HOTARARE Nr.
371 din 25 aprilie 2007
privind stabilirea masurilor
pentru organizarea si desfasurarea referendumului national din data de 19 mai
2007 pentru demiterea Presedintelui Romaniei
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 278 din 25 aprilie 2007
In temeiul art. 108 din Constituţia Romaniei, republicată, al art. 48 din Legea
nr. 3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului, cu modificările
şi completările ulterioare,
Guvernul Romaniei adoptă
prezenta hotărare.
Art. 1. - (1) Pentru coordonarea şi urmărirea
îndeplinirii sarcinilor prevăzute în legislaţia în vigoare în domeniul
referendumului, care revin Guvernului, ministerelor şi celorlalte organe de specialitate
ale administraţiei publice centrale, precum şi prefecţilor şi primarilor,
pentru referendumul naţional din data de 19 mai 2007 pentru demiterea
Preşedintelui Romaniei se
constituie Comisia Tehnică Centrală, în componenţa prevăzută în anexa nr. 1.
(2) La şedinţele Comisiei Tehnice Centrale pot
participa, în calitate de invitaţi, reprezentanţi ai partidelor politice
parlamentare, ai organizaţiilor cetăţenilor aparţinand minorităţilor naţionale ce au grup parlamentar propriu în ambele
Camere ale Parlamentului, ai Clubului Roman de Presă, ai altor instituţii ale administraţiei publice centrale
interesate, precum şi ai organizaţiilor neguvernamentale.
Art. 2. - Ministerul Economiei şi Finanţelor va stabili
modul de asigurare a mijloacelor materiale şi financiare necesare pentru buna
organizare şi desfăşurare a referendumului naţional din data de 19 mai 2007
pentru demiterea Preşedintelui Romaniei.
Art. 3. - Ministerul Justiţiei va lua măsuri pentru
întocmirea, în termen util, a listelor cuprinzand magistraţi sau alţi jurişti care pot fi desemnaţi, potrivit
legii, ca preşedinţi, locţiitori ai acestora sau ca membri ai birourilor electorale.
Art. 4. - (1) Ministerul Internelor şi Reformei
Administrative va asigura ordinea şi liniştea publică în toate localităţile
ţării, pe întreaga perioadă a campaniei pentru referendum şi, în mod deosebit,
în ziua votării, precum şi în zilele care premerg şi succed acestei zile.
(2) Ministerul Internelor şi Reformei Administrative
şi Ministerul Apărării asigură paza secţiilor de votare şi a dosarelor
întocmite de birourile electorale pe timpul transportului acestora la birourile
electorale de circumscripţie judeţeană, la Biroul Electoral al Municipiului
Bucureşti, respectiv la Biroul Electoral Central, precum şi paza pe timpul
tipăririi, transportului şi depozitării buletinelor de vot şi a celorlalte
materiale necesare votării.
(3) Ministerul Internelor şi
Reformei Administrative, Ministerul Apărării, Ministerul Educaţiei, Cercetării
şi Tineretului, Ministerul Sănătăţii Publice, Ministerul Muncii, Familiei şi
Egalităţii de Şanse, Ministerul Transporturilor, precum şi alte instituţii
centrale competente dispun măsurile necesare pentru organizarea de secţii de
votare pe langă căminele de
studenţi şi elevi, instituţiile de sănătate şi ocrotire socială, pe nave şi
platforme marine şi asigură dotarea
acestora cu cele necesare exercitării dreptului de vot.
Art. 5. - Ministerul Internelor şi Reformei
Administrative, prin Centrul Naţional de Administrare a Bazelor de Date privind
Evidenţa Persoanelor, selectează şi prelucrează datele privind cetăţenii cu
drept de vot, tipăreşte şi pune la dispoziţia primarilor listele electorale
permanente actualizate, în două exemplare, şi copii de pe acestea, în trei
exemplare.
Art. 6. - (1) Institutul Naţional de Statistică va
asigura numărul de statisticieni, informaticieni şi personal tehnic auxiliar,
dotarea necesară cu echipamente şi tehnică de calcul şi programele de
prelucrare a datelor pentru efectuarea operaţiunilor tehnice privind stabilirea
rezultatelor referendumului.
(2) Institutul Naţional de Statistică va organiza
instruirea conducerilor direcţiilor regionale şi judeţene de statistică privind
participarea specialiştilor statisticieni, informaticieni şi a personalului
auxiliar la efectuarea operaţiunilor tehnice pentru stabilirea rezultatelor
referendumului.
Art. 7. - Ministerul Educaţiei, Cercetării şi
Tineretului, Ministerul Culturii şi Cultelor, Ministerul Muncii, Familiei şi
Egalităţii de Şanse, Ministerul Sănătăţii Publice vor dispune măsurile necesare
pentru a pune la dispoziţe autorităţilor administraţiei publice locale spaţii
corespunzătoare în unităţile din subordine, în vederea organizării de secţii de
votare, precum şi pentru sprijinirea cu personal din subordine a operaţiunilor
tehnice la secţiile de votare.
Art. 8. - Ministerul Sănătăţii Publice va lua măsurile
necesare pentru asigurarea asistenţei medicale la birourile electorale.
Art. 9. - Ministerul Afacerilor Externe organizează şi
dotează secţiile de votare din străinătate ale Romaniei, furnizează, în timp util, datele necesare pentru numerotarea
acestora şi stabileşte necesarul de timbre autocolante pentru secţiile de
votare din străinătate.
Art. 10. - (1) La nivelul judeţelor şi al municipiului
Bucureşti se constituie, în termen de 3 zile de la data intrării în vigoare a
prezentei hotărari, prin ordin
al prefectului, comisii tehnice judeţene sau a municipiului Bucureşti, în
componenţa prevăzută în anexa nr. 2, cu atribuţii în coordonarea şi urmărirea
îndeplinirii sarcinilor autorităţilor administraţiei publice locale, prevăzute
în legislaţia în domeniul referendumului.
(2) La şedinţele comisiei tehnice pot participa, în
calitate de invitaţi, reprezentanţi ai partidelor politice parlamentare, ai
organizaţiilor cetăţenilor aparţinand minorităţilor naţionale ce au grup parlamentar propriu în ambele
Camere ale Parlamentului, ai Clubului Roman de Presă, precum şi ai organizaţiilor neguvernamentale.
(3) Pentru urmărirea şi soluţionarea operativă a
problemelor curente din circumscripţia electorală, pe langă comisia tehnică se constituie un grup tehnic de lucru, condus
de un subprefect, format din specialişti desemnaţi de conducătorii serviciilor
publice deconcentrate, organizate la nivelul judeţului, respectiv al
municipiului Bucureşti. Din grupul tehnic de lucru fac parte şi 2-3 specialişti
din aparatul consiliilor judeţene şi instituţiilor prefectului.
(4) In perioada în care îşi desfăşoară activitatea în
cadrul grupului tehnic de lucru membrii acestuia sunt degrevaţi de sarcinile de
serviciu.
(5) Condiţiile materiale necesare în vederea
funcţionării grupului tehnic de lucru se asigură prin grija prefectului.
Salariile şi celelalte drepturi băneşti cuvenite salariaţilor delegaţi în
grupul tehnic de lucru se achită de instituţiile de la care aceştia provin.
Art. 11. - (1) Ministerul Internelor şi Reformei
Administrative organizează, în termen de cel mult 5 zile de la data intrării în
vigoare a prezentei hotărari,
instruirea prefecţilor şi subprefecţilor cu privire la organizarea şi
desfăşurarea referendumului naţional din data de 19 mai 2007 pentru demiterea
Preşedintelui Romaniei.
(2) Prefecţii organizează în cel mai scurt timp
posibil instruirea primarilor şi a secretarilor comunelor, oraşelor şi
municipiilor cu privire la sarcinile ce le revin în vederea organizării şi
desfăşurării în bune condiţii a referendumului naţional din data de 19 mai 2007
pentru demiterea Preşedintelui Romaniei.
(3) In termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a
prezentei hotărari, prefecţii
comunică structurilor teritoriale ale Centrului Naţional de Administrare a
Bazelor de Date privind Evidenţa Persoanelor numerotarea şi delimitarea secţiilor de votare, în scopul întocmirii
copiilor de pe listele electorale permanente.
(4) Prefecţii stabilesc un grafic de distribuţie a
buletinelor de vot şi a celorlalte materiale necesare votării, în funcţie de
asigurarea condiţiilor de păstrare în condiţii de siguranţă a acestora, cu
respectarea prevederilor legale.
(5) In perioada desfăşurării procesului electoral
Ministerul Internelor şi Reformei Administrative asigură sprijin de
specialitate instituţiilor prefectului şi primarilor, în vederea realizării la
termen şi în condiţii corespunzătoare a sarcinilor ce le revin în organizarea
şi desfăşurarea referendumului naţional din data de 19 mai 2007 pentru
demiterea Preşedintelui Romaniei.
Art. 12. - (1) Secretariatul General al Guvernului
asigură sediul corespunzător desfăşurării activităţii Biroului Electoral
Central.
(2) Ministerul Internelor şi Reformei Administrative
asigură dotarea tehnică, materială şi personal în aparatul de lucru al Biroului
Electoral Central.
(3) Prefecţii, preşedinţii consiliilor judeţene şi
primarii asigură sediile, dotarea acestora, precum şi condiţii corespunzătoare
pentru funcţionarea birourilor electorale de circumscripţie judeţene şi al
municipiului Bucureşti.
Art. 13. - (1) Comisiile tehnice judeţene şi a
municipiului Bucureşti informează săptămanal Comisia Tehnică Centrală, în legătură cu stadiul pregătirii şi
organizării referendumului naţional din data de 19 mai 2007 pentru demiterea
Preşedintelui Romaniei.
(2) Comisia Tehnică Centrală informează săptămanal Guvernul în legătură cu stadiul
îndeplinirii acţiunilor privind pregătirea şi organizarea referendumului
naţional din data de 19 mai 2007 pentru demiterea Preşedintelui Romaniei.
Art. 14. - In ziua referendumului, primarii şi
viceprimarii vor fi prezenţi la sediul primăriei, prin rotaţie, şi vor asigura
permanenţa funcţionării compartimentelor şi serviciilor din aparatul propriu în
vederea soluţionării oricăror probleme care pot apărea în derularea votării.
Art. 15. - Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din
prezenta hotărare.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul internelor şi reformei administrative,
Cristian David
Ministrul afacerilor externe,
Adrian Minai Cioroianu
Ministrul apărării,
Teodor Viorel Meleşcanu
Ministrul educaţiei, cercetării şi tineretului,
Cristian Minai Adomniţei
Ministrul sănătăţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolăescu
Secretarul general al Guvernului,
Ilie Gavril Bolojan
Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian
ANEXA Nr. 1
COMPONENŢA
Comisiei Tehnice Centrale
Preşedinte:
Ministrul Internelor şi Reformei Administrative
Membri:
Secretarul de stat pentru relaţia cu instituţiile
prefectului din Ministerul Internelor şi Reformei Administrative - coordonator
- Secretarul de stat şef al Departamentului Ordine şi
Siguranţă Publică din Ministerul Internelor şi Reformei Administrative
a) Reprezentanţi, la nivel de secretar de stat, ai:
- Secretariatului General al Guvernului
- Ministerului Economiei şi Finanţelor
- Ministerului Afacerilor Externe
- Ministerului Apărării
- Ministerului Justiţiei
- Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului
- Ministerului Culturii şi Cultelor
- Ministerului Transporturilor
- Ministerului Sănătăţii Publice
- Institutului Naţional de Statistică
- Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat
b) reprezentanţi ai:
- Agenţiei Naţionale de Presă „Rompres"
- S.C. Electrica - S.A.
- Societăţii Naţionale de Televiziune
- Societăţii Naţionale de Radiodifuziune
NOTĂ:
Lucrările de secretariat tehnic ale Comisiei Tehnice
Centrale vor fi asigurate de ministrul internelor şi reformei administrative.
Componenţa nominală a Comisiei Tehnice Centrale se
stabileşte prin ordin al ministrului internelor şi reformei administrative, pe
baza propunerilor înaintate de conducătorii ministerelor şi ai celorlalte instituţii/societăţi
menţionate.
ANEXA Nr. 2
COMPONENŢA
Comisiei tehnice judeţene sau a municipiului
Bucureşti
- Prefectul judeţului, respectiv al municipiului
Bucureşti;
- un subprefect;
- secretarul judeţului, respectiv secretarul general
al municipiului Bucureşti;
- directorul executiv al direcţiei regionale/judeţene
de statistică;
- directorul general al
direcţiei generale judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, a finanţelor
publice;
- inspectorul-şef al inspectoratului judeţean de poliţie
(pentru municipiul Bucureşti, directorul general al Direcţiei Generale de
Poliţie a Municipiului Bucureşti);
- şeful biroului judeţean sau al municipiului
Bucureşti de administrare a bazelor de date privind evidenţa persoanelor;
- şeful serviciului public comunitar judeţean de
evidenţa persoanelor;
- inspectorul-şef al inspectoratului de jandarmi
judeţean (pentru municipiul Bucureşti, directorul general al Direcţiei Generale
de Jandarmi a Municipiului Bucureşti);
- inspectorul general al inspectoratului şcolar
judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti;
- directorul executiv al autorităţii de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului
Bucureşti;
- reprezentantul teritorial al S.C. Electrica - S.A.;
- corespondentul teritorial al Agenţiei Naţionale de
Presă „Rompres".
NOTĂ:
Lucrările de secretariat tehnic ale comisiei tehnice
judeţene sunt asigurate de personal din cadrul instituţiei prefectului.
Componenţa nominală a comisiei tehnice judeţene, respectiv
a municipiului Bucureşti, se stabileşte de către prefect, prin ordin.