HOTARARE Nr.
1609 din 16 decembrie 2009
privind înfiintarea
camerelor agricole judetene, prin reorganizarea oficiilor/centrelor de
consultanta agricola judetene, aflate în subordinea Agentiei Nationale de
Consultanta Agricola
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 924 din 30 decembrie 2009
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, al art. 5 alin. (1) din Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea
unor autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice,
susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia
Europeană şi Fondul Monetar Internaţional şi al art. 12 din Legea nr. 213/1998
privind proprietatea publică şi regimul juridic al acesteia, cu modificările şi
completările ulterioare,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Se înfiinţează camerele agricole
judeţene, prin reorganizarea oficiilor/centrelor de consultanţă agricolă
judeţene şi al municipiului Bucureşti, care se desfiinţează.
(2) Camerele agricole judeţene înfiinţate potrivit
dispoziţiilor alin. (1) sunt instituţii publice descentralizate, cu
personalitate juridică, în subordinea consiliilor judeţene şi în coordonarea
tehnico-metodologică a Agenţiei Naţionale de Consultanţă Agricolă, finanţate
din venituri proprii şi subvenţii de la bugetul de stat.
(3) Subvenţiile de la bugetul de stat se asigură prin
transferuri de la bugetul de stat către bugetele locale, prin bugetul
Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, şi sunt aprobate
anual prin legea bugetului de stat ca anexă la bugetul Ministerului
Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, repartizate pe judeţe.
Art. 2. - (1) Personalul camerelor agricole judeţene se
constituie din personalul existent la oficiile/centrele de consultanţă agricolă
judeţene şi al municipiului Bucureşti, care se consideră transferat în
interesul serviciului sau, după caz, preluat.
(2) Personalul preluat/transferat va fi încadrat la
camerele agricole judeţene în termen de maximum 60 de zile, cu respectarea
prevederilor art. 6 alin. (3)-(6) din Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea
unor autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice,
susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia
Europeană şi Fondul Monetar Internaţional.
Art. 3. - (1) Patrimoniul oficiilor/centrelor de
consultanţă agricolă judeţene şi al municipiului Bucureşti, cu excepţia
terenurilor agricole aflate în administrare, se preia de către camerele
agricole judeţene, pe bază de protocol de predare-preluare, încheiat în termen
de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, conform
ultimului bilanţ contabil, cu obligativitatea păstrării destinaţiei şi
funcţionalităţii.
(2) Terenurile agricole aflate în administrarea
oficiilor/centrelor de consultanţă agricolă judeţene şi al municipiului
Bucureşti trec în administrarea Agenţiei Domeniilor Statului, pe bază de
protocol de predare-preluare, încheiat în termen de 30 de zile de la data
intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
(3) In termen de 30 de zile de la încheierea
protocoalelor de predare-preluare, prevederile Hotărârii Guvernului nr.
1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul
public al statului, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică în
mod corespunzător, prin hotărâre a Guvernului.
Art. 4. - Numărul de posturi, precum şi toate
drepturile şi obligaţiile se stabilesc prin protocol de predare-preluare
încheiat între oficiile/centrele de consultanţă agricolă judeţene şi al
municipiului Bucureşti şi consiliile judeţene, în subordinea cărora se înfiinţează
camerele agricole judeţene, în termen de 30 de zile de la data intrării în
vigoare a prezentei hotărâri.
CAPITOLUL II
Atribuţiile, structura organizatorică şi conducerea
camerelor agricole judeţene
Art. 5. - Camerele agricole judeţene au următoarele
atribuţii principale:
a) elaborează planul judeţean de servicii de
consultanţă agricolă, cu consultarea Agenţiei Naţionale de Consultanţă
Agricolă, şi asigură aplicarea acestuia;
b) întocmesc planul judeţean de formare profesională,
pe baza solicitărilor şi a prognozelor, cu consultarea Agenţiei Naţionale de
Consultanţă Agricolă;
c) furnizează formare profesională de specialitate,
în colaborare cu instituţiile specializate, publice sau private;
d) asigură informare şi consultanţă agricolă pentru lucrătorii
din domeniile agriculturii şi conexe;
e) sprijină organizarea şi consolidarea formelor
asociative şi a filierelor pe produs;
f) asigură asistenţă tehnică de specialitate tuturor
persoanelor care desfăşoară activităţi în domeniile agricole şi conexe în
aplicarea tehnologiilor agricole moderne şi a metodelor noi de conducere a
fermelor;
g) susţin şi asigură activitatea de inovare în domeniul
asistenţei tehnice acordate agricultorilor şi identifică noi surse de
finanţare;
h) asigură asistenţă tehnică la întocmirea
documentaţiei privind accesarea fondurilor europene, acordarea de sprijin
financiar din fonduri naţionale sau europene;
i) organizează seminare, simpozioane, târguri,
expoziţii şi manifestări ştiinţifice de profil;
j) se implică în promovarea produselor şi serviciilor
din domeniile agriculturii şi conexe, inclusiv a produselor locale şi a celor
ecologice;
k) colaborează cu instituţiile din domeniul cercetării
agricole în scopul creşterii competitivităţii agriculturii şi cercetării
aplicative;
l) implementează standardele minime de calitate şi
standardele minime de cost pentru serviciile publice descentralizate;
m) contribuie la elaborarea actelor normative
sectoriale, a strategiilor şi planurilor specifice domeniilor de competenţă, cu
consultarea Agenţiei Naţionale de Consultanţă Agricolă.
Art. 6. - Atribuţiile suplimentare, conducerea,
structura organizatorică şi statele de funcţii ale camerelor agricole judeţene
sunt aprobate prin hotărâri ale consiliilor judeţene, cu respectarea legislaţiei
în vigoare.
Art. 7. - Structura serviciilor specifice prin care se
constituie veniturile proprii ale camerelor agricole judeţene, cuantumul
tarifelor, precum şi modalităţile de încasare şi utilizare a fondurilor se
aprobă prin hotărâri ale consiliilor judeţene, cu respectarea legislaţiei în
vigoare.
Art. 8. -Agenţia Naţională de Consultanţă Agricolă
asigură coordonarea tehnico-metodologică a camerelor agricole judeţene, acordă
sprijin şi consultanţă de specialitate acestora în vederea realizării obiectivelor.
CAPITOLUL III
Dispoziţii tranzitorii şi finale
Art. 9. - Până la data încheierii protocoalelor de
predare-preluare între oficiile/centrele de consultanţă agricolă judeţene şi al
municipiului Bucureşti şi camerele agricole judeţene, activitatea se desfăşoară
de structurile organizatorice existente.
Art. 10. - Pe data încheierii protocoalelor de
predare-preluare, camerele agricole judeţene se subrogă în drepturile şi
obligaţiile oficiilor/centrelor de consultanţă agricolă judeţene şi al
municipiului Bucureşti.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
p. Ministrul agriculturii, pădurilor şi dezvoltării
rurale, interimar,
Nicolae Giugea,
secretar de stat
p. Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
interimar,
Mihai Constantin Şeitan,
secretar de stat
p. Viceprim-ministru, ministrul administraţiei şi
internelor, interimar,
Mihai Capră,
secretar de stat
p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat