Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1720 din 6 decembrie 2006

privind aprobarea Planului national de actiune 2006-2007 in vederea implementarii Strategiei nationale impotriva traficului de persoane pentru perioada 2006-2010

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 1009 din 19 decembrie 2006



In temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1. - Se aproba Planul naţional de acţiune 2006-2007 în vederea implementării Strategiei naţionale împotriva traficului de persoane pentru perioada 2006- 2010, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 1.654/2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 967 din 4 decembrie 2006, denumit în continuare Planul naţional de acţiune 2006-2007, prevăzut în anexa*) care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2. - Agenţia Naţională împotriva Traficului de Persoane, ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, instituţia prefectului, precum şi autorităţile administraţiei publice locale au obligaţia de a duce la îndeplinire obiectivele specifice domeniului lor de activitate, prevăzute în Planul naţional de acţiune 2006-2007.

Art. 3. - Fondurile necesare îndeplinirii obiectivelor prevăzute în Planul naţional de acţiune 2006-2007 se asigură de către fiecare instituţie cu atribuţii în domeniu, în raport cu termenele de realizare, priorităţile şi resursele disponibile în bugetele proprii.

PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemnează:

p. Ministrul administraţiei şi internelor,

Paul Victor Dobre,

secretar de stat

Ministrul muncii, solidarităţii sociale şi familiei,

Gheorghe Barbu

Ministrul sănătăţii publice,

Gheorghe Eugen Nicolăescu

p. Ministrul educaţiei şi cercetării,

Matei Dumitru,

secretar de stat

Ministrul afacerilor externe,

Mihai Răzvan Ungureanu

Ministrul finanţelor publice,

Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu

*) Anexa este reprodusă în facsimil.

ANEXA

PLANUL NAŢIONAL DE ACŢIUNE 2006-2007

în vederea implementării Strategiei naţionale împotriva traficului de persoane pentru perioada 2006-2010

A. SISTEMUL NAŢIONAL INTEGRAT DE MONITORIZARE ŞI EVALUARE A FENOMENULUI TRAFICULUI DE PERSOANE

Imbunătăţirea gradului de cunoaştere a dimensiunilor, caracteristicilor şi tendinţelor traficului de persoane ce afectează România

Obiective specifice

Activităţi

Responsabili

Parteneri

Termen de realizare

Indicatori de evaluare

A.1.        Crearea        şi dezvoltarea unui sistem naţional centralizat de evidenţă      a      datelor privind     traficul     de persoane       care       sa includă   date   statistice referitoare      atât      la combaterea

fenomenului, cât şi la prevenirea   acestuia   şi asistenţa          acordată victimelor   în   vederea reintegrării sociale

a). realizarea bazei centralizate de date privind traficul de persoane,      care      să      includă      şi      organizaţiile neguvernamentale    active    şi    proiectele/    măsurile antitrafic

MAI-ANITP

MAI, MJ, MP,

ANPDC, MMSSF,

MSP, MEdC,

MAE

Decembrie 2007

Dotare   cu   tehnică   si   cu   resurse umane in proporţie de 100% pentru gestionarea bazei de date;

Dezvoltarea, pretestarea si validarea unui software specializat pentru baza de date;

Dezvoltarea, pretestarea si validarea unei reţelei de colectare şi distribuţie a datelor;

Număr ONG -uri  introduse în lista actualizată a ONG-urilor în domeniul antitrafic;

Număr structuri guvernamentale introduse în lista actualizată a structurilor guvernamentale în domeniul antitrafic;

Număr    organizaţii  internaţionale introduse    în    lista    actualizată    a organizaţiilor      internaţionale      îndomeniul antitrafic;

Număr proiecte/masuri introduse în lista    actualizată     a    proiectelor/măsurilor,    interne    şi    regionale,

desfăşurate în domeniul antitrafic.

b). dezvoltarea de indicatori comuni pentru colectarea datelor

MAI-ANITP

MAI, MJ, MP,

ANPDC, MMSSF,

MSP, MEdC,

MAE

Decembrie 2006

Număr indicatori dezvoltaţi; Existenţa instrumentelor de lucru de înregistrare a datelor (fişe, standarde de protecţie a datelor).

c). adoptarea si implementarea unei metodologii unitare de colectare şi de actualizare a datelor şi informaţiilor, luarea în evidenţă şi monitorizarea victimelor traficului intern sau aflate în dificultate pe teritoriul altor ţări

MAI-ANITP

MAI, MJ, MP,

ANPDC, MMSSF,

MSP, MEdC,

MAE

Iunie 2007

Metodologia comună aprobată; Existenţa regulilor de acces la date.

d). încheierea de protocoale de colaborare cu privire la schimbul de date cu toate instituţiile şi organizaţiile relevante,     guvernamentale     şi     neguvernamentale, naţionale şi internaţionale şi cu reţelele hoteliere, firmele de transport internaţional, taxi, construcţii, impresariat, recrutare a forţei de muncă etc.  pentru informarea, identificarea   şi   semnalarea   aspectelor   referitoare   la traficul de persoane

MAI-ANITP

MAI, ANPDC MMSSF, MSP, MEdC, MAE

Iunie 2007

Număr    de    protocoale    încheiate privind   schimbul   de  informaţii  şi date.

e). stabilirea canalelor de comunicare şi a punctelor de contact pentru schimbul de date între instituţiile cu atribuţii pe linia investigării şi urmăririi în justiţie a cazurilor de trafic de persoane

MAI (IGPR-DGCCO)

IGPF, MP

Decembrie 2006

Existenţa unor canale de comunicare şi puncte de contact.

f).    conectarea bazei centrale de date cu instituţiile implicate în prevenirea şi combaterea    traficului de persoane  şi  acordarea  asistenţei  necesare victimelor traficului de persoane

MAI-ANITP

MAI (IGPR, IGPF), MAE, MP,

MJ, MSP, MMSSF, ANPDC

Martie 2007

Număr de instituţii interconectate IT.

g).    diseminarea    informaţiilor   către   instituţiile    cu competenţe în domeniu în ţară şi străinătate

MAI-ANITP

MAI-IGPR ANPDC

permanent

Realizarea paginii web ANITP; Număr de materiale diseminate.

A.2.      Cercetarea     şi evaluarea   periodică   a caracteristicilor, dimensiunilor             şi evoluţiei    fenomenului traficului de persoane

a), realizarea unor evaluări periodice pentru identificarea tendinţelor de evoluţie a fenomenului

MAI-ANITP

MAI (IGPR, IGPF), MAE, MP,

MJ, MSP,

MMSSF, ANPDC,

alte instituţii

implicate

semestrial

Rapoarte de evaluare coerente, relevante.

b). informarea periodică a publicului asupra evoluţiei fenomenului în urma cercetării şi evaluării periodice a acestuia

MAI-ANITP

MAI (IGPR, IGPF), MAE, MP,

MJ, MSP,

MMSSF, ANPDC,

alte instituţii

implicate

semestrial

Număr de informări şi întâlniri publice (conferinţe de presă, articole publicate etc.)

B. COORDONAREA INTERINSTITUŢIONALĂ

Eficientizarea răspunsului instituţional în domeniul luptei împotriva traficului de persoane

Obiective specifice

Activităţi

Responsabili

Parteneri

Termen de realizare

Indicatori de evaluare

B.1. Imbunătăţirea coordonării

sistemului naţional anti-trafic

a).    organizarea de întâlniri periodice ale GIL pentru analizarea   şi   evaluarea   activităţilor   desfăşurate   de instituţiile cu responsabilităţi în prevenirea şi combaterea traficului de persoane şi asistenţa acordată victimelor traficului de persoane

GIL

ONG şi OI cu

statut de

observator în

cadrul GIL

trimestrial

Număr de materiale de analiză

realizate;

Număr şedinţe GIL;

Număr recomandări emise GIL;

Număr planuri de măsuri pe

tematici;

Număr de cazuri soluţionate.

b).     armonizarea    obiectivelor    Strategiei    Naţionale împotriva traficului de persoane cu cele din cadrul altor strategii şi planuri de acţiune şi care au relevanţă pentru prevenirea   şi   combaterea   traficului   de   persoane   şi asistenţa acordată victimelor acestuia (protecţia copilului, combaterea   discriminării,   egalitatea   oportunităţii   de şanse, combaterea criminalităţii organizate etc.)

GIL

ONG şi OI cu

statut de

observator în

cadrul GIL

permanent

Măsuri de acţiune comune pe termen scurt propuse.

B.2. Consolidarea

rolului Agenţiei

Naţionale împotriva

Traficului de Persoane de coordonator naţional

al activităţilor împotriva traficului de persoane

a). dezvoltarea capacităţii operaţionale,    a    resurselor umane şi financiare ale ANITP

ANITP

MAI, MMSSF,

MEdC, MSP,

MAE, MFP

permanent

Număr de dotări corespunzătoare la nivelul Agenţiei şi structurilor

teritoriale;

Valoarea bugetului propriu aprobat al Agenţiei;

Număr de sesiuni de instruire

pentru personalul Agenţiei.

b).   implementarea   de   parteneriate   între   ANITP   şi parteneri instituţionali  şi organizaţionali,  din ţară şi străinătate

MAI-ANITP

MAI, MP, MJ,

MMSSF, MEdC,

MSP, MAE,

ONG, OI

permanent

Număr de protocoale încheiate;

Număr de proiecte comune

dezvoltate;

Număr de activităţi comune

desfăşurate.

c).  centralizarea  periodică de către ANITP a datelor statistice referitoare la traficul de persoane, în condiţiile legii, primite de la instituţiile şi organizaţiile implicate.

MAI-ANITP

MAI, MP, MJ,

MMSSF, MEdC,

MSP, MAE,

ANPDC

semestrial

rapoarte periodice întocmite de către ANITP

B.3. Imbunătăţirea

coordonării în domeniul traficului de copii

a). extinderea numărului de membri activi ai GTL pentru prevenirea şi combaterea traficului de copii

ANPDC

ANITP, ONG şi

OI cu statut de

observator în

cadrul GIL

Martie 2007

Număr     membri     GTL     pentru combaterea traficului de copii;

Număr şedinţe GTL;

Număr recomandări emise GTL;

Număr   planuri   de   măsuri    pe tematici.

b).   specializarea   membrilor   activi   ai   GTL   pentru prevenirea şi combaterea traficului de copii

ANPDC

ONG, OI

Martie 2007

Număr de cursuri de specializare Număr de participanţi la cursurile de specializare.

c). înfiinţarea în cadrul ANPDC a unui compartiment specializat pentru protecţia copilului împotriva abuzului, neglijării,   exploatării   şi   traficului   care   să   includă Secretariatul   GTL   pentru   prevenirea   şi   combaterea traficului de copii

ANPDC

MMSSF

Iunie 2007

Infiinţarea   compartimentului   de specialitate la ANPDC; Număr şedinţelor lunare realizate ale GTL.

B.4. Imbunătăţirea

coordonării în domeniul

asistenţei victimelor

formarea urnii Grup Tematic de Lucru (GTL) pentru coordonarea  naţională  a   activităţilor  de   protecţie  şi asistenţă a victimelor traficului de persoane.

MAI-ANITP

MMSSF, MEdC, MSP, ANPDC,

ANOFM, ANPF, ANES

Martie 2007

Formarea GTL pentru coordonarea naţională a activităţilor de protecţie şi asistenţă a victimelor traficului de persoane;

Număr de membri activi GTL; Număr de şedinţe organizate; Număr recomandări emise GTL; Număr planuri de măsuri pe tematici.

B.5. Creşterea capacităţii instituţionale

a), transformarea echipelor interinstituţionale existente la nivel  judeţean   în  echipe   interinstituţionale  antitrafic regionale, prin adăugarea reprezentanţilor locali ai tuturor instituţiilor ai atribuţii în domeniu şi ai ONG-urilor locale.

MAI-ANITP

Servicii de Probaţiune,

Instituţia Prefectului,

consilii judeţene, ONG

Iunie 2007

Formarea   echipelor   antitrafic   la nivel judeţean;

Număr de instituţii noi implicate;

Număr de protocoale încheiate la nivel de judeţ;

Număr de întâlniri la nivel judeţean realizate.

b).    desemnarea   unui    coordonator   pentru    echipele interinstituţionale antitrafic regionale.

MAI-ANITP

Instituţia

Prefectului,

consilii judeţene/

de sector,

echipele

antitrafic, GTL

asistenţă

Decembrie 2007

Acte normative;

Fişa postului coordonatorului judeţean pe tema antitrafic;

Număr de măsuri locale dispuse;

Număr de cazuri rezolvate local.

c). desemnarea unui raportor judeţean pe tema antitrafic de către Instituţia Prefectului, care să verifice respectarea/ aplicarea legii privind asistenţa şi protecţia pentru toate cazurile de victimă a traficului de persoane.

Instituţia Prefectului

consilii judeţene,

echipele

antitrafic, ANITP,

GTL

Martie 2007

Acte normative;

Fişa postului raportorului judeţean pe tema antitrafic;

Număr de cazuri verificate local;

Număr de măsuri locale dispuse.

d).  organizarea  cursurilor de formare pentru echipele interinstituţionale antitrafic şi pentru raportorii antitrafic de judeţ.

consilii judeţene

ANITP, consilii judeţene, Instituţia

Prefectului, GIL,

ONG

Iulie 2007

Număr de sesiuni de pregătire;

Număr   de   membrii   ai   echipelor interinstituţionale          judeţene instruiţi;

Număr     de     raportori    judeţeni instruiţi.

e).realizarea unui model de raport anual privind activităţile de asistenţă desfăşurate la nivel judeţean.

MAI-ANITP

consilii judeţene

anual

Număr de rapoarte anuale judeţene primite    de    ANITP    din    partea echipelor antitrafic.

f).   creşterea  nivelului  de  cunoaştere  şi   a  abilităţilor necesare angajaţilor instituţiilor statului asupra tuturor aspectelor traficului de persoane.

MAI-ANITP,

MEdC, MAI,

INM, MAE,

MMSSF, MSP

ONG, OI, Echipe antitrafic

permanent

Ghid de bune practici pentru

profesioniştii din sistem;

Teme cu conţinut referitor la traficul de persoane pentru pregătirea continuă a personalului cu atribuţii

în domeniul traficului;

Introducerea în curricula     de

învăţământ a şcolilor de ofiţeri şi agenţi de poliţie a unor capitole distincte referitoare la traficul de persoane;

Introducerea în sistemul de

învăţământ continuu a personalului din ministerele direct implicate, a temelor   cu   conţinut   referitor   la traficul de persoane;

Număr de poliţişti (absolvenţi) care au beneficiat în instruirea primară de informaţii despre traficul persoane;

Număr de poliţişti care au beneficiat de instruiri în domeniul luptei antitrafic;

Număr de testări profesionale

privind cunoştinţele necesare

definirii traficului şi tratamentului victimelor;

Număr    de    personal    (procurori, judecători, medici, cadre didactice, personal diplomatic etc.) specializat pe trafic de persoane.

Număr de seminarii/stagii    de pregătire pentru judecătorii    şi procurorii specializaţi în acest

domeniu

B.6. Monitorizarea şi evaluarea implementării

SNITP şi PNA

a). elaborarea rapoartelor semestriale de monitorizare şi a rapoartelor de evaluare anuale.

MAI-ANITP

MAI, MJ, MP,

MMSSF, MEdC,

MSP, MAE, alte instituţii

semestrial şi anual

Rapoarte  semestriale de monitorizare;

Rapoarte anuale  de    evaluare;

Diseminarea     rapoartelor     către parteneri.

b). evaluarea Planului Naţional de Acţiune 2006-2007

MAI-ANITP

MAI, MJ, MP,

MMSSF, MEdC,

MSP, MAE, alte

instituţii

Decembrie 2007

Raport de evaluare.

C. Prevenirea traficului de persoane

Reducerea amplitudinii traficului de persoane prin întărirea capacităţii de autoprotecţie a cetăţenilor şi societăţii la ameninţările acestui fenomen

Obiective specifice

Activităţi

Responsabili

Parteneri

Termen de realizare

Indicatori de evaluare

C.1. Informarea şi sensibilizarea populaţiei

în vederea conştientizării riscurilor asociate traficului de persoane şi întărirea

capacităţii de

autoprotecţie la

ameninţările acestui

fenomen

a). dezvoltarea de campanii de informare şi sensibilizare a populaţiei privind traficul de persoane la nivel regional, în special în regiunea de sud a României (inclusiv realizarea şi difuzarea de spoturi publicitare şi filme documentare, editarea de materiale informative de tip broşuri, CD-uri, DVD-uri)

consilii judeţene

MAI(ANITP,

DIRP), IPJ,

MMSF,ISJ,ASP,

OI,

ONG

anual

Număr de campanii;

Număr de persoane cuprinse în campanii.

b). organizarea de sesiuni de instruire a specialiştilor care intră în contact cu victime şi/sau potenţiale victime ale traficului (poliţişti comunitari, avocaţi, medici, psihologi, profesori, asistenţi sociali etc,)

MAI-ANITP,

MAI, MJ, MP,

MSP, MEdC,

MMSSF,

ANPDC, consilii

judeţene şi

locale

ONG

anual

Număr de sesiuni de instruire;

Număr de participanţi;

c). campanii de sensibilizare a populaţiei cu privire la riscurile la care se expiu clienţii şi cu drepturile victimelor traficului de persoane, în vederea implementării sistemului naţional de identificare a victimelor

consilii

judeţene şi

locale

MAI (ANITP,

DIRP), ASP, IPJ,

OI, ONG

anual

Număr de campanii;

Număr de persoane cuprinse în campanii.

d). dezvoltarea de activităţi la nivelul comunităţilor locale pentru înţelegerea fenomenului şi eliminarea atitudinilor de subestimare a fenomenului

consilii judeţene

MAI-ANITP

(centre teritoriale) IPJ, MMSF, ISJ, ASP, OI, ONG

permanent

Număr de activităţi desfăşurate la nivel local.

e). introducerea în programa şcolară a aspectelor privind traficul de persoane

MEdC

MAI-ANITP

permanent

Numărul de ore prevăzute în programa şcolară referitoare la traficul de persoane; Numărul de elevi instruiţi.

C.2. Reducerea vulnerabilităţii grupurilor de risc (în primul rând copii neînsoţiţi,

nesupravegheaţi sau instituţionalizaţi, dar şi femei, cetăţeni de etnie roma, persoane cu handicap, bătrâni, solicitanţi de azil si persoane care au primit o forma de protecţie în

a). Implementarea de programe, proiecte şi campanii de reducere a vulnerabilităţii grupurilor de risc, în plan intern şi în rândul comunităţilor româneşti din străinătate.

MMSSF, MAI,

MEdC, MSP,

MAE

OI, ONG

anual

Număr de campanii/ proiecte pe grupuri de risc;

Număr de persoane cuprinse în campanii/ proiecte pe grupuri de risc.

b). elaborarea unei campanii antitrafic destinată grupurilor dezavantajate, inclusiv comunităţilor de romi

ANR, consilii

judeţene şi

locale

ONG

Decembrie 2007

Număr de comunităţi incluse în campanie;

Număr de persoane cuprinse în campanii.

c). elaborarea de programe de sensibilizare şi prevenire la nivelul    firmelor    din    sectoare    economice    de    risc (impresariat artistic, agenţii matrimoniale, de recrutare a forţei de muncă, de transport, turism etc).

MAI-ANITP,

consilii judeţene

ONG

Decembrie

2007

Număr de firme participante.

România

d).   crearea   unui   mediu   sigur   (economic,   social   şi educaţional) care să reducă vulnerabilitatea grupurilor aflate   în   situaţii   de   risc,   inclusiv   prin   sprijinirea iniţiativelor vizând oportunităţi de dezvoltare locală şi de înlăturare a şomajului, sărăciei, insecurităţii, marginalizării şi inegalităţii de şanse/discriminării între sexe, cu 0 atenţie specială pentru implicarea fondurilor structurale ale UE

MMSSF,

ANOFM, ANR,

MEdC

ISJ, AJOFM,

CCD, ANES,

CNCD

Decembrie 2007

Număr de copii/ tineri/ părinţi care au primit informaţiile prin şcoli/ burse de locuri de muncă;

Număr de proiecte pentru finanţare comunitară aprobate.

e).   promovarea  de  campanii  adaptate  specificului  de vulnerabilitate a grupurilor de risc, în special a copiilor

consiliile judeţene

ANPDC, MAI-ANITP, MEdC, consilii judeţene şi locale

anual

Număr de campanii realizate; Număr de persoane, scoli, cuprinse în campanii;

Număr de materiale informative elaborate si distribuite.

f).    promovarea    de    campanii    pentru    combaterea discriminării femeilor, care reprezintă principala categorie de persoane traficate

MAI-ANITP, ANR

ANES, CNCD,

consilii judeţene

şi locale

Decembrie 2007

Număr de campanii realizate; Număr de materiale informative elaborate si distribuite; Număr de persoane, şcoli, cuprinse în campanii.

g).   elaborarea  unor  materiale   de   atenţionare   asupra riscurilor asociate traficului de persoane şi distribuirea acestora la punctele de trecere a frontierei

IGPF

MAI-ANITP

anual

Număr de materiale elaborate şi distribuite (exemplu: broşuri, pliante);

Număr de puncte de frontieră care au primit materiale.

C.3. Eficientizarea activităţilor de prevenire a traficului de persoane

a).      încheierea   şi   implementarea   unui   protocol   de colaborare între ANITP şi ANPDC vizând considerarea cu prioritate a aspectelor de trafic de persoane având ca victime copiii, coordonarea eforturilor în direcţia prevenirii acestui tip  de trafic şi asigurarea asistenţei necesare victimelor  în  conformitate  cu  drepturile  prevăzute  în legislaţia naţională şi convenţiile internaţionale

MAI-ANITP, ANPDC

Decembrie 2006

Protocol de colaborare încheiat;

Număr de activităţi desfăşurate în colaborare de către cele două instituţii, pe baza protocolului încheiat

b). monitorizarea şi adaptarea permanentă a legislaţiei naţionale   specifice   în   sensul   îmbunătăţirii   asistenţei acordate copiilor implicaţi în traficul de persoane

MAI-ANITP

ANPDC

permanent

Conţinutul rapoartelor anuale de activitate ANITP şi ANPDC.

C.4. Reducerea

oportunităţilor de trafic

de persoane prin

îmbunătăţirea

controlului

administrativ

a). constituirea unor echipe operaţionale la nivel judeţean pentru monitorizarea activităţilor economice informale (locuri  de muncă  tară  forme legale)  din  construcţii, agricultură,   comerţ,   industria   alcoolului,   exploatarea lemnului etc.

MMSSF

FTM

Martie 2007

Constituirea echipei operaţionale;

Număr de intervenţii ale echipei operaţionale;

Procent de unităţi economice

controlate anual la nivelul judeţului;

Număr de cazuri pe persoane

traficate depistate;

Număr de cazuri soluţionate.

b). controale ale modului în care sunt respectate obiectul activităţii    şi    codul    de    conduită    de    către    agenţii matrimoniale,  agenţii de angajare  a forţei de muncă, agenţii turistice, firme de construcţii, firme de transport

etc.

MMSSF,

Inspecţia

Muncii

MAI

permanent

Existenţa sistemelor de licenţă pentru agenţii matrimoniale, turistice, firme de construcţii, transport etc

Existenţa codurilor de conduită pentru agenţii de angajare a forţei de muncă, turism, construcţii etc.

C.5- Elaborarea şi

implementarea unor

standarde naţionale

privind programele şi proiectele de prevenire a traficului de persoane

 a).   elaborarea  şi   aprobarea  criteriilor  de  evaluare  şi acreditare a proiectelor de prevenire

MAI-ANITP

MAI (IGPR),

MAE, MP, MJ,

MSP, MEdC,

MMSSF, ANPDC,

alte instituţii

implicate

Martie 2007

Criterii de evaluare şi acreditare elaborate şi aprobate.

b).   monitorizarea şi evaluarea implementării proiectelor de prevenire

MAI-ANITP

MAI (IGPR, IGPF), MAE, MP, MJ, MSP, MEdC, MMSSF, ANPDC,

alte instituţii implicate

permanent

Număr de proiecte de prevenire a traficului de persoane monitorizate şi evaluate.

C.6. Reducerea cererii pentru exploatarea sexuală a femeilor

a). instruirea personalului militar şi civil participant la misiunile   de   menţinere   a   păcii   sau   alte   activităţi internaţionale desfăşurate în afara teritoriului naţional precum si a personalului militar sau civil străin de pe teritoriul României cu privire la identificarea, protecţia şi asistenţa victimelor traficului de persoane

MAp MAE

MAI-ANITP

Decembrie 2007

Număr de seminarii;

Număr de participanţi la seminarii.

b).  realizarea şi distribuirea de materiale informative privind traficul de persoane în rândul personalului militar şi civil participant la misiunile de menţinere a păcii sau alte activităţi internaţionale desfăşurate în afara teritoriului naţional precum si a personalului militar sau civil străin de pe teritoriul României

MAp MAE

MAI-ANITP

Decembrie 2007

Număr de materiale informative elaborate si distribuite

C.7. Reducerea cererii

pentru exploatarea prin

muncă

a). informarea muncitorilor români asupra riscurilor muncii la negru, inclusiv aspectele legale specifice ţărilor de destinaţie

MMSSF

MAI-ANITP

permanent

Număr de campanii de informare; Număr de materiale informative elaborate şi distribuite; Număr de sesiuni de instruire pentru conştientizarea riscurilor muncii la negru a personalului care intră în contact direct cu muncitorii; Număr de angajaţi instruiţi.

b).  consultări periodice cu factorii de decizie din ţările de origine şi destinaţie

MMSSF

MAE

anual

Număr de întâlniri, seminarii internaţionale sau alte tipuri de

consultări.

c).  întărirea schimbului de bune practici cu statele aflate pe traseele de traficare a forţei de muncă

MMSSF

MAI-ANITP, MAE

Iulie 2007

Număr de reuniuni, seminarii cu participanţi din statele aflate pe traseele de traficare a forţei de muncă

Număr de protocoale de colaborare încheiate cu instituţiile similare din statele aflate pe traseele de traficare a forţei de munca

d).    eficientizarea    controlului    administrativ    privind respectarea condiţiilor legale de încadrare în muncă, în special prin realizarea unor acţiuni de control privind evidenţa angajaţilor cetăţeni străini (carte de munca), salarizare (salariu minim pe economie), sănătate (asigurări de sănătate), securitate socială (şomaj)

MMSSF

MAI-ANITP,

consilii

judeţene/locale

ITM

permanent

Numărul de controale administrative desfăşurate şi recomandări formulate

D. Protecţia, asistenţa şi reintegrarea socială a victimelor

1. Implementarea în anul 2007 a unui sistem naţional integrat de identificare şi referire către servicii eficiente de asistenţă în vederea reintegrării sociale a victimelor traficului de persoane

Obiective specifice

Activităţi

Responsabili

Parteneri

Termen de realizare

Indicatori de evaluare

D.1.1. Crearea unui

sistem naţional integrat de identificare şi referire a victimelor traficului de persoane

a). elaborarea unor norme de identificare şi referire a victimelor

MAI-ANITP

MAI, MP, MJ

MMSSF,

ANPDC, MEdC,

MSP, MAE, ONG, OI

Martie 2007

Aprobarea normelor prin ordin comun al miniştrilor de resort; Număr de victime identificate intern, formal şi informai, cetăţeni români şi străini, pe forme de trafic de persoane.

b). crearea unei linii bugetare pentru transportul gratuit interjudeţean   al   victimelor   traficului,   referite   pentru asistenţă într-un alt judeţ decât cel de rezidenţă.

MMSSF

consilii judeţene, ONG

Martie 2007

Aprobarea prin hotărâre a consiliilor judeţene;

Număr de victime ale traficului referite pentru asistenţă în alte judeţe decât judeţul de rezidenţă; Număr de victime referite pentru asistenţă în alte judeţe care au beneficiat de transport gratuit.

D.1.2. îmbunătăţirea

capacităţii de identificare timpurie a traficului de persoane

a). instruirea poliţiştilor de proximitate şi a poliţiştilor din localităţile   rurale   pentru  identificarea   fenomenului  la nivelul comunităţilor

IGPR

MAI-ANITP,

consilii judeţene

şi locale

Decembrie

2007

Număr de localităţi rurale incluse în programul de instruire a poliţiştilor;

Număr de poliţişti instruiţi.

b).   elaborarea   unor   ghiduri   pentru   identificarea   şi semnalarea aspectelor legate de traficul de persoane şi distribuirea acestora la nivelul comunităţilor locale

MAI-ANITP

consilii judeţene şi locale

Decembrie 2007

Existenta ghidului

Număr de comunităţi locale care au primit astfel de ghiduri

c). organizarea de întâlniri şi elaborarea de materiale informative    privind    modalităţile    de    identificare    a victimelor traficului de persoane

MAI-ANITP

consilii judeţene şi locale

Decembrie 2007

Număr de întâlniri

Număr de materiale informative elaborate si distribuite

2. Eficientizarea activităţilor de asistare a victimelor traficului de persoane

Obiective specifice

Activităţi

Responsabili

Parteneri

Termen de realizare

Indicatori de evaluare

D.2.1. Eficientizarea

activităţilor de acordare a asistenţei şi protecţiei

victimelor traficului de persoane

a).  elaborarea  standardelor naţionale  specifice  pentru serviciile specializate de asistenţă a victimelor traficului de fiinţe umane.

MAI-ANITP, ANPDC

MAI, MJ, MMSSF, MEdC, MSP, MAE, ONG

Iunie 2007

Standarde naţionale elaborate.

b).     avizarea    centrelor    de    asistenţă,    de    stat    şi neguvernamentale in baza standardelor aprobate

MAI-ANITP

MSP, ANPDC,

consilii judeţene,

ONG

Decembrie

2007

Număr de centre avizate;

Gradul de utilizare a centrelor de stat;

Valoarea fondurilor alocate pentru asistarea victimelor în centrele de stat.

c). efectuarea unui studiu de oportunitate în ceea ce priveşte   armonizarea   legislaţiei   naţionale   în   privinţa includerii victimelor infracţiunii prevăzute de Legea nr. 678/2001  în   categoria  victimelor  care  beneficiază  de compensaţii financiare şi de asistenţă juridică gratuită potrivit Legii nr,  211/2004, cu antrenarea instituţiilor implicate în studierea, prevenirea şi combaterea traficului de persoane;

MJ MAI-ANITP

MFP MMSSF

Iunie 2007

Finalizarea studiului;

d). Punerea în practică a rezultatului studiului prevăzut la lit.c), în situaţia în care acest studiu ar releva necesitatea efectuării unor schimbări legislative

MJ MAI-ANITP

Decembrie 2007

Realizarea actului normativ.

D.2.2. Infiinţarea şi funcţionalizarea, în

cadru sistemului naţional integrat, a

componentei de protecţie şi referire a victimelor către serviciile specializate de asistenţă, inclusiv prin referirea către sistemul de azil a victimelor care nu sunt cetăţeni români

şi care au nevoie de protecţie internaţională

a). elaborarea şi implementarea programelor naţionale împotriva traficului de persoane, în administrarea ANITP, care   să   asigure   fondurile   necesare   dezvoltării   unor programe sau proiecte pentru prevenirea traficului de persoane şi asigurarea asistenţei victimelor acestuia

MAI-ANITP

MSP, MJ, MP,

MMSSF, MAI,

ANPDC, MedC,

MAE, MFP

Decembrie 2007

Program naţional elaborat şi

implementat;

Număr de proiecte si programe pentru prevenirea traficului de persoane şi asigurarea asistenţei

victimelor acestuia finanţate prin programele naţionale;

Sesiuni de instruire pentru

personalul implicat în elaborarea şi implementarea programelor naţionale împotriva traficului de

persoane.

Rezultatele programelor/proiectelor

implementate.

b). elaborarea şi aprobarea Listei de servicii de asistenţă pentru  victimele  traficului  de   persoane,   cu  stabilirea responsabilităţilor instituţionale specifice şi a resurselor utilizate

MAI-ANITP

MSP, MJ, MMSSF, ANPDC

Iulie 2007

Lista de servicii de asistenţă pentru victimele traficului de persoane elaborată şi aprobată;

Responsabilităţi instituţionale specifice şi resurse utilizate stabilite.

c). elaborarea şi diseminarea unei metodologii privind referirea imediată a victimei traficului către serviciile de asistenţă şi protecţie

MAI-ANITP

MSP, MJ,

MMSSF, MAI,

ANPDC, cousiliile

judeţene

Martie 2007

Metodologia privind referirea imediată a victimelor către serviciile specializate elaborată şi diseminată.

D.2.3. Asigurarea protecţiei şi asistenţei victimelor traficului de

persoane

a). perfecţionarea procedurilor de aplicare a legislaţiei în vigoare în vederea protecţiei victimelor, în special prin instruirea personalului cu atribuţii în domeniul asistenţei şi protecţiei directe a victimelor.

MJ, MAI-ANITP

MMSSF, MSP, MAI

Iulie 2007

Număr de sesiuni de instruire a personalului cu atribuţii în domeniul asistenţei şi protecţiei directe a victimelor cu privire la legislaţia în vigoare;

Număr de participanţi la sesiunile de instruire.

b). publicarea unor broşuri cu drepturile victimelor şi distribuirea lor către lucrătorii IGPR, IGPF, MP şi instanţe

MAI-ANITP,

MJ, MAI (IGPR, IGPF), ONG

Decembrie 2007

Număr de broşuri publicate şi

diseminate

Număr de structuri care au primit broşurile

c).       asigurarea   susţinerii   comunitare   a   victimelor (asigurarea  cazării,  hranei  şi  îmbrăcăminţii,  asistenţei medicale,    asistenţei   psihologice,    consilierii   juridice, accesului la educaţie si instruire profesională, şi facilitarea obţinerii unui loc de muncă)

Consiliile

judeţene şi locale

MAI-ANITP, ASP, ISJ, AJOFM, ONG

permanent

Număr de victime care au primit susţinere comunitară

Numărul şi tipul de servicii de care a beneficiat victima, conform fişei de evidenţă

D.2.4.

Operaţionalizarea, la nivelul ANFTP a

serviciului telefonic

gratuit HELP-LINE

privind traficul de

persoane

a). încadrarea şi pregătirea personalului ANITP care va opera serviciul telefonic Help-Line

MAI-ANITP

ONG

Decembrie 2006

Personal încadrat şi instruit; Număr de sesiuni de pregătire ale personalului.

b).  elaborarea, aprobarea şi implementarea metodologiei

de operare a Help-Line

MAI-ANITP

ONG

Decembrie 2006

Metodologia de operare a Help-Line elaborată, aprobată şi implementată.

c).   popularizarea   serviciului   Help-Line   ca   mijloc   de informare publică privind traficul de persoane, dar şi ca suport pentru victimele aflate în situaţii de urgenţa sau persoanele care doresc să semnaleze situaţii de trafic

MAI-ANITP

MAI-DIRP,

MMSSF, ANPDC,

MSP, MEdC,

MAE, ONG

permanent

Număr de campanii de popularizare Număr de materiale destinate popularizării serviciului Help-Line incluse în campanii (spoturi, broşuri etc.)

d). evaluarea periodică a funcţionării serviciului Help-Line

MAI-ANITP

ONG

trimestrial

Număr de apeluri primite pentru semnalarea unor cazuri de trafic raportat la numărul total de apeluri;

Număr de apeluri primite pentru solicitarea de informaţii legate de serviciile de asistenta si reintegrare raportat la numărul total de apeluri;

Număr de apeluri în care s-a intervenit efectiv.

D.2.5. Intărirea

cooperării cu

reprezentanţele

diplomatice ale

României în ţările de destinaţie în vederea identificării victimelor traficului şi repatrierii în

bune condiţii a acestora

informarea    personalului    misiunilor    diplomatice    ale României cu privire la drepturile victimelor traficului de persoane şi procedurile de repatriere ale cetăţenilor români victime ale traficului de persoane

MAE

MAI-ANITP

semestrial

Număr de materiale informative/informări distribuite.

D.2.6. Combaterea victimizării terţiare

a). informarea şi instruirea mass media şi altor formatori de opinie cu privire la diferite aspecte ale traficului de persoane,  inclusiv statutul  şi drepturile victimelor, în scopul    păstrării    confidenţialităţii    datelor    personale, protejării imaginii victimelor şi corecta informare a opiniei publice

MAI-ANITP

mass media, ONG

permanent

Număr de sesiuni de instruire cu reprezentanţi ai mass media;

Număr de participanţi la sesiunile de instruire;

Număr de informări (comunicate de presă, conferinţe de presă, apariţii publice etc).

b).   desfăşurarea   de   campanii   publice   de   informare-conştientizare   în   scopul   unei   înţelegeri   corecte   a fenomenului şi eliminării atitudinilor de culpabilizare a victimelor traficului din partea unei părţi a publicului

consiliile

judeţene şi

locale

MAI-ANITP

Decembrie 2007

Număr   de   campanii   publice   de informare-         conştientizare desfăşurate;

Număr  de  materiale   informative, spoturi, informări diseminate;

Categorii de persoane vizate de campaniile desfăşurate.

D.2.7. Reintegrarea şi incluziunea socială a victimelor

a). identificarea de posibilităţi de continuare a studiilor/ cursuri   de   pregătire   profesională   de   către   victimele traficului de fiinţe umane.

MEdC,ANOFM

Consilii judeţene şi locale, ONG

permanent

Număr de victime reintegrate şcolar/ profesional.

b). elaborarea unui "contract de confidenţialitate" între părinţi/ reprezentanţi legali ai victimelor minore şi şcolile care le integrează.

MEdC

ONG

Decembrie 2006

Număr de victime minore reintegrate şcolar;

Număr de contracte de confidenţialitate încheiate.

c). cuprinderea ca grup ţintă în Programul Naţional   de Ocupare   a   Forţei   de   Muncă   a  victimelor  traficului, persoanelor îndreptăţite la venitul minim garantat din zonele defavorizate şi persoanele cu risc ridicat de a fi traficate.

ANOFM, ANR

Consilii Judeţene şi locale, ONG

Iunie 2007

Număr de persoane (din grupurile menţionate) care au fost incluse în program;

Număr de victime ale traficului de fiinţe umane care au fost asistate în găsirea unui loc de muncă;

Număr de victime ale traficului de fiinţe umane (re)integrate pe piaţa muncii.

d). includerea victimelor traficului de persoane, cetăţeni străini care au obţinut o formă de protecţie în România, în programe de integrare.

MAI (ONR, APS)

MAI-ANITP ONG, OI

permanent

Număr victime ale traficului de fiinţe umane, cetăţeni străini, care au obţinut 0 formă de protecţie în România, incluşi în programe de integrare.

E. Combaterea traficului de persoane, cercetarea şi urmărirea penală a traficanţilor

1.    Consolidarea mecanismului instituţional de combatere a traficului de persoane

Obiective specifice

Activităţi

Responsabili

Parteneri

Termen de realizare

Indicatori de evaluare

E.1. Consolidarea sistemului instituţional

de combatere a traficului de persoane

creşterea gradului de specializare a personalului MP şi al

instanţelor judecătoreşti în instrumentarea cauzelor de trafic de persoane.

MP, INM

MAI

Decembrie 2007

Număr de seminarii/stagii de pregătire

2.    Reducerea capacităţii de finanţare a infracţiunilor de trafic de persoane

Obiective specifice

Activităţi

Responsabili

Parteneri

Termen de realizare

Indicatori de evaluare

E.2. Reducerea cazurilor de finanţare a infracţiunilor de trafic

constituirea de echipe mixte de investigatori din domenii specializate  în   combaterea  traficului,  în   supravegheri operative   şi  investigaţii   financiare,   sub   coordonarea procurorului de caz.

MP

MAI (IGPF, IGPR), MFP

permanent

Nr. de echipe mixte create.

3. Creşterea gradului de participare a victimelor/ martorilor în procesul de investigare şi urmărire în justiţie a traficului de persoane

Obiective specifice

Activităţi

Responsabili

Parteneri

Termen de realizare

Indicatori de evaluare

E.3. Dezvoltarea

cooperării victimelor/

martorilor în procesul

judiciar

a), elaborarea unor reglementări privind asigurarea unui minim de servicii de asistenţă a victimelor identificate informal care nu cooperează în procesul judiciar

MAI-ANITP,

MMSSF

MS, ONG

Iunie 2007

Modificarea Legii 678/2001.

Număr de victime identificate

informai care nu cooperează în procesul judiciar.

Număr de victime identificate

informai care Ie-a fost oferită

perioada de reflecţie de cel puţin 3 luni.

Număr de victime identificate

informai care pe perioada de reflecţie au beneficiat de asistenţă psihologică gratuită. Număr de victime identificate informai care pe perioada de reflecţie au beneficiat de asistenţă medicală gratuită.

Număr de victime care nu au beneficiat de asistenţă psihologică gratuită şi/sau alte servicii, dar pană la încheierea perioadei de reflecţie au acceptat să coopereze în procesul judiciar.

Număr de victime care au beneficiat de asistenţă psihologică gratuită şi/sau alte servicii şi până la încheierea perioadei de reflecţie au acceptat să coopereze în procesul judiciar.

b).  menţinerea contactului permanent cu victima/martor şi informarea acesteia cu privire la modul de desfăşurare a procesului penal

MAI-ANITP

MJ

permanent

Număr de victime/martori care au

primit informaţii referitoare la

procesul penal

Număr de victime/martori care au participat la desfăşurarea procesului penal

c).   asigurarea  mijloacelor  logistice  pentru  deplasarea victimei către instanţă

MAI (IGPR,

IGPF), MP

MAI-ANITP, ONG

permanent

Număr de victime cărora li s-au asigurat mijloacele logistice pentru deplasarea către instanţă

d). furnizarea de informaţii victimei referitoare la serviciile disponibile în comunitate

MAI-ANITP,

consilii

judeţene şi

locale

ONG

permanent

Număr de victime care au primit informaţii referitoare la serviciile disponibile în comunitate

F. Cooperarea internaţionala

Consolidarea statutului României ca partener de încredere în efortul global de reducere a fenomenului traficului de persoane

Obiective specifice

Activităţi

Responsabili

Parteneri

Termen de realizare

Indicatori de evaluare

F.1. Dezvoltarea

colaborării cu Statele Membre şi structurile specializate ale Uniunii Europene în domeniul prevenirii şi combaterii traficului de persoane şi acordării asistenţei necesare victimelor acestuia

a). informarea reciprocă şi transferul de experienţe, know-

how şi bune-practici în domeniu, la nivel bilateral şi

multilateral

MAI-ANITP

MAI, MMSSF,

ANPDC, MSP,

MEdC, MP, MJ

MAE, ONG

permanent

Număr de protocoale de colaborare încheiate    şi    implementate    cu

instituţiile   similare   din   Statele Membre ale UE;

Număr  de  seminarii,   conferinţe, ateliere    de    lucru,    training-uri,

reuniuni cu  participare

internaţională la care s-a participat;

Număr de recomandări şi măsuri luate în urma acestora;

Rezultatele recomandărilor făcute cu aceste ocazii.

b).  participarea la  programele  şi  activităţile  specifice realizate   de   instituţiile   Uniunii   Europene   în   scopul prevenirii şi combaterii traficului de persoane

MAI-ANITP

MAI, MMSSF,

ANPDC, MSP,

MEdC, MP, MJ

MAE, ONG

permanent

Număr de programe la care s-a participat;

Număr   de   sesiuni   de   instruire pentru personalul care participă ia programele şi activităţile specifice ale Uniunii Europene; Număr  de  activităţi  la  care  s-a participat;

Număr de participări la grupurile de lucru ale Consiliului si Comisiei si  implicaţiile  acestor  participări asupra   politicilor   anti-trafic   din România;

Număr       de       propuneri       şi recomandări     făcute     în     urma participării     la     programele     şi activităţile organizate de instituţiile UE     în     scopul     prevenirii     şi combaterii traficului de persoane; Promovarea interesului României în cadrul programelor şi activităţilor specifice.

c). flexibilizarea procedurilor de contact şi schimb de informaţii operative cu ofiţerii de legătură străini sau structurile    corespondente   din   străinătate,    Europol, ofiţerii de legătură români şi străini aflaţi în misiune în România, prin reţeaua de puncte de contact

MAI (IGPR)

MAI, MP, MAE

permanent

Număr de protocoale/ acorduri încheiate şi implementate;

Număr de rapoarte conţinând

informaţii operative transmise/ primite;

Număr de întâlniri, schimburi de

d).   efectuarea de anchete comune, pe cazuri concrete, prin  contacte  directe,  cu  autorităţile  competente  din statele de destinaţie

MAI (IGPR, IGPF), MP

MAI, MJ, MAE

permanent

Număr     de     anchete     comune efectuate;

Număr      de      cazuri      concrete soluţionate;

Recomandări/ propuneri/ concluzii desprinse în urma anchetelor efectuate.

e).      raportarea   periodică   a  progreselor  realizate  de România în îndeplinirea prevederilor Planului UE privind cele mai bune practici, standarde şi proceduri privind combaterea şi prevenirea traficului de fiinţe umane

MAI-ANITP

MAI, MMSSF,

ANPDC, MSP,

MEdC, MP, MJ, MAE, ONG

semestrial

Raportări relevante, coerente elaborate în termen;

Număr de obiective atinse in raport cu obiectivele propuse.

F.2. Intărirea dialogului cu ţările non-

UE şi participarea la

activităţile şi forumurile

regionale şi

internaţionale

a), dezvoltarea dialogului bilateral şi multilateral cu ţările aflate  pe traseele  de traficare  (surse,  de tranzit,  de destinaţie), în special cu cele din Balcani şi Europa Centrală

MAI-ANITP

MAI, MMSSF,

ANPDC, MSP,

MEdC, MP, MJ

MAE, ONG

Decembrie 2007

Număr de acorduri bi- şi

multilaterale încheiate şi

implementate;

Număr de întâlniri bi- şi

multilaterale la care s-a participat.

b).    informarea reciprocă şi transferul de experienţe, know-how şi bune-practici în domeniu, la nivel bilateral şi multilateral

MAI-ANITP

MAI, MMSSF,

ANPDC, MSP,

MEdC, MP, MJ

MAE, ONG

permanent

Număr de seminarii, conferinţe, ateliere de lucru, reuniuni la care s-a participat;

Număr de rapoarte;

Număr de recomandări care s-au făcut;

Rezultatele recomandărilor care s-au făcut.

c).  participarea la programele  şi  activităţile forurilor internaţionale (Organizaţia Naţiunilor Unite, Organizaţia pentru  Securitate  şi  Cooperare  în   Europa,   Consiliul Europei,   Organizaţia   Internaţională   pentru   Migraţie, Organizaţia   Internaţională   a   Muncii,    Iniţiativa   de Cooperare Sud-Est Europeană - SECI etc.)

MAI-ANITP

MAI, MMSSF,

ANPDC, MSP,

MEdC, MP, MJ

MAE, ONG

permanent

Numărul de programe/activităţi la care s-a participat;

Sesiuni de instruire pentru personalul care participă la activităţile forurilor internaţionale;

Numărul de recomandări şi măsuri luate în urma participării la aceste programe/activităţi; Rezultatele măsurilor luate.

d). Stabilirea Procedurilor Operaţionale Standard (POS) de investigare a infracţiunii de trafic şi cele relaţionale

acesteia.

MAI (IGPR)

MAE, MJ, MP

Decembrie 2006

Existenţa POS.

LISTĂ DE ABREVIERI

AJOFM

Agenţia Judeţeană de Ocupare a Forţei de Muncă

ANES

Agenţia Naţională pentru Egalitate de Şanse între Femei şi Bărbaţi

ANITP

Agenţia Naţională împotriva Traficului de Persoane

ANPDC

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului

ANOFM

Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă

ANR

Agenţia Naţională pentru Romi

APS

Autoritatea pentru străini

ASP

autorităţile de sănătate publică

CCD

Casa Corpului Didactic

CSM

Consiliul Suprem al Magistraturii

DGASPC

Direcţia generală de asistenţă socială şi protecţia copilului

DGCCO

Direcţia Generală de Combatere a Criminalităţii Organizate şi Antidrog

DIICOT

Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism

DIRP

Direcţia Informare şi Relaţii Publice

GIL

Grupul interministerial de lucru pentru coordonarea şi evaluarea activităţii de prevenire şi combatere a traficului de persoane

GTL

Grup Tematic de Lucru

HG

Hotărâre a Guvernului

ICMPD

Centrul Internaţional pentru Dezvoltarea Politicilor de Migraţie

ICPC

Institutul de Cercetare şi Prevenire a Criminalităţii

IGPF

Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră

IGPR

Inspectoratul General al Poliţiei Române

IMAS

Institutul de Marketing şi Sondaje

INM

Institutul Naţional al Magistraturii

IPJ

Inspectorat de poliţie judeţean

ISJ

Inspectorat şcolar judeţean

ITM

Inspectoratul teritorial de muncă

MAE

Ministerul Afacerilor Externe

MAI

Ministerul Administraţiei şi Internelor

MAp

Ministerul Apărării

MEdC

Ministerul Educaţiei şi Cercetării

MFP

Ministerul Finanţelor Publice

MJ

Ministerul Justiţiei

MMSSF

Ministerul Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei

MP

Ministerul Public

MSP

Ministerul Sănătăţii Publice

OI

organizaţii internaţionale

ONG

organizaţie neguvernamentală

ONR

Oficiul Naţional pentru Refugiaţi

UE

Uniunea Europeană


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1720/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1720 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 1720/2006
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu