Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (1) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 638 din 25 septembrie 1998

privind infiintarea, organizarea si functionarea Societatii Nationale "Institutul Pasteur" - S.A. prin reorganizarea Regiei Autonome "Institutul National de Medicina Veterinara Pasteur"

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 376 din  1 octombrie 1998


SmartCity3


    In temeiul Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 30/1997 privind reorganizarea regiilor autonome, aprobata prin Legea nr. 207/1997, cu modificarile ulterioare,

    Guvernul Romaniei hotaraste:

    Art. 1
    (1) Se infiinteaza Societatea Nationala "Institutul Pasteur" - S.A., societate pe actiuni, persoana juridica romana cu capital social de stat, cu sediul in municipiul Bucuresti, calea Giulesti nr. 333, sectorul 6, prin reorganizarea Regiei Autonome "Institutul National de Medicina Veterinara Pasteur" care se desfiinteaza.
    (2) Societatea Nationala "Institutul Pasteur" - S.A. se organizeaza si functioneaza pe baza de gestiune economica si autonomie financiara, potrivit dispozitiilor legale in vigoare si statutului prevazut in anexa nr. 1, care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 2
    (1) Capitalul social initial al Societatii Nationale "Institutul Pasteur" - S.A. este de 24.365.951 mii lei si se constituie prin preluarea patrimoniului net al Regiei Autonome "Institutul National de Medicina Veterinara Pasteur", evidentiat in bilantul contabil la data de 30 iunie 1998, actualizat potrivit reglementarilor legale in vigoare.
    (2) Predarea-preluarea patrimoniului Regiei Autonome "Institutul National de Medicina Veterinara Pasteur" de catre Societatea Nationala "Institutul Pasteur" - S.A. se face pe baza de protocol incheiat in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
    Art. 3
    Societatea Nationala "Institutul Pasteur" - S.A. isi desfasoara activitatea in domeniul medicinei veterinare, avand ca principal obiect de activitate urmatoarele:
    a) cercetarea stiintifica fundamentala si aplicativa in domeniul patologiei animale si al igienei animale, precum si al sanatatii publice sanitar-veterinare, inclusiv prin colaborare nationala si internationala de profil;
    b) productia de vaccinuri, seruri, seturi de diagnostic, reagenti, reactivi, medicamente si premixturi medicamentoase necesare pentru prevenirea si combaterea bolilor la animale;
    c) comercializarea produselor realizate, inclusiv prin colaborarea, cooperarea sau asocierea cu terte persoane juridice, romane si/sau straine, pe piata interna si externa;
    d) operatiuni de import-export specifice activitatii sale.
    Art. 4
    (1) Societatea Nationala "Institutul Pasteur" - S.A. are un numar de 8 subunitati prevazute in anexa nr. 2, care face parte integranta din prezenta hotarare.
    (2) Sucursalele si biobazele prevazute in anexa nr. 2 nu au personalitate juridica si vor efectua operatiuni contabile pana la nivelul balantei de verificare, in conditiile Legii contabilitatii nr. 82/1991, cu modificarile ulterioare.
    Art. 5
    (1) Toate drepturile si obligatiile Regiei Autonome "Institutul National de Medicina Veterinara Pasteur" vor fi preluate de catre Societatea Nationala "Institutul Pasteur" - S.A.
    (2) Societatea Nationala "Institutul Pasteur" - S.A. se substituie Regiei Autonome "Institutul National de Medicina Veterinara Pasteur" in litigiile in curs in care aceasta are calitatea de parte.
    Art. 6
    Personalul Regiei Autonome "Institutul National de Medicina Veterinara Pasteur" va fi preluat de catre Societatea Nationala "Institutul Pasteur" - S.A. si este considerat transferat, pastrandu-si drepturile salariale avute pana la incheierea noului contract colectiv de munca.
    Art. 7
    La data intrarii in vigoare a prezentei hotarari actiunile Societatii Nationale "Institutul Pasteur" - S.A. sunt detinute in totalitate de catre stat, care isi exercita drepturile si obligatiile decurgand din calitatea de actionar unic prin Ministerul Agriculturii si Alimentatiei pana la privatizarea ei conform programului de privatizare.
    Art. 8
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea Guvernului nr. 665/1991 privind infiintarea Regiei Autonome "Institutul National de Medicina Veterinara Pasteur", publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 207 din 9 octombrie 1991.

                 PRIM-MINISTRU
                  RADU VASILE

                       Contrasemneaza:
                       Ministrul agriculturii
                       si alimentatiei,
                       Dinu Gavrilescu

                       Ministrul reformei,
                       presedintele Consiliului
                       pentru Reforma,
                       Ioan Muresan

                       Ministrul privatizarii,
                       Sorin Dimitriu

                       Ministrul muncii si
                       protectiei sociale,
                       Alexandru Athanasiu

                       Ministrul finantelor,
                       Decebal Traian Remes

    ANEXA 1

                            STATUTUL
         Societatii Nationale "Institutul Pasteur" - S.A.

    CAP. 1
    Denumirea, forma juridica, sediul, durata

    Art. 1
    Denumirea
    Denumirea societatii comerciale este Societatea Nationala "Institutul Pasteur" - S.A.
    In toate actele, facturile, anunturile, publicatiile si in alte acte emanand de la Societatea Nationala "Institutul Pasteur" - S.A., denumirea acesteia va fi precedata de cuvintele "societate pe actiuni" sau urmata de initialele "S.A.", de capitalul social si de numarul de inmatriculare in registrul comertului, precum si de precizarea sediului si a codului fiscal.
    Art. 2
    Forma juridica
    Societatea Nationala "Institutul Pasteur" - S.A., denumita in continuare societatea, este persoana juridica romana cu capital integral de stat, avand forma juridica de societate comerciala pe actiuni, si isi desfasoara activitatea in conformitate cu legile romane si cu prezentul statut.
    Art. 3
    Sediul
    Sediul societatii este in Romania, municipiul Bucuresti, Calea Giulesti nr. 333, sectorul 6. Sediul societatii poate fi schimbat in alta localitate din Romania pe baza hotararii adunarii generale a actionarilor, potrivit legii.
    Societatea poate avea in structura sucursale, reprezentante, biobaze si agentii, situate in alte localitati din tara si din strainatate.
    La data infiintarii, societatea are in structura 6 sucursale si 2 biobaze, prevazute in anexa nr. 2, ca unitati fara personalitate juridica.
    Sucursalele pot avea in subordine centre comerciale en gros si mic-gros, magazine de desfacere cu amanuntul, farmacii, laboratoare etc.
    Art. 4
    Durata
    Durata societatii este nelimitata, cu incepere de la data inmatricularii ei in registrul comertului.

    CAP. 2
    Scopul si obiectul de activitate

    Art. 5
    Scopul
    Societatea are ca scop cercetarea stiintifica si aplicativa fundamentala, precum si realizarea de produse biologice de uz veterinar, pentru mentinerea unui nivel corespunzator de sanatate si igiena publica la nivel national.
    Art. 6
    Obiectul de activitate
    Societatea are ca obiect de activitate:
    a) cercetarea stiintifica fundamentala si aplicativa in domeniul patologiei animale si al igienei animale, precum si al sanatatii publice sanitar-veterinare, inclusiv prin colaborare nationala si internationala de profil;
    b) lucrari de diagnostic veterinar si supraveghere epidemiologica;
    c) instruirea si specializarea personalului tehnic de specialitate;
    d) asistenta tehnica metodologica, expertiza si consulting de specialitate;
    e) asistenta medicala veterinara pentru populatie si pentru agenti economici;
    f) organizarea de sesiuni stiintifice, simpozioane si congrese de specialitate;
    g) sustinerea materiala, financiara si logistica a activitatilor de cercetare stiintifica, fundamentala si aplicativa, in domeniul medicinii veterinare romanesti;
    h) integrarea activitatii de cercetare stiintifica romaneasca de profil in circuitul mondial institutionalizat de valori;
    i) productia de vaccinuri, seruri, seturi de diagnostic, reagenti, reactivi, medicamente si premixturi medicamentoase necesare pentru prevenirea si combaterea bolilor la animale;
    j) productia de biopreparate utilizabile in medicina umana;
    k) productia de animale libere de germeni patogeni;
    l) asistenta tehnica, expertiza si consulting de specialitate;
    m) comercializarea produselor realizate, inclusiv prin colaborarea, cooperarea sau asocierea cu terte persoane juridice, romane si/sau straine, pe piata interna si externa;
    n) operatiuni de import-export specifice activitatii sale;
    o) desfacerea directa catre persoane fizice de produse biologice, biopreparate, medicamente si de alte produse farmaceutice;
    p) alte activitati comerciale corespunzatoare obiectului sau de activitate.

    CAP. 3
    Capitalul social

    Art. 7
    Capitalul social
    Capitalul social initial al societatii se constituie prin preluarea bunurilor si valorilor ce reprezinta patrimoniul net, reevaluat potrivit legii, al Regiei Autonome "Institutul National de Medicina Veterinara Pasteur", care se reorganizeaza, evaluat la 24.365.951 mii lei, in baza bilantului contabil la data de 30 iunie 1998, impartit in 243.659 actiuni nominative, avand fiecare o valoare nominala de 100.000 lei.
    Capitalul social initial este in intregime subscris de statul roman, in calitate de actionar unic, si este varsat integral la data constituirii societatii.
    Capitalul social initial este detinut integral de statul roman, ca actionar unic, pana la transmiterea actiunilor din proprietatea statului catre terte persoane, fizice sau juridice, romane sau straine, in conditiile legii.
    Art. 8
    Reducerea sau majorarea capitalului social
    Capitalul social poate fi redus sau majorat pe baza hotararii adunarii generale extraordinare a actionarilor, in conditiile si cu respectarea procedurilor prevazute de lege.
    Art. 9
    Actiunile
    Actiunile nominative ale societatii vor cuprinde toate elementele prevazute de lege.
    Actiunile vor purta timbrul sec al societatii si semnatura a 2 administratori.
    Societatea va tine evidenta actiunilor intr-un registru numerotat, sigilat si parafat de presedintele consiliului de administratie, care se pastreaza la sediul societatii.
    Persoanele fizice sau juridice, romane si straine, vor putea detine actiuni ale societatii.
    Statul isi rezerva, dreptul de a pastra un pachet de actiuni sau actiunea nominativa de control.
    Art. 10
    Obligatiuni
    Societatea este autorizata sa emita obligatiuni in conditiile legii.
    Art. 11
    Drepturile si obligatiile decurgand din actiuni
    Fiecare actiune subscrisa si varsata de actionari, potrivit legii, confera acestora dreptul la un vot in adunarea generala a actionarilor, dreptul de a alege si de a fi alesi in organele de conducere, dreptul de a participa la distribuirea profitului, conform prevederilor prezentului statut si dispozitiilor legale, respectiv alte drepturi prevazute in statut.
    Detinerea actiunilor certifica adeziunea de drept la statut.
    Drepturile si obligatiile legate de actiuni urmeaza actiunile in cazul trecerii lor in proprietatea altor persoane.
    Cand o actiune nominativa devine proprietatea mai multor persoane, nu se va inscrie transmiterea decat in conditiile in care acestea desemneaza un reprezentant unic pentru exercitarea drepturilor rezultand din actiuni.
    Obligatiile societatii sunt garantate cu patrimoniul social al acesteia, iar actionarii raspund in limita actiunilor pe care le detin.
    Patrimoniul societatii nu poate fi grevat de datorii sau de alte obligatii personale ale actionarilor.
    Un creditor al unui actionar poate formula pretentii asupra partii din profitul societatii, care i se va repartiza de catre adunarea generala a actionarilor, sau asupra cotei-parti cuvenite acestuia la lichidarea societatii, in conditiile prezentului statut.
    Art. 12
    Cesiunea actiunilor
    Actiunile sunt indivizibile cu privire la societate, care nu recunoaste decat un proprietar pentru fiecare actiune.
    Cesiunea partiala sau totala a actiunilor intre actionari sau terti se efectueaza in conditiile si cu procedura prevazute de lege.
    Art. 13
    Pierderea actiunilor
    In cazul pierderii unei actiuni, proprietarul va trebui sa anunte consiliul de administratie si sa faca public faptul in presa, in cel putin doua ziare de larga circulatie din localitatea in care se afla sediul principal al societatii. Actiunile pierdute se anuleaza. Anularea lor se va publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a III-a.
    Dupa 6 luni actionarul va putea obtine un duplicat al actiunilor pierdute.

    CAP. 4
    Adunarea generala a actionarilor

    Art. 14
    Atributii
    Adunarea generala a actionarilor este organul de conducere al societatii, care decide asupra activitatii acesteia si asupra politicii ei economice.
    Adunarea generala a actionarilor are urmatoarele atributii principale:
    a) aproba propunerile privind strategia globala de dezvoltare, retehnologizare, modernizare, restructurare economico-financiara;
    b) aproba structura organizatorica a societatii si numarul de posturi, precum si normativul de constituire a compartimentelor functionale si de productie;
    c) alege 3 cenzori si 3 cenzori supleanti, dintre care unul trebuie sa fie contabil autorizat in conditiile legii sau expert contabil autorizat;
    d) alege consiliul de administratie, conform Legii nr. 31/1990, republicata, il descarca de gestiune si il revoca;
    e) stabileste, dupa caz, nivelul salariilor sau al indemnizatiilor lunare ale membrilor consiliului de administratie, precum si indemnizatiile lunare ale cenzorilor;
    f) aproba bugetul de venituri si cheltuieli si, dupa caz, programul de activitate pentru exercitiul financiar urmator;
    g) aproba bilantul contabil si contul de profit si pierderi, dupa analizarea raportului consiliului de administratie si al cenzorilor; aproba repartizarea profitului conform legii:
    h) hotaraste cu privire la folosirea dividendelor aferente actiunilor gestionate, pentru restructurare si dezvoltare;
    i) hotaraste cu privire la contractarea de imprumuturi bancare pe termen lung, inclusiv a celor externe, stabileste competentele si nivelul de contractare a imprumuturilor bancare curente, a creditelor comerciale si a garantiilor;
    j) hotaraste infiintarea si desfiintarea unitatilor fara personalitate juridica din structura sa; fuziunea, divizarea si participarea la constituirea de noi persoane juridice sau asocierea cu alte persoane juridice ori fizice;
    k) analizeaza rapoartele consiliului de administratie privind stadiul si perspectivele referitoare la profit si dividende, pozitia pe piata interna si internationala, nivelul tehnic, calitatea, forta de munca, protectia mediului, relatiile cu clientii;
    l) se pronunta asupra gestiunii administratorilor si asupra modului de recuperare a prejudiciilor produse societatii de catre acestia;
    m) hotaraste ipotecarea, inchirierea sau vanzarea unor active;
    n) aproba regulamentul de organizare si functionare a consiliului de administratie si a consiliului stiintific;
    o) hotaraste schimbarea formei juridice a societatii, mutarea sediului, schimbarea obiectului de activitate si prelungirea duratei acesteia;
    p) aproba majorarea sau reducerea capitalului social;
    q) hotaraste dizolvarea anticipata a societatii;
    r) hotaraste asupra constituirii comisiei de selectie pentru desemnarea managerului;
    s) incheie contractul de administrare cu membrii consiliului de administratie.
    Pentru atributiile mentionate la lit. f), g), h), i), j), l), m), o), p) si q), adunarea generala a actionarilor nu va putea lua hotarari decat in urma obtinerii, in prealabil, de catre fiecare reprezentant, a unui mandat special de la organul care l-a numit.
    Atributiile adunarilor generale ordinare si extraordinare ale actionarilor se diferentiaza, potrivit legii.
    Art. 15
    Convocarea adunarii generale a actionarilor
    Adunarea generala a actionarilor se convoaca de catre presedintele consiliului de administratie sau de catre vicepresedinte, pe baza imputernicirii date de presedinte.
    Adunarile generale ordinare ale actionarilor au loc cel putin o data pe an, in cel mult doua luni de la incheierea exercitiului financiar, pentru examinarea bilantului contabil si a contului de profit si pierderi pe anul precedent si pentru stabilirea programului de activitate si a bugetului de venituri si cheltuieli pe anul in curs.
    Adunarea generala a actionarilor va fi convocata de administratori ori de cate ori va fi necesar, cu cel putin 30 de zile inainte de data stabilita.
    Convocarea va fi publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, si intr-un ziar de larga circulatie.
    Convocarea va cuprinde locul si data tinerii adunarii generale a actionarilor, precum si ordinea de zi, cu mentionarea explicita a tuturor problemelor care vor face obiectul acesteia.
    Cand pe ordinea de zi figureaza propuneri pentru modificarea statutului, convocarea va trebui sa cuprinda textul integral al acestora.
    Adunarea generala a actionarilor se intruneste la sediul societatii sau in alt loc indicat in convocare.
    Art. 16
    Organizarea adunarii generale a actionarilor
    In ziua si la ora mentionate in convocare, sedinta adunarii generale a actionarilor se va deschide de catre presedintele consiliului de administratie sau, in lipsa acestuia, de catre cel care ii tine locul.
    Adunarea generala a actionarilor va alege, dintre actionarii prezenti, 1 - 3 secretari care vor verifica lista de prezenta a actionarilor, indicand capitalul social pe care il reprezinta fiecare, si indeplinirea tuturor formalitatilor cerute de lege si de statut pentru desfasurarea sedintei, si il va desemna pe secretarul care va intocmi procesul-verbal al adunarii generale a actionarilor.
    Procesul-verbal va fi semnat de catre persoana care a prezidat sedinta si de catre secretar.
    Procesul-verbal al adunarii generale a actionarilor se va scrie intr-un registru sigilat si parafat.
    La procesul-verbal se vor anexa actele referitoare la convocare, precum si listele de prezenta a actionarilor.
    La sedintele ordinare si extraordinare ale adunarii generale a actionarilor, in care se dezbat probleme referitoare la raporturile de munca cu personalul societatii, pot fi invitati si reprezentantii salariatilor.
    Art. 17
    Exercitarea dreptului de vot in adunarea generala a actionarilor
    Hotararile adunarii generale a actionarilor se iau prin vot deschis.
    Actionarii voteaza, de regula, prin ridicarea mainii.
    Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de administratie si a cenzorilor pentru revocarea lor si pentru luarea hotararilor referitoare la raspunderea administratorilor.
    La propunerea persoanei care prezideaza adunarea generala a actionarilor sau a unui grup de actionari prezenti sau reprezentati, care detin cel putin o patrime din capitalul social, se va putea decide ca votul sa fie secret.
    Pentru a fi opozabile tertilor, hotararile adunarii generale a actionarilor vor fi depuse in termen de 15 zile la oficiul registrului comertului, pentru a fi mentionate, in extras, in registru si publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
    Ele nu vor putea fi executate inainte de aducerea la indeplinire a formalitatilor, sus-mentionate.
    Hotararile luate in adunarile generale ale actionarilor, in limitele legii si ale statutului, sunt obligatorii chiar si pentru actionarii care nu au luat parte la adunare sau care au votat impotriva.
    Actionarii care nu sunt de acord cu hotararile luate de adunarile generale ale actionarilor cu privire la schimbarea obiectului de activitate, la mutarea sediului sau la forma juridica a societatii au dreptul de a se retrage din societate si de a obtine contravaloarea actiunilor pe care le poseda, conform prevederilor legale.

    CAP. 5
    Consiliul de administratie

    Art. 18
    Organizarea
    Societatea este administrata de un consiliu de administratie compus din 7 membri cu drept de vot, specialisti in domeniul medicinei veterinare, finantelor, comertului, bancar si juridic, alesi de adunarea generala a actionarilor pentru un mandat de 4 ani; jumatate din numarul membrilor poate fi inlocuita, pe motive intemeiate, la 2 ani.
    Administratorii pot avea calitatea de actionar.
    Cand se creeaza un loc vacant in consiliul de administratie, adunarea generala a actionarilor alege un nou administrator pentru completarea locului vacant; durata pentru care este ales noul administrator va fi egala cu perioada care a ramas pana la expirarea mandatului predecesorului sau.
    La prima sedinta, consiliul de administratie alege prin vot secret, dintre membrii sai, un presedinte si un vicepresedinte.
    Componenta consiliului de administratie se stabileste de catre adunarea generala a actionarilor, potrivit legii.
    Consiliul de administratie se intruneste la sediul societatii ori de cate ori este necesar, la convocarea presedintelui sau a unei treimi din numarul membrilor sai, fiind prezidat de presedinte, iar in lipsa acestuia, de catre vicepresedinte. Presedintele numeste un secretar dintre membrii consiliului sau din afara acestuia.
    Pentru valabilitatea deciziilor este necesara prezenta a cel putin jumatate din numarul membrilor consiliului de administratie, iar deciziile se iau cu majoritatea absoluta a membrilor prezenti.
    Dezbaterile consiliului de administratie au loc conform ordinii de zi, stabilita pe baza proiectului comunicat de presedinte cu cel putin 7 zile inainte. Acestea se consemneaza in procesul-verbal al sedintei, care se scrie intr-un registru sigilat si parafat de catre presedintele consiliului de administratie. Procesul-verbal se semneaza de catre persoana care a prezidat sedinta si de catre secretar.
    Consiliul de administratie poate delega unuia sau mai multor membri ai sai unele imputerniciri pe probleme limitate si poate recurge la experti pentru studierea anumitor probleme.
    In relatiile cu tertii, societatea este reprezentata de catre presedintele consiliului de administratie, pe baza si in limitele imputernicirilor date de adunarea generala a actionarilor, sau in lipsa acestuia, de catre vicepresedinte, in baza aceluiasi mandat. Cei care reprezinta societatea semneaza actele care o angajeaza fata de terti.
    Membrii consiliului de administratie vor putea exercita orice act care este legat de administrarea societatii in interesul acesteia, in limita drepturilor care li se confera.
    Presedintele consiliului de administratie este obligat sa puna la dispozitie actionarilor si cenzorilor, la cererea acestora, toate documentele societatii.
    Membrii consiliului de administratie raspund in mod individual sau solidar, dupa caz, fata de societate pentru prejudiciile rezultate din infractiuni sau din abateri de la dispozitiile legale si statutare sau pentru greseli in administrarea acesteia.
    In astfel de situatii, ei vor putea fi revocati si deferiti justitiei de catre adunarea generala a actionarilor.
    Membrii consiliului de administratie vor depune o garantie conform prevederilor legale.
    Sunt incompatibile cu calitatea de membru in consiliul de administratie persoanele care, potrivit Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, nu pot fi fondatori, precum si cele care, personal, sau rudele si afinii lor pana la gradul al doilea inclusiv, sunt in acelasi timp patroni sau asociati la societati comerciale cu acelasi profil sau cu care sunt in relatii comerciale directe sau concurentiale.
    Nu pot fi directori ai societatii persoanele care, potrivit Legii nr. 31/1990, republicata, nu pot fi fondatori sau administratori.
    Administratorii pot fi realesi pentru inca un mandat.
    Art. 19
    Atributiile consiliului de administratie
    Consiliul de administratie are, in principal, urmatoarele atributii:
    a) stabileste structura organizatorica si functionala, precum si regulamentele interne ale societatii;
    b) supune adunarii generale a actionarilor, in termen de 60 de zile de la incheierea exercitiului financiar, raportul cu privire la activitatea societatii, bilantul contabil si contul de profit si pierderi pe anul precedent, precum si proiectul programului de activitate si proiectul bugetului de venituri si cheltuieli ale societatii pe anul in curs;
    c) aproba contractul colectiv de munca;
    d) convoaca adunarea generala a actionarilor ori de cate ori este nevoie;
    e) aproba regulamentul delegarilor de competenta pentru directorul general, directorul executiv si persoanele din conducerea unitatilor din structura societatii, in vederea desfasurarii in bune conditii a activitatii societatii;
    f) numeste si revoca directorii executivi ai societatii si directorii unitatilor din structura societatii, atunci cand acestia nu fac parte din echipa manageriala;
    g) negociaza si incheie contractul de management cu managerul sau cu echipa manageriala, desemnata castigatoare a concursului de selectie;
    h) aproba garantiile si modul de constituire a acestora pentru directorul general, directorii executivi, directorii unitatilor din structura societatii, precum si pentru persoanele care au calitatea de gestionar;
    i) aproba constituirea comitetului de directie si regulamentul de organizare si functionare a acestuia, desemneaza membrii acestuia si propune adunarii generale a actionarilor salarizarea acestora;
    j) stabileste indatoririle si responsabilitatile intregului personal al societatii, pe structuri functionale;
    k) aproba operatiunile de incasari si plati potrivit competentelor acordate;
    i) incheie acte juridice prin care sa dobandeasca, sa instraineze, sa inchirieze sau sa constituie in garantie bunuri aflate in patrimoniul societatii, atunci cand legea impune aceasta conditie;
    m) stabileste si urmareste realizarea programului de marketing, potrivit obiectului de activitate al societatii;
    n) aproba incheierea sau rezilierea contractelor comerciale, potrivit obiectului de activitate al societatii, in conditiile prevazute de lege;
    o) stabileste modul de organizare si functionare a consiliului stiintific;
    p) convoaca adunarea generala a actionarilor ori de cate ori este nevoie;
    q) rezolva orice alta problema stabilita de adunarea generala a actionarilor.

    CAP. 6
    Consiliul stiintific

    Art. 20
    Consiliul stiintific
    Activitatea de cercetare stiintifica a societatii este organizata si coordonata de catre consiliul stiintific.
    Consiliul stiintific are ca obiectiv principal stabilirea strategiei pe termen scurt, mediu si lung in cercetarea stiintifica fundamentala si aplicativa in domeniul de activitate al societatii si raspunde pentru intreaga sa activitate in fata consiliului de administratie.
    Consiliul stiintific este format din 7 membri, numiti de catre consiliul de administratie, dintre care 4 sunt reprezentanti ai sectorului de cercetare din cadrul societatii si unul este secretar.
    Durata mandatului este de 4 ani, cu posibilitatea de reinnoire a acestuia.
    Consiliul stiintific isi stabileste propriul sau regulament de organizare si functionare, care va fi aprobat de catre consiliul de administratie.
    Art. 21
    Atributiile consiliului stiintific
    Consiliul stiintific are urmatoarele atributii:
    a) elaboreaza strategia cercetarii fundamentale si aplicative prin programe specifice domeniului de activitate al societatii;
    b) examineaza si avizeaza proiectele de cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica si pe cele care implica politica de cercetare stiintifica a societatii;
    c) analizeaza realizarea obiectivelor stiintifice si tehnologice ale programelor de cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica ale societatii;
    d) examineaza si avizeaza proiectele si planurile de cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica, elaborate de subunitati, si le include in programele si planurile de activitate ale societatii;
    e) asigura fundamentarea si elaborarea proiectului bugetului de venituri si cheltuieli al sectorului de cercetare al societatii;
    f) intocmeste rapoarte periodice privind activitatea de cercetare stiintifica a societatii, pe care le prezinta spre aprobare consiliului de administratie;
    g) organizeaza activitatea de perfectionare profesionala a personalului din sectorul de cercetare, precum si incadrarea personalului de cercetare stiintifica in grade profesionale:
    h) propune comisiile de concurs pentru promovarea pe functiile de cercetator stiintific principal gradele I, II si III, confirma rezultatele concursurilor si le inainteaza spre aprobare Ministerului Agriculturii si Alimentatiei;
    i) fundamenteaza actiunile de cooperare stiintifica pe plan national si international;
    j) avizeaza acordarea de burse de studii, stagii de perfectionare si documentare in strainatate pentru personalul din sectorul de cercetare, pe care le inainteaza spre aprobare consiliului de administratie al societatii;
    k) participa la elaborarea si fundamentarea politicilor pentru protectia mediului inconjurator, a normelor de igiena publica si de securitate a muncii, potrivit legii;
    Art. 22
    Secretarul consiliului stiintific
    Secretarul consiliului stiintific are urmatoarele atributii:
    a) asigura pregatirea materialelor sedintelor consiliului stiintific, precum si buna lor desfasurare;
    b) pastreaza documentele consiliului stiintific;
    c) asigura comunicarea documentelor si a hotararilor adoptate celor in drept;
    d) indeplineste si alte atributii incredintate de catre consiliul stiintific.

    CAP. 7
    Comitetul de directie

    Art. 23
    Comitetul de directie
    Consiliul de administratie poate delega o parte din atributiile sale unui comitet de directie.
    Deciziile comitetului de directie se iau cu majoritatea absoluta a voturilor membrilor sai.

    CAP. 8
    Gestiunea societatii

    Art. 24
    Cenzorii
    Gestiunea societatii este controlata de actionari si de 3 cenzori alesi de adunarea generala a actionarilor. Cenzorii trebuie sa fie actionari, cu exceptia cenzorilor contabili autorizati sau a expertilor contabili.
    In perioada in care statul detine mai mult de 20% din capitalul social, unul dintre cenzori va fi recomandat de catre Ministerul Finantelor.
    Adunarea generala a actionarilor alege, de asemenea, acelasi numar de cenzori supleanti care ii vor inlocui, in conditiile legii, pe cenzorii titulari.
    Pentru a putea exercita dreptul de control, cenzorilor li se pot prezenta, la cerere, date cu privire la activitatea societatii, situatia patrimoniului, a profitului si a pierderilor.
    Cenzorii au urmatoarele atributii principale:
    a) in cursul exercitiului financiar verifica gospodarirea mijloacelor fixe si a mijloacelor circulante, portofoliului de efecte, casa si registrele de evidenta contabila si informeaza consiliul de administratie asupra neregulilor constatate;
    b) la incheierea exercitiului financiar controleaza exactitatea inventarului, a documentelor si informatiilor prezentate de consiliul de administratie asupra conturilor societatii, bilantului contabil si contului de profit si pierderi, prezentand adunarii generale a actionarilor un raport scris;
    c) la lichidarea societatii controleaza operatiunile de lichidare;
    d) prezinta adunarii generale a actionarilor punctul lor de vedere fata de propunerile de reducere a capitalului social sau de modificare a statutului si a obiectului de activitate ale societatii.
    Cenzorii sunt obligati, de asemenea:
    a) sa faca, in fiecare luna si inopinat, inspectii ale casei si sa verifice existenta titlurilor sau a valorilor care sunt in proprietatea societatii sau care au fost primite in gaj, cautiune sau in depozit;
    b) sa ia parte la adunarile ordinare si extraordinare ale actionarilor, inserand in ordinea de zi propunerile pe care le vor considera necesare;
    c) sa constate depunerea regulata a garantiei din partea administratorilor;
    d) sa vegheze ca dispozitiile legii, contractului de societate sau ale statutului sa fie indeplinite de administratori si lichidatori.
    Cenzorii se intrunesc la sediul societatii si iau decizii in unanimitate. Daca nu se realizeaza unanimitatea, raportul cu divergente se inainteaza adunarii generale a actionarilor.
    Cenzorii pot convoca adunarea generala a actionarilor, daca aceasta nu a fost convocata de catre consiliul de administratie, in cazul in care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani consecutivi (cu exceptia primilor 2 ani de la constituirea societatii) sau ori de cate ori considera necesar in alte situatii privind incalcarea dispozitiilor legale si statutare.
    Atributiile cenzorilor, precum si drepturile si obligatiile acestora se completeaza cu dispozitiile legale in domeniu.
    Cenzorii si cenzorii supleanti sunt numiti pentru o perioada de maximum 3 ani si pot fi realesi. Numarul cenzorilor trebuie sa fie impar.
    Sunt incompatibile cu calitatea de cenzor persoanele care intra sub incidenta art. 18 penultimul alineat din prezentul statut, precum si cei care sunt rude sau afini pana la gradul al patrulea inclusiv sau sotii administratorilor, cei care primesc sub orice forma, pentru alte functii decat aceea de cenzor, un salariu sau o remuneratie de la administrator ori de la societate.
    Cenzorii sunt obligati sa depuna, inainte de inceperea activitatii, o garantie egala cu o treime din garantia prevazuta pentru membrii consiliului de administratie.
    In caz de deces, impiedicare fizica sau legala, incetare sau renuntare la mandat a unui cenzor, cenzorul supleant cel mai in varsta il va inlocui.
    Daca in acest mod numarul cenzorilor nu se poate completa, cenzorii ramasi numesc o alta persoana in locul devenit vacant, pana la intrunirea cea mai apropiata a adunarii generale a actionarilor.
    In cazul in care nu mai ramane in functie nici un cenzor, consiliul de administratie va convoca adunarea generala a actionarilor, care va proceda la numirea altor cenzori.
    Cenzorii vor mentiona intr-un registru special deliberarile, precum si constatarile facute in exercitiul mandatului lor.
    Revocarea cenzorilor se va putea face numai de catre adunarea generala a actionarilor.

    CAP. 9
    Activitatea societatii

    Art. 25
    Finantarea activitatii proprii
    Pentru indeplinirea obiectului de activitate si in conformitate cu atributiile stabilite, societatea utilizeaza sursele de finantare constituite conform legii, credite bancare si alte surse financiare.
    Art. 26
    Exercitiul financiar
    Exercitiul financiar incepe la data de 1 ianuarie si se incheie la data de 31 decembrie ale fiecarui an. Primul exercitiu financiar incepe la data constituirii societatii.
    Art. 27
    Personalul
    Consiliul de administratie al societatii si cenzorii sunt numiti de catre adunarea generala a actionarilor.
    Membrii comitetului de directie sunt alesi de consiliul de administratie.
    Directorul general si directorii executivi ai societatii sunt desemnati prin contractul de management sau sunt numiti de catre consiliul de administratie.
    Directorii unitatilor fara personalitate juridica din structura societatii, celelalte persoane din conducerea acestora, precum si personalul de executie din aparatul de la sediul principal sunt numiti si concediati de catre directorul general.
    Angajarea si concedierea personalului din unitatile fara personalitate juridica din structura societatii, cu exceptia celui din conducerea acestora, se fac de catre conducatorul acesteia, in limita delegarii de competenta care i-a fost acordata.
    Plata salariilor si a impozitelor aferente, a cotelor de asigurari sociale, precum si a altor obligatii fata de bugetul de stat se va face potrivit legii.
    Drepturile si obligatiile personalului societatii se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare si prin regulamentul de ordine interioara.
    Drepturile de salarizare si celelalte drepturi de personal se stabilesc prin contractul colectiv de munca sau de catre consiliul de administratie pentru personalul pe care il numeste.
    Art. 28
    Amortizarea mijloacelor fixe
    Consiliul de administratie stabileste, in conditiile legii, modul de amortizare a mijloacelor fixe.
    Art. 29
    Evidenta contabila si bilantul contabil
    Societatea va tine evidenta contabila in lei si va intocmi anual bilantul contabil si contul de profit si pierderi, avand in vedere normele metodologice elaborate de Ministerul Finantelor.
    Un exemplar al bilantului contabil, vizat de administratia financiara, impreuna cu raportul administratorilor, raportul cenzorilor si cu procesul-verbal al adunarii generale a actionarilor vor fi depuse la oficiul registrului comertului.
    Anuntul prin care se confirma depunerea acestor acte se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, pe cheltuiala societatii si prin grija oficiului registrul comertului.
    Art. 30
    Calculul si repartizarea profitului
    Profitul societatii se stabileste pe baza bilantului contabil aprobat de catre adunarea generala a actionarilor. Profitul impozabil se stabileste in conditiile legii.
    Profitul societatii ramas dupa plata impozitului pe profit se va repartiza conform hotararii adunarii generale a actionarilor si dispozitiilor legale in vigoare.
    Societatea isi constituie fond de rezerva si alte fonduri, in conditiile legii.
    Plata dividendelor cuvenite actionarilor, se efectueaza de catre societate, in conditiile legii, dupa aprobarea bilantului de catre adunarea generala a actionarilor.
    In cazul inregistrarii de pierderi, adunarea generala a actionarilor va analiza cauzele si va hotari in consecinta.
    Suportarea pierderilor de catre actionari se va face proportional cu aportul la capitalul social si in limita capitalului social subscris.
    Art. 31
    Registrele societatii
    Societatea tine registrele prevazute de lege.

    CAP. 10
    Asocierea

    Art. 32
    Societatea poate constitui societati comerciale sau alte persoane juridice, singura sau impreuna cu alte persoane juridice sau fizice, in conditiile prevazute de lege si de prezentul statut.
    Noua societate comerciala va indeplini formalitatile legale de inregistrare si de publicitate cerute la infiintarea societatilor comerciale.
    Art. 33
    Societatea poate incheia contracte de asociere cu alte persoane juridice sau fizice, fara constituirea de noi persoane juridice, daca asocierea este destinata realizarii scopului si obiectului sau de activitate.
    Art. 34
    Conditiile de participare a societatii la constituirea de noi persoane juridice sau in contractele de asociere prevazute la art. 32 se vor stabili prin actele constitutive sau prin contractul de asociere, care vor fi aprobate de adunarea generala a actionarilor.
    Art. 35
    Modificarea formei juridice
    Schimbarea formei juridice a societatii va putea fi facuta prin hotararea adunarii generale a actionarilor.
    In perioada in care statul este actionar unic, transformarea formei juridice a societatii se va putea face numai cu aprobarea Ministerului Agriculturii si Alimentatiei.
    Noua societate comerciala va indeplini formalitatile legale de inregistrare si de publicitate cerute la infiintarea societatilor comerciale.
    Art. 36
    Dizolvarea
    Dizolvarea societatii va avea loc in urmatoarele situatii:
    a) imposibilitatea realizarii obiectului de activitate;
    b) deschiderea procedurii lichidarii judiciare; pierderea unei jumatati din capitalul social, dupa ce s-a consumat fondul de rezerva, daca adunarea generala a actionarilor nu decide completarea capitalului social sau reducerea lui la suma ramasa;
    c) daca numarul de actionari va fi redus sub 5 mai mult de 9 luni;
    d) la cererea oricarui actionar, daca imprejurarile de forta majora si consecintele lor dureaza mai mult de 10 luni, iar adunarea generala extraordinara a actionarilor constata ca functionarea societatii nu mai este posibila;
    e) in orice alte situatii, pe baza hotararii adunarii generale extraordinare a actionarilor, luata in unanimitate.
    Dizolvarea societatii trebuie sa fie inscrisa in registrul comertului si publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
    Art. 37
    Lichidarea
    Dizolvarea societatii are ca efect deschiderea procedurii lichidarii judiciare.
    Lichidarea societatii si repartizarea patrimoniului se fac in conditiile prevazute de lege.
    Art. 38
    Litigiile
    Litigiile de orice fel aparute intre societate si persoanele fizice sau juridice, romane sau straine, sunt de competenta instantelor judecatoresti din Romania.
    Litigiile nascute din raporturile contractuale dintre societate si persoanele juridice romane sau straine pot fi solutionate si prin arbitraj, conform prevederilor legale.

    CAP. 11
    Dispozitii finale

    Art. 39
    Prevederile prezentului statut se completeaza cu dispozitiile legale referitoare la societatile comerciale, cu dispozitiile Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, si ale Codului comercial.

    ANEXA 2

                             LISTA
cuprinzand sucursalele si biobazele organizate ca unitati fara personalitate juridica in structura Societatii Nationale "Institutul Pasteur" - S.A.
---------------------------------------------------------------------------
 Nr.   Denumirea unitatii               Sediul                  Judetul
 crt.                        (localitatea, strada si numarul)
---------------------------------------------------------------------------
  1.  Sucursala Arad          Municipiul Arad,
                              str. Liviu Rebreanu nr. 91 - 93     Arad
  2.  Sucursala Brasov        Municipiul Brasov,
                              Str. Stejerisului nr. 8             Brasov
  3.  Sucursala Cluj-Napoca   Municipiul Cluj-Napoca,
                              str. Govora nr. 17 A                Cluj
  4.  Sucursala Constanta     Municipiul Constanta,
                              bd. Mamaia nr. 304                  Constanta
  5.  Sucursala Craiova       Municipiul Craiova,
                              Calea Dunarii nr. 35                Dolj
  6.  Sucursala Iasi          Municipiul Iasi,
                              aleea Mihail Sadoveanu nr. 46       Iasi
  7.  Biobaza Boja            Municipiul Bucuresti,
                              sos. Bucuresti-Domnesti,
                              sectorul 6                            -
  8.  Biobaza Bulbucata       Comuna Bulbucata                    Giurgiu
                                                                           



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 638/1998

 
18.12.2011 17:35:51  Anonim  a scris :
hotie pe fata
   
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 638/1998
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu