Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 219 din 24 martie 2005

pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 132/1997 privind rechizitiile de bunuri si prestarile de servicii in interes public

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 302 din 11 aprilie 2005


SmartCity3


    In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 41 alin. (2) din Legea nr. 132/1997 privind rechizitiile de bunuri si prestarile de servicii in interes public, cu modificarile si completarile ulterioare,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Se aproba Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 132/1997 privind rechizitiile de bunuri si prestarile de servicii in interes public, prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 2
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea Guvernului nr. 11/1998 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 132/1997 privind rechizitiile de bunuri si prestarile de servicii in interes public, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 52 din 6 februarie 1998.

                  PRIM-MINISTRU
             CALIN POPESCU-TARICEANU

                       Contrasemneaza:
                       Ministrul apararii nationale,
                       Teodor Atanasiu

                       Ministrul administratiei si internelor,
                       Vasile Blaga

                       Seful Oficiului Central de Stat
                       pentru Probleme Speciale,
                       Petru Pana

                       Ministrul finantelor publice,
                       Ionel Popescu

    ANEXA 1

                            NORME METODOLOGICE
de aplicare a Legii nr. 132/1997 privind rechizitiile de bunuri si prestarile de servicii in interes public

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    (1) Prezentele norme metodologice reglementeaza modalitatile de indeplinire a obligatiilor legale de catre autoritatile administratiei publice, institutiile publice, agentii economici, alte persoane juridice si fizice, comisiile de rechizitii si autoritatile militare abilitate sa efectueze rechizitii de bunuri, la declararea mobilizarii partiale sau totale a fortelor armate ori a starii de razboi, la instituirea starii de asediu sau de urgenta, pentru prevenirea, localizarea, inlaturarea urmarilor unor dezastre, precum si pe timpul acestor situatii.
    (2) Rechizitiile de bunuri si prestarile de servicii in interes public, prevazute a se efectua la declararea sau la instituirea starilor precizate la alin. (1), se organizeaza si se pregatesc din timp de pace.
    Art. 2
    (1) Prin bunuri rechizitionabile sau supuse rechizitiei se intelege totalitatea bunurilor ce se pot rechizitiona potrivit art. 5 din Legea nr. 132/1997 privind rechizitiile de bunuri si prestarile de servicii in interes public, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Lege.
    (2) Bunurile prevazute a se rechizitiona sunt cele pentru care autoritatile abilitate de lege au emis ordine de predare.
    Art. 3
    (1) Planificarea rechizitiei bunurilor prevazute la art. 5 alin. (1^1) din Lege se realizeaza din timp de pace prin planul de rechizitii de bunuri judetean, respectiv al municipiului Bucuresti, pe baza Nomenclatorului bunurilor rechizitionabile, aprobat prin ordin al sefului Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale.
    (2) Pentru celelalte bunuri care nu se planifica prin planul de rechizitii, asigurarea lor se face prin planul de mobilizare a economiei nationale pentru aparare, conform Nomenclatorului cu produse si servicii pentru aparare, si acestea se pot rechizitiona pe timpul situatiilor prevazute la art. 1.
    Art. 4
    Pentru stabilirea necesarului de bunuri prevazute a se rechizitiona si de persoane care pot fi chemate pentru prestari de servicii, se procedeaza astfel:
    a) unitatile apartinand fortelor destinate apararii inainteaza cererile de rechizitii de bunuri si prestari de servicii in interes public centrelor militare judetene sau ale sectoarelor municipiului Bucuresti, denumite in continuare centre militare, pe a caror raza teritoriala sunt dislocate sau constituite;
    b) agentii economici, autoritatile administratiei publice, celelalte institutii publice si alte persoane juridice, carora le revin sarcini din planul de mobilizare a economiei nationale pentru aparare, inainteaza cereri de rechizitii de bunuri si prestari de servicii in interes public, potrivit modelului prezentat in anexa nr. 1, la oficiile de mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului pentru aparare judetene, respectiv al municipiului Bucuresti, denumite in continuare oficii judetene;
    c) centrele militare centralizeaza cererile de rechizitii de bunuri si prestari de servicii in interes public ale unitatilor prevazute la lit. a), iar oficiile judetene centralizeaza cererile agentilor economici, ale autoritatilor administratiei publice, celorlalte institutii publice si ale altor persoane juridice prevazute la lit. b);
    d) cererile de rechizitii de bunuri si prestari de servicii in interes public prevazute la lit. a) si b) se inainteaza la secretariatele tehnice ale comisiilor mixte de rechizitii, concomitent cu intocmirea planului de mobilizare a economiei nationale pentru aparare, si se actualizeaza anual, pana la sfarsitul primului trimestru sau cand apar modificari in structura organizatorica a beneficiarului ori a sarcinilor de mobilizare ale acestuia.
    Art. 5
    Plata despagubirilor pentru bunurile rechizitionate si prestarile de servicii in interes public din sursele prevazute la art. 27 din Lege se face potrivit modalitatilor si instrumentelor de plata stabilite prin instructiuni comune, emise in acest scop de catre autoritatile administratiei publice centrale implicate, cu avizul Bancii Nationale a Romaniei.
    Art. 6
    (1) Comisia Centrala de Rechizitii si comisiile mixte de rechizitii adopta hotarari prin vot deschis, cu majoritatea simpla din numarul total al membrilor care le compun.
    (2) Inlocuitorii de drept ai membrilor comisiilor prevazute la alin. (1) au drepturile si obligatiile titularilor.

    CAP. 2
    Transmiterea si centralizarea datelor de evidenta a bunurilor rechizitionabile si a persoanelor fizice care pot fi chemate pentru prestari de servicii in interes public; verificarea si recensamantul

    Art. 7
    (1) Pentru stabilirea cantitatilor de bunuri ce pot fi rechizitionate si a prestarilor de servicii in interes public, concomitent cu informatiile comunicate potrivit art. 41 alin. (4) din Legea nr. 477/2003 privind pregatirea economiei nationale si a teritoriului pentru aparare, agentii economici, autoritatile administratiei publice, celelalte institutii publice si persoane juridice, proprietare sau detinatoare, cu orice titlu, de bunuri rechizitionabile, sunt obligate sa transmita oficiilor judetene in fiecare an, la sfarsitul trimestrului IV, datele privind existentul si starea bunurilor rechizitionabile, precum si cele privind evidenta persoanelor care pot fi chemate pentru prestari de servicii in interes public, conform modelului prezentat in anexa nr. 2.
    (2) Autoritatile administratiei publice locale comunica oficiilor judetene, in conditiile alin. (1), datele despre bunurile rechizitionabile aflate in proprietatea persoanelor fizice din unitatea administrativ-teritoriala respectiva.
    (3) Potrivit domeniului de responsabilitate, Directia regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor, serviciile publice comunitare regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor, Regia Autonoma "Registrul Auto Roman" si Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R., precum si structurile teritoriale ale acestora comunica, la cererea Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale sau a oficiilor judetene, datele privind mijloacele auto aflate in proprietatea persoanelor juridice si fizice.
    (4) Serviciile publice deconcentrate ale Ministerului Finantelor Publice si directiile de impozite si taxe locale au obligatia de a comunica, la cererea oficiilor judetene, date din evidenta proprie referitoare la venituri si cheltuieli, structura activitatii economice, numarul de salariati, mijloacele de transport si constructii cu privire la agentii economici, autoritatile administratiei publice, celelalte institutii publice si alte persoane juridice.
    Art. 8
    (1) Oficiile judetene centralizeaza si prelucreaza datele primite de la persoanele juridice prevazute la art. 7.
    (2) Situatiile centralizatoare constituie documentele pe baza carora se analizeaza cererile de rechizitii de bunuri, se elaboreaza proiectul planului de rechizitii de bunuri si se formuleaza propuneri pentru luarea hotararilor comisiilor mixte de rechizitii.
    Art. 9
    (1) Persoanele juridice care au in evidenta bunurile prevazute a se rechizitiona comunica semestrial oficiilor judetene si centrului militar, Statului Major al Fortelor Navale sau Statului Major al Fortelor Aeriene, dupa caz, modificarile survenite la aceste bunuri privind instrainarea sau starea lor, potrivit modelului prezentat in anexa nr. 3.
    (2) Pe baza datelor primite potrivit alin. (1), secretariatul tehnic din cadrul oficiului judetean actualizeaza planul de rechizitii de bunuri judetean, respectiv al municipiului Bucuresti, pe care il supune aprobarii comisiei mixte de rechizitii competente.
    Art. 10
    Comisiile mixte de rechizitii stabilesc componenta comisiilor de verificare a tinerii evidentei, existentului si starii tehnice a bunurilor rechizitionabile, precum si analizei fortei de munca ce poate fi chemata pentru prestari de servicii in interes public, la agentii economici, la autoritatile administratiei publice, la celelalte institutii publice si la persoanele juridice prevazute de Lege, precum si modalitatea si periodicitatea efectuarii acestor verificari.
    Art. 11
    In situatia in care se dispune recensamantul bunurilor supuse rechizitiei, Comisia Centrala de Rechizitii stabileste componenta comisiilor de recensamant si metodologia de efectuare a acestuia.

    CAP. 3
    Modul de indeplinire a atributiilor comisiei mixte de rechizitii

    Art. 12
    Presedintele comisiei mixte de rechizitii reprezinta comisia in relatiile cu autoritatile si cu institutiile publice, precum si cu agentii economici si celelalte persoane juridice si fizice care au responsabilitati privind rechizitiile de bunuri si prestarile de servicii in interes public.
    Art. 13
    (1) Pentru indeplinirea atributiilor prevazute de lege, comisia mixta de rechizitii isi constituie un secretariat tehnic in cadrul oficiului judetean.
    (2) Atributiile secretariatelor tehnice se stabilesc de catre comisiile mixte de rechizitii si se aproba de catre presedintele Comisiei Centrale de Rechizitii.
    (3) Secretariatul comisiei mixte de rechizitii este conducatorul desemnat al oficiului judetean.
    (4) Asigurarea materiala necesara desfasurarii activitatii secretariatelor tehnice ale comisiilor mixte de rechizitii se face de catre consiliile judetene, respectiv de Consiliul General al Municipiului Bucuresti, in limitele sumelor prevazute anual in bugetele locale ale acestora.
    (5) Pentru indeplinirea atributiilor functionale ale comisiei mixte de rechizitii, consiliul judetean, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucuresti, asigura secretariatului tehnic al acesteia un autoturism, in limita unui consum lunar de 300 litri carburant.
    Art. 14
    (1) Secretariatul tehnic centralizeaza cererile de rechizitii de bunuri si prestari de servicii in interes public primite de la centrul militar si pe cele de la oficiul judetean, iar pe baza existentului de bunuri rechizitionabile si a persoanelor care pot fi chemate pentru prestari de servicii in interes public formuleaza propuneri de repartitie a acestora pe garnizoane, localitati si categorii de beneficiari.
    (2) Pe baza acestor date secretariatul tehnic intocmeste proiectul planului de rechizitii de bunuri si prestari de servicii in interes public al judetului sau al municipiului Bucuresti si il prezinta comisiei mixte de rechizitii.
    Art. 15
    (1) Comisia mixta de rechizitii analizeaza propunerile de repartitie, aproba planul de rechizitii de bunuri si prestari de servicii in interes public si adopta hotararea in acest sens.
    (2) Prioritatile pentru efectuarea repartitiei bunurilor prevazute a fi rechizitionate vor avea urmatoarea ordine:
    a) pentru fortele armate;
    b) pentru fortele de protectie;
    c) pentru prevenirea, localizarea si inlaturarea urmarilor unor dezastre;
    d) pentru functionarea agentilor economici si a institutiilor publice prevazute cu sarcini in planul de mobilizare a economiei nationale;
    e) pentru functionarea si exploatarea sistemelor de telecomunicatii si cailor de comunicatii.
    f) pentru asigurarea cazarii necesare populatiei afectate de consecintele razboiului sau ale dezastrelor.
    (3) Hotararea comisiei mixte de rechizitii se comunica, in extras, persoanelor juridice carora li s-au stabilit obligatii de rechizitii de bunuri si prestari de servicii in interes public, de catre secretariatul tehnic, cu semnatura presedintelui, in termen de 10 zile de la adoptare, in timp de pace, si in termen de 24 de ore, pe timp de razboi.
    Art. 16
    Comisiile mixte de rechizitii inainteaza anual, pana la data de 15 aprilie, Comisiei Centrale de Rechizitii deficitele si excedentele de bunuri rechizitionabile fata de cererile din planul de rechizitii de bunuri si prestari de servicii in interes public al judetului sau al municipiului Bucuresti.
    Art. 17
    Potrivit art. 23 lit. i) din Lege, ministerele prevazute a desemna cate un reprezentant in Comisia Centrala de Rechizitii sunt:
    a) Ministerul Economiei si Comertului;
    b) Ministerul Sanatatii;
    c) Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei;
    d) Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului;
    e) Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei;
    f) Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale;
    g) Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor.
    Art. 18
    Pentru pregatirea si executarea rechizitiilor de bunuri, Comisia Centrala de Rechizitii are urmatoarele atributii:
    a) prezinta Guvernului, anual, in trimestrul I, sinteza activitatii privind modul de pregatire si de efectuare a rechizitiilor de bunuri si a prestarilor de servicii in interes public, la nivel national;
    b) dispune redistribuirea, la nivel national, a unor bunuri rechizitionabile, in scopul cresterii gradului de asigurare a cererilor de rechizitii de bunuri;
    c) coordoneaza si verifica activitatea comisiilor mixte de rechizitii pe timpul pregatirii si executarii rechizitiilor de bunuri;
    d) aproba Nomenclatorul bunurilor rechizitionabile, precum si actualizarile acestuia.
    Art. 19
    Comisia Centrala de Rechizitii elaboreaza instructiunile tehnice referitoare la stabilirea cantitatilor de bunuri rechizitionabile, precum si a limitelor valorilor de despagubire pentru acestea.
    Art. 20
    (1) Comisia Centrala de Rechizitii isi constituie, in structura organizatorica a Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale, un secretariat tehnic permanent, organizat prin ordin al sefului Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale.
    (2) Secretariatul tehnic permanent se incadreaza cu cadre militare in activitate sau functionari publici cu statut special, detasati de la Ministerul Apararii Nationale ori de la Ministerul Administratiei si Internelor, dupa caz, precum si cu personal civil de specialitate.
    (3) Atributiile secretariatului tehnic permanent se stabilesc de catre Comisia Centrala de Rechizitii.
    (4) Fondurile necesare organizarii si desfasurarii lucrarilor secretariatului tehnic permanent al Comisiei Centrale de Rechizitii se asigura de la bugetul de stat, prin bugetul Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale.

    CAP. 4
    Metodologia executarii rechizitiilor de bunuri si a prestarilor de servicii in interes public

    Art. 21
    (1) In baza hotararii comisiei mixte de rechizitii, repartitia pe beneficiari a bunurilor prevazute a se rechizitiona si a persoanelor care urmeaza a fi chemate pentru prestari de servicii in interes public se efectueaza astfel:
    a) de catre centrul militar, pe unitati destinate apararii;
    b) de catre oficiul judetean, pe agenti economici, institutii publice si autoritati ale administratiei publice locale.
    (2) Oficiul judetean transmite centrului militar repartitia astfel aprobata, in vederea intocmirii ordinelor de predare a bunurilor prevazute a se rechizitiona si a celor de chemare pentru prestari de servicii in interes public.
    (3) Centrul militar, pe baza repartitiei efectuate, emite, in conditiile legii, ordine de predare a bunurilor prevazute a se rechizitiona potrivit modelului prezentat in anexa nr. 4, respectiv ordine de chemare pentru prestari de servicii in interes public, conform modelului prezentat in anexa nr. 5.
    (4) Ordinele de predare pentru bunurile prevazute a se rechizitiona, specifice marinei si aviatiei militare, se emit de seful Statului Major al Fortelor Navale, respectiv de seful Statului Major al Fortelor Aeriene.
    (5) Inmanarea acestor ordine se face in conditiile legii, in termen de cel mult 30 de zile de la data emiterii hotararii comisiei mixte de rechizitii, in timp de pace, si in termen de 24 de ore, pe timp de razboi.
    Art. 22
    (1) Ordinele de predare a bunurilor prevazute a se rechizitiona si ordinele de chemare pentru prestarile de servicii in interes public se pastreaza de agentii economici, de autoritatile administratiei publice, de celelalte institutii publice si persoane juridice prevazute de Lege, in conditiile stabilite de centrele militare.
    (2) Ordinele de predare a bunurilor prevazute a se rechizitiona si ordinele de chemare pentru prestarile de servicii in interes public ale persoanelor fizice se pastreaza asupra acestora.
    Art. 23
    (1) Modalitatea instiintarii si organizarii predarii bunurilor rechizitionate si chemarii persoanelor pentru prestari de servicii in interes public se va stabili de Ministerul Apararii Nationale, prin centrele militare.
    (2) Proprietarii sau detinatorii legali ai navelor si aeronavelor prevazute a se rechizitiona, aflate in afara teritoriului national, sunt obligati sa asigure aducerea acestora in tara, la cererea, la termenele si la locurile stabilite de autoritatile imputernicite sa efectueze rechizitii de bunuri.
    Art. 24
    (1) Bunurile rechizitionate se predau beneficiarilor pe baza de proces-verbal de predare-preluare, intocmit in trei exemplare, pe formulare tipizate, conform modelului prezentat in anexa nr. 6.
    (2) Proprietarii sau detinatorii legali vor pune la dispozitia beneficiarilor bunurile care se rechizitioneaza, la locurile stabilite in ordinele de predare a bunurilor.
    (3) Pentru bunurile care se trimit beneficiarului de catre proprietar sau de detinator, formularele de proces-verbal se asigura acestora de catre centrele militare si se pastreaza impreuna cu ordinele de predare a bunurilor, la predator.
    (4) Pentru bunurile care se preiau de catre beneficiar de la predator, formularele de proces-verbal se asigura si se pastreaza la beneficiar.
    (5) Procesele-verbale de predare-preluare se completeaza, se semneaza si se stampileaza, in situatia in care exista stampila, de catre predator si primitor sau de inlocuitorii legali, dupa caz.
    Art. 25
    Dupa predarea-preluarea bunurilor rechizitionate, procesele-verbale primesc urmatoarea destinatie:
    - exemplarul nr. 1 - la predator;
    - exemplarul nr. 2 - la beneficiar;
    - exemplarul nr. 3 - la centrul militar de pe raza caruia s-a efectuat rechizitia de bunuri, trimis de catre beneficiar, in termen de 24 de ore de la data rechizitiei.
    Art. 26
    (1) Bunurile ce se rechizitioneaza, constituite in complete, se asigura si se predau cu echipamentele si materialele ce le compun, conform inventarului cu care fabrica producatoare a livrat produsul respectiv, inclusiv cu documentele tehnice de exploatare si intretinere, completate la zi.
    (2) Mijloacele de transport auto si tehnica de constructii se predau cu sculele, piesele de schimb si accesoriile din inventar, cu plinurile de lubrifianti si lichide speciale prevazute in cartea tehnica de exploatare si cu cantitatile de carburanti precizate in ordinele de predare a bunurilor prevazute a se rechizitiona.
    (3) Navele si aeronavele se predau cu lotul de bord conform inventarului, inclusiv piesele de schimb aferente, cu plinurile de carburanti - lubrifianti si lichide speciale. Navele se vor preda, in plus, cu alimente si apa pentru 5 zile, pentru intregul echipaj.
    Art. 27
    (1) Persoanele chemate pentru prestari de servicii in interes public se vor prezenta la locul, termenul si cu materialele prevazute in ordinele de chemare, precum si cu documentele de identitate, de atestare a meseriei, calificarii si situatiei militare, dupa caz.
    (2) Persoanele care vor fi preluate potrivit legii, impreuna cu tehnica rechizitionata pe care o deservesc, vor avea asupra lor documentele de identitate si militare, dupa caz, precum si documentele care atesta calificarea respectiva si dreptul de exploatare a tehnicii.
    Art. 28
    Pentru efectuarea rechizitiilor de bunuri si chemarea persoanelor pentru prestari de servicii in interes public, pe timp de razboi, de catre comandantii de subunitati sau de unitati, stabiliti potrivit legii, se procedeaza astfel:
    a) comandantul emite autoritatilor publice locale ordine de predare a bunurilor prevazute a se rechizitiona si ordine de chemare pentru prestari de servicii in interes public, pe formulare netipizate, care vor cuprinde datele prevazute de lege;
    b) autoritatea respectiva pune la dispozitie comandantului bunurile rechizitionate si persoanele solicitate, in cel mai scurt timp;
    c) bunurile solicitate vor fi predate de proprietarii sau de detinatorii legali;
    d) beneficiarul impreuna cu proprietarul sau cu detinatorul de bunuri rechizitionate intocmesc un proces-verbal de predare-preluare netipizat, similar celui prezentat in anexa nr. 6, in trei exemplare, semnat si stampilat, daca proprietarul sau beneficiarul detine stampila, si autentificat de reprezentantul autoritatii publice locale. Destinatia exemplarelor este cea prevazuta la art. 25. Exemplarul nr. 3 se trimite centrului militar de pe a carui raza de responsabilitate s-a efectuat rechizitia de bunuri, prin grija autoritatilor publice locale, in termen de 24 de ore.
    Art. 29
    Restituirea bunurilor care au fost rechizitionate se face pe baza de proces-verbal de restituire, conform modelului prezentat in anexa nr. 7, intocmit in trei exemplare. Destinatia exemplarelor este similara cu cea prezentata la art. 25.

    CAP. 5
    Dispozitii finale si tranzitorii

    Art. 30
    Statul Major General si Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale efectueaza controale la agentii economici, la autoritatile administratiei publice, la celelalte institutii publice si la alte persoane juridice si fizice, privind modul de tinere a evidentei, a starii tehnice si de intretinere a bunurilor supuse rechizitiei, precum si exactitatea datelor comunicate de acestia, prin persoane autorizate, pe baza de delegatie semnata de seful Statului Major General si, respectiv, de seful Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale.
    Art. 31
    In termen de 60 de zile de la intrarea in vigoare a prezentelor norme metodologice:
    a) secretariatul tehnic permanent al Comisiei Centrale de Rechizitii definitiveaza Nomenclatorul bunurilor rechizitionabile, pe baza propunerilor Ministerului Apararii Nationale, Ministerului Administratiei si Internelor si Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale, pe care il va actualiza periodic;
    b) Comisia Centrala de Rechizitii elaboreaza regulamentul de organizare si functionare a acesteia;
    c) comisiile mixte de rechizitii elaboreaza regulamentele de organizare si functionare a acestora, care vor fi aprobate de presedintele Comisiei Centrale de Rechizitii.
    Art. 32
    Ministerele nominalizate sa aiba reprezentanti in Comisia Centrala de Rechizitii, in situatia in care isi schimba denumirea sau se restructureaza, dar isi pastreaza domeniul de activitate, au obligatia sa-si pastreze reprezentanti in cadrul comisiei.
    Art. 33
    Anexele nr. 1 - 7*) fac parte integranta din prezentele norme metodologice.
------------
    *) Anexele nr. 1 - 7 sunt reproduse in facsimil.

    ANEXA 1
    la normele metodologice

               ROMANIA
    ...............................
    (denumirea unitatii militare,
    agentului economic, institutiei
    publice care adreseaza cererea)


    Comandantul (sefului) .....................................................
                          (centrului militar, oficiului de mobilizare a
                          economiei si pregatire a teritoriului pentru aparare)

    CERERE DE RECHIZITII DE BUNURI SI DE PRESTARI DE SERVICII IN INTERES PUBLIC
pentru ......................................................................
       (denumirea unitatii militare, agentului economic, institutiei publice)

                            ______________________
                           |                      |
                           |______________________|

              (se completeaza numai de catre unitatile militare)*1)

    Locul de prezentare ..............................*2)
                                   (adresa)

    Semnificatia coloanei D din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    D - Denumirea bunurilor necesare a se rechizitiona (a serviciilor care se presteaza)*3)
 ______________________________________________________________________________
|Nr. | D |U.M.|Cantitatea|Termenul de|Judetul     |Total   |Ramas   |Observatii|
|crt.|   |    |          |punere la  |(municipiul |asigurat|de      |          |
|    |   |    |          |dispozitie |Bucuresti)  |        |asigurat|          |
|    |   |    |          |           |care asigura|        |        |          |
|    |   |    |          |           |____________|        |        |          |
|____|___|____|__________|___________|___|____|___|________|________|__________|
|    |   |    |          |           |   |    |   |        |        |          |
|    |   |    |          |           |   |    |   |        |        |          |
|    |   |    |          |           |   |    |   |        |        |          |
|    |   |    |          |           |   |    |   |        |        |          |
|    |   |    |          |           |   |    |   |        |        |          |
|    |   |    |          |           |   |    |   |        |        |          |
|    |   |    |          |           |   |    |   |        |        |          |
|    |   |    |          |           |   |    |   |        |        |          |
|    |   |    |          |           |   |    |   |        |        |          |
|    |   |    |          |           |   |    |   |        |        |          |
|____|___|____|__________|___________|___|____|___|________|________|__________|

                                                                   (verso)

 ______________________________________________________________________________
|Nr. | D |U.M.|Cantitatea|Termenul de|Judetul     |Total   |Ramas   |Observatii|
|crt.|   |    |          |punere la  |(municipiul |asigurat|de      |          |
|    |   |    |          |dispozitie |Bucuresti)  |        |asigurat|          |
|    |   |    |          |           |care asigura|        |        |          |
|    |   |    |          |           |____________|        |        |          |
|____|___|____|__________|___________|___|____|___|________|________|__________|
|    |   |    |          |           |   |    |   |        |        |          |
|    |   |    |          |           |   |    |   |        |        |          |
|    |   |    |          |           |   |    |   |        |        |          |
|    |   |    |          |           |   |    |   |        |        |          |
|    |   |    |          |           |   |    |   |        |        |          |
|    |   |    |          |           |   |    |   |        |        |          |
|    |   |    |          |           |   |    |   |        |        |          |
|    |   |    |          |           |   |    |   |        |        |          |
|    |   |    |          |           |   |    |   |        |        |          |
|    |   |    |          |           |   |    |   |        |        |          |
|____|___|____|__________|___________|___|____|___|________|________|__________|

    ................................................................
    (numele, prenumele si semnatura comandantului unitatii militare
    reprezentantul legal al agentului economic, institutiei publice)

                          L.S.

-------------------
    *1) Datele se refera la indicativul unitatii militare cu care se poarta corespondenta in timp de pace, garnizoana, termenul de mobilizare si tipul unitatii (mecanizata, de artilerie, jandarmi etc.)
    *2) Pentru bunurile prevazute a fi preluate de la surse direct de catre solicitant, se va inscrie expresia cu delegat
    *3) Bunurile solicitate se inscriu in ordinea din Nomenclatorul bunurilor rechizitionabile

    ANEXA 2
    la normele metodologice

    Denumirea unitatii ..........................
    Cod Unic de Inmatriculare ...................
    Localitatea .................................
    Strada ....................... nr. ..........
    Telefon ................ Fax ................
    Nr. ........... din .........................

                                   FISA
    cu existentul bunurilor rechizitionabile la data de ________________

    Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    D - Denumire bun rechizitionabil
    C - Cod bun rechizitionabil
 ______________________________________________________________________________
|Nr. | D | C |Marca,|     Existent     |Nevoi  |Sarcina|   Pentru mijloacele   |
|crt.|   |   |tipul |__________________|proprii|utila  |   de transport        |
|    |   |   |      |In      |In       |       |(nr.   |_______________________|
|    |   |   |      |evidenta|functiune|       |locuri,|Numar de |Numar de     |
|    |   |   |      |        |         |       |tone,  |omologare|inmatriculare|
|    |   |   |      |        |         |       |mc,    |RAR      |             |
|    |   |   |      |        |         |       |litri  |         |             |
|____|___|___|______|________|_________|_______|_______|_________|_____________|
| 0  | 1 | 2 |   3  |   4    |    5    |   6   |   7   |    8    |      9      |
|____|___|___|______|________|_________|_______|_______|_________|_____________|
|____|___|___|______|________|_________|_______|_______|_________|_____________|
|____|___|___|______|________|_________|_______|_______|_________|_____________|
|____|___|___|______|________|_________|_______|_______|_________|_____________|
|____|___|___|______|________|_________|_______|_______|_________|_____________|
|____|___|___|______|________|_________|_______|_______|_________|_____________|
|____|___|___|______|________|_________|_______|_______|_________|_____________|
|____|___|___|______|________|_________|_______|_______|_________|_____________|
|____|___|___|______|________|_________|_______|_______|_________|_____________|

    Conducatorul societatii (institutiei)                Intocmit:
      (Numele, prenumele si semnatura)         (Numele, prenumele si semnatura)
    L.S. ................................      ................................

    NOTA:
    1) Coloanele 1 si 2 se vor completa cu denumirile si codurile din partea I a Nomenclatorului bunurilor rechizitionabile, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 826 din 7 septembrie 2004;
    2) Coloanele 3, 7, 8 si 9 se completeaza cu date din Certificatul de inmatriculare. In coloana 7 se va trece caracteristica principala a bunului rechizitionabil, respectiv nr. de locuri la mijloacele de transport persoane, tonajul la autocamioane, capacitatea cupei la excavatoare etc.
    3) Coloanele 4 si 5 se completeaza conform datelor din evidenta contabila;
    4) In coloana 6 se trec mijloacele care sunt necesare pentru indeplinirea sarcinilor rezultate din planul de mobilizare a economiei nationale.

                                                                   (verso)

    Denumirea unitatii ..........................
    Cod Unic de Inmatriculare ...................
    Localitatea .................................
    Strada ....................... nr. ..........
    Telefon ................ Fax ................
    Nr. ........... din .........................

                                    FISA
    de evidenta a personalului pentru prestari de servicii in interes public

 ______________________________________________________________________________
|Nr. | Functia/| CNBR| Numele si| Prenumele| Cod numeric personal | Domiciliul |
|crt.| meseria |     | prenumele| tatalui  |                      |            |
|____|_________|_____|__________|__________|______________________|____________|
|  0 |    1    |  2  |     3    |    4     |           5          |      6     |
|____|_________|_____|__________|__________|______________________|____________|
|____|_________|_____|__________|__________|______________________|____________|
|____|_________|_____|__________|__________|______________________|____________|
|____|_________|_____|__________|__________|______________________|____________|

    Conducatorul societatii (institutiei)                Intocmit:
      (Numele, prenumele si semnatura)         (Numele, prenumele si semnatura)
    L.S. ................................      ................................

    NOTA:
    1) Coloana 2 se va completa cu codurile din partea a II-a a Nomenclatorului bunurilor rechizitionabile, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 826 din 7 septembrie 2004;

    ANEXA 3
    la normele metodologice

               ROMANIA
    .............................
    (denumirea persoanei juridice
    care tine evidenta bunurilor)

    Catre
         Centrul Militar/Oficiul de mobilizare a economiei si pregatire a teritoriului pentru aparare

                                 SITUATIA
modificarilor survenite in existentul sau starea bunurilor prevazute a se rechizitiona la data de ............................

    Semnificatia coloanei C din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    C - Cantitatea stabilita a se rechizitiona
 ______________________________________________________________________________
|Seria    |Denumirea   | C |Modificari       |Cauzele     |Propuneri|Observatii|
|si nr.   |bunurilor   |   |survenite privind|care au     |de       |          |
|ordinului|prevazute   |   |_________________|determinat  |inlocuire|          |
|de       |a se        |   |Cantitatea|Starea|modificarile|         |          |
|predare  |rechizitiona|   |existenta |      |            |         |          |
|_________|____________|___|__________|______|____________|_________|__________|
|         |            |   |          |      |            |         |          |
|         |            |   |          |      |            |         |          |
|_________|____________|___|__________|______|____________|_________|__________|

    ......................................................
    (numele, prenumele si semnatura reprezentantului legal
    al persoanei juridice care are in evidenta bunurile)

                             L.S.

    ANEXA 4
    la normele metodologice

    Exemplarul nr. 1

                 ROMANIA
     MINISTERUL APARARII NATIONALE
     ...............................
     (autoritatea militara emitenta)

                      Seria ... Nr. .........  IN ATENTIA TITULARULUI ORDINULUI
                                                           DE PREDARE

 ORDIN DE PREDARE A BUNURILOR RECHIZITIONATE : 1. Bunurile rechizitionate se
                                             : predau in perfecta stare de
 1. ........................................ : functionare, cu toate
    (denumirea persoanei juridice sau fizice,: echipamentele si materialele ce
    proprietara sau detinatoare)             : le compun, cu sculele, piesele de
din ........................................ : schimb si accesoriile din
                   (adresa)                  : inventar, inclusiv cu documentele
 2. In temeiul Legii nr. 132/1997 privind    : tehnice de exploatare si
rechizitiile de bunuri si prestarile de      : intretinere.
servicii in interes public, cu modificarile  : 2. Mijloacele de transport auto
si completarile ulterioare, veti preda       : si tehnica de constructii se
la ......................................... : predau cu plinurile de
           (denumirea beneficiarului)        : lubrifianti si lichide speciale
in ......................................... : prevazute in documentatia tehnica
           (adresa locului de predare)       : si cu cantitatile de carburanti
bunurile din tabelul de mai jos pe o         : precizate in ordinele de predare.
perioada ................................. . : 3. Mijloacele de transport
              (limitata definitiv)           : navale, aeriene si feroviare se
Acestea se predau in termen de ...... ore de : predau cu plinurile de
la declararea mobilizarii publice sau la     : carburanti-lubrifianti si lichide
termenele specificate in dreptul fiecaruia   : speciale complete. In plus,
de la instiintarea dumneavoastra de catre    : navele se vor preda cu alimente
delegatul centrului militar (unitati         : si apa pentru 5 zile, pentru
beneficiare, unitati de politie).            : intregul echipaj.
                                             : 4. Mijloacele de transport cu
    Semnificatia coloanelor din tabelul de   : tractiune animala se predau cu
mai jos este urmatoarea:                     : galeata, cheie pentru roti si
    U - U.M.                                 : felinar (catadioptru). Caii
    C - Cantitatea                           : trebuie sa fie sanatosi si
    T - Termenul de punere la dispozitie     : potcoviti si vor avea asigurate
 ___________________________________________ : cantitatile de furaje prevazute
|Nr. |Denumirea      |U| C |Datele de   | T |: in ordinul de predare.
|crt.|bunurilor      | |   |identificare|   |: 5. Ordinul de predare va fi
|    |care se        | |   |            |   |: pastrat in deplina siguranta
|    |rechizitioneaza| |   |            |   |: pentru a nu fi supus pierderii,
|____|_______________|_|___|____________|___|: deteriorarii sau furtului.
|    |               | |   |            |   |: Pierderea sau deteriorarea
|    |               | |   |            |   |: acestuia va fi anuntata
|    |               | |   |            |   |: autoritatii emitente in 24 ore de
|    |               | |   |            |   |: la producere.
|    |               | |   |            |   |: 6. Se interzice orice modificare
|    |               | |   |            |   |: sau stersatura in ordinul de
|    |               | |   |            |   |: predare.
|    |               | |   |            |   |: 7. Schimbarile survenite in
|    |               | |   |            |   |: evidenta bunurilor prevazute a se
|    |               | |   |            |   |: rechizitiona, privind
|    |               | |   |            |   |: instrainarea sau starea acestora
|    |               | |   |            |   |: precum si modificarea adresei
|    |               | |   |            |   |: proprietarului sau detinatorului
|    |               | |   |            |   |: se comunica de catre acestia
|    |               | |   |            |   |: autoritatilor militare emitente,
|    |               | |   |            |   |: in termen de maximum 45 de zile
|    |               | |   |            |   |: de la producerea lor.
|    |               | |   |            |   |: 8. La plecarea din tara sau in
|    |               | |   |            |   |: cazul schimbarii domiciliului in
|    |               | |   |            |   |: alt judet, ordinul de predare va
|    |               | |   |            |   |: fi inapoiat unitatii militare
|    |               | |   |            |   |: emitente.
|    |               | |   |            |   |: 9. Pentru bunurile prevazute a fi
|____|_______________|_|___|____________|___|: preluate direct de catre
                                             : beneficiar, la adresa locului de
                                             : predare, va fi inscrisa expresia
                                             : "cu delegat".
                                             : 10. In caz de neexecutare
                                             : intocmai, veti suporta
                                             : consecintele prevazute la art. 33
                                             : si 34 din Legea nr. 132/1997, cu
                                             : modificarile si completarile
                                             : ulterioare.

    Semnificatia coloanelor din tabelul de
mai jos este urmatoarea:
    U - U.M.
    C - Cantitatea
    T - Termenul de punere la dispozitie
 ___________________________________________
|Nr. |Denumirea      |U| C |Datele de   | T |
|crt.|bunurilor      | |   |identificare|   |
|    |care se        | |   |            |   |
|    |rechizitioneaza| |   |            |   |
|____|_______________|_|___|____________|___|
|    |               | |   |            |   |
|    |               | |   |            |   |
|    |               | |   |            |   |
|    |               | |   |            |   |
|    |               | |   |            |   |
|    |               | |   |            |   |
|    |               | |   |            |   |
|    |               | |   |            |   |
|    |               | |   |            |   |
|    |               | |   |            |   |
|____|_______________|_|___|____________|___|

    Comandantul (seful) ...................
    .......................................
              (gradul si semnatura)
                       L.S.

    Exemplarul nr. 2

            ROMANIA                          :             ROMANIA
 MINISTERUL APARARII NATIONALE               :  MINISTERUL APARARII NATIONALE
 ...............................             :  ...............................
 (autoritatea militara emitenta)             :  (autoritatea militara emitenta)
                                             :
                      Seria ... Nr. ........ :  _____________
                                             : |_____________|
        ORDIN DE PREDARE A BUNURILOR         : (denumirea
               RECHIZITIONATE                : beneficiarului  Seria ... Nr. ...
                                             :
 1. ........................................ :   DOVADA DE PRIMIRE A ORDINULUI
    (denumirea persoanei juridice sau fizice,: DE PREDARE
    proprietara sau detinatoare)             :
din ........................................ : Subsemnatul .....................
                   (adresa)                  : ................................,
 2. In temeiul Legii nr. 132/1997 privind    :  (numele si prenumele
rechizitiile de bunuri si prestarile de      :  reprezentantului legal al
servicii in interes public, cu modificarile  :  persoanei juridice sau persoanei
si completarile ulterioare, veti preda       :  fizice)
la ......................................... : in calitate de proprietar
           (denumirea beneficiarului)        : (detinator), am primit ordinul de
in ......................................... : predare seria .....nr. ..........
           (adresa locului de predare)       : si voi lua masuri pentru
bunurile din tabelul de mai jos pe o         : predarea bunurilor prevazute in
perioada ................................. . : ordin, in locul si la termenul
              (limitata definitiv)           : stabilite.
Acestea se predau in termen de ...... ore de :
la declararea mobilizarii publice sau la     : Semnatura ... Data primirii .....
termenele specificate in dreptul fiecaruia   :   _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
de la instiintarea dumneavoastra de catre    : .................................
delegatul centrului militar (unitati         : (autoritatea militara emitenta)
beneficiare, unitati de politie).            :
                                             : DOVADA DE INCUNOSTINTARE PENTRU
    Semnificatia coloanelor din tabelul de   : PREDAREA BUNURILOR PREVAZUTE IN
mai jos este urmatoarea:                     :              ORDIN
    U - U.M.                                 :
    C - Cantitatea                           : Subsemnatul .....................
    T - Termenul de punere la dispozitie     : .................................
 ___________________________________________ :  (numele si prenumele
|Nr. |Denumirea      |U| C |Datele de   | T |:  reprezentantului legal al
|crt.|bunurilor      | |   |identificare|   |:  persoanei juridice sau persoanei
|    |care se        | |   |            |   |:  fizice)
|    |rechizitioneaza| |   |            |   |: in calitate de proprietar
|____|_______________|_|___|____________|___|: (detinator), am fost
|    |               | |   |            |   |: incunostintat astazi ............
|    |               | |   |            |   |: luna .... anul ..... ora ..... de
|    |               | |   |            |   |: delegatul .......................
|    |               | |   |            |   |: .................................
|    |               | |   |            |   |:  (centrului militar, unitatii
|    |               | |   |            |   |:  beneficiare, unitatii de
|    |               | |   |            |   |:  politie)
|    |               | |   |            |   |: sa aduc la indeplinire
|    |               | |   |            |   |: prevederile ordinului de predare
|    |               | |   |            |   |: seria .... nr. ..................
|____|_______________|_|___|____________|___|:
                                             : Semnatura .......................
                                             :           (proprietarului sau
                                             :           detinatorului)
                                             : Semnatura .......................
                                             : (delegatului)

    Semnificatia coloanelor din tabelul de              PROCES-VERBAL
mai jos este urmatoarea:
    U - U.M.                                   Subsemnatul ....................
    C - Cantitatea                                         (gradul, numele si
    T - Termenul de punere la dispozitie                   prenumele)
 ___________________________________________   delegat al ......................
|Nr. |Denumirea      |U| C |Datele de   | T |  .................................
|crt.|bunurilor      | |   |identificare|   |   (centrului militar, unitatii
|    |care se        | |   |            |   |   beneficiare sau unitatii de
|    |rechizitioneaza| |   |            |   |   politie)
|____|_______________|_|___|____________|___|  deplasandu-ma la posesorul
|    |               | |   |            |   |  ordinului de predare seria ......
|    |               | |   |            |   |  nr. ........ pentru a-l anunta sa
|    |               | |   |            |   |  prezinte bunurile prevazute a se
|    |               | |   |            |   |  rechizitiona, in locul si la
|    |               | |   |            |   |  termenul inscrise in acesta
|    |               | |   |            |   |  a) si, negasindu-l, am transmis
|    |               | |   |            |   |  ordinul .........................
|    |               | |   |            |   |  .................................
|    |               | |   |            |   |        (numele si prenumele)
|    |               | |   |            |   |  in calitate de
|    |               | |   |            |   |  .................................
|    |               | |   |            |   |   (salariat, parinte, sotie,
|    |               | |   |            |   |   frate, sora, copil major,
|    |               | |   |            |   |   colocatar, vecin)
|    |               | |   |            |   |  care s-a obligat sa-l comunice
|    |               | |   |            |   |  titularului in timpul cel mai
|    |               | |   |            |   |  scurt;
|    |               | |   |            |   |  b) si, refuzand sa se semneze,
|    |               | |   |            |   |  dovada de incunostintare s-a
|    |               | |   |            |   |  afisat pe usa sediului agentului
|    |               | |   |            |   |  economic
|    |               | |   |            |   |   (institutiei, locuintei
|    |               | |   |            |   |   titularului).
|    |               | |   |            |   |  Drept pentru care am incheiat
|    |               | |   |            |   |  prezentul proces-verbal,
|    |               | |   |            |   |  astazi ... luna ....... anul ....
|    |               | |   |            |   |  ora .....
|    |               | |   |            |   |
|    |               | |   |            |   |  Semnatura     Seria ... nr. ....
|    |               | |   |            |   |  delegatului   B.I. si semnatura
|    |               | |   |            |   |                primitorului sau a
|    |               | |   |            |   |                martorilor
|____|_______________|_|___|____________|___|  ...........   ...................

    Comandantul (seful) ...................
    .......................................
              (gradul si semnatura)
                       L.S.

    ANEXA 5
    la normele metodologice

           __________________________________________________________
                             :                   :
                             :                   :
                             :                   :
                             :                   :
           MODUL 1           :      MODUL 2      : MODUL 3
                             :                   :
                             :                   :
                             :                   :
           __________________________________________________________
                             :                   :
                             :                   :
                             :                   :
           MODUL 4           :      MODUL 5      :
                             :                   :
                             :                   :
                             :                   :
                             :                   :
           __________________________________________________________

    Semnificatia modulelor de mai sus este urmatoarea:

    MODUL 1

               ROMANIA
    MINISTERUL APARARII NATIONALE
    CENTRUL MILITAR .............

                                             Seria .... Nr. ................

         ORDIN DE CHEMARE PENTRU PRESTARI DE SERVICII IN INTERES PUBLIC

    1. .....................................................................
                  (denumirea persoanei juridice sau fizice)
din ........................................................................
                                (adresa)
    2. In temeiul Legii nr. 132/1997 privind rechizitiile de bunuri si prestarile de servicii in interes public, cu modificarile si completarile ulterioare, veti trimite (va veti prezenta) in termen de ..... ore de la declararea mobilizarii sau la termenele specificate in dreptul fiecaruia de la instiintarea dumneavoastra de catre delegatul centrului militar (unitati beneficiare, unitati de politie), la .......................................
                                          (Denumirea beneficiarului)
in ............................., personalul prevazut in tabelul de mai jos:

 ______________________________________________________________
|Nr. | Serviciile | Numarul de | Materialele cu  | Termenul de |
|crt.| care se    | persoane   | care trebuie sa | prezentare  |
|    | presteaza  |            | se prezinte     |             |
|____|____________|____________|_________________|_____________|
|    |            |            |                 |             |
|    |            |            |                 |             |
|    |            |            |                 |             |
|    |            |            |                 |             |
|    |            |            |                 |             |
|    |            |            |                 |             |
|    |            |            |                 |             |
|    |            |            |                 |             |
|____|____________|____________|_________________|_____________|


    MODUL 2

               ROMANIA
    MINISTERUL APARARII NATIONALE
    CENTRUL MILITAR .............
     ______________
    |              |                         Seria .... Nr. ................
    |______________|
    (Denumirea beneficiarului)

    DOVADA DE PRIMIRE A ORDINULUI DE CHEMARE PENTRU PRESTARI DE SERVICII IN INTERES PUBLIC

    Subsemnatul ...........................................................
                (Numele si prenumele reprezentantului legal al persoanei
                juridice sau persoanei fizice)
am primit ordinul de chemare pentru prestari de servicii seria ... nr. .... si voi lua masuri de trimitere (de prezentare) a persoanelor inscrise in acesta, in locul si la termenul stabilite.

    Semnatura ............. Data primirii .................
    _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

    CENTRUL MILITAR .............

    DOVADA DE INCUNOSTINTARE PENTRU PREZENTAREA LA PRESTARI DE SERVICII IN INTERES PUBLIC A PERSOANELOR PREVAZUTE IN ORDIN

    Subsemnatul ........................................................
                (numele si prenumele reprezentantului legal al persoanei
                juridice sau persoanei fizice)
din ....................................................................
                                    (adresa)
am fost incunostintat astazi luna ____________ anul _____  ora ____ sa aduc la indeplinire prevederile ordinului de chemare pentru prestari de servicii seria ____ nr. ________

    Semnatura ...............................       Semnatura .............
              (persoanei juridice sau fizice)                 (delegatului)


    MODUL 3

               ROMANIA
    MINISTERUL APARARII NATIONALE
    CENTRUL MILITAR .............

                                             Seria .... Nr. ................

         ORDIN DE CHEMARE PENTRU PRESTARI DE SERVICII IN INTERES PUBLIC

    1. .....................................................................
                  (denumirea persoanei juridice sau fizice)
din ........................................................................
                                (adresa)
    2. In temeiul Legii nr. 132/1997 privind rechizitiile de bunuri si prestarile de servicii in interes public, cu modificarile si completarile ulterioare, veti trimite (va veti prezenta) in termen de ..... ore de la declararea mobilizarii sau la termenele specificate in dreptul fiecaruia de la instiintarea dumneavoastra de catre delegatul centrului militar (unitati
beneficiare, unitati de politie), la .......................................
                                          (Denumirea beneficiarului)
in ............................., personalul prevazut in tabelul de mai jos:

 ______________________________________________________________
|Nr. | Serviciile | Numarul de | Materialele cu  | Termenul de |
|crt.| care se    | persoane   | care trebuie sa | prezentare  |
|    | presteaza  |            | se prezinte     |             |
|____|____________|____________|_________________|_____________|
|    |            |            |                 |             |
|    |            |            |                 |             |
|    |            |            |                 |             |
|    |            |            |                 |             |
|    |            |            |                 |             |
|    |            |            |                 |             |
|    |            |            |                 |             |
|    |            |            |                 |             |
|____|____________|____________|_________________|_____________|

    3. Dovada de primire a ordinului de chemare pentru prestari de servicii se gaseste la .............................

    Comandantul Centrului Militar ............................
                                      (gradul si semnatura)

    L.S.


    MODUL 4

    IN ATENTIA TITULARULUI ORDINULUI DE CHEMARE PENTRU PRESTARI DE SERVICII IN INTERES PUBLIC!

    1. Va veti prezenta la locul, termenul si cu materialele prevazute de ordinul de chemare in urmatoarele situatii:
    a) la declararea mobilizarii comunicate prin posturile nationale de radio si televiziune;
    b) la chemarea prin delegatul centrului militar, a unitatii beneficiare sau a unitatii de politie.
    2. La prezentare veti avea asupra dumneavoastra ordinul de chemare pentru prestari de servicii, buletinul de identitate, livretul militar (dupa caz), actele medicale pe care le posedati (carnet de sanatate, certificat de concediu medical, decizia de pensionare in caz de boala), documentele de atestare a calificarii.
    3. Persoanele care deservesc mijloacele tehnice, utilajele sau instalatiile folosite la prestarea unor servicii vor avea asupra lor, completate la zi, documentele care sa ateste calificarea respectiva si dreptul de a le exploata.
    4. Se interzice orice, modificare sau stersatura in ordinul de chemare.
    5. Ordinul de chemare va fi pastrat in deplina siguranta pentru a nu fi supus pierderii, deteriorarii sau furtului.
    6. La autoritatea care detine dovada de primire a ordinului de chemare pentru prestari de servicii:
    a) veti anunta in termen de 24 de ore pierderea, deteriorarea sau furtul ordinului de chemare;
    b) veti preda ordinul de chemare in situatia schimbarii domiciliului sau a locului de munca, plecarii din tara, indeplinirii conditiilor de a fi scutit de prestari de servicii potrivit legii, precum si in alte situatii care conduc la imposibilitatea executarii obligatiilor ordinului de chemare.


    MODUL 5

                                 PROCES-VERBAL

    Subsemnatul ..................................................... delegat
                          (gradul, numele si prenumele)
al ..........................................................................
       (centrului militar, unitatii beneficiare sau unitatii de politie)
deplasandu-ma la titularul ordinului de chemare seria ___ nr. ___ pentru a-l anunta sa aduca la indeplinire prevederile acestuia:
    a) si, negasindu-l, am transmis ordinul ....................... in calitate
                                             (numele si prenumele)
de ...........................................................................
     (salariat, parinte, sotie, frate, sora, copil major, colocatar, vecin)
sa-l comunice titularului in timpul cel mai scurt;
    b) si, refuzand sa semneze, dovada de incunostintare s-a afisat pe usa sediului agentului economic (institutiei, locuintei titularului).
    Drept pentru care am incheiat prezentul proces-verbal, astazi ........ luna ... anul ... ora .....

       Semnatura                       Seria .... nr. ...... B.I.
       delegatului                     si semnatura primitorului
       ...........                     sau a martorilor
                                       ..........................

    ANEXA 6
    la normele metodologice

            ROMANIA                                   Exemplarul nr. .....
    ........................                          ....................
    (denumirea beneficiarul)                              (destinatia)
                                                      Seria ... Nr. ......

           PROCES-VERBAL DE PREDARE-PRELUARE A BUNURILOR RECHIZITIONATE

    1. Incheiat astazi ..... luna ........ anul ..... intre ....................
                                                            (denumirea persoanei
                                                            juridice sau fizice)
codul ............................. din ............................., predator,
      (fiscal sau numeric personal)                (adresa)
in calitate de proprietar (detinator legal) si .................................
                                                  (denumirea beneficiarului,
                                                  adresa)
primitor, in calitate de beneficiar.
    2. In temeiul Legii nr. 132/1997 privind rechizitiile de bunuri si prestarile de servicii in interes public, cu modificarile si completarile ulterioare, s-au predat si s-au primit urmatoarele bunuri, pe termen
........................
 (limitat, definitiv)

 ______________________________________________________________________________
|Nr. |Denumirea bunurilor |Datele de    | U.M. |Cantitatea |Starea    |Valoarea|
|crt.|care se             |identificare |      |           |calitativa|        |
|    |rechizitioneaza     |             |      |           |          |        |
|____|____________________|_____________|______|___________|__________|________|
|    |                    |             |      |           |          |        |
|    |                    |             |      |           |          |        |
|    |                    |             |      |           |          |        |
|    |                    |             |      |           |          |        |
|    |                    |             |      |           |          |        |
|    |                    |             |      |           |          |        |
|    |                    |             |      |           |          |        |
|    |                    |             |      |           |          |        |
|    |                    |             |      |           |          |        |
|    |                    |             |      |           |          |        |
|    |                    |             |      |           |          |        |
|    |                    |             |      |           |          |        |
|____|____________________|_____________|______|___________|__________|________|

                                CITITI PE VERSO!

 Predator ...................................  Primitor .....................
          (numele, prenumele si semnatura               (numele, prenumele si
          reprezentantului legal al persoanei           semnatura
          juridice sau persoanei fizice)                reprezentantului legal
                                                        al beneficiarului)
                        L.S.                                     L.S.

                                                                   (verso)

                                 TABEL NOMINAL
              cu personalul care deserveste bunurile rechizitionate

 ______________________________________________________________________________
|Nr. |Numele, prenumele|Anul    |Seria si numarul|Calificarea    | Observatii  |
|crt.|tatalui si al    |nasterii|actului de      |(specialitatea)|             |
|    |persoanei        |        |identitate      |               |             |
|____|_________________|________|________________|_______________|_____________|
|    |                 |        |                |               |             |
|____|_________________|________|________________|_______________|_____________|
|    |                 |        |                |               |             |
|____|_________________|________|________________|_______________|_____________|
|    |                 |        |                |               |             |
|____|_________________|________|________________|_______________|_____________|
|    |                 |        |                |               |             |
|____|_________________|________|________________|_______________|_____________|

                     In atentia titularului procesului-verbal

    1. Procesul-verbal se completeaza cu date privind bunurile ce se rechizitioneaza, de catre primitor si predator sau de catre persoanele imputernicite de acestia, la locul de predare-primire a bunurilor.
    2. Pentru bunurile care se rechizitioneaza de la detinatorul legal, in procesul-verbal se vor inscrie si datele de identificare a proprietarului (denumire, adresa etc).
    3. Durata pentru care se rechizitioneaza bunurile prevazute la pct. 2 din procesul-verbal va fi specificata astfel:
    a) "definitiv" - pentru bunurile consumptibile;
    b) nr. de zile - pentru bunurile neconsumptibile, atunci cand se stabileste aceasta durata;
    c) nu se completeaza - cand nu se cunoaste momentul incetarii rechizitiei.
    4. Datele de identificare prevazute in tabel pentru bunurile neconsumptibile se refera la seria de fabricatie, la caracteristici si la alte elemente specifice.
    5. La implinirea termenelor sau la incetarea cauzelor care au determinat rechizitiile, bunurile se restituie celor de la care au fost rechizitionate sau succesorii lor legali, cu proces-verbal de restituire.
    6. Pentru bunurile care nu mai pot fi restituite si pentru degradarea sau devalorizarea lor, proprietarii sau detinatorii au dreptul la despagubiri potrivit legii.
    7. Pe perioada rechizitiei, proprietarii sau detinatorii sunt scutiti de impozite si de plata taxelor pentru bunurile rechizitionate, iar obligatiile ce decurg din contractele legal incheiate se suspenda.
    8. In cazul pierderii procesului-verbal de predare-primire, Comisia Centrala de Rechizitii poate hotari eliberarea unui duplicat numai dupa declararea anularii acestuia in Monitorul Oficial al Romaniei. In acest sens, se adreseaza o cerere comisiei mixte de rechizitii care a hotarat rechizitia.
    9. Neprezentarea procesului-verbal de predare-primire la lichidare, in termen de 3 ani de la publicarea datei inceperii in Monitorul Oficial al Romaniei, are ca efect pierderea dreptului la despagubiri pentru bunurile rechizitionate.
    10. Exemplarul de proces-verbal aflat asupra predatorului se inapoiaza beneficiarului in momentul efectuarii platii contravalorii bunurilor rechizitionate definitiv sau incheierii procesului-verbal de restituire, pentru cele rechizitionate pe termen limitat.

    ANEXA 7
    la normele metodologice

            ROMANIA                                   Exemplarul nr. .....
    ........................                          ....................
    (denumirea beneficiarul)                              (destinatia)
                                                      Seria ... Nr. ......

               PROCES-VERBAL DE RESTITUIRE A BUNURILOR RECHIZITIONATE

    1. Incheiat astazi ... luna ...... anul .... intre .......................
                                                       (denumirea beneficiarului
                                                       rechizitiei)
din ......................................, predator, in calitate de beneficiar,
                  (adresa)
si ............................................................................
         (denumirea persoanei juridice, fizice sau a detinatorului legal)
din ........................................ primitor, in calitate de proprietar
                    (adresa )
(detinator sau mostenitor legal).
    2. In temeiul Legii nr. 132/1997 privind rechizitiile de bunuri si prestarile de servicii in interes public, cu modificarile si completarile ulterioare, s-au restituit bunurile rechizitionate, prevazute in procesul-verbal de predare-primire seria ..... nr. .......... din .................

 ______________________________________________________________________________
|Nr. | Denumirea bunurilor | Datele de   | Cantitatea| Starea    | Valoarea    |
|crt.| care se restituie   | identificare|           | calitativa| restituita  |
|____|_____________________|_____________|___________|___________|_____________|
|    |                     |             |           |           |             |
|____|_____________________|_____________|___________|___________|_____________|

                                CITITI PE VERSO!

 Predator ...............................  Primitor ..........................
          (numele, prenumele si semnatura           (numele, prenumele si
          reprezentantului legal al                 semnatura reprezentantului
          beneficiarului rechizitiei)               persoanei juridice,
                                                    persoanei fizice sau al
                                                    mostenitorului legal)
                        L.S.                                     L.S.

                                                                   (verso)

                    In atentia titularului procesului-verbal

    1. Procesul se completeaza cu datele privind bunurile rechizitionate, de catre predator, primitor sau de catre persoanele imputernicite de acestia, la locul de predare-primire a bunurilor.
    2. In coloana "Denumirea bunurilor care se restituie", acestea se vor inscrie respectand ordinea din procesul-verbal de predare-primire. In cazul in care pentru un bun rechizitionat se restituie un alt bun similar, acesta se inscrie la acelasi numar curent.
    3. Coloana "Valoarea restituita" din procesul-verbal se completeaza astfel:
    a) cu valoarea integrala a bunului rechizitionat, daca nu mai poate fi restituit;
    b) cu diferenta de valoare rezultata din degradarea sau din devalorizarea bunului rechizitionat;
    c) cu diferenta de valoare dintre un alt bun restituit in locul bunului rechizitionat;
    d) nu se completeaza in cazul restituirii bunului in aceleasi conditii de stare avute la momentul rechizitiei.
    4. La exemplarul de proces verbal ce se expediaza centrului militar se anexeaza procesul verbal de predare primire care a facut obiectul restituirii.
    5. Reclamatiile privind preturile practicate, valoarea bunurilor rechizitionate inscrise in documentele oficiale si achitarea despagubirilor vor fi adresate comisiei mixte de rechizitii care a facut rechizitia, in cel mult 90 zile de la data incheierii procesului verbal de restituire.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 219/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 219 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 219/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu