 iunie 2002

privind regimul juridic al vehiculelor fara stapan sau abandonate pe terenuri apartinand domeniului public sau privat al statului ori al unitatilor administrativ-teritoriale

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 482 din  5 iulie 2002




    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Prezenta lege stabileste regimul juridic al vehiculelor fara stapan sau abandonate pe terenuri apartinand domeniului public sau privat al statului ori al unitatilor administrativ-teritoriale.
    Art. 2
    In sensul prezentei legi, urmatoarele notiuni se definesc astfel:
    a) vehicul fara stapan - vehiculul de orice categorie, fara placuta de inmatriculare sau alte marcaje oficiale, stationat pe domeniul public sau privat al statului ori al unitatilor administrativ-teritoriale, al carui proprietar sau detinator legal este necunoscut;
    b) vehicul abandonat - vehiculul de orice categorie, aflat pe domeniul public sau privat al statului ori al unitatilor administrativ-teritoriale de cel putin un an, al carui proprietar sau detinator legal este cunoscut, insa exista indicii temeinice, determinate de starea improprie circulatiei acestuia pe drumurile publice, din care rezulta intentia neechivoca a proprietarului sau a detinatorului legal de a renunta la exercitarea drepturilor sale asupra vehiculului.
    Art. 3
    Pentru vehiculele in privinta carora exista indicii temeinice ca ar fi fara stapan sau ca ar fi abandonate, aflate pe domeniul public sau privat al statului ori al unitatilor administrativ-teritoriale, agentii constatatori din aparatul propriu al consiliului local, imputerniciti de primar, precum si agentii apartinand organelor de politie vor intocmi procese-verbale de constatare.
    Art. 4
    (1) In termen de 30 de zile de la intocmirea procesului-verbal de constatare organele de politie efectueaza cercetari pentru identificarea proprietarului sau, dupa caz, a detinatorului legal al vehiculului.
    (2) Pe baza rezultatului cercetarilor efectuate de agentul constatator primarul emite, la propunerea agentului constatator care a incheiat procesul-verbal de constatare, potrivit art. 3, o dispozitie prin care declara vehiculul ca fiind fara stapan sau abandonat.
    Art. 5
    (1) Vehiculele fara stapan sau abandonate, precum si bunurile aflate in interiorul acestora sunt inventariate, expertizate, ridicate, transportate si depozitate, prin grija agentului constatator, intr-un loc special amenajat de catre autoritatile administratiei publice locale.
    (2) Cheltuielile ocazionate de efectuarea operatiunilor prevazute la alin. (1) se suporta de proprietarul sau detinatorul legal al vehiculului sau, in lipsa acestuia, din sumele obtinute in urma valorificarii vehiculului si a bunurilor gasite in interiorul acestuia.

    CAP. 2
    Vehiculele fara stapan

    Art. 6
    (1) In vederea identificarii proprietarului sau a detinatorului legal al vehiculului fara stapan, primarul aduce la cunostinta publica caracteristicile tehnice ale vehiculului si locul de unde acesta a fost ridicat, prin anunt publicat intr-un cotidian local, in termen de 5 zile de la intocmirea procesului-verbal de constatare.
    (2) Lista cuprinzand vehiculele fara stapan se afiseaza si la primarie, intr-un loc special amenajat.
    Art. 7
    (1) Restituirea vehiculului catre proprietarul sau detinatorul legal se face pe baza de proces-verbal de predare-primire, in termen de 10 zile de la data la care persoana care reclama vehiculul face dovada:
    a) calitatii de proprietar sau detinator legal al acestuia;
    b) achitarii tuturor taxelor si impozitelor prevazute de lege;
    c) achitarii sumelor corespunzatoare cheltuielilor efectuate pentru inventarierea, expertizarea, ridicarea, transportul, depozitarea si paza vehiculului;
    d) platii la zi a tarifului de parcare, in cazul vehiculelor ridicate din parcari.
    (2) O data cu predarea vehiculului catre proprietarul sau detinatorul legal se predau si bunurile aflate in interiorul acestuia.
    Art. 8
    Daca in termen de 30 de zile de la data anuntului proprietarul sau detinatorul legal nu se prezinta in vederea ridicarii vehiculului, acesta trece de drept in proprietatea unitatii administrativ-teritoriale din raza careia a fost ridicat, liber de orice sarcini, prin dispozitie a primarului, si urmeaza sa fie valorificat prin vanzare, in conditiile legii, sau predat unei unitati de colectare si valorificare a deseurilor, in functie de starea vehiculului.

    CAP. 3
    Vehiculele abandonate

    Art. 9
    In cazul vehiculului abandonat primarul, la propunerea agentilor constatatori prevazuti la art. 3, il someaza pe proprietarul sau detinatorul legal al acestuia, prin scrisoare recomandata cu aviz de primire, ca in termen de 5 zile de la primire sa ridice vehiculul aflat pe domeniul public sau privat al statului ori al unitatii administrativ-teritoriale.
    Art. 10
    (1) Daca proprietarul sau detinatorul legal al vehiculului abandonat nu raspunde somatiei primite, devin aplicabile prevederile art. 4 alin. (2) si ale art. 5. Dupa expirarea unui termen de 10 zile de la data somatiei adresate proprietarului sau detinatorului legal, vehiculul trece de drept in proprietatea unitatii administrativ-teritoriale pe a carei raza teritoriala se afla si va fi predat unei unitati de colectare si valorificare a deseurilor.
    (2) Trecerea vehiculului in proprietatea unitatii administrativ-teritoriale se constata prin dispozitie a primarului. Dispozitia se comunica de indata proprietarului sau detinatorului legal al vehiculului. Dispozitia primarului poate fi atacata, in termen de 5 zile de la comunicare, la instanta de contencios administrativ, in conditiile legii.
    Art. 11
    (1) In situatia in care, pana la data ramanerii definitive a hotararii judecatoresti, proprietarul sau detinatorul legal al vehiculului abandonat achita suma de 20.000.000 lei cu titlu de amenda, dispozitia primarului ramane fara obiect, iar vehiculul va fi restituit acestuia. Amenda se face venit la bugetul local.
    (2) Prevederile alin. (1) se aplica si in cazul in care amenda a fost platita pana la predarea vehiculului catre unitatea de colectare si valorificare a deseurilor.

    CAP. 4
    Sanctiuni

    Art. 12
    (1) Constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 10.000.000 lei la 20.000.000 lei refuzul proprietarului sau al detinatorului legal al vehiculului de a se conforma somatiei prevazute la art. 9.
    (2) Constatarea contraventiei si aplicarea amenzii se fac de catre imputerniciti ai primarului sau de catre ofiterii si subofiterii de politie. Amenzile se fac venit la bugetul local.
    Art. 13
    Contraventiei prevazute la art. 12 ii sunt aplicabile prevederile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata si modificata prin Legea nr. 180/2002, cu exceptia prevederilor art. 28.

    CAP. 5
    Dispozitii finale

    Art. 14
    Prevederile Ordonantei Guvernului nr. 128/1998 pentru reglementarea modului si conditiilor de valorificare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, aprobata si modificata prin Legea nr. 98/1999, cu modificarile si completarile ulterioare, nu se aplica in situatiile reglementate de prezenta lege.
    Art. 15
    In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi Ministerul Administratiei Publice si Ministerul de Interne vor elabora si vor supune Guvernului spre aprobare norme metodologice de aplicare a prezentei legi.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 17 iunie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                         p. PRESEDINTELE SENATUI,
                             DORU IOAN TARACILA

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 18 iunie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                     PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                              VALER DORNEANU




COMENTARII la Legea 421/2002

 
08.10.2014 17:55:25  Anonim  a scris :
daca masina respectiva este in circulatie si are toate platile la zi? ce masuri se poat lua pentru acest mod necorespunzator de a ridica un bun doar pentru ca este o masina mai veche. sau care sunt criteriile prin care se hotaraste ca acel vehicul poate fi ridicat chiar daca din punt de vedere legal poate circula pe drumurile publice si chiar circula.
   
Comentarii la alte acte
maryann alfredo maryann a comentat Legea 165 2013
    Atenție vă rog !!! aveți nevoie de un împrumut de urgență? Ofer o garanție de bază non și non împrumut comision în avans la un interes scăzut de 2%, tot ce trebuie să faceți pentru a obține împrumut este de a înregistează la noi! contactati-ma prin (maryannalfredo@outlook.com)
maryann alfredo maryann a comentat Hotărârea 32 2015
    Atenție vă rog !!! aveți nevoie de un împrumut de urgență? Ofer o garanție de bază non și non împrumut comision în avans la un interes scăzut de 2%, tot ce trebuie să faceți pentru a obține împrumut este de a înregistează la noi! contactati-ma prin (maryannalfredo@outlook.com)
ANONIM a comentat Decretul 346 2015
    Credit de nevoi personale este parte a creditelor de consum. Caracteristica de credit de nevoi personale nu este alocat un anumit proiect și, prin urmare, utilizarea sa este gratuit. Cu toate acestea, principiul este la fel ca alte creanțe, o organizație plătește o anumită sumă trebuie să plătească în fiecare lună cu interes. Potrivit creditorilor, credit de nevoi personale pot fi, de asemenea, numit: credit clasic, credit de nevoi personale, împrumut rambursabil sau credit de nevoi personale. Dar, indiferent de denumirea utilizată, sunt aceleași condiții care vor fi disponibile pentru you.Contact ne pentru cererile dvs. de împrumut privat $ 5000-5000000 pentru cei care au nevoie de finanțare, toplimitedloanfirm@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Credit de nevoi personale este parte a creditelor de consum. Caracteristica de credit de nevoi personale nu este alocat un anumit proiect și, prin urmare, utilizarea sa este gratuit. Cu toate acestea, principiul este la fel ca alte creanțe, o organizație plătește o anumită sumă trebuie să plătească în fiecare lună cu interes. Potrivit creditorilor, credit de nevoi personale pot fi, de asemenea, numit: credit clasic, credit de nevoi personale, împrumut rambursabil sau credit de nevoi personale. Dar, indiferent de denumirea utilizată, sunt aceleași condiții care vor fi disponibile pentru you.Contact ne pentru cererile dvs. de împrumut privat $ 5000-5000000 pentru cei care au nevoie de finanțare, toplimitedloanfirm@gmail.com
ANONIM a comentat Cuantum - 2015
    Buna Ziua, Acest lucru este de a informa publicul larg care domnul Amer, un creditor împrumut privat are deschide o oportunitate financiar pentru toată lumea care are nevoie de orice ajutor financiar. Ne da afară împrumut la rata dobânzii de 2% pentru persoane fizice, firme si companii sub un punct de vedere si starea clare și ușor de înțeles. contactati-ne astăzi prin e-mail la: (ameraligeorge@gmail.com)
ANONIM a comentat OUG 3 2015
    oug 3/2015 Cerintele APIA 2015 sant primul pas al distrugerii agriculturii romanesti.Dupa multe tergiversari si antirzieri a iesit ceva ce ne aminteste de legi de prin 1950.UE a trimis sprijin financiar pentru plati directe pentru suprafete de teren si pentru animale,eligibile bineanteles.Ai nostri au conditiona in proportii stricte posesia terenului si a animalelor fara a analiza posibilitatile de asociere cu sau fara personalitate juridica,in practica lucru greu de realizat.de exemplu ai pasune(pajiste) si nu ai animale pici de la plata,ai animale si nu ai teren tot asa.Multa lume este in situatia asta iar fara srijin financiar, existent,se va ajunge la imposibilitatea platii impozitelor si continuarea muncii in agricultura.
ANONIM a comentat Ordin 3512 2008
    Am intrebarea urmatoare: in cazul unei pensii sistate din 2011 pana acum s-a platit toata suma acumulata si neplatita prin casieria Casei de Pensii pe o suma mai mare de 11000 lei(suma acumulata din pensii sistate la plata pe o perioada de 4 ani).Pensionarul ma fost placat in strainatate si nu are cont deschis la nici o banca si in 2 zile placa din tara. Daca nu ecorect cum am procedat cum putea pensionarul sa intre in posesia drepturilor de pensie sisitate? Astept raspuns va rog la adresa de mail :secretariat@cpbrc.ro
ANONIM a comentat OUG 3 2015
    OUG 3/2015 DOAMNE AJUTA Parca nu-mi vine sa cred ca cei ce lucreaza la coada vacii vor primii si sprijin prin plati directe.M-asi bucura mult ca cea ce am inteles eu sa fie si real. Oare nu este un vis? Intrebare Pasiunea unde pasiuneaza animalele mele este intabulata pe o asociatie composesorala a carui membru sint si eu. Intre mine ca persoana fizica si tot eu ca membra a asociatiei composesorale trebuie sa existe vreun contract daca sint una si aceeasi persoana. Multumesc
ANONIM a comentat Decizia 38 2015
    Ponta ce lege este asta cine sunt arendasii mafiotii politici ,de la cine primesti comenzi noi care am achitat pretul terenului luom creante iar smecherii tai teren sugeamiai pula si tu si ti care sustin legea
ANONIM a comentat Decizia 38 2015
    Care este interesul Zegrean cand a cumparat CHIORU LA NANA de ce nu sa aplicat aceasta lege BAI FUTONGURA PE MATA MOARTA DE HANDICAPAT MOTORIU
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu