Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

INSTRUCTIUNI din 24 mai 2005

INSTRUCTIUNI     din 24 mai 2005

privind solutionarea de catre Consiliul Concurentei a plangerilor referitoare la prevederile art. 5 si 6 din Legea concurentei nr. 21/1996, cu modificarile si completarile ulterioare

ACT EMIS DE:                CONSILIUL CONCURENTEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 472 din  3 iunie 2005


SmartCity3


    I. Introducere

    1. Consiliul Concurentei doreste sa incurajeze cetatenii si agentii economici sa i se adreseze, ca autoritate publica abilitata, pentru a sesiza posibilele incalcari ale regulilor de concurenta.
    La nivelul Consiliului Concurentei exista doua modalitati pentru a realiza acest lucru, una dintre acestea fiind inregistrarea unei plangeri conform art. 2 alin. (2) din Regulamentul pentru aplicarea prevederilor art. 5 si 6 din Legea concurentei nr. 21/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, privind practicile anticoncurentiale in cazul plangerilor*1), denumit in continuare regulament. In conformitate cu art. 3 alin. (2) din regulament, aceste plangeri trebuie sa indeplineasca anumite cerinte.
------------
    *1) Aprobat prin Ordinul presedintelui Consiliului Concurentei nr. 81/2004, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 430 din 13 mai 2004.

    2. Cealalta modalitate o reprezinta furnizarea de informatii Consiliului Concurentei referitoare la piata, fara a fi necesara indeplinirea conditiilor prevazute pentru plangeri, asa cum prevede art. 3 alin. (2) din regulament. Aceste informatii pot constitui puncte de pornire pentru declansarea unor investigatii de catre Consiliul Concurentei.

    II. Diferite posibilitati pentru inaintarea plangerilor care indica posibile incalcari ale art. 5 sau 6 din Legea concurentei nr. 21/1996, cu modificarile si completarile ulterioare

    3. In timp ce instantele judecatoresti, pe baza principiului apararii drepturilor indivizilor, sunt abilitate si sunt obligate sa judece toate cauzele deduse judecatii lor, Consiliul Concurentei nu poate investiga toate plangerile, fiind obligat sa isi stabileasca prioritatile in ceea ce priveste aceasta activitate. Consiliul Concurentei, abilitat cu asigurarea aplicarii principiilor prevazute la art. 5 si 6 din Legea concurentei nr. 21/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare lege, si responsabil de definirea si punerea in aplicare a politicii concurentiale la nivel national, pentru a realiza aceasta sarcina in mod eficient, este abilitat sa stabileasca diferite grade de prioritate in investigarea plangerilor cu care este sesizat.
    4. Potrivit prezentelor instructiuni, Consiliul Concurentei urmareste sa isi concentreze resursele sale pe urmatoarele directii:
    a) aplicarea regulilor de concurenta in cazurile care sunt in mod clar de competenta sa, punandu-se accent pe analiza celor mai grave incalcari ale legislatiei de protectie a concurentei;
    b) analizarea cazurilor in care Consiliul Concurentei trebuie sa actioneze in scopul definirii politicii de concurenta si/sau sa asigure aplicarea coerenta a art. 5 si 6 din lege.

    Complementaritatea de roluri a autoritatii publice si a particularilor in vederea aplicarii art. 5 si 6 din lege
    5. Instantele judecatoresti sunt abilitate sa apere drepturile persoanelor fizice si ale celor juridice, care decurg din prevederile art. 5 si 6 din lege.
    6. Instantele judecatoresti pot decide asupra validitatii sau nulitatii contractelor incheiate si numai ele pot acorda despagubiri persoanelor fizice in cazul incalcarii art. 5 si 6 din lege. Pentru a asigura eficacitatea deplina a regulilor in domeniul concurentei, orice persoana poate solicita despagubiri pentru prejudiciile suferite, cauzate de un contract sau de un comportament susceptibil sa restranga ori sa denatureze concurenta. Aceste actiuni in recuperarea daunelor in fata instantelor judecatoresti, avand natura de a descuraja agentii economici de a incheia sau de a aplica acordurile ori practicile care restrang concurenta, sunt susceptibile sa contribuie semnificativ la mentinerea unei concurente efective.
    7. Actiunea in fata instantelor judecatoresti are urmatoarele avantaje pentru reclamanti:
    a) instantele judecatoresti pot acorda despagubiri pentru pierderile suferite ca o consecinta a incalcarii art. 5 si 6 din lege, pot dispune masuri asiguratorii si pot acorda cheltuieli de judecata;
    b) instantele judecatoresti pot decide asupra revendicarilor referitoare la plati sau la executarea obligatiilor contractuale intemeiate pe un contract sau acord analizat conform prevederilor art. 5 din lege.

