HOTARARE Nr.
932 din 7 august 2007
pentru aprobarea
Metodologiei privind finantarea de la bugetul de stat a hartilor de risc
natural pentru cutremure si alunecari de teren
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 596 din 29 august 2007
In temeiul art. 108 din Constituţia Romaniei, republicată, şi al art. 51 alin. (3)
din Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, cu
modificările şi completările ulterioare,
Guvernul Romaniei adoptă prezenta hotărare.
Articol unic. - Se aprobă Metodologia privind
finanţarea de la bugetul de stat a hărţilor de risc natural pentru cutremure şi alunecări de teren, prevăzută în
anexa care face parte integrantă din prezenta hotărare.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi
locuinţelor,
Laszlo Borbely
Ministrul internelor şi reformei administrative,
Cristian David
Ministrul mediului şi dezvoltării durabile,
Attila Korodi
p. Ministrul economiei şi finanţelor,
Doina-Elena Dascălu,
secretar de stat
ANEXĂ
METODOLOGIE
privind finanţarea de
la bugetul de stat a hărţilor de risc natural pentru cutremure si alunecări de
teren
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Hărţile de risc natural pentru cutremure şi
alunecări de teren se elaborează, se avizează şi se aprobă în conformitate cu
prevederile Legii nr. 575/2001 privind aprobarea Planului de amenajare a
teritoriului naţional - Secţiunea a V-a - zone de risc natural şi ale Hotărarii Guvernului nr. 447/2003 pentru
aprobarea normelor metodologice privind modul de elaborare şi conţinutul
hărţilor de risc natural la alunecări de teren şi inundaţii, precum şi cu
prevederile legale în vigoare.
Art. 2. - Hărţile de risc natural pentru cutremure şi
alunecări de teren, avizate şi aprobate conform prevederilor art. 1, se cuprind
în planurile de amenajare a teritoriului şi de urbanism în vederea instituirii
măsurilor specifice privind atenuarea riscurilor, realizarea construcţiilor şi
utilizarea terenurilor.
Art. 3. - Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi
Locuinţelor avizează din punct de vedere tehnic hărţile de risc natural pentru
cutremure şi alunecări de teren împreună cu organele de specialitate ale
administraţiei publice centrale şi locale competente potrivit legii.
CAPITOLUL II
Finanţarea elaborării hărţilor de risc natural pentru cutremure şi alunecări de
teren
Art. 4. - (1) Consiliile judeţene şi Consiliul General
al Municipiului Bucureşti au obligaţia să prevadă în bugetele proprii anuale
fondurile necesare finanţării elaborării hărţilor de risc natural.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), pentru
zonele identificate de autorităţile administraţiei publice locale ca avand un potenţial ridicat de risc natural,
finanţarea elaborării hărţilor de risc natural pentru cutremure şi alunecări de
teren se poate asigura în proporţie de pană la 50% de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului
Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, pe baza programelor anuale
aprobate prin ordin al ministrului, în limita fondurilor anuale alocate cu
această destinaţie.
Art. 5. - (1) In vederea
finanţării elaborării hărţilor de risc natural pentru cutremure şi alunecări de
teren de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor
Publice şi Locuinţelor, consiliile judeţene, respectiv primarul general al
municipiului Bucureşti, vor deschide la trezoreriile statului, conform art. 70
din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările
ulterioare, contul 21.46.02.05 „Planuri şi regulamente locale de urbanism, hărţi de risc natural pentru
cutremure şi alunecări de teren".
(2) Conturile prevăzute la alin. (1) se alimentează, pe
măsura necesităţilor, cu sumele prevăzute în bugetul Ministerului Dezvoltării,
Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, reprezentand
transferuri de la bugetul de stat:
a) Ministerul Dezvoltării,
Lucrărilor Publice şi Locuinţelor alocă sume, cu ordin de plată, sub formă de
transferuri, consiliilor judeţene şi Consiliului General al Municipiului
Bucureşti, pe baza cererilor justificative;
b) transferurile primite se cuprind în veniturile bugetului judeţean la capitolul 4202 „Subvenţii primite
din bugetul de stat", subcapitolul 420205 „Planuri şi regulamente locale
de urbanism, hărţi de risc natural pentru cutremure şi alunecări de
teren".
Art. 6. - Pentru fundamentarea necesarului de alocaţii de la bugetul de stat în vederea elaborării
hărţilor de risc natural pentru cutremure şi alunecări de teren se procedează
după cum urmează:
a) compartimentele de specialitate din cadrul
aparatului propriu al consiliilor judeţene, respectiv al Consiliului General al
Municipiului Bucureşti, examinează şi centralizează solicitările primite de la
consiliile locale, precum şi alte zone avand un potenţial ridicat de risc natural identificate în cadrul
teritoriului judeţean, stabilesc priorităţile şi transmit Ministerului
Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, pană la data de 1 mai a anului în curs pentru anul următor, lista
cuprinzand hărţile de risc
natural pentru cutremure şi alunecări de teren, care urmează să fie elaborate,
şi valoarea totală a cheltuielilor prevăzute pentru acestea în bugetul
judeţean, potrivit anexei nr. 1A;
b) Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi
Locuinţelor examinează, centralizează şi prioritizează propunerile consiliilor
judeţene şi ale Consiliului General al Municipiului Bucureşti, pe baza cărora
prezintă Ministerului Economiei şi Finanţelor estimările proprii, în scopul
includerii în proiectul bugetului de stat pentru anul următor, potrivit
modelului prezentat în anexa nr. 1B.
Art. 7. - (1) In limita alocaţiilor
bugetare aprobate prin legea anuală a bugetului de stat, Ministerul
Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor va repartiza şi va comunica
consiliilor judeţene şi Consiliului General al Municipiului Bucureşti
plafoanele aprobate pentru elaborarea hărţilor de risc natural pentru cutremure
şi alunecări de teren.
(2) Pa baza şi în limitele plafoanelor transmise de
Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor şi a plafoanelor
cuprinse în bugetele proprii, consiliile judeţene şi Consiliul General al
Municipiului Bucureşti, în funcţie de priorităţile stabilite, vor comunica
Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor lista cuprinzand lucrările, întocmită conform anexei nr.
1A, precum şi valoarea acestora repartizată pe trimestre,
în limita prevederilor bugetare comunicate.
Art. 8. -In limita plafoanelor aprobate consiliile
judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti vor încheia contracte
de elaborare a hărţilor de risc natural pentru cutremure şi alunecări de teren, cu operatori economici de specialitate, cu respectarea
prevederilor legale în vigoare.
Art. 9. - (1) Compartimentele de specialitate din
cadrul aparatului propriu al consiliilor judeţene, respectiv al Consiliului
General al Municipiului Bucureşti, verifică documentaţia primită, acordă viza
de control financiar propriu şi întocmesc decontul justificativ, care se transmite
Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor în două exemplare pană la data de 5 a lunii următoare
încheierii trimestrului, potrivit modelului prezentat
în anexa nr. 2.
(2) Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi
Locuinţelor, pe baza deconturilor justificative, solicită Ministerului
Economiei şi Finanţelor deschiderea de credite în limita alocaţiilor bugetare
aprobate şi virează sumele consiliilor judeţene sau Consiliului General al
Municipiului Bucureşti, cu ordin de plată, la trezorerii, în contul 21.46.02.05
„Planuri şi regulamente locale de urbanism, hărţi de risc natural pentru
cutremure şi alunecări de teren".
Art. 10. - Preşedinţii consiliilor judeţene şi primarul
general al municipiului Bucureşti răspund, în conformitate cu prevederile art.
23 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi
completările ulterioare, de utilizarea fondurilor primite de la Ministerul
Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor.
Art. 11. - Trimestrial, Ministerul Dezvoltării,
Lucrărilor Publice şi Locuinţelor împreună cu consiliile judeţene şi cu
Consiliul General al Municipiului Bucureşti vor centraliza situaţia
contractelor de elaborare a hărţilor de risc natural pentru cutremure şi
alunecări de teren încheiate, urmand ca fondurile neutilizate să se redistribuie.
Art. 12. - In limita
plafoanelor aprobate şi a priorităţilor stabilite conform prezentei
metodologii, consiliile judeţene, respectiv Consiliul General al Municipiului
Bucureşti, răspund, conform prevederilor legale, de elaborarea hărţilor de risc
natural pentru cutremure şi alunecări de teren, conform prevederilor legale în
vigoare.
CAPITOLUL III
Dispoziţii finale
Art. 13. - (1) Hărţile de risc natural pentru cutremure
şi alunecări de teren au caracter public.
(2) Hărţile de risc vor fi afişate la sediul
primăriilor care au solicitat alocaţii potrivit art. 6 lit. a), într-un loc
vizibil şi accesibil publicului, timp de 3 luni, perioadă în care publicul
poate face observaţii pe care le va consemna într-un registru special deschis
în acest sens la secretariatul primăriilor.
(3) Observaţiile consemnate în registrul special vor
fi analizate şi aprobate, după caz, de consiliul judeţean, respectiv Consiliul
General al Municipiului Bucureşti, care va dispune măsurile corespunzătoare
fiecărei situaţii în parte.
Art. 14. - Informaţiile
furnizate de hărţile de risc pentru cutremure şi alunecări de teren, avizate şi
aprobate conform legii, vor fi introduse în planurile de urbanism general şi
regulamentul local de urbanism, precum şi în planurile de amenajare a
teritoriului judeţean, prin grija autorităţilor administraţiei publice locale
şi a Consiliului General al Municipiului Bucureşti.
Art. 15. - Nivelul finanţării de la bugetul de stat,
prin bugetul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor,
pentru elaborarea hărţilor de risc natural pentru cutremure şi alunecări de
teren nu exonerează consiliile judeţene de a prevedea în bugetele proprii
anuale fondurile necesare finanţării în integralitate a elaborării hărţilor de
risc pentru zonele de risc de pe teritoriul unităţilor
administrativ-teritoriale componente.
Art. 16. -Anexele nr. 1A.1B şi 2 fac parte integrantă
din prezenta metodologie.
ANEXA Nr. 1A la metodologie
Consiliul*)................................................................
LISTA
cuprinzand lucrările
privind elaborarea şi/sau actualizarea hărţilor de risc natural pentru
cutremure şi alunecări de teren
Lista
|
Valoarea
totală
|
Valoarea
rămasă de
executat
|
Valoarea
2000 - din care:
|
Din care în
trimestrul:
|
Termenul
final
|
|
bugetul de
stat prin MDLPL
|
bugetul
consiliului judeţean
|
I
|
II
|
III
|
IV
|
|
Denumirea
lucrării
|
|
Bugetul
MDLPL
|
Bugetul CJ
|
Bugetul
MDLPL
|
Bugetul CJ
|
Bugetul
MDLPL
|
Bugetul CJ
|
Bugetul
MDLPL
|
Bugetul CJ
|
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
|
Total, din care:
A. Lucrări în continuare
1. Consiliul
Judeţean.............................
a) Hartă de risc (elaborare/actualizare)
- etapa I (calificativă)
- etapa a II-a (de detaliu)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total A:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B. Lucrări noi
1. Consiliul Judeţean.................
Hartă de risc (elaborare/actualizare)
- etapa I (calificativă)
- etapa a II-a (de detaliu)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total B:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Preşedinte,
.....................................
Control financiar propriu
Intocmit.
Direcţia generală coordonatoare a activităţii de amenajare a teritoriului şi urbanism a
judeţului
...............................................................................
*) Se completează, după caz, Judeţean sau General al
Municipiului Bucureşti.
ANEXA Nr. 1B la metodologie
Ordonator principal de
credite*)................................................................
LISTA
cuprinzand lucrările
privind elaborarea şi/sau actualizarea hărţilor de risc natural pentru
cutremure şi alunecări de teren
Lista
|
Valoarea
totală
|
Valoarea
rămasă de
executat
|
Valoarea
2000 - din care:
|
Din care în
trimestrul:
|
Termenul
final
|
|
bugetul de
stat prin MDLPL
|
bugetul
consiliului judeţean
|
I
|
II
|
III
|
IV
|
|
Denumirea
lucrării
|
|
Bugetul
MDLPL
|
Bugetul CJ
|
Bugetul
MDLPL
|
Bugetul CJ
|
Bugetul
MDLPL
|
Bugetul CJ
|
Bugetul
MDLPL
|
Bugetul CJ
|
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
|
Total, din care:
A. Lucrări în continuare
1. Consiliul
Judeţean.............................
b) Hartă de risc (elaborare/actualizare)
- etapa I (calificativă)
- etapa a II-a (de detaliu)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total A:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B. Lucrări noi
1. Consiliul Judeţean.................
Hartă de risc (elaborare/actualizare)
- etapa I (calificativă)
- etapa a II-a (de detaliu)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total B:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ministru/Secretar de
stat,
...........................................
Control financiar propriu
Intocmit.
Direcţia generală coordonatoare a activităţii de
amenajare a teritoriului şi urbanism a judeţului
...............................................................................
*) Se completează, după caz, ministerul ordonator
principal de credit.
ANEXA Nr. 2 la metodologie
Consiliul*)......................................
Se aprobă.
Ministru/Secretar de stat
Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice si
Locuinţelor
Vizat.
Director general
Direcţia generală coordonatoare a programului
DECONT JUSTIFICATIV
privind fundamentarea necesarului de alocaţii bugetare pe trimestrul ..../200....
pentru elaborarea sau actualizarea hărţilor de risc
natural pentru cutremure şi alunecări de teren
- mii lei -
Nr. crt.
|
Beneficiarul Denumirea lucrării
|
Numărul şi data
depunerii documentelor
la consiliul*)
|
Numărul şi data contractului
|
Numărul contului şi banca
beneficiarului
|
Valoarea lucrărilor executate
|
Disponibilul la finele trimestrului
precedent
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
1.
2.
|
Consiliul*) Judeţean......................................
Hartă de risc
Consiliul*) Judeţean......................................
|
|
|
|
|
|
|
Total Consiliul*) Judeţean..........................
|
|
|
|
|
|
2.
|
Consiliul*) Judeţean......................................
a)...................................................................
b)...................................................................
Total Consiliul*) Judeţean...............
|
|
|
|
|
|
|
Total Consiliul*)...............
|
|
|
|
|
|
Răspundem pentru legalitatea, necesitatea,
oportunitatea, realitatea şi exactitatea datelor înscrise.
Preşedinte,
......................................
Control financiar propriu
Director,
......................................
*) Se completează, după caz, Judeţean sau General al
Municipiului Bucur