Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 905 din  8 noiembrie 1995

pentru aprobarea Regulamentului privind procedurile de organizare a licitatiilor, prezentarea ofertelor si adjudecarea concesionarii, a continutului-cadru al studiului de oportunitate, al caietului de sarcini si al contractului de concesiune pentru construirea si exploatarea de tronsoane de cai de comunicatie terestre - autostrazi si cai ferate

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 277 din 27 noiembrie 1995


SmartCity3


    In temeiul art. 11, 13, 27, 33 si 49 din Ordonanta Guvernului nr. 30/1995 privind regimul de concesionare a construirii si exploatarii unor tronsoane de cai de comunicatie terestre - autostrazi si cai ferate,

    Guvernul Romaniei hotaraste:

    Art. 1
    Se aproba Regulamentul privind procedurile de organizare a licitatiilor, prezentarea ofertelor si adjudecarea concesionarii construirii si exploatarii de tronsoane de cai de comunicatie terestre - autostrazi si cai ferate, prevazut in anexa nr. 1.
    Art. 2
    Se aproba continutul-cadru al studiului de oportunitate, al caietului de sarcini si al contractului de concesiune pentru construirea si exploatarea de tronsoane de cai de comunicatie terestre - autostrazi si cai ferate, potrivit anexelor nr. 2 a), 2 b), 3 a), 3 b) si 4.
    Art. 3
    Anexele nr. 1, 2 a), 2 b), 3 a), 3 b) si 4 fac parte integranta din prezenta hotarare.

              PRIM-MINISTRU
            NICOLAE VACAROIU

                        Contrasemneaza:
                        Ministrul transporturilor,
                        Aurel Novac

                        Ministru de stat,
                        ministrul finantelor,
                        Florin Georgescu

                        Ministrul lucrarilor publice
                        si amenajarii teritoriului,
                        Marin Cristea


    ANEXA 1

                       REGULAMENT

privind procedurile de organizare a licitatiilor, prezentarea ofertelor si adjudecarea concesionarii construirii si exploatarii de tronsoane de cai de comunicatie terestre - autostrazi si cai ferate

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Prezentul regulament stabileste cadrul organizatoric si metodologia de organizare si de desfasurare a licitatiilor si de adjudecare a concesionarii construirii si exploatarii de tronsoane de cai de comunicatie terestre - autostrazi si cai ferate.
    Art. 2
    Regulamentul se aplica pentru concesionarile de infrastructuri de cai de comunicatie terestre - autostrazi si cai ferate, avand ca obiect:
    a) construirea, administrarea, exploatarea si intretinerea unor tronsoane noi sau aflate in executie si neterminate;
    b) modernizarea, dezvoltarea, exploatarea, administrarea si intretinerea unor tronsoane existente.
    Art. 3
    Prin sistemul de licitatie, ofertare-adjudecare, se creeaza ofertantilor conditii egale de obtinere a concesiunii si se asigura concedentului posibilitatea de a alege contractantul cel mai competitiv.
    Art. 4
    Ministerul Transporturilor coordoneaza si controleaza respectarea normelor de organizare si de desfasurare a licitatiilor si adjudecarea concesiunii.

    CAP. 2
    Organizarea licitatiei

    Art. 5
    Organizarea licitatiei se face pe baza hotararii Guvernului de aprobare a concesionarii, a studiului de oportunitate si a caietului de sarcini al concesiunii.
    Art. 6
    Publicarea anuntului de licitatie se face in Monitorul Oficial al Romaniei, in cotidianul Guvernului si in publicatii internationale de specialitate.
    Anunturile publicitare se fac cu minimum 60 de zile inainte de data limita stabilita pentru depunerea ofertei.
    Art. 7
    Anuntul publicitar va cuprinde:
    a) obiectul licitatiei, cu datele necesare privind natura si amplasarea acestuia, denumirea si adresa concedentului;
    b) forma licitatiei;
    c) locul de unde si data de la care se pot cumpara documentele licitatiei;
    d) costul documentelor licitatiei si numarul contului in care se face plata;
    e) locul si data limita de depunere a ofertelor;
    f) locul, ziua si ora desfasurarii licitatiei;
    g) garantia de participare la licitatie.
    Art. 8
    La licitatie pot participa persoane juridice din tara sau din strainatate care indeplinesc conditiile prevazute la art. 25 si 26 din Ordonanta Guvernului nr. 30/1995, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 203 din 1 septembrie 1995.
    Art. 9
    In vederea participarii la licitatie, ofertantul este obligat sa depuna o garantie, stabilita de catre concedent, cu acordul Ministerului Transporturilor.
    Garantia de participare depusa se restituie ofertantilor necastigatori ai licitatiei.
    Garantia de participare depusa se pierde in urmatoarele cazuri:
    - daca ofertantul isi retrage oferta in cursul duratei de valabilitate a acesteia;
    - in cazul ofertantului castigator al licitatiei, daca acesta nu semneaza contractul.

    CAP. 3
    Comisia de licitatie

    Art. 10
    Pentru desfasurarea corespunzatoare a activitatii de licitatie, se instituie, prin ordin al ministrului transporturilor, comisia de licitatie compusa din:
    - reprezentantul Ministerului Transporturilor, avand calitatea de presedinte;
    - reprezentantul Ministerului Finantelor, membru;
    - reprezentantul Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului, membru;
    - 4 sau 6 reprezentanti ai concedentului, membri;
    - 2 specialisti de profil, membri.
    Secretarul comisiei va fi desemnat dintre reprezentantii concedentului.
    Art. 11
    Comisia de licitatie asigura buna desfasurare a procedurii de licitatie si are raspunderile prevazute la art. 19 din Ordonanta Guvernului nr. 30/1995.
    Onorariile membrilor comisiei de licitatie, care nu sunt salariati ai concedentului, se stabilesc de catre organul de conducere al acestuia.

    CAP. 4
    Formele licitatiei

    Art. 12
    Acordarea concesiunii se face, dupa caz, prin:
    a) licitatie publica deschisa fara preselectie;
    b) licitatie publica deschisa cu preselectie;
    c) licitatie publica restransa;
    d) negociere directa.
    Art. 13
    Licitatia publica deschisa fara preselectie se organizeaza intr-o singura etapa, la care poate participa un numar nelimitat de ofertanti interni si externi, care indeplinesc conditiile din documentele licitatiei.
    Art. 14
    Licitatia publica deschisa cu preselectie se organizeaza in doua etape distincte: in prima etapa participa toti ofertantii interesati, care raspund anuntului publicitar, iar in a doua etapa participa numai ofertantii selectionati de organizator in baza indeplinirii conditiilor stabilite la art. 29 din prezentul regulament.
    Analiza si decizia in cazul procedurii de preselectie se face, respectiv se ia, de catre comisia de licitatie.
    Organizatorul licitatiei are obligatia de a comunica tuturor ofertantilor participanti, in scris, rezultatul preselectiei.
    Art. 15
    Licitatia publica restransa se organizeaza in urmatoarele cazuri:
    a) cand interese strategice sau alte interese majore ale statului nu permit tinerea unei licitatii publice deschise;
    b) cand a existat o licitatie publica deschisa anterioara, nefinalizata prin incheierea unui contract de concesiune.
    Art. 16
    Alegerea participantilor la licitatie in conditiile art. 15 din prezentul regulament se face de catre concedent, cu avizul Ministerului Transporturilor. In acest scop, concedentul va emite invitatii de participare la licitatie.
    Art. 17
    Procedura negocierii directe se aplica in cazul in care la licitatie s-a prezentat un singur ofertant, care indeplineste toate conditiile de calificare si criteriile de evaluare, conform documentelor licitatiei.
    Procedura negocierii directe este realizata de catre concedent.
    Adjudecarea concesiunii, potrivit procedurii prevazute la alin. 1 de mai sus, se face in conditiile prevazute la art. 48, 49 si 54-56 din prezentul regulament, care se aplica in mod corespunzator.

    CAP. 5
    Documentele licitatiei

    Art. 18
    Concedentul va elabora documentele licitatiei publice care vor cuprinde:
    a) informatiile si datele tehnico-economice privind obiectul licitatiei;
    b) programul de realizare a lucrarilor ce fac obiectul concesiunii;
    c) caietul de sarcini al concesiunii;
    d) instructiunile pentru ofertanti privind desfasurarea licitatiei;
    e) formularul de oferta si perioada de valabilitate a acesteia;
    f) proiectul de contract de concesiune;
    g) specificatiile tehnice privind executia lucrarilor;
    h) fisele de informare ce urmeaza a fi completate si semnate de catre ofertanti in legatura cu:
    - capacitatea tehnica de realizare a obiectului concesiunii;
    - capacitatea financiara;
    - experienta in realizarea obiectului concesiunii;
    - bonitatea;
    i) criteriile si baremurile de evaluare a ofertelor;
    j) modelul de scrisoare de garantie bancara;
    k) alte conditii si precizari privind elaborarea si prezentarea ofertelor;
    l) forma de constituire a garantiei de participare la licitatie.
    Participantii la licitatie trebuie sa prezinte o copie legalizata de pe certificatul de inmatriculare la Registrul comertului sau un document echivalent care atesta forma juridica a persoanei juridice ofertante.
    Art. 19
    Documentele licitatiei se pun la dispozitia ofertantilor contra cost, de catre organizatorul licitatiei.
    Art. 20
    Organizatorul licitatiei este obligat sa comunice ofertantilor in timp util orice modificare a documentelor licitatiei.

    CAP. 6
    Oferta

    Art. 21
    Oferta reprezinta documentul intocmit de catre participantul la licitatie, care exprima angajamentul ferm al acestuia de a realiza obiectul concesiunii.
    Oferta este secreta si se depune, in vederea participarii la licitatie, la organizatorul acesteia.
    Art. 22
    Oferta este ferma si are caracter definitiv si obligatoriu in ceea ce priveste continutul acesteia.
    Art. 13
    Continutul ofertei trebuie sa cuprinda cel putin:
    - formularul de oferta si perioada de valabilitate a acesteia;
    - proiectul de contract de concesiune;
    - fisele de informare privind: capacitatea tehnica si organizatorica de realizare a obiectului concesiunii, capacitatea financiara, experienta in domeniu, bonitatea, alte conditii si precizari;
    - scrisoarea de garantie bancara;
    - forma de constituire a garantiei de participare la licitatie;
    - conceptia privind modalitatea de exploatare si intretinere a lucrarilor;
    - credibilitatea si calitatea programului financiar propus;
    - programul de esalonare a executiei lucrarilor in concordanta cu sursele de finantare;
    - capacitatea financiara de a asigura derularea concesiunii fara credite garantate de stat;
    - nivelul tarifelor de utilizare;
    - garantii si facilitati care se cer a fi asigurate de stat;
    - durata concesiunii;
    - redeventa;
    - nivelul cheltuielilor destinate consultantului independent, care vor fi suportate de catre concesionar;
    - conceptia referitoare la utilizarea pentru constructie, exploatare si intretinere a fortei de munca, a materialelor si echipamentelor din Romania;
    - capacitatea si experienta manageriala.
    Art. 24
    In cazul licitatiei publice deschise fara preselectie, al licitatiei publice restranse si al negocierii directe, oferta trebuie sa contina si criteriile prevazute la art. 29 din prezentul regulament.
    Art. 25
    Durata de valabilitate a ofertei se stabileste de catre concedent.
    La stabilirea duratei de valabilitate a ofertei, concedentul va avea in vedere o perioada de timp necesara pentru: studierea si compararea ofertelor; luarea deciziei de adjudecare; comunicarea deciziei de adjudecare; solutionarea contestatiilor; finalizarea negocierilor si semnarea contractului de concesiune.
    In situatii exceptionale, inainte de expirarea duratei initiale de valabilitate a ofertelor, concedentul poate sa prelungeasca durata ofertei cu pana la 30 de zile. Prelungirea duratei de valabilitate peste acest termen se va face cu acordul ofertantilor. Solicitarea si raspunsul se vor face in scris sau telegrafic.
    Art. 26
    Ofertele se depun in conformitate cu instructiunile pentru ofertanti, in doua exemplare, unul original si o copie.

    CAP. 7
    Procedura preselectiei participantilor la licitatie

    Art. 27
    La etapa de preselectie participa persoanele juridice care au raspuns anuntului publicitar prin transmiterea documentelor necesare preselectiei, in termenul stabilit de catre concedent.
    Art. 28
    Organizatorul licitatiei pune la dispozitia persoanelor juridice prevazute la art. 27 din prezentul regulament informatii tehnice si economice cu privire la obiectul licitatiei, precum si documentul ce cuprinde criteriile de preselectie in cadrul licitatiei.
    Art. 29
    Criteriile de preselectie si calificare a persoanelor juridice solicitante sunt urmatoarele:
    a) sa aiba capacitate juridica de a fi parte in contractul de concesiune;
    b) sa nu fie in stare de insolvabilitate;
    c) impotriva lor sa nu fie declansata procedura de lichidare si reorganizare judiciara;
    d) sa aiba experienta in activitatea de concesionare specifica obiectului concesiunii;
    e) sa-si fi indeplinit obligatiile de plata a impozitelor si taxelor legale;
    f) capitalul social care va fi introdus ca un criteriu de calificare sa fie exprimat printr-un plafon ce se va preciza in caietul de sarcini, functie de specificul fiecarei lucrari;
    g) alte criterii in functie de specificul concesiunii, stabilite de concedent.
    Art. 30
    Neintrunirea uneia dintre conditiile de preselectie prevazute la art. 29 din prezentul regulament exclude calificarea in etapa de licitatie propriu-zisa.
    Organizatorul licitatiei va comunica in scris participantilor rezultatul preselectiei in termen de maximum 30 de zile de la data stabilita de concedent pentru depunerea documentatiei necesare preselectiei.
    Art. 31
    Organizatorul licitatiei adreseaza participantilor selectionati invitatia pentru participarea la licitatie.

    CAP. 8
    Desfasurarea licitatiei

    Art. 32
    Participantii la licitatie, fie din tara, fie din strainatate, isi vor declara sediul, respectiv adresa, telefonul, faxul.
    Art. 33
    Oferta se depune direct la concedent in termenul prevazut in anuntul publicitar.
    Oferta se prezinta intr-un plic sigilat pe care vor fi inscrise obiectul licitatiei, numele/denumirea si adresa/sediul concedentului.
    In interiorul acestui plic se vor afla:
    - garantia de participare la licitatie;
    - doua exemplare din oferta, inchise si sigilate in plicuri separate pe care se vor consemna "original" si "copie".
    Pe plicurile interioare se vor inscrie numele/denumirea si adresa/sediul ofertantului, telefonul si faxul. Nu se admit oferte telefonice, telegrafice, telex sau telefax.
    Art. 34
    In ziua stabilita pentru deschiderea ofertelor, ofertantii vor prezenta, la inceperea sedintei, garantia bancara de participare la licitatie, daca nu a fost expediata in plic sigilat. Garantia respectiva este valabila pentru o singura licitatie.
    Art. 35
    Deschiderea plicurilor exterioare se face in sedinta publica de catre comisia de licitatie. Ofertantilor care nu au prezentat garantia de participare li se restituie oferta cu plicurile "original" si "copie" nedeschise, fiind respinsi.
    Pentru ofertele admise, se deschide plicul cu inscriptia "original", celalalt ramanand ca exemplar martor, nedeschis.
    Comisia de licitatie verifica, din punct de vedere formal, existenta tuturor elementelor de licitatie, semnate si parafate.
    In cazul in care lipsesc unele elemente importante care nu modifica oferta, acestea vor fi solicitate ofertantilor pentru a fi completate intr-un termen stabilit de comisia de licitatie.
    Presedintele comisiei de licitatie prezinta urmatoarele elemente esentiale ale ofertei:
    - numele/denumirea ofertantului;
    - redeventa
    - durata concesiunii;
    - termenul de punere in functiune a investitiei.
    Art. 36
    Constatarile comisiei de licitatie din sedinta publica vor fi consemnate pe baza de proces-verbal semnat de membrii acesteia si de catre reprezentantii imputerniciti ai ofertantilor prezenti. In cazul existentei unor obiectii din partea ofertantilor, acestea se vor consemna, de asemenea, in procesul-verbal.
    Art. 37
    Dupa deschiderea plicurilor, comisia de licitatie va proceda, in perioada urmatoare, la analiza si evaluarea ofertelor prin punctaj.
    Art. 38
    Principalele criterii de evaluare a ofertelor prin punctaj sunt:
    a) capacitatea tehnica si organizatorica pentru realizarea lucrarilor la nivelul normelor romanesti si internationale;
    b) conceptia privind modalitatile de exploatare si intretinere a lucrarilor;
    c) credibilitatea si calitatea programului financiar propus, care cuprinde:
    - evaluarea costurilor de constructie;
    - evaluarea costurilor de exploatare si intretinere;
    - surse si conditii de finantare;
    - redeventa;
    d) programul de esalonare a executiei lucrarilor in concordanta cu sursele de finantare;
    e) capacitatea financiara de a asigura derularea concesiunii fara credite garantate de stat;
    f) nivelul tarifelor de utilizare;
    g) garantii si facilitati care se cer a fi asigurate de stat;
    h) durata concesiunii;
    i) conceptia referitoare la utilizarea, pentru constructie, exploatare si intretinere, a fortei de munca, materialelor si echipamentelor din Romania;
    j) capacitatea si experienta manageriala.
    Baremul de punctaj al criteriilor de evaluare a ofertelor se stabileste, in functie de obiectul concesiunii, de catre concedent, cu acordul Ministerului Transporturilor si se va inscrie in caietul de sarcini.
    Art. 39
    Ofertele pentru care s-au transmis notificari de retragere, ofertele intarziate sau ofertele care nu prezinta garantie de participare la licitatie se vor inapoia ofertantilor respectivi, nedeschise.
    Art. 40
    Pe toata perioada desfasurarii licitatiei, comisia de licitatie va asigura confidentialitatea lucrarilor.
    Art. 41
    Orice incercare a unui ofertant de a influenta comisia de licitatie in procesul de examinare, evaluare si comparare a ofertelor, cat si in luarea deciziei cu privire la adjudecarea concesiunii, poate avea ca rezultat respingerea ofertei respective.
    Art. 42
    Comisia de licitatie poate, atunci cand considera necesar, sa solicite ofertantilor precizari sau clarificari la oferta facuta, pentru a putea fi considerata corespunzatoare.
    Comisia de licitatie va respinge ofertele care nu sunt intocmite in conformitate cu prevederile documentelor licitatiei sau la care nu s-au adus cele solicitate la alin. 1.

    CAP. 9
    Calificarea ofertantilor

    Art. 43
    Comisia de licitatie va evalua calificarea ofertantilor in conformitate cu criteriile prevazute la art. 29 din prezentul regulament.
    Art. 44
    Comisia de licitatie va putea cere participantilor la licitatie, fara a aduce atingere dreptului acestora de a-si proteja proprietatea intelectuala sau secretele comerciale, furnizarea si a altor documente doveditoare sau a oricaror informatii considerate utile.
    Art. 45
    Comisia de licitatie poate descalifica un ofertant pe parcursul desfasurarii licitatiei in cazul in care descopera ca informatia pe baza careia s-a facut calificarea acestuia a fost falsa sau inexacta.
    Art. 46
    Calitatea de ofertant calificat nu echivaleaza cu calitatea de ofertant castigator.
    Ofertantilor care nu indeplinesc conditiile de calificare, concedentul le va comunica in scris motivele respingerii si le va restitui garantia de participare la licitatie.

    CAP. 10
    Adjudecarea concesiunii

    Art. 47
    Pe baza analizei, evaluarii si compararii ofertelor participantilor calificati, comisia de licitatie desemneaza ofertantul castigator, potrivit criteriilor si punctajului prevazute la art. 38 din prezentul regulament.
    Art. 48
    In situatia in care se prezinta o singura oferta, aceasta poate fi declarata acceptata de catre comisia de licitatie, daca intruneste conditiile de calificare si criteriile de evaluare, aplicandu-se procedura negocierii directe.
    Art. 49
    Comisia de licitatie emite o hotarare de adjudecare a concesiunii in cinci exemplare; un exemplar pentru concedent, un exemplar pentru Ministerul Transporturilor, un exemplar pentru Ministerul Finantelor, un exemplar pentru Ministerul Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului si un exemplar la dispozitia comisiei de licitatie, pentru evidenta.
    Hotararea de adjudecare a concesiunii este valabila, daca intruneste votul a cel putin 2/3 din numarul membrilor comisiei de licitatie, in care se vor include in mod obligatoriu doua voturi din cele trei ale reprezentantilor Ministerului Transporturilor, Ministerului Finantelor si Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului, desemnati in comisia de licitatie potrivit legii.
    Art. 50
    Dupa adoptarea hotararii de adjudecare, organizatorul licitatiei o va anunta imediat atat ofertantului castigator cat si celor necastigatori, telegrafic, prin telex sau telefax, precum si printr-o scrisoare recomandata cu confirmare de primire, semnata de concedent.
    Art. 51
    Garantia de participare la licitatie pentru ofertantii necastigatori se restituie acestora dupa semnarea contractului de concesiune cu ofertantul castigator sau cel mult la expirarea perioadei de valabilitate a ofertelor.
    Art. 52
    Pentru motive intemeiate, ofertantii necastigatori au dreptul la contestatie. Termenul de contestatie este de 7 zile de la data comunicarii rezultatului licitatiei.
    Contestatia se solutioneaza potrivit art. 30 din Ordonanta Guvernului nr. 30/1995.
    Art. 53
    In situatia anularii licitatiei, organizatorul acesteia comunica hotararea, in scris, tuturor participantilor si inapoiaza garantiile pentru ofertele prezentate. In acest caz, se poate organiza o noua licitatie.
    Art. 54
    Pe baza hotararii de adjudecare, concedentul notifica castigatorului licitatiei, printr-o scrisoare de acceptare a ofertei, invitatia de a incheia contractul de concesiune in termenul de valabilitate a ofertei.
    Art. 55
    In situatia in care nu se incheie contractul de concesiune cu ofertantul castigator, din culpa acestuia, pierde garantia de participare la licitatie, iar comisia de licitatie poate declara castigator al licitatiei pe ofertantul situat pe locul urmator.
    Art. 56
    Ofertantul castigator este obligat, inainte de semnarea contractului de concesiune, sa constituie garantia de buna executie a acestuia prevazuta in caietul de sarcini.

    ANEXA 2a)

                   ELEMENTELE PRINCIPALE
ale studiului de oportunitate pentru concesionarea de autostrazi

    1. Date privind persoana juridica cu functie de concedent:
     1.1. Denumire si sediu
     1.2. Actul de infiintare
     1.3. Forma juridica de organizare
     1.4. Obiectul de activitate.
    2. Date privind obiectul concesiunii:
     2.1. Obiectul concesiunii:
      2.1.1. - Constructia, administrarea, exploatarea si intretinerea unor
tronsoane noi sau aflate in executie si neterminate
           - Modernizarea, dezvoltarea, exploatarea, administrarea si intretinerea unor tronsoane existente
     2.2. Descrierea obiectului concesiunii:
      2.2.1. Amplasament. Descriere
      2.2.2. Caracteristicile tehnice ale obiectului concesiunii
      2.2.3. Principalele volume de lucrari necesare realizarii obiectului concesiunii
      2.2.4. Prezentarea situatiei terenurilor care vor fi ocupate definitiv, potrivit legislatiei in vigoare. Estimarea suprafetelor necesare, natura juridica a proprietatii si evaluarea costului terenului dupa natura si categoria lui
    Valoarea despagubirilor pentru terenurile ce urmeaza a fi expropriate
      2.2.5. Analiza de impact asupra mediului
      2.2.6. Costul estimat al lucrarilor care fac obiectul concesiunii
      2.2.7. Propuneri de solutii in conformitate cu restrictiile impuse de legislatia romana in vigoare:
    - Planuri la scara 1:25000-1:5000
    - Profil longitudinal la scara 1:25000-1:5000
    - Planuri generale ale spatiilor de odihna, servicii si altele
    - Solutii constructive pentru lucrari de arta (poduri, pasaje etc.)
    - Alte detalii pentru lucrari
     2.3. Inventarul bunurilor care se pun la dispozitia concesionarului de catre concedent (terenuri, studii, proiecte, constructii, instalatii, echipamente, utilaje etc.)
    Descrierea bunurilor
    Valoarea acestor bunuri.
    3. Titlul juridic al detinerii obiectului concesiunii
    4. Analiza preliminara a fezabilitatii economice si financiare:
     4.1. Date estimative privind traficul rutier pe reteaua de drumuri situata pe culoarul autostrazilor care fac obiectul concesiunii.
      4.1.1. Traficul atras pe autostrada.
      4.1.2. Structura traficului.
      4.1.3. Dinamica traficului.
     4.2. Perceperea tarifelor de utilizare
    Nivelul tarifelor prevazute pe tipuri de autovehicule si incasari previzionate
     4.3. Elemente privind determinarea redeventei
     4.4. Modalitati de plata a redeventei
     4.5. Durata de recuperare a investitiei
     4.6. Analiza economica si financiara
     4.7. Durata propusa a concesiunii.
    5. Justificarea economico-sociala a investitiei:
     5.1. Ocuparea fortei de munca:
    - pentru executia lucrarilor
    - pentru exploatare
     5.2. Dezvoltarea de activitati economice:
    - pentru executie (materiale, materii prime, echipamente etc.)
    - in timpul exploatarii:
        - activitati comerciale
        - activitati turistice
        - altele asemenea
     5.3. Efecte economice:
    - reducerea efortului bugetar
    - reducerea distantelor de transport
    - reducerea cheltuielilor de exploatare a vehiculelor
    - economia de timp
    - valoarea investitiei care ramane in patrimoniul statului.
    6. Alte date si elemente de luat in considerare in ceea ce priveste oportunitatea concesionarii.

    ANEXA 2b)

                    ELEMENTELE PRINCIPALE
ale studiului de oportunitate pentru concesionarea unor tronsoane de cale ferata

    1. Date privind persoana juridica cu functie de concedent:
     1.1. Denumire si sediu
     1.2. Actul de infiintare
     1.3. Forma juridica de organizare
     1.4. Obiectul de activitate.
    2. Date privind obiectul concesiunii:
     2.1. Obiectul concesiunii:
      2.1.1. Constructia, administrarea, exploatarea si intretinerea unor tronsoane de cale ferata noi sau aflate in executie si neterminate
      2.1.2. Modernizarea, dezvoltarea, exploatarea, administrarea si intretinerea unor tronsoane de cale ferata existente.
    Pot face obiectul concesiunii, potrivit conventiei partilor, si activitatile economice accesorii care vor fi organizate de catre concesionar
     2.2. Descrierea obiectului concesiunii:
      2.2.1. Amplasament (localizarea geografica, administrativa etc.)
             Descriere
      2.2.2. Prezentarea situatiei terenurilor care vor fi ocupate definitiv, potrivit legislatiei in vigoare:
             - Estimarea suprafetelor necesare
             - Categoria terenurilor
             - Natura juridica a proprietatii si evaluarea costului terenului dupa natura si categoria lui
             - Valoarea despagubirilor pentru terenurile care urmeaza a fi expropriate
      2.2.3. Inventarul bunurilor care se pun la dispozitia concesionarului de catre concedent (terenuri, studii, proiecte, constructii, instalatii, utilitati, dotari, utilaje etc.)
             Descrierea bunurilor
             Valoarea acestor bunuri
      2.2.4. Caracteristicile tehnice ale obiectului concesiunii (conform normelor specifice interne sau necesare de realizat la nivelul normelor europene, cat si a celor internationale la care Romania a aderat sau este parte)
      2.2.5. Principalele cantitati si volume de lucrari necesare realizarii obiectului concesiunii.
      2.2.6. Costul estimat al lucrarilor ce fac obiectul concesiunii
      2.2.7. Analiza de impact asupra mediului
      2.2.8. Propuneri de solutii in conformitate cu restrictiile impuse de legislatia romana in vigoare:
      - Planuri de amplasare la scara 1:25000-1:5000
      - Plan general la scara 1:1000
      - Profiluri longitudinale la scara 1:25000-1:5000
      - Planuri generale ale spatiilor de odihna, servicii si altele
      - Solutii constructive (poduri, tuneluri, consolidari etc.)
      - Alte piese desenate (planuri, sectiuni de arhitectura etc.).
    3. Titlul juridic al detinerii obiectului concesiunii
    4. Analiza preliminara a fezabilitatii economice si financiare:
     4.1. Date estimative privind traficul feroviar pe tronsoanele de cale ferata care fac obiectul concesiunii privind:
      4.1.1. Estimarea traficului
      4.1.2. Structura traficului
      4.1.3. Dinamica traficului
     4.2. Perceperea tarifelor
     4.3. Nivelul tarifelor si al incasarii previzionate
     4.4. Analiza economica si financiara
     4.5. Durata de recuperare a investitiilor
     4.6. Elemente privind determinarea redeventei
     4.7. Modalitati de plata a redeventei
     4.8. Durata propusa a concesiunii.
    5. Justificarea economico-sociala a concesiunii:
     5.1. Ocuparea fortei de munca privind:
          - proiectarea
          - executia lucrarilor
          - exploatarea caii ferate
     5.2. Dezvoltarea de activitati economice privind:
          - executia (materiale, materii prime, echipamente etc.);
          - exploatarea:
            - activitati comerciale
            - activitati turistice
            - altele asemenea
     5.3. Efecte economice privind:
          - valoarea investitiei care ramane in patrimoniul concedentului
          - reducerea efortului bugetar
          - reducerea distantelor de transport
          - reducerea cheltuielilor de exploatare
          - reducerea timpului de parcurs.
    6. Alte date si elemente de luat in considerare in ceea ce priveste oportunitatea concesionarii.


    ANEXA 3a)

                     CONTINUTUL-CADRU
al caietului de sarcini pentru concesionarea de autostrazi

    CAP. 1
    Obiectul concesiunii

    1. Obiectul concesiunii
    2. Descrierea obiectului concesiunii
    3. Caracteristicile generale ale lucrarilor
    4. Elaborarea si aprobarea proiectelor:
    - elaborarea studiilor si a proiectelor se asigura de catre concesionar pe cheltuiala acestuia;
    - concedentul pune la dispozitia concesionarului toate studiile si proiectele elaborate pana la data semnarii contractului de concesiune;
    - in concordanta cu programul general de executie, anexa la contractul de concesiune, concesionarul intocmeste graficul de elaborare a studiilor si a proiectelor, care va fi aprobat de concedent in baza raportului intocmit de catre consultantul independent;
    - elaborarea studiilor si a proiectelor se va face conform prevederilor legale din Romania si vor fi aprobate de catre concedent;
    - concedentul va fi reprezentat, in relatiile cu concesionarul, prin consultant independent, care, in baza contractului de consultanta incheiat cu acesta, urmareste, verifica si avizeaza graficele si documentatiile mai sus mentionate;
    - contractul de consultanta se va incheia pe baza de licitatie. Lista consultantilor participanti la licitatie va fi agreata si de catre concesionar;
    - valoarea contractului de consultanta va fi inclusa in montajul financiar al concesiunii.

    CAP. 2
    Constructia autostrazilor

    1. Terenurile necesare realizarii obiectului concesiunii:
    - suprafetele de teren care sunt ocupate definitiv pentru realizarea obiectului concesiunii sunt in proprietatea publica a statului. Acestea vor fi dobandite de catre concedent pe cheltuiala sa, in conformitate cu prevederile legale, si vor fi puse la dispozitia concesionarului pe durata concesiunii;
    - concesionarul va suporta cheltuielile aferente suprafetelor de teren necesare, care sunt ocupate temporar.
    2. Executia lucrarilor:
    - angajarea executiei lucrarilor se face de catre concesionar, in conditiile prevazute de lege;
    - pentru executia lucrarilor se vor incheia contracte cu agenti economici de profil, persoane juridice romane sau straine;
    - se vor respecta prevederile specificatiilor tehnice, aprobate de catre concedent;
    - concedentul, prin consultant, isi rezerva dreptul de control si verificare a executiei lucrarilor, prin efectuarea de incercari si teste, pe tot parcursul executiei. Concesionarul are obligatia sa furnizeze concedentului toate detaliile si instrumentatia necesara.
   3. Programul de executie a lucrarilor:
    - programul general de executie a lucrarilor care fac obiectul concesiunii se intocmeste de catre concesionar si se aproba de concedent ca si eventualele modificari.
    - receptia lucrarilor se va efectua de catre o comisie numita de concesionar, din care vor face parte si reprezentanti desemnati de concedent;
    - punerea in exploatare a unui tronson de autostrada se face dupa ce o comisie numita de catre Ministerul Transporturilor, din care fac parte si reprezentanti ai concesionarului verifica si consemneaza indeplinirea tuturor conditiilor si a reglementarilor tehnice in vigoare cu privire la confortul si siguranta circulatiei rutiere.
    5. Lucrari suplimentare:
    - executia unor lucrari suplimentare se face cu acordul concedentului atunci cand lucrarile suplimentare sunt solicitate de catre concedent, se vor stabili si sursele de finantare.
    6. Drepturile si obligatiile concesionarului:
    - concesionarul se bucura de toate drepturile oferite de legea romana pentru agentii economici;
    - concesionarul are obligatia sa respecte legile romane pe toata durata concesiunii in toate actiunile pe care le intreprinde pentru realizarea contractului;
    - concesionarul nu va putea instraina activele concesiunii si nici nu le va putea folosi in afara scopului concesiunii.
    7. Cheltuieli in sarcina concesionarului:
    - toate cheltuielile necesare proiectarii, constructiei, exploatarii si intretineri autostrazii ce fac obiectul contractului de concesiune.
    8. Exploatarea constructiilor si instalatiilor:
    - concesionarul are obligatia sa asigure continuitatea traficului rutier, in conditii de confort si securitate si sa mentina toate lucrarile si instalatiile in buna stare de functionare, conform prevederilor regulamentului de exploatare a autostrazilor, aprobat de concedent;
    - concesionarul poate asigura serviciile pentru utilizatori (alimentare cu carburanti, service auto, moteluri, restaurante, activitati comerciale etc.), in spatiile de odihna si servicii care vor fi definite in contract.
    9. Reglementari si masuri de politie rutiera:
    - concesionarul trebuie sa se conformeze tuturor prevederilor legale, privind controlul traficului rutier si al securitatii utilizatorilor autostrazii.
    10. Intreruperi si restrictii de circulatie:
    - concesionarul are obligatia de a lua toate masurile in vederea semnalizarii si dirijarii traficului rutier, atunci cand intervin perturbatii generate de executia unor lucrari de intretinere, exploatare sau de alte cauze de forta majora.
    11. Obligatii cu privire la asigurarea serviciilor publice:
    - concesionarul se va conforma prevederilor legale privind asigurarea exercitiului functiunii organelor de politie, pompieri, salvare, protectie civila, aparare nationala si altele asemenea;
    - concesionarul va asigura paza si protectia tuturor obiectivelor, prin angajati proprii sau prin servicii contractate cu societati specializate.

    CAP. 3
    Regimul financiar al concesiunii

    1. Evaluarea costurilor de realizare a obiectului concesiunii
    2. Surse de finantare;
    - proprii ale concesionarului;
    - credite interne sau externe angajate de concesionar;
    - alte surse.
    3. Garantii ale statului:
    - evidentierea resurselor financiare care angajeaza garantia statului, planificate pe durata concesiunii.
    4. Regimul garantiei de buna executie a concesionarului
    5. Bunuri care se pun la dispozitia concesionarului:
    - inventarul si valoarea lucrarilor si bunurilor existente, care se pun la dispozitia concesionarului de catre concedent pe durata concesiunii.
    6. Facilitati acordate de stat:
    - facilitati asigurate de stat in favoarea concesionarului, potrivit reglementarilor in vigoare;
    - acoperirea diferentelor de tarif de la bugetul de stat in situatiile in care din anumite considerente statul impune tarife de exploatare care sunt sub nivelul celor convenite potrivit prevederilor contractuale.
    7. Rambursarea creditelor
    8. Tarife de utilizare:
    - modalitatea de stabilire a nivelului tarifelor pentru utilizarea autostrazilor;
    - tarifele se stabilesc diferentiat pe tipuri de autovehicule, pe km parcurs;
    - conditii privind regimul de modificare a tarifelor.
    9. Perceperea tarifelor de utilizare:
    - se va preciza sistemul adoptat pentru perceperea tarifelor pe diferite sectiuni de autostrada si modalitatile tehnice utilizate in acest scop.
    10. Scutiri de plata a tarifelor de utilizare:
    - se vor preciza actvitatile pentru care vehiculele respective sunt exceptate de la plata tarifelor de utilizare.
    11. Exploatare instalatiilor anexe:
    - concesionarul poate asigura serviciile pentru utilizatori in spatiile de odihna si servicii speciale amenajate, direct sau prin inchidere, cu respectarea normelor legale.
    12. Cheltuieli pentru consultanta:
    - concesionarul va varsa periodic in contul concedentului sumele stabilite cu titlu de cheltuieli pentru consultantul independent.
    Cuantumul acestor cheltuieli se va stabili prin contractul de concesiune. Modalitatea de plata a consultantei se va stabili prin contractul de consultanta incheiat de catre concedent.
    13. Impozite, taxe si alte venituri datorate bugetului de stat:
    - concesionarii au obligatia sa suporte plata impozitelor si a altor venituri datorate bugetului de stat, prevazute de legislatia romana, beneficiind, la cerere, de toate facilitatile, respectiv de scutirile, exceptarile sau reducerile temporare prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 30/1995 sau de alte reglementari legale, inclusiv de cele instituite prin Legea nr. 35/1991, republicat, in cazul in care concesionarii sunt investitori straini.
    14. Bilanturi anuale:
    - societatea comerciala concesionara va intocmi bilanturi contabile conform reglementarilor legale din Romania, care vor fi puse la dispozitia concedentului.
    15. Modalitati de stabilire a redeventei - elemente de calcul care stau la baza stabilirii redeventei si modalitati de plata
    16. Echilibrul economic al concesiunii:
    - concedentul si concesionarul vor stabili, intr-o anexa la contractul de concesiune, un numar de parametri cu pondere insemnata in montajul financiar de care este conditionat echilibrul economic al concesiunii. In ipoteza in care modificarea unuia dintre acesti parametri va afecta direct echilibrul economic al concesiunii, concedentul se angajeaza sa contribuie la mentinerea acestui echilibru, in limitele care se vor stabili prin contract.

    CAP. 4
    Durata concesiunii
    Durata maxima a concesiunii este cea stabilita prin studiul de oportunitate, aprobat de Guvernul Romaniei.

    CAP. 5
    Raspunderi - sanctiuni

    1 Nerespectarea de catre concesionar a clauzelor contractuale atrage raspunderea pentru dezdaunare si aplicarea de penalitati contractuale.
    2. Prevederile pct. 1 se aplica deopotriva si in cazul nerespectarii clauzelor contractuale de catre concedent.
    3. Concesionarul este obligat la penalitati in caz de intarziere a punerii in functiune a lucrarilor, de neplata a redeventei si in alte situatii stabilite prin contractul de concesiune.
    4. Concedentul datoreaza penalitati in situatia nepunerii la dispozitia concesionarului, in termenul convenit, a terenurilor si in alte situatii stabilite prin contractul de concesiune.

    CAP. 6
    Incetarea concesiunii

    1. La expirarea concesiunii, terenurile, constructiile, instalatiile si celelalte bunuri mobile si imobile aferente concesiunii revin in deplina proprietate publica a statului, reprezentat prin concedent. Acestea vor fi predate in stare buna de functionare si libere de orice sarcini.
    2. Concedentul va analiza, cu cel putin 2 ani inaintea expirarii duratei concesiunii, starea tehnica a lucrarilor, instalatiilor si echipamentelor si va stabili masurile ce se impun a fi luate de catre concesionar in vederea predarii in buna stare a obiectului concesiunii.
    3. Concedentul are dreptul sa achizitioneze, pe baza de contract, materialele aprovizionate si alte bunuri care nu au facut obiectul concesiunii; acestea se vor conveni intre parti, la preturi negociate sau stabilite de un expert neutru.
    4. In functie de situatii specifice, partile vor stabili si alte obligatii in legatura cu preluarea concesiunii.

    CAP. 7
    Decaderea din drepturi a concesionarului

    1. Decaderea din drepturi a concesionarului echivaleaza cu retragerea concesiunii si are drept consecinta incetarea contractului de concesiune din culpa concesionarului.
    2. Decaderea din drepturi se pronunta de catre instanta de judecata.
    3. Aceasta sanctiune se aplica in cazul cand concesionarul:
    a) ignora sistematic prevederile contractului de concesiune;
    b) abandoneaza sau intrerupe activitatile legate de realizarea obiectului concesiunii;
    c) alte situatii care conduc la nerealizarea obiectului concesiunii.
    4. In situatiile prevazute la pct. 3, concedentul va transmite o somatie scrisa concesionarului, cu mentionarea situatiilor care pot conduce la decaderea sa din drepturi. Prin somatie se va acorda un termen pentru inlaturarea deficientelor. In cazul in care situatiile se mentin si dupa expirarea acestui termen, se va sesiza instanta de judecata.
    5. Decaderea din drepturi a concesionarului conduce la incetarea de drept a contractului de concesiune si obliga pe concesionar la acoperirea tuturor prejudiciilor suportate de concedent.

    CAP. 8
    Substituirea concesionarului

    1. Inainte de sesizarea instantei de judecata pentru decaderea din drepturi a concesionarului, concedentul este obligat sa anunte finantatorii lucrarii in vederea exercitarii dreptului de a decide invocarea beneficiului substituirii concesionarului.
    2. Finantatorii vor comunica concedentului intentia lor ferma de a constitui o persoana juridica substitutoare, care va trebui sa posede capacitate financiara si tehnica suficienta pentru a continua concesiunea.
    3. Concedentul este obligat ca, in termen de doua luni de la notificarea persoanei juridice substitutoare, sa comunice confirmarea sa sau motivele respingerii. Lipsa comunicarii prezuma confirmarea tacita a substituirii.
    4. De la data confirmarii exprese sau tacite a substituirii, unitatea substitutoare se bucura de totalitatea drepturilor si isi asuma totalitatea obligatiilor aferente concesiunii.

    CAP. 9
    Renuntarea la concesiune

    1. Concesionarul poate renunta la concesiune in cazul imposibilitatii de a realiza obiectul concesiunii din motive obiective.
    2. Motivatia renuntarii la concesiune va fi analizata de o comisie numita de concedent, formata din specialisti de profil ai acestuia si ai altor autoritati legale competente.
    In cazul in care nu se va ajunge la un acord, se va sesiza instanta de judecata.
    3. Concesionarul poate renunta la concesiune si in cazul in care concedentul nu-si respecta obligatiile de indeplinirea carora este conditionata executarea contractului de concesiune.
    Prevederile pct. 2 alin. 2 sunt deopotriva aplicabile si in aceasta situatie.
    4. In cazul renuntarii la concesiune, partea in culpa este obligata la acoperirea prejudiciilor create.
    5. In cazul exercitarii dreptului concesionarului de renuntare la concesiune in conditiile pct. 3, concedentul va acorda acestuia o suma pentru acoperirea costurilor lucrarilor si a celorlalte cheltuieli suportate de concesionar.

    CAP. 10
    Rascumpararea concesiunii

    1. Concedentul are posibilitatea, cu un preaviz de un an,  de a rascumpara concesiunea dupa epuizarea a 2/3 din durata acesteia.
    2. Rascumpararea concesiunii se face cand interese majore ale statului o impun si se aproba prin hotarare a Guvernului Romaniei.
    3. Concedentul se va substitui concesionarului in drepturi si obligatii fata de terti
    4. Concesionarul va transfera concedentului totalitatea creantelor si datoriilor legate de concesiune.
    5. Concesionarul are dreptul la o indemnizatie de rascumparare calculata pe baza mediei profiturilor exploatarii pe ultimii 5 ani. Aceasta se stabileste pe baza unei expertize acceptate de parti, iar in caz de dezacord, partile se vor adresa instantei de judecata.
    6. Indemnizatia se calculeaza in functie de perioada ramasa pana la expirarea concesiunii, stabilita potrivit contractului de concesiune.

    CAP. 11
    Subconcesionarea

    1. Subconcesionarea obiectului concesiunii se poate face numai cu acordul partilor, fiind supusa aprobarii Guvernului Romaniei.
    2. Activitatile economice accesorii obiectului concesionarii pot fi subconcesionate cu acordul partilor.

    CAP. 12
    Alte dispozitii

    1. Clauze referitoare la personal:
    - in activitatile de executie si exploatare va fi folosita in general forta de munca autohtona.
    2. Reclamatii:
    - eventualele reclamatii impotriva concesionarului sau a personalului acestuia pot fi adresate serviciilor de exploatare ale concesionarului, care vor fi inscrise in registre cu regim de document special, si sunt puse la dispozitia concedentului.
    3. Litigii:
    - litigiile derivate din contractul de concesiune, caietul de sarcini si regulamentul de exploatare sunt de competenta instantelor judecatoresti romane sau a arbitrajului, potrivit legii romane, an cazul cand acestea nu sunt solutionate pe cale amiabila intre parti.
    4. Alte obligatii in raport cu obiectul concesiunii
    5. Caietul de sarcini cuprinde anexe care au, de asemenea, valoare contractuala.

    ANEXA. 3b)

                      CONTINUTUL-CADRU
al caietului de sarcini pentru concesionarea tronsoanelor de cale ferata

    CAP. 1
    Obiectul concesiunii

    1. Denumirea obiectului concesiunii
    2. Descrierea obiectului concesiunii:
    - date necesare determinarii obiectului concesiunii, in conformitate cu studiul de oportunitate, referitoare la situatia actuala a acestuia, pentru cazurile avute in vederea concesionarii .
    3. Caracteristicile generale ale obiectului concesiunii:
    - mentionarea distincta a normelor necesare, cum sunt: interne, europene si internationale, la care Romania a aderat sau la care este parte.

    CAP. 2
    Programul activitatilor ce urmeaza a fi executat de concesionar

    1. Activitatea de proiectare:
    - concedentul pune la dispozitia concesionarului toate studiile si proiectele elaborate, avizele obtinute pana la data semnarii contractului de concesiune;
    - in concordanta cu programul general de executie, anexa la contractul de concesiune, concesionarul intocmeste graficul de elaborare a studiilor si a proiectelor, care va fi aprobat de concedent, in baza raportului intocmit de consultantul independent;
    - elaborarea studiilor si proiectelor se va asigura de catre concesionar pe cheltuiala acestuia, cu respectarea prevederilor legale din Romania in vigoare, si vor fi aprobate de concedent;
    - concedentul va fi reprezentat in relatiile cu concesionarul printr-un consultant independent care, in baza contractului incheiat cu acesta, urmareste, verifica si avizeaza graficele si documentatiile mai sus mentionate. Contractul de consultanta se va incheia pe baza de licitatie. Lista participantilor la licitatie a consultantilor va fi agreata si de concesionar. Valoarea contractului de consultanta va fi inclusa n montajul financiar al concesiunii;
    - modificarile privind documentatia (trasee, amplasare, solutii tehnice etc.), care vor fi convenite prin contract;
    - se descriu cerintele tehnice in sarcina concesionarului, astfel incat acestea sa poata fi verificate;
    - se mentioneaza normativele si reglementarile specifice caii ferate, obligatoriu de respectat de catre concesionar, conditii speciale (protectia mediului, materiale cu regim special, conditii de siguranta in exploatare si altele);
    - modificarile sau derogarile privind solutiile aprobate vor fi vizate de concedent.
    2. Activitatea de executie:
    - evidentierea terenurilor necesare realizarii obiectului concesiunii privind suprafetele de teren care se ocupa definitiv pentru realizarea obiectului concesiunii, ce sunt in proprietatea publica a statului. Acestea vor fi dobandite de catre concedent pe cheltuiala sa, in conformitate cu prevederile legale si vor fi puse la dispozitia concesionarului pe durata concesiunii;
    - concesionarul va asigura suprafetele de teren care sunt ocupate temporar, pe cheltuiala sa;
    - in situatia tronsoanelor de cale ferata incepute si neterminate, se mentioneaza lucrarile ramase de executat, stadiul si starea lor;
    - angajarea executiei lucrarilor se face de catre concesionar, in conditiile prevazute de legea romana;
    - pentru executia lucrarilor se vor incheia contracte cu agentii economici de profil, persoane juridice romane sau straine;
    - se vor respecta prevederile specificatiilor tehnice elaborate de concedent;
    - concedentul isi rezerva dreptul de control si de verificare a executiei lucrarilor privind respectarea proiectelor aprobate si a normelor de calitate prin efectuarea de incercari si teste pe tot parcursul executiei. In acest scop, concesionarul are obligatia sa furnizeze concedentului toate detaliile, documentatia si instrumentatia necesare;
    - programul general de executie a lucrarilor care fac obiectul concesiunii se intocmeste de catre concesionar si se aproba de catre concedent. Eventualele modificari ale programului se analizeaza si se aproba de catre concedent;
    - executia unor lucrari suplimentare se face cu acordul concedentului, atunci cand lucrarile suplimentare sunt solicitate de concedent, stabilindu-se si sursele de finantare;
    - daca este cazul, se precizeaza lucrarile care nu se amortizeaza pe durata concesiunii si regimul acestora.
    3. Punerea in exploatare:
    - receptia lucrarilor executate se va efectua de catre o comisie numita de concesionar, din care vor face parte si reprezentanti desemnati de concedent;
    - punerea in exploatare a unui tronson de cale ferata se face dupa ce o comisie numita de catre Ministerul Transporturilor, din care fac parte si reprezentanti ai concesionarului, verifica si consemneaza indeplinirea tuturor conditiilor si reglementarilor tehnice in vigoare cu privire la confortul si siguranta circulatiei feroviare.
    4. Drepturile si obligatiile concesionarului:
    - concesionarul are obligatia de a indeplini serviciile rezultate din nevoile de aparare nationala conform cerintelor Ministerului Apararii Nationale si legislatiei romanesti in vigoare;
    - concesionarul se bucura de toate drepturile oferite de legea romana pentru agentii economici;
    - concesionarul are obligatia sa respecte legile romane pe toata durata concesiunii, in toate actiunile pe care le intreprinde pentru realizarea contractului de concesiune;
    - concesionarul nu va putea instraina activele concesiunii si nici nu le va putea folosi in afara scopului concesiunii;
    - concesionarul se va conforma prevederilor legale privind asigurarea exercitiului functiunii organelor de politie, pompieri, salvare, protectie civila, aparare nationala si altele asemenea;
    - concesionarul va asigura paza si protectia tuturor obiectivelor, prin angajati proprii sau prin servicii contractate cu societati specializate.
    5. Activitatea de intretinere si exploatare:
    - concesionarul are obligatia sa asigure continuitatea traficului feroviar, in conditii de confort, securitate si siguranta a circulatiei feroviare, sa mentina toate lucrarile si instalatiile in buna stare de functionare, conform prevederilor regulamentelor de exploatare a caii ferate aprobate de concedent;
    - concesionarul are obligatia de a aplica normele, reglementarile si instructiile specifice cailor ferate romane si de a obtine licenta de exploatare de la Ministerul Transporturilor;
    - concesionarul are obligatia sa asigure toate serviciile pentru utilizatori (alimentare energie electrica, termica, apa etc.) in spatiile de exploatare, de odihna, precum si servicii care vor fi definite in contractul de concesiune;
    - concesionarul trebuie sa se conformeze prevederilor specifice privind controlul traficului feroviar si ale normelor de siguranta circulatiei feroviare;
    - concesionarul are obligatia de a lua toate masurile in vederea semnalizarii si dirijarii traficului feroviar, in situatiile in care intervin perturbatii generate de executia unor lucrari de intretinere, exploatare sau alte cauze de forta majora.

    CAP. 3
    Regimul financiar al concesiunii

    1. Costurile totale estimate privind realizarea obiectului concesiunii (proiectare, constructie, exploatare, intretinere etc.)
    2. Surse de finantare:
    - proprii ale concesionarului;
    - credite interne sau externe angajate de concesionar;
    - alte surse.
    3. Garantii:
    - se evidentiaza sursele financiare care angajeaza garantia statului, programate pe durata concesiunii;
    - regimul garantiei de buna executie.
    4. Inventarul, valoarea lucrarilor si a bunurilor existente pe care concesionarul le pune la dispozitia concedentului pe durata concesiunii
    5. Facilitati acordate de stat:
    - facilitati asigurate de stat in favoarea concesionarului;
    - acoperirea diferentelor de tarif de la bugetul de stat in situatiile in care, din anumite considerente, statul impune tarife de exploatare care sunt sub nivelul celor convenite potrivit procedurilor contractuale.
    6. Rambursarea creditelor
    7. Regimul de stabilire a tarifelor de utilizare:
    - modalitati de stabilire a nivelului tarifelor pe km parcurs;
    - conditii privind regimul de modificare a tarifelor;
    - sistemul adoptat pentru perceperea tarifelor pe tronsoane si modalitatile utilizate in acest scop;
    - scutiri privind activitatile care sunt exceptate de la plata tarifelor de utilizare.
    8. Cheltuieli ale concesionarului privind asigurarea serviciilor pentru utilizatori in spatiile de exploatare, odihna si alte servicii, cu respectarea normelor legale
    9. Concesionarul va transmite in contul concedentului valoarea stabilita cu titlu de cheltuieli pentru consultantul independent. Cuantumul acestor cheltuieli se va stabili prin contractul de concesiune.
    Modalitatea de plata a consultantei se va stabili prin contractul de consultanta.
    10. Impozite, taxe si alte venituri datorate bugetului de stat:
    - concesionarii au obligatia sa suporte plata impozitelor si a altor venituri datorate bugetului de stat prevazute de legislatia romana, beneficiind, la cerere, de toate facilitatile, respectiv de scutirile, exceptarile sau reducerile temporare prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 30/1995 sau de alte reglementari legale, inclusiv de cele instituite prin Legea nr. 35/1991, republicata, in cazul in care concesionarii sunt investitori straini.
    11. Echilibrul economic al concesiunii:
    - concedentul si concesionarul vor stabili, intr-o anexa la contractul de concesiune, parametrii cu pondere insemnata in montajul financiar, care trebuie mentinuti pe durata concesiunii si care conditioneaza echilibrul economic al concesiunii;
    - in ipoteza in care modificarea unuia dintre acesti parametri va afecta direct echilibrul economic al concesiunii, concedentul se angajeaza sa contribuie la mentinerea acestui echilibru, in limitele care se vor stabili prin contractul de concesiune.
    12. Bilanturile:
    - concesionarul va intocmi bilanturi contabile conform reglementarilor legale din Romania, care vor fi puse la dispozitia concedentului.

    CAP. 4
    Redeventa

    - Elemente de calcul
    - Modalitati de plata

    CAP. 5
    Durata concesiunii

    Durata maxima a concesiunii este cea stabilita prin studiul de oportunitate aprobat de Guvernul Romaniei.
    Reprezinta unul dintre criteriile principale de adjudecare a licitatiei.

    CAP. 6
    Raspunderi - sanctiuni

    1. Nerespectarea de catre concesionar a clauzelor contractuale atrage raspunderea pentru dezdaunare si aplicarea de penalitati contractuale.
    2. Prevederile pct. 1 se aplica deopotriva si in cazul nerespectarii clauzelor contractuale de catre concedent.
    3. Concesionarul este obligat la penalitati in caz de intarziere a punerii in functiune a lucrarilor, de neplata a redeventei si in alte situatii stabilite de parti in contractul de concesiune.
    4. Concedentul datoreaza penalitati in situatia nepunerii la dispozitia concesionarului, in termenul convenit, a terenurilor si in alte situatii stabilite prin contractul de concesiune.

    CAP. 7
    Incetarea concesiunii

    1. La expirarea concesiunii, terenurile, constructiile, instalatiile si celelalte bunuri mobile si imobile aferente concesiunii revin in deplina proprietate publica a statului, reprezentat prin concedent. Acestea vor fi predate in stare buna de functionare si libere de orice sarcini.
    2. Concedentul va analiza, cu cel putin 2 ani inaintea expirarii duratei concesiunii, starea tehnica a lucrarilor, instalatiilor si echipamentelor si va stabili masurile necesare a fi luate de concesionar in vederea predarii in buna stare a obiectului concesiunii.
    3. Concedentul are dreptul sa achizitioneze, pe baza de contract, materialele aprovizionate si alte bunuri care nu au facut obiectul concesiunii; acestea se vor conveni intre parti, la preturi negociate sau stabilite de catre un expert neutru.
    4. In functie de situatii specifice, partile vor stabili si alte obligatii in legatura cu preluarea concesiunii.

    CAP. 8
    Decaderea din drepturi a concensionarului

    1. Decaderea din drepturi a concesionarului echivaleaza cu retragerea concesiunii si are drept consecinta incetarea contractului de concesiune din culpa concesionarului.
    2. Decaderea din drepturi se pronunta de catre instanta de judecata.
    3. Aceasta sanctiune se aplica in cazul cand concesionarul ignora sistematic prevederile contractului, abandoneaza sau intrerupe activitatile legate de realizarea obiectului concesiunii, precum si alte situatii care conduc la nerealizarea obiectului concesiunii.
    4. In situatiile prevazute la pct. 3, concedentul va transmite o somatie scrisa concesionarului, cu mentionarea situatiilor care pot conduce la decaderea din drepturi. Prin somatie se va acorda un termen pentru inlaturarea deficientelor. In cazul in care situatiile se mentin si dupa expirarea acestui termen, se va sesiza instanta de judecata.
    5. Decaderea din drepturi a concesionarului conduce la incetarea de drept a contractului de concesiune si obliga pe concesionar la acoperirea tuturor prejudiciilor suportate de concedent.

    CAP. 9
    Substituirea concesionarului

    1. Inainte de sesizarea instantei de judecata pentru decaderea din drepturi a concesionarului, concedentul este obligat sa anunte finantatorii lucrarii in vederea exercitarii dreptului de a decide invocarea beneficiului substituirii concesionarului.
    2. Finantatorii vor comunica concedentului intentia lor ferma de a constitui persoana juridica substitutoare, care va trebui sa posede capacitatea financiara si tehnica suficienta pentru a continua concesiunea.
    3. Concedentul este obligat ca in termen de doua luni de la notificarea persoanei juridice substitutoare sa comunice confirmarea sa, sau motivele respingerii. Lipsa comunicarii prezuma confirmarea tacita a substituirii.
    4. De la data confirmarii exprese sau tacite a substituirii, persoana juridica substitutoare se bucura de totalitatea drepturilor si isi asuma totalitatea obligatiilor aferente concesiunii.

    CAP. 10
    Renuntarea la concesiune

    1. Concesionarul poate renunta la concesiune in cazul imposibilitatii realizarii obiectului concesiunii din motive obiective.
    2. Motivatia renuntarii la concesiune va fi analizata de o comisie numita de concedent, formata din specialisti de profil ai acestuia si ai altor autoritati legale competente.
    In cazul in care nu se va ajunge la un acord, se va sesiza instanta de judecata.
    3. Concesionarul poate renunta la concesiune si in cazul in care concedentul nu isi respecta obligatiile de indeplinirea carora este conditionata executarea contractului de concesiune.
    Prevederile pct. 2 alin. 2 sunt deopotriva aplicabile si in aceasta situatie.
    4. In cazul renuntarii la concesiune, partea in culpa este obligata la acoperirea prejudiciilor create.
    5. In cazul exercitarii dreptului concesionarului de renuntare la concesiune in conditiile pct. 3, concedentul va acorda acestuia o indemnizatie pentru acoperirea costurilor lucrarilor si a celorlalte cheltuieli suportate de concesionar.

    CAP. 11
    Rascumpararea concesiunii

    1. Concedentul are posibilitatea, cu un preaviz de un an, de a rascumpara concesiunea dupa epuizarea a 2/3 din durata acesteia.
    2. Rascumpararea concesiunii se face cand interese majore ale statului o impun si se aproba prin hotarare a Guvernului Romaniei.
    3. Concedentul se va substitui concesionarului in drepturi si obligatii fata de terti.
    4. Concesionarul va transfera concedentului totalitatea creantelor si datoriilor legate de concesiune.
    5. Concesionarul are dreptul la o indemnizatie de rascumparare calculata pe baza mediei profiturilor exploatarii pe ultimii 5 ani. Aceasta se stabileste pe baza unei expertize acceptate de parti, iar in caz de dezacord, partile se vor adresa instantei de judecata.
    6. Indemnizatia se calculeaza in functie de perioada ramasa pana la expirarea concesiunii stabilite potrivit contractului de concesiune.

    CAP. 12
    Subconcesionarea

    1. Subconcesionarea obiectului concesiunii se poate face numai cu acordul partilor, fiind supusa aprobarii Guvernului Romaniei.
    Activitatile economice accesorii obiectului concesionarii pot fi subconcesionate cu acordul partilor.

    CAP. 13
    Alte dispozitii

    1. Clauze referitoare la personal:
    - concesionarul este obligat sa respecte dispozitiile legilor in vigoare, referitoare la personalul care lucreaza in cadrul concedentului.
    In mod obligatoriu, se va prelua personalul existent si se va mentine pe o perioada minima, cu asigurarea salariului minim al concedentului;
    - se mentioneaza, de asemenea, obligativitatea respectarii prevederilor legale in vigoare privind protectia sociala;
    - concesionarul are obligatia de a contracta, de regula, lucrarile de proiectare, executie, exploatare si intretinere cu agenti economici de profil, persoane juridice romane, precum si de a folosi forta de munca autohtona.
    2. Alte obligatii in raport cu obiectul concesiunii
    3. Caietul de sarcini cuprinde anexe care au, de asemenea, valoare contractuala.

    ANEXA 4

                      CONTRACT-CADRU DE CONCESIUNE
             pentru autostrazi si tronsoane de cale ferata
    I. Partile contractante
    Intre ............................... , forma juridica ..................
actul de infiintare ......................., cu sediul in ...................... reprezentata prin ................., functia ................... , in calitate de concedent, care actioneaza in numele statului roman, pe de o parte, si .................................., forma juridica ......................., actul de infiintare .................... , cu sediul in ......................,
reprezentata prin .............., in calitate de concesionar, pe de alta parte, in temeiul Hotararii Guvernului nr. ................... din ................ si al adjudecarii la licitatie a concesiunii,
    s-a incheiat prezentul contract de concesiune.
    III. Obiectul contractului
    Art. 1
    Obiectul contractului este (dupa caz):
    a) constructia si exploatarea .... (tronsoane de autostrazi-tronsoane de cai ferate)
   b) modernizarea, dezvoltarea si exploatarea .................. (tronsoane de autostrazi-tronsoane de cai ferate)
   c) exploatarea ....................... (tronsoane de autostrazi-tronsoane de cai ferate) situat in ........................................................
    Obiectul concesiunii este detaliat in oferta adjudecata, anexa la contract.
    Art. 2
    Predarea-primirea obiectului concesiunii se va consemna intr-un proces-verbal ce se va anexa la prezentul contract.
    III. Elementele ofertei acceptate
    Art. 3
    Elementele ofertei acceptate a concesionarului sunt urmatoarele:
    Durata concesionarii este de ... ani, incepand de la data semnarii procesului-verbal de predare-primire, respectiv de la receptia executarii lucrarilor de investitii, potrivit prevederilor caietului de sarcini.
    Pretul concesiunii este o redeventa valorica de ......................anual, conform caietului de sarcini, si se aplica incepand cu data prevazuta in caietul de sarcini.
    Plata redeventei valorice se va face prin modalitatile convenite intre parti prin conturile:
    Contul concedentului nr. ............, deschis la Banca ...................,
    Contul concesionarului nr. .........., deschis la Banca ....................
    Neplata redeventei sau plata cu intarziere a acesteia conduce la aplicarea urmatoarelor penalitati ........................................................
                            (Se vor inscrie efectiv penalitatile)
    Cheltuieli pentru consultantul independent si modalitatile de plata.
    Nivelul cheltuielilor de consultanta se va stabili prin contractul de consultanta, incheiat pe baza de licitatie, potrivit caietului de sarcini.
    Neplata sau plata cu intarziere a acestor cheltuieli conduce la aplicarea urmatoarelor penalitati.........................................................
    IV. Obligatiile partilor
    Art. 4
    Conditiile concrete de executie, modernizare, dezvoltare (dupa caz) si exploatare a tronsonului de .......................... sunt cele prevazute in oferta intocmita conform caietului de sarcini.
    Art. 5
    Concesionarul se obliga sa administreze si sa exploateze obiectul concesiunii cu diligenta maxima pentru a conserva si a dezvolta valoarea acestuia pe toata durata contractului si sa despagubeasca pe concedent pentru pagubele produse din culpa sa, in conditiile stabilite in caietul de sarcini. Obiectul concesionat cu toate instalatiile, dependintele si anexele lui vor fi restituite concedentului, la incetarea concesiunii, gratuit si libere de orice sarcini.
    Concesionarul se obliga sa plateasca redeventa in suma si la termenele stabilite, precum si valoarea contractului de consultanta.
    Se interzice concesionarului de a ceda - partial sau integral - obiectul concesiunii fara autorizarea concedentului si a organelor abilitate potrivit legii. Subconcensionarea se face numai pe baza aprobarii Guvernului, la propunerea Ministerului Transporturilor.
    Prin semnarea contractului, concesionarul confirma ca a luat act de toate conditiile impuse de concedent prin caietul de sarcini si prin anexele la contract si le accepta integral.
    Art. 6
    Concedentul isi rezerva dreptul de control in activitatea concesionarului in urmatoarele sectoare: ........................................................
    (Se vor indica sectoarele din sfera interesului concedentului)
    Controlul privind respectarea de catre concesionar a obligatiilor rezultate din prezentul contract si din celelalte documente ale concesiunii revine Ministerului Finantelor si Ministerului Transporturilor.
    Concesionarul se obliga sa puna la dispozitia organelor de control toate evidentele si informatiile solicitate.
    Art. 7
    Concedentul se obliga sa puna la dispozitia concesionarului, la data inceperii concesiunii, bunurile mobile si imobile, conform celor stabilite prin caietul de sarcini, libere de orice sarcini.
    V. Regimul de stabilire a tarifelor
    Art. 8
    Modul de stabilire a tarifelor (de utilizare a autostrazii si/sau de transport marfuri si calatori) este cel prevazut in caietul de sarcini.
    VI. Clauze referitoare la garantii si asigurari
    Art. 9
    Valoarea garantiei de buna executie a investitiei, modul de constituire a acesteia si modul de restituire dupa punerea in functiune.
    Art. 10
    Valoarea garantiei pentru realizarea contractului de concesiune, modul de constituire si modul de restituire a acesteia dupa predarea obiectului concesiunii catre concedent, dupa expirarea duratei de concesiune.
    Art. 11
    Concesionarul va asigura bunurile concesionate si investitia realizata impotriva tuturor riscurilor.
    VII. Raspunderea contractuala
    Art. 12. - Rezilierea contractului datorita nerespectarii clauzelor contractuale sau a conditiilor din caietul de sarcini prin:
    - nepunerea in functiune a investitiei pana la un termen care poate reprezinta o intarziere cu maximum 50% fata de durata contractata;
    - nerespectarea conditiilor privind exploatarea si intretinerea;
    - neconstituirea garantiilor in conformitate cu prevederile contractuale.
    Pentru nerespectarea obligatiilor prevazute in caietul de sarcini si in contract, partile datoreaza penalitatile convenite potrivit dispozitiilor legale in vigoare.
    Daunele se platesc in masura in care nu sunt acoperite prin penalitati platite si garantii constituite.
    Forta majora - conditiile de aplicabilitate.
    VIII. Clauze privind incetarea concesiunii
    Art. 13
    Incetarea concesiunii se face prin expirarea duratei acesteia. De asemenea, incetarea concesiunii se poate face prin rascumparare, retragerea concesiunii si renuntarea la concesiune. Conditiile in care acestea pot avea loc sunt cele prevazute in caietul de sarcini.
    IX. Litigii
    Art. 14
    Litigiile de orice fel decurgand din executarea prezentului contract de concesiune sunt de competenta instantelor judecatoresti romane sau arbitrajului, potrivit legii romane.
    X. Alte clauze
    Art. 15
    ............................................................................
    XI. Dispozitii finale
    Art. 16
    Modificarea sau adaptarea contractului de concesiune se poate face cu acordul partilor, cu exceptia clauzelor obligatorii prevazute in caietul de sarcini.
    Art. 17
    Contractul de concesiune nu se va incheia, ori, desi incheiat, nu va produce efecte decat dupa constituirea de catre concesionar a garantiei de buna executie, prevazuta in caietul de sarcini.
    Art. 18
    Anexele - caietul de sarcini, procesul-verbal de predare-primire, dupa caz anexa - clauze speciale, fac parte integranta din contract.
    Art. 19
    Prezentul contract de concesiune privind:
............................................................................
s-a incheiat in patru exemplare; cu valoare de original; cate unui pentru fiecare parte contractanta si cate unul pentru organele de control prevazute la art. 6.

           Data ...................

                Concedent,                          Concesionar,


                         -------------------------






SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 905/1995

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 905 din 1995
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 905/1995
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu