HOTARARE Nr.
1672 din 10 decembrie 2008
pentru aprobarea Normelor
metodologice privind evaluarea personalului artistic, tehnic si administrativ
de specialitate din institutiile de spectacole sau concerte in vederea
stabilirii salariilor de baza
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 891 din 29 decembrie 2008
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, al art. 151 alin. (2) şi al art. 322 din Ordonanţa Guvernului nr. 21/2007 privind instituţiile şi
companiile de spectacole sau concerte, precum şi desfăşurarea activităţii de
impresariat artistic, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
353/2007,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă Normele metodologice privind
evaluarea personalului artistic, tehnic şi administrativ de specialitate din
instituţiile de spectacole sau concerte în vederea stabilirii salariilor de
bază, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - (1) In vederea armonizării la nivel naţional
a normelor de muncă în instituţiile de spectacole sau concerte, Ministerul
Culturii şi Cultelor va stabili, cu consultarea uniunilor de creatori legal
constituite, numărul minim de spectacole/concerte pentru fiecare tip de
instituţie, cu luarea în considerare
a specificului acestora, a numărului de săli aflate în exploatare şi a
numărului de colective artistice.
(2) Stabilirea numărului minim de spectacole sau de
concerte, conform prevederilor alin. (1), se face prin ordin al ministrului
culturii şi cultelor, emis cu consultarea sindicatelor reprezentative, în
termen de 120 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
(3) In termen de un an de la intrarea în vigoare a
Regulamentului de organizare şi funcţionare a Registrului Artelor
Spectacolului, numărul minim de spectacole sau concerte se poate modifica, în
funcţie de rezultatul monitorizării efectuate.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Ministrul culturii şi cultelor,
Demeter Andras Istvan,
secretar de stat
Ministrul internelor şi reformei administrative,
Cristian David
Ministrul muncii, familiei şi egalităţii de şanse,
Mariana Câmpeanu
Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian
ANEXĂ
NORME METODOLOGICE
privind evaluarea personalului artistic, tehnic şi
administrativ de specialitate din instituţiile
de spectacole sau concerte în vederea
stabilirii salariilor de bază
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Prezentele norme metodologice stabilesc
principiile, regulile şi procedura de evaluare anuală a personalului artistic,
tehnic şi administrativ de specialitate încadrat cu contract individual de
muncă în instituţiile de spectacole sau concerte, în vederea stabilirii salariilor
de bază între limitele din grila prevăzută în anexa la Ordonanţa Guvernului nr.
21/2007 privind instituţiile şi companiile de spectacole sau concerte, precum
şi desfăşurarea activităţii de impresariat artistic, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 353/2007, denumită în continuare grilă.
(2) In cazul personalului din instituţiile de
spectacole sau concerte care ocupă alte funcţii decât cele prevăzute în grilă
se aplică prevederile Hotărârii Guvernului nr. 125/1999 privind aprobarea
Metodologiei pentru stabilirea normelor de evaluare a performanţelor
profesionale individuale şi de aplicare a criteriilor de stabilire a salariilor
de bază între limite pentru instituţiile publice de cultură.
Art. 2. - Reglementarea procedurii de evaluare a personalului
de specialitate din instituţiile de spectacole sau concerte vizează următoarele
obiective:
a) afirmarea specificităţii
raporturilor de muncă în domeniul artelor spectacolului, determinată de
existenţa drepturilor de autor şi a drepturilor conexe dreptului de autor;
b) adaptarea procesului de evaluare a personalului de
specialitate din instituţiile de spectacole sau concerte la specificitatea
acestor instituţii;
c) stabilirea unei relaţii directe între cantitatea,
complexitatea şi calitatea muncii prestate de personalul de specialitate şi
nivelul salariului;
d) motivarea directă a personalului de specialitate
prin evaluarea bazată, în principal, pe sarcinile, activităţile şi atribuţiile
acestuia din perioada de referinţă următoare, cu luarea în calcul a
performanţelor din perioada de referinţă precedentă;
e) crearea unui sistem protectiv pentru salariaţii din
instituţiile de spectacole sau concerte.
Art. 3. - Evaluarea personalului de specialitate din
instituţiile de spectacole sau concerte se realizează cu luarea în considerare
a următoarelor principii:
a) participarea colectivă la procesul de creaţie în
instituţiile de spectacole sau concerte determină obligaţia de a stabili pentru o perioadă predeterminată particularizarea
sarcinilor, activităţilor, atribuţiilor fiecărui salariat din cadrul
personalului de specialitate;
b) în cazul personalului artistic de specialitate, specificitatea prestaţiei artistice este determinantă pentru
caracterul intuitu personae al contractelor individuale de muncă;
c) salariile personalului artistic de specialitate se
stabilesc întotdeauna cu luarea în considerare a cesiunii drepturilor
patrimoniale de autor sau conexe dreptului de autor;
d) în cadrul instituţiilor de spectacole sau concerte,
norma de muncă exprimă sfera de sarcini, activităţi, atribuţii individuale,
rezultate din servicii, completată, după caz, cu sarcini complementare.
Art. 4. -In sensul prezentelor
norme metodologice, termenii de mai jos au următoarele semnificaţii:
a) conducerea executivă - personalul cu atribuţii de conducere, coordonare şi/sau control
din instituţia de spectacole sau concerte;
b) perioada de referinţă - perioada cuprinsă între data de 1 septembrie a anului în curs şi 31
august a anului următor, pentru care se stabileşte norma de muncă şi salariul,
în baza evaluării anuale realizate conform prezentelor norme metodologice;
c) serviciu - unitatea de referinţă pentru normarea activităţii personalului de specialitate, din
care rezultă sarcini, activităţi, atribuţii individuale, specifice funcţiei;
d) decizia de punere în
scenă - documentul care cuprinde pentru fiecare
producţie artistică date privind: personalul de specialitate distribuit şi/sau
repartizat, perioada de repetiţii/repetiţii generale, data primei prezentări
publice, etapele de producţie, termenele de predare la scenă, precum şi orice
alte informaţii necesare realizării producţiei artistice;
e) coeficient de serviciu - constanta corespunzătoare unui tip de serviciu, stabilită în
funcţie de natura acestuia;
f) coeficient de producţie - constanta stabilită în funcţie de complexitatea unei producţii
artistice, cu luarea în considerare a următoarelor criterii:
(i) dimensiunea investiţiei planificate;
(ii) personalul necesar pentru realizare/exploatare;
(iii) numărul şi complexitatea serviciilor necesare;
g) coeficient de complexitate - constanta stabilită în raport cu dificultatea rolului, respectiv
a sarcinilor/activităţilor/atribuţiilor funcţiei;
h) punctajul de referinţă - elementul de bază în calcularea salariilor, respectiv pragul necesar
încadrării cu normă întreagă şi bază de calcul pentru stabilirea punctajului
individual, după caz;
i) aprecierea
activităţii anterioare - evaluarea prestaţiei
salariatului din perioada de referinţă anterioară, având ca efect menţinerea,
majorarea sau diminuarea punctajului individual;
j) sarcini complementare - activităţile şi/sau atribuţiile, stabilite anual, rezultate din programul managerial, care se desfăşoară
pe tot parcursul perioadei de referinţă şi care pot completa norma de muncă sau
fracţiunea de normă de muncă, în cazul personalului artistic.
Art. 5. - (1) In cadrul procedurilor reglementate de
prevederile prezentelor norme metodologice, conducerea
executivă are rolul de a identifica soluţii şi de a înainta directorului
general sau, după caz, directorului instituţiei de spectacole sau concerte
propuneri formalizate în proiecte de hotărâri.
(2) Proiectele de hotărâri sunt
înaintate consiliului administrativ, care îşi îndeplineşte rolul deliberativ
prin analizarea acestora, cu luarea în considerare a avizelor acordate de
consiliul artistic, şi aprobarea sau, după caz, restituirea lor, însoţite de
observaţii şi propuneri motivate, în vederea modificării.
(3) Analizarea propunerilor conducerii executive şi
adoptarea hotărârilor se fac în acord cu prevederile contractului de management
al directorului general sau, după caz, al directorului instituţiei de spectacole ori concerte.
Art. 6. - Sunt supuse, în mod obligatoriu, procedurilor
de avizare şi aprobare prevăzute de prevederile art. 5 următoarele decizii:
a) rolurile din cadrul noilor producţii artistice,
distribuite fără selecţie;
b) păstrarea sau scoaterea unor producţii artistice din
repertoriu;
c) valoarea coeficienţilor de serviciu, a celor de
producţie şi a celor de complexitate care urmează a fi aplicaţi în cadrul
evaluării, în cazul celor prevăzuţi între limite;
d) limitele normei de muncă pentru încadrarea în categoria I, respectiv II din grilă,
pentru perioada de referinţă;
e) deciziile de punere în scenă;
f) lista sarcinilor complementare pentru personalul
artistic de specialitate;
g) valorile aprecierilor activităţii anterioare pentru
personalul de specialitate angajat;
h) punctajul de referinţă pentru personalul artistic de
specialitate în cazul instituţiilor de concerte.
Art. 7. - (1) Consiliul administrativ analizează, în
şedinţă, proiectele de hotărâri elaborate de conducerea executivă, avizate,
după caz, de consiliul artistic.
(2) Analiza şi aprobarea proiectelor de hotărâri se
realizează în conformitate cu procedurile interne prevăzute în regulamentul de
organizare şi funcţionare a instituţiei de spectacole sau concerte.
Art. 8. - (1) Consiliul artistic
îşi îndeplineşte rolul consultativ prin analizarea, în şedinţă, a proiectelor
de hotărâri prevăzute la art. 6 şi emiterea avizului obligatoriu.
(2) Proiectele de hotărâri prevăzute la art. 6 lit.
c)-e) şi g) sunt analizate şi avizate de consiliul artistic
numai cu privire la personalul de specialitate artistic.
CAPITOLUL II
Procedura de evaluare a personalului de specialitate din instituţiile de spectacole şi concerte
SECŢIUNEA 1
Componente şi condiţii
Art. 9. - (1) Evaluarea personalului artistic, tehnic şi administrativ de specialitate se constituie din două
componente - evaluarea cantitativă şi evaluarea calitativă.
(2) Evaluarea cantitativă a fiecărui salariat constă în
stabilirea volumului de muncă pentru perioada de referinţă, rezultat din
producţiile artistice noi şi, după caz, din producţiile artistice prezentate în
reluare.
(3) Evaluarea calitativă a fiecărui salariat constă în
aprecierea activităţii anterioare.
Art. 10. - (1) In vederea stabilirii volumului de
muncă, directorul general sau, după caz, directorul fiecărei instituţii de
spectacole are obligaţia de a configura repertoriul din perioada de referinţă,
în acord cu prevederile contractului de management, astfel:
a) planifică stagiunea, cu luarea în considerare a
propunerilor regizorilor artistici sau, după caz, ale coregrafilor, cu statut
de angajat sau colaborator, prin stabilirea producţiilor artistice care urmează
a se realiza, a numărului maxim de repetiţii şi a datei primei prezentări
publice pentru fiecare producţie;
b) stabileşte programul
exploatării noilor producţii artistice şi programul exploatării producţiilor
artistice care urmează să fie prezentate în reluare.
(2) In urma configurării
repertoriului din perioada de referinţă, conducerea executivă calculează
numărul serviciilor din fiecare producţie artistică.
Art. 11. - (1) In vederea stabilirii volumului de
muncă, directorul general sau, după caz, directorul fiecărei instituţii de
concerte are obligaţia de a configura repertoriul din perioada de referinţă, în
acord cu prevederile contractului de management,
astfel:
a) planifică stagiunea, cu luarea în considerare a
propunerilor dirijorilor cu statut de angajat sau colaborator, prin stabilirea
producţiilor artistice care urmează a se realiza, a numărului de repetiţii şi a
datei prezentării publice pentru fiecare producţie;
b) stabileşte programul exploatării producţiilor
artistice.
(2) In urma configurării repertoriului din perioada de
referinţă, conducerea executivă calculează numărul serviciilor din fiecare
producţie artistică, ţinând cont de aparatul orchestral necesar.
SECŢIUNEA a 2-a
Evaluarea cantitativă
Art. 12. - (1) Serviciile din instituţiile de
spectacole sau concerte, în baza cărora se face evaluarea cantitativă a
personalului de specialitate, sunt:
a) repetiţie;
b) repetiţie generală;
c) spectacol/concert.
(2) Atribuţiile, sarcinile şi activităţile rezultate
din servicii, specifice fiecărei categorii profesionale, sunt stabilite în
regulamentul de organizare şi funcţionare a instituţiei de spectacole sau
concerte.
(3) Atribuţiile, sarcinile şi activităţile fiecărui
salariat sunt prevăzute în fişa postului acestuia.
(4) In cazul salariaţilor care ocupă funcţia de regizor
sau de coregraf, sfera de atribuţii trebuie să cuprindă în mod obligatoriu:
a) asistarea producţiilor
artistice proprii sau realizate de artiştii cu statut de colaborator pe durata
exploatării acestora;
b) evaluarea calităţii prestaţiei artiştilor
interpreţi din distribuţia producţiilor artistice proprii şi a celor asistate
conform prevederilor lit. a);
c) asigurarea menţinerii nivelului profesional al
artiştilor interpreţi din instituţie.
(5) In cazul salariaţilor care ocupă funcţia de
scenograf, sfera de atribuţii trebuie să cuprindă în mod obligatoriu:
a) asistarea producţiilor artistice proprii sau
realizate de artiştii cu statut de colaborator pe durata exploatării acestora;
b) evaluarea calităţii prestaţiei personalului de
specialitate repartizat în producţiile artistice proprii şi în cele asistate
conform prevederilor lit. a).
(6) In cazul salariaţilor
care ocupă funcţia de balerin/dansator/solist balet în instituţiile de
spectacole, studiile reprezintă sarcini obligatorii, pentru care se acordă un
punctaj calculat prin programarea, pe durata perioadei de referinţă, a unui număr de 5 servicii pe săptămână,
fiecare serviciu având valoarea de 1 punct.
Art. 13. - (1) Stabilirea volumului de muncă rezultat
din producţiile artistice noi se face în baza distribuirii, în cazul:
a) artiştilor interpreţi şi asimilaţi: actor
teatru/mânuitor păpuşi-marionete; artist liric; solist
vocal/balet/concertist/instrumentist; artist/maestru artist circ; balerin;
corist; dansator; dirijor; dirijor cor; concertmaistru; artist instrumentist;
instrumentist;
b) artiştilor creatori şi asimilaţi: regizor; coregraf;
scenograf, sufleor operă/operetă/teatru.
(2) Stabilirea volumului de muncă rezultat din
producţiile artistice noi se face în baza repartizării, în cazul:
a) artiştilor creatori şi asimilaţi: artist plastic,
asistent regie/scenografie, consultant artistic/muzical, corepetitor,
grafician, maestru balet/dans/cor/corepetitor, maestru de studii
balet/muzicale/canto, secretar/referent literar/muzical/artistic, sculptor
păpuşi;
b) acompaniatorului, din categoria artiştilor
interpreţi şi asimilaţi;
c) personalului
calificat/necalificat - servicii scenă: editor imagine/sunet, operator
lumini/sunet/imagine, recuziter orchestră, regizor tehnic/culise, secretar
platou, costumier, electrician iluminare scenă, machior, mânuitor-montator
decor, maistru sunet/lumini, peruchier, recuziter, electroacustician, tapiţer;
d) personalului calificat/necalificat - producţie:
brodeor; butafor; cizmar-confecţioner încălţăminte, confecţioner-montator
produse din lemn, croitor-confecţioner îmbrăcăminte, imprimeur textile, maistru
acordor pian/clavecin, maistru lutier, montor imagine/sunet, lăcătuş montator,
pictor executant, specialist orgă/instrumente de suflat, tapiţer;
e) personalului de primire a publicului: supraveghetor
sală, controlor bilete, garderobier, plasator;
f) personalului administrativ
de execuţie: impresar artistic/teatru/muzical, producător delegat, inginer
producţie, specialist relaţii publice/marketing cultural;
g) personalului administrativ de conducere: director
general adjunct/director adjunct artistic/economic/tehnic/marketing.
Art. 14. -In instituţiile de spectacole:
(1) Distribuirea personalului artistic prevăzut la art.
13 alin. (1) se face astfel:
a) artiştii creatori şi asimilaţi - prin decizie a
directorului general/directorului, în baza repertoriului stabilit conform art. 10 alin. (1)lit. a);
b) artiştii interpreţi şi asimilaţi - prin selecţie,
organizată pentru fiecare producţie artistică.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1) lit. b),
artiştii interpreţi sau asimilaţi din cadrul colectivelor artistice din
teatrele lirice sunt distribuiţi prin decizie a directorului
general/directorului în funcţie de:
a) opţiunile
regizorului/coregrafului/dirijorului/dirijorului cor implicat;
b) cerinţele/necesităţile impuse de natura producţiilor
artistice noi;
c) aparatul orchestral necesar;
d) rezultatele testării profesionale.
(3) Repartizarea personalului de specialitate prevăzut
la art. 13 alin. (2) se face prin deciziile de punere în scenă.
Art. 15. -In instituţiile de concerte:
(1) Distribuirea personalului
artistic prevăzut la art. 13 alin. (1) se face astfel:
a) dirijori, dirijori cor - prin decizie a directorului
general/directorului, în baza repertoriului stabilit conform art. 11 alin.
(1)lit. a);
b) solist vocal/concertist/instrumentist, artist
instrumentist, artist liric, corist, concertmaestru, instrumentist - prin decizie
a directorului general/directorului.
(2) Distribuirea personalului artistic prevăzut la
alin. (1) lit. b) se face în funcţie de:
a) opţiunile dirijorilor/dirijorilor cor implicaţi;
b) cerinţele/necesităţile impuse de repertoriul
producţiilor artistice şi natura acestora;
c) aparatul orchestral necesar;
d) rezultatele testării profesionale.
(3) Testările profesionale prevăzute la alin. (2) lit.
d) pot fi organizate ori de câte ori se consideră necesar.
(4) Repartizarea personalului de specialitate prevăzut
la art. 13 alin. (2) se face prin deciziile de punere în scenă.
Art. 16. - In instituţiile de spectacole, stabilirea
volumului de muncă rezultat din producţiile artistice care urmează a fi
prezentate în reluare în perioada de referinţă, în cazul salariaţilor care
participă la exploatarea acestora, se face în baza programării realizate
conform prevederilor art. 10 alin. (1) lit. b).
SECŢIUNEA a 3-a
Calcularea punctajului individual
Art. 17. - (1) După stabilirea volumului de muncă
pentru fiecare salariat conform prevederilor art. 13-15 şi, după caz, ale art.
16, se calculează punctajul individual.
(2) Punctajul individual rezultă din aplicarea
coeficienţilor de serviciu sau, după caz, a coeficienţilor de producţie la
numărul de servicii corespunzător salariatului respectiv, precum şi a
coeficienţilor de complexitate, conform formulelor de calcul prevăzute în anexa
nr. 2 pct. I şi II.
(3) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în cazul
personalului de specialitate prevăzut în tabelul III
din anexa nr. 1, punctajul individual se
calculează prin aplicarea coeficienţilor de complexitate la punctajul de
referinţă al personalului artistic, respectiv al personalului tehnic de
specialitate, conform formulei de calcul prevăzute în anexa nr. 2 pct. III.
(4) Coeficienţii de serviciu, coeficienţii de
producţie, coeficienţii de complexitate şi, după caz, limitele între care
aceştia pot fi stabiliţi sunt prevăzuţi în anexa nr. 1.
Art. 18. -In instituţiile de
spectacole:
(1) Pentru personalul de specialitate prevăzut în
tabelul I din anexa nr. 1,
calcularea punctajului individual se face după cum urmează:
a) numărul serviciilor de aceeaşi natură din cadrul
fiecărei producţii artistice la realizarea/exploatarea căreia participă
respectivul salariat se înmulţeşte cu coeficientul de serviciu corespunzător;
b) valorile obţinute conform prevederilor lit. a) se
însumează, iar rezultatul se înmulţeşte cu coeficientul de complexitate
corespunzător, obţinându-se punctajul individual pe producţie;
c) punctajele individuale pe producţii ale salariatului
respectiv se însumează, obţinându-se punctajul individual.
(2) Pentru personalul de specialitate prevăzut în
tabelul II din anexa
nr. 1, calcularea punctajului individual se face după
cum urmează:
a) numărul maxim de servicii necesare
realizării/exploatării unei producţii artistice noi la care a fost
distribuit/repartizat salariatul se însumează şi rezultatul se înmulţeşte cu
coeficientul de producţie stabilit conform prevederilor
art. 4 lit. f);
b) valorile obţinute conform prevederilor lit. a) se
înmulţesc cu coeficientul de complexitate corespunzător, obţinându-se punctajul
individual pe producţie;
c) punctajele individuale pe producţie se însumează,
obţinându-se punctajul individual.
(3) Pentru personalul de specialitate prevăzut în
tabelul III din anexa nr. 1
punctajul de referinţă calculat pentru personalul
artistic, respectiv pentru personalul tehnic de specialitate reprezentând
baza de calcul, se înmulţeşte cu coeficientul de
complexitate corespunzător, obţinându-se punctajul individual. Art. 19. -In
instituţiile de concerte:
(1) Pentru personalul de specialitate prevăzut în
tabelul I din anexa nr. 1,
calcularea punctajului individual se face după cum urmează:
a) numărul serviciilor de aceeaşi natură din cadrul
fiecărei producţii artistice la realizarea/exploatarea căreia participă
respectivul salariat se înmulţeşte cu coeficientul de serviciu corespunzător;
b) valorile obţinute conform prevederilor lit. a) se
însumează, iar rezultatul se înmulţeşte cu coeficientul de complexitate
corespunzător funcţiei, obţinându-se punctajul individual pe producţie;
c) punctajele individuale pe producţii ale salariatului
respectiv se însumează, obţinându-se punctajul
individual.
(2) Pentru personalul de specialitate prevăzut în
tabelul III din anexa
nr. 1 punctajul de referinţă calculat pentru personalul artistic, respectiv
pentru personalul tehnic de specialitate, reprezentând baza de calcul, se
înmulţeşte cu coeficientul de complexitate corespunzător, obţinându-se
punctajul individual.
Art. 20. - După calcularea punctajelor individuale, se
stabilesc, în condiţiile prevăzute la art. 5-8, limitele normei de muncă pentru
încadrarea în categoria I, respectiv categoria II din grilă, pentru următoarea perioadă de referinţă.
SECŢIUNEA a 4-a
Calcularea punctajului de referinţă
Art. 21. -In instituţiile de spectacole:
(1) In cazul personalului artistic de specialitate,
punctajul de referinţă se stabileşte după cum urmează:
a) se calculează punctajul mediu pe fiecare producţie
artistică - în baza punctajelor individuale obţinute de personalul artistic de
specialitate pe producţia respectivă, fără a fi incluse punctajele individuale
obţinute de personalul prevăzut în tabelele II şi III din anexa nr. 1;
b) punctajele medii obţinute conform prevederilor lit.
a) se însumează;
c) valoarea rezultată conform prevederilor lit. b) se
împarte la numărul total de producţii artistice care urmează să fie
realizate/exploatate în perioada de referinţă, obţinându-se punctajul de
referinţă pentru personalul artistic de specialitate.
(2) In cazul personalului tehnic de specialitate,
punctajul de referinţă se stabileşte după cum urmează:
a) se calculează punctajul mediu pe fiecare producţie
artistică - în baza punctajelor individuale obţinute de personalul tehnic de
specialitate pe producţia respectivă, fără a fi incluse punctajele individuale
obţinute de personalul prevăzut în tabelele II şi III din anexa nr. 1;
b) punctajele medii obţinute conform prevederilor lit.
a) se însumează;
c) valoarea rezultată conform prevederilor lit. b) se
împarte la numărul total de producţii artistice care urmează să fie
realizate/exploatate în perioada de referinţă, obţinându-se punctajul de
referinţă pentru personalul tehnic de specialitate.
Art. 22. - (1) In instituţiile de concerte:
a) pentru personalul artistic de specialitate -
punctajul de referinţă se stabileşte de consiliul administrativ, la propunerea
conducerii executive, cu avizul conform al consiliului
artistic;
b) pentru personalul tehnic de specialitate -
punctajul de referinţă se stabileşte conform prevederilor art. 21 alin. (2).
(2) Punctajul de referinţă pentru personalul artistic
de specialitate poate fi stabilit, conform prevederilor alin. (1) lit. a), şi
la nivelul punctajului minim individual obţinut pe respectiva categorie de
personal, fără a fi luate în considerare punctajele obţinute de personalul
prevăzut în tabelele II şi III din anexa nr. 1.
Art. 23. - La stabilirea mediei punctajelor pe producţie artistică nu sunt luate în calcul punctajele
individuale pe producţie a căror valoare este 0 (zero).
Art. 24. - (1) Salariaţii din cadrul personalului
artistic şi tehnic al căror punctaj individual final se situează sub punctajul
de referinţă pot fi încadraţi cu fracţiune de normă, calculată prin raportarea
punctajului individual final al salariatului respectiv la punctajul de
referinţă.
(2) In cazul personalului administrativ de specialitate
prevederile alin. (1) nu sunt aplicabile.
SECŢIUNEA a 5-a
Evaluarea calitativă şi calcularea punctajului
individual final
Art. 25. - (1) Aprecierea activităţii anterioare a
personalului de specialitate se efectuează conform procedurilor stabilite prin
regulamentul de organizare şi funcţionare a fiecărei instituţii de spectacole
sau concerte.
(2) Propunerea privind aprecierea activităţii
anterioare este întocmită:
a) în cazul personalului artistic de specialitate - de
către coordonatorul personalului artistic, consultantul artistic, regizor,
coregraf, dirijor, secretarul literar/muzical/artistic sau de către o altă
persoană cu atribuţii în domeniul artistic, desemnată de către directorul
general sau, după caz, de către director;
b) în cazul personalului tehnic de specialitate - de
către şeful de compartiment şi regizorul tehnic de scenă, respectiv de către
directorul de producţie sau de către producătorul delegat, după caz;
c) în cazul personalului administrativ de specialitate
- de către şeful ierarhic superior.
(3) Propunerile privind aprecierea activităţii
anterioare au la bază fişele individule de evaluare a calităţii prestaţiei,
întocmite pe durata fiecărei perioade de referinţă.
Art. 26. - (1) Valoarea aprecierii activităţii
anterioare se stabileşte prin raportare la punctajul individual, în intervalul
dat de următoarele limite:
a) personalul artistic de specialitate: ± 20%, cu
excepţia salariaţilor care ocupă funcţiile de regizor artistic, coregraf,
dirijor, dirijor cor, scenograf, pentru care limita este: ±30%;
b) personalul tehnic de specialitate: ±30%;
c) personalul administrativ de specialitate: ±25%.
(2) Valorile aprecierii activităţii anterioare se
aprobă conform prevederilor art. 6-8, cu excepţia celor pentru personalul
administrativ de conducere, care sunt stabilite de către directorul general
sau, după caz, directorul instituţiei de spectacole sau concerte.
(3) Valoarea aprecierii activităţii anterioare se
aplică punctajului individual, determinând menţinerea, majorarea sau diminuarea
acestuia.
Art. 27. - Prin aplicarea valorii aprecierii calitative la punctajul individual se obţine punctajul individual
final, conform următoarei formule:
PIF = PI + PI x A/100,
în care:
PIF = punctajul individual final;
PI = punctajul individual;
A= aprecierea activităţii anterioare.
Art. 28. - In cazul salariaţilor
care ocupă funcţia de balerin/dansator/solist balet în instituţiile de
spectacole, punctajul individual final se obţine după completarea punctajului
obţinut conform art. 27 cu punctajul prevăzut la art. 12 alin. (6).
Art. 29. - Valoarea punctajului
individual final determină salariul de bază pentru perioada de referinţă şi
încadrarea salariatului în categoriile din grilă.
CAPITOLUL III
Stabilirea salariului de bază pentru perioada de
referinţă
Art. 30. - (1) In vederea stabilirii salariilor de bază pentru personalul artistic şi tehnic de specialitate, se
calculează valoarea punctului de salariu corespunzător categoriei de personal
şi celei de studii, conform formulei:
V = (Smax _ Smin)/(PmaxA;B
_ Rref),
în care:
V = valoarea punctului de salariu;
Smax = valoarea de
referinţă din grilă, înmulţită cu valoarea maximă a coeficientului de
multiplicare din grilă, corespunzătoare categoriei de personal şi celei de
studii;
Smin = valoarea de
referinţă din grilă, înmulţită cu valoarea minimă a coeficientului de
multiplicare din grilă, corespunzătoare categoriei de personal şi celei de
studii;
PmaxA;B = punctajul
individual maxim aferent categoriei de personal artistic sau tehnic, după caz;
Pref = punctajul de
referinţă corespunzător categoriei de personal.
(2) In vederea stabilirii salariilor de bază pentru
personalul administrativ de specialitate, se calculează valoarea punctului de
salariu corespunzător categoriei de personal şi celei de studii, conform
formulei:
V= ( Smax - Smin ) / ( Pmax
- Pmin )
în care:
Pmax = punctajul
maxim pe instituţie rezultat în urma ierarhizării tuturor punctajelor
individuale din instituţie;
Pmin = punctajul
minim pe instituţie rezultat în urma ierarhizării tuturor punctajelor
individuale din instituţie.
(3) Pentru personalul artistic
şi tehnic de specialitate prevăzut în tabelele nr. II şi III din anexa nr. 1, în formula prevăzută la alin. (1) punctajul
de referinţă este cel calculat pentru personalul artistic şi tehnic prevăzut în
tabelul nr. I.
Art. 31. - Salariul individual
de bază se calculează:
a) pentru personalul artistic şi tehnic de
specialitate, conform formulei:
SI = Vx(PIF-Pref) + Smin;
b) pentru personalul administrativ de specialitate,
conform formulei:
SI = Vx(PIF-Pmin) + Smin,
în care:
SI = salariul individual;
V = valoarea punctului de salariu; PIF = punctajul
individual final;
Pref = punctajul de
referinţă, corespunzător categoriei de personal;
Pmin = punctajul
minim pe instituţie rezultat în urma ierarhizării tuturor punctajelor
individuale din instituţie;
Smin = valoarea de
referinţă din grilă, înmulţită cu valoarea minimă a coeficientului de
multiplicare din grilă corespunzătoare categoriei de personal şi celei de
studii.
Art. 32. - (1) La stabilirea salariului personalului
artistic de specialitate se are în vedere cesiunea
drepturilor patrimoniale de autor, respectiv a drepturilor patrimoniale conexe
dreptului de autor pentru exploatarea producţiilor artistice din perioada de
referinţă.
(2) Drepturile patrimoniale de autor, respectiv
drepturile patrimoniale conexe dreptului de autor
cesionate se prevăd expres în contractul individual de muncă.
Art. 33. - (1) Conducerea executivă are obligaţia de a
aduce la cunoştinţa personalului de specialitate evaluat, în scris, până la
data de 15 iunie a fiecărui an, rezultatul evaluării: punctajul de referinţă,
punctajul individual, aprecierea activităţii anterioare, punctajul individual
final şi salariul de bază corespunzător pentru perioada de referinţă.
(2) Salariaţii au dreptul să conteste rezultatul
evaluării în termen de 3 zile calendaristice de la data luării la cunoştinţă
despre acesta.
(3) Contestaţiile se soluţionează în termen de 5 zile
calendaristice de la data depunerii, în conformitate cu prevederile
regulamentului de organizare şi funcţionare a instituţiei de spectacole sau
concerte.
Art. 34. - (1) In termen de 15 zile calendaristice de
la comunicarea rezultatului evaluării, salariatul are obligaţia de a înştiinţa,
în scris, instituţia de spectacole sau concerte despre acceptul sau, după caz,
refuzul său cu privire la condiţiile raportului de muncă cu instituţia pentru
următoarea perioadă de referinţă.
(2) Dacă în termenul prevăzut la alin. (1) salariatul
fie nu comunică instituţiei de spectacole sau concerte acceptul său, fie îi
comunică refuzul cu privire la noile condiţii ale raportului de muncă,
conducerea executivă comunică salariatului respectiv, în scris, până la data de
15 iulie, lista posturilor vacante din instituţie, compatibile cu pregătirea
profesională şi cu abilităţile acestuia.
(3) In situaţia în care
instituţia de spectacole sau concerte nu dispune de locuri de muncă vacante
potrivit alin. (2), aceasta are obligaţia de a solicita sprijinul agenţiei
teritoriale de ocupare a forţei de muncă, în vederea redistribuirii
salariatului, corespunzător pregătirii profesionale a acestuia.
(4) Salariatul are la dispoziţie un termen de 3 zile
lucrătoare de la comunicarea listei posturilor vacante din instituţie pentru
a-şi manifesta în scris consimţământul.
(5) In situaţia acceptării, directorul general sau, după
caz, directorul instituţiei de spectacole ori concerte va stabili noul raport
de muncă în condiţiile art. 13 din Ordonanţa Guvernului nr. 21/2007, aprobată
cu modificări si completări prin Legea nr. 353/2007.
(6) In cazul în care salariatul nu îşi manifestă consimţământul în termenul prevăzut la alin. (4),
raportul său de muncă cu instituţia de spectacole sau concerte poate fie să
continue, în condiţiile determinate de rezultatul evaluării, fie să înceteze,
în condiţiile legii.
(7) Cu persoanele ale căror
contracte individuale de muncă încetează, instituţia de spectacole sau concerte
poate încheia contracte civile, în baza Legii nr. 8/1996 privind drepturile de
autor şi alte drepturi conexe, cu modificările şi completările ulterioare, sau
a Codului civil, după caz.
Art. 35. - (1) In cazul salariaţilor al căror punctaj
individual este 0 (zero), acesta le va fi comunicat de conducerea executivă în
termenul prevăzut la art. 33 alin. (1).
(2) Până la data de 15 iulie conducerea executivă va
comunica salariaţilor prevăzuţi la alin. (1), în scris, lista posturilor
vacante din instituţie, compatibile cu pregătirea profesională a acestora.
(3) Prevederile art. 34 alin. (3)-(5) sunt aplicabile
şi în cazul salariaţilor prevăzuţi la alin. (1).
(4) In situaţia în care salariaţii prevăzuţi la alin.
(1) nu îşi manifestă consimţământul în termenul prevăzut la art. 34 alin. (4),
raportul lor de muncă cu instituţia încetează, în condiţiile legii.
Art. 36. - (1) In urma evaluării personalului de
specialitate, conducerea executivă:
a) asigură întocmirea fişelor posturilor, în care sunt
prevăzute: atribuţiile, sarcinile şi activităţile pentru perioada de referinţă;
b) asigură elaborarea, pentru perioada de referinţă, a
actelor adiţionale la contractele individuale de muncă pentru personalul
existent.
(2) Contractele individuale de muncă ale personalului
artistic de specialitate pot conţine clauze privind cesiunea drepturilor patrimoniale de autor, respectiv a drepturilor patrimoniale conexe
dreptului de autor.
CAPITOLUL IV
Alte drepturi salariale
Art. 37. - (1) Cuantumul indemnizaţiilor pentru
activitate solistică, prevăzute în grilă, sunt stabilite, pentru perioada de
referinţă, de consiliul administrativ, la propunerea regizorului artistic, a
dirijorului sau a coregrafului, în funcţie de numărul activităţilor solistice
ale salariatului respectiv din luna precedentă.
(2) Nominalizarea salariaţilor care beneficiază de
indemnizaţiile specifice pentru activitate solistică şi stabilirea procentului
indemnizaţiei, în limitele prevăzute în grilă, se aprobă trimestrial prin
hotărâre a consiliului administrativ.
(3) In situaţiile în care activităţi solistice sunt
distribuite salariaţilor care ocupă funcţii de instrumentist, artist
instrumentist, balerin, dansator, corist, artist liric, aceştia vor beneficia
de indemnizaţia specifică pentru activităţi solistice în condiţiile prevăzute
la alin (2).
Art. 38. - (1) Pentru personalul administrativ de
specialitate cuantumul indemnizaţiilor de conducere specifice, pentru perioada
de referinţă, se stabileşte distinct, de către directorul general/directorul
instituţiei de spectacole sau concerte, cu aprobarea autorităţii în subordinea
căreia funcţionează aceasta, cu luarea în considerare a iniţiativei,
capacităţii de comunicare/rezolvare a conflictelor, a capacităţii de
coordonare, organizare, evaluare, monitorizare.
(2) Cuantumul indemnizaţiilor de conducere specifice,
prevăzute în grilă pentru alte categorii de beneficiari decât cele prevăzute la
alin. (1), sunt aprobate de consiliul administrativ, la propunerea şefilor de
compartimente/coordonatori/consultanţi, după caz.
(3) Indemnizaţiile de conducere specifice se stabilesc
întotdeauna cu luarea în considerare a performanţelor personalului coordonat.
Art. 39. - (1) Personalul de specialitate din instituţiile de spectacole sau concerte beneficiază, în
condiţiile legii, de următoarele drepturi salariale: spor pentru vechime în
muncă, spor pentru titlu ştiinţific, spor pentru activitate de importanţă
naţională, precum şi de majorări salariale, prime,
salarii de merit, tichete cadou.
(2) Sporul pentru condiţii grele prevăzut de lege se
acordă pentru suprasolicitarea neuropsihică, în funcţie de numărul de repetiţii
generale şi spectacole/concerte susţinute în luna anterioară, după cum urmează:
a) personalului de specialitate prevăzut în tabelul I, nr. crt. 1-6 din anexa nr. 1 -până la
15% din salariul de bază;
b) personalului de specialitate prevăzut în tabelul I, nr. crt. 7 din anexa nr. 1 - până la 10%
din salariul de bază;
c) personalului de specialitate
prevăzut în tabelul I, nr.
crt. 8 din anexa nr. 1 - până la 5% din salariul de bază.
(3) Nominalizarea salariaţilor care beneficiază de
sporul pentru condiţii grele şi stabilirea procentului de spor, în limitele
prevăzute la alin. (2), se aprobă trimestrial prin hotărâre a consiliului
administrativ.
(4) Sporurile, majorările şi stimulentele prevăzute la
alin. (1) şi (2) se pot acorda numai în limitele bugetului aprobat, conform
hotărârii consiliului administrativ.
CAPITOLUL V
Dispoziţii tranzitorii şi finale
Art. 40. - Persoanele angajate în instituţiile de
spectacole sau concerte, care s-au aflat în concediu plătit pentru creşterea şi
îngrijirea copilului în vârstă de până la 2 ani, respectiv 7 ani în cazul
copilului cu handicap, precum şi cele ale căror contracte individuale de muncă
au fost suspendate din alte cauze, potrivit legii, şi care nu au prestat activitate în ultimele 12 luni vor
beneficia, la reluarea activităţii, de salariul avut anterior intervenirii
situaţiei de suspendare, până la evaluarea realizată conform prezentelor norme
metodologice.
Art. 41. - (1) Absolvenţii de învăţământ superior de
lungă sau de scurtă durată, care, la data trecerii pe funcţia corespunzătoare
studiilor absolvite, erau încadraţi pe funcţii cu nivel inferior de studii,
specifice domeniului în care au absolvit studiile universitare, se încadrează
la nivelul de studii corespunzător.
(2) In situaţia prevăzută la alin. (1), salariul
individual va fi recalculat pe baza punctului de salariu corespunzător nivelului de studii.
Art. 42. - Salariile de bază ale directorilor
generali/directorilor instituţiilor de spectacole sau concerte se stabilesc în
conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 189/2008
privind managementul instituţiilor de spectacole sau concerte, muzeelor şi
colecţiilor publice, bibliotecilor şi al aşezămintelor culturale de drept
public.
Art. 43. -In cazul în care cheltuielile de personal
necesare, rezultate în urma evaluării, depăşesc bugetul aferent pentru perioada
de referinţă, valoarea punctului de salariu se poate diminua în mod
corespunzător, în baza hotărârii consiliului administrativ.
Art. 44. - (1) Pentru personalul artistic de
specialitate prevăzut la art. 13 alin. (1) lit. a), pot fi atribuite sarcini complementare,
în baza criteriilor prevăzute în regulamentul de organizare şi funcţionare a
fiecărei instituţii de spectacole sau concerte.
(2) Lista sarcinilor complementare pentru perioada de
referinţă şi punctajul corespunzător acestora se aprobă conform prevederilor art. 5-8.
(3) Punctajul sarcinilor complementare se adaugă la
punctajul individual, anterior evaluării calitative, fără a putea depăşi 50%
din acesta.
(4) Prin excepţie de la prevederile alin (3), pentru
salariaţii care ocupă funcţia de regizor artistic, coregraf, scenograf,
punctajul sarcinilor complementare poate fi de până la 70% din valoarea
punctajului individual.
(5) Acordarea sarcinilor complementare se realizează în
conformitate cu criteriile prevăzute în regulamentul de organizare şi funcţionare
a fiecărei instituţii de spectacole sau concerte.
Art. 45. - (1) In cazul în care în perioada de
referinţă volumul de muncă al salariatului scade sau creşte cu până la 15% din
norma acestuia de muncă, stabilită în baza evaluării, valoarea salariului nu se
modifică.
(2) In cazul în care creşterea volumului de muncă este
de peste 15%, salariatul respectiv poate beneficia de remuneraţii sau, după
caz, de onorarii, în baza unor contracte civile.
(3) In cazul în care scăderea volumului de muncă este de
peste 15%, valoarea salariului stabilit în baza evaluării se poate păstra prin
redistribuirea/repartizarea salariaţilor în cauză sau prin atribuirea unor
sarcini complementare, după caz.
(4) Pentru primul an de aplicare a prezentelor norme
metodologice, limita prevăzută la alin. (1) poate
ajunge până la ±25%.
Art. 46. - (1) Indeplinirea obligaţiilor profesionale
de către personalul de specialitate căruia i se aplică prevederile prezentelor
norme metodologice se certifică lunar de către şefii ierarhici direcţi si se
menţionează în propunerile prevăzute la art. 25.
(2) Activitatea personalului căruia nu i se aplică
prevederile prezentelor norme metodologice va fi certificată pe baza
pontajelor, respectiv a fişelor colective de prezenţă.
Art. 47. - (1) Prevederile prezentelor
norme metodologice se aplică în mod corespunzător şi pentru evaluarea
personalului tehnic şi administrativ de specialitate din instituţiile de
proiecte, precum şi pentru
personalul de specialitate din alte tipuri de instituţii de spectacole sau
concerte, înfiinţate conform prevederilor art. 7 din Ordonanţa Guvernului nr.
21/2007, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) In cazul instituţiilor de spectacole sau concerte
înfiinţate conform prevederilor art. 7 din Ordonanţa Guvernului nr. 21/2007,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 353/2007, categoriile de
servicii şi coeficienţii corespunzători se stabilesc la nivelul acestora,
ţinându-se cont de specificitatea activităţilor, şi se aprobă de autorităţile
administraţiei publice care le-au înfiinţat sau în subordinea cărora
funcţionează.
Art. 48. - Prezentele norme metodologice intră în
vigoare în termen de 3 zile de la data publicării.
Art. 49. - (1) In perioada 1 ianuarie-31 august 2009,
în vederea aplicării prezentelor norme metodologice, stabilirea volumului de
muncă se face după cum urmează:
a) pentru personalul artistic de specialitate
distribuit - cu respectarea distribuţiilor făcute pentru producţiile artistice
care sunt în curs de realizare, respectiv pentru cele a căror distribuţie a
fost anunţată anterior intrării în vigoare a prezentelor norme metodologice;
b) pentru personalul tehnic şi administrativ de
specialitate - prin repartizarea salariaţilor la fiecare producţie artistică
din repertoriu.
(2) Comunicarea rezultatului
evaluării de către conducerea executivă şi comunicarea de către fiecare
salariat a refuzului sau acceptului său se fac la termenele stabilite de
conducerea fiecărei instituţii de spectacole sau concerte.
Art. 50. - (1) Pentru perioada 1 ianuarie-31 august 2009 salariaţii din cadrul personalului de specialitate pot
opta pentru aplicarea sistemului de stabilire a salariilor prevăzut în Legea
nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de bază în sectorul
bugetar şi a indemnizaţiilor pentru persoane care ocupă funcţii de demnitate
publică, cu modificările şi completările ulterioare, şi evaluarea
performanţelor profesionale individuale, realizată conform Hotărârii Guvernului
nr. 125/1999.
(2) Salariaţii care au optat conform prevederilor alin.
(1) îşi pot menţine respectiva opţiune pe o durată de 3 ani, după expirarea
căreia li se aplică prevederile prezentei norme metodologice.
(3) Comunicarea de către salariaţi a opţiunii lor se
face în termenul prevăzut la art. 49 alin. (2), respectiv în termenul prevăzut
la art. 34 alin. (1).
Art. 51. - (1) In termen de 120 de zile de la data
intrării în vigoare a prezentelor norme metodologice, instituţiile de
spectacole sau concerte au obligaţia de a modifica şi de a completa propriile
regulamente de organizare şi funcţionare, în vederea corelării acestora cu
prevederile prezentelor norme metodologice.
(2) Regulamentele de organizare şi funcţionare a
instituţiilor de spectacole sau concerte, modificate şi completate, sunt
aprobate de autorităţile publice centrale sau locale în subordinea cărora
funcţionează, conform prevederilor art. 4 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului
nr. 21/2007, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 353/2007,
într-un termen care nu poate să depăşească 160 de zile de la data intrării în
vigoare a prezentelor norme metodologice.
Art. 52. - De la data intrării în vigoare a prezentelor
norme metodologice, prevederile art. 8 alin. (1) lit. c) din Hotărârea
Guvernului nr. 281/1993 cu privire la salarizarea personalului din unităţile
bugetare, cu modificările şi completările ulterioare, se aplică personalului de
specialitate din instituţiile de spectacole sau concerte în conformitate cu
procedura prevăzută la art. 39 alin. (2)-(4) din prezentele norme metodologice.
Art. 53. - Anexele nr. 1 şi 2
fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.
ANEXA Nr. 1 la normele metodologice
Coeficienţii de serviciu, de producţie şi de
complexitate pentru personalul de specialitate
Tabelul I - Coeficienţii de
serviciu şi de complexitate pentru salariaţii al căror punctaj individual se
calculează conform formulei prevăzute în anexa nr. 2 pct. I
Nr. crt.
|
Funcţia
|
Categoria de personal -conform
grilei din anexa la Ordonanţa Guvernului nr. 21/2007
|
Coeficientul de serviciu
|
Coeficientul de complexitate
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
1.
|
Actor teatru/Mânuitor păpuşi-marionete Sufleor teatru
|
Artişti interpreţi şi asimilaţi/Artişti creatori şi asimilaţi:
- funcţii artistice de specialitate
- funcţii de execuţie
- studii superioare şi medii
|
Producţii noi:
repetiţii: 2
repetiţii generale: 4 spectacole: 4
Producţii reluări:
repetiţii: 1
repetiţii generale: 2 spectacole: 4
|
Actor teatru/Mânuitor păpuşi-marionete:
- rol principal I: 7-8
- rol principal II: 5-6
- rol secundar I: 3
- rol secundar II: 2 Sufleor teatru: 1-2
|
2.
|
Solist vocal
Artist liric
Corist
Sufleor operă/operetă
(instituţii de spectacole)
|
Artişti interpreţi şi asimilaţi/Artişti creatori şi asimilaţi:
- funcţii artistice de specialitate
- funcţii de execuţie
- studii superioare şi/sau medii
|
Producţii noi:
repetiţii: 2
ansamblu cu pian: 3
repetiţii generale: 4 spectacole: 4
Producţii reluări:
repetiţii: 2
ansamblu cu pian: 2,5
repetiţii generale: 3 spectacole: 4
regie cu pian şi cover: 1
|
Solist vocal:
- rol titular/principal: 7-10
- rol secundar: 5-7
- rol comprimar: 3
- figuraţie: 2 Artist liric: 1-3 Corist: 1-3
Sufleor operă/operetă: 1-3
|
3.
|
Dirijor
Dirijor cor
Concertmaistru
Artist
Instrumentist
Instrumentist
(instituţii de spectacole)
|
Artişti interpreţi şi asimilaţi:
- funcţii artistice de specialitate
- funcţii de execuţie
- studii superioare şi/sau medii
|
repetiţie pe partide: 1 repetiţie: 2
repetiţie generală: 4
spectacol: 4
concert: 5
|
Dirijor: 8-12
Dirijor cor: 4-6
Concertmaistru: 5-7
Solist instrumentist/şef partidă: 4-6
Solist instrumentist: 3-5
Artist instrumentist/şef partidă: 3-5
Artist instrumentist: 2-3
Instrumentist: 2-3
|
4.
|
Solist balet
Balerin
Dansator
(instituţii de spectacole)
|
Artişti interpreţi şi asimilaţi:
- funcţii artistice de specialitate
- funcţii de execuţie
- studii superioare şi medii
|
Producţii noi:
repetiţii: 2
repetiţii generale: 4
spectacole cu balet: 4
spectacole de balet: 5
Producţii reluări:
repetiţii: 2
repetiţii generale: 3
spectacole cu balet: 4
spectacole de balet: 5
|
Solist:
- solist principal: 7-10
- solist secundar: 5-6
Ansamblu: 1-3
Corifeu: 4
|
5.
|
Maestru artist circ Artist circ
|
Artişti interpreţi şi asimilaţi:
- funcţii artistice de specialitate
- funcţii de execuţie
- studii superioare şi medii
|
Producţii noi:
repetiţii: 2
repetiţii generale: 4 spectacole: 4
|
Maestru artist circ: 8-12
Artist circ: 6-10
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
6.
|
Dirijor
Dirijor cor
Concertmaistru
Solist concertist
Solist instrumentist
Artist instrumentist
Instrumentist
Artist liric
Corist
(instituţii de concerte)
|
Artişti interpreţi şi asimilaţi:
- funcţii artistice de specialitate
- funcţii de execuţie
- studii superioare şi/sau medii
|
Concerte:
repetiţie pe partide: 1
repetiţie concert educativ: 1 repetiţie ansamblu: 2
repetiţie generală: 3
concert educativ: 3
concert: 4
|
Dirijor: 15-20
Dirijor cor: 5-10
Solist concertist: 15-20
Concert maestru: 5-10
Solist instrumentist/şef partidă: 5-10
Solist instrumentist: 4-8
Artist instrumentist/şef partidă: 4-8
Artist instrumentist: 2-4
Instrumentist: 2-4
Artist liric: 2-4
Corist: 2-4
|
7.
|
Regizor tehnic Secretar platou Operator
lumini/sunet/imagine Regizor culise
Editor imagine/sunet Recuziter orchestră
|
Servicii de scenă:
- funcţii tehnice de specialitate
- funcţii de execuţie
- studii superioare şi/sau medii
|
Producţii noi:
repetiţii: 2
repetiţii generale: 4 spectacole: 4
Producţii reluări:
repetiţii: 1
repetiţii generale: 2 spectacole: 4
|
Regizor tehnic: 4-6
Secretar platou: 3-5
Operator lumini/sunet/imagine: 3-5
Regizor culise: 3-5
Editor imagine/sunet: 3-6
Recuziter orchestră: 2-3
|
8.
|
Maistru sunet/lumini
Electroacustician
Electrician iluminare
scenă
Mânuitor-montator decor
Recuziter
Tapiţer
Montor imagine/sunet
Costumier
Machior
Peruchier
|
Personal calificat - servicii de scenă şi producţie:
- funcţii tehnice de specialitate
- funcţii de execuţie
- studii medii
|
Producţii noi:
repetiţii: 2
repetiţii generale: 4 spectacole: 4
Producţii reluări:
repetiţii: 1
repetiţii generale: 2 spectacole: 4
|
Maistru sunet/lumini: 1-3
Electroacustician: 1-3
Electrician iluminare scenă: 1-3
Mânuitor-montator decor: 1-3
Recuziter: 1-3
Tapiţer: 1-3
Montor imagine/sunet: 1-3
Costumier: 1-3
Machior: 1-3
Peruchier: 1-3
|
9.
|
Servicii de scenă şi producţie
* Servicii de primire public: supraveghetor sală; controlor
bilete; garderobier; plasator.
* se numără doar serviciile la care
participă
|
Personal necalificat:
- funcţii tehnice de specialitate
- funcţii de execuţie
- studii medii, generale
|
Producţii noi:
repetiţii: 2
repetiţii generale: 4 spectacole: 4
Producţii reluări:
repetiţii: 1
repetiţii generale: 2 spectacole: 4
|
Servicii de scenă şi producţie: 1-1,5 Supraveghetor sală: 1,5
Controlor bilete: 1-2
Garderobier: 1-2
Plasator: 1-2
|
Tabelul II - Coeficienţii de
producţie şi de complexitate pentru salariaţii al căror punctaj individual se
calculează conform formulei prevăzute în anexa nr. 2 pct. II
Nr. crt.
|
Funcţia
|
Categoria de personal - conform
grilei din anexa la Ordonanţa Guvernului nr. 21/2007
|
Coeficientul producţie
|
Coeficientul de complexitate
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
1.
|
Regizor artistic
teatru/operă/operetă/
păpuşi-marionete;
Coregraf
Scenograf
|
Artişti creatori şi asimilaţi:
- funcţii artistice de specialitate
- funcţii de execuţie
- studii superioare
|
Producţie nouă:
proiect mare: 4
proiect mediu: 3
proiect mic: 2
|
Regizor artistic teatru/operă/operetă/ păpuşi-marionete: 10-12
* Coregraf: 8-12
* Scenograf: 8-10
* coeficientul de complexitate
se acordă în funcţie de coregrafii parţiale/integrale în cazul coregrafului;
pentru decor şi/sau costume, în cazul scenografului
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
2.
|
Asistent scenografie Asistent regie
Artist plastic
Grafician
Sculptor păpuşi
|
Artişti creatori şi asimilaţi:
- funcţii artistice de specialitate
- funcţii de execuţie
- studii superioare şi medii
|
Producţie nouă:
proiect mare: 3
proiect mediu: 2
proiect mic: 1
|
Asistent scenografie: 2-4
Asistent regie: 3-5
Sculptor păpuşi: 1-3
Artist plastic: 1- 3
Grafician: 1-3
|
3.
|
Lăcătuş montator Pictor executant Butafor
Cizmar-confecţioner încălţăminte Croitor-confecţioner
îmbrăcăminte
Brodeor
Imprimeur textile Confecţioner montator produse din lemn Tapiţer
|
Personal calificat - servicii de scenă şi producţie:
- funcţii tehnice de specialitate
- funcţii de execuţie
- studii medii
|
Producţie nouă:
proiect mare: 3
proiect mediu: 2
proiect mic: 1
|
1-3
|
4.
|
Producător delegat
|
- funcţii administrative de specialitate
- funcţii de execuţie
- studii superioare
|
Producţie nouă:
proiect mare: 3
proiect mediu: 2
proiect mic: 1
|
3-5
|
Tabelul III - Coeficienţii
de complexitate pentru salariaţii al căror punctaj individual se calculează
conform formulei prevăzute în anexa nr. 2 pct. III
Nr. crt.
|
Funcţia
|
Categoria de personal - conform grilei din anexa la Ordonanţa Guvernului nr. 21/2007
|
Coeficientul de complexitate
|
0
|
1
|
2
|
3
|
1.
|
Maestru balet/dans/cor
Maestru studii de balet/muzicale/canto
Maestru corepetitor
Corepetitor
Acompaniator
|
Artişti creatori şi asimilaţi:
- funcţii artistice de specialitate
- funcţii de execuţie
- studii superioare şi/sau medii
|
Maestru balet/dans/cor: 10-18
Maestru corepetitor: 10-18
Maestru studii de balet/muzicale/canto: 8-15
Corepetitor: 6-10
Acompaniator: 6-10
|
2.
|
Consultant artistic/muzical Secretar literar/muzical/artistic
|
Artişti creatori şi asimilaţi:
- funcţii artistice de specialitate
- funcţii de execuţie
- studii superioare
|
Consultant artistic/muzical: 10-18
Secretar literar/muzical/artistic: 4-15
|
3.
|
Referent literar/muzical/artistic
|
Artişti creatori şi asimilaţi:
- funcţii artistice de specialitate
- funcţii de execuţie
- studii medii
|
3-12
|
4.
|
Maistru acordor/pian/clavecin
Maistru lutier
Specialist orgă/instrumente de
suflat
|
Personal calificat - servicii de scenă şi producţie:
- funcţii tehnice de specialitate
- funcţii de execuţie
- studii medii
|
8-15
|
5.
|
Impresar artistic teatru/muzical Specialist în relaţii publice
Specialist marketing cultural
|
- funcţii administrative de specialitate
- funcţii de execuţie
- studii superioare
|
12-20
|
0
|
1
|
2
|
3
|
6.
|
Inginer producţie
|
- funcţii administrative de specialitate
- funcţii de execuţie
- studii superioare
|
10-18
|
7.
|
Director general adjunct/director adjunct (artistic/economic/
tehnic/marketing)
|
- funcţii administrative de specialitate
- funcţii de conducere
- studii superioare
|
Director general adjunct: 18-28
Director artistic/director economic: 18-25
Director tehnic/director marketing: 17-23
|
ANEXA Nr. 2 la normele metodologice
FORMULE DE CALCUL AL PUNCTAJULUI INDIVIDUAL
I. Pentru personalul de specialitate prevăzut în tabelul I
din anexa nr. 1:
Pentru calcularea punctajului individual pe producţie
se aplică următoarea formulă:
PI1 = [(SUMR1 x CR) +
(SUMRG1 x CRG) + (SUMS1 x Cs) ] x CC1
Calcularea punctajului individual se face prin însumarea
punctajelor individuale pe producţii după următoarea
formulă:
PI = PI1 + PI2+...+ Pln,
în care:
PI1 = punctajul
individual pe producţia 1;
SUMR1 = numărul
repetiţiilor pentru producţia 1;
SUMRg1 = numărul
repetiţiilor generale pentru producţia 1;
SUMS1 = numărul
spectacolelor pentru producţia 1;
CR = coeficientul de
serviciu de repetiţii;
CRG = coeficientul
de serviciu de repetiţii generale;
CS = coeficientul de serviciu de spectacole;
CC1 = coeficientul
de complexitate al rolului/funcţiei în producţia 1;
PI = punctajul individual.
II. Pentru
personalul de specialitate prevăzut în tabelul II
din anexa nr. 1:
Pentru calcularea punctajului individual pe producţie
se aplică următoarea formulă:
PI1= [(SUMR1 + SUM RG1
+ SUM S1 ) x Cp ] x CC
Calcularea punctajului individual se face prin însumarea punctajelor individuale pe producţii după
următoarea formulă:
PI = PI1+ PI2+...+ PIn,
în care:
Pl1 = punctajul
individual pe producţia 1;
SUMR1 = numărul
repetiţiilor pentru producţia 1;
SUMRG1 = numărul
repetiţiilor generale pentru producţia 1;
SUMS1 = numărul
spectacolelor pentru producţia 1;
Cp = coeficientul de
producţie;
CC = coeficientul de
complexitate al funcţiei;
PI = punctajul individual.
III. Pentru personalul de specialitate prevăzut în tabelul III din anexa
nr. 1:
Pentru calcularea punctajului
individual se aplică următoarea formulă:
PI = Pref x Cc,
în care:
P ref = punctajul de referinţă;
Cc = coeficientul de
complexitate al funcţiei;
PI = punctajul individual.