Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 40 din  7 noiembrie 2000

privind contestarea inregistrarii candidaturii domnului Lucian Orasel pentru functia de Presedinte al Romaniei

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 622 din 30 noiembrie 2000


SmartCity3


    Lucian Mihai           - presedinte
    Costica Bulai          - judecator
    Constantin Doldur      - judecator
    Kozsokar Gabor         - judecator
    Ioan Muraru            - judecator
    Nicolae Popa           - judecator
    Lucian Stangu          - judecator
    Florin Bucur Vasilescu - judecator
    Romul Petru Vonica     - judecator
    Mariana Trofimescu     - procuror
    Gabriela Dragomirescu  - magistrat-asistent

    La data de 31 octombrie 2000 Biroul Electoral Central a inaintat Curtii Constitutionale, in vederea solutionarii, Contestatia inregistrata la nr. 255 din 31 octombrie 2000, formulata de doamna Veronica Nanu. Contestatia priveste inregistrarea candidaturilor domnilor Lucian Orasel si Paul-Philippe Hohenzollern pentru functia de Presedinte al Romaniei la alegerile din 26 noiembrie 2000 si formeaza obiectul Dosarului nr. 346D/2000.
    De asemenea, la data de 3 noiembrie 2000 Biroul Electoral Central a inaintat Curtii Constitutionale, in vederea solutionarii, Contestatia inregistrata la nr. 320 din 2 noiembrie 2000, formulata de doamna Veronica Gindac si care formeaza obiectul Dosarului nr. 362D/2000.
    Tot astfel, la data de 5 noiembrie 2000 Biroul Electoral Central a inaintat Curtii Constitutionale, in vederea solutionarii, si Contestatia inregistrata la nr. 330 din 3 noiembrie 2000, formulata de domnul Ilie Mircea Rai si care formeaza obiectul Dosarului nr. 372D/2000.
    In sfarsit, la data de 6 noiembrie 2000 Biroul Electoral Central a inaintat Curtii Constitutionale, in vederea solutionarii, Contestatia inregistrata la nr. 367 din 5 noiembrie 2000, formulata de domnul Adrian-Alexandru Niculescu si care formeaza obiectul Dosarului nr. 382D/2000.
    Contestatiile formulate in dosarele nr. 362D/2000, nr. 372D/2000 si nr. 382D/2000 privesc exclusiv inregistrarea candidaturii domnului Lucian Orasel pentru functia de Presedinte al Romaniei la alegerile din 26 noiembrie 2000.
    Potrivit dispozitiilor art. 20 alin. 4 teza intai din Regulamentul de organizare si functionare a Curtii Constitutionale, astfel cum a fost modificat prin Hotararea Plenului Curtii Constitutionale nr. 19 din 17 octombrie 2000, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 509 din 17 octombrie 2000, contestatiile se solutioneaza fara citarea partilor, cu participarea numai a judecatorilor Curtii, pe baza sesizarii si a celorlalte documente aflate la dosar.
    In cuprinsul contestatiei ce formeaza obiectul Dosarului nr. 346D/2000 se sustine, in esenta, ca cei doi candidati (domnii Lucian Orasel si Paul-Philippe Hohenzollern) beneficiaza de statutul dublei cetatenii (si anume de cetateniile romana si americana si, respectiv, de cetateniile romana si britanica) si ca, in consecinta, Biroul Electoral Central nu trebuia sa inregistreze candidatura acestora pentru functia de Presedinte al Romaniei.
    Prin contestatia formulata de doamna Veronica Gindac, contestatie care formeaza obiectul Dosarului nr. 362D/2000, se sustine ca domnul Lucian Orasel nu intruneste conditiile prevazute la art. 35, coroborat cu art. 16 alin. (3) din Constitutie, pentru a putea candida la functia de Presedinte al Romaniei. In motivarea acestei sustineri se arata ca la data de 25 octombrie 2000, cand s-a prezentat la Biroul Electoral Central pentru depunerea candidaturii, domnul Lucian Orasel nu detinea cetatenia romana si nu a fost inscris pe lista candidatilor, pentru ca la data de 26 octombrie 2000 sa se prezinte din nou la sediul Biroului Electoral Central "cu cetatenia redobandita". Se mentioneaza ca domnul Lucian Orasel nu a facut dovada existentei unei hotarari a Guvernului, care sa fi fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei si sa ateste ca si-a redobandit cetatenia romana, asa cum prevad dispozitiile Legii nr. 21/1991 privind cetatenia romana. Se mai arata ca dovada renuntarii la cetatenia americana a fost facuta cu o adeverinta emisa de Ambasada S.U.A. la Bucuresti, adeverinta care nu poate suplini declaratia autentica de renuntare la cetatenia altei tari.
    Prin contestatia ce formeaza obiectul Dosarului nr. 372D/2000 se solicita respingerea candidaturii domnului Lucian Orasel pentru functia de Presedinte al Romaniei, sustinandu-se, in esenta, ca asupra acestuia planeaza banuiala legitima ca ar fi agent al unor servicii secrete straine cu misiunea de a intoxica electoratul roman cu informatii care sa ii deturneze pe alegatori de la cauzele majore ce au contribuit la dezastrul economiei Romaniei.
    In cuprinsul contestatiei care formeaza obiectul Dosarului nr. 382D/2000 se solicita respingerea candidaturii domnului Lucian Orasel pentru functia de Presedinte al Romaniei, deoarece "din dosarul candidatului lipseste orice dovada a renuntarii la cetatenia americana, pe care candidatul, intr-un interviu acordat ziarului <<Cotidianul>> din 21 - 22 octombrie 2000, a afirmat ca a detinut-o".
    In temeiul art. 165 din Codul de procedura civila, Curtea Constitutionala a dispus, prin Incheierea din 2 noiembrie 2000, pronuntata in Dosarul nr. 346D/2000, disjungerea capatului de cerere referitor la candidatura domnului Lucian Orasel, precum si continuarea dezbaterilor referitoare la contestarea candidaturii acestuia in sedinta din 3 noiembrie 2000. Totodata prin Hotararea nr. 20 din 2 noiembrie 2000 a fost solutionata, separat, contestatia referitoare la candidatura domnului Paul-Philippe Hohenzollern pentru functia de Presedinte al Romaniei.
    Deoarece contestatiile ce formeaza obiectul dosarelor nr. 346D/2000 si nr. 362D/2000 au acelasi obiect, si anume inregistrarea candidaturii domnului Lucian Orasel la functia de Presedinte al Romaniei, iar intre motivele invocate exista o stransa legatura, Curtea, in sedinta de dezbateri din 3 noiembrie 2000, pune in discutie din oficiu problema conexarii celor doua cauze.
    Reprezentantul Ministerului Public considera ca sunt indeplinite conditiile legale pentru conexare.
    Curtea Constitutionala, in temeiul prevederilor art. 164 din Codul de procedura civila si ale art. 16 din Legea nr. 47/1992, republicata, dispune conexarea Dosarului nr. 362D/2000 la Dosarul nr. 346D/2000.
    De asemenea, deoarece Dosarul nr. 382D/2000 are ca obiect contestarea inregistrarii aceleiasi candidaturi, in sedinta din 6 noiembrie 2000 Curtea pune in discutie din oficiu problema conexarii acestei cauze la Dosarul nr. 346D/2000. Reprezentantul Ministerului Public considera ca sunt indeplinite conditiile legale pentru conexare. Curtea Constitutionala, in temeiul prevederilor art. 164 din Codul de procedura civila si ale art. 16 din Legea nr. 47/1992, republicata, dispune conexarea Dosarului nr. 382D/2000 la Dosarul nr. 346D/2000.
    In sfarsit, la data de 7 noiembrie 2000 Curtea, din oficiu, pune in discutie problema conexarii Dosarului nr. 372D/2000 la Dosarul nr. 346D/2000, conexare care este justificata de aceleasi argumente ca si cele aplicabile in dosarele anterioare. Reprezentantul Ministerului Public considera ca sunt indeplinite conditiile legale pentru conexare. Curtea Constitutionala, in temeiul prevederilor art. 164 din Codul de procedura civila si ale art. 16 din Legea nr. 47/1992, republicata, dispune conexarea Dosarului nr. 372D/2000 la Dosarul nr. 346D/2000.
    Dezbaterile pentru solutionarea contestatiilor privind inregistrarea candidaturii domnului Lucian Orasel pentru functia de Presedinte al Romaniei la alegerile din 26 noiembrie 2000, contestatii care, ca urmare a conexarilor dispuse conform celor aratate mai sus, formeaza obiectul Dosarului nr. 346D/2000, au avut loc in sedinta din 1 noiembrie 2000 si au continuat in sedintele din 3 noiembrie 2000 si 7 noiembrie 2000. Dezbaterile desfasurate in sedintele de judecata din 1 noiembrie 2000 si din 3 noiembrie 2000 au fost consemnate in incheierile intocmite pentru sedintele respective.
    In perioada de la primirea contestatiilor si pana la dezbaterile finale din data de 7 noiembrie 2000 Curtea Constitutionala a solicitat documente si informatii atat de la contestatori si candidat, cat si de la diferite autoritati, pentru a stabili daca domnul Lucian Orasel, la data depunerii candidaturii pentru alegerea in functia de Presedinte al Romaniei (25 octombrie 2000), a avut si o alta cetatenie in afara de cetatenia romana.
    Astfel, avand in vedere ca prin scrisoarea sa din 1 noiembrie 2000, transmisa prin telefax, domnul Lucian Orasel a declarat ca "[...] eu am o singura cetatenie, cea romana", precum si ca "Toate vizitele mele in strainatate si sederile mele in strainatate s-au bazat pe vize de iesire din tara si vize acceptate de sedere in alta tara, pe perioadele respective", Curtea i-a adresat invitatia de a depune la dosarul cauzei o fotocopie de pe pasaportul romanesc pe baza caruia a efectuat deplasarile in strainatate si intrarile in Romania. Candidatul Lucian Orasel nu a dat insa curs acestei solicitari. (Abia la 7 noiembrie 2000 candidatul a prezentat un pasaport romanesc, dar care fusese emis cu numai o zi inainte.)
    In aceste conditii, la data de 1 noiembrie 2000, prin adresa nr. 3.678 Curtea Constitutionala a solicitat Consulatului Statelor Unite ale Americii la Bucuresti informatii cu privire la existenta sau inexistenta, la data de 25 octombrie 2000, a cetateniei americane a domnului Lucian Orasel. Totodata, in temeiul art. 20 alin. 4 teza a doua din Regulamentul Curtii, modificat, au fost solicitate Directiei generale de evidenta informatizata a persoanei din cadrul Ministerului de Interne informatii referitoare la cetatenia romana si la domiciliul domnului Lucian Orasel, in raport cu data de 25 octombrie 2000, precum si informatii privind eventuala detinere de catre candidat a altei cetatenii decat cea romana. In temeiul acelorasi dispozitii regulamentare, precum si potrivit art. 5 din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, republicata, prin Adresa nr. 346D/2000 din 1 noiembrie 2000, transmisa Inspectoratului general al politiei de frontiera din cadrul Ministerului de Interne, au fost solicitate date referitoare la pasaportul pe baza caruia domnul Lucian Orasel a intrat in Romania sau a iesit din Romania dupa repatrierea sa. De asemenea, in conformitate cu art. 5 din Legea nr. 47/1992, republicata, prin Scrisoarea nr. 346D/2000 din 5 noiembrie 2000, adresata Ambasadei Romaniei la Washington, au fost solicitate informatii privind reglementarile din S.U.A. in materia documentelor de calatorie internationala pentru persoane care nu detin cetatenia americana. Aceeasi solicitare a fost adresata din nou, prin faxul nr. 346D/2000 din 5 noiembrie 2000, si Consulatului Statelor Unite ale Americii la Bucuresti. Totodata prin adresa din 5 noiembrie 2000 s-a solicitat Inspectoratului general al politiei de frontiera din cadrul Ministerului de Interne sa precizeze daca autoritatile S.U.A. pot elibera pasaport "simplu" (propriu-zis) unui titular care nu are cetatenia americana si daca titularul unui document de calatorie internationala eliberat de autoritatile S.U.A., care nu detine cetatenia americana, are nevoie de viza autoritatilor romane pentru intrarea in Romania. La aceeasi data s-a solicitat Directiei relatii consulare din cadrul Ministerului Afacerilor Externe sa comunice Curtii Constitutionale daca in cursul anului 2000 domnului Lucian Orasel i s-a eliberat viza pentru intrarea in Romania de catre consulatele romane (in special, de consulatele deschise in S.U.A. si in Olanda). De asemenea, prin Adresa nr. 346D/2000 din 5 noiembrie 2000 s-a solicitat Directiei generale de evidenta informatizata a persoanei din cadrul Ministerului de Interne punerea la dispozitia Curtii Constitutionale a dosarului privind repatrierea in anul 1994 a domnului Lucian Orasel.
    In sfarsit, in scopul solutionarii contestatiilor, domnului Lucian Orasel i s-a inmanat o scrisoare, redactata in limba engleza, prin care se atesta ca pe rolul Curtii Constitutionale exista o contestatie impotriva candidaturii acestuia pentru functia de Presedinte al Romaniei, solicitandu-se autoritatilor competente acordarea intregului sprijin domnului Lucian Orasel, in vederea obtinerii de catre acesta a oricarui element relevant pentru solutionarea cauzei.
    In vederea deplinei asigurari a exercitiului dreptului la aparare, candidatului i s-au transmis copii de pe toate scrisorile adresate de Curte autoritatilor si institutiilor aratate, precum si copii de pe raspunsurile primite la acestea. De asemenea, in temeiul art. 20 alin. 4 teza a doua din Regulamentul de organizare si functionare a Curtii Constitutionale, in redactarea modificata prin Hotararea Plenului Curtii Constitutionale nr. 19/2000, domnului Lucian Orasel i s-a solicitat de mai multe ori sa puna la dispozitie Curtii Constitutionale documente relevante din care sa rezulte ca la data depunerii candidaturii sale pentru functia de Presedinte al Romaniei nu mai detinea si cetatenia S.U.A.

    CURTEA,
analizand contestatiile in raport cu prevederile Constitutiei si ale Legii nr. 69/1992 pentru alegerea Presedintelui Romaniei, cu modificarile ulterioare, vazand concluziile reprezentantului Ministerului Public, precum si documentele aflate la dosar, retine urmatoarele:
    Potrivit dispozitiilor art. 144 lit. d) din Constitutie, ale art. 26 din Legea nr. 47/1992, republicata, ale art. 2 alin (2) si ale art. 11 alin. (3) din Legea nr. 69/1992, Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta sa solutioneze contestatiile privind inregistrarea candidaturii domnului Lucian Orasel pentru functia de Presedinte al Romaniei.
    Toate contestatiile conexate in prezenta cauza sunt motivate, in esenta, in sensul ca domnul Lucian Orasel nu indeplineste conditiile de eligibilitate prevazute la art. 35 alin. (1), raportat la art. 16 alin. (3) din Constitutie, deoarece, in afara de cetatenia romana, are si cetatenia Statelor Unite ale Americii.
    In plus, in contestatia care formeaza obiectul Dosarului nr. 372D/2000 s-a mai sustinut si ca exista banuiala potrivit careia candidatul ar fi agent al unor servicii secrete straine.
    Curtea constata ca acest din urma motiv nu se incadreaza in impedimentele constitutionale pentru a fi ales in functia de Presedinte al Romaniei si, prin urmare, nu poate constitui obiect al controlului exercitat de Curtea Constitutionala.
    Art. 35 alin. (1) si art. 16 alin. (3) din Constitutie, invocate in motivarea contestatiilor, prevad:
    Art. 35
    "(1) Au dreptul de a fi alesi cetatenii cu drept de vot care indeplinesc conditiile prevazute in articolul 16 alineatul (3), daca nu le este interzisa asocierea in partide politice, potrivit articolului 37 alineatul (3).";
    Art. 16 alin. (3)
    "Functiile si demnitatile publice, civile sau militare, pot fi ocupate de persoanele care au numai cetatenia romana si domiciliul in tara."
    Curtea, examinand documentele aflate in dosarul primit de la Biroul Electoral Central, constata ca domnul Lucian Orasel are cetatenia romana si domiciliul in tara. Aceasta situatie s-a confirmat ulterior si prin copia de pe adeverinta nr. 27.817 din 16 mai 1994, eliberata de Directia generala de pasapoarte si a politiei de frontiera din cadrul Ministerului de Interne, document potrivit caruia domnul Lucian Orasel si-a redobandit cetatenia romana in conditiile prevazute la art. 36 din Legea nr. 21/1991 privind cetatenia romana.
    In schimb, din nici unul dintre aceste documente nu rezulta date concludente care sa confirme sau sa infirme sustinerile contestatorilor cu privire la detinerea si a unei alte cetatenii. De aceea a fost necesara intreprinderea a numeroase demersuri pentru obtinerea de informatii si date pertinente, in conditiile in care candidatul, desi invitat de mai multe ori, nu a prezentat nici un fel de pasaport, iar Sectia consulara a Ambasadei Statelor Unite ale Americii la Bucuresti, la data de 2 noiembrie 2000, a raspuns la solicitarea Curtii din 1 noiembrie 2000 ca "Ambasada nu va poate furniza informatii privind cetatenia domnului Orasel".
    Contestatiile, celelalte acte ale dosarului, precum si documentele, informatiile si datele obtinute ulterior au fost comunicate candidatului, dandu-i-se posibilitatea sa isi formuleze apararile in cunostinta de cauza, iar dezbaterea cauzei a fost amanata de mai multe ori pentru a i se asigura exercitiul deplin al dreptului la aparare.
    In legatura cu acest din urma aspect, desi dispozitiile art. 11 alin. (3) din Legea nr. 69/1992 pentru alegerea Presedintelui Romaniei obliga Curtea Constitutionala sa solutioneze contestatia in cel mult 48 de ore de la inregistrarea acesteia (adica, in speta, nu mai tarziu de 2 noiembrie 2000, ora 14,00), Curtea a considerat ca asupra mentionatei reglementari legale prevaleaza, in lumina garantarii, prin art. 24 din Constitutie, a dreptului la aparare, imperativul asigurarii pentru candidat a timpului necesar realizarii oricaror demersuri care sa permita inlaturarea dovezilor nefavorabile existente la dosar. Asa fiind, Curtea a dispus continuarea dezbaterilor pana la data de 7 noiembrie 2000, cand a fost pronuntata prezenta hotarare, in conditiile in care, potrivit dispozitiilor legale aplicabile, aceasta este cea din urma zi pentru solutionarea de catre Curtea Constitutionala a contestatiilor impotriva inregistrarii candidaturilor pentru functia de Presedinte al Romaniei.
    Pe parcursul solutionarii contestatiei, la solicitarea Curtii, candidatul Lucian Orasel a depus la dosar, succesiv, trei declaratii scrise personal, completate cu explicatii suplimentare prezentate in mod oral Plenului Curtii. Prin toate aceste declaratii si explicatii candidatul a afirmat constant ca nu are si nu a avut niciodata cetatenia americana, precum si ca a fost doar rezident in Statele Unite ale Americii. In acest sens s-a oferit sa prezinte o dovada pertinenta, eliberata de Oficiul de imigrari si naturalizare al Statului New York, unde este rezident. In consecinta, a depus la dosarul Curtii un formular emis de oficiul mentionat, formular care, potrivit propriei sale declaratii, i-a fost transmis prin telefax din Statele Unite ale Americii de sotia sa. Examinand acest act, care poarta data de 6 noiembrie 2000, Curtea constata ca unica informatie ce rezulta din continutul sau este urmatoarea: "Am efectuat o cercetare completa daca exista dosare/fise in legatura cu cererea dumneavoastra si nu au fost gasite." Candidatul nu a anexat insa si cererea prin care s-a solicitat eliberarea acestui act. Asa fiind, Curtea constata ca din acest document nu rezulta faptul ca domnul Lucian Orasel are sau nu are cetatenia americana.
    Candidatul a sustinut, de asemenea, ca nu a fost niciodata titularul unui pasaport american, ci, in calitatea sa de rezident permanent, i s-a eliberat un simplu permis pentru multiple iesiri si intrari din/in Statele Unite ale Americii. La solicitarea Curtii de a prezenta in original sau in copie acel document, candidatul a aratat ca urmeaza sa il obtina de la ambasada, unde l-a depus dupa intrarea in tara, pentru ca dupa aceea sa sustina ca documentul nu mai exista, intrucat pentru fiecare calatorie se elibereaza un nou permis. Ulterior a revenit asupra acestei sustineri, aratand ca ultima data cand a intrat in Romania a utilizat un document asemanator pasaportului american, pe care insa exista mentiunea "in loc de" pasaport, precum si ca, probabil, acesta a fost confundat de organele de control de la frontiera romana cu un pasaport propriu-zis. Cu toate acestea, nu a prezentat nici acest document, sustinand ca, prin intermediul mamei sale adoptive, l-a returnat autoritatii americane emitente.
    In aceste conditii Curtea a trebuit sa se adreseze autoritatilor romane competente. Din corespondenta purtata cu autoritatile competente din cadrul Ministerului de Interne a rezultat ca domnul Lucian Orasel a emigrat cu un pasaport romanesc eliberat in anul 1976, avand durata de valabilitate de numai 2 ani, iar ulterior, pana la data de 6 noiembrie 2000, nu i s-a mai eliberat vreun alt pasaport romanesc. De asemenea, a mai rezultat ca domnul Lucian Orasel a intrat in Romania la data de 12 ianuarie 1998 si a iesit la data de 9 februarie 1998 cu pasaportul nr. 110072670, eliberat de autoritatile americane, iar apoi, utilizand pasaportul nr. 111841947, eliberat de aceleasi autoritati, a mai calatorit in Romania de sase ori, ultima intrare fiind la data de 18 august 2000.
    Tot la solicitarea Curtii Inspectoratul general al politiei de frontiera din cadrul Ministerului de Interne, Ambasada Romaniei la Washington, Consulatul General al Romaniei la New York si Consulatul Statelor Unite ale Americii la Bucuresti au comunicat ca pasapoarte americane propriu-zise se elibereaza doar cetatenilor Statelor Unite ale Americii. Rezidentilor si refugiatilor li se elibereaza alte tipuri de documente de calatorie, existand deosebiri esentiale fata de pasaportul propriu-zis. In acest sens, au fost puse la dispozitie Curtii fotocopii de pe diferitele tipuri de documente. S-a mai facut si precizarea ca acele documente se pastreaza de catre titulari, neexistand obligatia restituirii lor. De asemenea, s-a comunicat ca pentru a putea intra in Romania cu un alt document de calatorie internationala decat pasaportul este necesara si viza autoritatilor romane, iar domnul Lucian Orasel niciodata nu a solicitat si nu a obtinut o asemenea viza.
    Curtea a solicitat Ministerului de Interne si dosarul de repatriere al domnului Lucian Orasel. In cuprinsul acestui dosar, Curtea a constatat ca se afla declaratia autentificata a domnului Lucian Orasel in vederea redobandirii cetateniei romane, in care acesta a precizat expres ca este "cetatean american", iar notarul de stat, in incheierea de autentificare din 11 mai 1994 a declaratiei, a consemnat ca in fata sa s-a prezentat "Orasel Lucian Vasile, cetatean american, domiciliat in 1200 5th Avenue Suite 2 D New York NY 10029 U.S.A., identificat prin pasaport nr. 110072670, eliberat la 6 septembrie 1988 de aut. din U.S.A.". Curtea observa ca acest pasaport este identic aceluia cu care candidatul a calatorit in Romania in lunile ianuarie si februarie 1998.
    Asa fiind, Curtea Constitutionala constata ca domnul Lucian Orasel detine, pe langa cetatenia romana, si cetatenia Statelor Unite ale Americii. Aceasta imprejurare, in conformitate cu prevederile art. 35 alin. (1), raportate la art. 16 alin. (3) din Constitutie, constituie o cauza de excludere a posibilitatii de a fi ales intr-o functie de demnitate publica, civila sau militara, si de a indeplini o asemenea functie, iar potrivit dispozitiilor art. 10 alin. (1) din Legea nr. 69/1992, "Nu pot candida persoanele care, la data depunerii candidaturii, nu indeplinesc conditiile prevazute de art. 35 din Constitutie pentru a fi alese sau care au fost alese anterior, de doua ori, ca Presedinte al Romaniei".
    Fata de considerentele de mai sus Curtea constata ca sunt intemeiate contestatiile depuse impotriva candidaturii pentru functia de Presedinte al Romaniei a domnului Lucian Orasel si de aceea acestea urmeaza sa fie admise, impunandu-se anularea inregistrarii de catre Biroul Electoral Central a acestei candidaturi.

    Pentru considerentele aratate, in temeiul art. 144 lit. d) din Constitutie, al art. 13 alin. (1) lit. B.a), al art. 26 si 27 din Legea nr. 47/1992, republicata, precum si al art. 2 alin. (2) si al art. 11 alin. (2) si (3) din Legea nr. 69/1992, cu majoritate de voturi,

    CURTEA
    In numele legii
    HOTARASTE:

    Admite contestatiile formulate de doamna Veronica Nanu, doamna Veronica Gindac, domnul Ilie Mircea Rai si domnul Adrian-Alexandru Niculescu si, in consecinta, dispune anularea inregistrarii de catre Biroul Electoral Central a candidaturii domnului Lucian Orasel pentru functia de Presedinte al Romaniei.
    Hotararea este definitiva si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

           PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
                       LUCIAN MIHAI

                              Magistrat asistent,
                              Gabriela Dragomirescu



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 40/2000

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 40 din 2000
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 40/2000
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu