În baza prevederilor art. 29, art. 44 alin. (1) şi art. 48 alin. (1) din Regulamentul de organizare şi funcţionare al Camerei Consultanţilor Fiscali, aprobat prin Hotărârea Consiliului superior al Camerei Consultanţilor Fiscali nr. 6/2012,Consiliul superior al Camerei Consultanţilor Fiscali, întrunit în şedinţa din 28 martie 2012, h o t ă r ă ş t e: Articolul 1Se aprobă Regulamentul pentru organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Consiliul superior al Camerei Consultanţilor Fiscali, Comisia de auditori statutari şi Comisia de apel, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Articolul 2Consiliul superior al Camerei Consultanţilor Fiscali, Biroul permanent al Consiliul superior al Camerei Consultanţilor Fiscali şi Secretariatul general vor duce la îndeplinire prevederile prezentei hotărâri. Articolul 3Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Preşedintele Camerei Consultanţilor Fiscali, Daniel Chiţoiu
ANEXĂREGULAMENT pentru organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Consiliul superior al Camerei Consultanţilor Fiscali, Comisia de auditori statutari şi Comisia de apel Capitolul IDispoziţii generale Articolul 1(1) Prezentul regulament cuprinde dispoziţii privind prezentarea, depunerea şi verificarea candidaturilor, analizarea contestaţiilor, procesul electoral şi stabilirea rezultatelor alegerilor.(2) Camera Consultanţilor Fiscali, denumită în continuare Cameră, organizează alegeri pentru membrii Consiliului superior al Camerei, Comisiei de auditori statutari şi Comisiei de apel conform Regulamentului de organizare şi funcţionare al Camerei Consultanţilor Fiscali nr. 6/2012, aprobat prin Hotărârea Consiliului superior al Camerei Consultanţilor Fiscali, şi prezentului regulament.(3) Consiliul superior al Camerei este format din consultanţi fiscali cu bună reputaţie profesională, care şi-au îndeplinit obligaţiile stabilite prin reglementările Camerei şi au participat anual la programul de formare profesională continuă. Consiliul superior al Camerei este format din 15 membri.(4) Comisia de auditori statutari este formată din 3 persoane alese dintre membrii Camerei, care au şi calitatea de auditor şi nu deţin o funcţie în cadrul Camerei sau în cadrul altor organizaţii profesionale. Pentru Comisia de auditori statutari se aleg şi 2 membri supleanţi.(5) Comisia de apel este formată din 5 membri: 3 consultanţi fiscali membri ai Camerei, care nu fac parte din alte organe de conducere ale Camerei, şi 2 reprezentanţi nominalizaţi de Ministerul Finanţelor Publice, din care un reprezentat cu pregătire juridică. Pentru Comisia de apel se aleg şi 2 membri supleanţi. Articolul 2(1) Orice membru al Camerei persoană fizică poate fi ales în Consiliul superior al Camerei sau în Comisia de auditori statutari, respectiv în Comisia de apel, dacă îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:a)are capacitate deplină de exerciţiu la data depunerii candidaturii sale; b)nu a fost sancţionat disciplinar în ultimii 5 ani de Cameră; c)nu deţine o funcţie într-o altă organizaţie profesională; d)şi-a achitat toate obligaţiile faţă de Cameră, inclusiv pentru societăţile comerciale de consultanţă fiscală unde are calitatea de asociat/acţionar şi administrator, la termenele stabilite prin hotărârile acesteia, şi a participat la programul de formare profesională continuă în anul anterior organizării alegerilor; e)a respectat procedura de depunere a candidaturii, prevăzută în prezentul regulament; f)are şi calitatea de auditor, în cazul membrilor Comisiei de auditori statutari. (2) Consiliul superior al Camerei poate cere candidaţilor să dea o declaraţie privind respectarea condiţiilor de eligibilitate prevăzute la alin. (1).(3) Consiliul superior al Camerei respinge candidatura oricărei persoane care refuză să dea declaraţia prevăzută la alin. (2) sau care face o declaraţie falsă ori incompletă. Articolul 3Următoarele categorii de persoane nu pot îndeplini mandatul de auditor statutar al Camerei: a)membrii Consiliului superior al Camerei; b)personalul executiv al Camerei; c)asociaţii, angajaţii, soţii, rudele sau afinii până la gradul al IV-lea ai persoanelor prevăzute la lit. a). Capitolul IIProcedura de depunere a candidaturii Articolul 4(1) Consultantul fiscal care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 va depune la sediul Camerei din str. Alecu Russo nr. 13-19, et. 4, ap. 9, sectorul 2, municipiul Bucureşti, cererea de candidatură, completată după modelul prevăzut în anexa nr. 1, însoţită de copia actului de identitate şi copia carnetului de consultant fiscal, vizat la zi. (2) Consultantul fiscal poate depune candidatura numai pentru una dintre funcţiile eligibile, respectiv: Consiliul superior al Camerei sau Comisia de auditori statutari ori Comisia de apel, după caz.(3) Candidaturile se depun respectându-se calendarul detaliat în „Anunţul privind depunerea candidaturilor“, care va fi postat pe site-ul Camerei. Candidaturile primite după expirarea termenului de depunere nu vor fi luate în considerare.(4) Comisia de validare a candidaturilor, numită potrivit cap. III, va întocmi un proces-verbal în care se va menţiona nominal fiecare candidatură, cu precizarea dacă aceasta a fost depusă în condiţiile prezentului regulament.(5) Candidaturile valabil depuse vor fi păstrate la arhiva Camerei o perioadă de 5 (cinci) ani. Articolul 5Cererea de candidatură va fi însoţită şi de un curriculum vitae, în format european, în care se face o scurtă descriere a propriei activităţi referitoare la:
– acţiuni întreprinse pentru sprijinirea profesiei: organizarea sau participarea la evenimente unde a fost promovată activitatea de consultanţă fiscală, articole publicate pe teme de fiscalitate, susţinerea de cursuri pe teme de fiscalitate în calitate de lector, promovarea în media sau în mediul de afaceri a activităţii de consultanţă fiscală etc.;
– studiile, titlurile ştiinţifice, lucrările ştiinţifice elaborate, cărţi publicate în domeniu, alte tipuri de lucrări de specialitate etc. Capitolul IIIComisia de validare a candidaturilor Articolul 6
(1) Comisia de validare a candidaturilor este compusă din 5 persoane, după cum urmează:
– secretarul general, care este desemnat preşedintele comisiei de validare a candidaturilor;
– directorul Direcţiei de servicii pentru membri;
– directorul Direcţiei de monitorizare, control şi competenţă profesională;
– consilierul juridic;
– un reprezentant nominalizat de Ministerul Finanţelor Publice.
(2) Comisia de validare a candidaturilor are următoarele atribuţii:
– verifică existenţa documentelor specificate la art. 4 alin. (1) şi la art. 5;
– verifică respectarea termenului-limită de depunere a candidaturilor;
– verifică îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 2.
(3) Comisia de validare a candidaturilor va întocmi o listă cu candidaturile admise, care va fi afişată pe site-ul Camerei, inclusiv curriculumul vitae al fiecărui candidat, în termen de 2 (două) zile lucrătoare de la data termenului-limită de depunere a candidaturilor.(4) Eventualele contestaţii referitoare la lista candidaturilor se vor depune în termen de 48 de ore (două zile) de la afişarea listei.(5) Contestaţiile vor fi soluţionate în termen de 2 (două ) zile de către o comisie formată din 3 membri: un membru al Comisiei de apel, un membru al Consiliului superior al Camerei care nu şi-a depus candidatura şi un reprezentant nominalizat de Ministerul Finanţelor Publice. Articolul 7(1) După soluţionarea contestaţiilor, rezultatele se afişează pe site-ul Camerei.(2) Lista candidaturilor elaborată după soluţionarea contestaţiilor rămâne definitivă.(3) Candidaturile care îndeplinesc condiţiile legale vor fi anunţate în Conferinţă de către preşedintele de şedinţă. Articolul 8Candidaturile validate vor fi înscrise pe buletinul de vot în forma aprobată de Consiliul superior al Camerei, în ordinea alfabetică. Buletinele de vot se tipăresc prin grija Camerei, pe suport hârtie. Capitolul IVAlegătorii Articolul 9(1) Membrii Camerei cu drept de vot sunt consultanţii fiscali care şi-au îndeplinit toate obligaţiile faţă de Cameră, la termenele stabilite prin hotărârile acesteia, dar nu mai târziu de data de 31 martie a anului în care se organizează alegeri, şi care au participat la programul de formare profesională continuă în anul anterior organizării alegerilor, conform normelor Camerei.(2) Membrii Camerei cu drept de vot pot fi reprezentaţi în Conferinţă de alţi membri cu drept de vot, în baza unei procuri speciale, autentificată de un notar public sau pentru care un avocat a atestat identitatea părţilor, conţinutul şi data actului, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2.(3) Procurile se depun în original la Secretariatul general, înainte de începerea lucrărilor Conferinţei, făcându-se menţiune despre aceasta în procesul-verbal de şedinţă.(4) Un membru nu poate reprezenta mai mult de 5 persoane. Membrii aleşi şi cei care şi-au depus candidaturile nu pot reprezenta alţi membri. Articolul 10Cu 15 zile înainte de data Conferinţei se va publica pe site-ul Camerei lista alegătorilor, care va cuprinde persoanele care au drept de vot statutar, care se pot prezenta la Conferinţa ordinară şi îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 9 alin. (1). Capitolul VProcedura alegerilor Articolul 11La propunerea consultanţilor fiscali prezenţi în plenul Conferinţei ordinare se alege comisia de numărare a voturilor, formată din 15 membri. Aceasta îşi va alege dintre membrii săi un preşedinte. Articolul 12Comisia de numărare a voturilor are următoarele atribuţii: a)primirea şi distribuirea buletinelor de vot către consultanţii fiscali cu drept de vot; b)numărarea voturilor exprimate şi stabilirea voturilor valabile şi a celor nule; c)stabilirea candidaţilor care au fost aleşi prin întocmirea listei candidaţilor, în ordinea descrescătoare a numărului de voturi valabil obţinute; d)elaborarea unui raport scris către Conferinţă cu privire la desfăşurarea alegerilor; e)întocmirea unui proces-verbal cu privire la rezultatele votului, care se prezintă plenului Conferinţei; f)predarea buletinelor de vot Secretariatului general al Camerei, în vederea sigilării şi păstrării acestora pe o perioadă egală cu cea a mandatului Consiliului superior al Camerei; g)alte atribuţii stabilite de Conferinţă. Articolul 13(1) Alegătorii prezenţi la Conferinţă vor primi un singur buletin de vot.(2) Alegătorii care sunt împuterniciţi de către alţi membri ai Camerei cu drept de vot prin procură vor primi câte un buletin de vot corespunzător fiecărei procuri. Articolul 14Votul „pentru“ se realizează prin bifarea căsuţei din dreptul numelui şi prenumelui candidatului dorit, fără să se depăşească numărul locurilor eligibile. Votul „contra“ se exprimă prin lăsarea intactă a căsuţei din dreptul numelui şi prenumelui candidatului. Articolul 15Buletinele care vor cuprinde un număr mai mare de voturi decât numărul de locuri din care este format/formată Consiliul superior al Camerei, respectiv 15, Comisia de auditori statutari, respectiv 5, şi Comisia de apel, respectiv 5, vor fi anulate. Articolul 16(1) Sunt declaraţi aleşi candidaţii care au întrunit numărul cel mai mare de voturi valabil exprimate.(2) Dintre cei 5 candidaţi declaraţi aleşi în ordine descrescătoare pentru Comisia de auditori statutari, primii 3 candidaţi sunt declaraţii membrii titulari, iar ceilalţi 2 candidaţi membri supleanţi.(3) Dintre cei 5 candidaţi declaraţi aleşi în ordine descrescătoare pentru Comisia de apel, primii 3 candidaţi sunt declaraţii membrii titulari, iar ceilalţi 2 candidaţi membri supleanţi.(4) În caz de egalitate la ultima poziţie validă, candidaţii aflaţi în această situaţie sunt supuşi din nou votului Conferinţei, urmând a fi declarat ales candidatul care a întrunit numărul cel mai mare de voturi.(5) Rezultatul votului se anunţă în plenul Conferinţei de către preşedintele comisiei de numărare a voturilor şi se afişează pe site-ul Camerei. Articolul 17Prevederile prezentului regulament se completează cu prevederile Regulamentului de organizare şi funcţionare al Camerei Consultanţilor Fiscali, aprobat prin Hotărârea Consiliului superior al Camerei Consultanţilor Fiscali nr. 6/2012. Articolul 18Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul regulament. ANEXA Nr. 1la regulament CERERE DE CANDIDATURĂ Subsemnatul/Subsemnata, ........ ................ ................ ................ ........ .............., CNP ........ ................ ........ ............., legitimat/legitimată cu BI/CI/paşaport seria .... nr. ........ ........, emis/emisă la data de........ ............ de ........ ................ ........ .........., domiciliat/domiciliată în localitatea ........ ................ ................ ............, str. ........ ................ ................ ................ ............ nr. ......, bl. ...., sc. ...., et. ..., ap. ....., judeţul/sectorul ........ ........ .........., telefon ........ ........ ........., fax ........ ..............., e-mail ........ ........ ............., având calitatea de consultant fiscal, membru al Camerei Consultanţilor Fiscali, nr. carnet ........../an ............, îmi depun candidatura pentru a fi ales membru în1:........ ................ ................ ................ ........ ........ . Declar pe propria răspundere că la data depunerii prezentei candidaturi2: am capacitate deplină de exerciţiu; nu am fost sancţionat disciplinar în ultimii 5 ani de Camera Consultanţilor Fiscali; nu deţin nicio funcţie într-o altă organizaţie profesională; am achitat obligaţiile faţă de Camera Consultanţilor Fiscali; am participat la programul de formare profesională continuă în anul anterior organizării alegerilor; am şi calitatea de auditor3. În susţinerea cererii mele depun alăturat următoarele:
– BI/CI/paşaport seria ..... nr. ........ .........., emis/emisă la data de............... de............., în copie;
– copia carnetului de consultant fiscal, vizat la zi;
– curriculum vitae.Data ........ .......... Semnătura ........ ........ Domnului Preşedinte al Comisiei de validare a candidaturilor din cadrul Camerei Consultanţilor Fiscali 1 Consiliul superior al Camerei Consultanţilor Fiscali sau Comisia de auditori statutari ori Comisia de apel, după caz. 2 Se bifează căsuţa corespunzătoare. 3 Numai pentru candidaţii la Comisia de auditori statutari. ANEXA Nr. 2la regulament PROCURĂ SPECIALĂ Subsemnatul/Subsemnata, ........ ................ ................ ................ ..............., cetăţean român, domiciliat/domiciliată în ........ ........ ............., str. ........ ................ ........ ........, nr. ........, bl. ......., sc. ........, et. ...., ap. ....., sectorul ........., legitimat cu C.I. seria ............ nr. ........ .............., eliberată de........ .............. la data de........ ........., născut/născută la data de ........ ................, în ........ ........ ..............., având CNP ........ ................ ..............., în calitate de membru cu drept de vot al Camerei Consultanţilor Fiscali din România, nr. carnet ............../an ........., împuternicesc prin prezenta pe ........ ................ ................ ........ .........., cetăţean român, domiciliat în ........ ........ ..............., str. ........ ................ ............. nr. ........., bl. ......., sc. ........, et. ..., ap. ....., sectorul ......., legitimat cu C.I. seria .... nr. ............., eliberată de ............... la data de .............., născut la data de ........ .......... în ........ ................ ..........., având CNP ........ ................ ........ .........., în calitate de membru cu drept de vot al Camerei Consultanţilor Fiscali din România, nr. carnet ............../an .........., să mă reprezinte la Conferinţa naţională a Camerei Consultanţilor Fiscali din România care va avea loc la data de 29 aprilie 2012. În virtutea prezentului mandat, ........ ................ .............. este împuternicit/împuternicită să participe la lucrările Conferinţei naţionale a Camerei Consultanţilor Fiscali din România şi să voteze în numele meu şi pentru mine cu privire la toate problemele aflate pe ordinea de zi a Conferinţei din data de 29 aprilie 2012, inclusiv alegerea membrilor Consiliului superior al Camerei Consultanţilor Fiscali, Comisiei de auditori statutari şi Comisiei de apel.