HOTARARE Nr
HOTARARE Nr.
1720 din 6 decembrie 2006
privind aprobarea Planului
national de actiune 2006-2007 in vederea implementarii Strategiei nationale
impotriva traficului de persoane pentru perioada 2006-2010
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 1009 din 19 decembrie 2006
In temeiul art. 108 din Constituţia
României, republicată,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aproba Planul naţional de acţiune
2006-2007 în vederea implementării Strategiei naţionale împotriva traficului de
persoane pentru perioada 2006- 2010, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr.
1.654/2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 967 din 4 decembrie 2006, denumit în continuare Planul naţional de acţiune 2006-2007, prevăzut
în anexa*) care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - Agenţia Naţională
împotriva Traficului de Persoane, ministerele şi celelalte organe de
specialitate ale administraţiei
publice centrale, instituţia prefectului, precum şi autorităţile administraţiei
publice locale au obligaţia de a duce la îndeplinire obiectivele specifice
domeniului lor de activitate, prevăzute în Planul naţional de acţiune
2006-2007.
Art. 3. - Fondurile necesare îndeplinirii obiectivelor
prevăzute în Planul naţional de acţiune 2006-2007 se asigură de către fiecare
instituţie cu atribuţii în domeniu, în raport cu termenele de realizare,
priorităţile şi resursele disponibile în bugetele proprii.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Ministrul administraţiei şi internelor,
Paul Victor Dobre,
secretar de stat
Ministrul muncii, solidarităţii
sociale şi familiei,
Gheorghe Barbu
Ministrul sănătăţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolăescu
p. Ministrul educaţiei şi cercetării,
Matei Dumitru,
secretar de stat
Ministrul afacerilor externe,
Mihai Răzvan Ungureanu
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
*) Anexa este reprodusă în facsimil.
ANEXA
PLANUL NAŢIONAL DE ACŢIUNE 2006-2007
în vederea implementării Strategiei naţionale
împotriva traficului de persoane pentru perioada 2006-2010
A. SISTEMUL NAŢIONAL INTEGRAT DE MONITORIZARE ŞI EVALUARE A FENOMENULUI
TRAFICULUI DE PERSOANE
Imbunătăţirea gradului de cunoaştere a dimensiunilor,
caracteristicilor şi tendinţelor traficului de persoane ce afectează România
Obiective specifice
|
Activităţi
|
Responsabili
|
Parteneri
|
Termen de realizare
|
Indicatori de evaluare
|
A.1. Crearea şi
dezvoltarea unui sistem naţional centralizat de evidenţă a datelor
privind traficul de persoane care sa includă date
statistice referitoare atât la combaterea
fenomenului, cât şi la prevenirea acestuia şi
asistenţa acordată victimelor în vederea reintegrării sociale
|
a). realizarea bazei centralizate de date privind traficul de
persoane, care să includă şi organizaţiile
neguvernamentale active şi proiectele/ măsurile antitrafic
|
MAI-ANITP
|
MAI, MJ, MP,
ANPDC, MMSSF,
MSP, MEdC,
MAE
|
Decembrie 2007
|
Dotare cu tehnică si cu resurse umane in proporţie de 100% pentru gestionarea bazei de date;
Dezvoltarea, pretestarea si validarea unui software specializat
pentru baza de date;
Dezvoltarea, pretestarea si validarea unei
reţelei de colectare şi distribuţie a datelor;
Număr ONG -uri introduse în lista actualizată a ONG-urilor în domeniul
antitrafic;
Număr structuri guvernamentale introduse în lista actualizată a
structurilor guvernamentale în domeniul antitrafic;
Număr organizaţii internaţionale introduse în lista actualizată a organizaţiilor internaţionale îndomeniul antitrafic;
Număr proiecte/masuri introduse în lista actualizată a proiectelor/măsurilor,
interne şi regionale,
desfăşurate în domeniul antitrafic.
|
b). dezvoltarea de indicatori comuni pentru colectarea datelor
|
MAI-ANITP
|
MAI, MJ, MP,
ANPDC, MMSSF,
MSP, MEdC,
MAE
|
Decembrie 2006
|
Număr indicatori dezvoltaţi; Existenţa instrumentelor de lucru de
înregistrare a datelor (fişe, standarde de protecţie a datelor).
|
c). adoptarea si implementarea unei metodologii unitare de colectare şi de actualizare a datelor şi informaţiilor, luarea
în evidenţă şi monitorizarea victimelor traficului intern sau aflate în
dificultate pe teritoriul altor ţări
|
MAI-ANITP
|
MAI, MJ, MP,
ANPDC, MMSSF,
MSP, MEdC,
MAE
|
Iunie 2007
|
Metodologia comună aprobată; Existenţa regulilor de acces la
date.
|
|
d). încheierea de protocoale de colaborare cu privire la schimbul
de date cu toate instituţiile şi organizaţiile relevante,
guvernamentale şi neguvernamentale, naţionale şi internaţionale şi cu
reţelele hoteliere, firmele de transport internaţional, taxi, construcţii,
impresariat, recrutare a forţei de muncă etc. pentru informarea,
identificarea şi semnalarea aspectelor referitoare la traficul de
persoane
|
MAI-ANITP
|
MAI, ANPDC MMSSF, MSP, MEdC, MAE
|
Iunie 2007
|
Număr de protocoale încheiate privind schimbul de
informaţii şi date.
|
e). stabilirea canalelor de comunicare şi a punctelor de contact
pentru schimbul de date între instituţiile cu atribuţii pe linia investigării
şi urmăririi în justiţie a cazurilor de trafic de persoane
|
MAI (IGPR-DGCCO)
|
IGPF, MP
|
Decembrie 2006
|
Existenţa unor canale de comunicare şi puncte de contact.
|
f). conectarea bazei centrale de date cu instituţiile
implicate în prevenirea şi combaterea traficului de persoane şi
acordarea asistenţei necesare victimelor traficului de persoane
|
MAI-ANITP
|
MAI (IGPR, IGPF), MAE, MP,
MJ, MSP, MMSSF, ANPDC
|
Martie 2007
|
Număr de instituţii interconectate IT.
|
g). diseminarea informaţiilor către instituţiile cu
competenţe în domeniu în ţară şi străinătate
|
MAI-ANITP
|
MAI-IGPR ANPDC
|
permanent
|
Realizarea paginii web ANITP; Număr de materiale diseminate.
|
A.2. Cercetarea şi
evaluarea periodică a caracteristicilor, dimensiunilor şi
evoluţiei fenomenului traficului de persoane
|
a), realizarea unor evaluări periodice pentru identificarea
tendinţelor de evoluţie a fenomenului
|
MAI-ANITP
|
MAI (IGPR, IGPF), MAE, MP,
MJ, MSP,
MMSSF, ANPDC,
alte instituţii
implicate
|
semestrial
|
Rapoarte de evaluare coerente, relevante.
|
b). informarea periodică a publicului asupra evoluţiei
fenomenului în urma cercetării şi evaluării periodice a acestuia
|
MAI-ANITP
|
MAI (IGPR, IGPF), MAE, MP,
MJ, MSP,
MMSSF, ANPDC,
alte instituţii
implicate
|
semestrial
|
Număr de informări şi întâlniri publice
(conferinţe de presă, articole publicate etc.)
|
B. COORDONAREA INTERINSTITUŢIONALĂ
Eficientizarea răspunsului instituţional în domeniul
luptei împotriva traficului de persoane
Obiective specifice
|
Activităţi
|
Responsabili
|
Parteneri
|
Termen de realizare
|
Indicatori de evaluare
|
B.1. Imbunătăţirea
coordonării
sistemului naţional anti-trafic
|
a). organizarea de întâlniri periodice ale GIL pentru
analizarea şi evaluarea activităţilor desfăşurate de instituţiile
cu responsabilităţi în prevenirea şi combaterea traficului de persoane şi
asistenţa acordată victimelor traficului de persoane
|
GIL
|
ONG şi OI cu
statut de
observator în
cadrul GIL
|
trimestrial
|
Număr de materiale de analiză
realizate;
Număr şedinţe GIL;
Număr recomandări emise GIL;
Număr planuri de măsuri pe
tematici;
Număr de cazuri soluţionate.
|
|
b). armonizarea obiectivelor Strategiei Naţionale
împotriva traficului de persoane cu cele din cadrul altor strategii şi
planuri de acţiune şi care au relevanţă pentru prevenirea şi combaterea
traficului de persoane şi asistenţa acordată victimelor acestuia
(protecţia copilului, combaterea discriminării, egalitatea
oportunităţii de şanse, combaterea criminalităţii organizate etc.)
|
GIL
|
ONG şi OI cu
statut de
observator în
cadrul GIL
|
permanent
|
Măsuri de acţiune comune pe termen scurt propuse.
|
B.2. Consolidarea
rolului Agenţiei
Naţionale împotriva
Traficului de Persoane de coordonator
naţional
al activităţilor împotriva traficului de
persoane
|
a). dezvoltarea capacităţii operaţionale, a resurselor
umane şi financiare ale ANITP
|
ANITP
|
MAI, MMSSF,
MEdC, MSP,
MAE, MFP
|
permanent
|
Număr de dotări corespunzătoare la nivelul Agenţiei şi structurilor
teritoriale;
Valoarea bugetului propriu aprobat al
Agenţiei;
Număr de sesiuni de instruire
pentru personalul Agenţiei.
|
b). implementarea de parteneriate între ANITP şi
parteneri instituţionali şi organizaţionali, din ţară şi străinătate
|
MAI-ANITP
|
MAI, MP, MJ,
MMSSF, MEdC,
MSP, MAE,
ONG, OI
|
permanent
|
Număr de protocoale încheiate;
Număr de proiecte comune
dezvoltate;
Număr de activităţi comune
desfăşurate.
|
c). centralizarea periodică de către ANITP a datelor statistice
referitoare la traficul de persoane, în condiţiile legii, primite de la
instituţiile şi organizaţiile implicate.
|
MAI-ANITP
|
MAI, MP, MJ,
MMSSF, MEdC,
MSP, MAE,
ANPDC
|
semestrial
|
rapoarte periodice întocmite de către ANITP
|
B.3. Imbunătăţirea
coordonării în domeniul traficului de
copii
|
a). extinderea numărului de membri activi ai GTL pentru
prevenirea şi combaterea traficului de copii
|
ANPDC
|
ANITP, ONG şi
OI cu statut de
observator în
cadrul GIL
|
Martie 2007
|
Număr membri GTL pentru combaterea
traficului de copii;
Număr şedinţe GTL;
Număr recomandări emise GTL;
Număr planuri de măsuri pe tematici.
|
b). specializarea membrilor activi ai GTL pentru
prevenirea şi combaterea traficului de copii
|
ANPDC
|
ONG, OI
|
Martie 2007
|
Număr de cursuri de specializare Număr de participanţi la
cursurile de specializare.
|
c). înfiinţarea în cadrul ANPDC a unui compartiment specializat
pentru protecţia copilului împotriva abuzului, neglijării, exploatării
şi traficului care să includă Secretariatul GTL pentru
prevenirea şi combaterea traficului de copii
|
ANPDC
|
MMSSF
|
Iunie 2007
|
Infiinţarea compartimentului de specialitate la ANPDC; Număr
şedinţelor lunare realizate ale GTL.
|
B.4. Imbunătăţirea
coordonării în domeniul
asistenţei victimelor
|
formarea urnii Grup Tematic de Lucru (GTL) pentru coordonarea naţională a activităţilor de protecţie şi
asistenţă a victimelor traficului de persoane.
|
MAI-ANITP
|
MMSSF, MEdC, MSP, ANPDC,
ANOFM, ANPF, ANES
|
Martie 2007
|
Formarea GTL pentru coordonarea naţională a activităţilor de
protecţie şi asistenţă a victimelor traficului de persoane;
Număr de membri activi GTL; Număr de şedinţe organizate; Număr
recomandări emise GTL; Număr planuri de măsuri pe tematici.
|
B.5. Creşterea capacităţii
instituţionale
|
a), transformarea echipelor interinstituţionale existente la
nivel judeţean în echipe interinstituţionale antitrafic regionale, prin
adăugarea reprezentanţilor locali ai tuturor instituţiilor ai atribuţii în
domeniu şi ai ONG-urilor locale.
|
MAI-ANITP
|
Servicii de Probaţiune,
Instituţia Prefectului,
consilii judeţene, ONG
|
Iunie 2007
|
Formarea echipelor antitrafic la nivel
judeţean;
Număr de instituţii noi implicate;
Număr de protocoale încheiate la nivel de judeţ;
Număr de întâlniri la nivel judeţean
realizate.
|
b). desemnarea unui coordonator
pentru echipele interinstituţionale antitrafic regionale.
|
MAI-ANITP
|
Instituţia
Prefectului,
consilii judeţene/
de sector,
echipele
antitrafic, GTL
asistenţă
|
Decembrie 2007
|
Acte normative;
Fişa postului coordonatorului judeţean pe tema antitrafic;
Număr de măsuri locale dispuse;
Număr de cazuri rezolvate local.
|
c). desemnarea unui raportor judeţean pe tema antitrafic de către
Instituţia Prefectului, care să verifice respectarea/ aplicarea legii privind
asistenţa şi protecţia pentru toate cazurile de victimă a traficului de
persoane.
|
Instituţia Prefectului
|
consilii judeţene,
echipele
antitrafic, ANITP,
GTL
|
Martie 2007
|
Acte normative;
Fişa postului raportorului judeţean pe
tema antitrafic;
Număr de cazuri verificate local;
Număr de măsuri locale dispuse.
|
d). organizarea cursurilor de formare pentru echipele
interinstituţionale antitrafic şi pentru raportorii antitrafic de judeţ.
|
consilii judeţene
|
ANITP, consilii judeţene, Instituţia
Prefectului, GIL,
ONG
|
Iulie 2007
|
Număr de sesiuni de pregătire;
Număr de membrii ai echipelor interinstituţionale judeţene instruiţi;
Număr de raportori judeţeni instruiţi.
|
e).realizarea unui model de raport anual privind activităţile de
asistenţă desfăşurate la nivel judeţean.
|
MAI-ANITP
|
consilii judeţene
|
anual
|
Număr de rapoarte anuale judeţene primite de ANITP
din partea echipelor antitrafic.
|
|
f). creşterea nivelului de cunoaştere şi a abilităţilor
necesare angajaţilor instituţiilor statului asupra
tuturor aspectelor traficului de persoane.
|
MAI-ANITP,
MEdC, MAI,
INM, MAE,
MMSSF, MSP
|
ONG, OI, Echipe antitrafic
|
permanent
|
Ghid de bune practici pentru
profesioniştii din sistem;
Teme cu conţinut referitor la traficul de persoane pentru pregătirea continuă a personalului cu atribuţii
în domeniul traficului;
Introducerea în curricula de
învăţământ a şcolilor de ofiţeri şi agenţi de poliţie a unor capitole
distincte referitoare la traficul de persoane;
Introducerea în sistemul de
învăţământ continuu a personalului din
ministerele direct implicate, a temelor cu
conţinut referitor la traficul de persoane;
Număr de poliţişti (absolvenţi) care au beneficiat în instruirea primară de informaţii despre traficul persoane;
Număr de poliţişti care au beneficiat de
instruiri în domeniul luptei antitrafic;
Număr de testări profesionale
privind cunoştinţele necesare
definirii traficului şi tratamentului
victimelor;
Număr de personal (procurori, judecători, medici, cadre didactice,
personal diplomatic etc.) specializat pe trafic de persoane.
Număr de seminarii/stagii de pregătire pentru judecătorii şi procurorii specializaţi în acest
domeniu
|
B.6. Monitorizarea şi evaluarea implementării
SNITP şi PNA
|
a). elaborarea rapoartelor semestriale de
monitorizare şi a rapoartelor de evaluare anuale.
|
MAI-ANITP
|
MAI, MJ, MP,
MMSSF, MEdC,
MSP, MAE, alte instituţii
|
semestrial şi anual
|
Rapoarte semestriale de monitorizare;
Rapoarte anuale de evaluare;
Diseminarea rapoartelor către parteneri.
|
b). evaluarea Planului Naţional de Acţiune 2006-2007
|
MAI-ANITP
|
MAI, MJ, MP,
MMSSF, MEdC,
MSP, MAE, alte
instituţii
|
Decembrie 2007
|
Raport de evaluare.
|
C. Prevenirea traficului de persoane
Reducerea amplitudinii
traficului de persoane prin întărirea capacităţii de autoprotecţie a
cetăţenilor şi societăţii la ameninţările acestui fenomen
Obiective specifice
|
Activităţi
|
Responsabili
|
Parteneri
|
Termen de realizare
|
Indicatori de evaluare
|
C.1. Informarea şi sensibilizarea
populaţiei
în vederea conştientizării riscurilor asociate traficului de persoane şi
întărirea
capacităţii de
autoprotecţie la
ameninţările acestui
fenomen
|
a). dezvoltarea de campanii de informare şi sensibilizare a
populaţiei privind traficul de persoane la nivel regional, în special în
regiunea de sud a României (inclusiv realizarea şi difuzarea de spoturi
publicitare şi filme documentare, editarea de materiale informative de tip
broşuri, CD-uri, DVD-uri)
|
consilii judeţene
|
MAI(ANITP,
DIRP), IPJ,
MMSF,ISJ,ASP,
OI,
ONG
|
anual
|
Număr de campanii;
Număr de persoane cuprinse în campanii.
|
b). organizarea de sesiuni de instruire a specialiştilor care
intră în contact cu victime şi/sau potenţiale victime ale traficului
(poliţişti comunitari, avocaţi, medici, psihologi, profesori, asistenţi
sociali etc,)
|
MAI-ANITP,
MAI, MJ, MP,
MSP, MEdC,
MMSSF,
ANPDC, consilii
judeţene şi
locale
|
ONG
|
anual
|
Număr de sesiuni de instruire;
Număr de participanţi;
|
c). campanii de sensibilizare a populaţiei cu privire la
riscurile la care se expiu clienţii şi cu drepturile victimelor traficului de
persoane, în vederea implementării sistemului naţional de identificare a
victimelor
|
consilii
judeţene şi
locale
|
MAI (ANITP,
DIRP), ASP, IPJ,
OI, ONG
|
anual
|
Număr de campanii;
Număr de persoane cuprinse în campanii.
|
d). dezvoltarea de activităţi la nivelul comunităţilor locale
pentru înţelegerea fenomenului şi eliminarea atitudinilor de subestimare a
fenomenului
|
consilii judeţene
|
MAI-ANITP
(centre teritoriale) IPJ, MMSF, ISJ, ASP, OI, ONG
|
permanent
|
Număr de activităţi desfăşurate la nivel local.
|
e). introducerea în programa şcolară a aspectelor privind
traficul de persoane
|
MEdC
|
MAI-ANITP
|
permanent
|
Numărul de ore prevăzute în programa şcolară referitoare la
traficul de persoane; Numărul de elevi instruiţi.
|
C.2. Reducerea vulnerabilităţii
grupurilor de risc (în primul rând copii neînsoţiţi,
nesupravegheaţi sau instituţionalizaţi, dar şi femei, cetăţeni de
etnie roma, persoane cu handicap, bătrâni, solicitanţi de azil si persoane
care au primit o forma de protecţie în
|
a). Implementarea de programe, proiecte şi campanii de reducere a
vulnerabilităţii grupurilor de risc, în plan intern şi în rândul
comunităţilor româneşti din străinătate.
|
MMSSF, MAI,
MEdC, MSP,
MAE
|
OI, ONG
|
anual
|
Număr de campanii/ proiecte pe grupuri de
risc;
Număr de persoane cuprinse în campanii/
proiecte pe grupuri de risc.
|
b). elaborarea unei campanii antitrafic destinată grupurilor
dezavantajate, inclusiv comunităţilor de romi
|
ANR, consilii
judeţene şi
locale
|
ONG
|
Decembrie 2007
|
Număr de comunităţi incluse în campanie;
Număr de persoane cuprinse în campanii.
|
c). elaborarea de programe de sensibilizare şi prevenire la
nivelul firmelor din sectoare economice de risc
(impresariat artistic, agenţii matrimoniale, de recrutare a forţei de muncă,
de transport, turism etc).
|
MAI-ANITP,
consilii judeţene
|
ONG
|
Decembrie
2007
|
Număr de firme participante.
|
România
|
d). crearea unui mediu sigur (economic, social şi
educaţional) care să reducă vulnerabilitatea grupurilor aflate în situaţii
de risc, inclusiv prin sprijinirea iniţiativelor vizând oportunităţi
de dezvoltare locală şi de înlăturare a şomajului, sărăciei, insecurităţii,
marginalizării şi inegalităţii de şanse/discriminării între sexe, cu 0
atenţie specială pentru implicarea fondurilor structurale ale UE
|
MMSSF,
ANOFM, ANR,
MEdC
|
ISJ, AJOFM,
CCD, ANES,
CNCD
|
Decembrie 2007
|
Număr de copii/ tineri/ părinţi care au primit informaţiile prin
şcoli/ burse de locuri de muncă;
Număr de proiecte pentru finanţare comunitară aprobate.
|
e). promovarea de campanii adaptate specificului de
vulnerabilitate a grupurilor de risc, în special a copiilor
|
consiliile judeţene
|
ANPDC, MAI-ANITP, MEdC, consilii judeţene şi locale
|
anual
|
Număr de campanii realizate; Număr de persoane, scoli, cuprinse
în campanii;
Număr de materiale informative elaborate si distribuite.
|
f). promovarea de campanii pentru combaterea
discriminării femeilor, care reprezintă principala categorie de persoane traficate
|
MAI-ANITP, ANR
|
ANES, CNCD,
consilii judeţene
şi locale
|
Decembrie 2007
|
Număr de campanii realizate; Număr de materiale informative
elaborate si distribuite; Număr de persoane, şcoli, cuprinse în campanii.
|
g). elaborarea unor materiale de
atenţionare asupra riscurilor asociate traficului de persoane şi
distribuirea acestora la punctele de trecere a frontierei
|
IGPF
|
MAI-ANITP
|
anual
|
Număr de materiale elaborate şi distribuite (exemplu: broşuri, pliante);
Număr de puncte de frontieră care au
primit materiale.
|
C.3. Eficientizarea activităţilor de prevenire a traficului de
persoane
|
a). încheierea şi implementarea unui protocol de
colaborare între ANITP şi ANPDC vizând
considerarea cu prioritate a aspectelor de trafic de persoane având ca victime copiii, coordonarea eforturilor în
direcţia prevenirii acestui tip de trafic şi asigurarea asistenţei necesare
victimelor în conformitate cu drepturile prevăzute în legislaţia
naţională şi convenţiile internaţionale
|
MAI-ANITP, ANPDC
|
|
Decembrie 2006
|
Protocol de colaborare încheiat;
Număr de activităţi desfăşurate în colaborare de către cele două
instituţii, pe baza protocolului încheiat
|
b). monitorizarea şi adaptarea permanentă a legislaţiei
naţionale specifice în sensul îmbunătăţirii asistenţei acordate
copiilor implicaţi în traficul de persoane
|
MAI-ANITP
|
ANPDC
|
permanent
|
Conţinutul rapoartelor anuale de activitate ANITP şi ANPDC.
|
C.4. Reducerea
oportunităţilor de trafic
de persoane prin
îmbunătăţirea
controlului
administrativ
|
a). constituirea unor echipe operaţionale la nivel judeţean
pentru monitorizarea activităţilor economice informale (locuri de muncă
tară forme legale) din construcţii, agricultură, comerţ, industria
alcoolului, exploatarea lemnului etc.
|
MMSSF
|
FTM
|
Martie 2007
|
Constituirea echipei operaţionale;
Număr de intervenţii ale echipei operaţionale;
Procent de unităţi economice
controlate anual la nivelul judeţului;
Număr de cazuri pe persoane
traficate depistate;
Număr de cazuri soluţionate.
|
b). controale ale modului în care sunt respectate obiectul
activităţii şi codul de conduită de către agenţii
matrimoniale, agenţii de angajare a forţei de muncă, agenţii turistice,
firme de construcţii, firme de transport
etc.
|
MMSSF,
Inspecţia
Muncii
|
MAI
|
permanent
|
Existenţa sistemelor de licenţă pentru agenţii matrimoniale,
turistice, firme de construcţii, transport etc
Existenţa codurilor de conduită pentru agenţii de angajare a
forţei de muncă, turism, construcţii etc.
|
C.5- Elaborarea
şi
implementarea unor
standarde naţionale
privind programele şi proiectele de
prevenire a traficului de persoane
|
a). elaborarea şi aprobarea criteriilor de evaluare şi
acreditare a proiectelor de prevenire
|
MAI-ANITP
|
MAI (IGPR),
MAE, MP, MJ,
MSP, MEdC,
MMSSF, ANPDC,
alte instituţii
implicate
|
Martie 2007
|
Criterii de evaluare şi acreditare elaborate şi aprobate.
|
b). monitorizarea şi evaluarea implementării proiectelor de
prevenire
|
MAI-ANITP
|
MAI (IGPR, IGPF), MAE, MP, MJ, MSP, MEdC, MMSSF, ANPDC,
alte instituţii implicate
|
permanent
|
Număr de proiecte de prevenire a traficului de persoane
monitorizate şi evaluate.
|
C.6. Reducerea cererii pentru exploatarea
sexuală a femeilor
|
a). instruirea personalului militar şi civil participant la
misiunile de menţinere a păcii sau alte activităţi
internaţionale desfăşurate în afara teritoriului naţional precum si a
personalului militar sau civil străin de pe teritoriul României cu privire la
identificarea, protecţia şi asistenţa victimelor traficului
de persoane
|
MAp MAE
|
MAI-ANITP
|
Decembrie 2007
|
Număr de seminarii;
Număr de participanţi la seminarii.
|
b). realizarea şi distribuirea de materiale informative privind
traficul de persoane în rândul personalului militar şi civil participant la
misiunile de menţinere a păcii sau alte activităţi internaţionale desfăşurate
în afara teritoriului naţional precum si a personalului militar sau civil
străin de pe teritoriul României
|
MAp MAE
|
MAI-ANITP
|
Decembrie 2007
|
Număr de materiale informative elaborate
si distribuite
|
C.7. Reducerea cererii
pentru exploatarea prin
muncă
|
a). informarea muncitorilor români asupra riscurilor muncii la
negru, inclusiv aspectele legale specifice ţărilor de destinaţie
|
MMSSF
|
MAI-ANITP
|
permanent
|
Număr de campanii de informare; Număr de materiale informative
elaborate şi distribuite; Număr de sesiuni de instruire pentru conştientizarea
riscurilor muncii la negru a personalului care intră în contact direct cu
muncitorii; Număr de angajaţi instruiţi.
|
b). consultări periodice cu factorii de decizie din ţările de
origine şi destinaţie
|
MMSSF
|
MAE
|
anual
|
Număr de întâlniri, seminarii internaţionale sau alte tipuri de
consultări.
|
c). întărirea schimbului de bune practici cu statele aflate pe
traseele de traficare a forţei de muncă
|
MMSSF
|
MAI-ANITP, MAE
|
Iulie 2007
|
Număr de reuniuni, seminarii cu participanţi din statele aflate
pe traseele de traficare a forţei de muncă
Număr de protocoale de colaborare încheiate cu instituţiile
similare din statele aflate pe traseele de traficare a forţei de munca
|
d). eficientizarea controlului administrativ privind
respectarea condiţiilor legale de încadrare în muncă, în special prin
realizarea unor acţiuni de control privind evidenţa angajaţilor cetăţeni
străini (carte de munca), salarizare (salariu minim pe economie), sănătate
(asigurări de sănătate), securitate socială (şomaj)
|
MMSSF
|
MAI-ANITP,
consilii
judeţene/locale
ITM
|
permanent
|
Numărul de controale administrative desfăşurate şi recomandări
formulate
|
D. Protecţia, asistenţa şi reintegrarea socială a
victimelor
1. Implementarea în anul 2007 a unui sistem naţional
integrat de identificare şi referire către servicii eficiente de asistenţă în
vederea reintegrării sociale a victimelor traficului de persoane
Obiective specifice
|
Activităţi
|
Responsabili
|
Parteneri
|
Termen de realizare
|
Indicatori de evaluare
|
D.1.1. Crearea unui
sistem naţional integrat de identificare şi referire a victimelor traficului de persoane
|
a). elaborarea unor norme de identificare şi referire a victimelor
|
MAI-ANITP
|
MAI, MP, MJ
MMSSF,
ANPDC, MEdC,
MSP, MAE, ONG, OI
|
Martie 2007
|
Aprobarea normelor prin ordin comun al miniştrilor de resort;
Număr de victime identificate intern, formal şi informai, cetăţeni români şi
străini, pe forme de trafic de persoane.
|
b). crearea unei linii bugetare pentru transportul gratuit
interjudeţean al victimelor traficului, referite pentru asistenţă
într-un alt judeţ decât cel de rezidenţă.
|
MMSSF
|
consilii judeţene, ONG
|
Martie 2007
|
Aprobarea prin hotărâre a consiliilor
judeţene;
Număr de victime ale traficului referite pentru asistenţă în alte
judeţe decât judeţul de rezidenţă; Număr de victime referite pentru asistenţă
în alte judeţe care au beneficiat de transport gratuit.
|
D.1.2. îmbunătăţirea
capacităţii de identificare timpurie a
traficului de persoane
|
a). instruirea poliţiştilor de proximitate şi a poliţiştilor din
localităţile rurale pentru identificarea fenomenului la nivelul
comunităţilor
|
IGPR
|
MAI-ANITP,
consilii judeţene
şi locale
|
Decembrie
2007
|
Număr de localităţi rurale incluse în programul de instruire a
poliţiştilor;
Număr de poliţişti instruiţi.
|
b). elaborarea unor ghiduri pentru identificarea şi
semnalarea aspectelor legate de traficul de persoane şi distribuirea acestora
la nivelul comunităţilor locale
|
MAI-ANITP
|
consilii judeţene şi locale
|
Decembrie 2007
|
Existenta ghidului
Număr de comunităţi locale care au primit
astfel de ghiduri
|
c). organizarea de întâlniri şi elaborarea de materiale
informative privind modalităţile de identificare a victimelor
traficului de persoane
|
MAI-ANITP
|
consilii judeţene şi locale
|
Decembrie 2007
|
Număr de întâlniri
Număr de materiale informative elaborate
si distribuite
|
2. Eficientizarea activităţilor de asistare a victimelor traficului de persoane
Obiective specifice
|
Activităţi
|
Responsabili
|
Parteneri
|
Termen de realizare
|
Indicatori de evaluare
|
D.2.1. Eficientizarea
activităţilor de acordare a asistenţei şi protecţiei
victimelor traficului de persoane
|
a). elaborarea standardelor naţionale
specifice pentru serviciile specializate de asistenţă a victimelor
traficului de fiinţe umane.
|
MAI-ANITP, ANPDC
|
MAI, MJ, MMSSF, MEdC, MSP, MAE, ONG
|
Iunie 2007
|
Standarde naţionale elaborate.
|
b). avizarea centrelor de asistenţă,
de stat şi neguvernamentale in baza standardelor aprobate
|
MAI-ANITP
|
MSP, ANPDC,
consilii judeţene,
ONG
|
Decembrie
2007
|
Număr de centre avizate;
Gradul de utilizare a centrelor de stat;
Valoarea fondurilor alocate pentru asistarea victimelor în
centrele de stat.
|
|
c). efectuarea unui studiu de oportunitate în ceea ce priveşte
armonizarea legislaţiei naţionale în privinţa includerii victimelor
infracţiunii prevăzute de Legea nr. 678/2001 în categoria victimelor
care beneficiază de compensaţii financiare şi de asistenţă juridică
gratuită potrivit Legii nr, 211/2004, cu antrenarea instituţiilor implicate
în studierea, prevenirea şi combaterea traficului de persoane;
|
MJ MAI-ANITP
|
MFP MMSSF
|
Iunie 2007
|
Finalizarea studiului;
|
d). Punerea în practică a rezultatului studiului prevăzut la
lit.c), în situaţia în care acest studiu ar releva necesitatea efectuării
unor schimbări legislative
|
MJ MAI-ANITP
|
|
Decembrie 2007
|
Realizarea actului normativ.
|
D.2.2. Infiinţarea şi funcţionalizarea, în
cadru sistemului naţional integrat, a
componentei de protecţie şi referire a victimelor către
serviciile specializate de asistenţă, inclusiv prin referirea către sistemul
de azil a victimelor care nu sunt cetăţeni români
şi care au nevoie de protecţie internaţională
|
a). elaborarea şi implementarea programelor naţionale împotriva
traficului de persoane, în administrarea ANITP, care să asigure
fondurile necesare dezvoltării unor programe sau proiecte pentru
prevenirea traficului de persoane şi asigurarea asistenţei victimelor
acestuia
|
MAI-ANITP
|
MSP, MJ, MP,
MMSSF, MAI,
ANPDC, MedC,
MAE, MFP
|
Decembrie 2007
|
Program naţional elaborat şi
implementat;
Număr de proiecte si programe pentru
prevenirea traficului de persoane şi asigurarea
asistenţei
victimelor acestuia finanţate prin programele naţionale;
Sesiuni de instruire pentru
personalul implicat în elaborarea şi
implementarea programelor naţionale împotriva
traficului de
persoane.
Rezultatele programelor/proiectelor
implementate.
|
b). elaborarea şi aprobarea Listei de
servicii de asistenţă pentru victimele traficului de persoane, cu
stabilirea responsabilităţilor instituţionale specifice şi a resurselor
utilizate
|
MAI-ANITP
|
MSP, MJ, MMSSF, ANPDC
|
Iulie 2007
|
Lista de servicii de asistenţă pentru
victimele traficului de persoane elaborată şi aprobată;
Responsabilităţi instituţionale specifice şi resurse utilizate
stabilite.
|
c). elaborarea şi diseminarea unei metodologii privind referirea
imediată a victimei traficului către serviciile de asistenţă şi protecţie
|
MAI-ANITP
|
MSP, MJ,
MMSSF, MAI,
ANPDC, cousiliile
judeţene
|
Martie 2007
|
Metodologia privind referirea imediată a victimelor către
serviciile specializate elaborată şi diseminată.
|
D.2.3. Asigurarea protecţiei şi
asistenţei victimelor traficului de
persoane
|
a). perfecţionarea procedurilor de aplicare a legislaţiei în
vigoare în vederea protecţiei victimelor, în special prin instruirea
personalului cu atribuţii în domeniul asistenţei şi protecţiei directe a
victimelor.
|
MJ, MAI-ANITP
|
MMSSF, MSP, MAI
|
Iulie 2007
|
Număr de sesiuni de instruire a personalului cu atribuţii în
domeniul asistenţei şi protecţiei directe a victimelor cu privire la
legislaţia în vigoare;
Număr de participanţi la sesiunile de instruire.
|
b). publicarea unor broşuri cu drepturile
victimelor şi distribuirea lor către lucrătorii IGPR, IGPF, MP şi instanţe
|
MAI-ANITP,
|
MJ, MAI (IGPR, IGPF), ONG
|
Decembrie 2007
|
Număr de broşuri publicate şi
diseminate
Număr de structuri care au primit broşurile
|
|
c). asigurarea susţinerii
comunitare a victimelor (asigurarea cazării, hranei şi
îmbrăcăminţii, asistenţei medicale, asistenţei psihologice,
consilierii juridice, accesului la educaţie si instruire profesională, şi
facilitarea obţinerii unui loc de muncă)
|
Consiliile
judeţene şi locale
|
MAI-ANITP, ASP, ISJ, AJOFM, ONG
|
permanent
|
Număr de victime care au primit susţinere comunitară
Numărul şi tipul de servicii de care a beneficiat victima, conform fişei de evidenţă
|
D.2.4.
Operaţionalizarea, la nivelul ANFTP a
serviciului telefonic
gratuit HELP-LINE
privind traficul de
persoane
|
a). încadrarea şi pregătirea personalului ANITP care va opera
serviciul telefonic Help-Line
|
MAI-ANITP
|
ONG
|
Decembrie 2006
|
Personal încadrat şi instruit; Număr de sesiuni de pregătire ale personalului.
|
b). elaborarea, aprobarea şi implementarea metodologiei
de operare a Help-Line
|
MAI-ANITP
|
ONG
|
Decembrie 2006
|
Metodologia de operare a Help-Line elaborată, aprobată şi implementată.
|
c). popularizarea serviciului Help-Line ca mijloc de informare publică privind traficul de persoane,
dar şi ca suport pentru victimele aflate în situaţii de urgenţa sau
persoanele care doresc să semnaleze situaţii de trafic
|
MAI-ANITP
|
MAI-DIRP,
MMSSF, ANPDC,
MSP, MEdC,
MAE, ONG
|
permanent
|
Număr de campanii de popularizare Număr
de materiale destinate popularizării serviciului Help-Line incluse în
campanii (spoturi, broşuri etc.)
|
d). evaluarea periodică a funcţionării serviciului Help-Line
|
MAI-ANITP
|
ONG
|
trimestrial
|
Număr de apeluri primite pentru semnalarea unor cazuri de trafic
raportat la numărul total de apeluri;
Număr de apeluri primite pentru solicitarea de informaţii legate
de serviciile de asistenta si reintegrare raportat la numărul total de
apeluri;
Număr de apeluri în care s-a intervenit
efectiv.
|
D.2.5. Intărirea
cooperării cu
reprezentanţele
diplomatice ale
României în ţările de destinaţie în vederea identificării victimelor traficului şi repatrierii în
bune condiţii a acestora
|
informarea personalului misiunilor diplomatice ale României cu privire la drepturile victimelor
traficului de persoane şi procedurile de repatriere ale cetăţenilor români
victime ale traficului de persoane
|
MAE
|
MAI-ANITP
|
semestrial
|
Număr de
materiale informative/informări distribuite.
|
D.2.6. Combaterea
victimizării terţiare
|
a). informarea şi instruirea mass media şi altor formatori de
opinie cu privire la diferite aspecte ale traficului de persoane, inclusiv
statutul şi drepturile victimelor, în scopul păstrării
confidenţialităţii datelor personale, protejării imaginii victimelor şi
corecta informare a opiniei publice
|
MAI-ANITP
|
mass media, ONG
|
permanent
|
Număr de sesiuni de instruire cu reprezentanţi ai mass media;
Număr de participanţi la sesiunile de instruire;
Număr de informări (comunicate de presă, conferinţe de presă,
apariţii publice etc).
|
b). desfăşurarea de campanii publice de
informare-conştientizare în scopul unei înţelegeri corecte a
fenomenului şi eliminării atitudinilor de culpabilizare a victimelor
traficului din partea unei părţi a publicului
|
consiliile
judeţene şi
locale
|
MAI-ANITP
|
Decembrie 2007
|
Număr de campanii publice de informare- conştientizare desfăşurate;
Număr de materiale informative, spoturi, informări diseminate;
Categorii de persoane vizate de campaniile
desfăşurate.
|
D.2.7. Reintegrarea şi incluziunea socială a victimelor
|
a). identificarea de posibilităţi de continuare a studiilor/
cursuri de pregătire profesională de către victimele traficului
de fiinţe umane.
|
MEdC,ANOFM
|
Consilii judeţene şi locale, ONG
|
permanent
|
Număr de victime reintegrate şcolar/ profesional.
|
|
b). elaborarea unui "contract de confidenţialitate"
între părinţi/ reprezentanţi legali ai victimelor minore şi şcolile care le
integrează.
|
MEdC
|
ONG
|
Decembrie 2006
|
Număr de victime minore reintegrate şcolar;
Număr de contracte de confidenţialitate încheiate.
|
c). cuprinderea ca grup ţintă în Programul Naţional de
Ocupare a Forţei de Muncă a victimelor traficului, persoanelor
îndreptăţite la venitul minim garantat din zonele defavorizate şi persoanele
cu risc ridicat de a fi traficate.
|
ANOFM, ANR
|
Consilii Judeţene şi locale, ONG
|
Iunie 2007
|
Număr de persoane (din grupurile menţionate) care au fost incluse
în program;
Număr de victime ale traficului de fiinţe umane care au fost
asistate în găsirea unui loc de muncă;
Număr de victime ale traficului de fiinţe umane (re)integrate pe
piaţa muncii.
|
d). includerea victimelor traficului de persoane, cetăţeni
străini care au obţinut o formă de protecţie în România, în programe de
integrare.
|
MAI (ONR, APS)
|
MAI-ANITP ONG, OI
|
permanent
|
Număr victime ale traficului de fiinţe umane, cetăţeni străini,
care au obţinut 0 formă de protecţie în România, incluşi în programe de
integrare.
|
E. Combaterea
traficului de persoane, cercetarea şi urmărirea penală a traficanţilor
1. Consolidarea mecanismului instituţional de
combatere a traficului de persoane
Obiective specifice
|
Activităţi
|
Responsabili
|
Parteneri
|
Termen de realizare
|
Indicatori de evaluare
|
E.1. Consolidarea sistemului
instituţional
de combatere a traficului de persoane
|
creşterea gradului de specializare a personalului MP şi al
instanţelor judecătoreşti în instrumentarea cauzelor de trafic de
persoane.
|
MP, INM
|
MAI
|
Decembrie 2007
|
Număr de seminarii/stagii de pregătire
|
2. Reducerea capacităţii de finanţare a
infracţiunilor de trafic de persoane
Obiective specifice
|
Activităţi
|
Responsabili
|
Parteneri
|
Termen de realizare
|
Indicatori de evaluare
|
E.2. Reducerea cazurilor de finanţare
a infracţiunilor de trafic
|
constituirea de echipe mixte de investigatori din domenii
specializate în combaterea traficului, în supravegheri operative şi
investigaţii financiare, sub coordonarea procurorului de caz.
|
MP
|
MAI (IGPF, IGPR), MFP
|
permanent
|
Nr. de echipe mixte create.
|
3. Creşterea gradului
de participare a victimelor/ martorilor în procesul de investigare şi urmărire
în justiţie a traficului de persoane
Obiective specifice
|
Activităţi
|
Responsabili
|
Parteneri
|
Termen de realizare
|
Indicatori de evaluare
|
E.3. Dezvoltarea
cooperării victimelor/
martorilor în procesul
judiciar
|
a), elaborarea unor reglementări privind asigurarea unui minim de
servicii de asistenţă a victimelor identificate informal care nu cooperează
în procesul judiciar
|
MAI-ANITP,
MMSSF
|
MS, ONG
|
Iunie 2007
|
Modificarea Legii 678/2001.
Număr de victime identificate
informai care nu cooperează în procesul
judiciar.
Număr de victime identificate
informai care Ie-a fost oferită
perioada de reflecţie de cel puţin 3
luni.
Număr de victime identificate
informai care pe perioada de reflecţie au beneficiat de asistenţă
psihologică gratuită. Număr de victime identificate informai care pe perioada
de reflecţie au beneficiat de asistenţă medicală gratuită.
Număr de victime care nu au beneficiat de asistenţă psihologică
gratuită şi/sau alte servicii, dar pană la încheierea perioadei de reflecţie
au acceptat să coopereze în procesul judiciar.
Număr de victime care au beneficiat de asistenţă psihologică
gratuită şi/sau alte servicii şi până la încheierea perioadei de reflecţie au
acceptat să coopereze în procesul judiciar.
|
b). menţinerea contactului permanent cu victima/martor şi informarea acesteia cu privire la
modul de desfăşurare a procesului penal
|
MAI-ANITP
|
MJ
|
permanent
|
Număr de victime/martori care au
|
|
|
|
primit informaţii referitoare la
procesul penal
Număr de victime/martori care au participat la desfăşurarea procesului
penal
|
c). asigurarea mijloacelor logistice pentru deplasarea victimei către instanţă
|
MAI (IGPR,
IGPF), MP
|
MAI-ANITP, ONG
|
permanent
|
Număr de victime cărora li s-au asigurat mijloacele logistice pentru deplasarea către instanţă
|
d). furnizarea de informaţii victimei referitoare la serviciile disponibile în comunitate
|
MAI-ANITP,
consilii
judeţene şi
locale
|
ONG
|
permanent
|
Număr de victime care au primit informaţii referitoare la serviciile disponibile în comunitate
|
F. Cooperarea internaţionala
Consolidarea statutului României ca partener de
încredere în efortul global de reducere a fenomenului traficului de persoane
Obiective specifice
|
Activităţi
|
Responsabili
|
Parteneri
|
Termen de realizare
|
Indicatori de evaluare
|
F.1. Dezvoltarea
colaborării cu Statele Membre şi structurile specializate ale Uniunii Europene în domeniul prevenirii şi combaterii traficului
de persoane şi acordării asistenţei necesare victimelor acestuia
|
a). informarea reciprocă şi transferul de experienţe, know-
how şi bune-practici în domeniu, la nivel bilateral şi
multilateral
|
MAI-ANITP
|
MAI, MMSSF,
ANPDC, MSP,
MEdC, MP, MJ
MAE, ONG
|
permanent
|
Număr de protocoale de colaborare încheiate şi implementate cu
instituţiile similare din Statele
Membre ale UE;
Număr de seminarii, conferinţe,
ateliere de lucru, training-uri,
reuniuni cu participare
internaţională la care s-a participat;
Număr de recomandări şi măsuri luate în
urma acestora;
Rezultatele recomandărilor făcute cu aceste ocazii.
|
b). participarea la programele şi activităţile specifice realizate de instituţiile
Uniunii Europene în scopul prevenirii şi combaterii traficului de persoane
|
MAI-ANITP
|
MAI, MMSSF,
ANPDC, MSP,
MEdC, MP, MJ
MAE, ONG
|
permanent
|
Număr de programe la care s-a participat;
Număr de sesiuni de instruire pentru personalul care
participă ia programele şi activităţile specifice ale Uniunii Europene;
Număr de activităţi la care s-a participat;
Număr de participări la grupurile de lucru ale Consiliului si
Comisiei si implicaţiile acestor participări asupra politicilor
anti-trafic din România;
Număr de propuneri şi recomandări
făcute în urma participării la programele şi activităţile
organizate de instituţiile UE în scopul prevenirii şi
combaterii traficului de persoane; Promovarea interesului României în cadrul
programelor şi activităţilor specifice.
|
c). flexibilizarea procedurilor de contact şi schimb de informaţii operative cu ofiţerii de
legătură străini sau structurile
corespondente din străinătate, Europol, ofiţerii de legătură români şi
străini aflaţi în misiune în România, prin reţeaua de puncte de contact
|
MAI (IGPR)
|
MAI, MP, MAE
|
permanent
|
Număr de protocoale/ acorduri încheiate şi implementate;
Număr de rapoarte conţinând
informaţii operative transmise/ primite;
Număr de întâlniri, schimburi de
|
|
d). efectuarea de anchete comune, pe cazuri concrete, prin
contacte directe, cu autorităţile competente din statele de destinaţie
|
MAI (IGPR, IGPF), MP
|
MAI, MJ, MAE
|
permanent
|
Număr de anchete comune
efectuate;
Număr de cazuri concrete soluţionate;
Recomandări/ propuneri/ concluzii
desprinse în urma anchetelor efectuate.
|
e). raportarea periodică a progreselor realizate de
România în îndeplinirea prevederilor Planului UE privind cele mai bune
practici, standarde şi proceduri privind combaterea şi prevenirea traficului
de fiinţe umane
|
MAI-ANITP
|
MAI, MMSSF,
ANPDC, MSP,
MEdC, MP, MJ, MAE, ONG
|
semestrial
|
Raportări relevante, coerente elaborate în termen;
Număr de obiective atinse in raport cu
obiectivele propuse.
|
F.2. Intărirea dialogului cu ţările
non-
UE şi participarea la
activităţile şi forumurile
regionale şi
internaţionale
|
a), dezvoltarea dialogului bilateral şi multilateral cu ţările
aflate pe traseele de traficare (surse, de tranzit, de destinaţie), în
special cu cele din Balcani şi Europa Centrală
|
MAI-ANITP
|
MAI, MMSSF,
ANPDC, MSP,
MEdC, MP, MJ
MAE, ONG
|
Decembrie 2007
|
Număr de acorduri bi- şi
multilaterale încheiate şi
implementate;
Număr de întâlniri bi- şi
multilaterale la care s-a participat.
|
b). informarea reciprocă şi transferul de experienţe, know-how
şi bune-practici în domeniu, la nivel bilateral şi multilateral
|
MAI-ANITP
|
MAI, MMSSF,
ANPDC, MSP,
MEdC, MP, MJ
MAE, ONG
|
permanent
|
Număr de seminarii, conferinţe, ateliere
de lucru, reuniuni la care s-a participat;
Număr de rapoarte;
Număr de recomandări care s-au făcut;
Rezultatele recomandărilor care s-au făcut.
|
c). participarea la programele şi activităţile forurilor
internaţionale (Organizaţia Naţiunilor Unite, Organizaţia pentru Securitate
şi Cooperare în Europa, Consiliul Europei, Organizaţia
Internaţională pentru Migraţie, Organizaţia Internaţională a
Muncii, Iniţiativa de Cooperare Sud-Est Europeană - SECI etc.)
|
MAI-ANITP
|
MAI, MMSSF,
ANPDC, MSP,
MEdC, MP, MJ
MAE, ONG
|
permanent
|
Numărul de programe/activităţi la care s-a participat;
Sesiuni de instruire pentru personalul care participă la
activităţile forurilor internaţionale;
Numărul de recomandări şi măsuri luate în urma participării la aceste programe/activităţi; Rezultatele
măsurilor luate.
|
d). Stabilirea Procedurilor Operaţionale Standard (POS) de
investigare a infracţiunii de trafic şi cele relaţionale
acesteia.
|
MAI (IGPR)
|
MAE, MJ, MP
|
Decembrie 2006
|
Existenţa POS.
|
LISTĂ DE ABREVIERI
AJOFM
|
Agenţia Judeţeană de Ocupare a Forţei de Muncă
|
ANES
|
Agenţia Naţională pentru Egalitate de Şanse între Femei şi
Bărbaţi
|
ANITP
|
Agenţia Naţională împotriva Traficului de Persoane
|
ANPDC
|
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului
|
ANOFM
|
Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă
|
ANR
|
Agenţia Naţională pentru Romi
|
APS
|
Autoritatea pentru străini
|
ASP
|
autorităţile de sănătate publică
|
CCD
|
Casa Corpului Didactic
|
CSM
|
Consiliul Suprem al Magistraturii
|
DGASPC
|
Direcţia generală de asistenţă socială şi protecţia copilului
|
DGCCO
|
Direcţia Generală de Combatere a Criminalităţii Organizate şi
Antidrog
|
DIICOT
|
Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate
Organizată şi Terorism
|
DIRP
|
Direcţia Informare şi Relaţii Publice
|
GIL
|
Grupul interministerial de lucru pentru coordonarea şi evaluarea
activităţii de prevenire şi combatere a traficului de persoane
|
GTL
|
Grup Tematic de Lucru
|
HG
|
Hotărâre a Guvernului
|
ICMPD
|
Centrul Internaţional pentru Dezvoltarea Politicilor de Migraţie
|
ICPC
|
Institutul de Cercetare şi Prevenire a Criminalităţii
|
IGPF
|
Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră
|
IGPR
|
Inspectoratul General al Poliţiei Române
|
IMAS
|
Institutul de Marketing şi Sondaje
|
INM
|
Institutul Naţional al Magistraturii
|
IPJ
|
Inspectorat de poliţie judeţean
|
ISJ
|
Inspectorat şcolar judeţean
|
ITM
|
Inspectoratul teritorial de muncă
|
MAE
|
Ministerul Afacerilor Externe
|
MAI
|
Ministerul Administraţiei şi Internelor
|
MAp
|
Ministerul Apărării
|
MEdC
|
Ministerul Educaţiei şi Cercetării
|
MFP
|
Ministerul Finanţelor Publice
|
MJ
|
Ministerul Justiţiei
|
MMSSF
|
Ministerul Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei
|
MP
|
Ministerul Public
|
MSP
|
Ministerul Sănătăţii Publice
|
OI
|
organizaţii internaţionale
|
ONG
|
organizaţie neguvernamentală
|
ONR
|
Oficiul Naţional pentru Refugiaţi
|
UE
|
Uniunea Europeană
|
|