Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 327 din 24 august 2005

pentru aprobarea Regulamentului privind procedura alegerii membrilor Consiliului Superior al Magistraturii

ACT EMIS DE: CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII


SmartCity3

              PLENUL
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 828 din 14 septembrie 2005

    In temeiul art. 133 alin. (5) si (7) din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 24 alin. (1) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii,
    avand in vedere dispozitiile art. 39 alin. (1) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, cu modificarile si completarile ulterioare,

    Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotaraste:

    Art. 1
    Se aproba Regulamentul privind procedura alegerii membrilor Consiliului Superior al Magistraturii, cuprins in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 2
    La data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, Hotararea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 167/2004 pentru aprobarea Regulamentului privind procedura alegerii membrilor Consiliului Superior al Magistraturii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 894 din 30 septembrie 2004, se abroga.
    Art. 3
    Prezenta hotarare se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

              Presedintele Consiliului Superior al Magistraturii,
                           judecator dr. Dan Lupascu

    ANEXA 1

                                REGULAMENT
privind procedura alegerii membrilor Consiliului Superior al Magistraturii

    CAP. 1
    Dispozitii introductive

    SECTIUNEA I
    Judecatorii si procurorii membri ai Consiliului Superior al Magistraturii

    Art. 1
    Sunt alesi ca membri in Consiliul Superior al Magistraturii, potrivit legii:
    a) 2 judecatori de la Inalta Curte de Casatie si Justitie;
    b) 3 judecatori de la curtile de apel;
    c) 2 judecatori de la tribunale;
    d) 2 judecatori de la judecatorii;
    e) un procuror de la Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie sau de la Parchetul National Anticoruptie;
    f) un procuror de la parchetele de pe langa curtile de apel;
    g) 2 procurori de la parchetele de pe langa tribunale;
    h) un procuror de la parchetele de pe langa judecatorii.

    SECTIUNEA a II-a
    Sistemul electoral

    Art. 2
    (1) Judecatorii care urmeaza sa fie membri ai Consiliului Superior al Magistraturii sunt alesi in adunarile generale ale judecatorilor. Procurorii care urmeaza sa fie membri ai Consiliului Superior al Magistraturii sunt alesi in adunarile generale ale procurorilor.
    (2) Pot fi alesi in functia de membru al Consiliului Superior al Magistraturii judecatorii si procurorii numiti in functie, cu exceptia judecatorilor stagiari si a procurorilor stagiari.
    (3) Au drept de vot judecatorii si procurorii numiti in functie, precum si judecatorii si procurorii stagiari. Dreptul individual de vot al fiecarui judecator sau procuror este limitat la a vota pentru membrul, respectiv membrii Consiliului Superior al Magistraturii, care reprezinta categoria de instante sau parchete la nivelul carora judecatorul sau procurorul isi desfasoara activitatea. In mod corespunzator, dreptul de vot se exercita in adunari generale distincte ale acestor categorii de instante sau parchete.
    (4) Au drept de vot numai judecatorii si procurorii inregistrati in lista electorala.
    (5) Alegerea membrilor Consiliului Superior al Magistraturii de la curtile de apel, tribunale, tribunale specializate, judecatorii, precum si de la parchetele de pe langa aceste instante este precedata de alegeri primare pentru desemnarea candidatilor.
    (6) Desemnarea candidatilor si alegerea membrilor Consiliului Superior al Magistraturii au loc prin vot secret, direct si personal.

    CAP. 2
    Initierea si pregatirea alegerilor

    SECTIUNEA I
    Declararea datei alegerilor

    Art. 3
    (1) Data la care au loc adunarile generale ale judecatorilor si procurorilor se stabileste de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii cu cel putin 90 de zile inainte de expirarea mandatului membrilor Consiliului Superior al Magistraturii. Data se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a III-a, si pe pagina de Internet a Consiliului Superior al Magistraturii.
    (2) Plenul stabileste un calendar care detaliaza desfasurarea din punct de vedere cronologic a procedurii alegerilor, in acord cu data adunarilor generale. Respectarea calendarului de catre comitetele electorale este obligatorie. Calendarul se publica pe pagina de Internet a Consiliului Superior al Magistraturii si se afiseaza la sediul tuturor instantelor si parchetelor, in cel mult o saptamana de la publicarea datei adunarilor generale.

    SECTIUNEA a II-a
    Comitetul electoral permanent al Consiliului Superior al Magistraturii

    Art. 4
    (1) Imediat dupa stabilirea datei la care se vor organiza alegerile generale, Plenul Consiliului Superior al Magistraturii numeste 2 judecatori si un procuror din randul membrilor sai pentru a constitui Comitetul electoral permanent, unul dintre acestia indeplinind functia de presedinte, iar altul, pe cea de vicepresedinte. Plenul Consiliului Superior al Magistraturii numeste din randul membrilor sai cate un supleant pentru fiecare dintre membrii Comitetului electoral permanent, care il va inlocui, in caz de absenta, pe respectivul membru al Comitetului electoral permanent.
    (2) Comitetul electoral permanent supravegheaza si coordoneaza procedura alegerilor si semnaleaza Plenului Consiliului Superior al Magistraturii toate neregularitatile constatate. Comitetul electoral permanent intreprinde toate masurile necesare la nivelul Consiliului Superior al Magistraturii in ceea ce priveste procedurile electorale, care nu sunt date prin lege sau prin prezentul regulament in competenta Plenului Consiliului Superior al Magistraturii.
    (3) Comitetul electoral permanent este convocat de catre presedintele acestuia. In cazul absentei presedintelui, Comitetul electoral permanent este convocat si prezidat de catre vicepresedinte.
    (4) Hotararile Comitetului electoral permanent se iau in prezenta tuturor membrilor sai. Hotararile se iau cu votul majoritatii membrilor, iar in cazul abtinerii unuia dintre membri, daca se realizeaza paritate de voturi, votul presedintelui este decisiv. In cazuri urgente, daca membrii nu se pot intruni si sunt de acord, Comitetul electoral permanent poate hotari prin vot comunicat in scris.
    (5) Deciziile Comitetului electoral permanent sunt obligatorii pentru comitetele electorale de la nivelul instantelor si parchetelor.
    (6) Comitetul electoral permanent poate utiliza serviciile aparatului propriu al Consiliului Superior al Magistraturii, in masura necesara indeplinirii sarcinilor sale.
    (7) Comitetul electoral permanent intocmeste procese-verbale pentru fiecare sedinta privind procedura alegerilor. Procesele-verbale, hotararile si celelalte documente emise de Comitetul electoral permanent sunt semnate de catre presedinte, iar in lipsa acestuia, de vicepresedinte.

    SECTIUNEA a III-a
    Comitetele electorale de la instante si parchete

    Art. 5
    (1) Colegiile de conducere de la instante si parchete, cu exceptia celor de la tribunalele specializate, judecatorii si de la parchetele de pe langa acestea, indeplinesc rolul de comitete electorale locale. Colegiile de conducere de la tribunale indeplinesc si functia de comitete electorale locale pentru tribunalele specializate si judecatoriile din circumscriptia lor. Colegiile de conducere ale parchetelor de pe langa tribunale indeplinesc si rolul de comitete electorale locale pentru parchetele de pe langa tribunalele specializate si judecatoriile din circumscriptia lor.
    (2) Comitetele electorale raspund de organizarea alegerilor la nivel local, cu exceptia acelor sarcini si responsabilitati pe care Legea nr. 317/2004*) privind Consiliul Superior al Magistraturii, cu modificarile si completarile ulterioare, sau prezentul regulament le atribuie in mod expres in competenta altor organe.
    (3) Comitetele electorale de la tribunale raspund si de organizarea alegerilor pentru judecatorii de la tribunalele specializate si de la judecatoriile din circumscriptia lor. Parchetele de pe langa tribunale raspund si de organizarea alegerilor pentru procurorii de la parchetele de pe langa tribunalele specializate si de pe langa judecatoriile aflate in circumscriptia lor.
    (4) Comitetele electorale de la nivelul curtilor de apel, precum si cele de la nivelul parchetelor de pe langa acestea raspund si de procedura de desemnare a candidatilor din circumscriptia lor si indeplinesc si celelalte atributii date in competenta lor prin prezentul regulament.
    (5) Sedintele comitetelor electorale locale sunt legal constituite in prezenta majoritatii membrilor acestora. Sedintele sunt prezidate de presedintele colegiului de conducere sau, in lipsa acestuia, de catre vicepresedinte. Art. 4 alin. (4) si (7) se aplica in mod corespunzator.
    (6) Conducerile instantelor si parchetelor sunt obligate sa sprijine comitetul electoral in pregatirea si desfasurarea alegerilor.
    (7) Comitetele electorale locale pot cere consultanta Comitetului electoral permanent al Consiliului Superior al Magistraturii in cazul in care au incertitudini legate de aplicarea corecta a legii sau a prezentului regulament si in legatura cu orice alte probleme privind procedura alegerilor. Comitetul electoral permanent raspunde de indata acestor solicitari si, in scopul implementarii unitare a normelor privind procedura alegerilor, informeaza in mod corespunzator toate comitetele electorale locale, daca apreciaza ca o anumita problema este de interes general. Comitetul electoral permanent poate da dispozitii comitetelor electorale de la curtile de apel si de la parchetele de pe langa acestea sa actioneze ca intermediari in transmiterea unor astfel de informari instantelor si parchetelor din circumscriptiile lor. Comitetul electoral permanent poate insarcina comitetele electorale locale mentionate anterior cu orice atributii pe care le considera adecvate pentru asigurarea unei implementari unitare a procedurii alegerilor la toate instantele si parchetele.
    (8) Membrii comitetelor electorale locale sunt eligibili in conditiile legii. Membrul comitetului electoral local care isi depune candidatura pentru Consiliul Superior al Magistraturii pierde de drept calitatea de membru al comitetului electoral, din momentul in care candidatura a fost inregistrata. Locul ramas vacant in comitetul electoral se ocupa de drept de judecatorul sau de procurorul de la aceeasi instanta, respectiv de la acelasi parchet, cu cea mai mare vechime in magistratura, care nu si-a depus candidatura pentru functia de membru in Consiliul Superior al Magistraturii. Judecatorul sau procurorul respectiv va fi instiintat despre aceasta, de indata si in scris, de catre comitetul electoral.
------------
    *) Legea nr. 317/2004 a fost republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 827 din 13 septembrie 2005, dandu-se textelor o noua numerotare.

    SECTIUNEA a IV-a
    Anuntul pentru alegeri

    Art. 6
    (1) Cu cel putin 5 saptamani inaintea datei adunarilor generale pentru desemnarea candidatilor, Plenul Consiliului Superior al Magistraturii emite un anunt pentru alegeri.
    (2) Anuntul pentru alegeri cuprinde urmatoarele:
    a) data si locul emiterii;
    b) informatia potrivit careia colegiile de conducere de la instante si parchete, cu exceptia celor de la judecatorii, tribunale specializate si tribunalele militare, precum si de la parchetele de pe langa acestea, indeplinesc rolul de comitete electorale locale pentru alegerea judecatorilor si procurorilor ca membri ai Consiliului Superior al Magistraturii;
    c) precizarea potrivit careia colegiile de conducere de la tribunale si Tribunalul Militar Teritorial indeplinesc si functia de comitete electorale locale pentru tribunalele specializate, judecatoriile din circumscriptia lor si pentru tribunale militare, iar colegiile de conducere ale parchetelor de pe langa tribunale si Tribunalul Militar Teritorial indeplinesc si rolul de comitete electorale locale pentru parchetele de pe langa tribunalele specializate si de pe langa judecatoriile din circumscriptia lor si parchetele de pe langa tribunalele militare;
    d) precizarea ca alegerea judecatorilor si procurorilor membri ai Consiliului Superior al Magistraturii va fi precedata de alegeri primare pentru desemnarea candidatilor, cu exceptia Inaltei Curti de Casatie si Justitie, a Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si a Parchetului National Anticoruptie;
    e) numarul judecatorilor si al procurorilor care urmeaza sa fie alesi membri ai Consiliului Superior al Magistraturii, pe categorii de instante si parchete, in conditiile art. 14 din Legea nr. 317/2004, cu modificarile si completarile ulterioare;
    f) precizarea ca au drept de vot judecatorii si procurorii numiti in functie, inclusiv cei stagiari;
    g) informatia ca, potrivit art. 9 si 14 din Legea nr. 317/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, dreptul individual de vot al fiecarui judecator sau procuror se afla in relatie cu acea sectiune a magistraturii careia ii apartine si care urmeaza a fi reprezentata in Consiliul Superior al Magistraturii;
    h) informatia ca dreptul de vot poate fi exercitat numai de catre judecatorii si procurorii care sunt inscrisi pe listele electorale;
    i) precizarea ca lista electorala locala si prezentul regulament se vor afla la dispozitie pentru consultare publica la sediile tuturor instantelor si parchetelor, precum si data si perioada in care sunt puse la dispozitie;
    j) informatia potrivit careia contestatiile la listele electorale locale pot fi depuse la comitetele electorale locale in termen de 5 zile lucratoare de la data punerii la dispozitie publica a listelor electorale;
    k) informatia ca judecatorii si procurorii numiti in functie, cu exceptia celor stagiari, isi pot depune candidaturile pentru Consiliul Superior al Magistraturii;
    l) informatia detaliata, conform art. 9 alin. (4) - (8), cu privire la locul unde se depun candidaturile pentru Consiliul Superior al Magistraturii;
    m) formalitatile necesare pentru depunerea candidaturilor si documentele prevazute la art. 8 alin. (4) din Legea nr. 317/2004, cu modificarile si completarile ulterioare;
    n) termenul limita pentru depunerea candidaturilor;
    o) avertizarea ca doar candidaturile depuse in termenul stipulat vor fi luate in considerare;
    p) data publicarii candidaturilor stabilite pentru alegerile primare;
    q) data si ora la care vor avea loc adunarile generale pentru desemnarea candidatilor;
    r) data afisarii listei cuprinzand candidatii dintre care vor fi alesi judecatorii si procurorii membri ai Consiliului Superior al Magistraturii;
    s) data si ora la care va avea loc adunarea generala pentru alegerea judecatorilor si procurorilor ca membri ai Consiliului Superior al Magistraturii;
    s) informatia ca locul exact unde se vor organiza adunarile generale va fi anuntat odata cu convocarea pentru adunarea generala;
    t) anuntul ca toate notificarile generale privind alegerile se afiseaza la intrarea instantelor si parchetelor si ca listele electorale si prezentul regulament se pun la dispozitie la registratura generala a fiecarei instante si a fiecarui parchet, pentru a fi consultate de catre judecatori si procurori.
    (3) Anuntul pentru alegeri se publica pe pagina de Internet a Consiliului Superior al Magistraturii in ziua emiterii si se transmite de indata, prin circulara, tuturor judecatorilor si procurorilor, prin intermediul comitetelor electorale de la instante si parchete. O copie a acestui anunt se afiseaza de catre comitetele electorale la sediile tuturor instantelor si parchetelor, in cel mult doua zile de la data emiterii sale si pana la inchiderea alegerilor.
    (4) Comitetul electoral permanent al Consiliului Superior al Magistraturii poate oricand sa rectifice inexactitatile evidente cuprinse in anuntul pentru alegeri. Orice astfel de rectificare se anunta de indata prin publicarea pe pagina de Internet a Consiliului Superior al Magistraturii si printr-o notificare facuta la instante si parchete.

    SECTIUNEA a V-a
    Listele electorale

    Art. 7
    (1) In procedura de desemnare a candidatilor si de alegere a membrilor Consiliului Superior al Magistraturii au drept de vot judecatorii si procurorii numiti in functie, precum si judecatorii stagiari si procurorii stagiari inscrisi pe lista electorala.
    (2) Comitetele electorale locale alcatuiesc o lista electorala cu toti judecatorii si procurorii care au drept de vot in adunarea generala la categoria de instante sau parchete unde isi desfasoara activitatea. Comitetele electorale de la tribunale si Tribunalul Militar Teritorial intocmesc fiecare cate o lista electorala separata cuprinzandu-i pe toti judecatorii care au drept de vot in adunarea generala a judecatorilor de la judecatoriile sau, dupa caz, tribunalele militare din circumscriptia lor. Comitetele electorale de la parchetele de pe langa tribunale si de la Parchetul Militar de pe langa Tribunalul Militar Teritorial intocmesc fiecare cate o lista electorala separata cuprinzandu-i pe toti procurorii care, potrivit legii, au drept de vot in adunarea generala a procurorilor de la parchetele de pe langa judecatoriile din circumscriptia lor si de pe langa tribunalele militare. Comitetele electorale de la curtile de apel, inclusiv de la Curtea Militara de Apel, si de la parchetele de pe langa aceste instante alcatuiesc fiecare o lista electorala separata pentru adunarile generale comune, prevazute la art. 11 alin. (1) si (2) din Legea nr. 317/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
    (3) Lista electorala cuprinde, conform modelului prezentat in anexa nr. 1 la prezentul regulament, in ordine alfabetica, numele si prenumele judecatorului sau ale procurorului cu drept de vot, data nasterii, data numirii in functia de judecator sau de procuror, functia oficiala si instanta sau parchetul unde isi desfasoara activitatea. In plus, lista electorala contine o coloana pentru inregistrarea prezentei judecatorilor sau a procurorilor la adunarea generala dupa strigarea listei, o coloana pentru inregistrarea participarii la vot a judecatorilor si procurorilor inscrisi pe listele electorale, o coloana pentru inregistrarea corecturilor necesare si o coloana pentru mentiuni asupra oricaror incidente.
    (4) Comitetele electorale actualizeaza si pastreaza lista electorala pana la incheierea procesului de votare.
    (5) Judecatorii si procurorii delegati sau detasati la o instanta ori la un parchet voteaza in adunarile generale ale judecatorilor sau procurorilor de la instanta, respectiv parchetul la care sunt delegati sau detasati. Data de referinta este data la care are loc adunarea generala.
    (6) Judecatorii si procurorii detasati la alte autoritati decat la instante sau parchete nu pot participa la alegerea membrilor Consiliului Superior al Magistraturii.
    (7) Cu cel putin 10 zile lucratoare inainte de data adunarii generale pentru desemnarea candidatilor, fiecare comitet electoral afiseaza o copie a listei electorale, intocmita conform alin. (2) tezele 1 - 3, la sediul instantei/instantelor sau parchetului/parchetelor respective. Lista ramane afisata pana in ziua urmatoare intrunirii adunarilor generale pentru alegerea judecatorilor si procurorilor membri ai Consiliului Superior al Magistraturii. Orice corectura sau adaugare conform art. 8 alin. (2) si (4) va fi de indata mentionata pe aceasta lista.
    (8) Un duplicat al fiecarei liste electorale intocmite de catre comitetele electorale de la tribunale se trimite comitetului electoral de la curtea de apel din circumscriptia careia fac parte respectivele instante.
    (9) Un duplicat al fiecarei liste electorale intocmite de catre comitetele electorale de la parchetele de pe langa tribunale este inaintat comitetului electoral de la parchetul de pe langa curtea de apel din circumscriptia careia fac parte respectivele parchete.
    (10) Un duplicat al fiecarei liste electorale intocmite la Tribunalul Militar Teritorial si la tribunalele militare se transmite comitetului electoral de la Curtea Militara de Apel.
    (11) Un duplicat al fiecarei liste electorale intocmite la Parchetul Militar de pe langa Tribunalul Militar Teritorial si la parchetele de pe langa tribunalele militare se transmite comitetului electoral de la Parchetul Militar de pe langa Curtea Militara de Apel.
    (12) Fiecare dintre comitetele electorale de la cele 16 curti de apel alcatuieste, prin adaugare din listele electorale primite, doua liste electorale distincte, spre a servi in adunarile generale comune, una cuprinzand, in ordine alfabetica, toti judecatorii cu drept de vot in alegerile pentru desemnarea candidatilor dintre judecatorii de la tribunale si tribunale specializate, respectiv de la Tribunalul Militar Teritorial, si cealalta cuprinzand, in ordine alfabetica, toti judecatorii cu drept de vot in alegerile pentru desemnarea candidatilor dintre judecatorii de la judecatorii si tribunale militare.
    (13) Fiecare dintre comitetele electorale de la parchetele de pe langa cele 16 curti de apel alcatuieste, prin adaugare din listele electorale primite, doua liste electorale distincte, spre a servi in adunarile generale comune, una cuprinzand, in ordine alfabetica, toti procurorii cu drept de vot in alegerile pentru desemnarea candidatilor dintre procurorii de la parchetele de pe langa tribunale si tribunale specializate, respectiv de pe langa Tribunalul Militar Teritorial, si cealalta cuprinzand, in ordine alfabetica, toti procurorii cu drept de vot in alegerile pentru desemnarea candidatilor dintre procurorii de la parchetele de pe langa judecatorii si de pe langa tribunalele militare.
    (14) O copie a fiecarei liste electorale alcatuite prin adaugare conform alin. (12) si (13) se transmite Consiliului Superior al Magistraturii cu cel putin o saptamana inainte de data fixata pentru adunarea generala pentru desemnarea candidatilor.
    (15) Presedintii comitetelor electorale de la curtile de apel, respectiv de la parchetele de pe langa aceste instante, transmit listele electorale locale impreuna cu listele electorale alcatuite prin adaugare presedintelui respectivei adunari generale pentru desemnarea candidatilor. In caz de diferenta intre o inregistrare in lista electorala alcatuita prin adaugare, pe de o parte, si continutul listei electorale locale respective, pe de alta parte, inregistrarea din lista electorala locala va avea intaietate.

    SECTIUNEA a VI-a
    Contestatiile privind lista electorala

    Art. 8
    (1) Fiecare judecator sau procuror poate face contestatie, in scris, la comitetul electoral local, in termen de 5 zile lucratoare de la afisarea listei electorale locale la sediul instantei sau al parchetului unde isi exercita functia, si poate cere rectificarea listei electorale pe motiv ca este inexacta sau incompleta.
    (2) Comitetul electoral local solutioneaza contestatia in termen de 5 zile lucratoare de la primire. Daca aceasta se refera la inregistrarea unei persoane, alta decat contestatarul, comitetul electoral, daca apreciaza ca este necesar, audiaza persoana respectiva. In cazul in care considera contestatia intemeiata, comitetul electoral o admite printr-o decizie si corecteaza lista electorala in mod corespunzator. In caz contrar, respinge contestatia printr-o decizie scrisa, care cuprinde motivele respingerii. Decizia comitetului se comunica contestatarului si, daca se refera la inregistrarea unei persoane, alta decat contestatarul, se comunica persoanei in cauza, in scris, in cel mult 15 zile lucratoare inaintea datei stabilite pentru adunarea generala pentru desemnarea candidatilor.
    (3) Dupa implinirea termenului limita pentru depunerea contestatiilor, comitetul electoral poate modifica lista electorala numai pentru a corecta greseli de ortografie, greseli evidente, pentru a solutiona contestatii introduse in termen si in cazul in care un judecator sau procuror intra in magistratura sau paraseste magistratura.
    (4) Orice corectura sau adaugare se va mentiona de indata pe lista si pe copia listei afisata conform art. 7 alin. (7).

    CAP. 3
    Depunerea candidaturilor

    SECTIUNEA I
    Procedura depunerii candidaturilor

    Art. 9
    (1) Judecatorii si procurorii numiti in functie isi pot depune candidaturile pentru alegerea ca membri ai Consiliului Superior al Magistraturii.
    (2) In procedura de desemnare a candidatilor, judecatorii si procurorii pot candida numai in adunarea generala in care au drept de vot.
    (3) Perioada in care pot fi depuse candidaturile se stabileste de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a III-a, si pe pagina de Internet a Consiliului Superior al Magistraturii.
    (4) Judecatorii de la Inalta Curte de Casatie si Justitie si procurorii de la Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si de la Parchetul National Anticoruptie isi depun candidaturile la comitetul electoral al instantei supreme sau, dupa caz, la comitetul electoral al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.
    (5) Judecatorii de la curtile de apel, de la tribunale, tribunale specializate si de la judecatorii isi depun candidaturile la comitetele electorale de la curtile de apel in circumscriptia carora functioneaza.
    (6) Procurorii de la parchetele de pe langa curtile de apel, tribunale, tribunale specializate si judecatorii isi depun candidaturile la comitetele electorale de la parchetele de pe langa curtile de apel in circumscriptia carora functioneaza.
    (7) Judecatorii militari isi depun candidatura la comitetul electoral de la Curtea Militara de Apel.
    (8) Procurorii militari isi depun candidatura la Parchetul Militar de pe langa Curtea Militara de Apel.
    (9) Judecatorul sau procurorul care si-a depus candidatura poate sa o retraga numai in termenul stabilit pentru depunerea candidaturilor, conform alin. (3).
    (10) Candidaturile trebuie depuse in scris, insotite de curriculum vitae al judecatorului sau procurorului respectiv, precum si de celelalte documente prevazute la art. 8 alin. (4) din Legea nr. 317/2004, cu modificarile si completarile ulterioare. Scrisoarea de depunere a candidaturii trebuie sa cuprinda numele, prenumele, data nasterii, data la care judecatorul sau procurorul in cauza a fost numit in functie, functia oficiala detinuta de candidat si denumirea instantei sau a parchetului unde isi exercita functia. Scrisoarea de candidatura trebuie sa contina declaratia judecatorului sau a procurorului ca doreste sa candideze pentru alegerea ca membru al Consiliului Superior al Magistraturii si ca este constient de faptul ca poate sa isi revoce candidatura numai in termenul stabilit pentru depunerea candidaturilor. Nu se accepta depunerea candidaturii prin fax sau prin e-mail.
    (11) Continutul scrisorii de candidatura si al documentelor care o insotesc poate fi modificat sau completat de candidat in termenul stabilit pentru depunerea candidaturilor, in conditiile alin. (3), cu exceptia greselilor evidente ori de ortografie, precum si a modificarilor relevante petrecute dupa termenul limita mentionat mai sus. Orice astfel de modificare trebuie notificata in scris comitetului electoral.
    (12) Nu pot fi alesi membri ai Consiliului Superior al Magistraturii judecatorii si procurorii care au facut parte din serviciile de informatii inainte de 1990 sau au colaborat cu acestea ori cei care au un interes personal ce influenteaza sau ar putea influenta indeplinirea cu obiectivitate si impartialitate a atributiilor prevazute de lege.
    (13) Candidaturile judecatorilor si procurorilor pot fi sustinute de colectivele de judecatori si procurori, precum si de asociatiile profesionale ale acestora.

    SECTIUNEA a II-a
    Procesarea de catre comitetul electoral a candidaturilor depuse pentru alegerile primare

    Art. 10
    (1) Dupa primirea unei candidaturi, presedintele comitetului electoral inregistreaza de indata data si ora primirii. Aceeasi procedura se aplica corespunzator si in cazul documentelor de rectificare prevazute la art. 9 alin. (11).
    (2) Comitetul electoral verifica de indata daca respectiva candidatura a fost depusa in termen si daca respectivul candidat indeplineste conditiile prevazute de art. 8 din Legea nr. 317/2004, cu modificarile si completarile ulterioare. Daca sunt indeplinite toate conditiile, comitetul electoral informeaza de indata candidatul despre faptul ca i-a fost acceptata candidatura.
    (3) Comitetul electoral respinge o candidatura ca fiind nula daca se constata una dintre urmatoarele situatii:
    a) scrisoarea de candidatura nu a fost depusa in termenul prevazut la art. 9 alin. (3);
    b) candidatul nu indeplineste conditiile prevazute la art. 9 alin. (1) si (2).
    (4) Comitetul electoral il notifica pe candidat de indata si ii pune in vedere sa completeze lipsurile in termen de 3 zile lucratoare, in cazul unei candidaturi ce nu face obiectul unei respingeri in conditiile alin. (3), in urmatoarele situatii:
    a) documentele prevazute la art. 8 alin. (4) din Legea nr. 317/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, nu au fost depuse impreuna cu scrisoarea care afirma intentia de a candida;
    b) scrisoarea de candidatura, curriculum vitae sau celelalte documente prevazute la lit. a) nu au fost semnate de candidat;
    c) scrisoarea de candidatura nu contine declaratia candidatului ca are cunostinta ca isi poate retrage candidatura numai pana la implinirea termenului limita de depunere a candidaturilor, fixat si publicat in conditiile art. 9 alin. (3).
    (5) In cazul in care lipsurile nu vor fi completate in termenul de 3 zile, comitetul electoral respinge de indata candidatura. Lipsa notificarii nu justifica o repunere in termen a candidatului.
    (6) Decizia de respingere a unei candidaturi in conditiile alin. (3) si (5) se comunica de indata candidatului, in scris. Aceasta trebuie sa cuprinda motivele care au dus la respingerea candidaturii.
    (7) Comitetul electoral informeaza imediat Consiliul Superior al Magistraturii despre respingerea unei candidaturi, prin transmiterea unui duplicat al deciziei, impreuna cu o copie a documentelor depuse de catre candidatul a carui candidatura a fost respinsa.
    (8) Judecatorul sau procurorul respectiv poate depune la Comitetul electoral permanent al Consiliului Superior al Magistraturii, in termen de 5 zile lucratoare de la comunicarea deciziei scrise a comitetului electoral local, o contestatie scrisa referitoare la respingerea candidaturii sale. Contestatiile se solutioneaza de Comitetul electoral permanent in termen de 5 zile lucratoare de la data sesizarii. In cazul in care contestatia este intemeiata, Comitetul electoral permanent da dispozitie comitetului electoral local sa il inscrie pe judecator sau procuror in lista candidatilor pentru respectiva adunare generala. In cazul in care contestatia este neintemeiata, Comitetul electoral permanent respinge contestatia prin decizie scrisa, indicand motivele in baza carora a fost respinsa. Decizia se va comunica in aceeasi zi contestatarului. Decizia este definitiva pentru procedura de alegere, insa nu exclude dreptul contestatarului de a depune la Consiliul Superior al Magistraturii contestatii referitoare la legalitatea procedurilor de alegere.
    (9) Judecatorii si procurorii ale caror candidaturi au ramas definitive isi pot sustine candidaturile in fata colectivelor de judecatori si procurori.

    SECTIUNEA a III-a
    Prelungirea termenului de depunere a candidaturilor

    Art. 11
    (1) In cazul in care un comitet electoral a primit mai putin de doua candidaturi valabile, pentru oricare sau pentru toate categoriile de judecatori si procurori ce urmeaza a fi reprezentate in Consiliul Superior al Magistraturii, Plenul Consiliului Superior al Magistraturii poate decide sa fixeze un nou termen de depunere a candidaturilor. Acest termen se va incheia in cea de-a 5-a zi de la data publicarii lui in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a III-a. Prelungirea vizeaza in mod expres acele categorii de instante sau parchete si circumscriptiile in care numarul candidatilor este mai mic de 2. Prelungirea termenului limita se publica de indata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a III-a, si pe pagina de Internet a Consiliului Superior al Magistraturii.
    (2) Comitetul electoral in cauza comunica hotararea luata de catre Consiliul Superior al Magistraturii, prin afisarea unei notificari corespunzatoare la instanta sau parchetul care se afla in situatia prevazuta la alin. (1). Comunicarea cuprinde numele judecatorului sau al procurorului din categoria de magistrati din circumscriptia respectiva, care a depus o candidatura valabila, sau informarea ca nici o candidatura valabila din cadrul categoriei respective nu a fost depusa pana la acel moment.
    (3) Daca, dupa scurgerea noului termen, se constata ca nu a fost depusa nici o candidatura valabila pentru una sau mai multe din cele 3 adunari generale pentru desemnarea candidatilor, comitetul electoral in cauza informeaza de indata Consiliul Superior al Magistraturii. Plenul Consiliului Superior al Magistraturii anuleaza procedura alegerii pentru instanta respectiva. Decizia se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a III-a, si pe pagina de Internet a Consiliului Superior al Magistraturii. Comitetul electoral in cauza comunica hotararea Consiliului Superior al Magistraturii prin afisarea unei notificari corespunzatoare la sediile instantelor sau ale parchetelor care se afla in aceasta situatie.

    SECTIUNEA a IV-a
    Lista candidatilor pentru alegerile primare

    Art. 12
    (1) Dupa implinirea termenului de depunere a candidaturilor, comitetele electorale de la curtile de apel si de la parchetele de pe langa aceste instante stabilesc cate o lista de candidati pentru fiecare dintre cele 3 categorii de instante si parchete din circumscriptiile lor. Lista contine, in ordine alfabetica, numele si prenumele fiecarui candidat, data nasterii, data la care a fost numit in functia de judecator sau de procuror, functia oficiala si instanta sau parchetul la care isi desfasoara activitatea.
    (2) Cu cel putin 10 zile lucratoare inainte de adunarile generale pentru selectia candidatilor, comitetele electorale de la cele 16 curti de apel si de la parchetele de pe langa acestea inainteaza listele candidatilor la respectivele categorii de instante si parchete, insotite de documentele prevazute la art. 8 alin. (4) din Legea nr. 317/2004. Acestea se afiseaza de indata, pana la inchiderea adunarilor generale pentru selectionarea candidatilor. In mod corespunzator, comitetele electorale vor afisa fiecare de indata lista candidatilor, insotita de documentele respective pentru adunarea generala de la propria lor instanta sau propriul loc parchet.
    (3) Cu cel putin 10 zile lucratoare inainte de data adunarilor generale pentru selectia candidatilor, comitetele electorale de la cele 16 curti de apel si de la parchetele de pe langa acestea transmit Consiliului Superior al Magistraturii candidaturile care intrunesc toate conditiile pentru a fi admise, impreuna cu o copie a documentelor depuse de catre candidati.
    (4) Prevederile alin. (1) - (3) se aplica in mod corespunzator pentru comitetele electorale de la Curtea Militara de Apel si Parchetul Militar de pe langa Curtea Militara de Apel.

    SECTIUNEA a V-a
    Lista candidatilor pentru alegerile membrilor Consiliului Superior al Magistraturii la Inalta Curte de Casatie si Justitie, Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si Parchetul National Anticoruptie

    Art. 13
    (1) Candidaturile pentru alegerile membrilor Consiliului Superior al Magistraturii la Inalta Curte de Casatie si Justitie, Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si Parchetul National Anticoruptie se depun in conformitate cu art. 9, 10, 11 si 12.
    (2) Listele distincte de candidati se intocmesc conform art. 22 si contin toate candidaturile valide pentru alegerea membrilor Consiliului Superior al Magistraturii in adunarea generala de la Inalta Curte de Casatie si Justitie si in adunarea generala comuna a Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si Parchetului National Anticoruptie.

    CAP. 4
    Procedura pentru desemnarea candidatilor

    SECTIUNEA I
    Adunarile generale pentru desemnarea candidatilor

    Art. 14
    (1) Presedintii comitetelor electorale de la curtile de apel si de la parchetele de pe langa curtile de apel convoaca fiecare, printr-un anunt public, adunarile generale pentru desemnarea candidatilor, cu cel putin doua saptamani inainte, pentru ziua si ora stabilite de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii in anuntul pentru alegeri.
    (2) In acelasi timp cu convocarea pentru adunarea generala pentru desemnarea candidatilor, presedintii comitetelor electorale ii invita pe votanti la o intalnire cu candidatii, care va avea loc inainte de adunarea generala. Judecatorii sau procurorii prezenti au posibilitatea de a pune intrebari candidatilor cu privire la candidatura acestora. Comitetul electoral stabileste durata intalnirilor, luand in considerare numarul de candidati inscrisi.
    (3) Judecatorii de la fiecare curte de apel, judecatorii de la toate tribunalele si tribunalele specializate din circumscriptia fiecarei curti de apel si judecatorii de la toate judecatoriile din circumscriptia fiecarei curti de apel desemneaza in cele 3 adunari generale, prin vot secret, direct si personal, cate un candidat pentru functia de membru al Consiliului Superior al Magistraturii.
    (4) Procurorii de la fiecare parchet de pe langa curtile de apel, procurorii de la toate parchetele de pe langa tribunale si tribunale specializate din circumscriptia fiecarei curti de apel si procurorii de la parchetele de pe langa judecatoriile din circumscriptia fiecarei curti de apel desemneaza in cele 3 adunari generale, prin vot secret, direct si personal, cate un candidat pentru functia de membru al Consiliului Superior al Magistraturii.
    (5) Judecatorii de la Curtea Militara de Apel desemneaza in adunarea lor generala, prin vot secret, direct si personal, un candidat pentru functia de membru al Consiliului Superior al Magistraturii, care sa fie inclus pe lista cuprinzand cei 16 candidati de la curtile de apel.
    (6) Judecatorii de la Tribunalul Militar Teritorial desemneaza in adunarea lor generala, prin vot secret, direct si personal, un candidat pentru functia de membru al Consiliului Superior al Magistraturii, care sa fie inclus pe lista cuprinzand cei 16 candidati de la tribunale.
    (7) Procurorii de la Parchetul Militar de pe langa Curtea Militara de Apel desemneaza in adunarea lor generala, prin vot secret, direct si personal, un candidat pentru functia de membru al Consiliului Superior al Magistraturii, care sa fie inclus pe lista cuprinzand cei 16 candidati de la parchetele de pe langa curtile de apel.
    (8) Procurorii de la Parchetul Militar de pe langa Tribunalul Militar Teritorial desemneaza in adunarea lor generala, prin vot secret, direct si personal, un candidat pentru functia de membru al Consiliului Superior al Magistraturii, care sa fie inclus pe lista cuprinzand cei 16 candidati de la parchetele de pe langa tribunale.
    (9) Judecatorii de la judecatorii si de la tribunalele militare desemneaza in cele 16 adunari generale, prin vot secret, direct si personal, catre un candidat pentru functia de membru al Consiliului Superior al Magistraturii, care sa fie inclus pe lista cuprinzand cei 16 candidati de la judecatorii si tribunalele militare.
    (10) Procurorii de la parchetele de pe langa judecatorii si de la parchetele de pe langa tribunalele militare desemneaza in cele 16 adunari generale, prin vot secret, direct si personal, un candidat pentru functia de membru al Consiliului Superior al Magistraturii, care sa fie inclus pe lista cuprinzand cei 16 candidati de la parchetele de pe langa judecatorii si de pe langa tribunalele militare.

    SECTIUNEA a II-a
    Buletinele de vot pentru selectia candidatilor

    Art. 15
    (1) Comitetele electorale ale curtilor de apel si ale parchetelor de pe langa acestea organizeaza tiparirea buletinelor de vot pentru desemnarea candidatilor in cadrul celor 3 adunari generale din circumscriptia lor. Numarul buletinelor de vot ce urmeaza a fi tiparite pentru diferitele adunari generale este egal cu numarul judecatorilor si al procurorilor cu drept de vot in adunarile generale respective si un numar suplimentar de 10% pentru fiecare adunare generala. Comitetele electorale furnizeaza, de asemenea, si un numar egal de plicuri identice de vot.
    (2) Candidatii vor fi inscrisi pe buletinul de vot in ordinea alfabetica a numelor de familie. In afara de numele de familie se inscriu si prenumele, data nasterii, data la care au fost numiti in functia de judecator sau de procuror, functia oficiala si instanta ori parchetul la care isi desfasoara activitatea, conform formularului prevazut in anexa nr. 2 la prezentul regulament. In cazul candidatilor cu nume de familie identice, acestia sunt inscrisi in ordinea alfabetica a prenumelor lor. Daca si prenumele sunt identice, se va tine cont de vechimea mai mare in functia de judecator sau de procuror.
    (3) Buletinele de vot pentru adunarile generale ale judecatorilor de la curtile de apel sunt albe, buletinele de vot pentru adunarile generale ale judecatorilor de la tribunale sunt galbene, buletinele de vot pentru adunarile generale ale judecatorilor de la judecatorii sunt albastre. Aceleasi culori sunt valabile, in mod corespunzator, pentru buletinele de vot pentru adunarile generale ale procurorilor de la parchetele de pe langa aceste instante.
    (4) Buletinele de vot pentru desemnarea candidatilor vor avea inscrisa urmatoarea nota: "In procedura de desemnare a candidatilor fiecare votant poate vota numai o singura data."
    (5) Comitetele electorale transmit Consiliului Superior al Magistraturii cate o copie a buletinului de vot pentru fiecare dintre cele 3 adunari generale din respectivele circumscriptii.

    SECTIUNEA a III-a
    Cvorumul necesar pentru constituirea adunarii generale

    Art. 16
    (1) In procedura de desemnare a candidatilor, adunarile generale sunt legal constituite in prezenta a cel putin doua treimi din numarul judecatorilor, respectiv al procurorilor, inregistrati pe listele electorale.
    (2) Adunarea generala este deschisa de presedintele comitetului electoral responsabil de convocarea adunarilor generale pentru desemnarea candidatilor ori de judecatorul sau procurorul desemnat de catre presedintele comitetului electoral. Dupa deschiderea adunarii generale, presedintele comitetului electoral, respectiv judecatorul sau procurorul care ii tine locul, stabileste care dintre judecatorii sau procurorii prezenti si care nu si-au depus candidatura pentru functia de membru al Consiliului Superior al Magistraturii are cea mai mare vechime in functia de judecator sau de procuror. Judecatorul sau procurorul in cauza preia conducerea de la presedintele comitetului electoral si prezideaza adunarea.
    (3) Presedintele adunarii generale indeplineste, in principal, urmatoarele atributii:
    a) asigura numararea voturilor;
    b) intocmeste procesul-verbal cu privire la desfasurarea alegerilor si rezultatele votului si il transmite Consiliului Superior al Magistraturii;
    c) comunica numele judecatorilor sau ale procurorilor desemnati pentru a candida la functia de membru al Consiliului Superior al Magistraturii ori, dupa caz, alcatuieste si transmite Consiliului Superior al Magistraturii lista cuprinzand candidatii inscrisi in ordinea descrescatoare a voturilor obtinute in adunarile generale.
    (4) La inceperea lucrarilor adunarii generale, presedintele supune aprobarii adunarii generale desemnarea a 2 judecatori sau procurori dintre judecatorii sau procurorii prezenti care nu si-au depus candidatura, care il vor ajuta la indeplinirea atributiilor ce i-au fost incredintate.
    (5) Dupa alegerea celor 2 judecatori sau procurori, presedintele verifica mai intai daca adunarea generala este legal constituita. In acest scop striga in ordine alfabetica numele judecatorilor sau ale procurorilor care se afla pe lista electorala si stabileste daca persoanele inscrise pe lista sunt prezente in adunarea generala. Daca este realizata prezenta a cel putin doua treimi din numarul judecatorilor sau al procurorilor inscrisi pe lista, presedintele declara ca adunarea generala este legal constituita si ca votarea poate avea loc.
    (6) In cazul in care nu se intrunesc cele doua treimi din numarul judecatorilor sau al procurorilor inregistrati pe liste, presedintele declara ca adunarea generala nu este legal constituita. In aceeasi zi presedintele convoaca adunarea generala pentru o data ulterioara, fixata intre a 3-a si a 5-a zi lucratoare a saptamanii, si declara ca la acea data se va vota, indiferent de prezenta celor inscrisi pe lista electorala.
    (7) Imediat dupa incheierea adunarii generale in care nu s-a putut vota, comitetul electoral in cauza publica un anunt cu privire la data si locul pentru continuarea adunarii generale, care se afiseaza la sediile instantelor, respectiv ale parchetelor vizate.

    SECTIUNEA a IV-a
    Votarea

    Art. 17
    (1) In procedura de desemnare a candidatilor, fiecare judecator sau procuror are dreptul de a vota pentru un candidat din categoria de instante ori parchete la nivelul carora judecatorul sau procurorul isi desfasoara activitatea.
    (2) Numai judecatorii si procurorii inscrisi in lista electorala au drept de vot.
    (3) Buletinele de vot si plicurile se inmaneaza de catre presedintele adunarii generale sau, la cererea sa, de catre judecatorii sau procurorii care il ajuta, dupa ce se verifica daca votantul este inscris pe lista electorala. Participarea votantului la alegeri se va mentiona in coloana corespunzatoare a listei electorale.
    (4) Dreptul de vot se exercita prin inscrierea semnului "X" in cercul aflat langa numele unui candidat si prin introducerea in urna a plicului cu buletinul de vot.
    (5) Daca un votant a facut o greseala in completarea buletinului de vot sau a invalidat din greseala buletinul de vot sau plicul, acesta poate solicita un nou buletin, respectiv plic, in schimbul celui deteriorat, atat timp cat buletinul nu a fost introdus in urna. In acest caz presedintele adunarii generale anuleaza imediat, in prezenta votantului, buletinul de vot inapoiat. Incidentul se mentioneaza in procesul-verbal al adunarii generale.
    (6) Un votant care, din cauza unei afectiuni fizice, este impiedicat sa isi exprime personal votul poate desemna o persoana pentru a-l ajuta la exprimarea votului. Votantul in cauza il informeaza pe presedintele adunarii generale despre aceasta. Presedintele adunarii generale si judecatorii sau, dupa caz, procurorii desemnati sa il ajute pe acesta nu pot fi desemnati ca asistenti pentru exprimarea votului.
    (7) Presedintele adunarii generale ia toate masurile necesare pentru a asigura confidentialitatea completarii buletinului de vot si a introducerii acestuia in plic, in incaperea unde se desfasoara adunarea generala. Inainte de a incepe votarea, presedintele adunarii generale se asigura de faptul ca urna este goala. In urma acestei verificari, presedintele sigileaza urna. Urna trebuie realizata in asa fel incat plicurile sa nu poata fi scoase inainte ca aceasta sa fie deschisa dupa terminarea votarii.
    (8) In timpul desfasurarii adunarii generale, presedintele si cel putin unul dintre cei 2 judecatori sau procurori desemnati sa il asiste trebuie sa fie prezenti in permanenta.
    (9) In cazul in care, din diverse motive, lucrarile adunarii generale sunt intrerupte sau daca, din anumite motive, nu sunt posibile numararea voturilor si stabilirea rezultatului votului imediat dupa ce presedintele declara votarea incheiata, presedintele inchide si sigileaza urna pana la momentul reluarii votarii sau a numararii voturilor, astfel incat sa nu poata fi introduse sau scoase buletinele de vot fara a se distruge sigiliul. La redeschiderea procesului de votare sau inainte de scoaterea plicurilor pentru numararea voturilor, presedintele verifica daca sigiliul este intact.
    (10) Dupa incheierea perioadei stabilite pentru exprimarea votului, presedintele declara ca numai judecatorii sau, dupa caz, procurorii prezenti in incaperea unde are loc adunarea generala si care inca nu si-au exprimat votul pana la acel moment pot vota.
    (11) Buletinele de vot nefolosite vor fi anulate de catre presedinte, inainte de deschiderea urnelor, in prezenta cel putin a unuia dintre cei 2 judecatori sau procurori din comisie.

    SECTIUNEA a V-a
    Stabilirea rezultatului alegerilor pentru desemnarea candidatilor

    Art. 18
    (1) Dupa incheierea procedurii de vot, presedintele, cu ajutorul celor 2 judecatori sau procurori desemnati in acest scop, procedeaza la deschiderea urnei si numara public voturile.
    (2) Presedintele si judecatorii sau procurorii care il ajuta compara numarul buletinelor de vot introduse in plic cu numarul persoanelor care au votat conform notarilor din listele electorale si verifica valabilitatea buletinelor de vot.
    (3) Votul nu este valabil exprimat in urmatoarele cazuri:
    a) buletinul de vot a fost introdus in urna fara sa fi fost in prealabil introdus in plicul de vot;
    b) buletinul de vot nu a fost inmanat de catre presedintele adunarii generale sau de catre un judecator ori un procuror desemnat de acesta;
    c) vointa votantului nu reiese clar din buletinul de vot;
    d) buletinul de vot contine un semn distinctiv, o adaugare, o conditionare sau o rezerva.
    (4) In cazul in care presedintele sau unul dintre judecatorii ori procurorii care il ajuta pune la indoiala valabilitatea unui vot, acestia hotarasc de indata, cu majoritate, daca votul poate fi considerat valabil. Respectivele buletine de vot vor fi numerotate consecutiv si pastrate separat de celelalte buletine de vot.
    (5) Voturile valabil exprimate pe care le primeste fiecare candidat vor fi adunate.
    (6) La finalizarea numararii voturilor, presedintele pronunta public rezultatul alegerilor si apoi declara adunarea generala inchisa.

    SECTIUNEA a VI-a
    Procesele-verbale ale alegerilor pentru desemnarea candidatilor

    Art. 19
    (1) Presedintele intocmeste procesul-verbal al adunarii generale. Procesul-verbal se semneaza de catre presedinte si de cei 2 judecatori sau procurori care il ajuta.
    (2) Procesul-verbal contine urmatoarele mentiuni:
    a) rezultatul strigarii listei pentru verificarea prezentei de cel putin doua treimi din numarul judecatorilor sau al procurorilor inscrisi in lista electorala respectiva;
    b) data si locul anuntate pentru o noua intrunire a adunarii generale, in cazul in care rata de participare de doua treimi nu a fost realizata la deschiderea adunarii generale;
    c) numarul buletinelor de vot si/sau de plicuri pentru buletinele de vot anulate si inlocuite conform art. 17 alin. (5) si motivele care au condus la inlocuire;
    d) numarul total de voturi exprimate;
    e) numarul total de voturi nule;
    f) motivele pentru luarea oricarei hotarari conform art. 18 alin. (4), privitoare la valabilitatea sau nulitatea unui vot;
    g) numarul total de voturi valabile obtinute de fiecare candidat;
    h) o lista cuprinzand numele tuturor candidatilor, in ordinea descrescatoare a numarului de voturi obtinute in adunarea generala;
    i) numarul de buletine de vot nefolosite si anulate.
    (3) Orice incident aparut in cursul adunarii generale trebuie mentionat in procesul-verbal.
    (4) In cazul in care nici unul dintre candidati nu obtine votul majoritatii celor prezenti in adunarea generala, se organizeaza al doilea tur de scrutin, in aceeasi zi, la care participa candidatii clasati pe primele doua locuri.
    (5) Dispozitiile art. 16 - 18 se aplica in mod corespunzator.
    (6) Este declarat ales candidatul care a obtinut cel mai mare numar de voturi.
    (7) In cel mult o zi lucratoare de la data tinerii alegerilor, presedintele fiecarei adunari generale transmite Consiliului Superior al Magistraturii un duplicat al procesului-verbal al adunarii generale pe care a prezidat-o.

    SECTIUNEA a VII-a
    Verificarea legalitatii procedurilor de desemnare a candidatilor

    Art. 20
    (1) Consiliul Superior al Magistraturii verifica legalitatea procedurilor de desemnare a candidatilor, din oficiu ori la sesizarea oricarui judecator sau procuror.
    (2) In termen de 15 zile de la data alegerilor, judecatorii si procurorii pot depune la Consiliul Superior al Magistraturii contestatii cu privire la legalitatea procedurilor de desemnare a candidatilor.
    (3) Contestatiile se solutioneaza de catre Plenul Consiliului Superior al Magistraturii in termen de 5 zile de la data sesizarii. Solutia motivata se comunica persoanei care a formulat contestatia.

    SECTIUNEA a VIII-a
    Masuri in cazul incalcarii procedurilor de desemnare a candidatilor

    Art. 21
    (1) In cazul in care se constata incalcari ale legii in procedurile de desemnare a candidatilor, Consiliul Superior al Magistraturii dispune masurile necesare pentru inlaturarea acestora.
    (2) Consiliul Superior al Magistraturii dispune repetarea procedurilor de desemnare a candidatilor numai la acele instante si parchete la care incalcarea legii a avut drept consecinta influentarea rezultatelor alegerilor.
    (3) In cazul in care se hotaraste repetarea alegerilor sau a unei parti a acestora, Plenul Consiliului Superior al Magistraturii stabileste si data pentru noile alegeri.
    (4) Hotararile Plenului Consiliului Superior al Magistraturii luate conform alin. (1) - (3) se publica de indata pe pagina de Internet a Consiliului Superior al Magistraturii si in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a III-a.
    (5) Prevederile prezentului regulament se aplica in mod corespunzator in cazul in care Plenul Consiliului Superior al Magistraturii organizeaza noi alegeri pentru desemnarea candidatilor, repetarea unei parti din procedurile de desemnare a candidatilor sau organizeaza al doilea tur de scrutin pentru desemnarea candidatilor. In cazul in care noua procedura de desemnare a candidatilor se limiteaza la anumite instante, parchete sau adunari generale comune, prevederile privind afisarea documentelor la instante si parchete se aplica numai instantelor si parchetelor in cauza.

    SECTIUNEA a IX-a
    Listele candidatilor

    Art. 22
    (1) In urma primirii proceselor-verbale de la adunarile generale, Comitetul electoral permanent al Consiliului Superior al Magistraturii, conform art. 11 din Legea nr. 317/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, intocmeste listele cu judecatorii si procurorii desemnati pentru a candida la functia de membru al Consiliului Superior al Magistraturii, pe diferite categorii de instante si parchete.
    (2) Proiectele listelor prevazute la alin. (1) se verifica si se valideaza de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii.
    (3) In cel mult o zi lucratoare de la data adoptarii de catre Plen, listele de candidati se publica pe pagina de Internet a Consiliului Superior al Magistraturii.
    (4) Listele se transmit instantelor si parchetelor, astfel incat sa fie primite cu cel putin 20 de zile inainte de data stabilita pentru adunarile generale pentru alegeri, dupa cum urmeaza:
    a) lista cuprinzand cei 16 candidati de la curtile de apel se transmite acestor instante;
    b) lista cuprinzand cei 16 candidati de la parchetele de pe langa curtile de apel se transmite acestor parchete;
    c) lista cuprinzand cei 16 candidati de la tribunale, tribunalele specializate si Tribunalul Militar Teritorial se transmite acestor instante;
    d) lista cuprinzand cei 16 candidati de la parchetele de pe langa tribunale, tribunalele specializate si Tribunalul Militar Teritorial se transmite acestor parchete;
    e) lista cuprinzand cei 16 candidati de la judecatorii si tribunalele militare se transmite tuturor judecatoriilor si tribunalelor militare;
    f) lista cuprinzand cei 16 candidati de la parchetele de pe langa judecatorii si tribunalele militare se transmite acestor parchete.
    (5) In scopul asigurarii respectarii termenului limita prevazut la alin. (4), listele se transmit prin fax. Comitetul electoral permanent al Consiliului Superior al Magistraturii poate transmite listele pentru categoriile de instante si parchete din circumscriptia curtii de apel, prin intermediul comitetelor electorale de la curtile de apel si de la parchetele de pe langa curtile de apel, dandu-le acestora sarcina de a transmite de indata aceste liste instantelor si instantelor specializate, respectiv parchetelor aflate in circumscriptia lor.
    (6) Listele candidatilor se transmit insotite de documentele prevazute la art. 8 alin. (4) din Legea nr. 317/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, si de buletinele de vot.
    (7) Transmiterea listelor si documentelor poate fi facuta si prin intermediul Internetului, acolo unde acest lucru este posibil.
    (8) Indata dupa primire, listele si documentele prevazute la alin. (6) se afiseaza la sediile instantelor si ale parchetelor.

    CAP. 5
    Procedura pentru alegerea membrilor Consiliului Superior al Magistraturii

    SECTIUNEA I
    Buletinele de vot pentru adunarile generale

    Art. 23
    (1) In conformitate cu lista de candidati intocmita, Comitetul electoral permanent al Consiliului Superior al Magistraturii asigura tiparirea a 8 buletine de vot distincte pentru alegerea urmatoarelor persoane:
    a) 2 judecatori de la Inalta Curte de Casatie si Justitie;
    b) 3 judecatori de la curtile de apel;
    c) 2 judecatori de la tribunale;
    d) 2 judecatori de la judecatorii;
    e) un procuror de la Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie sau de la Parchetul National Anticoruptie;
    f) un procuror de la parchetele de pe langa curtile de apel;
    g) 2 procurori de la parchetele de pe langa tribunale;
    h) un procuror de la parchetele de pe langa judecatorii.
    (2) Buletinele de vot pentru adunarile generale de la instante sunt albe, iar buletinele de vot pentru adunarile generale de la parchete sunt galbene.
    (3) Candidatii sunt inscrisi pe buletinele de vot in ordinea alfabetica a numelor de familie. In afara de numele de familie se inscriu si prenumele, data nasterii, data numirii in functia de judecator sau de procuror, functia oficiala si instanta de judecata sau parchetul la care functioneaza, conform formularului prevazut in anexa nr. 3 la prezentul regulament. In cazul candidatilor cu nume de familie identice, acestia sunt inscrisi in ordinea alfabetica a prenumelor lor. Daca si prenumele sunt identice, se va tine cont de vechimea mai mare in functia de judecator sau de procuror.
    (4) Pe fiecare categorie de buletin de vot se mentioneaza numarul candidatilor de pe lista care urmeaza sa fie alesi.
    (5) Consiliul Superior al Magistraturii trimite fiecarei instante si fiecarui parchet, in timp util, un numar de buletine de vot stampilate, egal cu numarul judecatorilor din cadrul instantei sau al procurorilor din cadrul parchetului, inscrisi in lista electorala, cu un plus de 10% .

    SECTIUNEA a II-a
    Adunarile generale pentru alegerea judecatorilor si procurorilor membri ai Consiliului Superior al Magistraturii

    Art. 24
    (1) Presedintii comitetelor electorale locale convoaca fiecare, cu cel putin doua saptamani inainte, adunarea generala a judecatorilor, respectiv a procurorilor, pentru data si ora stabilite de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii in anuntul pentru alegeri. Presedintii comitetelor electorale de la tribunale si Tribunalul Militar Teritorial convoaca, de asemenea, adunarea generala a judecatorilor de la judecatoriile din circumscriptia lor, respectiv de la tribunalele militare. Presedintii comitetelor electorale de la parchetele de pe langa tribunale si Tribunalul Militar Teritorial vor convoca, de asemenea, adunarea generala a procurorilor de la parchetele de pe langa judecatoriile din circumscriptia lor, respectiv de pe langa tribunalele militare.
    (2) In procedura de alegere a membrilor Consiliului Superior al Magistraturii, adunarile generale sunt legal constituite in prezenta a cel putin doua treimi din numarul judecatorilor, respectiv al procurorilor, inregistrati pe listele electorale.
    (3) Adunarea generala se declara deschisa de catre presedintele comitetului electoral de la respectiva instanta sau de la respectivul parchet.
    (4) Dupa deschiderea adunarii generale, presedintele comitetului electoral il stabileste, dintre judecatorii sau procurorii prezenti si care nu si-au depus candidatura pentru functia de membru in Consiliul Superior al Magistraturii, pe judecatorul sau pe procurorul cu cea mai mare vechime in magistratura. Judecatorul sau procurorul respectiv preia apoi conducerea de la presedintele comitetului electoral si prezideaza adunarea generala.
    (5) Presedintele adunarii generale indeplineste, in principal, urmatoarele atributii:
    a) asigura numararea voturilor;
    b) intocmeste procesul-verbal cu privire la desfasurarea alegerilor si rezultatele votului si il transmite Consiliului Superior al Magistraturii.
    c) comunica numele judecatorilor sau ale procurorilor desemnati pentru a candida la functia de membru al Consiliului Superior al Magistraturii ori, dupa caz, alcatuieste si transmite Consiliului Superior al Magistraturii lista cuprinzand candidatii inscrisi in ordinea descrescatoare a voturilor obtinute in adunarile generale.
    (6) La inceperea lucrarilor adunarii generale presedintele desemneaza 2 judecatori sau procurori, dintre judecatorii sau procurorii prezenti care nu si-au depus candidatura, pentru a-l ajuta la indeplinirea atributiilor ce i-au fost incredintate.
    (7) Dupa desemnarea judecatorilor sau a procurorilor care il vor ajuta, presedintele verifica mai intai daca adunarea generala este legal constituita. In acest scop striga in ordine alfabetica numele judecatorilor si ale procurorilor care se afla pe lista electorala si stabileste daca persoanele inscrise pe lista sunt prezente in adunarea generala. Presedintele ii marcheaza in coloana corespunzatoare a listei electorale pe judecatorii sau pe procurorii prezenti. Daca este realizata prezenta a cel putin doua treimi din numarul judecatorilor sau al procurorilor inscrisi pe lista, presedintele declara ca adunarea generala este legal constituita si ca votarea poate avea loc.
    (8) In cazul in care nu se intrunesc cele doua treimi din numarul judecatorilor sau al procurorilor inregistrati pe liste, presedintele declara ca adunarea generala nu este legal constituita. In aceeasi zi, presedintele convoaca adunarea generala pentru o data ulterioara, fixata intre a 3-a si a 5-a zi lucratoare, si declara ca la acea data se va vota, indiferent de numarul celor prezenti.
    (9) Imediat dupa incheierea adunarii generale in care nu s-a putut vota, comitetul electoral in cauza intocmeste un anunt scris cu privire la data si locul pentru noua adunare generala, care se afiseaza la sediile instantelor, respectiv ale parchetelor vizate.

    SECTIUNEA a III-a
    Votarea

    Art. 25
    (1) Fiecare judecator sau procuror are dreptul de a vota un numar de candidati egal cu numarul membrilor Consiliului Superior al Magistraturii, care reprezinta categoria de instante sau parchete la care functioneaza judecatorul ori procurorul, dupa cum urmeaza:
    a) judecatorii de la Inalta Curte de Casatie si Justitie aleg ca membri ai Consiliului Superior al Magistraturii, in adunarea lor generala, 2 judecatori de la aceasta instanta;
    b) procurorii de la Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si cei de la Parchetul National Anticoruptie aleg ca membru al Consiliului Superior al Magistraturii, in adunarea lor generala comuna, un procuror de la Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie sau de la Parchetul National Anticoruptie;
    c) judecatorii de la curtile de apel aleg ca membri ai Consiliului Superior al Magistraturii, in adunarile lor generale, 3 judecatori de la aceste instante;
    d) procurorii de la parchetele de pe langa curtile de apel aleg ca membru al Consiliului Superior al Magistraturii, in adunarile lor generale, un procuror de la aceste parchete;
    e) judecatorii de la tribunale si Tribunalul Militar Teritorial aleg ca membri ai Consiliului Superior al Magistraturii, in adunarile lor generale, 2 judecatori de la aceste instante;
    f) procurorii de la parchetele de pe langa tribunale si Tribunalul Militar Teritorial aleg ca membri ai Consiliului Superior al Magistraturii, in adunarile lor generale, 2 procurori de la aceste parchete;
    g) judecatorii de la judecatorii si tribunale militare aleg ca membri ai Consiliului Superior al Magistraturii, in adunarile lor generale, 2 judecatori de la judecatorii si tribunale militare;
    h) procurorii de la parchetele de pe langa judecatorii si tribunale militare aleg ca membru al Consiliului Superior al Magistraturii, in adunarile lor generale, un procuror de la parchetele de pe langa judecatorii si tribunale militare.
    (2) Au drept de vot numai judecatorii si procurorii inscrisi in lista electorala.
    (3) Buletinele de vot si plicurile se inmaneaza de catre presedintele adunarii generale sau, la cererea sa, de catre judecatorii ori procurorii care il ajuta, dupa ce se verifica daca votantul este inregistrat in lista electorala. Participarea votantului la alegeri se va mentiona in coloana corespunzatoare a listei electorale.
    (4) Dreptul de vot se exercita prin inscrierea semnului "X" in cercul aflat langa numele candidatului sau, dupa caz, ale candidatilor si introducerea plicului cu buletinul de vot in urna.
    (5) Daca un votant a facut o greseala in completarea buletinului de vot sau a invalidat din greseala buletinul de vot ori plicul, acesta poate solicita un nou buletin, respectiv plic, in schimbul celui deteriorat, atat timp cat buletinul nu a fost introdus in urna. In acest caz, presedintele adunarii generale anuleaza imediat, in prezenta votantului, buletinul de vot si plicul ce au fost inapoiate. Incidentul se mentioneaza in procesul-verbal al adunarii generale.
    (6) Un votant care, din cauza unei afectiuni fizice, este impiedicat sa isi exprime personal votul poate desemna o persoana pentru a-l ajuta la exprimarea votului. Votantul in cauza il informeaza pe presedintele adunarii generale despre aceasta. Presedintele adunarii generale si judecatorii sau, dupa caz, procurorii desemnati sa il ajute pe acesta nu pot fi desemnati ca asistenti pentru exprimarea votului.
    (7) Presedintele adunarii generale ia toate masurile necesare pentru a asigura confidentialitatea completarii buletinului de vot si a introducerii acestuia in plic, in incaperea unde se desfasoara adunarea generala. Inainte de a incepe votarea, presedintele adunarii generale se asigura de faptul ca urna este goala. In urma acestei verificari, presedintele sigileaza urna. Urna trebuie realizata in asa fel incat plicurile sa nu poata fi scoase inainte ca urna sa fie deschisa dupa terminarea votarii.
    (8) In timpul desfasurarii adunarii generale, presedintele si cel putin unul dintre cei 2 judecatori sau procurori desemnati sa il ajute pe acesta trebuie sa fie prezenti in permanenta.
    (9) In cazul in care, din diverse motive, lucrarile adunarii generale se intrerup sau sunt imposibile numararea voturilor si stabilirea rezultatului votului imediat dupa ce presedintele declara votarea incheiata, presedintele inchide si sigileaza urna pana la momentul respectiv, astfel incat sa fie imposibila introducerea sau scoaterea buletinelor de vot fara a se distruge sigiliul. La redeschiderea procedurii de votare sau inainte de scoaterea plicurilor pentru numararea voturilor, presedintele verifica daca sigiliul este intact.
    (10) Dupa scurgerea perioadei stabilite pentru exprimarea votului, presedintele declara ca numai judecatorii sau procurorii prezenti in incaperea unde are loc adunarea generala si care inca nu si-au exprimat votul pot vota. Presedintele declara incheiata procedura de vot.

    SECTIUNEA a IV-a
    Stabilirea rezultatului alegerilor

    Art. 26
    (1) Imediat dupa declararea procedurii de vot ca fiind incheiata, presedintele, cu ajutorul celor 2 judecatori sau procurori desemnati in acest scop, dupa deschiderea urnei, numara public voturile.
    (2) Presedintele si judecatorii sau procurorii care il asista compara numarul buletinelor de vot introduse in plic cu numarul persoanelor care au votat, conform marcarilor din listele electorale, si verifica valabilitatea buletinelor de vot.
    (3) Votul nu este valabil exprimat in urmatoarele cazuri:
    a) buletinul de vot a fost introdus in urma fara sa fi fost in prealabil introdus in plicul de vot;
    b) buletinul de vot nu a fost inmanat de catre presedintele adunarii generale sau de catre judecatorul ori procurorul desemnat de acesta;
    c) vointa votantului nu reiese clar din buletinul de vot;
    d) buletinul de vot contine un semn distinctiv, o adaugare, o conditionare sau o rezerva;
    e) au fost votate mai multe persoane decat numarul permis conform art. 25 alin. (1);
    f) au fost votate mai putine persoane decat cele prevazute la art. 25 alin. (1).
    (4) In cazul in care presedintele sau unul dintre judecatorii ori procurorii care il ajuta pune la indoiala valabilitatea unui vot, acestia hotarasc de indata, cu majoritate, daca votul se considera valabil sau nul. Respectivele buletine de vot vor fi numerotate consecutiv si pastrate separat de celelalte buletine de vot.
    (5) Voturile valabil exprimate pe care le primeste fiecare candidat se aduna.
    (6) La finalizarea numararii voturilor, presedintele pronunta public rezultatul alegerilor si apoi declara inchisa adunarea generala.

    SECTIUNEA a V-a
    Procesele-verbale ale alegerilor

    Art. 27
    (1) Presedintele intocmeste procesul-verbal al adunarii generale. Procesul-verbal se semneaza de catre presedinte si de catre cei 2 judecatori sau procurori desemnati sa il ajute.
    (2) Procesul-verbal contine urmatoarele mentiuni:
    a) rezultatul strigarii listei pentru verificarea prezentei a cel putin doua treimi din numarul judecatorilor sau al procurorilor inscrisi pe lista electorala respectiva;
    b) data si locul anuntate pentru o noua intrunire a adunarii generale, in cazul in care rata de participare de doua treimi nu a fost realizata la deschiderea adunarii generale;
    c) numarul buletinelor de vot si/sau de plicuri anulate si inlocuite conform art. 25 alin. (5) si motivele care au condus la inlocuire;
    d) numarul total de voturi exprimate;
    e) numarul total de voturi nule;
    f) motivele pentru luarea oricarei hotarari, conform art. 26 alin. (4), privitoare la valabilitatea sau nulitatea unui vot;
    g) numarul total de voturi valabile obtinute de fiecare candidat;
    h) lista cuprinzand numele tuturor candidatilor, in ordinea descrescatoare a numarului de voturi obtinute in adunarea generala;
    i) numarul de buletine de vot nefolosite si anulate.
    (3) Orice incident aparut in cursul adunarii generale trebuie mentionat in procesul-verbal.
    (4) In cel mult o zi lucratoare de la data tinerii alegerilor, presedintele fiecarei adunari generale transmite Consiliului Superior al Magistraturii un duplicat al procesului-verbal al adunarii generale pe care a prezidat-o.

    SECTIUNEA a VI-a
    Verificarea legalitatii procedurilor de alegere

    Art. 28
    (1) Consiliul Superior al Magistraturii verifica legalitatea procedurilor de alegere, din oficiu sau la sesizarea oricarui judecator sau procuror.
    (2) In termen de 15 zile de la data alegerilor, judecatorii si procurorii pot depune la Consiliul Superior al Magistraturii contestatii cu privire la legalitatea procedurilor de alegere.
    (3) Contestatiile se solutioneaza de catre Plenul Consiliului Superior al Magistraturii in termen de 5 zile de la data sesizarii. Solutia motivata se comunica persoanei care a formulat contestatia.

    SECTIUNEA a VII-a
    Masuri in cazul incalcarii procedurilor de alegere

    Art. 29
    (1) In cazul in care se constata incalcari ale legii in procedurile de alegere, Consiliul Superior al Magistraturii dispune masurile necesare pentru inlaturarea acestora.
    (2) Consiliul Superior al Magistraturii dispune repetarea alegerilor numai la acele instante si parchete la care incalcarea legii a avut drept consecinta influentarea rezultatelor alegerilor.
    (3) In cazul in care se hotaraste repetarea alegerilor sau a unei parti din procedurile de alegere, Plenul Consiliului Superior al Magistraturii stabileste si data pentru noile alegeri.
    (4) Hotararile Plenului luate conform alin. (1) - (3) se publica de indata pe pagina de Internet a Consiliului Superior al Magistraturii si in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a III-a.
    (5) Prevederile prezentului regulament se aplica in mod corespunzator si in cazurile prevazute la alin. (2) si (3), daca Plenul Consiliului Superior al Magistraturii organizeaza noi alegeri.

    SECTIUNEA a VIII-a
    Lista judecatorilor si a procurorilor alesi

    Art. 30
    (1) Dupa primirea proceselor-verbale ale adunarilor generale pentru alegerea judecatorilor si a procurorilor membri ai Consiliului Superior al Magistraturii, Plenul Consiliului Superior al Magistraturii intocmeste o lista separata, pentru fiecare dintre categoriile de instante si parchete, indicand in ordine descrescatoare numarul de voturi obtinute de fiecare candidat in adunarile generale.
    (2) In conformitate cu rezultatele alegerilor, Plenul Consiliului Superior al Magistraturii va declara alesi:
    a) 2 judecatori de la Inalta Curte de Casatie si Justitie, care au obtinut majoritatea voturilor in adunarea generala a Inaltei Curti de Casatie si Justitie;
    b) un procuror de la Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie sau de la Parchetul National Anticoruptie, care a obtinut majoritatea numarului de voturi in adunarea generala comuna;
    c) 3 judecatori de la curtile de apel si Curtea Militara de Apel, care au obtinut cel mai mare numar de voturi in adunarile generale ale judecatorilor de la aceste instante;
    d) 2 judecatori de la tribunale, tribunale specializate si Tribunalul Militar Teritorial, care au obtinut cel mai mare numar de voturi in adunarile generale ale acestor instante;
    e) 2 judecatori de la judecatorii si tribunale militare, care au obtinut cel mai mare numar de voturi in adunarile generale ale judecatorilor de la aceste instante;
    f) un procuror de la parchetele de pe langa curtile de apel si de la Parchetul Militar de pe langa Curtea Militara de Apel, care a obtinut cel mai mare numar de voturi in adunarile generale ale acestor parchete;
    g) 2 procurori de la parchetele de pe langa tribunale, tribunale specializate si Tribunalul Militar Teritorial, care au obtinut cel mai mare numar de voturi in adunarile generale ale acestor parchete;
    h) un procuror de la parchetele de pe langa judecatorii si de pe langa tribunalele militare, care a obtinut cel mai mare numar de voturi in adunarile generale ale acestor parchete.

    SECTIUNEA a IX-a
    Transmiterea listei cu judecatorii si procurorii alesi la Biroul permanent al Senatului

    Art. 31
    (1) Dupa stabilirea rezultatelor alegerilor, Plenul Consiliului Superior al Magistraturii transmite Biroului permanent al Senatului lista judecatorilor si procurorilor alesi.
    (2) Inainte de transmiterea listei catre Biroul permanent al Senatului, Consiliul National pentru Studierea Arhivelor Securitatii verifica si comunica, in termen de 15 zile de la solicitarea Consiliului Superior al Magistraturii, daca judecatorii si procurorii alesi au facut parte din serviciile de informatii inainte de 1990 sau au colaborat cu acestea.

    SECTIUNEA a X-a
    Informarea judecatorilor si procurorilor alesi si publicarea rezultatelor alegerilor

    Art. 32
    (1) Dupa stabilirea rezultatelor alegerilor, Comitetul electoral permanent al Consiliului Superior al Magistraturii ii informeaza pe judecatorii si pe procurorii alesi prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire.
    (2) Rezultatele alegerilor se publica de indata pe pagina de Internet a Consiliului Superior al Magistraturii si se afiseaza la sediile tuturor instantelor si parchetelor, pentru o perioada de doua saptamani.
    (3) Publicarea rezultatelor alegerilor include, separat pentru fiecare categorie de instante si parchete, urmatoarele date:
    a) numarul judecatorilor si procurorilor inscrisi pe listele electorale;
    b) numarul judecatorilor si procurorilor care si-au exprimat votul;
    c) numarul buletinelor de vot valabile si al celor nule;
    d) numarul de voturi valabile;
    e) numarul de voturi obtinute de fiecare candidat, in ordine descrescatoare;
    f) numele si functia oficiala ale judecatorilor si procurorilor alesi in Consiliul Superior al Magistraturii.

    CAP. 6
    Dispozitii finale

    SECTIUNEA I
    Desemnarea candidatilor in situatia in care devine vacanta o functie de membru ales in Consiliul Superior al Magistraturii

    Art. 33
    (1) In situatia in care un membru ales al Consiliului Superior al Magistraturii este revocat din functie sau pierde aceasta calitate in cazurile prevazute de lege, inainte de expirarea mandatului, pot desemna candidati la alegerile pentru functia devenita vacanta numai judecatorii si procurorii de la instantele sau, dupa caz, parchetele care nu au reprezentanti in Consiliul Superior al Magistraturii.
    (2) La alegerile organizate pentru ocuparea functiei devenite vacanta in una dintre modalitatile prevazute la alin. (1), au dreptul de a vota judecatorii si procurorii de la instantele sau parchetele de acelasi nivel, care nu si-au desemnat candidati pentru alegeri.
    (3) Mandatul judecatorului sau al procurorului nou-ales se exercita pe perioada ramasa din mandatul judecatorului sau al procurorului pe care il inlocuieste.

    SECTIUNEA a II-a
    Afisarea la instante sau parchete

    Art. 34
    (1) Pentru cazurile in care Legea nr. 317/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, sau prezentul regulament stipuleaza ca un document urmeaza sa fie afisat la sediile instantelor sau ale parchetelor, anuntul se va afisa pe sau langa usa de intrare a instantei sau a parchetului, cu exceptia listelor electorale si a prezentului regulament, care vor fi puse la dispozitie la registratura instantelor si parchetelor, pentru a fi consultate de catre judecatori si procurori.
    (2) Presedintii comitetelor electorale locale transmit documentele si lista electorala grefierului insarcinat cu activitatea de registratura, pentru a fi afisate, indicand perioada pentru care vor fi afisate. In momentul afisarii, grefierul va nota data si ora afisarii pe document, insotite de semnatura sa. In momentul retragerii documentului de la afisier, grefierul noteaza data si ora retragerii, insotite de semnatura sa. Grefierul transmite de indata documentul retras presedintelui comitetului electoral local, care il va pastra impreuna cu celelalte documente electorale conform art. 38.

    SECTIUNEA a III-a
    Comunicarile

    Art. 35
    Daca prin lege sau prin prezentul regulament nu se prevede altfel, comunicarile se fac conform art. 86 din Codul de procedura civila.

    SECTIUNEA a IV-a
    Modul de calcul al termenelor

    Art. 36
    Prevederile art. 101 din Codul de procedura civila se aplica in mod corespunzator pentru calcularea termenelor stipulate in prezentul regulament. Zilele lucratoare, conform prezentului regulament, sunt zilele saptamanii, de luni pana vineri, cu exceptia sarbatorilor legale. Termenele se implinesc la ora 16,00 a ultimei zile.

    SECTIUNEA a V-a
    Depunerea documentelor

    Art. 37
    Documentele privind procedura alegerii membrilor Consiliului Superior al Magistraturii se transmit sau, dupa caz, se depun la comitetul electoral local si se evidentiaza in registre separate. Documentele care se transmit Consiliului Superior al Magistraturii si Comitetului electoral permanent al Consiliului Superior al Magistraturii se depun la Registratura Consiliului Superior al Magistraturii.

    SECTIUNEA a VI-a
    Pastrarea inscrisurilor referitoare la alegeri

    Art. 38
    Inscrisurile referitoare la alegeri se pastreaza la comitetul electoral local pana la alegerea urmatorului Consiliu Superior al Magistraturii.

    ANEXA 1*)
    la regulament

    *) Anexa nr. 1 este reprodusa in facsimil.

    Instanta/Parchetul ........................
    Localitatea ...............................
    Str. ............................ nr. .....
    Telefon/Fax ...............................

                               LISTA ELECTORALA
    Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    A - Participarea la alegeri
    B - Corecturi
    C - Mentiuni

 ______________________________________________________________________________
|Nr. |Numele|Prenumele|Data    |Data      |Functia |Instanta/|Prezenta| A| B| C|
|crt.|      |         |nasterii|numirii in|oficiala|Parchetul|in      |  |  |  |
|    |      |         |        |functia de|        |         |adunarea|  |  |  |
|    |      |         |        |judecator |        |         |generala|  |  |  |
|    |      |         |        |sau       |        |         |        |  |  |  |
|    |      |         |        |procuror  |        |         |        |  |  |  |
|____|______|_________|________|__________|________|_________|________|__|__|__|
|____|______|_________|________|__________|________|_________|________|__|__|__|
|____|______|_________|________|__________|________|_________|________|__|__|__|
|____|______|_________|________|__________|________|_________|________|__|__|__|
|____|______|_________|________|__________|________|_________|________|__|__|__|
|____|______|_________|________|__________|________|_________|________|__|__|__|
|____|______|_________|________|__________|________|_________|________|__|__|__|
|____|______|_________|________|__________|________|_________|________|__|__|__|
|____|______|_________|________|__________|________|_________|________|__|__|__|
|____|______|_________|________|__________|________|_________|________|__|__|__|
|____|______|_________|________|__________|________|_________|________|__|__|__|
|____|______|_________|________|__________|________|_________|________|__|__|__|
|____|______|_________|________|__________|________|_________|________|__|__|__|
|____|______|_________|________|__________|________|_________|________|__|__|__|
|____|______|_________|________|__________|________|_________|________|__|__|__|
|____|______|_________|________|__________|________|_________|________|__|__|__|
|____|______|_________|________|__________|________|_________|________|__|__|__|
|____|______|_________|________|__________|________|_________|________|__|__|__|
|____|______|_________|________|__________|________|_________|________|__|__|__|
|____|______|_________|________|__________|________|_________|________|__|__|__|

    ANEXA 2*)
    la regulament

    *) Anexa nr. 2 este reprodusa in facsimil.

             Buletinele de vot pentru selectionarea candidatilor

                            BULETIN DE VOT

pentru selectionarea unui candidat pentru alegerea judecatorilor si procurorilor membri ai Consiliului Superior al Magistraturii,

          reprezentand .......................................
                        (instantele sau parchetele, dupa caz)

          [Culoarea potrivit art. 15 alin. (3) din regulament]

 ______________________________________________________________
| Numele si prenumele ........................................ |     _____
| Data nasterii .............................................. |   /       \
| Data numirii in functia de judecator sau procuror .......... |  |         |
| Functia oficiala ........................................... |  |         |
| Instanta/Parchetul ......................................... |   \ _____ /
|______________________________________________________________|
 ______________________________________________________________
|                                                              |     _____
|                                                              |   /       \
|                                                              |  |         |
|                                                              |  |         |
|                                                              |   \ _____ /
|______________________________________________________________|
 ______________________________________________________________
|                                                              |     _____
|                                                              |   /       \
|                                                              |  |         |
|                                                              |  |         |
|                                                              |   \ _____ /
|______________________________________________________________|
 ______________________________________________________________
|                                                              |     _____
|                                                              |   /       \
|                                                              |  |         |
|                                                              |  |         |
|                                                              |   \ _____ /
|______________________________________________________________|

    ANEXA 3*)
    la regulament

    *) Anexa nr. 3 este reprodusa in facsimil.

                               BULETIN DE VOT

pentru alegerea membrilor Consiliului Superior al Magistraturii, care reprezinta judecatorii/procurorii de la .....................................
                             (instantele sau parchetele, dupa caz)

              [Culoarea potrivit art. 23 alin. (2) din regulament]

 ___________________________             ___________________________
|Numele si prenumele ...... |    ___    |                           |    ___
|Data nasterii ............ |  /     \  |                           |  /     \
|Data numirii in functia de | |       | |                           | |       |
|judecator sau procuror ... | |       | |                           | |       |
|Functia oficiala ......... |  \ ___ /  |                           |  \ ___ /
|Instanta/Parchetul ....... |           |                           |
|___________________________|           |___________________________|
|                           |    ___    |                           |    ___
|                           |  /     \  |                           |  /     \
|                           | |       | |                           | |       |
|                           | |       | |                           | |       |
|                           |  \ ___ /  |                           |  \ ___ /
|                           |           |                           |
|___________________________|           |___________________________|
|                           |    ___    |                           |    ___
|                           |  /     \  |                           |  /     \
|                           | |       | |                           | |       |
|                           | |       | |                           | |       |
|                           |  \ ___ /  |                           |  \ ___ /
|                           |           |                           |
|___________________________|           |___________________________|
|                           |    ___    |                           |    ___
|                           |  /     \  |                           |  /     \
|                           | |       | |                           | |       |
|                           | |       | |                           | |       |
|                           |  \ ___ /  |                           |  \ ___ /
|                           |           |                           |
|___________________________|           |___________________________|
|                           |    ___    |                           |    ___
|                           |  /     \  |                           |  /     \
|                           | |       | |                           | |       |
|                           | |       | |                           | |       |
|                           |  \ ___ /  |                           |  \ ___ /
|                           |           |                           |
|___________________________|           |___________________________|



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 327/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 327 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 327/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu