HOTARARE Nr. 41 din 8 octombrie 2001
privind bugetul Camerei Deputatilor pe anul 2002 si estimarile pentru anii 2003
- 2005
ACT EMIS DE: ADUNAREA(CAMERA) DEPUTATILOR
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 634 din 10 octombrie 2001
In temeiul prevederilor art. 61 alin. (1) si ale art. 64 din Constitutia
Romaniei, precum si ale art. 212 din Regulamentul Camerei Deputatilor,
republicat,
Camera Deputatilor adopta prezenta hotarare.
Art. 1
(1) Bugetul Camerei Deputatilor pe anul 2002, finantat de la bugetul de
stat, se stabileste la suma de 1.146.491.000 mii lei, astfel:
a) cheltuieli pentru activitatea proprie a Camerei Deputatilor, in suma de
1.136.914.000 mii lei, din care:
- cheltuieli curente, in suma de 854.353.000 mii lei;
- cheltuieli de capital, in suma de 282.561.000 mii lei;
b) cheltuieli pentru functionarea Institutului Roman pentru Drepturile
Omului, in suma de 9.577.000 mii lei, din care:
- cheltuieli curente, in suma de 9.138.000 mii lei;
- cheltuieli de capital, in suma de 439.000 mii lei.
(2) Detalierea bugetului pe capitole si subcapitole, precum si pe titulari
este prezentata in anexa nr. 1.
Art. 2
(1) Structura cheltuielilor curente necesare in vederea functionarii
Camerei Deputatilor, Secretariatului general si intretinerii si administrarii
Palatului Parlamentului este urmatoarea:
a) cheltuieli de personal, in suma de 696.800.200 mii lei;
b) cheltuieli materiale si servicii, in suma de 157.536.800 mii lei;
c) transferuri (cotizatii la organisme internationale), in suma de 16.000
mii lei.
(2) La titlul "Cheltuieli curente" sunt prevazute si sumele
necesare pentru Fondul presedintelui Camerei Deputatilor, precum si sumele
pentru intretinerea si functionarea Clubului Parlamentarilor si a cabinetului
medical din cadrul Palatului Parlamentului.
(3) In prevederile titlului "Cheltuieli de personal" sunt
cuprinse si sumele pentru constituirea fondului de cheltuieli pentru activitatea
deputatilor in circumscriptiile electorale.
(4) Cheltuielile de intretinere si reparatii aferente bunurilor din
patrimoniul administrat de Camera Deputatilor, repartizate in scopul
exercitarii mandatului de catre deputati in circumscriptiile electorale, sunt
cuprinse la titlul "Cheltuieli materiale si servicii".
Art. 3
(1) Cheltuielile de capital destinate executiei lucrarilor la obiectivele
de investitii "Palatul Parlamentului" si "Definitivarea si
amenajarea parcajului subteran de pe platforma Palatului Parlamentului"
sunt in suma de 204.141.000 mii lei, iar cele pentru "Alte cheltuieli de
investitii", in suma de 78.859.000 mii lei.
(2) Lista cuprinzand cheltuielile de investitii pe anul 2002 este
prezentata in anexa nr. 2.
Art. 4
Estimarea cheltuielilor finantate de la bugetul de stat pentru anii 2003 -
2005 este prezentata in anexa nr. 3 "Programul pentru asigurarea unei mai
mari eficiente a procesului legislativ".
Art. 5
(1) Bugetul de venituri si cheltuieli al activitatilor extrabugetare
desfasurate de Camera Deputatilor in anul 2002 cuprinde, la resurse, suma de
40.200.000 mii lei, iar la cheltuieli, suma de 37.500.000 mii lei.
(2) Veniturile realizate de Camera Deputatilor vor fi retinute integral de
catre aceasta pentru acoperirea unor cheltuieli curente si de capital aferente
actiunilor si activitatilor extrabugetare organizate cu aprobarea Biroului
permanent. Administrarea, contabilizarea si raportarea veniturilor si a
cheltuielilor respective se vor realiza in regim extrabugetar, iar
disponibilitatile de la sfarsitul anului se vor reporta in anul urmator, pentru
a fi cheltuite cu aceleasi destinatii. Biroul permanent al Camerei Deputatilor
poate aproba utilizarea incasarilor in lei sau in valuta si pentru alte destinatii,
in conditiile legii.
(3) Organizarea activitatilor extrabugetare, tarifele si cotele de adaos
comercial aferente acestora se aproba de Biroul permanent al Camerei
Deputatilor.
(4) Numarul de personal salarizat din venituri extrabugetare se aproba de
Biroul permanent al Camerei Deputatilor, in functie de necesitati si de
veniturile extrabugetare realizate.
(5) Cheltuielile prevazute in bugetul activitatilor extrabugetare pot fi
depasite numai in cazul obtinerii unor venituri suplimentare.
(6) Sinteza veniturilor si a cheltuielilor aferente activitatilor
extrabugetare ale Camerei Deputatilor in anul 2002 este prevazuta in bugetul de
venituri si cheltuieli al activitatilor extrabugetare pe anul 2002, cuprins in
anexa nr. 4.
Art. 6
Biroul permanent al Camerei Deputatilor va lua masuri pentru incadrarea in
alocatiile bugetare prevazute in prezenta hotarare.
Art. 7
Anexele nr. 1 - 4 fac parte integranta din prezenta hotarare.
Aceasta hotarare a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 8
octombrie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia
Romaniei.
p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR,
VIOREL HREBENCIUC
ANEXA 1
CAMERA DEPUTATILOR
BUGETUL PE ANUL 2002
- Detalierea pe articole de cheltuieli -
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
I - Capitol
II - Subcapitol
III - Titlu/articol
IV - Alineat
- mii lei -
________________________________________________________________________________
I II III IV Denumirea indicatorului din care pentru:
Program
_______________________
2002 Camera
Institutul
Deputatilor Roman
pentru
Drepturile
Omului
________________________________________________________________________________
5001 II. CHELTUIELI - TOTAL 1.146.491.000 1.136.914.000
9.577.000
01 CHELTUIELI CURENTE 863.491.000 854.353.000
9.138.000
02 CHELTUIELI DE PERSONAL 703.475.000 696.800.200 6.674.800
20 CHELTUIELI MATERIALE
SI SERVICII 160.000.000 157.536.800
2.463.200
38 TRANSFERURI 16.000 16.000
40 Transferuri
neconsolidabile 16.000 16.000
40 11 Contributii si cotizatii
la organisme
internationale 16.000 16.000
70 CHELTUIELI DE CAPITAL 283.000.000 282.561.000 439.000
5101 AUTORITATI PUBLICE 1.146.491.000 1.136.914.000
9.577.000
01 CHELTUIELI CURENTE 863.491.000 854.353.000
9.138.000
02 CHELTUIELI DE PERSONAL 703.475.000 696.800.200
6.674.800
10 Cheltuieli cu salariile 313.400.000 308.805.500
4.594.500
11 Contributii pentru
asigurari sociale de stat 73.117.000 72.045.000
1.072.000
12 Cheltuieli pentru
constituirea Fondului
pentru plata ajutorului
de somaj 15.670.000 15.452.800
217.200
13 Deplasari, detasari,
transferari 279.350.000 278.880.500
469.500
13 01 - deplasari, detasari,
transferari in tara 255.035.000 254.880.500
154.500
13 02 - deplasari in
strainatate 24.315.000 24.000.000
315.000
14 Contributii pentru
constituirea Fondului de
asigurari sociale de
sanatate 21.938.000 21.616.400
321.600
20 CHELTUIELI MATERIALE
SI SERVICII 160.000.000 157.536.800
2.463.200
24 Cheltuieli pentru
intretinere si gospodarie 110.463.000 109.813.000
650.000
25 Materiale si prestari de
servicii cu caracter
functional 10.500.000 9.000.000
1.500.000
26 Obiecte de inventar de
mica valoare sau scurta
durata si echipament 1.520.000 1.507.000
13.000
27 Reparatii curente 16.100.000 16.065.000
35.000
28 Reparatii capitale 50.000 -
50.000
29 Carti si publicatii 2.000.000 1.960.000
40.000
30 Alte cheltuieli 18.367.000 18.191.800
175.200
32 Fondul presedintelui 1.000.000 1.000.000
38 TRANSFERURI 16.000 16.000
40 Transferuri
neconsolidabile 16.000 16.000
40 11 Contributii si cotizatii
la organisme
internationale 16.000 16.000
70 CHELTUIELI DE CAPITAL 283.000.000 282.561.000
439.000
72 Investitii ale
institutiilor publice 283.000.000 282.561.000
439.000
________________________________________________________________________________
ANEXA 2
CAMERA DEPUTATILOR
LISTA
cuprinzand cheltuielile de investitii pe anul 2002
- mii lei -
_________________________________________________________________________
Nominalizarea pe obiective de investitii, Termen de
Nr. dotari si alte cheltuieli de investitii Program*) punere in
crt. (data inceperii - anul; numarul functiune
si data aprobarii documentatiei de (anul)
investitii)
_________________________________________________________________________
TOTAL, 283.000.000
din care:
A. Lucrari in continuare, 204.141.000
din care:
1. Obiectivul "Palatul Parlamentului"*) 179.141.000
2008
- data inceperii: 1984
- numarul si data aprobarii documentatiei:
Hotararea Guvernului nr. 718/1991
2. Obiectivul "Definitivarea si amenajarea
parcajului subteran de pe platforma
Palatului Parlamentului" 25.000.000 2005
- data inceperii: 1996
- numarul si data aprobarii documentatiei:
Hotararea Guvernului nr. 672/1994
B. Lucrari noi
C. Alte cheltuieli de investitii 78.859.000 x
_________________________________________________________________________
*) In functie de derularea procesului investitional, Biroul permanent al
Camerei Deputatilor poate sa aprobe modificari in lista de investitii, cu
incadrarea in valoarea totala a cheltuielilor de capital aprobate.
*) Din care 95.689.000 mii lei pentru definitivarea spatiilor din Palatul
Parlamentului destinate Senatului si 20.000.000 mii lei pentru Centrul Regional
SECI.
ANEXA 3
CAMERA DEPUTATILOR
PROGRAM
pentru asigurarea unei mai mari eficiente a procesului legislativ
______________________________________________________________________________
| Scopul (Tinta): |
| Asigurarea unei mai mari eficiente a procesului legislativ
|
|______________________________________________________________________________|
| |
| Obiectivul: CRESTEREA CAPACITATII TEHNICE DE STOCARE, PRELUCRARE SI ACCES
|
| LA DOCUMENTELE LEGISLATIVE
|
| - asigurarea transparentei actului legislativ;
|
| - asigurarea conditiilor tehnice pentru difuzarea televizata a
|
| dezbaterilor parlamentare;
|
| - integrarea intr-un sistem informatic unitar a procesului legislativ;
|
| - crearea de instrumente de raportare eficiente privind procesul
|
| legislativ, accesibile institutiilor statului si societatii civile;
|
| - asigurarea unui mediu informatizat pentru accesul la informatia
|
| legislativa din interiorul/exteriorul Palatului Parlamentului;
|
| - stocarea pe suport electronic a documentatiei tehnice aferente cladirii
|
| Palatului Parlamentului;
|
| - cresterea capacitatii factorului de conducere de a culege, de a selecta
|
| si de a prelucra datele privind activitatea Secretariatului general si de a
|
| elabora pe baza lor decizii optime;
|
| - cresterea eficientei activitatii comisiilor, in conditiile mutarii
|
| accentului procesului legislativ pe activitatea acestora.
|
|______________________________________________________________________________|
| |
| Denumirea programului: MODERNIZAREA BAZEI LOGISTICE A PROCESULUI
LEGISLATIV|
| - sistem integrat pentru informatizarea si asigurarea logisticii
|
| desfasurarii sedintelor in plen (vot electronic, traducere simultana,
|
| sonorizare, arhivare text audio-video);
|
| - retea de transmisie voce/date si nod de comunicatie
|
| Parlament - administratie publica centrala;
|
| - sisteme pentru realizarea Cartii tehnice a Palatului Parlamentului,
|
| gestiunea circulatiei documentelor Secretariatului general, controlul si
|
| dispecerizarea instalatiilor si utilitatilor auxiliare, intocmirea
|
| rapoartelor si avizelor elaborate de comisii si pentru managementul
|
| activitatilor economico-administrative;
|
| - baza de date privind legislatia aferenta procesului de aderare la U.E.
|
|______________________________________________________________________________|
|
|
| Indicatori de rezultate:
|
| - reducerea timpilor alocati numararii voturilor si verificarii
cvorumului;|
| - cresterea timpului alocat dezbaterilor pe fond in plen;
|
| - transmiterea in format electronic a documentelor legislative intre
|
| institutiile statului; |
| - cresterea capacitatii nivelului tehnico-administrativ pentru asigurarea
|
| activitatilor de exploatare a instalatiilor si utilitatilor Palatului
|
| Parlamentului;
|
| - simplificarea fluxului informational prin preluarea si distribuirea
|
| documentelor in format electronic;
|
| - crearea de instrumente de raportare privind activitatile Secretariatului
|
| general; |
| - optimizarea consumurilor prin dispecerizarea sistemului energetic si
|
| termic;
|
| - eficientizarea circulatiei pe verticala prin monitorizarea lifturilor;
|
| - cresterea gradului de securitate privind accesul si circulatia
|
| persoanelor in Palatul Parlamentului;
|
| - preluarea in format electronic a amendamentelor;
|
| - redactarea automata a unei forme initiale a rapoartelor si avizelor;
|
| - crearea de instrumente de raportare eficiente privind armonizarea
|
| legislatiei romanesti cu acquisul comunitar; |
| - acces la legislatia aferenta procesului de aderare, tradusa intr-o limba
|
| oficiala a U.E.
|
|______________________________________________________________________________|
- mii lei -
________________________________________________________________________________
Finantarea 2002 2003 2004 2005
Programului Propuneri Estimari Estimari Estimari
________________________________________________________________________________
TOTAL, 1.146.491.000 1.336.384.040 1.503.985.806
1.644.704.828
din care, pe surse
de finantare:
- bugetul de stat 1.146.491.000 1.336.384.040 1.503.985.806
1.644.704.828
- bugetul fondului
special
- credite externe
- venituri
extrabugetare
- fonduri externe
nerambursabile
________________________________________________________________________________
ANEXA 4
CAMERA DEPUTATILOR
BUGETUL DE VENITURI SI CHELTUIELI
al activitatilor extrabugetare pe anul 2002
- mii lei -
___________________________________________________________________________
Nr. Indicatori Prevederi
crt. 2002
___________________________________________________________________________
1. Disponibil la finele anului 2001 9.000.000
2. Stocuri si alte imobilizari la finele anului 2001 1.200.000
3. Venituri in anul 2002 30.000.000
4. TOTAL RESURSE (1+2+3) 40.200.000
5. Cheltuieli in anul 2002 37.500.000
6. Stocuri si alte imobilizari la finele anului 2002 1.200.000
7. Disponibil la finele anului 2002 1.500.000
- Detalierea pe articole de cheltuieli -
TOTAL CHELTUIELI 37.500.000
I. CHELTUIELI CURENTE 36.000.000
A. Cheltuieli de personal 15.900.000
1. Cheltuieli cu salariile 11.494.000
2. Contributii pentru asigurari sociale de stat 2.639.000
3. Cheltuieli pentru constituirea Fondului pentru plata
ajutorului de somaj 560.000
4. Deplasari, detasari, transferari 400.000
Deplasari, detasari, transferari in tara 250.000
Deplasari in strainatate 150.000
5. Contributii pentru constituirea Fondului de asigurari
sociale de sanatate 807.000
B. Cheltuieli materiale si servicii 20.100.000
1. Cheltuieli pentru intretinere si gospodarie 15.850.000
2. Materiale si prestari de servicii cu caracter functional 1.300.000
3. Obiecte de inventar de mica valoare sau scurta durata si
echipament 700.000
4. Reparatii curente 500.000
5. Alte cheltuieli 1.750.000
II. CHELTUIELI DE CAPITAL 1.500.000
___________________________________________________________________________