HOTARARE Nr.
18 din 27 februarie 2007
pentru aprobarea Normei nr.
2/2007 privind autorizarea administratorilor in sistemul pensiilor administrate
privat
ACT EMIS DE:
COMISIA DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII PRIVATE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 199 din 22 martie 2007
In baza prevederilor art. 3 alin. (1), art. 16 şi ale art. 23 lit. f) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea
Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări
şi completări prin Legea nr. 313/2005,
conform Hotărarii Parlamentului Romaniei nr. 24/2006
privind numirea preşedintelui, a vicepreşedintelui şi a celorlalţi membri ai
Consiliului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private,
avand în vedere prevederile
cap. VIII şi IX din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, cu
modificările şi completările ulterioare,
în baza Hotărarii luate în şedinţa Consiliului Comisiei de Supraveghere a
Sistemului de Pensii Private din data de 27 februarie 2007,
Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii
Private emite următoarea hotărare:
Art. 1. - Se aprobă Norma nr. 2/2007 privind
autorizarea administratorilor în sistemul pensiilor administrate privat,
prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărare.
Art. 2. - Prezenta hotărare şi norma prevăzută la art. 1 se publică
în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,şi pe site-ul Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii
Private (www.csspp.ro).
Art. 3. - Departamentul autorizare-reglementare împreună cu Secretariatul tehnic şi cu directorul
general vor urmări ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotărari.
Preşedintele Comisiei de Supraveghere a Sistemului de
Pensii Private,
Mircea Oancea
ANEXĂ
NORMA Nr. 2/2007
privind autorizarea administratorilor în sistemul
pensiilor administrate privat
Avand în vedere prevederile
cap. VIII şi IX din Legea nr.
411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, cu modificările şi
completările ulterioare,în temeiul dispoziţiilor art. 16, 21, art. 23 lit. a)
şi f) şi ale art. 24 lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2005
privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a
Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 313/2005,
Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii
Private, denumită în continuare Comisie, emite prezenta normă.
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Prezenta normă reglementează procesul de
autorizare a constituirii societăţii de pensii şi a administratorului unui fond
de pensii administrat privat, denumit în continuare administrator.
Art. 2. - Societatea de pensii, persoană juridică romană, poate administra un fond de pensii
administrat privat numai în baza deciziei de autorizare de administrare, emisă
de Comisie.
Art. 3. - (1) Procesul de autorizare a unui
administrator de către Comisie cuprinde două etape:
a) autorizarea constituirii societăţii de pensii;
b) autorizarea ca administrator al unui fond de pensii
administrat privat.
(2) Obţinerea autorizaţiei de constituire a unei
societăţi de pensii nu garantează şi obţinerea autorizaţiei de administrare.
Art. 4. - Orice entitate care a fost autorizată,
avizată sau supusă unei proceduri similare în vederea funcţionării ca
administrator de scheme de pensii într-un stat membru al Uniunii Europene sau
aparţinand Spaţiului Economic
European poate fi administrator, în sensul prezentei norme, şi este exceptată
de la cerinţa autorizării de către Comisie.
Art. 5. - (1) Termenii şi expresiile utilizate în
prezenta normă au semnificaţia prevăzută la art. 2 din Legea nr. 411/2004
privind fondurile de pensii administrate privat, cu modificările şi
completările ulterioare, denumită în continuare Lege.
(2) De asemenea, termenii de mai jos au următoarele semnificaţii:
a) act constitutiv - contractul
şi statutul ori înscrisul unic purtand această denumire, în baza căruia se constituie societatea de
pensii;
b) situaţii financiare - bilanţul, contul de profit şi pierdere, situaţia modificărilor
capitalului propriu, situaţia fluxurilor de trezorerie, politici contabile,
note explicative şi raportul de gestiune;
c) conducători - persoanele care, potrivit actelor constitutive şi/sau hotărarii organelor statutare ale unei
societăţi, sunt împuternicite să conducă şi să coordoneze activitatea curentă a
acesteia şi sunt învestite cu competenţa de a angaja răspunderea societăţii. In
această categorie nu se includ persoanele care asigură conducerea nemijlocită a
sediilor secundare. In cazul sediilor secundare ale unei societăţi, persoană
juridică străină, care desfăşoară activităţi pe teritoriul Romaniei, conducătorii sunt persoanele
împuternicite de societatea-mamă, persoană juridică străină, să conducă
activitatea sediului secundar şi să angajeze legal, în
Romania, persoana juridică străină;
d) grup - ansamblu de
societăţi comerciale compus dintr-o societate-mamă, filialele sale şi entităţi
în care societatea-mamă sau filialele sale deţin o participare, precum şi
societăţile comerciale legate una de alta printr-o relaţie care face necesară
consolidarea conturilor şi consolidarea raportului anual.
CAPITOLUL II
Autorizarea constituirii societăţii de pensii
Art. 6. - Pentru eliberarea deciziei de autorizare de
constituire a societăţii de pensii, Comisia analizează cererea şi documentaţia
depuse de fondatori sau de reprezentanţii lor legali şi verifică dacă sunt
îndeplinite, cumulativ, condiţiile prevăzute de Lege şi în prezenta normă.
SECŢIUNEA 1
Condiţii generale
Art. 7. - Societatea de pensii trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiţii generale:
a) să se constituie sub forma unei societăţi pe
acţiuni;
b) să aibă ca obiect unic de activitate administrarea
fondurilor de pensii şi, opţional, furnizarea de pensii private;
c) denumirea societăţii de
pensii să conţină obligatoriu sintagma „fond de pensii";
d) capitalul social este reprezentat prin acţiuni
emise de societatea de pensii, care sunt nominative, nu pot fi transformate în
acţiuni la purtător şi nu pot fi acţiuni preferenţiale;
e) actul constitutiv al societăţii de pensii trebuie
să prevadă că acţionarii nu pot beneficia de drepturi preferenţiale sau de alte
privilegii şi că este interzisă limitarea drepturilor sau impunerea de
obligaţii suplimentare;
f) participaţia cumulată a persoanelor fizice nu
poate depăşi 5% din capitalul social al societăţii de pensii.
SECŢIUNEA a 2-a
Condiţii privind fondatorii
Art. 8. - (1) Fondatorii societăţii de pensii trebuie
să dispună de o situaţie financiară stabilă, aptă să susţină entitatea în caz de necesitate.
(2) Persoanele juridice care au calitatea de fondator
trebuie să fi înregistrat, potrivit ultimei situaţii financiare şi, după caz,
ultimei balanţe de verificare, capital propriu pozitiv.
(3) Persoanele juridice care au calitatea de fondator trebuie să fi funcţionat minimum 3 ani, cu
excepţia celor rezultate în urma fuziunii sau divizării unei alte persoane
juridice care, înainte de fuziune sau de divizare, a funcţionat minimum 3 ani.
(4) Persoanele juridice care au calitatea de fondator trebuie să nu fie în procedură de reorganizare
judiciară sau de faliment, să nu fi contribuit, direct sau indirect, la
falimentul unor persoane juridice, după caz, şi să nu fi fost implicate în
niciun fel de scandaluri financiare.
(5) Nu pot participa ca
fondator la capitalul social al unei societăţi de pensii persoanele juridice
ori alte entităţi înregistrate în state cu care Romania nu întreţine relaţii diplomatice sau în jurisdicţii care nu
instituie obligativitatea organizării şi ţinerii contabilităţii şi/sau
publicării situaţiilor financiare, ţinerii registrelor comerciale şi/sau care
permit păstrarea anonimatului în ceea ce priveşte identitatea
acţionarilor/asociaţilor şi a administratorilor.
(6) Organismele de plasament colectiv fără personalitate juridică nu pot participa ca fondator la
capitalul social al unei societăţi de pensii.
Art. 9. - Persoanele fizice care au calitatea de
fondator trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiţii:
a) să dispună de venituri personale, neafectate
îndeplinirii obligaţiilor lor patrimoniale faţă de terţi, şi care, prin nivelul
lor, să justifice în mod corespunzător provenienţa fondurilor destinate
participaţiei la capitalul social al societăţii de pensii;
b) fondurile destinate participaţiei
la capitalul social al societăţii de pensii să nu aibă ca surse venituri
obţinute din activităţi desfăşurate în statele sau jurisdicţiile prevăzute la
art. 8 alin. (5);
c) să nu fie membri în consiliul de administraţie/
conducători ai unui alt administrator de fond de pensii administrat privat ori
ai instituţiei de credit care îndeplineşte funcţia de depozitar pentru fondul de
pensii administrat privat, să nu fie membri în consiliul de administraţie/
conducători ai unei societăţi de servicii de investiţii financiare cu care
societatea de pensii a încheiat contract şi să nu fie angajaţi sau să aibă
orice fel de relaţie contractuală, directă ori indirectă, cu un alt
administrator.
SECŢIUNEA a 3-a
Condiţii privind membrii propuşi pentru consiliul
de administraţie şi comitetul de direcţie/conducători
Art. 10. - Membrii
propuşi pentru consiliul de administraţie şi comitetul de direcţie/conducători
trebuie să nu fi contribuit,
direct sau indirect, la falimentul unor persoane juridice şi să nu fi fost
implicaţi în niciun fel de scandaluri financiare.
Art. 11. - (1) Membrii propuşi pentru consiliul de
administraţie şi comitetul de direcţie/conducători trebuie să îndeplinească,
cumulativ, următoarele condiţii:
a) să aibă pregătirea şi experienţa profesională
necesare funcţiei pe care urmează să o îndeplinească, conform prevederilor
Legii;
b) să nu fi făcut parte din conducerea unei societăţi
care nu şi-a respectat obligaţiile materiale şi financiare faţă de terţi la
momentul încetării activităţii societăţii respective;
c) să nu fie membri în consiliul de administraţie sau
conducători ai unui alt administrator ori ai instituţiei de credit care
îndeplineşte funcţia de depozitar pentru fondul de pensii administrat privat
sau persoanelor afiliate acestuia din urmă;
d) să nu fie membri în consiliul de administraţie sau
conducători ai societăţii de servicii de investiţii financiare cu care
societatea de pensii a încheiat contract;
(2) Calitatea membrilor propuşi pentru consiliul de
administraţie şi comitetul de direcţie/conducători garantează gestiunea corectă
şi prudenţială a fondului de pensii administrat privat.
Art. 12. - (1) Comisia are calitatea să evalueze în ce
măsură experienţa acumulată de către membrii consiliului de administraţie şi ai
comitetului de direcţie/conducători este relevantă pentru specificul şi volumul
activităţii care va fi desfăşurată de societatea de pensii.
(2) Evaluarea fiecărui membru propus pentru consiliul
de administraţie sau pentru comitetul de direcţie/conducător se va face, în fiecare caz, luandu-se în considerare
informaţii legate de activitatea, experienţa şi reputaţia persoanei în cauză,
precum şi de orice alte circumstanţe. In acest sens, vor fi avute în vedere, în
măsura în care prezintă relevanţă, situaţii cum ar fi:
a) persoana respectivă a fost sancţionată ori i s-a
refuzat o autorizaţie de către o autoritate de supraveghere din domeniul
financiar-bancar din Romania
sau din străinătate ori s-a aflat în altă situaţie care, prin aspectele
relevate, ar putea avea efecte negative asupra imaginii societăţii de pensii la
care persoana în cauză este propusă în calitate de membru al consiliului de
administraţie sau al comitetului de direcţie/conducător, după caz;
b) persoana respectivă a exercitat fără acordul
autorităţii menţionate la lit. a) o activitate pentru care, potrivit
dispoziţiilor legale aplicabile, era prevăzută obligativitatea obţinerii unui
astfel de acord;
c) în perioada în care persoana respectivă a deţinut
calitatea de conducător sau de administrator al unei entităţi, aceasta a făcut
obiectul unor măsuri de supraveghere specială, de administrare specială ori al
altor măsuri similare instituite de autoritatea competentă;
d) entităţile la care persoana respectivă exercită sau
a exercitat atribuţii de conducere ori de administrare sau la care este ori a
fost acţionar sau asociat au fost supuse vreunei sancţiuni dispuse de o
autoritate din Romania ori din
străinătate, însărcinată cu supravegherea în domeniul
financiar-bancar, sau aceasta le-a refuzat ori le-a retras
o autorizaţie.
Art. 13. - (1) Nu pot deţine calitatea de fondator,
membru în consiliul de administraţie, conducător sau auditor financiar al unei
societăţi de pensii persoanele nominalizate în anexa la Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 159/2001 pentru prevenirea şi combaterea utilizării sistemului
financiar-bancar în scopul finanţării de acte de terorism, aprobată prin Legea
nr. 466/2002, şi în lista întocmită în conformitate cu prevederile art. 27 din
Legea nr. 535/2004 privind prevenirea şi combaterea terorismului, cu
modificările ulterioare.
(2) Nu pot deţine calitatea de fondator, acţionar, administrator,
conducător sau auditor financiar al unei societăţi de pensii persoanele care au
fost condamnate, printr-o sentinţă rămasă definitivă, pentru infracţiuni de
corupţie, spălare de bani, infracţiuni contra patrimoniului, abuz în serviciu,
luare sau dare de mită, fals şi uz de fals, deturnare de fonduri, evaziune
fiscală, primire de foloase necuvenite, trafic de influenţă, mărturie
mincinoasă ori alte fapte de natură să conducă la concluzia că nu sunt create
premisele necesare pentru asigurarea unei gestiuni sănătoase şi prudente a
societăţii de pensii.
(3) Interdicţia prevăzută la alin. (1) şi (2) se
aplică şi în cazul fondatorilor, acţionarilor şi auditorilor financiari,
persoane juridice, la care unul sau mai mulţi dintre acţionarii, administratorii
ori persoanele care asigură conducerea activităţii curente a acestora se află
în una dintre situaţiile prevăzute la alin. (1) şi (2).
SECŢIUNEA a 4-a
Documentaţia necesară pentru obţinerea
autorizaţiei de constituire a societăţii de pensii
Art. 14. - (1) Decizia de autorizare de constituire a
unei societăţi de pensii se eliberează în baza cererii pentru autorizarea de
constituire a societăţii de pensii, întocmită conform anexei nr. 2.
(2) Cererea, însoţită de documentaţia completă, se
depune şi se înregistrează la Comisie de către fondatori sau reprezentanţii lor
legali.
Art. 15. - Cererea prevăzută la art. 14 alin. (1) este
însoţită de următoarele documente:
a) procură specială şi autentică sau, după caz,
delegaţie avocaţială, semnată de toţi membrii fondatori, prin care aceştia
desemnează una ori mai multe persoane pentru a-i reprezenta în relaţia cu
Comisia, pe parcursul instrumentării cererii de
autorizare de constituire;
b) proiectul actului constitutiv, care să conţină
denumirea societăţii de pensii, conform rezervării eliberate de Oficiul
Naţional al Registrului Comerţului, şi care să fie întocmit cu respectarea
prevederilor Legii;
c) documentaţia privind
fondatorii, prevăzută la art. 16;
d) documentaţia privind candidaţii pentru consiliul de
administraţie şi comitetul de direcţie/conducători, dacă este cazul, prevăzută
la art. 17;
e) documente privind fondatorii, referitoare la
eventuala lor calitate de persoane afiliate, precum şi
natura legăturilor dintre ei, conform Declaraţiei nr. 1 pe propria răspundere privind afilierea, denumită în continuare
Declaraţia nr. 1, prevăzută în anexa nr. 6;
f) specimene de semnătură, conform modelului prevăzut
în anexa nr. 5;
g) proiectul regulamentului de organizare şi
funcţionare a societăţii de pensii, precum şi proceduri interne, întocmite în
conformitate cu art. 18;
h) plan organizatoric şi financiar, întocmit în
conformitate cu art. 19;
i) actul juridic în baza căruia
societatea în curs de înfiinţare deţine spaţiul destinat sediului social şi
sediilor secundare, precum şi documente din care să reiasă că acestea
îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 20.
Art. 16. - (1) Pentru fiecare dintre fondatori, persoane juridice, se vor prezenta următoarele documente:
a) certificat constatator eliberat de Oficiul
Naţional al Registrului Comerţului sau orice alt document oficial echivalent
eliberat de autoritatea similară din ţara de origine, care să ateste cel puţin
denumirea, numărul şi data înmatriculării, obiectul de activitate al acesteia,
persoanele împuternicite legal să reprezinte persoana juridică şi structura
acţionariatului acesteia pană
la nivel de persoană fizică. Structura acţionariatului pană la nivel de persoană fizică trebuie
detaliată inclusiv pentru persoanele juridice care deţin indirect participaţii
la capitalul social al fondatorului;
b) ultimele 3 situaţii financiare anuale auditate de
o societate de audit financiar extern, membră a Camerei
Auditorilor Financiari din Romania, cele mai recente
situaţii financiare interimare şi ultima balanţă de verificare ale fondatorului
şi, după caz, cele întocmite la nivelul perimetrului de consolidare contabilă
din care face parte fondatorul. In cazul fondatorilor rezultaţi dintr-o fuziune
sau divizare, persoana juridică din care acestea provin trebuie să fi
funcţionat minimum 3 ani înainte şi trebuie să prezinte dovada că nu a
înregistrat pierderi în ultimele două exerciţii financiare;
c) în cazul fondatorilor,
persoane juridice străine, situaţiile financiare anuale prevăzute la lit. b)
vor fi auditate de o societate de audit financiar autorizată, membru activ al
unui organism profesional recunoscut de Federaţia Internaţională a Contabililor
şi care a asimilat Codul de etică emis de aceasta. Comisia poate solicita
documente care să ateste îndeplinirea cerinţelor menţionate;
d) la solicitarea Comisiei, curriculum vitae,
întocmit conform modelului prevăzut în anexa nr. 1, certificat de cazier
judiciar şi certificat de cazier fiscal, cu aplicarea în mod corespunzător a
prevederilor art. 17 alin. (1) lit. f), respectiv alin. (2), (3) şi (4), şi
specimene de semnătură pentru membrii consiliului de administraţie şi/sau
pentru persoanele care asigură conducerea activităţii curente a fondatorului,
conform modelului prevăzut în anexa nr. 5;
e) Declaraţia nr. 1 şi Declaraţia nr. 2 pe propria
răspundere privind deţinerile reprezentand cel puţin 5% din capitalul social sau din drepturile de vot ale
unei societăţi, denumită în continuare Declaraţia nr. 2, prevăzute în
anexele nr. 6 si 7.
(2) Pentru fiecare dintre fondatorii, persoane
juridice, cu participaţii mai mici de 5% din capitalul social al societăţii de
pensii, dar nu mai mult de 10% cumulat, se va prezenta numai documentaţia
prevăzută la alin. (1) lit. a).
(3) Prevederile alin. (2) nu se aplică fondatorilor,
persoane juridice, cu participaţii mai mici de 5% din capitalul social al
societăţii de pensii, dar care deţin participaţii la capitalul social al altui
fondator al aceleiaşi societăţi de pensii, indiferent de cota de participare.
(4) Pentru fiecare dintre fondatori, persoane fizice,
se vor prezenta următoarele documente:
a) copie a actului de identitate, a cărei conformitate
cu originalul va fi certificată de posesorul actului de identitate;
b) curriculum vitae, întocmit conform modelului
prevăzut în anexa nr. 1;
c) certificatul de cazier judiciar, cu aplicarea în
mod corespunzător a prevederilor art. 17 alin. (2), (3) şi (4);
d) declaraţie de venit,
întocmită în conformitate cu legislaţia din ţara de origine, vizată de
autoritatea fiscală sau, după caz, certificată conform legislaţiei din ţara
respectivă; în cazul în care legislaţia din ţara de origine nu prevede o astfel
de declaraţie, se va prezenta un document oficial care să ateste acest fapt;
e) date despre fondatorii societăţii de pensii,
conform modelului prevăzut în anexa nr. 3;
f) specimen de semnătură, conform modelului prevăzut
în anexa nr. 5;
g) Declaraţia nr. 1 şi Declaraţia nr. 2, prevăzute în
anexele nr. 6 şi 7;
h) cazier fiscal sau declaraţie din care să rezulte
natura şi cuantumul datoriilor existente la data depunerii cererii.
(5) Sunt exceptaţi de la prevederile alin. (4) şi ale
art. 9 lit. a) fondatorii, persoane fizice, cu participaţii mai mici de 1% din
capitalul social al societăţii de pensii, dar nu mai mult de 5% cumulat.
Art. 17. - (1) Pentru fiecare dintre membrii propuşi
pentru consiliul de administraţie şi pentru comitetul de direcţie/conducători
va fi transmisă următoarea documentaţie:
a) copie a actului de identitate, a cărei conformitate
cu originalul va fi certificată de posesorul actului de identitate;
b) curriculum vitae, întocmit conform modelului
prevăzut în anexa nr. 1;
c) copie a actului care atestă
că au studii superioare de lungă durată, absolvite cu examen de licenţă sau de
diplomă, după caz;
d) chestionarul al cărui model este prevăzut în anexa
nr. 4, completat şi semnat de aceste persoane;
e) declaraţie pe propria răspundere din care să
rezulte că persoana în cauză nu se află în vreuna dintre situaţiile de
incompatibilitate prevăzute de Lege;
f) certificatul de cazier judiciar şi certificatul de
cazier fiscal, cu respectarea prevederilor alin. (2), (3) şi (4);
g) specimen de semnătură, conform modelului prevăzut
în anexa nr. 5;
h) Declaraţia nr. 1 şi Declaraţia nr. 2, prevăzute în
anexele nr. 6 si 7.
(2) Pentru persoanele care nu au reşedinţa în Romania se va prezenta certificatul de cazier
judiciar sau alt document cu aceeaşi valoare juridică eliberat de autorităţile
din ţara de origine şi/sau din ţara în care au reşedinţa în prezent, dacă
aceasta este alta decat ţara
de origine.
(3) Pentru persoanele care nu au domiciliul, dar au
reşedinţa în Romania se vor prezenta certificatul de cazier judiciar eliberat de autorităţile romane şi certificatul de cazier judiciar sau
alt document cu aceeaşi valoare juridică eliberat de autorităţile din ţara de
origine şi/sau din ţara în care au avut anterior reşedinţa, dacă aceasta este
alta decat ţara de origine.
(4) Pentru persoanele care au domiciliul în Romania se va prezenta certificatul de cazier judiciar eliberat de
autorităţile romane.
Art. 18. - (1) Proiectul regulamentului de organizare
şi funcţionare a societăţii de pensii va conţine cel puţin următoarele:
a) proiectul structurii organizatorice a societăţii de
pensii, care va conţine obligatoriu o direcţie de audit intern şi o direcţie
distinctă responsabilă cu analiza oportunităţilor investiţionale şi plasarea
activelor;
b) atribuţiile consiliului de administraţie,
întocmite conform alin. (2);
c) atribuţiile fiecărui compartiment al societăţii de
pensii şi relaţiile dintre acestea;
d) atribuţiile sediilor secundare ale societăţii de
pensii, inclusiv proceduri privind evidenţa şi controlul activităţii, arhivarea
documentelor şi transmiterea situaţiilor şi/sau a documentelor la sediul
social/central;
e) competenţele conducătorilor societăţii de pensii/
înlocuitorilor acestora, ale persoanelor care asigură conducerea
compartimentelor din cadrul societăţii de pensii şi din cadrul sediilor
secundare, precum şi pe cele ale altor persoane care efectuează operaţiuni în
numele şi pe contul societăţii de pensii.
(2) Atribuţiile consiliului de administraţie sunt
următoarele:
a) stabilirea direcţiilor
principale de activitate şi de dezvoltare ale societăţii;
b) stabilirea sistemului contabil şi de control
financiar şi aprobarea planificării financiare;
c) numirea şi revocarea directorilor şi stabilirea
remuneraţiei lor;
d) supravegherea activităţii
directorilor;
e) pregătirea raportului anual, organizarea adunării
generale a acţionarilor şi implementarea hotărarilor
acesteia;
f) introducerea cererii pentru deschiderea procedurii
insolvenţei societăţii, potrivit Legii nr. 85/2006 privind procedura
insolvenţei, cu modificările ulterioare.
(3) Procedurile interne vor conţine cel puţin
următoarele:
a) descrierea sistemului de control intern, a gradului
de adecvare a sistemului
informatic preconizat a fi utilizat la specificul activităţii ce urmează a fi
desfăşurată, avandu-se în
vedere aspecte precum: capacitatea de a desfăşura activităţile propuse, gradul
de securitate a informaţiei, capacitatea de a furniza raportările solicitate de
Comisie,îndeplinirea de către sistemele de prelucrare automată a datelor a
criteriilor minimale prevăzute de reglementările financiar-contabile în
vigoare;
b) reguli privind prevenirea şi combaterea spălării
banilor, emise în aplicarea Legii nr. 656/2002 pentru prevenirea şi
sancţionarea spălării banilor, precum şi pentru instituirea unor măsuri de
prevenire şi combatere a finanţării actelor de terorism, cu modificările şi
completările ulterioare.
Art. 19. - Planul organizatoric şi financiar va fi
întocmit pentru o perioadă de minimum 5 ani.
Art. 20. - (1) Spaţiul destinat
sediului social trebuie să îndeplinească cel puţin următoarele condiţii:
a) să se afle în folosinţa exclusivă a societăţii de
pensii;
b) să fie corespunzător structurii organizatorice şi
activităţilor ce urmează a fi desfăşurate;
c) să fie în suprafaţă utilă de cel puţin 100 m2;
d) să fie compartimentat corespunzător, astfel încat să se asigure separarea efectivă a
activităţilor ce urmează a fi desfăşurate;
e) să nu fie amplasat la subsolurile clădirilor sau
la etajele ansamblurilor de locuinţe;
f) să dispună de o dotare tehnică adecvată desfăşurării
activităţii, astfel încat să
se asigure securitatea, stocarea şi confidenţialitatea informaţiilor şi a
documentelor în arhiva entităţii.
(2) Spaţiul destinat sediilor secundare trebuie să
îndeplinească cel puţin următoarele condiţii:
a) să se afle în folosinţa exclusivă a societăţii de
pensii;
b) să fie corespunzător structurii organizatorice şi
activităţilor ce urmează a fi desfăşurate;
c) să fie în suprafaţă utilă de cel puţin 25 m2;
d) să fie compartimentat corespunzător, astfel încat să se asigure separarea efectivă a
activităţilor ce urmează a fi desfăşurate;
e) să nu fie amplasat la subsolurile clădirilor sau
la etajele ansamblurilor de locuinţe;
f) să dispună de o dotare tehnică adecvată
desfăşurării activităţii, astfel încat să se asigure securitatea, stocarea şi confidenţialitatea
informaţiilor şi a documentelor în arhiva entităţii.
SECŢIUNEA a 5-a
Procedura de acordare sau respingere a
autorizării de constituire a societăţii de pensii
SUBSECŢIUNEA 1
Acordarea
autorizării de constituire a societăţii de pensii
Art. 21. - (1) Comisia hotărăşte cu privire la
eliberarea unei decizii de autorizare de constituire în
termen de 30 de zile calendaristice de la înregistrarea dosarului complet al
solicitantului.
(2) Decizia de aprobare a cererii de autorizare de
constituire a societăţii de pensii se comunică solicitantului în termen de 5
zile calendaristice de la adoptarea acesteia de către Comisie.
Art. 22. - (1) Orice solicitare a Comisiei de
informaţii suplimentare sau de modificare a documentelor prezentate iniţial
întrerupe termenul prevăzut la art. 21 alin. (1), un nou termen începand să curgă de la data depunerii
respectivelor informaţii sau modificări, depunere care nu poate fi făcută mai tarziu de 30 de zile calendaristice de la
data solicitării Comisiei, sub sancţiunea respingerii cererii pentru
autorizarea de constituire a societăţii de pensii.
(2) In situaţia în care documentele depuse sunt
incomplete, ilizibile sau se constată depunerea acestora într-o formă
necorespunzătoare, precum şi lipsa unor documente, acestea sunt returnate
solicitantului spre completare ori înlocuire, după caz.
SUBSECŢIUNEA a 2-a
Respingerea autorizării de constituire a
societăţii de pensii
Art. 23. - (1) Neîndeplinirea uneia dintre condiţiile
prevăzute în Lege şi în prezenta normă duce la respingerea cererii pentru
autorizarea de constituire a societăţii de pensii.
(2) Decizia de respingere,
scrisă şi motivată, se comunică solicitantului în ziua lucrătoare următoare
adoptării acesteia, dar nu mai tarziu de 5 zile calendaristice de la adoptarea acesteia de către
Comisie.
(3) Decizia de respingere poate fi contestată în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data
comunicării ei, în conformitate cu legislaţia în vigoare privind contenciosul
administrativ.
Art. 24. - O nouă cerere de autorizare de constituire a
societăţii de pensii poate fi adresată Comisiei numai dacă au fost remediate
deficienţele care au constituit motivele de respingere a cererii iniţiale.
CAPITOLUL III
Autorizarea de administrare
SECŢIUNEA 1
Condiţii generale
Art. 25. - Pentru a deveni administrator, societatea de
pensii înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului
Comerţului trebuie să obţină de la Comisie autorizarea de administrare a
fondului de pensii administrat privat.
Art. 26. - (1) Pentru eliberarea deciziei de autorizare
de administrare, Comisia analizează cererea şi documentaţia prevăzută de Lege,
depuse de societatea de pensii prin reprezentanţii săi legali, şi verifică dacă
sunt îndeplinite, cumulativ, condiţiile prevăzute în Lege şi în cap. II al prezentei norme.
(2) Pe langă documentaţia
prevăzută la alin. (1), societatea de pensii are obligaţia de a depune la
Comisie şi proiectul contractului de audit.
Art. 27. - In situaţia apariţiei oricărei modificări
faţă de condiţiile avute în vedere la autorizarea de constituire a societăţii
de pensii, se vor transmite documentele prevăzute la art. 15, necesare Comisiei
în vederea evaluării modificărilor apărute.
SECŢIUNEA a 2-a
Procedura de acordare sau de respingere a
autorizării de administrare a fondului de pensii administrat privat
SUBSECŢIUNEA 1
Acordarea autorizării de administrare
Art. 28. - (1) Comisia hotărăşte cu privire la
eliberarea unei decizii de administrare în termen de 30 de zile calendaristice
de la înregistrarea dosarului complet al solicitantului.
(2) Decizia de aprobare a cererii de autorizare de
administrare se comunică solicitantului în termen de 5
zile calendaristice de la adoptarea acesteia de către Comisie.
Art. 29. - (1) Orice solicitare a Comisiei de
informaţii suplimentare sau de modificare a documentelor prezentate iniţial
întrerupe termenul prevăzut la art. 28 alin. (1), un
nou termen începand să curgă de la data depunerii
respectivelor informaţii sau modificări, depunere care nu poate fi făcută mai tarziu de 30 de zile calendaristice de la
data solicitării Comisiei, sub sancţiunea respingerii cererii pentru autorizarea de administrare.
(2) In situaţia în care documentele depuse sunt
incomplete, ilizibile sau se constată depunerea acestora într-o formă
necorespunzătoare, precum şi lipsa unor documente, acestea sunt returnate
solicitantului spre completare ori înlocuire, după caz.
SUBSECŢIUNEA a 2-a
Respingerea autorizării de administrare
Art. 30. - (1) Neîndeplinirea uneia dintre condiţiile
prevăzute în Lege şi în prezenta normă duce la respingerea cererii pentru
autorizarea de administrare.
(2) Decizia de respingere,
scrisă şi motivată, se comunică solicitantului în ziua lucrătoare următoare
adoptării acesteia, dar nu mai tarziu de 5 zile calendaristice de la adoptarea acesteia de către
Comisie.
(3) Decizia de respingere poate fi contestată în
termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data comunicării ei, în
conformitate cu legislaţia în vigoare privind contenciosul administrativ.
Art. 31. - O nouă cerere de autorizare de administrare
poate fi adresată Comisiei numai dacă au fost remediate deficienţele care au
constituit motivele de respingere a cererii iniţiale.
CAPITOLUL IV
Dispoziţii finale
Art. 32. - Toate documentele depuse la Comisie în
scopul obţinerii autorizaţiei de constituire a societăţii de pensii şi a
autorizaţiei de administrare vor fi numerotate şi semnate, pentru conformitate,
de către reprezentanţii legali ai solicitantului şi vor fi însoţite de un opis
în care acestea vor fi menţionate.
Art. 33. - Anexele nr. 1 -7 fac parte integrantă din
prezenta normă.
ANEXA Nr. 1*) la normă
Curriculum vitae
|
|
Informaţii personale
|
|
Nume / Prenume
|
Nume Prenume
|
Adresa
|
Numărul imobilului, numele străzii, codul poştal, localitatea,
ţara
|
Telefon
|
Fix:
|
Mobil:
|
Fax
|
|
E-mail
|
|
Cetăţenia
|
|
Data naşterii
|
|
Sex
|
|
Experienţa profesionala
|
|
Perioada
|
Menţionaţi pe rand
fiecare experienţa profesională relevantă, începand
cu cea mai recenta dintre acestea.
|
Funcţia sau postul ocupat
|
|
Principalele activităţi şi responsabilităţi
|
|
Numele şi adresa angajatorului
|
|
Tipul activităţii sau sectorul de
activitate
|
|
Educaţie şi formare
|
|
Perioada
|
Menţionaţi pe rand
fiecare formă de învăţămant
şi program de formare profesională urmat, începand cu
cel mai recent.
|
Calificarea / diploma obţinută
|
|
Domenii principale studiate / competenţe dobandite
|
|
Numele şi tipul instituţiei de învăţămant
|
|
Nivelul de clasificare a formei de învăţămant
|
|
Aptitudini şi competenţe personale
|
|
Limba maternă
|
Precizaţi limba maternă
|
Limba(i) străină(e) cunoscute
|
|
Autoevaluare
|
Inţeles
|
Vorbit
|
Scris
|
|
Abilităţi de ascultare
|
Abilităţi de citire
|
Interacţiune
|
Exprimare
|
|
Limba
|
|
|
|
|
|
Limba
|
|
|
|
|
|
Competenţe şi cunoştinţe de utilizare a calculatorului
|
Descrieţi competenţele şi indicaţi contextul în care au fost dobandite.
|
Alte competenţe şi aptitudini
|
Descrieţi competenţele şi indicaţi
contextul în care au fost dobandite
|
Informaţii suplimentare
|
Indicaţi alte informaţii utile care nu au fost menţionate
anterior, de exemplu: persoane de contact, referinţe etc
|
|
|
|
|
|
|
|
*) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.
ANEXA Nr. 2*) la normă
Pagina 1/1
DATE DE
IDENTIFICARE
ALESOCIETĂŢII
|
CERERE PENTRU AUTORIZAREA CA SOCIETATE DE PENSII/ ADMINISTRATOR AL
FONDULUI DE PENSII ADMINISTRAT PRIVAT
|
Subsemnatul (a)................................................................................................................
(numele şi prenumele)
In calitate de
împuternicit......................................................................................................
(nr. şi data procurii speciale şi autentice/delegaţiei
avocaţiale)
Solicit autorizarea de constituire a societăţii de pensii/de
administrare a fondului de pensii administrat privat
...............................................................................................................
(denumirea societăţii)
avand:
Sediul social ......................................
....................................................................
(localitate)
(strada şi numărul)
.....................................
.......................................
(judeţul) (codul
poştal)
Sediul secundar: ......................................
.......................................................................
(localitate) (strada şi numărul)
...........................................
.........................................
(judeţul) (codul
poştal)
Forma de înregistrare a sediului secundar:...........................................................................................................................................
(sucursală,
reprezentanţă, agenţie, punct de lucru)
Numărul de telefon:.................................. Numărul de fax:...........................................
Adresa de poştă electronică:............................................................................................
Prezenta cerere este însoţită de un număr de..........documente, totalizand un număr de.........file.
Semnatura imputernicit :..............................
Data:.............................................................
|
FALSE DECLARAŢII SAU OMISIUNI
INTENŢIONATE ALE UNOR FAPTE
POT CONSTITUI ÎNCĂLCĂRI ALE
LEGII PENALE
|
*) Anexa nr. 2 este reprodusă
în facsimil.
ANEXA Nr. 3 la normă
Pagina 1/1
|
DATE DESPRE ACŢIONARII ADMINISTRATORULUI
FONDULUI DE PENSII ADMINISTRAT PRIVAT
|
Acţionarii administratorului -
persoane fizice
|
Nr. crt.
|
Fondatori/Acţionari Nume şi prenume
|
Statul rezident
|
Detinere
|
Cod numeric personal1)
|
Nr. acţiuni
|
% din capitalul social
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Acţionarii administratorului - persoane juridice2)
|
Nr. crt.
|
Fondatori/Acţionari3) Denumire
|
Statul rezident
|
Deţinere
|
Cod unic de înregistrare4)
|
Nr.
acţiuni
|
% din capitalul social
|
|
|
|
|
|
|
|
Numele şi prenumele împuternicitului:
...................................................
Semnătura împuternicitului:
....................................................................
Data: .................................
1) Pentru persoanele
fizice străine se vor completa seria şi numărul paşaportului.
2) Se vor înscrie
numai acţionarii societăţii cu deţineri de minimum 5% din capitalul social,
ultima linie fiind completată cu „alţi acţionari persoane fizice/juridice cu
deţineri sub 5%" şi, respectiv, totalul deţinerilor acestora.
3) Se va completa
începand cu structura acţionariatului societăţii care
solicită autorizarea. Pentru fiecare acţionar semnificativ, persoană juridică,
se va completa o nouă pagină precizandu-se structura acţionariatului acestuia pană la nivel de acţionar persoană fizică inclusiv. Nu se completează
în cazul societăţilor admise la tranzacţionare pe o piaţă reglementată şi al
celor la care statul sau o autoritate a administraţiei publice este acţionar
sau asociat, precizandu-se
această situaţie.
4) Pentru persoanele
juridice străine se va completa numărul de înregistrare la instituţia similară
oficiului registrului comerţului din statul de origine.
FALSE DECLARAŢII SAU
OMISIUNI INTENŢIONATE ALE UNOR FAPTE POT CONSTITUI ÎNCĂLCĂRI ALE LEGII PENALE
ANEXA Nr. 4
la normă
Pagina 1/3
|
INFORMAŢII DESPRE MEMBRII CONSILIULUI
DE ADMINISTRAŢIE/ COMITETULUI DE DIRECŢIE/CONDUCĂTORI
|
Numele şi prenumele
|
Funcţia1)
|
Codul numeric personal
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Numele şi prenumele împuternicitului:
...............................
Semnătura împuternicitului:
................................................
Data: .........................
1) Se va completa, după caz, cu: CA - membru în consiliul de
administraţie, CD - membru al comitetului de direcţie, C - conducător.
FALSE DECLARAŢII SAU OMISIUNI INTENŢIONATE ALE UNOR
FAPTE POT CONSTITUI ÎNCĂLCĂRI ALE LEGII PENALE
Pagina 2/3
CHESTIONAR
pentru membrii consiliului de administraţie şi
membrii comitetului de direcţie/conducători
Acest chestionar va fi completat de fiecare dintre
membrii consiliului de administraţie şi membrii comitetului de direcţie/conducători
ai societăţii de administrare. Chestionarul se întocmeşte potrivit acestui
model; este obligatoriu a se răspunde la toate întrebările. Nu sunt acceptate
chestionarele semnate prin reprezentare.
1. Denumirea şi adresa sediului societăţii pentru care
se comunică informaţiile:
........................................................................................................................................................................ .......................................................
2. Identitatea membrului (numele şi prenumele, CNP,
seria şi numărul actului de identitate, emitentul şi data emiterii acestuia,
data şi locul naşterii, cetăţenia şi domiciliul). Pentru cetăţenii străini se
va preciza, dacă este cazul, şi data de la care au domiciliu/reşedinţa în Romania.
........................................................................................................................................................................ .......................................................
3. Funcţia pe care o exercitaţi în cadrul societăţii.
Se va prezenta şi o scurtă descriere a atribuţiilor şi a responsabilităţilor
aferente.
........................................................................................................................................................................ .......................................................
4. Comunicaţi orice informaţii suplimentare care ar
putea fi considerate relevante pentru aprecierea calificării, experienţei
profesionale şi a onorabilităţii dumneavoastră.
........................................................................................................................................................................ .......................................................
5. Aţi fost sau sunteţi acţionar semnificativ (care
deţine cel puţin 10% din capitalul social sau din drepturile de vot) ori
asociat într-o societate comercială? In această eventualitate, precizaţi
denumirea societăţii comerciale şi nivelul participaţiei dumneavoastră.
........................................................................................................................................................................ .......................................................
6. Aţi exercitat activităţi
pentru care, potrivit dispoziţiilor legale aplicabile era prevăzută
obligativitatea obţinerii unei aprobări de la o autoritate de reglementare,
supraveghere şi/sau control din domeniul financiar-bancar din Romania sau din străinătate?
........................................................................................................................................................................ .......................................................
7. Aţi avut, dumneavoastră sau societăţile la care aţi
exercitat ori exercitaţi responsabilităţi de conducere şi/sau de administrare
ori la care sunteţi sau aţi fost acţionar semnificativ ori asociat, dificultăţi
financiare majore sau v-aţi aflat dumneavoastră ori respectivele entităţi în
alte situaţii care să fi condus la proceduri judiciare sau extrajudiciare,
finalizate ori aflate în curs de desfăşurare? Dacă da, faceţi orice precizare
utilă.
........................................................................................................................................................................ .......................................................
Pagina 3/3
8. Aţi făcut parte din consiliul de administraţie sau
din conducerea unei societăţi care a înregistrat o evoluţie necorespunzătoare a
indicatorilor de prudenţă sau a făcut obiectul unor măsuri de supraveghere
specială, de administrare specială ori al altor măsuri similare instituite de
către o autoritate competentă?
........................................................................................................................................................................ .......................................................
9. Autorităţile însărcinate cu supravegherea în
domeniul financiar-bancar din Romania sau din străinătate v-au refuzat vreo autorizaţie ori v-au
aplicat vreo sancţiune dumneavoastră personal? Dar vreuneia dintre entităţile
la care aţi exercitat ori exercitaţi responsabilităţi de conducere şi/sau de
administrare ori la care sunteţi sau aţi fost acţionar semnificativ ori asociat?
Dacă da, daţi detalii, indiferent dacă între timp a intervenit reabilitarea (se
vor indica: autoritatea care a dispus sancţionarea, fapta sancţionată,
sancţiunea şi data aplicării sancţiunii).
........................................................................................................................................................................ .......................................................
10. Sunteţi membru în consiliul de administraţie sau
conducător al unui alt administrator de fond de pensii administrat privat, al
unei instituţii de credit care îndeplineşte funcţie de depozitar sau al unei
societăţi de servicii de investiţii financiare? Dacă da, faceţi orice precizare
utilă.
........................................................................................................................................................................ .......................................................
11. Sunteţi angajat sau aveţi o relaţie contractuală cu
o altă societate de administrare a investiţiilor, societate de asigurare,
societate de servicii de investiţii financiare sau instituţie de credit care
îndeplineşte funcţie de depozitar? Dacă da, faceţi orice precizare utilă.
........................................................................................................................................................................ .......................................................
........................................................................................................................................................................ .......................................................
Semnătura: .................................
Data: ...........................................
FALSE DECLARAŢII SAU
OMISIUNI INTENŢIONATE ALE UNOR FAPTE POT CONSTITUI ÎNCĂLCĂRI ALE LEGII PENALE
ANEXA Nr. 5 la normă
Specimene1) de semnătură pentru membrii Consiliului de administraţie/
Comitetului de direcţie/conducători
........................................................................................................................................................................ ......
(denumirea societăţii care solicită autorizare de
administrare a fondului de pensii private)
înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului
Comerţului cu numărul ............, avand Codul unic de
înregistrare .............
Nr. crt.
|
Numele şi prenumele descifrabil
|
Calitatea
|
Semnătura
|
1)
..............................................................
2)
..................................................................
3)
...............................................................
1) Prezenta anexă se va completa în faţa reprezentantului Comisiei de
Supraveghere a Sistemului de Pensii Private. Dacă unul dintre membrii
consiliului de administraţie/comitetului
de direcţie/conducători nu poate semna, în aceste condiţii se va depune o
declaraţie notarială privind specimenul de semnătură.
ANEXA Nr. 6 la normă
DECLARAŢIE Nr. 1
pe propria răspundere privind afilierea
Declaraţia se întocmeşte potrivit acestui model. Nu
sunt acceptate declaraţiile semnate prin împuterniciţi.
Subsemnatul1)
......................................................., cu domiciliul în
.............................., posesor al actului de identitate tip2)
.............., seria .............. nr..................., eliberat de
................................... la data de ...........................,
valabil pană la data de ......................., CNP
................................, în calitate de3) ...........................................
al societăţii de administrare
a fondului de pensii private ........................................, declar
prin prezenta că am/nu am calitatea de persoană afiliată, în raport cu o persoană fizică sau juridică, aşa cum este
definită la art. 2 alin. (2) din Legea nr. 411/2004.
Subsemnatul4)
..............................................., reprezentant legal al
Societăţii Comerciale5) ..........................................., cu sediul social în
.....................................................,
înregistrată la oficiul registrului comerţului sub nr.......................
(seria,numărul şi data emiterii) .................................. şi Codul
unic de înregistrare ..............................., declar că Societatea Comercială5) ....................................................., în calitate
de acţionar al societăţii de administrare a fondului de pensii private
.................................................., are/nu are calitatea de
persoană afiliată în raport cu o persoană fizică sau juridică,aşa cum este
definită la art. 2 alin. (2) din Legea nr. 411/2004.
1) Se completează
numai în cazul persoanelor fizice.
2) Se completează BI pentru buletin de identitate sau CI
pentru carte de identitate sau PAS pentru paşaport în cazul persoanelor fizice
străine.
3) Se completează
funcţia deţinută: acţionar, membru al consiliului de administraţie, membru în
comitetul de direcţie/conducător.
4) Se completează
numai în cazul acţionarilor persoane juridice, de către persoana fizică avand calitatea de reprezentant legal al
acţionarului persoană juridică, în conformitate cu prevederile actului
constitutiv al acesteia.
5) Se completează
cu aceeaşi denumire.
Relaţii de afiliere6):
Nr. crt.
|
Numele şi prenumele
persoanei fizice/
Denumirea societăţii
cu care declarantul se află în relaţii de afiliere
|
Felul afilierii
conform art. 2
alin. (2) din
Legea nr. 411/2004
|
Statul al cărui cetăţean este
persoana
fizică şi statul de rezidenţă al
acesteia/
Statul de rezidenţă al societăţii
în care
sunt
deţinute acţiuni
|
Participare la capitalul
social al societăţii/
drepturile de vot
(%)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Data .............................................
Semnătura ...................................
FALSE DECLARAŢII SAU OMISIUNI INTENŢIONATE ALE UNOR
FAPTE POT CONSTITUI ÎNCĂLCĂRI ALE LEGII PENALE
6) Se completează, dacă este cazul, atat de persoanele fizice, cat şi de
persoanele juridice.
ANEXA Nr. 7 la norme
DECLARAŢIE Nr. 2
pe propria răspundere privind deţinerile reprezentand cel puţin 5% din capitalul
social sau din drepturile de vot ale unei societăţi
Declaraţia se întocmeşte potrivit acestui model. Nu
sunt acceptate declaraţiile semnate prin reprezentare.
Subsemnatul1)
.................................................., cu domiciliul în
......................................., posesor al actului de identitate tip2)
........................., seria ............. nr........................,
eliberat de ......................... la data de
..............................., valabil pană la data de ..............................., CNP
....................................., în calitate de3) .....................................
al societăţii de administrare a fondului de pensii
private ............................................, declar prin prezenta că
am/nu am deţineri care
reprezintă cel puţin 5% din capitalul social sau al drepturilor de vot:
Subsemnatul4)
.................................................., reprezentant legal al
Societăţii Comerciale5) .....................................,cu
sediul social în .........................................., înregistrată la
oficiul registrului comerţului sub nr......................... (seria,numărul
şi data emiterii) ................................ şi Codul unic de
înregistrare .......................................,
declar prin prezenta că Societatea
Comercială5)
......................................... are/nu are deţineri care reprezintă
cel puţin 5% din capitalul social sau al drepturilor de
vot:
Deţineri individuale6):
Nr. crt.
|
Denumirea societăţii/Numele şi prenumele persoanei fizice
|
Statul de rezidenţă al societăţii
în care sunt deţinute acţiuni
|
Participare la capitalul social al
societăţii/drepturile de vot (%)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Data ........................................
Semnătura ............................
FALSE DECLARAŢII SAU OMISIUNI INTENŢIONATE ALE UNOR
FAPTE POT CONSTITUI ÎNCĂLCĂRI ALE LEGII PENALE
1) Se completează
numai în cazul persoanelor fizice.
2) Se completează
Bl pentru buletin de identitate sau CI pentru carte de identitate sau PAS
pentru paşaport în cazul persoanelor fizice străine.
3) Se completează
funcţia deţinută: acţionar, membru în consiliul de administraţie, membru în
comitetul de direcţie/conducător.
4) Se completează
numai în cazul persoanelor juridice de către persoana fizică care are calitatea
de reprezentant legal al acţionarului persoană juridică.
5) Se completează
cu aceeaşi denumire.
6) Se completează,
dacă este cazul, atat de persoanele fizice, cat şi de persoanale juridice.