HOTARARE Nr. 738 din 14 iulie 2005
privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare
si pentru Siguranta Alimentelor si a unitatilor din subordinea acesteia
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 673 din 27 iulie 2005
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 56
alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activitatii
sanitar-veterinare si pentru siguranta alimentelor, aprobata cu modificari si
completari prin Legea nr. 215/2004, cu modificarile si completarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
(1) Autoritatea Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor,
denumita in continuare Autoritatea, se organizeaza si functioneaza ca organ de
specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica,
autoritate de reglementare in domeniul sanitar-veterinar si pentru siguranta
alimentelor, in subordinea Guvernului si in coordonarea ministrului
agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale.
(2) Sediul Autoritatii este in municipiul Bucuresti, str. Negustori nr. 1B,
sectorul 2.
(3) Autoritatea este reprezentata la nivel judetean de directiile
sanitar-veterinare si pentru siguranta alimentelor, iar la nivel local, de
circumscriptiile sanitar-veterinare zonale si de circumscriptiile
sanitar-veterinare si pentru siguranta alimentelor.
Art. 2
Pentru realizarea obiectivelor din domeniul sau de activitate Autoritatea
exercita urmatoarele functii:
a) de strategie, prin care se elaboreaza, in conformitate cu politica
Guvernului si cu tendintele pe plan international, strategia in vederea
asigurarii si garantarii sanatatii animalelor, sanatatii publice, protectiei
animalelor, protectiei mediului si a sigurantei alimentelor;
b) de reglementare, prin care se asigura, in conformitate cu strategia
adoptata, realizarea cadrului juridic si elaborarea reglementarilor specifice
activitatilor din domeniul sanitar-veterinar si al sigurantei alimentelor;
c) de administrare a structurilor din subordine, prin care se asigura
coordonarea si gestionarea serviciilor pentru care statul este responsabil in
domeniul sanitar-veterinar si al sigurantei alimentelor;
d) de reprezentare, prin care se asigura, in numele statului sau al
Guvernului Romaniei, reprezentarea pe plan intern si extern in domeniul sau de
activitate;
e) de autoritate de stat, prin care se dispune si se asigura supravegherea
si controlul aplicarii si respectarii reglementarilor in domeniul sau de
activitate.
Art. 3
(1) In exercitarea functiilor prevazute la art. 2 Autoritatea are
urmatoarele atributii principale:
A. In domeniul sanitar-veterinar:
a) organizeaza activitatile sanitar-veterinare publice pe intregul
teritoriu al tarii, dupa o conceptie unitara, pentru asigurarea sanatatii
animalelor, sanatatii publice, protectiei animalelor, protectiei mediului si a
sigurantei alimentelor;
b) conduce serviciile sanitar-veterinare de stat si stabileste organizarea
si necesitatile de finantare a acestora;
c) elaboreaza norme sanitar-veterinare, aprobate prin ordin al
presedintelui Autoritatii, pentru domeniile de competenta ale serviciilor
sanitar-veterinare, unice si obligatorii pentru toate persoanele fizice si
juridice;
d) stabileste responsabilitatile generale ale medicilor veterinari;
e) stabileste drepturile si obligatiile medicilor veterinari oficiali;
f) stabileste drepturile si obligatiile medicilor veterinari de libera
practica imputerniciti pentru efectuarea unor activitati sanitar-veterinare
publice;
g) participa la elaborarea sau avizarea conventiilor si acordurilor
interguvernamentale privind colaborarea in domeniul sanitar-veterinar;
h) raspunde impreuna cu Ministerul Sanatatii de organizarea si aplicarea
masurilor necesare pentru prevenirea si combaterea bolilor comune omului si
animalelor, precum si pentru siguranta alimentelor;
i) organizeaza, coordoneaza, gestioneaza si controleaza activitatea privind
identificarea si inregistrarea animalelor;
j) organizeaza, coordoneaza, gestioneaza si controleaza activitatea
posturilor de inspectie la frontiera;
k) organizeaza si asigura functionarea sistemului informatic sanitar-veterinar
national si conectarea acestuia la sistemul informatic veterinar comunitar;
l) elaboreaza regulamentele de organizare si functionare ale serviciilor
sanitar-veterinare de stat si stabileste atributiile si responsabilitatile
acestora;
m) organizeaza si concesioneaza, prin directiile sanitar-veterinare si
pentru siguranta alimentelor judetene, activitatile sanitar-veterinare publice
de interes national si controleaza efectuarea acestora de catre medicii
veterinari de libera practica imputerniciti;
n) stabileste cerintele sanitar-veterinare pentru: anuntarea, declararea,
notificarea interna si internationala a oricarei suspiciuni de boala sau
imbolnavire; producerea, comercializarea, detinerea si utilizarea substantelor
tireostatice, hormonale, beta agoniste ori a altor substante similare, pentru
administrare la animale producatoare de hrana; supravegherea si monitorizarea
unor substante si a reziduurilor la animale vii, produse si subproduse
destinate consumului uman; supravegherea, prevenirea si controlul zoonozelor;
producerea, testarea, autorizarea, prescrierea, utilizarea, importul, comertul,
tranzitul si exportul de furaje medicamentate, aditivi furajeri si de hrana
concentrata pentru animale de companie; inspectii si controale sanitar-veterinare;
organizarea si functionarea posturilor de inspectie la frontiera, precum si
procedurile de efectuare a acestor inspectii si controale; producerea,
testarea, autorizarea, depozitarea, transportul, comercializarea, utilizarea,
importul, tranzitul, exportul si comertul cu furaje, materii furajere,
premixuri, zooforturi, aditivi furajeri, furaje complete, furaje suplimentare,
furaje combinate, alte materii si produse utilizate in furajarea si nutritia
animalelor; producerea, testarea, autorizarea, depozitarea, transportul,
comercializarea, utilizarea, importul, tranzitul, exportul si comertul cu
produse medicinale veterinare;
o) asigura supravegherea si controlul privind respectarea conditiilor
generale din domeniul alimentar prin punerea in practica a unor masuri
specifice care sa conduca la diminuarea incidentei si la eliminarea bolilor
transmisibile de la animale la om;
p) elaboreaza programele nationale in domeniul sanitar-veterinar, aprobate
prin ordin al presedintelui Autoritatii;
q) controleaza aplicarea normelor sanitar-veterinare;
r) indeplineste orice alte atributii stabilite prin acte normative in
domeniul sanitar-veterinar.
B. In domeniul sigurantei alimentelor:
a) elaboreaza si implementeaza strategia si legislatia privind siguranta
alimentelor;
b) elaboreaza norme pentru siguranta alimentelor, aprobate prin ordin al
presedintelui, si, daca este cazul, impreuna cu autoritatile competente,
aprobate prin ordine comune;
c) promoveaza si coordoneaza elaborarea metodologiilor unitare de evaluare
a riscului in domeniul sigurantei alimentelor;
d) realizeaza evaluarea riscului si stabileste masurile ce se impun atunci
cand apare o problema majora ce poate periclita sanatatea oamenilor;
e) coordoneaza activitatile de elaborare a codurilor de buna practica si
altele asemenea;
f) coordoneaza metodologic activitatea de supraveghere si control privind
siguranta alimentelor, de la producerea materiilor prime pana la distribuirea
alimentelor catre consumator;
g) asigura coordonarea elaborarii si implementarii politicilor
guvernamentale in domeniul sigurantei alimentelor si biotehnologiei;
h) coordoneaza identificarea specialistilor in vederea participarii la
activitatile "Codex Alimentarius", precum si la activitatile
organismelor si organizatiilor nationale si internationale in domeniul specific
de activitate;
i) coordoneaza identificarea specialistilor in vederea participarii la
actiunile organismelor si organizatiilor nationale si internationale in domeniul
standardizarii, sigurantei si calitatii alimentelor;
j) coordoneaza activitatea de control in domeniul sigurantei si calitatii
alimentelor, dupa modelul existent in tarile din Uniunea Europeana;
k) coordoneaza metodologic activitatea de control, testare si expertizare a
alimentelor, de la producerea materiilor prime pana la distribuirea catre
consumator;
l) realizeaza si valorifica bazele de date proprii prin colectarea,
clasificarea, corelarea, actualizarea permanenta, arhivarea si diseminarea
informatiilor privind monitorizarea avizelor si a autorizatiilor privind
siguranta alimentelor, acordate de autoritatile publice cu atributii in acest
domeniu, monitorizarea rezultatelor actiunilor de supraveghere si control
privind siguranta alimentelor, precum si a cadrului legislativ in domeniu,
datele statistice, datele privind procesul de cercetare-dezvoltare;
m) coordoneaza activitatea de formare, instruire si perfectionare a
personalului implicat in domeniul sigurantei alimentelor;
n) furnizeaza avize stiintifice si asistenta tehnica in domeniul specific
de activitate;
o) reprezinta punctul national de contact si coordonatorul la nivel
national al Sistemului rapid de alerta - SRA;
p) organizeaza un punct permanent de contact pe baza unui "telefon
verde", telefon de urgenta de la care orice persoana fizica sau juridica
poate obtine informatii obiective si la care aceasta poate prezenta contestatii
in domeniul sigurantei alimentelor;
q) indeplineste orice alte atributii in domeniul sigurantei alimentelor,
precum si in domeniul reglementarii alimentatiei si biotehnologiei;
r) supravegheaza si monitorizeaza, din punctul de vedere al sigurantei
alimentelor, operatorii economici care isi desfasoara activitatea in domeniul
industriei alimentare;
s) participa la activitatea de standardizare, gradare si clasificare a
produselor agroalimentare, impreuna cu celelalte institutii abilitate;
t) reprezinta punctul de contact si tine permanent legatura cu autoritatile
pentru siguranta alimentelor constituite la nivel national si international;
u) elaboreaza si promoveaza acte normative in domeniul sanitar-veterinar si
al sigurantei alimentelor si participa la promovarea reglementarilor in
domeniul calitatii alimentelor;
v) elaboreaza programe nationale in domeniul sigurantei alimentelor,
impreuna cu celelalte institutii abilitate;
x) indeplineste, in domeniul sigurantei alimentelor, atributiile stabilite
prin legislatia specifica.
(2) Autoritatea asigura armonizarea cadrului legislativ national cu
reglementarile din Uniunea Europeana in domeniul sanitar-veterinar si al
sigurantei alimentelor.
(3) Autoritatea elaboreaza si promoveaza acte normative in domeniul
sanitar-veterinar si al sigurantei alimentelor.
(4) Autoritatea intreprinde demersurile necesare in vederea obtinerii unor
contributii financiare comunitare pentru unele activitati in domeniul
sanitar-veterinar si al sigurantei alimentelor, in special pentru implementarea
unor prevederi ale legislatiei comunitare.
(5) Autoritatea poate contracta servicii de consultanta in domeniul
tehnologiei informatiei si comunicarii, relatiilor publice, organizarii
campaniilor de promovare, educare si informare referitoare la activitatea
specifica, precum si in domeniul specific de activitate.
(6) Autoritatea editeaza buletine informative si alte publicatii de
specialitate, in limita alocatiilor bugetare.
(7) Autoritatea, prin specialistii din structura sa, stabiliti prin ordin
al presedintelui, coordoneaza masurile ce se impun in situatiile de urgenta din
domeniul sanitar-veterinar si al sigurantei alimentelor si, atunci cand este
cazul, se consulta cu celelalte institutii abilitate.
(8) In exercitarea atributiilor sale, Autoritatea colaboreaza cu ministerele,
cu celelalte organe de specialitate din subordinea Guvernului, precum si cu
alte autoritati ale administratiei publice centrale si locale si cu organisme
interesate.
Art. 4
(1) Autoritatea este condusa de un presedinte cu rang de secretar de stat,
ajutat de 2 vicepresedinti cu rang de subsecretar de stat, numiti prin decizie
a primului-ministru pe o perioada de 5 ani.
(2) Vicepresedintii exercita atributiile delegate de presedintele
Autoritatii. Raspunderile si atributiile vicepresedintilor se stabilesc prin
ordin al presedintelui Autoritatii.
(3) In exercitarea atributiilor sale, presedintele Autoritatii emite ordine
si instructiuni. Ordinele si instructiunile cu caracter normativ se publica in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
(4) Presedintele Autoritatii este ordonator principal de credite.
(5) Autoritatea are un secretar general, inalt functionar public, numit
prin decizie a primului-ministru, pe baza de concurs organizat in conditiile
legii.
(6) Secretarul general exercita atributiile prevazute de Legea nr. 90/2001
privind organizarea si functionarea Guvernului Romaniei si a ministerelor, cu
modificarile si completarile ulterioare, si alte atributii stabilite prin ordin
al presedintelui Autoritatii.
(7) Presedintele conduce Autoritatea si unitatile subordonate, numeste si
elibereaza din functie personalul Autoritatii si conducerea unitatilor
subordonate, in conditiile legii.
(8) Presedintele reprezinta Autoritatea in raporturile cu ministerele, cu
autoritatile administratiei publice, cu alte autoritati si institutii publice,
cu persoanele fizice si juridice din tara sau din strainatate, precum si in
justitie. Presedintele participa ca invitat la sedintele Guvernului in care se
dezbat probleme din domeniul sanitar-veterinar si al sigurantei alimentelor.
Art. 5
(1) Structura organizatorica a Autoritatii este prevazuta in anexa nr. 1.
Prin ordin al presedintelui, in cadrul directiilor generale si al directiilor
se pot organiza, in conditiile legii, servicii, birouri, compartimente si
colective temporare.
(2) Numarul maxim de posturi in aparatul propriu al Autoritatii este de
313, inclusiv demnitarii si cabinetul presedintelui.
(3) Personalul din cadrul Autoritatii si al directiilor sanitar-veterinare
si pentru siguranta alimentelor judetene si a municipiului Bucuresti este
format din functionari publici si din personal contractual.
(4) Salarizarea personalului din structura Autoritatii se face potrivit
prevederilor legale aplicabile functionarilor publici si personalului
contractual din cadrul administratiei publice centrale.
(5) Atributiile si responsabilitatile directiilor generale, directiilor,
birourilor, compartimentelor si structurilor din cadrul Autoritatii, precum si
circuitul intern al documentelor se stabilesc prin regulament de organizare si
functionare, care se aproba prin ordin al presedintelui Autoritatii.
Art. 6
In calitatea sa de coordonator al domeniului sanitar-veterinar si pentru
siguranta alimentelor, ministrul agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale
exercita urmatoarele atributii:
a) analizeaza periodic rapoartele de activitate in domeniile coordonate si
dispune masurile necesare;
b) avizeaza proiectele de acte normative initiate de Autoritate si coordoneaza
politicile din domeniul sanitar-veterinar si pentru siguranta alimentelor;
c) monitorizeaza masurile dispuse pentru indeplinirea angajamentelor
asumate in procesul de integrare europeana in domeniul sanitar-veterinar si
pentru siguranta alimentelor;
d) avizeaza numarul maxim de posturi din structura Autoritatii;
e) avizeaza structura organizatorica a aparatului propriu al Autoritatii.
Art. 7
(1) Unitatile care functioneaza in subordinea Autoritatii, precum si
numarul maxim de posturi al acestora sunt prevazute in anexa nr. 2.
(2) Directiile sanitar-veterinare si pentru siguranta alimentelor judetene,
respectiv a municipiului Bucuresti, sunt conduse de cate un director executiv
medic veterinar, ajutat de directori executivi adjuncti, numarul acestora fiind
stabilit cu respectarea prevederilor alin. (4) al art. XVI din titlul III al
cartii a II-a din Legea nr. 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea
transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in
mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, cu modificarile si
completarile ulterioare.
(3) Institutele veterinare sunt conduse de cate un director, ajutat de 2
directori adjuncti.
(4) Redimensionarea circumscriptiilor sanitar-veterinare de asistenta
teritoriale se face in functie de complexitatea activitatii si de numarul de
animale, la propunerea directorului general al Directiei generale sanitare
veterinare din cadrul Autoritatii, prin ordin al presedintelui Autoritatii.
(5) Numarul de posturi, structura organizatorica, statele de functii,
precum si regulamentul de organizare si functionare pentru unitatile
subordonate se aproba prin ordin al presedintelui Autoritatii.
(6) Salarizarea personalului din directiile sanitar-veterinare si pentru
siguranta alimentelor judetene si a municipiului Bucuresti se face potrivit
prevederilor legale aplicabile personalului din serviciile publice
deconcentrate ale ministerelor, iar salarizarea personalului din cadrul
institutelor veterinare centrale se face potrivit prevederilor legale
aplicabile personalului din unitatile bugetare.
Art. 8
In cadrul Autoritatii functioneaza Consiliul stiintific si Consiliul
consultativ.
Art. 9
(1) Consiliul stiintific este format din cel putin 7 personalitati
recunoscute in domeniile de competenta ale Autoritatii.
(2) Componenta si Regulamentul de organizare si functionare ale Consiliului
stiintific se stabilesc prin ordin al presedintelui Autoritatii.
(3) Consiliul stiintific se intruneste trimestrial sau ori de cate ori este
necesar pentru examinarea si dezbaterea unor probleme din domeniul
sanitar-veterinar si al sigurantei alimentelor si prezinta avizele stiintifice
la solicitarea Autoritatii.
(4) Consiliul stiintific poate fi consultat de catre Autoritate cu privire
la elaborarea de acte normative din domeniul sau de activitate.
(5) Membrii Consiliului stiintific beneficiaza de o indemnizatie de
participare de maximum 20% din indemnizatia bruta a presedintelui Autoritatii.
Art. 10
(1) Consiliul consultativ este format din reprezentanti ai ministerelor, ai
altor autoritati ale administratiei publice competente in domeniul
sanitar-veterinar si pentru siguranta alimentelor si din reprezentanti ai
societatii civile.
(2) Consiliul consultativ este prezidat de presedintele Autoritatii.
(3) Consiliul consultativ se intruneste periodic, la solicitarea
presedintelui Autoritatii.
(4) Consiliul consultativ are atributii in stabilirea prioritatilor in ceea
ce priveste cererile de consultari stiintifice privind identificarea, evaluarea
si managementul riscului, precum si al situatiilor de criza.
(5) Componenta si Regulamentul de organizare si functionare ale Consiliului
consultativ se stabilesc prin ordin al presedintelui Autoritatii, la propunerea
ministerelor si a reprezentantilor societatii civile.
(6) Consiliul consultativ se intruneste pentru examinarea si dezbaterea
unor probleme din domeniul sanitar-veterinar si al sigurantei alimentelor si
prezinta avizele consultative la solicitarea Autoritatii.
Art. 11
In cadrul Autoritatii, la Directia generala siguranta alimentelor
functioneaza Secretariatul operational pentru Codex Alimentarius, ale carui
componenta si atributii se stabilesc prin ordin al presedintelui Autoritatii.
Art. 12
Autoritatea duce la indeplinire atributiile in mod transparent si face
publice avizele stiintifice, rapoartele de activitate si alte documente de
interes public, in conditiile legii.
Art. 13
Autoritatea asigura, in conditiile legii, accesul la documentele proprii si
ia masuri ca partile interesate sa primeasca informatii obiective si accesibile
in domeniul sau de activitate.
Art. 14
(1) Sistemul rapid de alerta pentru notificarea riscurilor directe sau indirecte
privind sanatatea animalelor, sanatatea publica, protectia animalelor,
protectia mediului sau siguranta alimentelor se organizeaza sub forma unei
retele care reuneste Ministerul Sanatatii, Ministerul Agriculturii, Padurilor
si Dezvoltarii Rurale, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor si
Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor.
(2) Autoritatea reprezinta punctul national de contact si coordonatorul la
nivel national al Sistemului rapid de alerta si al Codex Alimentarius.
Art. 15
(1) Finantarea cheltuielilor curente si de capital ale Autoritatii si ale
unitatilor din subordinea sa, prevazute in anexa nr. 2, se asigura din venituri
proprii si din subventii acordate de la bugetul de stat.
(2) In scopul realizarii rolului si atributiilor ce ii revin, Autoritatea
poate beneficia de consultanta si asistenta tehnica de specialitate din
strainatate, precum si de programe de formare si perfectionare de specialitate
a personalului, in limita fondurilor disponibile, potrivit legii.
Art. 16
(1) Autoritatea are in dotare un numar de 17 autoturisme pentru transportul
persoanelor din aparatul propriu, cu un consum lunar de carburanti stabilit
potrivit normativelor in vigoare, si 6 autolaboratoare cu un consum stabilit
potrivit alin. (2).
(2) Unitatile care functioneaza in subordinea Autoritatii, prevazute in
anexa nr. 2, pot utiliza pentru activitati specifice un numar de autoturisme,
conform anexei nr. 3, cu un consum lunar de carburanti stabilit potrivit
normativelor in vigoare pentru transport de persoane, autolaboratoarele avand
consum nenormat.
(3) Directia Sanitar-Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor Tulcea
dispune, suplimentar, de un autolaborator fluvial, avand consum nenormat.
(4) Cheltuielile aferente dotarii si utilizarii mijloacelor de transport
prevazute la alin. (1) - (3) se vor efectua in limita sumelor aprobate anual
prin legile bugetare.
Art. 17
In exercitarea atributiilor de serviciu personalul imputernicit al
Autoritatii poate dispune punerea sub sechestru sanitar-veterinar a produselor
alimentare necorespunzatoare, masuri precum confiscarea, distrugerea,
incinerarea produselor alimentare improprii consumului si taierea sau uciderea
animalelor, in conditiile legii, conform cerintelor sanitar-veterinare si
pentru siguranta alimentelor.
Art. 18
Contractele-tip pentru efectuarea unor activitati sanitar-veterinare
publice, incheiate de directiile sanitar-veterinare si pentru siguranta
alimentelor judetene si a municipiului Bucuresti cu medicii veterinari de
libera practica imputerniciti, se aproba prin ordin al presedintelui
Autoritatii.
Art. 19
Plata despagubirilor prevazute la art. 26 alin. (6) si (7) din Ordonanta
Guvernului nr. 42/2004, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.
215/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, se asigura de la bugetul
de stat prin bugetul Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii
Rurale, titlul "Transferuri".
Art. 20
Contractele de prestari de servicii pentru aplicarea marcilor auriculare,
precum si pentru alte servicii in domeniul sanitar-veterinar se incheie
potrivit reglementarilor legale in vigoare privind achizitiile publice.
Art. 21
Sintagma medici veterinari cu atributii de inspector al Politiei Sanitare
Veterinare din legislatia in vigoare se inlocuieste cu sintagma inspector al
autoritatii veterinare si pentru siguranta alimentelor.
Art. 22
Anexele nr. 1 - 3 fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 23
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea
Guvernului nr. 308/2004 privind organizarea si functionarea Autoritatii
Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor si a unitatilor
din subordinea acesteia, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
nr. 243 din 19 martie 2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU
Contrasemneaza:
Ministrul agriculturii,
padurilor si dezvoltarii rurale,
Gheorghe Flutur
Presedintele Autoritatii Nationale Sanitare
Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor,
Razvan Tiru
Ministrul sanatatii,
Mircea Cinteza
Ministrul muncii,
solidaritatii sociale si familiei,
Gheorghe Barbu
Ministrul finantelor publice,
Ionel Popescu
ANEXA 1*)
*) Anexa nr. 1 este reprodusa in facsimil.
Numarul maxim de posturi (inclusiv demnitarii si cabinetul secretarului de
stat): 313, din care:
Functii publice 294; Functii contractuale 19.
____________________ ________________ _____________________
|CONSILIUL STIINTIFIC|<------| |------>|CONSILIUL
CONSULTATIV|
|____________________| ____| |____
|_____________________|
____________________ | ___| PRESEDINTE | | _____________________
| AUDIT* |<- | __|Secretar de stat|___ ->|CORP
CONTROL* |
|____________________| || _| |_ | |_____________________|
____________________ ||| |________________| | |
.......................
|CABINETUL | ||| | | | | | | -->:UNITATE DE ANALIZA
SI:
|PRESEDINTELUI |<-- || | | | | | | :EVALUARE A RISCULUI
:
|____________________| || | | | | | |
:.....................:
____________________ || | | | | | | |
|BIROU COORDONARE | || | | | | | | .........v.........
__|INSTITUTE DE |<--- | | | | | | | :COMITETUL
:
| |REFERINTA* | | | | | | | | :INTERMINISTERIAL :
| |____________________| | | | | | | | :.................:
| ____________________ | | | | | | |
.......................
| |Serviciul Comunicare| | | | | | | ---->:CELULA DE
CRIZA* :
| |si Sisteme |<---- | | | | |
:.....................:
| |Informationale | | | | | | _____________________
| |____________________| | | | | | |Directia de
Integrare|
| _________________________| | | | --------->|Europeana si
Relatii |
| | _________________| | |___________ |Internationale
|
| | | | |
|_____________________|
| | ________v__________ | _____v_____________
| | |Vicepresedinte |________ | _______|Vicepresedinte |
| | |Subsecretar de Stat| ||| |Subsecretar de Stat|
| | |___________________| _______vvv______ |___________________|
| | | |Secretar General| |
| | | |________________| |
| | |____________ ||||____________|______________
| | _________________|______|||________ ___| |
| | | | ______| || |
| | | || || |
| ______v_____v__________ _____vv______ ________vv__________ ______v________
|| Directia Generala || Directia || Directia Generala ||Directia
|
|| Sanitara Veterinara || Generala || Inspectie si ||Generala
|
|| (CVO) || Siguranta || Coordonarea PIF ||Economico-
|
|| || Alimentelor ||
||Administrativa,|
|| || || ||Juridica si
|
|| || || ||Resurse Umane
|
||_______________________||_____________||____________________||_______________|
| | | | | | | | | |
| ____v_____ | ____v_____ | | ____v____ ____v_____ | |
||Directia |||Directia | | | |Directia ||Directia | | |
||Sanatatea |||Igiena si | | | |de ||Coordonare| | |
||Animalelor|||Sanatate | | | |inspectie||PIF | | |
|| |||Publica | | | | || | | |
|| |||Veterinara| | | | || | | |
||__________|||__________| | | |_________||__________| | |
| | | | _____________| |
| | | | | |
| ..........v....... ______v__ __v________ _______v______ _______v______
| :42 Directii : |Directia ||Directia | |Directia ||Directia
|
| :Sanitar : |Igiena si||Standarde, | |Economico- ||Juridica si
|
| :Veterinare si : |Sanatate ||Marci si | |Administrativa||Resurse
|
| :pentru Siguranta: |Publica ||Calitatea | | ||Umane
|
| :Alimentelor, cu : | ||Alimentelor| | ||
|
| :laboratoarele : |_________||___________|
|______________||______________|
| :aferente :
| :................:
| ...............
| :Institutul de:
| :Diagnostic si:
|->:Sanatate :
| :Animala :
| :.............:
| ................ .................................
| :Institutul de : :* este constituita din :
| :Igiena si : :specialisti din structura :
|->:Sanatate : :Autoritatii, conform art. 3
:
| :Publica : :alin. (7) :
| :Veterinara : :...............................:
| :..............:
| ...................... .................................
| :Institutul pentru : :* se pot organiza la nivel de :
| :Controlul Produselor: :compartiment sau birou :
->:Biologice si :
:...............................:
:Medicamentelor de :
:Uz Veterinar :
:....................:
ANEXA 2
UNITATI
care functioneaza in subordinea Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si
pentru Siguranta Alimentelor
Institutii publice finantate din subventii acordate de la bugetul de stat
si din venituri proprii:
I. Unitati cu personalitate juridica:
1. Institutul de Diagnostic si Sanatate Animala;
2. Institutul pentru Controlul Produselor Biologice si Medicamentelor de Uz
Veterinar;
3. Institutul de Igiena si Sanatate Publica Veterinara;
4. directiile sanitar-veterinare si pentru siguranta alimentelor judetene
si a municipiului Bucuresti, inclusiv laboratoarele veterinare de stat.
II. Unitati fara personalitate juridica:
1. circumscriptiile sanitar-veterinare zonale;
2. circumscriptiile sanitar-veterinare si pentru siguranta alimentelor.
NOTA:
Numarul maxim de posturi pentru aceste unitati este de 3.688.
ANEXA 3
NORMATIV
de autovehicule pentru activitati specifice desfasurate de Autoritatea
Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor si de unitatile
din subordine
________________________________________________________________________________
Nr. Denumirea unitatii Numarul maxim de autovehicule
crt. pentru activitati specifice
---------------------------------------------------
Total din care:
________________________________________________________________________________
1. Autoritatea Nationala 23 17 autoturisme, din care:
Sanitara Veterinara - 8 pentru aparatul central - transport
si pentru Siguranta de persoane;
Alimentelor - 9 pentru posturile de inspectie la
frontiera (PIF);
6 autolaboratoare, din care:
- 3 pentru PIF;
- 1 pentru controlul privind siguranta
alimentelor;
- 1 pentru controlul privind sanatatea
animala;
- 1 pentru controlul privind sanatatea
publica
2. Directiile 6/unitate 2 autoturisme, din care:
sanitar-veterinare - pentru transport de persoane -
si pentru siguranta conducerea directiilor
alimentelor sanitar-veterinare si pentru siguranta
alimentelor;
- parc comun;
3 autolaboratoare pentru:
- recoltare de probe pentru siguranta
alimentelor;
- recoltare de probe pentru sanatatea
animala;
- controlul laptelui si produselor
lactate;
1 autoagregat pentru dezinfectie
3. Institutul de 8 2 autoturisme pentru:
Diagnostic si - transport de persoane pentru
Sanatate Animala interventii rapide privind suspiciunea
unor boli;
- transport pentru evaluare veterinara;
6 autolaboratoare pentru:
- transport de cadavre;
- transport de probe test;
- transport de probe de laborator;
- decontaminare;
- situatii speciale;
- autoutilitara pentru transport de
biobaza
4. Institutul de Igiena 4 2 autoturisme pentru:
si Sanatate Publica - deplasare pentru control in
teritoriu;
Veterinara - transport de marfuri;
2 autolaboratoare pentru:
- recoltare de probe;
- examene rapide de laborator in
teritoriu
5. Institutul pentru 4 2 autoturisme pentru:
Controlul Produselor - deplasare pentru controlul in
Biologice si teritoriu si administratie;
Medicamentelor de - testare clinica in teritoriu;
Uz Veterinar 2 autolaboratoare pentru:
- circulatia produselor medicinale in
teritoriu;
recoltare de probe
________________________________________________________________________________