Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 932 din 7 august 2007

pentru aprobarea Metodologiei privind finantarea de la bugetul de stat a hartilor de risc natural pentru cutremure si alunecari de teren

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 596 din 29 august 2007



In temeiul art. 108 din Constituţia Romaniei, republicată, şi al art. 51 alin. (3) din Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, cu modificările şi completările ulterioare,

Guvernul Romaniei  adoptă prezenta hotărare.

Articol unic. - Se aprobă Metodologia privind finanţarea de la bugetul de stat a hărţilor de risc natural pentru cutremure şi alunecări  de teren,   prevăzută în  anexa  care face  parte integrantă din prezenta hotărare.

PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemnează:

Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţelor,

Laszlo Borbely

Ministrul internelor şi reformei administrative,

Cristian David

Ministrul mediului şi dezvoltării durabile,

Attila Korodi

p. Ministrul economiei şi finanţelor,

Doina-Elena Dascălu,

secretar de stat

ANEXĂ

METODOLOGIE

privind finanţarea de la bugetul de stat a hărţilor de risc natural pentru cutremure si alunecări de teren

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - Hărţile de risc natural pentru cutremure şi alunecări de teren se elaborează, se avizează şi se aprobă în conformitate cu prevederile Legii nr. 575/2001 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a V-a - zone de risc natural şi ale Hotărarii Guvernului nr. 447/2003 pentru aprobarea normelor metodologice privind modul de elaborare şi conţinutul hărţilor de risc natural la alunecări de teren şi inundaţii, precum şi cu prevederile legale în vigoare.

Art. 2. - Hărţile de risc natural pentru cutremure şi alunecări de teren, avizate şi aprobate conform prevederilor art. 1, se cuprind în planurile de amenajare a teritoriului şi de urbanism în vederea instituirii măsurilor specifice privind atenuarea riscurilor, realizarea construcţiilor şi utilizarea terenurilor.

Art. 3. - Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor avizează din punct de vedere tehnic hărţile de risc natural pentru cutremure şi alunecări de teren împreună cu organele de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale competente potrivit legii.

CAPITOLUL II

Finanţarea elaborării hărţilor de risc natural pentru cutremure şi alunecări de teren

Art. 4. - (1) Consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti au obligaţia să prevadă în bugetele proprii anuale fondurile necesare finanţării elaborării hărţilor de risc natural.

(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), pentru zonele identificate de autorităţile administraţiei publice locale ca avand un potenţial ridicat de risc natural, finanţarea elaborării hărţilor de risc natural pentru cutremure şi alunecări de teren se poate asigura în proporţie de pană la 50% de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, pe baza programelor anuale aprobate prin ordin al ministrului, în limita fondurilor anuale alocate cu această destinaţie.

Art. 5. - (1) In vederea finanţării elaborării hărţilor de risc natural pentru cutremure şi alunecări de teren de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, consiliile judeţene, respectiv primarul general al municipiului Bucureşti, vor deschide la trezoreriile statului, conform art. 70 din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu   modificările   ulterioare,   contul   21.46.02.05   „Planuri   şi regulamente locale de urbanism, hărţi de risc natural pentru cutremure şi alunecări de teren".

(2) Conturile prevăzute la alin. (1) se alimentează, pe măsura necesităţilor, cu sumele prevăzute în bugetul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, reprezentand transferuri de la bugetul de stat:

a)  Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor alocă sume, cu ordin de plată, sub formă de transferuri, consiliilor judeţene şi Consiliului General al Municipiului Bucureşti, pe baza cererilor justificative;

b)  transferurile primite se cuprind în veniturile bugetului judeţean la capitolul 4202 „Subvenţii primite din bugetul de stat", subcapitolul 420205 „Planuri şi regulamente locale de urbanism, hărţi de risc natural pentru cutremure şi alunecări de teren".

Art. 6. - Pentru fundamentarea necesarului de alocaţii de la bugetul de stat în vederea elaborării hărţilor de risc natural pentru cutremure şi alunecări de teren se procedează după cum urmează:

a)  compartimentele de specialitate din cadrul aparatului propriu al consiliilor judeţene, respectiv al Consiliului General al Municipiului Bucureşti, examinează şi centralizează solicitările primite de la consiliile locale, precum şi alte zone avand un potenţial ridicat de risc natural identificate în cadrul teritoriului judeţean, stabilesc priorităţile şi transmit Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, pană la data de 1 mai a anului în curs pentru anul următor, lista cuprinzand hărţile de risc natural pentru cutremure şi alunecări de teren, care urmează să fie elaborate, şi valoarea totală a cheltuielilor prevăzute pentru acestea în bugetul judeţean, potrivit anexei nr. 1A;

b)  Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor examinează, centralizează şi prioritizează propunerile consiliilor judeţene şi ale Consiliului General al Municipiului Bucureşti, pe baza cărora prezintă Ministerului Economiei şi Finanţelor estimările proprii, în scopul includerii în proiectul bugetului de stat pentru anul următor, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 1B.

Art. 7. - (1) In limita alocaţiilor bugetare aprobate prin legea anuală a bugetului de stat, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor va repartiza şi va comunica consiliilor judeţene şi Consiliului General al Municipiului Bucureşti plafoanele aprobate pentru elaborarea hărţilor de risc natural pentru cutremure şi alunecări de teren.

(2) Pa baza şi în limitele plafoanelor transmise de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor şi a plafoanelor cuprinse în bugetele proprii, consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti, în funcţie de priorităţile stabilite, vor comunica Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor lista cuprinzand lucrările, întocmită conform anexei nr. 1A, precum şi valoarea acestora repartizată pe trimestre, în limita prevederilor bugetare comunicate.

Art. 8. -In limita plafoanelor aprobate consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti vor încheia contracte de elaborare a hărţilor de risc natural pentru cutremure şi alunecări de teren, cu operatori economici de specialitate, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

Art. 9. - (1) Compartimentele de specialitate din cadrul aparatului propriu al consiliilor judeţene, respectiv al Consiliului General al Municipiului Bucureşti, verifică documentaţia primită, acordă viza de control financiar propriu şi întocmesc decontul justificativ, care se transmite Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor în două exemplare pană la data de 5 a lunii următoare încheierii trimestrului, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 2.

(2) Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, pe baza deconturilor justificative, solicită Ministerului Economiei şi Finanţelor deschiderea de credite în limita alocaţiilor bugetare aprobate şi virează sumele consiliilor judeţene sau Consiliului General al Municipiului Bucureşti, cu ordin de plată, la trezorerii, în contul 21.46.02.05 „Planuri şi regulamente locale de urbanism, hărţi de risc natural pentru cutremure şi alunecări de teren".

Art. 10. - Preşedinţii consiliilor judeţene şi primarul general al municipiului Bucureşti răspund, în conformitate cu prevederile art. 23 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, de utilizarea fondurilor primite de la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor.

Art. 11. - Trimestrial, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor împreună cu consiliile judeţene şi cu Consiliul General al Municipiului Bucureşti vor centraliza situaţia contractelor de elaborare a hărţilor de risc natural pentru cutremure şi alunecări de teren încheiate, urmand ca fondurile neutilizate să se redistribuie.

Art. 12. - In limita plafoanelor aprobate şi a priorităţilor stabilite conform prezentei metodologii, consiliile judeţene, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, răspund, conform prevederilor legale, de elaborarea hărţilor de risc natural pentru cutremure şi alunecări de teren, conform prevederilor legale în vigoare.

CAPITOLUL III

Dispoziţii finale

Art. 13. - (1) Hărţile de risc natural pentru cutremure şi alunecări de teren au caracter public.

(2)  Hărţile de risc vor fi afişate la sediul primăriilor care au solicitat alocaţii potrivit art. 6 lit. a), într-un loc vizibil şi accesibil publicului, timp de 3 luni, perioadă în care publicul poate face observaţii pe care le va consemna într-un registru special deschis în acest sens la secretariatul primăriilor.

(3)   Observaţiile consemnate în registrul special vor fi analizate şi aprobate, după caz, de consiliul judeţean, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, care va dispune măsurile corespunzătoare fiecărei situaţii în parte.

Art. 14. - Informaţiile furnizate de hărţile de risc pentru cutremure şi alunecări de teren, avizate şi aprobate conform legii, vor fi introduse în planurile de urbanism general şi regulamentul local de urbanism, precum şi în planurile de amenajare a teritoriului judeţean, prin grija autorităţilor administraţiei publice locale şi a Consiliului General al Municipiului Bucureşti.

Art. 15. - Nivelul finanţării de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, pentru elaborarea hărţilor de risc natural pentru cutremure şi alunecări de teren nu exonerează consiliile judeţene de a prevedea în bugetele proprii anuale fondurile necesare finanţării în integralitate a elaborării hărţilor de risc pentru zonele de risc de pe teritoriul unităţilor administrativ-teritoriale componente.

Art. 16. -Anexele nr. 1A.1B şi 2 fac parte integrantă din prezenta metodologie.

ANEXA  Nr. 1A la metodologie

Consiliul*)................................................................

LISTA

cuprinzand lucrările privind elaborarea şi/sau actualizarea hărţilor de risc natural pentru cutremure şi alunecări de teren

Lista

Valoarea totală

Valoarea

rămasă de

executat

Valoarea 2000 - din care:

Din care în trimestrul:

Termenul final

bugetul de stat prin MDLPL

bugetul consiliului judeţean

I

II

III

IV

Denumirea lucrării

Bugetul MDLPL

Bugetul CJ

Bugetul MDLPL

Bugetul CJ

Bugetul MDLPL

Bugetul CJ

Bugetul MDLPL

Bugetul CJ

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

Total, din care:

A. Lucrări în continuare

1. Consiliul Judeţean.............................

a) Hartă de risc (elaborare/actualizare)

- etapa I (calificativă)

- etapa a II-a (de detaliu)

Total A:

B. Lucrări noi

1. Consiliul Judeţean.................

Hartă de risc (elaborare/actualizare)

- etapa I (calificativă)

- etapa a II-a (de detaliu)

Total B:

Preşedinte,                                                               

.....................................

Control financiar propriu

Intocmit.

Direcţia generală coordonatoare a activităţii  de amenajare a teritoriului şi urbanism a judeţului

...............................................................................

*) Se completează, după caz, Judeţean sau General al Municipiului Bucureşti.

ANEXA Nr. 1B  la metodologie

Ordonator principal de credite*)................................................................

LISTA

cuprinzand lucrările privind elaborarea şi/sau actualizarea hărţilor de risc natural pentru cutremure şi alunecări de teren

Lista

Valoarea totală

Valoarea

rămasă de

executat

Valoarea 2000 - din care:

Din care în trimestrul:

Termenul final

bugetul de stat prin MDLPL

bugetul consiliului judeţean

I

II

III

IV

Denumirea lucrării

Bugetul MDLPL

Bugetul CJ

Bugetul MDLPL

Bugetul CJ

Bugetul MDLPL

Bugetul CJ

Bugetul MDLPL

Bugetul CJ

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

Total, din care:

A. Lucrări în continuare

1. Consiliul Judeţean.............................

b) Hartă de risc (elaborare/actualizare)

- etapa I (calificativă)

- etapa a II-a (de detaliu)

Total A:

B. Lucrări noi

1. Consiliul Judeţean.................

Hartă de risc (elaborare/actualizare)

- etapa I (calificativă)

- etapa a II-a (de detaliu)

Total B:

Ministru/Secretar de stat,                                                     

...........................................

Control financiar propriu

                                                                                                                                                

Intocmit.

Direcţia generală coordonatoare a activităţii de amenajare a teritoriului şi urbanism a judeţului

...............................................................................

*) Se completează, după caz, ministerul ordonator principal de credit.

ANEXA Nr. 2  la metodologie

Consiliul*)......................................

Se aprobă.

Ministru/Secretar de stat

Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice si Locuinţelor

Vizat.

Director general

Direcţia generală coordonatoare a programului

DECONT   JUSTIFICATIV

privind fundamentarea necesarului de alocaţii bugetare pe trimestrul ..../200....

pentru elaborarea sau actualizarea hărţilor de risc natural pentru cutremure şi alunecări de teren

                                             - mii lei -

Nr. crt.

Beneficiarul Denumirea lucrării

Numărul şi data

depunerii documentelor

la consiliul*)

Numărul şi data contractului

Numărul contului şi banca beneficiarului

Valoarea lucrărilor executate

Disponibilul la finele trimestrului

precedent

0

1

2

3

4

5

6

1.

2.

Consiliul*) Judeţean......................................

Hartă de risc

Consiliul*) Judeţean......................................

Total Consiliul*) Judeţean..........................

2.

Consiliul*) Judeţean......................................

a)...................................................................

b)...................................................................

Total Consiliul*) Judeţean...............

Total Consiliul*)...............

Răspundem pentru legalitatea, necesitatea, oportunitatea, realitatea şi exactitatea datelor înscrise.

Preşedinte,

......................................

Control financiar propriu

Director,

......................................

*) Se completează, după caz, Judeţean sau General al Municipiului Bucur


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 932/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 932 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 932/2007
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu