Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 298 din 22 iunie 1993

privind infiintarea Societatii Comerciale "Tribuna Invatamantului" - S.A.

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 167 din 20 iulie 1993


SmartCity3


    Guvernul Romaniei hotaraste:

    Art. 1
    Se infiinteaza Societatea Comerciala "Tribuna Invatamantului" - S.A. ca persoana juridica romana, cu sediul in municipiul Bucuresti, Piata Presei Libere nr. 1, sectorul 1, prin reorganizarea redactiei revistei "Tribuna Invatamantului".
    Art. 2
    Obiectul de activitate, organizarea si functionarea Societatii Comerciale "Tribuna Invatamantului" - S.A. sunt prevazute in statutul anexat, care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 3
    Capitalul social initial al societatii comerciale este de 1.850 mii lei, este integral de stat si stabilit pe baza datelor contabile la 31 decembrie 1992.
    Art. 4
    Pe data infiintarii Societatii Comerciale "Tribuna Invatamantului" - S.A. redactia revistei "Tribuna Invatamantului" isi inceteaza activitatea.
    Activul si pasivul unitatii de stat care isi inceteaza activitatea se preiau de societatea comerciala nou-infiintata.
    Personalul care trece la societatea comerciala se considera transferat.
    Art. 5
    Atributiile ministerului de resort, prevazute de Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale, vor fi exercitate de Ministerul Invatamantului.

                PRIM-MINISTRU
               NICOLAE VACAROIU

                       Contrasemneaza:
                       Ministrul invatamantului,
                       Liviu Maior

                       Ministru de stat,
                       ministrul finantelor,
                       Florin Georgescu

    ANEXA 1

                              STATUTUL
    Societatii Comerciale "Tribuna Invatamantului" - S.A.

    CAP. 1
    Denumirea, forma juridica, sediul, durata

    Art. 1
    Denumirea
    Denumirea societatii este Societatea Comerciala "Tribuna Invatamantului" - S.A.
    In toate actele, facturile, anunturile, publicatiile si orice alte documente emanand de la societate, denumirea societatii va fi precedata sau urmata de cuvintele "societate pe actiuni" sau initialele "S.A.", de capitalul social, numarul de inregistrare in Registrul comertului si sediul societatii.
    Art. 2
    Forma juridica
    Societatea Comerciala "Tribuna Invatamantului" - S A. este persoana juridica romana, avand forma juridica de societate pe actiuni.
    Aceasta isi desfasoara activitatea in conformitate cu legislatia romana in vigoare si cu prezentul statut.
    Art. 3
    Sediul societatii
    Sediul societatii este in Romania, municipiul Bucuresti, Piata Presei Libere nr. 1, sectorul 1.
    Acest sediu poate fi schimbat in alta localitate din Romania, pe baza hotararii adunarii generale a actionarilor, potrivit legii.
    Art. 4
    Durata societatii
    Durata Societatii Comerciale "Tribuna Invatamantului" - S.A. este nelimitata.

