HOTARARE Nr. 787 din 14 iulie 2005
privind aprobarea infiintarii Oficiului Roman pentru Stiinta si Tehnologie pe
langa Uniunea Europeana
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 696 din 2 august 2005
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
Se aproba infiintarea la Bruxelles a Oficiului Roman pentru Stiinta si
Tehnologie pe langa Uniunea Europeana, denumit in continuare Oficiu.
Art. 2
Misiunea, obiectivele, activitatile si categoriile de cheltuieli, inclusiv
nivelul anual estimat al acestora, prevazute pentru finantarea anuala a
Oficiului, sunt prezentate in anexele nr. 1 si 2.
Art. 3
(1) Oficiul isi desfasoara activitatea ca o structura specializata a
Ministerului Educatiei si Cercetarii, pe baza unui program de lucru anual.
(2) Coordonarea activitatii Oficiului, inclusiv a actiunilor ce urmeaza sa
fie organizate, se asigura de secretarul de stat pentru activitatea de
cercetare din Ministerul Educatiei si Cercetarii.
(3) Conducerea Oficiului este asigurata de directorul acestuia, numit de
ministrul educatiei si cercetarii, la propunerea secretarului de stat pentru
activitatea de cercetare.
(4) Directorul Oficiului are urmatoarele atributii:
a) conduce activitatea Oficiului in scopul indeplinirii misiunii,
obiectivelor si activitatilor aprobate;
b) elaboreaza, in ultimul trimestru al fiecarui an, Programul de lucru
anual, pe care il supune spre aprobare secretarului de stat pentru activitatea
de cercetare;
c) raporteaza secretarului de stat pentru activitatea de cercetare stadiul
realizarii Programului de lucru la termenele scadente ale acestuia si
intocmeste un raport anual, pe care il supune aprobarii;
d) stabileste atributiile si competentele personalului care isi desfasoara
activitatea in cadrul Oficiului, pe baza Programului de lucru anual;
e) colaboreaza cu Misiunea permanenta a Romaniei pe langa Uniunea
Europeana, scop in care urmeaza orientarile generale de actiune ale acesteia,
informeaza si se consulta cu aceasta in exercitarea mandatului incredintat.
Art. 4
Oficiul se constituie prin asocierea Ministerului Educatiei si Cercetarii
cu institutii si organizatii publice si private din Romania, interesate in
participarea la programele europene de cercetare.
Art. 5
(1) Oficiul va functiona cu un numar maxim de 10 posturi, din care 4
posturi vor fi ocupate cu personal asigurat de Ministerul Educatiei si
Cercetarii, fara a se depasi numarul maxim de posturi aprobat pentru aceasta
institutie.
(2) Celelalte 6 posturi ale Oficiului vor fi ocupate cu personal asigurat
de institutii si organizatii publice si private din Romania, interesate in
participarea la programele europene de cercetare.
(3) Ministerul Educatiei si Cercetarii va incheia protocoale de parteneriat
cu fiecare institutie si organizatie publica si privata din Romania, interesata
in participarea la programele europene de cercetare, in care se vor stabili
drepturile si obligatiile personalului acestora, care isi desfasoara
activitatea in cadrul Oficiului, precum, si cota-parte de cheltuieli ce revine
fiecarei parti.
Art. 6
(1) Cheltuielile pentru functionarea Oficiului, ce revin Ministerului
Educatiei si Cercetarii, inclusiv cheltuielile de personal, cazarea si alte
drepturi ce revin personalului propriu, se suporta din bugetul acestuia, de la
capitolul 71.01 "Cercetare stiintifica".
(2) Cheltuielile pentru functionarea Oficiului, ce revin institutiilor si
organizatiilor publice si private din Romania, interesate in participarea la
programele europene de cercetare, inclusiv cheltuielile de personal, cazarea si
alte drepturi ce revin personalului propriu, se suporta de catre acestea.
(3) Platile aferente cheltuielilor prevazute la alin. (1) si (2) se
efectueaza de catre si prin Ministerul Educatiei si Cercetarii.
Art. 7
(1) Oficiului i se asigura resursele necesare functionarii la standardele
Uniunii Europene, potrivit anexei nr. 2.
(2) Modul de incadrare a personalului Oficiului pe functii echivalente
personalului care asigura misiuni de reprezentare a Romaniei este prevazut in
anexa nr. 3.
(3) Personalul care isi desfasoara activitatea in cadrul Oficiului,
inclusiv membrii de familie care ii insotesc la post, beneficiaza de asigurare
medicala pe perioada mandatului.
(4) Salarizarea, fondurile necesare cazarii si alte drepturi ce revin
personalului care isi desfasoara activitatea in cadrul Oficiului se asigura in
mod echivalent cu aceleasi drepturi de care beneficiaza personalul care asigura
misiuni de reprezentare a Romaniei pe langa Uniunea Europeana.
Art. 8
Oficiul va avea in dotare, pentru activitati specifice, un autoturism cu un
consum de 300 de litri de combustibil pe luna.
Art. 9
Anexele nr. 1 - 3 fac parte integranta din prezenta hotarare.
PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU
Contrasemneaza:
Ministrul educatiei si cercetarii,
Mircea Miclea
p. Ministrul afacerilor externe,
Anton Niculescu,
secretar de stat
Ministrul muncii,
solidaritatii sociale si familiei,
Gheorghe Barbu
Ministrul finantelor publice,
Ionel Popescu
ANEXA 1
MISIUNEA, OBIECTIVELE SI ACTIVITATILE
Oficiului Roman pentru Stiinta si Tehnologie pe langa Uniunea Europeana
1. Misiunea:
(i) sa promoveze participarea eficienta a cercetatorilor romani, inclusiv a
tinerilor cercetatori, precum si a universitatilor, institutelor de
cercetare-dezvoltare, intreprinderilor mici si mijlocii, industriei,
serviciilor si organizatiilor neguvernamentale la programele de cercetare ale
Uniunii Europene;
(ii) sa prezinte eficient politica de cercetare, dezvoltare si inovare si
potentialul stiintific si tehnologic romanesc institutiilor cu care se intra in
contact la nivel european;
(iii) sa sprijine si sa promoveze colaborarea dintre firmele industriale si
de servicii, universitati si institute de cercetare pentru participarea in
comun la consortii europene pentru proiecte de cercetare;
(iv) sa stimuleze formarea de grupuri de interes de nivel european, prin
focalizarea competentelor existente la nivel national in domenii prioritare in
cercetarea europeana, pentru cresterea sanselor de participare la proiecte/programe
europene.
2. Obiectivele:
(i) cresterea participarii romanesti la programele europene, cu accent pe
programele-cadru de cercetare;
(ii) cresterea vizibilitatii sistemului de cercetare-dezvoltare-inovare din
Romania;
(iii) cresterea gradului de recuperare a contributiei Romaniei la bugetul
programelor-cadru de cercetare;
(iv) formarea de personal pentru integrare europeana in cercetare.
Rezultate asteptate pe termen lung sunt:
- atingerea unui nivel de participare a comunitatii stiintifice romanesti
la programele-cadru de cercetare comparabil cu media europeana;
- cresterea graduala a integrarii comunitatii stiintifice romanesti la
programele-cadru de cercetare.
3. Activitatile (servicii oferite institutiilor si comunitatii
stiintifice):
a) promovarea sistemului de cercetare-dezvoltare-inovare din Romania;
b) cautarea si facilitarea legaturilor cu parteneri europeni;
c) diseminarea si promovarea specifica;
d) facilitarea legaturilor cu institutii europene, cu organisme similare,
cu institutii si organizatii nationale;
e) recomandarile privind buna practica europeana in domeniul
cercetare-dezvoltare-inovare.
ANEXA 2
CATEGORIILE DE CHELTUIELI
si nivelul anual estimat al acestora pentru finantarea Oficiului
Finantarea cheltuielilor Oficiului se face din alocatii de la bugetul de
stat, prin bugetul Ministerului Educatiei si Cercetarii, in limita sumei de
300.000 euro anual, iar in anul 2005 - primul an de functionare - in limita
sumei de 400.000 euro, suma care se asigura din bugetul aprobat pe acest an,
respectiv din sursele atrase de la institutiile si organizatiile publice si
private din Romania interesate in participarea la programele europene de cercetare.
________________________________________________________________________________
Nr. Categoriile de cheltuieli
crt.
________________________________________________________________________________
1. Inchiriere spatiu
________________________________________________________________________________
2. Achizitionare de autoturism si motorina/benzina
________________________________________________________________________________
3. Cheltuieli de intretinere si taxe locale
________________________________________________________________________________
4. Loc de parcare pentru autoturism
________________________________________________________________________________
5. Cheltuieli pentru dotari, echipamente, abonamente si convorbiri telefon,
fax, Internet, consumabile si altele asemenea
________________________________________________________________________________
6. Inchiriere de locuinte pentru salariati si intretinere
________________________________________________________________________________
7. Salarii pentru angajati
________________________________________________________________________________
8. Transport international al personalului Oficiului si al membrilor de
familie ramasi in tara conform art. 50 din Legea nr. 495/2004 privind
salarizarea si alte drepturi banesti ale personalului din administratia
centrala a Ministerului Afacerilor Externe si de la misiunile diplomatice,
oficiile consulare si institutele culturale romanesti din strainatate
________________________________________________________________________________
9. Realizarea de actiuni precum seminarii, grupe de lucru, pliante, pagina
web, baze de date, conferinte si altele asemenea
________________________________________________________________________________
ANEXA 3
INCADRAREA
personalului Oficiului pe functii echivalente personalului care asigura misiuni
de reprezentare a Romaniei pe langa Uniunea Europeana
________________________________________________________________________________
Nr. Functia in cadrul Oficiului Functia Pozitia
functiei
crt. echivalenta*) cu care se face
echivalarea*)
________________________________________________________________________________
1. Director Consilier diplomatic 4
clasa I
2. Director adjunct Secretar I clasa I 6
Responsabil publicatii si
organizare evenimente
3. Secretara/Secretar Referent de specialitate I 17
4. Responsabil grup activitati 1
si Administrator retea Secretar I clasa I 6
5. Responsabil grup Secretar II clasa I 8
activitati 2
6. Responsabil grup activitati 3 Secretar II clasa I 8
7. Responsabil grup activitati 4 Secretar II clasa I 8
8. Responsabil grup activitati 5 Secretar III clasa I 10
9. Responsabil grup activitati 6 Secretar III clasa I 10
10. Responsabil grup activitati 7 Secretar III clasa I 10
________________________________________________________________________________
*) Echivalarea functiilor personalului Oficiului se realizeaza cu cele
prevazute de anexa nr. 1 referitor la salarizarea functiilor diplomatice si
consulare din Legea nr. 495/2004 privind salarizarea si alte drepturi banesti
ale personalului din administratia centrala a Ministerului Afacerilor Externe
si de la misiunile diplomatice, oficiile consulare si institutele culturale
romanesti din strainatate.
*) Pozitia functiei cu care s a facut echivalarea este cea prevazuta in
anexa nr. 4 la Legea nr. 495/2004.