Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1672 din 10 decembrie 2008

pentru aprobarea Normelor metodologice privind evaluarea personalului artistic, tehnic si administrativ de specialitate din institutiile de spectacole sau concerte in vederea stabilirii salariilor de baza

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 891 din 29 decembrie 2008



In temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 151 alin. (2) şi al art. 322 din Ordonanţa Guvernului nr. 21/2007 privind instituţiile şi companiile de spectacole sau concerte, precum şi desfăşurarea activităţii de impresariat artistic, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 353/2007,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1. - Se aprobă Normele metodologice privind evaluarea personalului artistic, tehnic şi administrativ de specialitate din instituţiile de spectacole sau concerte în vederea stabilirii salariilor de bază, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2. - (1) In vederea armonizării la nivel naţional a normelor de muncă în instituţiile de spectacole sau concerte, Ministerul Culturii şi Cultelor va stabili, cu consultarea uniunilor de creatori legal constituite, numărul minim de spectacole/concerte pentru fiecare tip de instituţie, cu luarea în considerare a specificului acestora, a numărului de săli aflate în exploatare şi a numărului de colective artistice.

(2) Stabilirea numărului minim de spectacole sau de concerte, conform prevederilor alin. (1), se face prin ordin al ministrului culturii şi cultelor, emis cu consultarea sindicatelor reprezentative, în termen de 120 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.

(3) In termen de un an de la intrarea în vigoare a Regulamentului de organizare şi funcţionare a Registrului Artelor Spectacolului, numărul minim de spectacole sau concerte se poate modifica, în funcţie de rezultatul monitorizării efectuate.

PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemnează:

p. Ministrul culturii şi cultelor,

Demeter Andras Istvan,

secretar de stat

Ministrul internelor şi reformei administrative,

Cristian David

Ministrul muncii, familiei şi egalităţii de şanse,

Mariana Câmpeanu

Ministrul economiei şi finanţelor,

Varujan Vosganian

ANEXĂ

NORME   METODOLOGICE

privind evaluarea personalului artistic, tehnic şi administrativ de specialitate din instituţiile de spectacole sau concerte în vederea stabilirii salariilor de bază

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - (1) Prezentele norme metodologice stabilesc principiile, regulile şi procedura de evaluare anuală a personalului artistic, tehnic şi administrativ de specialitate încadrat cu contract individual de muncă în instituţiile de spectacole sau concerte, în vederea stabilirii salariilor de bază între limitele din grila prevăzută în anexa la Ordonanţa Guvernului nr. 21/2007 privind instituţiile şi companiile de spectacole sau concerte, precum şi desfăşurarea activităţii de impresariat artistic, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 353/2007, denumită în continuare grilă.

(2) In cazul personalului din instituţiile de spectacole sau concerte care ocupă alte funcţii decât cele prevăzute în grilă se aplică prevederile Hotărârii Guvernului nr. 125/1999 privind aprobarea Metodologiei pentru stabilirea normelor de evaluare a performanţelor profesionale individuale şi de aplicare a criteriilor de stabilire a salariilor de bază între limite pentru instituţiile publice de cultură.

Art. 2. - Reglementarea procedurii de evaluare a personalului de specialitate din instituţiile de spectacole sau concerte vizează următoarele obiective:

a) afirmarea specificităţii raporturilor de muncă în domeniul artelor spectacolului, determinată de existenţa drepturilor de autor şi a drepturilor conexe dreptului de autor;

b) adaptarea procesului de evaluare a personalului de specialitate din instituţiile de spectacole sau concerte la specificitatea acestor instituţii;

c) stabilirea unei relaţii directe între cantitatea, complexitatea şi calitatea muncii prestate de personalul de specialitate şi nivelul salariului;

d) motivarea directă a personalului de specialitate prin evaluarea bazată, în principal, pe sarcinile, activităţile şi atribuţiile acestuia din perioada de referinţă următoare, cu luarea în calcul a performanţelor din perioada de referinţă precedentă;

e) crearea unui sistem protectiv pentru salariaţii din instituţiile de spectacole sau concerte.

Art. 3. - Evaluarea personalului de specialitate din instituţiile de spectacole sau concerte se realizează cu luarea în considerare a următoarelor principii:

a) participarea colectivă la procesul de creaţie în instituţiile de spectacole sau concerte determină obligaţia de a stabili pentru o perioadă predeterminată particularizarea sarcinilor, activităţilor, atribuţiilor fiecărui salariat din cadrul personalului de specialitate;

b) în cazul personalului artistic de specialitate, specificitatea prestaţiei artistice este determinantă pentru caracterul intuitu personae al contractelor individuale de muncă;

c)  salariile personalului artistic de specialitate se stabilesc întotdeauna cu luarea în considerare a cesiunii drepturilor patrimoniale de autor sau conexe dreptului de autor;

d) în cadrul instituţiilor de spectacole sau concerte, norma de muncă exprimă sfera de sarcini, activităţi, atribuţii individuale, rezultate din servicii, completată, după caz, cu sarcini complementare.

Art. 4. -In sensul prezentelor norme metodologice, termenii de mai jos au următoarele semnificaţii:

a) conducerea executivă - personalul cu atribuţii de conducere, coordonare şi/sau control din instituţia de spectacole sau concerte;

b) perioada de referinţă - perioada cuprinsă între data de 1 septembrie a anului în curs şi 31 august a anului următor, pentru care se stabileşte norma de muncă şi salariul, în baza evaluării anuale realizate conform prezentelor norme metodologice;

c) serviciu - unitatea de referinţă pentru normarea activităţii personalului de specialitate, din care rezultă sarcini, activităţi, atribuţii individuale, specifice funcţiei;

d) decizia de punere în scenă - documentul care cuprinde pentru fiecare producţie artistică date privind: personalul de specialitate distribuit şi/sau repartizat, perioada de repetiţii/repetiţii generale, data primei prezentări publice, etapele de producţie, termenele de predare la scenă, precum şi orice alte informaţii necesare realizării producţiei artistice;

e) coeficient de serviciu - constanta corespunzătoare unui tip de serviciu, stabilită în funcţie de natura acestuia;

f) coeficient de producţie - constanta stabilită în funcţie de complexitatea unei producţii artistice, cu luarea în considerare a următoarelor criterii:

(i) dimensiunea investiţiei planificate;

(ii) personalul necesar pentru realizare/exploatare;

(iii) numărul şi complexitatea serviciilor necesare;

g) coeficient de complexitate - constanta stabilită în raport cu dificultatea rolului, respectiv a sarcinilor/activităţilor/atribuţiilor funcţiei;

h) punctajul de referinţă - elementul de bază în calcularea salariilor, respectiv pragul necesar încadrării cu normă întreagă şi bază de calcul pentru stabilirea punctajului individual, după caz;

i) aprecierea activităţii anterioare - evaluarea prestaţiei salariatului din perioada de referinţă anterioară, având ca efect menţinerea, majorarea sau diminuarea punctajului individual;

j) sarcini complementare - activităţile şi/sau atribuţiile, stabilite anual, rezultate din programul managerial, care se desfăşoară pe tot parcursul perioadei de referinţă şi care pot completa norma de muncă sau fracţiunea de normă de muncă, în cazul personalului artistic.

Art. 5. - (1) In cadrul procedurilor reglementate de prevederile prezentelor norme metodologice, conducerea executivă are rolul de a identifica soluţii şi de a înainta directorului general sau, după caz, directorului instituţiei de spectacole sau concerte propuneri formalizate în proiecte de hotărâri.

(2) Proiectele de hotărâri sunt înaintate consiliului administrativ, care îşi îndeplineşte rolul deliberativ prin analizarea acestora, cu luarea în considerare a avizelor acordate de consiliul artistic, şi aprobarea sau, după caz, restituirea lor, însoţite de observaţii şi propuneri motivate, în vederea modificării.

(3) Analizarea propunerilor conducerii executive şi adoptarea hotărârilor se fac în acord cu prevederile contractului de management al directorului general sau, după caz, al directorului instituţiei de spectacole ori concerte.

Art. 6. - Sunt supuse, în mod obligatoriu, procedurilor de avizare şi aprobare prevăzute de prevederile art. 5 următoarele decizii:

a) rolurile din cadrul noilor producţii artistice, distribuite fără selecţie;

b) păstrarea sau scoaterea unor producţii artistice din repertoriu;

c) valoarea coeficienţilor de serviciu, a celor de producţie şi a celor de complexitate care urmează a fi aplicaţi în cadrul evaluării, în cazul celor prevăzuţi între limite;

d) limitele normei de muncă pentru încadrarea în categoria I, respectiv II din grilă, pentru perioada de referinţă;

e) deciziile de punere în scenă;

f) lista sarcinilor complementare pentru personalul artistic de specialitate;

g) valorile aprecierilor activităţii anterioare pentru personalul de specialitate angajat;

h) punctajul de referinţă pentru personalul artistic de specialitate în cazul instituţiilor de concerte.

Art. 7. - (1) Consiliul administrativ analizează, în şedinţă, proiectele de hotărâri elaborate de conducerea executivă, avizate, după caz, de consiliul artistic.

(2) Analiza şi aprobarea proiectelor de hotărâri se realizează în conformitate cu procedurile interne prevăzute în regulamentul de organizare şi funcţionare a instituţiei de spectacole sau concerte.

Art. 8. - (1) Consiliul artistic îşi îndeplineşte rolul consultativ prin analizarea, în şedinţă, a proiectelor de hotărâri prevăzute la art. 6 şi emiterea avizului obligatoriu.

(2) Proiectele de hotărâri prevăzute la art. 6 lit. c)-e) şi g) sunt analizate şi avizate de consiliul artistic numai cu privire la personalul de specialitate artistic.

CAPITOLUL II

Procedura de evaluare a personalului de specialitate din instituţiile de spectacole şi concerte

SECŢIUNEA 1

Componente şi condiţii

Art. 9. - (1) Evaluarea personalului artistic, tehnic şi administrativ de specialitate se constituie din două componente - evaluarea cantitativă şi evaluarea calitativă.

(2) Evaluarea cantitativă a fiecărui salariat constă în stabilirea volumului de muncă pentru perioada de referinţă, rezultat din producţiile artistice noi şi, după caz, din producţiile artistice prezentate în reluare.

(3) Evaluarea calitativă a fiecărui salariat constă în aprecierea activităţii anterioare.

Art. 10. - (1) In vederea stabilirii volumului de muncă, directorul general sau, după caz, directorul fiecărei instituţii de spectacole are obligaţia de a configura repertoriul din perioada de referinţă, în acord cu prevederile contractului de management, astfel:

a) planifică stagiunea, cu luarea în considerare a propunerilor regizorilor artistici sau, după caz, ale coregrafilor, cu statut de angajat sau colaborator, prin stabilirea producţiilor artistice care urmează a se realiza, a numărului maxim de repetiţii şi a datei primei prezentări publice pentru fiecare producţie;

b) stabileşte programul exploatării noilor producţii artistice şi programul exploatării producţiilor artistice care urmează să fie prezentate în reluare.

(2) In urma configurării repertoriului din perioada de referinţă, conducerea executivă calculează numărul serviciilor din fiecare producţie artistică.

Art. 11. - (1) In vederea stabilirii volumului de muncă, directorul general sau, după caz, directorul fiecărei instituţii de concerte are obligaţia de a configura repertoriul din perioada de referinţă, în acord cu prevederile contractului de management, astfel:

a) planifică stagiunea, cu luarea în considerare a propunerilor dirijorilor cu statut de angajat sau colaborator, prin stabilirea producţiilor artistice care urmează a se realiza, a numărului de repetiţii şi a datei prezentării publice pentru fiecare producţie;

b) stabileşte programul exploatării producţiilor artistice.

(2) In urma configurării repertoriului din perioada de referinţă, conducerea executivă calculează numărul serviciilor din fiecare producţie artistică, ţinând cont de aparatul orchestral necesar.

SECŢIUNEA a 2-a

Evaluarea cantitativă

Art. 12. - (1) Serviciile din instituţiile de spectacole sau concerte, în baza cărora se face evaluarea cantitativă a personalului de specialitate, sunt:

a) repetiţie;

b) repetiţie generală;

c) spectacol/concert.

(2) Atribuţiile, sarcinile şi activităţile rezultate din servicii, specifice fiecărei categorii profesionale, sunt stabilite în regulamentul de organizare şi funcţionare a instituţiei de spectacole sau concerte.

(3)  Atribuţiile, sarcinile şi activităţile fiecărui salariat sunt prevăzute în fişa postului acestuia.

(4) In cazul salariaţilor care ocupă funcţia de regizor sau de coregraf, sfera de atribuţii trebuie să cuprindă în mod obligatoriu:

a)  asistarea producţiilor artistice proprii sau realizate de artiştii cu statut de colaborator pe durata exploatării acestora;

b)   evaluarea calităţii prestaţiei artiştilor interpreţi din distribuţia producţiilor artistice proprii şi a celor asistate conform prevederilor lit. a);

c)  asigurarea menţinerii nivelului profesional al artiştilor interpreţi din instituţie.

(5) In cazul salariaţilor care ocupă funcţia de scenograf, sfera de atribuţii trebuie să cuprindă în mod obligatoriu:

a)  asistarea producţiilor artistice proprii sau realizate de artiştii cu statut de colaborator pe durata exploatării acestora;

b)  evaluarea calităţii prestaţiei personalului de specialitate repartizat în producţiile artistice proprii şi în cele asistate conform prevederilor lit. a).

(6)    In cazul salariaţilor care ocupă funcţia de balerin/dansator/solist balet în instituţiile de spectacole, studiile reprezintă sarcini obligatorii, pentru care se acordă un punctaj calculat prin programarea, pe durata perioadei de referinţă, a unui număr de 5 servicii pe săptămână, fiecare serviciu având valoarea de 1 punct.

Art. 13. - (1) Stabilirea volumului de muncă rezultat din producţiile artistice noi se face în baza distribuirii, în cazul:

a) artiştilor interpreţi şi asimilaţi: actor teatru/mânuitor păpuşi-marionete; artist liric; solist vocal/balet/concertist/instrumentist; artist/maestru artist circ; balerin; corist; dansator; dirijor; dirijor cor; concertmaistru; artist instrumentist; instrumentist;

b) artiştilor creatori şi asimilaţi: regizor; coregraf; scenograf, sufleor operă/operetă/teatru.

(2) Stabilirea volumului de muncă rezultat din producţiile artistice noi se face în baza repartizării, în cazul:

a)   artiştilor creatori şi asimilaţi: artist plastic, asistent regie/scenografie, consultant artistic/muzical, corepetitor, grafician, maestru balet/dans/cor/corepetitor, maestru de studii balet/muzicale/canto, secretar/referent literar/muzical/artistic, sculptor păpuşi;

b)  acompaniatorului, din categoria artiştilor interpreţi şi asimilaţi;

c)  personalului calificat/necalificat - servicii scenă: editor imagine/sunet, operator lumini/sunet/imagine, recuziter orchestră, regizor tehnic/culise, secretar platou, costumier, electrician iluminare scenă, machior, mânuitor-montator decor, maistru sunet/lumini, peruchier, recuziter, electroacustician, tapiţer;

d)  personalului calificat/necalificat - producţie: brodeor; butafor; cizmar-confecţioner încălţăminte, confecţioner-montator produse din lemn, croitor-confecţioner îmbrăcăminte, imprimeur textile, maistru acordor pian/clavecin, maistru lutier, montor imagine/sunet, lăcătuş montator, pictor executant, specialist orgă/instrumente de suflat, tapiţer;

e) personalului de primire a publicului: supraveghetor sală, controlor bilete, garderobier, plasator;

f) personalului administrativ de execuţie: impresar artistic/teatru/muzical, producător delegat, inginer producţie, specialist relaţii publice/marketing cultural;

g) personalului administrativ de conducere: director general adjunct/director adjunct artistic/economic/tehnic/marketing.

Art. 14. -In instituţiile de spectacole:

(1) Distribuirea personalului artistic prevăzut la art. 13 alin. (1) se face astfel:

a) artiştii creatori şi asimilaţi - prin decizie a directorului general/directorului, în baza repertoriului stabilit conform art. 10 alin. (1)lit. a);

b) artiştii interpreţi şi asimilaţi - prin selecţie, organizată pentru fiecare producţie artistică.

(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1) lit. b), artiştii interpreţi sau asimilaţi din cadrul colectivelor artistice din teatrele lirice sunt distribuiţi prin decizie a directorului general/directorului în funcţie de:

a)  opţiunile regizorului/coregrafului/dirijorului/dirijorului cor implicat;

b) cerinţele/necesităţile impuse de natura producţiilor artistice noi;

c) aparatul orchestral necesar;

d) rezultatele testării profesionale.

(3)  Repartizarea personalului de specialitate prevăzut la art. 13 alin. (2) se face prin deciziile de punere în scenă.

Art. 15. -In instituţiile de concerte:

(1) Distribuirea personalului artistic prevăzut la art. 13 alin. (1) se face astfel:

a) dirijori, dirijori cor - prin decizie a directorului general/directorului, în baza repertoriului stabilit conform art. 11 alin. (1)lit. a);

b) solist vocal/concertist/instrumentist, artist instrumentist, artist liric, corist, concertmaestru, instrumentist - prin decizie a directorului general/directorului.

(2) Distribuirea personalului artistic prevăzut la alin. (1) lit. b) se face în funcţie de:

a) opţiunile dirijorilor/dirijorilor cor implicaţi;

b)  cerinţele/necesităţile impuse de repertoriul producţiilor artistice şi natura acestora;

c) aparatul orchestral necesar;

d) rezultatele testării profesionale.

(3) Testările profesionale prevăzute la alin. (2) lit. d) pot fi organizate ori de câte ori se consideră necesar.

(4)  Repartizarea personalului de specialitate prevăzut la art. 13 alin. (2) se face prin deciziile de punere în scenă.

Art. 16. - In instituţiile de spectacole, stabilirea volumului de muncă rezultat din producţiile artistice care urmează a fi prezentate în reluare în perioada de referinţă, în cazul salariaţilor care participă la exploatarea acestora, se face în baza programării realizate conform prevederilor art. 10 alin. (1) lit. b).

SECŢIUNEA a 3-a

Calcularea punctajului individual

Art. 17. - (1) După stabilirea volumului de muncă pentru fiecare salariat conform prevederilor art. 13-15 şi, după caz, ale art. 16, se calculează punctajul individual.

(2) Punctajul individual rezultă din aplicarea coeficienţilor de serviciu sau, după caz, a coeficienţilor de producţie la numărul de servicii corespunzător salariatului respectiv, precum şi a coeficienţilor de complexitate, conform formulelor de calcul prevăzute în anexa nr. 2 pct. I şi II.

(3) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în cazul personalului de specialitate prevăzut în tabelul III din anexa nr. 1, punctajul individual se calculează prin aplicarea coeficienţilor de complexitate la punctajul de referinţă al personalului artistic, respectiv al personalului tehnic de specialitate, conform formulei de calcul prevăzute în anexa nr. 2 pct. III.

(4) Coeficienţii de serviciu, coeficienţii de producţie, coeficienţii de complexitate şi, după caz, limitele între care aceştia pot fi stabiliţi sunt prevăzuţi în anexa nr. 1.

Art. 18. -In instituţiile de spectacole:

(1) Pentru personalul de specialitate prevăzut în tabelul I din anexa nr. 1, calcularea punctajului individual se face după cum urmează:

a)  numărul serviciilor de aceeaşi natură din cadrul fiecărei producţii artistice la realizarea/exploatarea căreia participă respectivul salariat se înmulţeşte cu coeficientul de serviciu corespunzător;

b) valorile obţinute conform prevederilor lit. a) se însumează, iar rezultatul se înmulţeşte cu coeficientul de complexitate corespunzător, obţinându-se punctajul individual pe producţie;

c) punctajele individuale pe producţii ale salariatului respectiv se însumează, obţinându-se punctajul individual.

(2) Pentru personalul de specialitate prevăzut în tabelul II din anexa nr. 1, calcularea punctajului individual se face după cum urmează:

a)  numărul maxim de servicii necesare realizării/exploatării unei producţii artistice noi la care a fost distribuit/repartizat salariatul se însumează şi rezultatul se înmulţeşte cu coeficientul de producţie stabilit conform prevederilor art. 4 lit. f);

b) valorile obţinute conform prevederilor lit. a) se înmulţesc cu coeficientul de complexitate corespunzător, obţinându-se punctajul individual pe producţie;

c)   punctajele individuale pe producţie se însumează, obţinându-se punctajul individual.

(3)  Pentru personalul de specialitate prevăzut în tabelul III din anexa nr. 1 punctajul de referinţă calculat pentru personalul artistic,  respectiv pentru  personalul tehnic de specialitate reprezentând baza de calcul, se înmulţeşte cu coeficientul de complexitate corespunzător, obţinându-se punctajul individual. Art. 19. -In instituţiile de concerte:

(1) Pentru personalul de specialitate prevăzut în tabelul I din anexa nr. 1, calcularea punctajului individual se face după cum urmează:

a)  numărul serviciilor de aceeaşi natură din cadrul fiecărei producţii artistice la realizarea/exploatarea căreia participă respectivul salariat se înmulţeşte cu coeficientul de serviciu corespunzător;

b) valorile obţinute conform prevederilor lit. a) se însumează, iar rezultatul se înmulţeşte cu coeficientul de complexitate corespunzător funcţiei, obţinându-se punctajul individual pe producţie;

c) punctajele individuale pe producţii ale salariatului respectiv se însumează, obţinându-se punctajul individual.

(2) Pentru personalul de specialitate prevăzut în tabelul III din anexa nr. 1 punctajul de referinţă calculat pentru personalul artistic, respectiv pentru personalul tehnic de specialitate, reprezentând baza de calcul, se înmulţeşte cu coeficientul de complexitate corespunzător, obţinându-se punctajul individual.

Art. 20. - După calcularea punctajelor individuale, se stabilesc, în condiţiile prevăzute la art. 5-8, limitele normei de muncă pentru încadrarea în categoria I, respectiv categoria II din grilă, pentru următoarea perioadă de referinţă.

SECŢIUNEA a 4-a

Calcularea punctajului de referinţă

Art. 21. -In instituţiile de spectacole:

(1) In cazul personalului artistic de specialitate, punctajul de referinţă se stabileşte după cum urmează:

a) se calculează punctajul mediu pe fiecare producţie artistică - în baza punctajelor individuale obţinute de personalul artistic de specialitate pe producţia respectivă, fără a fi incluse punctajele individuale obţinute de personalul prevăzut în tabelele II şi III din anexa nr. 1;

b) punctajele medii obţinute conform prevederilor lit. a) se însumează;

c) valoarea rezultată conform prevederilor lit. b) se împarte la numărul total de producţii artistice care urmează să fie realizate/exploatate în perioada de referinţă, obţinându-se punctajul de referinţă pentru personalul artistic de specialitate.

(2)  In cazul personalului tehnic de specialitate, punctajul de referinţă se stabileşte după cum urmează:

a) se calculează punctajul mediu pe fiecare producţie artistică - în baza punctajelor individuale obţinute de personalul tehnic de specialitate pe producţia respectivă, fără a fi incluse punctajele individuale obţinute de personalul prevăzut în tabelele II şi III din anexa nr. 1;

b)  punctajele medii obţinute conform prevederilor lit. a) se însumează;

c) valoarea rezultată conform prevederilor lit. b) se împarte la numărul total de producţii artistice care urmează să fie realizate/exploatate în perioada de referinţă, obţinându-se punctajul de referinţă pentru personalul tehnic de specialitate.

Art. 22. - (1) In instituţiile de concerte:

a)  pentru personalul artistic de specialitate - punctajul de referinţă se stabileşte de consiliul administrativ, la propunerea conducerii executive, cu avizul conform al consiliului artistic;

b)  pentru personalul tehnic de specialitate - punctajul de referinţă se stabileşte conform prevederilor art. 21 alin. (2).

(2) Punctajul de referinţă pentru personalul artistic de specialitate poate fi stabilit, conform prevederilor alin. (1) lit. a), şi la nivelul punctajului minim individual obţinut pe respectiva categorie de personal, fără a fi luate în considerare punctajele obţinute de personalul prevăzut în tabelele II şi III din anexa nr. 1.

Art. 23. - La stabilirea mediei punctajelor pe producţie artistică nu sunt luate în calcul punctajele individuale pe producţie a căror valoare este 0 (zero).

Art. 24. - (1) Salariaţii din cadrul personalului artistic şi tehnic al căror punctaj individual final se situează sub punctajul de referinţă pot fi încadraţi cu fracţiune de normă, calculată prin raportarea punctajului individual final al salariatului respectiv la punctajul de referinţă.

(2) In cazul personalului administrativ de specialitate prevederile alin. (1) nu sunt aplicabile.

SECŢIUNEA a 5-a

Evaluarea calitativă şi calcularea punctajului individual final

Art. 25. - (1) Aprecierea activităţii anterioare a personalului de specialitate se efectuează conform procedurilor stabilite prin regulamentul de organizare şi funcţionare a fiecărei instituţii de spectacole sau concerte.

(2)  Propunerea privind aprecierea activităţii anterioare este întocmită:

a) în cazul personalului artistic de specialitate - de către coordonatorul personalului artistic, consultantul artistic, regizor, coregraf, dirijor, secretarul literar/muzical/artistic sau de către o altă persoană cu atribuţii în domeniul artistic, desemnată de către directorul general sau, după caz, de către director;

b) în cazul personalului tehnic de specialitate - de către şeful de compartiment şi regizorul tehnic de scenă, respectiv de către directorul de producţie sau de către producătorul delegat, după caz;

c) în cazul personalului administrativ de specialitate - de către şeful ierarhic superior.

(3)  Propunerile privind aprecierea activităţii anterioare au la bază fişele individule de evaluare a calităţii prestaţiei, întocmite pe durata fiecărei perioade de referinţă.

Art. 26. - (1) Valoarea aprecierii activităţii anterioare se stabileşte prin raportare la punctajul individual, în intervalul dat de următoarele limite:

a)  personalul artistic de specialitate: ± 20%, cu excepţia salariaţilor care ocupă funcţiile de regizor artistic, coregraf, dirijor, dirijor cor, scenograf, pentru care limita este: ±30%;

b) personalul tehnic de specialitate: ±30%;

c) personalul administrativ de specialitate: ±25%.

(2) Valorile aprecierii activităţii anterioare se aprobă conform prevederilor art. 6-8, cu excepţia celor pentru personalul administrativ de conducere, care sunt stabilite de către directorul general sau, după caz, directorul instituţiei de spectacole sau concerte.

(3)   Valoarea aprecierii activităţii anterioare se aplică punctajului individual, determinând menţinerea, majorarea sau diminuarea acestuia.

Art. 27. - Prin aplicarea valorii aprecierii calitative la punctajul individual se obţine punctajul individual final, conform următoarei formule:

PIF = PI + PI x A/100,

în care:

PIF = punctajul individual final;

PI = punctajul individual;

A= aprecierea activităţii anterioare.

Art. 28. - In cazul salariaţilor care ocupă funcţia de balerin/dansator/solist balet în instituţiile de spectacole, punctajul individual final se obţine după completarea punctajului obţinut conform art. 27 cu punctajul prevăzut la art. 12 alin. (6).

Art. 29. - Valoarea punctajului individual final determină salariul de bază pentru perioada de referinţă şi încadrarea salariatului în categoriile din grilă.

CAPITOLUL III

Stabilirea salariului de bază pentru perioada de referinţă

Art. 30. - (1) In vederea stabilirii salariilor de bază pentru personalul artistic şi tehnic de specialitate, se calculează valoarea punctului de salariu corespunzător categoriei de personal şi celei de studii, conform formulei:

V  = (Smax _ Smin)/(PmaxA;B _ Rref),

în care:

V = valoarea punctului de salariu;

Smax = valoarea de referinţă din grilă, înmulţită cu valoarea maximă a coeficientului de multiplicare din grilă, corespunzătoare categoriei de personal şi celei de studii;

Smin = valoarea de referinţă din grilă, înmulţită cu valoarea minimă a coeficientului de multiplicare din grilă, corespunzătoare categoriei de personal şi celei de studii;

PmaxA;B = punctajul individual maxim aferent categoriei de personal artistic sau tehnic, după caz;

Pref = punctajul de referinţă corespunzător categoriei de personal.

(2) In vederea stabilirii salariilor de bază pentru personalul administrativ de specialitate, se calculează valoarea punctului de salariu corespunzător categoriei de personal şi celei de studii, conform formulei:

V= ( Smax - Smin ) / ( Pmax - Pmin )

în care:

Pmax = punctajul maxim pe instituţie rezultat în urma ierarhizării tuturor punctajelor individuale din instituţie;

Pmin = punctajul minim pe instituţie rezultat în urma ierarhizării tuturor punctajelor individuale din instituţie.

(3) Pentru personalul artistic şi tehnic de specialitate prevăzut în tabelele nr. II şi III din anexa nr. 1, în formula prevăzută la alin. (1) punctajul de referinţă este cel calculat pentru personalul artistic şi tehnic prevăzut în tabelul nr. I.

Art. 31. - Salariul individual de bază se calculează:

a) pentru personalul artistic şi tehnic de specialitate, conform formulei:

SI = Vx(PIF-Pref) + Smin;

b)  pentru personalul administrativ de specialitate, conform formulei:

SI = Vx(PIF-Pmin) + Smin,

în care:

SI = salariul individual;

V = valoarea punctului de salariu; PIF = punctajul individual final;

Pref = punctajul de referinţă, corespunzător categoriei de personal;

Pmin = punctajul minim pe instituţie rezultat în urma ierarhizării tuturor punctajelor individuale din instituţie;

Smin = valoarea de referinţă din grilă, înmulţită cu valoarea minimă a coeficientului de multiplicare din grilă corespunzătoare categoriei de personal şi celei de studii.

Art. 32. - (1) La stabilirea salariului personalului artistic de specialitate se are în vedere cesiunea drepturilor patrimoniale de autor, respectiv a drepturilor patrimoniale conexe dreptului de autor pentru exploatarea producţiilor artistice din perioada de referinţă.

(2) Drepturile patrimoniale de autor, respectiv drepturile patrimoniale conexe dreptului de autor cesionate se prevăd expres în contractul individual de muncă.

Art. 33. - (1) Conducerea executivă are obligaţia de a aduce la cunoştinţa personalului de specialitate evaluat, în scris, până la data de 15 iunie a fiecărui an, rezultatul evaluării: punctajul de referinţă, punctajul individual, aprecierea activităţii anterioare, punctajul individual final şi salariul de bază corespunzător pentru perioada de referinţă.

(2) Salariaţii au dreptul să conteste rezultatul evaluării în termen de 3 zile calendaristice de la data luării la cunoştinţă despre acesta.

(3) Contestaţiile se soluţionează în termen de 5 zile calendaristice de la data depunerii, în conformitate cu prevederile regulamentului de organizare şi funcţionare a instituţiei de spectacole sau concerte.

Art. 34. - (1) In termen de 15 zile calendaristice de la comunicarea rezultatului evaluării, salariatul are obligaţia de a înştiinţa, în scris, instituţia de spectacole sau concerte despre acceptul sau, după caz, refuzul său cu privire la condiţiile raportului de muncă cu instituţia pentru următoarea perioadă de referinţă.

(2) Dacă în termenul prevăzut la alin. (1) salariatul fie nu comunică instituţiei de spectacole sau concerte acceptul său, fie îi comunică refuzul cu privire la noile condiţii ale raportului de muncă, conducerea executivă comunică salariatului respectiv, în scris, până la data de 15 iulie, lista posturilor vacante din instituţie, compatibile cu pregătirea profesională şi cu abilităţile acestuia.

(3) In situaţia în care instituţia de spectacole sau concerte nu dispune de locuri de muncă vacante potrivit alin. (2), aceasta are obligaţia de a solicita sprijinul agenţiei teritoriale de ocupare a forţei de muncă, în vederea redistribuirii salariatului, corespunzător pregătirii profesionale a acestuia.

(4) Salariatul are la dispoziţie un termen de 3 zile lucrătoare de la comunicarea listei posturilor vacante din instituţie pentru a-şi manifesta în scris consimţământul.

(5) In situaţia acceptării, directorul general sau, după caz, directorul instituţiei de spectacole ori concerte va stabili noul raport de muncă în condiţiile art. 13 din Ordonanţa Guvernului nr. 21/2007, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 353/2007.

(6) In cazul în care salariatul nu îşi manifestă consimţământul în termenul prevăzut la alin. (4), raportul său de muncă cu instituţia de spectacole sau concerte poate fie să continue, în condiţiile determinate de rezultatul evaluării, fie să înceteze, în condiţiile legii.

(7) Cu persoanele ale căror contracte individuale de muncă încetează, instituţia de spectacole sau concerte poate încheia contracte civile, în baza Legii nr. 8/1996 privind drepturile de autor şi alte drepturi conexe, cu modificările şi completările ulterioare, sau a Codului civil, după caz.

Art. 35. - (1) In cazul salariaţilor al căror punctaj individual este 0 (zero), acesta le va fi comunicat de conducerea executivă în termenul prevăzut la art. 33 alin. (1).

(2) Până la data de 15 iulie conducerea executivă va comunica salariaţilor prevăzuţi la alin. (1), în scris, lista posturilor vacante din instituţie, compatibile cu pregătirea profesională a acestora.

(3) Prevederile art. 34 alin. (3)-(5) sunt aplicabile şi în cazul salariaţilor prevăzuţi la alin. (1).

(4) In situaţia în care salariaţii prevăzuţi la alin. (1) nu îşi manifestă consimţământul în termenul prevăzut la art. 34 alin. (4), raportul lor de muncă cu instituţia încetează, în condiţiile legii.

Art. 36. - (1) In urma evaluării personalului de specialitate, conducerea executivă:

a) asigură întocmirea fişelor posturilor, în care sunt prevăzute: atribuţiile, sarcinile şi activităţile pentru perioada de referinţă;

b) asigură elaborarea, pentru perioada de referinţă, a actelor adiţionale la contractele individuale de muncă pentru personalul existent.

(2) Contractele individuale de muncă ale personalului artistic de specialitate pot conţine clauze privind cesiunea drepturilor patrimoniale de autor, respectiv a drepturilor patrimoniale conexe dreptului de autor.

CAPITOLUL IV

Alte drepturi salariale

Art. 37. - (1) Cuantumul indemnizaţiilor pentru activitate solistică, prevăzute în grilă, sunt stabilite, pentru perioada de referinţă, de consiliul administrativ, la propunerea regizorului artistic, a dirijorului sau a coregrafului, în funcţie de numărul activităţilor solistice ale salariatului respectiv din luna precedentă.

(2) Nominalizarea salariaţilor care beneficiază de indemnizaţiile specifice pentru activitate solistică şi stabilirea procentului indemnizaţiei, în limitele prevăzute în grilă, se aprobă trimestrial prin hotărâre a consiliului administrativ.

(3) In situaţiile în care activităţi solistice sunt distribuite salariaţilor care ocupă funcţii de instrumentist, artist instrumentist, balerin, dansator, corist, artist liric, aceştia vor beneficia de indemnizaţia specifică pentru activităţi solistice în condiţiile prevăzute la alin (2).

Art. 38. - (1) Pentru personalul administrativ de specialitate cuantumul indemnizaţiilor de conducere specifice, pentru perioada de referinţă, se stabileşte distinct, de către directorul general/directorul instituţiei de spectacole sau concerte, cu aprobarea autorităţii în subordinea căreia funcţionează aceasta, cu luarea în considerare a iniţiativei, capacităţii de comunicare/rezolvare a conflictelor, a capacităţii de coordonare, organizare, evaluare, monitorizare.

(2) Cuantumul indemnizaţiilor de conducere specifice, prevăzute în grilă pentru alte categorii de beneficiari decât cele prevăzute la alin. (1), sunt aprobate de consiliul administrativ, la propunerea şefilor de compartimente/coordonatori/consultanţi, după caz.

(3) Indemnizaţiile de conducere specifice se stabilesc întotdeauna cu luarea în considerare a performanţelor personalului coordonat.

Art. 39. - (1) Personalul de specialitate din instituţiile de spectacole sau concerte beneficiază, în condiţiile legii, de următoarele drepturi salariale: spor pentru vechime în muncă, spor pentru titlu ştiinţific, spor pentru activitate de importanţă naţională, precum şi de majorări salariale, prime, salarii de merit, tichete cadou.

(2)  Sporul pentru condiţii grele prevăzut de lege se acordă pentru suprasolicitarea neuropsihică, în funcţie de numărul de repetiţii generale şi spectacole/concerte susţinute în luna anterioară, după cum urmează:

a)  personalului de specialitate prevăzut în tabelul I, nr. crt. 1-6 din anexa nr. 1 -până la 15% din salariul de bază;

b) personalului de specialitate prevăzut în tabelul I, nr. crt. 7 din anexa nr. 1 - până la 10% din salariul de bază;

c) personalului de specialitate prevăzut în tabelul I, nr. crt. 8 din anexa nr. 1 - până la 5% din salariul de bază.

(3) Nominalizarea salariaţilor care beneficiază de sporul pentru condiţii grele şi stabilirea procentului de spor, în limitele prevăzute la alin. (2), se aprobă trimestrial prin hotărâre a consiliului administrativ.

(4) Sporurile, majorările şi stimulentele prevăzute la alin. (1) şi (2) se pot acorda numai în limitele bugetului aprobat, conform hotărârii consiliului administrativ.

CAPITOLUL V

Dispoziţii tranzitorii şi finale

Art. 40. - Persoanele angajate în instituţiile de spectacole sau concerte, care s-au aflat în concediu plătit pentru creşterea şi îngrijirea copilului în vârstă de până la 2 ani, respectiv 7 ani în cazul copilului cu handicap, precum şi cele ale căror contracte individuale de muncă au fost suspendate din alte cauze, potrivit legii, şi care nu au prestat activitate în ultimele 12 luni vor beneficia, la reluarea activităţii, de salariul avut anterior intervenirii situaţiei de suspendare, până la evaluarea realizată conform prezentelor norme metodologice.

Art. 41. - (1) Absolvenţii de învăţământ superior de lungă sau de scurtă durată, care, la data trecerii pe funcţia corespunzătoare studiilor absolvite, erau încadraţi pe funcţii cu nivel inferior de studii, specifice domeniului în care au absolvit studiile universitare, se încadrează la nivelul de studii corespunzător.

(2) In situaţia prevăzută la alin. (1), salariul individual va fi recalculat pe baza punctului de salariu corespunzător nivelului de studii.

Art. 42. - Salariile de bază ale directorilor generali/directorilor instituţiilor de spectacole sau concerte se stabilesc în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 189/2008 privind managementul instituţiilor de spectacole sau concerte, muzeelor şi colecţiilor publice, bibliotecilor şi al aşezămintelor culturale de drept public.

Art. 43. -In cazul în care cheltuielile de personal necesare, rezultate în urma evaluării, depăşesc bugetul aferent pentru perioada de referinţă, valoarea punctului de salariu se poate diminua în mod corespunzător, în baza hotărârii consiliului administrativ.

Art. 44. - (1) Pentru personalul artistic de specialitate prevăzut la art. 13 alin. (1) lit. a), pot fi atribuite sarcini complementare, în baza criteriilor prevăzute în regulamentul de organizare şi funcţionare a fiecărei instituţii de spectacole sau concerte.

(2) Lista sarcinilor complementare pentru perioada de referinţă şi punctajul corespunzător acestora se aprobă conform prevederilor art. 5-8.

(3) Punctajul sarcinilor complementare se adaugă la punctajul individual, anterior evaluării calitative, fără a putea depăşi 50% din acesta.

(4)  Prin excepţie de la prevederile alin (3), pentru salariaţii care ocupă funcţia de regizor artistic, coregraf, scenograf, punctajul sarcinilor complementare poate fi de până la 70% din valoarea punctajului individual.

(5) Acordarea sarcinilor complementare se realizează în conformitate cu criteriile prevăzute în regulamentul de organizare şi funcţionare a fiecărei instituţii de spectacole sau concerte.

Art. 45. - (1) In cazul în care în perioada de referinţă volumul de muncă al salariatului scade sau creşte cu până la 15% din norma acestuia de muncă, stabilită în baza evaluării, valoarea salariului nu se modifică.

(2) In cazul în care creşterea volumului de muncă este de peste 15%, salariatul respectiv poate beneficia de remuneraţii sau, după caz, de onorarii, în baza unor contracte civile.

(3) In cazul în care scăderea volumului de muncă este de peste 15%, valoarea salariului stabilit în baza evaluării se poate păstra prin redistribuirea/repartizarea salariaţilor în cauză sau prin atribuirea unor sarcini complementare, după caz.

(4) Pentru primul an de aplicare a prezentelor norme metodologice, limita prevăzută la alin. (1) poate ajunge până la ±25%.

Art. 46. - (1) Indeplinirea obligaţiilor profesionale de către personalul de specialitate căruia i se aplică prevederile prezentelor norme metodologice se certifică lunar de către şefii ierarhici direcţi si se menţionează în propunerile prevăzute la art. 25.

(2) Activitatea personalului căruia nu i se aplică prevederile prezentelor norme metodologice va fi certificată pe baza pontajelor, respectiv a fişelor colective de prezenţă.

Art. 47. - (1) Prevederile prezentelor norme metodologice se aplică în mod corespunzător şi pentru evaluarea personalului tehnic şi administrativ de specialitate din instituţiile de proiecte, precum şi pentru personalul de specialitate din alte tipuri de instituţii de spectacole sau concerte, înfiinţate conform prevederilor art. 7 din Ordonanţa Guvernului nr. 21/2007, cu modificările şi completările ulterioare.

(2) In cazul instituţiilor de spectacole sau concerte înfiinţate conform prevederilor art. 7 din Ordonanţa Guvernului nr. 21/2007, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 353/2007, categoriile de servicii şi coeficienţii corespunzători se stabilesc la nivelul acestora, ţinându-se cont de specificitatea activităţilor, şi se aprobă de autorităţile administraţiei publice care le-au înfiinţat sau în subordinea cărora funcţionează.

Art. 48. - Prezentele norme metodologice intră în vigoare în termen de 3 zile de la data publicării.

Art. 49. - (1) In perioada 1 ianuarie-31 august 2009, în vederea aplicării prezentelor norme metodologice, stabilirea volumului de muncă se face după cum urmează:

a)  pentru personalul artistic de specialitate distribuit - cu respectarea distribuţiilor făcute pentru producţiile artistice care sunt în curs de realizare, respectiv pentru cele a căror distribuţie a fost anunţată anterior intrării în vigoare a prezentelor norme metodologice;

b) pentru personalul tehnic şi administrativ de specialitate - prin repartizarea salariaţilor la fiecare producţie artistică din repertoriu.

(2) Comunicarea rezultatului evaluării de către conducerea executivă şi comunicarea de către fiecare salariat a refuzului sau acceptului său se fac la termenele stabilite de conducerea fiecărei instituţii de spectacole sau concerte.

Art. 50. - (1) Pentru perioada 1 ianuarie-31 august 2009 salariaţii din cadrul personalului de specialitate pot opta pentru aplicarea sistemului de stabilire a salariilor prevăzut în Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de bază în sectorul bugetar şi a indemnizaţiilor pentru persoane care ocupă funcţii de demnitate publică, cu modificările şi completările ulterioare, şi evaluarea performanţelor profesionale individuale, realizată conform Hotărârii Guvernului nr. 125/1999.

(2) Salariaţii care au optat conform prevederilor alin. (1) îşi pot menţine respectiva opţiune pe o durată de 3 ani, după expirarea căreia li se aplică prevederile prezentei norme metodologice.

(3) Comunicarea de către salariaţi a opţiunii lor se face în termenul prevăzut la art. 49 alin. (2), respectiv în termenul prevăzut la art. 34 alin. (1).

Art. 51. - (1) In termen de 120 de zile de la data intrării în vigoare a prezentelor norme metodologice, instituţiile de spectacole sau concerte au obligaţia de a modifica şi de a completa propriile regulamente de organizare şi funcţionare, în vederea corelării acestora cu prevederile prezentelor norme metodologice.

(2) Regulamentele de organizare şi funcţionare a instituţiilor de spectacole sau concerte, modificate şi completate, sunt aprobate de autorităţile publice centrale sau locale în subordinea cărora funcţionează, conform prevederilor art. 4 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 21/2007, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 353/2007, într-un termen care nu poate să depăşească 160 de zile de la data intrării în vigoare a prezentelor norme metodologice.

Art. 52. - De la data intrării în vigoare a prezentelor norme metodologice, prevederile art. 8 alin. (1) lit. c) din Hotărârea Guvernului nr. 281/1993 cu privire la salarizarea personalului din unităţile bugetare, cu modificările şi completările ulterioare, se aplică personalului de specialitate din instituţiile de spectacole sau concerte în conformitate cu procedura prevăzută la art. 39 alin. (2)-(4) din prezentele norme metodologice.

Art. 53. - Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.

ANEXA Nr. 1 la normele metodologice

Coeficienţii de serviciu, de producţie şi de complexitate pentru personalul de specialitate

Tabelul I - Coeficienţii de serviciu şi de complexitate pentru salariaţii al căror punctaj individual se calculează conform formulei prevăzute în anexa nr. 2 pct. I

Nr. crt.

Funcţia

Categoria de personal -conform grilei din anexa la Ordonanţa Guvernului nr. 21/2007

Coeficientul de serviciu

Coeficientul de complexitate

0

1

2

3

4

1.

Actor teatru/Mânuitor păpuşi-marionete Sufleor teatru

Artişti interpreţi şi asimilaţi/Artişti creatori şi asimilaţi:

- funcţii artistice de specialitate

- funcţii de execuţie

- studii superioare şi medii

Producţii noi:

repetiţii: 2

repetiţii generale: 4 spectacole: 4

Producţii reluări:

repetiţii: 1

repetiţii generale: 2 spectacole: 4

Actor teatru/Mânuitor păpuşi-marionete:

- rol principal I: 7-8

- rol principal II: 5-6

- rol secundar I: 3

- rol secundar II: 2 Sufleor teatru: 1-2

2.

Solist vocal

Artist liric

Corist

Sufleor operă/operetă

(instituţii de spectacole)

Artişti interpreţi şi asimilaţi/Artişti creatori şi asimilaţi:

- funcţii artistice de specialitate

- funcţii de execuţie

- studii superioare şi/sau medii

Producţii noi:

repetiţii: 2

ansamblu cu pian: 3

repetiţii generale: 4 spectacole: 4

Producţii reluări:

repetiţii: 2

ansamblu cu pian: 2,5

repetiţii generale: 3 spectacole: 4

 regie cu pian şi cover: 1

Solist vocal:

- rol titular/principal: 7-10

- rol secundar: 5-7

- rol comprimar: 3

- figuraţie: 2 Artist liric: 1-3 Corist: 1-3

Sufleor operă/operetă: 1-3

3.

Dirijor

Dirijor cor

Concertmaistru

Artist

Instrumentist

Instrumentist

(instituţii de spectacole)

Artişti interpreţi şi asimilaţi:

- funcţii artistice de specialitate

- funcţii de execuţie

- studii superioare şi/sau medii

repetiţie pe partide: 1 repetiţie: 2

repetiţie generală: 4

spectacol: 4

concert: 5

Dirijor: 8-12

Dirijor cor: 4-6

Concertmaistru: 5-7

Solist instrumentist/şef partidă: 4-6

Solist instrumentist: 3-5

Artist instrumentist/şef partidă: 3-5

Artist instrumentist: 2-3

Instrumentist: 2-3

4.

Solist balet

Balerin

Dansator

(instituţii de spectacole)

Artişti interpreţi şi asimilaţi:

- funcţii artistice de specialitate

- funcţii de execuţie

- studii superioare şi medii

Producţii noi:

repetiţii: 2

repetiţii generale: 4

spectacole cu balet: 4

spectacole de balet: 5

Producţii reluări:

repetiţii: 2

repetiţii generale: 3

spectacole cu balet: 4

spectacole de balet: 5

Solist:

- solist principal: 7-10

- solist secundar: 5-6

Ansamblu: 1-3

Corifeu: 4

5.

Maestru artist circ Artist circ

Artişti interpreţi şi asimilaţi:

- funcţii artistice de specialitate

- funcţii de execuţie

- studii superioare şi medii

Producţii noi:

repetiţii: 2

repetiţii generale: 4 spectacole: 4

Maestru artist circ: 8-12

Artist circ: 6-10

0

1

2

3

4

6.

Dirijor

Dirijor cor

Concertmaistru

Solist concertist

Solist instrumentist

Artist instrumentist

Instrumentist

Artist liric

Corist

(instituţii de concerte)

Artişti interpreţi şi asimilaţi:

- funcţii artistice de specialitate

- funcţii de execuţie

- studii superioare şi/sau medii

Concerte:

repetiţie pe partide: 1

repetiţie concert educativ: 1 repetiţie ansamblu: 2

repetiţie generală: 3

concert educativ: 3

concert: 4

Dirijor: 15-20

Dirijor cor: 5-10

Solist concertist: 15-20

Concert maestru: 5-10

Solist instrumentist/şef partidă: 5-10

Solist instrumentist: 4-8

Artist instrumentist/şef partidă: 4-8

Artist instrumentist: 2-4

Instrumentist: 2-4

Artist liric: 2-4

Corist: 2-4

7.

Regizor tehnic Secretar platou Operator

lumini/sunet/imagine Regizor culise Editor imagine/sunet Recuziter orchestră

Servicii de scenă:

- funcţii tehnice de specialitate

- funcţii de execuţie

- studii superioare şi/sau medii

Producţii noi:

repetiţii: 2

repetiţii generale: 4 spectacole: 4

Producţii reluări:

repetiţii: 1

repetiţii generale: 2 spectacole: 4

Regizor tehnic: 4-6

Secretar platou: 3-5

Operator lumini/sunet/imagine: 3-5

Regizor culise: 3-5

Editor imagine/sunet: 3-6

Recuziter orchestră: 2-3

8.

Maistru sunet/lumini

Electroacustician

Electrician iluminare

scenă

Mânuitor-montator decor

Recuziter

Tapiţer

Montor imagine/sunet

Costumier

Machior

Peruchier

Personal calificat - servicii de scenă şi producţie:

- funcţii tehnice de specialitate

- funcţii de execuţie

- studii medii

Producţii noi:

repetiţii: 2

repetiţii generale: 4 spectacole: 4

Producţii reluări:

repetiţii: 1

repetiţii generale: 2 spectacole: 4

Maistru sunet/lumini: 1-3

Electroacustician: 1-3

Electrician iluminare scenă: 1-3

Mânuitor-montator decor: 1-3

Recuziter: 1-3

Tapiţer: 1-3

Montor imagine/sunet: 1-3

Costumier: 1-3

Machior: 1-3

Peruchier: 1-3

9.

Servicii de scenă şi producţie

* Servicii de primire public: supraveghetor sală; controlor bilete; garderobier; plasator.

* se numără doar serviciile la care participă

Personal necalificat:

- funcţii tehnice de specialitate

- funcţii de execuţie

- studii medii, generale

Producţii noi:

repetiţii: 2

repetiţii generale: 4 spectacole: 4

Producţii reluări:

repetiţii: 1

repetiţii generale: 2 spectacole: 4

Servicii de scenă şi producţie: 1-1,5 Supraveghetor sală: 1,5

Controlor bilete: 1-2

Garderobier: 1-2

Plasator: 1-2

Tabelul II - Coeficienţii de producţie şi de complexitate pentru salariaţii al căror punctaj individual se calculează conform formulei prevăzute în anexa nr. 2 pct. II

Nr. crt.

Funcţia

Categoria de personal - conform grilei din anexa la Ordonanţa Guvernului nr. 21/2007

Coeficientul producţie

Coeficientul de complexitate

0

1

2

3

4

1.

Regizor artistic

teatru/operă/operetă/

păpuşi-marionete;

Coregraf

Scenograf

Artişti creatori şi asimilaţi:

- funcţii artistice de specialitate

- funcţii de execuţie

- studii superioare

Producţie nouă:

proiect mare: 4

proiect mediu: 3

proiect mic: 2

Regizor artistic teatru/operă/operetă/ păpuşi-marionete: 10-12

* Coregraf: 8-12

* Scenograf: 8-10

* coeficientul de complexitate se acordă în funcţie de coregrafii parţiale/integrale în cazul coregrafului; pentru decor şi/sau costume, în cazul scenografului

0

1

2

3

4

2.

Asistent scenografie Asistent regie

Artist plastic

Grafician

Sculptor păpuşi

Artişti creatori şi asimilaţi:

- funcţii artistice de specialitate

- funcţii de execuţie

- studii superioare şi medii

Producţie nouă:

proiect mare: 3

proiect mediu: 2

proiect mic: 1

Asistent scenografie: 2-4

Asistent regie: 3-5

Sculptor păpuşi: 1-3

Artist plastic: 1- 3

Grafician: 1-3

3.

Lăcătuş montator Pictor executant Butafor

Cizmar-confecţioner încălţăminte Croitor-confecţioner îmbrăcăminte

Brodeor

Imprimeur textile Confecţioner montator produse din lemn Tapiţer

Personal calificat - servicii de scenă şi producţie:

- funcţii tehnice de specialitate

- funcţii de execuţie

- studii medii

Producţie nouă:

proiect mare: 3

proiect mediu: 2

proiect mic: 1

1-3

4.

Producător delegat

- funcţii administrative de specialitate

- funcţii de execuţie

- studii superioare

Producţie nouă:

proiect mare: 3

proiect mediu: 2

proiect mic: 1

3-5

Tabelul III - Coeficienţii de complexitate pentru salariaţii al căror punctaj individual se calculează conform formulei prevăzute în anexa nr. 2 pct. III

Nr. crt.

Funcţia

Categoria de personal - conform grilei din anexa la Ordonanţa Guvernului nr. 21/2007

Coeficientul de complexitate

0

1

2

3

1.

Maestru balet/dans/cor

Maestru studii de balet/muzicale/canto

Maestru corepetitor

Corepetitor

Acompaniator

Artişti creatori şi asimilaţi:

- funcţii artistice de specialitate

- funcţii de execuţie

- studii superioare şi/sau medii

Maestru balet/dans/cor: 10-18

Maestru corepetitor: 10-18

Maestru studii de balet/muzicale/canto: 8-15

Corepetitor: 6-10

Acompaniator: 6-10

2.

Consultant artistic/muzical Secretar literar/muzical/artistic

Artişti creatori şi asimilaţi:

- funcţii artistice de specialitate

- funcţii de execuţie

- studii superioare

Consultant artistic/muzical: 10-18

Secretar literar/muzical/artistic: 4-15

3.

Referent literar/muzical/artistic

Artişti creatori şi asimilaţi:

- funcţii artistice de specialitate

- funcţii de execuţie

- studii medii

3-12

4.

Maistru acordor/pian/clavecin

Maistru lutier

Specialist orgă/instrumente de

suflat

Personal calificat - servicii de scenă şi producţie:

- funcţii tehnice de specialitate

- funcţii de execuţie

- studii medii

8-15

5.

Impresar artistic teatru/muzical Specialist în relaţii publice Specialist marketing cultural

- funcţii administrative de specialitate

- funcţii de execuţie

- studii superioare

12-20

0

1

2

3

6.

Inginer producţie

- funcţii administrative de specialitate

- funcţii de execuţie

- studii superioare

10-18

7.

Director general adjunct/director adjunct (artistic/economic/ tehnic/marketing)

- funcţii administrative de specialitate

- funcţii de conducere

- studii superioare

Director general adjunct: 18-28

Director artistic/director economic: 18-25

Director tehnic/director marketing: 17-23

ANEXA Nr. 2 la normele metodologice

FORMULE DE CALCUL AL  PUNCTAJULUI   INDIVIDUAL

I.  Pentru personalul de specialitate prevăzut în tabelul I din anexa nr. 1:

Pentru calcularea punctajului individual pe producţie se aplică următoarea formulă:

PI1 = [(SUMR1 x CR) + (SUMRG1 x CRG) + (SUMS1 x Cs) ] x CC1

Calcularea punctajului individual se face prin însumarea punctajelor individuale pe producţii după următoarea formulă:

PI = PI1 + PI2+...+ Pln,

în care:

PI1 = punctajul individual pe producţia 1;

SUMR1 = numărul repetiţiilor pentru producţia 1;

SUMRg1 = numărul repetiţiilor generale pentru producţia 1;

SUMS1 = numărul spectacolelor pentru producţia 1;

CR = coeficientul de serviciu de repetiţii;

CRG = coeficientul de serviciu de repetiţii generale;

CS = coeficientul de serviciu de spectacole;

CC1 = coeficientul de complexitate al rolului/funcţiei în producţia 1;

PI = punctajul individual.

II.  Pentru personalul de specialitate prevăzut în tabelul II din anexa nr. 1:

Pentru calcularea punctajului individual pe producţie se aplică următoarea formulă:

PI1= [(SUMR1 + SUM RG1 + SUM S1 ) x C] x CC

Calcularea punctajului individual se face prin însumarea punctajelor individuale pe producţii după următoarea formulă:

PI = PI1+ PI2+...+ PIn,

în care:

Pl1 = punctajul individual pe producţia 1;

SUMR1 = numărul repetiţiilor pentru producţia 1;

SUMRG1 = numărul repetiţiilor generale pentru producţia 1;

SUMS1 = numărul spectacolelor pentru producţia 1;

Cp = coeficientul de producţie;

CC = coeficientul de complexitate al funcţiei;

PI = punctajul individual.

III.  Pentru personalul de specialitate prevăzut în tabelul III din anexa nr. 1:

Pentru calcularea punctajului individual se aplică următoarea formulă:

PI = Pref x Cc,

în care:

P ref = punctajul de referinţă;

Cc = coeficientul de complexitate al funcţiei;

PI = punctajul individual.


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1672/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1672 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 1672/2008
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu