Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 89 din 21 aprilie 2007

privind adoptarea unor modificari si completari ale Regulamentului de organizare si functionare a Camerei Auditorilor Financiari din Romania

ACT EMIS DE: CAMERA AUDITORILOR FINANCIARI DIN ROMANIA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 543 din 9 august 2007



Conferinţa ordinară a Camerei Auditorilor Financiari din România, întrunită în baza prevederilor art. 11 din Regulamentul de organizare şi funcţionare al Camerei Auditorilor Financiari din România, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 983/2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 634 din 13 iulie 2004, având în vedere prevederile art. 12 lit. m) ale Regulamentului de organizare si funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, hotărăşte:

Art. 1. - Se aprobă modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, conform anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2. - Consiliul Camerei Auditorilor Financiari din România va întreprinde demersurile necesare pentru adoptarea modificărilor şi completărilor Regulamentului de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, conform legii.

Preşedintele Camerei Auditorilor Financiari din România,

Ion Mihăilescu

ANEXĂ

Articol unic. -Anexa la Hotărârea Guvernului nr. 983/2004 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Camerei Auditorilor Financiari din România,'publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 634 din 13 iulie 2004, se modifică şi se completează după cum urmează:

1.   Articolul 2 se completează cu un nou alineat, alineatul (2), cu următorul cuprins:

„(2) In raporturile cu autorităţile publice, Camera este independentă şi se supune numai legii."

2. Articolul 6 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 6. - (1) Camera, prin atribuţiile ce i-au fost conferite de lege, asigură supravegherea exercitării profesiei de auditor financiar.

(2) Camera, în numele statului, organizează, coordonează şi autorizează desfăşurarea activităţii de audit financiar în România. In acest scop, în baza prevederilor art. 5 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/1999, republicată, cu modificările ulterioare, Camera are următoarele atribuţii:

a) elaborarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Camerei, care cuprinde, în principal, prevederi referitoare la:

-   organele de conducere ale Camerei şi modul de desemnare a acestora;

- atribuţiile şi răspunderile Camerei;

-  regulile de atribuire şi retragere a calităţii de auditor financiar;

- cerinţele privind asigurarea pentru riscul profesional în exercitarea activităţii de audit financiar;

- situaţiile de incompatibilitate cu exercitarea activităţii de audit financiar;

- abaterile, sancţiunile şi procedurile disciplinare;

b) elaborarea următoarelor reglementări:

- Codul privind conduita etică şi profesională în domeniul auditului financiar;

- Standardele de audit financiar;

- Programa analitică pentru examenul în vederea accesului la profesia de auditor financiar;

- Normele privind controlul calităţii auditului financiar;

- Normele privind pregătirea profesională continuă a auditorilor financiari;

- Normele minimale de audit financiar;

- Standardele de audit intern;

- Normele de audit intern, în conformitate cu standardele internaţionale în domeniu;

- Normele privind perioada de pregătire practică profesională a stagiarilor în activitatea de audit financiar;

c)  atribuirea calităţii de auditor financiar şi emiterea de autorizaţii pentru exercitarea independentă a acestei profesii, potrivit normelor aprobate referitoare la această materie;

d)   organizarea şi urmărirea programului de pregătire continuă a auditorilor financiari;

e) controlul calităţii activităţii de audit financiar;

f)  promovarea actualizării legislaţiei prin instituţiile abilitate, precum şi a normelor de audit financiar, în concordanţă cu reglementările instituţiilor profesionale europene şi internaţionale;

g) elaborarea şi urmărirea aplicării normelor interne privind activitatea Camerei;

h) retragerea temporară sau definitivă a dreptului de exercitare independentă a profesiei de auditor financiar în condiţiile prevăzute de prezentul regulament;

i) reprezentarea profesiei de auditor financiar din România în raporturile cu instituţiile şi organizaţiile profesionale internaţionale;

j) ţinerea evidenţei auditorilor financiari activi şi nonactivi, persoane fizice şi juridice, prin întocmirea şi actualizarea Registrului auditorilor financiari şi aducerea acestuia la cunoştinţa publicului, conform legii;

k) organizarea susţinerii testului pentru verificarea cunoştinţelor în domeniul financiar-contabil pentru accesul la stagiu şi a examenului de aptitudini profesionale;

l) stabilirea condiţiilor de independenţă care trebuie îndeplinite de persoanele care exercită profesia de auditor financiar;

m) exercitarea prerogativei disciplinare asupra membrilor săi;

n) retragerea temporară sau definitivă a dreptului de exercitare independentă a profesiei de auditor financiar în condiţiile prevăzute de prezentul regulament;

o) sesizarea autorităţii de stat la care se depun situaţiile financiare în condiţiile art. 17 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

p) constatarea săvârşirii contravenţiei prevăzute de art. 33 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/1999, republicată, cu modificările ulterioare, şi aplicarea sancţiunii amenzii;

r) îndeplinirea oricăror alte atribuţii prevăzute de lege sau de prezentul regulament.

(3) Camera elaborează şi alte norme şi proceduri, în limitele competenţelor prevăzute de lege, prin care să se asigure buna sa funcţionare, respectarea dispoziţiilor legale în vigoare şi a normelor adoptate de Cameră în aplicarea acestora, referitoare la auditul financiar şi la organizarea profesiei de auditor financiar.

(4) Reglementările prevăzute la alin. (2) lit. b) se aprobă prin hotărâri ale Consiliului Camerei.

(5)  Camera răspunde în faţa statului, conform legii, pentru legalitatea hotărârilor pe care le adoptă.

(6) Actele juridice încheiate prin organele sale de conducere, în conformitate cu competenţele cu care acestea au fost învestite, sunt considerate actele Camerei."

3. Alineatele (1) şi (3) ale articolului 8 se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„Art. 8. - (1) Camera îşi are sediul în municipiul Bucureşti, Str. Sirenelor nr. 67-69, sectorul 5.

........................................................................................................................................................................ .........................................................

(3) Organele alese cu rol reprezentativ, de conducere, decizie şi control ale Camerei, sunt: Conferinţa, Consiliul Camerei şi Biroul permanent al Consiliului Camerei."

4.   Articolul 11 se completează cu un nou alineat, alineatul (2), cu următorul cuprins:

„(2) Conferinţa ordinară poate fi convocată şi la solicitarea Comisiei de auditori statutari sau a cel puţin o cincime din numărul total al membrilor Camerei cu drept de vot."

5.  La articolul 13, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(3) Membrii cu drept de vot sunt auditorii financiari care si-au îndeplinit toate obligaţiile faţă de Cameră la termenele stabilite prin hotărârile acesteia şi nu'se află în executarea unei sancţiuni disciplinare ori în situaţii de incompatibilitate prevăzute de lege şi de prezentul regulament."

6. Articolul 14 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 14. - Conferinţa extraordinară a Camerei poate fi convocată de Biroul permanent sau la cererea a cel puţin două treimi din numărul membrilor Consiliului Camerei ori a cel puţin o cincime din numărul membrilor Camerei cu drept de vot, care adresează cererea preşedintelui Camerei, specificând în aceasta problemele propuse să fie dezbătute în cadrul Conferinţei extraordinare."

7. Articolul 15 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 15. - Pentru validitatea deliberărilor Conferinţei extraordinare este necesară:

a)  la prima convocare, prezenţa a cel puţin două treimi din numărul membrilor cu drept de vot, iar hotărârile trebuie să fie luate cu votul unui număr de membri, care să reprezinte cel puţin jumătate plus unu din numărul de voturi valabil exprimate;

b)  la a doua convocare, prezenţa a cel puţin jumătate din numărul membrilor cu drept de vot, iar hotărârile trebuie să fie luate cu votul unui număr de membri, care să reprezinte cel puţin jumătate plus unu din numărul de voturi valabil exprimate."

8. Articolul 16 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 16. - Conferinţa extraordinară poate adopta hotărâri în ceea ce priveşte:

a) modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Camerei, conform legii;

b) schimbarea sediului Camerei, conform legii."

9.  La articolul 17, alineatele (2), (3), (5) şi (8) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„(2) Anunţul privind convocarea se afişează pe site-ul Camerei şi se publică în cel puţin două cotidiene de circulaţie naţională şi cuprinde: locul, ziua'şi ora de desfăşurare, precum şi ordinea de zi a Conferinţei.

(3) In cadrul aceluiaşi anunţ se stabilesc locul, ziua şi ora pentru desfăşurarea Conferinţei'la a doua convocare, în caz de neîntrunire a'cvorumului statutar pentru desfăşurarea acesteia la prima convocare.

........................................................................................................................................................................ .........................................................

(5) Membrii Camerei pot fi reprezentaţi în Conferinţă de alţi membri, în baza Normelor de reprezentare la Conferinţa, conform art. 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/1999, republicată, cu modificările ulterioare. Normele de reprezentare la Conferinţă se vor stabili prin hotărâre de Consiliu.

........................................................................................................................................................................ .........................................................

(8) Prin procesul-verbal, semnat de preşedintele şi de secretarii lucrărilor Conferinţei, se constată îndeplinirea formalităţilor referitoare la convocare, data şi locul de desfăşurare a Conferinţei, numărul membrilor prezenţi, numărul de voturi valabil exprimate, dezbaterile în rezumat, hotărârile luate, iar la cererea membrilor, declaraţiile făcute de aceştia în cadrul şedinţei. Hotărârile Conferinţei adoptate în conformitate cu legea sunt obligatorii pentru toţi membrii Camerei şi se aduc la cunoştinţă acestora prin publicare în Monitorul Oficial al României, Partea I, afişare pe site-ul Camerei sau într-un alt mod, potrivit hotărârii Conferinţei."

10.  La articolul 18, alineatul (2) se abrogă, iar alineatele (3), (4) şi (5) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„(3) Orice membru al Camerei, cu excepţia persoanelor juridice, poate fi ales ca membru al Consiliului Camerei, cu condiţia ca:

a) să fi respectat procedura de depunere a candidaturii prevăzută de regulamentul de desfăşurare a alegerilor;

b) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;

c)  împotriva sa să nu se fi hotărât anterior sancţiunea excluderii din Cameră;

d) în ultimii 5 ani anteriori datei depunerii candidaturii sale să nu se fi hotărât de către Cameră vreo sancţiune disciplinară împotriva sa;

e)  să fie la zi cu îndeplinirea obligaţiilor faţă de Cameră, potrivit normelor emise de aceasta;

f)  să nu deţină o funcţie de conducere eligibilă într-un alt organism profesional;

g)  să nu se afle într-o situaţie de incompatibilitate, potrivit prevederilor prezentului regulament.

(4)   Depunerea candidaturii se face în termenul şi pe formularul prevăzute în regulamentul de desfăşurare a alegerilor, la locul prevăzut de acesta.

(5)  Consiliul Camerei poate cere unui candidat să dea declaraţii pe care le consideră necesare privind respectarea condiţiilor de eligibilitate menţionate mai sus. Consiliul Camerei poate' respinge candidatura oricărei persoane care refuză să facă asemenea declaraţii sau care face o declaraţie necorespunzătoare adevărului. In cazul în care un candidat a fost ales membru al Consiliului Camerei şi una sau mai multe dintre declaraţiile sale au fost necorespuhzătoare adevărului, alegerea sa este nulă. Nulitatea produce efecte de la data declarării alegerii şi se constată oricând, prin hotărâre a Consiliului Camerei.'Hotărârile adoptate până la constatarea ei de către Consiliu cu votul celui în cauză rămân valabile."

11.  La articolul 19, alineatele (3) şi (5) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„(3) Votarea se efectuează pe baza unui buletin de vot, în forma aprobată de Consiliul Camerei. Buletinul de vot trebuie să conţină cel puţin numele si prenumele fiecărui candidat.

........................................................................................................................................................................ .........................................................

(5) Conferinţa alege Comisia de votare care îndeplineşte următoarele atribuţii:

a)  primirea buletinelor de vot şi distribuirea acestora către auditorii financiari cu drept de vot;

b)   numărarea voturilor exprimate şi stabilirea voturilor valabile şi a celor nule;

c) stabilirea candidaţilor care au fost aleşi;

d) elaborarea unui raport scris către Conferinţă cu privire la rezultatele votării;

e)   predarea buletinelor de vot structurii cu atribuţii de secretariat din cadrul aparatului executiv al Camerei, în vederea sigilării şi păstrării acestora pe o perioadă egală cu mandatul Consiliului Camerei;

f) alte atribuţii stabilite de Conferinţă."

12. La articolul 20, alineatele (3), (4) şi (5) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„(3) Orice membru al Consiliului Camerei poate comunica în scris acestuia intenţia sa cu privire la retragerea din Consiliu, iar de la data demisiei locul său devine vacant.

(4) In cazul vacantării din orice motive a unui loc în Consiliul Camerei se procedează potrivit prevederilor alin. (2), cu menţiunea că mandatul noului membru încetează la expirarea mandatului celui pe care l-a înlocuit sau, după caz, la data încetării cauzei de suspendare a membrului titular.

(5) Consiliul Camerei nu poate funcţiona legal în condiţiile în care o treime sau mai mult din numărul locurilor acestuia au devenit vacante, iar acestea nu au fost ocupate conform prevederilor alin. (2)."

13. Articolul 21 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 21. - Calitatea de membru al Consiliului Camerei încetează de drept în una dintre următoarele situaţii:

a) pierderea calităţii de membru al Camerei;

b) condamnarea penală definitivă pentru infracţiuni incompatibile cu calitatea de membru al Consiliului Camerei;

c)  pe data rămânerii definitive a hotărârii de sancţionare disciplinară a persoanei respective;

d) în cazul absenţei nejustificate de la 4 şedinţe consecutive ale Consiliului Camerei;

e) demisie;

f) imposibilitate definitivă a îndeplinirii mandatului;

g) deces."

14. Articolul 22 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 22. - Consiliul Camerei se întruneşte lunar şi ori de câte ori se consideră necesar, la cererea preşedintelui sau cel puţin a unei treimi din numărul membrilor săi. Convocarea şedinţelor se face prin structura cu atribuţii de secretariat din cadrul aparatului executiv."

15.  La articolul 24, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(3) Secretariatul Consiliului păstrează procesele-verbale ale tuturor şedinţelor într-un registru special întocmit în acest scop. Procesele-verbale trebuie semnate de toţi membrii Consiliului Camerei în şedinţa imediat următoare celei la care se referă."

16.  La articolul 26, alineatele (1) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„Art. 26. - (1) Consiliul Camerei are următoarele atribuţii:

a) asigură executarea hotărârilor conferinţelor Camerei;

b)  asigură condiţiile pentru administrarea şi gestionarea patrimoniului Camerei, potrivit legii;

c)  stabileşte strategia şi proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli al Camerei, pe care le supune aprobării Conferinţei;

d)  prezintă spre aprobare Conferinţei strategia, raportul de activitate pe perioada anterioară, situaţiile financiare, bugetul de venituri şi cheltuieli şi proiectul programului de activitate al Camerei;

f)  aprobă contractul colectiv de muncă, statul de funcţii şi politica de personal ale Camerei;

g) aprobă normele privind desfăşurarea activităţii curente a aparatului executiv al Camerei, care cuprind atribuţiile şi responsabilităţile structurilor executive, precum şi raporturile dintre acestea;

h) stabileşte anual indemnizaţiile membrilor Consiliului Camerei, ai Biroului permanent al Consiliului Camerei, ai Comisiei de auditori statutari şi ai Comisiei de apel;

i) desemnează un membru al Consiliului pentru a reprezenta Camera pe lângă autoritatea administraţiei publice centrale în domeniul finanţelor publice, conform legii;

j) desemnează un membru al Consiliului Camerei pentru a reprezenta auditorii nonactivi.

........................................................................................................................................................................ .........................................................

(3) In baza cerinţei exprese a Consiliului Camerei, hotărârile acestuia vor fi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform legii."

17.  La articolul 27, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(3) In calitate de reprezentant legal al Camerei, preşedintele semnează hotărârile Conferinţei, ale Consiliului Camerei şi ale Biroului permanent al acestuia."

18.  La articolul 28, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(2) Biroul permanent se întruneşte cel puţin o dată pe lună şi ori de câte ori este necesar, în prezenţa majorităţii absolute a membrilor săi, şi adoptă decizii cu votul majorităţii simple a membrilor prezenţi."

19.  La articolul 29, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 29. - (1) Biroul permanent exercită următoarele atribuţii:

a)  asigură elaborarea proiectului bugetului de venituri şi cheltuieli anual, pe care îl înaintează spre dezbatere şi avizare Consiliului Camerei, nu mai târziu de data de 15 decembrie a fiecărui an anterior anului la care se referă bugetul respectiv;

b)  supraveghează lunar execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli al Camerei;

c)  examinează şi propune Consiliului Camerei strategia, programul anual de activitate, raportul de activitate şi situaţiile financiare anuale ale Camerei;

d) analizează modul de îndeplinire de către aparatul executiv al acesteia a atribuţiilor şi obiectivelor stabilite prin hotărârile Camerei;

e) aprobă programul deplasărilor în străinătate;

f) numeşte, sancţionează şi revocă directorul executiv, directorul executiv adjunct, contabilul-şef, precum şi alte persoane cu funcţii de conducere din aparatul executiv al Camerei şi le stabileşte atribuţiile, conform legii;

g) propune spre aprobare Consiliului Camerei statul de funcţii şi politica de personal a organizaţiei;

h) urmăreşte întocmirea, actualizarea şi publicarea Registrului auditorilor financiari, conform legii şi prezentului regulament."

20.  La articolul 30, după litera c) se introduce o nouă literă, litera d), cu următorul cuprins:

,,d) îndeplineşte alte atribuţii prevăzute de prezentul regulament sau dispuse de Conferinţă."

21.   La articolul 33, litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„a) membrii Consiliului Camerei, ai Comisiei de apel sau personalul executiv al Camerei;".

22. Articolul 34 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 34. - (1) Comisia de apel este compusă din 5 membri: 3 auditori financiari activi, membri ai Camerei, aleşi de Conferinţă şi care nu fac parte din organele de conducere sau control ale Camerei, un reprezentant al Ministerului Economiei şi Finanţelor şi un reprezentant al Ministerului Justiţiei. Membrii Comisiei de apel aleg dintre ei un preşedinte, care este auditor financiar activ.

(2) Comisia de apel judecă apelurile declarate împotriva hotărârii pronunţate de Consiliul Camerei în calitate de instanţă disciplinară şi îndeplineşte alte atribuţii stabilite în domeniul sau de activitate'de către Conferinţă."

23. La articolul 35 se introduce un alineat nou, alineatul (2), cu următorul cuprins:

„(2) Comisia de apel se întruneşte valabil în prezenţa a cel puţin 3 dintre membrii săi, dintre care unul trebuie' să fie reprezentantul Ministerului Justiţiei, şi adoptă decizii cu majoritatea simplă a membrilor prezenţi."

24. Articolul 36 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 36. - (1) Aparatul executiv al Camerei este format din:

A.  conducerea:

a) director executiv;

b) director executiv adjunct;

c) contabil-şef;

B. structuri executive:

a) Departamentul de admitere, pregătire continuă şi stagiari;

b) Departamentul de servicii pentru membri;

c) Departamentul de monitorizare şi competenţă profesională;

d)   Departamentul de etică, conduită profesională şi investigaţii;

e) Departamentul de contabilitate şi raportări financiare;

f) Departamentul de reglementare a activităţii de audit intern;

g) Serviciul administrativ;

h) Biroul relaţii publice interne şi internaţionale;

i) Biroul promovare imagine;

j) Compartimentul resurse umane;

k) Compartimentul IT;

l) Compartiment secretariat.

(2) Directorul executiv conduce, coordonează şi controlează activitatea structurilor executive ale Camerei.

(3)  Pentru îndeplinirea atribuţiilor sale, directorul executiv colaborează cu directorul executiv adjunct."

25. Articolul 37 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 37. - Directorul executiv şi adjunctul său sunt angajaţi de Biroul permanent care le stabileşte şi atribuţiile prin fişele posturilor."

26. Articolul 38 se abrogă.

27. Articolul 39 devine articolul 38, se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 38. - Departamentul de admitere, pregătire continuă şi stagiari are, în principal, următoarele atribuţii:

a)    organizarea desfăşurării testului de verificare a cunoştinţelor în domeniul financiar-contabil pentru accesul la stagiu şi a examenului de aptitudini profesionale pentru atribuirea calităţii de auditor financiar;

b)   elaborarea normelor privind admiterea la stagiu a persoanelor care au promovat testul de verificare a cunoştinţelor în domeniul financiar-contabil pentru accesul la stagiu;

c)  monitorizarea auditorilor financiari activi care îndrumă pregătirea practică a stagiarilor în activitatea de audit financiar;

d)  întocmirea documentaţiei privind atribuirea calităţii de auditor financiar şi de membru al Camerei;

e) stabilirea cerinţelor de pregătire profesională continuă şi organizarea acestor activităţi;

f)   elaborarea normelor privind pregătirea profesională continuă a auditorilor financiari şi a programului de pregătire a stagiarilor în audit financiar;

g) asigurarea conformităţii activităţii şi normelor sale de lucru cu normele Federaţiei Internaţionale a Contabililor (IFAC) şi cu alte norme internaţionale în materie de pregătire profesională;

h) alte atribuţii stabilite de Consiliul Camerei sau de Biroul permanent."

28. Articolul 40 devine articolul 39 şi litera f) se modifică şi va avea următorul cuprins:

,,f) alte atribuţii stabilite de Consiliul Camerei sau de Biroul permanent."

29. Articolul 41 devine articolul 40, iar alineatele (1), (3) şi (4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„Art. 40. - (1) Departamentul de monitorizare şi competenţă profesională are, în principal, atribuţia de a urmăfi respectarea de către membri a următoarelor norme ale Camerei:

a) Standardele de audit financiar;

b) Codul privind conduita etică şi profesională în domeniul auditului financiar;

c) Normele minimale de audit financiar;

d) Normele privind pregătirea profesională continuă a auditorilor financiari;

e) Procedurile de control al calităţii auditului financiar;

f) Standardele de audit intern;

g) Normele de audit intern;

h) alte norme de reglementare a profesiei.

........................................................................................................................................................................ .........................................................

(3)  In cazul unor constatări privind încălcarea normelor Camerei, Departamentul de monitorizare şi competenţă profesională sesizează Departamentul de etică, conduită profesională şi investigaţii, prin comunicarea către acesta a raportului său de control, însoţit de documentele care au stat la baza întocmirii acestuia.

(4)  Consiliul Camerei şi Biroul permanent pot stabili şi alte atribuţii pentru Departamentul de monitorizare şi competenţă profesională."

30. Articolul 42 devine articolul 41, se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 41. - Departamentul de etică, conduită profesională şi investigaţii cercetează sesizările privind abaterile de la conduita profesională a membrilor Camerei şi, în cazul în care constată încălcări, propune aplicarea de sancţiuni disciplinare, potrivit prezentului regulament."

31. Articolul 43 devine articolul 42, se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 42. -Competenţele şi activitatea Departamentului de etică, conduită profesională şi investigaţii sunt reglementate de prevederile cap. XII."

32. Articolul 44 devine articolul 43, se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 43. - Biroul permanent poate stabili şi alte atribuţii pentru Departamentul de etică, conduită profesională şi investigaţii, în domeniul de activitate al acestuia."

33. Articolul 45 devine articolul 44, se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 44. - Departamentul de contabilitate şi raportări financiare are, în principal, următoarele atribuţii:

a)  elaborarea situaţiilor financiare anuale şi a proiectului bugetului de venituri şi cheltuieli ale Camerei şi înaintarea acestora conducerii executive spre a fi supuse dezbaterii, avizării şi aprobării conform prezentului regulament;

b)   organizarea şi ţinerea contabilităţii organizaţiei şi gestionarea activităţii financiare a acesteia, conform legii şi normelor interne;

c)  urmărirea încasării cotizaţiilor, tarifelor şi a altor venituri ale Camerei şi sesizarea Biroului permanent în cazul nerespectării termenelor de plată;

d) asigurarea gestionării patrimoniului Camerei, conform legii şi normelor interne;

e)  efectuarea plăţii salariilor, a altor venituri de natură salarială, a onorariilor colaboratorilor, precum şi a indemnizaţiilor organelor alese;

f)  întocmirea de rapoarte privind execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat, în vederea supunerii lor dezbaterii Biroului permanent, conform prezentului regulament;

g)  alte atribuţii stabilite de Consiliul Camerei sau de Biroul permanent."

34. Articolul 46 se abrogă.

35.  După fostul articol 46 se introduc două noi articole, articolele 45 şi 46, cu următorul cuprins:

„Art. 45. - Departamentul de reglementare a activităţii de audit intern are, în principal, următoarele atribuţii:

a) propune asimilarea, actualizarea şi publicarea Standardelor internaţionale de audit intern, denumite Standarde de audit intern;

b)  propune asimilarea, actualizarea şi publicarea Cadrului general al Standardelor internaţionale de audit intern, denumit Cadrul general al standardelor de audit intern;

c) elaborează şi propune spre adoptare şi publicare normele profesionale de audit intern;

d)  colaborează cu celelalte departamente ale Camerei în ceea ce priveşte pregătirea profesională a auditorilor interni, membri ai Camerei, şi urmăreşte respectarea standardelor şi normelor profesionale de audit intern;

e) asigură dezvoltarea şi consolidarea relaţiilor internaţionale ale Camerei în domeniul auditului intern;

f) îndeplineşte alte atribuţii dispuse de Consiliu sau Biroul permanent în domeniul auditului intern.

Art. 46. -Atribuţiile serviciului administrativ, biroului relaţii publice interne şi internaţionale, biroului promovare imagine, compartimentului resurse umane, compartimentului IT şi compartimentului secretariat sunt prevăzute de normele privind desfăşurarea activităţii curente a aparatului executiv al Camerei, aprobate de Consiliu."

36.  La articolul 47, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(2) Cuantumul şi nivelurile cotizaţiilor, tarifelor şi ale altor venituri ale Camerei', precum şi termenele de plată se stabilesc periodic prin hotărâri ale Consiliului Camerei, potrivit prezentului regulament."

37. Articolul 48 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 48. - Auditorii financiari, membri ai Camerei, sunt obligaţi să plătească cotizaţiile şi tarifele datorate către Cameră, în condiţiile prevăzute prin hotărârile Consiliului Camerei."

38. Articolul 49 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 49. - Sunt stagiari în activitatea de audit financiar, în înţelesul art. 10 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/1999, republicată, cu modificările ulterioare, persoanele fizice care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:

a) sunt licenţiate ale unei facultăţi cu profil economic şi au o vechime în activitatea financiar-contabilă de minimum 4 ani sau au calitatea de expert contabil, respectiv de contabil autorizat cu studii superioare economice;

b)   au promovat testul de verificare a cunoştinţelor în domeniul financiar-contabil pentru accesul la stagiu sau au absolvit cursurile de masterat echivalate de Cameră cu promovarea acestui test, recunoscute prin protocoale bilaterale încheiate cu instituţiile de învăţământ respective;

c)  satisfac pe parcursul stagiului cerinţele Codului privind conduita etică şi profesională în domeniul auditului financiar."

39. Articolul 51 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 51. - Stagiarii în activitatea de audit financiar vor efectua, potrivit prevederilor art. 10 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/1999, republicată, cu modificările ulterioare, programul de pregătire practică prin participarea la activitatea de audit financiar potrivit normelor aprobate de Cameră."

40. Articolul 54 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 54. - Auditorul financiar nonactiv este acel membru al Camerei care a declarat această situaţie sau nu are dreptul să exercite profesia de auditor financiar deoarece se află în una dintre următoarele situaţii de incompatibilitate:

a)  a fost sancţionat disciplinar cu interdicţia de a exercita profesia de auditor financiar pe o perioadă de la 3 luni la un an, conform prezentului regulament;

b) nu îndeplineşte condiţiile de obţinere a vizei anuale;

c)  are atribuţii de control financiar în cadrul Ministerului Finanţelor sau al altor instituţii publice, cu excepţia situaţiilor prevăzute expres de lege;

d) se află într-o situaţie de incompatibilitate prevăzută de o lege specială."

41. Articolul 56 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 56. - (1) Pentru atribuirea calităţii de auditor financiar, potrivit art. 11 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/1999, republicată, cu modificările ulterioare, candidaţii trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:

A.  Persoanele fizice:

a) să fie licenţiate ale unei facultăţi cu profil economic şi să aibă o vechime în activitatea financiar-contabilă de minimum 4 ani sau să aibă calitatea de expert contabil, respectiv de contabil autorizat cu studii superioare economice;

b)  să fi promovat testul de verificare a cunoştinţelor în domeniul financiar-contabil, pentru accesul la stagiu;

c)  să fi satisfăcut pe parcursul stagiului cerinţele Codului privind conduita etică şi profesională în domeniul auditului financiar;

d) să fi efectuat un stagiu practic de 3 ani în activitatea de audit financiar sub îndrumarea unui auditor financiar activ, stagiul putând începe numai după îndeplinirea cumulativă a condiţiilor prevăzute la lit. a) şi b);

e) să fi promovat examenul de aptitudini profesionale, potrivit legii;

B.  Persoanele juridice:

a) persoanele fizice care efectuează auditul financiar al situaţiilor financiare în numele societăţilor de audit financiar trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute la lit. Asău cele prevăzute la art. 12 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/1999, republicată, cu modificările ulterioare;

b)  majoritatea drepturilor de vot trebuie deţinută direct sau indirect de persoane fizice active ori de societăţi de audit financiar care satisfac condiţiile prevăzute la lit. A.;

c)  majoritatea membrilor'consiliului de administraţie al unei societăţi de audit financiar trebuie să fie persoane fizice active sau societăţi de audit financiar care îndeplinesc condiţiile prevăzute la lit. A.

(2) Regulile privind organizarea testului de verificare a cunoştinţelor în domeniul financiar-contabil pentru acesul la stagiu, precum şi regulile privind organizarea examenului de aptitudini profesionale, care cuprind, în mod obligatoriu, prevederi referitoare la: înscrierea candidaţilor, tematica şi bibliografia, probele care se susţin,' desfăşurarea testului/examenului şi stabilirea rezultatelor', sunt aprobate prin hotărâri ale Consiliului Camerei. Aceste hotărâri, precum şi modificările şi completările acestora se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, sau se afişează pe site-ul Camerei, conform hotărârii adoptate în acest sens de Consiliu, cu cel puţin 30 de zile înaintea datei la care are loc testul, respectiv examenul."

42. Articolul 58 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 58. - (1) Camera poate retrage temporar sau definitiv dreptul de exercitare a profesiei de auditor financiar care se află în următoarele situaţii:

a)  exercită profesia de auditor financiar fără a fi înscris ca membru al Camerei;

b)  nu solicită atribuirea calităţii de membru al Camerei în termen de un an de la data la care'a fost declarat admis în urma susţinerii examenului de aptitudini profesionale sau de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a hotărârii cu privire la acordarea calităţii de auditor financiar persoanelor care au dobândit această calitate potrivit prevederilor altui stat, după caz;

c)  nu achită cotizaţiile şi tarifele datorate aferente unei perioade de un an de activitate, după expirarea termenului de notificare prealabilă stabilit prin hotărâre a Consiliului Camerei.

(2) Măsura retragerii se dispune prin hotărâre a Consiliului Camerei. In cazul retragerii temporare, prin aceeaşi hotărâre se vor preciza obligaţiile suplimentare de pregătire profesională pe care cel în cauză'este obligat să le îndeplinească în vederea redobândirii exerciţiului dreptului retras."

43. Articolul 59 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 59. - (1) Candidaţii admişi la examenul de aptitudini profesionale depun la Departamentul admitere, pregătire continuă şi stagiari cererea de înscriere ca membru al Camerei, însoţită de documentul care atestă achitarea tarifului de atribuire a acestei calităţi şi înscriere în Registrul auditorilor financiari, precum şi de certificatul de cazier judiciar emis potrivit legii.

(2)  Cererile sunt analizate de Departamentul admitere, pregătire continuă şi stagiari conform condiţiilor prevăzute de lege şi de prezentul'regulament.

(3) După îndeplinirea condiţiilor menţionate la alin. (1) şi (2), Departamentul de admitere,' pregătire continuă şi stagiari propune Consiliului Camerei luarea unei decizii privind:

a) acordarea calităţii de membru al Camerei şi înscrierea în Registrul auditorilor financiari;

b) respingerea motivată a cererii."

44.  La articolul 60, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(2) In situaţia în care cererea nu este aprobată, Departamentul de admitere, pregătire continuă şi stagiari comunică în scris solicitantului decizia Camerei şi m restituie acestuia jumătate din taxa de înscriere."

45.  La articolul 61, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 61. - (1) Persoanele juridice înaintează Departamentului de admitere, pregătire continuă şi stagiari următoarele documente:

a)  o cerere semnată de reprezentantul legal al persoanei juridice;

b) dovada achitării tarifului de acordare a calităţii de membru al Camerei şi înscriere în Registrul auditorilor financiari;

c) copii legalizate de pe documentele care atestă îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 56."

46. Articolul 62 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 62. - Persoanele cu calificarea profesională obţinută în alt stat înaintează Departamentului de admitere, pregătire continuă şi stagiari formularul de solicitare a calităţii de membru şi actele' doveditoare prevăzute de lege şi de prezentul regulament."

47. Articolul 64 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 64. - Pe baza actelor depuse, Departamentul admitere, pregătire continuă şi stagiari trebuie să notifice solicitantului, în termen de cel mult 30 de zile de la data depunerii documentelor, dacă acestea sunt sau nu sunt conforme cerinţelor prevăzute în prezentul regulament. In cazul constatării unor neregularităţi notificarea va cuprinde menţionarea expresă a acestora şi termenul acordat pentru remedierea lor. Nerespectarea acestui termen conduce la respingerea cererii. "

48. Articolul 65 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 65. - Condiţiile şi celelalte dispoziţii referitoare la modul de organizare şi desfăşurare a interviului-test cu solicitanţii în cauză, modul de stabilire a rezultatelor obţinute, procedura de contestare a evaluării Comisiei de examinare şi alte dispoziţii în materie se stabilesc prin hotărâre a Consiliului Camerei."

49.  La articolul 66, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(3) Membrii Camerei, persoane fizice, au dreptul să aleagă şi să fie aleşi în organele de conducere cu rol reprezentativ, de decizie şi control ale Camerei, în condiţiile prezentului regulament."

50.   La articolul 67, litera e) se modifică şi va avea următorul cuprins:

,,e) Normele privind asigurarea pentru riscul profesional, elaborate de Cameră. Asigurarea trebuie să acopere întreaga perioadă în care se exercită efectiv calitatea de auditor financiar, iar limita minimă a sumei asigurate trebuie corelată cu riscurile asumate prin contractele încheiate cu beneficiarii de servicii, potrivit normelor Camerei."

51.   La articolul 71, litera e) se modifică şi va avea următorul cuprins:

,,e) Normele privind asigurarea pentru riscul profesional, elaborate de Cameră. Asigurarea trebuie să acopere întreaga perioadă în care se exercită efectiv activitatea de audit financiar, iar limita minimă a sumei asigurate trebuie corelată cu riscurile asumate prin contractele încheiate cu beneficiarii de servicii, potrivit normelor Camerei."

52. Articolul 75 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 75. - Calitatea de membru al Camerei se retrage prin hotărâre a Consiliului în una dintre următoarele situaţii:

a) pierderea calităţii de auditor financiar;

b)  neachitarea cotizaţiilor şi tarifelor datorate, precum şi neîndeplinirea altor obligaţii faţă de Cameră, la termenele stabilite prin hotărâri ale Consiliului, deşi au fost notificaţi despre aceste situaţii şi li s-a acordat un termen pentru conformare;

c) aplicarea sancţiunii de excludere din Cameră prin hotărâre rămasă definitivă;

d) reorganizarea persoanei juridice, în condiţiile prevederilor legale."

53.  La articolul 79, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„Art. 79. - (1) Auditorii financiari, membri activi ai Camerei, în exercitarea profesiei trebuie să fie liberi şi percepuţi a fi liberi de orice constrângere care ar putea aduce atingere principiilor de independenţă, obiectivitate şi integritate profesională. Condiţiile de independenţă pentru exercitarea profesiei de auditor financiar sunt cele reglementate de lege, Codul privind conduita etică şi profesională în domeniul auditului financiar, prezentul regulament şi de reglementările emise de Cameră.

(2) Auditorii financiari activi, membri ai Camerei, nu pot să îşi exercite profesia de auditor financiar la o entitate economica dacă se găsesc în oricare dintre situaţiile prevăzute de art. 9 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/1999, republicată, cu modificările ulterioare, ori dacă au relaţii care conduc la situaţii de incompatibilitate sau la un conflict de interese."

54.  La articolul 81, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(4) Departamentul de monitorizare şi competenţă profesională al Camerei verifică prin inspecţii realitatea informaţiilor cuprinse în rapoartele înaintate Camerei de către auditorii'financiari activi, membri ai acesteia."

55.  La articolul 89, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:

"(2) In cazul în care autoritatea de stat constată că nu sunt respectate condiţiile şi obligaţiile prevăzute de lege, aceasta va sesiza Camera în vederea conformării, în caz contrar urmând a lua măsurile legale care se impun."

56. Articolul 92 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 92. -In condiţiile prevăzute de art. 32 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/1999, republicată, cu modificările ulterioare, Camera are dreptul să exercite prerogativa disciplinară asupra membrilor săi, putând aplica acestora una dintre sancţiunile disciplinare prevăzute de prezentul regulament."'

57. Articolul 93 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 93. - Auditorii financiari răspund disciplinar faţă de Cameră în cazul săvârşirii următoarelor abateri:

a)  nerespectarea Codului de conduită etică şi profesională în domeniul auditului financiar, adoptat de Cameră;

b)  orice faptă săvârşită în legătură cu profesia de auditor financiar sau în afara ei, de natură a prejudicia onoarea şi prestigiul acestei profesii sau ale Camerei;

c)  încălcarea dispoziţiilor legale aplicabile, a prevederilor prezentului regulament, hotărârilor, deciziilor, normelor sau altor reglementări emise de Cameră de către un auditor financiar membru al Camerei ori de către un asociat, administrator sau angajat al unei societăţi de audit financiar membră a Camerei;

d)  condamnarea penală definitivă pentru fapte care atrag interzicerea dreptului de exercitarea a profesiei de auditor financiar."

58. Articolul 94 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 94. - (1) Auditorii financiari, persoane fizice active/nonactive sau persoane juridice, membri ai Camerei, pot fi sancţionaţi pentru abateri disciplinare cu:

a) mustrare;

b) avertisment scris;

c) interdicţia de a exercita profesia de auditor financiar pe o perioadă de la 3 luni până la un an;

d) excluderea din Cameră.

(2) In perioada interdicţiei persoana sancţionată nu poate presta sub nicio formă activitatea de audit financiar, nu poate face uz de această calitate şi nu îşi poate exercita dreptul de vot în cadrul Conferinţei sau al organelor de conducere ale Camerei.

(3) In caz de abatere evidentă şi gravă, instanţa disciplinară poate lua măsura suspendării celui în cauză din exerciţiul profesiei până la judecarea definitivă a cauzei. Impotriva acestei măsuri se poate face contestaţie la Comisia de apel în termen de 15 zile de la comunicare. Contestaţia suspendă executarea măsurii şi se judecă de urgenţă."

59. Articolul 95 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 95. - Pentru aplicarea unei sancţiuni disciplinare competenţa aparţine următoarelor organe:

a) Consiliului Camerei;

b) Comisiei de apel."

60. Articolul 96 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 96. - Orice sesizare privitoare la fapte de natură să atragă răspunderea disciplinară a unui membru al Camerei se adresează Departamentului de etică, conduită profesională şi investigaţii din cadrul aparatului executiv al Camerei."

61. Articolul 97 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 97. - (1) Departamentul de etică, conduită profesională şi investigaţii cercetează sesizarea primită, având dreptul să îi contacteze pe cel reclamat şi pe autorul sesizării, să solicite acestora orice documente şi informaţii de natură să contribuie la elucidarea cazului, aceştia fiind obligaţi să le prezinte în termenele solicitate.

(2)    Pe baza cercetărilor efectuate potrivit alin. (1), Departamentul de etică, conduită profesională şi investigaţii întocmeşte un raport referitor la sesizare, cuprinzând: descrierea faptei, dovezile administrate pe parcursul cercetării, concluziile referitoare la existenţa sau nu a abaterii şi, după caz, propunerea de sancţionare.

(3)  Dacă raportul menţionează că faptele sesizate sunt de natură a atrage răspunderea disciplinară a persoanei respective, Departamentul de etică, conduită profesională şi investigaţii prezintă concluziile din raport celui reclamat, cu solicitarea de a-şi exprima punctul de vedere asupra lor.

(4)   Raportul, împreună cu punctul de vedere al celui reclamat, se înaintează de către Departamentul de etică, conduită profesională şi investigaţii Consiliului Camerei, în vederea adoptării unei hotărâri."

62. Articolul 98 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 98. - (1) In cazul în care Consiliul hotărăşte că fapta nu constituie abatere disciplinară, Departamentul de etică, conduită profesională şi investigaţii notifică această hotărâre persoanei reclamate şi autorului sesizării.

(2) In cazul în care Consiliul hotărăşte că fapta constituie abatere disciplinară emite hotărârea de sancţionare.

(3)  Hotărârea de sancţionare se comunică persoanei în cauză de către Departamentul de etică, conduită profesională şi investigaţii în termen de cel mult 30 de zile de la adoptare.

(4) Hotărârea poate fi atacată cu apel la Comisia de apel în termen de 15 zile de la comunicare. Apelul suspendă aplicarea hotărârii atacate până la pronunţarea hotărârii Comisiei de apel.

(5)  Comisia de apel poate menţine, modifica integral sau parţial hotărârea Consiliului. Hotărârea pronunţată asupra apelului este definitivă. Aceasta se comunică părţilor de către Departamentul de etică, conduită profesională şi investigaţii în termen de cel mult 30 de zile de la adoptare.

(6) După ce hotărârea de sancţionare a rămas definitivă, prin neatacarea ei la Comisia de apel sau prin respingerea apelului de către această comisie, Departamentul de etică, conduită profesională şi investigaţii o dă publicităţii prin afişare pe site-ul Camerei ori în alt mod hotărât de Consiliu şi o comunică Departamentului servicii pentru membri, în vederea menţionării ei în evidenţele Camerei."

63. Articolul 99 se abrogă.

64. Articolul 100 devine articolul 99, se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 99. - Inainte de adoptarea unei hotărâri, Consiliul Camerei ori Comisia de apel poate dispune audierea autorului sesizării şi a celui reclamat, administrarea altor probe sau readministrarea celor de la dosar, precum şi orice alte măsuri de natură să contribuie la aflarea adevărului asupra faptelor sesizate."

65. Articolul 101 se abrogă.

66. Articolul 102 devine articolul 100, se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 100. - Şedinţele Consiliului Camerei, în cazul în care acesta acţionează ca instanţă disciplinară, precum şi întrunirile Comisiei de apel sunt publice, cu excepţia cazurilor în care publicitatea ar vătăma pe oricare dintre părţi sau ar pune în pericol respectarea obligaţiei de confidenţialitate de care sunt ţinute acestea. Caracterul secret al şedinţelor se stabileşte de către instanţa disciplinară, din oficiu sau la solicitarea părţii."

67. Articolele 103 şi 104 se abrogă.

68. Articolul 105 devine articolul 101, se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 101. - (1) Detalierea etapelor procedurale de cercetare a sesizărilor primite de către Departamentul de etică, conduită profesională şi investigaţii, probele care pot fi administrate, termenele, asistarea celui reclamat, cerinţele referitoare la documentele care se întocmesc, la dezbateri şi hotărâri se stabilesc prin regulament, aprobat de Consiliul Camerei.

(2) Regulamentul prevăzut la alin. (1) se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, sau se afişează pe site-ul Camerei."


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 89/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 89 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 89/2007
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu