HOTARARE Nr
HOTARARE Nr. 1667 din 14
decembrie 2005
privind aprobarea Proiectului de cooperare tehnica pentru Sistemul de Gestiune
a Datoriei si Analiza Financiara, incheiat intre Ministerul Finantelor Publice
si Banca Nationala a Romaniei, pe de o parte, si Conferinta Natiunilor Unite
pentru Comert si Dezvoltare, pe de alta parte, semnat la Geneva la 12 iulie
2005 si la Bucuresti la 29 iulie 2005, respectiv la 18 august 2005
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 32 din 13 ianuarie 2006
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, al art. 10 si
11 din Legea nr. 312/2004 privind Statutul Bancii Nationale a Romaniei, cu
modificarile ulterioare, al art. 18 si 19 din Legea datoriei publice nr.
313/2004 si al art. 20 din Legea nr. 590/2003 privind tratatele,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1. - Se aproba Proiectul de cooperare tehnica pentru Sistemul de
Gestiune a Datoriei si Analiza Financiara, incheiat intre Ministerul Finantelor
Publice si Banca Nationala a Romaniei, pe de o parte, si Conferinta Natiunilor
Unite pentru Comert si Dezvoltare, pe de alta parte, semnat la Geneva la 12
iulie 2005 si la Bucuresti la 29 iulie 2005, respectiv la 18 august 2005,
prevazut in anexa*) care face parte integranta din prezenta hotarare.
------------
*) Continutul anexei este reprodus in facsimil si reprezinta traducerea
oficiala din limba engleza.
Art. 2. - Obligatiile financiare rezultate din Proiectul de cooperare
tehnica pentru Sistemul de Gestiune a Datoriei si Analiza Financiara, prevazut
la art. 1, reprezentand echivalentul in lei al sumei totale de 100.000 dolari
S.U.A., se suporta dupa cum urmeaza:
a) Ministerul Finantelor Publice - echivalentul in lei al sumei de 50.000
dolari S.U.A. alocati din ajutoare externe nerambursabile, administrate
potrivit legii;
b) Banca Nationala a Romaniei - echivalentul in lei al sumei de 50.000
dolari S.U.A. alocati din bugetul propriu de venituri si cheltuieli, aprobat
potrivit legii.
PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU
Contrasemneaza:
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vladescu
Ministrul afacerilor externe,
Mihai Razvan Ungureanu
ANEXA 1
CONFERINTA NATIUNILOR UNITE
PENTRU COMERT SI DEZVOLTARE
Implementarea versiunii 5.3 a Sistemului de Gestiune a Datoriei si de
Analiza Financiara (DMFAS 5.3) al UNCTAD
Proiect de cooperare tehnica
DMFAS
Numar si titlu: ROM/0T/3AV
Implementarea versiunii DMFAS 5.3
Durata: 24 luni
Locatia proiectului: Bucuresti, Romania
Agentii romane
de implementare: Ministerul Finantelor Publice al Romaniei
Banca Nationala a Romaniei
Agentia executanta: UNCTAD
Bugetul proiectului: (Inclusiv costuri de sustinere): $ 80.000
(Exclusiv costuri de sustinere): $ 70.796
Data estimativa a
demararii proiectului: Trim. III 2005
________________________________________________________________________________
Scurta descriere:
Acest proiect este destinat furnizarii in continuare a asistentei tehnice
pentru Ministerul Finantelor Publice (MFP) si Banca Nationala a Romaniei (BNR)
in domeniul gestiunii datoriei publice, cu obiectivul de a imbunatati cadrul
institutional pentru eficientizarea managementului datoriei si capacitatea de
analiza a finantarii externe. Proiectul va imbunatati capacitatea guvernului de
a inregistra, monitoriza si analiza obligatiile curente si viitoare ale
serviciului datoriei, prin intretinerea sistemului computerizat deja functional
de gestiune al datoriei si analiza financiara (DMFAS) in cadrul Ministerului
Finantelor Publice si Banca Nationala a Romaniei, precum si instalarea ultimei
versiuni a software-ului DMFAS (DMFAS 5.3). In plus, prin instruirea
functionarilor Ministerului Finantelor Publice si Bancii Nationale a Romaniei
in noile caracteristici ale sistemului, se va dezvolta capacitatea acestora de
a analiza instrumentele financiare pentru indatorarea viitoare. Prin proiect se
va finanta si un acord de intretinere pe doi ani pentru asigurarea
sustenabilitatii pe termen mediu a instalarii sistemului DMFAS.
________________________________________________________________________________
In numele: Semnatura Nume/Titlu Data
Ministerului Finantelor Dragos NEACSU 29.07.2005
Publice al Romaniei Secretar de Stat
Bancii Nationale a Romaniei Mugur ISARESCU NR.
11/18.08.2005
UNCTAD Guvernator
Mr. O. Oduyemi 12.07.2005
Sef serviciu Managementul resurselor
A. INTRODUCERE SI CADRU GENERAL
De aproape un deceniu, Guvernul Romaniei a luat masuri importante de
intarire a capacitatii de inregistrare, monitorizare si analiza a datoriei sale
externe. In anii 1994 - 2001, in cadrul unor proiecte anterioare de cooperare
tehnica, au fost instalate patru versiuni consecutive (4.1 Plus, 5.0, 5.1, 5.2)
ale Sistemului de Gestiune a Datoriei si de Analiza Financiara (DMFAS) al
UNCTAD in Ministerul Finantelor Publice (MFP) si in Banca Nationala a Romaniei
(BNR). A fost implementata o procedura de replicare ORACLE a bazelor de date,
care permite folosirea in comun a datelor de ambele institutii. Pe durata
proiectului de cooperare anterior, special pentru Romania a fost integrat in
sistemul DMFAS un modul pentru monitorizarea ajutoarelor nerambursabile.
Guvernul are o strategie generala de realizare a sustenabilitatii
functionarii sistemului DMFAS in Romania. In timpul fazei finale a proiectului
anterior au avut loc pasi preliminari in asumarea unei cooperari ulterioare in
domeniul gestiunii datoriei externe intre UNCTAD si institutiile implicate in
Romania in procesul gestiunii datoriei externe.
Noua versiune a sistemului DMFAS (versiunea 5.3) va fi instalata la
Ministerul Finantelor Publice (MFP) si Banca Nationala a Romaniei (BNR).
Aceasta versiune superioara a DMFAS contine un numar de imbunatatiri ale
domeniilor functionale si tehnice ale sistemului. DMFAS 5.3 permite utilizarea
instrumentelor pietei de capital (obligatiuni, certificate de trezorerie si
altele). A fost adaugat un nou modul de inregistrare si monitorizare a
acordurilor standard pentru obligatiuni ca entitati distincte fata de
contractele de imprumut standard. In noua versiune a sistemului a fost inclus
si un nou modul pentru gestiune, care acopera procesul de reorganizare, de
analiza initiala la nivelul inregistrarii, cu cea mai mica interventie posibila
din partea utilizatorului. Acest nou modul acopera necesitatile utilizatorului
din urmatoarele domenii: rapoarte pentru Clubul de la Paris, termenii
imprumutului, analiza efectelor reorganizarii asupra profilului datoriei.
Sistemul include facilitati imbunatatite de raportare, cum ar fi generarea de
rapoarte definite de utilizator in format HTML, suport pentru urmarirea
"Statisticilor Datoriei Externe: Ghid pentru Compilatori si
Utilizatori" alaturi de un set de rapoarte standard care sunt solicitate
de institutii internationale cum ar fi FMI, Banca Mondiala, Eurostat, Banca
Reglementelor Internationale. Noua versiune a sistemului include si noi metode
de calcul, facilitatea de capitalizare a dobanzii si alte functionalitati
cerute de utilizatori, ca de exemplu: comasarea si copierea transelor,
extinderea utilizarii campurilor definite de utilizatori, marirea dimensiunii
campurilor, securitate marita etc. De asemenea are o functionalitate speciala
pentru tratarea datoriei publice locale si va permite utilizarea mult mai
usoara a diferitelor baze de date (replicarea). Pentru intretinerea sistemului
cu cele mai noi imbunatatiri tehnice, Programul DMFAS a facut eforturi
substantiale in domeniul caracteristicilor tehnice.
Sistemul va fi utilizat pentru gestiunea datoriei interne si externe,
ajutoarelor nerambursabile, imprumuturilor guvernamentale si ale sectorului
privat, continuand astfel sa imbunatateasca transparenta, sa promoveze buna
guvernanta, politicile economice si financiare solide si sa intareasca
gestiunea macroeconomica si disciplina fiscala.
B. JUSTIFICAREA PROIECTULUI
Elemente de mentionat
Baza de date privind datoria externa a Romaniei (aprox. 40.000
imprumuturi) este una dintre cele mai mari baze de date administrate de tarile
care utilizeaza sistemul DMFAS. Datorita acestui fapt este necesar ca
personalul IT al echipei centrale DMFAS sa intervina pentru probleme tehnice in
teritoriu sau ca administratorul bazei de date (DBA) din tara sa mearga in
misiune tehnica la Geneva.
In MFP si partial in BNR fluctuatia personalului este mare; de aceea
intotdeauna este necesara instruirea personalului nou angajat in elementele de
baza ale sistemului. In timpul ultimului proiect, cel putin 20 de noi angajati
au fost instruiti in vederea asigurarii functionarii si actualizarii normale a
sistemului.
La inceputul anului 2004 a fost lansata noua versiune (5.3) a softului
DMFAS. Aceasta versiune include functionalitati noi care trebuie sa reprezinte
tema unei instruiri suplimentare a utilizatorilor actuali.
In plus, incepand din 2002 Programul DMFAS a introdus procedura
co-finantarii, ceea ce implica participarea tarilor beneficiare la intretinerea
si dezvoltarea sistemului.
Situatia la sfarsitul implementarii proiectului
La sfarsitul implementarii proiectului se apreciaza ca Guvernul:
- va beneficia de instalarea in ambele institutii a software-ului pentru
versiunea DMFAS 5.3 si pentru DSM+, precum si de instruirea personalului celor
doua institutii pentru utilizarea noilor caracteristici ale sistemului;
- va fi:
- capabil sa evalueze portofoliul datoriei si sa analizeze si evalueze
capacitatea de a plati serviciul aferent datoriei. Aceasta va oferi o baza
valoroasa pentru negocierea noilor acorduri cu agentii bilaterale, furnizori,
institutii financiare internationale si piete de capital, minimizand costurile
imprumuturilor;
- intr-o mai buna pozitie de a formula politici de indatorare realizand
beneficiile finantarii externe fara a crea probleme dificile stabilitatii
macroeconomice si stabilitatii balantei de plati.
C. DESCRIEREA ACTIVITATILOR PROIECTULUI
UNCTAD va intreprinde urmatoarele activitati in contextul acestui proiect:
Activitatea 1. Instalarea DMFAS 5.3
Aceasta componenta acopera instalarea versiunii 5.3 a sistemului DMFAS la
Ministerul Finantelor Publice din Romania si la Banca Nationala a Romaniei,
precum si instruirea fundamentala necesara operarii cu aceasta versiune.
Sistemul DMFAS va fi instalat intr-o retea, care va fi intretinuta de
personalul local din cele doua institutii. Va avea loc o analiza a
necesitatilor in vederea definirii specificatiilor pentru conversia datelor
ambelor institutii la formatul DMFAS 5.3. Analiza se va concentra asupra noii
clasificari a datoriei. Rezultatele analizei vor fi utilizate pentru conversia
bazei de date si refacerea replicarii. Aceasta activitate va fi realizata de
personalul de la DMFAS Geneva sau de un consultant international/programator,
(0,5 om/luna).
Activitatea 2. Instruirea in DMFAS 5.3
Pentru personalul din ambele institutii aceasta activitate va include
urmatoarele:
- instruirea privind noile functiuni ale DMFAS 5.3, prin sublinierea
diferentelor fata de versiunea DMFAS anterioara;
- instruirea avansata in generarea de rapoarte definite de utilizator.
Toate instruirile programate pentru utilizatorii finali din cadrul acestei
activitati vor fi efectuate la Bucuresti de un consultant
international/economist financiar, (0,5 om/luna).
Activitatea 3. Instruire avansata a personalului pentru utilizarea DMFAS
5.3
Instruirea avansata a personalului in DMFAS 5.3 va include urmatoarele:
- instruire pentru utilizatorii avansati in operarea sistemului, inclusiv
validare date, control date, procesare si raportare. Functionarii din ambele
institutii vor fi instruiti la un nivel care le va permite operarea
independenta a sistemului DMFAS;
- instruire privind functiile de generare de rapoarte ale sistemului si,
in mod special, ale modulului de statistica datoriei.
Toate programele de instruire din cadrul acestei activitati vor avea loc
la Bucuresti (un consultant international/economist financiar, 1 om/luna).
Activitatea 4. Instruirea echipei de intretinere tehnica a DMFAS din MFP
si BNR
Instruirea tehnica in administrarea sistemului va fi efectuata pentru
utilizatori avansati si pentru administratorii desemnati ai bazelor de date si
va include teme cum sunt procedurile de intretinere si de securitate. Aceasta
activitate va avea loc la Bucuresti (un consultant international/programator,
0,5 om/luna).
Activitatea 5. Asistenta tehnica pentru administratorii bazelor de date in
activitatea lor de lucru cu bazele de date
Aceasta activitate va consta in oferirea de asistenta in activitatea
curenta a administratorilor bazelor de date, in special legate de administrarea
de sistem a bazelor de date de volum mare. Aceasta activitate poate avea loc la
Geneva (un consultant international/programator, 0,5 om/luna).
Activitatea 6. Misiunea de control si intretinere a Echipei Centrale DMFAS
La sfarsitul proiectului, va fi necesara o misiune de o saptamana a
personalului IT (tehnologia informatiei) de la Programul DMFAS pentru a instala
upgradarea softului si pentru a instrui echipa locala de intretinere tehnica a
DMFAS in caracteristicile softului imbunatatit. Aceasta activitate va avea loc
la Bucuresti (un consultant international/programator, 0,5 om/luna).
Activitatea 7. Instruirea de baza in analiza sustenabilitatii datoriei
Functionarii vor fi instruiti in formularea de strategii si in analiza
sustenabilitatii datoriei. Acest curs introductiv va fi unul de natura
practica. Participantii vor fi instruiti in utilizarea softului DSM+, elaborat
in colaborare de Banca Mondiala si UNCTAD, in utilizarea legaturii intre DMFAS
si DSM+ si in modalitatea de a valida si verifica consistenta datelor de
datorie transferate. Atelierul de lucru va avea sesiuni de analiza si politici
in domeniile datoriei, balantei de plati si macroeconomiei, conducerea
operatiunilor de reducere a datoriei, simularea diferitelor scenarii pentru
imprumuturi noi si acoperire a deficitului, cu aprecierea impactului acestora
asupra necesarului de finantare externa, prin utilizarea unui studiu de caz.
Aceasta activitate necesita prezenta la Bucuresti, timp de doua saptamani, a
unui expert UNCTAD in managementul datoriei.
Activitatea 8. Participarea oficialilor guvernamentali la Conferinta
UNCTAD pe tema gestiunea datoriei/Grupul consultativ DMFAS
Patru oficiali romani (doi din fiecare institutie) vor participa la
Conferinta inter-regionala UNCTAD pe tema managementul datoriei si la
intalnirea Grupului consultativ DMFAS, care vor avea loc in aceeasi saptamana.
Conferinta dureaza o saptamana. Participarea la alte activitati de instruire pe
tema managementului datoriei.
D. APORTUL PARTILOR
Aportul partii romane
Ministerul Finantelor Publice si Banca Nationala a Romaniei au urmatoarele
obligatii:
- sa numeasca ca parteneri personal calificat, inclusiv un Coordonator
National de Proiect si doi specialisti IT care vor forma Echipa de Intretinere
Tehnica DMFAS locala, ce va asigura pentru utilizatori intretinerea primara a
sistemului DMFAS;
- sa numeasca personalul necesar pentru utilizarea si intretinerea
permanenta a sistemului DMFAS;
- sa asigure acoperirea tuturor costurilor de intretinere pentru
calculatoare prin semnarea unui contract de intretinere, care este
indispensabil pentru functionarea normala a echipamentelor;
- sa asigure spatiul necesar pentru personalul local si international cat
si pentru personalul secretariat/administrativ, rechizite si echipament de
birou uzuale;
- sa asigure echipament (servere si statii de lucru) si software (Windows
NT si Oracle) in conformitate cu specificatiile listate in documentatia privind
"DMFAS 5 Hardware, Software and Training requirements
(DMFAS/HardwareSoftware/Rev1);
- sa asigure operarea si intretinerea retelei LAN in ambele institutii
precum si legatura intre MFP si BNR;
- sa asigure finantarea activitatilor prevazute in documentatia acestui
proiect.
Aportul UNCTAD din resurse proprii
UNCTAD va furniza versiunea DMFAS 5.3 pentru dezvoltarea ulterioara a
bazei de date. Va aloca personalul si timpul necesar pentru a sustine si
coordona executarea proiectului. Mai precis, UNCTAD va nominaliza un Director
de Proiect din Echipa Centrala DMFAS - Geneva insarcinat cu proiectul si va
stabili aranjamentele pentru intretinerea tehnica prompta si on-line a
sistemului DMFAS.
In contextul prezentului proiect si in cadrul conditiilor financiare
descrise mai jos, UNCTAD va livra versiunea 5.3 a softului DMFAS si a
documentatiei aferente in limba engleza.
E. ALTE CONSIDERATII
In cadrul acordurilor cu fiecare agentie de implementare, modele ale
acestora fiind prezentate in anexa 2 si anexa 3, UNCTAD va solicita
Ministerului Finantelor Publice din Romania si Bancii Nationale a Romaniei sa
plateasca anual o taxa de intretinere stabilita pentru inceput la 5.000 USD.
Acest acord va permite MFP si BNR sa beneficieze de upgradarile ulterioare ale
versiunii 5.3 ale DMFAS si de tipuri privilegiate de servicii de intretinere
furnizate de echipa tehnica a Programului DMFAS, inclusiv de utilizarea
serviciilor "hot-line".
Anexele fac parte din documentul prezentului proiect si vor fi semnate de
ambele agentii de implementare impreuna cu documentul proiectului.
Independent de cele de mai sus, costul viitoarelor imbunatatiri sau individualizari
specifice pentru o tara, altele decat cele prevazute conform acestui proiect
sau livrate prin instalarea upgradarilor normale sau a noilor versiuni
finantate in cadrul acordului de intretinere, vor trebui acoperite printr-un
proiect ulterior.
Ambele parti subinteleg ca in cazul unei noi instalari a sistemului DMFAS
in Romania sau al utilizarii sistemului prin Internet/Web de catre orice
entitate, institutie sau organizatie altele decat cele stipulate ca beneficiare
ale sistemului DMFAS in cadrul prezentei documentatii de proiect, va trebui
initiat un nou proiect, cu un buget corespunzator.
F. RISCURI
MFP si BNR vor asigura mediul tehnic corespunzator atat in ceea ce
priveste instalarea cat si intretinerea sistemului DMFAS 5.3, pentru a garanta
succesul pe termen lung al instalarii DMFAS. Aceasta include necesitatea de a
recruta, daca este cazul, si de a instrui personal care sa administreze baza de
date Oracle. Sistemul de operare si reteaua necesita supervizare tehnica constanta
si calificata din partea departamentului tehnic din ambele institutii.
Cel mai important risc priveste transferul personalului instruit, atat de
la nivelul de conducere, cat si de la nivelul operational. Este deosebit de
important ca personalul instruit in utilizarea DMFAS sa nu fie mutat la alta
unitate fara evaluarea consecintelor pe termen lung asupra eficientei
activitatii de gestionare a datoriei externe si fara a asigura transferul
adecvat al cunostintelor catre personalul inlocuitor.
G. FINANTAREA SI ARANJAMENTELE CONTRACTUALE
Aceste servicii vor fi furnizate in conformitate cu Regulile si
procedurile UNCTAD pentru administrarea fondurilor fiduciare de cooperare
tehnica stipulate in anexa 5 a acestui proiect cat si in concordanta cu
Regulamentul de ordine interioara si alte reglementari ale Natiunilor Unite.
Pentru orice disputa, controversa sau reclamatie intre parti, ce rezulta
din acest Acord sau pentru incalcarea, rezilierea sau denuntarea acestui Acord,
daca incercarile de reglementare prin negociere au esuat, una din parti va
solicita procedura de arbitraj in conformitate cu Regulile de Arbitraj
UNCITRAL. Partile se vor supune oricarei sentinte de arbitraj decurgand
dintr-un astfel de arbitraj ca fiind decizia finala a oricarei astfel de
dispute, controverse sau reclamatii.
Nimic din acest acord sau in legatura cu acest acord nu va fi considerat
ca o renuntare expresa sau implicita la oricare dintre privilegiile si
imunitatile Natiunilor Unite, inclusiv ale organelor sale subsidiare.
H. AMENDAREA PROIECTULUI
Activitatile proiectului si alocarea bugetului acestuia pot fi amendate
prin acordul mutual al tuturor partilor. Proiectul va intra in vigoare la data
semnarii. Proiectul este scris in limba engleza in 3 exemplare originale, din
care unul pentru Ministerul Finantelor Publice, unul pentru Banca Nationala a
Romaniei si unul pentru UNCTAD.
Buget
Bugetul este prevazut in anexa nr. 1.
Finantarea
Dupa semnarea proiectului de ambele parti, Ministerul Finantelor Publice
din Romania si Banca Nationala a Romaniei vor face aranjamentele necesare
pentru a depune suma de 80.000 USD (40.000 USD per institutie) in Contul
Fondului Mutual UNCTAD, ale carui detalii sunt urmatoarele:
______________________________________________________________________
| Banca | UBS SA, Geneva |
|___________________________|__________________________________________|
| Nume cont | UNCTAD Trust Fund |
|___________________________|__________________________________________|
| Numar cont | 240-C0590163.1 |
|___________________________|__________________________________________|
| Codul SWIFT | UBSWCHZH12A |
|___________________________|__________________________________________|
| Adresa bancii | Rue des Noirettes 35 |
| | P.O. Box 2600 |
| | 1211 Geneva 2 |
|___________________________|__________________________________________|
| Registrul general IMIS | TXB 1110 |
|___________________________|__________________________________________|
| Referinta | ROM/0T/3AV |
|___________________________|__________________________________________|
| Donator/Sursa fondurilor | Ministerul Finantelor Publice din Romania|
| | Banca Nationala a Romaniei |
|___________________________|__________________________________________|
Orice dobanda acumulata in soldul temporar creditor al fondurilor
proiectului va fi folosita la suplimentarea fondurilor disponibile ale
proiectului.
In baza acordurilor cu fiecare agentie de implementare, care fac parte
integranta din prezentul proiect, Ministerul Finantelor Publice si Banca
Nationala a Romaniei vor plati o taxa anuala de intretinere de 5.000 USD per
institutie.
ANEXA 1
la proiect
Bugetul proiectului ROM/0T/3AV
Titlu: Implementarea versiunii DMFAS 5.3
______________________________________________________________________________
| |Total proiect| 2005 |
2006 |
| |_____________|_____________|_____________|
| |om/ | USD |om/ | USD |om/ |
USD |
| |luna| |luna|
|luna| |
|____________________________________|____|________|____|________|____|________|
| 11.01 Programator | 2 20,000 1 10,000 1
10,000 |
| 11.51 Consultant DMFAS | 1.5 15,000 1.5
15,000 |
| 11.99 Total subcomponenta | 3.5 35,000 2.5 25,000 1
10,000 |
| 15.01 Chelt. deplasare | 18,000 11,000
7,000 |
| 15.99 Total subcomponenta | 18,000 11,000
7,000 |
| 16.01 Misiuni UNCTAD | 2,800
2,800 |
| 16.99 Total subcomponenta | 2,800
2,800 |
| 19.99 Total componenta | 55,800 38,800
17,000 |
| 33.01 Conferinta gest. datoriei | 13,000 5,000
8,000 |
| si instruire in managementul
| |
| datoriei
| |
| 53.01 Diverse | 1,996 1,271
725 |
| 53.99 Total subcomponenta | 1,996 1,271
725 |
|
| |
| Total proiect | 70,796 45,071
25,725 |
|
| |
| Cost sustinere 13% | 9,204 5,860
3,344 |
| |
|
| Total proiect (inclusiv cost | 80,000 50,931
29,069 |
| sustinere)
| |
|____________________________________|_________________________________________|
Taxa de intretinere de 5.000 USD pe an si pe institutie, cumulata in
perioada 2005 - 2006 va fi de 20.000 USD (4 x 5.000).
ANEXA 2
la proiect
Conferinta Natiunilor Unite
pentru Comert si Dezvoltare
ACORD DE INTRETINERE INTRE MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE DIN ROMANIA SI
UNCTAD PENTRU UTILIZAREA SISTEMULUI DMFAS AL UNCTAD IN CADRUL MINISTERULUI
FINANTELOR PUBLICE DIN ROMANIA
Dupa semnarea acestui Acord, Conferinta Natiunilor Unite pentru Comert si
Dezvoltare (UNCTAD) va furniza Ministerului Finantelor Publice din Romania
(MFP) serviciile de intretinere a Programului de Gestiune a Datoriei si Analiza
Financiara (DMFAS) al UNCTAD, descrise in articolul 1. Pentru aceste servicii,
MFP accepta sa plateasca UNCTAD suma specificata in articolul 2 in conformitate
cu aranjamentele descrise in articolul 3.
Art. 1. - Scopul acordului de intretinere DMFAS
Clauza de intretinere a variantelor viitoare ale DMFAS
Prezentul acord de intretinere permite MFP sa beneficieze de intretinere
pentru viitoarele variante ale versiunii 5.3 a DMFAS rezultand din urmatoarele
tipuri de servicii de intretinere:
- Intretinere adaptativa
Acest tip de intretinere implica modificarea caracteristicilor sistemului
DMFAS pentru a asigura compatibilitatea sa cu schimbarile facute versiunilor
sistemelor de operare, sistemului de gestiune a bazei de date si sistemelor de
retele, care sunt in mod curent suportate de sistemul DMFAS.
- Intretinere perfectiva
Acest tip de intretinere implica adaugarea de noi functionalitati pentru
satisfacerea unor cerinte urgente sau importante ale utilizatorilor DMFAS.
- Intretinere corectiva
Acest tip de intretinere implica corectarea erorilor de sistem.
Toate solicitarile de servicii de intretinere vor fi confirmate si luate
in considerare de catre UNCTAD, vor fi puse la dispozitia tuturor
utilizatorilor DMFAS si preluate in functie de alocarea resurselor disponibile
ale programului DMFAS de Gestiune a Datoriei.
Clauza de asistenta hotline/helpdesk
Acest acord de intretinere permite institutiei sa beneficieze de asistenta
hotline/helpdesk furnizata de Programul DMFAS din Geneva. Asistenta
hotline/helpdesk permite MFP sa primeasca raspunsuri prompte in domenii
necesitand sprijinirea utilizatorilor privind utilizarea sistemului DMFAS,
incluzand atat probleme operationale cat si tehnice.
Pentru institutiile care solicita aceasta, asistenta helpdesk poate fi
acordata si prin utilizarea accesului la distanta in cazul cand exista conditii
locale, inclusiv conexiuni, autorizatie de acces, licenta pentru program de
acces la distanta etc.
Aceasta asistenta acopera numai utilizarea programului DMFAS insusi, nu si
a altor programe si servere/statii de lucru folosite pentru instalarea
DMFAS-ului in institutia utilizatoare, si care se presupune ca sunt prevazute
in contracte separate.
Art. 2. - Costuri
Dupa primirea cererii anuale de plata, al carei model se gaseste in anexa
4, Ministerul Finantelor Publice din Romania va transfera taxa anuala de
intretinere in Fondul Mutual UNCTAD DMFAS potrivit calendarului descris in
articolul 3. Taxa este stabilita initial la 5.000 de dolari SUA.
Fondurile astfel colectate in Fondul Mutual DMFAS vor fi folosite in
cadrul Programului DMFAS pentru finantarea activitatilor de intretinere in
concordanta cu Regulile si Reglementarile Natiunilor Unite.
Art. 3. - Durata contractului si calendarul de plati
Prima plata pentru intretinere anuala va fi facuta in primele trei luni
ale perioadei anuale a contractului care se intinde de la 1 septembrie 2005
pana la 31 august 2006.
Durata acestui acord este de doi ani si va fi reinnoit automat in fiecare
an, cu exceptia cazului in care va fi anulat in scris de catre Ministerul
Finantelor Publice din Romania sau de catre UNCTAD.
Urmatoarele taxe anuale de intretinere vor fi platite in termen de
treizeci de zile dupa inceperea urmatorului an al perioadei de contract.
Platile vor fi depozitate in contul UNCTAD, dupa emiterea unei cereri de
plata de catre Programul DMFAS. Detaliile platii sunt urmatoarele:
Nr. cont: 240-C0590163.1
Denumire cont: UNCTAD Trust Fund
Banca: Union des Banques Suisses (UBS SA)
Adresa swift: UBSWCHZH12A
Adresa bancii: Rue des Noirettes 35
P.O. Box 2600
1211 Geneva 2 - Switzerland
Referinta nr: UNCTAD DMFAS Trust Fund INT/0T/2AO
IMIS General Ledger TXB 1110
de la Ministerul Finantelor Publice din Romania
pentru [perioada]
Confirmarea oficiala a platii va fi trimisa de UNCTAD Ministerului
Finantelor Publice din Romania dupa fiecare plata anuala.
Art. 4. - Restrictii
Plata taxei de intretinere nu angajeaza UNCTAD sa furnizeze alte servicii
decat cele descrise in articolul 1. In particular, pentru instalarea unor
variante importante de intretinere a DMFAS, plata taxei de intretinere catre
UNCTAD, nu indreptateste Ministerul Finantelor Publice din Romania sa
beneficieze la sediul propriu de serviciile oferite de Programul DMFAS cum sunt
conversiile si nici de activitati aferente de instruire, care ar trebui sa fie
finantate printr-un alt document de proiect de cooperare tehnica existent sau
viitor.
Art. 5. - Reglementarea diferendelor
Pentru orice disputa, controversa sau reclamatie intre parti ce rezulta
din acest acord sau incalcare, reziliere sau denuntare a acestuia daca
incercarea de reglementare prin negociere a esuat, una din parti va solicita
procedura de arbitraj in conformitate cu Regulile de Arbitraj UNCITRAL. Partile
se vor supune oricarei sentinte de arbitraj emisa ca rezultat al acestui
arbitraj ca fiind rezolvarea finala a oricarei controverse, reclamatii sau
dispute.
Art. 6. - Privilegii si imunitati
Nimic din acest acord sau in legatura cu acest acord nu va fi considerat
ca o renuntare expresa sau implicita la oricare dintre privilegiile si
imunitatile Natiunilor Unite, inclusiv ale organelor sale subsidiare.
Art. 7. - Clauze finale
Pentru aplicarea acestui acord, semnatarii confirma urmatoarele ca fiind
adresele lor oficiale:
Pentru Ministerul Finantelor Publice
din Romania: Ministerul Finantelor Publice
str. Apolodor nr. 17, sector 5
050741 Bucuresti, Romania
Tel: +40.21-319.97.39
Fax: +40.21-312.20.11
Pentru UNCTAD: Palais des Nations
8 Avenue de la Paix
211 Geneva 10
Switzerland
Tel: +41.22-907 58 14
Fax: +41.22-907 00 45
Acest acord este redactat in doua exemplare originale initializate si/sau
semnate, din care unul pentru Ministerul Finantelor Publice din Romania si unul
pentru UNCTAD.
Bucuresti, 29.07.2005 Geneva, 12.07.2005
Data Data
Pentru Ministerul Finantelor Pentru UNCTAD
Publice din Romania
Dl. Dragos NEACSU Dl. Oluseye Oduyemi
Secretar de Stat Sef serviciu Managementul
Resurselor
ANEXA 3
la proiect
Conferinta Natiunilor Unite
pentru Comert si Dezvoltare
ACORD DE INTRETINERE INTRE BANCA NATIONALA A ROMANIEI SI UNCTAD PENTRU
UTILIZAREA SISTEMULUI DMFAS AL UNCTAD IN CADRUL BANCII NATIONALE A ROMANIEI
Dupa semnarea acestui Acord, Conferinta Natiunilor Unite pentru Comert si
Dezvoltare (UNCTAD) va furniza Bancii Nationale a Romaniei (BNR) serviciile de
intretinere a Programului de Gestiune a Datoriei si Analiza Financiara (DMFAS)
al UNCTAD, descrise in articolul 1. Pentru aceste servicii, BNR accepta sa
plateasca UNCTAD suma specificata in articolul 2 in conformitate cu
aranjamentele descrise in articolul 3.
Art. 1. - Scopul acordului de intretinere DMFAS
Clauza de intretinere a variantelor viitoare ale DMFAS
Prezentul acord de intretinere permite BNR sa beneficieze de intretinere
pentru viitoarele variante ale versiunii 5.3 a DMFAS rezultand din urmatoarele
tipuri de servicii de intretinere:
- Intretinere adaptativa
Acest tip de intretinere implica modificarea caracteristicilor sistemului
DMFAS pentru a asigura compatibilitatea sa cu schimbarile facute versiunilor
sistemelor de operare, sistemului de gestiune a bazei de date si sistemelor de
retele, care sunt in mod curent suportate de sistemul DMFAS.
- Intretinere perfectiva
Acest tip de intretinere implica adaugarea de noi functionalitati pentru
satisfacerea unor cerinte urgente sau importante ale utilizatorilor DMFAS.
- Intretinere corectiva
Acest tip de intretinere implica corectarea erorilor de sistem.
Toate solicitarile de servicii de intretinere vor fi aduse la cunostinta
si luate in considerare de catre UNCTAD, vor fi puse la dispozitia tuturor
utilizatorilor DMFAS si preluate in functie de alocarea resurselor disponibile
ale programului DMFAS de Gestiune a Datoriei.
Clauza de asistenta hotline/helpdesk
Acest acord de intretinere permite institutiei sa beneficieze de asistenta
hotline/helpdesk furnizata de Programul DMFAS din Geneva. Asistenta
hotline/helpdesk permite institutiei utilizatoare sa primeasca raspunsuri
prompte in domenii necesitand sprijinirea utilizatorilor privind utilizarea
sistemului DMFAS, inclusiv probleme operationale si tehnice.
Pentru institutiile care solicita aceasta, asistenta helpdesk poate fi
acordata si prin utilizarea accesului la distanta in cazul cand exista conditii
locale, inclusiv conexiuni, autorizatie de acces, licenta pentru program de
acces la distanta etc.
Aceasta asistenta acopera numai utilizarea programului DMFAS insusi, nu si
a altor programe si servere/statii de lucru folosite pentru instalarea
DMFAS-ului in institutia utilizatoare, si care se presupune ca sunt prevazute
in contracte separate.
Art. 2. - Costuri
Dupa primirea cererii anuale de plata, al carei model se gaseste in anexa
4, Banca Nationala a Romaniei va transfera taxa anuala de intretinere in Fondul
Mutual UNCTAD DMFAS potrivit calendarului descris in articolul 3. Taxa este
stabilita initial la 5.000 de dolari SUA.
Fondurile astfel colectate in Fondul Mutual DMFAS vor fi folosite in
cadrul Programului DMFAS pentru finantarea activitatilor de intretinere in
concordanta cu Regulile si Reglementarile Natiunilor Unite.
Art. 3. - Durata contractului si calendarul de plati
Prima plata pentru intretinere anuala va fi facuta in primele trei luni
ale perioadei anuale a contractului care se intinde de la 1 septembrie 2005
pana la 31 august 2006.
Durata acestui acord este de doi ani si va fi reinnoit automat in fiecare
an, cu exceptia cazului in care va fi anulat in scris de catre Banca Nationala
a Romaniei sau de catre UNCTAD.
Urmatoarele taxe anuale de intretinere vor fi platite in termen de
treizeci de zile dupa inceperea anului urmator al perioadei de contract.
Platile vor fi depozitate in contul UNCTAD, dupa emiterea unei cereri de
plata de catre Programul DMFAS. Detaliile platii sunt urmatoarele:
Nr. cont: 240-C0590163.1
Denumire cont: UNCTAD Trust Fund
Banca: Union des Banques Suisses (UBS SA)
Adresa swift: UBSWCHZH12A
Adresa bancii: Rue des Noirettes 35
P.O. Box 2600
1211 Geneva 2 - Switzerland
Referinta nr: UNCTAD DMFAS Trust Fund INT/0T/2AO
IMIS General Ledger TXB 1110
de la Banca Nationala a Romaniei
pentru [perioada]
Confirmarea oficiala a platii va fi trimisa de UNCTAD Bancii Nationale a
Romaniei dupa fiecare plata anuala.
Art. 4. - Restrictii
Plata taxei de intretinere nu obliga UNCTAD sa furnizeze alte servicii
decat cele descrise in articolul 1. In particular, pentru instalarea unor
variante importante de intretinere a DMFAS, plata taxei de intretinere catre
UNCTAD, nu indreptateste Banca Nationala a Romaniei sa beneficieze la sediul
propriu de serviciile oferite de Programul DMFAS cum sunt conversiile si nici
de activitati aferente de instruire, care ar trebui sa fie finantate printr-un
alt document de proiect de cooperare tehnica existent sau viitor.
Art. 5. - Reglementarea diferendelor
Pentru orice disputa, controversa sau reclamatie intre parti ce rezulta
din acest acord sau incalcarea, rezilierea sau denuntarea acestuia, daca
incercarea de reglementare prin negociere a esuat, una din parti va solicita
procedura de arbitraj in conformitate cu Regulile de Arbitraj UNCITRAL. Partile
se vor supune oricarei sentinte de arbitraj emise ca rezultat al acestui
arbitraj ca fiind rezolvarea finala a oricarei controverse, reclamatii sau
dispute.
Art. 6. - Privilegii si imunitati
Nimic din acest acord sau in legatura cu acest acord nu va fi considerat
ca o renuntare expresa sau implicita la oricare dintre privilegiile si imunitatile
Natiunilor Unite, inclusiv ale organelor sale subsidiare.
Art. 7. - Clauze finale
Pentru aplicarea acestui acord, semnatarii confirma urmatoarele ca fiind
adresele lor oficiale:
Pentru Banca Nationala a Romaniei: Banca Nationala a Romaniei
Str. Lipscani nr. 25, sector 3,
030031 Bucuresti, Romania
Tel: +40.21-312 71 89
Fax: +4021-312 71 93
Pentru UNCTAD: Palais des Nations
8 Avenue de la Paix
1211 Geneva 10, Switzerland
Tel: +41.22-907 58 14
Fax: +41.22-907 00 45
Acest acord este redactat in doua exemplare originale initializate si/sau
semnate, din care unul pentru Banca Nationala a Romaniei si unul pentru UNCTAD.
Bucuresti, NR. 11/18.08.2005 Geneva, 12.07.2005
Data Data
Pentru Banca Nationala a Romaniei Pentru UNCTAD
Dl. Mugur Isarescu Dl. Oluseye Oduyemi
Guvernator Sef serviciu Managementul Resurselor
ANEXA 4
la proiect
Conferinta Natiunilor Unite
pentru Comert si Dezvoltare
ACORD DE INTRETINERE INTRE [NUMELE INSTITUTIEI] SI UNCTAD PENTRU
UTILIZAREA SISTEMULUI DMFAS AL UNCTAD IN CADRUL [NUMELE INSTITUTIEI]
SOLICITARE ANUALA DE PLATA
Geneva, [data]
Stimate ........................,
In concordanta cu acordul de intretinere semnat la [data semnarii] intre
[numele institutiei] si UNCTAD, va rugam sa dispuneti aranjamentele necesare
pentru ca plata de 5.000 USD sa fie depusa in urmatorul cont:
Nr. cont: 240-C0-590163.1
Denumire cont: UNCTAD Trust Fund
Banca: Union des Banques Suisses (UBS SA)
Adresa swift: UBSWCHZH12A
Adresa bancii: Rue des Noirettes 35
P.O. Box 2600
1211 Geneva 2 - Switzerland
Referinta nr: UNCTAD DMFAS Trust Fund INT/0T/2AO
IMIS General Ledger TXB 1110
de la [numele institutiei] pentru [perioada]
Aceasta plata acopera acordul de intretinere pentru perioada [perioada].
Al dvs. cu sinceritate,
Oluseye Oduyemi
Sef serviciu Managementul Resurselor
Dl. ...................
[denumirea institutiei]
ANEXA 5
la proiect
Reguli si proceduri UNCTAD pentru administrarea Fondului Mutual pentru
Cooperare Tehnica
1. Donatorul va plasa la dispozitia UNCTAD suma specificata in documentul
de proiect si UNCTAD va utiliza aceste fonduri in concordanta cu prevederile proiectului;
2. Donatorul va depune fondurile mentionate mai sus in valuta
convertibila, cu utilizare nerestrictionata, intr-un cont desemnat de UNCTAD;
3. UNCTAD va deschide un fond mutual potrivit Reglementarilor si Regulilor
Financiare ale Natiunilor Unite pentru primirea si administrarea fondurilor
mentionate mai sus;
4. Fondul mutual si activitatile finantate din acesta vor fi administrate
de UNCTAD in concordanta cu reglementarile, regulile si directivele aplicabile,
stabilite de Natiunile Unite. In consecinta, va fi angajat si administrat
personalul; vor fi cumparate echipamente, furnituri si servicii; si vor intra
in vigoare contracte in conformitate cu prevederile acestor reglementari,
reguli si directive;
5. Toate conturile si situatiile financiare vor fi exprimate in dolari
SUA.
6. Din fondul mutual vor fi suportate cheltuielile efectuate de UNCTAD
pentru indeplinirea activitatilor conform proiectului;
7. Fondul mutual va fi taxat cu 13% din toate cheltuielile din acest fond;
acest procent va fi incasat pentru serviciile de sustinere a programului,
servicii furnizate de UNCTAD pentru implementarea proiectului finantat din
fondul mutual;
8. Fondul mutual va fi taxat de asemenea cu o suma echivalenta unui
procent (1%) din plata sau salariul net al personalului angajat de UNCTAD al
carui angajament este finantat din fondul mutual, suma care va constitui o
rezerva pentru acoperirea oricarei pretentii in caz de deces, vatamare sau
boala, in conformitate cu reglementarile si regulile Natiunilor Unite
aplicabile sau cu alte contracte ale Natiunilor Unite, rezerva care nu poate fi
returnata donatorului;
9. UNCTAD va initia si va derula operatiuni pe masura primirii
contributiilor in concordanta cu prevederile stipulate in documentul de
proiect;
10. UNCTAD nu va face nici un angajament peste sumele destinate
cheltuielilor din proiect;
11. Daca apar cheltuieli neprevazute, UNCTAD va solicita un buget
suplimentar donatorului(ilor) aratand care va fi finantarea suplimentara
necesara. Daca o astfel de finantare nu va fi disponibila, asistenta furnizata
proiectului(elor) poate fi redusa, sau daca este necesar, incheiata. In nici un
caz UNCTAD nu isi va asuma angajamente care depasesc sumele prevazute in fondul
mutual.
12. Proprietatea asupra echipamentului, furniturilor si altor proprietati
finantate din acest fond mutual va reveni Natiunilor Unite. La terminarea sau
expirarea proiectului, chestiunea proprietatii va fi determinata in concordanta
cu prevederile documentului de proiect sau, daca documentul de proiect nu
contine asemenea prevederi, atunci dispunerea asupra echipamentului va fi
decisa prin consultari intre donator(i) si UNCTAD;
13. Revizuirea activitatilor finantate din acest fond mutual, inclusiv evaluarea
comuna UNCTAD, donator(i) si primitor(i) se va desfasura conform prevederilor
documentului de proiect;
14. Acest fond mutual va fi supus exclusiv procedurilor de audit intern si
extern prevazute in Reglementarile, Regulile si Directivele Financiare ale
Natiunilor Unite;
15. UNCTAD va furniza donatorului urmatoarele situatii si rapoarte
pregatite in concordanta cu procedurile contabile si de raportare ale
Natiunilor Unite:
(a) Situatia financiara anuala privind veniturile, cheltuielile, activele
si pasivele la 31 Decembrie ale fiecarui an, cu privire la fondurile furnizate
de donator(i);
(b) Un raport final si o situatie financiara finala, in termen de sase
luni de la expirarea sau terminarea proiectului;
16. UNCTAD va notifica donatorul cand, dupa opinia sa, au fost realizate
obiectivele pentru care a fost infiintat fondul mutual. Data unei astfel de
notificari va fi considerata a fi data expirarii activitatilor proiectului, in
conditiile respectarii paragrafului 18 care va ramane in continuare in vigoare;
17. Proiectul poate fi terminat de oricare din parti dupa 30 de zile de la
notificarea scrisa a celeilalte parti, in conditiile respectarii paragrafului
16 care va ramane in continuare in vigoare;
18. La terminarea sau expirarea acestui proiect conform paragrafului 16
sau 17, fondurile vor continua a fi pastrate de UNCTAD pana cand toate
cheltuielile, inclusiv obligatiile care decurg au fost platite din aceste
fonduri. Dupa aceea, orice surplus care ramane in fondul mutual va fi returnat
donatorului(ilor) cu exceptia cazului cand sunt alocate de catre acestia altor
activitati urmare consultarilor dintre donator(i) si UNCTAD.
|