    CAP. 2
    Scopul, obiectul si conditiile specifice de activitate

    Art. 5
    Scopul societatii
    Scopul activitatii societatii il constituie:
    - informarea pedagogica operativa a personalului din invatamant cu privire la evenimentele stiintifice si metodico-didactice, noutatile organizatorice si alte activitati scolare specifice;
    - participarea si sustinerea, prin actiuni publicistice, a indrumarii metodologice si metodice realizate de Ministerul Invatamantului si inspectoratele scolare judetene;
    - perfectionarea cadrelor didactice din invatamantul prescolar, primar, gimnazial, liceal, profesional, postliceal si de maistri;
    - reflectarea punctelor de vedere ale cadrelor didactice, ale specialistilor si a schimbului de opinii dintre acestia in toate problemele curente si de perspectiva legate de perfectionarea si modernizarea organizarii si a continutului procesului instructiv-educativ, potrivit legislatiei de invatamant.
    Art. 6
    Obiectul de activitate
    - Editarea de publicatii (reviste, ziare etc.) periodice pentru cadre didactice, elevi si parinti, precum si diferite tiparituri cu caracter neperiodic (manuale, carti, brosuri, pliante, postere, documente scolare tipizate, buletine informative, material didactic etc.) de utilitate pentru activitatea de invatamant;
    - coeditarea, impreuna cu alte institutii publice sau particulare, asociatii profesionale internationale, nationale sau locale, a unor publicatii periodice, neperiodice, precum si a altor tiparituri cu caracter pedagogic;
    - asigurarea tuturor conditiilor tehnico-economice, tiparirea si difuzarea publicatiilor proprii sau coeditate, precum si administrarea acestora pe baza de contracte;
    - organizarea si finantarea aparitiei de noi ziare si publicatii de invatamant cu caracter mixt sau privat, in cooperare cu parteneri din tara si din strainatate;
    - realizarea de obiective economice cu caracter instructiv-educativ, magazine, standuri, puncte de desfacere a presei si literaturii pedagogice, obiective cultural-educative si tehnico-stiintifice etc.;
    - efectuarea de exporturi si importuri;
    - realizarea de publicitate si reclama, in publicatiile editate sau prin alte modalitati specifice, de larg interes pentru cadrele didactice si elevi;
    - realizarea de prestatii specifice presei, activitati de editare de mica si mare reclama comerciala si publicitate pentru investitori straini;
    - organizarea si finantarea unor manifestari cu caracter instructiv-educativ, cultural-stiintific si sportiv, expozitii, concursuri etc., in cooperare cu institutii centrale, fundatii, firme romanesti sau straine;
    - organizarea difuzarii publicatiilor proprii si prestarea activitatii de difuzare ca servicii pentru terti.
    Art. 7
    Conditii specifice de activitate
    Scopul si obiectivele societatii se realizeaza in deplina concordanta cu politica, in domeniul invatamantului, a Ministerului Invatamantului si in colaborare stransa cu inspectoratele scolare judetene si alte institutii de invatamant centrale si locale.
    Informatiile, reglementarile, comunicatele etc., emise de Ministerul Invatamantului, se vor publica, cu prioritate, in publicatiile societatii. Aceasta se va efectua pe baza de protocoale incheiate periodic, Ministerul Invatamantului recunoscand societatii accesul prioritar la informatia de invatamant. Societatea va constitui subredactii in centre de judet, pe langa inspectoratele scolare sau casele personalului didactic, acolo unde se considera necesar, in scopul realizarii pe plan local a legaturii cu toate unitatile de invatamant din mediul urban si rural.

    CAP. 3
    Capitalul social, actiunile

    Art. 8
    Capitalul social
    Capitalul social initial, fixat pe baza datelor de bilant la data de 31 decembrie 1992, este de 1.850 mii lei si se compune din mijloace circulante in valoare de 1.850 mii lei (disponibilitati banesti).
    Capitalul social, in intregime subscris de statul roman si varsat in intregime la data constituirii societatii, este impartit in 185 actiuni nominative in valoare nominala de 10.000 lei fiecare.
    Capitalul social initial este detinut integral de statul roman, in calitate de actionar unic, pana la transmiterea actiunilor, in conditiile legii din proprietatea statului catre terte persoane fizice ori juridice, romane sau straine.
    Art. 9
    Actiunile
    Actiunile nominative ale societatii vor cuprinde toate elementele prevazute de lege.
    Actiunile vor purta timbrul sec al societatii si semnatura a doi administratori.
    Societatea va tine evidenta actiunilor intr-un registru numerotat, sigilat si parafat de presedintele consiliului de administratie, care se pastreaza la sediul societatii.
    Art. 10
    Reducerea sau marirea capitalului social
    Capitalul social poate fi redus sau marit pe baza hotararii adunarii generale extraordinare a actionarilor, in conditiile si cu respectarea procedurii prevazute de lege.
    Art. 11
    Drepturi si obligatii decurgand din actiuni
    Fiecare actiune subscrisa si varsata de actionari confera acestora, potrivit legii, dreptul la un vot in adunarea generala a actionarilor, dreptul de a alege si de a fi alesi in organele de conducere, dreptul de a participa la distribuirea dividendelor, conform prevederilor prezentului statut si dispozitiilor legale, precum si alte drepturi prevazute in statut.
    Detinerea actiunii implica adeziunea de drept la statut.
    Drepturile si obligatiile legate de actiuni urmeaza actiunile in cazul trecerii lor in proprietatea altor persoane.
    Obligatiile societatii sunt garantate cu capitalul social al acesteia, iar actionarii raspund in limita valorii actiunilor ce le detin.
    Patrimoniul societatii nu poate fi grevat de datorii sau alte obligatii personale ale actionarilor. Un creditor al unui actionar poate formula pretentii asupra partii din profitul societatii ce i se va repartiza de catre adunarea generala a actionarilor sau a cotei-parti cuvenite acestuia la lichidarea societatii, efectuata in conditiile prezentului statut.
    Art. 12
    Cesiunea actiunilor
    Actiunile sunt indivizibile cu privire la societate, care nu recunoaste decat un proprietar pentru fiecare actiune.
    Cesiunea partiala sau totala a actiunilor se face in conditiile legii.
    Cesiunea catre terti poate fi efectuata in conditiile si cu procedura prevazute de lege.
    Art. 13
    Pierderea actiunilor
    In cazul pierderii unor actiuni, proprietarul va trebui sa anunte consiliul de administratie si sa faca public faptul prin presa.
    Dupa 6 luni va putea obtine un duplicat al actiunii.

    CAP. 4
    Adunarea generala a actionarilor

    Art. 14
    Atributii
    Adunarea generala a actionarilor este organul de conducere al societatii, care decide asupra activitatii acesteia si asigura politica ei economica si comerciala.
    Adunarile generale ale actionarilor sunt ordinare si extraordinare si au urmatoarele atributii principale:
    a) aproba structura organizatorica a societatii si numarul de posturi, precum si normativul de constituire a compartimentelor functionale si de productie;
    b) aleg membrii consiliului de administratie si ai comisiei de cenzori, inclusiv cenzorii supleanti, le stabilesc remunerarea, ii descarca de activitate si ii revoca;
    c) numesc directorul si adjunctii acestuia, le stabilesc remunerarea, ii descarca de activitate si ii revoca; directorul si directorii adjuncti pot fi numiti si dintre membrii consiliului de administratie;
    d) stabilesc competentele si raspunderile consiliului de administratie si ale comisiei de cenzori;
    e) aproba si modifica programele de activitate si bugetul societatii;
    f) hotarasc cu privire la contractarea de imprumuturi bancare si la acordarea de garantii;
    g) examineaza, aproba sau modifica bilantul si contul de profit si pierderi dupa analizarea raportului consiliului de administratie, al comisiei de cenzori sau al expertului de gestiune, dupa caz; aproba repartizarea dividendelor intre actionari;
    h) hotarasc cu privire la infiintarea si desfiintarea de sucursale, filiale si agentii;
    i) hotarasc cu privire la marirea sau reducerea capitalului social, la modificarea numarului de actiuni sau a valorii nominale a acestora, precum si la cesiunea actiunilor;
    j) hotarasc cu privire la adoptarea sau modificarea statutului, precum si la transformarea formei juridice a societatii;
    k) hotarasc cu privire la comasarea, divizarea, dizolvarea si lichidarea societatii;
    l) hotarasc cu privire la executarea de reparatii capitale si realizarea de investitii noi;
    m) hotarasc cu privire la actionarea in judecata a membrilor consiliului de administratie, a directorului si a adjunctilor acestuia si a cenzorilor, pentru paguba pricinuita societatii;
    n) hotarasc in orice alte probleme privind societatea.
    Atributiile adunarilor generale ale actionarilor, ordinare si extraordinare, se diferentiaza potrivit legii.
    Art. 15
    Convocarea adunarii generale a actionarilor
    Adunarea generala a actionarilor se convoaca de catre presedintele consiliului de administratie sau de catre unul dintre administratori, pe baza imputernicirii date de presedinte.
    Adunarile generale ordinare au loc o data pe an, la 2 luni de la incheierea exercitiului economico-financiar, pentru examinarea bilantului si a contului de profit si pierderi pe anul precedent si pentru stabilirea programului de activitate si bugetului pe anul urmator.
    Adunarile generale extraordinare se convoaca la cererea actionarilor reprezentand cel putin 1/3 din capitalul social, la cererea comisiei de cenzori, precum si in cazul in care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani consecutiv, cu exceptia primilor 2 ani de la infiintarea societatii.
    Adunarea generala va fi convocata de administratori, de cate ori va fi nevoie, in conformitate cu dispozitiile din statut, cu cel putin 15 zile inainte de data stabilita.
    Convocarea va fi publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, si intr-unul din ziarele de larga circulatie din localitatea in care se afla sediul societatii sau din cea mai apropiata localitate.
    Convocarea va cuprinde locul si data tinerii adunarii, precum si ordinea de zi, cu aratarea explicita a tuturor problemelor care vor face obiectul dezbaterilor adunarii.
    Cand in ordinea de zi figureaza propuneri pentru modificarea statutului, convocarea va trebui sa cuprinda textul integral al propunerilor.
    Adunarea generala a actionarilor se intruneste la sediul societatii sau in alt loc din aceeasi localitate.
    Hotararile adunarii generale se iau prin vot deschis.
    Art. 16
    Organizarea adunarii generale a actionarilor
    Adunarea generala a actionarilor este prezidata de presedintele consiliului de administratie, iar in lipsa acestuia, de catre unul dintre vicepresedinti, desemnat de presedinte.
    Presedintele consiliului de administratie desemneaza, dintre membrii adunarii generale, doi secretari care sa verifice lista de prezenta a actionarilor si sa intocmeasca procesul-verbal al adunarii.
    Procesul-verbal se va inscrie intr-un registru sigilat si parafat. Procesul-verbal va fi semnat de persoanele care au prezidat sedinta si de secretarul care l-a intocmit.
    APT. 17
    Exercitarea dreptului de vot in adunarea generala a actionarilor
    Adunarea generala ordinara este constituita valabil si poate lua hotarari daca, la prima convocare, actionarii prezenti sau reprezentati detin cel putin 2/3 din capitalul social, iar la a doua convocare, daca detin cel putin 1/2 din capitalul social.
    Adunarea generala extraordinara este constituita valabil si poate lua hotarari daca, la prima convocare, actionarii prezenti sau reprezentati detin cel putin 3/4 din capitalul social, iar la convocarile urmatoare, daca detin cel putin 1/2 din capitalul social.
    Adunarea generala a actionarilor, statutar constituita, ia hotarari cu votul unui numar de actionari care sa reprezinte cel putin 1/3 din capitalul social.
    Actionarii voteaza de regula, prin ridicarea mainii. La propunerea persoanei care prezideaza, sau a unui grup de actionari prezenti sau reprezentati, ce detin cel putin 1/4 din capitalul social, se va putea decide ca votul sa fie secret.
    Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de administratie si a cenzorilor, pentru revocarea lor si pentru luarea hotararilor referitoare la raspunderea administratorilor.
    Hotararile adunarii generale sunt obligatorii chiar pentru actionarii absenti sau nereprezentati.
    Art. 18
    Imputernicitii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat
    In perioada in care statul este actionar unic, atributiile adunarii generale a actionarilor vor fi exercitate de imputernicitii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat, potrivit legii, compus din 3 persoane desemnate de ministrul invatamantului.
    Imputernicitii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat isi pastreaza calitatea de angajati la institutiile de la care provin, precum si toate drepturile si obligatiile care deriva din aceasta calitate.
    Sunt incompatibile cu calitatea de imputernicit mandatat sa reprezinte interesele capitalului de stat persoanele care, potrivit legii, au fost condamnate pentru gestiune frauduloasa, abuz de incredere, fals, uz de fals, inselaciune, delapidare, marturie mincinoasa, dare sau luare de mita, abuz in serviciu, trafic de influenta, precum si pentru alte infractiuni prevazute de lege referitor la societatile comerciale.
    Imputernicitii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat isi desfasoara activitatea in conformitate cu legislatia in vigoare si statutul societatii.

    CAP. 5
    Consiliul de administratie

    Art. 19
    Organizare
    Societatea pe actiuni este administrata de catre consiliul de administratie compus din 3 administratori, alesi de adunarea generala a actionarilor pe o perioada de 4 ani, cu posibilitatea de a fi realesi pe inca 4 ani.
    Alegerea administratorilor se face dintre persoanele desemnate de actionari, in aceeasi proportie cu cota lor de participare la capital. Unul dintre membrii consiliului este reprezentantul desemnat din partea Ministerului Invatamantului.
    Cand se creeaza un loc vacant in consiliul de administratie, adunarea generala a actionarilor alege un nou administrator pentru completarea locului vacant. Adunarea generala a actionarilor va alege ca nou administrator o persoana indicata de acelasi actionar care a desemnat pe predecesorul sau.
    Durata pentru care este ales noul administrator pentru a ocupa locul vacant va fi egala cu perioada care a ramas pana la expirarea mandatului predecesorului sau.
    Pana la transmiterea actiunilor din proprietatea statului catre terte persoane fizice sau juridice, consiliul de administratie al societatii comerciale va fi numit de imputernicitii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat, cu acordul conducerii Ministerului Invatamantului.
    Consiliul de administratie este condus de un presedinte. Componenta consiliului de administratie si desemnarea membrilor acestuia se stabilesc de adunarea generala a actionarilor.
    La prima sedinta, consiliul de administratie, va alege, dintre membrii sai, un presedinte si 1 - 2 vicepresedinti.
    Consiliul de administratie se intruneste la sediul societatii ori de cate ori este necesar, la convocarea presedintelui sau a 1/3 din numarul membrilor sai, si ia decizii cu majoritate simpla din numarul total al membrilor consiliului sau cu unanimitate de voturi. El este prezidat de presedinte, iar in lipsa acestuia, de unul dintre vicepresedinti, desemnat de presedinte.
    Presedintele numeste un secretar, fie dintre membrii consiliului, fie din afara acestuia.
    Pentru valabilitatea deciziilor este necesara prezenta a cel putin 2/3 din numarul membrilor consiliului de administratie.
    Dezbaterile consiliului de administratie au loc, conform ordinii de zi stabilite pe baza proiectului comunicat de presedinte, cu cel putin 15 zile inainte. Acestea se consemneaza in procesul-verbal al sedintei, care se inscrie intr-un registru sigilat si parafat de presedintele consiliului de administratie. Procesul-verbal se semneaza de persoana care a prezidat sedinta si de secretar.
    Consiliul de administratie poate delega unuia sau mai multor membri ai sai unele imputerniciri limitate si poate recurge la experti pentru studierea anumitor probleme.
    In relatiile cu terti, societatea este reprezentata de catre presedintele consiliului de administratie pe baza si in limitele imputernicirilor date de adunarea generala a actionarilor sau, in lipsa acestuia, de catre unul dintre vicepresedinti, desemnat de consiliu. Cel ce reprezinta societatea semneaza actele care o angajeaza fata de terti.
    Membrii consiliului de administratie vor putea exercita orice act care este legat de administrarea societatii, in interesul acesteia, in limita drepturilor care li se confera.
    Presedintele consiliului de administratie este obligat sa puna la dispozitia actionarilor si comisiei de cenzori, la cererea acestora, toate documentele societatii.
    Presedintele, vicepresedintii, membrii consiliului de administratie, directorii si adjunctii acestora raspund individual sau solidar, dupa caz, fata de societate, pentru prejudiciile rezultate din infractiuni sau abateri de la dispozitiile legale, pentru abaterile de la statut sau pentru greseli in administrarea societatii. In astfel de situatii ei vor putea fi revocati prin hotararea adunarii generale a actionarilor.
    Art. 20
    Atributiile consiliului de administratie
    Consiliul de administratie are, in principal, urmatoarele atributii:
    a) angajeaza si concediaza personalul si stabileste drepturile si obligatiile acestuia;
    b) stabileste indatoririle si responsabilitatile personalului societatii pe compartimente;
    c) aproba operatiunile de incasari si plati potrivit competentelor acordate;
    d) aproba operatiunile de cumparare si vanzare de bunuri (cu exceptia mijloacelor fixe), potrivit competentelor acordate;
    e) aproba incheierea de contracte de inchiriere (luare sau dare cu chirie);
    f) stabileste tactica si strategia de marketing;
    g) aproba incheierea sau rezilierea altor contracte, potrivit competentelor acordate;
    h) supune, anual, adunarii generale a actionarilor, in termen de 60 de zile de la incheierea exercitiului economico-financiar, raportul cu privire la activitatea societatii, bilantul si contul de profit si pierderi pe anul precedent, precum si proiectul anual de activitate si proiectul de buget al societatii pe anul in curs;
    i) rezolva orice alte probleme stabilite de adunarea generala actionarilor.

    CAP. 6
    Gestiunea societatii

    Art. 21
    Comisia de cenzori
    Gestiunea societatii este controlata de actionari si de comisia de cenzori, formata din 3 membri, care trebuie sa fie actionari, cu exceptia cenzorilor contabili.
    Cenzorii se aleg de adunarea generala a actionarilor. In perioada in care statul este actionar unic, cenzorii sunt reprezentanti ai Ministerului Finantelor.
    Adunarea generala alege, de asemenea, cenzorii supleanti care vor inlocui, in caz de nevoie, pe cenzorii titulari.
    Cenzorii sunt obligati sa depuna, inainte de intrarea in functie, a treia parte din garantia prevazuta pentru administratori. Cel putin unul dintre ei trebuie sa fie autorizat, in conditiile legii, sau expert contabil.
    Pentru a putea exercita dreptul de control, cenzorilor li se pot prezenta, la cerere, date cu privire la activitatea societatii, situatia patrimoniului, a profitului si a pierderilor.
    Comisia de cenzori are urmatoarele atributii principale:
    - in cursul exercitiului financiar verifica gospodarirea fondurilor fixe si a mijloacelor circulante, a portofoliului de efecte, casa si registrele de evidenta contabila si informeaza consiliul de administratie asupra neregulilor constatate;
    - la incheierea exercitiului financiar controleaza exactitatea inventarului, a documentelor si a informatiilor prezentate de consiliul de administratie asupra conturilor societatii, a bilantului si a contului de profit si pierderi, prezentand adunarii generale a actionarilor un raport scris prin care se propune aprobarea sau modificarea bilantului si a contului de profit si pierderi;
    - la lichidarea societatii controleaza operatiunile de lichidare;
    - prezinta adunarii generale a actionarilor punctul sau de vedere privind propunerile de reducere a capitalului social sau de modificare a statutului si a obiectului societatii.
    Comisia de cenzori se intruneste la sediul societatii si ia decizii cu unanimitate de voturi. Daca nu se realizeaza unanimitatea, raportul cu divergente se inainteaza adunarii generale.
    Comisia de cenzori poate convoca adunarea generala extraordinara a actionarilor in cazul in care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani consecutiv (cu exceptia primilor 2 ani de la constituirea societatii) sau ori de cate ori considera necesar pentru alte situatii privind incalcarea dispozitiilor legale si statutare.
    Atributiile si modul de functionare a comisiei de cenzori, precum si drepturile si obligatiile cenzorilor se completeaza cu dispozitiile legale in acest domeniu.
    Cenzorii si cenzorii supleanti se numesc pe o perioada de maximum 3 ani si pot fi realesi. Numarul cenzorilor trebuie sa fie impar.

    CAP. 7
    Activitatea societatii

    Art. 22
    Exercitiul economico-financiar
    Exercitiul economico-financiar incepe la 1 ianuarie si se incheie la 31 decembrie ale fiecarui an. Primul exercitiu incepe la data constituirii societatii.
    Art. 23
    Personalul societatii
    Personalul de conducere al societatii si cenzorii sunt alesi de adunarea generala a actionarilor. Restul personalului este angajat de catre directorul societatii comerciale, potrivit legii.
    Nivelul salariilor pentru personalul societatii, pe categorii de calificare si functii, se stabileste si poate fi modificat de adunarea generala a actionarilor. Salariul fiecarui angajat se stabileste in functie de studii, competenta si munca efectiv prestata, cu respectarea limitei minime de salarizare prevazute de lege prin negociere intre consiliul de administratie si salariat.
    Plata salariilor, impozitelor pe acestea si a cotei de asigurari sociale se va face potrivit legii. Drepturile si obligatiile personalului societatii se stabilesc de consiliul de administratie prin regulament de organizare si functionarea si prin fisele posturilor.
    Art. 24
    Amortizarea fondurilor fixe
    La amortizarea fondurilor fixe se vor avea in vedere urmatoarele:
    - amortizarea se stabileste prin aplicarea normelor de amortizare asupra valorii de achizitie a fondurilor fixe si se include, dupa caz, in pretul de cost al productiei, al prestarilor de servicii sau in cheltuielile de circulatie si se utilizeaza pentru inlocuirea mijloacelor fixe si alte nevoi ale societatii;
    - prin valoarea de achizitie a fondurilor fixe se intelege suma cheltuielilor de cumparare si a altor cheltuieli efectuate pentru punerea in functiune a fiecarui fond fix;
    - amortizarea se calculeaza de la data punerii in functiune a fondurilor fixe.
    Art. 25
    Reparatii capitale
    Lucrarile de reparatii capitale se vor executa pe baza hotararii adunarii generale a actionarilor. Fondurile necesare se asigura prin includerea cheltuielilor respective, dupa caz, in pretul de cost al productiei, al prestarilor de servicii sau in cheltuielile de circulatie in anul in care au fost executate sau esalonat pe mai multi ani.
    Art. 26
    Evidenta contabila si bilantul contabil
    Societatea va tine evidenta contabila in lei si va intocmi anual bilantul si contul de profit si pierderi, avand in vedere normele metodologice elaborate de Ministerul Finantelor si vor fi publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
    Art. 27
    Calculul si repartizarea profitului
    Profitul societatii se stabileste pe baza bilantului aprobat de adunarea generala a actionarilor. Profitul impozabil se stabileste ca diferenta intre suma totala a veniturilor incasate si suma cheltuielilor efectuate pentru realizarea acestor venituri.
    Pentru determinarea acestui profit se va deduce din profitul anual fondul de rezerva, care va fi de cel putin 5% din totalul profitului prevazut in bilantul anual (constituirea lui efectuandu-se pana se va obtine minimum a cincea parte din capitalul social), precum si alte cote prevazute in reglementarile legale in vigoare.
    Din profitul prevazut in bilant, se scade impozitul legal, rezultand profitul net care se repartizeaza conform prevederilor legale.
    Plata dividendelor cuvenite actionarilor se face de societate, in conditiile legii, in cel mult 2 luni de la aprobarea bilantului de catre adunarea generala a actionarilor.
    In cazul inregistrarii de pierderi, adunarea generala a actionarilor va analiza cauzele si va hotari in consecinta.
    Suportarea pierderilor de catre actionari se va face proportional cu aportul la capital si in limita capitalului subscris.

    CAP. 8
    Modificarea formei juridice, dizolvarea, lichidarea, litigii

    Art. 28
    Modificarea formei juridice
    Societatea va putea fi transformata in alta forma de societate prin hotararea adunarii generale a actionarilor, cu respectarea prevederilor legale.
    Noua societate va indeplini formalitatile legale de inregistrare si publicitate cerute la constituirea societatilor comerciale.
    Art. 29
    Dizolvarea societatii
    Urmatoarele situatii duc la dizolvarea societatii:
    - imposibilitatea realizarii obiectului social;
    - hotararea adunarii generale;
    - falimentul;
    - pierderea unei jumatati din capitalul social, dupa ce s-a consumat fondul de rezerva, daca adunarea generala a actionarilor nu decide completarea capitalului sau reducerea lui la suma ramasa;
    - numarul de actionari va fi redus sub 5 timp de 6 luni;
    - la cererea oricarui actionar, daca imprejurarile de forta majora si consecintele lor dureaza mai mult de 8 luni, iar adunarea generala a actionarilor constata ca functionarea societatii nu mai este posibila;
    - in orice alte situatii, pe baza hotararii adunarii generale a actionarilor, luata in unanimitate.
    Dizolvarea societatii comerciale trebuie sa fie inscrisa in Registrul comertului si publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
    Art. 30
    Lichidarea societatii
    In caz de dizolvare societatea va fi lichidata.
    Lichidarea societatii si repartitia patrimoniului se fac in conditiile si cu respectarea procedurii prevazute de lege.
    Art. 31
    Litigii
    Litigiile societatii cu persoane fizice sau juridice romane sunt de competenta instantelor judecatoresti din Romania.
    Litigiile nascute din raporturile contractuale dintre societate si persoanele juridice romane pot fi solutionate si prin arbitraj, potrivit legii.

    CAP. 9
    Dispozitii finale

    Art. 32
    Prevederile prezentului statut se completeaza cu dispozitiile legale referitoare la societatile comerciale.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 298/1993

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 298 din 1993
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 298/1993
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu