Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 304 din 20 martie 2003

privind mandatarea Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei sa semneze Contractul de parteneriat public-privat pentru reconversia functionala a amplasamentului "Centrul Dambovita" si de finalizare a constructiilor existente

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 238 din  8 aprilie 2003


SmartCity3


    In temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 10 din Ordonanta Guvernului nr. 16/2002 privind contractele de parteneriat public-privat, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 470/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, si avand in vedere prevederile art. 2 lit. e) si ale art. 8 alin. (8) din acelasi act normativ,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Se aproba Contractul de parteneriat public-privat pentru reconversia functionala a amplasamentului "Centrul Dambovita" si de finalizare a constructiilor existente, in forma negociata intre Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei si investitorii selectionati, prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 2
    In scopul realizarii programului prioritar de reconversie functionala a amplasamentului "Centrul Dambovita" si de finalizare a constructiilor existente, se mandateaza Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, in numele statului roman, in cadrul competentelor si atributiilor ce ii revin in calitate de autoritate publica, sa semneze contractul de parteneriat public-privat cu investitorii selectionati, potrivit prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 16/2002 privind contractele de parteneriat public-privat, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 470/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Hotararii Guvernului nr. 621/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 16/2002 privind contractele de parteneriat public-privat.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministrul lucrarilor publice,
                         transporturilor si locuintei,
                         Miron Tudor Mitrea

                         Ministrul finantelor publice,
                         Mihai Nicolae Tanasescu

    ANEXA 1

                                  CONTRACT
de parteneriat public-privat pentru reconversia functionala a amplasamentului "Centrul Dambovita" si de finalizare a constructiilor existente

    In conformitate cu Ordonanta Guvernului nr. 16/2002 privind contractele de parteneriat public-privat, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 470/2002, cu modificarile si completarile ulterioare,
    prezentul contract este incheiat la data de .......................
    intre:
    Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, cu sediul in Bucuresti, bd. Dinicu Golescu nr. 38, reprezentat prin domnul Miron Tudor Mitrea, in calitate de ministru, denumit in continuare Autoritate publica, pe de o parte, si
    MIMEL INSAAT SAN VE TIC. A.S., societate pe actiuni inregistrata in Turcia sub nr. 506/1992, cu sediul in Istanbul, str. Buyukdere Cad nr. 101 kat. 3 Mecidiyekoy 80310, avand un capital social de 2,500 miliarde lire turcesti, reprezentata prin domnul Devrim Aka, in calitate de membru in consiliul de administratie, si domnul Ahmet Kurtulus Birader, in calitate de membru in consiliul de administratie, si
    ORB ESTATES PLC., societate cu raspundere limitata inregistrata in Marea Britanie sub nr. 552331/1994, cu sediul in Londra, str. Albemarle nr. 1, Albemarle House, avand un capital social de 19,8 milioane lire sterline, reprezentata prin domnul Charles Helvert, in calitate de director, pe de alta parte, denumite in continuare Investitori.
    Avand in vedere ca Autoritatea publica este hotarata sa realizeze proiectul de reconversie functionala a amplasamentului "Muzeul National de Istorie", redefinit ca "Centrul Dambovita", si finalizarea constructiilor existente,
    avand in vedere ca Autoritatea publica doreste ca Proiectul sa fie realizat pe baza unui contract de parteneriat public-privat in conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 16/2002 privind contractele de parteneriat public-privat, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 470/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, si in acest scop a selectat Investitorii care au facut dovada cu documentele furnizate si potrivit scrisorii de intentie ca sunt capabili sa realizeze Proiectul,
    avand in vedere ca Investitorii, in numele oricaruia din si al tuturor sucursalelor, partenerilor si subcontractantilor lor si al altor parteneri sau subcontractanti care pot fi atrasi la realizarea Proiectului si asumandu-si raspunderea in solidar cu acestia, sunt pregatiti sa procure sursele financiare si tehnice pentru realizarea Proiectului si
    avand in vedere ca partile au convenit, in considerarea premiselor si obligatiilor expuse mai jos, sa incheie acest contract,
    partile au convenit pe aceasta cale si declara urmatoarele:

    Art. 1
    Interpretare
    1.1. In prezentul contract, cu exceptia cazurilor in care contextul cere altfel, expresiile care urmeaza vor avea urmatoarele sensuri:
    - dreptul de administrare si exploatare a amplasamentului atribuit inseamna drepturile de exploatare a instalatiilor, cladirilor si dotarilor aferente amplasamentului, care sunt atribuite Companiei de Proiect;
    - dreptul de administrare a terenurilor inseamna dreptul de administrare a terenurilor care sunt atribuite Companiei de Proiect in conformitate cu prevederile art. 12 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 16/2002, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 470/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, si cu prevederile prezentului contract;
    - autoritate inseamna autoritatile Romaniei, orice subdiviziune a acestora, orice conducere locala sau judeteana si orice parte a acestora si orice departament, autoritate, agentie, organism juridic sau tribunal al Romaniei ori autoritate judeteana sau locala care are jurisdictie asupra Companiei de Proiect, asupra Proiectului sau asupra oricarei parti a acestuia;
    - activitati de afaceri inseamna orice fel de afaceri care respecta legile romanesti corespunzatoare, inclusiv, dar fara a se limita la ele, inchirierea/subinchirierea, operarea, transferul permanent sau temporar al drepturilor, parteneriatele in care ar putea fi implicata Compania de Proiect;
    - modificarea legilor inseamna:
    a) adoptarea, promulgarea, modificarea sau republicarea dupa data incheierii acestui contract de catre orice autoritate a oricaror legi ori reglementari ale Romaniei; sau
    b) impunerea de catre o autoritate a oricaror conditii materiale in legatura cu emiterea, reinnoirea sau modificarea oricarei aprobari de proiect;
    - data finalizarii inseamna data finalizarii obiectivului, specificata ca atare in procesul-verbal de receptie finala a intregului complex al constructiei (procesul-verbal de receptie este considerat a fi emis in baza art. 10);
    - notificarea finalizarii inseamna notificarea ce urmeaza a fi trimisa Autoritatii publice de catre Compania de Proiect, prin care se notifica finalizarea lucrarilor de constructie;
    - persoane asociate inseamna:
    a) conducerea, salariatii, grupuri de firme, agenti si consilieri ai unei parti;
    b) conducerea, salariatii, agentii si consilierii unui grup de firme al unei parti; si
    c) conducerea, salariatii si partenerii oricarui astfel de agent sau consilier ori ai oricarui grup de firme al unui astfel de agent sau consilier;
    - data inceperii constructiei inseamna data la care Autoritatea publica, Investitorii si Compania de Proiect confirma ca toate conditiile sunt indeplinite, asa cum sunt ele stipulate in art. 5;
    - contract inseamna acest contract de parteneriat public-privat "Centrul Dambovita" si anexele atasate la prezentul document;
    - durata sau perioada contractului inseamna intreaga perioada de 49 (patruzeci si noua) de ani, incepand din ziua urmatoare datei intrarii in vigoare;
    - forta majora inseamna conditiile mentionate in art. 19;
    - facilitati inseamna orice fel de facilitati care urmeaza a fi acordate Companiei de Proiect, asa cum sunt detaliate in anexa 11, in conformitate cu prevederile legale romane;
    - confidentialitate inseamna pastrarea confidentialitatii asupra tuturor informatiilor si documentelor referitoare la Proiect conform art. 18.2;
    - Investitorii inseamna MIMEL INSAAT SAN VE TIC. A.S., cu sediul in Turcia, Istanbul, str. Buyukdere Cad nr. 101 kat. 3 Mecidiyekoy 80310, si ORB ESTATES PLC., cu sediul in Marea Britanie, Londra, str. Albemarle nr. 1, Albemarle House, semnatare ale prezentului contract;
    - aprobari de proiect inseamna orice fel de permise, autorizatii, aprobari, inregistrari necesare pentru inceperea Proiectului, asa cum sunt detaliate in anexa 2;
    - Compania de Proiect inseamna o societate comerciala rezidenta in Romania, constituita de Investitori si Autoritatea publica, care urmeaza sa fie infiintata in baza legilor romanesti, cu sediul in Bucuresti, avand drept unic scop proiectarea, finantarea, constructia, exploatarea, intretinerea si transferul Centrului Dambovita;
    - obligatii esentiale inseamna toate obligatiile ce le revin Investitorilor si Autoritatii publice, prevazute pe fiecare etapa de realizare a Proiectului Centrul Dambovita;
    - drepturile si obligatiile Companiei de Proiect inseamna toate drepturile si obligatiile conferite Companiei de Proiect ca urmare a prezentului contract;
    - contracte de proiect inseamna orice contract incheiat de Compania de Proiect cu terti pentru realizarea acestui contract;
    - Centrul Dambovita inseamna constructia existenta finalizata, inclusiv reconversia functionala a amplasamentului, adaptate pentru o functiune complexa urbana de prestigiu, in conformitate cu prevederile programului prioritar aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 492/2002;
    - amplasamentul este situat in municipiul Bucuresti, sectorul 1, delimitat de arterele Splaiul Independentei, str. Constantin Noica, Calea Plevnei si str. Stirbei Voda, cu o suprafata totala de 91.947 mp, din care o suprafata construita desfasurata de 114.947 mp, si inseamna constructia, terenul, spatiile, cursurile de apa, drumurile si orice suprafete, puse la dispozitie sau care urmeaza a fi puse la dispozitie Companiei de Proiect si predate acesteia in conformitate cu art. 6 si pe care, prin care, deasupra carora sau dedesubtul carora (sau a oricareia dintre acestea) este sau va fi construit Proiectul Dambovita de catre sau in numele Companiei de Proiect ca urmare a acestui contract; schitele privind amplasamentul sunt incluse in anexa 1;
    - Proiectul Dambovita inseamna executarea lucrarilor de construire, reconstruire, consolidare, modificare, extindere, schimbare de destinatie sau de reparare a constructiilor de orice fel, precum si a instalatiilor aferente acestora;
    - etapele Proiectului inseamna etapele Proiectului prevazute in anexa 3 si care pot fi modificate in conformitate cu prezentul contract;
    - datele etapelor Proiectului inseamna datele specificate in anexa 3 pentru realizarea etapelor Proiectului si care pot fi modificate in concordanta cu prezentul contract;
    - calendarul Proiectului este prevazut in anexa 4 pentru reabilitarea si construirea Proiectului Dambovita, va fi aprobat de Autoritatea publica si poate fi modificat periodic in conformitate cu clauzele prezentului contract;
    - dovada drepturilor de administrare a amplasamentului inseamna hotararea autoritatii competente, ce va fi acordata in favoarea Companiei de Proiect in scris si care va atesta drepturile de administrare a amplasamentului;
    - Autoritatea publica inseamna Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei din Romania;
    - active majore inseamna toate cladirile, utilajele, echipamentele, inventarul si instalatiile auxiliare constructiei, necesare operarii si intretinerii acesteia, impreuna cu intreaga proprietate necorporala, terenul si drepturile de administrare a terenului in legatura cu aceasta;
    - anexe inseamna anexele 1 - 11 la acest contract, iar anexa va fi interpretata in mod corespunzator;
    - plansele specifice ale proiectului tehnic inseamna planurile pe obiecte ale proiectului tehnic, care trebuie sa fie prezentate pentru aprobare conform anexei 5;
    - proiectul tehnic inseamna proiectul aprobat de Autoritatea publica in legatura cu Proiectul Dambovita, inclusiv piesele scrise si desenate (planse) referitoare la lucrarile de construire, reconstruire, consolidare, modificare, extindere, schimbare de destinatie sau de reparare a constructiilor de orice fel, precum si a instalatiilor aferente acestora, conform schitelor incluse in anexa 6 si astfel cum sunt enumerate in anexa 2B;
    - specificatii tehnice inseamna specificatiile elaborate de Compania de Proiect, conform celor prezentate in anexa 8, pentru a se asigura calitatea renovarii, proiectarii si constructiei Centrului Dambovita;
    - data transferului inseamna ziua care urmeaza dupa ultima zi a perioadei contractului;
    - utilitati inseamna facilitatile legate de reteaua tehnico-edilitara, precum apa, gazele, electricitatea, instalatiile de evacuare, canalizarea si comunicatiile, inclusiv telecomunicatiile, indiferent daca sunt proprietate publica, privata sau de alta natura;
    - retele tehnico-edilitare inseamna orice cablu electric, cablu telefonic sau orice cablu folosit in comunicatii, orice aparat de telecomunicatii, orice conducta folosita pentru aprovizionarea cu apa, gaz sau petrol ori pentru evacuare sau canalizare, impreuna cu orice teava pentru asemenea cabluri sau conducte ori orice aparat sau lucrare auxiliara unor asemenea cabluri, aparate, conducte sau tevi;
    - TVA inseamna taxa pe valoarea adaugata conform legislatiei romane;
    - an inseamna anul calendaristic.
    1.2. In prezentul contract, in afara de cazul in care contextul impune altfel:
    a) referirile la persoane vor include persoane individuale, societati (indiferent unde sunt inmatriculate), asociatii si parteneriate neinmatriculate;
    b) titlurile sunt incluse numai din motive de simplificare si nu vor afecta interpretarea contractului;
    c) referirile la un gen includ toate genurile;
    d) orice referire la o lege sau o prevedere statutara inseamna o referire la aceasta, asa cum a fost sau cum poate fi periodic amendata, modificata sau republicata;
    e) orice referire la un document in forma acceptata se face la acea forma a documentului care este acceptata de parti, in vederea identificarii initiate de fiecare dintre ele sau in numele lor.
    1.3. Anexele includ anexele 1 - 11 la acest contract si sunt parte a prezentului contract.
    Art. 2
    Scopul si obiectul contractului
    Contractul are drept unic scop proiectarea, finantarea, constructia, exploatarea, intretinerea si transferul Centrului Dambovita. Partile la prezentul contract sunt de acord sa autorizeze Compania de Proiect sa realizeze lucrarile de constructie necesare pe amplasament, conform termenelor si conditiilor prevazute in anexa 1. Compania de Proiect are toate drepturile sa foloseasca, sa opereze, sa beneficieze si sa administreze intregul Proiect Dambovita in vederea realizarii activitatilor de afaceri pe perioada contractului.
    Art. 3
    Drepturi de administrare si exploatare a amplasamentului
    3.1. Compania de Proiect, dupa preluarea amplasamentului, va intreprinde activitati de proiectare, reabilitare, construire, operare si exploatare a Centrului Dambovita.
    3.2. Autoritatea publica va pune amplasamentul la dispozitia Companiei de Proiect in vederea reabilitarii si realizarii constructiilor relevante, fara plata vreunei sume de catre Compania de Proiect, pe perioada contractului, incepand de la data inceperii constructiei pana la data transferului.
    3.3. Conform celor prevazute in prezentul contract, toate cheltuielile efectuate de Compania de Proiect in legatura cu Proiectul vor fi suportate de aceasta, careia ii va reveni sarcina de a face toate aranjamentele necesare pentru finantare, inclusiv orice facilitati financiare posibile, care insumeaza minimum 130 milioane USD.
    3.4. Autoritatea publica va asigura transferul drepturilor de administrare a amplasamentului Companiei de Proiect, conform legislatiei aplicabile si conditiilor prevazute in prezentul contract, inclusiv inscrierea la biroul de carte funciara corespunzator si acordarea dovezii drepturilor de administrare a amplasamentului.
    3.5. Autoritatea publica se va asigura ca intregul acces necesar catre si de la amplasament sa fie pus la dispozitia Companiei de Proiect, a persoanelor asociate, salariatilor, contractantilor, subcontractantilor si consilierilor sai si ca toate utilitatile necesare sa fie disponibile pe amplasament, in masura in care sunt necesare pentru reabilitarea, constructia si dezvoltarea Proiectului.
    3.6. Compania de Proiect va fi raspunzatoare de importul si transportul echipamentului la amplasament, in timp ce Autoritatea publica va sprijini Compania de Proiect sa obtina permisele si autorizatiile, agrementele tehnice, certificatul de urbanism si autorizatiile de construire, referitoare la facilitati, constructie, functionare, si alte permise, aprobari si autorizatii pentru Proiect, precum si vizele si permisele de munca pentru personalul strain, recrutarea fortei de munca locale, cu respectarea tuturor reglementarilor locale, si altele, in conformitate cu competentele sale.
    3.7. Toate cheltuielile efectuate de Autoritatea publica, fara insa a se limita la ele, privind taxele de transfer al dreptului de administrare asupra terenului vor fi suportate de Autoritatea publica.
    3.8. Cu incepere de la data prezentului contract si pana la data transferului, Compania de Proiect va avea, in mod direct sau indirect, in administrare amplasamentul, precum si toate instalatiile, echipamentele fixe, masinile si utilajele aflate pe amplasament sau folosite in legatura cu amplasamentul si care au fost furnizate de ea sau pe cheltuiala sa si va avea dreptul de a folosi, de a opera si de a administra amplasamentul in scopul desfasurarii activitatii de afaceri.
    3.9. La data transferului, Centrul Dambovita reabilitat va fi transferat de Compania de Proiect Autoritatii publice fara plata vreunei compensatii. Compania de Proiect nu va plati nici un fel de taxe sau impozite in legatura cu acest transfer.
    3.10. Partile la prezentul contract vor colabora in vederea realizarii obiectivelor prezentului contract si a indeplinirii de catre fiecare dintre partile la acest contract a obligatiilor respective care le revin in baza acestuia.
    3.11. Toate drepturile atribuite Companiei de Proiect ca urmare a acestui contract sunt exclusiv ale Companiei de Proiect pe perioada contractului. Autoritatea publica va lua masuri ca nici unul dintre drepturi sa nu fie atribuit vreunei alte persoane.
    3.12. Autoritatea publica garanteaza in mod irevocabil ca nu va emite acte normative, potrivit competentei sale, care ar determina invalidarea partiala sau totala a prezentului contract si pot da nastere oricarui fel de obstructii temporare sau permanente in legatura cu activitatile de afaceri.
    3.13. Autoritatea publica garanteaza in mod irevocabil ca isi va exprima in scris si imediat consimtamantul pentru inregistrarea oricaror activitati de afaceri, inclusiv, dar fara a se limita la ele, inchirierea/subinchirierea, gajarea, ipotecarea si orice alte tranzactii, in cazul in care Companiei de Proiect ii este solicitat acest consimtamant de biroul de carte funciara competent sau de orice alta institutie/autoritate competenta.
    Art. 4
    Compania de Proiect
    4.1. Compania de Proiect va fi infiintata ca o societate comerciala rezidenta in Romania, constituita de Investitori si Autoritatea publica, in baza legilor romanesti, cu sediul in Bucuresti.
    4.2. Obiectul de activitate si actul constitutiv ale companiei vor fi in conformitate cu prevederile prezentului contract.
    4.3. Investitorii impreuna cu oricare dintre filialele si/sau entitatile lor afiliate sau cu o noua societate ce va fi infiintata (ca doua entitati separate) vor detine 90% (nouazeci la suta) din partile sociale, in timp ce Autoritatea publica, prin Compania Nationala de Investitii - CNI, va detine 10% (zece la suta) din partile sociale. Asociatii Companiei de Proiect vor subscrie si vor varsa capitalul care va fi stabilit intre parti proportional cu partile sociale detinute de ei.
    4.4. Autoritatea publica, prin Compania Nationala de Investitii - CNI, va participa la capitalul social cu aport in natura constand in contravaloarea dreptului de exploatare asupra cladirilor pe o perioada de 49 de ani.
    4.5. Legaturile dintre asociati vor fi reglementate de un acord al asociatilor care va fi incheiat intre parti.
    4.6. Autoritatea publica accepta si garanteaza in mod irevocabil ca va numi un singur (1) membru din minimum 5 (cinci) membri ai consiliului de administratie. Hotararile adunarii generale referitoare la majorarea sau reducerea capitalului social si la lichidarea Companiei de Proiect se vor lua cu unanimitate de voturi ale asociatilor, in timp ce celelalte hotarari se vor lua cu majoritate absoluta a asociatilor si a partilor sociale, in conformitate cu art. 187 din Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, si cu acordurile asociatilor intervenite intre parti.
    Art. 5
    Conditii precedente/data preinceperii constructiei si intrarea in vigoare
    5.1. Conditiile intrarii in vigoare; data inceperii constructiei
    Prevederile prezentului contract vor intra in vigoare si vor deveni obligatorii din punct de vedere legal cu incepere de la data la care partile au indeplinit conditiile cerute, de care este raspunzatoare fiecare parte in baza art. 5.2 si 5.3.
    Fiecare parte va notifica de indata celeilalte parti in momentul in care considera ca conditiile precedente prevazute in art. 5.2 si 5.3 au fost satisfacute sau s-a renuntat la ele.
    Data inceperii constructiei va fi urmatoarea zi dupa ce Compania de Proiect:
    (i) obtine toate facilitatile mentionate in anexa 11, in conformitate cu legile romanesti aplicabile;
    (ii) obtine toate aprobarile initiale mentionate in anexa 2, in conformitate cu legile romanesti aplicabile.
    5.2. Conditii care cad in sarcina Investitorilor
    Prevederile prezentului contract vor intra in vigoare si vor deveni obligatorii din punct de vedere legal numai in momentul satisfacerii urmatoarelor conditii de catre Investitori sau al renuntarii in scris la ele de catre Autoritatea publica.
    Astfel, Investitorii vor pune la dispozitia Autoritatii publice:
    a) documente justificative legale care sa dovedeasca infiintarea Companiei de Proiect;
    b) documente justificative legale care sa dovedeasca ca au suficiente angajamente financiare (din plasamente in actiuni si de la imprumutatori) pentru a-si indeplini obligatiile care le revin in cadrul prezentului contract.
    5.3. Conditii care cad in sarcina Autoritatii publice
    Prezentul contract va intra in vigoare si va deveni obligatoriu din punct de vedere legal numai in momentul satisfacerii urmatoarelor conditii de catre Autoritatea publica sau al renuntarii la ele in scris de catre Investitori.
    Autoritatea publica are urmatoarele obligatii:
    a) sa furnizeze documente justificative legale Investitorilor, din care sa rezulte ca:
    (i) are dreptul si autoritatea de a incheia prezentul contract si de a indeplini obligatiile care ii revin in cadrul acestuia;
    (ii) a obtinut toate aprobarile necesare de la stat si de la alte autoritati publice pentru a transmite dreptul de administrare a amplasamentului catre Compania de Proiect pentru a-si indeplini obligatiile care ii revin in baza acestuia;
    b) sa furnizeze drepturile de administrare a amplasamentului prin orice mijloace oficiale necesare, inclusiv, dar fara a se limita la extrasul de carte funciara, sa furnizeze serviciile mentionate in art. 6 si sa obtina dovada drepturilor de administrare a amplasamentului in numele Companiei de Proiect.
    5.4. Nesatisfacerea conditiilor precedente
    a) Investitorii vor incepe formalitatile privind infiintarea Companiei de Proiect in termen de 3 (trei) luni incepand de la data semnarii contractului. Compania de Proiect va face toate cererile privind facilitatile si aprobarile initiale necesare programului de lucru, in termen de 3 (trei) luni incepand de la infiintarea Companiei de Proiect. Toate aprobarile mentionate in art. 5.1 vor fi obtinute intr-o perioada acceptabila. Daca aceste conditii nu sunt satisfacute de Compania de Proiect in termenul stabilit, Autoritatea publica, la latitudinea ei, va putea:
    (i) sa prelungeasca data pana la care Compania de Proiect trebuie sa satisfaca conditiile precedente respective;
    (ii) sa renunte la conditiile precedente respective;
    (iii) sa notifice in scris Investitorilor si sa acorde o perioada suplimentara de 30 (treizeci) de zile pentru indeplinirea obligatiilor. Autoritatea publica va rezilia acest contract in cazul in care Investitorii nu isi indeplinesc obligatiile in perioada notificata.
    b) Daca vreuna dintre conditiile precedente la care se face referire in art. 5.3 nu este satisfacuta de Autoritatea publica in termen de 3 (trei) luni de la data incheierii procedurilor de infiintare a Companiei de Proiect, Investitorii, la latitudinea lor, pot:
    (i) sa prelungeasca data pana la care Autoritatea publica trebuie sa satisfaca conditiile precedente respective;
    (ii) sa renunte la conditiile precedente respective; sau
    (iii) sa notifice in scris Autoritatii publice si sa acorde o perioada suplimentara de 30 (treizeci) de zile pentru indeplinirea obligatiilor. Investitorii vor rezilia contractul in cazul in care Autoritatea publica nu isi indeplineste obligatiile in perioada notificata.
    c) Daca una dintre parti reziliaza prezentul contract din cauza neindeplinirii conditiilor precedente prevazute la art. 5.1, 5.2 si 5.3 de catre cealalta parte, atunci, dupa cum este cazul, nici una dintre parti nu va plati despagubiri celeilalte in legatura cu acea reziliere.
    Art. 6
    Dobandirea amplasamentului si utilizarea sa
    6.1. Obtinerea drepturilor de administrare a amplasamentului atribuit
    Autoritatea publica va asigura transmiterea Companiei de Proiect a drepturilor de administrare a amplasamentului atribuit, in conditiile legii. Autoritatea publica va permite Companiei de Proiect accesul la amplasament din momentul semnarii prezentului contract.
    6.2. Alte drepturi imobiliare
    Autoritatea publica va sprijini Investitorii sa obtina acordarea catre Compania de Proiect a drepturilor Companiei de Proiect pentru Proiectul Dambovita (de exemplu, drepturile temporare si permanente de a instala utilitati, accesul la materiale de constructie si dreptul de a le extrage etc.).
    6.3. Obligatii in sarcina Autoritatii publice si a Companiei de Proiect
    a) Autoritatea publica va sprijini racordarea la retelele tehnico-edilitare, respectiv accesul la drumurile catre amplasament, precum si alte asemenea lucrari care sunt necesare pentru realizarea si finalizarea Proiectului.
    b) Autoritatea publica are obligatia:
    (i) sa ia masuri ca toate utilitatile existente pentru Proiect sa fie puse la dispozitia Companiei de Proiect la un tarif echitabil si in conditii care sa nu fie mai putin favorabile Companiei de Proiect decat conditiile de care beneficiaza clientii comerciali pentru utilitati asemanatoare;
    (ii) sa sprijine conectarea la utilitati pentru Compania de Proiect;
    (iii) sa faca toate eforturile rezonabile pentru a ajuta Compania de Proiect sa faciliteze reamplasarea sau adaptarea utilitatilor.
    c) In conformitate cu lit. a) si b), Compania de Proiect are obligatia:
    (i) sa obtina pe propria cheltuiala racordarea la toate utilitatile de care are nevoie pentru indeplinirea obligatiilor care ii revin in baza prezentului contract;
    (ii) sa plateasca toate utilitatile care au legatura cu Proiectul;
    (iii) sa reamplaseze sau sa adapteze utilitatile pe propria cheltuiala, dupa cum o impune Proiectul.
    Art. 7
    Continutul constructiei Centrului Dambovita
    7.1. Compania de Proiect va reabilita si va construi amplasamentul astfel incat sa incorporeze un hotel, un centru comercial, un spital, o zona rezidentiala, un club, parcare si zone de birouri. Proiectul tehnic va fi efectuat tinandu-se seama de acest contract. Stilul, proiectarea si continutul constructiei sunt descrise in amanunt in anexa 7.
    7.2. Compania de Proiect poate aduce modificari planurilor si poate efectua schimbari, in interiorul constructiilor, ale stilului mentionat in art. 7.1. Compania de Proiect se va conforma prevederilor art. 8.3 in cazul in care se prevad astfel de modificari.
    Art. 8
    Proiectare
    8.1. Conditii de proiectare
    Compania de Proiect va pregati plansele specifice pentru Proiectul Dambovita in conformitate cu tema de proiectare prevazuta in anexa 5.
    8.2. Analiza de catre Compania de Proiect si raportul cu privire la tema de proiectare
    Investitorii recunosc ca, inainte de data prezentului contract, au analizat tema de proiectare si s-au declarat multumiti de ea. Prin acest document Investitorii adopta tema ca fiind propriul proiect si propria lucrare si accepta ca sunt, in baza acestui contract, singurii si pe deplin raspunzatori de aceasta proiectare.
    8.3. Dreptul Companiei de Proiect de a modifica proiectul tehnic si specificatiile tehnice
    a) In orice moment inainte de data finalizarii, Compania de Proiect poate propune Autoritatii publice modificari sau clarificari ale proiectului tehnic si ale specificatiilor tehnice.
    b) Compania de Proiect este indreptatita sa propuna schimbarile pe care le considera oportune a fi facute la proiectarea Centrului Dambovita, prevazute in plansele specifice ale proiectului tehnic din anexa 5.
    O astfel de propunere poate fi facuta in orice moment, inaintea sau in timpul constructiei. Totusi, Compania de Proiect nu va face astfel de modificari ale proiectarii fara a prezenta mai intai Autoritatii publice proiectul tehnic al schimbarilor propuse, cu cel putin 14 zile inainte, astfel incat Autoritatea publica sa poata verifica daca ele corespund proiectului tehnic si specificatiilor tehnice. Daca Autoritatea publica nu are nici o obiectie la modificarile propuse timp de 14 (paisprezece) zile de la primire, se va considera ca nu exista obiectii la modificarile respective ale proiectarii.
    8.4. Analiza si aprobarea proiectarii
    a) Compania de Proiect va pregati si va preda Autoritatii publice proiectul tehnic in legatura cu Centrul Dambovita. Toate documentele privind proiectarea, mentionate in anexa 2, vor fi predate Autoritatii publice pentru aprobare. In orice caz acest lucru se va face inainte de construirea partii respective a Centrului Dambovita, identificata in tema de proiectare.
    b) Autoritatea publica va analiza de indata proiectul tehnic care i-a fost prezentat pentru a stabili conformitatea cu tema de proiectare. Daca Autoritatea publica cere clarificari sau considera ca proiectul tehnic care i-a fost prezentat nu este conform cu tema de proiectare, ea va notifica Companiei de Proiect, cerand clarificari sau specificand neconformitatea, in termen de 14 zile de la primire. Daca Autoritatea publica nu da o asemenea notificare Companiei de Proiect in perioada stabilita, se va considera ca Autoritatea publica nu are obiectii la proiectul tehnic respectiv.
    c) Daca Compania de Proiect a primit o notificare in baza lit. b), ea va furniza de indata, pe propria cheltuiala si in orice caz in termen de 14 zile de la primirea notificarii, clarificarile necesare si/sau va amenda respectivul proiect tehnic si va preda acest proiect amendat Autoritatii publice. Compania de Proiect nu va fi indreptatita la nici o compensatie pentru intarzierea provocata de necesitatea de a furniza asemenea clarificari sau de a aduce imbunatatiri proiectului tehnic.
    d) Daca Compania de Proiect doreste sa modifice vreuna dintre plansele proiectului tehnic deja analizate si la care Autoritatea publica nu a avut obiectii, ea trebuie mai intai sa prezinte Autoritatii publice plansele modificate ale proiectului tehnic si sa se conformeze procedurilor de aprobare prevazute in art. 8.3.
    8.5. Proiectul tehnic
    Compania de Proiect va pregati si va preda Autoritatii publice proiectul tehnic al lucrarilor specificate. Compania de Proiect nu va efectua lucrarile identificate in vreun proiect tehnic inainte de predarea acestuia Autoritatii publice.
    8.6. Raspunderea Companiei de Proiect
    Investitorii sunt de acord si recunosc ca singura raspunzatoare de realizarea Proiectului Dambovita (inclusiv fezabilitatea tehnica, capacitatea operationala si siguranta) va fi Compania de Proiect.
    Art. 9
    Lucrari de constructie
    9.1. Raspunderea pentru constructie
    Compania de Proiect va efectua intreaga constructie si reabilitare a Centrului Dambovita pe propria cheltuiala si pe propriul risc. Aceasta lucrare va fi facuta in concordanta cu tema de proiectare si cu calendarul lucrarilor pentru Proiectul Dambovita.
    9.2. Inceperea constructiei
    Compania de Proiect va incepe constructia Centrului Dambovita nu mai tarziu de 30 (treizeci) de zile de la indeplinirea conditiilor prevazute in art. 5.1 alin. 3 (data inceperii constructiei). Compania de Proiect poate incepe constructia inainte de data inceperii constructiei, astfel cum a fost aceasta definita la art. 5.1 alin. 3.
    In caz contrar, Autoritatea publica va avea dreptul sa rezilieze prezentul contract in conformitate cu prevederile art. 20.2.
    9.3. Programul de constructie
    a) In termen de 30 (treizeci) de zile de la data semnarii prezentului contract, Compania de Proiect va prezenta Autoritatii publice un program si un calendar al constructiilor pentru Proiectul Dambovita, pentru aprobare. Acest program va expune intr-un grad de detaliere rezonabil activitatile, succesiunea lor si durata planificata pentru a realiza fiecare etapa a Proiectului la data etapei Proiectului specificata in calendarul Proiectului, indicat in anexele 3 si 4, si se va conforma prevederilor acestui calendar.
    b) Compania de Proiect poate propune in orice moment Autoritatii publice spre aprobare modificarea calendarului Proiectului in functie de perioadele si de conditiile modificarilor stipulate in art. 8.
    9.4. Intarzieri anticipate ale constructiei
    Daca Compania de Proiect anticipeaza in mod rezonabil, in orice moment, ca lucrarile de constructie nu vor reusi sa indeplineasca vreuna dintre etapele Proiectului la data etapei Proiectului, aceasta va aduce acest lucru de indata la cunostinta Autoritatii publice, printr-o notificare in scris care va descrie urmatoarele aspecte cu un grad de detaliere rezonabil:
    (i) etapa Proiectului nerealizata sau care se prevede ca nu va fi realizata;
    (ii) cauzele intarzierii sau ale intarzierii prevazute, inclusiv o descriere a oricarei pretinse forte majore;
    (iii) intarzierea estimata (in zile) in realizarea etapei Proiectului si orice alt impact advers previzibil in mod rezonabil asupra lucrarilor de constructie.
    9.5. Obligatii de raportare
    a) Pana la data finalizarii, Compania de Proiect va prezenta Autoritatii publice un raport trimestrial (la sfarsitul lunii care urmeaza dupa trimestrul respectiv) asupra evolutiei proiectarii si constructiei Proiectului Dambovita. Acest raport va descrie in amanunt lucrarile de constructie realizate sau in curs de realizare, comparativ cu calendarul Proiectului, si acele probleme pe care Autoritatea publica le poate cere in mod rezonabil.
    b) Imediat dupa data finalizarii, Compania de Proiect va furniza Autoritatii publice cartea tehnica a constructiei.
    9.6. Calitatea lucrarilor de constructie; alte obligatii generale ale Companiei de Proiect
    Compania de Proiect are urmatoarele obligatii:
    a) sa reabiliteze, sa construiasca si sa dezvolte Centrul Dambovita pe amplasament:
    (i) in conformitate cu tema de proiectare si toate celelalte planse aplicabile, cu planurile tehnice revazute si aprobate si fata de care Autoritatea publica nu a avut obiectii si cu proiectul tehnic predat Autoritatii publice;
    (ii) in conformitate cu practicile tehnice si de operare prudente, intr-un mod corespunzator si profesional, folosind materiale si echipamente de buna calitate si bine intretinute, in conformitate cu prevederile Legii nr. 10/1995 privind calitatea in constructii, cu modificarile si completarile ulterioare;
    (iii) intr-un cadru operational sigur, luand toate masurile necesare pentru a asigura un control corespunzator al poluarii si alte masuri de protectie a mediului in conformitate cu legile si reglementarile in vigoare;
    (iv) intr-un mod care sa minimizeze intreruperile si alte inconveniente pentru public, rezidenti si activitatea de afaceri (in caz ca exista) din vecinatatea Centrului Dambovita;
    b) sa intocmeasca cartea tehnica a constructiei.
    9.7. Principalele obligatii ale Autoritatii publice in timpul etapei de constructie
    Autoritatea publica are urmatoarele obligatii:
    a) sa asiste Compania de Proiect in limitele competentelor sale in raporturile cu orice autoritate in legatura cu constructia Centrului Dambovita;
    b) sa sprijine obtinerea aprobarilor necesare in legatura cu constructia Centrului Dambovita, fara a prejudicia standardele stabilite in legatura cu raspunderile sale in art. 5.3;
    c) sa sprijine Compania de Proiect in obtinerea altor aprobari mentionate in prezentul contract;
    d) sa asigure intregul sprijin necesar Companiei de Proiect pe perioada de constructie.
    Art. 10
    Verificare, control si finalizare
    10.1. Monitorizare si verificare
    a) Autoritatea publica va fi indreptatita ca pe baza unei notificari rezonabile transmise Companiei de Proiect sa monitorizeze constructia Proiectului Dambovita si sa efectueze teste pentru a verifica calitatea realizarii constructiilor pe amplasament, in conformitate cu prevederile legale romane. Monitorizarea si verificarea vor fi intreprinse in asa fel incat sa minimizeze amestecul inevitabil in derularea constructiei.
    b) Toate costurile unor astfel de monitorizari si verificari vor fi suportate de Autoritatea publica, in afara de cazul in care rezultatele oricaror verificari arata ca vreo lucrare, vreun material sau echipament nu este in conformitate cu contractul. Intr-un astfel de caz toate cheltuielile legate de verificarile respective vor fi de indata rambursate Autoritatii publice.
    10.2. Control dupa finalizare
    Indata ce este posibil dupa trimiterea notificarii de finalizare de catre Compania de Proiect Autoritatii publice, dar in orice caz in termen de 30 (treizeci) de zile dupa aceasta trimitere, Autoritatea publica va intreprinde un control al Proiectului Dambovita pentru a stabili daca lucrarile de constructie pentru Proiect au fost incheiate in mod substantial in conformitate cu proiectul tehnic si cu calendarul Proiectului pentru Proiectul Dambovita.
    10.3. Atestarea finalizarii
    Daca controlul dupa finalizare mentionat in art. 10.2 a confirmat ca lucrarile de constructie pentru Proiectul Dambovita au fost substantial incheiate conform cerintelor, Autoritatea publica va elibera, in termen de 10 (zece) zile de la data controlului respectiv, o atestare in acest scop.
    10.4. Receptiile pe etape de realizare si receptia finala
    10.4.1. Receptia lucrarilor pentru Proiectul Dambovita se va face in conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 273/1994 privind aprobarea Regulamentului de receptie a lucrarilor de constructii si instalatii aferente acestora.
    10.4.2. Compania de Proiect va avea dreptul sa puna in functiune partial Centrul Dambovita pe masura finalizarii fiecarei etape de constructie. Receptia fiecarei asemenea finalizari partiale se va face in conformitate cu art. 10.4.1.
    Art. 11
    Intarzieri in constructie si prelungirea duratei
    11.1. Prelungirea duratei
    Compania de Proiect va fi indreptatita la o prelungire a duratei dupa data finalizarii planificata, ca rezultat al intarzierii constructiei ca urmare a unuia dintre urmatoarele evenimente:
    (i) incalcarea prezentului contract de catre Autoritatea publica; sau
    (ii) o modificare a proiectului tehnic; sau
    (iii) producerea unui caz de forta majora, asa cum se arata in prezentul contract si care nu reprezinta o exceptie in baza art. 19.
    11.2. Stabilirea cererilor de prelungire a duratei
    a) In termen de 30 (treizeci) de zile de la primirea notificarii din partea Companiei de Proiect conform art. 11.1, Autoritatea publica trebuie sa stabileasca o asemenea prelungire a duratei dupa data finalizarii planificata, care poate fi justificata in imprejurarile respective, si sa notifice Companiei de Proiect stabilirea ei. O astfel de notificare va indica prelungirea duratei care este acordata si, daca nu se acorda o prelungire, va indica o asemenea hotarare.
    b) Stabilind prelungirea conform lit. a), Autoritatea publica va actiona in mod corect si rezonabil. Decizia sa va fi deschisa pentru control si rezolvare a disputelor in conformitate cu prevederile art. 25.
    Art. 12
    Functionarea si intretinerea Centrului Dambovita
    12.1. Obligatiile Companiei de Proiect
    Incepand de la data finalizarii si pana la sfarsitul perioadei contractului, Compania de Proiect va asigura operarea si intretinerea Centrului Dambovita reabilitat, in conformitate cu conditiile generale de constructie si cu toate legile si reglementarile in vigoare.
    12.2. Raportare
    Compania de Proiect va adresa anual informari cu privire la functionarea pe care o asigura in legatura cu Centrul Dambovita reabilitat.
    12.3. Siguranta si cazuri de urgenta
    Compania de Proiect va lua toate masurile necesare pentru siguranta si securitatea Centrului Dambovita.
    12.4. Inchiderea Centrului Dambovita
    Fara a aduce prejudiciu celorlalte drepturi si obligatii care ii revin in cadrul acestui contract, Compania de Proiect va fi indreptatita sa inchida partial sau in intregime Centrul Dambovita, din motive de siguranta, prevazute sau urgente, intretinere si curatenie.
    Art. 13
    Contabilitatea Companiei de Proiect
    13.1. O societate importanta de audit multinationala va fi angajata anual de catre Compania de Proiect.
    13.2. Standardele Internationale de Contabilitate vor fi aplicabile in ceea ce priveste tinerea contabilitatii Companiei de Proiect si procedura de auditare.
    13.3. Distribuirea profitului se va face pe baza declaratiilor financiare anuale auditate de catre o societate importanta de audit multinationala, conform Standardelor Internationale de Contabilitate.
    Art. 14
    Management financiar; declaratii financiare si raportari
    14.1. Obligatiile Companiei de Proiect
    Compania de Proiect trebuie sa obtina toate fondurile necesare pentru proiectarea, construirea, operarea si intretinerea Centrului Dambovita in conformitate cu prezentul contract.
    14.2. Declaratii financiare
    14.2.1. Compania de Proiect isi asuma intreaga responsabilitate, pe toata durata contractului, cu privire la indeplinirea in totalitate a clauzelor contractului privind conditiile de operare tehnico-economice.
    14.2.2. Compania de Proiect va da explicatii cu privire la activitatile sale, pregatind declaratii financiare, auditari si orice alte informari anuale in legatura cu situatia financiara a companiei si inaintandu-le Autoritatii publice.
    Art. 15
    Asigurari
    Compania de Proiect va incheia si va pastra, pe unica sa cheltuiala, politele de asigurare cerute de Autoritatea publica pentru constructia, operarea, intretinerea si administrarea Centrului Dambovita, asa cum se arata in anexa 9.
    Art. 16
    Obligatii generale legate de Autoritatea publica
    16.1. Conformitatea cu legea
    Autoritatea publica se va conforma tuturor legilor si reglementarilor relevante in legatura cu indeplinirea obligatiilor care ii revin in baza prezentului contract.
    16.2. Acordarea de aprobari si asistenta in legatura cu aprobarile
    Facand toate eforturile rezonabile si conformandu-se legilor si reglementarilor relevante, Autoritatea publica:
    a) va acorda Companiei de Proiect, potrivit competentelor jurisdictiei sale, aprobarile necesare pentru constructie, operare, intretinere si administrare a Centrului Dambovita, asa cum se mentioneaza in anexa 2;
    b) va ajuta Compania de Proiect sa coordoneze procesul de aprobare in vederea obtinerii oricaror alte aprobari pe care compania trebuie sa le obtina in baza prezentului contract.
    16.3. Neamestec
    a) In conformitate cu prezentul contract, Autoritatea publica nu va interveni in constructia, operarea, intretinerea si administrarea Proiectului, in afara de cazul in care un astfel de amestec este necesar pentru a proteja sanatatea si siguranta publica sau este cerut de legislatie ori reglementari.
    b) Daca Compania de Proiect o cere, Autoritatea publica va face toate eforturile rezonabile pentru a minimiza orice amestec al unor terte parti in Proiect, inclusiv amestecul altor autoritati pe perioada contractului.
    Art. 17
    Obligatii generale legate de Compania de Proiect
    17.1. Conformitatea cu legislatia si reglementarile
    Compania de Proiect se va conforma tuturor legilor si reglementarilor relevante in legatura cu indeplinirea obligatiilor care ii revin in baza prezentului contract.
    17.2. Constructia, operarea si intretinerea Centrului Dambovita
    Compania de Proiect va pune in aplicare Proiectul pe propria cheltuiala si pe propriul risc, in conformitate cu prevederile prezentului contract. Compania va investi, va dezvolta, va proiecta, va finanta, va construi, va incheia, va verifica, va opera, va administra si va intretine Centrul Dambovita pe perioada contractului, in conformitate cu prezentul contract.
    17.3. Norme de sanatate si siguranta
    Compania de Proiect trebuie sa respecte normele si practicile de sanatate si siguranta relevante cerute de legislatie si reglementari si care sunt aplicabile Proiectului Dambovita. Compania va respecta toate normele de sanatate si siguranta din cadrul Sistemului de asigurare a calitatii si din prezentul contract.
    17.4. Protectia mediului inconjurator
    Compania de Proiect va proteja amplasamentul (inclusiv solul, pamantul, apele de suprafata si aerul), precum si mediul inconjurator de contaminarea mediului in cursul constructiei, operarii si intretinerii Centrului Dambovita, pe toata perioada contractului, si va indeplini alte norme de mediu stabilite de legislatie si reglementari.
    17.5. Aprobari
    In conformitate cu cele prevazute astfel in mod expres in prezentul contract, Compania de Proiect va obtine si va pastra toate aprobarile necesare in legatura cu ea insasi si cu Proiectul, pe propria cheltuiala.
    17.6. Protectia obiectelor arheologice, geologice si istorice
    Compania de Proiect va lua masuri pentru a proteja obiectele arheologice, geologice si istorice pe care le poate descoperi pe parcursul constructiei, operarii si intretinerii Centrului Dambovita.
    17.7. Raspunderea Companiei de Proiect pentru contractanti
    Compania de Proiect va fi raspunzatoare de actiunile si omisiunile contractantilor si angajatilor lor, ca si cum acele actiuni si omisiuni ar fi actiunile si omisiunile Companiei de Proiect si ale angajatilor sai.
    Art. 18
    Obligatii si drepturi comune ale Autoritatii publice si ale Companiei de Proiect
    18.1. Dreptul la informatii
    Autoritatea publica recunoaste ca informatiile ce ii sunt furnizate de catre Compania de Proiect reprezinta proprietatea Companiei de Proiect.
    18.2. Confidentialitate
    a) Autoritatea publica si Compania de Proiect vor pastra confidentialitatea asupra tuturor informatiilor si documentelor referitoare la Proiect.
    b) Autoritatea publica si Compania de Proiect pot dezvalui informatii sau documente referitoare la Proiect daca si in masura in care:
    (i) cealalta parte consimte la aceasta dezvaluire;
    (ii) dezvaluirea este impusa de legi si reglementari sau de regulile unei burse importante;
    (iii) dezvaluirea este necesara in mod rezonabil pentru a permite unei parti sa isi indeplineasca obligatiile care ii revin in baza prezentului contract.
    18.3. Obligatia de a colabora
    Partile vor colabora in legatura cu Proiectul.
    Art. 19
    Forta majora
    19.1. Orice obligatie a unei parti (in afara de obligatia de plata) va fi temporar suspendata pe perioada in care o astfel de parte este in incapacitate de a-si indeplini o astfel de obligatie ca urmare a unui caz de forta majora, dar numai in limitele acestei incapacitati de a o indeplini.
    In cazul in care intervine un eveniment de forta majora, partea care evalueaza aceasta suspendare a obligatiilor va notifica celeilalte parti in termen de 10 zile de la producerea evenimentului, cu prezentarea documentelor certificand forta majora, eliberate de camera de comert si industrie competenta. Notificarea va cuprinde si perioada estimata a suspendarii, intinderea si gradul impiedicarii activitatilor ca urmare a producerii evenimentului, precum si efectul asupra Proiectului Dambovita.
    Partea care declara o asemenea suspendare a obligatiilor va avea sarcina de a dovedi ca imprejurarile constituie motive valabile de suspendare in baza prezentului articol 19. Nici un caz de forta majora nu va scuti vreo parte de acele obligatii care nu sunt suspendate conform prezentului articol 19.
    19.2. In sensul prezentului contract, termenul forta majora inseamna un eveniment imprevizibil si insurmontabil, independent de orice control al partii implicate si care genereaza imposibilitatea temporara sau definitiva de executare partiala ori totala a obligatiilor si care constituie sau este de natura unuia sau mai multora dintre evenimentele care urmeaza:
    a) catastrofe naturale, incendii, inundatii, eruptii vulcanice, dereglari atmosferice, explozii, fulgere, fenomene meteorologice sezoniere mai grave decat cele normale, taifun, penurie de apa, seceta, tornade, cutremure, alunecari de teren, eroziunea solului sau prabusirea terenului, spalarea solului de ploile torentiale, epidemii; sau
    b) razboi, razboi civil, blocade, insurectii, sabotaj, acte de terorism, tulburari civile, stare de necesitate, stare de urgenta.
    19.3. Partile vor face toate eforturile posibile pentru a asigura reluarea indeplinirii normale a obligatiilor respective care le revin in cadrul prezentului contract dupa producerea oricaruia dintre cazurile de forta majora. Inainte de restabilirea situatiei normale, obligatiile partilor vor fi indeplinite in cea mai mare masura posibila.
    Art. 20
    Incetare
    20.1. Incetare normala
    Drepturile Companiei de Proiect acordate in baza prezentului contract vor lua sfarsit la expirarea perioadei contractului, cu exceptia cazurilor de prelungire sau terminare inainte de termen a acelei perioade ca urmare a termenilor acestui contract.
    20.2. Rezilierea de catre Autoritatea publica ca urmare a neindeplinirii obligatiilor contractuale de catre Compania de Proiect
    Daca se produce vreunul sau mai multe dintre urmatoarele evenimente sau situatii, Autoritatea publica poate, atata timp cat neindeplinirea obligatiilor contractuale de catre Compania de Proiect continua sa existe si in conformitate cu prevederile prezentului contract, sa rezilieze imediat contractul, notificand in scris in acest sens Companiei de Proiect. Astfel de situatii de neindeplinire a obligatiilor contractuale de catre Compania de Proiect includ urmatoarele:
    a) Compania de Proiect intra in lichidare, devine insolvabila sau intra in faliment ori inceteaza in general sa faca plati creditorilor sai;
    b) Compania de Proiect incalca oricare dintre obligatiile esentiale care ii revin in baza prezentului contract si nu remediaza o asemenea incalcare in termen de 60 (saizeci) de zile de la primirea notificarii in scris de la Autoritatea publica, care specifica o astfel de incalcare si ii cere Companiei de Proiect sa o remedieze.
    20.3. Rezilierea de catre Compania de Proiect ca urmare a neindeplinirii obligatiilor contractuale de catre Autoritatea publica
    Daca Autoritatea publica incalca oricare dintre obligatiile esentiale care ii revin in baza prezentului contract si nu remediaza o astfel de incalcare in termen de 60 (saizeci) de zile de la primirea notificarii in scris din partea Companiei de Proiect, care specifica o astfel de incalcare si cere Autoritatii publice sa o remedieze, Compania de Proiect poate, atata timp cat neindeplinirea obligatiei contractuale de catre Autoritatea publica continua sa existe si in conformitate cu prevederile prezentului contract, sa rezilieze contractul imediat in orice moment dupa aceea, notificand in scris in acest sens Autoritatii publice.
    20.4. Incetare ca urmare a unui caz de forta majora
    Oricare dintre parti poate inceta prezentul contract, conform celor prevazute in art. 19 referitor la forta majora, doar daca intinderea evenimentului de forta majora depaseste 60 de zile.
    20.5. Neincetare
    a) Autoritatea publica nu isi va exercita dreptul de a inceta prezentul contract ca urmare a unui caz de forta majora in conformitate cu art. 19, daca acesta se datoreaza oricarei actiuni sau omisiuni a Autoritatii publice in contradictie cu obligatiile care ii revin in baza prezentului contract.
    b) Investitorii nu isi vor exercita dreptul de a inceta prezentul contract ca urmare a unui caz de forta majora in conformitate cu art. 19, daca acesta se datoreaza oricarei actiuni sau omisiuni a Companiei de Proiect in contradictie cu obligatiile care ii revin in baza prezentului contract.
    Art. 21
    Declaratii si garantii
    21.1. Autoritatea publica
    a) Autoritatea publica declara si garanteaza Companiei de Proiect ca:
    (i) are dreptul si autoritatea de a incheia prezentul contract si de a indeplini obligatiile care ii revin in cadrul acestuia;
    (ii) sprijina obtinerea tuturor aprobarilor necesare de la toate autoritatile pentru a incheia prezentul contract;
    (iii) este imputernicita si autorizata in mod corespunzator sa acorde, sa transmita si sa investeasca Compania de Proiect cu drepturi depline si exclusive pentru intreaga perioada a contractului, in conformitate cu prezentul contract, inclusiv accesul la amplasament si toate celelalte drepturi de a-l folosi, asa cum prevede prezentul contract.
    b) Autoritatea publica renunta in mod expres la apararea imunitatii suverane si la orice alta aparare pe baza faptului sau a afirmatiei ca este o agentie ori un instrument al unui stat suveran, in legatura cu orice procedura de arbitraj, orice procedura legala de aplicare a unei hotarari a unei instante de arbitraj si in orice actiune in instanta intre parti ca urmare sau in legatura cu prezentul contract.
    c) Autoritatea publica garanteaza in mod irevocabil ca nu exista nici o pretentie de restituire in curs si/sau nici o disputa si/sau nici un litigiu privind amplasamentul. De asemenea, Autoritatea publica garanteaza si se obliga sa compenseze toate daunele, incluzand, dar fara a se limita la cheltuieli judecatoresti si/sau arbitrale, onorarii legale, onorarii ale avocatilor, pierderi materiale si toate tipurile de indemnizatii ale Companiei de Proiect, in cazul in care orice pretentii si/sau dispute si/sau litigii si/sau inregistrari ale titlului unei terte persoane intervin in sens contrar situatiei post-contract a registrului titlului. Autoritatea publica garanteaza de asemenea si se obliga sa despagubeasca Compania de Proiect pentru fiecare si toate pretentiile tertelor persoane in cazul in care acestea intervin impotriva Companiei de Proiect in sensul prezentului articol.
    21.2. Investitorii
    21.2.1. Investitorii garanteaza si declara Autoritatii publice ca au autoritatea de a incheia prezentul contract si de a indeplini obligatiile care le revin in cadrul acestuia.
    21.2.2. Investitorii se obliga sa informeze imediat si in scris Autoritatea publica despre orice modificare a statutului lor sau al asociatilor ori subcontractantilor lor, a pozitiei lor financiare, despre aparitia unui conflict de interese si, in general, despre orice si toate situatiile care aduc schimbarea elementelor incluse in prezentul contract sau care ar prejudicia in vreun fel realizarea contractului.
    Art. 22
    Raspundere si despagubire
    22.1. Despagubire reciproca
    Fiecare parte va despagubi si va apara cealalta parte impotriva tuturor raspunderilor, pagubelor, pierderilor, cheltuielilor si pretentiilor de orice natura pentru vatamare personala si pentru daune aduse oricarui bun aflat in proprietate sau pierderea acestuia, rezultate din sau avand vreo legatura de orice fel cu indeplinirea prezentului contract de catre partea care despagubeste. Totusi, o exceptie la cele de mai sus va fi facuta in masura in care o astfel de vatamare, paguba sau pierdere poate fi atribuita unei omisiuni din neglijenta sau intentionata din partea partii care solicita sa fie despagubita.
    22.2. Daune aduse mediului inconjurator
    Compania de Proiect va fi raspunzatoare, va apara si va despagubi institutiile abilitate impotriva oricarei raspunderi, pagube, pierderi sau pretentii care a fost suferita in legatura cu contaminarea mediului inconjurator ca rezultat al Proiectului, asa cum este definita de legislatia si reglementarile in vigoare. Totusi, o exceptie la aceasta regula se face daca si in masura in care o asemenea pierdere, cheltuiala sau pretentie poate fi atribuita in principal unei actiuni sau omisiuni din neglijenta ori intentionata a Autoritatii publice.
    22.3. Valabilitatea despagubirilor
    Despagubirile prevazute in prezentul contract isi vor mentine valabilitatea si dupa expirarea contractului.
    22.4. Raspundere comuna
    Daca vreo paguba, cheltuiala, pierdere sau raspundere este provocata partial de o actiune sau omisiune a Autoritatii publice si partial de o actiune sau omisiune a Companiei de Proiect, fiecare parte va fi raspunzatoare fata de cealalta parte numai proportional cu partea sa relativa de vina.
    Art. 23
    Finalizare si transfer dupa perioada contractului
    23.1. Data finalizarii
    Lucrarile de constructie se vor finaliza in termen de 36 (treizeci si sase) de luni cu incepere de la data inceperii constructiei.
    23.2. Obiectul transferului/restituirea
    23.2.1. Compania de Proiect va transfera intregul complex in care este dezvoltat Centrul Dambovita catre Autoritatea publica, in buna stare de exploatare si liber de orice sarcini sau obligatie in conformitate cu art. 11 din Ordonanta Guvernului nr. 16/2002, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 470/2002. Conditiile care stau la baza acestui transfer sunt mentionate in anexa 10.
    23.2.2. In cazul in care la data transferului catre Autoritatea publica al Centrului Dambovita cadrul legal roman permite, Compania de Proiect are drept de preemtiune pentru administrarea Centrului Dambovita pe o noua perioada determinata.
    Art. 24
    Transfer si entitate succesoare
    24.1. Transfer de catre Investitori
    In absenta consimtamantului prealabil in scris al Autoritatii publice, Investitorii nu pot transfera prezentul contract sau vreunul dintre drepturile si obligatiile care le revin in cadrul acestuia, cu exceptia garantiilor constituite in favoarea institutiilor financiare.
    24.2. Transfer de catre Autoritatea publica
    a) In absenta consimtamantului prealabil in scris al Investitorilor, Autoritatea publica nu poate transfera prezentul contract sau vreunul dintre drepturile ori obligatiile care ii revin in cadrul acestuia catre o persoana privata.
    b) Totusi, clauza de mai sus nu va impiedica Autoritatea publica sa fuzioneze sau sa se uneasca cu orice alta autoritate guvernamentala, minister, departament, autoritate ori agentie romana sau orice subdiviziune administrativa a Romaniei ori orice corporatie sau entitate care se afla in intregime ori partial in proprietatea statului roman sau a oricarei subdiviziuni administrative a Romaniei, ori sa ii transfere drepturile si obligatiile sale. Intr-un astfel de caz entitatea succesoare sau aceea careia i-au fost transferate drepturile si obligatiile va prelua si va deveni pe deplin raspunzatoare de indeplinirea obligatiilor ce ii revin Autoritatii publice in baza prezentului contract.
    24.3. Crearea garantiei
    In vederea finantarii proiectarii, constructiei, operarii si intretinerii Centrului Dambovita, Compania de Proiect poate crea o garantie asupra drepturilor si intereselor sale, pe baza sau ca urmare a prezentului contract, dupa cum este necesar. O asemenea garantie sau transfer va fi in conformitate cu termenii prezentului contract si cu dispozitiile legale privind contractul de parteneriat public-privat.
    Art. 25
    Solutionarea conflictelor
    25.1. Orice conflict sau neintelegere intre parti care ia nastere in legatura cu interpretarea sau aplicarea acestui contract va fi solutionata in masura posibilului prin intelegere intre parti, iar partile sunt de acord sa faca toate eforturile cu buna-credinta pentru a ajunge la o astfel de intelegere.
    25.2. Orice asemenea conflict sau neintelegere in legatura cu care nu s-a ajuns la o intelegere, in urma unor eforturi rezonabile facute cu buna-credinta de parti, va fi solutionata prin arbitraj, in urma unei notificari scrise date de fiecare parte celeilalte parti. Arbitrii vor fi alesi, iar arbitrajul se va desfasura in conformitate cu procedurile mentionate mai jos.
    25.3. In cazul in care ia nastere un conflict in legatura cu prezentul contract, iar partile nu pot sa il solutioneze pe cale amiabila, asemenea conflict va fi definitiv solutionat pe baza regulilor de arbitraj ale instantei de arbitraj din Londra, de catre cei trei arbitri numiti in conformitate cu aceste reguli. Limba care va fi folosita va fi limba engleza. In masura in care procedura arbitrajului nu este acoperita de reguli, ea va fi decisa de arbitri. Cele de mai sus nu vor impiedica totusi partile sa aplice orice remedieri preliminare sau obligatorii, fara insa a se limita la acestea. Partile accepta in mod irevocabil faptul ca prezentul contract nu incalca ordinea publica in Romania.
    25.4. Arbitrii nu vor fi imputerniciti sa modifice sau sa rezilieze prezentul contract. Cheltuielile de arbitraj vor fi suportate de partea care va fi stabilita de arbitri sau care a fost numita de parti.
    25.5. Indiferent daca procedura de arbitraj stabilita in baza prezentului contract este in curs, Compania de Proiect va continua sa isi exercite drepturile si obligatiile in legatura cu Centrul Dambovita.
    Art. 26
    Legea aplicabila
    Prezentul contract si relatia dintre parti vor fi guvernate de legile Romaniei si interpretate in conformitate cu acestea.
    Art. 27
    Limba
    Contractul este elaborat in limbile romana si engleza. Ambele versiuni au efect legal egal.
    Art. 28
    Prevederi diverse
    28.1. Renuntare
    In masura permisa de legile Romaniei si pe baza prezentului contract, neexercitarea sau exercitarea cu intarziere de catre una dintre parti a vreunui drept in cadrul acestui contract nu va insemna o renuntare la acest drept. In plus, exercitarea unica sau partiala a unui astfel de drept nu va impiedica exercitarea pe viitor a acelui drept.
    28.2. Efect obligatoriu
    Acest contract este elaborat in folosul ambelor parti si al succesorilor si cesionarilor lor legali si este obligatoriu din punct de vedere juridic pentru ei. Acest contract nu poate fi schimbat verbal, ci numai printr-un instrument scris semnat de parti si aprobat de ele.
    28.3. Nulitate partiala
    Daca vreuna dintre prevederile acestui contract este considerata nevalabila sau neaplicabila, acea prevedere (in masura in care este nevalabila sau neaplicabila) va fi considerata ca nu are efect si nu va fi inclusa in acest contract, fara insa a invalida oricare dintre prevederile ramase ale contractului. Partile vor face in acest caz toate eforturile rezonabile pentru a inlocui prevederea nevalabila sau neaplicabila cu o prevedere valabila si aplicabila, al carei efect este cat mai apropiat posibil de efectul dorit al prevederii nevalabile si neaplicabile.
    28.4. Integralitatea contractului
    Prezentul contract constituie intregul contract dintre parti in ceea ce priveste subiectul respectiv. Acest contract inlocuieste toate discutiile, negocierile si contractele prealabile dintre parti.
    28.5. Prevalarea contractului
    Acest contract va guverna toate aspectele Proiectului si toate relatiile contractuale dintre parti, legate de Proiect. Compania de Proiect va lua masuri ca executarea si indeplinirea altor contracte de proiect de catre aceasta sa nu o faca sa nu isi indeplineasca obligatiile care ii revin in cadrul acestui contract sau sa le indeplineasca necorespunzator. In caz de conflict intre acest contract si orice contract de proiect, inclusiv toate aspectele de interpretare a acestui contract, prezentul contract va prevala intre parti.
    28.6. Notificari
    Orice notificare sau comunicare scrisa prevazuta in prezentul contract, facuta de una dintre parti celeilalte parti, inclusiv, fara insa a se limita la ele, oricare si toate propunerile sau notificarile, se vor face prin fax, posta electronica, telegrama sau telex si vor fi confirmate prin scrisoare transmisa prin curier, de indata, pe adresa partii respective. Data primirii unei astfel de notificari sau comunicari va fi considerata a fi 12 (douasprezece) zile dupa transmiterea scrisorii prin curier, in cazul unei scrisori predate prin curier, si 3 (trei) zile lucratoare dupa transmitere, in cazul transmiterii prin fax, posta electronica, telegrama sau telex. Toate notificarile si comunicarile vor fi trimise la adresele mentionate mai sus, pana cand aceste adrese sunt schimbate prin notificare facuta in scris celeilalte parti.
    Ca marturie a celor de mai sus, fiecare parte a dispus semnarea prezentului contract la Bucuresti, Romania, in 3 exemplare originale, fiecare in limbile romana si engleza, toate textele fiind egal autentice, la data mentionata mai sus.

             Autoritatea publica                      Investitori

 Ministerul Lucrarilor Publice,  MIMEL INSAAT SAN VE TIC. A.S.  ORB ESTATES PLC.
 Transporturilor si Locuintei    Devrim Aka                     Charles Helvert
 Miron Tudor Mitrea              Ahmet Kurtulus Birader

    ANEXE*)

    *) Anexele 1 - 11 fac parte integranta din prezentul contract de parteneriat public-privat "Centrul Dambovita" si se pastreaza de catre Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei.

    1. Proiectul Dambovita
    2. Aprobarile Proiectului
    3. Etapele Proiectului
    4. Calendarul Proiectului
    5. Plansele specifice ale proiectului tehnic
    6. Proiectul tehnic
    7. Continutul constructiei
    8. Specificatiile tehnice
    9. Asigurari
    10. Specificatiile restituirii transferului
    11. Facilitati



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 304/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 304 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 304/2003
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu