Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Hotărârea Nr.36 din 09.09.2014

pentru aprobarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Consiliu şi Parlamentul European privind politica Uniunii Europene în materie de returnare COM (2014) 199
ACT EMIS DE: Camera Deputatilor
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 666 din 10 septembrie 2014



SmartCity1

În temeiul prevederilor art. 67 şi ale art. 148 din Constituţia României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 40 din Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 11/2011 privind procedura de lucru şi mecanismul decizional pentru exercitarea controlului parlamentar asupra proiectelor de acte legislative ale Uniunii Europene, în temeiul prevederilor Tratatului de la Lisabona privind rolul parlamentelor naţionale,Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.ARTICOL UNICLuând în considerare proiectul de opinie nr. 4 c-19/232 adoptat de Comisia pentru afaceri europene în şedinţa din 11-12 iunie 2014, 1. Camera Deputaţilor ia act şi se raliază punctului de vedere exprimat de Comisia pentru drepturile omului, culte şi problemele minorităţilor naţionale, care a reţinut că:

Directiva privind returnarea a influenţat în mod pozitiv legislaţia şi practicile naţionale referitoare la returnarea voluntară şi a reprezentat o schimbare majoră în ceea ce priveşte returnarea forţată. Treptat s-au conturat răspunderea şi sprijinul comun privind atingerea obiectivelor de politică-cheie ale acestei noi politici UE, iar în prezent se constată că toate statele membre acceptă, în general, următoarele obiective de politică: respectarea drepturilor fundamentale; aplicarea unor proceduri echitabile şi eficiente; reducerea numărului cazurilor în care migranţii rămân fără un statut juridic clar; caracterul prioritar al plecării voluntare; promovarea reintegrării şi promovarea unor alternative la luarea în custodie publică.

Cel de al VIII-lea raport privind expulzarea străinilor al Comisiei de drept internaţional a Organizaţiei Naţiunilor Unite confirmă schimbările pozitive, raportul special al ONU recunoscând că Directiva privind returnarea „conţine dispoziţii referitoare la returnare care sunt mult mai avansate decât normele prevăzute de legislaţiile din alte regiuni ale lumii“.

Cu toate aceste evoluţii pozitive, este nevoie încă de multe îmbunătăţiri în ceea ce priveşte punerea în aplicare practică a directivei şi a politicilor în materie de returnare, în general, pentru asigurarea respectării standardelor privind drepturile fundamentale (de exemplu, privind condiţiile de detenţie, căile de atac eficace), precum şi eficacitatea globală a politicii în materie de returnare (de exemplu, proceduri mai rapide şi rate mai ridicate ale returnării/ale repatrierii voluntare).

România susţine promovarea returnării voluntare umanitare asistate ca alternativă la returnarea forţată, în scopul dezvoltării unei politici în materie de returnare coerentă, echilibrată şi eficace, precum şi promovarea recunoaşterii reciproce a deciziilor de returnare şi soluţionare a situaţiei imigranţilor ilegali care nu pot fi returnaţi.

România a notificat Comisia Europeană în cursul anului 2011 cu privire la transpunerea totală a directivei în legislaţia naţională, fiind aduse modificări şi completări legislaţiei privind regimul străinilor.2. Camera Deputaţilor ia act că prezenta comunicare răspunde obligaţiei Comisiei de a prezenta un raport Parlamentului European şi Consiliului cu privire la punerea în aplicare a Directivei privind returnarea, precum şi obligaţiei de a prezenta un raport privind monitorizarea operaţiunilor de returnare coordonate de FRONTEX; comunicarea nu cuprinde propuneri concrete de modificare a legislaţiei UE în materia returnărilor, ci oferă informaţii privind modificările aduse în ultimii ani politicii UE în materie de returnare, analizează impactul acesteia şi prezintă o serie de idei pentru acţiuni viitoare şi un rezumat al jurisprudenţei relevante a CJUE, în scopul îmbunătăţirii cadrului normativ naţional şi a măsurilor administrative aplicabile domeniului returnării resortisanţilor ţărilor terţe. 3. Camera Deputaţilor susţine orice acţiune în aplicarea prevederilor Tratatului de la Lisabona, privind raportarea consecventă a politicilor şi măsurilor concrete în materie de migraţie la principiul solidarităţii şi al distribuirii echitabile a răspunderii, inclusiv a implicaţiilor financiare ale acesteia, între statele membre (art. 80 din TFUE). 4. Camera Deputaţilor agreează limitarea prin directivă a capacităţii statelor membre de a incrimina simpla şedere neregulamentară şi apreciază că garanţiile procedurale prevăzute de directivă au contribuit efectiv la consolidarea securităţii juridice. 5. Camera Deputaţilor recunoaşte necesitatea ca gestionarea fluxurilor de migraţie neregulamentară să fie inclusă într-o abordare mai amplă, inclusiv în abordarea globală în materie de migraţie şi mobilitate, fiind evident că politica de returnare nu poate soluţiona în mod eficace, de una singură, această problematică; subliniază necesitatea realizării de sinergii cu politici complementare, cum ar fi gestionarea eficientă a frontierelor, combaterea muncii nedeclarate, traficul de persoane, precum şi contribuţia decisivă a unor instrumente ca sistemul de informaţii Schengen sau sistemul de informaţii privind vizele. 6. Camera Deputaţilor consideră că este necesară o abordare vizionară la nivelul Uniunii, care să permită crearea de politici eficiente şi a unui cadru instituţional adecvat, pentru gestiunea corectă a situaţiilor complexe legate atât de organizarea migraţiei legale, cât şi de combaterea migraţiei ilegale. 7. Camera Deputaţilor susţine iniţiativa Comisiei privind îmbunătăţirea cooperării cu ţările din afara Uniunii Europene, inclusiv prin introducerea unor stimulente, întrucât aceasta reprezintă un element esenţial pentru creşterea eficacităţii procedurilor de returnare; atrage însă atenţia că principiul „mai mult pentru mai mult“, precum şi principiul condiţionării cooperării cu state terţe de existenţa unui standard acceptabil al drepturilor omului, deşi oportune, ar putea bloca sau diminua gradul de realizare a acestui obiectiv. 8. Dintre cele cinci domenii principale de acţiune identificate de Comisie pentru evoluţiile viitoare, Camera Deputaţilor apreciază, din punctul de vedere al impactului pe termen scurt, îmbunătăţirea cooperării operaţionale între statele membre în materie de returnare prin promovarea plecării voluntare şi consolidarea rolului FRONTEX în materie de returnare. 9. Camera Deputaţilor salută preocupările Comisiei privind viitorul Fond pentru azil, migraţie şi integrare care se va axa pe măsurile de încurajare a plecării voluntare, asigurându-se în acelaşi timp de faptul ca stimulentele pentru plecarea voluntară să nu aibă efectul nedorit de a atrage imigranţi. 10. Camera Deputaţilor consideră că informarea permanentă a populaţiei din state sau zone cu potenţial migrator în ceea ce priveşte riscurile directe la care se supun migranţii ilegali, riscurile asimilate statutului de migrant ilegal (trafic de persoane, diverse forme de exploatare, luarea în custodie publică, politicile de returnare), precum şi cu privire la măsurile restrictive ce ar putea fi aplicate străinilor cu şedere ilegală pe teritoriul statelor membre ar contribui la reducerea migraţiei ilegale. 11. Camera Deputaţilor apreciază succesele realizate deja pentru clarificarea şi promovarea unui recurs unitar la criteriile pentru cele mai dificile situaţii, respectiv returnarea forţată sau luarea în custodie publică, precum şi implicarea Consiliului Europei în codificarea unui set de norme detaliate în materie de luare în custodie publică a imigranţilor pe baza standardelor internaţionale şi regionale în vigoare. 12. Camera Deputaţilor observă că documentul examinat nu operează cu o diferenţiere explicită între imigranţii ilegali care nu se fac vinovaţi de contravenţii/infracţiuni şi care cooperează cu autorităţile şi cei care, dimpotrivă, încalcă legislaţia statului-gazdă, refuză se coopereze cu autorităţile şi abuzează de permisivitatea specifică democraţiilor consolidate; subliniază că exact aceştia din urmă provoacă resentimente cetăţenilor şi comunităţilor din statele-gazdă, generând un curent de respingere neselectivă a imigranţilor şi a Uniunii în ansamblul ei, pentru că pare inaptă să gestioneze problema; propune ca, în temeiul principiului „mai mult pentru mai mult“, imigranţii ilegali care provoacă aceste reacţii să fie excluşi de la formele de asistenţă, altele decât cele stabilite pe criterii umanitare, iar în contra-pondere imigranţii ilegali care se conformează normelor statului-gazdă să beneficieze de asistenţă suplimentară, care ar putea include chiar şi ajutorul autorităţilor pentru a li se acorda drept de şedere. 13. Camera Deputaţilor consideră că una dintre soluţiile pentru a contracara tendinţa „antiimigraţie“ confirmată de votul masiv acordat de cetăţenii europeni unor partide extremiste antieuropene, care au promis măsuri împotriva imigraţiei, este ca forţele democratice din Uniune să demonstreze că se pot aplica legile şi se pot descuraja abuzurile, fără a se diminua standardele în materie de drepturi ale omului, inclusiv cele de factură umanitară. 14. Camera Deputaţilor atrage atenţia că, dintre criteriile utilizate frecvent pentru a evalua riscul de sustragere, utilizarea de documente false sau distrugerea documentelor reprezintă fals în declaraţii în orice sistem penal şi, la fel ca trecerea ilegală a frontierei, sunt contravenţii sau infracţiuni care sunt supuse unor regimuri sancţionatoare în orice stat de drept; aminteşte că statul de drept nu poate fi astfel definit, decât dacă aplică legile şi sancţiunile pentru încălcarea legilor în mod nediscriminatoriu; aşadar, o discriminare pozitivă a imigranţilor ilegali nu poate avea loc în sfera judiciară, ci doar în cea socială, pe criterii umanitare. Această hotărâre a fost adoptată de Camera Deputaţilor în şedinţa din 9 septembrie 2014, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR VALERIU-ŞTEFAN ZGONEA


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 36/2014

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 36 din 2014
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 36/2014
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu