HOTARARE Nr.
800 din 25 iulie 2007
privind aprobarea
Programului anual de marketing si promovare turistica si a Programului anual de
dezvoltare a produselor turistice
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 548 din 10 august 2007
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, al art. 6 şi 7 din Ordonanţa Guvernului nr. 8/1998 privind
constituirea Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 23/2000, cu modificările
ulterioare, şi al art. 22 din Ordonanţa Guvernului nr. 58/1998 privind
organizarea şi desfăşurarea activităţii de turism în România, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 755/2001, cu modificările ulterioare,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă Programul anual de marketing şi
promovare turistică, prevăzut în anexa nr. 1, şi Programul anual de dezvoltare
a produselor turistice, prevăzut în anexa nr. 2.
Art. 2. - Programele prevăzute la art. 1 se finanţează
din bugetul Ministerului pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism
şi Profesii Liberale în limita fondurilor aprobate cu această destinaţie pentru anul 2007, prin Legea bugetului de stat
pe anul 2007 nr. 486/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 3. -Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din
prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Ministrul pentru întreprinderi mici şi mijlocii, comerţ, turism şi profesii liberale,
Iuliu Winkler,
secretar de stat
Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian
ANEXA Nr. 1
PROGRAMUL ANUAL
de marketing şi promovare turistică
Art. 1. - Programul
anual de marketing şi promovare turistică urmăreşte promovarea celor mai
importante destinaţii şi forme de turism din România pe piaţa internă şi pe
principalele pieţe turistice din străinătate.
Art. 2. - Programul anual de marketing şi promovare
turistică urmăreşte realizarea următoarelor obiective:
a) activităţi de cercetare a pieţei turistice interne
şi internaţionale;
b) elaborarea şi desfăşurarea de programe de marketing
în scopul îmbunătăţirii imaginii României din punct de vedere turistic pe piaţa
internă şi internaţională;
c) promovarea destinaţiilor turistice din România în
scopul creşterii circulaţiei turistice interne şi internaţionale;
d) elaborarea şi desfăşurarea
programelor de marketing turistic specifice pieţelor internaţionale pe care
acţionează România;
e) promovarea celor mai importante forme de turism şi
a principalelor destinaţii turistice din România.
Art. 3. - Prin Programul anual de marketing şi promovare turistică se finanţează integral realizarea
următoarelor acţiuni ale Ministerului pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii,
Comerţ, Turism şi Profesii Liberale:
a) publicitate în următoarele domenii: publicitate în
mass-media paneuropeană, naţională şi locală, cataloage, broşuri şi pliante,
postere şi foi volante, materiale tipărite expediate prin poştă, panouri, postere, fotografii, diapozitive,
internet, materiale audiovideo, CD-uri, casete, filme, DVD-uri, emisiuni
televizate, marketing direct;
b) promovarea vânzărilor prin: târguri, expoziţii şi
manifestări turistice interne şi internaţionale, organizarea de vizite de
documentare pentru reprezentanţii mass-media, agenţi, tour operatori şi alţi
creatori de opinie din ţară şi din străinătate, organizarea de acţiuni
itinerante de promovare, road show-uri în ţară şi în străinătate;
c) relaţii publice prin: conferinţe de presă,
seminarii, mijloace de informare proprii.
Art. 4. - (1) Prin prezentul program se cofinanţează în
proporţie de maximum 50% proiectele de promovare a destinaţiilor turistice
româneşti, tipărituri, site-uri, realizarea de CD-uri şi DVD-uri, pagini de
turism, emisiuni de turism, filme de turism, materiale audiovideo, cataloage,
ghiduri, hărţi, producţie şi montaj de panouri, albume, alte acţiuni de
promovare a ofertei turistice.
(2) Proiectele de cofinanţare
ale activităţilor prevăzute la alin. (1), precum şi normele metodologice de
aplicare a acestora se aprobă prin ordin al ministrului pentru întreprinderi
mici şi mijlocii, comerţ, turism şi profesii liberale, în termen de 30 de zile
de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, în conformitate cu
reglementările în vigoare.
ANEXA Nr. 2
PROGRAMUL ANUAL
de dezvoltare a produselor turistice
Art. 1. - Programul anual de dezvoltare a produselor
turistice urmăreşte susţinerea turismului intern în vederea îmbunătăţirii
circulaţiei turistice în paralel cu conservarea patrimoniului natural şi
cultural.
Art. 2. - Programul anual de dezvoltare a produselor
turistice urmăreşte realizarea următoarelor obiective:
a) elaborarea strategiilor de dezvoltare
a turismului la nivel naţional şi sectorial şi a maşter planurilor;
b) elaborarea şi aplicarea planurilor de acţiuni
necesare în cadrul strategiei naţionale, strategiilor sectoriale sau a maşter
planurilor;
c) dezvoltarea formelor şi destinaţiilor turistice specifice din România;
d) susţinerea proiectelor de investiţii în turism;
e) creşterea calităţii serviciilor în turism;
f) susţinerea formării profesionale a adulţilor din şi
pentru turism şi de sprijinire a învăţământului turistic de specialitate;
g) studii şi/sau analize privind turismul din România;
h) îmbunătăţirea sistemului de analiză statistică a
circulaţiei turistice, a
gradului de suportabilitate turistică în arii protejate etc.
Art. 3. - Prin Programul anual de dezvoltare a produselor turistice se finanţează integral realizarea următoarelor
acţiuni ale Ministerului pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism
şi Profesii Liberale:
a) studiile privind dezvoltarea turismului şi
conjunctura pieţei turistice interne şi internaţionale, forme şi destinaţii
turistice, regiuni, tendinţe pe piaţa internă şi internaţională;
b) programele de educare şi dezvoltare privind
turismul durabil;
c) realizarea ghidurilor privind activitatea de
clasificare, licenţiere, omologare, atestare în turism şi a legislaţiei din
domeniul turismului;
d) programe pentru susţinerea formării specialiştilor
pentru centrele de informare turistică;
e) materiale publicitare pentru organizarea,
desfăşurarea şi finalizarea tuturor acţiunilor incluse la obiective, cataloage,
broşuri şi pliante, postere şi foi volante, materiale tipărite expediate prin
poştă, panouri, materiale audiovideo.
Art. 4. - (1) Prin Programul anual de dezvoltare a
produselor turistice se cofinanţează în proporţie de maximum 50% următoarele programe:
a) programe de formare profesională a adulţilor din şi
pentru sectorul turistic;
b) programele pentru îmbunătăţirea calităţii
serviciilor în turism;
c) programele pentru dezvoltarea turismului durabil:
seminarii, simpozioane, materiale educative pentru
parcuri naţionale şi naturale;
d) programele de dezvoltare a turismului cultural,
exclusiv cele privind patrimoniul imaterial.
(2) Programele prevăzute la alin. (1), precum şi
normele metodologice de aplicare a acestora se aprobă prin ordin al ministrului
pentru întreprinderi mici şi mijlocii, comerţ, turism şi profesii liberale, în
termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, în
conformitate cu reglementările în vigoare.