Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 379 din 22 martie 2006

pentru modificarea Hotararii Guvernului nr. 984/1996 privind infiintarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare in Constructii si Economia Constructiilor - INCERC Bucuresti

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 319 din 10 aprilie 2006



In temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Art. I. - Hotărârea Guvernului nr. 984/1996 privind înfiinţarea Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Construcţii şi Economia Construcţiilor - INCERC Bucureşti, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 253 din 18 octombrie 1996, cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează:

1.  Articolul 4 se abrogă.

2.  Articolul 5 va avea următorul cuprins:

„Art. 5. - Patrimoniul Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Construcţii şi Economia Construcţiilor - INCERC Bucureşti, stabilit pe baza raportărilor contabile la data de 30 iunie 2005, este de 2.738 mii lei (RON)."

3.  Articolul 6 va avea următorul cuprins:

„Art. 6. - Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Construcţii şi Economia Construcţiilor - INCERC Bucureşti îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu reglementările legale în vigoare, precum şi cu regulamentul de organizare şi funcţionare prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre."

4.  Articolul 9 se abrogă.

5.  Anexa nr. 1 se abrogă.

6.   Anexa nr. 2 se înlocuieşte cu anexa la prezenta hotărâre.

Art. II. - Hotărârea Guvernului nr. 412/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor,

Construcţiilor şi Turismului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 276 din 30 martie 2004, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completeză după cum urmează:

  1. La anexa nr. 2 litera E, după punctul 2 se introduce un nou punct, punctul 3, cu următorul cuprins:

Nr. crt.

Denumirea unităţii

Localitatea

„3.

Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Construcţii şi Economia Construcţiilor - INCERC Bucureşti

Bucureşti"

2. La anexa nr. 2 litera F, punctul 24 se abrogă.

Art. III. - In termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se va aproba, prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului, structura organizatorică a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Construcţii şi Economia Construcţiilor - INCERC Bucureşti.

Art. IV. - Prezenta hotărâre intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu excepţia art. I pct. 5, care intră în vigoare la 10 zile de la data publicării.

PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemnează:

Ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului,

Gheorghe Dobre

Ministrul delegat pentru lucrări publice şi amenajarea

teritoriului,

Laszlo Borbely

Ministrul educaţiei şi cercetării,

Mihail Hărdău

Ministrul finanţelor publice,

Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu

ANEXĂ

REGULAMENTUL de organizare şi funcţionare a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Construcţii si Economia Construcţiilor - INCERC Bucureşti

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - (1) Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Construcţii şi Economia Construcţiilor - INCERC Bucureşti, denumit în continuare institut naţional, este persoană juridică română, cu sediul în Bucureşti, şos. Pantelimon nr. 266, sectorul 2, aflată în coordonarea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, denumit în continuare minister coordonator.

(2) Institutul naţional funcţionează pe bază de gestiune economică şi autonomie financiară, calculează amortismente şi conduce evidenţa contabilă în regim economic în condiţiile legii şi îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările ulterioare, precum şi ale prezentului regulament.

Art. 2. - (1) Institutul naţional este înfiinţat în scopul desfăşurării activităţii de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică în domeniul construcţiilor şi ingineriei seismice.

(2) Institutul naţional contribuie, în general, la elaborarea strategiei de dezvoltare a domeniului propriu de activitate şi la realizarea cu prioritate a obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice stabilite prin programele naţionale de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică.

CAPITOLUL II

Obiectul de activitate

Art. 3. - (1) Obiectul de activitate al institutului naţional cuprinde, în principal:

A. Activităţi de cercetare-dezvoltare - cod CAEN 7310

a)  In cadrul Planului naţional pentru cercetare-dezvoltare şi inovare, institutul naţional efectuează cercetări fundamentale şi aplicative de interes public şi de interes naţional, care privesc asigurarea cerinţelor esenţiale impuse construcţiilor şi instalaţiilor aferente prin Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, cu modificările ulterioare, şi prin Directiva 89/106/CEE privind libera circulaţie a produselor pentru construcţii, precum şi asigurarea durabilităţii acestora, şi anume: rezistenţa şi stabilitatea, siguranţa în exploatare, siguranţa la foc, igiena, sănătatea oamenilor, refacerea şi protecţia mediului, protecţia termică şi hidrofugă, economia de energie, protecţia împotriva zgomotului.

In acest scop institutul naţional efectuează:

1.   cercetări fundamentale de bază şi orientate pentru dezvoltarea ştiinţei construcţiilor în special în domeniul mecanicii construcţiilor, ingineriei seismice şi fizicii construcţiilor;

2.   cercetări aplicative pentru creşterea siguranţei, funcţionalităţii şi confortului construcţiilor, precum şi dezvoltarea şi perfecţionarea tehnicilor şi tehnologiilor specifice execuţiei construcţiilor, incluzând şi realizarea de standuri, staţii-pilot, încercări in situ care se referă la:

(i) rezistenţa, stabilitatea şi durabilitatea construcţiilor;

(ii) protecţia antiseismică a construcţiilor şi structurilor;

(iii) reabilitarea şi modernizarea fondului construit;

(iv) geotehnică şi fundaţii;

(v) protecţia termică a construcţiilor şi hidroizolaţii în construcţii;

(vi) protecţia construcţiilor contra coroziunii;

(vii) protecţia la foc a construcţiilor;

(viii) protecţia acustică a construcţiilor;

(ix) închideri şi compartimentări, finisarea construcţiilor;

(x) instalaţii şi echipamente aferente construcţiilor;

(xi) tehnologii   noi  performante  pentru  execuţia construcţiilor;

(xii) urmărirea comportării în timp a construcţiilor;

(xiii) economia construcţiilor şi studii prospective;

3.   elaborări de coduri, normative şi documente privind concepţia, alcătuirea, calculul şi execuţia construcţiilor şi instalaţiilor aferente.

b)   Alte activităţi de cercetare-ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică

Institutul naţional efectuează lucrări pentru soluţionarea problemelor din domeniul său de activitate, cercetări în domeniul materialelor de construcţii şi construcţiilor, altele decât cele prevăzute în Planul naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare:

1.  studii şi cercetări în vederea elaborării de agremente tehnice;

2.  dezvoltarea tehnicilor experimentale şi a măsurătorilor de laborator şi in situ;

3.  studii şi cercetări în vederea elaborării reglementărilor tehnice şi economice care stau la baza activităţii de proiectare, execuţie şi utilizare a construcţiilor.

c)    Pentru realizarea planurilor sectoriale şi a programelor-nucleu:

1.  institutul naţional elaborează cercetări fundamentale şi aplicative de interes prioritar pentru domeniul construcţiilor;

2.   institutul naţional participă la elaborarea strategiei naţionale de dezvoltare în domeniile de specialitate şi competenţă; elaborează programe-nucleu anual şi pe perioade multianuale, programe ce conţin obiective din domeniul construcţiilor, echipamentelor şi instalaţiilor ce se încadrează în strategia de dezvoltare a sectorului construcţiilor în România.

d) In cadrul programelor internaţionale de cercetare-dezvoltare şi inovare:

1.   institutul naţional participă în parteneriat internaţional la lucrările de cercetare-dezvoltare şi inovare în cadrul Spaţiului de cercetare european şi colaborează, inclusiv prin Reţeaua Europeană a Institutelor de Cercetări în Construcţii - ENBRI, cu instituţii similare ca profil din alte ţări;

2.   activităţile de specialitate menţionate în cadrul obiectului de activitate pot fi efectuate şi în cadrul unor contracte externe.

B.   Activităţi conexe activităţii de cercetare-dezvoltare desfăşurate în domeniul propriu de activitate, cu aprobarea ministerului coordonator şi cu avizul autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare şi, după caz, cu autorizarea instituţiilor abilitate:

a)   participarea la elaborarea strategiei domeniului construcţiilor;

b)   pregătirea profesională şi specializarea de nivel mediu, precum şi de nivel universitar, postuniversitar şi doctorantura, potrivit legii;

c)  consultanţă şi asistenţă de specialitate; în acest scop institutul naţional efectuează:

1.  asistenţă tehnică şi consultanţă de specialitate pentru execuţia obiectivelor de construcţii şi instalaţii;

2.   expertize privind starea construcţiilor şi instalaţiilor aferente, precum şi în domeniul proiectării şi execuţiei construcţiilor;

3.  programe de calcul;

4.   soluţii tehnice şi metodologii de experimentare şi execuţie a construcţiilor, de aparatură de laborator etc;

5.   studii de fezabilitate, evaluări de active, oferte, documentaţii pentru participarea la licitaţii pentru proiectare, execuţie şi expertize în domeniu;

d)  editarea şi tipărirea publicaţiilor de specialitate:

1.  Buletinul Construcţiilor;

2.   colecţiile „Reglementări în construcţii" şi „Probleme economice în construcţii";

3.  Revista „Construcţii";

4.   studii, rapoarte şi sinteze în domeniul de activitate;

5.   conferinţe de specialitate în domeniul ingineriei construcţiilor;

e)   activitate de transfer tehnologic al rezultatelor cercetării.

C.  Activităţi de evaluare şi certificare a conformităţii în baza standardelor şi prevederilor legale în vigoare, prin:

a)  organismul de certificare a produselor pentru construcţii;

b)  organismul de certificare a sistemelor de management al calităţii;

c)  laboratoare de încercări;

d)   agremente tehnice pentru materiale, produse, echipamente şi procedee noi în construcţii şi instalaţii, atât pentru cele produse în ţară, cât şi pentru cele realizate în străinătate.

Institutul naţional efectuează şi activităţi de comerţ interior şi de import-export aferente obiectului său de activitate, potrivit legii, cu excepţia produselor de tipul celor pe care le certifică.

Institutul naţional este membru observator în Organizaţia Europeană pentru Agremente Tehnice - EOTA şi membru în Uniunea Europeană pentru Agremente Tehnice în Construcţii - UEAtc.

(2) In cadrul obiectului său de activitate, institutul naţional poate colabora şi la realizarea unor activităţi de cercetare-dezvoltare privind domeniile strategice şi de apărare naţională sau poate desfăşura şi alte activităţi conexe, cu aprobarea ministerului coordonator şi cu avizul autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare.

CAPITOLUL III

Patrimoniul

Art. 4. - Patrimoniul institutului naţional, stabilit pe baza raportărilor contabile la data de 30 iunie 2005, este de 2.738 mii lei (RON).

Art. 5. - Institutul naţional administrează, cu diligenta unui bun proprietar, bunuri proprietate publică şi privată a statului, precum şi bunuri proprii dobândite în condiţiile legii sau realizate din venituri proprii. Bunurile proprietate publică şi privată a statului administrate de institutul naţional, precum şi bunurile proprii dobândite în condiţiile legii sau realizate din venituri proprii, după caz, se înregistrează distinct în patrimoniul acestuia.

Art. 6. - Rezultatele cercetărilor obţinute în baza derulării unui contract finanţat din fonduri publice aparţin institutului naţional, în calitate de persoană juridică executantă, precum şi ordonatorului principal de credite, în egală măsură, dacă prin contract nu s-a prevăzut altfel. Rezultatele cercetărilor concretizate în active corporale sau necorporale, obţinute în baza derulării unor contracte finanţate din fonduri private, precum şi rezultatele obţinute din activităţi desfăşurate în asocierea în participaţiune sau în entităţi cu personalitate juridică născute în urma altor forme de asociere aparţin institutului naţional, în calitate de persoană juridică executantă.

Art. 7. - Administrarea institutului naţional, precum şi înstrăinarea, închirierea sau concesionarea şi casarea rezultatelor cercetărilor obţinute în baza derulării unui contract finanţat din fonduri publice se fac potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările ulterioare.

Art. 8. - In exercitarea drepturilor sale institutul naţional posedă şi foloseşte bunurile aflate în patrimoniul său şi, după caz, dispune de acestea în condiţiile legii, în scopul realizării obiectului său de activitate.

Art. 9. - Institutul naţional poate presta servicii sau efectua activităţi de microproducţie şi comerţ prin asociere în participaţiune, în scopul stimulării valorificării rezultatelor cercetării, cu aprobarea ministerului coordonator şi a autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare.

Art. 10. - Patrimoniul institutului naţional poate fi modificat conform prevederilor legale în vigoare.

CAPITOLUL IV

Structura organizatorică şi funcţională

Art. 11. - (1) Institutul naţional are în structură secţii, laboratoare şi compartimente necesare realizării obiectului său de activitate, precum şi 3 subunităţi fără personalitate juridică.

(2) Cele 3 subunităţi prevăzute la alin. (1) sunt:

a)  Sucursala INCERC Cluj-Napoca, str. Floreşti nr. 117, juideţul Cluj;

b)   Sucursala INCERC laşi, str. Anton Sesan nr. 37 şi str. Gheorghe Asachi nr. 3-5, judeţul Iaşi;

c)   Sucursala INCERC Timişoara, str. Traian Lalescu nr. 2, judeţul Timiş.

Art. 12. - Structura organizatorică a institutului naţional se aprobă prin ordin al conducătorului ministerului coordonator, denumit în continuare ministru coordonator.

Art. 13. - In funcţie de specificul activităţii, prin decizie a directorului general, cu aprobarea consiliului de administraţie, se pot organiza colective specializate sau colective interdisciplinare proprii ori în colaborare cu alte unităţi din ţară sau din străinătate.

CAPITOLUL V

Organele de conducere

Art. 14. - (1) Conducerea institutului naţional este asigurată de:

a)  consiliul de administraţie;

b)  comitetul de direcţie;

c)  directorul general.

(2) Orientarea şi coordonarea activităţii tehnico-ştiinţifice din institutul naţional sunt asigurate de consiliul ştiinţific.

Art. 15. - (1) Relaţiile dintre subunităţile aflate în structura institutului naţional, precum şi relaţiile acestora cu terţii sunt stabilite de directorul general, care poate acorda împuterniciri de reprezentare în numele institutului naţional, cu avizul consiliului de administraţie.

(2) Conducătorii subunităţilor din structura institutului naţional răspund în faţa consiliului de administraţie şi a directorului general de îndeplinirea atribuţiilor, responsabilităţilor şi competenţelor încredinţate de aceştia.

Consiliul de administraţie

Art. 16. - (1) Consiliul de administraţie este format din 7 membri, cetăţeni români, numiţi prin ordin al ministrului coordonator, cu avizul autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare, pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reînnoit pentru o perioadă de cel mult 4 ani.

(2)   Din consiliul de administraţie fac parte în mod obligatoriu:

a)   directorul general al institutului naţional, care este preşedintele consiliului de administraţie;

b)  preşedintele consiliului ştiinţific al institutului naţional;

c)  un reprezentant al ministerului coordonator;

d)  un reprezentant al autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare;

e)  un reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice;

f)   un reprezentant al Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei;

g)   un specialist din domeniu, propus de ministerul coordonator.

(3)   Revocarea membrilor consiliului de administraţie se face de acelaşi organ care a făcut numirea, în caz de abateri sau de nerespectare a îndatoririlor ce le revin.

Art. 17. - (1) Membrii consiliului de administraţie îşi păstrează calitatea de angajat la instituţia sau unitatea de la care provin, precum şi toate drepturile şi obligaţiile care derivă din această calitate.

(2)  Pentru activitatea desfăşurată în calitate de membru al consiliului de administraţie, aceştia beneficiază de o indemnizaţie lunară stabilită de consiliul de administraţie, dar nu mai mult de 20% din salariul de bază al directorului general al institutului naţional.

(3)   Persoanele numite ca membri ai consiliului de administraţie nu pot face parte din mai mult de două consilii de administraţie ale institutelor naţionale şi nu pot participa în aceeaşi calitate la alte unităţi cu care institutul naţional are relaţii contractuale sau interese concurente.

(4)   Sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administraţie cei care, personal, soţul/soţia ori rudele până la gradul al doilea inclusiv, sunt în acelaşi timp patroni sau asociaţi la alte unităţi cu acelaşi profil ori cu care institutul naţional se află în relaţii comerciale directe.

Art. 18. - (1) Consiliul de administraţie are, în principal, următoarele atribuţii:

a)  aprobă, la propunerea consiliului ştiinţific, strategia şi programele concrete de dezvoltare a institutului naţional, de introducere a unor tehnologii de vârf şi de modernizare a celor existente, în concordanţă cu strategia generală a domeniului de activitate al institutului naţional;

b)   propune modificarea structurii organizatorice şi funcţionale a institutului naţional, înfiinţarea, desfiinţarea şi comasarea de secţii, laboratoare şi compartimente;

c)  analizează şi avizează proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli, care se depune la ministerul coordonator în vederea aprobării, conform reglementărilor legale;

d)  analizează şi avizează situaţiile financiare anuale, pe care le supune spre aprobare ministerului coordonator, şi aprobă raportul de gestiune asupra activităţii desfăşurate de institutul naţional în anul precedent;

e)   analizează realizarea criteriilor de performanţă şi raportarea trimestrială privind activitatea realizata de institutul naţional şi aprobă măsuri pentru desfăşurarea acesteia în condiţii de echilibru al bugetului de venituri şi cheltuieli;

f)   analizează, aprobă sau, după caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investiţiile care urmează a fi realizate de institutul naţional;

g)   propune spre aprobare majorarea sau diminuarea patrimoniului, precum şi concesionarea ori închirierea unor bunuri din patrimoniul institutului naţional, în condiţiile legii;

h) aprobă valorificarea bunurilor proprii dobândite, cu respectarea prevederilor legale;

i) aprobă volumul creditelor bancare prevăzute la art. 39 şi stabileşte modul de rambursare a acestora;

j) aprobă utilizarea disponibilităţilor în valută;

k) aprobă mandatul pentru negocierea contractului colectiv de muncă;

l) aprobă criteriile şi comisiile de concurs pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul institutului naţional.

(2) Consiliul de administraţie exercită orice alte atribuţii stabilite, potrivit prevederilor legale.

Art. 19. - Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea pe baza regulamentului propriu de organizare şi funcţionare, avizat de ministerul coordonator. Acesta hotărăşte în problemele privind activitatea institutului naţional, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenţa altor organe.

Art. 20. - (1) Consiliul de administraţie se întruneşte o dată pe lună sau ori de câte ori interesele institutului naţional o cer, la convocarea preşedintelui sau la solicitarea a cel puţin 3 membri.

(2) Dezbaterile consiliului de administraţie sunt conduse de preşedintele consiliului, iar în lipsa acestuia, de către vicepreşedintele ales de către membrii acestuia.

Art. 21. - (1) Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea în prezenţa a cel puţin 5 membri. Dacă nu este îndeplinită aceasta condiţie, şedinţa consiliului de administraţie poate fi reprogramata într-un interval de cel mult 15 zile, având aceeaşi ordine de zi.

(2) Hotărârile consiliului de administraţie se iau cu votul a cel puţin 4 membri.

Art. 22. - La şedinţele consiliului de administraţie participă, în calitate de invitat permanent, un reprezentant al sindicatului reprezentantiv din institutul naţional sau un reprezentant al salariaţilor.

Art. 23. - Pentru luarea unor decizii vizând probleme complexe, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiză consilieri şi consultanţi din diferite sectoare de activitate. Activitatea acestora va fi remunerată conform prevederilor legale.

Art. 24. - (1) Membrii consiliului de administraţie sunt răspunzători, în condiţiile legii, pentru îndeplinirea atribuţiilor ce le revin şi răspund solidar pentru gestionarea patrimoniului institutului naţional.

(2)  Membrii consiliului de administraţie care s-au abţinut ori s-au împotrivit luării unei decizii ce s-a dovedit păgubitoare pentru institutul naţional nu răspund dacă au consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de şedinţe al consiliului de administraţie şi dacă au anunţat în scris despre aceasta ministerul coordonator.

(3)  Membrii consiliului de administraţie care nu respectă prevederile art. 17 alin. (3) şi (4) răspund, potrivit legii, pentru daunele cauzate institutului naţional ca urmare a acestui fapt.

Art. 25. - In primul trimestru al fiecărui an, consiliul de administraţie prezintă ministerului coordonator un raport asupra activităţii desfăşurate în anul precedent şi asupra programului de activitate pentru anul în curs.

Art. 26. - Secretariatul consiliului de administraţie este asigurat de institutul naţional. Atribuţiile secretariatului sunt prevăzute în regulamentul de organizare şi funcţionare a consiliului de administraţie.

Comitetul de direcţie

Art. 27. - (1) Conducerea operativă a institutului naţional este asigurată de un comitet de direcţie, compus din directorul general, directorul ştiinţific, directorul tehnic şi directorul economic.

(2) La şedinţele comitetului de direcţie participă, în calitate de invitat permanent, un reprezentant al sindicatului din institutul naţional.

Art. 28. - (1) Comitetul de direcţie exercită atribuţii şi are răspunderi în limita competenţelor propuse de directorul general şi aprobate de consiliul de administraţie.

(2) Comitetul de direcţie stabileşte acţiunile concrete necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din:

a)   strategia programelor de dezvoltare a institutului naţional;

b)  programul anual de cercetare-dezvoltare;

c)   negocierea contractelor de servicii cu agenţii economici pentru: elaborarea agrementelor tehnice, efectuarea de încercări şi certificări de conformitate, consultanţă, expertize şi alte servicii;

d)  sistemul de asigurare a calităţii;

e)  bugetul de venituri şi cheltuieli;

f)  programul de investiţii;

g)  alte obligaţii.

Art. 29. - Comitetul de direcţie se întruneşte decadal şi ori de câte ori interesele institutului naţional o impun.

Art. 30. - (1) La nivelul subunităţilor din teritoriu ale institutului naţional se organizează şi funcţionează comitetul de conducere, care îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu propriul regulament de organizare şi funcţionare, aprobat de consiliul de administraţie al institutului naţional, şi este prezidat de directorul subunităţii respective.

(2) Comitetul de conducere exercită atribuţii şi are răspunderi în limita competenţelor stabilite de directorul general al institutului naţional şi aprobate de consiliul de administraţie.

Directorul general

Art. 31. - (1) Activitatea curentă a institutului naţional este condusă de directorul general, numit pentru o perioadă de 4 ani, pe baza rezultatelor concursului de selecţie organizat de ministerul coordonator, conform metodologiei elaborate de autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare. La expirarea acestui termen, în funcţie de performanţele realizate, numirea directorului general poate fi prelungită pentru o perioadă de cel mult 4 ani.

(2) Numirea şi eliberarea din funcţie a directorului general se fac prin ordin al ministrului coordonator.

Art. 32. - Directorul general are, în principal, următoarele atribuţii şi responsabilităţi:

a) reprezintă, personal sau prin delegat, interesele institutului naţional în relaţiile cu celelalte organe, cu organizaţii şi agenţi economici, precum şi cu persoanele fizice din ţară şi din străinătate;

b)  stabileşte atribuţiile, competenţele şi relaţiile la nivelul subunităţilor institutului naţional, precum şi în relaţiile cu terţii, cu avizul consiliului de administraţie;

c)   propune consiliului de administraţie modificarea structurii organizatorice şi funcţionale a institutului naţional;

d)   numeşte directorii şi conducătorii compartimentelor din structura organizatorică a institutului naţional, în urma concursului organizat pe baza criteriilor propuse de comitetul de direcţie, şi îi revocă, după caz, cu avizul consiliului de administraţie;

e)   angajează şi concediază personalul institutului naţional, conform prevederilor legale şi ale contractului colectiv de muncă;

f)   asigură negocierea contractului colectiv de muncă la nivelul institutului naţional şi a salariilor personalului acestuia, prin comitetul de direcţie; aprobă salariile rezultate din negocierea directă;

g)   răspunde de administrarea întregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale;

h) analizează lunar stadiul valorificării rezultatelor cercetării, inclusiv activitatea compartimentelor institutului naţional;

i) este ordonator de credite în condiţiile prevăzute de lege;

j) poate delega, în condiţiile legii, o parte din atribuţiile sale celorlalte persoane din conducerea institutului naţional;

k) exercită orice alte atribuţii ce îi sunt delegate de consiliul de administraţie;

l) în exercitarea atribuţiilor sale, emite decizii.

Consiliul ştiinţific

Art. 33. - (1) Consiliul ştiinţific este format din minimum 5 membri reprezentând principalele compartimente din cadrul institutului naţional care desfăşoară activităţi de cercetare-dezvoltare.

(2)   Consiliul ştiinţific este alcătuit din cercetători cu realizări deosebite în domeniu, salariaţi ai institutului naţional, aleşi pe 4 ani prin vot secret de către cadrele cu studii superioare din institutul naţional.

(3)   Din consiliul ştiinţific fac parte, de drept, directorul general şi directorul ştiinţific ai institutului naţional.

(4)  Consiliul ştiinţific este condus de un preşedinte şi un vicepreşedinte, aleşi prin vot secret de către membrii consiliului ştiinţific. Preşedintele consiliului ştiinţific trebuie să aibă funcţia de baza la institutul naţional.

(5)   Consiliul ştiinţific se organizează şi funcţionează în conformitate cu regulamentul propriu, aprobat de consiliul de administraţie.

Art. 34. - Atribuţiile principale ale consiliului ştiinţific sunt următoarele:

a)   participă la elaborarea strategiei de dezvoltare a activităţii de cercetare-dezvoltare a domeniului şi la elaborarea planurilor proprii de cercetare-dezvoltare;

b)  analizează, avizează şi urmăreşte realizarea lucrărilor de cercetare ştiinţifică;

c)   propune spre aprobare consiliului de administraţie programul anual de cercetare-dezvoltare şi inovare al institutului naţional;

d)   propune măsuri pentru perfecţionarea profesională, încadrarea personalului de cercetare în grade profesionale;

e)     organizează şi coordonează desfăşurarea manifestărilor cu caracter ştiinţific;

f)   avizează acordarea de burse de studii şi stagii de perfecţionare în ţară şi în străinătate.

CAPITOLUL VI

Bugetul de venituri şi cheltuieli şi execuţia acestuia. Relaţii financiare

Art. 35. - (1) Institutul naţional întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, situaţii financiare anuale, potrivit normelor metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor Publice.

(2) Situaţiile financiare anuale se aprobă de către ministerul coordonator, în condiţiile legii.

Art. 36. - (1) Veniturile şi cheltuielile institutului naţional se stabilesc prin buget pentru fiecare exerciţiu financiar.

(2) Bugetul de venituri şi cheltuieli se întocmeşte pe baza indicatorilor de performanţă stabiliţi de ministerul coordonator şi se aprobă prin ordin al ministrului coordonator, cu avizul Ministerului Finanţelor Publice şi al Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei.

Art. 37. - Institutul naţional determină anual volumul de venituri de realizat şi de cheltuieli totale de efectuat, corelat cu contractele încheiate pentru activitatea programată.

Art. 38. - (1) Salariiile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementărilor legale şi prevederilor contractului colectiv de muncă, în limita fondului total destinat plăţii salariilor, prevăzut în bugetul de venituri şi cheltuieli stabilit potrivit legii.

(2) Salariul de bază al directorului general se stabileşte prin ordin al ministrului coordonator, potrivit reglementărilor legale.

Art. 39. - (1) Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situaţia în care, în cursul unui an, resursele financiare ale institutului naţional nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite bancare în valoare de cel mult 20% din veniturile brute realizate în anul precedent.

(2) Contractarea de credite peste plafonul stabilit se efectuează cu aprobarea ministerului coordonator, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finanţelor Publice.

Art. 40. - (1) Institutul naţional hotărăşte cu privire la investiţiile ce urmează a fi realizate, potrivit obiectului său de activitate, finanţarea efectuându-se din surse proprii şi din credite bancare, precum şi din surse bugetare, prin ministerul coordonator, potrivit legii.

(2)  Ministerul coordonator va cuprinde în bugetul său de venituri şi cheltuieli fondurile necesare realizării unor investiţii, dotări, achiziţionării de aparatură, echipamente şi instalaţii pentru institutul naţional.

(3)   Execuţia investiţiilor prevăzute la alin. (1) şi (2) se adjudecă potrivit legii.

Art. 41. - (1) Operaţiunile de încasări şi plăţi ale institutului naţional se efectuează prin conturi deschise la bănci comerciale cu sediul în România.

(2)   Institutul naţional poate efectua operaţiuni de încasări şi plăţi în lei şi în valută, prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de încasări şi plăţi şi a normativelor de disciplină financiar-valutare stabilite prin actele normative în vigoare.

(3)  Institutul naţional poate efectua operaţiuni de comerţ exterior, aferente obiectului său de activitate, potrivit legii. Operaţiunile de încasări şi plăţi cu străinătatea se vor efectua prin conturi bancare deschise la unităţile bancare specializate cu sediul în România.

(4)  Incasările şi plăţile din fondurile de la bugetul de stat se derulează prin trezorerie, conform legii.

Art. 42. - Institutul naţional îşi va organiza controlul financiar preventiv propriu şi auditul financiar, potrivit legii.

CAPITOLUL VII

Dispoziţii finale

Art. 43. - Litigiile institutului naţional cu persoane fizice sau persoane juridice, nesoluţionate pe cale amiabilă, sunt supuse spre rezolvare instanţelor judecătoreşti române de drept comun.

Art. 44. - Statutul de institut naţional se reînnoieşte periodic prin reacreditare, conform prevederilor legale, sau ia modificarea obiectului de activitate al institutului naţional.

 


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 379/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 379 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 379/2006
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu