HOTARARE Nr. 66 din 17 februarie 1993
pentru aprobarea fuziunii societatilor comerciale cu capital integral de stat
"Suinprod" Leorda - S.A. si "Nutrileor" Leorda - S.A.
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 49 din 4 martie 1993
Guvernul Romaniei hotaraste:
Art. 1
Se aproba fuziunea societatilor comerciale cu capital integral de stat
"Suinprod" Leorda - S.A. si "Nutrileor" - S.A. *).
In urma fuzionarii ia fiinta Societatea Comerciala cu capital integral de
stat "Suinprod" Leorda - S.A., prin preluarea activului si pasivului
societatilor comerciale prevazute la alin. 1, care inceteaza sa existe.
Societatea Comerciala "Suinprod" Leorda - S.A. este persoana juridica
romana si are sediul principal in comuna Leorda, judetul Botosani.
Art. 2
Societatea Comerciala "Suinprod" Leorda - S.A. are un capital
social in valoare de 1.993.563 mii lei, stabilit pe baza bilantului intocmit la
30 septembrie 1992 de societatile comerciale care fuzioneaza.
Valoarea capitalului social se va definitiva dupa finalizarea actiunii de
reevaluare a patrimoniului, potrivit Hotararii Guvernului nr. 26/1992.
Art. 3
Obiectul de activitate al Societatii Comerciale "Suinprod" Leorda
- S.A. consta in:
a) producerea, industrializarea si comercializarea produselor
agrozootehnice;
b) producerea nutreturilor combinate pe categorii si specii de animale;
c) contractarea si achizitionarea materiilor prime de la producatorii
interni si din import;
d) comercializarea nutreturilor combinate catre diverse societati
comerciale si crescatori particulari;
e) achizitionarea de produse alimentare, bunuri de larg consum, industrie
usoara, electrice si electronice si comercializarea acestora, en gros si cu
amanuntul, prin magazine proprii si in puncte de desfacere mobile;
f) activitate de alimentatie publica si turism;
g) prestari de servicii, constructii, transport de marfa, transport de
persoane;
h) operatiuni de comision si intermediere;
i) operatiuni de import-export.
Art. 4
Societatea Comerciala "Suinprod" Leorda - S.A. isi desfasoara
activitatea in conformitate cu legea si statutul prevazut in anexa la prezenta
hotarare.
Art. 5
Orice prevederi contrare prezentei hotarari se abroga.
PRIM-MINISTRU
NICOLAE VACAROIU
Contrasemneaza:
Ministru de stat,
ministrul finantelor,
Florin Georgescu
Ministrul agriculturii
si alimentatiei,
Ioan Oancea
---------------------
*) Societatea Comerciala "Suinprod" Leorda - S.A. a fost
infiintata prin Hotararea Guvernului nr. 117/1991, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 49 din 13 martie 1991, iar Societatea
Comerciala "Nutrileor" Leorda - S.A. a fost infiintata prin Hotararea
Guvernului nr. 44/1991, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
nr. 14 din 22 ianuarie 1991.
ANEXA 1
STATUTUL
Societatii Comerciale "Suinprod" Leorda - S.A.
CAP. 1
Denumirea, forma juridica, durata
Art. 1
Denumirea societatii
Denumirea societatii este Societatea Comerciala "Suinprod" Leorda
- S.A.
In toate anunturile, facturile, publicatiile si alte acte emanand de la
societate, denumirea unitatii va fi precedata sau urmata de cuvintele "societate
pe actiuni" sau initialele "S.A.", de sediul unitatii, capitalul
social si numarul de inregistrare la Registrul comertului.
Art. 2
Forma juridica a societatii
Societatea Comerciala "Suinprod" Leorda - S.A. este persoana
juridica romana, avand forma juridica de societate pe actiuni. Aceasta isi
desfasoara activitatea in conformitate cu legile romane si cu prezentul statut.
Art. 3
Sediul societatii
Sediul societatii este in Romania, comuna Leorda, judetul Botosani. Sediul
societatii poate fi schimbat in alta localitate din Romania, pe baza hotararii
adunarii generale a actionarilor, potrivit legii.
Societatea poate avea sucursale, filiale, reprezentante, agentii situate si
in alte localitati din tara si din strainatate.
Art. 4
Durata societatii
Durata societatii este nelimitata, cu incepere de la data inmatricularii la
Registrul comertului.
CAP. 2
Art. 5
Obiectul de activitate al societatii
Obiectul de activitate al societatii este:
a) producerea, industrializarea si comercializarea produselor
agrozootehnice;
b) producerea nutreturilor combinate pe categorii si specii de animale;
c) contractarea si achizitionarea materiilor prime de la producatorii
interni si din import;
d) comercializarea nutreturilor combinate catre diverse societati
comerciale si crescatori particulari;
e) achizitionarea de produse alimentare, bunuri de larg consum, industrie
usoara, electrice si electronice si comercializarea acestora, en gros si cu
amanuntul, prin magazine proprii si in puncte de desfacere mobile;
f) activitate de alimentatie publica si turism;
g) prestari de servicii, constructii, transport de marfa, transport de
persoane;
h) operatiuni de comision si intermediere;
i) operatiuni de import-export.
CAP. 3
Capitalul social, actiunile
Art. 6
Capitalul social
Capitalul social initial al societatii comerciale este in valoare de
1.993.563 mii lei si se compune din mijloace fixe in valoare de 1.712.863 mii
lei si mijloace circulante in valoare de 280.700 mii lei.
Capitalul social initial este impartit in 199.356 actiuni nominative, in
valoare de 10.000 lei fiecare, subscrise in intregime de statul roman in
calitate de actionar unic si varsat integral la data constituirii societatii
comerciale.
Capitalul social initial este detinut integral de statul roman, ca actionar
unic, pana la transmiterea actiunilor din proprietatea statului catre terte
persoane fizice sau juridice, romane sau straine, in conditiile legii.
Art. 7
Actiunile
Actiunile nominative ale societatii vor cuprinde toate elementele prevazute
de lege.
Actiunile vor purta timbrul sec al societatii si semnatura a doi
administratori.
Societatea va tine evidenta actiunilor intr-un registru numerotat, sigilat
si parafat de presedintele consiliului de administratie, care se pastreaza la
sediul societatii.
Art. 8
Reducerea sau marirea capitalului social
Capitalul social poate fi redus sau marit pe baza hotararii adunarii generale
extraordinare a actionarilor, in conditiile si cu respectarea procedurii
prevazute de lege.
Art. 9
Drepturi si obligatii decurgand din actiuni
Fiecare actiune subscrisa si varsata de actionari confera acestora dreptul
la un vot in adunarea generala a actionarilor, dreptul de a alege si de fi
alesi in organele de conducere, dreptul de a participa la distribuirea
profitului, conform prevederilor prezentului statut si dispozitiilor legale,
precum si de a exercita orice drepturi prevazute in statut si in lege.
Detinerea actiunii implica adeziunea, de drept, la statut.
Drepturile si obligatiile legate de actiuni urmeaza actiunile in cazul
trecerii lor in proprietatea altor persoane.
Obligatiile societatii sunt garantate cu capitalul social al acesteia, iar
actionarii raspund in limita valorii actiunilor pe care le detin.
Patrimoniul societatii nu poate fi grevat de datorii sau alte obligatii
personale ale actionarilor. Un creditor al unui actionar poate formula
pretentii asupra partii din profilul societatii ce i se va repartiza de
adunarea generala a actionarilor sau a cotei-parti cuvenite acestuia la
lichidarea societatii, efectuata in conditiile prezentului statut.
Art. 10
Cesiunea actiunilor
Actiunile sunt indivizibile cu privire la societate, care nu recunoaste
decat un proprietar pentru fiecare actiune.
Cesiunea partiala sau totala a actiunilor intre actionari sau terti se face
in conditiile si cu procedura prevazute de lege.
Cesiunea actiunilor se inregistreaza in registrul de evidenta a actiunilor
si se mentioneaza pe titlu.
Art. 11
Pierderea actiunilor
In cazul pierderii unor actiuni, proprietarul va trebui sa anunte consiliul
de administratie si sa faca public faptul prin presa. Dupa 6 luni va putea
obtine un duplicat al actiunii.
CAP. 4
Adunarea generala a actionarilor
Art. 12
Atributii
Adunarea generala a actionarilor este organul de conducere al societatii
care decide asupra activitatii acesteia si asigura politica ei economica si
comerciala.
Adunarile generale ale actionarilor sunt ordinare si extraordinare si au
urmatoarele atributii principale:
a) aproba structura organizatorica a societatii si numarul de posturi,
precum si normativul de constituire a compartimentelor functionale si de
productie;
b) aleg membrii consiliului de administratie si ai comisiei de cenzori,
inclusiv cenzorii supleanti, le stabilesc remuneratia, ii descarca de
activitate si ii revoca;
c) aleg directorul, il descarca de activitate si il revoca, directorul
fiind si presedintele consiliului de administratie;
d) stabilesc nivelul de salarizare a membrilor consiliului de
administratie, directorului, membrilor comitetului de directie si ai comisiei
de cenzori, in conformitate cu prevederile legii;
e) stabilesc bugetul de venituri si cheltuieli si, dupa caz, programul de
activitate pe exercitiul anului viitor;
f) examineaza, aproba sau modifica bilantul sau contul de profit si
pierderi, dupa analizarea rapoartelor consiliului de administratie si al
comisiei de cenzori, aproba repartizarea profitului;
g) hotarasc cu privire la contractarea de imprumuturi bancare pe termen
lung, inclusiv a celor externe; stabilesc competentele si nivelul de
contractare a imprumuturilor bancare curente, a creditelor comerciale si a
garantiilor; aproba orice fel de credit financiar acordat de societate;
h) hotarasc cu privire la infiintarea si desfiintarea de sucursale, filiale
si agentii;
i) hotarasc cu privire la marirea sau reducerea capitalului social, la
modificarea numarului de actiuni sau a valorii nominale a acestora, precum si
la cesiunea actiunilor;
j) hotarasc cu privire la adoptarea sau modificarea statutului, precum si
la transformarea formei juridice a societatii;
k) hotarasc cu privire la comasarea, divizarea, dizolvarea si lichidarea
societatii;
l) analizeaza rapoartele consiliului de administratie privind stadiul si
perspectivele societatii, cu referire la profit si dividende, pozitia pe piata
interna si internationala, nivelul tehnic, calitatea, forta de munca, protectia
mediului, relatiile cu clientii;
m) hotarasc cu privire la actionarea in justitie a membrilor consiliului de
administratie, a directorului si a cenzorilor pentru pagubele pricinuite societatii;
n) hotarasc in orice alte probleme privind societatea.
Atributiile adunarilor generale ordinare si extraordinare ale actionarilor
se diferentiaza potrivit legii.
Art. 13
Convocarea adunarii generale a actionarilor
Adunarea generala a actionarilor se convoaca de presedintele consiliului de
administratie sau de unul dintre vicepresedinti, pe baza imputernicirii date de
presedinte.
Adunarile generale ordinare au loc cel putin o data pe an, la cel mult 3
luni de la incheierea exercitiului economico-financiar, pentru examinarea
bilantului si a contului de profit si pierderi pe anul precedent si pentru
stabilirea programului de activitate si a bugetului pe anul in curs.
Adunarile generale extraordinare se convoaca la cererea actionarilor,
reprezentand cel putin 1/3 din capitalul social, la cererea comisiei de
cenzori, precum si in cazul in care capitalul social s-a diminuat cu mai mult
de 10% timp de 2 ani consecutiv, cu exceptia primilor 2 ani de la infiintarea
societatii.
Adunarea generala va fi convocata de administratori de cate ori va fi
nevoie, cu cel putin 15 zile inainte de data stabilita.
Convocarea va fi publicata in Monitorul Oficial al Romaniei si intr-unul
din ziarele de larga circulatie din localitatea in care se afla sediul
societatii sau din cea mai apropiata localitate.
Convocarea va cuprinde locul si data tinerii adunarii generale, precum si
ordinea de zi, cu aratarea explicita a tuturor problemelor care vor face
obiectul adunarii.
Cand in ordinea de zi figureaza propuneri pentru modificarea statutului,
convocarea va trebui sa cuprinda textul integral al propunerilor.
Adunarea generala a actionarilor se intruneste la sediul societatii sau in
alt loc din aceeasi localitate.
Art. 14
Organizarea adunarii generale a actionarilor
Adunarea generala ordinara este constituita valabil si poate lua hotarari
daca la prima convocare actionarii prezenti sau reprezentanti detin cel putin
1/2 din capitalul social, iar la a doua convocare, oricare ar fi partea de
capital reprezentat de actionarii prezenti, cu majoritate.
Adunarea generala extraordinara este constituita valabil si poate lua
hotarari daca la prima convocare actionarii prezenti sau reprezentati detin cel
putin 3/4 din capitalul social, iar la a doua convocare, daca detin cel putin
1/2 din capitalul social.
Adunarea generala a actionarilor este prezidata de presedintele consiliului
de administratie, iar in lipsa acestuia, de catre unul dintre vicepresedinti,
desemnat de presedinte.
Presedintele consiliului de administratie desemneaza, dintre membrii
adunarii generale, doi secretari care sa verifice lista de prezenta a
actionarilor si sa intocmeasca procesul-verbal al adunarii.
Procesul-verbal al adunarii generale se va scrie intr-un registru sigilat
si parafat. Procesul-verbal va fi semnat de persoanele care au prezidat sedinta
si de secretarul care l-a intocmit.
La sedintele ordinare si extraordinare ale adunarii generale ale
actionarilor, in care se dezbat probleme privitoare la raporturile de munca cu
personalul societatii, pot fi invitati si reprezentantii salariatilor.
Art. 15
Exercitarea dreptului de vot in adunarea generala
Hotararile adunarilor generale se iau prin vot deschis.
Actionarii voteaza, de regula, prin ridicarea mainii. La propunerea
persoanei care prezideaza sau a unui grup de actionari prezenti sau
reprezentati, ce detin cel putin 1/4 din capitalul social, se va putea decide
ca votul sa fie secret.
Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de
administratie si a cenzorilor, pentru revocarea lor si pentru luarea
hotararilor referitoare la raspunderea administratorilor.
Hotararile adunarii generale sunt obligatorii chiar pentru actionarii
absenti sau nereprezentati sau care au votat contra.
Art. 16
In perioada in care statul este actionar unic, atributiile adunarii
generale a actionarilor vor fi exercitate de imputernicitii mandatati sa
reprezinte interesele capitalului de stat numiti, potrivit legii, pana la
crearea conditiilor de constituire a adunarii generale a actionarilor.
Imputernicitii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat isi
pastreaza calitatea de angajati la unitatea sau institutia de la care provin,
precum si toate drepturile si obligatiile care deriva din aceasta calitate.
Imputernicitii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat nu
pot face parte din consiliile de administratie si nu pot fi directori ai
societatii comerciale respective.
Imputernicitii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat
indeplinesc orice alte atributii care deriva din legislatia in vigoare, precum
si din statutul societatii.
Imputernicitii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat isi
vor inceta activitatea de drept la data la care se tine sedinta de constituire
a adunarii generale a actionarilor.
CAP. 5
Consiliul de administratie
Art. 17
Organizare
Societatea comerciala este administrata de catre consiliul de administratie
compus din cinci administratori, alesi de adunarea generala pe o perioada de 4
ani, cu posibilitatea de a fi realesi pe o noua perioada de 4 ani, care pot
avea calitatea de actionari.
Alegerea administratorilor se face dintre persoanele desemnate de actionari.
Cand se creeaza un loc vacant in consiliul de administratie, adunarea
generala a actionarilor alege un nou administrator pentru completarea locului
vacant.
Adunarea generala va alege ca nou administrator o persoana indicata de
aceiasi actionari care au desemnat pe predecesorul sau.
Sunt incompatibile cu calitatea de membru al consiliului de administratie,
al comisiei de cenzori si de director persoanele care, potrivit legii, sunt
incapabile, au fost condamnate pentru gestiune frauduloasa, abuz de incredere,
fals, inselaciune, delapidare, marturie mincinoasa, dare sau luare de mita,
precum si pentru alte infractiuni prevazute de lege referitor la societatile
comerciale.
Pana la transmiterea actiunilor din proprietatea statului catre terte
persoane fizice sau juridice, consiliul de administratie al societatii
comerciale va fi numit de imputernicitii mandatati sa reprezinte interesele
capitalului de stat, cu acordul Ministerului Agriculturii si Alimentatiei.
Consiliul de administratie este condus de un presedinte.
Componenta consiliului de administratie si desemnarea membrilor acestuia se
stabilesc de adunarea generala a actionarilor.
La prima sedinta, consiliul de administratie alege dintre membrii sai un
vicepresedinte.
Consiliul de administratie se intruneste la sediul sau ori de cate ori este
necesar, la convocarea presedintelui sau a 1/3 din numarul membrilor sai.
Presedintele numeste un secretar, fie dintre membrii consiliului, fie din
afara acestuia.
Pentru valabilitatea deciziilor este necesar cel putin 1/2 din numarul
membrilor consiliului de administratie si deciziile se iau cu majoritatea
absoluta a membrilor prezenti.
Dezbaterile consiliului de administratie au loc conform ordinii de zi
stabilite pe baza proiectului comunicat de presedinte cu 15 zile inainte.
Acestea se consemneaza in procesul-verbal al sedintei care se scrie intr-un
registru sigilat si parafat de presedintele consiliului de administratie.
Procesul-verbal se semneaza de persoana care a prezidat sedinta si de
secretar.
Consiliul de administratie poate delega unuia sau mai multor membri ai sai
unele imputerniciri pe probleme limitate si poate recurge la experti pentru
studierea unor probleme.
In relatiile cu tertii, societatea este reprezentata de presedintele
consiliului de administratie pe baza si in limitele date de adunarea generala a
actionarilor sau, in lipsa acestuia, de unul dintre vicepresedinti, desemnat de
consiliu.
Cel ce reprezinta societatea semneaza actele care o angajeaza fata de
terti. Membrii consiliului de administratie vor putea exercita orice act care
este legat de administrarea societatii in interesul acesteia, in limitele
drepturilor care li se confera.
Presedintele consiliului de administratie este obligat sa puna la
dispozitia actionarilor si comisiei de cenzori, la cererea acestora, toate
documentele societatii.
Presedintele, vicepresedintii, membrii consiliului de administratie,
directorul si adjunctii acestuia raspund, individual sau solidar, dupa caz,
fata de societate pentru prejudiciile rezultate din infractiuni sau abateri de
la dispozitiile legale, pentru abaterile de la statut sau pentru greseli in
administrarea societatii.
In astfel de situatii ei vor putea fi revocati prin hotararea adunarii
generale a actionarilor.
Art. 18
Atributiile consiliului de administratie
Consiliul de administratie are, in principal, urmatoarele atributii:
a) angajeaza si concediaza personalul societatii si stabileste drepturile
si obligatiile acestuia;
b) stabileste indatoririle si responsabilitatile personalului societatii,
pe compartimente;
c) aproba operatiunile de incasari si plati, potrivit competentelor
acordate;
d) aproba operatiunile de cumparare si vanzare de bunuri, potrivit
competentelor acordate;
e) aproba incheierea de contracte de inchiriere (luarea sau darea cu
chirie);
f) stabileste tactica si strategia de marketing;
g) aproba incheierea sau rezilierea contractelor, potrivit competentei
acordate;
h) supune anual adunarii generale a actionarilor, in termen de 60 de zile
de la incheierea exercitiului economico-financiar, raportul cu privire la
activitatea societatii, bilantul si contul de profit si pierderi pe anul
precedent, precum si proiectul de program de activitate si proiectul de buget
al societatii pe anul in curs.
CAP. 6
Gestiunea societatii
Art. 19
Comisia de cenzori
Gestiunea societatii este controlata de actionari si de comisia de cenzori
formata din 3 membri, care trebuie sa fie actionari, cu exceptia cenzorilor
contabili. Cenzorii se aleg de adunarea generala a actionarilor.
In perioada in care statul este actionar unic, cenzorii sunt reprezentanti
ai Ministerului Finantelor.
Adunarea generala alege acelasi numar de cenzori supleanti, care vor
inlocui, in conditiile legii, pe cenzorii titulari.
Pentru a putea exercita dreptul de control, actionarilor li se pot
prezenta, la cerere, date cu privire la activitatea societatii, situatia
patrimoniului, a profitului si a pierderilor.
Comisia de cenzori are urmatoarele atributii principale:
a) in cursul exercitiului economico-financiar verifica gospodarirea
fondurilor fixe si a mijloacelor circulante, portofoliul de efecte, casa si
registrele de evidenta contabila si informeaza consiliul de administratie
asupra neregulilor constatate;
b) la incheierea exercitiului economico-financiar controleaza exactitatea
intervalului, a documentelor si informatiilor prezentate de consiliul de
administratie asupra conturilor societatii, a bilantului si a contului de
profit si pierderi, prezentand adunarii generale a actionarilor un raport
scris;
c) la lichidarea societatii comerciale controleaza operatiunile de
lichidare;
d) prezinta adunarii generale punctul sau de vedere la propunerile de
reducere a capitalului social ori de modificare a statutului si obiectul
societatii.
Comisia de cenzori se intruneste la sediul societatii si ia decizii in
unanimitate. Daca nu se realizeaza unanimitatea, raportul cu divergente se
inainteaza adunarii generale.
Comisia de cenzori poate convoca adunarea generala extraordinara a
actionarilor, daca aceasta nu a fost convocata de consiliul de administratie,
in cazul in care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani
consecutiv (cu exceptia primilor 2 ani de la constituirea societatii) sau ori
de cate ori considera necesar pentru alte situatii privind incalcarea
dispozitiilor legale si statutare. Atributiile si modul de functionare a
comisiei de cenzori, precum si drepturile si obligatiile cenzorilor se
completeaza cu dispozitiile legale in acest domeniu.
Cenzorii si cenzorii supleanti se aleg pe o perioada de maximum 3 ani si
pot fi realesi.
Sunt incompatibile cu calitatea de cenzor persoanele care intra sub
incidenta art. 17 alin. 5, precum si cei care sunt rude sau afini pana la
gradul IV inclusiv, sau sotii administratorilor, cei care primesc sub orice
forma, pentru alte functii decat aceea de cenzor, un salariu sau o remuneratie
de la administratie sau de la societate.
CAP. 7
Activitatea societatii
Art. 20
Exercitiul economico-financiar
Exercitiul economico-financiar incepe la 1 ianuarie si se incheie la 31
decembrie ale fiecarui an. Primul exercitiu incepe la data constituirii
societatii.
Art. 21
Personalul societatii
Personalul de conducere al societatii si cenzorii sunt alesi de adunarea
generala a actionarilor. In perioada cat statul este actionar unic, personalul
de conducere si cenzorii vor fi numiti de imputernicitii mandatati sa
reprezinte interesele capitalului de stat, cu acordul Ministerului Agriculturii
si Alimentatiei.
Restul personalului este angajat de consiliul de administratie sau de catre
directorul societatii comerciale, in conditiile prevazute de lege.
Salariile se stabilesc prin negocieri in conditiile prevazute de lege.
Plata salariilor, impozitului pe acestea si a cotei de asigurari sociale se
va face potrivit legii.
Drepturile si obligatiile personalului societatii sunt stabilite de
consiliul de administratie sau de catre directorul societatii comerciale.
Art. 22
Amortizarea fondurilor fixe
Consiliul de administratie stabileste, in conditiile legii, modul de
amortizare a fondurilor fixe.
Art. 23
Evidenta contabila si bilantul contabil
Societatea va tine evidenta contabila in lei, va intocmi anual bilantul si
contul de profit si pierderi, cu respectarea normelor metodologice elaborate de
Ministerul Finantelor.
Bilantul si contul de profit si pierderi se publica in Monitorul Oficial al
Romaniei.
Art. 24
Calculul si repartizarea profitului
Profitul impozabil se stabileste in conditiile legii si se reflecta in
bilantul contabil.
Profitul ramas dupa plata impozitului de profit se repartizeaza conform
prevederilor legale.
Plata dividendelor cuvenite actionarilor se face de societate, in
conditiile legii, in cel mult 2 luni de la aprobarea bilantului de catre
adunarea generala a actionarilor.
In cazul inregistrarii de pierderi, adunarea generala a actionarilor va
analiza cauzele si va hotari in consecinta.
Suportarea pierderilor de catre actionari se va face proportional cu
aportul la capital si in limitele capitalului subscris.
Art. 25
Registrele societatii
Societatea tine registrele prevazute de lege.
CAP. 8
Modificarea formei juridice, dizolvarea, lichidarea, litigii
Art. 26
Modificarea formei juridice
Societatea va putea fi transformata in alta forma juridica de societate
prin hotararea adunarii generale a actionarilor.
In perioada in care statul este actionar unic, transformarea formei
juridice a societatii se va face numai cu aprobarea imputernicitilor mandatati
sa reprezinte interesele capitalului de stat.
Art. 27
Dizolvarea societatii
Urmatoarele situatii duc la dizolvarea societatii:
a) imposibilitatea realizarii obiectului social;
b) hotararea adunarii generale;
c) falimentul;
d) pierderea unei jumatati din capitalul social, dupa ce s-a consumat
fondul de rezerva, daca adunarea generala a actionarilor nu decide completarea
capitalului sau reducerea lui la suma ramasa;
e) numarul de actionari va fi redus sub 5 mai mult de 6 luni;
f) in orice alta situatie, pe baza hotararii adunarii generale
extraordinare a actionarilor.
Dizolvarea societatii comerciale trebuie sa fie inscrisa in Registrul
comertului si publicata in Monitorul Oficial al Romaniei.
Art. 28
Lichidarea societatii
In caz de dizolvare, societatea va fi lichidata. Lichidarea societatii si
repartizarea patrimoniului se fac in conditiile si cu respectarea prevederilor
prevazute de lege.
Art. 29
Litigii
Litigiile societatii cu persoane fizice sau juridice romane sunt de
competenta instantelor judecatoresti din Romania.
Litigiile nascute din raporturile contractuale dintre societate si
persoanele juridice romane pot fi solutionate si prin arbitraj, potrivit legii.
CAP. 9
Dispozitii finale
Art. 30
Prevederile prezentului statut se completeaza cu dispozitiile legale
referitoare la societatile comerciale.