Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 306 din  3 mai 1996

privind infiintarea Societatii Comerciale "Institutul de Studii si Proiectari Hidroenergetice" - S.A. Bucuresti prin reorganizarea Institutului de Studii si Proiectari Hidroenergetice (I.S.P.H.) din cadrul Regiei Autonome de Electricitate "Renel"

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 97 din 14 mai 1996


SmartCity3


    Guvernul Romaniei hotaraste:

    Art. 1
    Se aproba infiintarea, prin reorganizarea Institutului de Studii si Proiectari Hidroenergetice (I.S.P.H.) din cadrul Regiei Autonome de Electricitate "Renel", a Societatii Comerciale "Institutul de Studii si Proiectari Hidroenergetice" - S.A. Bucuresti, persoana juridica cu capital integral de stat, societate pe actiuni, cu denumirea, sediul, obiectul de activitate si capitalul social initial prevazute in anexa nr. 1 la prezenta hotarare.
    Art. 2
    Societatea comerciala pe actiuni se va organiza si va functiona in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare si cu statutul prevazut in anexa nr. 2 la prezenta hotarare.
    Art. 3
    Capitalul social initial, reevaluat conform Hotararii Guvernului nr. 500/1994, al societatii comerciale nou-infiintate se constituie prin preluarea elementelor de bilant la data de 30 septembrie 1995, aferente Institutului de Studii si Proiectari Hidroenergetice (I.S.P.H.) din cadrul Regiei Autonome de Electricitate "Renel", care se reorganizeaza.
    Art. 4
    Predarea-preluarea activului si pasivului intre Regia Autonoma de Electricitate "Renel" si Societatea Comerciala "Institutul de Studii si Proiectari Hidroenergetice" - S.A. Bucuresti se va face pe baza de protocol incheiat intre parti la data desprinderii.
    Regia Autonoma de Electricitate "Renel" isi diminueaza in mod corespunzator patrimoniul cu activul si pasivul preluate de catre societatea comerciala nou-infiintata.
    Art. 5
    Documentatiile elaborate de institut pentru obiective energetice din Sistemul energetic national constituie patrimoniu public si trec in administrarea Regiei Autonome de Electricitate "Renel", care va asigura masurile de protectie conform prevederilor legale.
    Art. 6
    Personalul existent in cadrul Institutului de Studii si Proiectari Hidroenergetice (I.S.P.H.) la data incheierii protocolului va fi prealuat de societatea comerciala nou-infiintata si se considera transferat.
    Art. 7
    Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.

                 PRIM-MINISTRU
                 NICOLAE VACAROIU

                         Contrasemneaza:
                         p. Ministrul industriilor,
                         Constantin Dicu,
                         secretar de stat

                         Ministru de stat,
                         ministrul finantelor,
                         Florin Georgescu


    ANEXA 1

            SOCIETATEA COMERCIALA PE ACTIUNI CARE SE INFIINTEAZA
--------------------------------------------------------------------------------
                                                    Capitalul
                                                     social
                                                   ---------------
 Nr.  Denumirea              Sediul                patrimoniul net  Subunitatea
 crt. societatii   Forma   -----------   Obiectul  ---------------    care se
      comerciale  juridica localitatea,    de       mijloace fixe  reorganizeaza
                           judetul      activitate     mijloace
                                                      circulante
                                                      (mii lei)
--------------------------------------------------------------------------------
 0        1          2          3           4             5               6
--------------------------------------------------------------------------------
  Societatea    Societate   Bucuresti, - Servicii de  3.033.463  Institutul de
  Comerciala    comerciala  str. Vasile  cercetare    3.724.100  Studii si
  "Institutul   pe actiuni  Lascar       stiintifica, 3.341.773  Proiectari
  de Studii si              nr. 5-7,     consultanta,   382.327  Hidroenergetice
  Proiectari                sectorul 2   inginerie,              (I.S.P.H.)
  Hidroenergetice"                       verificare,
  -S.A. Bucuresti                        expertize si
                                         asistenta
                                         tehnica in
                                         orice etapa a
                                         procesului
                                         preinvestitional,
                                         investitional, de
                                         exploatare si
                                         postutilizare ale
                                         unui proiect de
                                         investitii (studii
                                         de oportunitate,
                                         prefezabilitate,
                                         fezabilitate,
                                         proiect tehnic,
                                         caiete de sarcini,
                                         documente de
                                         licitatie detalii
                                         de executie,
                                         organizare de
                                         licitatii,
                                         supervizarea,
                                         supravegherea si
                                         conducerea executiei
                                         lucrarilor pe santier,
                                         studii de fundamentare,
                                         rapoarte de evaluare
                                         tehnica si/sau
                                         economico-financiara,
                                         urmarirea si analiza
                                         comportarii
                                         constructiilor si
                                         echipamentelor,
                                         intocmirea de normative,
                                         instructiuni si
                                         prescriptii privind
                                         proiectarea, executia
                                         si exploatarea lucrarilor,
                                         expertize etc.) pentru:
                                       - punere in valoare a
                                         potentialului resurselor
                                         de apa, planuri si
                                         scheme de amenajare a
                                         bazinelor hidrografice,
                                         amenajari hidrotehnice
                                         pentru orice folosinta
                                         (energie, alimentari
                                         cu apa, canalizari,
                                         irigatii, navigatie,
                                         protectie contra
                                         inundatiilor etc.) cu
                                         toate structurile
                                         componente, de orice tip
                                         si marime, ca: prize
                                         si captari de apa,
                                         baraje, aductiuni,
                                         centrale hidroelectrice
                                         si altele, inclusiv
                                         echipamente
                                         electromecanice
                                         aferente lucrarilor
                                         colaterale (consolidari
                                         versanti, amenajari
                                         albii, reabilitarea
                                         terenurilor etc.);
                                       - executie de constructii
                                         civile si industriale,
                                         inclusiv instalatiile
                                         interioare si exterioare
                                         aferente studii de
                                         sistematizare urbanism
                                         si arhitectura;
                                       - executie statii de
                                         transformare, linii
                                         electrice de transport
                                         si distributie, sisteme
                                         de automatizare de
                                         comanda si control;
                                       - executie de drumuri,
                                         poduri, tunele rutiere
                                         si de metrou, inclusiv
                                         lucrari colaterale;
                                       - realizare de
                                         retehnologizari,
                                         modernizari,
                                         reabilitari,
                                         reparatii si
                                         consolidari
                                         de lucrari;
                                       - executie de lucrari
                                         si instalatii
                                         tehnologice
                                         in constructii, ca:
                                         amenajari si deschideri
                                         de cariere, balastiere,
                                         statii de
                                         concasare-sortare,
                                         fabrici de beton etc;
                                       - executie de constructii
                                         pentru depozitarea
                                         deseurilor industriale
                                         si menajere (cenusa,
                                         zgura, steril minier,
                                         substante toxice,
                                         gunoaie etc.).
                                       - Realizarea si/sau
                                         coordonarea si
                                         urmarirea executiei
                                         unor studii si
                                         lucrari de specialitate
                                         in domeniile:
                                         topogeodezie si
                                         cadastru; hidrologie
                                         si calcule hidraulice;
                                         geologie, hidrogeologie,
                                         geotehnica, seismica;
                                         incercari pe modele
                                         hidraulice, fizice
                                         si matematice;
                                         impactul asupra
                                         mediului inconjurator;
                                         evaluari de patrimoniu,
                                         diagnostic; incercari
                                         pe materiale de
                                         constructii si structuri
                                         de beton "in situ" si
                                         in laborator;
                                         informatica,
                                         programe de baza
                                         si aplicatii.
                                       - Editarea si difuzarea
                                         de lucrari si publicatii,
                                         servicii de reclama
                                         si/sau publicitate,
                                         traduceri.
                                       - Organizarea de programe,
                                         cursuri, seminarii
                                         de perfectionare
                                         profesionala in
                                         domeniile de competenta.
                                       - Efectuarea oricaror
                                         alte operatiuni
                                         productive, comerciale
                                         si de service, legate
                                         direct sau indirect
                                         de obiectul de
                                         activitate, inclusiv
                                         reprezentanta,
                                         intermediere,
                                         consignatie,
                                         contrapartida,
                                       - Servicii de transport
                                         privind persoane
                                         si marfuri.
                                       - Servicii de informare
                                         si documentare tehnica,
                                         consultanta si evaluare
                                         in domeniul asigurarii
                                         calitatii produselor
                                         si serviciilor.
                                       - Tranzactii mobiliare
                                         si imobiliare.
                                       - Executia de lucrari
                                         specifice de
                                         constructii si
                                         reparatii.
                                       - Realizarea de
                                         actiuni cu caracter
                                         social pentru
                                         personalul propriu
                                         si pentru membrii
                                         de familie ai
                                         acestuia.
--------------------------------------------------------------------------------

    ANEXA 2

                               STATUTUL
Societatii Comerciale "Institutul de Studii si Proiectari Hidroenergetice"- S.A. Bucuresti

    CAP. 1
    Denumirea, forma juridica, sediul, durata

    Art. 1
    Denumirea societatii comerciale
    Denumirea societatii comerciale este Societatea Comerciala "Institutul de Studii si Proiectari Hidroenergetice" - S.A. Bucuresti.
    In toate actele, facturile, anunturile, publicatiile si alte acte emanand de la societatea comerciala, denumirea acesteia va fi precedata sau urmata de cuvintele "societate pe actiuni" sau de initialele "S.A.", de capitalul social si de numarul de inregistrare la Registrul comertului.
    Art. 2
    Forma juridica a societatii comerciale
    Societatea Comerciala "Institutul de Studii si Proiectari Hidroenergetice" - S.A. Bucuresti este persoana juridica romana, avand forma juridica de societate pe actiuni. Aceasta isi desfasoara activitatea in conformitate cu legile romane si cu prezentul statut.
    Art. 3
    Sediul societatii comerciale
    Sediul societatii comerciale este in Romania, municipiul Bucuresti, str. Vasile Lascar nr. 5-7, sectorul 2. Sediul societatii comerciale poate fi schimbat in alta localitate din Romania, pe baza hotararii adunarii generale a actionarilor, potrivit legii.
    Societatea comerciala poate avea sucursale, filiale, reprezentante, agentii situate si in alte localitati din tara si strainatate.
    Art. 4
    Durata societatii comerciale
    Durata societatii comerciale este nelimitata, cu incepere de la data inregistrarii la Registrul comertului.

    CAP. 2
    Scopul si obiectul de activitate al societatii comerciale

    Art. 5
    Scopul societatii comerciale este: Producerea si comercializarea produselor si serviciilor rezultate din obiectul de activitate al societatii comerciale, pentru persoane fizice si juridice din tara si strainatate.
    Art. 6
    Obiectul de activitate al societatii comerciale este:
    - servicii de cercetare stiintifica, consultanta, inginerie, verificare, expertize si asistenta tehnica in orice etapa a procesului preinvestitional, investitional, de exploatare si postutilizare a unui proiect de investitie (studii de oportunitate, prefezabilitate, fezabilitate, proiect tehnic, caiete de sarcini, documente de licitatie, detalii de executie, organizare de licitatii, supervizarea, supravegherea si conducerea executiei lucrarilor pe santier, studii de fundamentare, rapoarte de evaluare tehnica si/sau economico-financiara, urmarirea si analiza comportarii constructiilor si echipamentelor, intocmirea de normative, instructiuni si prescriptii privind proiectarea, executia si exploatarea lucrarilor, expertize etc.) pentru:
      - punerea in valoare a potentialului resurselor de apa, planuri si scheme de amenajare a bazinelor hidrografice, amenajari hidrotehnice pentru orice folosinta (energie, alimentari cu apa, canalizari, irigatii, navigatie, protectie contra inundatiilor etc.) cu toate structurile componente, de orice tip si marime, ca: prize si captari de apa, baraje, aductiuni, centrale hidroelectrice si altele, inclusiv echipamente electromecanice aferente lucrarilor colaterale (consolidari versanti, amenajari albii, reabilitarea terenurilor etc.);
      - executie de constructii civile si industriale, inclusiv instalatiile interioare si exterioare aferente, studii de sistematizare, urbanism si arhitectura;
      - executie de statii de transformare, linii electrice de transport si distributie, sisteme de automatizare de comanda si control;
      - executie de drumuri, poduri, tunele rutiere si de metrou, inclusiv lucrari colaterale;
      - realizare de retehnologizari, modernizari, reabilitari, reparatii si consolidari de lucrari;
      - executie de lucrari si instalatii tehnologice in constructii, ca: amenajari si deschideri de cariere, balastiere, statii de concasare-sortare, fabrici de beton etc.;
      - executie de constructii pentru depozitarea deseurilor industriale si menajere (cenusi, zgura, steril minier, substante toxice, gunoaie etc.);
    - realizarea si/sau coordonarea si urmarirea executiei unor studii si lucrari de specialitate in domeniile:
      - topogeodezie si cadastru;
      - hidrologie si calcule hidraulice;
      - geologie, hidrogeologie, geotehnica, seismica;
      - incercari pe modele hidraulice, fizice si matematice;
      - impactul asupra mediului inconjurator;
      - evaluari de patrimoniu, diagnostic;
      - incercari pe materiale de constructii si structuri de beton "in situ" si in laborator;
      - informatica, programe de baza si aplicatii;
    - editarea si difuzarea de lucrari si publicatii, servicii de reclama si/sau publicitate, traduceri;
    - organizarea de programe, cursuri, seminarii de perfectionare profesionala in domeniile de competenta;
    - tranzactii mobiliare si imobiliare;
    - servicii de transport privind persoane si marfuri;
    - servicii de informare si documentare tehnica, consultanta si evaluare in domeniul asigurarii calitatii produselor si serviciilor;
    - efectuarea oricaror alte operatiuni productive, comerciale si de service, legate direct sau indirect de obiectul de activitate, inclusiv reprezentanta, intermediere, consignatie, contrapartida;
    - executia de lucrari specifice de constructii si reparatii;
    - realizarea de actiuni cu caracter social pentru personalul propriu si membrii de familie ai acestuia.

    CAP. 3
    Capitalul social, actiunile

    Art. 7
    Capitalul social
    Capitalul social initial este fixat la suma de 3.033.463 mii lei, impartit in 121.339 actiuni nominative in valoare nominala de 25.000 lei fiecare, in intregime subscrise de actionar.
    Capitalul social initial, impartit in actiuni nominative de 25.000 lei fiecare, este in intregime subscris de statul roman, in calitate de actionar unic, si varsat in intregime la data constituirii societatii comerciale.
    Capitalul social initial este detinut integral de statul roman, ca actionar unic, pana la transmiterea actiunilor din proprietatea statului catre terte persoane fizice sau juridice, romane sau straine, in conditiile legii.
    Art. 8
    Actiunile
    Actiunile nominative ale societatii comerciale vor cuprinde toate elementele prevazute de lege.
    Actiunile vor purta timbrul sec al societatii comerciale si semnatura a doi administratori.
    Societatea comerciala va tine evidenta actiunilor intr-un registru numerotat, sigilat si parafat de presedintele consiliului de administratie, care se pastreaza la sediul societatii comerciale.
    Art. 9
    Reducerea sau marirea capitalului social
    Capitalul social poate fi redus sau marit pe baza hotararii adunarii generale extraordinare a actionarilor, in conditiile si cu respectarea procedurii prevazute de lege.
    Art. 10
    Drepturi si obligatii decurgand din actiuni
    Fiecare actiune subscrisa si varsata de actionari, potrivit legii, confera acestora dreptul la un vot in adunarea generala a actionarilor, dreptul de a alege si de a fi ales in organele de conducere, dreptul de a participa la distribuirea profitului, conform prevederilor prezentului statut si dispozitiilor legale, respectiv alte drepturi prevazute in statut.
    Detinerea actiunii implica adeziunea de drept la statut.
    Drepturile si obligatiile legate de actiuni urmeaza actiunile in cazul trecerii lor in proprietatea altor persoane.
    Obligatiile societatii comerciale sunt garantate cu capitalul social al acesteia, iar actionarii raspund in limita valorii actiunilor pe care le detin.
    Patrimoniul societatii comerciale nu poate fi grevat de datorii sau de alte obligatii personale ale actionarilor. Un creditor al unui actionar poate formula pretentii asupra partii din profitul societatii comerciale ce i se va repartiza de catre adunarea generala a actionarilor sau a cotei-parti cuvenite acestuia la lichidarea societatii comerciale, efectuata in conditiile prezentului statut.
    Art. 11
    Cesiunea actiunilor
    Actiunile sunt indivizibile cu privire la societatea comerciala, care nu recunoaste decat un proprietar pentru fiecare actiune.
    Cesiunea partiala sau totala a actiunilor intre actionari sau terti se face in conditiile si cu procedura prevazute de lege.
    Art. 12
    Pierderea actiunilor
    In cazul pierderii unor actiuni, proprietarul va trebui sa anunte consiliul de administratie si sa faca public faptul prin presa, in cel putin doua ziare de larga circulatie din localitatea in care se afla sediul societatii comerciale. Dupa 6 luni va putea obtine un duplicat al actiunii.

    CAP. 4
    Adunarea generala a actionarilor

    Art. 13
    Atributii
    Adunarile generale ale actionarilor sunt ordinare si extraordinare si au urmatoarele atributii principale:
    a) aproba structura organizatorica a societatii comerciale si numarul de posturi, precum si normativul de constituire a compartimentelor functionale si de productie;
    b) aleg pe membrii consiliului de administratie si ai comisiei de cenzori, inclusiv pe cenzorii supleanti, le stabilesc remunerarea, ii descarca de activitate si ii revoca;
    c) aleg pe directorul general, il descarca de activitate si il revoca; directorul general este si presedintele consiliului de administratie;
    d) stabilesc salarizarea personalului angajat, in functie de studii si munca efectiv prestata, cu respectarea limitei minime de salarizare prevazute de lege;
    e) stabilesc nivelul de salarizare a membrilor consiliului de administratie, a directorului general si a membrilor comisiei de cenzori, in conformitate cu prevederile legii;
    f) aproba bugetul de venituri si cheltuieli si, dupa caz programul de activitate pe exercitiul financiar urmator;
    g) examineaza, aproba sau modifica bilantul si contul de profit si pierderi dupa analizarea rapoartelor consiliului de administratie si al comisiei de cenzori; aproba repartizarea profitului, conform legii;
    h) hotarasc cu privire la contractarea de imprumuturi bancare pe termen lung, inclusiv a celor externe; stabilesc competentele si nivelul de contractare a imprumuturilor bancare curente, a creditelor comerciale si a garantiilor; aproba orice fel de credit financiar acordat de societatea comerciala;
    i) hotarasc cu privire la infiintarea si desfiintarea de sucursale, filiale si agentii;
    j) hotarasc cu privire la marirea sau reducerea capitalului social, la modificarea numarului de actiuni sau a valorii nominale a acestora, precum si la cesiunea actiunilor;
    k) hotarasc cu privire la adoptarea sau modificarea statutului, precum si la transformarea formei juridice a societatii comerciale;
    l) hotarasc cu privire la fuziunea, divizarea, dizolvarea si lichidarea societatii comerciale;
    m) analizeaza rapoartele consiliului de administratie privind stadiul si perspectivele societatii comerciale, cu referire la profit si dividende, pozitia pe piata interna si internationala, nivelul tehnic, calitatea, forta de munca, protectia mediului, relatiile cu clientii;
    n) hotarasc cu privire la actionarea in justitie a membrilor consiliului de administratie, a directorului general si a cenzorilor, pentru paguba pricinuita societatii comerciale;
    o) hotarasc in orice alte probleme privind societatea comerciala.
    Atributiile adunarilor generale ordinare si extraordinare ale actionarilor se diferentiaza potrivit legii.
    Art. 14
    Convocarea adunarii generale a actionarilor
    Adunarea generala a actionarilor se convoaca de presedintele consiliului de administratie sau de vicepresedinte pe baza imputernicirii date de presedinte.
    Adunarile generale ordinare au loc cel putin o data pe an, la doua luni de la incheierea exercitiului financiar, pentru examinarea bilantului si a contului de profit si pierderi pe anul precedent pentru stabilirea programului de activitate si a bugetului pe anul in curs.
    Adunarile generale extraordinare se convoaca la cererea actionarilor reprezentand cel putin 1/3 din capitalul social, la cererea comisiei de cenzori, precum si in cazul in care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani consecutiv, cu exceptia primilor 2 ani de la infiintarea societatii comerciale.
    Adunarea generala va fi convocata de administratori ori de cate ori va fi nevoie, in conformitate cu dispozitiile din statut, cu cel putin 15 zile inainte de data stabilita.
    Convocarea va fi publicata in Monitorul Oficial al Romaniei si intr-unul dintre ziarele de larga circulatie din localitatea in care se afla sediul societatii comerciale sau din cea mai apropiata localitate.
    Convocarea va cuprinde locul si data tinerii adunarii generale, precum si ordinea de zi, cu aratarea explicita a tuturor problemelor care vor face obiectul dezbaterilor acesteia.
    Cand in ordinea de zi figureaza propuneri pentru modificarea statutului, convocarea va trebui sa cuprinda textul integral al propunerilor.
    Adunarea generala a actionarilor se intruneste la sediul societatii comerciale sau in alt loc indicat in convocare.
    Art. 15
    Organizarea adunarii generale a actionarilor
    Adunarea generala ordinara este constituita valabil si poate lua hotarari, daca la prima convocare actionarii prezenti sau reprezentati detin cel putin 2/3 din capitalul social, iar la a doua convocare, daca detin cel putin 1/2 din capitalul social.
    Adunarea generala extraordinara este constituita valabil si poate lua hotarari, daca la prima convocare actionarii prezenti sau reprezentati detin cel putin 3/4 din capitalul social, iar la a doua convocare, daca detin cel putin 1/2 din capitalul social.
    Adunarea generala a actionarilor este prezidata de presedintele consiliului de administratie, iar in lipsa acestuia, de catre vicepresedinte.
    Presedintele consiliului de administratie desemneaza, dintre membrii adunarii generale, un secretar care sa verifice lista de prezenta a actionarilor si sa intocmeasca procesul-verbal al adunarii.
    Procesul-verbal al adunarii generale se va scrie intr-un registru sigilat si parafat. Procesul-verbal va fi semnat de persoana care a prezidat sedinta si de secretarul care l-a intocmit.
    La sedintele ordinare si extraordinare ale adunarii generale a actionarilor, in care se dezbat probleme privitoare la raporturile de munca cu personalul societatii comerciale, pot fi invitati si reprezentantii salariatilor.
    Art. 16
    Exercitarea dreptului de vot in adunarea generala a actionarilor
    Hotararile adunarilor generale se iau prin vot deschis.
    Actionarii voteaza, de regula, prin ridicarea mainii.
    La propunerea persoanei care prezideaza sau a unui grup de actionari prezenti sau reprezentati, ce detin cel putin 1/4 din capitalul social, se va putea decide ca votul sa fie secret.
    Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de administratie si a cenzorilor, pentru revocarea si pentru luarea hotararilor referitoare la raspunderea administratorilor.
    Hotararile adunarii generale sunt obligatorii chiar pentru actionarii absenti sau nereprezentati.
    Art. 17
    Pana la aplicarea prevederilor art. 39 din Legea privatizarii societatilor comerciale nr. 58/1991, interesele capitalului de stat vor fi reprezentate de doi imputerniciti mandatati de Ministerul Finantelor si un imputernicit mandatat de Ministerul Industriilor.

    CAP. 5
    Consiliul de administratie

    Art. 18
    Organizare
    Societatea comerciala pe actiuni este administrata de catre un consiliu de administratie compus din 7 administratori, alesi de adunarea generala a actionarilor pe o perioada de 4 ani, cu posibilitatea de a fi realesi pe noi perioade de 4 ani, care pot avea calitatea de actionari.
    Cand se creeaza un loc vacant in consiliul de administratie, adunarea generala a actionarilor alege un nou administrator pentru completarea locului vacant. Durata pentru care este ales noul administrator pentru a ocupa locul vacant va fi egala cu perioada care a ramas pana la expirarea mandatului predecesorului sau.
    Consiliul de administratie este condus de un presedinte.
    Componenta consiliului de administratie se stabileste de adunarea generala a actionarilor.
    La prima sedinta, consiliul de administratie alege dintre membrii sai un presedinte si un vicepresedinte.
    Consiliul de administratie se intruneste la sediul societatii comerciale, ori de cate ori este necesar, la convocarea presedintelui sau a unei treimi din numarul membrilor sai. El este prezidat de presedinte, iar in lipsa acestuia, de catre vicepresedinte. Presedintele numeste un secretar, fie dintre membrii consiliului, fie din afara acestuia.
    Pentru valabilitatea deciziilor este necesara prezenta a cel putin 1/2 din numarul membrilor consiliului de administratie si deciziile se iau cu majoritatea absoluta a membrilor prezenti.
    Dezbaterile consiliului de administratie au loc conform ordinii de zi stabilite pe baza proiectului comunicat de presedinte, cu cel putin 15 zile inainte. Acestea se consemneaza in procesul-verbal al sedintei, care se scrie intr-un registru sigilat si parafat de presedintele consiliului de administratie. Procesul-verbal se semneaza de persoana care a prezidat sedinta si de secretar.
    Consiliul de administratie poate delega unuia sau mai multor membri ai sai unele imputerniciri pe probleme limitate si poate recurge la experti pentru studierea anumitor probleme.
    In relatiile cu tertii, societatea comerciala este reprezentata de catre presedintele consiliului de administratie pe baza si in limitele imputernicirilor date de adunarea generala a actionarilor sau, in lipsa lui, de catre vicepresedinte. Cel ce reprezinta societatea comerciala semneaza actele care o angajeaza fata de terti.
    Membrii consiliului de administratie vor putea exercita orice act care este legat de administrarea societatii comerciale in interesul acesteia, in limita drepturilor care li se confera.
    Presedintele consiliului de administratie este obligat sa puna la dispozitia actionarilor si comisiei de cenzori, la cererea acestora, toate documentele societatii comerciale.
    Membrii consiliului de administratie raspund individual sau solidar, dupa caz, fata de societatea comerciala pentru prejudiciile rezultate din infractiuni sau abateri de la dispozitiile legale, pentru abaterile de la statut sau pentru greseli in administrarea societatii. In astfel de situatii, ei vor putea fi revocati prin hotararea adunarii generale a actionarilor.
    Sunt incompatibile cu calitatea de membru in consiliul de administratie persoanele care, potrivit Legii nr. 31/1990, nu pot fi fondatori, precum si cele care, personal, rudele sau afinii acestora pana la gradul al doilea inclusiv, sunt in acelasi timp patroni sau asociati la societati comerciale cu capital privat, cu acelasi profil, sau cu care sunt in relatii comerciale directe.
    Nu pot fi directori ai societatii comerciale persoanele care, potrivit Legii nr. 31/1990, nu pot fi fondatori sau administratori.
    Art. 19
    Atributiile consiliului de administratie
    Consiliul de administratie are, in principal, urmatoarele atributii:
    a) angajeaza si concediaza personalul si stabileste drepturile si obligatiile acestuia;
    b) stabileste indatoririle si responsabilitatile personalului societatii comerciale pe compartimente;
    c) aproba operatiunile de incasari si plati potrivit competentelor acordate;
    d) aproba operatiunile de cumparare si vanzare de bunuri potrivit competentelor acordate;
    e) aproba incheierea de contracte de inchiriere (luarea sau darea cu chirie);
    f) stabileste tactica si strategia de marketing;
    g) aproba incheierea sau rezilierea contractelor potrivit competentelor acordate;
    h) supune anual adunarii generale a actionarilor, in termen de 60 de zile de la incheierea exercitiului financiar, raportul cu privire la activitatea societatii, bilantul si contul de profit si pierderi pe anul precedent, precum si proiectul de program de activitate si proiectul de buget al societatii comerciale pe anul in curs;
    i) rezolva orice alte probleme stabilite de adunarea generala a actionarilor.

    CAP. 6
    Gestiunea societatii comerciale

    Art. 20
    Comisia de cenzori
    Gestiunea societatii comerciale este controlata de actionari si de comisia de cenzori formata din trei membri, care trebuie sa fie actionari, cu exceptia cenzorilor contabili. Cenzorii se aleg de adunarea generala a actionarilor.
    In perioada in care statul este actionar unic, cenzorii sunt reprezentanti ai Ministerului Finantelor.
    Adunarea generala alege, de asemenea, acelasi numar de cenzori supleanti care vor inlocui, in conditiile legii, pe cenzorii titulari.
    Pentru a putea exercita dreptul de control, actionarilor li se pot prezenta, la cerere, date cu privire la activitatea societatii comerciale, situatia patrimoniului, a profitului si a pierderilor.
    Comisia de cenzori are urmatoarele atributii principale:
    a) in cursul exercitiului financiar verifica gospodarirea mijloacelor fixe si a mijloacelor circulante, a portofoliului de efecte, casa si registrele de evidenta contabila si informeaza consiliul de administratie asupra neregulilor constatate;
    b) la incheierea exercitiului financiar controleaza exactitatea inventarului, a documentelor si informatiilor prezentate de consiliul de administratie asupra conturilor societatii comerciale, a bilantului si a contului de profit si pierderi, prezentand adunarii generale a actionarilor un raport scris;
    c) la lichidarea societatii comerciale controleaza operatiunile de lichidare;
    d) prezinta adunarii generale a actionarilor punctul sau de vedere la propunerile de reducere a capitalului social sau de modificare a statutului si obiectului societatii comerciale.
    Comisia de cenzori se intruneste la sediul societatii comerciale si ia decizii in unanimitate. Daca nu se realizeaza unanimitatea, raportul cu divergente se inainteaza adunarii generale.
    Comisia de cenzori poate convoca adunarea generala extraordinara a actionarilor, daca aceasta nu a fost convocata de catre consiliul de administratie, in cazul in care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani consecutiv (cu exceptia primilor 2 ani de la constituirea societatii) ori de cate ori considera necesar pentru alte situatii privind incalcarea dispozitiilor legale si statutare.
    Atributiile si modul de functionare a comisiei de cenzori, precum si drepturile si obligatiile cenzorilor se completeaza cu dispozitiile legale in acest domeniu.
    Cenzorii si cenzorii supleanti se numesc pe o perioada de maximum 3 ani si pot fi realesi; numarul cenzorilor trebuie sa fie impar.
    Sunt incompatibile cu calitatea de cenzor persoanele care intra sub incidenta art. 18 alineatul penultim din prezentul statut, precum si cei care sunt rude sau afini pana la gradul al patrulea sau sotii administratorilor, cei care primesc sub orice forma, pentru alte functii decat aceea de cenzor, un salariu sau o remuneratie de la administratori sau de la societate.

    CAP. 7
    Activitatea societatii comerciale

    Art. 21
    Exercitiul financiar
    Exercitiul financiar incepe la 1 ianuarie si se incheie la 31 decembrie ale fiecarui an. Primul exercitiu financiar incepe la data constituirii societatii comerciale.
    Art. 22
    Personalul societatii comerciale
    Personalul de conducere al societatii comerciale si cenzorii sunt alesi de adunarea generala a actionarilor. In perioada cat statul este actionar unic, personalul de conducere si cenzorii vor fi numiti de imputernicitii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat.
    Restul personalului este angajat de catre consiliul de administratie sau de catre directorul general al societatii comerciale .
    Salarizarea se face conform legislatiei in vigoare.
    Plata salariilor, a impozitelor pe acestea si a cotei de asigurari sociale se va face potrivit legii.
    Drepturile si obligatiile personalului societatii comerciale sunt stabilite de catre consiliul de administratie sau de catre directorul general al acesteia.
    Art. 23
    Amortizarea mijloacelor fixe
    Consiliul de administratie stabileste, in conditiile legii, modul de amortizare a mijloacelor fixe.
    Art. 24
    Evidenta contabila si bilantul contabil
    Societatea comerciala va tine evidenta contabila in lei, va intocmi anual bilantul si contul de profit si pierderi, avand in vedere normele metodologice elaborate de Ministerul Finantelor.
    Bilantul si contul de profit si pierderi vor fi publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, conform legii.
    Art. 25
    Calculul si repartizarea profitului
    Profitul societatii comerciale se stabileste pe baza bilantului aprobat de adunarea generala a actionarilor. Profitul impozabil se stabileste in conditiile legii.
    Profitul societatii comerciale ramas dupa plata impozitului pe profit se va repartiza conform dispozitiilor legale in vigoare.
    Societatea comerciala isi constituie fond de rezerva si alte fonduri in conditiile legii.
    Plata dividendelor cuvenite actionarilor se face de societate, in conditiile legii, dupa aprobarea bilantului de catre adunarea generala a actionarilor.
    In cazul inregistrarii de pierderi, adunarea generala a actionarilor va analiza cauzele si va hotari in consecinta.
    Suportarea pierderilor de catre actionari se va face proportional cu aportul la capital si in limita capitalului subscris.
    Art. 26
    Registrele societatii comerciale
    Societatea comerciala tine registrele prevazute de lege.

    CAP. 8
    Modificarea formei juridice, dizolvarea, lichidarea, litigii

    Art. 27
    Modificarea formei juridice
    Societatea comerciala va putea fi transformata in alta forma de societate prin hotararea adunarii generale a actionarilor.
    In perioada in care statul este actionar unic, transformarea formei juridice a societatii comerciale se va putea face numai cu aprobarea imputernicitilor mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat.
    Noua societate comerciala va indeplini formalitatile legale de inregistrare si publicitate cerute la infiintarea societatilor.
    Art. 28
    Dizolvarea societatii comerciale
    Urmatoarele situatii duc la dizolvarea societatii comerciale:
    - imposibilitatea realizarii obiectului de activitate;
    - falimentul;
    - pierderea unei jumatati din capitalul social, dupa ce s-a consumat fondul de rezerva, daca adunarea generala a actionarilor nu decide completarea capitalului social sau reducerea lui la suma ramasa;
    - numarul de actionari va fi redus sub 5, mai mult de 6 luni;
    - la cererea oricarui actionar, daca imprejurarile de forta majora si consecintele lor dureaza mai mult de 8 luni, iar adunarea generala a actionarilor constata ca functionarea societatii comerciale nu mai este posibila;
    - in orice alte situatii, pe baza hotararii adunarii generale a actionarilor, luata in unanimitate.
    Dizolvarea societatii comerciale trebuie sa fie inscrisa in Registrul comertului si publicata in Monitorul Oficial al Romaniei.
    Art. 29
    Lichidarea societatii comerciale
    In caz de dizolvare, societatea comerciala va fi lichidata.
    Lichidarea societatii comerciale si repartitia patrimoniului se fac in conditiile si cu respectarea procedurii prevazute de lege.
    Art. 30
    Litigii
    Litigiile de orice fel aparute intre societati comerciale si persoane fizice sau juridice sunt de competenta instantelor judecatoresti de drept comun.
    Pentru solutionarea litigiilor cu alte societati comerciale se poate apela si la arbitraj.

    CAP. 9
    Dispozitii finale

    Art. 31
    Prevederile prezentului statut se completeaza cu dispozitiile legale referitoare la societatile comerciale cu capital de stat din Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale si ale Codului comercial.




SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 306/1996

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 306 din 1996
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 306/1996
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu