Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 51 din 13 decembrie 2000

privind cererea de anulare a alegerilor din 10 decembrie 2000 pentru functia de Presedinte al Romaniei, formulata de Partidul Romania Mare

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 703 din 29 decembrie 2000


SmartCity3


    Lucian Mihai           - presedinte
    Costica Bulai          - judecator
    Constantin Doldur      - judecator
    Kozsokar Gabor         - judecator
    Ioan Muraru            - judecator
    Nicolae Popa           - judecator
    Lucian Stangu          - judecator
    Florin Bucur Vasilescu - judecator
    Romul Petru Vonica     - judecator
    Gabriela Ghita         - procuror
    Florentina Geangu      - magistrat-asistent

    La data de 13 decembrie 2000, Partidul Romania Mare - prin Comitetul director - a inaintat Curtii Constitutionale, in vederea solutionarii, cererea de anulare a alegerilor din data de 10 decembrie 2000 pentru functia de Presedinte al Romaniei, cerere inregistrata sub nr. 4.376 din 13 decembrie 2000.
    Potrivit dispozitiilor art. 20 alin. (4) teza intai din Regulamentul de organizare si functionare a Curtii Constitutionale, astfel cum a fost modificat prin Hotararea Plenului Curtii Constitutionale nr. 19 din 17 octombrie 2000, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 509 din 17 octombrie 2000, cererea se solutioneaza fara citarea partilor, pe baza sesizarii si a celorlalte documente aflate la dosar.
    In motivarea cererii de anulare a alegerilor pentru functia de Presedinte al Romaniei se sustine ca votarea si stabilirea rezultatelor la cel de-al doilea tur de scrutin au avut loc prin frauda de natura sa modifice atribuirea mandatului in sensul art. 24 alin. (1) din Legea nr. 69/1992 pentru alegerea Presedintelui Romaniei. De asemenea, se sustine ca au fost incalcate art. 26 alin. (3) din aceeasi lege, precum si art. 44 alin. (1) din Legea nr. 68/1992, coroborat cu art. 15 din Legea nr. 69/1992. Totodata se invoca si urmatoarele motive: 1) "domnul Ion Iliescu se afla la al III-lea mandat, ceea ce reprezinta prima si cea mai grava incalcare a Constitutiei"; 2) "desi cifrele oficiale au anuntat o prezenta slaba la urne in tot cursul zilei de 10 decembrie 2000, brusc, dupa ora 18,00, cand nu mai ramasesera decat 3 ore de votare, se pare ca milioane de oameni s-au napustit asupra sectiilor de votare pentru a-si da votul domnului Ion Iliescu. Vedem in aceasta <<structurare>> in unitati de timp a votului de la 10 decembrie dovada suprema a fraudarii alegerilor prezidentiale"; 3) fraudarea morala si materiala a alegerilor, printr-un val de persecutii politice impotriva Partidului Romania Mare si candidatului sau, Corneliu Vadim Tudor, care a inceput o data cu deschiderea campaniei electorale si a continuat dupa turul I si chiar si dupa cel de-al II-lea tur de scrutin; 4) "posturile de televiziune au practicat, indeosebi dupa turul I, o politica revoltatoare de discriminare" fata de candidatul Corneliu Vadim Tudor; astfel, "Cu exceptia unei singure aparitii de o ora la TVR 1, nici un alt post nu l-a invitat la emisiuni, in timp ce domnul Ion Iliescu a acaparat, pretutindeni, micul ecran. La 30 noiembrie si la 12 decembrie, postul de televiziune Tele 7 ABC a anulat, in ultimul minut, doua invitatii pentru candidatul Vadim, iar la 11 decembrie acesta nu a fost lasat sa incheie nici macar doua aparitii de cate 2 minute fiecare, la PRO TV si TVR 1"; 5) in ceea ce priveste desfasurarea propriu-zisa a alegerilor, se sustine ca "la peste 4000 de sectii de votare din 10 judete si municipiul Bucuresti", inca din primul tur, Partidului Romania Mare "i s-a refuzat dreptul legal de a avea reprezentanti. Partidul a contestat acest fapt la 30 octombrie 2000, dar Biroul Electoral Central a pretextat ca nu au fost prezentate liste de candidati, complete, in locurile respective". In sfarsit, se redau o serie de semnalari facute de Organizatia pentru Securitate si Cooperare in Europa si Liga pentru Apararea Drepturilor Omului in Romania cu privire la desfasurarea alegerilor.
    Reprezentantul Ministerului Public, punand concluzii in temeiul art. 85 alin. (1) din Legea nr. 68/1992 pentru alegerea Camerei Deputatilor si a Senatului, coroborat cu art. 28 alin. (1) din Legea nr. 69/1992 pentru alegerea Presedintelui Romaniei, solicita respingerea cererii de anulare a alegerilor pentru functia de Presedinte al Romaniei, ca fiind neintemeiata. Se arata ca, in conformitate cu prevederile art. 24 alin. (1) din Legea nr. 69/1992, Curtea Constitutionala anuleaza alegerile in cazul in care votarea si stabilirea rezultatelor au avut loc prin frauda de natura sa modifice atribuirea mandatului, cererea trebuind sa fie motivata si insotita de dovezile pe care se intemeiaza. Se apreciaza ca motivele invocate de Partidul Romania Mare nu raspund acestor cerinte legale si, in consecinta, cererea de anulare a alegerilor pentru functia de Presedinte al Romaniei este neintemeiata.

    CURTEA,
analizand contestatia in raport cu prevederile Constitutiei si ale Legii nr. 69/1992 pentru alegerea Presedintelui Romaniei, cu modificarile ulterioare, vazand concluziile reprezentantului Ministerului Public, precum si documentele aflate la dosar, retine urmatoarele:
    Potrivit dispozitiilor art. 144 lit. d) din Constitutie, ale art. 26 din Legea nr. 47/1992, republicata, precum si ale art. 2 alin. (2) si ale art. 24 din Legea nr. 69/1992, Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta sa solutioneze cererea de anulare a alegerilor din data de 10 decembrie 2000 pentru functia de Presedinte al Romaniei, cerere formulata de Partidul Romania Mare - prin Comitetul director al acestuia.
    1. In motivarea cererii de anulare a alegerilor din data de 10 decembrie 2000 pentru functia de Presedinte al Romaniei se sustine ca domnul Ion Iliescu se afla la al treilea mandat, ceea ce este contrar Constitutiei.
    In legatura cu acest motiv Curtea Constitutionala s-a pronuntat prin Hotararea nr. 3 din 24 octombrie 2000, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 552 din 8 noiembrie 2000, in sensul ca domnul Ion Iliescu a indeplinit pana in prezent un singur mandat constitutional de Presedinte al Romaniei, si anume in perioada 1992 - 1996, corespunzator prevederilor art. 81 alin. (4) si ale art. 83 alin. (1) din Constitutie. Potrivit dispozitiilor art. 11 alin. (3) din Legea nr. 69/1992, aceasta hotarare este definitiva.
    2. De asemenea, in motivarea cererii de anulare a alegerilor se sustine ca au fost incalcate dispozitiile art. 24 alin. (1) din Legea nr. 69/1992, incalcare constand in prezenta masiva a alegatorilor la vot, dupa ora 18,00, in ziua de 10 decembrie 2000, influentarea opiniei electoratului de catre presa prin favorizarea candidatului Ion Iliescu si declansarea unui val de persecutii impotriva Partidului Romania Mare si candidatului sau, Corneliu Vadim Tudor, precum si imposibilitatea participarii reprezentantilor Partidului Romania Mare la sectiile de votare.
    Examinand aceste motive Curtea Constitutionala constata ca, potrivit art. 24 alin. (1) si (2) din Legea nr. 69/1992 pentru alegerea Presedintelui Romaniei, "Curtea Constitutionala anuleaza alegerile in cazul in care votarea si stabilirea rezultatelor au avut loc prin frauda de natura sa modifice atribuirea mandatului sau, dupa caz, ordinea candidatilor care pot participa la al doilea tur de scrutin. In aceasta situatie, Curtea va dispune repetarea turului de scrutin in a treia duminica de la data anularii alegerilor.
    Cererea de anulare a alegerilor se poate face de partidele, formatiunile politice si candidatii care au participat la alegeri in termen de cel mult 3 zile de la inchiderea votarii; cererea trebuie motivata si insotita de dovezile pe care se intemeiaza".
    In temeiul acestor prevederi legale Curtea retine, in primul rand, ca anularea alegerilor poate sa intervina numai in cazul in care votarea si stabilirea rezultatelor au avut loc prin frauda, iar aceasta este de natura sa modifice atribuirea mandatului sau, dupa caz, ordinea candidatilor care pot participa la al doilea tur de scrutin, precum si, in al doilea rand, ca cererea de anulare a alegerilor trebuie motivata si insotita de dovezile pe care se intemeiaza.
    In speta, Curtea Constitutionala constata insa ca in cuprinsul cererii Partidului Romania Mare sunt formulate motive care vizeaza desfasurarea unor activitati ale presei in perioada campaniei electorale, iar nu motive referitoare la modul in care s-au desfasurat votarea si stabilirea rezultatelor alegerilor si care sa justifice, in sensul art. 24 alin. (1) din Legea nr. 69/1992, anularea, pentru frauda, a alegerilor pentru functia de Presedinte al Romaniei din data de 10 decembrie 2000.
    Curtea constata, de asemenea, ca prezentarea la vot a alegatorilor dupa o anumita ora, precum si proportia de participare a reprezentantilor Partidului Romania Mare in sectiile de votare nu sunt imprejurari de natura sa demonstreze faptul ca votarea si stabilirea rezultatelor alegerilor au avut loc prin frauda.
    Curtea Constitutionala observa ca, de altfel, cererea de anulare a alegerilor formulata de Partidul Romania Mare nu indeplineste conditia ceruta de art. 24 alin. (2) din Legea nr. 69/1992, in sensul de a fi "insotita de dovezile pe care se intemeiaza".
    In ceea ce priveste observatiile Misiunii Organizatiei pentru Securitate si Cooperare in Europa pentru Monitorizarea Alegerilor, Curtea constata ca, astfel cum rezulta din comunicatul de presa al acestei misiuni, pe langa aprecierile pozitive referitoare la calitatile generale ale cadrului electoral din Romania, printre care si "reprezentarea cuprinzatoare a partidelor politice in birourile electorale la toate nivelurile", s-a constatat necesitatea rezolvarii si a unor deficiente care se refera la: absenta unui organism electoral permanent; modificarea legilor electorale prin intermediul ordonantelor de urgenta si al hotararilor Guvernului; caracterul excesiv de restrictiv al regulilor privind observarea alegerilor de catre organizatiile nationale; utilizarea exagerata a listelor suplimentare de alegatori; caracterul inadecvat al constatarii autenticitatii semnaturilor de pe listele de sprijin al candidatilor prezidentiali. Curtea Constitutionala observa ca asemenea deficiente nu sunt de natura sa determine, in sine, modificarea rezultatelor alegerilor.
    Fata de cele aratate, cererea de anulare a alegerilor pentru functia de Presedinte al Romaniei urmeaza sa fie respinsa.

    Pentru considerentele aratate, in temeiul art. 144 lit. d) din Constitutie, al art. 13 alin. (1) lit. B.a), al art. 16, 26 si 27 din Legea nr. 47/1992, republicata, precum si al art. 2 alin. (2) si al art. 24 din Legea nr. 69/1992,

    CURTEA
    In numele legii
    HOTARASTE:

    Respinge cererea de anulare a alegerilor din data de 10 decembrie 2000 pentru functia de Presedinte al Romaniei, formulata de Partidul Romania Mare.
    Hotararea este definitiva si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
                       LUCIAN MIHAI

                              Magistrat asistent,
                              Florentina Geangu



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 51/2000

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 51 din 2000
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 51/2000
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu