HOTARARE Nr.
1592 din 8 noiembrie 2006
pentru aprobarea Normelor
metodologice privind organizarea si desfasurarea controlului doping
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 960 din 29 noiembrie 2006
In temeiul art. 108 din
Constituţia României, republicată, şi al art. 62 din
Legea nr. 227/2006 privind prevenirea şi combaterea
dopajului în sport,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Articol unic. - Se aprobă
Normele metodologice privind organizarea şi desfăşurarea controlului doping,
prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Şeful Cancelariei Primului-Ministru,
Ion-Mircea Plângu
p. Preşedintele Agenţiei Naţionale Anti-Doping,
Man Florin-Trandafir
Preşedintele Agenţiei Naţionale
pentru Sport,
Florian Gheorghe
Ministrul sănătăţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolăescu
ANEXĂ
NORME METODOLOGICE
privind organizarea şi desfăşurarea controlului
doping
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Controlul doping reprezintă procesul care include planificarea distribuirii
testărilor, recoltarea şi mânuirea de probe biologice, analiza de laborator,
gestionarea rezultatelor, audierile şi apelurile şi care se realizează în
condiţiile prezentelor norme metodologice.
(2) La nivel naţional,
controlul doping în competiţie şi în afara competiţiei este iniţiat, condus şi
coordonat de Agenţia Naţională Anti-Doping, denumită în continuare Agenţia.
Art. 2. - (1) In înţelesul
prezentelor norme metodologice, expresiile de mai jos au următoarele
semnificaţii:
a) personal pentru recoltarea probei - oficialii calificaţi şi autorizaţi de Agenţie care pot efectua sau
asista la şedinţa de recoltare a probei biologice;
b) oficial care se ocupă
cu recoltarea probei sanguine - un oficial care este calificat şi autorizat de Agenţie să recolteze
o probă sanguină de la un sportiv;
c) lanţ de custodie - succesiunea de persoane sau de
organizaţii care au responsabilitate asupra probei, din momentul recoltării
acesteia până în momentul când proba a fost predată la laborator pentru
analiză;
d) staţie de control
doping - spaţiu
amenajat conform prevederilor art. 23 alin. (1) din
Legea nr. 227/2006 privind prevenirea şi combaterea
dopajului în sport şi în care se desfăşoară şedinţe de recoltare a probelor
biologice;
e) echipamente pentru recoltarea probelor - recipiente utilizate pentru recoltarea directă sau pentru
conservarea probei biologice a sportivului, pe parcursul procesului de testare,
recunoscute de Agenţia Mondială Anti-Doping;
f) şedinţă de recoltare a
probei - toate activităţile succesive care implică direct sportivul din momentul
înştiinţării cu privire la recoltarea probelor până când acesta părăseşte
staţia de control doping după recoltarea probei;
g) lot de testare înregistrat - lot stabilit de Agenţie, format din sportivi de elită, care sunt
supuşi atât controlului doping în competiţie, cât şi în afara competiţiei;
h) reprezentant al sportivului - persoana fizică cu capacitate deplină de exerciţiu care reprezintă
interesele sportivului pe parcursul controlului doping.
(2) Pentru recoltarea probei
de urină, echipamentul prevăzut la alin. (1) lit. e) se
compune din:
a) pahar de recoltare a probei de urină în timpul
emiterii acesteia;
b) două recipiente, A şi B, cu acelaşi cod, care se
sigilează, prevăzute cu capace pentru asigurarea securităţii probei de urină şi
accesorii speciale pentru prevenirea falsificării probei.
(3) Pentru recoltarea probei
sanguine, echipamentul prevăzut la alin. (1) lit. e) se
compune din:
a) ace pentru recoltarea probei sanguine;
b) eprubete care se pot
sigila şi accesorii speciale împotriva falsificării probei sanguine.
CAPITOLUL II
Testarea doping
SECŢIUNEA 1
Planificarea testărilor doping
Art. 3. - (1) Agenţia are
obligaţia de a întocmi planul naţional anual de testare, în competiţie şi în
afara competiţiei, pe baza datelor primite de la federaţiile sportive
naţionale, în condiţiile prevăzute de Legea nr. 227/2006,
potrivit anexei nr. 1.
(2) Testările în afara
competiţiei, fără aviz prealabil, au prioritate şi trebuie să reprezinte minimum 45% din totalul testelor efectuate.
Art. 4. - (1) Planificarea
testărilor doping constă în distribuirea eficientă a testelor doping pentru
sportivi de nivel naţional şi internaţional, care sunt incluşi în Lotul de
testare înregistrat, pe parcursul unui an calendaristic, atât în competiţie,
cât şi în afara competiţiei.
(2) Lotul de testare
înregistrat se revizuieşte şi se actualizează periodic, în scopul evidenţierii
modificărilor survenite sub aspectul includerii sau excluderii din lot a sportivului.
Art. 5. - Categoriile de
sportivi incluşi în Lotul de testare înregistrat sunt:
a) sportivi de nivel internaţional şi sportivi
componenţi ai loturilor olimpice şi paralimpice;
b) sportivi de nivel naţional - seniori, tineret, cadeţi, juniori - selectaţi pe baza locului ocupat în
clasamentele anuale ale federaţiilor sportive naţionale de specialitate.
SECŢIUNEA a 2-a
Cerinţe referitoare la ofiţerii de control doping
Art. 6. - (1) Testările doping
pot fi efectuate numai de către ofiţerii de control doping care au absolvit un
curs de perfecţionare şi deţin un atestat în acest sens, eliberat de Agenţie.
(2) Condiţiile pe care trebuie
să le îndeplinească un ofiţer de control doping sunt:
a) să aibă vârsta minimă de 18
ani;
b) să deţină un atestat eliberat de Agenţie;
c) să nu se afle în conflict de interese cu sportivul
care urmează să fie testat şi/sau cu membrii personalului asistent al acestuia.
(3) Ofiţerul de control doping
se află în conflict de interese dacă are legături de rudenie cu sportivul
testat, dacă este implicat în viaţa personală a acestuia şi dacă are raporturi
contractuale cu structurile sportive.
Art. 7. - (1) Agenţia asigură
instruirea ofiţerilor de control doping în cadrul unor programe de instruire
care cuprind următoarele:
a) pregătire teoretică aprofundată privind diferite
tipuri de activităţi operaţionale ale controlului doping;
b) pregătire practică privind executarea
corespunzătoare a recoltării complete a probei.
(2) La absolvirea programului
de instruire, ofiţerii de control doping susţin un examen în vederea
acreditării. Agenţia acreditează pentru o perioadă de un an, prin eliberarea
unui atestat, ofiţerii de control doping care şi-au însuşit în bune condiţii
noţiunile teoretice şi practice ale programului.
(3) Ofiţerii de control
doping sunt instruiţi cu privire la principalele aspecte ale controlului doping
înaintea fiecărei acţiuni şi sunt reexaminaţi din 3 în
3 luni.
(4) După expirarea termenului
prevăzut la alin. (2), ofiţerii
de control doping sunt examinaţi în vederea reacreditării.
Art. 8. - Ofiţerul de control
doping are următoarele obligaţii:
a) să se legitimeze faţă de sportiv, folosind
legitimaţia oficială de identificare, prevăzută cu fotografie, precum şi
delegaţia, eliberate de Agenţie;
b) să ţină permanent
sportivul sub observaţie, din momentul înmânării invitaţiei şi până la
finalizarea şedinţei de recoltare a probei biologice;
c) să verifice şi să confirme identitatea sportivului
pe baza actelor prevăzute la art. 18. Orice neconcordanţă în confirmarea identităţii sportivului este
consemnată în formularul suplimentar de raport - comentarii şi raportată Agenţiei, care iniţiază cercetări privind o
posibilă încălcare a reglementărilor anti-doping.
SECŢIUNEA a 3-a
Selecţia sportivilor
Art. 9. - (1) Sportivii sunt
selecţionaţi pentru testarea doping astfel:
a) în competiţie - prin ierarhizare, prin tragere la sorţi şi prin nominalizare;
b) în afara competiţiei - prin tragere la sorţi şi prin nominalizare.
(2) Criteriile specifice pe baza cărora sportivii sunt selecţionaţi pentru testarea ţintă sunt:
a) accidentări repetate;
b) retragerea sau absenţa de la competiţia unde era
planificată participarea;
c) retragerea din viaţa sportivă;
d) sportivii care se află în perioada de suspendare ca
urmare a consecinţelor încălcării reglementărilor anti-doping;
e) sportivii pregătiţi de antrenorii care au avut în
cariera lor mai mulţi sportivi care au încălcat reglementările antidoping;
f) revenirea în viaţa sportivă după retragere;
g) comportament şi/sau
constituţie care trădează dopajul;
h) ameliorarea neaşteptată a performanţelor;
i) schimbarea bruscă a adresei sportivului într-o
localitate îndepărtată, greu accesibilă;
j) istoricul performanţelor obţinute;
k) detalii despre controalele doping anterioare;
l) reluarea activităţii de
către sportiv după o perioadă de suspendare;
m) existenţa unor informaţii sigure, provenite de la o
terţă parte, că utilizează substanţe interzise şi/sau metode interzise.
Art. 10. - (1) In competiţie şi
în afara competiţiei, la sporturile individuale, cluburile sportive pot
solicita control doping numai pentru sportivii proprii.
(2) In competiţie, la
sporturile pe echipe, selecţia jucătorilor pentru controlul doping se face prin
tragere la sorţi în mod egal pentru ambele echipe.
(3) In afara competiţiei, la
sporturile pe echipe, selecţia sportivilor pentru controlul doping se face prin
nominalizare sau prin tragere la sorţi.
Art. 11. - (1) Observatorul
federal are obligaţia să prezinte la şedinţa tehnică lista cu jucătorii celor
două echipe, inclusiv rezervele, şi numărul corespunzător de pe tricou.
(2) Ofiţerii de control doping
au dreptul să participe la şedinţa tehnică, iar organizatorii sau
reprezentanţii structurilor sportive au obligaţia să permită accesul ofiţerului
de control doping la şedinţele tehnice.
Art. 12. - (1) Tragerea la
sorţi are loc în pauza meciului pentru jocurile cu două reprize. In cazul
jocurilor cu mai multe reprize, tragerea la sorţi are loc în ultima pauză.
(2) Tragerea la sorţi se
efectuează în prezenţa observatorului federal al meciului respectiv şi a
reprezentanţilor desemnaţi de către fiecare echipă.
(3) Tragerea la sorţi se face
de către reprezentanţii celor două echipe, care extrag un număr egal de bilete
sigilate, corespunzătoare echipei adverse. Totodată, sunt extrase cel puţin
câte două bilete de rezervă pentru fiecare echipă, care vor fi marcate cu
litera „R" şi cu numărul de ordine.
(4) In cazul în care un
jucător suferă, după tragerea la sorţi, o accidentare gravă care necesită
spitalizare, jucătorul de rezervă selecţionat primul prin extragere este chemat
la controlul doping. Dacă acesta nu se poate prezenta la controlul doping, este
chemat la controlul doping cel de-al doilea jucător de rezervă extras.
(5) Biletele sigilate
extrase sunt semnate de reprezentanţii celor două echipe şi de observatorul
federal şi sunt păstrate în plic sigilat de către ofiţerul de control doping.
Plicul şi biletele extrase se desigilează, după fluierul final al meciului, fie
în prezenţa doar a observatorului federal, fie în prezenţa reprezentanţilor celor
două echipe şi a observatorului federal, pentru a fi cunoscute numele
jucătorilor selecţionaţi pentru controlul doping.
Art. 13. - (1) Modalitatea de
extragere rămâne la latitudinea Agenţiei, care are dreptul să decidă ca
tragerea la sorţi să se facă
în funcţie de posturile ocupate de jucători în echipă, pentru creşterea
eficienţei controlului doping, având în vedere efectele substanţelor şi/sau
metodelor interzise asupra diferitelor calităţi motrice.
(2) Dacă un jucător este
eliminat în timpul meciului, acesta trebuie să rămână disponibil în
eventualitatea în care a fost tras la sorţi sau a fost nominalizat de Agenţie.
Art. 14. - (1) Agenţia are
dreptul să nominalizeze la finalul competiţiei şi alţi sportivi pentru
controlul doping, în afara celor selecţionaţi.
(2) Agenţia poate selecţiona
pentru testarea doping şi sportivi care nu sunt incluşi în Lotul de testare
înregistrat.
SECŢIUNEA a 4-a
Inştiinţarea
sportivilor
Art. 15. - (1) Sportivii
selecţionaţi pentru testarea doping sunt înştiinţaţi pe bază de invitaţie
scrisă înmânată direct de ofiţerul de control doping, potrivit anexelor nr. 2a)
şi 2b).
(2) Sportivii sunt
înştiinţaţi, în cazul controlului doping în afara competiţiei şi în cazul
testărilor ţintă, fără aviz prealabil, în orice loc s-ar afla, pe bază de
invitaţie scrisă înmânată de ofiţerul de control doping, în ziua efectuării
controlului doping.
(3) In cazul controlului
doping, sportivul este însoţit permanent de către ofiţerul de control doping,
din momentul înmânării invitaţiei până la finalizarea şedinţei de recoltare.
Art. 16. - (1) Sportivul
semnează invitaţia, la cererea ofiţerului de control doping, confirmând în
acest fel acceptarea prezentării la testul doping.
(2) Dacă sportivul refuză să
semneze invitaţia prevăzută la alin. (1), este informat de ofiţerul de control doping cu privire la
posibilele consecinţe ale refuzului. Ofiţerul de control doping consemnează
refuzul în formularul suplimentar de raport - comentarii, iar Agenţia iniţiază cercetări privind o posibilă încălcare a
reglementărilor anti-doping.
Art. 17. - (1) In cazul în care
ofiţerul de control doping nu găseşte sportivul la locul şi în intervalul de
timp comunicate Agenţiei în condiţiile prevăzute la art.
51 din Legea nr. 227/2006, acesta are obligaţia să îl
aştepte timp de o oră. Ofiţerul de control doping consemnează în formularul
suplimentar de raport - comentarii
următoarele aspecte: momentul exact al sosirii sale, intervalul de timp în care
a aşteptat, detalii despre persoanele cu care a intrat în dialog, precum şi
conţinutul conversaţiei cu acestea.
(2) Agenţia depune eforturi
rezonabile pentru localizarea şi înştiinţarea sportivilor cu privire la
efectuarea controlului doping, având dreptul să decidă transformarea unei
testări fără aviz prealabil într-una cu aviz prealabil. Acest fapt se
înregistrează la Direcţia testare şi programe social-educative
din cadrul Agenţiei.
(3) După fiecare test
neefectuat, Agenţia înştiinţează, prin poştă şi/sau fax securizat, sportivul,
clubul sportiv la care acesta este legitimat şi federaţia sportivă naţională de
specialitate asupra acestui aspect.
(4) Inregistrarea a 3 teste
neefectuate într-o perioadă de 18 luni se sancţionează cu suspendare din activitatea sportivă de la
minimum 3 luni la maximum 2 ani.
(5) Prin test neefectuat se înţelege o încălcare a reglementărilor anti-doping care implică
absenţa sportivului de la locul şi în intervalul de timp comunicate Agenţiei.
Art. 18. - (1) Stabilirea
identităţii unui sportiv selectat pentru testarea doping se face pe baza unui
act de identitate, şi anume: carte de identitate, paşaport, permis de
conducere, carnet de student, legitimaţie de serviciu ori de sportiv sau orice
alt document oficial prevăzut cu fotografia şi numele sportivului.
(2) In lipsa unui document de
identitate sportivul va fi recunoscut de reprezentant, iar ofiţerul de control
doping va consemna această situaţie în formularul suplimentar de raport - comentarii.
Art. 19. - (1) In cazul controlului doping în competiţie, sportivul are obligaţia de a se prezenta la
staţia de control doping cât mai curând posibil, în maximum 60 de minute de la semnarea invitaţiei
pentru testul doping. Sportivului i se poate acorda o perioadă de graţie de 30 de minute.
(2) In situaţia în care
sportivul nu se prezintă la control până la expirarea perioadei de graţie,
ofiţerul de control doping consemnează acest fapt în formularul suplimentar de
raport - comentarii, iar
Agenţia iniţiază cercetări privind o posibilă încălcare a reglementărilor
anti-doping.
(3) Orice situaţie care ar
putea compromite testul, observată de ofiţerul de control doping pe timpul
supravegherii sportivului, se consemnează în formularul suplimentar de raport - comentarii, iar Agenţia iniţiază
cercetări privind o posibilă încălcare a reglementărilor anti-doping.
SECŢIUNEA a 5-a
Pregătirea şedinţei de recoltare a probei
Art. 20. - (1) Agenţia este
responsabilă de desfăşurarea şedinţei de recoltare a probei biologice, prin
observatorii şi ofiţerii de control doping delegaţi de Agenţie.
(2) Ofiţerul de control doping
informează sportivul asupra drepturilor şi obligaţiilor care îi revin pe
parcursul procesului de testare.
Art. 21. - (1) Pe parcursul
procesului de testare doping sportivul are următoarele
drepturi:
a) de a avea un reprezentant;
b) de a solicita informaţii suplimentare cu privire
la procesul de recoltare a probei;
c) de a solicita efectuarea de modificări
corespunzătoare în procedura de recoltare a probei şi ale echipamentului, în cazul sportivilor cu handicap.
(2) Sportivul, după ce a luat
cunoştinţă şi a semnat invitaţia pentru efectuarea testului doping, are dreptul
de a solicita o amânare pentru următoarele situaţii:
a) participarea la ceremonia de premiere;
b) participarea la evenimente legate de mass-media;
c) participarea la alte competiţii;
d) realizarea unor exerciţii de relaxare;
e) administrarea unui tratament medical necesar;
f) solicitarea unui reprezentant;
g) încheierea unei şedinţe de antrenament în
desfăşurare.
(3) Ofiţerul de control doping
consemnează în formularul suplimentar de raport - comentarii motivele amânării prezentării sportivului la staţia de
control doping şi/sau motivele părăsirii de către sportiv a staţiei de control
doping, iar Agenţia iniţiază cercetări privind o posibilă încălcare a
reglementărilor anti-doping.
Art. 22. - Sportivul are
următoarele obligaţii pe parcursul procesului de testare:
a) să se legitimeze;
b) să rămână permanent sub observaţia ofiţerului de
control doping din momentul înmânării invitaţiei şi până la finalizarea
şedinţei de recoltare;
c) să respecte procedura de recoltare a probei şi să
răspundă de eventualele încălcări ale reglementărilor anti-doping.
Art. 23. - (1) Şedinţa de
recoltare a probei se desfăşoară în staţia de control doping care trebuie să
îndeplinească cerinţele prevăzute la art. 23 alin. (1)
din Legea nr. 227/2006 şi să asigure intimitatea
sportivilor, securitatea probelor recoltate şi a echipamentului.
(2) In cazul controalelor
doping în afara competiţiei, fără aviz prealabil, şi a testărilor ţintă,
şedinţa de recoltare a probei poate avea loc la cea mai apropiată staţie de
control doping, la locurile de cazare ale sportivului în perioada de pregătire
sau la domiciliul acestuia.
Art. 24. - (1) Cerinţele
necesare amenajării staţiei de control doping sunt următoarele:
a) staţia de control doping trebuie să fie situată
lângă zona de antrenament sau de concurs şi să fie clar semnalizată, iar
traseul până la staţie să fie prevăzut cu semne indicatoare;
b) staţia de control doping
este formată din 3 zone
delimitate distinct: zona de aşteptare, zona de lucru şi zona de recoltare;
c) zona de aşteptare este o cameră echipată cu:
scaune şi băuturi nealcoolice în ambalaje sigilate originale, exclusiv cele din
carton;
d) zona de lucru este o cameră unde se desfăşoară
şedinţa de recoltare a probelor, prevăzută cu: un frigider pentru păstrarea
probelor biologice, o masă şi scaune;
e) zona de recoltare reprezintă un cabinet special
amenajat cu două toalete separate şi o chiuvetă, echipat cu materiale de igienizare
care vor fi păstrate în anticamera toaletei.
(2) Dacă un sportiv decide să
consume băuturi şi/sau alimente aduse din afara staţiei, o va face pe propriul
risc. Ofiţerul de control doping trebuie să îl informeze că o face pe riscul
său şi consemnează acest lucru în formularul suplimentar de raport - comentarii, semnat şi de sportiv.
Art. 25. - Persoanele care au
dreptul să asiste în timpul şedinţei de recoltare a probei pot fi:
a) un reprezentant al sportivului,
ce asistă la şedinţa de recoltare a probei, cu excepţia momentului în care
sportivul emite proba de urină, când este însoţit numai de ofiţerul de control
doping;
b) în cazul unui sportiv minor, un reprezentant care
să îl observe pe ofiţerul de control doping atunci când sportivul emite proba
de urină, dar fără ca acest reprezentant să observe în mod direct
emiterea probei, în afara cazului în care sportivul minor solicită acest lucru;
c) în cazul unui sportiv cu handicap, un reprezentant al acestuia, ce asistă la şedinţa de recoltare a probei, cu
excepţia momentului în care sportivul emite proba de urină;
d) un observator din partea Agenţiei, după caz;
e) un observator din partea Agenţiei Mondiale
Anti-Doping şi a altor organizaţii internaţionale anti-doping, după caz.
Art. 26. - (1) In timpul
desfăşurării controlului doping se utilizează numai echipamente de recoltare a
probei, recunoscute de către Agenţia Mondială Anti-Doping.
(2) Documentele oficiale pe
care le foloseşte ofiţerul de control doping sunt următoarele:
a) procesul-verbal de predare-primire a truselor
prevăzut în anexa nr. 3;
b) delegaţia emisă de Agenţie prevăzută în anexa nr. 4;
c) invitaţia pentru testul doping în competiţie
prevăzută în anexa nr. 2a);
d) invitaţia pentru testul
doping în afara competiţiei prevăzută în anexa nr. 2b);
e) formularul de control doping prevăzut în anexa nr. 5;
f) formularul suplimentar de raport - comentarii prevăzut în anexa nr. 6;
g) formularul suplimentar de raport - declaraţie referitoare la medicamente prevăzut în anexa nr. 7;
h) formularul de transport şi predare a probelor doping
prevăzut în anexa nr. 8.
(3) Materialele oficiale pe
care le foloseşte ofiţerul de control doping sunt următoarele:
a) trusă de testare cu elemente de siguranţă intacte,
fără semne de deteriorare, şi care asigură faptul că identitatea sportivului nu
poate fi divulgată prin folosirea echipamentului selectat de sportiv;
b) echipamente de recoltare a probei, care trebuie să
fie sterile şi sigilate înainte de utilizare;
c) instrumente pentru determinarea pH-ului şi
densităţii: hârtie pentru determinarea pH-ului şi densităţii, sigilate şi
neexpirate, pH-metre şi densitometre.
SECŢIUNEA a 6-a
Desfăşurarea şedinţei de recoltare a probei de
urină
Art. 27. - Recoltarea probei de
urină trebuie să se realizeze astfel încât să se asigure:
a) că nu sunt compromise sănătatea şi siguranţa
sportivului şi ale personalului de recoltare a probei;
b) îndeplinirea cerinţelor standardului internaţional
pentru testare al Agenţiei Mondiale Anti-Doping în ceea ce priveşte calitatea
şi cantitatea probei, respectiv pH-ul între 5-7,5, densitatea specifică între 1,005 dacă se determină cu un densitometru sau 1,010
dacă se determină cu hârtie indicatoare de pH şi
densitate şi 1,030 şi o
cantitate de minim 75 ml pe
probă sau de minim 100 ml dacă
se analizează şi eritropoietina;
c) identificarea corectă şi cu precizie a probei;
d) sigilarea în siguranţă a probei.
Art. 28. - Recoltarea probei de
urină începe cu informarea sportivului asupra cerinţelor recoltării probei şi
se încheie cu sigilarea probei.
Art. 29. - Ofiţerul de control
doping are responsabilitatea de a fi martor direct la emiterea probei de urină
şi de a se asigura că fiecare probă este recoltată, identificată şi sigilată
corect.
Art. 30. - In cazul sportivilor
cu handicap, ofiţerul de control doping verifică echipamentul suplimentar sau
alt tip de echipament necesar în funcţie de handicap, pentru a se asigura că nu
vor fi afectate identitatea şi integritatea probei.
Art. 31. - (1) Ofiţerul de
control doping instruieşte sportivul în vederea alegerii paharului de recoltare
a probei biologice şi a trusei cu cele două recipiente, A şi B.
(2) Dacă sportivul nu este
mulţumit de echipamentul ales, el poate alege un altul. Dacă sportivul nu este
mulţumit de niciun echipament disponibil pentru a fi ales, ofiţerul de control
doping înregistrează acest fapt în formularul suplimentar de raport - comentarii.
(3) Dacă ofiţerul de control
doping nu este de acord cu opinia sportivului conform căreia toate
echipamentele disponibile sunt nesatisfăcătoare, îi aduce la cunoştinţă
sportivului că şedinţa de recoltare a probei trebuie continuată şi consemnează
acest fapt în formularul suplimentar de raport -
comentarii.
(4) Dacă ofiţerul de control
doping este de acord cu motivele prezentate de sportiv referitoare la faptul că
toate echipamentele disponibile pentru recoltare sunt nesatisfăcătoare, trebuie
să oprească şedinţa de recoltare a probei de urină a sportivului şi să
înregistreze acest lucru în formularul suplimentar de raport - comentarii.
Art. 32. - Sportivul trebuie să
deţină controlul asupra echipamentului de recoltare şi asupra probei emise, cu
excepţia cazului în care este solicitată asistenţă pentru sportivii cu handicap.
Art. 33. - Ofiţerul de control
doping care este martor la emiterea probei trebuie să fie de acelaşi sex cu
sportivul.
Art. 34. - (1) Ofiţerul de
control doping verifică în faţa sportivului dacă proba de urină emisă
îndeplineşte cerinţele standardului internaţional pentru testare în ceea ce
priveşte cantitatea şi calitatea.
(2) Ofiţerul de control doping
invită sportivul să repartizeze proba de urină astfel: o cantitate de minimum 30 ml în recipientul B şi minimum 45 ml în recipientul A sau minimum 40 ml în
recipientul B şi 60 ml în
recipientul A, dacă se analizează şi eritropoietina, şi să le sigileze.
Sportivul trebuie să se asigure că o cantitate mică de urină a rămas în paharul
de recoltare.
Art. 35. - (1) Ofiţerul de
control doping verifică pH-ul şi densitatea specifică în urina rămasă în
paharul de recoltare, conform standardului internaţional pentru testare.
(2) Dacă proba de urină emisă
nu îndeplineşte cerinţele standardului internaţional pentru testare,
referitoare la calitate, ofiţerul de control doping informează sportivul că
este necesar să emită a doua probă de urină, ce reprezintă eşantionul
adiţional, utilizându-se un nou echipament.
(3) Procedura de recoltare a
eşantionului adiţional se desfăşoară potrivit prevederilor art. 31-34.
Art. 36. - (1) In cazul în care
cantitatea de urină este insuficientă, sportivul este instruit de ofiţerul de
control doping să aleagă echipamentul utilizat în sigilarea probei parţiale, să
îl deschidă, să toarne proba insuficientă în recipientul A şi să îl sigileze.
Ofiţerul de control doping instruieşte sportivul să verifice dacă recipientul a
fost sigilat corespunzător şi înregistrează în formularul de control doping
volumul probei, ora sigilării acesteia, iniţialele ofiţerului de control doping
şi ale sportivului, precum şi codul numeric al echipamentului utilizat în
sigilarea probei parţiale.
(2) Ofiţerul de control
doping informează sportivul că trebuie să emită o probă suplimentară.
(3) Sportivul verifică
înregistrarea corectă a codurilor numerice ale recipientului A şi al
echipamentului utilizat în sigilarea probei parţiale.
(4) Sportivul are
responsabilitatea să deţină controlul asupra probei parţiale sigilate până în
momentul în care acesta este pregătit să emită o probă suplimentară.
(5) Din momentul în care
proba parţială a fost sigilată şi până când sportivul este pregătit să emită
proba suplimentară, acesta trebuie să rămână sub supraveghere permanentă şi să
i se ofere posibilitatea de a se hidrata.
Art. 37. - (1) Procedura de
recoltare a probei suplimentare se desfăşoară în conformitate cu prevederile
art. 31-34. Ofiţerul de
control doping instruieşte sportivul în vederea alegerii paharului de recoltare
a probei suplimentare.
(2) După emiterea probei
suplimentare ofiţerul de control doping verifică, împreună cu sportivul,
integritatea sigiliului recipientului probei parţiale.
(3) Orice nereguli referitoare
la integritatea sigiliului sunt înregistrate de către ofiţerul de control doping în formularul suplimentar de raport - comentarii, iar Agenţia iniţiază cercetări privind o posibilă
încălcare a reglementărilor anti-doping.
Art. 38. - Ofiţerul de control
doping îndrumă sportivul să desigileze recipientul şi să combine probele,
asigurându-se că proba/probele suplimentare este/sunt adăugată/adăugate probei
parţiale până când se recoltează cantitatea prevăzută în standardul
internaţional pentru testare.
Art. 39. - (1) La sfârşitul
şedinţei de recoltare a probei sportivul şi/sau reprezentantul său, precum şi
ofiţerul de control doping semnează formularul de control doping prevăzut în
anexa nr. 5.
(2) Dacă sportivul refuză să
semneze, ofiţerul de control doping completează formularul suplimentar de
raport - comentarii.
(3) Ofiţerul de control
doping trebuie să îi pună la dispoziţie sportivului o copie a formularului de
control doping.
(4) Ofiţerul de control
doping repartizează formularele prevăzute la art. 26
alin. (2) lit. c)-h) în plicuri separate pe care le
sigilează şi le predă Agenţiei, laboratorului de control doping şi persoanei
care a solicitat controlul.
SECŢIUNEA a 7-a
Desfăşurarea şedinţei de recoltare a probelor de
sânge
Art. 40. - Recoltarea probei de
sânge a sportivului trebuie să se realizeze astfel încât să se asigure că nu
sunt afectate sănătatea şi siguranţa sportivului şi ale personalului de
recoltare a probei, că proba va avea calitatea şi cantitatea care să respecte cerinţele analitice, va fi
identificată corect şi cu precizie şi va fi sigilată fără a-i fi periclitată
siguranţa.
Art. 41. - Ofiţerul de control
doping are responsabilitatea de a se asigura că fiecare probă este recoltată,
identificată şi sigilată corect, depozitată corespunzător şi expediată în
condiţii de siguranţă.
Art. 42. - Echipamentul de recoltare
a probei de sânge trebuie să conţină fie o eprubetă A, fie o eprubetă A şi o
eprubetă B.
Art. 43. - (1) Ofiţerul de
control doping informează sportivul asupra procedurii de recoltare a probei de
sânge, inclusiv asupra oricăror modificări ce pot interveni
în cazul sportivilor cu handicap.
(2) Dispoziţiile art. 31 se aplică în mod corespunzător.
Art. 44. - (1) După ce setul de
recipiente pentru recoltarea probei a fost selectat, ofiţerul de control doping
şi sportivul trebuie să verifice că toate codurile numerice coincid şi că acest
cod numeric este înregistrat corect de către ofiţerul de control doping.
(2) Dacă sportivul sau ofiţerul
de control doping constată existenţa unei neconcordanţe referitoare la codurile
numerice, ofiţerul de control doping îndrumă sportivul să aleagă alt set şi
înregistrează acest fapt în formularul suplimentar de raport - comentarii.
Art. 45. - (1) Cantitatea de
sânge prelevată trebuie să fie suficientă pentru a îndeplini cerinţele
analitice aşa încât analizele să poată fi realizate.
(2) In situaţia în care
cantitatea de sânge care poate fi prelevată de la sportiv din prima încercare
este insuficientă, oficialul care se ocupă cu recoltarea probei sanguine va
repeta procedura. Numărul maxim de încercări este 3.
(3) Dacă toate încercările
eşuează, oficialul care se ocupă cu recoltarea probei sanguine informează
ofiţerul de control doping. Ofiţerul de control doping trebuie să încheie
recoltarea probei de sânge şi să consemneze motivele pentru care a încheiat
recoltarea în formularul suplimentar de raport - comentarii.
Art. 46. - Oficialul care se
ocupă cu recoltarea probei de sânge trebuie să îndepărteze echipamentul folosit
la recoltare şi care nu mai este necesar pentru finalizarea şedinţei de
recoltare a probei.
Art. 47. - Sportivul trebuie să
sigileze proba în setul de recipiente pentru recoltare, aşa cum a fost instruit
de către ofiţerul de control doping, iar ofiţerul verifică în faţa sportivului
dacă recipientele au fost sigilate corespunzător.
Art. 48. - Probele sigilate
sunt păstrate în condiţii corespunzătoare, înainte de transportul lor la
laboratorul de control doping.
Art. 49. - Orice comportament
al sportivului şi/sau al reprezentantului, orice abatere care ar putea
compromite recoltarea probei sunt înregistrate în
formularul suplimentar de raport - comentarii. In
acest caz, Agenţia iniţiază cercetări privind o posibilă încălcare a
reglementărilor anti-doping.
Art. 50. - Dacă există dubii
asupra originii sau autenticităţii probei, sportivului i se va cere să emită o
nouă probă. Dacă sportivul refuză să emită o nouă probă, ofiţerul de control
doping consemnează acest fapt în formularul suplimentar de raport - comentarii şi anunţă Agenţia, care
iniţiază cercetări privind o posibilă încălcare a reglementărilor anti-doping.
Art. 51. - Dacă sportivul are observaţii
asupra modului de desfăşurare a procedurii de recoltare a probei, acestea sunt
consemnate în formularul suplimentar de raport -
comentarii.
Art. 52. - Dispoziţiile art. 37 se aplică în mod corespunzător.
SECŢIUNEA a 8-a
Transportul probelor şi al documentaţiei aferente
Art. 53. - (1) Ofiţerul de
control doping, împuternicit de Agenţie, are obligaţia de a depozita probele în
genţi speciale sigilate şi de a le transporta în cel mai scurt timp posibil la
laboratorul de control doping.
(2) Transportul se încheie cu
predarea probelor la laboratorul de control doping în baza formularului de
transport şi predare a probelor doping prevăzut în anexa nr. 8.
(3) Formularul de control
doping care însoţeşte probele la laborator nu conţine datele de identificare
ale sportivului.
(4) Agenţia coordonează şi
răspunde de transportul probelor la laborator.
(5) Dacă primirea probelor cu
documentaţia aferentă sau a documentaţiei referitoare la recoltarea probelor nu
este confirmată la destinaţie sau dacă integritatea ori identitatea probei ar
fi putut fi compromisă în timpul transportului, lanţul de custodie va fi
verificat de către Agenţie. In această situaţie, Agenţia va hotărî dacă proba
respectivă va fi invalidată.
SECŢIUNEA a 9-a
Posibile abateri de la procedura de recoltare a
probelor biologice
Art. 54. - (1) Orice abatere de
la procedura normală de recoltare a probei biologice şi care poate determina o
încălcare a reglementărilor anti-doping este consemnată de către ofiţerul de
control doping în formularul suplimentar de raport - comentarii, iar Agenţia iniţiază cercetări privind o posibilă
încălcare a reglementărilor anti-doping.
(2) Rezultatul respectivei
cercetări se comunică sportivului, federaţiei sportive naţionale, Agenţiei
Naţionale pentru Sport, Comitetului Olimpic şi Sportiv Român, clubului sportiv
şi Agenţiei Mondiale Anti-Doping.
SECŢIUNEA a 10-a
Modificări necesare în procedura de testare a
sportivilor cu handicap
Art. 55. - Pentru sportivii cu handicap, toate aspectele înştiinţării şi recoltării probei se
realizează în conformitate cu procedurile standard de înştiinţare şi de
recoltare a probei, dacă nu sunt necesare modificările corespunzătoare
acestora, prevăzute în prezentele norme metodologice.
Art. 56. - (1) In cazul
sportivilor cu handicap, Agenţia acceptă modificările necesare în procedura de
recoltare a probei şi ale echipamentului, în limita posibilităţilor. Toate
modificările procedurii standard de recoltare a probei pentru sportivii cu handicap sunt înregistrate în formularul suplimentar de raport
- comentarii de către ofiţerul de control doping şi
raportate Agenţiei.
(2) Ofiţerul de control
doping are responsabilitatea delegată de către Agenţie de a autoriza modificări
de procedură atât timp cât acestea nu vor compromite identitatea, securitatea
şi integritatea probei.
(3) Sportivii cu handicap
fizic, senzorial şi intelectual au dreptul de a fi asistaţi de către
reprezentanţi.
(4) Când tipul de handicap impune utilizarea permanentă a unor recipiente de recoltare a urinei sau sonde de urină,
înainte de a emite proba pentru testul doping, sportivului i se solicită să
elimite urina existentă în asemenea sisteme.
CAPITOLUL III
Gestionarea rezultatelor
Art. 57. - (1) Responsabilitatea
gestionării rezultatelor controlului doping revine Agenţiei, care primeşte
rezultatele de la laboratorul de control doping sub forma buletinului de
analiză, prin înmânare directă sau fax securizat.
(2) Directorul Direcţiei
testare şi programe social-educative primeşte din partea ofiţerului de control doping documentaţia
sigilată, de la şedinţa de recoltare a probei, prin înmânare directă.
Art. 58. - Documentaţia
utilizată în testarea doping împreună cu buletinele de analiză, în cazul unor
rezultate negative, sunt păstrate de Agenţie timp de minimum 8 ani.
Art. 59. - (1) La primirea unui
rezultat pozitiv, Agenţia analizează toată documentaţia utilizată în testarea
doping în vederea constatării eventualelor încălcări ale reglementărilor
anti-doping.
(2) Dacă există nereguli în
procedura de recoltare a probelor, Agenţia, prin personalul autorizat cu
gestionarea rezultatelor, stabileşte dacă acestea influenţează validitatea
rezultatului.
(3) In cazul în care se
consideră că aceste nereguli influenţează neîndoielnic validitatea rezultatului
pozitiv, Agenţia declară testul nul, urmând ca sportivul să fie supus unui nou
control doping.
Art. 60. - (1) In cazul în
care, în urma metodelor analitice, laboratorul a constatat prezenţa raportului
testosteron -epitestosteron mai mare de 4/1, este obligatorie o investigaţie suplimentară pentru a determina
dacă raportul se datorează unor stări fiziologice, patologice sau originii
exogene a utilizării substanţei interzise. Investigaţia poate include o
revizuire a testelor anterioare. In cazul în care un
minim de 3 teste anterioare nu sunt disponibile,
sportivul este supus unui studiu longitudinal şi este testat fără aviz
prealabil cel puţin o dată pe lună, timp de 3 luni, sau se utilizează metoda analitică IRMS - spectrometrie de masă cu raport izotopic.
(2) Dacă investigaţia indică
faptul că valoarea crescută a testosteronului endogen reprezintă o consecinţă a
stării fiziologice sau patologice a sportivului şi nu a unei încălcări a
reglementărilor anti-doping, Agenţia informează sportivul despre rezultatele
investigaţiei şi nu se vor lua măsuri ulterioare. Proba sportivului este
considerată negativă.
(3) Dacă investigaţia
realizată de Agenţie identifică dovezi ale unei încălcări a reglementărilor
anti-doping,aceasta aplică reglementările referitoare la rezultatul pozitiv
constatat.
(4) Agenţia poate contacta alte
organizaţii anti-doping, alte laboratoare de control doping sau Agenţia
Mondială Anti-Doping pentru a verifica testele doping ale sportivului efectuate
pe parcursul timpului.
Art. 61. - (1) In cazul în care
laboratorul raportează prezenţa unei substanţe interzise sau a unei metode
interzise, la proba A, pentru care a fost acordată o scutire pentru uz
terapeutic, în concordanţă cu standardul internaţional de acordare a scutirilor
pentru uz terapeutic, nu mai este necesar să se adopte alte măsuri. Dacă
sportivului i s-a acordat o scutire pentru uz terapeutic, dar nivelul
substanţei interzise din proba biologică nu este în concordanţă cu scutirea
acordată, atunci Agenţia aplică reglementările referitoare la rezultatul
pozitiv constatat.
(2) Dacă rezultatul probei A
este pozitiv şi sportivului nu i s-a acordat o scutire pentru uz terapeutic,
Agenţia aplică reglementările referitoare la rezultatul pozitiv constatat.
Art. 62. - (1) Agenţia
înştiinţează imediat sportivul şi solicitantul controlului doping despre
reglementările anti-doping încălcate, potrivit prevederilor Legii nr. 227/2006, şi asupra faptului că urmează să
se întrunească comisia de audiere, cu precizarea locului şi datei de
desfăşurare a şedinţei de audiere.
(2) Notificarea sportivului
cuprinde următoarele detalii referitoare la desfăşurarea şedinţei de audiere:
a) data, ora şi adresa locului unde se desfăşoară
şedinţa de audiere;
b) numele, prenumele
sportivului, ramura şi disciplina sportivă practicată de sportiv;
c) tipul testării - în competiţie sau în afara competiţiei;
d) data şi locul recoltării probei;
e) rezultatul pozitiv al probei A şi detalii despre
substanţa interzisă identificată;
f) dreptul sportivului de a
solicita copii ale documentaţiei de laborator care includ informaţii prevăzute
în Standardul Internaţional pentru Laboratoare;
g) reglementarea anti-doping încălcată;
h) dreptul sportivului de a solicita în cadrul
audierilor contraexpertiză prin analiza probei B,
cheltuielile căzând în sarcina lui, iar în cazul în care renunţă la acest
drept, obligaţia de a da o declaraţie scrisă în acest sens;
i) dreptul sportivului de a avea un reprezentant, pe
cheltuiala sa;
j) dreptul sportivului de a
prezenta la audieri probe şi martori în apărarea sa;
k) dreptul sportivului şi/sau al reprezentantului
sportivului să asiste la identificarea, desigilarea şi analiza probei B.
Art. 63. - (1) Agenţia
organizează audierea sportivului, ocazie cu care sportivul poate solicita
contraexpertiză sau poate da o declaraţie scrisă din care să reiasă că renunţă
la analiza probei B.
(2) Dacă sportivul solicită
efectuarea contraexpertizei, aceasta trebuie să fie analizată într-un laborator
acreditat de Agenţia Mondială Anti-Doping.
(3) Agenţia contactează
laboratorul şi stabileşte împreună cu acesta data contraexpertizei.
(4) Agenţia înştiinţează
sportivul despre data la care va avea loc contraexpertiză, în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea
solicitării din partea sportivului.
(5) Termenul pentru
contraexpertiză poate fi prelungit prin acord reciproc între sportiv, Agenţie
şi laborator.
(6) In cazul în care nici
sportivul şi nici reprezentantul său nu pot asista la identificarea,
desigilarea şi analiza probei B, Agenţia sau laboratorul acreditat desemnează,
din oficiu, o persoană independentă.
(7) In cazul în care sportivul
renunţă la contraexpertiză, Agenţia poate decide efectuarea acesteia şi
contactează un laborator acreditat.
(8) Dacă rezultatul
contraexpertizei nu confirmă rezultatul analizei probei A, Agenţia înştiinţează
sportivul că proba a fost declarată negativă şi că este nevinovat.
(9) Dacă rezultatul
contraexpertizei confirmă rezultatul probei A sau dacă sportivul a renunţat la
analiza probei B în condiţiile alin. (1), Agenţia convoacă comisia de audiere, care emite o decizie prin care
constată reglementarea anti-doping care a fost încălcată.
(10) In baza deciziei comisiei
de audiere şi a dosarului în cauză, comitetul pentru stabilirea sancţiunii
stabileşte sancţiunea pentru fapta respectivă.
(11) Agenţia comunică
sancţiunea sportivului, federaţiei sportive naţionale de specialitate, Agenţiei
Naţionale pentru Sport, Comitetului Olimpic şi Sportiv Român, federaţiei
internaţionale corespunzătoare şi Agenţiei Mondiale Anti-Doping.
(12) Federaţia sportivă
naţională are obligaţia să urmărească aplicarea sancţiunii.
Art. 64. - Sportivul poate
apela decizia la comisia de apel care funcţionează pe lângă Agenţie şi la
Curtea de arbitraj sportiv de la Lausanne.
CAPITOLUL IV
Dispoziţii finale
Art. 65. - Regulamentele de
organizare şi funcţionare a comisiei de acordare a scutirilor pentru uz
terapeutic, a comisiei de audiere a sportivilor şi a personalului asistent al
sportivilor care au încălcat reglementările anti-doping, a comisiei de apel şi
a comitetului pentru stabilirea sancţiunilor se aprobă prin ordin al
preşedintelui Agenţiei, în 30 de
zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
Art. 66. - Agenţia recunoaşte,
în condiţii de reciprocitate, potrivit art. 1 din Protocolul adiţional la Convenţia împotriva dopajului (Strasbourg, 1989), adoptat la Varşovia la 12 septembrie 2002, ratificat de România prin Legea nr. 302/2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 605 din 13 iulie 2006, competenţa
organizaţiilor anti-doping ale statelor părţi la Convenţia împotriva dopajului (Strasbourg, 1989) de a efectua controale
doping sportivilor români aflaţi pe teritoriul statelor respective.
Art. 67. - Anexele nr. 1-8*) fac
parte integrantă din prezentele norme metodologice.
*) Anexele nr. 1 -8 sunt reproduse în facsimil.
ANEXA Nr. 1 la normele metodologice
FORMULAR TRIMESTRIAL PENTRU LOCALIZAREA SPORTIVULUI
Disciplina sportivă:___________________
Data completării________________
Nume_______________________________Prenume____________________
Naţionalitate______________ Sex
|_| Club /Echipă_______________________
Persoană de contact: Nume şi prenume_________________________________
Telefon /
fax_____________________________________
PROGRAMUL PE ANTRENAMENT PERMANENT
Locul de antrenament permanent (se bifeaza cu X in
tabelul nr.2)
Denumirea şi adresa___________________________________________________________________________________________
Tabelul nr.l Programul de antrenament
permanent (intervalul orar)
ZIUA
|
LUNI
|
MARŢI
|
MIERCURI
|
JOI
|
VINERI
|
SÂMBĂTA
|
DUMINICA
|
A.M.
|
|
|
|
|
|
|
|
P.M.
|
|
|
|
|
|
|
|
Tabelul nr.2
LUNA
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
31
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
INFORMAŢII SUPLIMENTARE PRIVIND ADRESA SI PROGRAMUL
SPORTIVULUI - se inserează dacă este cazul in tabelul nr.2
(A.B,C,D adrese temporare de antrenament,
E - competiţie)
A.
B
C D
Adresa temporară de Adresa temporara de Adresa temporară de
Adresa temporară de
antrenament
cu antrenameat cu antrenament
cu antrenament cu
intervalul
orar intervalul orar intervalul
orar intervalul orar
_________________
__________________ _________________ ________________
_________________
__________________ _________________ ________________
_________________
__________________ _________________ ________________
PROGRAMUL COMPETITIONAL
E. Competiţia Locul de desfăşurare Oraşul- Ţara De
la data Intervalul orar
al
competiţiei -
la data
______________
_________________ __________ _______ ____________
______________
_________________ __________ _______ ____________
______________
_________________ __________ _______ ____________
ANEXA Nr. 2a) la normele metodologice
AGENŢIA NAŢIONALA ANTI-DOPING
INVITAŢIE PENTRU TESTUL DOPING ÎN COMPETIŢIE
NUMELE _____________________
PRENUMELE___________________
NUMĂR DE CONCURS_______________________________
TIPUL COMPETIŢIEI _________________________________________
LOCALITATEA _________________ DATA
_______________________ DESFĂŞURĂRII COMPETIŢIEI
VĂ RUGĂM SĂ REŢINEŢI CĂ SUNTEŢI INVITAT SĂ VĂ
PREZENTAŢI LA STAŢIA DOPING
ÎN DATA____________________ LA ORA___________________
NEPREZENTAREA NEMOTIVATĂ LA STAŢIA DE CONTROL DOPING ECHIVALEAZĂ CU UN TEST POZITIV!
PUTEŢI FI ÎNSOŢIT DE ANTRENOR, MEDIC SAU ALT
REPREZENTANT DIN ANTURAJUL DUMNEAVOASTRĂ (1 PERSOANĂ).
CONFIRMAREA DE PRIMIRE A INVITAŢIEI DE PREZENTARE
LA STAŢIA DE CONTROL DOPING
AM LUAT LA CUNOŞTINŢĂ DE
INVITAŢIA PENTRU TESTUL ANTI-DOPING URMÂND A MĂ PREZENTA LA ORA ŞI DATA
STABILITA.
SEMNĂTURA SPORTIVULUI
DATA ORA
________
__________
INFORMAŢII UTILE PENTRU SPORTIVI REFERITOARE LA
CONTROLUL DOPING
PUTEŢI FI TESTAT ORIUNDE SI
ORICÂND ATÂT ÎN COMPETIŢIE, CÂT ŞI ÎN AFARA
COMPETIŢIEI.
Dacă aveţi o scutire pentru uz terapeutic (ŞUT) sau o decizie de acordare a unei SUT, vă rugăm să aduceţi cu dumneavoastră o copie a acesteia pe care o
înmânaţi ofiţerului de control doping (OCD). La rândul său, OCD o va trimite
împreună cu formularul de control la ANAD.
Ofiţerii de control doping semnează o declaraţie de
confidenţialitate prin care se obligă să păstreze confidenţialitatea tuturor
informaţiilor legate de sportiv şi de toate datele completate în formularele utilizate în controlul doping.
"NU-ŢI RISIPI ŞANSELE, DOPAJUL ÎNSEAMNĂ EŞEC!"
ANEXA Nr. 2b)la normele metodologice
AGENŢIA NAŢIONALĂ ANTI-DOPING
INVITAŢIE PENTRU TESTUL DOPING ÎN AFARA COMPETIŢIEI
NUMELE _______________________
PRENUMELE_________________
DISCIPLINA SPORTIVĂ ________________________________________
LOCALITATEA________________DESFĂŞURĂRII TESTULUI DOPING
VĂ RUGĂM SĂ REŢINEŢI CĂ SUNTEŢI INVITAT SĂ VĂ PREZENTAŢI
LA STAŢIA DOPING
ÎN DATA _________________ LA ORA_______________
NEPREZENTAREA
NEMOTIVATA LA STAŢIA DE CONTROL DOPING ECHIVALEAZĂ CU UN TEST POZITIV!
PUTEŢI FI ÎNSOŢIT DE ANTRENOR, MEDIC SAU AI.T
REPREZENTANT DIN ANTURAJUL DUMNEAVOASTRĂ (1 PERSOANĂ).
CONFIRMAREA DE PRIMIRE A INVITAŢIEI DE PREZENTARE
LA STAŢIA DE CONTROL DOPING
AM LUAT LA CUNOŞTINŢĂ DE INVITAŢIA PENTRU TESTUL DOPING
URMÂND A MĂ PREZENTA LA ORA ŞI DATA STABILITA.
SEMNĂTURA SPORTIVULUI DATA ORA
________
_______
INFORMAŢII UTILE PENTRU SPORTIVI REFERITOARE LA CONTROLUL DOPING
PUTEŢI FI TESTAT ORIUNDE SI
ORICÂND ATÂT ÎN COMPETIŢIE, CÂT SI ÎN AFARA COMPETIŢIEI.
Dacă aveţi o scutire pentru uz terapeutic (ŞUT) sau o decizie de acordare a unei SUT, vă rugăm să aduceţi cu dumneavoastră o copie a acesteia pe care o
înmânaţi ofiţerului de control doping (OCD). La rândul său, OCD o va trimite împreună cu formularul de control la ANAD.
Ofiţerii de control doping semnează o declaraţie de
confidenţialitate prin care se obligă să păstreze confidenţialitatea tuturor
informaţiilor legate de sportiv şi de toate datele completate în formularele utilizate m controlul doping.
"NU-ŢI RISIPI ŞANSELE, DOPAJUL ÎNSEAMNĂ
EŞEC!"
ANEXA Nr. 3 la normele metodologice
ANEXA Nr. 4 la normele metodologice
GUVERNUL ROMÂNIEI
AGENŢIA NAŢIONALĂ ANTIDOPING
B-dul Basarabia, nr. 37-39, cod 022103, sector 2, Bucureşti,
Tel/Fax: +40-21-311.55.41
DELEGAŢIE
Având în vedere prevederile LEGII 227/2006, se deleagă
dl/dna.................................................................................................................
in calitate de Ofiţer de control doping, identificat/a
cu (Legitimaţia nr..........................) pentru a recolta un număr de........................probe urină/ sânge la competiţia .........................................................................................................................
..........................................................................................
sau in afara competiţiei .............................................................................
care va avea loc în ziua (zilele)..................................................
orele .................. la locaţia .............................................................................
din oraşul ..................................................
.
Acţiunea a fost comandată de......................................................................................................................................................................... ...........
........................................................................................................................................................................ .....................................................................
Organizatorii competiţiei au obligaţia dc-a asigura
accesul agenţilor de control doping în incinta Bazei şi de a pune la dispoziţia
acestora un spaţiu care sa indeplineasca cerinţele
Statici de control doping.
PREŞEDINTE
ANEXA Nr. 5 la normele metodologice
ANEXA Nr. 6 la normele metodologice
ANEXA Nr. 7 la normele metodologice
ANEXA Nr. 8 la normele metodologice
AGENŢIA NAŢIONALĂ ANTI-DOPING
FORMULAR DE TRANSPORT SI PREDARE A PROBELOR DOPING
NUMĂRUL LOTULUI/,CLIENT
____________________/_____________________
NUMĂRUL DE PROBE COLECTATE_______________________
NUMĂRUL SIGILIULUI
__________________________________
DISCIPLINA SPORTIVĂ __________________________________
COMPETIŢIE /IN AFARA COMPETIŢIEI ____________________
DATA COLECTĂRII PROBEI ______________________________
DATA ŞI ORA PREDĂRII LA
LABORATOR __________________
COD
PROBA
|
COD
LABORATOR
|
OBSERVAŢII
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
AU EXISTAT NECONFORMITĂŢI IN PROCEDURA DE RECOLTARE : |da| |nu|
PREDARE
PRIMIRE
SEMNĂTURA
SEMNĂTURA