HOTARARE Nr.
688 din 9 aprilie 2009
pentru aprobarea
Regulamentului privind evaluarea activitatii profesionale a
magistratilor-asistenti din cadrul Inaltei Curti de Casatie si Justitie
ACT EMIS DE:
CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 297 din 6 mai 2009
Având în vedere dispoziţiile
art. 66 alin. (4) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi
procurorilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul dispoziţiilor art. 133 alin. (5) şi (7) din
Constituţia României, republicată, şi ale art. 23 alin. (1) din Legea nr.
317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu
modificările ulterioare,
Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotărăşte:
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul privind evaluarea
activităţii profesionale a magistraţilor-asistenţi din cadrul Inaltei Curţi de
Casaţie şi Justiţie, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta
hotărâre.
Art. 2. - Prezenta hotărâre se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Consiliului Superior
al Magistraturii,
judecător Virgil Viorel Andreieş
ANEXA
REGULAMENT
privind evaluarea activităţii profesionale a
magistraţilor-asistenţi din cadrul Inaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Pentru verificarea
îndeplinirii criteriilor de competenţă profesională şi de performanţă,
magistraţii-asistenţi sunt supuşi la fiecare 3 ani unei evaluări privind
eficienţa şi calitatea activităţii, integritatea şi obligaţia de formare
profesională continuă. In cazul magistraţilor-asistenţi care ocupă funcţii de
conducere, evaluarea se face şi cu privire la modul de îndeplinire a
atribuţiilor manageriale.
Art. 2. - (1) Evaluarea magistraţilor-asistenţi din
cadrul Inaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie urmăreşte îmbunătăţirea
performanţelor profesionale.
(2) Procesul de evaluare a magistraţilor-asistenţi
implică parcurgerea următoarelor etape: analiza documentelor care conţin rezultate
ale activităţii profesionale a magistratului-asistent evaluat, autoevaluarea,
interviul de evaluare şi acordarea calificativului.
(3) Aspectele relevate în urma autoevaluării vor fi
avute în vedere la interviu.
CAPITOLUL II
Indicatori de evaluare a performanţelor profesionale
SECŢIUNEA 1
Indicatori de evaluare a performanţelor
profesionale pentru magistraţii-asistenţi
A. Eficienţa şi calitatea activităţii
Art. 3. - (1) Eficienţa activităţii desfăşurate de
magistraţii-asistenţi din cadrul secţiilor Inaltei Curti de Casaţie si
Justiţie, al Completului de 9 judecători şi al Secţiilor Unite se apreciază în
funcţie de următorii indicatori:
a) numărul de hotărâri redactate (încheieri, sentinţe,
decizii);
b) respectarea termenului legal de redactare a hotărârilor;
c) rezolvarea în termenul legal a altor atribuţii
stabilite de preşedintele secţiei, vicepreşedintele sau preşedintele Inaltei
Curţi de Casaţie şi Justiţie ori de magistratul-asistent-şef, după caz.
(2) Indicatorii corespunzători criteriului eficienţei
vor fi avuţi în vedere în funcţie de volumul de activitate al secţiei, al
Completului de 9 judecători sau, după caz, al Secţiilor Unite ale Inaltei Curţi
de Casaţie şi Justiţie, de volumul de activitate al magistratului-asistent
evaluat şi de complexitatea cauzelor.
(3) Calitatea activităţii desfăşurate de
magistraţii-asistenţi din cadrul secţiilor Inaltei Curţi de Casaţie şi
Justiţie, al Completului de 9 judecători şi al Secţiilor Unite se apreciază în
funcţie de calitatea lucrărilor întocmite.
(4) Eficienţa activităţii desfăşurate de
magistraţii-asistenţi din cadrul Direcţiei legislaţie, studii, documentare şi
informatică juridică, al Biroului relaţii internaţionale şi al Biroului de
informare şi relaţii publice se apreciază în funcţie de lucrările întocmite şi
respectarea termenului de rezolvare a acestora, ţinându-se seama de volumul de
activitate al compartimentului, de volumul de activitate al
magistratului-asistent evaluat şi de complexitatea lucrărilor rezolvate, iar
calitatea activităţii desfăşurate de magistraţii-asistenţi din cadrul acestor
compartimente se evaluează în funcţie de calitatea lucrărilor întocmite.
(5) La evaluarea altor activităţi desfăşurate de
magistraţii-asistenţi pe baza unor dispoziţii din legi şi regulamente vor fi luate
în considerare întocmirea în termen si calitatea lucrărilor.
B. Integritatea
Art. 4. - Integritatea
magistraţilor-asistenţi se apreciază în funcţie de următorii indicatori:
a) respectarea standardelor de conduită;
b) sancţiuni disciplinare aplicate, rămase definitive.
C. Obligaţia de formare
profesională continuă
Art. 5. - (1) La analizarea criteriului formării profesionale continue a magistraţilor-asistenţi vor
fi avuţi în vedere următorii indicatori:
a) disponibilitatea de a participa şi participarea la
programele de formare profesională continuă organizate de Institutul Naţional
al Magistraturii, de instituţiile de învăţământ superior din ţară sau din străinătate ori la alte
forme de perfecţionare profesională;
b) prezentarea de teme la învăţământ profesional,
colocvii, simpozioane de specialitate, lucrări şi articole publicate, inclusiv contribuţii la elaborarea unor
culegeri sau buletine de jurisprudenţă, proiecte şi culegeri de acte normative,
activitatea didactică în învăţământul superior juridic acreditat sau în alte
instituţii de formare profesională juridică;
c) studiul individual al legislaţiei,
practicii şi doctrinei în materie;
d) studierea jurisprudenţei Curţii Europene a
Drepturilor Omului şi a Curţii de Justiţie a Comunităţilor Europene;
e) cunoştinţe de operare pe calculator şi cunoaşterea
unei limbi străine.
(2) Indicatorii prevăzuţi la alin. (1) lit. a), b) şi
e) vor fi avuţi în vedere pentru caracterizarea completă a
magistraţilor-asistenţi, fără ca nerealizarea uneia dintre activităţile la care
se refera aceştia să constituie temei pentru depunctare.
SECŢIUNEA a 2-a
Indicatori
de evaluare a performanţelor profesionale pentru magistraţii-asistenţi care
ocupă funcţii de conducere
Art. 6. -Activitatea desfăşurată de magistraţii-asistenţi
care ocupă funcţii de conducere se evaluează prin următorii indicatori:
1. capacitatea de conducere şi
organizare:
a) gestionarea resurselor umane şi materiale;
b) capacitatea de planificare a activităţilor;
c) repartizarea echilibrată şi echitabilă a
atribuţiilor de serviciu;
d) rezolvarea cu celeritate a lucrărilor specifice
activităţii de conducere;
e) preocuparea pentru pregătirea profesională a
magistraţilor-asistenţi şi a personalului auxiliar de specialitate;
f) gestionarea informaţiilor;
g) modul de îndeplinire a atribuţiilor specifice,
prevăzute de legi şi regulamente;
2. capacitatea de control:
a) verificarea activităţii de grefă şi secretariat;
b) capacitatea de sesizare şi soluţionare a
deficienţelor de orice fel;
c) managementul situaţiilor de criză;
3. capacitatea decizională şi asumarea răspunderii:
a) iniţiativa, promptitudinea şi rapiditatea în luarea
deciziilor şi asumarea răspunderii;
b) rezistenţa la stres;
c) verificarea respectării distribuirii aleatorii a
cauzelor;
4. comportamentul şi comunicarea:
a) comportamentul şi comunicarea cu judecătorii,
procurorii, magistraţii-asistenţi, personalul auxiliar de specialitate,
justiţiabilii, persoanele implicate în actul de justiţie şi alte instituţii;
b) asigurarea accesului la informaţiile de interes
public din cadrul instanţei;
c) transparenţa actului de conducere;
d) obiectivitatea şi
imparţialitatea;
e) motivarea personalului;
f) asigurarea unui climat optim de muncă.
CAPITOLUL III
Comisiile de evaluare
Art. 7. - (1) Evaluarea magistraţilor-asistenţi din
cadrul secţiilor Inaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie se realizează de către
comisii constituite la nivelul fiecărei secţii, prin hotărâre a Consiliului
Superior al Magistraturii, formate din preşedintele secţiei şi câte 2
judecători din cadrul acesteia, desemnaţi de Colegiul de conducere al Inaltei
Curţi de Casaţie şi Justiţie.
(2) Evaluarea magistraţilor-asistenţi din cadrul
Completului de 9 judecători, al Secţiilor Unite, al Direcţiei legislaţie,
studii, documentare şi informatică juridică, al Biroului relaţii internaţionale
şi al Biroului de informare şi relaţii publice se realizează de comisiile
constituite la nivelul secţiilor, în funcţie de specializarea şi de atribuţiile
magistratului-asistent evaluat.
Art. 8. - (1) Membrii comisiilor sunt numiţi pentru o
perioadă de 3 ani, cu posibilitatea reînvestirii în funcţie o singură dată.
(2) Comisiile funcţionează cu participarea tuturor
membrilor şi hotărăsc cu majoritatea voturilor acestora.
(3) Culegerea datelor şi a informaţiilor necesare
evaluării, precum şi constatările preliminare pot fi făcute de oricare dintre
membrii comisiei de evaluare.
(4) Comisia de evaluare deliberează şi hotărăşte cu
privire la notarea fiecărui indicator şi acordarea calificativului.
(5) Există incompatibilitate între membrii comisiei
de evaluare şi magistratul-asistent evaluat în următoarele situaţii:
1. când unul dintre membrii comisiei de evaluare este
soţ, rudă sau afin până la al patrulea grad inclusiv cu magistratul-asistent
evaluat;
2. când există sau a existat în perioada de 5 ani
înaintea evaluării un litigiu între unul dintre membrii comisiei de evaluare şi
magistratul-asistent evaluat.
(6) Dacă un membru al comisiei de evaluare se află
într-o situaţie care, deşi nu se încadrează în cazurile de incompatibilitate
prevăzute la alin. (5), este de natură să îi afecteze obiectivitatea în
evaluarea unui magistrat-asistent, acesta are obligaţia de a anunţa de îndată
Colegiul de conducere al Inaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie.
(7) In situaţiile prevăzute la alin. (5) şi (6),
colegiul de conducere va desemna un alt judecător din cadrul secţiei, pentru a fi numit de Consiliul Superior al Magistraturii în
comisia de evaluare.
(8) Nu pot face parte din aceeaşi comisie de evaluare
judecătorii care sunt soţi, rude sau afini până la al patrulea grad inclusiv.
Art. 9. - Membrii comisiilor de evaluare pot fi revocaţi din funcţie, prin hotărâre a Consiliului
Superior al Magistraturii, la propunerea motivată a Colegiului de conducere al
Inaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie.
Art. 10. -In funcţie de volumul de activitate, Colegiul
de conducere al Inaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie poate dispune degrevarea
parţială a evaluatorilor de celelalte activităţi.
CAPITOLUL IV
Procedura de evaluare
Art. 11. - (1) Evaluarea se realizează, de regulă, în
luna februarie a anului următor.
(2) Procesul de evaluare a
activităţii profesionale a magistraţilor-asistenţi se desfăşoară pe parcursul
întregii perioade de 3 ani.
(3) Comisia de evaluare întocmeşte un dosar de
evaluare pentru fiecare magistrat-asistent, care cuprinde procesele-verbale
încheiate anual, raportul de evaluare şi, după caz, observaţiile şi obiecţiile
magistratului-asistent evaluat.
(4) Magistraţii-asistenţi au acces oricând la propriul
dosar de evaluare.
Art. 12. - Pentru fiecare magistrat-asistent se
întocmeşte anual un proces-verbal în care se menţionează date privind eficienţa
şi calitatea activităţii, date referitoare la integritate şi la formarea profesională
continuă, evaluatorul şi evaluatul stabilind aspectele cu privire la care este necesară realizarea unui progres
în perioada următoare.
Art. 13. - (1) In procedura de evaluare, comisiile de
evaluare pot consulta orice evidenţă a Inaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie,
inclusiv actele de control.
(2) Consiliul Superior al Magistraturii comunică, la
cererea comisiilor de evaluare, datele relevante pentru activitatea de evaluare
din dosarele profesionale ale magistraţilor-asistenţi, referitoare la sancţiunile
disciplinare aplicate, rămase definitive.
(3) Pentru evaluarea calităţii activităţii, comisia de
evaluare selecţionează anual un număr de cel puţin 10 lucrări cu obiect
diferit, cu un grad de complexitate cel puţin mediu, pe care le consideră relevante
pentru activitatea desfăşurată. Copiile actelor întocmite de
magistratul-asistent, considerate de acesta şi de membrii comisiei de evaluare
relevante sub aspectul calităţii activităţii, se ataşează la raportul de
evaluare.
Art. 14. - Autoevaluarea reprezintă procesul prin care
magistratul-asistent formulează propriile aprecieri cu privire la activitatea
desfăşurată în perioada supusă evaluării, acordând note motivate la fiecare
indicator, aceasta având rolul de a pregăti magistratul-asistent pentru interviu.
Art. 15. - Interviul de evaluare reprezintă discuţia
purtată între magistratul-asistent evaluat şi membrii comisiei de evaluare,
atât cu privire la aspectele care nu au putut fi clarificate ca urmare a
culegerii datelor şi informaţiilor necesare evaluării, cât şi cu privire la
aspectele în legătură cu care magistratul-asistent a formulat observaţii şi
obiecţii.
Art. 16. - (1) Raportul de evaluare
a activităţii profesionale are caracter confidenţial şi se întocmeşte separat
pentru fiecare magistrat-asistent, pe baza proceselor-verbale anuale şi a
interviului.
(2) Raportul de evaluare cuprinde descrierea
activităţilor desfăşurate de comisia de evaluare, fişa de evaluare, conform
modelului corespunzător prevăzut în anexele nr. 1 şi 2 la prezentul regulament,
eventualele recomandări făcute magistratului-asistent evaluat şi se întocmeşte
în 3 exemplare, dintre care unul se comunică magistratului-asistent evaluat,
unul se păstrează la dosarul de evaluare, iar unul se ataşează la mapa
profesională.
(3) Prin raportul de evaluare a activităţii
profesionale a magistratului-asistent se acordă unul dintre următoarele
calificative: „Foarte bine", „Bine", „Satisfăcător" sau
„Nesatisfăcător".
(4) Inainte de întocmirea raportului de evaluare,
comisia de evaluare întocmeşte un proiect de raport, care se comunică
magistratului-asistent evaluat, acesta având dreptul de a formula observaţii şi
obiecţii în termen de 15 zile.
(5) Observaţiile şi obiecţiile se depun la comisia de
evaluare, care se pronunţă asupra acestora în termen de 15 zile. In situaţia în
care observaţiile şi obiecţiile se admit, se vor face modificările
corespunzătoare în cuprinsul raportului de evaluare.
Art. 17. - (1) Fiecare indicator se notează cu note
cuprinse între 1 şi 10, iar fiecare notă acordată se motivează, făcându-se,
dacă este cazul, recomandările necesare.
(2) In situaţia în care există subindicatori, nota
acordată la indicatorul respectiv reprezintă media aritmetică a notelor
obţinute la subindicatorii prevăzuţi.
(3) Nota obţinută de magistratul-asistent evaluat la
fiecare criteriu de evaluare reprezintă media aritmetică a notelor acordate la
indicatorii corespunzători acelui criteriu.
(4) Calificativul se acordă în funcţie de media
aritmetică a notelor obţinute de magistratul-asistent evaluat la fiecare
criteriu de evaluare, astfel:
- de la 9 la 10 - calificativul „Foarte bine";
- de la 7 la 8,99 - calificativul „Bine";
- de la 5 la 6,99 - calificativul „Satisfăcător";
- sub nota 5 - calificativul „Nesatisfăcător".
(5) Notele obţinute la fiecare indicator de evaluare,
precum şi calificativul acordat trebuie să corespundă datelor, constatărilor şi
observaţiilor comisiei de evaluare.
Art. 18. - (1) Magistraţii-asistenţi nemulţumiţi de
calificativul acordat pot face contestaţie la Secţia pentru judecători a
Consiliului Superior al Magistraturii, în termen de 30 de zile de la comunicare.
(2) Contestaţia se depune la preşedintele comisiei de
evaluare, care, în cursul aceleiaşi zile, o transmite Secţiei pentru judecători
a Consiliului Superior al Magistraturii, împreună cu raportul de evaluare,
însoţit de copii ale documentelor avute în vedere la evaluare şi de punctul de
vedere al comisiei faţă de contestaţia formulată.
(3) Pentru soluţionarea contestaţiei, Secţia pentru
judecători a Consiliului Superior al Magistraturii poate cere comisiilor de
evaluare orice informaţii pe care le consideră necesare. Contestaţia se
soluţionează cu citarea magistratului-asistent. Audierea magistratului-asistent
nu este obligatorie.
(4) Hotărârile Secţiei pentru judecători pot fi
atacate, în termen de 5 zile de la comunicare, la Plenul Consiliului Superior al Magistraturii.
Art. 19. - (1) Magistraţii-asistenţi care primesc
calificativul „Nesatisfăcător" sunt obligaţi să urmeze, pentru o perioadă
cuprinsă între 3 şi 6 luni, cursuri organizate de Institutul Naţional al
Magistraturii.
(2) Magistraţii-asistenţi care primesc calificativul
„Satisfăcător" în urma a două evaluări consecutive sunt obligaţi să
urmeze, pentru o perioadă cuprinsă între 3 şi 6 luni, cursuri organizate de
Institutul Naţional al Magistraturii.
Art. 20. - (1) Cursurile prevăzute la art. 19 se
încheie cu susţinerea unui examen.
(2) Disciplinele cursurilor ce vor fi urmate de
magistraţii-asistenţi care au primit calificativul „Nesatisfăcător" sau
care au primit la două evaluări consecutive calificativul „Satisfăcător",
precum şi tematica şi bibliografia examenului prevăzut la alin. (1) se aprobă
de Consiliul Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului Naţional al
Magistraturii, în funcţie de recomandarea comisiilor de evaluare.
(3) Comisia de examinare este formată din 2 judecători
de la Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi un membru al personalului de
instruire din cadrul Institutului Naţional al Magistraturii, numiţi prin
hotărâre a Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului
Naţional al Magistraturii.
Art. 21. - (1) Absenţa
nejustificată echivalează cu nepromovarea examenului.
(2) Pentru magistraţii-asistenţi care din motive
temeinice nu pot participa la examen, acesta se va susţine în termen de maximum
o lună de la încetarea cauzei ce a determinat neprezentarea. In aceste
situaţii, magistratul-asistent are obligaţia de a înştiinţa conducerea
Institutului Naţional al Magistraturii atât cu privire la motivul neprezentării
la examen, cât şi referitor la data încetării acestuia, prezentând dovada
motivelor invocate.
Art. 22. - Pentru magistraţii-asistenţi care primesc în
urma a două evaluări consecutive calificativul „Nesatisfăcător" sau care
nu au promovat examenul prevăzut la art. 20 alin. (1), Secţia pentru judecători
a Consiliului Superior al Magistraturii dispune eliberarea din funcţie pentru
incapacitate profesională.
CAPITOLUL V
Dispoziţii tranzitorii şi finale
Art. 23. - Pentru prima evaluare realizată în temeiul
prezentului regulament, prin derogare de la dispoziţiile art. 12, se încheie un
singur proces-verbal pentru întreaga perioadă supusă evaluării, în care se
menţionează date privind eficienţa şi calitatea activităţii, integritatea şi
formarea profesională continuă.
Art. 24. - La data intrării în vigoare a prezentului
regulament, art. 55 din Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea
administrativă a Inaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, republicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 1.076 din 30 noiembrie 2005, cu modificările şi completările
ulterioare, se abrogă.
ANEXA Nr. 1 la regulament
FIŞA DE EVALUARE
a activităţii profesionale a magistraţilor-asistenţi
Numele şi prenumele magistratului-asistent evaluat:
I. Eficienţa
a) Numărul de hotărâri redactate sau, după caz, de
lucrări întocmite
Nota acordată în urma autoevaluării:
Observaţii şi motivare:
Nota acordată de către comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
b) Respectarea termenului legal de redactare a hotărârilor
sau, după caz, respectarea termenului de rezolvare a lucrărilor
Nota acordată în urma autoevaluării:
Observaţii şi motivare:
Nota acordată de către comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
c) Rezolvarea în termenul legal a altor atribuţii stabilite
de preşedintele secţiei, vicepreşedintele sau preşedintele Inaltei Curţi de
Casaţie şi Justiţie ori de magistratul-asistent-şef, după caz, precum şi a
altor activităţi desfăşurate de magistraţ'ii-asistenţi pe baza unor dispoziţii
din legi şi regulamente
Nota acordată în urma autoevaluării:
Observaţii şi motivare:
Nota acordată de către comisia de
evaluare:
Observaţii şi motivare:
Media obţinută la criteriul „eficienţă"
Motivarea:
Observaţii:
Obiecţii:
II. Calitatea
a)
Calitatea lucrărilor întocmite
Nota acordată în urma autoevaluării:
Observaţii şi motivare:
Nota acordată de către comisia
de evaluare:
Observaţii şi motivare:
b) Evaluarea calităţii altor activităţi desfăşurate de
magistraţii-asistenţi pe baza unor dispoziţii din legi şi regulamente
Nota acordată în urma autoevaluării:
Observaţii şi motivare:
Nota acordată de către comisia
de evaluare:
Observaţii şi motivare:
Media obţinută la criteriul „calitate"
Motivarea:
Observaţii:
Obiecţii:
III. Integritatea
a) Respectarea standardelor de conduită
Nota acordată în urma autoevaluării:
Observaţii şi motivare:
Nota acordată de către comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
b) Sancţiuni disciplinare aplicate, rămase definitive
Nota acordată în urma autoevaluării:
Observaţii şi motivare:
Nota acordată de către comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
Media obţinută la criteriul „integritate"
Motivarea:
Observaţii:
Obiecţii:
IV. Formarea profesională
continuă
a) Disponibilitatea de a participa şi participarea la
programele de formare profesională continuă organizate de Institutul Naţional
al Magistraturii, de instituţiile de învăţământ superior din ţară sau din
străinătate ori la alte forme de perfecţionare profesională
Nota acordată în urma autoevaluării:
Observaţii şi motivare:
Nota acordată de către comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
b) Prezentarea de teme la
învăţământ profesional, colocvii, simpozioane de specialitate, lucrări şi
articole publicate, inclusiv contribuţii la elaborarea unor culegeri sau
buletine de jurisprudenţă, proiecte şi culegeri de acte normative, activitatea
didactică în învăţământul superior juridic acreditat sau în alte instituţii de
formare profesională juridică
Nota acordată în urma autoevaluării:
Observaţii şi motivare:
Nota acordată de către comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
c) Studiul individual al
legislaţiei, practicii şi doctrinei în materie
Nota acordată în urma autoevaluării:
Observaţii şi motivare:
Nota acordată de către comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
d) Studierea jurisprudenţei Curţii Europene a
Drepturilor Omului şi a Curţii de Justiţie a Comunităţilor Europene
Nota acordată în urma autoevaluării:
Observaţii şi motivare:
Nota acordată de către comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
e) Cunoştinţe de operare pe calculator şi cunoaşterea
unei limbi străine
Nota acordată în urma
autoevaluării:
Observaţii şi motivare:
Nota acordată de către comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
Media obţinută la criteriul „formare profesională
continuă"
Motivarea:
Observaţii:
Obiecţii:
Media obţinută la evaluarea celor patru criterii:
CALIFICATIVUL ACORDAT
Motivarea:
Observaţii:
Obiecţii:
ANEXA Nr. 2 la regulament
FIŞA DE EVALUARE
a activităţii profesionale a magistraţilor-asistenţi
promovaţi în funcţii de conducere
Numele şi prenumele magistratului-asistent evaluat:
Funcţia:
1. Capacitatea de conducere
şi organizare
a) Gestionarea resurselor umane şi materiale
Nota acordată în urma autoevaluării:
Observaţii şi motivare:
Nota acordată de către comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
b) Capacitatea de planificare a
activităţilor
Nota acordată în urma autoevaluării:
Observaţii şi motivare:
Nota acordată de către comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
c) Repartizarea echilibrată şi echitabilă a
atribuţiilor de serviciu
Nota acordată în urma autoevaluării:
Observaţii şi motivare:
Nota acordată de către comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
d) Rezolvarea cu celeritate a lucrărilor specifice
activităţii de conducere
Nota acordată în urma autoevaluării:
Observaţii şi motivare:
Nota acordată de către comisia
de evaluare:
Observaţii şi motivare:
e) Preocuparea pentru pregătirea profesională a
magistraţilor-asistenţi şi a personalului auxiliar de specialitate
Nota acordată în urma autoevaluării:
Observaţii şi motivare:
Nota acordată de către comisia
de evaluare:
Observaţii şi motivare:
f) Gestionarea informaţiilor
Nota acordată în urma autoevaluării:
Observaţii şi motivare:
Nota acordată de către comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
g) Modul de îndeplinire a atribuţiilor specifice, prevăzute de legi şi regulamente
Nota acordată în urma autoevaluării:
Observaţii şi motivare:
Nota acordată de către comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
Media obţinută la indicatorul „capacitatea de
conducere şi organizare"
Motivarea:
Observaţii:
Obiecţii:
2. Capacitatea de control
a) Verificarea activităţii de grefă şi secretariat
Nota acordată în urma autoevaluării:
Observaţii şi motivare:
Nota acordată de către comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
b) Capacitatea de sesizare şi
soluţionare a deficienţelor de orice fel
Nota acordată în urma autoevaluării:
Observaţii şi motivare:
Nota acordată de către comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
c) Managementul situaţiilor de criză
Nota acordată în urma autoevaluării:
Observaţii şi motivare:
Nota acordată de către comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
Media obţinută la indicatorul „capacitatea de
control"
Motivarea:
Observaţii:
Obiecţii:
3. Capacitatea decizională
şi asumarea răspunderii
a) Iniţiativa, promptitudinea şi rapiditatea în luarea
deciziilor şi asumarea răspunderii
Nota acordată în urma autoevaluării:
Observaţii şi motivare:
Nota acordată de către comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
b) Rezistenţa la stres
Nota acordată în urma
autoevaluării:
Observaţii şi motivare:
Nota acordată de către comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
c) Verificarea respectării distribuirii aleatorii a
cauzelor
Nota acordată în urma autoevaluării:
Observaţii şi motivare:
Nota acordată de către comisia
de evaluare:
Observaţii şi motivare:
Media obţinută la indicatorul „capacitatea
decizională şi asumarea răspunderii"
Motivarea:
Observaţii:
Obiecţii:
4. Comportamentul şi comunicarea
a) Comportamentul şi comunicarea cu judecătorii,
procurorii, magistraţii-asistenţi, personalul auxiliar de specialitate,
justiţiabilii, persoanele implicate în actul de justiţie şi alte instituţii
Nota acordată în urma autoevaluării:
Observaţii şi motivare:
Nota acordată de către comisia
de evaluare:
Observaţii şi motivare:
b) Asigurarea accesului la informaţiile de interes
public din cadrul instanţei
Nota acordată în urma autoevaluării:
Observaţii şi motivare:
Nota acordată de către comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
c) Transparenţa actului de
conducere
Nota acordată în urma autoevaluării:
Observaţii şi motivare:
Nota acordată de către comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
d) Obiectivitatea şi imparţialitatea
Nota acordată în urma autoevaluării:
Observaţii şi motivare:
Nota acordată de către comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
e) Motivarea personalului
Nota acordată în urma autoevaluării:
Observaţii şi motivare:
Nota acordată de către comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
f) Asigurarea unui climat optim
de muncă
Nota acordată în urma autoevaluării:
Observaţii şi motivare:
Nota acordată de către comisia de evaluare:
Observaţii şi motivare:
Media obţinută la indicatorul „comportament şi
comunicare"
Motivarea:
Observaţii:
Obiecţii:
Media obţinută la evaluarea activităţii de
conducere:
Motivarea:
Observaţii:
Obiecţii: