Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 18 din 27 februarie 2007

pentru aprobarea Normei nr. 2/2007 privind autorizarea administratorilor in sistemul pensiilor administrate privat

ACT EMIS DE: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII PRIVATE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 199 din 22 martie 2007



In baza prevederilor art. 3 alin. (1), art. 16 şi ale art. 23 lit. f) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 313/2005,

conform Hotărarii Parlamentului Romaniei nr. 24/2006 privind numirea preşedintelui, a vicepreşedintelui şi a celorlalţi membri ai Consiliului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private,

avand în vedere prevederile cap. VIII şi IX din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, cu modificările şi completările ulterioare,

în baza Hotărarii luate în şedinţa Consiliului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private din data de 27 februarie 2007,

Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private emite următoarea hotărare:

Art. 1. - Se aprobă Norma nr. 2/2007 privind autorizarea administratorilor în sistemul pensiilor administrate privat, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărare.

Art. 2. - Prezenta hotărare şi norma prevăzută la art. 1 se publică în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,şi pe site-ul Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (www.csspp.ro).

Art. 3. - Departamentul autorizare-reglementare împreună cu Secretariatul tehnic şi cu directorul general vor urmări ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotărari.

Preşedintele Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private,

Mircea Oancea

ANEXĂ

NORMA Nr. 2/2007

privind autorizarea administratorilor în sistemul pensiilor administrate privat

Avand în vedere prevederile cap. VIII şi IX din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul dispoziţiilor art. 16, 21, art. 23 lit. a) şi f) şi ale art. 24 lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 313/2005,

Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, denumită în continuare Comisie, emite prezenta normă.

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - Prezenta normă reglementează procesul de autorizare a constituirii societăţii de pensii şi a administratorului unui fond de pensii administrat privat, denumit în continuare administrator.

Art. 2. - Societatea de pensii, persoană juridică romană, poate administra un fond de pensii administrat privat numai în baza deciziei de autorizare de administrare, emisă de Comisie.

Art. 3. - (1) Procesul de autorizare a unui administrator de către Comisie cuprinde două etape:

a)  autorizarea constituirii societăţii de pensii;

b)   autorizarea ca administrator al unui fond de pensii administrat privat.

(2) Obţinerea autorizaţiei de constituire a unei societăţi de pensii nu garantează şi obţinerea autorizaţiei de administrare.

Art. 4. - Orice entitate care a fost autorizată, avizată sau supusă unei proceduri similare în vederea funcţionării ca administrator de scheme de pensii într-un stat membru al Uniunii Europene sau aparţinand Spaţiului Economic European poate fi administrator, în sensul prezentei norme, şi este exceptată de la cerinţa autorizării de către Comisie.

Art. 5. - (1) Termenii şi expresiile utilizate în prezenta normă au semnificaţia prevăzută la art. 2 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Lege.

(2) De asemenea, termenii de mai jos au următoarele semnificaţii:

a)   act constitutiv - contractul şi statutul ori înscrisul unic purtand această denumire, în baza căruia se constituie societatea de pensii;

b)   situaţii financiare - bilanţul, contul de profit şi pierdere, situaţia modificărilor capitalului propriu, situaţia fluxurilor de trezorerie, politici contabile, note explicative şi raportul de gestiune;

c)   conducători - persoanele care, potrivit actelor constitutive şi/sau hotărarii organelor statutare ale unei societăţi, sunt împuternicite să conducă şi să coordoneze activitatea curentă a acesteia şi sunt învestite cu competenţa de a angaja răspunderea societăţii. In această categorie nu se includ persoanele care asigură conducerea nemijlocită a sediilor secundare. In cazul sediilor secundare ale unei societăţi, persoană juridică străină, care desfăşoară activităţi pe teritoriul Romaniei, conducătorii sunt persoanele împuternicite de societatea-mamă, persoană juridică străină, să conducă activitatea sediului secundar şi să angajeze legal, în Romania, persoana juridică străină;

d)   grup - ansamblu de societăţi comerciale compus dintr-o societate-mamă, filialele sale şi entităţi în care societatea-mamă sau filialele sale deţin o participare, precum şi societăţile comerciale legate una de alta printr-o relaţie care face necesară consolidarea conturilor şi consolidarea raportului anual.

CAPITOLUL II

Autorizarea constituirii societăţii de pensii

Art. 6. - Pentru eliberarea deciziei de autorizare de constituire a societăţii de pensii, Comisia analizează cererea şi documentaţia depuse de fondatori sau de reprezentanţii lor legali şi verifică dacă sunt îndeplinite, cumulativ, condiţiile prevăzute de Lege şi în prezenta normă.

SECŢIUNEA 1

Condiţii generale

Art. 7. - Societatea de pensii trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiţii generale:

a)  să se constituie sub forma unei societăţi pe acţiuni;

b)   să aibă ca obiect unic de activitate administrarea fondurilor de pensii şi, opţional, furnizarea de pensii private;

c)   denumirea societăţii de pensii să conţină obligatoriu sintagma „fond de pensii";

d)  capitalul social este reprezentat prin acţiuni emise de societatea de pensii, care sunt nominative, nu pot fi transformate în acţiuni la purtător şi nu pot fi acţiuni preferenţiale;

e)   actul constitutiv al societăţii de pensii trebuie să prevadă că acţionarii nu pot beneficia de drepturi preferenţiale sau de alte privilegii şi că este interzisă limitarea drepturilor sau impunerea de obligaţii suplimentare;

f)   participaţia cumulată a persoanelor fizice nu poate depăşi 5% din capitalul social al societăţii de pensii.

SECŢIUNEA a 2-a

Condiţii privind fondatorii

Art. 8. - (1) Fondatorii societăţii de pensii trebuie să dispună de o situaţie financiară stabilă, aptă să susţină entitatea în caz de necesitate.

(2)   Persoanele juridice care au calitatea de fondator trebuie să fi înregistrat, potrivit ultimei situaţii financiare şi, după caz, ultimei balanţe de verificare, capital propriu pozitiv.

(3)   Persoanele juridice care au calitatea de fondator trebuie să fi funcţionat minimum 3 ani, cu excepţia celor rezultate în urma fuziunii sau divizării unei alte persoane juridice care, înainte de fuziune sau de divizare, a funcţionat minimum 3 ani.

(4)   Persoanele juridice care au calitatea de fondator trebuie să nu fie în procedură de reorganizare judiciară sau de faliment, să nu fi contribuit, direct sau indirect, la falimentul unor persoane juridice, după caz, şi să nu fi fost implicate în niciun fel de scandaluri financiare.

(5)   Nu pot participa ca fondator la capitalul social al unei societăţi de pensii persoanele juridice ori alte entităţi înregistrate în state cu care Romania nu întreţine relaţii diplomatice sau în jurisdicţii care nu instituie obligativitatea organizării şi ţinerii contabilităţii şi/sau publicării situaţiilor financiare, ţinerii registrelor comerciale şi/sau care permit păstrarea anonimatului în ceea ce priveşte identitatea acţionarilor/asociaţilor şi a administratorilor.

(6)  Organismele de plasament colectiv fără personalitate juridică nu pot participa ca fondator la capitalul social al unei societăţi de pensii.

Art. 9. - Persoanele fizice care au calitatea de fondator trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiţii:

a)   să dispună de venituri personale, neafectate îndeplinirii obligaţiilor lor patrimoniale faţă de terţi, şi care, prin nivelul lor, să justifice în mod corespunzător provenienţa fondurilor destinate participaţiei la capitalul social al societăţii de pensii;

b)   fondurile destinate participaţiei la capitalul social al societăţii de pensii să nu aibă ca surse venituri obţinute din activităţi desfăşurate în statele sau jurisdicţiile prevăzute la art. 8 alin. (5);

c)   să nu fie membri în consiliul de administraţie/ conducători ai unui alt administrator de fond de pensii administrat privat ori ai instituţiei de credit care îndeplineşte funcţia de depozitar pentru fondul de pensii administrat privat, să nu fie membri în consiliul de administraţie/ conducători ai unei societăţi de servicii de investiţii financiare cu care societatea de pensii a încheiat contract şi să nu fie angajaţi sau să aibă orice fel de relaţie contractuală, directă ori indirectă, cu un alt administrator.

SECŢIUNEA a 3-a

Condiţii privind membrii propuşi pentru consiliul de administraţie şi comitetul de direcţie/conducători

Art. 10. - Membrii propuşi pentru consiliul de administraţie şi comitetul de direcţie/conducători trebuie să nu fi contribuit, direct sau indirect, la falimentul unor persoane juridice şi să nu fi fost implicaţi în niciun fel de scandaluri financiare.

Art. 11. - (1) Membrii propuşi pentru consiliul de administraţie şi comitetul de direcţie/conducători trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiţii:

a)   să aibă pregătirea şi experienţa profesională necesare funcţiei pe care urmează să o îndeplinească, conform prevederilor Legii;

b)   să nu fi făcut parte din conducerea unei societăţi care nu şi-a respectat obligaţiile materiale şi financiare faţă de terţi la momentul încetării activităţii societăţii respective;

c)   să nu fie membri în consiliul de administraţie sau conducători ai unui alt administrator ori ai instituţiei de credit care îndeplineşte funcţia de depozitar pentru fondul de pensii administrat privat sau persoanelor afiliate acestuia din urmă;

d)   să nu fie membri în consiliul de administraţie sau conducători ai societăţii de servicii de investiţii financiare cu care societatea de pensii a încheiat contract;

(2) Calitatea membrilor propuşi pentru consiliul de administraţie şi comitetul de direcţie/conducători garantează gestiunea corectă şi prudenţială a fondului de pensii administrat privat.

Art. 12. - (1) Comisia are calitatea să evalueze în ce măsură experienţa acumulată de către membrii consiliului de administraţie şi ai comitetului de direcţie/conducători este relevantă pentru specificul şi volumul activităţii care va fi desfăşurată de societatea de pensii.

(2) Evaluarea fiecărui membru propus pentru consiliul de administraţie sau pentru comitetul de direcţie/conducător se va face, în fiecare caz, luandu-se în considerare informaţii legate de activitatea, experienţa şi reputaţia persoanei în cauză, precum şi de orice alte circumstanţe. In acest sens, vor fi avute în vedere, în măsura în care prezintă relevanţă, situaţii cum ar fi:

a)   persoana respectivă a fost sancţionată ori i s-a refuzat o autorizaţie de către o autoritate de supraveghere din domeniul financiar-bancar din Romania sau din străinătate ori s-a aflat în altă situaţie care, prin aspectele relevate, ar putea avea efecte negative asupra imaginii societăţii de pensii la care persoana în cauză este propusă în calitate de membru al consiliului de administraţie sau al comitetului de direcţie/conducător, după caz;

b)  persoana respectivă a exercitat fără acordul autorităţii menţionate la lit. a) o activitate pentru care, potrivit dispoziţiilor legale aplicabile, era prevăzută obligativitatea obţinerii unui astfel de acord;

c)  în perioada în care persoana respectivă a deţinut calitatea de conducător sau de administrator al unei entităţi, aceasta a făcut obiectul unor măsuri de supraveghere specială, de administrare specială ori al altor măsuri similare instituite de autoritatea competentă;

d)  entităţile la care persoana respectivă exercită sau a exercitat atribuţii de conducere ori de administrare sau la care este ori a fost acţionar sau asociat au fost supuse vreunei sancţiuni dispuse de o autoritate din Romania ori din străinătate, însărcinată cu supravegherea în domeniul financiar-bancar, sau aceasta le-a refuzat ori le-a retras o autorizaţie.

Art. 13. - (1) Nu pot deţine calitatea de fondator, membru în consiliul de administraţie, conducător sau auditor financiar al unei societăţi de pensii persoanele nominalizate în anexa la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 159/2001 pentru prevenirea şi combaterea utilizării sistemului financiar-bancar în scopul finanţării de acte de terorism, aprobată prin Legea nr. 466/2002, şi în lista întocmită în conformitate cu prevederile art. 27 din Legea nr. 535/2004 privind prevenirea şi combaterea terorismului, cu modificările ulterioare.

(2)   Nu pot deţine calitatea de fondator, acţionar, administrator, conducător sau auditor financiar al unei societăţi de pensii persoanele care au fost condamnate, printr-o sentinţă rămasă definitivă, pentru infracţiuni de corupţie, spălare de bani, infracţiuni contra patrimoniului, abuz în serviciu, luare sau dare de mită, fals şi uz de fals, deturnare de fonduri, evaziune fiscală, primire de foloase necuvenite, trafic de influenţă, mărturie mincinoasă ori alte fapte de natură să conducă la concluzia că nu sunt create premisele necesare pentru asigurarea unei gestiuni sănătoase şi prudente a societăţii de pensii.

(3)  Interdicţia prevăzută la alin. (1) şi (2) se aplică şi în cazul fondatorilor, acţionarilor şi auditorilor financiari, persoane juridice, la care unul sau mai mulţi dintre acţionarii, administratorii ori persoanele care asigură conducerea activităţii curente a acestora se află în una dintre situaţiile prevăzute la alin. (1) şi (2).

SECŢIUNEA a 4-a

Documentaţia necesară pentru obţinerea autorizaţiei de constituire a societăţii de pensii

Art. 14. - (1) Decizia de autorizare de constituire a unei societăţi de pensii se eliberează în baza cererii pentru autorizarea de constituire a societăţii de pensii, întocmită conform anexei nr. 2.

(2) Cererea, însoţită de documentaţia completă, se depune şi se înregistrează la Comisie de către fondatori sau reprezentanţii lor legali.

Art. 15. - Cererea prevăzută la art. 14 alin. (1) este însoţită de următoarele documente:

a)   procură specială şi autentică sau, după caz, delegaţie avocaţială, semnată de toţi membrii fondatori, prin care aceştia desemnează una ori mai multe persoane pentru a-i reprezenta în relaţia cu Comisia, pe parcursul instrumentării cererii de autorizare de constituire;

b)    proiectul actului constitutiv, care să conţină denumirea societăţii de pensii, conform rezervării eliberate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, şi care să fie întocmit cu respectarea prevederilor Legii;

c)  documentaţia privind fondatorii, prevăzută la art. 16;

d)   documentaţia privind candidaţii pentru consiliul de administraţie şi comitetul de direcţie/conducători, dacă este cazul, prevăzută la art. 17;

e)  documente privind fondatorii, referitoare la eventuala lor calitate de persoane afiliate, precum şi natura legăturilor dintre ei, conform Declaraţiei nr. 1  pe propria răspundere privind afilierea, denumită în continuare Declaraţia nr. 1, prevăzută în anexa nr. 6;

f)  specimene de semnătură, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5;

g)   proiectul regulamentului de organizare şi funcţionare a societăţii de pensii, precum şi proceduri interne, întocmite în conformitate cu art. 18;

h) plan organizatoric şi financiar, întocmit în conformitate cu art. 19;

i) actul juridic în baza căruia societatea în curs de înfiinţare deţine spaţiul destinat sediului social şi sediilor secundare, precum şi documente din care să reiasă că acestea îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 20.

Art. 16. - (1) Pentru fiecare dintre fondatori, persoane juridice, se vor prezenta următoarele documente:

a)   certificat constatator eliberat de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului sau orice alt document oficial echivalent eliberat de autoritatea similară din ţara de origine, care să ateste cel puţin denumirea, numărul şi data înmatriculării, obiectul de activitate al acesteia, persoanele împuternicite legal să reprezinte persoana juridică şi structura acţionariatului acesteia pană la nivel de persoană fizică. Structura acţionariatului pană la nivel de persoană fizică trebuie detaliată inclusiv pentru persoanele juridice care deţin indirect participaţii la capitalul social al fondatorului;

b)   ultimele 3 situaţii financiare anuale auditate de o societate de audit financiar extern, membră a Camerei Auditorilor Financiari din Romania, cele mai recente situaţii financiare interimare şi ultima balanţă de verificare ale fondatorului şi, după caz, cele întocmite la nivelul perimetrului de consolidare contabilă din care face parte fondatorul. In cazul fondatorilor rezultaţi dintr-o fuziune sau divizare, persoana juridică din care acestea provin trebuie să fi funcţionat minimum 3 ani înainte şi trebuie să prezinte dovada că nu a înregistrat pierderi în ultimele două exerciţii financiare;

c)   în cazul fondatorilor, persoane juridice străine, situaţiile financiare anuale prevăzute la lit. b) vor fi auditate de o societate de audit financiar autorizată, membru activ al unui organism profesional recunoscut de Federaţia Internaţională a Contabililor şi care a asimilat Codul de etică emis de aceasta. Comisia poate solicita documente care să ateste îndeplinirea cerinţelor menţionate;

d)   la solicitarea Comisiei, curriculum vitae, întocmit conform modelului prevăzut în anexa nr. 1, certificat de cazier judiciar şi certificat de cazier fiscal, cu aplicarea în mod corespunzător a prevederilor art. 17 alin. (1) lit. f), respectiv alin. (2), (3) şi (4), şi specimene de semnătură pentru membrii consiliului de administraţie şi/sau pentru persoanele care asigură conducerea activităţii curente a fondatorului, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5;

e)   Declaraţia nr. 1 şi Declaraţia nr. 2 pe propria răspundere privind deţinerile reprezentand cel puţin 5% din capitalul social sau din drepturile de vot ale unei societăţi, denumită în continuare Declaraţia nr. 2, prevăzute în anexele nr. 6 si 7.

(2)  Pentru fiecare dintre fondatorii, persoane juridice, cu participaţii mai mici de 5% din capitalul social al societăţii de pensii, dar nu mai mult de 10% cumulat, se va prezenta numai documentaţia prevăzută la alin. (1) lit. a).

(3)   Prevederile alin. (2) nu se aplică fondatorilor, persoane juridice, cu participaţii mai mici de 5% din capitalul social al societăţii de pensii, dar care deţin participaţii la capitalul social al altui fondator al aceleiaşi societăţi de pensii, indiferent de cota de participare.

(4)   Pentru fiecare dintre fondatori, persoane fizice, se vor prezenta următoarele documente:

a)  copie a actului de identitate, a cărei conformitate cu originalul va fi certificată de posesorul actului de identitate;

b)  curriculum vitae, întocmit conform modelului prevăzut în anexa nr. 1;

c)   certificatul de cazier judiciar, cu aplicarea în mod corespunzător a prevederilor art.  17 alin. (2), (3) şi (4);

d)   declaraţie de venit, întocmită în conformitate cu legislaţia din ţara de origine, vizată de autoritatea fiscală sau, după caz, certificată conform legislaţiei din ţara respectivă; în cazul în care legislaţia din ţara de origine nu prevede o astfel de declaraţie, se va prezenta un document oficial care să ateste acest fapt;

e)   date despre fondatorii societăţii de pensii, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3;

f)  specimen de semnătură, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5;

g)   Declaraţia nr. 1 şi Declaraţia nr. 2, prevăzute în anexele nr. 6 şi 7;

h) cazier fiscal sau declaraţie din care să rezulte natura şi cuantumul datoriilor existente la data depunerii cererii.

(5)  Sunt exceptaţi de la prevederile alin. (4) şi ale art. 9 lit. a) fondatorii, persoane fizice, cu participaţii mai mici de 1% din capitalul social al societăţii de pensii, dar nu mai mult de 5% cumulat.

Art. 17. - (1) Pentru fiecare dintre membrii propuşi pentru consiliul de administraţie şi pentru comitetul de direcţie/conducători va fi transmisă următoarea documentaţie:

a)  copie a actului de identitate, a cărei conformitate cu originalul va fi certificată de posesorul actului de identitate;

b)  curriculum vitae, întocmit conform modelului prevăzut în anexa nr. 1;

c)  copie a actului care atestă că au studii superioare de lungă durată, absolvite cu examen de licenţă sau de diplomă, după caz;

d)   chestionarul al cărui model este prevăzut în anexa nr. 4, completat şi semnat de aceste persoane;

e)  declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte că persoana în cauză nu se află în vreuna dintre situaţiile de incompatibilitate prevăzute de Lege;

f)   certificatul de cazier judiciar şi certificatul de cazier fiscal, cu respectarea prevederilor alin. (2), (3) şi (4);

g)  specimen de semnătură, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5;

h) Declaraţia nr. 1 şi Declaraţia nr. 2, prevăzute în anexele nr. 6 si 7.

(2)  Pentru persoanele care nu au reşedinţa în Romania se va prezenta certificatul de cazier judiciar sau alt document cu aceeaşi valoare juridică eliberat de autorităţile din ţara de origine şi/sau din ţara în care au reşedinţa în prezent, dacă aceasta este alta decat ţara de origine.

(3)   Pentru persoanele care nu au domiciliul, dar au reşedinţa în Romania se vor prezenta certificatul de cazier judiciar eliberat de autorităţile romane şi certificatul de cazier judiciar sau alt document cu aceeaşi valoare juridică eliberat de autorităţile din ţara de origine şi/sau din ţara în care au avut anterior reşedinţa, dacă aceasta este alta decat ţara de origine.

(4)  Pentru persoanele care au domiciliul în Romania se va prezenta certificatul de cazier judiciar eliberat de autorităţile romane.

Art. 18. - (1) Proiectul regulamentului de organizare şi funcţionare a societăţii de pensii va conţine cel puţin următoarele:

a)  proiectul structurii organizatorice a societăţii de pensii, care va conţine obligatoriu o direcţie de audit intern şi o direcţie distinctă responsabilă cu analiza oportunităţilor investiţionale şi plasarea activelor;

b)   atribuţiile consiliului de administraţie, întocmite conform alin. (2);

c)  atribuţiile fiecărui compartiment al societăţii de pensii şi relaţiile dintre acestea;

d)   atribuţiile sediilor secundare ale societăţii de pensii, inclusiv proceduri privind evidenţa şi controlul activităţii, arhivarea documentelor şi transmiterea situaţiilor şi/sau a documentelor la sediul social/central;

e)   competenţele conducătorilor societăţii de pensii/ înlocuitorilor acestora, ale persoanelor care asigură conducerea compartimentelor din cadrul societăţii de pensii şi din cadrul sediilor secundare, precum şi pe cele ale altor persoane care efectuează operaţiuni în numele şi pe contul societăţii de pensii.

(2)    Atribuţiile consiliului de administraţie sunt următoarele:

a)   stabilirea direcţiilor principale de activitate şi de dezvoltare ale societăţii;

b)  stabilirea sistemului contabil şi de control financiar şi aprobarea planificării financiare;

c)    numirea şi revocarea directorilor şi stabilirea remuneraţiei lor;

d)  supravegherea activităţii directorilor;

e)   pregătirea raportului anual, organizarea adunării generale a acţionarilor şi implementarea hotărarilor acesteia;

f)   introducerea cererii pentru deschiderea procedurii insolvenţei societăţii, potrivit Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, cu modificările ulterioare.

(3)  Procedurile interne vor conţine cel puţin următoarele:

a) descrierea sistemului de control intern, a gradului de adecvare a sistemului informatic preconizat a fi utilizat la specificul activităţii ce urmează a fi desfăşurată, avandu-se în vedere aspecte precum: capacitatea de a desfăşura activităţile propuse, gradul de securitate a informaţiei, capacitatea de a furniza raportările solicitate de Comisie,îndeplinirea de către sistemele de prelucrare automată a datelor a criteriilor minimale prevăzute de reglementările financiar-contabile în vigoare;

b) reguli privind prevenirea şi combaterea spălării banilor, emise în aplicarea Legii nr. 656/2002 pentru prevenirea şi sancţionarea spălării banilor, precum şi pentru instituirea unor măsuri de prevenire şi combatere a finanţării actelor de terorism, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 19. - Planul organizatoric şi financiar va fi întocmit pentru o perioadă de minimum 5 ani.

Art. 20. - (1) Spaţiul destinat sediului social trebuie să îndeplinească cel puţin următoarele condiţii:

a)   să se afle în folosinţa exclusivă a societăţii de pensii;

b)   să fie corespunzător structurii organizatorice şi activităţilor ce urmează a fi desfăşurate;

c)  să fie în suprafaţă utilă de cel puţin 100 m2;

d)  să fie compartimentat corespunzător, astfel încat să se asigure separarea efectivă a activităţilor ce urmează a fi desfăşurate;

e)   să nu fie amplasat la subsolurile clădirilor sau la etajele ansamblurilor de locuinţe;

f)  să dispună de o dotare tehnică adecvată desfăşurării activităţii, astfel încat să se asigure securitatea, stocarea şi confidenţialitatea informaţiilor şi a documentelor în arhiva entităţii.

(2) Spaţiul destinat sediilor secundare trebuie să îndeplinească cel puţin următoarele condiţii:

a)   să se afle în folosinţa exclusivă a societăţii de pensii;

b)   să fie corespunzător structurii organizatorice şi activităţilor ce urmează a fi desfăşurate;

c)  să fie în suprafaţă utilă de cel puţin 25 m2;

d)  să fie compartimentat corespunzător, astfel încat să se asigure separarea efectivă a activităţilor ce urmează a fi desfăşurate;

e)   să nu fie amplasat la subsolurile clădirilor sau la etajele ansamblurilor de locuinţe;

f)  să dispună de o dotare tehnică adecvată desfăşurării activităţii, astfel încat să se asigure securitatea, stocarea şi confidenţialitatea informaţiilor şi a documentelor în arhiva entităţii.

SECŢIUNEA a 5-a

Procedura de acordare sau respingere a autorizării de constituire a societăţii de pensii

SUBSECŢIUNEA 1

 Acordarea autorizării de constituire a societăţii de pensii

Art. 21. - (1) Comisia hotărăşte cu privire la eliberarea unei decizii de autorizare de constituire în termen de 30 de zile calendaristice de la înregistrarea dosarului complet al solicitantului.

(2) Decizia de aprobare a cererii de autorizare de constituire a societăţii de pensii se comunică solicitantului în termen de 5 zile calendaristice de la adoptarea acesteia de către Comisie.

Art. 22. - (1) Orice solicitare a Comisiei de informaţii suplimentare sau de modificare a documentelor prezentate iniţial întrerupe termenul prevăzut la art. 21 alin. (1), un nou termen începand să curgă de la data depunerii respectivelor informaţii sau modificări, depunere care nu poate fi făcută mai tarziu de 30 de zile calendaristice de la data solicitării Comisiei, sub sancţiunea respingerii cererii pentru autorizarea de constituire a societăţii de pensii.

(2) In situaţia în care documentele depuse sunt incomplete, ilizibile sau se constată depunerea acestora într-o formă necorespunzătoare, precum şi lipsa unor documente, acestea sunt returnate solicitantului spre completare ori înlocuire, după caz.

SUBSECŢIUNEA a 2-a

Respingerea autorizării de constituire a societăţii de pensii

Art. 23. - (1) Neîndeplinirea uneia dintre condiţiile prevăzute în Lege şi în prezenta normă duce la respingerea cererii pentru autorizarea de constituire a societăţii de pensii.

(2)   Decizia de respingere, scrisă şi motivată, se comunică solicitantului în ziua lucrătoare următoare adoptării acesteia, dar nu mai tarziu de 5 zile calendaristice de la adoptarea acesteia de către Comisie.

(3)   Decizia de respingere poate fi contestată în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data comunicării ei, în conformitate cu legislaţia în vigoare privind contenciosul administrativ.

Art. 24. - O nouă cerere de autorizare de constituire a societăţii de pensii poate fi adresată Comisiei numai dacă au fost remediate deficienţele care au constituit motivele de respingere a cererii iniţiale.

CAPITOLUL III

Autorizarea de administrare

SECŢIUNEA 1

Condiţii generale

Art. 25. - Pentru a deveni administrator, societatea de pensii înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului trebuie să obţină de la Comisie autorizarea de administrare a fondului de pensii administrat privat.

Art. 26. - (1) Pentru eliberarea deciziei de autorizare de administrare, Comisia analizează cererea şi documentaţia prevăzută de Lege, depuse de societatea de pensii prin reprezentanţii săi legali, şi verifică dacă sunt îndeplinite, cumulativ, condiţiile prevăzute în Lege şi în cap. II al prezentei norme.

(2) Pe langă documentaţia prevăzută la alin. (1), societatea de pensii are obligaţia de a depune la Comisie şi proiectul contractului de audit.

Art. 27. - In situaţia apariţiei oricărei modificări faţă de condiţiile avute în vedere la autorizarea de constituire a societăţii de pensii, se vor transmite documentele prevăzute la art. 15, necesare Comisiei în vederea evaluării modificărilor apărute.

SECŢIUNEA a 2-a

Procedura de acordare sau de respingere a autorizării de administrare a fondului de pensii administrat privat

SUBSECŢIUNEA 1

Acordarea autorizării de administrare

Art. 28. - (1) Comisia hotărăşte cu privire la eliberarea unei decizii de administrare în termen de 30 de zile calendaristice de la înregistrarea dosarului complet al solicitantului.

(2) Decizia de aprobare a cererii de autorizare de administrare se comunică solicitantului în termen de 5 zile calendaristice de la adoptarea acesteia de către Comisie.

Art. 29. - (1) Orice solicitare a Comisiei de informaţii suplimentare sau de modificare a documentelor prezentate iniţial întrerupe termenul prevăzut la art. 28 alin. (1), un nou termen începand să curgă de la data depunerii respectivelor informaţii sau modificări, depunere care nu poate fi făcută mai tarziu de 30 de zile calendaristice de la data solicitării Comisiei, sub sancţiunea respingerii cererii pentru autorizarea de administrare.

(2) In situaţia în care documentele depuse sunt incomplete, ilizibile sau se constată depunerea acestora într-o formă necorespunzătoare, precum şi lipsa unor documente, acestea sunt returnate solicitantului spre completare ori înlocuire, după caz.

SUBSECŢIUNEA a 2-a

Respingerea autorizării de administrare

Art. 30. - (1) Neîndeplinirea uneia dintre condiţiile prevăzute în Lege şi în prezenta normă duce la respingerea cererii pentru autorizarea de administrare.

(2)   Decizia de respingere, scrisă şi motivată, se comunică solicitantului în ziua lucrătoare următoare adoptării acesteia, dar nu mai tarziu de 5 zile calendaristice de la adoptarea acesteia de către Comisie.

(3)  Decizia de respingere poate fi contestată în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data comunicării ei, în conformitate cu legislaţia în vigoare privind contenciosul administrativ.

Art. 31. - O nouă cerere de autorizare de administrare poate fi adresată Comisiei numai dacă au fost remediate deficienţele care au constituit motivele de respingere a cererii iniţiale.

CAPITOLUL IV

Dispoziţii finale

Art. 32. - Toate documentele depuse la Comisie în scopul obţinerii autorizaţiei de constituire a societăţii de pensii şi a autorizaţiei de administrare vor fi numerotate şi semnate, pentru conformitate, de către reprezentanţii legali ai solicitantului şi vor fi însoţite de un opis în care acestea vor fi menţionate.

Art. 33. - Anexele nr. 1 -7 fac parte integrantă din prezenta normă.

ANEXA Nr. 1*) la normă

Curriculum vitae

Informaţii personale

Nume / Prenume

Nume Prenume

Adresa

Numărul imobilului, numele străzii, codul poştal, localitatea, ţara

Telefon

Fix:

Mobil:

Fax

E-mail

Cetăţenia

Data naşterii

Sex

Experienţa profesionala

Perioada

Menţionaţi pe rand fiecare experienţa profesională relevantă, începand cu cea mai recenta dintre acestea.

Funcţia sau postul ocupat

Principalele activităţi şi responsabilităţi

Numele şi adresa angajatorului

Tipul activităţii sau sectorul de activitate

Educaţie şi formare

Perioada

Menţionaţi pe rand fiecare formă de învăţămant şi program de formare profesională urmat, începand cu cel mai recent.

Calificarea / diploma obţinută

Domenii principale studiate / competenţe dobandite

Numele şi tipul instituţiei de învăţămant

Nivelul de clasificare a formei de învăţămant

Aptitudini şi competenţe personale

Limba maternă

Precizaţi limba maternă

Limba(i) străină(e) cunoscute

Autoevaluare

Inţeles

Vorbit

Scris

Abilităţi de ascultare

Abilităţi de citire

Interacţiune

Exprimare

Limba

Limba

Competenţe şi cunoştinţe de utilizare a calculatorului

Descrieţi competenţele şi indicaţi contextul în care au fost dobandite.

Alte competenţe şi aptitudini

Descrieţi competenţele şi indicaţi contextul în care au fost dobandite

Informaţii suplimentare

Indicaţi alte informaţii utile care nu au fost menţionate anterior, de exemplu: persoane de contact, referinţe etc

*) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.

ANEXA Nr. 2*) la normă

Pagina 1/1

DATE DE

IDENTIFICARE

ALESOCIETĂŢII

CERERE PENTRU AUTORIZAREA CA SOCIETATE DE PENSII/ ADMINISTRATOR AL FONDULUI DE PENSII ADMINISTRAT PRIVAT

Subsemnatul (a)................................................................................................................

                                                              (numele şi prenumele)

In calitate de împuternicit......................................................................................................

                                           (nr. şi data procurii speciale şi autentice/delegaţiei avocaţiale)

Solicit autorizarea de constituire a societăţii de pensii/de administrare a fondului de pensii administrat privat ...............................................................................................................

                                                           (denumirea societăţii)

avand:

Sediul social          ......................................

....................................................................

                    (localitate)                                                     (strada şi numărul)

.....................................                                             .......................................

          (judeţul)                                                                      (codul poştal)

Sediul secundar:      ......................................

.......................................................................

(localitate)                                                                         (strada şi numărul)

...........................................                                       .........................................

            (judeţul)                                                                     (codul poştal)

Forma de înregistrare a sediului secundar:...........................................................................................................................................

                            (sucursală, reprezentanţă, agenţie, punct de lucru)

Numărul de telefon:.................................. Numărul de fax:...........................................

Adresa de poştă electronică:............................................................................................

Prezenta cerere este însoţită de un număr de..........documente, totalizand un număr de.........file.

Semnatura imputernicit :..............................

Data:.............................................................

FALSE DECLARAŢII SAU OMISIUNI INTENŢIONATE ALE UNOR FAPTE

POT CONSTITUI ÎNCĂLCĂRI ALE LEGII PENALE

*) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.

ANEXA Nr. 3  la normă

Pagina 1/1

DATE DESPRE ACŢIONARII ADMINISTRATORULUI FONDULUI DE PENSII ADMINISTRAT PRIVAT

Acţionarii administratorului - persoane fizice

Nr. crt.

Fondatori/Acţionari Nume şi prenume

Statul rezident

Detinere

Cod numeric personal1)

Nr. acţiuni

% din capitalul social

Acţionarii administratorului - persoane juridice2)

Nr. crt.

Fondatori/Acţionari3) Denumire

Statul rezident

Deţinere

Cod unic de înregistrare4)

Nr.          acţiuni           

% din capitalul social

Numele şi prenumele împuternicitului: ...................................................

Semnătura împuternicitului: ....................................................................

Data: .................................

1) Pentru persoanele fizice străine se vor completa seria şi numărul paşaportului.

2) Se vor înscrie numai acţionarii societăţii cu deţineri de minimum 5% din capitalul social, ultima linie fiind completată cu „alţi acţionari persoane fizice/juridice cu deţineri sub 5%" şi, respectiv, totalul deţinerilor acestora.

3) Se va completa începand cu structura acţionariatului societăţii care solicită autorizarea. Pentru fiecare acţionar semnificativ, persoană juridică, se va completa o nouă pagină precizandu-se structura acţionariatului acestuia pană la nivel de acţionar persoană fizică inclusiv. Nu se completează în cazul societăţilor admise la tranzacţionare pe o piaţă reglementată şi al celor la care statul sau o autoritate a administraţiei publice este acţionar sau asociat, precizandu-se această situaţie.

4) Pentru persoanele juridice străine se va completa numărul de înregistrare la instituţia similară oficiului registrului comerţului din statul de origine.

FALSE DECLARAŢII SAU OMISIUNI INTENŢIONATE ALE UNOR FAPTE POT CONSTITUI ÎNCĂLCĂRI ALE LEGII PENALE

ANEXA Nr. 4 la normă

Pagina 1/3

INFORMAŢII DESPRE MEMBRII CONSILIULUI DE ADMINISTRAŢIE/ COMITETULUI DE DIRECŢIE/CONDUCĂTORI

Numele şi prenumele

Funcţia1)

Codul numeric personal

Numele şi prenumele împuternicitului: ...............................

Semnătura împuternicitului: ................................................

Data: .........................

1) Se va completa, după caz, cu: CA - membru în consiliul de administraţie, CD - membru al comitetului de direcţie, C - conducător.

FALSE DECLARAŢII SAU OMISIUNI INTENŢIONATE ALE UNOR FAPTE POT CONSTITUI ÎNCĂLCĂRI ALE LEGII PENALE

Pagina 2/3

CHESTIONAR

pentru membrii consiliului de administraţie şi membrii comitetului de direcţie/conducători

Acest chestionar va fi completat de fiecare dintre membrii consiliului de administraţie şi membrii comitetului de direcţie/conducători ai societăţii de administrare. Chestionarul se întocmeşte potrivit acestui model; este obligatoriu a se răspunde la toate întrebările. Nu sunt acceptate chestionarele semnate prin reprezentare.

1. Denumirea şi adresa sediului societăţii pentru care se comunică informaţiile:

........................................................................................................................................................................ .......................................................

2. Identitatea membrului (numele şi prenumele, CNP, seria şi numărul actului de identitate, emitentul şi data emiterii acestuia, data şi locul naşterii, cetăţenia şi domiciliul). Pentru cetăţenii străini se va preciza, dacă este cazul, şi data de la care au domiciliu/reşedinţa în Romania.

........................................................................................................................................................................ .......................................................

3. Funcţia pe care o exercitaţi în cadrul societăţii. Se va prezenta şi o scurtă descriere a atribuţiilor şi a responsabilităţilor aferente.

........................................................................................................................................................................ .......................................................

4. Comunicaţi orice informaţii suplimentare care ar putea fi considerate relevante pentru aprecierea calificării, experienţei profesionale şi a onorabilităţii dumneavoastră.

........................................................................................................................................................................ .......................................................

5. Aţi fost sau sunteţi acţionar semnificativ (care deţine cel puţin 10% din capitalul social sau din drepturile de vot) ori asociat într-o societate comercială? In această eventualitate, precizaţi denumirea societăţii comerciale şi nivelul participaţiei dumneavoastră.

........................................................................................................................................................................ .......................................................

6. Aţi exercitat activităţi pentru care, potrivit dispoziţiilor legale aplicabile era prevăzută obligativitatea obţinerii unei aprobări de la o autoritate de reglementare, supraveghere şi/sau control din domeniul financiar-bancar din Romania sau din străinătate?

........................................................................................................................................................................ .......................................................

7. Aţi avut, dumneavoastră sau societăţile la care aţi exercitat ori exercitaţi responsabilităţi de conducere şi/sau de administrare ori la care sunteţi sau aţi fost acţionar semnificativ ori asociat, dificultăţi financiare majore sau v-aţi aflat dumneavoastră ori respectivele entităţi în alte situaţii care să fi condus la proceduri judiciare sau extrajudiciare, finalizate ori aflate în curs de desfăşurare? Dacă da, faceţi orice precizare utilă.

........................................................................................................................................................................ .......................................................

Pagina 3/3

8. Aţi făcut parte din consiliul de administraţie sau din conducerea unei societăţi care a înregistrat o evoluţie necorespunzătoare a indicatorilor de prudenţă sau a făcut obiectul unor măsuri de supraveghere specială, de administrare specială ori al altor măsuri similare instituite de către o autoritate competentă?

........................................................................................................................................................................ .......................................................

9. Autorităţile însărcinate cu supravegherea în domeniul financiar-bancar din Romania sau din străinătate v-au refuzat vreo autorizaţie ori v-au aplicat vreo sancţiune dumneavoastră personal? Dar vreuneia dintre entităţile la care aţi exercitat ori exercitaţi responsabilităţi de conducere şi/sau de administrare ori la care sunteţi sau aţi fost acţionar semnificativ ori asociat? Dacă da, daţi detalii, indiferent dacă între timp a intervenit reabilitarea (se vor indica: autoritatea care a dispus sancţionarea, fapta sancţionată, sancţiunea şi data aplicării sancţiunii).

........................................................................................................................................................................ .......................................................

10. Sunteţi membru în consiliul de administraţie sau conducător al unui alt administrator de fond de pensii administrat privat, al unei instituţii de credit care îndeplineşte funcţie de depozitar sau al unei societăţi de servicii de investiţii financiare? Dacă da, faceţi orice precizare utilă.

........................................................................................................................................................................ .......................................................

11. Sunteţi angajat sau aveţi o relaţie contractuală cu o altă societate de administrare a investiţiilor, societate de asigurare, societate de servicii de investiţii financiare sau instituţie de credit care îndeplineşte funcţie de depozitar? Dacă da, faceţi orice precizare utilă.

........................................................................................................................................................................ .......................................................

........................................................................................................................................................................ .......................................................

Semnătura: .................................

Data: ...........................................

FALSE DECLARAŢII SAU OMISIUNI INTENŢIONATE ALE UNOR FAPTE POT CONSTITUI ÎNCĂLCĂRI ALE LEGII PENALE

ANEXA Nr. 5  la normă

Specimene1) de semnătură pentru membrii Consiliului de administraţie/ Comitetului de direcţie/conducători

........................................................................................................................................................................ ......

(denumirea societăţii care solicită autorizare de administrare a fondului de pensii private)

înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului cu numărul ............, avand Codul unic de înregistrare .............

Nr. crt.

Numele şi prenumele descifrabil

Calitatea

Semnătura

1) ..............................................................

2) ..................................................................

3) ...............................................................

1) Prezenta anexă se va completa în faţa reprezentantului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private. Dacă unul dintre membrii consiliului de administraţie/comitetului de direcţie/conducători nu poate semna, în aceste condiţii se va depune o declaraţie notarială privind specimenul de semnătură.

ANEXA Nr. 6  la normă

DECLARAŢIE   Nr. 1

pe propria răspundere privind afilierea

Declaraţia se întocmeşte potrivit acestui model. Nu sunt acceptate declaraţiile semnate prin împuterniciţi.

Subsemnatul1) ......................................................., cu domiciliul în .............................., posesor al actului de identitate tip2) .............., seria .............. nr..................., eliberat de ................................... la data de ..........................., valabil pană la data de ......................., CNP ................................, în calitate de3) ........................................... al societăţii de administrare a fondului de pensii private ........................................, declar prin prezenta că am/nu am calitatea de persoană afiliată, în raport cu o persoană fizică sau juridică, aşa cum este definită la art. 2 alin. (2) din Legea nr. 411/2004.

Subsemnatul4) ..............................................., reprezentant legal al Societăţii Comerciale5) ..........................................., cu sediul social în ....................................................., înregistrată la oficiul registrului comerţului sub nr....................... (seria,numărul şi data emiterii) .................................. şi Codul unic de înregistrare ..............................., declar că Societatea Comercială5) ....................................................., în calitate de acţionar al societăţii de administrare a fondului de pensii private .................................................., are/nu are calitatea de persoană afiliată în raport cu o persoană fizică sau juridică,aşa cum este definită la art. 2 alin. (2) din Legea nr. 411/2004.

1)  Se completează numai în cazul persoanelor fizice.

2)  Se completează BI pentru buletin de identitate sau CI pentru carte de identitate sau PAS pentru paşaport în cazul persoanelor fizice străine.

3)  Se completează funcţia deţinută: acţionar, membru al consiliului de administraţie, membru în comitetul de direcţie/conducător.

4)  Se completează numai în cazul acţionarilor persoane juridice, de către persoana fizică avand calitatea de reprezentant legal al acţionarului persoană juridică, în conformitate cu prevederile actului constitutiv al acesteia.

5)  Se completează cu aceeaşi denumire.

Relaţii de afiliere6):

Nr. crt.

Numele şi prenumele

persoanei fizice/

Denumirea societăţii

cu care declarantul se află în relaţii de afiliere

Felul afilierii

conform art. 2

alin. (2) din

Legea nr. 411/2004

Statul al cărui cetăţean este persoana

fizică şi statul de rezidenţă al acesteia/

Statul de rezidenţă al societăţii în care

sunt deţinute acţiuni

Participare la capitalul

social al societăţii/

drepturile de vot

(%)

Data .............................................

Semnătura ...................................

FALSE DECLARAŢII SAU OMISIUNI INTENŢIONATE ALE UNOR FAPTE POT CONSTITUI ÎNCĂLCĂRI ALE LEGII PENALE

6) Se completează, dacă este cazul, atat de persoanele fizice, cat şi de persoanele juridice.

ANEXA Nr. 7  la norme

DECLARAŢIE   Nr. 2

pe propria răspundere privind deţinerile reprezentand cel puţin 5% din capitalul social sau din drepturile de vot ale unei societăţi

Declaraţia se întocmeşte potrivit acestui model. Nu sunt acceptate declaraţiile semnate prin reprezentare.

Subsemnatul1) .................................................., cu domiciliul în ......................................., posesor al actului de identitate tip2) ........................., seria ............. nr........................, eliberat de ......................... la data de ..............................., valabil pană la data de ..............................., CNP ....................................., în calitate de3)  ..................................... al societăţii de administrare a fondului de pensii private ............................................, declar prin prezenta că am/nu am deţineri care reprezintă cel puţin 5% din capitalul social sau al drepturilor de vot:

Subsemnatul4) .................................................., reprezentant legal al Societăţii Comerciale5) .....................................,cu sediul social în .........................................., înregistrată la oficiul registrului comerţului sub nr......................... (seria,numărul şi data emiterii) ................................ şi Codul unic de înregistrare ......................................., declar prin prezenta că Societatea Comercială5) ......................................... are/nu are deţineri care reprezintă cel puţin 5% din capitalul social sau al drepturilor de vot:

Deţineri individuale6):

Nr. crt.

Denumirea societăţii/Numele şi prenumele persoanei fizice

Statul de rezidenţă al societăţii în care sunt deţinute acţiuni

Participare la capitalul social al societăţii/drepturile de vot (%)

Data ........................................

Semnătura ............................

FALSE DECLARAŢII SAU OMISIUNI INTENŢIONATE ALE UNOR FAPTE POT CONSTITUI ÎNCĂLCĂRI ALE LEGII PENALE

1)  Se completează numai în cazul persoanelor fizice.

2)  Se completează Bl pentru buletin de identitate sau CI pentru carte de identitate sau PAS pentru paşaport în cazul persoanelor fizice străine.

3)  Se completează funcţia deţinută: acţionar, membru în consiliul de administraţie, membru în comitetul de direcţie/conducător.

4)   Se completează numai în cazul persoanelor juridice de către persoana fizică care are calitatea de reprezentant legal al acţionarului persoană juridică.

5)  Se completează cu aceeaşi denumire.

6) Se completează, dacă este cazul, atat de persoanele fizice, cat şi de persoanale juridice.


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 18/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 18 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 18/2007
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu