HOTARARE Nr. 461 din 14 august 1992
pentru aprobarea divizarii partiale a Societatii Comerciale cu capital integral
de stat "Avicola Salonta" - S.A.
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 225 din 10 septembrie 1992
Guvernul Romaniei hotaraste:
Art. 1
Se aproba divizarea partiala a Societatii Comerciale cu capital integral de
stat "Avicola Salonta" - S.A.
Ca urmare a divizarii partiale, ia fiinta Societatea Comerciala cu capital
integral de stat "Avicola Reproductie Episcopia Oradea" - S.A., prin
preluarea unei fractiuni din activul si pasivul Societatii Comerciale
"Avicola Salonta" - S.A., corespunzatoare fermelor si sectoarelor de
productie situate pe platforma Oradea.
Societatea Comerciala "Avicola Reproductie Episcopia Oradea" -
S.A. este persoana juridica romana si are sediul principal in municipiul
Oradea, judetul Bihor.
Art. 2
Societatea Comerciala "Avicola Reproductie Episcopia Oradea" -
S.A. are un capital social in valoare de 71.727 mii lei, stabilit pe baza
bilantului intocmit la 31 martie 1992 de Societatea Comerciala "Avicola
Salonta" - S.A.
Valoarea capitalului social se va definitiva dupa finalizarea actiunii de
reevaluare a patrimoniului, potrivit Hotaririi Guvernului nr. 26/1992.
Ca urmare a divizarii partiale, capitalul social al Societatii Comerciale
"Avicola Salonta" - S.A. este de 264.764 mii lei.
Art. 3
Obiectul de activitate al Societatii Comerciale "Avicola Reproductie
Episcopia Oradea" - S.A. consta in:
a) cresterea pasarilor pentru reproductie;
b) obtinerea puilor de o zi si comercializarea lor;
c) cresterea si comercializarea puilor de carne;
d) prestari servicii;
e) incubatie;
f) reparatii auto si transporturi;
g) operatiuni de import-export.
Art. 4
Societatea Comerciala "Avicola Reproductie Episcopia Oradea" -
S.A. isi desfasoara activitatea in conformitate cu legea si statutul prevazut
in anexa la prezenta hotarire.
Art. 5
Personalul care trece de la Societatea Comerciala "Avicola
Salonta" - S.A. la Societatea Comerciala "Avicola Reproductie
Episcopia Oradea" - S.A. se considera transferat.
Art. 6
Orice prevederi contrare prezentei hotariri se abroga.
PRIM-MINISTRU
THEODOR STOLOJAN
Contrasemneaza:
Ministrul agriculturii
si alimentatiei,
Petru Marculescu
Ministrul economiei
si finantelor,
George Danielescu
ANEXA 1
STATUTUL
Societatii Comerciale "Avicola Reproductie Episcopia Oradea" -
S.A.
CAP. 1
Denumirea, forma juridica, sediul, durata
Art. 1
Denumirea societatii
Denumirea societatii este Societatea Comerciala "Avicola Reproductie
Episcopia Oradea" - S.A.
In toate actele, facturile, anunturile, publicatiile si alte acte emanind
de la societate, denumirea societatii va fi precedata sau urmata de cuvintele
"societate pe actiuni" sau initialele "S.A.", de sediul
societatii, capitalul social si numarul de inregistrare la Registrul
comertului.
Art. 2
Forma juridica a societatii
Societatea Comerciala "Avicola Reproductie Episcopia Oradea" -
S.A. este persoana juridica romana, avind forma juridica de societate pe
actiuni. Aceasta isi desfasoara activitatea in conformitate cu legile romane si
cu prezentul statut.
Art. 3
Sediul societatii
Sediul societatii este in Romania, localitatea Oradea, Sos. Episcopia -
Bors km. 3, judetul Bihor. Sediul societatii poate fi schimbat in alta
localitate din Romania, pe baza hotaririi adunarii generale a actionarilor,
potrivit legii.
Societatea poate avea sucursale, filiale, reprezentante, agentii, situate
si in alte localitati din tara si in strainatate.
Art. 4
Durata societatii
Durata societatii este nelimitata, cu incepere de la data inmatricularii in
Registrul comertului.
CAP. 2
Obiectul de activitate al societatii
Art. 5
Obiectul de activitate
Obiectul de activitate al societatii este:
a) cresterea pasarilor pentru reproductie;
b) obtinerea puilor de o zi si comercializarea lor;
c) cresterea si comercializarea puilor de carne;
d) prestari servicii;
e) incubatie;
f) reparatii auto si transporturi;
g) operatiuni de import-export.
CAP. 3
Capitalul social, actiunile
Art. 6
Capitalul social
Capitalul social initial al societatii comerciale este in valoare de 71.727
mii lei si se compune din mijloace fixe in valoare de 68.612 mii lei si
mijloace circulante in valoare de 3.115 mii lei.
Capitalul social initial este impartit in 71.727 actiuni nominative in
valoare de 1.000 lei fiecare, subscris si varsat in intregime de statul roman,
in calitate de actionar unic, la data constituirii societatii comerciale.
Capitalul social initial este detinut integral de statul roman, ca actionar
unic, pina la transmiterea actiunilor din proprietatea statului catre terte
persoane fizice sau juridice, romane sau straine, in conditiile legii.
Art. 7
Actiunile
Actiunile nominative ale societatii vor cuprinde toate elementele prevazute
de lege.
Actiunile vor purta timbrul sec al societatii si semnatura a doi
administratori.
Societatea va tine evidenta actiunilor intr-un registru numerotat, sigilat
si parafat de presedintele consiliului de administratie, care se pastreaza la
sediul societatii.
Art. 8
Reducerea sau marirea capitalului social
Capitalul social poate fi redus sau marit pe baza hotaririi adunarii
generale extraordinare a actionarilor in conditiile si cu respectarea
procedurii prevazute de lege.
Art. 9
Drepturi si obligatii decurgind din actiuni
Fiecare actiune subscrisa si varsata de actionari confera acestora dreptul
la un vot in adunarea generala a actionarilor, dreptul de a alege si de a fi
ales in organele de conducere, dreptul de a participa la distribuirea
profitului, conform prevederilor prezentului statut si dispozitiilor legale,
precum si de a exercita orice alte drepturi prevazute in statut si in lege.
Detinerea actiunii implica adeziunea de drept la statut.
Drepturile si obligatiile legate de actiuni urmeaza actiunile in cazul
trecerii lor in proprietatea altor persoane.
Obligatiile societatii sint garantate cu capitalul social al acesteia, iar
actionarii raspund in limita valorii actiunilor ce le detin.
Patrimoniul societatii nu poate fi grevat de datorii sau alte obligatii
personale ale actionarilor. Un creditor al unui actionar poate formula
pretentii asupra partii din profitul societatii ce i se va repartiza de catre
adunarea generala a actionarilor sau a cotei-parti cuvenite acestuia la
lichidarea societatii, efectuate in conditiile prezentului statut.
Art. 10
Cesiunea actiunilor
Actiunile sint indivizibile cu privire la societate, care nu recunoaste
decit un proprietar pentru fiecare actiune.
Cesiunea partiala sau totala a actiunilor intre actionari sau terti se face
in conditiile si cu procedura prevazute de lege.
Cesiunea actiunilor se inregistreaza in registrul de evidenta a actiunilor
si se mentioneaza pe titlu.
Art. 11
Pierderea actiunilor
In cazul pierderii unor actiuni, proprietarul va trebui sa anunte consiliul
de administratie si sa faca public faptul prin presa. Dupa sase luni va putea
obtine un duplicat al actiunii.
CAP. 4
Adunarea generala a actionarilor
Art. 12
Atributii
Adunarea generala a actionarilor este organul de conducere al societatii
care decide asupra activitatii acesteia si asigura politica ei economica si
comerciala.
Adunarile generale ale actionarilor sint ordinare si extraordinare si au
urmatoarele atributii principale:
a) aproba structura organizatorica a societatii si numarul de posturi,
precum si normativul de constituire a compartimentelor functionale si de
productie;
b) alege membrii consiliului de administratie si ai comisiei de cenzori,
inclusiv cenzorii supleanti, le stabileste remuneratia, ii descarca de
activitate si ii revoca;
c) alege directorul, il descarca de activitate si il revoca; directorul
este si presedintele consiliului de administratie;
d) stabileste nivelul de salarizare a membrilor consiliului de
administratie, directorului, membrilor comitetului de directie si ai comisiei
de cenzori, in conformitate cu prevederile legii;
e) stabileste bugetul de venituri si cheltuieli si, dupa caz, programul de
activitate pe exercitiul economico-financiar urmator;
f) examineaza, aproba sau modifica bilantul si contul de profit si pierderi
dupa analizarea raportului consiliului de administratie si al comisiei de
cenzori, aproba repartizarea profitului;
g) hotaraste cu privire la contractarea de imprumuturi bancare pe termen
lung, inclusiv a celor externe; stabileste competentele si nivelul de
contractare al imprumuturilor bancare curente, al creditelor comerciale si al
garantiilor, aproba orice fel de credit financiar acordat de societate;
h) hotaraste cu privire la infiintarea si desfiintarea de sucursale,
filiale si agentii;
i) hotaraste cu privire la marirea sau reducerea capitalului social, la
modificarea numarului de actiuni sau a valorii nominale a acestora, precum si
cesiunea actiunilor;
j) hotaraste cu privire la adoptarea sau modificarea statutului, precum si
la transformarea formei juridice a societatii;
k) hotaraste cu privire la comasarea, divizarea, dizolvarea si lichidarea
societatii;
l) analizeaza rapoartele consiliului de administratie privind stadiul si
perspectivele societatii cu referire la profit si dividende, pozitia pe piata
interna si internationala, nivelul tehnic, calitatea, forta de munca, protectia
mediului, relatiile cu clientii;
m) hotaraste cu privire la actionarea in justitie a membrilor consiliului
de administratie, directorului si cenzorilor pentru pagube pricinuite
societatii;
n) hotaraste in orice alte probleme privind societatea.
Atributiile adunarilor generale ordinare si extraordinare ale actionarilor
se diferentiaza potrivit legii.
Art. 13
Convocarea adunarii generale a actionarilor
Adunarea generala a actionarilor se convoaca de presedintele consiliului de
administratie sau de unul dintre vicepresedinti, pe baza imputernicirii date de
presedinte.
Adunarile generale ordinare au loc cel putin o data pe an, in cel mult trei
luni de la incheierea exercitiului economico-financiar, pentru examinarea
bilantului si a contului de profit si pierderi pe anul precedent si pentru
stabilirea programului de activitate si bugetului pe anul in curs.
Adunarile generale extraordinare se convoaca la cererea actionarilor,
reprezentind cel putin 1/3 din capitalul social, la cererea comisiei de
cenzori, precum si in cazul in care capitalul social s-a diminuat cu mai mult
de 10% timp de doi ani consecutiv, cu exceptia primilor doi ani de la
infiintarea societatii.
Adunarea generala va fi convocata de administratori de cite ori va fi
nevoie, cu cel putin 15 zile inainte de data stabilita.
Convocarea va fi publicata in Monitorul Oficial al Romaniei si intr-unul
din ziarele de larga circulatie din localitatea in care se afla sediul
societatii sau din cea mai apropiata localitate.
Convocarea va cuprinde locul si data tinerii adunarii, precum si ordinea de
zi, cu aratarea explicita a tuturor problemelor care vor face obiectul
adunarii.
Cind in ordinea de zi figureaza propuneri pentru modificarea statutului,
convocarea va trebui sa cuprinda textul integral al propunerilor.
Adunarea generala a actionarilor se intruneste la sediul societatii sau in
alt loc din aceeasi localitate.
Art. 14
Organizarea adunarii generale a actionarilor
Adunarea generala ordinara este constituita valabil si poate lua hotariri
daca la prima convocare actionarii prezenti sau reprezentati detin cel putin
1/2 din capitalul social, iar la a doua convocare, oricare ar fi partea de
capital reprezentata de actionarii prezenti, cu majoritate.
Adunarea generala extraordinara este constituita valabil si poate lua
hotariri daca la prima convocare actionarii prezenti sau reprezentati detin cel
putin 3/4 din capitalul social, iar la a doua convocare, daca detin cel putin
1/2 din capitalul social.
Adunarea generala a actionarilor este prezidata de presedintele consiliului
de administratie, iar in lipsa acestuia de catre unul dintre vicepresedinti,
desemnat de presedinte.
Presedintele consiliului de administratie desemneaza, dintre membrii adunarii
generale, doi secretari care sa verifice lista de prezenta a actionarilor si sa
intocmeasca procesul-verbal al adunarii.
Procesul-verbal al adunarii generale se va scrie intr-un registru sigilat
si parafat. Procesul-verbal va fi semnat de persoanele care au prezidat sedinta
si de secretarul care l-a intocmit.
La sedintele ordinare si extraordinare ale adunarii generale a
actionarilor, in care se dezbat probleme privitoare la raporturile de munca cu
personalul societatii, pot fi invitati si reprezentantii salariatilor.
Art. 15
Exercitarea dreptului de vot in adunarea generala a actionarilor
Hotaririle adunarilor generale se iau prin vot deschis.
Actionarii voteaza de regula prin ridicarea miinii. La propunerea persoanei
care prezideaza, sau a unui grup de actionari prezenti sau reprezentati, ce
detin cel putin 1/4 din capitalul social, se va putea decide ca votul sa fie
secret.
Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de
administratie si a cenzorilor, pentru revocarea lor si pentru luarea
hotaririlor referitoare la raspunderea administratorilor.
Hotaririle adunarii generale sint obligatorii chiar pentru actionarii
absenti sau nereprezentati, ori care au votat contra.
Art. 16
In perioada in care statul este actionar unic, atributiile adunarii
generale a actionarilor vor fi exercitate de imputernicitii mandatati sa
reprezinte interesele capitalului de stat, potrivit legii, pina la crearea
conditiilor de constituire a adunarii generale a actionarilor.
Imputernicitii se intrunesc in prezenta a 3/4 din numarul total si hotarasc
valabil cu votul a jumatate plus unu din numarul total, daca hotarasc in
probleme de competenta adunarii generale ordinare a actionarilor si in prezenta
a 4/5 si votul a 3/4 din membri, daca hotarasc in probleme de competenta
adunarii generale extraordinare.
Imputernicitii isi pastreaza calitatea de angajati la unitatea sau
institutia de la care provin, precum si toate drepturile si obligatiile care
deriva din aceasta calitate.
Imputernicitii nu pot figura la mai mult de doua consilii, sau participa la
societati comerciale cu care respectivele societati intretin relatii de afaceri
sau au interese contrare.
Imputernicitii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat
prezinta Ministerului Agriculturii si Alimentatiei un raport asupra activitatii
desfasurate de societatea comerciala si un program de activitate pentru
perioada urmatoare, iar la incheierea activitatii prezinta raportul asupra
intregii activitati desfasurate.
Pentru luarea unor decizii complexe, imputernicitii pot atrage in
activitatea de analiza consilieri si consultanti din diferite sectoare.
Imputernicitii indeplinesc orice alte atributii care deriva din lege,
precum si din statutul societatii.
CAP. 5
Consiliul de administratie
Art. 17
Organizare
Societatea pe actiuni este administrata de catre consiliul de administratie
compus din 5 administratori (alesi de adunarea generala pe o perioada de 4 ani,
cu posibilitatea de a fi realesi pe noi perioade de 4 ani), care pot avea
calitatea de actionari.
Alegerea administratorilor se face dintre persoanele desemnate de
actionari.
Cind se creeaza un loc vacant in consiliul de administratie, adunarea
generala a actionarilor alege un nou administrator pentru completarea locului
vacant.
Adunarea generala a actionarilor va alege ca nou administrator o persoana
indicata de acelasi actionar care l-a desemnat pe predecesorul sau.
Durata pentru care este ales noul administrator pentru a ocupa locul vacant
va fi egala cu perioada care a ramas pina la expirarea mandatului
predecesorului sau.
Sint incompatibile cu calitatea de membru al consiliului de administratie,
al comisiei de cenzori si director, persoanele care, potrivit legii, sint
incapabile sau au fost condamnate pentru gestiune frauduloasa, abuz de
incredere, fals, inselaciune, delapidare, marturie mincinoasa, dare sau luare
de mita, precum si pentru alte infractiuni prevazute de lege referitor la societatile
comerciale.
Pina la transmiterea actiunilor din proprietatea statului catre terte
persoane fizice sau juridice, consiliul de administratie al societatii
comerciale va fi numit de imputernicitii mandatati sa reprezinte interesele
capitalului de stat, cu acordul Ministerului Agriculturii si Alimentatiei.
Consiliul de administratie este condus de un presedinte.
Componenta consiliului de administratie si desemnarea membrilor acestuia se
stabilesc de adunarea generala a actionarilor.
La prima sedinta, consiliul de administratie alege dintre membrii sai un
vicepresedinte.
Consiliul de administratie se intruneste la sediul societatii ori de cite
ori este necesar, la convocarea presedintelui sau a 1/3 din numarul membrilor
sai.
El este prezidat de presedinte, iar in lipsa acestuia de vicepresedinte.
Presedintele numeste un secretar, fie dintre membrii consiliului, fie din
afara acestuia.
Pentru valabilitatea deciziilor este necesara prezenta a cel putin 1/2 din
numarul membrilor consiliului de administratie iar deciziile se iau cu
majoritatea absoluta a membrilor prezenti.
Dezbaterile consiliului de administratie au loc conform ordinii de zi
stabilite pe baza proiectului comunicat de presedinte cu cel putin 15 zile
inainte. Acestea se consemneaza in procesul-verbal al sedintei, care se inscrie
intr-un registru sigilat si parafat de presedintele consiliului de
administratie.
Procesul-verbal se semneaza de persoana care a prezidat sedinta si de
secretar.
Consiliul de administratie poate delega unuia sau mai multor membri ai sai
unele imputerniciri pe probleme limitate si poate recurge la experti pentru
studierea anumitor probleme.
In relatiile cu tertii, societatea este reprezentata de catre presedintele
consiliului de administratie pe baza si in limitele imputernicirilor date de
adunarea generala a actionarilor sau, in lipsa acestuia, de catre unul dintre
vicepresedinti, desemnat de consiliu.
Cel ce reprezinta societatea semneaza actele care o angajeaza fata de terti.
Membrii consiliului de administratie vor putea exercita orice act care este
legat de administrarea societatii, in interesul acesteia, in limita drepturilor
care li se confera.
Presedintele consiliului de administratie este obligat sa puna la dispozitia
actionarilor si comisiei de cenzori, la cererea acestora, toate documentele
societatii.
Presedintele, vicepresedintele, membrii consiliului de administratie,
directorul si adjunctii acestuia raspund individual sau solidar, dupa caz, fata
de societate, pentru prejudiciile rezultate din infractiuni sau abateri de la
dispozitiile legale, pentru abaterile de la statut sau pentru greseli in
administrarea societatii.
In astfel de situatii, ei vor putea fi revocati prin hotarirea adunarii
generale a actionarilor.
Art. 18
Activitatile consiliului de administratie
Consiliul de administratie are in principal urmatoarele atributii:
a) angajeaza si concediaza personalul societatii si stabileste drepturile
si obligatiile acestuia;
b) stabileste indatoririle si responsabilitatile personalului societatii,
pe compartimente;
c) aproba operatiunile de incasari si plati potrivit competentelor
acordate;
d) aproba operatiunile de cumparare si vinzare de bunuri potrivit
competentelor acordate;
e) aproba incheierea de contracte de inchiriere (luarea sau darea cu
chirie);
f) stabileste tactica si strategia de marketing;
g) aproba incheierea sau rezilierea contractelor potrivit competentelor
acordate;
h) supune anual adunarii generale a actionarilor, in termen de 30 de zile
de la incheierea exercitiului economico-financiar, raportul cu privire la
activitatea societatii, bilantul si contul de profit si pierderi pe anul
precedent, precum si proiectul de program de activitate si proiectul de buget
al societatii pe anul in curs;
i) rezolva orice alte probleme stabilite de adunarea generala a
actionarilor.
CAP. 6
Gestiunea societatii
Art. 19
Comisia de cenzori
Gestiunea societatii este controlata de actionari si de comisia de cenzori
formata din 3 (trei) membri care trebuie sa fie actionari, cu exceptia
cenzorilor contabili. Cenzorii se aleg de adunarea generala a actionarilor.
In perioada in care statul este actionar unic, cenzorii sint reprezentanti
ai Ministerului Economiei si Finantelor.
Adunarea generala alege, de asemenea, acelasi numar de cenzori supleanti
care vor inlocui in conditiile legii pe cenzorii titulari.
Pentru a putea exercita dreptul de control, actionarilor li se pot prezenta,
la cerere, date cu privire la activitatea societatii, situatia patrimoniului, a
profitului si a pierderilor.
Comisia de cenzori are urmatoarele atributii principale:
a) in cursul exercitiului financiar verifica gospodarirea fondurilor fixe
si a mijloacelor circulante, a portofoliului de efecte, casa si registrele de
evidenta contabila si informeaza consiliul de administratie asupra neregulilor
constatate;
b) la incheierea exercitiului financiar controleaza exactitatea
inventarului, a documentelor si informatiilor prezentate de consiliul de
administratie asupra conturilor societatii, a bilantului si a contului de
profit si pierderi, prezentind adunarii generale a actionarilor un raport
scris;
c) la lichidarea societatii controleaza operatiunile de lichidare;
d) prezinta adunarii generale a actionarilor punctul sau de vedere la
propunerile de reducere a capitalului social sau de modificare a statutului si
obiectului societatii.
Comisia de cenzori se intruneste la sediul societatii si ia decizii in
unanimitate. Daca nu se realizeaza unanimitatea, raportul cu divergente se
inainteaza adunarii generale.
Comisia de cenzori poate convoca adunarea generala extraordinara a
actionarilor, daca aceasta nu a fost convocata de consiliul de administratie,
in cazul in care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2
(doi) ani consecutiv (cu exceptia primilor doi ani de la constituirea
societatii) sau ori de cite ori considera necesar pentru alte situatii privind
incalcarea dispozitiilor legale si statutare.
Atributiile si modul de functionare a comisiei de cenzori, precum si
drepturile si obligatiile cenzorilor se completeaza cu dispozitiile legale in
acest domeniu.
Cenzorii si cenzorii supleanti se aleg pe o perioada de maximum 3 (trei)
ani si pot fi realesi.
Sint incompatibile cu calitatea de cenzor persoanele care intra sub
incidenta art. 17 alin. 6, precum si cele care sint rude sau afini pina la
gradul IV inclusiv, sau sotii administratorilor, si cei care primesc sub orice
forma, pentru alte functii decit aceea de cenzor, un salariu sau o remuneratie
de la administratori sau de la societate.
CAP. 7
Activitatea societatii
Art. 20
Exercitiul economico-financiar
Exercitiul economico-financiar incepe la 1 ianuarie si se incheie la 31
decembrie ale fiecarui an. Primul exercitiu economico-financiar incepe la data
constituirii societatii.
Art. 21
Personalul societatii
Personalul de conducere al societatii si cenzorii sint alesi de adunarea generala
a actionarilor. In perioada cit statul este actionar unic, personalul de
conducere si cenzorii vor fi numiti de imputernicitii mandatati sa reprezinte
capitalul de stat, cu acordul Ministerului Agriculturii si Alimentatiei.
Restul personalului este angajat de catre consiliul de administratie sau de
catre directorul general al societatii comerciale in conditiile prevazute de
lege. Salarizarea se face in conditiile legii.
Plata salariilor, impozitelor pe acestea si a cotei de asigurari sociale se
va face potrivit legii.
Drepturile si obligatiile personalului societatii sint stabilite de catre
consiliul de administratie sau de catre directorul societatii comerciale.
Art. 22
Amortizarea fondurilor fixe
Consiliul de administratie stabileste, in conditiile legii, modul de
amortizare a fondurilor fixe.
Art. 23
Evidenta contabila si bilantul contabil
Societatea va tine evidenta contabila in lei, va intocmi anual bilantul si
contul de profit si pierderi, cu respectarea normelor metodologice elaborate de
Ministerul Economiei si Finantelor.
Bilantul si contul de profit si pierderi se publica in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea a IV-a.
Art. 24
Calculul si repartizarea profitului
Profitul impozabil se stabileste in conditiile legii si se reflecta in
bilantul contabil.
Profitul ramas dupa plata impozitului pe profit se repartizeaza conform
prevederilor legale.
Plata dividendelor cuvenite actionarilor se face de societatea comerciala
in conditiile legii, in cel mult 2 (doua) luni de la aprobarea bilantului de
catre adunarea generala a actionarilor.
In cazul inregistrarii de pierderi, adunarea generala a actionarilor va
analiza cauzele si va hotari in consecinta.
Suportarea pierderilor de catre actionari se va face proportional cu
aportul la capital si in limitele capitalului subscris.
Art. 25
Registrele societatii
Societatea tine registrele prevazute de lege.
CAP. 8
Modificarea formei juridice, dizolvarea, lichidarea, litigii
Art. 26
Modificarea formei juridice
Societatea comerciala va putea fi transformata in alta forma de societate
prin hotarirea adunarii generale a actionarilor.
In perioada in care statul este unic actionar, transformarea formei
juridice a societatii se va face numai cu aprobarea imputernicitilor mandatati
sa reprezinte interesele capitalului de stat.
Art. 27
Dizolvarea societatii
Urmatoarele situatii duc la dizolvarea societatii:
a) imposibilitatea realizarii obiectului social;
b) hotarirea adunarii generale;
c) falimentul;
d) pierderea unei jumatati din capitalul social, dupa ce s-a consumat
fondul de rezerva, daca adunarea generala a actionarilor nu decide completarea
capitalului sau reducerea lui la suma ramasa:
e) numarul de actionari va fi redus sub 5, mai mult de 6 (sase) luni;
f) in orice alta situatie, pe baza hotaririi adunarii generale
extraordinare a actionarilor.
Dizolvarea societatii comerciale trebuie sa fie inscrisa in Registrul
comertului si publicata in Monitorul Oficial al Romaniei.
Art. 28
Lichidarea societatii
In caz de dizolvare, societatea va fi lichidata. Lichidarea societatii si
repartizarea patrimoniului se fac in conditiile si cu respectarea procedurii
prevazute de lege.
Art. 29
Litigii
Litigiile societatii cu persoane fizice sau juridice romane sint de
competenta instantelor judecatoresti din Romania.
Litigiile nascute din raporturile contractuale dintre societate si
persoanele juridice romane pot fi solutionate si prin arbitraj, potrivit legii.
CAP. 9
Dispozitii finale
Art. 30
Prevederile prezentului statut se completeaza cu dispozitiile legale
referitoare la societatile comerciale.