Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Hotărârea Nr.931 din 01.09.2021

privind procedura de desemnare, atribuţiile, modalitatea de organizare a activităţii şi procedura de evaluare a performanţelor profesionale individuale ale consilierului de etică, precum şi pentru aprobarea modalităţii de raportare a instituţiilor şi autorităţilor în scopul asigurării implementării, monitorizării şi controlului respectării principiilor şi normelor privind conduita funcţionarilor publici
ACT EMIS DE: Guvernul Romaniei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 893 din 17 septembrie 2021



SmartCity1

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 625 alin. (1) lit. c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Capitolul IDispoziţii generale Articolul 1Prezenta hotărâre reglementează: a)procedura de desemnare a consilierului de etică; b)atribuţiile şi modalitatea de organizare a activităţii consilierului de etică; c)procedura de evaluare a performanţelor profesionale individuale ale consilierului de etică; d)modalitatea de raportare a instituţiilor şi autorităţilor publice în scopul asigurării implementării, monitorizării şi controlului respectării principiilor şi normelor privind conduita funcţionarilor publici. Articolul 2În înţelesul prezentei hotărâri, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii: a)consilier de etică - statut temporar atribuit unui funcţionar public desemnat de regulă din cadrul compartimentului de resurse umane, cu scopul aplicării eficiente a dispoziţiilor legale referitoare la conduita funcţionarilor publici în exercitarea funcţiilor deţinute, pentru consiliere etică şi monitorizarea respectării normelor de conduită; b)norme/standarde de conduită - regulile de comportament profesional şi civic care rezultă din îndatoririle prevăzute în partea a VI-a titlul II capitolul V secţiunea a 2-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare; c)procedura disciplinară - procedura de lucru a comisiilor de disciplină din cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice; d)consiliere etică - activitatea desfăşurată de consilierul de etică în condiţiile prevăzute la art. 454 lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, în scopul aplicării eficiente de către funcţionarii publici a dispoziţiilor legale referitoare la conduita acestora în exercitarea funcţiilor publice deţinute. Capitolul IIProcedura de desemnare a consilierului de etică Articolul 3
(1) Măsurile organizatorice în vederea desemnării consilierului de etică se aprobă prin act administrativ al conducătorului autorităţii sau instituţiei publice, la propunerea compartimentului de resurse umane, şi trebuie să conţină cel puţin următoarele elemente:a)numărul de consilieri de etică care vor fi desemnaţi în cadrul autorităţii sau instituţiei publice, potrivit dispoziţiilor art. 451 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi procentele aferente atribuţiilor funcţionarului public în exercitarea funcţiei publice pe care o deţine, respectiv atribuţiilor funcţionarului public în exercitarea calităţii de consilier de etică, din totalul atribuţiilor din fişa postului; b)perioada de depunere a dosarelor de candidatură de către funcţionarii publici care manifestă opţiunea de a dobândi calitatea de consilier de etică, precum şi locul depunerii acestora; c)desemnarea persoanei sau, după caz, a persoanelor din cadrul autorităţii sau instituţiei publice, responsabile să verifice îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 452 alin. (6) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, pe baza dosarelor de candidatură depuse de funcţionarii publici; d)perioada de verificare şi de selectare a dosarelor de candidatură depuse de funcţionarii publici; e)modalitatea de evaluare în cadrul interviului prevăzut la art. 4 alin. (4) pentru funcţionarii publici care depun dosare de candidatură şi îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 452 alin. (6) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare; f)perioada de emitere şi comunicare a actului administrativ de desemnare a consilierului de etică.
(2) Actul administrativ privind măsurile organizatorice prevăzute la alin. (1) se aprobă astfel:a)cu minimum 30 de zile calendaristice înainte de intervenirea situaţiei de încetare a calităţii de consilier de etică prevăzute la art. 456 alin. (1) lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare; b)în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data la care intervine una dintre situaţiile de încetare a calităţii de consilier de etică prevăzute la art. 456 alin. (1) lit. a) şi c)-e) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare.
Articolul 4
(1) Funcţionarii publici care manifestă opţiunea de a dobândi calitatea de consilier de etică depun un dosar de candidatură în termenul stabilit potrivit dispoziţiilor art. 3 alin. (1) lit. b), care cuprinde următoarele documente:a)scrisoare de intenţie, din care să rezulte cel puţin următoarele informaţii: motivaţia funcţionarului public pentru a dobândi calitatea de consilier de etică, asumarea faptului că prezintă deschidere şi disponibilitate pentru îndeplinirea atribuţiilor ce revin consilierului de etică, precum şi argumentele care îl recomandă pentru a îndeplini calitatea de consilier de etică; b)copie a actului administrativ de numire a funcţionarului public în funcţia publică deţinută, certificată pentru conformitate cu originalul de către responsabilul din cadrul compartimentului de resurse umane al autorităţii sau instituţiei publice; c)copie a diplomei de licenţă sau, după caz, a diplomei de bacalaureat în cazul prevăzut la art. 452 alin. (8) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, certificate pentru conformitate cu originalul de către responsabilul din cadrul compartimentului de resurse umane al autorităţii sau instituţiei publice; d)declaraţia de integritate, potrivit dispoziţiilor art. 452 alin. (7) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Formatul standard al declaraţiei de integritate este prevăzut în anexa nr. 1.
(3) Ulterior depunerii de către funcţionarii publici a dosarelor de candidatură, persoana sau, după caz, persoanele desemnate prin act administrativ al conducătorului autorităţii sau instituţiei publice potrivit dispoziţiilor art. 3 alin. (1) lit. c) verifică îndeplinirea de către aceştia a condiţiilor prevăzute la art. 452 alin. (6) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare. Rezultatul verificării se comunică conducătorului autorităţii sau instituţiei publice, în perioada stabilită potrivit dispoziţiilor art. 3 alin. (1) lit. d).
(4) În situaţia în care funcţionarii publici care au depus dosare de candidatură îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 452 alin. (6) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, conducătorul autorităţii sau instituţiei publice împreună cu un reprezentant al compartimentului de resurse umane organizează un interviu. În cadrul interviului sunt testate abilităţile de comunicare, precum şi cunoştinţele teoretice ale funcţionarilor publici selectaţi cu privire la normele şi standardele de conduită prevăzute în partea a VI-a titlul II capitolul V secţiunea a 2-a din acelaşi act normativ. Evaluarea candidatului în cadrul interviului se face conform modalităţii de evaluare stabilite în condiţiile prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. e).
(5) Conducătorul autorităţii sau instituţiei publice îl desemnează consilier de etică pe funcţionarul public care a depus dosar de candidatură, îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 452 alin. (6) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, şi a fost declarat „admis" la interviul organizat în condiţiile prevăzute la alin. (4).
(6) În situaţia în care prin act administrativ al conducătorului autorităţii sau instituţiei publice, în condiţiile prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. a), s-a stabilit că în cadrul autorităţii sau instituţiei publice vor fi desemnaţi doi consilieri de etică se aplică dispoziţiile alin. (5).
Articolul 5
(1) În situaţia în care, la expirarea perioadei de depunere a dosarelor de candidatură stabilite potrivit dispoziţiilor art. 3 alin. (1) lit. b), niciun funcţionar public nu a depus un dosar de candidatură, conducătorul autorităţii sau instituţiei publice solicită compartimentului de resurse umane să efectueze o analiză cu privire la funcţionarii publici care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 452 alin. (6) lit. a)-c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Pe baza analizei prevăzute la alin. (1), conducătorul autorităţii sau instituţiei publice solicită funcţionarului public sau, după caz, funcţionarilor publici care îndeplineşte/îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 452 alin. (6) lit. a)-c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, să îi comunice, în termen de două zile lucrătoare, dacă îndeplineşte/îndeplinesc condiţia prevăzută la art. 452 alin. (6) lit. d) din acelaşi act normativ.
(3) Funcţionarii publici care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 452 alin. (6) lit. a)-d) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, pot depune dosar de candidatură în termen de două zile lucrătoare de la expirarea termenului prevăzut la alin. (2).
(4) Verificarea îndeplinirii de către funcţionarii publici care au depus dosare de candidatură a condiţiilor prevăzute la art. 452 alin. (6) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, se face de către persoana sau, după caz, persoanele desemnate în condiţiile prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. c) prin actul administrativ emis de conducătorul autorităţii sau instituţiei publice. Rezultatul verificării se comunică conducătorului autorităţii sau instituţiei publice, în termen de două zile lucrătoare de la data expirării termenului prevăzut la alin. (3).
(5) Prevederile art. 4 alin. (4)-(6) se aplică în mod corespunzător.
Articolul 6
(1) În situaţia în care niciun funcţionar public nu depune dosar de candidatură în condiţiile prevăzute la art. 5 alin. (3), conducătorul autorităţii sau instituţiei publice solicită unui funcţionar public care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 452 alin. (6) lit. a)-c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, să completeze declaraţia de integritate potrivit dispoziţiilor art. 452 alin. (7) din acelaşi act normativ.
(2) Declaraţia de integritate prevăzută la art. 4 alin. (1) lit. d) se completează de funcţionarul public şi se prezintă conducătorului autorităţii sau instituţiei publice în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data solicitării acesteia.
(3) În situaţia în care funcţionarul public îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 452 alin. (6) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, conducătorul autorităţii sau instituţiei publice îl desemnează consilier de etică în condiţiile prevăzute la art. 7 alin. (1).
Articolul 7
(1) Consilierul de etică este desemnat pe o perioadă de 3 ani, prin act administrativ al conducătorului autorităţii sau instituţiei publice, în vederea respectării, monitorizării şi prevenirii încălcării principiilor şi normelor de conduită de către funcţionarii publici din cadrul autorităţii şi instituţiei publice.
(2) În situaţia încetării calităţii de consilier de etică în condiţiile prevăzute la art. 456 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, conducătorul autorităţii sau instituţiei publice, la propunerea compartimentului de resurse umane, emite actul administrativ prevăzut la art. 3.
(3) Funcţionarul public care a îndeplinit calitatea de consilier de etică are posibilitatea de a-şi depune dosarul de candidatură în vederea dobândirii calităţii de consilier de etică în condiţiile prevăzute la art. 452 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare.
(4) Pe perioada desfăşurării activităţii în cadrul autorităţii sau instituţiei publice, în cazul prevăzut la alin. (3) acelaşi funcţionar public poate deţine statutul temporar de consilier de etică pentru o durată de 6 ani.
Articolul 8
(1) În termen de 10 zile calendaristice de la desemnarea consilierului de etică se elaborează fişa postului corespunzătoare funcţiei publice deţinute de consilierul de etică, astfel:a)superiorul ierarhic nemijlocit al funcţionarului public desemnat consilier de etică înaintează compartimentului de resurse umane din cadrul autorităţii sau instituţiei publice propunerea privind conţinutul fişei postului corespunzătoare funcţiei publice deţinute de consilierul de etică. La elaborarea propunerii se respectă procentul din atribuţii rezultat din aplicarea dispoziţiilor art. 3 alin. (1) lit. a); b)compartimentul de resurse umane elaborează fişa postului corespunzătoare funcţiei publice deţinute de consilierul de etică, pe baza propunerii întocmite şi transmise în condiţiile prevăzute la lit. a) şi prin completarea cu atribuţiile prevăzute la art. 454 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare. La elaborarea fişei postului se respectă procentul din atribuţii stabilit potrivit dispoziţiilor art. 3 alin. (1) lit. a); c)fişa postului elaborată potrivit dispoziţiilor lit. b) se semnează de către superiorul ierarhic nemijlocit al funcţionarului public desemnat consilier de etică şi, dacă este cazul, de contrasemnatarul acesteia şi se transmite spre aprobare conducătorului autorităţii sau instituţiei publice; d)fişa postului aprobată potrivit dispoziţiilor lit. c) se înmânează consilierului de etică, pentru luare la cunoştinţă prin semnătură.
(2) Formatul standard al fişei postului corespunzătoare funcţiei publice deţinute de consilierul de etică este prevăzut în anexa nr. 2.
Capitolul IIIAtribuţiile şi modalitatea de organizare a activităţii consilierului de etică Articolul 9
(1) Consilierul de etică exercită atribuţiile prevăzute la art. 454 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Atribuţiile prevăzute la art. 454 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, nu pot fi delegate decât altui consilier de etică, în situaţia prevăzută la art. 451 alin. (2) din acelaşi act normativ.
Articolul 10
(1) Consilierul de etică are obligaţia de a se înregistra în aplicaţia informatică administrată de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici, denumită în continuare Agenţia, pentru realizarea raportării ca urmare a monitorizării modului de aplicare şi respectare a principiilor şi normelor de conduită de către funcţionarii publici din cadrul autorităţii sau instituţiei publice.
(2) Dacă în cadrul autorităţii sau instituţiei publice sunt desemnaţi doi consilieri de etică, numai unul dintre aceştia are atribuţii privind raportarea prevăzută la alin. (1) către Agenţie, stabilite prin fişa postului.
Articolul 11
(1) Activitatea de consiliere etică se desfăşoară în condiţiile prevăzute la art. 454 lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Solicitarea scrisă a funcţionarului public poate fi înmânată consilierului de etică direct sau transmisă prin e-mail şi nu se înregistrează la registratura autorităţii sau instituţiei publice.
(3) Desfăşurarea activităţii de consiliere etică la iniţiativa consilierului de etică are loc pe baza unei solicitări scrise a acestuia, care se comunică funcţionarului public.
(4) Solicitarea scrisă prevăzută la alin. (3) poate fi înmânată funcţionarului public direct sau transmisă prin e-mail şi nu se înregistrează la registratura autorităţii sau instituţiei publice.
(5) Data şi ora şedinţei de consiliere etică se stabilesc şi se comunică de către consilierul de etică.
Articolul 12
(1) Activitatea de consiliere etică se desfăşoară cu respectarea principiului confidenţialităţii, iar în realizarea acesteia consilierul de etică nu se supune subordonării ierarhice.
(2) Pentru desfăşurarea activităţii de consiliere etică, conducătorul autorităţii sau instituţiei publice are obligaţia de a pune la dispoziţia consilierului de etică un spaţiu corespunzător pentru asigurarea caracterului confidenţial al acestei activităţi.
(3) Activitatea de consiliere etică se desfăşoară în cadrul unor şedinţe de consiliere etică, pe baza următoarelor criterii minimale:a)complexitatea aspectelor care trebuie soluţionate pentru adoptarea unei conduite conforme cu normele/standardele de conduită de către funcţionarul public; b)identificarea normelor/standardelor de conduită relevante pentru adoptarea unei conduite conforme de către funcţionarul public; c)identificarea modalităţilor de acţiune a funcţionarului public pentru respectarea normelor/standardelor de conduită prevăzute la lit. b); d)recomandările consilierului de etică cu privire la modalitatea de acţiune a funcţionarului public pentru respectarea normelor/standardelor de conduită prevăzute la lit. b).
(4) Numărul de şedinţe de consiliere etică se stabileşte de către consilierul de etică pe baza criteriilor minimale prevăzute la alin. (3) şi se comunică funcţionarului public în cadrul primei şedinţe de consiliere etică. Dacă funcţionarul public consideră că aceste criterii nu pot fi îndeplinite în numărul de şedinţe de consiliere etică stabilit de către consilierul de etică, acesta formulează în scris obiecţiile sale motivate, însoţite de propunerea sa, pe care le comunică consilierului de etică până la data desfăşurării celei de-a doua şedinţe de consiliere etică. În cadrul celei de-a doua şedinţe de consiliere etică, consilierul de etică stabileşte de comun acord cu funcţionarul public numărul şedinţelor de consiliere etică. Dacă nu se ajunge la un acord, prevalează decizia consilierului de etică în ceea ce priveşte numărul şedinţelor de consiliere etică.
(5) Şedinţele de consiliere etică pot avea loc numai în timpul programului de lucru al funcţionarului public consiliat.
(6) Durata unei şedinţe de consiliere etică este de maximum o oră.
Articolul 13
(1) Solicitările scrise privind activitatea de consiliere etică desfăşurată în exercitarea atribuţiei prevăzute la art. 454 lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi recomandările verbale sau scrise formulate de consilierul de etică se înscriu într-un registru de evidenţă a activităţii de consiliere etică, păstrat de consilierul de etică. Registrul de evidenţă a activităţii de consiliere etică se întocmeşte în vederea realizării analizelor şi rapoartelor prevăzute la art. 454 din acelaşi act normativ.
(2) La registrul de evidenţă a activităţii de consiliere etică prevăzut la alin. (1) nu are acces nicio persoană, indiferent de calitatea, funcţia şi nivelul ierarhic al acesteia, cu excepţia organelor de urmărire penală şi a instanţelor de judecată, la solicitarea acestora, în condiţiile prevăzute la art. 170 alin. (1) din Legea nr. 135/2010 privind Codul de procedură penală, cu modificările şi completările ulterioare.
(3) Consilierul de etică este obligat să nu divulge identitatea funcţionarului public care face obiectul consilierii etice niciunei persoane, indiferent de calitatea, funcţia şi nivelul ierarhic al acesteia, cu excepţia organelor de urmărire penală şi a instanţelor de judecată, la solicitarea acestora, în condiţiile prevăzute la art. 170 alin. (1) din Legea nr. 135/2010 privind Codul de procedură penală, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu excepţia situaţiei prevăzute la art. 451 alin. (4) teza a doua din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare.
(4) În situaţiile prevăzute la alin. (3), consilierul de etică are obligaţia de a aduce la cunoştinţa conducătorului autorităţii sau instituţiei publice, în scris, aspectele semnalate de funcţionarul public în cadrul şedinţelor de consiliere etică care pot constitui o faptă penală, precum şi de a sesiza organele de urmărire penală.
(5) Modelul registrului de evidenţă a activităţii de consiliere etică este prevăzut în anexa nr. 3.
Articolul 14Dacă din consilierea etică a unui funcţionar public rezultă necesitatea consilierii etice a altui funcţionar public, se aplică în mod corespunzător prevederile art. 11 alin. (1), (3)-(5). Articolul 15În vederea exercitării atribuţiei prevăzute la art. 454 lit. d) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, consilierul de etică are obligaţia de a-şi actualiza continuu cunoştinţele cu privire la cadrul normativ în domeniul eticii şi integrităţii, la cadrul normativ privind drepturile cetăţenilor în relaţia cu administraţia publică, respectiv în relaţia cu autoritatea sau instituţia publică, precum şi cu privire la jurisprudenţa în domeniu. Pentru organizarea sesiunilor de informare a funcţionarilor publici, consilierul de etică are dreptul de a utiliza orice mijloc de informare din cadrul autorităţii sau instituţiei publice. Articolul 16
(1) În vederea exercitării atribuţiei prevăzute la art. 454 lit. f) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, sesizările şi reclamaţiile formulate de cetăţeni şi de ceilalţi beneficiari ai activităţii autorităţii sau instituţiei publice cu privire la comportamentul personalului care asigură relaţia directă cu cetăţenii se înaintează consilierului de etică în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la înregistrarea acestora la structura din cadrul autorităţii sau instituţiei publice cu competenţă în soluţionarea acestora sau, după caz, la comisia de disciplină.
(2) Consilierul de etică analizează aspectele prezentate în sesizările şi reclamaţiile prevăzute la alin. (1), iar pentru prevenirea încălcării principiilor şi normelor de conduită de către funcţionarii publici care asigură relaţia directă cu cetăţenii din cadrul autorităţii sau instituţiei publice formulează recomandări cu caracter general, fără a interveni în activitatea comisiei de disciplină, în cazul în care fapta a fost sesizată şi ca abatere disciplinară.
(3) Recomandările cu caracter general formulate se comunică de către consilierul de etică funcţionarilor publici care asigură relaţia directă cu cetăţenii din cadrul autorităţii sau instituţiei publice, prin orice mijloc de informare din cadrul autorităţii sau instituţiei publice.
Articolul 17Consilierul de etică are dreptul şi obligaţia de a participa la programe de formare şi perfecţionare profesională în domeniul eticii, organizate în condiţiile art. 451 alin. (7) şi art. 458 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 18
(1) Consilierul de etică răspunde pentru modul de îndeplinire a atribuţiilor prevăzute la art. 454 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, în condiţiile prevăzute la art. 492 din acelaşi act normativ.
(2) Consilierul de etică întocmeşte un raport de activitate prin care prezintă activitatea desfăşurată pe parcursul perioadei evaluate în exercitarea atribuţiilor prevăzute la art. 454, cu excepţia celor prevăzute la lit. a) şi b), din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, pe care îl înaintează conducătorului autorităţii sau instituţiei publice.
(3) La încetarea calităţii de consilier de etică, funcţionarul public care a avut această calitate are obligaţia de a preda noului consilier de etică, în termen de 10 zile lucrătoare de la data desemnării acestuia, pe bază de proces-verbal de predare-preluare, documentaţia rezultată din îndeplinirea atribuţiilor prevăzute la art. 454 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare.
(4) Consilierul de etică asigură arhivarea documentaţiei rezultate din îndeplinirea atribuţiilor prevăzute la art. 454 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit procedurii aplicabile în cadrul autorităţii sau instituţiei publice în care îşi desfăşoară activitatea.
Capitolul IVProcedura de evaluare a performanţelor profesionale individuale ale consilierului de etică Articolul 19
(1) Evaluarea performanţelor profesionale individuale ale consilierului de etică reprezintă aprecierea obiectivă a performanţelor profesionale individuale ale acestuia, prin compararea gradului şi a modului de îndeplinire a obiectivelor individuale şi a criteriilor de performanţă stabilite cu rezultatele obţinute în mod efectiv.
(2) Evaluarea performanţelor profesionale individuale ale consilierului de etică se realizează potrivit dispoziţiilor art. 455 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, cu aplicarea dispoziţiilor art. 485 şi a anexei nr. 6 din acelaşi act normativ, pentru un an calendaristic, în perioada cuprinsă între 1 ianuarie-31 martie din anul următor perioadei evaluate.
(3) Punctajul final al evaluării performanţelor profesionale individuale ale consilierului de etică este media ponderată a notelor rezultate ca urmare a realizării componentelor evaluării performanţelor profesionale individuale ale acestuia prevăzute la art. 21 şi 22.
(4) Punctajul final prevăzut la alin. (3) se calculează prin aplicarea următoarei formule:Pf = (n1 × p1)/100 + (n2 × p2)/100, unde: Pf - punctajul final; n1 - nota pentru componenta prevăzută la art. 20 lit. a); n2 - nota pentru componenta prevăzută la art. 20 lit. b); p1 - ponderea obiectivelor pentru componenta prevăzută la art. 20 lit. a); p2 - ponderea obiectivelor pentru componenta prevăzută la art. 20 lit. b).
(5) Calificativul final al evaluării performanţelor profesionale individuale ale consilierului de etică se stabileşte pe baza punctajului final, în condiţiile legii.
(6) Raportul de evaluare întocmit potrivit dispoziţiilor alin. (2) nu se aprobă.
(7) Formatul standard al raportului de evaluare a performanţelor profesionale individuale ale consilierului de etică este prevăzut în anexa nr. 4.
Articolul 20Evaluarea performanţelor profesionale individuale ale consilierului de etică prevăzută la art. 19 alin. (1) are două componente: a)aprecierea obiectivă a performanţelor profesionale individuale ale acestuia, prin compararea gradului şi a modului de îndeplinire a obiectivelor individuale şi a criteriilor de performanţă stabilite cu rezultatele obţinute în mod efectiv de funcţionarul public în exercitarea atribuţiilor aferente funcţiei publice pe care o ocupă; b)aprecierea obiectivă a performanţelor profesionale individuale ale acestuia, prin compararea gradului şi a modului de îndeplinire a obiectivelor individuale şi a criteriilor de performanţă stabilite cu rezultatele obţinute în mod efectiv de acesta în exercitarea atribuţiilor prevăzute la art. 454, cu excepţia celor prevăzute la lit. a) şi b), din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 21
(1) Componenta evaluării performanţelor profesionale individuale ale consilierului de etică prevăzută la art. 20 lit. a) se realizează de către superiorul ierarhic nemijlocit şi se contrasemnează în condiţiile legii.
(2) Ponderea obiectivelor individuale stabilite de către superiorul ierarhic nemijlocit al funcţionarului public care deţine calitatea de consilier de etică, din totalul obiectivelor individuale, este aceeaşi cu ponderea atribuţiilor aferente exercitării funcţiei publice pe care o deţine consilierul de etică din totalul atribuţiilor din fişa postului, stabilită potrivit dispoziţiilor art. 3 alin. (1) lit. a).
(3) Prevederile art. 485 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale anexei nr. 6 la acelaşi act normativ se aplică în mod corespunzător pentru realizarea componentei evaluării performanţelor profesionale individuale prevăzute la art. 20 lit. a).
Articolul 22
(1) Componenta evaluării performanţelor profesionale individuale ale consilierului de etică prevăzută la art. 20 lit. b) se realizează de către conducătorul autorităţii sau instituţiei publice şi nu se contrasemnează.
(2) Ponderea obiectivelor individuale stabilite de către conducătorul autorităţii sau instituţiei publice, din totalul obiectivelor individuale, este aceeaşi cu ponderea atribuţiilor ce revin consilierului de etică din totalul atribuţiilor din fişa postului, stabilită potrivit dispoziţiilor art. 3 alin. (1) lit. a).
(3) Pentru realizarea componentei evaluării performanţelor profesionale individuale prevăzute la art. 20 lit. b) se aplică prevederile art. 485 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, ale capitolului 3 şi ale pct. II - Criterii de performanţă pentru funcţionarii publici de execuţie al capitolului 5 din anexa nr. 6 la acelaşi act normativ.
(4) La realizarea componentei evaluării performanţelor profesionale individuale prevăzute la art. 20 lit. b) se ia în considerare şi raportul de activitate al consilierului de etică prevăzut la art. 18 alin. (2).
Articolul 23
(1) Evaluarea performanţelor profesionale individuale ale consilierului de etică se poate realiza şi ulterior perioadei prevăzute la art. 19 alin. (2), în situaţia în care raportul de serviciu al acestuia este suspendat pe parcursul întregii perioade de evaluare.
(2) În situaţia prevăzută la alin. (1), evaluarea se realizează în termen de 5 zile lucrătoare de la reluarea activităţii.
(3) Evaluarea parţială a performanţelor profesionale individuale ale consilierului de etică se realizează pentru o altă perioadă decât cea prevăzută la art. 19 alin. (2), în oricare dintre următoarele situaţii:a)cele prevăzute la art. 15 din anexa nr. 6 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare; b)la încetarea calităţii de consilier de etică, în condiţiile legii.
(4) În situaţiile prevăzute la alin. (3) evaluarea parţială se realizează pentru componenta evaluării performanţelor profesionale individuale ale consilierului de etică prevăzută la art. 20 lit. a) şi/sau b), după caz, şi este luată în considerare la evaluarea performanţelor profesionale individuale realizată potrivit dispoziţiilor art. 19.
(5) Evaluarea parţială se realizează în termen de 10 zile lucrătoare de la data intervenirii situaţiilor prevăzute la alin. (3).
Articolul 24
(1) Constituie activitate necorespunzătoare în exercitarea calităţii de consilier de etică obţinerea unei note cuprinse între 1,00 şi 2,50, ca urmare a realizării componentei evaluării performanţelor profesionale individuale prevăzute la art. 20 lit. b).
(2) În situaţia în care nota rezultată ca urmare a realizării componentei evaluării performanţelor profesionale individuale ale consilierului de etică este cea prevăzută la alin. (1), conducătorul autorităţii sau instituţiei publice sesizează Agenţia cu privire la activitatea considerată necorespunzătoare în termen de 5 zile lucrătoare de la evaluare, cu anexarea documentelor justificative, inclusiv a raportului de activitate al consilierului de etică prevăzut la art. 18 alin. (2), şi solicită cercetarea situaţiei.
(3) Agenţia cercetează situaţia sesizată şi formulează propuneri, pe care le înaintează conducătorului autorităţii sau instituţiei publice, în termen de 10 zile lucrătoare de la primirea solicitării prevăzute la alin. (2). Agenţia poate solicita informaţii sau documente necesare pentru soluţionarea sesizării.
(4) Prevederile art. 456 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, se aplică în mod corespunzător.
Capitolul VModalitatea de raportare a instituţiilor şi autorităţilor publice în scopul asigurării implementării, monitorizării şi controlului respectării principiilor şi normelor privind conduita funcţionarilor publici Articolul 25
(1) Raportarea autorităţilor şi instituţiilor publice în scopul asigurării implementării, monitorizării şi controlului respectării principiilor şi normelor privind conduita funcţionarilor publici, denumită în continuare raportarea, reprezintă completarea şi transmiterea către Agenţie a informaţiilor privind:a)respectarea normelor de conduită de către funcţionarii publici; b)implementarea procedurilor disciplinare în cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice.
(2) Raportarea se realizează de către consilierii de etică din cadrul autorităţilor şi instituţiilor în cadrul cărora sunt stabilite funcţii publice potrivit dispoziţiilor art. 385 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, în aplicaţia informatică administrată de Agenţie pe pagina de internet www.anfp.gov.ro la secţiunea „consilier de etică".
(3) Pe baza informaţiilor prevăzute la alin. (1) lit. a), consilierii de etică au obligaţia de a elabora anual un raport privind respectarea normelor de conduită în cadrul autorităţii sau instituţiei publice, care se publică pe site-ul propriu în primul trimestru al anului ulterior celui pentru care se întocmeşte raportul.
Articolul 26Metodologia de completare şi transmitere a informaţiilor privind implementarea principiilor şi a standardelor de conduită, precum şi a procedurilor disciplinare în cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice se aprobă prin ordin al preşedintelui Agenţiei, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Articolul 27Raportarea se face între 1 ianuarie-25 februarie a fiecărui an, pentru perioada 1 ianuarie-31 decembrie a anului anterior raportării. Articolul 28
(1) Colectarea internă a informaţiilor privind respectarea normelor de conduită de către funcţionarii publici şi implementarea procedurilor disciplinare în cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice se realizează potrivit procedurilor stabilite la nivelul fiecărei autorităţi şi instituţii publice.
(2) Compartimentele de resurse umane şi preşedinţii comisiilor de disciplină au obligaţia de a pune la dispoziţia consilierilor de etică datele necesare completării şi transmiterii informaţiilor către Agenţie, în condiţiile şi la termenele reglementate.
Articolul 29
(1) Informaţiile privind respectarea normelor de conduită de către funcţionarii publici şi implementarea procedurilor disciplinare în cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice completate şi transmise potrivit prevederilor prezentei hotărâri şi ale metodologiei de completare şi transmitere a informaţiilor privind implementarea principiilor şi a standardelor de conduită, precum şi a procedurilor disciplinare în cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice sunt centralizate şi prelucrate de Agenţie pe baza unor programe informatice.
(2) Pe baza informaţiilor prevăzute la alin. (1), Agenţia elaborează raportul anual privind monitorizarea implementării principiilor şi a standardelor de conduită, precum şi a procedurilor disciplinare în cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice, pe care îl publică pe pagina de internet a instituţiei în primul semestru al anului ulterior perioadei pentru care se face raportarea.
(3) Agenţia prezintă în cuprinsul raportului prevăzut la alin. (2) şi lista instituţiilor şi autorităţilor publice care nu au completat şi transmis informaţiile privind respectarea normelor de conduită de către funcţionarii publici, precum şi pe cele privind implementarea procedurilor disciplinare în cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice.
Capitolul VIDispoziţii tranzitorii şi finale Articolul 30Orice activitate care implică prelucrarea datelor cu caracter personal, realizată în aplicarea dispoziţiilor referitoare la desemnarea, atribuţiile, modalitatea de organizare a activităţii şi procedura de evaluare a performanţelor profesionale individuale ale consilierului de etică, precum şi în legătură cu celelalte activităţi ale autorităţilor şi instituţiilor publice desfăşurate în scopul implementării, monitorizării şi controlului respectării principiilor şi normelor privind conduita funcţionarilor publici, se realizează cu respectarea prevederilor legislaţiei privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, inclusiv în ceea ce priveşte confidenţialitatea şi securitatea prelucrărilor. Articolul 31
(1) În termen de cel mult 60 de zile calendaristice de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, în cadrul fiecărei autorităţi şi instituţii publice se desemnează consilierul de etică potrivit dispoziţiilor prezentei hotărâri.
(2) Până la desemnarea consilierului de etică potrivit dispoziţiilor alin. (1), funcţionarii publici care exercită atribuţii de consiliere etică şi monitorizarea respectării normelor de conduită la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri îşi continuă activitatea.
(3) În termen de 10 zile calendaristice de la data desemnării consilierului de etică potrivit dispoziţiilor alin. (1):a)se elaborează fişa postului corespunzătoare funcţiei publice deţinute de consilierul de etică, potrivit dispoziţiilor art. 8; b)se stabilesc obiectivele individuale şi indicatorii de performanţă asociaţi.
Articolul 32Ordinul preşedintelui Agenţiei prevăzut la art. 26 se aprobă în termen de 30 de zile calendaristice de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. Articolul 33 Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU FLORIN-VASILE CÎŢU Contrasemnează: Viceprim-ministru, Kelemen Hunor Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei, Cseke Attila Zoltán Preşedintele Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, Liviu Mălureanu Secretarul general al Guvernului, Tiberiu Horaţiu Gorun p. Ministrul muncii şi protecţiei sociale, Mihnea-Claudiu Drumea, secretar de stat Ministrul afacerilor interne, Lucian Nicolae Bode Bucureşti, 1 septembrie 2021. Nr. 931.
ANEXA Nr. 1DECLARAŢIE DE INTEGRITATE1) Autoritatea sau instituţia publică*: ........ ................ ................ .......... Sediul: ........ ................ ................ ................ Telefon/Fax: ........ ................ ................ ................ Persoana responsabilă cu protecţia datelor: ........ ................ ................ Scopul prelucrării datelor cu caracter personal şi temei juridic: ........ .........

Funcţia
Numele şi prenumele funcţionarului public care manifestă opţiunea de a dobândi calitatea de consilier de etică: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .............. Datele de contact: E-mail: Telefon:
Declaraţii pe propria răspundere2) Subsemnatul(a), ........ ................ ................ ........., legitimat(ă) cu CI/BI seria ........ ............. numărul ........ ........ ..............., eliberat(ă) de ........ ........ ............ la data de ........ ............., cunoscând prevederile art. 452 alin. (6) lit. f)-j) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, declar pe propria răspundere că: - mi-a fost  - nu mi-a fost  aplicată o sancţiune disciplinară, care nu a fost radiată în condiţiile legii; - este în curs de desfăşurare  - nu este în curs de desfăşurare  faţă de persoana mea cercetare administrativă în cadrul procedurii disciplinare, în condiţiile legii; - s-a dispus  - nu s-a dispus  faţă de persoana mea începerea urmăririi penale pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei; - mă aflu  - nu mă aflu  într-o procedură de evaluare desfăşurată de autoritatea responsabilă de asigurarea integrităţii în exercitarea demnităţii şi funcţiilor publice şi prevenirea corupţiei instituţionale, în condiţiile legii; - mă aflu  - nu mă aflu  în una dintre situaţiile de incompatibilitate cu calitatea de consilier de etică prevăzute de art. 453 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare.

Cunoscând prevederile art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, cu privire la falsul în declaraţii, declar pe propria răspundere că datele furnizate în acest formular sunt adevărate. Data ........ ........ ........... Semnătura ........ ........ .............. 1) Declaraţie de integritate, dată pe propria răspundere a funcţionarului public, în conformitate cu prevederile art. 452 alin. (7) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare. 2) Se va bifa cu „X" varianta de răspuns pentru care candidatul îşi asumă răspunderea declarării. * Datele operatorului de date cu caracter personal cuprinse în anexa nr. 1 vor fi completate potrivit dispoziţiilor art. 13 din Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor) pus în aplicare prin Legea nr. 190/2018, cu modificările ulterioare. ANEXA Nr. 2 FIŞA POSTULUI Nr. ............

Informaţii generale privind postul 1. Denumirea postului ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ........ 2. Nivelul postului ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ 3. Scopul principal al postului ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ .............. Condiţii specifice pentru ocuparea postului2) 1. Studii de specialitate3) ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .............. 2. Perfecţionări (specializări)4) ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ .............. 3. Cunoştinţe de operare/programare pe calculator (necesitate şi nivel) ........ ................ ................ ................ ................ ......... 4. Limbi străine5) (necesitate şi nivel de cunoaştere6)) ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ .......... 5. Abilităţi, calităţi şi aptitudini necesare ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............... 6. Cerinţe specifice7) ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ........... 7. Competenţa managerială (cunoştinţe de management, calităţi şi aptitudini manageriale) ........ ................ ................ ............ Atribuţiile postului8): 1. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............... 2. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ........ 3. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............... 4. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............... 5. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............... 6. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............... 7. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............... 8. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............... Atribuţiile consilierului de etică9): 1. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............... 2. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............... 3. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............... 4. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............... 5. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............... 6. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............... 7. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............... 8. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............... Identificarea funcţiei publice corespunzătoare postului 1. Denumire ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ 2. Clasa ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............. 3. Gradul profesional10) ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .............. 4. Vechimea în specialitate necesară ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............

1) Se va completa cu numele, prenumele şi funcţia conducătorului autorităţii sau instituţiei publice. Se va semna de către conducătorul autorităţii sau instituţiei publice. 2) Se va completa cu informaţiile corespunzătoare condiţiilor prevăzute de lege şi stabilite la nivelul autorităţii sau instituţiei publice pentru ocuparea funcţiei publice corespunzătoare. 3) Pentru funcţiile publice din clasele I şi a II-a, studiile de specialitate se stabilesc în condiţiile prevăzute la art. 20 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificările şi completările ulterioare. Pentru funcţiile publice de conducere se menţionează şi condiţia prevăzută la art. 465 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.4) Se menţionează, dacă este cazul, condiţia privind absolvirea unor perfecţionări/specializări stabilite prin acte normative pentru ocuparea/exercitarea unei funcţii publice şi/sau, după caz, a unor perfecţionări/specializări considerate utile pentru desfăşurarea activităţii în exercitarea funcţiei publice. 5) Dacă este cazul. 6) Se vor stabili pentru fiecare dintre criteriile „citit", „scris" şi „vorbit", după cum urmează: „cunoştinţe de bază", „nivel mediu", „nivel avansat". 7) Se menţionează, dacă este cazul: condiţia specifică prevăzută la art. 465 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, cu privire la obţinerea unui/unei aviz/autorizaţii prevăzut/prevăzute de lege, cu respectarea prevederilor legislaţiei specifice cu privire la îndeplinirea condiţiei; delegări, disponibilitate pentru lucru în program prelungit în anumite condiţii, după caz.8) Se stabilesc pe baza activităţilor care presupun exercitarea prerogativelor de putere publică, în concordanţă cu specificul funcţiei publice corespunzătoare postului; se stabileşte şi procentul potrivit dispoziţiilor art. 8 alin. (1) lit. a) din Hotărârea Guvernului nr. 931/2021 privind procedura de desemnare, atribuţiile, modalitatea de organizare a activităţii şi procedura de evaluare a performanţelor profesionale individuale ale consilierului de etică, precum şi pentru aprobarea modalităţii de raportare a instituţiilor şi autorităţilor în scopul asigurării implementării, monitorizării şi controlului respectării principiilor şi normelor privind conduita funcţionarilor publici. 9) Se stabilesc în conformitate cu prevederile art. 9 din Hotărârea Guvernului nr. 931/2021; se stabileşte şi procentul potrivit dispoziţiilor art. 8 alin. (1) lit. b) din Hotărârea Guvernului nr. 931/2021. 10) Se stabileşte potrivit prevederilor legale.

Sfera relaţională a titularului postului 1. Sfera relaţională internă: a) Relaţii ierarhice: - subordonat faţă de ........ ................ ................ ................ .......... - superior pentru ........ ................ ................ ................ .......... b) Relaţii funcţionale11): ........ ................ ................ ........ ............. c) Relaţii de control: ........ ................ ................ ................ ............. d) Relaţii de reprezentare: ........ ................ ................ ........ ............. 2. Sfera relaţională externă: a) cu autorităţi şi instituţii publice: ........ ................ ................ ............ b) cu organizaţii internaţionale: ........ ................ ................ ................ c) cu persoane juridice private: ........ ................ ................ ................ 3. Limite de competenţă12) ........ ................ ................ ........ ............ 4. Delegarea de atribuţii şi competenţă ........ ................ ........ .............. Întocmit de13): 1. Numele şi prenumele ........ ................ ................ ................ ......... 2. Funcţia publică ........ ................ ................ ................ 3. Semnătura ........ ................ ................ ................ ........ ............. 4. Data întocmirii ........ ................ ................ ................ ........ ........ 1. Numele şi prenumele superiorului ierarhic nemijlocit al funcţionarului public ........ ................ ................ ................ ........ 2. Funcţia ........ ................ ................ ................ ........ ............. 3. Semnătura ........ ................ ................ ................ ................ 4. Data ........ ................ ................ ................ ......... Luat la cunoştinţă de către ocupantul postului 1. Numele şi prenumele ........ ................ ................ ................ ......... 2. Semnătura ........ ................ ................ ................ ........ ............. 3. Data ........ ................ ................ ................ ........ ............. Contrasemnează14) 1. Numele şi prenumele contrasemnatarului: 2. Funcţia ........ ................ ................ ................ ........ ............. 3. Semnătura ........ ................ ................ ................ ........ ............. 4. Data ........ ................ ................ ................ ........ .............

11) Relaţiile funcţionale ale funcţionarului public. 12) Reprezintă libertatea decizională de care beneficiază titularul pentru îndeplinirea atribuţiilor care îi revin. 13) Se întocmeşte potrivit dispoziţiilor art. 8 alin. (1) lit. b) din Hotărârea Guvernului nr. 931/2021 de compartimentul de resurse umane, prin completarea atribuţiilor din fişa postului corespunzătoare funcţiei publice deţinute de consilierul de etică cu atribuţiile prevăzute la art. 454 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, cu respectarea procentului din atribuţii stabilit potrivit dispoziţiilor art. 3 alin. (1) lit. a) din Hotărârea Guvernului nr. 931/2021. 14) Se semnează de către persoana care are calitatea de contrasemnatar, potrivit dispoziţiilor art. 12 alin. (2) şi (3) din anexa nr. 6 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare. ANEXA Nr. 3Model de registru de evidenţă a activităţii de consiliere etică

Nr. crt. Data solicitării scrise privind activitatea de consiliere etică Solicitant funcţionar public/la iniţiativa consilierului de etică Obiectul activităţii de consiliere etică Locul desfăşurării/ Numărul de şedinţe de consiliere etică Funcţia publică deţinută de funcţionarul public consiliat, după nivelul atribuţiilor (înalt funcţionar public/funcţionar public de conducere/funcţionar public de execuţie) Recomandări formulate de consilierul de etică Observaţii Semnătura funcţionarului public consiliat

ANEXA Nr. 4RAPORT DE EVALUARE a performanţelor profesionale individuale ale consilierului de etică 1) Conducătorul autorităţii sau instituţiei publice. 2) Se completează de persoana care realizează evaluarea pentru componenta prevăzută la art. 20 lit. a) din Hotărârea Guvernului nr. 931/2021. 3) Se stabileşte în conformitate cu art. 21 alin. (2) şi reprezintă p1 potrivit dispoziţiilor art. 19 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 931/2021. 4) Reprezintă n1 potrivit dispoziţiilor art. 19 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 931/2021. 5) Dacă este cazul. 6) Se completează în situaţia modificării raportului de evaluare de către contrasemnatar. 7) Se semnează de către persoana care are calitatea de contrasemnatar, potrivit dispoziţiilor art. 12 alin. (2) şi (3) din anexa nr. 6 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare. 8) Dacă este cazul. 9) Se completează în situaţia modificării raportului de evaluare de către contrasemnatar. 10) Se completează de persoana care realizează evaluarea pentru componenta prevăzută la art. 20 lit. b) din Hotărârea Guvernului nr. 931/2021. 11) Se completează cu programele de formare la care funcţionarul public a participat în perioada evaluată, necesare exercitării atribuţiilor prevăzute la art. 454 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare. 12) Se stabileşte în conformitate cu art. 21 alin. (2) şi reprezintă p2 conform art. 19 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 931/2021. 13) Reprezintă n2 conform art. 19 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 931/2021. 14) Se calculează în conformitate cu formula stabilită conform art. 19 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 931/2021. 15) Dacă este cazul. 16) Se completează de către conducătorul autorităţii sau instituţiei publice în situaţia modificării raportului de evaluare în urma admiterii contestaţiei. 17) Se completează dacă raportul de evaluare a fost modificat în urma admiterii contestaţiei.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 931/2021

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 931 din 2021
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 931/2021
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu