HOTARARE Nr. 194 din 25 mai 2005
pentru modificarea Regulamentului Institutului National al Magistraturii
ACT EMIS DE: CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 503 din 14 iunie 2005
In temeiul art. 133 alin. (5) si (7) din Constitutia Romaniei, republicata,
al art. 24 alin. (1) si al art. 39 alin. (1) din Legea nr. 317/2004 privind
Consiliul Superior al Magistraturii,
avand in vedere dispozitiile art. 106 alin. (1) lit. b) din Legea nr.
303/2004 privind statutul magistratilor, cu modificarile ulterioare,
vazand Adresa nr. 1.045/2005 a Institutului National al Magistraturii,
Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotaraste:
Art. 1
Regulamentul Institutului National al Magistraturii, aprobat prin Hotararea
Consiliului Superior al Magistraturii nr. 160/2004, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 880 din 27 septembrie 2004, se modifica si
se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La capitolul VIII se introduce sectiunea I cu titlul "Personalul
Institutului".
2. Articolul 38 alineatul (1) se abroga, urmand ca celelalte alineate sa
primeasca o noua numerotare. Astfel, alineatul (2) devine alineatul (1), cu
urmatorul cuprins: "Personalul de specialitate juridica asimilat
magistratilor indeplineste atributii specifice de organizare si instruire in
cadrul departamentelor de formare initiala, de formare profesionala continua si
de formare a formatorilor", alineatul (3) devine alineatul (2), alineatul
(4) devine alineatul (3), iar alineatul (5) devine alineatul (4).
3. La capitolul VIII, dupa articolul 40 se introduce sectiunea a II-a cu
titlul "Ocuparea posturilor vacante de personal de specialitate juridica
asimilat magistratilor", cu urmatorul cuprins:
"Art. 40^1
(1) Poate ocupa un post de executie de personal de specialitate juridica,
asimilat magistratilor, in departamentele de formare a magistratilor din cadrul
Institutului, persoana care indeplineste conditiile prevazute de art. 13 alin.
(2) lit. a) - e) din Legea nr. 303/2004 privind statutul magistratilor, cu
modificarile ulterioare, si a promovat concursul organizat de Institut.
(2) Numirea pe posturi de personal de specialitate juridica, asimilat
magistratilor, a persoanelor care indeplinesc conditiile prevazute la alin. (1)
se face prin decizie a directorului Institutului.
Art. 40^2
(1) Pentru inscrierea la concurs, candidatii vor prezenta:
a) copie de pe actul de identitate;
b) copie de pe certificatul de nastere si certificatul de casatorie;
c) copie de pe diploma de licenta si foaia matricola a anilor de studii;
d) certificatul de cazier judiciar;
e) certificatul de cazier fiscal;
f) cerere-tip;
g) curriculum vitae;
h) copie de pe carnetul de munca sau alte acte doveditoare ale vechimii in
specialitate;
i) chitanta de plata a taxei de inscriere;
j) doua fotografii color tip buletin.
(2) Candidatii vor depune si o recomandare privind profilul profesional si
moral de la ultimul loc de munca. Candidatii care nu au mai fost angajati
anterior vor depune o recomandare de la ultima institutie de invatamant
absolvita.
(3) Candidatii sunt obligati sa depuna la dosar o adeverinta medicala
eliberata de medicul de familie, din care sa reiasa ca acestia sunt apti pentru
exercitarea functiei de expert.
Art. 40^3
(1) Examinarea candidatilor se face prin sustinerea unei probe scrise la o
limba straina, la alegere dintre engleza si franceza, a unei probe scrise de
verificare a cunostintelor teoretice si practice si a unui interviu.
(2) Tematica pentru probele de concurs si, eventual, bibliografia, data si
locul sustinerii concursului, numirea comisiilor de concurs, numarul de posturi
scoase la concurs, precum si cuantumul taxei de inscriere la concurs se propun
de catre directorul Institutului si se aproba de consiliul stiintific.
(3) Tematica pentru probele de concurs se afla in permanenta pe site-ul
Institutului.
(4) Data si locul sustinerii concursului, tematica, numarul posturilor
vacante, termenul pentru depunerea actelor de inscriere la concurs si cuantumul
taxei de inscriere se aduc la cunostinta celor interesati prin afisare la
sediul Institutului, prin intermediul mass-media si prin publicarea pe pagina
de Internet a Institutului, cu cel putin 30 de zile inainte de data
concursului.
(5) Cererile pentru inscrierea la concurs se adreseaza directorului
Institutului si se depun cu cel putin 15 zile inainte de data concursului la
serviciul resurse umane.
(6) Pentru fiecare proba de concurs, in functie de numarul candidatilor,
consiliul stiintific al Institutului numeste comisiile de examinare a
lucrarilor scrise la limba straina, respectiv de verificare a cunostintelor
teoretice si practice, comisiile de intervievare, precum si comisiile de
solutionare a contestatiilor.
Art. 40^4
(1) Comisiile de examinare la limba straina si de verificare a
cunostintelor teoretice si practice intocmesc 3 variante de subiecte pentru
fiecare materie de concurs, care se depun in plicuri separate si sigilate.
(2) Prin tragere la sorti, in ziua concursului, in prezenta membrilor
comisiilor de examinare si a unui reprezentant al candidatilor, se stabilesc
subiectele pentru probele mentionate.
(3) Timpul destinat pentru elaborarea lucrarii scrise la limba straina se
stabileste de comisiile de examinare si se calculeaza din momentul finalizarii
actiunii de comunicare a subiectelor.
(4) Intrarea candidatilor in salile de concurs se face pe baza listelor intocmite
pentru fiecare sala si a actului de identitate. Dupa verificarea identitatii,
fiecare candidat pastreaza pe banca actul de identitate, pana la predarea
lucrarii scrise. Pe lista se mentioneaza prezenta fiecarui candidat.
(5) Candidatii care nu se afla in sala in momentul deschiderii plicului cu
subiecte pierd dreptul de a mai sustine proba scrisa.
(6) Inainte de a se dicta subiectele, candidatii inscriu numele si
prenumele pe coltul foii ce urmeaza a fi lipit, dupa care se aplica stampila
Institutului.
(7) Plicul cu subiectele de concurs se desface de un candidat, care
semneaza si procesul-verbal incheiat in ziua sustinerii probei scrise.
(8) Pe toata durata desfasurarii probei scrise la limba straina, in salile
de concurs au acces numai membrii comisiei de examinare, persoanele care
supravegheaza desfasurarea probei si persoanele desemnate cu aplicarea
stampilei pe coltul indoit al colilor destinate probei scrise.
(9) In vederea elaborarii lucrarii scrise, candidatii primesc coli de
hartie avand stampila Institutului. Se poate folosi numai cerneala de culoare
albastra sau pix cu pasta de culoare albastra. La cerere, se pun la dispozitie
in mod suplimentar coli de hartie, iar daca este necesar, cerneala sau pixuri.
(10) La expirarea timpului prevazut la alin. (3), delegatul care a
supravegheat desfasurarea probei strange toate lucrarile in ordinea predarii
lor de catre candidati, sub semnatura, dupa care le preda comisiei de corectare
a lucrarilor, care le inscrie intr-un borderou.
(11) Daca examinarea se face in mai multe sali, se intocmeste cate un
borderou pentru lucrarile din fiecare sala.
(12) Lucrarea se considera predata de candidat dupa verificarea starii
acesteia de catre delegatul care a supravegheat desfasurarea probei si dupa
semnarea borderoului de catre candidat.
(13) Pe toata durata desfasurarii probei scrise este interzisa parasirea
salii de concurs de catre candidati. In cazuri exceptionale, parasirea
temporara a salii de concurs se poate face numai cu insotitor.
(14) Orice frauda sau tentativa de frauda dovedita se sanctioneaza cu
eliminarea din concurs. In aceste cazuri, delegatii care supravegheaza
lucrarile sesizeaza de indata comisia de examinare, care intocmeste un
proces-verbal despre constatarile facute si masurile luate, iar lucrarea se
anuleaza cu mentiunea <<frauda>>.
(15) Pentru a fi declarati admisi la proba scrisa la limba straina,
candidatii trebuie sa obtina cel putin nota 7.
(16) Candidatii nemultumiti de notele acordate la proba scrisa la limba
straina pot depune contestatie la serviciul resurse umane din cadrul
Institutului in termen de 48 de ore de la data afisarii rezultatelor.
(17) In vederea solutionarii contestatiilor, colturile lucrarii se lipesc
din nou.
(18) Contestatiile se solutioneaza de catre comisia de solutionare a
contestatiilor, prevazuta la art. 40^3 alin. (6).
Art. 40^5
(1) Candidatii care au obtinut cel putin nota 7 la proba scrisa la limba
straina sustin o lucrare scrisa de verificare a cunostintelor teoretice si
practice la unele dintre urmatoarele discipline: drept civil, drept procesual
civil, drept penal, drept procesual penal, organizare judiciara, statutul
magistratilor, organizarea si functionarea Institutului, drept international
public si privat, drept si institutii comunitare europene, drepturile omului.
(2) Disciplinele la care candidatii sustin lucrarea scrisa de verificare a
cunostintelor teoretice se aproba, pentru fiecare post vacant, de consiliul
stiintific al Institutului, la propunerea directorului acestuia.
(3) Timpul destinat pentru elaborarea lucrarii scrise de verificare a
cunostintelor teoretice si practice se stabileste de comisia de examinare si se
calculeaza din momentul finalizarii actiunii de comunicare a subiectelor.
(4) Dispozitiile art. 40^4 alin. (4) - (14) se aplica in mod corespunzator.
Art. 40^6
(1) Corectarea lucrarilor scrise de verificare a cunostintelor teoretice si
practice se face pe baza unui punctaj stabilit de membrii comisiei de elaborare
a subiectelor.
(2) Lucrarea scrisa la fiecare dintre materiile de concurs se noteaza cu
note de la 1 la 10.
(3) Nota lucrarii scrise de verificare a cunostintelor teoretice o
reprezinta media aritmetica a notelor obtinute la fiecare dintre materiile de
concurs.
(4) Pentru a fi declarati admisi la proba scrisa de verificare a
cunostintelor teoretice si practice, candidatii trebuie sa obtina cel putin
media 7, dar nu mai putin de nota 5 la fiecare materie de concurs.
(5) Candidatii nemultumiti de notele acordate pot depune contestatie la
serviciul resurse umane din cadrul Institutului, in termen de 48 de ore de la
data afisarii rezultatelor.
(6) Dispozitiile art. 40^4 alin. (17) - (18) se aplica in mod
corespunzator.
Art. 40^7
(1) Candidatii care au fost declarati admisi la proba scrisa de verificare
a cunostintelor teoretice si practice vor sustine un interviu.
(2) Din comisia de intervievare fac parte si conducatorii compartimentelor
in care sunt posturile vacante scoase la concurs.
(3) Interviul se noteaza cu note de la 1 la 10 de catre fiecare membru al
comisiei.
(4) Nota finala la interviu o reprezinta media aritmetica a notelor
acordate de catre fiecare membru al comisiei.
(5) Nu se admit contestatii cu privire la notele obtinute la interviu.
Art. 40^8
(1) Media generala de promovare a concursului este cel putin nota 7.
(2) Media generala a concursului reprezinta media aritmetica a notelor
obtinute la proba scrisa la limba straina, proba scrisa de verificare a
cunostintelor teoretice si practice si la interviu.
Art. 40^9
(1) In termen de cel mult 5 zile de la data finalizarii concursului,
comisiile de corectare a lucrarilor predau intregul material de concurs
serviciului resurse umane din cadrul Institutului, care va lua masuri pentru
afisarea rezultatelor concursului la sediul Institutului.
(2) Repartizarea candidatilor declarati admisi la concurs se face in
ordinea descrescatoare a mediilor generale obtinute, in limita posturilor vacante
pentru care s-a organizat concursul si in functie de optiunea candidatilor si
de probele de concurs sustinute.
Art. 40^10
(1) Lucrarile scrise si procesele-verbale privind rezultatele concursului
se anexeaza la dosarele profesionale ale candidatilor declarati admisi.
(2) Dosarele, lucrarile scrise, procesele-verbale referitoare la ceilalti
candidati si alte lucrari privind concursul se arhiveaza si se pastreaza
potrivit nomenclatoarelor arhivistice.
(3) Taxa de inscriere se restituie candidatilor care isi anunta retragerea
cu cel putin 15 zile inainte de prima proba de concurs."
Art. 2
Prezenta hotarare se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si
pe pagina de Internet a Consiliului Superior al Magistraturii.
Art. 3
Regulamentul Institutului National al Magistraturii, aprobat prin Hotararea
Consiliului Superior al Magistraturii nr. 160/2004, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 880 din 27 septembrie 2004, cu modificarile
si completarile aduse prin prezenta hotarare, se va republica in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, dandu-se textelor o noua numerotare.
Presedintele Consiliului Superior al Magistraturii,
judecator dr. Dan Lupascu