HOTARARE Nr
HOTARARE Nr.
982 din 27 august 2008
privind aprobarea Planului
national de actiune 2008-2010 pentru implementarea Strategiei nationale
impotriva traficului de persoane pentru perioada 2006-2010
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 660 din 19 septembrie 2008
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă Planul naţional de acţiune
2008-2010 pentru implementarea Strategiei naţionale împotriva traficului de
persoane pentru perioada 2006-2010, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr.
1.654/2006, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. -Agenţia Naţională împotriva Traficului de
Persoane, ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei
publice centrale, instituţia prefectului, precum şi autorităţile administraţiei publice locale au
obligaţia de a duce la îndeplinire obiectivele specifice domeniului lor de
activitate cuprinse în planul naţional de acţiune prevăzut la art. 1.
Art. 3. - Fondurile necesare îndeplinirii obiectivelor cuprinse în planul naţional de acţiune prevăzut la art. 1
vor fi asigurate de către fiecare instituţie cu atribuţii în domeniu, în raport
cu termenele de realizare, priorităţile şi resursele disponibile, în bugetele
proprii.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul internelor şi reformei administrative,
Cristian David
Ministrul afacerilor externe,
Lazăr Comănescu
Ministrul apărării,
Teodor Viorel Meleşcanu
Secretarul general al Guvernului,
Gabriel Berca
p. Ministrul muncii, familiei
şi egalităţii de şanse,
Akos Derzsi,
secretar de stat
p. Ministrul educaţiei, cercetării şi tineretului,
Zvetlana Preoteasa,
secretar de stat
Ministrul sănătăţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolăescu
Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian
ANEXĂ
PLANUL NAŢIONAL DE ACŢIUNE 2008 - 20101)
pentru implementarea Strategiei naţionale împotriva
traficului de persoane pentru perioada 2006-2010
I. INFORMAŢII
GENERALE RELEVANTE
Pentru o coerenţă cât mai bună a Strategiei naţionale
împotriva traficului de persoane pentru perioada 2006-2010, aprobată prin
Hotărârea Guvernului nr. 1.654/2006, denumită în continuare SNITP, şi pentru adaptarea acesteia la
contextul realităţii româneşti s-a recurs la o diferenţiere clară a domeniilor
de acţiune şi o definire a obiectivelor strategice în funcţie de acestea.
Astfel, fiecărei direcţii de acţiune şi fiecărui obiectiv strategic îi
corespund o serie de obiective specifice şi metode de realizare ce au fost
dezvoltate într-un plan naţional de acţiune pe termen scurt, respectiv
2006-2007, şi urmează a fi dezvoltate pe termen mediu prin prezentul plan
naţional de acţiune pentru perioada 2008-2010, denumit în continuare PNA.
II. DEFINIREA PROBLEMEI
Monitorizarea fenomenului traficului de persoane nu este
viabilă în toate ariile de acţiune, mai ales în ceea
ce priveşte asistarea victimei. Victimele traficului de persoane sunt subsumate
„cazurilor sociale" în vederea accesului la programe de reintegrare
socială (educaţie, obţinerea unui loc de muncă) sau, uneori, în vederea
accesului la asistenţă medicală. In aceste privinţe nu se poate determina
numărul/proporţia victimelor traficului de persoane care au beneficiat de
asistenţă.
Deşi colectarea datelor trebuie realizată de fiecare
instituţie în parte în vederea monitorizării propriei activităţi, este absolut
necesară o unificare din perspectiva metodologiei de înregistrare. Această
metodologie ar trebui să fie aliniată la definiţiile internaţionale, astfel încât să permită analize
comparative la nivel internaţional. Lipsa unor proceduri clare de colaborare
interinstitutională cu privire la culegerea, schimburile şi accesul la date
diminuează considerabil capacitatea sistemului de a produce statistici şi
analize cauzale care să ghideze politicile şi acţiunile împotriva traficului de persoane.
SNITP urmăreşte eficientizarea cooperării
interinstituţionale prin consolidarea statutului Agenţiei Naţionale împotriva
Traficului de Persoane de coordonator naţional al politicilor şi activităţilor
desfăşurate împotriva traficului de persoane.
In perioada 2001-2005 au fost desfăşurate campanii de
prevenire a traficului de persoane de către instituţiile statului în
parteneriat cu organizaţii ale societăţii civile, organizaţii internaţionale şi
mass-media. Campaniile de informare la nivelul populaţiei au fost eficiente.
Anchetele reprezentative la nivelul populaţiei de peste 18 ani din România
(conform cercetării sociologice IMAS, 2005) arată că marea majoritate a
populaţiei (85%) a auzit despre traficul de persoane. Persoanele cu nivel
scăzut de educaţie, cele cu venituri mici şi cele din mediul rural şi oraşele
mici, adică tocmai contextele sociale care furnizează grupurile de risc la
trafic, au însă un nivel sensibil mai scăzut de cunoaştere asupra fenomenului.
Cele mai eficiente canale de comunicare cu privire la traficul de persoane sunt
televiziunea şi presa scrisă.
In ciuda acestui grad ridicat de conştientizare a
problemei, traficul de persoane este în mare parte asociat cu prejudecăţi
colective referitoare la victimă, adesea confundată cu o prostituată. Această
prejudecată vehiculată (chiar dacă nu explicit) şi de poliţişti, procurori,
judecători, profesori sau medici tarează identificarea şi asistarea victimelor
traficului de persoane.
Mai mult, gradul ridicat de conştientizare a problemei
traficului de persoane nu este acompaniat nici de o bună cunoaştere a
riscurilor asociate migraţiei internaţionale şi nici de o diminuare a tendinţei
migraţiei pentru muncă în străinătate, pe principiul „mie nu mi se poate
întâmpla".
Diversele acţiuni de prevenire
a traficului de persoane s-au concentrat pe campanii de informare la nivelul
întregii populaţii şi organizarea de seminarii. In absenţa unei coordonări
naţionale, proiectele de prevenire au acoperit inegal teritoriul ţării. Spre
exemplu, partea de sud a ţării, care reprezintă principala furnizoare de
persoane traficate, nu a beneficiat de resursele (umane şi financiare) necesare
pentru activităţi de prevenire.
Campania de prevenire a traficului de persoane necesită
în prezent o schimbare de abordare. De la informare-constientizare la nivelul
populaţiei, prin mijloace mass-media, conform prezentului plan naţional de
acţiune, atenţia şi eforturile de finanţare vor fi reorientate spre reducerea
vulnerabilităţii la trafic a unorgrupuri-ţintă şi spre investigarea cauzelor
fenomenului.
1) Sumele necesare realizării
măsurilor prevăzute în planul naţional de acţiune, aferente anului 2008, sunt
asigurate prin includerea acestora în bugetele instituţiilor responsabile.
Resursele aferente realizării activităţilor cu termen 2009-2010, care nu sunt
asigurate din venituri proprii, vor fi incluse în bugetul de stat pentru anii
respectivi.
III. DOMENII DE
ACŢIUNE Şl OBIECTIVE STRATEGICE 2)
A. Sistemul naţional
integrat de monitorizare şi evaluare a
fenomenului traficului de persoane
Obiectiv strategic A: Imbunătăţirea
gradului de cunoaştere a dimensiunilor, caracteristicilor şi tendinţelor
traficului de persoane ce afectează România
|
Obiective specifice
|
Activităţi
|
Responsabili
|
Surse de finanţare
|
Termen de realizare
|
Monitorizare şi evaluare -
indicatori de evaluare
|
A.1. Crearea şi dezvoltarea sistemului naţional centralizat de
evidenţă a datelor privind traficul de persoane, care să includă date
statistice referitoare atât la combaterea fenomenului, cât şi la prevenirea
acestuia şi asistenţa acordată victimelor în vederea reintegrării lor sociale
|
a) Imbunătăţirea schimbului de informaţii dintre instituţiile cu
responsabilităţi în domeniul traficului de persoane şi dintre acestea şi
organizaţiile neguvernamentale implicate, naţionale şi internaţionale
|
MIRA -ANITP Parteneri: ANPDC, MMFES, MSP, MECT, MAE, MIRA (IGPF,
IGPR)
|
Bugetele instituţiilor implicate
|
Decembrie 2009
|
Număr de acorduri şi protocoale de colaborare încheiate care
conţin prevederi referitoare la schimbul de date
|
b) Actualizarea indicatorilor de evidenţă centralizată a datelor
cu privire la victimele traficului de persoane, în funcţie de dinamica
fenomenului
|
MIRA -ANITP Parteneri: ANPDC, MMFES, MSP, MECT, MAE
|
Bugetul ANITP
|
Permanent
|
Numărul indicatorilor adăugaţi,
modificaţi si eliminaţi
|
c) Diseminarea informaţiilor către instituţiile cu competenţe în
domeniu (în ţară şi străinătate)
|
MIRA -ANITP
Parteneri: MIRA - IGPR, IGPF, ANPDC
|
Bugetele instituţiilor implicate
|
Permanent
|
Număr de materiale diseminate (sub toate
formele)
Numărul instituţiilor către care au fost diseminate materiale
|
2) Domeniile de
acţiune, obiectivele strategice şi obiectivele specifice au fost stabilite în
Strategia naţională împotriva traficului de persoane 2006-2010, aprobată prin
Hotărârea Guvernului nr. 1.654/2006.
Obiectiv strategic A: Imbunătăţirea
gradului de cunoaştere a dimensiunilor, caracteristicilor şi tendinţelor
traficului de persoane ce afectează România
|
Obiective specifice
|
Activităţi
|
Responsabili
|
Surse
de finanţare
|
Termen de realizare
|
Monitorizare şi evaluare -
indicatori de evaluare
|
A.2. Cercetarea şi evaluarea periodică a caracteristicilor,
dimensiunilor şi evoluţiei fenomenului traficului de persoane
|
a) Realizarea unor evaluări periodice privind caracteristicile şi
dinamica fenomenului
|
MIRA -ANITP Parteneri: MIRA (IGPR, IGPF), MAE, MP, MJ, MSP,
MMFES, ANPDC, alte instituţii implicate
|
Bugetele instituţiilor implicate
|
Semestrial
|
Rapoarte de evaluare
|
b) Informarea periodică a publicului privind rezultatele
evaluărilor prevăzute la lit. a)
|
MIRA-ANITP
Parteneri: MIRA (IGPR, IGPF), MAE, MP, MJ, MSP, MMFES, ANPDC,
alte instituţii implicate
|
Bugetele instituţiilor implicate
|
Semestrial
|
Numărul informărilor şi întâlnirilor publice (articole publicate,
conferinţe de presă, mese rotunde, dezbateri publice etc.)
|
B. Coordonarea
interinstituţională
Obiectiv strategic B: Eficientizarea
răspunsului instituţional în domeniul luptei împotriva traficului de persoane
|
Obiective specifice
|
Activităţi
|
Responsabili
|
Resurse
|
Termen de realizare
|
Indicatori de evaluare
|
B.1. Imbunătăţirea coordonării sistemului naţional antitrafic
|
Organizarea întâlnirilor periodice ale GIL pentru coordonarea,
analizarea şi evaluarea activităţilor desfăşurate de către instituţiile cu
responsabilităţi în domeniul prevenirii şi combaterii traficului de persoane
şi al asistenţei acordate victimelor (monitorizarea implementării PNA)
|
MIRA -ANITP Parteneri: Instituţii membre GIL, ONG şi Ol cu statut
de observator în cadrul GIL
|
Bugetul existent al instituţiei care
asigură secretariatul GIL
|
Trimestrial
|
Numărul reuniunilor GIL
Număr de materiale dezbătute (de analiză
prezentate)
Număr de recomandări emise
|
B.2. Consolidarea rolului ANITP de coordonator naţional al
activităţilor împotriva traficului de persoane
|
a) Dezvoltarea capacităţii operaţionale, a resurselor umane şi
financiare ale ANITP
|
MIRA -ANITP Parteneri: MMFES, MECT, MSP, MAE, MEF
|
Bugetul existent al MIRA
|
Permanent
|
Număr de dotări care răspund nevoilor ANITP şi structurilor sale
teritoriale Valoarea bugetului propriu aprobat al
ANITP
Numărul sesiunilor de instruire, specializare şi perfecţionare
organizate pentru personalul ANITP
|
b) Incheierea şi implementarea protocoalelor de colaborare dintre
ANITP şi parteneri instituţionali şi organizaţionali, din ţară şi străinătate
|
MIRA -ANITP Parteneri: MP, MJ, MMFES, MECT, MSP, MAE, ONG, OI
|
Bugetele instituţiilor implicate
|
Permanent
|
Numărul protocoalelor încheiate sau actualizate Număr de
activităţi comune desfăşurate
|
Obiectiv strategic B: Eficientizarea
răspunsului instituţional în domeniul luptei împotriva traficului de persoane
|
Obiective specifice
|
Activităţi
|
Responsabili
|
Resurse
|
Termen de realizare
|
Indicatori de evaluare
|
|
c) Coordonarea la nivel regional a activităţii echipelor
interinstituţionale antitrafic judeţene
|
MIRA -ANITP
|
Bugetul existent al ANITP şi al instituţiilor implicate
|
Permanent
|
Număr de întâlniri ale echipelor interinstiuţionale antitrafic
Numărul cazurilor (victime) în a căror soluţionare au intervenit
cel puţin 2 dintre membrii echipelor interinstituţionale antitrafic
|
B.3. Imbunătăţirea coordonării în domeniul traficului de copii
|
a) Organizarea de întâlniri periodice ale GTL pentru coordonarea,
analizarea şi evaluarea activităţilor desfăşurate de instituţiile cu
responsabilităţi în domeniul prevenirii şi combaterii traficului de copii
|
ANPDC
Parteneri: MIRA - ANITP, ONG şi OI
|
Bugetul existent al ANPDC
|
Permanent
|
Numărul reuniunilor GTL Numărul materialelor/ documentelor de
interes comun analizate şi elaborate Numărul recomandărilor emise
|
b) Specializarea membrilor activi ai GTL în domeniul prevenirii
şi combaterii traficului de copii, precum şi în cel al asistenţei acordate
acestora
|
ANPDC
Parteneri: MIRA - ANITP, ONG şi OI
|
Bugetul existent al ANPDC
|
Anual
|
Numărul cursurilor de specializare
Numărul participanţilor la cursurile de specializare
|
B.4. Imbunătăţirea coordonării în domeniul asistenţei victimelor
|
a) Organizarea de întâlniri periodice ale GTL pentru coordonarea
naţională a activităţilor de protecţie şi asistenţă a victimelor traficului de persoane
|
MIRA-ANITP Parteneri: MP, MJ, MMFES, MECT, MSP, MAE, ONG, OI
|
Bugetul existent al ANITP
|
Permanent
|
Numărul reuniunilor GTL Numărul materialelor/ documentelor de
interes comun dezbătute şi elaborate Numărul recomandărilor emise
|
b) Formarea continuă/perfecţionarea
membrilor activi ai GTL în domeniul asistenţei victimelor traficului de
persoane
|
MIRA-ANITP Parteneri: MP, MJ, MMFES, MECT, MSP, MAE, ONG, OI
|
Bugetul existent al ANITP şi al instituţiilor implicate
|
Decembrie 2009
|
Numărul cursurilor de perfecţionare
Numărul participanţilor la cursurile de perfecţionare
|
B.5. Creşterea capacităţii instituţionale
|
Organizarea programelor de formare continuă pentru profesioniştii
echipelor interinstituţionale judeţene antitrafic
|
Parteneri: MIRA-ANITP, consilii judeţene,
instituţiile prefectului, GIL, ONG
|
Bugetul existent al consiliilor judeţene
|
Permanent
|
Numărul sesiunilor/ programelor de formare organizate cu
participarea membrilor echipelor
Numărul membrilor echipelor interinstituţionale judeţene care au participat la sesiunile/programele de formare
|
Obiectiv strategic B: Eficientizarea
răspunsului instituţional în domeniul luptei împotriva traficului de persoane
|
Obiective specifice
|
Activităţi
|
Responsabili
|
Resurse
|
Termen de realizare
|
Indicatori de evaluare
|
B.6. Monitorizarea şi evaluarea implementării SNITP şi PNA
|
a) Elaborarea şi diseminarea rapoartelor semestriale de
monitorizare a implementării PNAşi elaborarea rapoartelor anuale de evaluare
a implementării
|
MIRA -ANITP Parteneri: MJ, MP, MMFES,
MECT, MSP, MAE, alte instituţii
|
Bugetul existent al ANITP şi al instituţiilor implicate
|
Semestrial şi anual
|
Rapoarte semestriale de monitorizare
Rapoarte anuale de evaluare
Numărul partenerilor către care au fost diseminate rapoartele
|
b) Evaluarea finală a implementării PNA
2008-2010
|
MIRA -ANITP Parteneri: MJ, MP, MMFES, MECT, MSP, MAE, alte
instituţii
|
Bugetul existent al ANITP şi al instituţiilor implicate
|
Ianuarie 2011
|
Raport de evaluare
|
c) Evaluarea implementării SNITP
|
MIRA -ANITP Parteneri: MJ, MP, MMFES,
MECT, MSP, MAE, alte instituţii
|
Bugetul existent al ANITP şi al instituţiilor implicate
|
Ianuarie 2011
|
Raport de evaluare elaborat pe structura domeniilor de acţiune şi
obiectivelor strategice ale SNITP
|
C. Prevenirea traficului de persoane
Obiectiv strategic C: Reducerea
amplitudinii traficului de persoane prin întărirea capacităţii de autoprotecţie
a cetăţenilor şi societăţii la ameninţările acestui fenomen
|
Obiective specifice
|
Activităţi
|
Responsabili
|
Resurse
|
Termen de realizare
|
Indicatori de evaluare
|
C.1. Informarea şi sensibilizarea populaţiei în vederea
conştientizării riscurilor asociate traficului de persoane şi întărirea
capacităţii de autoprotecţie la ameninţările acestui fenomen
|
a) Dezvoltarea campaniilor de informare şi sensibilizare adresate
publicului general privind fenomenul traficului de persoane (inclusiv cu
scopul înlăturării atitudinilor de culpabilizare a victimelor traficului)
|
MIRA -ANITP Parteneri: MMFES, ISJ,ASP, Ol, ONG
|
Bugetul existent al ANITP şi al instituţiilor implicate
|
Decembrie 2010
|
Numărul campaniilor dezvoltate
Număr de materiale de campanie elaborate şi diseminate
Numărul beneficiarilor campaniilor dezvoltate Rapoarte de
evaluare a impactului implementării campaniilor
Număr de dezbateri publice, mese rotunde Creşterea gradului de
apelare a serviciului telefonic TelVerde
|
b) Dezvoltarea campaniilor de sensibilizare a utilizatorilor de
servicii oferite de victimele traficului de persoane, cu privire la efectele
exploatării
|
Consiliile judeţene şi locale Parteneri:
MIRA -ANITP
|
Bugetul existent al instituţiilor implicate
|
Decembrie 2009
|
Numărul campaniilor dezvoltate
Număr de materiale de campanie elaborate si diseminate
Numărul beneficiarilor campaniilor dezvoltate Rapoarte de
evaluare a impactului implementării campaniilor, care să respecte setul de
dimensiuni, variabile şi indicatori prestabiliţi
Număr de dezbateri publice, mese rotunde
|
Obiectiv strategic C: Reducerea
amplitudinii traficului de persoane prin întărirea capacităţii de
autoprotecţie a cetăţenilor şi societăţii la ameninţările acestui fenomen
|
Obiective specifice
|
Activităţi
|
Responsabili
|
Resurse
|
Termen de realizare
|
Indicatori de evaluare
|
|
c) Dezvoltarea campaniilor publice de informare a cetăţenilor
români privind riscurile muncii fără forme legale
|
MMFES -IM Parteneri: MIRA -ANITP
|
Bugetul existent al IM şi al instituţiilor implicate
|
Permanent
|
Numărul campaniilor
dezvoltate
Număr de materiale
informative elaborate şi diseminate
Numărul sesiunilor de instruire a
angajatorilor
şi a inspectorilor de muncă
Numărul beneficiarilor
campaniilor dezvoltate
|
C.2. Reducerea vulnerabilităţii grupurilor de risc (în primul
rând copii neînsoţiţi, nesupravegheaţi sau instituţionalizaţi, dar şi femei,
cetăţeni de etnie romă, persoane cu handicap, bătrâni, solicitanţi de azil şi
persoane care au primit o formă de protecţie în România)
|
a) Implementarea programelor pentru reducerea vulnerabilităţii
grupurilor de risc în plan intern şi în rândul comunităţilor româneşti din
străinătate
|
MMFES, MIRA -ANITP, MECT, MSP, MAE Parteneri: ONG, OI
|
Bugetul existent al instituţiilor implicate
|
Permanent
|
Număr de programe
adresate grupurilor de risc
Numărul beneficiarilor
campaniilor dezvoltate
|
b) Dezvoltarea campaniilor publice de informare adresate
grupurilor aflate în situaţii de risc, urmărind dezvoltarea capacităţii de
autoprotecţie a potenţialelor victime
|
MIRA -ANITP Parteneri: MJ, MP, MMFES, MECT, MSP, MAE, alte
instituţii
|
Bugetul existent al ANITP şi al instituţiilor implicate
|
Anual
|
Numărul campaniilor dezvoltate Număr de materiale de campanie
elaborate si diseminate Numărul beneficiarilor campaniilor dezvoltate
Rapoarte de evaluare a impactului implementării campaniilor
|
c) Dezvoltarea campaniilor publice pentru prevenirea
discriminării grupurilor de risc
|
MIRA-ANITP, ANES Parteneri: CNCD,
consilii judeţene şi locale, ANR
|
Bugetul existent al ANES şi al instituţiilor implicate
|
Anual
|
Numărul campaniilor
dezvoltate
Număr de materiale de campanie elaborate şi diseminate
Numărul beneficiarilor campaniilor
dezvoltate
Rapoarte de evaluare
a impactului implementării
campaniilor
|
C.3. Eficientizarea activităţilor de prevenire a traficului de
persoane
|
a) Monitorizarea implementării legislaţiei naţionale specifice şi
adaptarea permanentă a acesteia în scopul îmbunătăţirii asistenţei acordate copiilor victime ale traficului de persoane
|
ANPDC Parteneri: MIRA -ANITP
|
Bugetul existent al ANITP şi al ANPDC
|
Permanent
|
Numărul actelor normative specifice elaborate şi adoptate
Rapoarte anuale de activitate ale ANITP şi ANPDC în care se fac referiri la
monitorizarea implementării şi adaptarea legislaţiei naţionale
|
Obiectiv strategic C: Reducerea
amplitudinii traficului de persoane prin întărirea capacităţii de
autoprotecţie a cetăţenilor şi societăţii la ameninţările acestui fenomen
|
Obiective specifice
|
Activităţi
|
Responsabili
|
Resurse
|
Termen de realizare
|
Indicatori de evaluare
|
|
b) Elaborarea şi introducerea în curricula şcolară a şcolilor de
ofiţeri şi agenţi de poliţie, precum şi în programa de pregătire continuă a
poliţiştilor a unor module privind traficul de
persoane
|
MIRA -Academia
de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza",
IGPR,IGPF
Parteneri: MIRA -ANITP, ONG
|
Bugetul instituţiilor implicate
|
Decembrie 2008
|
Secvenţe/module curriculare referitoare la traficul de persoane
introduse în curricula de învăţământ/ didactică a şcolilor de ofiţeri şi
agenţi de poliţie
|
c) Introducerea în planul de pregătire al instituţiilor
administraţiei publice centrale a unor teme referitoare la
traficul de persoane
|
MECT, INM, MAE, MMFES, MSP Parteneri: MIRA -ANITP
|
Bugetul instituţiilor implicate
|
Anual
|
Secvenţe/module curriculare cu conţinut referitor la traficul de
persoane introduse în curricula pentru formarea continuă a personalului din
ministerele relevante
|
d) Instruirea personalului militar şi civil participant la
misiunile de menţinere a păcii sau la alte activităţi internaţionale
desfăşurate în afara teritoriului naţional, precum şi a personalului militar
sau civil străin de pe teritoriul României cu privire la identificarea,
protecţia şi asistenţa victimelor traficului de
persoane
|
MAp, MAE Parteneri: MIRA -ANITP
|
Bugetul existent al instituţiilor implicate
|
Anual
|
Numărul beneficiarilor sesiunilor de instruire în domeniul
identificării, protecţiei şi asistenţei victimelor traficului de persoane
Raport privind rezultatele participării personalului militar şi civil la
sesiunile programelor de formare organizate
Număr de programe/cursuri/ stagii de perfecţionare/ specializare
la care au participat militari
|
e) Informarea şi instruirea formatorilor de opinie (jurnalişti,
preoţi, politicieni) cu privire la diferite aspecte ale traficului de
persoane, statutul şi drepturile victimelor, protejarea imaginii victimelor
şi corecta informare a opiniei publice în scopul păstrării confidenţialităţii
datelor personale
|
MIRA -ANITP
|
Bugetul existent al ANITP şi al instituţiilor implicate
|
Permanent
|
Număr de programe/cursuri/ stagii de perfecţionare/ specializare
la care au participat formatori de opinie
Numărul formatorilor de opinie care au beneficiat de sesiuni de
instruire în domeniul traficului de persoane
|
f) Formarea personalului instituţiilor din administraţia publică
centrală în domeniul traficului de persoane
|
MIRA (ANITP, INA) MECT, INM, MAE, MMFES, MSP Parteneri: ONG, Ol,
echipe antitrafic
|
Bugetul existent al instituţiilor implicate
|
August 2009
|
Ghid de bune practici elaborat
Numărul specialiştilor care au participat la sesiuni/programe de
specializare în domeniul traficului de persoane
|
Obiectiv strategic C: Reducerea
amplitudinii traficului de persoane prin întărirea capacităţii de
autoprotectie a cetăţenilor şi societăţii la ameninţările acestui fenomen
|
Obiective specifice
|
Activităţi
|
Responsabili
|
Resurse
|
Termen de realizare
|
Indicatori de evaluare
|
|
|
|
|
|
Număr de programe/cursuri/ stagii de perfecţionare/ specializare
organizate pentru personalul instituţiilor din administraţia publică centrală
|
g) Organizarea programelor de formare de formatori pentru
specialişti din instituţiile relevante, în aria curriculară „trafic de
persoane"
|
MIRA -ANITP Parteneri: ONG
|
Bugetul existent al ANITP şi al
instituţiilor implicate
|
Anual
|
Număr de programe de formare a formatorilor organizate în
domeniul traficului de persoane
Numărul specialiştilor care au beneficiat de programele de
formare de formatori organizate în domeniul traficului de persoane Raport
privind rezultatele participării specialiştilor la sesiunile programelor de
formare de formatori organizate în domeniul traficului de persoane
|
C.4. Reducerea oportunităţilor de trafic cu persoane şi
exploatare, prin îmbunătăţirea controlului administrativ
|
a) Monitorizarea activităţilor economice (construcţii,
agricultură, comerţ, industria alcoolului, exploatarea lemnului, agenţii
matrimoniale, agenţii de angajare a forţei de muncă, agenţii turistice, firme
de transport etc.) în scopul identificării cazurilor de trafic intern şi a
cazurilor de exploatare a persoanelor străine, potenţiale victime ale
traficului de persoane
|
MMFES -IM Parteneri: MIRA -ANITP
|
Bugetul existent al IM şi al instituţiilor implicate
|
Semestrial
|
Numărul angajatorilor verificaţi
Numărul sancţiunilor aplicate angajatorilor pentru munca fără
forme legale
Numărul victimelor identificate
|
|
b) Dezvoltarea programelor de prevenire a traficului de persoane
şi de sensibilizare â personalului operatorilor economici din sectoarele
economice cu risc ridicat de victimizare prin trafic de persoane (de exemplu:
impresariat artistic, agenţii matrimoniale agenţii de recrutare a forţei de muncă, firme de transport,
agenţii de turism etc.)
|
MIRA -ANITP, consilii judeţene Parteneri: ONG
|
Bugetul existent al ANITP şi al instituţiilor implicate
|
Permanent
|
Numărul programelor de sensibilizare şi prevenire organizate
pentru personalul operatorilor economici menţionaţi
Numărul angajaţilor care au beneficiat de programele de
sensibilizare şi prevenire Raport privind rezultatele participării
angajaţilor la sesiunile programelor de sensibilizare şi prevenire
|
Obiectiv strategic C: Reducerea
amplitudinii traficului de persoane prin întărirea capacităţii de
autoprotectie a cetăţenilor şi societăţii la ameninţările acestui fenomen
|
Obiective specifice
|
Activităţi
|
Responsabili
|
Resurse
|
Termen de realizare
|
Indicatori de evaluare
|
|
c) Consultări periodice cu factorii de decizie din ţările de
origine şi destinaţie, în scopul identificării în comun a modalităţilor de
reducere a posibilităţilor de săvârşire a traficului cu persoane
|
MIRA -ANITP, MAE Parteneri: MMFES
|
Bugetul existent al ANITP şi al instituţiilor implicate
|
Anual
|
Număr de întâlniri, seminarii internaţionale sau alte tipuri de
consultări
Raport anual privind rezultatele întâlnirilor/ consultărilor
|
|
d) Intărirea schimbului de bune practici cu statele aflate pe
traseele de traficare a forţei de muncă
|
MIRA -ANITP Parteneri: MMFES
|
Bugetul existent al ANITP şi al
instituţiilor implicate
|
Permanent
|
Număr de reuniuni şi seminarii cu participanţi din statele aflate
pe traseele de traficare a forţei de muncă
Raport anual privind rezultatele reuniunilor
Număr de protocoale de colaborare încheiate cu instituţiile
similare din statele aflate pe traseele de traficare a forţei de muncă
|
D. Protecţia, asistenţa şi reintegrarea socială a
victimelor
Obiectiv strategic D.1. Implementarea
unui sistem naţional integrat de identificare şi referire către servicii
eficiente de asistenţă în vederea reintegrării sociale a victimelor
traficului de persoane
|
Obiective specifice
|
Activităţi
|
Responsabili
|
Resurse
|
Termen de realizare
|
Indicatori de evaluare
|
D.1.1. Crearea unui sistem naţional integrat de identificare şi
referire a victimelor traficului de persoane
|
Aplicarea şi monitorizarea implementării normelor de identificare
şi referire a victimelor
|
MIRA -ANITP Parteneri: MP, MJ, MMFES, ANPDC, MECT, MSP, MAE, ONG,
OI
|
Bugetul existent al instituţiilor implicate
|
Permanent
|
Numărul victimelor identificate şi referite Raport de analiză
privind
implementarea normelor
|
D. 1.2. Imbunătăţirea capacităţii de identificare timpurie a
traficului de persoane
|
Formarea iniţială şi continuă a poliţiştilor de proximitate, a
poliţiştilor din localităţile rurale, a ofiţerilor ORI şi a ofiţerilor pentru
investigaţii criminale, în scopul identificării fenomenului la nivelul
comunităţilor şi al realizării intervenţiei primare de tip preventiv
|
MIRA-ANITP Parteneri: ORI, IGPF, IGPR
|
Bugetul existent al instituţiilor
implicate
|
Anual
|
Număr de programe de formare iniţială şi continuă organizate
Numărul beneficiarilor programelor de formare iniţială şi
continuă
Raport privind rezultatele participării beneficiarilor la
sesiunile programelor de formare iniţială şi continuă
|
Obiectiv strategic D.2. Eficientizarea
activităţilor de asistare a victimelor traficului de persoane
|
Obiective specifice
|
Activităţi
|
Responsabili
|
Resurse
|
Termen de realizare
|
Indicatori de evaluare
|
D.2.1. Eficientizarea activităţilor de acordare a asistenţei şi
protecţiei victimelor traficului de persoane
|
a) Aplicarea şi monitorizarea implementării standardelor
naţionale specifice pentru serviciile specializate de asistenţă a victimelor
traficului de persoane
|
MIRA -ANITP,
ANPDC
Parteneri: MJ, MMFES,MECT, MSP, MAE, ONG
|
Bugetul existent al ANITP, al ANPDC şi al instituţiilor implicate
|
Permanent
|
Rezultatele analizei privind implementarea standardelor, pe baza
indicatorilor de evaluare corespondenţi fiecărui standard
|
b) Elaborarea ghidului metodologic
privind asistenţa victimelor traficului
|
MIRA -ANITP Parteneri: MMFES, MSP, ONG
|
Bugetul existent al ANITP
|
Decembrie 2008
|
Ghid elaborat
|
c) Avizarea centrelor de asistenţă, organizate de instituţii
publice sau de organizaţii neguvernamentale, în baza Standardelor naţionale
specifice pentru serviciile specializate de asistenţă şi protecţie a
victimelor traficului de persoane, aprobate prin HG nr. 1.238/2007
|
MIRA -ANITP Parteneri: MSP, MMFES, ANPDC, consilii judeţene, ONG
|
Bugetul existent al ANITP
|
Decembrie 2008
|
Numărul centrelor avizate care oferă servicii în conformitate cu
Standardele naţionale specifice pentru serviciile specializate de asistenţă
şi protecţie a victimelor traficului de persoane
|
d) Monitorizarea funcţionării centrelor pentru asistenţa
victimelor, în conformitate cu Standardele naţionale specifice pentru
serviciile specializate de asistenţă şi protecţie a victimelor traficului de
persoane
|
MIRA -ANITP
|
Bugetul existent al ANITP
|
Permanent
|
Raport de monitorizare privind
funcţionarea centrelor, în conformitate cu indicatorii corespondenţi fiecărui
standard prevăzut în HG nr. 1.238/2007
|
e) Infiinţarea, în structura DGASPC, a serviciilor de asistenţă a
victimelor violenţei, abuzului şi traficului de persoane adulte
|
MMFES
|
Bugetul existent al MMFES
|
Martie 2010
|
Numărul serviciilor de asistenţă create în structura DGASPC
|
D.2.2. Infiinţarea şi funcţionalizarea, în cadrul sistemului
naţional integrat, a componentei de protecţie şi referire a victimelor'către
serviciile specializate de asistenţă, inclusiv prin referirea către sistemul
de azil a victimelor care nu sunt cetăţeni români şi care au nevoie de
protecţie internaţională
|
Elaborarea şi implementarea de programe naţionale împotriva
traficului de persoane, în administrarea ANITP, care să asigure fondurile
necesare dezvoltării unor proiecte pentru prevenirea traficului de persoane
şi asigurarea asistenţei victimelor acestuia
|
MIRA -ANITP Parteneri: MSP, MJ, MP, MMFES, ANPDC, MECT, MAE, MEF
|
Bugetul existent al ANITP şi al instituţiilor implicate
|
Anual
|
Program naţional elaborat şi implementat
Număr de proiecte şi programe pentru prevenirea traficului de
persoane şi asigurarea asistenţei victimelor, finanţate prin programele
naţionale
Numărul sesiunilor de instruire pentru personalul implicat în elaborarea
şi implementarea programelor naţionale împotriva traficului de persoane
|
Obiectiv strategic D.2. Eficientizarea
activităţilor de asistare a victimelor traficului de persoane
|
Obiective specifice
|
Activităţi
|
Responsabili
|
Resurse
|
Termen de realizare
|
Indicatori de evaluare
|
|
|
|
|
|
Raport privind rezultatele implementării programelor/ proiectelor
finanţate
|
D.2.3. Asigurarea protecţiei şi asistenţei victimelor traficului
de persoane
|
a) Imbunătăţirea modului de aplicare a legislaţiei în vigoare
privind asistenţa şi protecţia victimelor
|
MJ, MIRA-ANITP Parteneri: MMFES, MSP
|
Bugetul existent al MJ, al ANITP şi al instituţiilor implicate
|
Permanent
|
Numărul sesiunilor de instruire cu privire la legislaţia în
vigoare, organizate pentru profesioniştii cu responsabilităţi în domeniul
asistenţei şi protecţiei directe a victimelor
Numărul participanţilor la sesiunile de instruire
|
b) Asigurarea susţinerii comunitare a victimelor (asigurarea
cazării, hranei şi îmbrăcămintei, asistenţei medicale, asistenţei
psihologice, consilierii juridice, accesului la educaţie şi instruire
profesională, precum şi medierea obţinerii unui loc de muncă)
|
Consiliile judeţene şi
locale
Parteneri: MIRA- ANITP, ASP,
ISJ,AJOFM,ONG
|
Bugetul existent al consiliilor judeţene şi locale
|
Permanent
|
Număr de victime care au beneficiat de susţinere comunitară
Numărul şi tipul serviciilor de care au beneficiat victimele,
conform fişei de evidenţă
|
D.2.4. Operaţionalizarea la nivelul ANITP a serviciului telefonic
gratuit TelVerde privind traficul de persoane
|
a) Instruirea/ Formarea iniţială şi continuă a specialiştilor
TelVerde
|
MIRA -ANITP Parteneri: ONG, Ol
|
Bugetul existent al ANITP
|
Permanent
|
Numărul sesiunilor/ programelor de instruire/ formare
Numărul specialiştilor care au beneficiat de programe de instruire/formare
|
b) Mediatizarea/ Promovarea serviciului TelVerde ca mijloc de
informare publică privind fenomenul traficului de persoane şi ca suport
pentru victimele aflate în situaţii de urgenţă şi pentru persoanele care
doresc să semnaleze situaţii de trafic de
persoane/risc
|
MIRA -ANITP Parteneri: MIRA - DCRP, MMFES, ANPDC, MSP, MECT, MAE,
ONG
|
Bugetul existent al ANITP şi al instituţiilor implicate
|
Permanent
|
Număr de materiale diseminate destinate promovării serviciului
TelVerde
Număr de accesări ale secţiunii/link-ului TelVerde din site-ul
web al ANITP Numărul apelurilor şi mesajelor electronice înregistrate de
către operatorii serviciului TelVerde
|
Obiectiv strategic D.2. Eficientizarea
activităţilor de asistare a victimelor traficului de persoane
|
Obiective specifice
|
Activităţi
|
Responsabili
|
Resurse
|
Termen de realizare
|
Indicatori de evaluare
|
D.2.5. Intărirea cooperării cu reprezentanţele diplomatice ale
României în ţările de destinaţie, în vederea identificării victimelor
traficului şi repatrierii în bune condiţii a acestora
|
Informarea personalului misiunilor diplomatice ale României cu
privire la drepturile victimelor traficului de persoane şi la procedurile de
repatriere a cetăţenilor români victime ale traficului de persoane
|
MIRA-DGAERI, prin ataşaţii de afaceri interne, ANITP, MAE
|
Bugetul instituţiilor implicate
|
Permanent
|
Numărul materialelor elaborate şi diseminate care au ca scop
informarea personalului misiunilor diplomatice
Numărul sesiunilor de informare având ca beneficiari membri ai
personalului misiunilor diplomatice
Numărul beneficiarilor sesiunilor de informare
|
D.2.6. Combaterea victimizării terţiare
|
Formarea iniţială şi continuă a actorilor sociali cu
responsabilităţi în reintegrarea victimelor traficului de persoane
|
MECT, consilii
judeţene
|
Bugetul existent al instituţiilor implicate
|
Permanent
|
Numărul programelor/ sesiunilor de formare
Numărul beneficiarilor programelor/ sesiunilor de formare
|
D.2.7. Reintegrarea şi incluziunea socială a victimelor
|
a) Reintegrarea şcolară a victimelor traficului
de persoane
|
MECT
Parteneri: consilii judeţene si locale, ONG
|
Bugetul existent al MECT şi al instituţiilor implicate
|
Permanent
|
Numărul victimelor reşcolarizate
|
b) Reintegrarea profesională a victimelor traficului de persoane
|
ANOFM,ANR Parteneri: MIRA - ANITP,
consilii judeţene si locale, ONG
|
Bugetul existent al instituţiilor implicate
|
Permanent
|
Numărul victimelor incluse în programe de reintegrare
profesională
Numărul victimelor care au obţinut un loc de muncă Numărul
victimelor care au absolvit cursuri de calificare/ recalificare profesională
|
c) Includerea victimelor traficului de persoane, cetăţeni
străini, care au obţinut o formă de protecţie în România, în programe de
integrare socială
|
MIRA (ORI) Parteneri: MIRA - ANITP, ONG, Ol
|
Bugetul existent al ORI şi al
instituţiilor implicate
|
Permanent
|
Număr de victime cetăţeni străini, care au obţinut o formă de
protecţie în România, incluşi în programe de integrare socială
|
E. Combaterea
traficului de persoane, cercetarea şi urmărirea penală a traficanţilor
E.1. Consolidarea mecanismului
instituţional de combatere a traficului de persoane
|
Obiective specifice
|
Activităţi
|
Responsabili
|
Resurse
|
Termen de realizare
|
Indicatori de evaluare
|
E.1.1. Consolidarea sistemului instituţional de combatere a traficului de persoane
|
Organizarea de întâlniri anuale ale ofiţerilor specialişti în
combaterea traficului de persoane, cu scopul schimbului de bune practici în
domeniu
|
MIRA -IGPR Parteneri: MP, IGPF
|
Bugetul existent al IGPR şi al instituţiilor implicate
|
Anual
|
Numărul întâlnirilor organizate cu participarea ofiţerilor
Numărul ofiţerilor participanţi la întâlniri
|
E.2. Reducerea capacităţii de
finanţare a infracţiunilor de trafic de persoane
|
Obiective specifice
|
Activităţi
|
Responsabili
|
Resurse
|
Termen de realizare
|
Indicatori de evaluare
|
E.2.1. Reducerea cazurilor de finanţare a infracţiunilor de
trafic de persoane
|
a) Constituirea echipelor mixte de investigatori din domenii
specializate în combaterea traficului de persoane, în supravegheri operative
şi investigaţii financiare, sub coordonarea
procurorului de caz
|
MP
Parteneri: MIRA
(IGPF, IGPR), MEF
|
Bugetul existent al instituţiilor implicate
|
Permanent
|
Număr de echipe mixte create
|
b) Investigarea cazurilor de trafic de persoane de către echipele
mixte, cu scopul identificării şi eliminării surselor de finanţare
|
MP
Parteneri: MIRA (IGPF, IGPR),
MEF
|
Bugetul existent al instituţiilor implicate
|
Permanent
|
Numărul cazurilor investigate în care au fost identificate şi
eliminate sursele de finanţare
|
E.3. Creşterea gradului de
participare a victimelor/martorilor în procesul de investigare şi urmărire în
justiţie a traficului de persoane
|
Obiective specifice
|
Activităţi
|
Responsabili
|
Resurse
|
Termen de realizare
|
Indicatori de evaluare
|
E.3.1. Dezvoltarea cooperării
victimelor/martorilor în procesul judiciar
|
a) Asigurarea unui minim de servicii de asistenţă a victimelor
identificate informai care nu cooperează în procesul judiciar
|
MIRA -ANITP, MMFES Parteneri: MSP, ONG
|
Bugetul existent al instituţiilor implicate
|
Permanent
|
Număr de victime identificate informai care nu cooperează în
procesul judiciar
Număr de victime identificate informai cărora Ie-a fost oferită
perioada de reflecţie de cel puţin 3 luni
Număr de victime identificate informai care pe perioada de
reflecţie au beneficiat de asistenţă psihologică gratuită Număr de victime
identificate informai care pe perioada de reflecţie au beneficiat de
asistenţă medicală gratuită
Număr de victime care au beneficiat de asistenţă psihologică
gratuită şi/sau alte servicii şi care până la încheierea perioadei de
reflecţie au acceptat să coopereze în procesul judiciar
|
E.3. Creşterea gradului de
participare a victimelor/martorilor în procesul de investigare şi urmărire în
justiţie a traficului de persoane
|
Obiective specifice
|
Activităţi
|
Responsabili
|
Resurse
|
Termen de realizare
|
Indicatori de evaluare
|
|
b) Menţinerea contactului permanent cu victima/martorul şi
informarea acesteia/acestuia cu privire la modul de desfăşurare a procesului
penal
|
MIRA -ANITP Parteneri: MJ
|
Bugetul existent al MJ, al ANITP şi al
instituţiilor implicate
|
Permanent
|
Număr de victime/martori care au primit informaţii referitoare la
procesul penal
Număr de victime/martori care au participat la desfăşurarea
procesului penal
|
c) Asigurarea mijloacelor logistice (mijloace
de transport, echipament de protecţie etc.) pentru deplasarea victimei către
instanţă
|
MIRA(IGPR, IGPF), MP Parteneri: MIRA -ANITP, ONG
|
Bugetul existent al instituţiilor implicate
|
Permanent
|
Număr de victime cărora li s-au asigurat mijloacele logistice
pentru deplasarea către instanţă
|
d) Furnizarea de informaţii victimei referitoare la serviciile
disponibile în comunitate
|
MIRA -ANITP, consilii judeţene şi locale Parteneri: ONG
|
Bugetul existent al ANITP şi al instituţiilor implicate
|
Permanent
|
Număr de victime care au primit informaţii referitoare la
serviciile disponibile în comunitate
|
F. Cooperare
internaţională
Obiectiv strategic F: Consolidarea statutului României ca
partener de încredere în efortul global de reducere a fenomenului traficului
de persoane
|
Obiective specifice
|
Activităţi
|
Responsabili
|
Resurse
|
Termen de realizare
|
Indicatori de evaluare
|
F.1. Dezvoltarea colaborării cu statele membre şi structurile
specializate ale UE în domeniul prevenirii şi combaterii traficului de
persoane şi al acordării asistenţei necesare victimelor acestuia
|
a) Informarea şi transferul de experienţe şi bune practici în
domeniu, la nivel bilateral şi multilateral
|
MIRA -ANITP, IGPF Parteneri: MMFES.ANPDC, MSP, MECT, MP, MJ, MAE,
ONG
|
Bugetul existent al instituţiilor
implicate
|
Permanent
|
Număr de protocoale de colaborare încheiate şi implementate cu
instituţii similare din statele membre ale UE
Număr de seminarii, conferinţe, ateliere de lucru, formări,
reuniuni cu participare internaţională
|
b) Participarea la programele şi
activităţile specifice realizate de către instituţiile UE în scopul
prevenirii şi combaterii traficului de persoane, precum şi al asistenţei
acordate victimelor
|
MIRA -ANITP, IGPF Parteneri: MMFES.ANPDC, MSP, MECT, MP, MJ, MAE,
ONG
|
Bugetul existent al ANITP şi al
instituţiilor implicate
|
Permanent
|
Număr de programe la care s-a participat
Număr de sesiuni de instruire/ formare/ informare organizate
pentru personalul care participă la programele şi activităţile specifice ale
UE
|
Obiectiv strategic F: Consolidarea statutului României ca
partener de încredere în efortul global de reducere a fenomenului traficului
de persoane
|
Obiective specifice
|
Activităţi
|
Responsabili
|
Resurse
|
Termen de realizare
|
Indicatori de evaluare
|
|
|
|
|
|
Număr de participări la grupurile de lucru ale Consiliului şi
Comisiei UE şi implicaţiile acestor participări asupra politicilor antitrafic
din România Număr de propuneri şi recomandări făcute în urma participării la
programele şi activităţile organizate de instituţiile UE în scopul prevenirii
şi combaterii traficului de persoane
|
c) Flexibilizarea procedurilor de contact şi schimb de informaţii
operative cu ofiţerii de legătură străini sau structurile corespondente din
străinătate Europol, cu ofiţerii de legătură români şi străini aflaţi în
misiune în România, prin reţeaua de puncte de contact, creşterea schimbului
de informaţii în sistemul Info Ex.
|
MIRA(IGPR, IGPF)
Parteneri:
MP, MAE
|
Bugetul existent al instituţiilor implicate
|
Permanent
|
Număr de protocoale/acorduri
încheiate şi implementate
Număr de rapoarte conţinând informaţii operative
transmise/primite
Număr de întâlniri având ca scop
schimburi de experienţă
Număr de informaţii cuantificabile
schimbate
|
d) Desfăşurarea de anchete comune, în cazuri concrete, prin
contacte directe, cu autorităţile competente din statele de destinaţie
|
MIRA(IGPR, IGPF), MP Parteneri: MJ, MAE
|
Bugetul existent al instituţiilor implicate
|
Permanent
|
Număr de anchete comune efectuate
Număr de cazuri concrete soluţionate în comun
Recomandări/propuneri/ concluzii
rezultate în urma anchetelor efectuate
|
e) Raportarea periodică a progreselor realizate de România în
respectarea prevederilor UE privind combaterea şi prevenirea traficului de
persoane
|
MIRA -ANITP Parteneri: MMFES.ANPDC, MSP, MECT, MP, MJ, MAE, ONG
|
Bugetul existent al ANITP şi al instituţiilor implicate
|
Semestrial
|
Raportări specifice elaborate în termen
Număr de obiective atinse în raport cu obiectivele propuse
|
Obiectiv strategic F: Consolidarea statutului României ca
partener de încredere în efortul global de reducere a fenomenului traficului
de persoane
|
Obiective specifice
|
Activităţi
|
Responsabili
|
Resurse
|
Termen de realizare
|
Indicatori de evaluare
|
F.2. Intărirea dialogului cu ţările non-UE şi participarea la
activităţile şi forumurile regionale şi internaţionale
|
a) Incheierea acordurilor privind monitorizarea şi controlul
fenomenului traficului de persoane cu ţările aflate pe traseele de traficare
(surse, de tranzit, de destinaţie), în special cu cele din Balcani şi Europa
Centrală
|
MIRA -ANITP Parteneri: MMFES, ANPDC, MSP, MECT, MP, MJ, MAE, ONG
|
Bugetul existent al ANITP şi al instituţiilor implicate
|
Permanent
|
Număr de acorduri bi-şi multilaterale încheiate şi implementate
Număr de întâlniri bi-şi multilaterale la care s-a participat
|
b) Informarea reciprocă şi transferul de
experienţe, know-how şi bune practici în domeniu
|
MIRA (ANITP, IGPR, IGPF)
|
Bugetul existent al instituţiilor implicate
|
Permanent
|
Număr de seminarii, conferinţe, ateliere de lucru, sesiuni de
formare, reuniuni cu participare internaţională
Rezultatele recomandărilor făcute cu aceste ocazii
|
c) Participarea la programele şi activităţile forurilor
internaţionale (Organizaţia Naţiunilor Unite, Organizaţia pentru Securitate
şi Cooperare în Europa, Consiliul Europei, Organizaţia Internaţională pentru
Migraţie, Organizaţia Internaţională a Muncii, Iniţiativa de Cooperare Sud-Est
Europeană - SECI etc.)
|
MIRA -ANITP Parteneri: MMFES, ANPDC, MSP, MECT, MP, MJ, MAE, ONG
|
Bugetul existent al ANITP şi al instituţiilor implicate
|
Permanent
|
Numărul de programe/activităţi la care
s-a participat
Sesiuni de instruire pentru personalul care participă la
activităţile forurilor internaţionale Numărul de recomandări şi măsuri
adoptate ca urmare a participării la aceste programe/ activităţi
Rezultatele măsurilor adoptate
|
Listă de abrevieri
AJOFM
|
Agenţia judeţeană de ocupare a forţei de muncă
|
ANES
|
Agenţia Naţională pentru Egalitate de Şanse între Femei şi
Bărbaţi
|
ANITP
|
Agenţia Naţională împotriva Traficului de Persoane
|
ANPDC
|
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului
|
ANOFM
|
Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă
|
ANR
|
Agenţia Naţională pentru Romi
|
ASP
|
Autorităţile de sănătate publică
|
CNCD
|
Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării
|
DGASPC
|
Direcţia generală de asistenţă socială şi protecţie a copilului
|
DCRP
|
Direcţia comunicare şi relaţii publice
|
DGAERI
|
Direcţia generală afaceri europene şi relaţii internaţionale
|
GIL
|
Grupul interministerial de lucru pentru coordonarea şi evaluarea
activităţii de prevenire şi combatere a traficului de
persoane
|
GTL
|
Grup tematic de lucru
|
HG
|
Hotărâre a Guvernului
|
IGPF
|
Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră
|
IGPR
|
Inspectoratul General al Poliţiei Române
|
IM
|
Inspecţia Muncii
|
IMAS
|
Institutul de Marketing şi Sondaje
|
INM
|
Institutul Naţional al Magistraturii
|
ISJ
|
Inspectorat şcolar judeţean
|
MAE
|
Ministerul Afacerilor Externe
|
MIRA
|
Ministerul Internelor şi Reformei Administrative
|
MAp
|
Ministerul Apărării
|
MECT
|
Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului
|
MEF
|
Ministerul Economiei şi Finanţelor
|
MJ
|
Ministerul Justiţiei
|
MMFES
|
Ministerul Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse
|
MP
|
Ministerul Public
|
MSP
|
Ministerul Sănătăţii Publice
|
Ol
|
Organizaţii internaţionale
|
ONG
|
Organizaţii neguvernamentale
|
ORI
|
Oficiul Român pentru Imigrări
|
PNA
|
Planul naţional de acţiune pentru implementarea Strategiei
naţionale împotriva traficului de persoane pentru
perioada 2006-2010
|
SNITP
|
Strategia naţională împotriva traficului de persoane pentru
perioada 2006-2010
|
UE
|
Uniunea Europeană
|
|