Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 218 din  7 martie 2002

privind aprobarea Metodologiei pentru utilizarea setului de instrumente de expertizare si evaluare a copiilor/elevilor in vederea orientarii scolare a acestora

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 204 din 26 martie 2002


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Se aproba Metodologia pentru utilizarea setului de instrumente de expertizare si evaluare a copiilor/elevilor in vederea orientarii scolare a acestora, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 2
    Serviciul de evaluare complexa din cadrul serviciului public specializat in subordinea consiliului judetean sau a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti si comisia interna de evaluare continua din unitatea scolara de invatamant special, integrat si/sau inclusiv, aplica setul de instrumente de expertizare si evaluare mentionat la art. 1.
    Art. 3
    (1) Comisia de protectie a copilului verifica corectitudinea rapoartelor intocmite de catre serviciul de evaluare complexa.
    (2) Membrii Comisiei de protectie a copilului si ai serviciului de evaluare complexa raspund, dupa caz, civil, disciplinar, contraventional sau penal pentru nerespectarea prevederilor metodologiei prevazute la art. 1.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministrul educatiei si cercetarii,
                         Ecaterina Andronescu

                         Ministrul sanatatii si familiei,
                         Daniela Bartos

                         Ministrul pentru coordonarea
                         Secretariatului General al Guvernului,
                         Petru Serban Mihailescu

                         Presedintele Autoritatii Nationale
                         pentru Protectia Copilului si Adoptie,
                         Gabriela Coman

    ANEXA 1

    Metodologie pentru utilizarea setului de instrumente de expertizare si evaluare a copiilor/elevilor in vederea orientarii scolare a acestora

    Art. 1
    Expertiza/evaluarea in vederea stabilirii cerintelor educative speciale ale unui copil/elev si pentru orientarea scolara si profesionala se realizeaza pe baza urmatoarelor principii:
    a) examinarea globala si personalizata a copilului/elevului in contextul familial, social si/sau scolar;
    b) expertizarea si evaluarea multidisciplinara, incluzand examinarea medicala, sociala, psihointelectuala si psihoeducationala;
    c) urmarirea dinamicii potentialului de dezvoltare si invatare;
    d) corelarea si interpretarea rezultatelor evaluarii copilului pe toate planurile, in vederea stabilirii unui diagnostic obiectiv pentru o orientare cat mai eficienta.
    Art. 2
    Principalele obiective ale utilizarii unui set de instrumente de evaluare unitar, coerent, la nivel national sunt:
    a) identificarea, inregistrarea si evidenta copiilor/elevilor deficienti;
    b) evaluarea individuala si globala a copilului;
    c) stabilirea tipului si gradului de deficienta din perspectiva psihointelectuala si psihoeducationala;
    d) recomandarea formei si a tipului de scolarizare in concordanta cu tipul si cu gradul de deficienta;
    e) evaluarea capacitatilor de adaptare si integrare sociala, scolara, precum si evaluarea capacitatii de invatare, de formare.
    Art. 3
    Activitatea de expertiza si evaluare se va desfasura:
    a) pe tipurile de deficienta determinate de Organizatia Mondiala a Sanatatii, astfel:
    1. deficiente intelectuale;
    2. alte deficiente ale psihismului;
    3. deficiente ale limbajului, vorbirii si comunicarii;
    4. deficiente auditive;
    5. deficiente ale aparatului ocular;
    6. deficiente ale altor organe senzoriale;
    7. deficiente ale scheletului si ale aparatului de sustinere;
    8. deficiente estetice;
    9. deficiente ale functiilor generale senzitive;
    10. alte deficiente;
    b) pe examinarea pluridisciplinara si intercorelata a fenomenului de deficienta, aprobata de Organizatia Mondiala a Sanatatii.
    Art. 4
    Expertizarea si evaluarea din punct de vedere psihointelectual si psihoeducational se realizeaza prin aplicarea setului de instrumente de evaluare si expertizare prezentat in anexa.
    Art. 5
    Evaluarea capacitatii de invatare, precum si evaluarea periodica a starii de progres/regres in dezvoltarea biopsihoeducationala a copilului/elevului se vor face prin probe de evaluare a nivelului de cunostinte.
    Art. 6
    Probele de evaluare a nivelului de cunostinte ale copilului/elevului vor fi prelucrate, adaptate si utilizate, tinandu-se seama de:
    1. tipul si gradul de deficienta;
    2. tipul si forma de invatamant in care acesta este scolarizat.
    Art. 7
    Pentru utilizarea si aplicarea setului de instrumente de evaluare/expertizare trebuie indeplinite urmatoarele conditii:
    a) proba sa se desfasoare intr-un cadru psihoeducational si socioafectiv adecvat;
    b) setul de instrumente sa fie aplicat numai de catre specialisti in domeniu: psihologi scolari, psihopedagogi, psihodiagnosticieni, psihologi-consilieri, pedagogi, care au lucrat sau lucreaza in invatamant, de regula in invatamantul special;
    c) diagnosticul medical sa fie considerat ca punct de plecare in expertizarea/evaluarea copilului;
    d) completarea grilei de interpretare sa fie obligatorie pentru fiecare instrument de evaluare utilizat.
    Art. 8
    Evaluarea/expertizarea nivelului de cunostinte, a gradului si nivelului de invatare si adaptare scolara si sociala se desfasoara numai in procesul de educatie, in mediul de studiu al elevului.
    Art. 9
    (1) Fiecare instrument de expertizare/evaluare a copilului/elevului trebuie sa aiba un ghid de utilizare.
    (2) Aplicarea instrumentelor de expertizare/evaluare se realizeaza diferentiat, in functie de varsta copilului, de problematica manifesta a acestuia, de tipul si gradul de deficienta, de mediul din care provine, precum si de alte criterii.
    Art. 10
    Ministerul Educatiei si Cercetarii si Comisia Nationala pentru Invatamant Special, in colaborare cu catedrele de specialitate ale facultatilor de psihologie si stiinte ale educatiei, elaboreaza un manual de descriere si utilizare a instrumentelor de expertizare si evaluare, in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
    Art. 11
    Setul de instrumente de expertizare si evaluare cuprinde:

    1. Evaluarea nivelului intelectual:
    A. teste de inteligenta generala:
    a) matricele progresive Colorate - Raven;
    b) matricele progresive Standard - Raven;
    c) Dearborn;
    d) fraze absurde;
    e) ce s-a schimbat 1;
    f) ce s-a schimbat 2;
    B. teste de inteligenta globala:
    a) W.P.P.S.I; scara Wechsler-Bellvue;
    b) WISC; scara Wechsler-Bellvue;
    c) WAIS; scara Wechsler-Bellvue;
    d) Kaufman (inteligenta globala si stiluri cognitive);
    e) Binet - Simon (de reetalonat);
    f) N.E.M.I. (R.Zazzo si colaboratorii) - noua scara metrica a inteligentei;
    g) cluburile Kohs pentru adulti, de Goldstein;
    h) cuburile Kohs pentru copii, de H. Santucci;
    i) testul caramizilor;
    j) testul Columbia;
    C. probe de inteligenta specifica:
    a) probe de evaluare a functiei perceptiv-motorii;
    - Santucci (4 - 6 ani);
    - Bender - Santucci (7 - 11 ani) - etalonat de T. Kulcsar;
    b) probe de evaluare a capacitatii de orientare si structurare spatiala:
    - Kohs - Goldstein (adaptat de Santucci si etalonat de V. Preda);
    c) probe de inteligenta pentru desen:
    - Goodenough;
    d) evaluarea capacitatii de discriminare a identicului de simetric in structurile grafice:
    - R.V.E.R.S.A.L.;
    e) ce vede in imaginile Rorschach;
    f) domino.

    2. Evaluarea motricitatii si psihomotricitatii:
    a) proba Ozeretski - Guillmain;
    b) Gesell, scara de dezvoltare;
    c) scara Odette Brunet si Irene Lezine;
    d) proba de lateralitate Harris;
    e) testul pentru gnozia digitala, Gertsmann;
    f) proba pentru sinkinezia membrelor superioare;
    g) test de sinkinezie a membrelor superioare, Stambak;
    h) proba de motricitate digitala, A. Rey;
    i) probe de asamblare (patrat, triunghi);
    j) proba Piaget-Head (orientare in spatiu);
    k) testul Head (mana, ochi, ureche);
    l) Denver;
    m) Portage.

    3. Examinarea psihologica a personalitatii:
    a) chestionare de personalitate;
    b) CAT, testul de aperceptie pentru copii;
    c) TAT, testul tematic de aperceptie;
    d) Lucher, testul culorilor;
    e) Szondi, proba pulsiunilor;
    f) Catell si R.Zazzo, proba de perseverare;
    g) testul casa - arbore - om;
    h) testul arborelui;
    i) testul Rorschach;
    j) Freiburg;
    k) STAI I;
    l) STAI II;
    m) testul cu 20 de propozitii neterminate (eu sunt) (TST).

    4. Probe pentru evaluarea activitatii psihice:
    A. perceptia:
    a) testul figurilor complexe, A. Rey;
    b) testul de orientare spatiala, H. Head;
    c) testul frenaj vointa, A. Rey;
    B. afectivitatea:
    a) testul de frustratie Rosenzweig;
    b) completarea de povestiri;
    c) asociere de cuvinte;
    d) fabulele DUSS;
    C. limbajul:
    a) scara de dezvoltare a limbajului, C. Paunescu;
    b) proba de evaluare a capacitatii cititului, M. Lobrot (Bovet);
    c) Bender - Santucci;
    d) probe de flexibilitate asociativa;
    e) A. Rey adaptata;
    D. imaginatia:
    a) proba de desen liber;
    b) proba Wartegg;
    c) proba Collin (completarea lacunelor dintr-un desen);
    d) desenul familiei, Corman;
    E. memoria:
    a) proba A. Rey pe baza de cuvinte;
    b) proba A. Rey pe baza de figuri geometrice;
    c) testul figurilor complexe, A. Rey;
    d) proba Pieron;
    e) WISC (proba de memorie);
    F. atentia:
    a) proba Toulouse - Pieron;
    b) proba de dublu baraj, R. Zazzo;
    c) proba Bourdon - Amfimov;
    d) proba Praga;
    e) labirinte;
    f) completarea lacunelor;
    g) proba de discriminare perceptiva.

    5. Probe pentru evaluarea deficientei de vedere:
    a) scala Barraga pentru deficienta vizuala;
    b) scala de evaluare Blounsky;
    c) scala Reynell - Zinkin;
    d) scala Maxfield - Bucholz;
    e) proiectul Oregon;
    f) chestionarul "Priveste si gandeste".

    6. Probe de evaluare a nivelului intelectual pentru deficientii de auz:
    a) Borelli - Oleron;
    b) testul Sans - paroles;
    c) testul Snijdern - Oomen;
    d) scala Webster.

    7. Scala de evaluare a interventiei timpurii:
    a) Portage;
    b) Frohlich.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 218/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 218 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 218/2002
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu