HOTARARE Nr.
73 din 28 ianuarie 2010
privind mandatarea
reprezentantilor statului în Adunarea generala a actionarilor la Societatea
Comerciala „Fondul Proprietatea"- S.A. sa aprobe forma finala a
Contractului de administrare ce urmeaza a fi încheiat de societate cu Franklin
Templeton Investment Management Limited (Londra)
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 81 din 5 februarie 2010
Având în vedere articolul unic lit. d) din Hotărârea
Guvernului nr. 959/2008 privind stabilirea competenţelor comisiei care va
selecta societatea de administrare a Societăţii Comerciale „Fondul
Proprietatea" - S.A. şi art. 3 din Hotărârea Guvernului nr.
1.514/2008 privind aprobarea Regulamentului de organizare a licitaţiei
internaţionale pentru desemnarea societăţii de administrare a
Societăţii Comerciale „Fondul Proprietatea" - S.A. şi a
Caietului de sarcini al licitaţiei,
ţinând seama de aprobarea termenilor şi
condiţiilor contractului de administrare în şedinţa
Adunării generale ordinare a acţionarilor a Societăţii
Comerciale „Fondul Proprietatea" - S.A. din data de 7 septembrie 2009
şi a mandatului dat de guvern comisiei de selecţie în sensul
reluării negocierilor clauzelor contractului de administrare de
natură a asigura o mai bună protecţie a Societăţii
Comerciale „Fondului Proprietatea" - S.A. în cadrul contractului de
administrare,
în temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Articol unic. - Se mandatează reprezentanţii
statului în Adunarea generală a acţionarilor la Societatea
Comercială „Fondul Proprietatea" - S.A. să aprobe forma
finală a Contractului de administrare ce urmează a fi încheiat de
societate cu Franklin Templeton Investment Management Limited (Londra),
prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta
hotărâre.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
Radu Mircea Berceanu
Ministrul economiei, comerţului şi mediului
de afaceri,
Adriean Videanu
ANEXĂ
CONTRACT DE ADMINISTRARE
încheiat între S.C. „Fondul Proprietatea" -
S.A. şi Franklin Templeton Investment Management Limited
[Data.........2010]
Acest Contract de administrare a fost încheiat la [...]
2010 între
1. Franklin Templeton Investment Management Limited
din the Adelphi, str. John Adam nr. 1-11, Londra WC2N 6HT, Regatul Unit al
Marii Britanii (societatea de administrare) (S.A.L); şi
2. S.C. „Fondul Proprietatea" - S.A.,
situată în municipiul Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5,
Romania (Clientul),
unde:
A. Clientul doreşte să numească S.A.L
ca societate de administrare, care include şi rolul de administrator al
investiţiilor cu privire la activele Clientului, în conformitate cu
termenii prezentului Contract de administrare.
B. S.A.L doreşte să accepte numirea în
termenii prevăzuţi de prezentul contract de administrare.
1. Interpretare
In acest Contract de administrare, cu excepţia
cazurilor în care contextul cere altfel, se convin următoarele:
- cuvintele la singular includ şi pluralul,
cuvintele la plural includ şi singularul, cuvintele care sunt de genul
masculin includ şi femininul, iar cuvintele care sunt de genul feminin
includ şi masculinul;
- titlurile şi paragrafele au doar scop de
structurare şi nu vor fi utilizate pentru a interpreta acest contract de
administrare;
- referirile la „acest Contract de administrare"
includ introducerea, preambulul şi anexa (care sunt incluse prin trimitere
şi care fac parte integrantă din acest Contract de administrare),
precum şi acest Contract de administrare, cu excepţia
situaţiilor în care se prevede altceva;
- în acest Contract de administrare, trimiterile la
introducere, preambul, secţiuni, articole, clauze, subclauze şi
anexă sunt trimiteri la introducerea, preambulul, secţiunile,
articolele, clauzele şi subclauzele din acest Contract de administrare,
precum şi anexa la acesta, cu excepţia situaţiilor în care se
prevede altceva.
2. Definiţii
In acest Contract de administrare, următorii
termeni cu majuscule vor avea următoarele înţelesuri, dacă nu
rezultă altfel din context sau nu se prevede altceva:
- Act constitutiv înseamnă actul
constitutiv al Clientului;
- Administrator unic înseamnă persoana
juridică numită de către acţionari să administreze
Clientul, în limitele prevăzute de legea aplicabilă din România,
Actul constitutiv şi deciziile Adunării generale a acţionarilor;
pentru scopul prezentului Contract, orice referire la Administratorul unic va
fi considerată ca făcând referire la S.A.L;
- AGA înseamnă Adunarea generală a
acţionarilor Clientului;
- Afiliat al oricărei persoane
înseamnă oricare altă persoană care controlează în mod
direct sau indirect această persoană ori este controlată în mod
direct sau indirect de această persoană ori se află sub control
comun cu această persoană;
- AOPC înseamnă alte organisme de plasament
colectiv decât organismele de plasament colectiv de valori mobiliare (OPCVM),
care sunt înfiinţate ca fonduri închise de investiţii sau
societăţi de investiţii de tip închis, conform definiţiei
de la art. 114 alin. (1) din Legea nr. 297/2004;
- Client înseamnă S.C. „Fondul
Proprietatea" - S.A., o societate de investiţii de tip închis,
înfiinţată în anul 2005 de Guvernul României prin Hotărârea
Guvernului nr. 1.481/2005 privind înfiinţarea Societăţii
Comerciale „Fondul Proprietatea" - S.A., cu modificările şi
completările ulterioare, pentru acordarea de compensaţii
cetăţenilor ale căror averi au fost confiscate abuziv în
perioada comunistă, cu sediul în municipiul Bucureşti, str. Apolodor
nr. 17, sectorul 5, România;
- Cont înseamnă contul menţinut de
Depozitar sau subdepozitarcu privire la care Clientul a informat în scris
S.A.L;
- Contract de administrare înseamnă acest
Contract de administrare, încheiat între S.C. „Fondul Proprietatea" -
S.A., în calitate de Client, şi [.....], în calitate de societate de
administrare;
- CR înseamnă Comitetul
reprezentanţilor (Board of Nominees în limba engleză) -
organismul de supraveghere al S.A.L, numit de către AGA si aflat sub
directa supraveghere a AGA;
- CNVM înseamnă Comisia Naţională
a Valorilor Mobiliare, care are atribuţiile prevăzute de
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 25/2002 privind aprobarea
Statutului Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare, aprobată cu
modificări prin Legea nr. 514/2002, cu modificările ulterioare;
- Control (şi cuvintele sinonime)
înseamnă relaţia dintre societatea-mamă şi o filială
ori o relaţie similară între orice persoană fizică sau
juridică şi o societate comercială; orice filială a unei
filiale va fi considerată o filială a societăţii-mamă,
care este în fapt entitatea care controlează aceste filiale; se
consideră legătură strânsă şi situaţia în care două
sau mai multe persoane fizice sau juridice sunt legate permanent de una şi
aceeaşi persoană printr-o relaţie de control;
- Depozitar reprezintă acea instituţie
de credit din România autorizată de Banca Naţională a României,
în conformitate cu legislaţia bancară sau sucursala din România a
unei instituţii de credit, autorizată într-un stat membru,
avizată de CNVM pentru activitate de depozitare, în conformitate cu
prevederile Legii nr. 297/2004, căreia îi sunt încredinţate spre
păstrare, în condiţii de siguranţă, toate activele S.C.
„Fondul Proprietatea" - S.A.;
- Daune înseamnă fiecare şi toate
pierderile, pretenţiile sau obligaţiile generate de orice
circumstanţe prejudiciante;
- Delegat înseamnă entitatea care a fost
delegată sau a primit administrarea investiţiilor sau alte
funcţii în urma externalizării acestora de către S.A.L, cu
acordul prealabil şi în scris al Clientului;
- Depozitar central înseamnă o
persoană juridică înfiinţată ca o societate pe
acţiuni, autorizată şi supravegheata de CNVM, care
depozitează valori mobiliare şi efectuează alte operaţiuni
legate de acestea;
- Dispută înseamnă orice
divergenţă sau diferend provenind din sau în legătură cu
acest Contract de administrare, inclusiv şi fără a se limita la
cele privind încheierea valabilă, existenţa, nulitatea,
încălcarea, rezilierea sau lipsa de valabilitate;
- DPI înseamnă declaraţia de
politică investiţională, reprezentând procesul aprobat de Client
pentru luarea deciziilor de investiţii în legătură cu activele
din Portofoliu;
- Fonduri interne înseamnă organisme de
plasament colectiv şi portofolii individuale administrate de către
S.A.L;
- IFRS înseamnă Standardele
Internaţionale de Raportare Financiară, reprezentând un set de
standarde internaţionale de contabilitate în care este prevăzut modul
în care trebuie raportate în situaţiile financiare anumite tipuri de
tranzacţii şi alte evenimente;
- Legea nr. 297/2004 reprezintă Legea nr.
297/2004 privind piaţa de capital, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 571 din 29 iunie 2004, cu modificările şi
completările ulterioare;
- Legea nr. 247/2005 reprezintă Legea nr.
247/2005 privind reforma în domeniile proprietăţii şi
justiţiei, precum şi unele măsuri adiacente, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 653 din 22 iulie 2005, cu
modificările şi completările ulterioare;
- Listare reprezintă prima zi de
tranzacţionare pe piaţa reglementată la vedere,
administrată de către S.C. „Bursa de Valori Bucureşti" -
S.A.;
- OUG nr. 81/2007 înseamnă Ordonanţa
de urgenţă a Guvernului nr. 81/2007 pentru accelerarea procedurii de
acordare a despăgubirilor aferente imobilelor preluate în mod abuziv,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 446 din 29 iunie
2007;
- OPCVM înseamnă organisme de plasament
colectiv în valori mobiliare, reprezentate de fonduri deschise de
investiţii şi societăţi de investiţii de tip deschis,
aşa cum sunt acestea definite'la art. 76 alin. (1) din Legea nr. 297/2004;
- Parte despăgubită înseamnă
Clientul, angajaţii, reprezentanţii şi agenţii acestuia;
- P/B înseamnă produsul intern brut, reprezentând
valoarea monetară a tuturor bunurilor finite produse şi serviciilor
furnizate în interiorul graniţelor României într-o anumită
perioadă de timp;
- Piaţa reglementată este piaţa
definită prin art. 125 din Legea nr. 297/2004;
- Portofoliu înseamnă totalitatea activelor
administrate;
- Practici de tipul „Soft Do//ars"înseamnă
acorduri conform cărora bunuri sau servicii, altele decât executarea
ordinelor de vânzare sau cumpărare de instrumente financiare, sunt
obţinute de o societate de administrare a investiţiilor de la sau
printr-un intermediar în schimbul direcţionării către
respectivul intermediar a tranzacţiilor efectuate pe seama organismului de
plasament colectiv administrat de respectiva societate de administrare a
investiţiilor;
- Reguli prudenţiale înseamnă
reglementările privind cerinţele de prudenţă şi
adecvare a capitalului emise de CNVM sau alte organisme de reglementare
bancară sau a pieţei de capital din Uniunea Europeană pentru
evaluarea corectă a riscurilor şi, în continuare, pentru prevenirea
şi reducerea efectelor acestora;
- S.A.L înseamnă Franklin Templeton
Investment Management Limited, societatea de administrare a investiţiilor,
persoană juridică străină, constituită ca societate pe
acţiuni, autorizată de autoritatea competentă din statul membru
de origine şi care, ca o condiţie suspensivă de intrare în
vigoare a acestui contract de administrare, va înfiinţa o sucursală
pe teritoriul României, pe baza autorizaţiei emise de CNVM, şi va
înscrie această sucursală în Registrul CNVM. SAI va fi desemnată
ca administrator unic al Clientului, potrivit prevederilor acestui Contract de
administrare şi Actului constitutiv;
- Societate asociată (atunci când expresia
se utilizează în legătură cu S.A.L) înseamnă o societate
care este un Afiliat al S.A.L;
- Stat membru înseamnă statele membre ale
Uniunii Europene şi celelalte state care aparţin Spaţiului
Economic European;
- VNA înseamnă valoarea activului net al
unui AOPC, care se determină ca diferenţă între valoarea
totală a activelor şi valoarea însumată a datoriilor
respectivului AOPC şi a veniturilor înregistrate în avans.
3. Obiectul
Contractului
Obiectul prezentului Contract de administrare îl
reprezintă acordarea S.A.L a mandatului de Administrator unic al
Clientului şi, de asemenea, ca Societate de administrare a
investiţiilor Clientului şi stabilirea drepturilor şi
obligaţiilor părţilor cu privire la acest mandat.
4. Numirea S.A.L
4.1. Prin acest Contract de administrare, Clientul
numeşte S.A.L ca Administrator unic al Clientului şi, de asemenea, ca
Societate de administrare a investiţiilor pentru Portofoliul transferat în
conformitate cu art. 14.1. lit. d).
5. Acceptarea numirii
S.A.L acceptă numirea sa în calitatea de
Administrator unic al Clientului şi de Societate de administrare a
investiţiilor, în termenii prevăzuţi de acest Contract de
administrare.
6. Obligaţiile
S.A.L, obiectul şi obiectivul administrării
6.1. Obligaţiile şi competenţele S.A.I.
în calitate de Administrator unic al Clientului sunt prevăzute în Legea
nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare, în Legea nr. 297/2004,
în regulamentele aplicabile şi în Actul constitutiv, care poate fi
modificat ulterior, în condiţiile legii. S.A.L va fi obligată:
(i) să stabilească o dată de
referinţă pentru acţionarii care au drept la vot în cadrul
adunării generale, conform legii, şi să stabilească textul
înştiinţării de convocare a adunării generale, după ce
a obţinut aprobarea prealabilă a Comitetului reprezentanţilor cu
privire la conţinutul acesteia şi după ce a adăugat pe
ordinea de zi orice subiect solicitat de către Comitetul
reprezentanţilor;
(ii) la cererea scrisă a oricărui
acţionar, depusă anterior datei Adunării generale a
acţionarilor, să ofere răspunsuri, după ce a obţinut
aprobarea prealabilă a Comitetului reprezentanţilor, în legătură
cu aspectele privitoare la activitatea Fondului Proprietatea;
(iii) să se asigure că, în cazul în care
acest lucru este solicitat din partea oricărui acţionar, să fie
pusă la dispoziţia acestuia o copie a procesului-verbal al
adunării generale şi, de asemenea, după ce convocarea
şedinţei Adunării generale ordinare anuale a acţionarilor
este publicată, să pună la dispoziţia acţionarilor
situaţiile financiare ale societăţii şi rapoartele
auditorilor şi al S.A.I;
(iv) să examineze şi să verifice
situaţiile financiare anuale aşa cum au fost întocmite acestea de
contabilii societăţii, să întocmească raportul privitor la
activitatea anuală, să verifice raportul auditorilor, să le
prezinte Comitetului reprezentanţilor înainte de a fi transmise mai
departe Adunării generale a acţionarilor spre aprobare şi
să propună repartizarea profitului, după ce a obţinut
aprobarea prealabilă a Comitetului reprezentanţilor;
(v) să gestioneze relaţia cu Depozitarul
central cu privire la funcţiile Registrului acţionarilor;
(vi) să pregătească un raport anual
privitor la administrare şi la politica de afaceri a Fondului
Proprietatea, ce va fi prezentat Comitetului reprezentanţilor pentru a fi
aprobat înainte de a fi trimis Adunării generale a acţionarilor;
(vii) să propună aprobării prealabile a
Comitetului reprezentanţilor şi, ulterior acesteia, aprobării
Adunării generale a acţionarilor bugetul anual de venituri şi
cheltuieli şi planul de afaceri;
(viii) să propună aprobării prealabile a
Comitetului reprezentanţilor şi, ulterior acesteia, aprobării
Adunării generale a acţionarilor Fondului Proprietatea strategia
generală conform politicii de investiţii a Fondului Proprietatea;
răspunde de aplicarea politicii de investiţii şi realizarea unui
echilibru corespunzător între profiturile şi riscurile Portofoliului
Fondului Proprietatea; trebuie să informeze periodic Fondul despre
schimbările semnificative în activitatea Fondului Proprietatea şi în
structura Portofoliului acestuia;
(ix) să aprobe externalizarea unor anumite
activităţi, în limitele bugetului aprobat, respectiv delegarea
exercitării unor anumite atribuţii, sub condiţia avizării
prealabile de către CNVM;
(x) pe baza propunerii Comitetului
reprezentanţilor, să supună aprobării Adunării
generale a acţionarilor orice contract/document care poate crea
obligaţii legale Fondului Proprietatea, fără a se limita la
cumpărarea, vânzarea, schimbul sau oferirea drept gaj a activelor
necurente ale Fondului Proprietatea care depăşesc 5% din valoarea
totală a activelor nete ale Fondului Proprietatea (calculată conform
regulilor CNVM);
(xi) să propună Adunării generale a
acţionarilor încheierea contractului de audit financiar conform
prevederilor legale în vigoare, după obţinerea aprobării
prealabile a Comitetului reprezentanţilor, precum şi să aprobe
procedura de audit intern şi planul de audit;
(xii) să decidă mutarea sediului social, cu
condiţia ca sediul social să fie în oricare moment înregistrat pe
teritoriul României; (xiii) să pună la dispoziţia Comitetului
reprezentanţilor rapoartele, precum şi orice alte documente necesare
exercitării de către acesta a activităţii de monitorizare,
în conformitate cu art. 17 alin. (11) din anexa nr. 7 la Caietul de sarcini
astfel cum a fost acesta aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.514/2008
privind aprobarea Regulamentului de organizare a licitaţiei
internaţionale pentru desemnarea societăţii de administrare a
Societăţii Comerciale „Fondul Proprietatea"- S.A. şi a
Caietului de sarcini al licitaţiei; să informeze de îndată
Comitetul reprezentanţilor despre orice litigiu sau încălcare a
legislaţiei privind valorile mobiliare, cu privire la S.A.L, despre orice
operaţiune care poate constitui încălcare a politicii de
investiţii şi despre planurile/măsurile corective pentru
abordarea acestor chestiuni;
(xiv) să solicite convocarea Adunării
generale extraordinare a acţionarilor pentru ca aceasta din urmă
să decidă ori de câte ori apare o situaţie în care există o
divergenţă de opinii între Comitetul reprezentanţilor şi
S.A.L, care nu poate fi rezolvată ca urmare a dialogului dintre cele
două organe statutare.
De asemenea, obligaţiile S.A.L vor fi cel
puţin cele solicitate în Caietul de sarcini şi DPI, toate aprobate
prin Hotărârea Guvernului nr. 1.514/2008 şi asumate prin oferta
depusă de S.A.L în cadrul licitaţiei internaţionale pentru
desemnarea societăţii de administrare a S.C. „Fondul
Proprietatea" - S.A.
6.2. S.A.L îşi va îndeplini obligaţiile
rezultând din prezentul Contract de administrare cu respectarea intereselor
Clientului, cu privire la participarea la oferte publice sau alte acţiuni
corporative în legătură cu instrumentele financiare din Portofoliu.
7. Operaţiuni
autorizate
Conform reglementărilor legale în vigoare,
respectiv Legea nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, Legea nr.
297/2004 privind piaţa de capital şi reglementările secundare
emise de C.N.V.M., precum şi Legea nr. 247/2005 privind reforma în
domeniile proprietăţii şi justiţiei, precum şi unele
măsuri adiacente - titlul VII, Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 81/2007 pentru accelerarea procedurii de acordare a
despăgubirilor aferente imobilelor preluate în mod abuziv, Hotărârea
Guvernului nr. 1.481/2005 privind înfiinţarea Societăţii
Comerciale „Fondul Proprietatea" - S.A., având anexat Actul constitutiv al
S.C. „Fondul Proprietatea" - S.A., cu modificările şi
completările ulterioare, DPI, Hotărârea Guvernului nr. 1.514/2008
privind aprobarea Regulamentului de organizare a licitaţiei
internaţionale pentru desemnarea societăţii de administrare a
Societăţii Comerciale „Fondul Proprietatea" - S.A. şi a
Caietului de sarcini al licitaţiei, precum şi orice alte
reglementări legale în vigoare incidente.
8. Depozitarea
activelor şi Depozitarul
8.1. Depozitarea activelor Clientului se va face în
conformitate cu prevederile dispoziţiilor legale aplicabile AOPC.
Contractul de depozitare va include în mod obligatoriu clauze referitoare la
înlocuirea Depozitarului şi reguli de asigurare a protecţiei
acţionarilor în astfel de situaţii.
8.2. Toate sumele cuvenite Clientului cu titlu de
dividende, dobânzi, încasări din vânzări sau cu orice alt titlu vor
fi plătite direct către Depozitar, în contul Clientului deschis la
acesta. S.A.L nu va putea deţine în niciun moment şi sub nicio
formă numerar sau bunuri din Portofoliu aparţinând Clientului cu
orice titlu.
9. Remuneraţia
S.A.L şi cheltuieli
Remuneraţia S.A.L pentru serviciile furnizate în
cadrul acestui Contract de administrare este stabilită în conformitate cu
solicitările din Regulamentul de organizare a licitaţiei, din Caietul
de sarcini, precum şi din oferta finală formulată în urma
negocierilor.
9.1. Drept remuneraţie pentru serviciile furnizate
în cadrul acestui Contract de administrare, S.A.L va primi un onorariu de
administrare exprimat în moneda naţională a României - lei, în
conformitate cu anexa la acest Contract de administrare.
9.2. Dacă nu se prevede altceva în cadrul acestui
Contract de administrare, toate costurile şi cheltuielile efectuate de
către S.A.L în îndeplinirea sarcinilor sale nu vor fi cheltuiala
Clientului, ci, astfel cum decid părţile la acest Contract de
administrare, vor fi suportate de către S.A.L
Clientul va suporta sau va rambursa către S.A.I,
în cazul în care acesta din urmă le-a avansat, următoarele
cheltuieli:
a) cheltuieli privind plata comisioanelor datorate
Depozitarului;
b) cheltuieli datorate intermediarilor;
c) cheltuieli privind plata taxelor si comisioanelor
către CNVM;
d) cheltuieli privind auditul financiar al Fondului
Proprietatea, precum şi altor audituri sau evaluări impuse de
legislaţia în vigoare aplicabilă Clientului;
e) cheltuieli privind admiterea la tranzacţionare
a instrumentelor financiare emise de Fondul Proprietatea şi a
oricăror emisiuni sau oferte subsecvente, cheltuieli cu intermediarii care
intermediază admiterea la tranzacţionare, cheltuieli cu realizarea de
prezentări pentru intermedierea şi marketingul ofertei publice pentru
a atrage interesul investitorilor, precum şi cheltuieli generate de
obligaţiile de raportare şi transparenţă aplicabile unui
emitent ale cărui acţiuni sunt admise la tranzacţionare pe o
piaţă reglementată;
f) cheltuieli privind organizarea adunărilor
generale ale acţionarilor şi comunicarea cu acţionarii
Clientului, precum şi în legătură cu plata comisioanelor pentru
servicii de registru prestate de către Depozitarul central;
g) cheltuieli privind plata taxelor şi comisioanelor
datorate Bursei de Valori Bucureşti şi oricărei alte pieţe
reglementate pe care instrumentele financiare emise de Fondul Proprietatea vor
fi admise la tranzacţionare;
h) cheltuieli privind înregistrările la registrul
comerţului sau documentele emise de acesta;
i) cheltuieli privind plata comisioanelor bancare
rezultând din operaţiuni derulate pe seama Fondului Proprietatea, cu
excepţia celor menţionate la lit. a);
j) cheltuieli privind desemnarea unor consultanţi
juridici care să acţioneze în numele Fondului Proprietatea, în cazul
în care este necesară protecţia drepturilor legale ale Fondului
Proprietatea, precum şi apărarea intereselor acestuia în caz de
pretenţii ale unor terţi;
k) cheltuieli în legătură cu contracte
încheiate cu furnizori externi de servicii existente la data semnării
prezentului Contract de administrare până la expirarea sau încetarea
contractelor respective;
l) cheltuieli în legătură cu remunerarea
membrilor CR. (în legătură cu serviciile prestate de aceştia
şi participarea la şedinţe, în conformitate cu Actul constitutiv
şi orice reglementări interne aplicabile) şi a oricăror
alte persoane independente (care nu sunt angajaţi ai S.A.I sau ai
Afiliaţilor acestuia) care vor reprezenta Fondul Proprietatea în organele
corporatiste ale societăţilor din Portofoliu, după caz;
m) cheltuieli cu costurile de imprimare a
documentaţiei Fondului Proprietatea;
n) cheltuieli sau taxe impuse de orice autoritate
fiscală în sarcina Clientului în legătură cu cheltuielile de mai
sus sau care sunt incidente altfel, în legătură cu
desfăşurarea activităţii Fondului Proprietatea;
o) alte cheltuieli aprobate de CR. în sarcina
Clientului, în conformitate cu Actul constitutiv.
Cheltuielile menţionate la lit. d), e), f), j)
şi m) vor fi efectuate de către S.A.L numai cu acordul prealabil
scris al CR.
Cu excepţia celor prevăzute anterior, S.A.L
va suporta următoarele cheltuieli curente angajate cu ocazia
executării obligaţiilor sale rezultând din prezentul Contract de
administrare, incluzând, dar fără a se limita la:
a) cheltuieli privind corespondenţa şi
telefoanele;
b) cheltuieli privind deplasările în interes de
serviciu sau afaceri şi cazarea;
c) cheltuieli privind salariile, bonusurile şi
orice alte remuneraţii acordate de S.A.L angajaţilor şi
colaboratorilor săi;
d) orice alte cheltuieli necesare
funcţionării S.A.L sau sucursalei sale deschise în România.
9.3. In executarea acestui Contract de administrare,
S.A.L nu va folosi practici de tipul „soft dollars". Toate tranzacţiile
aferente Portofoliului vor fi realizate în interesul Clientului şi cu
respectarea D.P.I, precum şi cu respectarea principiilor celei mai bune
execuţii.
9.4. Orice onorarii pentru directori sau alte onorarii
primite de către angajaţii, agenţii sau reprezentanţii
S.A.L din partea unei companii din Portofoliu vor fi fie transferate mai
departe Clientului, fie deduse din onorariul de administrare.
9.5. S.A.L nu va emite pretenţii cu privire la
nicio sarcină, drept de retenţie, garanţie reală sau
compensare asupra Portofoliului ori altor active sau fonduri băneşti
conţinute de acesta.
10. Furnizarea informaţiilor către Client
şi reprezentanţii acestuia
10.1. S.A.L va furniza Clientului analize de
performanţă şi prezentări tabelare în legătură cu
Portofoliul, solicitate de către Client, în mod periodic. De cel
puţin două ori pe an calendaristic şi la o dată
agreată reciproc ca fiind convenabilă pentru părţi S.A.L va
efectua o prezentare în beneficiul Clientului, care va fi susţinută
la birourile din Bucureşti ale Clientului, cu privire la situaţia
Portofoliului pe ultimele 6 luni, iar Clientul poate vizita periodic birourile
S.A.L în vederea analizei factorilor de piaţă, a portofoliului
şi a modalităţii de punere în execuţie a acestui Contract
de administrare.
10.2. S.A.L va furniza Clientului, trimestrial
şi/sau la cerere, documente în formă scrisă reprezentând dovada
tranzacţiilor efectuate de S.A.L, în numele Clientului, cu terţi în
legătură cu Portofoliul.
10.3. S.A.L va păstra înregistrări
contabile corecte şi detaliate ale investiţiilor, încasărilor,
plăţilor şi altor tranzacţii legate de portofoliu, pe care
le va transmite lunar Clientului.
10.4. S.A.L va pune la dispoziţia Clientului, la
cererea acestuia, copii ale tuturor înregistrărilor din registrele
contabile legate de Portofoliu. S.A.L îşi va prelungi programul normal de
lucru dacă şi când Clientul va cere acest lucru şi va furniza
fără întârziere spaţiul şi asistenţa necesare
auditorilor şi altor reprezentanţi autorizaţi ai Clientului,
inclusiv reprezentanţi ai acţionarilor şi/sau ai CR, în scopul
auditării şi verificării registrelor S.A.L legate de valorile
mobiliare, titlurile de valoare şi alte active din Portofoliu. Sfera
auditului nu va fi limitată de către S.A.L şi poate include
verificarea sistemului contabil, a procedurilor, înregistrărilor
contabile, controalelor interne şi altor domenii a căror verificare
este considerată necesară de către Client sau auditor, în scopul
de a facilita formularea de către Client a unei opinii cu privire la
costuri, directe sau indirecte, sau la alte sume facturate Clientului, precum
şi asupra performanţei portofoliului şi a S.A.L S.A.L va coopera
atunci când este nevoie pentru realizarea auditului, furnizând pentru auditorii
mai sus-menţionaţi şi alţi reprezentanţi
autorizaţi inclusiv asistenţă din partea reprezentantului
compartimentului de control intern şi auditului intern din cadrul S.A.L
10.5. S.A.L va raporta Clientului, în termen de
două zile lucrătoare de la identificare, orice situaţie de
neconformare cu prevederile prezentului Contract de administrare (inclusiv
anexa) şi va întreprinde toate acţiunile necesare pentru a corecta în
cel mai scurt timp aceste cazuri de neconformare.
10.6. S.A.L va lua legătura cu Depozitarul ori de
câte ori va fi nevoie, pentru a-i permite acestuia din urmă, în numele
Clientului, să îşi îndeplinească obligaţiile privind
dezvăluirea acţionariatului companiilor în care este investit
Portofoliul, în concordanţă cu legislaţia relevantă,
şi va furniza la timp informaţii Depozitarului în acest sens.
11. Confidenţialitate şi acte cu
consecinţe fiscale
11.1. S.A.L, cu excepţia situaţiilor în
care:
a) se prevede altceva în legi sau regulamente; sau
b) este necesar pentru efectuarea decontării
şi realizării operaţiunilor cu Depozitarul sau subdepozitarul
activelor; sau
c) se permite altceva, în scris, de către Client;
sau
d) este necesar pentru înfiinţarea
facilităţilor de schimb internaţional (dezvăluirea în acest
caz va fi limitată la departamentele de creditare şi conformare din
cadrul băncilor), se va asigura că toate chestiunile legate de
Portofoliu vor fi păstrate în strictă confidenţialitate. Inainte
ca S.A.L să dezvăluie informaţii confidenţiale conform lit.
a), va avea obligaţia de a informa Clientul în acest sens.
11.2. S.A.L nu va dezvălui informaţii legate
de Portofoliu către alte societăţi din grupul financiar Franklin
Templeton care desfăşoară într-o proporţie importantă
alte activităţi decât cele de administrare a investiţiilor, în
afara acelor membri ai personalului angajaţi în funcţii de
administrare a investiţiilor, decât în condiţiile permise în clauza
11.1 lit. a)-d). S.A.L va opera în orice situaţie procedurile de
confidenţialitate, care obligă personalul societăţii
să dezvăluie informaţii legate de Portofoliu doar atunci când
este nevoie şi să respecte cea mai strictă
confidenţialitate cu privire la informaţiile sensibile sub aspectul
preţurilor.
11.3. S.A.L nu va întreprinde şi nu va omite
să întreprindă cu bună-ştiinţă nicio acţiune
care ar putea prejudicia interesele Clientului în raport cu legislaţia
fiscală incidenţă.
12. Incetarea
Incetarea acestui Contract de administrare poate fi
făcută în conformitate cu reglementările legale în vigoare,
precum şi în conformitate cu Regulamentul de organizare a licitaţiei,
Caietul de sarcini, precum şi cu oferta finală rezultată în urma
negocierilor şi în cazurile prevăzute de acest Contract de
administrare.
12.1. a) Clientul poate denunţa unilateral şi
la propria discreţie acest Contract de administrare, în orice moment, în
baza unui preaviz de 3 luni transmis în scris S.A.L In cazul
denunţării acestui Contract de administrare, mandatul S.A.L ca
Administrator unic încetează în mod corespunzător.
b) S.A.L poate denunţa acest Contract de
administrare în perioada de 3 ani de la data intrării în vigoare a acestui
Contract de administrare, în baza unui preaviz scris de 12 luni. Ulterior,
S.A.L poate denunţa acest Contract de administrare în baza unui preaviz de
6 luni transmis în scris Clientului.
c) Fără a contraveni celor de mai sus, S.A.L
poate denunţa acest Contract de administrare în baza unui preaviz transmis
în scris Clientului, dacă acest lucru este impus de o autoritate
competentă de reglementare sau în cazul în care Clientul este supus unei
decizii de dizolvare.
d) In situaţia în care una dintre părţi
transmite un preaviz de denunţare a acestui Contract de administrare,
S.A.L va continua (cu excepţia în care se solicită în scris
contrariul de către Client) să efectueze toate acţiunile pentru
care este autorizată şi care i se solicită prin oricare dintre
părţile acestui Contract de administrare, până la data
terminării, cu excepţia faptului că nu va putea semna niciun
angajament nou după primirea înştiinţării de preaviz,
fără a avea instrucţiuni clare în acest sens de la Client.
Denunţarea acestui Contract de administrare nu va conduce la încetarea
acelor drepturi şi obligaţii care au capacitatea de a
supravieţui încetării, inclusiv, în special obligaţia S.A.L de a
raporta Clientului, de a furniza informaţii Clientului şi de a
păstra confidenţialitatea afacerilor. Tranzacţiile în
desfăşurare vor fi operate în conformitate cu instrucţiunile
date de Client sau, în absenţa acestor instrucţiuni, ţinându-se
cont de interesele Portofoliului.
e) In cazul încetării prezentului Contract de
administrare, Clientul va achita pro rata remuneraţia cuvenită
S.A.L, până la încetarea efectivă a contractului.
12.2. In cazul neîndeplinirii culpabile a
obligaţiilor asumate în acest Contract de administrare, contractul
încetează de plin drept, fără nicio notificare, fără
punere în întârziere şi fără intervenţia instanţei.
13. Modificarea Contractului şi transferul
drepturilor
13.1. Acest Contract de administrare poate fi modificat
în orice moment, prin act adiţional, semnat de reprezentanţii legali
ai societăţii de administrare a investiţiilor şi ai
Clientului, cu avizul prealabil al CNVM.
13.2. Acest Contract de administrare este încheiat în
considerarea calităţilor S.A.L, aceasta neavând dreptul de a ceda sau
de a transfera drepturile ori obligaţiile care îi revin prin acest
Contract de administrare. S.A.L nu poate delega sau externaliza administrarea
investiţiilor sau orice alte competenţe niciunei alte
entităţi (Delegat) fără consimţământul prealabil
scris al Clientului. Sub condiţia avizării prealabile de către
CNVM şi cu consimţământul prealabil al Clientului, S.A.L poate
delega activitatea de administrare a Portofoliului, cu respectarea prevederilor
legale în vigoare. S.A.L nu va fi exonerată de răspundere ca urmare a
delegării funcţiilor sale către terţi.
13.3. S.A.L ia cunoştinţă şi
acceptă faptul că, în condiţiile în care legislaţia care
guvernează Clientul se modifică în sensul recunoaşterii
posibilităţii Fondului Proprietatea de a se autoadministra şi de
a externaliza exclusiv activităţile de administrare a Portofoliului,
Clientul are libertatea ca, la propria sa discreţie, să decidă
modificarea corespunzătoare a structurii de guvernantă
corporatistă a Clientului. In cazul în care structura de guvernantă
corporatistă a Fondului Proprietatea se va schimba, S.A.L acceptă
consecinţele unei astfel de modificări şi, implicit, modificarea
corespunzătoare a Contractului de administrare.
14. Durata Contractului
14.1. Acest Contract de administrare va intra în
vigoare după finalizarea acţiunilor de mai jos:
a) semnarea Contractului de administrare de către
ambele părţi;
b) publicarea deciziei AGA în Monitorul Oficial al
României, Partea a IV-a, şi înregistrarea acesteia la Oficiul Registrului
Comerţului de pe lângă Tribunalul Bucureşti, după
îndeplinirea tuturor procedurilor legale necesare;
c) finalizarea în mod corespunzător de către
S.A.L a înregistrării sucursalei din România;
d) încheierea între S.A.L şi Client a
procesului-verbal de predare-primire a Portofoliului.
Procesul-verbal menţionat la lit. d) va fi
încheiat la data transferului banilor şi/sau investiţiilor şi va
specifica fondurile şi/sau investiţiile transferate, cu indicarea
valorii fiecăreia şi a tuturor activelor care au făcut obiectul
transferului.
14.2. Fără a contraveni prevederilor
menţionate la pct. 14.1, S.A.L va coopera, începând de la semnarea acestui
Contract de administrare, cu membrii Directoratului/Consiliului de
supraveghere/Comitetului reprezentanţilor, după caz, conform
atribuţiilor conferite acestora de actul constitutiv al S.C. „Fondul
Proprietatea" - S.A.
14.3. In conformitate cu Actul constitutiv, durata
mandatului acordat S.A.L este de 4 ani, cu începere de la data intrării
sale în vigoare.
15. Comunicări, instrucţiuni,
notificări
15.1. Toate instrucţiunile, notificările
şi alte comunicări din partea Clientului vor fi efectuate de
către oricare dintre persoanele individuale specificate într-un mandat
scris pus de către Client la dispoziţia S.A.L (cu respectarea de
către aceste persoane a oricăror limite sau cerinţe de a
acţiona conform celor specificate în formularul de mandat) şi/sau de
către oricare altă persoană fizică al cărei titlu
şi/sau denumire pot fi notificat(e) în scris de către Client S.A.L în
calitate de persoană autorizată. S.A.L va avea dreptul de a se baza
pe orice instrucţiune, notificare sau comunicare dată de această
persoană până la notificarea contrarie în scris, fără alte
investigaţii, cu condiţia ca instrucţiunile, notificările
sau comunicările să fie efectuate în una dintre modalităţile
permise prin acest Contract de administrare şi cu condiţia ca S.A.L
să nu se bazeze pe instrucţiunile verbale. S.A.L va confirma aceste
instrucţiuni în scris la adresa Clientului, menţionată mai sus, sau
la o altă adresă notificată de către Client în scris
şi utilizând formele de comunicare scrisă convenite periodic.
15.2. In scopul oricărei comunicări între
Client şi S.A.L în legătură cu acest Contract de administrare,
Clientul va fi reprezentat de CR. Notificările pentru Client vor fi date
uneia dintre persoanele specificate în formularul de mandat scris la care se
face referire în clauza anterioară şi/sau oricărei alte persoane
al cărei titlu şi/sau denumire pot fi notificate ulterior de
către Client S.A.L, în scris, în acest scop specific.
15.3. In scopul oricărei comunicări între
Client şi S.A.L în legătură cu acest Contract de administrare
pot fi folosite instrucţiuni scrise transmise prin poştă, e-mail
sau fax.
16. Răspunderea
părţilor
16.1. S.A.L răspunde pentru orice prejudicii
produse acţionarilor prin:
- încălcarea actelor normative şi/sau a
reglementărilor speciale în vigoare;
- încălcarea reglementărilor interne ale
Clientului;
- dol;
- culpă în executarea Contractului;
- neexecutarea sau executarea defectuoasă a
obligaţiilor asumate prin prezentul Contract.
16.2. S.A.L va fi răspunzătoare pentru
neglijenţa sa, pentru nerespectarea voită a obligaţiilor, pentru
fraudă sau încălcarea Contractului de administrare de către sine
sau de către delegaţii săi, de către Societăţile
asociate ori angajaţii proprii sau ai acestora din urmă. Prin
excepţie, S.A.L nu va fi ţinută răspunzătoare
dacă va putea demonstra că pierderea, obligaţia, costurile sau
cheltuielile s-au produs ca urmare a unor evenimente aflate în afara
controlului rezonabil al S.A.L, al Delegaţilor acesteia, al
Societăţilor asociate (sau angajaţilor lor), cu condiţia
să dispună de sisteme rezonabile de back-up şi recuperare
după dezastru în legătură cu pierderea, obligaţia,
costurile sau cheltuielile aplicabile.
16.3. S.A.L nu va fi răspunzătoare pentru
intermediarii tranzacţiilor (care nu sunt Societăţi asociate ale
S.A.L) decât în situaţia în care S.A.L a acţionat cu
neglijenţă în selectarea, contractarea sau monitorizarea acestor
persoane. Pentru selecţia intermediarilor tranzacţiilor, S.A.L va lua
toate măsurile necesare pentru obţinerea celor mai bune rezultate
posibile pentru Client, luând în considerare preţul, costurile, viteza
şi probabilitatea executării şi decontării, volumul,
eficienţa, natura tranzacţiei, confidenţialitatea sau orice alte
caracteristici relevante pentru executarea respectivei tranzacţii.
Fără a aduce atingere celor de mai sus, S.A.L va urmări
părţile contractuale în numele Clientului şi va raporta acestuia
din urmă despăgubirile şi orice alte drepturi obţinute de
la acestea.
16.4. a) S.A.L este de acord să
despăgubească şi să protejeze Clientul, angajaţii,
precum şi agenţii şi reprezentanţii acestuia (în parte
şi împreună denumiţi Parte despăgubită) pentru şi
faţă de orice pierdere, revendicare, daună sau obligaţie
(în parte şi împreună denumite Daune), la care Partea
despăgubită poate fi supusă conform legii, inclusiv
acuzaţiile de neglijenţă sau încălcare a obligaţiilor
fiduciare ori altele, în situaţia în care Daunele sunt cauzate sau produse
din:
(i) acţiunea intenţionată a S.A.L sau a
oricăruia dintre Delegaţii săi ori Societăţile
asociate ale acesteia (sau angajaţii lor);
(ii) încălcarea de către S.A.L sau oricare
dintre Delegaţii săi ori Societăţile asociate (sau
angajaţii lor) a reprezentărilor sau garanţiilor, oricare ar fi
acestea;
(iii) nerespectarea sau neîndeplinirea de către
S.A.L sau Delegaţii săi ori Societăţile asociate (sau
angajaţii lor) a oricăror obligaţii care le revin ca urmare a
acestui Contract de administrare;
(iv) orice declaraţie neadevărată sau
orice fapt material neadevărat conţinut în informaţiile
furnizate unei Părţi despăgubite de către S.A.L sau oricare
dintre delegaţii săi ori Societăţile asociate (sau
angajaţii lor) ori omisiunea de a declara un fapt material necesar pentru
acurateţea declaraţiilor în lumina circumstanţelor în care
acestea au fost date;
(v) încălcarea de către S.A.L sau oricare
dintre Delegaţii săi ori Societăţile asociate (sau
angajaţii lor) a oricăror obligaţii fiduciare sau legi
aplicabile.
b) S.A.L va despăgubi şi va proteja Partea
despăgubită pentru toate costurile şi cheltuielile (inclusiv
costurile juridice) efectuate de către Partea despăgubită în
legătură cu o anchetă, revendicare, acţiune, proces,
procedură juridică, cerere sau hotărâre judecătorească,
care fac obiectul despăgubirilor de mai sus.
c) în absenţa neglijenţei, fraudei,
neîndeplinirii voite a obligaţiilor contractuale sau încălcării
acestui Contract de administrare de către S.A.L ori angajaţii
acesteia sau de către Delegaţii săi, Societăţile
asociate sau angajaţii acestora, Clientul consimte să
despăgubească S.A.L cu privire la pierderile, pretenţiile,
daunele sau obligaţiile constatate prin hotărâri
judecătoreşti definitive şi irevocabile sau survenite ca urmare
a respectării instrucţiunilor punctuale ale Clientului, cu
condiţia ca:
(i) S.A.L să înştiinţeze Clientul în
scris prin fax sau e-mail (la numărul de fax sau adresa de e-mail
notificate către S.A.L de către CR), în cel mai scurt timp posibil,
dar nu mai mult de 48 de ore de la luarea la cunoştinţă cu
privire la hotărârea judecătorească definitivă şi
irevocabilă prin care se constată pierderile, pretenţiile,
daunele sau obligaţiile menţionate la lit. c) de mai sus;
(ii) S.A.L să nu recunoască nicio
obligaţie şi să nu consimtă la nicio tranzacţie sau
compromis asupra oricărei revendicări fără acordul scris
prealabil al Clientului;
(iii) S.A.L să fi furnizat, cu promptitudine
şi în timp util, toate acele documente, informaţii şi
asistenţă necesare şi să fi efectuat toate acţiunile
şi lucrurile aşa cum au fost cerute de Client în mod rezonabil, în
vederea sprijinirii Clientului în legătură cu astfel de
pretenţii; şi (iv) S.A.L să fi făcut anterior
înştiinţării prevăzute la pct. (i) dovada efectuării
tuturor demersurilor necesare pentru reducerea acestor pierderi,
pretenţii, daune sau obligaţii.
16.5. S.A.L va păstra o asigurare în valoare
asigurată de cel puţin 100 milioane euro, care să includă
neglijenţa profesională şi asigurarea de loialitate, pentru
protejarea împotriva oricărei nerespectări a obligaţiilor din
cadrul acestui Contract de administrare sau a obligaţiei de a
răspunde faţă de Client pentru orice fonduri băneşti
sau investiţii, dacă această nerespectare se datorează:
(i) unui act greşit, de neglijenţă,
eroare, omisiune sau acţiune necinstită ori frauduloasă a unui
angajat;
(ii) falsificării instrucţiunilor, cecurilor,
garanţiilor sau valutei şi daunelor cauzate birourilor şi
conţinutului ca urmare a furtului sau a actelor de vandalism; şi
(iii) unor infracţiuni electronice sau
computerizate. Detaliile acestei asigurări vor fi puse la dispoziţia
Clientului, la cererea acestuia. S.A.L va înştiinţa neîntârziat
Clientul cu privire la orice propunere sau reducere efectivă a nivelului
acoperirii acestei asigurări, la nereînnoirea, posibila evitare sau
încetarea prematură a acoperirii asigurării.
16.6. S.A.L va pune la dispoziţia Clientului, la
cererea acestuia, dovada achitării primei pentru asigurarea descrisă
la pct. 16.5. de mai sus.
17. Forţa
majoră
Prin forţă majoră părţile
înţeleg împrejurarea imprevizibilă şi de neînlăturat care
face imposibilă executarea obligaţiilor asumate de către oricare
parte şi care exonerează de răspundere partea care o invocă,
cu condiţia ca aceasta să fie lipsită de culpă.
Forţa majoră apară de răspundere
partea care o invocă.
18. Legea
aplicabilă şi competenţa
18.1. Acest Contract de administrare este guvernat de
legea română şi va fi interpretat în concordanţă cu
aceasta.
18.2. Soluţionarea disputelor
a) Orice dispută sau neînţelegere provenind
din Contractul de administrare sau în legătură cu acesta, inclusiv
şi fără a se limita la orice dispute privind validitatea
încheierii, existenţa, interpretarea, nulitatea, încălcarea,
modificarea, rezilierea sau încetarea în orice mod a Contractului de
administrare (fiecare în parte considerată o Dispută), care nu pot fi
soluţionate prin negocieri amiabile într-o perioadă rezonabilă
de timp de la primirea unei notificări transmise de către una dintre
părţi cu privire la Disputa potenţială, va fi soluţionată
de către un Tribunal arbitrai al Curţii de Arbitraj
Internaţional a Camerei Internaţionale de Comerţ (ICC) Paris,
în conformitate cu Regulile de arbitraj ale acesteia. Partea care solicită
demararea procedurilor de arbitraj va transmite celeilalte părţi o
notificare scrisă în care înştiinţează cu privire la
demararea acestor proceduri.
b) Locul arbitrajului va fi Paris, limba arbitrajului
va fi limba engleză, iar Tribunalul arbitrai va fi format din 3 arbitri
numiţi în conformitate cu Regulile de arbitraj ale ICC Paris.
c) Orice sentinţă pronunţată de
Tribunalul arbitrai în conformitate cu prevederile prezentei clauze va fi
definitivă şi obligatorie pentru ambele părţi.
d) Hotărârea arbitrală va fi executată
voluntar de către părţi în orice jurisdicţie; în caz
contrar, cererea de exequatur se poate face la instanţele din
ţara în care se va solicita recunoaşterea hotărârii arbitrale
respective.
e) In situaţia unei Dispute, partea care are
câştig de cauză în dispută va avea dreptul la recuperarea tuturor
cheltuielilor, inclusiv şi fără a se limita la taxe judiciare
şi cheltuieli de judecată rezonabile, precum şi la costuri
legate de arbitraj şi de eventualele instanţe statale, efectuate
pentru stabilirea drepturilor acestei părţi şi pregătirea
aplicării şi executarea drepturilor acestei părţi conform
acestui Contract de administrare, aşa cum au fost pronunţate de
Tribunalul arbitrai, indiferent dacă era sau nu necesar ca partea
respectivă să declanşeze o procedură judiciară pentru
realizarea drepturilor sale.
18.3. Fără a contraveni celor de mai sus,
S.A.L admite că decizia Clientului de a revoca mandatul S.A.L ca
administrator unic va intra în vigoare în conformitate cu pct. 12.1. lit. a).
19. Declaraţii
19.1. Prin prezentul Contract de administrare Clientul
declară şi certifică faptul că este deţinătorul
activelor incluse în Portofoliu şi că venitul net din acestea se va
acumula în beneficiul Clientului.
19.2. Clientul garantează şi se
angajează că, la data la care acest Contract de administrare
intră în vigoare, Portofoliul va fi liber de orice sechestru,
sarcină, gaj sau servitute (altele decât cele rezultate din custodia
normală sau regimul de decontare). Dacă în viitor Clientul va
institui sau va fi informat în legătură cu crearea unei sarcini,
sechestru, gaj sau servitute care ar putea afecta libertatea S.A.L de a
tranzacţiona aceste valori mobiliare, se obligă să informeze
S.A.L cu privire la o astfel de acţiune în cel mai scurt timp posibil.
19.3. Clientul garantează şi se
angajează că are şi va avea toate aprobările şi
autorizaţiile necesare (toate în vigoare în conformitate cu
dispoziţiile aplicabile) pentru a semna acest Contract de administrare
şi a permite operaţiunile autorizate prin acest Contract de
administrare, precum şi că se respectă toate legile şi
reglementările din România, în prezent şi în viitor, în
legătură cu fiecare dintre aceste operaţiuni.
19.4. S.A.L declară şi garantează
Clientului următoarele:
(i) S.A.L deţine întreaga autoritate necesară
pentru semnarea, asumarea şi îndeplinirea termenilor acestui Contract de
administrare, iar acest Contract de administrare constituie obligaţie
legală şi validă a S.A.L;
(ii) S.A.L este o societate constituită legal în
România sau într-un alt stat membru al Uniunii Europene;
(iii) S.A.L are capacitatea juridică, în
conformitate cu legea aplicabilă în ţara sa de origine, şi
autorizarea emisă de pieţele financiare relevante/autoritatea
financiară de a furniza servicii de administrare a investiţiilor unei
entităţi precum Clientul;
(iv) S.A.L dispune de cunoştinţele şi
aptitudinile speciale relevante în cazul serviciilor pentru care a fost
angajată în cadrul acestui Contract de administrare;
(v) S.A.L nu face obiectul niciunei acţiuni
intentate de autorităţile de reglementare sau guvernamentale,
niciunei revendicări sau anchete relevante pentru activitatea proprie de
administrare a investiţiilor, care ar putea dăuna
abilităţii sale de a îndeplini termenii acestui Contract de
administrare;
(vi) nici S.A.L şi nici filialele, diviziunile sau
Afiliaţii acesteia implicaţi în activitatea Clientului nu au avut
vreodată licenţa revocată sau suspendată şi
activităţile lor nu au fost restricţionate;
(vii) S.A.L dispune de sisteme şi proceduri
adecvate de back-up şi recuperare după dezastru;
(viii) S.A.L ia decizii de investiţii ţinând
cont doar de interesele clienţilor săi; şi
(ix) situaţiile financiare sunt supuse auditului
periodic efectuat de auditori financiari;
(x) în conformitate cu informaţiile pe care S.A.L
le deţine, îndeplinirea obligaţiilor asumate în temeiul acestui
Contract de administrare nu încalcă nicio/niciun lege, ordin, regulă
sau regulament ori hotărâre judecătorească, ordin sau decret de
orice fel emise de către orice instanţă sau autoritate
guvernamentală, federală, statală sau locală, de drept
intern sau din străinătate, care îi sunt aplicabile S.A.L, precum
şi că îndeplinirea obligaţiilor asumate prin acest Contract de
administrare nu constituie o încălcare a obligaţiilor decurgând din
orice înţelegere sau contract la care S.A.L este parte sau de care este
ţinut. S.A.I. va notifica neîntârziat Clientului orice eveniment sau
aspect care ar putea, în cazul în care aceste garanţii subzistă,
să conducă la caracterul neadevărat, inexact sau înşelător
al acestora.
19.5. S.A.I. va înştiinţa cu promptitudine
Clientul în scris, cu privire la orice schimbare a managerilor de portofoliu,
principalii responsabili cu Portofoliul, sau a personalului de conducere
responsabil cu instituirea politicilor de afaceri şi investiţii în
cadrul S.A.L S.A.L va întocmi, în scopul acestei clauze, o listă cu
toţi angajaţii, manageri de portofoliu, principalii responsabili cu
Portofoliul, şi personalul de conducere responsabil cu instituirea
politicilor de afaceri şi investiţii în cadrul S.A.L în termen de 5
zile de la data semnării acestui Contract de administrare.
20. Dispoziţii tranzitorii şi finale
20.1. In situaţia în care oricare dintre clauzele
acestui Contract de administrare este declarată nulă, anulabilă
sau devine imposibil de executat, anularea, anulabilitatea sau imposibilitatea
de executare a acesteia nu vor afecta celelalte clauze contractuale, iar acest
Contract de administrare va fi interpretat şi va produce efecte ca şi
cum clauzele declarate nule sau imposibil de executat nu ar fi fost incluse în
acest Contract de administrare.
20.2. Membrii echipei propuse de S.A.L prin oferta
iniţială depusă în cadrul licitaţiei internaţionale
pentru desemnarea societăţii de administrare a S.C. „Fondul
Proprietatea" - S.A. nu pot fi schimbaţi decât în situaţii
obiective care justifică această modificare. In cazul unei asemenea
schimbări, S.A.L va numi cu celeritate altă persoană cu
calificări şi experienţă profesională identice sau
superioare şi cu acelaşi nivel de timp alocat Clientului, cu
aprobarea scrisă prealabilă a CR.
21. Părţile semnatare
Acest Contract de administrare este semnat în limba
română, în (...) exemplare separate, care luate împreună
formează acordul părţilor.
Ca mărturie a celor agreate prin acest Contract de
administrare stau semnăturile reprezentanţilor autorizaţi ai
părţilor, la data înscrisă pe prima pagină.
Semnat de către şi pentru
(denumire completă a S.A.L)
.................................................................
Semnat de către si pentru S.C. FONDUL
PROPRIETATEA-S.A.
.................................................................
ANEXA la Contractul de administrare
Onorariul cuvenit S.A.L în conformitate cu prevederile
art. 9.1. din prezentul Contract va fi calculat şi plătit în lei de
către Client cu respectarea următoarelor prevederi:
1. Onorariul va fi calculat în baza unui comision fix,
rezultat din oferta finală, aplicat la baza de calcul conform
următoarei formule:
Onorariul = Comisionul fix înmulţit cu baza de
calcul înmulţit cu numărul de zile de plată calendaristice
împărţit la 365,
unde
Comisionul fix - numărul
de puncte de bază din oferta finală pe an;
1 punct de bază = 0,0001;
1 an = 365 zile.
2. Baza de calcul este următoarea:
a) anterior listării Clientului, baza de calcul
este media valorilor lunare ale activului net al Clientului, calculată în
cursul trimestrului pentru care se efectuează plata;
b) ulterior listării Clientului, baza de calcul
este valoarea de piaţă a Fondului Proprietatea, care se defineşte
drept capitalizarea de piaţă a Fondului Proprietatea (numărul de
acţiuni emise înmulţit cu preţul mediu de piaţă al
acţiunilor Fondului Proprietatea calculat pentru ultimele 90 de zile de
sesiune de tranzacţionare dintr-un an calendaristic sau numărul de
zile de sesiune de tranzacţionare rămase până la sfârşitul
anului, în cazul în care din momentul listării au mai rămas mai
puţin de 90 de zile de sesiune de tranzacţionare până la
sfârşitul anului).
3. Onorariul va fi plătit astfel:
a) anterior listării Clientului, trimestrial, în
baza facturilor fiscale ce vor fi emise de către S.A.I. în termen de
douăzeci (20) de zile lucrătoare ce urmează încheierii
trimestrului pentru care se efectuează plata;
b) ulterior listării Clientului, anual, în baza
facturilor fiscale ce vor fi emise de către S.A.L în termen de
douăzeci (20) de zile lucrătoare ce urmează încheierii anului
calendaristic pentru care se efectuează plata.
Facturile fiscale vor fi transmise Depozitarului
activelor Clientului.
S.A.I va furniza Comitetului reprezentanţilor
trimestrial şi anual, precum şi la orice solicitare a Comitetului
reprezentanţilor (după caz) un raport detaliat inclusiv cu onorariul
încasat pe baza prezentului Contract, în forma cerută de acesta.
4. Plata va fi efectuată de către SAI numai
după verificarea şi certificarea de către Depozitara
corectitudinii bazei de calcul, precum şi a modalităţii de
determinare a onorariului.
Plata va fi efectuată în termen de 30 de zile
lucrătoare de la data recepţionării facturii fiscale.