HOTARARE Nr.
955 din 20 august 2008
privind aprobarea finantarii
activitatii asociatiilor romanilor din Republica Italiana
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 622 din 26 august 2008
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Se aprobă finanţarea, cu suma de 450 mii
lei, a unui număr de 25 de proiecte de comunicare ale asociaţiilor românilor
din Republica Italiană, din bugetul aprobat pe anul 2008 Cancelariei
Primului-Ministru, pentru Agenţia pentru Strategii Guvernamentale, la capitolul
67.01 „Cultură, recreere şi religie", titlul 59 „Alte cheltuieli",
conform procedurii prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta
hotărâre.
(2) O asociaţie din cele prevăzute la alin. (1) poate
obţine finanţarea, în condiţiile prezentei hotărâri, a unui singur proiect de
comunicare, fiecare proiect însumând 18 mii lei.
Art. 2. - Cancelaria Primului-Ministru şi Agenţia
pentru Strategii Guvernamentale răspund de modul de utilizare a sumei alocate
potrivit prezentei hotărâri, în conformitate cu prevederile legale.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Şeful Cancelariei Primului-Ministru,
Ion-Mircea Plângu
Preşedintele Agenţiei pentru Strategii Guvernamentale,
Alfred Bulai
p. Ministrul afacerilor externe,
Anton Niculescu,
secretar de stat
Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian
ANEXA
PROCEDURA
acordării finanţării de către Guvernul României a
activităţii asociaţiilor românilor din Republica Italiană
A. Condiţii privind eligibilitatea asociaţiilor
1. Asociaţia trebuie să fie de tip nonprofit.
2. Asociaţia trebuie să fie înregistrată ca atare în
Republica Italiană.
3. Asociaţia trebuie să aibă ca obiect de activitate
acţiuni şi/sau activităţi având ca grup-ţintă comunităţile de români din
Republica Italiană, la nivel local, regional sau naţional.
In cazul în care nu sunt îndeplinite cumulativ aceste 3
criterii de către asociaţie, aceasta este declarată neeligibilă pentru
finanţare în condiţiile prezentei hotărâri.
B. Conţinutul
dosarului de finanţare:
1. statutul asociaţiei, în traducere legalizată în
limba română;
2. raportul de activitate al asociaţiei pe ultimele 12
luni (în limba română), care să facă proba unei minime experienţe a
organizaţiei în derularea de proiecte;
3. declaraţie pe propria răspundere, din partea
reprezentantului asociaţiei, că nu a suferit condamnări penale pe teritoriul
Uniunii Europene;
4. declaraţie pe propria răspundere, din partea
reprezentantului asociaţiei, prin care se certifică faptul că asociaţia nu are
datorii către statul italian;
5. declaraţie pe propria răspundere, din partea
reprezentantului asociaţiei, prin care se certifică faptul că membrii
asociaţiei nu sunt implicaţi în activităţi politice pe teritoriul Uniunii
Europene;
6. propunerea de proiect cu
detaliile activităţii sau acţiunii, publicul-ţintă al acesteia şi bugetul
proiectului. Bugetul trebuie să indice în mod clar produsele şi/sau serviciile
presupuse a fi achiziţionate de asociaţie în cadrul proiectului;
7. perioada derulării acţiunii sau activităţii pentru
care se solicită finanţarea.
C. Etapele procedurii
1. Depunerea cererilor de finanţare la sediul Agenţiei
pentru Strategii Guvernamentale din Bucureşti, Piaţa Victoriei nr. 1, sectorul
1.
Depunerea se realizează în două
etape, respectiv:
a) etapa I, între 27 august-10 septembrie 2008;
b) etapa II, între 11-25 septembrie 2008.
2. Selectarea proiectelor eligibile, realizată de o
comisie formată din reprezentanţi ai Departamentului pentru Relaţiile cu Românii de Pretutindeni din structura Ministerului Afacerilor Externe şi ai Agenţiei pentru Strategii Guvernamentale, constituită
prin ordin comun al ministrului afacerilor externe şi al preşedintelui Agenţiei
pentru Strategii Guvernamentale.
D. Domenii eligibile
Suma alocată în cadrul proiectului poate acoperi
cheltuielile în următoarele domenii:
1. organizarea de manifestări culturale, seminarii,
conferinţe, colocvii, mese rotunde, reuniuni, campanii de informare şi sociale;
2. achiziţii de echipamente IT şi de comunicaţii,
respectiv computer, laptop, fotocopiator, telefon, fax, videoproiector,
imprimantă, scanner, cameră foto digitală, videocameră etc;
3. achiziţii de mobilier de birou;
4. achiziţii de servicii de consultanţă şi training
privind managementul de proiect, comunicare publică, fundraising;
5. achiziţii de servicii de editare şi tipărire de
lucrări de informare şi promovare a României, în limba italiană sau bilingve,
română-italiană;
6. achiziţii de materiale de informare şi promovare a
României în limba română, italiană şi/sau bilingve, respectiv broşuri, pliante,
albume, obiecte de artizanat, publicaţii periodice, bannere, pixuri, afişe,
agende, albume foto, calendare, drapele ale României în diverse formate,
emblema de stat a României, casete video, casete audio, CD-uri, DVD-uri, hărţi,
cărţi, enciclopedii, diapozitive, insigne, medalii comemorative, obiecte
decorative, steguleţe şi alte materiale;
7. achiziţii de manuale şi alte materiale cu caracter
educativ, inclusiv volume de literatură română clasică şi modernă;
8. chiria spaţiilor în care asociaţia în cauză îşi
desfăşoară activitatea.
E. Justificarea fondurilor utilizate
Reprezentantul legal al asociaţiei trebuie să prezinte
instituţiei finanţatoare, până cel târziu în data de 1 decembrie 2008,
următoarele documente justificative necesare întocmirii deconturilor:
1. raport de activitate la finalul acţiunii sau
activităţii care a beneficiat de sprijin financiar în condiţiile prezentei
hotărâri;
2. factura în original emisă de asociaţia în cauză;
3. copii ale facturilor bunurilor şi/sau serviciilor
achiziţionate de asociaţia în cauză.