    III. Inaintarea unei plangeri la Consiliul Concurentei in conformitate cu art. 40 lit. b) din lege

    8. In conformitate cu art. 40 lit. b) din lege, persoanele fizice sau juridice care demonstreaza un interes legitim sunt indreptatite sa inainteze o plangere pentru a solicita Consiliului Concurentei sa constate o incalcare a art. 5 si 6 din lege sau pentru a solicita incetarea unei incalcari a legii, in conformitate cu art. 50 lit. a) din lege. Prezenta parte a acestor instructiuni explica cerintele aplicabile unor plangeri inaintate in baza art. 40 lit. b) din lege, evaluarea lor si procedura urmarita de catre Consiliul Concurentei.
    9. Consiliul Concurentei, spre deosebire de instantele judecatoresti, a caror sarcina este aceea de a apara drepturile individuale ale persoanelor, este o autoritate administrativa autonoma care trebuie sa actioneze in interesul public. Definirea prioritatilor constituie un element inerent exercitarii activitatii Consiliului Concurentei in misiunea sa de serviciu public.
    10. Consiliul Concurentei este abilitat sa stabileasca diferite grade de prioritate pentru plangerile pe care le are de investigat. Atunci cand Consiliul Concurentei respinge o plangere pe motiv ca aceasta nu prezinta suficient temei de fapt si de drept pentru a justifica declansarea unei investigatii, reclamantul este indreptatit sa primeasca o decizie din partea Consiliului Concurentei, fara a se aduce atingere art. 4 alin. (3) din regulament.

    A. Depunerea unei plangeri conform art. 40 lit. b) din lege

    a) Formularul de depunere a unei plangeri
    11. In scopul interventiei Consiliului Concurentei in baza art. 50 lit. a) din lege, o plangere inaintata conform art. 40 lit. b) din lege poate avea ca obiect doar o pretinsa incalcare a art. 5 sau 6 din lege. O astfel de plangere trebuie sa se conformeze cerintelor din Formularul de plangere prevazut in anexa la regulament.
    12. Formularul de plangere solicita reclamantilor sa transmita informatii complete in legatura cu plangerea depusa la Consiliul Concurentei. Acestia trebuie sa furnizeze si copii ale documentelor de sustinere relevante care le sunt in mod rezonabil disponibile si, in masura posibilului, sa furnizeze Consiliului Concurentei indicatii de unde acesta ar putea obtine informatiile si documentele relevante in cauza, care nu le sunt disponibile reclamantilor.
    In unele cazuri particulare, in baza art. 3 alin. (2) din regulament, Consiliul Concurentei poate acorda o derogare de la obligatia de a furniza informatii in legatura cu o parte din cele solicitate in cadrul Formularului de plangere. Consiliul Concurentei are in vedere ca aceasta posibilitate este menita, in special, sa faciliteze intocmirea plangerilor de catre asociatiile de consumatori, atunci cand acestea nu au acces la informatii specifice provenind din sfera agentilor economici impotriva carora se plang, informatii altfel necesare pentru intocmirea unei plangeri conform Formularului de plangere.
    13. Corespondenta adresata Consiliului Concurentei, care nu indeplineste conditiile prevazute la art. 3 alin. (2) si (3) din regulament si care, deci, nu constituie o plangere in sensul art. 40 lit. b) din lege, va fi considerata de catre Consiliul Concurentei ca fiind o informare generala susceptibila de a conduce la declansarea unei investigatii din oficiu, in baza art. 40 lit. a) din lege, daca Consiliul Concurentei o considera utila.

    b) Interesul legitim
    14. Persoanele fizice si juridice care demonstreaza un interes legitim, conform art. 40 lit. b) din lege, pot depune o plangere la Consiliul Concurentei.
    15. In practica Consiliului Concurentei, conditia cu privire la interesul legitim nu a ridicat decat rareori indoieli, in masura in care majoritatea reclamantilor au fost afectati in mod direct de pretinsa incalcare a legii. Cu toate acestea, exista situatii in care conditia unui "interes legitim" in sensul art. 40 lit. b) din lege necesita o analiza suplimentara pentru a se stabili daca aceasta este indeplinita. Cea mai buna orientare in acest sens poate fi furnizata printr-un set neexhaustiv de exemple.
    16. Astfel, o asociatie de agenti economici poate invoca un interes legitim in introducerea unei plangeri, chiar daca asociatia nu este afectata in mod direct de comportamentul denuntat, ca un agent economic ce opereaza pe piata relevanta, cu conditia ca, pe de o parte, asociatia sa aiba dreptul de a reprezenta interesele membrilor sai si, pe de alta parte, comportamentul denuntat sa fie susceptibil de a leza interesele membrilor asociatiei. Dimpotriva, Consiliul Concurentei este indreptatit sa nu dea curs unei plangeri a unei asociatii de agenti economici ai carei membri nu au participat la operatiuni comerciale de tipul celor denuntate in cadrul plangerii.
    17. Din aceste considerente se poate deduce ca agentii economici, ei insisi sau prin asociatiile care sunt imputernicite sa le reprezinte interesele, pot valorifica un interes legitim atunci cand opereaza pe piata relevanta sau cand comportamentul denuntat este susceptibil de afectarea in mod direct a intereselor lor. Un interes legitim poate fi invocat, de exemplu, de catre partile unei intelegeri sau practici denuntate, de catre concurentii ale caror interese au fost pe nedrept afectate de comportamentul care constituie subiectul plangerii sau de catre agentii economici exclusi dintr-un sistem de distributie.
    18. Asociatiile de consumatori pot si ele sa depuna plangeri la Consiliul Concurentei. Mai mult decat atat, Consiliul Concurentei este de parere ca pot fi in pozitia de a avea un interes legitim si consumatorii individuali ale caror interese economice sunt afectate in mod direct prin faptul ca sunt cumparatori ai bunurilor sau serviciilor care constituie obiectul unei incalcari a legii.
    19. In schimb, Consiliul Concurentei nu considera un interes legitim in sensul art. 40 lit. b) din lege interesul persoanelor sau organizatiilor care doresc sa actioneze in virtutea unor considerente de interes general, fara a demonstra ca ele sau membrii lor sunt in masura a fi afectati in mod direct si nefavorabil de incalcarea legii (pro bono publico).
    20. Autoritatile publice locale pot fi in masura sa demonstreze un interes legitim in calitatea acestora de cumparatori ori de utilizatori ai bunurilor sau serviciilor afectate de catre comportamentul impotriva caruia depun plangere. Dimpotriva, acestea nu pot fi considerate ca avand un interes legitim in sensul art. 40 lit. b) din lege in masura in care aduc in atentia Consiliului Concurentei pretinse incalcari pro bono publico.
    21. Reclamantii trebuie sa demonstreze interesul lor legitim. Consiliul Concurentei este indreptatit, fara a aduce atingere dreptului sau de a declansa o investigatie din oficiu, sa nu dea curs plangerii unei persoane fizice sau juridice, care nu poate demonstra un interes legitim. Consiliul Concurentei poate verifica, in orice etapa a procedurii, daca aceasta conditie este indeplinita sau nu.

    B. Analiza plangerilor conform art. 5 si 6 din lege

    22. Examinarea unei plangeri denuntand incalcari ale art. 5 si 6 din lege implica doua aspecte, unul referitor la faptele care trebuie stabilite pentru a dovedi incalcarea art. 5 si 6 din lege si unul referitor la analiza legala a comportamentului ce constituie obiectul plangerii.
    23. Atunci cand plangerea, chiar daca se conformeaza prevederilor art. 3 alin. (2) si (3) din regulament si ale Formularului de plangere, nu argumenteaza suficient acuzatiile avansate, aceasta poate fi respinsa. Pentru a respinge o plangere pe motiv ca obiectul ei, reprezentat de comportamentul denuntat, nu incalca regulile de concurenta sau nu intra sub incidenta acestora, Consiliul Concurentei nu este obligat sa ia in considerare circumstantele care nu au fost aduse in atentia sa de catre reclamant si pe care le-ar fi putut descoperi doar printr-o investigare a cazului.
    24. Criteriile pentru analiza legala a unei intelegeri sau practici conform art. 5 si 6 din lege nu pot fi prevazute in mod exhaustiv in prezentele instructiuni. Cu toate acestea, potentialii reclamanti ar trebui sa se refere la regulamentele si instructiunile adoptate de Consiliul Concurentei si la practica acestuia.
    25. Intelegerile si practicile intra sub incidenta art. 5 si 6 din lege atunci cand sunt capabile sa afecteze concurenta pe piata romaneasca ori pe o parte substantiala a acesteia, in cazul art. 5 din lege, sau sa afecteze activitatea economica ori sa prejudicieze consumatorii, in cazul art. 6 din lege. Atunci cand o intelegere sau o practica nu indeplineste aceasta conditie, nu se poate aplica legea.
    26. Intelegerile ce cad sub incidenta art. 5 din lege pot fi intelegeri de importanta minora, care nu presupun o restrictionare apreciabila a concurentei. In acest sens, art. 8 alin. (1) din lege prevede ca dispozitiile art. 5 din lege nu se aplica in cazul agentilor economici sau gruparilor de agenti economici la care cifra de afaceri pentru exercitiul financiar precedent recurgerii la comportamente susceptibile a fi calificate practici anticoncurentiale nu depaseste un plafon stabilit anual de catre Consiliul Concurentei si:
    - cota de piata totala a agentilor economici implicati in intelegerea, decizia asociatiei de agenti economici sau practica concertata nu depaseste 5% pe nici una dintre pietele relevante afectate, in cazul intelegerilor, deciziilor luate de asociatiile de agenti economici ori practicilor concertate dintre agentii economici concurenti; sau
    - cota de piata a fiecarui agent economic implicat in intelegerea, decizia asociatiei de agenti economici sau practica concertata nu depaseste 10% pe nici una dintre pietele relevante afectate, in cazul intelegerilor, deciziilor luate de asociatiile de agenti economici ori practicilor concertate dintre agentii economici care nu sunt concurenti. Conform prevederilor art. 8 alin. (2) din lege, limitele prevazute la alin. (1) al aceluiasi articol nu sunt aplicabile practicilor anticoncurentiale interzise prin prevederile art. 5 din lege, atunci cand acestea privesc preturi, tarife, acorduri de partajare a pietei sau licitatii.
    27. Intelegerile care indeplinesc conditiile prevazute in regulamentele de exceptare pe categorii sunt prezumate a indeplini conditiile prevazute la art. 5 alin. (2) din lege. Pentru ca beneficiul exceptarii sa fie retras de catre Consiliul Concurentei, acesta, dupa ce a procedat la o analiza individuala, trebuie sa ajunga la concluzia ca acordul caruia i se aplica aceste regulamente de exceptare pe categorii are efecte incompatibile cu art. 5 alin. (2) din lege. Conditiile retragerii beneficiului exceptarii sunt prevazute in regulamentele de exceptare pe categorii.
    28. Intelegerile care restrictioneaza concurenta in sensul art. 5 alin. (1) din lege pot indeplini conditiile prevazute la art. 5 alin. (2) din lege. Conform art. 5 alin. (3) din lege, agentii economici sau asociatiile de agenti economici pot solicita Consiliului Concurentei dispensa, proband indeplinirea conditiilor stabilite la alin. (2) al aceluiasi articol.

    C. Procedurile de analiza a plangerilor de catre Consiliul Concurentei

    a) Cadrul general
    29. Consiliul Concurentei nu este obligat sa declanseze o investigatie pe baza fiecarei plangeri transmise, pentru a stabili daca a fost savarsita o incalcare a legii. Cu toate acestea, Consiliul Concurentei are datoria de a analiza cu atentie elementele de fapt si de drept aduse in atentia sa de catre reclamant, in scopul de a stabili daca acele elemente indica un comportament care este in masura sa incalce art. 5 sau 6 din lege.
    30. In cadrul procedurii de analiza a unei plangeri de catre Consiliul Concurentei se pot distinge diferite etape.
    31. In cadrul primei etape, in urma primirii plangerii, Consiliul Concurentei o examineaza si poate colecta informatii suplimentare, in scopul de a decide cum va actiona referitor la plangerea respectiva.
    32. In etapa a doua, Consiliul Concurentei poate analiza cazul, in scopul de a initia procedurile conform art. 50 lit. a) din lege impotriva agentilor economici reclamati in plangere. Daca Consiliul Concurentei considera ca nu sunt suficiente temeiuri pentru a actiona in baza unei plangeri, va informa reclamantul asupra motivelor sale si ii va oferi acestuia posibilitatea de a transmite informatii suplimentare in cadrul unui termen limita, conform prevederilor art. 4 alin. (1) din regulament.
    33. Daca reclamantul nu isi face cunoscut punctul sau de vedere in cadrul termenului limita stabilit de Consiliul Concurentei, plangerea sa este considerata ca fiind retrasa, conform art. 4 alin. (3) din regulament. In toate celelalte cazuri, in cea de-a treia etapa a procedurii, Consiliul Concurentei ia cunostinta de observatiile transmise de catre reclamant si fie initiaza o procedura de investigatie impotriva subiectului plangerii, fie adopta o decizie de respingere a plangerii.
    34. In toate etapele procedurii, reclamantul beneficiaza de o serie de drepturi, prevazute in special la art. 4 si 5 din regulament. Cu toate acestea, procedurile in fata Consiliului Concurentei nu constituie proceduri contradictorii intre reclamant, pe de o parte, si companiile care sunt subiectul investigatiei, pe de alta parte. Prin urmare, drepturile procedurale ale reclamantului sunt mai putin cuprinzatoare decat drepturile de aparare a agentilor economici impotriva carora Consiliul Concurentei conduce aceasta investigatie.

    b) Termenul de informare a reclamantului asupra actiunii avute in vedere de catre Consiliul Concurentei
    35. Consiliul Concurentei are obligatia de a lua o decizie asupra unei plangeri intr-un termen de 30 de zile de la data inregistrarii acesteia, conform art. 46 din lege.
    36. In consecinta, in acest termen de 30 de zile Consiliul Concurentei va comunica reclamantului cursul propus al actiunii, in sensul de declansare a unei investigatii sau de respingere a plangerii. Atunci cand examinarea plangerii a trecut in faza a doua a procedurii, Consiliul Concurentei va proceda direct la informarea reclamantului asupra evaluarii sale preliminare printr-o scrisoare conform art. 4 alin. (1) din regulament.
    37. Pentru a se asigura cea mai rapida analiza a plangerilor, este de dorit ca reclamantul sa coopereze in mod diligent in timpul procedurilor, de exemplu prin comunicarea catre Consiliul Concurentei a oricarui element nou intervenit in cauza.

    c) Drepturi procedurale ale reclamantului
    38. In cadrul etapei a treia a procedurii, daca s-a declansat procedura de investigatie, presedintele Consiliului Concurentei - conform art. 48 alin. (2) din lege - poate admite audierea autorului unei plangeri sau reclamatii, la cererea acestuia. Reclamantului, a carui cerere de participare a fost admisa de catre presedintele Consiliului Concurentei, i se va trimite, cu cel putin doua saptamani inainte de data fixata pentru audiere, o copie de pe raportul asupra investigatiei, cuprinzand elementele prevazute la art. 11 alin. (1) din regulament, numai la cerere si daca presedintele Consiliului Concurentei apreciaza ca este util in interesul investigatiei, impreuna cu citatia pentru audiere.
    39. Conform art. 48 alin. (3) din lege, neprezentarea sau renuntarea la audiere, precum si refuzul oricarei depozitii sau declaratii nu constituie impedimente pentru continuarea procedurii de investigatie, conform art. 48 alin. (3) din lege.
    40. Reclamantul poate transmite, la initiativa sa ori in urma unei cereri a Consiliului Concurentei, documente care contin secrete de afaceri sau alte informatii confidentiale. Informatiile confidentiale vor fi protejate de Consiliul Concurentei. Conform art. 14 din regulament, reclamantul este obligat sa identifice informatiile confidentiale, sa motiveze de ce informatiile respective sunt considerate confidentiale si sa transmita o versiune separata, neconfidentiala atunci cand isi face cunoscut punctul sau de vedere, ca de altfel si atunci cand transmite subsecvent informatii suplimentare in cursul aceleiasi proceduri. Mai mult, Consiliul Concurentei poate, in toate celelalte cazuri, sa solicite reclamantului care ii furnizeaza documentele sau declaratiile sa identifice documentele ori partile din documente sau declaratii pe care acesta le considera a fi confidentiale. Consiliul Concurentei poate, in special, stabili un termen in care reclamantul sa comunice motivele pentru care considera ca o informatie este confidentiala si sa furnizeze o versiune neconfidentiala, inclusiv o descriere concisa a fiecarei piese ce continea o informatie eliminata.
    41. Calificarea informatiilor ca fiind confidentiale nu impiedica Consiliul Concurentei sa divulge si sa foloseasca aceste informatii atunci cand este necesar sa probeze o incalcare a prevederilor art. 5 sau 6 din lege. Atunci cand secretele de afaceri sau informatiile confidentiale sunt necesare pentru demonstrarea unei incalcari a legii, Consiliul Concurentei trebuie sa analizeze, pentru fiecare document, daca necesitatea de a dezvalui acea informatie este mai mare decat afectarea care ar rezulta din dezvaluire.
    42. In conformitate cu art. 4 alin. (1) din regulament, atunci cand Consiliul Concurentei considera, pe baza analizei preliminare, sa nu dea curs plangerii din cauza motivelor insuficiente, va informa reclamantul printr-o scrisoare, in care va indica temeiul legal, motivele care stau la baza acestei concluzii si va stabili un termen in cadrul caruia acesta are posibilitatea sa isi prezinte informatii sau observatii suplimentare in fata Comisiei Consiliului Concurentei. Consiliul Concurentei va indica si consecintele unui refuz de a raspunde acestei oportunitati, in conformitate cu art. 4 alin. (3) din regulament.
    43. Conform art. 5 alin. (1) din regulament, reclamantul are dreptul de acces la informatiile pe care Consiliul Concurentei s-a bazat in formularea opiniei preliminare asupra cazului.
    44. Termenul limita de prezentare/transmitere a observatiilor de catre reclamant a observatiilor sale referitoare la scrisoare, termen prevazut la art. 4 alin. (1) din regulament, este stabilit in functie de circumstantele cazului. Daca reclamantul nu raspunde in cadrul termenului stabilit de Consiliul Concurentei, plangerea este considerata ca fiind retrasa. Reclamantii sunt indreptatiti sa isi retraga plangerile in orice moment, daca doresc acest lucru.
    45. Reclamantul poate solicita o prelungire a termenului fixat pentru furnizarea comentariilor sale. In functie de circumstantele cazului, Consiliul Concurentei poate acorda o astfel de prorogare.
    46. Daca exista informatii suplimentare furnizate de reclamant si acestea sunt de natura a schimba punctul de vedere in urma analizei preliminare, Consiliul Concurentei poate declansa procedura de investigatie impotriva agentilor economici in cauza. In cadrul acestei proceduri reclamantul beneficiaza de drepturile procedurale prevazute la pct. 38 - 45.
    47. In situatia in care observatiile reclamantului nu schimba cursul actiunii propuse a Consiliului Concurentei, acesta va respinge plangerea prin decizie.

    d) Decizia Consiliului Concurentei de respingere a unei plangeri
    48. Atunci cand Consiliul Concurentei respinge o plangere prin decizie, trebuie sa prevada motivele care au stat la baza acestei decizii intr-un mod care este adecvat actului in discutie si luand in considerare circumstantele fiecarui caz.
    49. Expunerea motivelor avute in vedere trebuie sa se faca intr-un mod clar si neechivoc, astfel incat sa ii permita reclamantului sa verifice motivele deciziei, iar instantei judecatoresti competente, sa isi exercite controlul asupra deciziei respective. Cu toate acestea, Consiliul Concurentei nu este obligat sa adopte o pozitie asupra tuturor argumentelor ridicate de reclamant in sustinerea plangerii sale, fiind suficient sa expuna considerentele de drept si de fapt care au o importanta esentiala in contextul deciziei.
    50. Decizia de respingere a unei plangeri poate fi atacata la Curtea de Apel Bucuresti, Sectia de contencios administrativ si fiscal, in termen de 30 de zile de la comunicare.
    51. O decizie de respingere a unei plangeri il impiedica pe reclamant sa solicite redeschiderea procedurii, in afara de cazul in care acesta aduce noi elemente de proba semnificative. In consecinta, corespondenta ulterioara cu reclamantul pe aceeasi presupusa incalcare a legii nu poate fi privita ca o noua plangere, cu exceptia cazului in care probe noi semnificative sunt aduse in atentia Consiliului Concurentei. Cu toate acestea, dreptul Consiliului Concurentei de a redeschide un caz ramane rezervat.

    e) Situatii specifice
    52. Conform art. 52 din lege, inainte de emiterea unei decizii conform art. 50 din lege, Consiliul Concurentei poate impune - printr-o decizie privind masuri interimare - agentilor economici implicati luarea oricarei masuri pe care o considera necesara in scopul restabilirii mediului concurential si repunerii partilor in situatia anterioara. Masurile de suspendare sau de interdictie a practicilor anticoncurentiale constatate, precum si dispozitiile obligatorii date agentilor economici de a reveni la situatia anterioara vor fi dispuse de Consiliul Concurentei in aplicarea prevederilor art. 50 din lege, numai la constatarea unor fapte manifest ilicite, constitutive de practici anticoncurentiale prohibite expres de lege si care trebuie eliminate fara intarziere, pentru a preveni sau a opri producerea unui prejudiciu grav si cert. Aceste masuri trebuie sa fie strict limitate, atat in durata, cat si in obiectul lor, la ceea ce este necesar pentru a corija afectarea liberei concurente.
    Deciziile privind masurile interimare adoptate de Consiliul Concurentei vor fi comunicate de indata partilor; ele pot fi atacate in contencios administrativ la Curtea de Apel Bucuresti in termen de 30 de zile de la comunicare. Instanta poate ordona, la cerere, suspendarea executarii deciziei atacate.
    53. Unele persoane fizice pot dori sa semnaleze Consiliului Concurentei eventualele incalcari ale art. 5 sau 6 din lege fara a li se dezvalui identitatea catre agentii economici vizati de acuzatiile in cauza. Aceste persoane pot contacta Consiliul Concurentei, care este obligat sa respecte solicitarea acestora de a ramane anonimi, mai putin in cazul in care aceasta cerere de a ramane anonim este nejustificata.

    IV. Dispozitii finale

    54. Prezentele instructiuni transpun dispozitiile Notei privind solutionarea plangerilor de catre Comisia Europeana, in conformitate cu prevederile art. 81 si 82 din Tratatul CE, publicata in Jurnalul Oficial C 101 din 27 aprilie 2004.
    55. Prezentele instructiuni vor fi puse in aplicare prin ordin al presedintelui Consiliului Concurentei si vor fi publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.



SmartCity5

COMENTARII la Instrucţiuni 0/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Instrucţiuni 0 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Instrucţiuni 0/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu