Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 195 din 22 mai 2006

a descentralizarii

ACT EMIS DE: PARLAMENTUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 453 din 25 mai 2006



Parlamentul României   adoptă prezenta lege.

CAPITOLUL I

Definiţii şi principii generale

Art. 1. - Prezenta lege stabileşte principiile, regulile şi cadrul instituţional care reglementează procesul de descentralizare administrativă şi financiară.

Art. 2. - In înţelesul prezentei legi, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele accepţiuni:

a)   arie geografică a beneficiarilor - aria geografică de domiciliu a majorităţii beneficiarilor unui serviciu public descentralizat într-o perioadă de timp dată;

b)   capacitate administrativă - ansamblul resurselor materiale, instituţionale şi umane de care dispune o unitate administrativ-teritorială, precum şi acţiunile pe care le desfăşoară aceasta pentru exercitarea competenţelor stabilite prin lege. Capacitatea administrativă se evaluează şi se stabileşte în condiţiile legii;

c)   competenţă - ansamblul atribuţiilor stabilite de Constituţie şi de legile care conferă autorităţilor administrative drepturi şi obligaţii de a duce în nume propriu, în realizarea puterii publice şi sub propria responsabilitate, o activitate de natură administrativă;

d)   competenţe delegate - competenţele atribuite prin lege autorităţilor administraţiei publice locale, împreună cu resursele financiare corespunzătoare, de către autorităţile publice centrale, pentru a le exercita în numele şi în limitele stabilite de către acestea;

e)   competenţe exclusive - competenţele atribuite prin lege autorităţilor administraţiei publice locale de realizarea cărora acestea sunt responsabile. Autorităţile administraţiei publice locale au dreptul de decizie şi dispun de resursele şi mijloacele necesare îndeplinirii competenţelor, cu respectarea normelor, criteriilor şi standardelor stabilite de lege;

f)   competenţe partajate - competenţele exercitate de către autorităţile administraţiei publice locale, împreună cu alte niveluri ale administraţiei publice (judeţean sau central), cu o separare clară a finanţării şi a puterii de decizie pentru fiecare responsabil în parte;

g)  cotă defalcată din unele venituri ale bugetului de stat - procentul stabilit din unele venituri ale bugetului de stat care se alocă bugetelor locale;

h) criteriu al ariei geografice a beneficiarilor în descentralizarea competenţelor - criteriul potrivit căruia descentralizarea competenţelor privind furnizarea unui serviciu public se face către acel nivel al administraţiei publice locale care corespunde cel mai bine ariei geografice a beneficiarilor;

i) criteriu al economiilor de scară în descentralizarea competenţelor - criteriul potrivit căruia transferul competenţelor privind furnizarea unui serviciu public se face către acel nivel al administraţiei publice locale care poate obţine economii de scară;

j) deconcentrare - redistribuirea de competenţe administrative şi financiare de către ministere şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale către propriile structuri de specialitate din teritoriu;

k) delegare - exercitarea de către autorităţile administraţiei publice locale sau de către alte instituţii publice a unor competenţe în numele unei autorităţi a administraţiei publice centrale, în limitele stabilite de către aceasta;

l) descentralizare - transferul de competenţă administrativă şi financiară de la nivelul administraţiei publice centrale la nivelul administraţiei publice locale sau către sectorul privat;

m) echilibrare orizontală a bugetelor locale - transferul de resurse financiare din unele venituri ale bugetului de stat către bugetele locale pentru acoperirea diferenţelor de capacitate financiară dintre unităţile administrativ-teritoriale;

n) echilibrare verticală a bugetelor locale - transferul de resurse financiare din unele venituri ale bugetului de stat către bugetele locale pentru completarea sau asigurarea în totalitate, după caz, a necesarului de finanţare pentru furnizarea serviciilor publice şi de utilitate publică descentralizate;

o) economie de scară - reducerea costului unitar al unui serviciu public pe măsura creşterii volumului producţiei acestuia şi, implicit, al numărului de beneficiari;

p) standarde de calitate - indicatorii de calitate care trebuie realizaţi de autorităţile administraţiei publice locale în furnizarea unui serviciu public şi de utilitate publică;

q) standarde de cost - costurile normative utilizate pentru determinarea cuantumului resurselor alocate bugetelor locale în vederea furnizării unui serviciu public şi de utilitate publică la un anumit nivel de calitate;

r) sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat - sumele alocate unităţilor administrativ-teritoriale din unele venituri ale bugetului de stat. In funcţie de autonomia exercitată de autorităţile administraţiei publice locale în utilizarea lor, acestea se împart în sume defalcate pentru echilibrarea bugetelor locale, respectiv sume defalcate cu destinaţie specială;

s) transparenţă a actului decizional - asigurarea accesului deplin al cetăţenilor şi al altor factori interesaţi la informaţiile privind procesul de elaborare şi implementare a deciziilor autorităţilor administraţiei publice, inclusiv în ceea ce priveşte procesul de colectare a veniturilor şi execuţia conturilor autorităţilor administraţiei publice locale la toate nivelurile.

Art. 3. - Principiile pe baza cărora se desfăşoară procesul de descentralizare sunt următoarele:

a) principiul subsidiarităţii, care constă în exercitarea competenţelor de către autoritatea administraţiei publice locale situată la nivelul administrativ cel mai apropiat de cetăţean şi care dispune de capacitate administrativă necesară;

b)   principiul asigurării resurselor corespunzătoare competenţelor transferate;

c)   principiul responsabilităţii autorităţilor administraţiei publice locale în raport cu competenţele ce le revin, care impune obligativitatea realizării standardelor de calitate în furnizarea serviciilor publice şi de utilitate publică;

d)   principiul asigurării unui proces de descentralizare stabil, predictibil, bazat pe criterii şi reguli obiective, care să nu constrângă activitatea autorităţilor administraţiei publice locale sau să limiteze autonomia locală financiară;

e)   principiul echităţii, care implică asigurarea accesului tuturor cetăţenilor la serviciile publice şi de utilitate publică;

f)   principiul constrângerii bugetare, care interzice utilizarea de către autorităţile administraţiei publice centrale a transferurilor speciale sau a subvenţiilor pentru acoperirea deficitelor finale ale bugetelor locale.

CAPITOLUL II

Regulile procesului de descentralizare

SECŢIUNEA 1

Reguli generale

Art. 4. - Guvernul, ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale transferă competenţe pe care le exercită în prezent autorităţilor administraţiei publice locale de la nivelul judeţelor, comunelor sau oraşelor, după caz, respectând principiul subsidiarităţii şi următoarele criterii:

a)  economiile de scară;

b)  aria geografică a beneficiarilor.

Art. 5. - (1) Transferul competenţelor este fundamentat pe analize de impact şi realizat pe baza unor metodologii specifice şi a unor sisteme de indicatori de monitorizare, elaborate de către ministere şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, în colaborare cu Ministerul Administraţiei şi Internelor şi structurile asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale.

(2) Ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, în colaborare cu Ministerul Administraţiei şi Internelor şi structurile asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale, organizează faze-pilot în vederea testării şi evaluării impactului soluţiilor propuse pentru descentralizarea competenţelor pe care le exercită în prezent.

Art. 6. - (1) Transferul de competenţe se face concomitent cu asigurarea resurselor necesare exercitării acestora. Exercitarea competenţelor se face numai după transmiterea resurselor financiare necesare.

(2) Finanţarea competenţelor delegate este asigurată în totalitate de către administraţia publică centrală.

Art. 7. - In furnizarea serviciilor publice descentralizate, autorităţile administraţiei publice locale sunt obligate să îndeplinească standardele de calitate, în condiţiile legii.

Art. 8. - Etapele transferului de competenţe sunt următoarele:

a)    Guvernul, ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale elaborează strategiile privind transferul competenţelor către autorităţile administraţiei publice locale şi proiectele de acte normative pentru punerea în aplicare a acestora;

b)    Guvernul, ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale identifică resursele necesare şi costurile integrale aferente competenţelor care sunt transferate, precum şi sursele bugetare pe baza cărora sunt finanţate. Resursele astfel identificate sunt transferate autorităţilor administraţiei publice locale, în condiţiile legii;

c) Guvernul, ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale asigură, în colaborare cu structurile asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale, corelarea pe termen lung între responsabilităţile transferate şi resursele aferente, astfel încât să acopere variaţiile de cost în furnizarea serviciilor publice şi de utilitate publică descentralizate.

SECŢIUNEA a 2-a

Standardele de cost şi de calitate în furnizarea serviciilor publice şi de utilitate publică descentralizate

Art. 9. - (1) Guvernul, ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale stabilesc standarde de cost pentru finanţarea unor servicii publice şi de utilitate publică descentralizate şi standarde de calitate aferente asigurării furnizării acestora de către autorităţile administraţiei publice locale.

(2)   Ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale au obligaţia să actualizeze periodic standardele de cost şi de calitate pentru serviciile publice şi de utilitate publică descentralizate, prevăzute la alin. (1). Actualizarea standardelor de cost şi de calitate se face în colaborare cu Ministerul Administraţiei şi Internelor şi structurile asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale.

(3)   Standardele de cost şi de calitate se aprobă prin hotărâre a Guvernului, la propunerea ministerelor sau a celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi cu avizul Ministerului Administraţiei şi Internelor. Hotărârile Guvernului privind actualizarea periodică a standardelor de cost şi de calitate stau la baza determinării şi alocării sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat.

(4)    Autorităţile administraţiei publice locale sunt responsabile pentru îndeplinirea standardelor de calitate şi de cost în furnizarea serviciilor publice şi de utilitate publică descentralizate.

SECŢIUNEA a 3-a

Capacitatea administrativă

Art. 10. - (1) In cadrul proceselor de transfer al competenţelor către autorităţile administraţiei publice locale de la nivelul comunelor şi oraşelor, ministerele sau organele de specialitate ale administraţiei publice centrale pot clasifica unităţile administrativ-teritoriale în două categorii, în funcţie de capacitatea administrativă a acestora:

a)  categoria I, din care fac parte unităţile administrativ-teritoriale care au capacitatea administrativă necesară realizării competenţelor transferate. Autorităţile administraţiei publice locale din cadrul acestor unităţi administrativ-teritoriale pot exercita pe deplin şi imediat competenţele transferate, în condiţii de eficienţă;

b)   categoria a II-a, din care fac parte unităţile administrativ-teritoriale care nu au capacitatea administrativă necesară realizării competenţelor transferate. Autorităţile administraţiei publice locale din cadrul acestor unităţi administrativ-teritoriale nu pot exercita competenţele transferate în condiţii de eficienţă.

(2)   Autorităţile administraţiei publice locale din unităţile administrativ-teritoriale care fac parte din categoria a II-a sunt excluse de la transferul competenţelor până în momentul realizării capacităţii administrative necesare exercitării lor, în condiţiile legii.

(3)    Evaluarea capacităţii administrative a unităţii administrativ-teritoriale se face conform normelor metodologice de aplicare a prezentei legi.

Art. 11. - In condiţiile prevăzute la art. 10 alin. (1), ministerele, respectiv celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, după caz, împreună cu Ministerul Administraţiei şi Internelor şi structurile asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale, stabilesc, în cadrul legislaţiei sectoriale aferente, criteriile de evaluare a capacităţii administrative, încadrarea unităţilor administrativ-teritoriale în cele două categorii, precum şi condiţiile în care se realizează transferul de competenţe.

Art. 12. - (1) In situaţiile în care ministerele, respectiv organele de specialitate ale administraţiei publice centrale, după caz, împreună cu Ministerul Administraţiei şi Internelor, constată lipsa capacităţii administrative a unei unităţi administrativ-teritoriale pentru exercitarea în condiţii de eficienţă a competenţelor transferate, competenţele respective se transferă autorităţilor administraţiei publice locale de la nivelul judeţului pe a cărui rază se află unitatea administrativ-teritorială în cauză, în condiţiile art. 8.

(2)  Transferul competenţelor prevăzute la alin. (1) către autorităţile administraţiei publice locale de la nivelul judeţului se realizează pe perioadă determinată, până în momentul realizării capacităţii administrative necesare a unităţii administrativ-teritoriale în cauză.

(3)   Constatarea realizării capacităţii administrative a unităţilor administrativ-teritoriale prevăzute la alin. (2) se face de către ministerele, respectiv organele de specialitate ale administraţiei publice centrale, după caz, împreună cu Ministerul Administraţiei şi Internelor.

Art. 13. - In vederea exercitării competenţelor în condiţii de eficienţă, unităţile administrativ-teritoriale se pot organiza în asociaţii de dezvoltare intercomunitară, în condiţiile Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001, cu modificările şi completările ulterioare.

CAPITOLUL III

Cadrul instituţional al procesului de descentralizare

Art. 14. - Ministerul Administraţiei şi Internelor avizează, potrivit legii, iniţiativele şi proiectele de acte normative privind descentralizarea administrativă şi financiară, elaborate de ministere, respectiv de celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale.

Art. 15. - (1) Ministerul Administraţiei şi Internelor sprijină fundamentarea şi implementarea politicii de descentralizare a Guvernului prin:

a)   elaborarea strategiei şi a politicilor generale de descentralizare;

b)   coordonarea tehnică şi monitorizarea procesului de descentralizare;

c)   elaborarea politicii de descentralizare financiară şi fiscală, în colaborare cu Ministerul Finanţelor Publice;

d)   furnizarea de expertiză şi asistenţă tehnică de specialitate ministerelor şi celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, în vederea elaborării şi implementării strategiilor de descentralizare sectorială;

e)  colectarea şi gestionarea, în colaborare cu Ministerul Finanţelor Publice, cu ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu autorităţile administraţiei publice locale, precum şi cu alte autorităţi şi instituţii publice, a datelor statistice necesare fundamentării şi estimării impactului politicilor de descentralizare;

f)  elaborarea, analizarea şi actualizarea, în colaborare cu ministerele, celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi structurile asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale, a standardelor de cost şi de calitate corespunzătoare anumitor servicii publice şi de utilitate publică descentralizate;

g)    monitorizarea îndeplinirii de către autorităţile administraţiei publice locale a standardelor de calitate în furnizarea serviciilor publice şi de utilitate publică descentralizate.

Art. 16. - (1) Ministerul Administraţiei şi Internelor gestionează programe naţionale de dezvoltare adresate unităţilor administrativ-teritoriale, în vederea stimulării asocierii acestora, în condiţiile Legii nr. 215/2001, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi a creşterii capacităţii administrative a acestora.

(2) Programele naţionale de dezvoltare sunt finanţate anual din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor.

Art. 17. - Comitetul pentru finanţe publice locale, constituit în condiţiile legii finanţelor publice locale, structură de tip partenerial, fără personalitate juridică, are rol consultativ în elaborarea şi implementarea politicilor de descentralizare financiară şi fiscală.

Art. 18. - (1) Pentru coordonarea generală a procesului de descentralizare se înfiinţează Comitetul tehnic interministerial pentru descentralizare, condus de ministrul administraţiei şi internelor, în calitate de coordonator al reformei administraţiei publice.

(2)   La nivelul ministerelor şi al celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale se constituie grupuri de lucru pentru descentralizarea competenţelor.

(3)   Modul de organizare, funcţionare şi atribuţiile structurilor tehnice prevăzute la alin. (1) şi (2) se stabilesc prin normele metodologice de aplicare a prezentei legi.

(4)   Ministerul Administraţiei şi Internelor şi Ministerul Finanţelor Publice, prin structurile de specialitate, asigură împreună secretariatul tehnic al Comitetului tehnic interministerial pentru descentralizare şi al Comitetului pentru finanţe publice locale.

CAPITOLUL IV

Competenţele autorităţilor administraţiei publice locale

Art. 19. - In vederea asigurării serviciilor publice de interes local, autorităţile administraţiei publice locale exercită, în condiţiile legii, competenţe exclusive, competenţe partajate şi competenţe delegate.

SECŢIUNEA 1

Competenţe exclusive

Art. 20. - Autorităţile administraţiei publice locale, în exercitarea competenţelor exclusive, au dreptul de decizie şi dispun de resursele şi mijloacele necesare realizării acestora, cu respectarea normelor legale în vigoare.

Art. 21. - Autorităţile administraţiei publice locale de la nivelul comunelor şi oraşelor exercită competenţe exclusive privind:

a)   administrarea domeniului public şi privat al comunei sau oraşului;

b)   administrarea infrastructurii de transport rutier de interes local;

c)   administrarea instituţiilor de cultură de interes local;

d)   administrarea unităţilor sanitare publice de interes local;

e)  amenajarea teritoriului şi urbanism;

f)  alimentarea cu apă;

g)  canalizarea şi epurarea apelor uzate şi pluviale;

h) iluminatul public;

i) salubrizarea;

j) serviciile de asistenţă socială cu caracter primar pentru protecţia copilului şi pentru persoane vârstnice;

k) serviciile de asistenţă socială cu caracter primar şi specializate pentru victimele violenţei în familie;

l) transportul public local de călători;

m) alte competenţe stabilite potrivit legii.

Art. 22. - Autorităţile administraţiei publice locale de la nivelul judeţului exercită competenţe exclusive privind:

a)  administrarea aeroporturilor de interes local;

b)  administrarea domeniului public şi privat al judeţului;

c)   administrarea instituţiilor de cultură de interes judeţean;

d)   administrarea unităţilor sanitare publice de interes judeţean;

e)   serviciile de asistenţă socială cu caracter primar şi specializate pentru victimele violenţei în familie;

f)   serviciile de asistenţă socială specializate pentru persoanele vârstnice;

g)  alte competenţe stabilite potrivit legii.

SECŢIUNEA a 2-a

Competenţe partajate

Art. 23. - (1) In exercitarea competenţelor partajate, autorităţile administraţiei publice locale de la nivelul comunelor şi oraşelor colaborează cu autorităţile administraţiei publice de la nivel central sau judeţean, după caz, în condiţiile stabilite prin lege.

(2) In exercitarea competenţelor partajate, autorităţile administraţiei publice locale de la nivelul judeţului colaborează cu autorităţile administraţiei publice de la nivel central, în condiţiile stabilite prin lege.

Art. 24. - Autorităţile administraţiei publice locale de la nivelul comunelor şi oraşelor exercită competenţe partajate cu autorităţile administraţiei publice centrale privind:

a)   alimentarea cu energie termică produsă în sistem centralizat;

b)  construirea de locuinţe sociale şi pentru tineret;

c)   învăţământul preuniversitar de stat, cu excepţia învăţământului special;

d)  ordinea şi siguranţa publică;

e)  acordarea unor ajutoare sociale persoanelor aflate în dificultate;

f)  prevenirea şi gestionarea situaţiilor de urgenţă la nivel local;

g)   serviciile de asistenţă medico-socială adresate persoanelor cu probleme sociale;

h) serviciile de asistenţă socială cu caracter primar pentru persoane cu dizabilităţi;

i) serviciile publice comunitare pentru evidenţa persoanelor;

j) administrarea infrastructurii de transport rutier de interes local la nivelul comunelor;

k) alte competenţe stabilite potrivit legii.

Art. 25. - Autorităţile administraţiei publice de la nivelul comunelor şi oraşelor exercită competenţe partajate cu autorităţile administraţiei publice de la nivelul judeţelor, în cazul furnizării unor servicii de utilităţi publice prin intermediul operatorilor regionali.

Art. 26. - Autorităţile administraţiei publice de la nivelul judeţelor exercită competenţe partajate cu autorităţile de la nivelul administraţiei publice centrale privind:

a)   administrarea infrastructurii de transport rutier de interes judeţean;

b)  învăţământul special;

c)   serviciile de asistenţă medico-socială adresate persoanelor cu probleme sociale;

d)   serviciile de asistenţă socială cu caracter primar şi specializate pentru protecţia copilului;

e)   serviciile de asistenţă socială specializate pentru persoane cu dizabilităţi;

f)    serviciile publice comunitare pentru evidenţa persoanelor;

g)  alte competenţe stabilite potrivit legii.

SECŢIUNEA a 3-a

Competenţe delegate

Art. 27. - Autorităţile administraţiei publice locale exercită competenţe delegate de către autorităţile administraţiei publice centrale privind plata unor alocaţii şi a unor indemnizaţii pentru copii şi adulţi cu dizabilităţi.

Art. 28. - Autorităţile administraţiei publice locale exercită şi alte competenţe, potrivit legii.

CAPITOLUL V

Finanţarea autorităţilor administraţiei publice locale

Art. 29. - Bugetele locale ale autorităţilor administraţiei publice locale au în componenţă o secţiune de funcţionare şi una de dezvoltare, în condiţiile legii.

Art. 30. - (1) In vederea asigurării echilibrării verticale şi orizontale a bugetelor locale, unităţilor administrativ-teritoriale, din unele venituri ale bugetului de stat, le sunt alocate sume defalcate cu destinaţie specială, respectiv cote şi sume defalcate pentru echilibrarea bugetelor locale.

(2)  Structura şi criteriile de alocare a cotelor şi sumelor defalcate pentru echilibrarea bugetelor locale se stabilesc prin legea finanţelor publice locale.

(3)   Cuantumul sumelor defalcate pentru echilibrarea bugetelor locale este stabilit prin legea bugetului de stat.

(4)   Cuantumul, structura şi criteriile de alocare a sumelor defalcate cu destinaţie specială sunt stabilite în condiţiile legii bugetului de stat.

Art. 31. - Ministerul Finanţelor Publice şi serviciile publice deconcentrate ale acestuia asigură accesul necondiţionat al autorităţilor administraţiei publice locale şi centrale, precum şi al altor factori interesaţi la informaţiile privind procesele de alocare a resurselor bugetare prevăzute la art. 30 alin. (2).

CAPITOLUL VI

Dispoziţii tranzitorii şi finale

Art. 32. - In termen de 120 de zile de la intrarea în vigoare  a  prezentei   legi,   Ministerul  Administraţiei şi Internelor, împreună cu ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, propune Guvernului termene limită pentru elaborarea strategiei generale de descentralizare, a strategiilor sectoriale de descentralizare şi a standardelor de cost şi calitate în furnizarea serviciilor publice şi de utilitate publică descentralizate.

Art. 33. - Ministerul Administraţiei şi Internelor prezintă anual Guvernului spre informare un raport privind stadiul derulării procesului de descentralizare.

Art. 34. - In termen de 180 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi, Ministerul Administraţiei şi Internelor elaborează normele metodologice de aplicare a acesteia, care se aprobă prin hotărâre a Guvernului.

Art. 35. - La data intrării în vigoare a prezentei legi, se abrogă Legea-cadru privind descentralizarea nr. 339/2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 668 din 26 iulie 2004, precum şi orice alte dispoziţii contrare.

Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicată.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR

BOGDAN OLTEANU

p. PREŞEDINTELE SENATULUI,

RADU MIRCEA BERCEANU


COMENTARII la Legea 195/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 195 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 1992
    Sint Excelenta Sa Nick de Theodoreanu, arhiduce si viconte,actualmente mosier de Brustuloasa si politician.
ANONIM a comentat Ordin 70 2014
    dacă aveți nevoie de asistență financiară sau ai nevoie de un împrumut pentru a achita facturile sau rezolva orice fel de datorii, contactati-ma acum prin e-mail: johnlutherloanfirm1@outlook.com si vei primi împrumut în regulă ceea ce privește
ANONIM a comentat Legea 112 2014
    dacă aveți nevoie de asistență financiară sau ai nevoie de un împrumut pentru a achita facturile sau rezolva orice fel de datorii, contactati-ma acum prin e-mail: johnlutherloanfirm1@outlook.com si vei primi împrumut în regulă ceea ce privește
ANONIM a comentat Ordin 1073 2014
    dacă aveți nevoie de asistență financiară sau ai nevoie de un împrumut pentru a achita facturile sau rezolva orice fel de datorii, contactati-ma acum prin e-mail: johnlutherloanfirm1@outlook.com si vei primi împrumut în regulă ceea ce privește
ANONIM a comentat Decizia 296 2013
    Bine ati venit la (FRED FINANCIAL LOAN COMPANY) Un serviciu personalizat pentru toate nevoile dvs. financiare. Am Furnizor Liberal Investment Company oferă credite la rată scăzută a dobânzii de 3%, oferim împrumuturi like_ (1) Credite personale (2) Credite de consolidare a datoriei (3) Capital de Risc (4) Credite pentru afaceri (5) Învățământul de împrumut (6) Home Loan Credite pentru orice motiv și nevoile imediate !. cu o perioadă maximă de mai mulți ani ca un debitor poate plăti înapoi. Ai fost refuzat de banca dumneavoastră? Nu aveți rău de credit? Ai facturi neplătite? Ești în datorii? Ai nevoie pentru a configura o afacere? Nu vă faceți griji pentru că suntem aici pentru a oferi împrumuturi cu dobândă redusă. Împrumuturi noastre variază de la 30.000 USD 900 dolari, 000,000.00 ... De asemenea, oferim împrumuturi din Statele Unite și de lire sterline Dolari euro și alte monede !! Acest mic ... umple și trimite înapoi la e-mail meu fred.lavinton@financier.com 1 Numele Dvs. complet: _______ Adresa 2 Contact: _______ 3 Țara de reședință: ______ 4 Suma de împrumut Obligatoriu: ________ 5 Durata: _____ 6 Gen: _____ 7 Ocupatia: ________ 8 Venitul lunar: _______ 9 Data nasterii: ________ Numărul 10.Telephone: _________ In-Service, e-mail pentru a companiei noastre din nou fred.lavinton@financier.com Dl Bravo
ANONIM a comentat Ordin 2572 2014
     Obținerea unui împrumut a devenit o decizie financiară dificilă pentru a face din cauza provocărilor pe care le implică mai ales atunci când trebuie să ia în considerare garanțiile ridicat cerut de către organismele financiare care oferă pentru a ajuta sau de mare interes procent atunci când te gândești de a plăti înapoi. Ești ca atare?Vestea bună este că sunt acum, oferind toate tipurile de credite de astăzi, la dobândă de 3%, cu nici o garanție și aprobare ușor. Împrumut noastră variază de la 1000 la 1.000.000.000.000 de euro și este sigur și securizat. ne puteti contacta astăzi la collinspay@outlook.com pentru informații privind modul de aplicare și de a fi siguri, veți obține împrumutul va căuta ca satisfactia ta este prioritatea noastră cea mai mare.
ANONIM a comentat Hotărârea 470 2014
    cum pot afla cum se completeaza Anexa 1 ? un exemplu are cineva? Va multumesc anticipat.
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Ai nevoie de un împrumut rapid și ușor? Eu sunt Domnul Jonna, CEO al Jonna companie de împrumut financiar, am să-ți spun că acest lucru este o firmă de creditare, care oferă împrumuturi la o rată a dobânzii de 2%, la persoanele / organizațiile de afaceri care au nevoie de bani. Vreau să știți că suma de împrumut va fi acordat la tine. Va oferim toate tipurile de împrumuturi persoanelor minte grave, care au nevoie de asistență financiară. Pentru a obține procedurile de împrumut a început, trimite-ne urmatoarele detalii: -email: jonnafinance@outlook.com
ANONIM a comentat Ordin 1142 2014
    Ești în orice fel de dificultăți financiare? Ai nevoie de un împrumut pentru de consolidare a datoriei, constructii, credit imobiliar, refinanța, personal scop de afaceri sau bani de urgență? Ești un om de afaceri sau femeile care sunt de planificare pentru a extinde afacerea lui sau a ei, noi oferim împrumut de toate tipurile. Daca sunteti interesati contactati-ne azi prin danielbryan220@gmail.com cu informațiile de mai jos. NUMELE COMPLET: ȚARA: Suma de împrumut NECESARE: Durata de împrumut: Venitul lunar: TELEFON: Multumesc, dl Daniel
ANONIM a comentat Legea 22 1969
    ESTE PERFECT VALABILA
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 195/2006
Business Directory Directories Codul fiscal actualizat 2012 Coduri postale Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu