HOTARARE Nr. 1513 din 16 septembrie 2004
pentru aprobarea Strategiei sectoriale a Ministerului Administratiei si
Internelor privind reforma institutionala si a Planului de actiune, in perioada
2004 - 2006
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 908 din 6 octombrie 2004
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
Se aproba Strategia sectoriala a Ministerului Administratiei si Internelor
privind reforma institutionala in perioada 2004 - 2006 si Planul de actiune in
perioada 2004 - 2006, prevazute in anexele nr. 1 si 2 care fac parte integranta
din prezenta hotarare.
Art. 2
Finantarea actiunilor prevazute in strategia si in planul mentionate la
art. 1 se face in limita fondurilor aprobate anual prin legea bugetului de
stat.
Art. 3
Planul de actiune prevazut la art. 1 se actualizeaza periodic, prin
hotarare a Guvernului, la propunerea Ministerului Administratiei si Internelor.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
p. Ministrul de stat,
ministrul administratiei si internelor,
Mircea Alexandru,
secretar de stat
Ministrul delegat
pentru administratia publica,
Gheorghe Emacu
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
ANEXA 1
STRATEGIA SECTORIALA
a Ministerului Administratiei si Internelor privind reforma institutionala in
perioada 2004 - 2006
1. Argument
Implementarea Strategiei actualizate a Guvernului Romaniei privind
accelerarea reformei in administratia publica, 2004 - 2006, aprobata prin
Hotararea Guvernului nr. 699 din 5 mai 2004, impune elaborarea si aplicarea la
nivelul institutiilor responsabile a unor strategii sectoriale care sa asigure
reforma institutionala previzionata pana la data integrarii Romaniei in Uniunea
Europeana.
2. Scop: crearea unei institutii functionale, moderne, compatibile cu institutiile
similare din tarile membre ale Uniunii Europene.
3. Obiectivul fundamental il reprezinta reorganizarea structurilor
ministerului in vederea cresterii capacitatii institutionale si a eficientei
activitatilor desfasurate si restructurarea profunda a administratiei publice
prin asigurarea coerentei si stabilitatii cadrului legislativ,
deconcentrarea/descentralizarea serviciilor publice, consolidarea autonomiei
administrative si financiare, asigurarea coerentei actului administrativ,
perfectionarea managementului in administratie si asigurarea ordinii publice
nationale si sigurantei cetateanului.
4. Analiza-diagnostic
Strategia de reforma a Ministerului Administratiei si Internelor este
rezultatul unei analize aprofundate si constructive a realitatilor Romaniei
anului 2004. Strategia raspunde dublului imperativ al consolidarii democratiei
in Romania si al pregatirii integrarii tarii noastre in Uniunea Europeana.
Strategia genereaza noi modalitati de accelerare a transformarilor institutionale
in administratia publica si sustine efortul de aprofundare a directiilor de
modernizare si reforma convenite, inclusiv in plan operational, cu un plan de
masuri cu scadente precise pe ani si trimestre.
Conform analizei-diagnostic, au rezultat urmatoarele:
- Principalele aspecte pozitive semnalate sunt:
a) de ordin general:
- infiintarea Ministerului Administratiei si Internelor ca minister
integrat al cetateanului si comunitatii;
- capacitatea de adaptare a structurilor functionale la schimbarile si
cerintele mediului socioeconomic, precum si la obiectivele nationale de
integrare europeana si euroatlantica;
- elaborarea actelor normative in conformitate cu standardele Uniunii
Europene si acquisul comunitar;
- crearea cadrului institutional pentru desfasurarea procesului de
descentralizare administrativa si financiara;
- transparenta in relatiile cu mass-media;
- insusirea si utilizarea unor noi instrumente de management in diferite
domenii;
- crearea si operationalizarea Institutului National de Administratie;
- experienta in gestionarea programelor cu finantare externa;
- relatii active cu institutii similare internationale.
b) in domeniul administratiei publice:
- punerea in aplicare a unor programe prioritare in domeniul administratiei
publice;
- crearea de noi posibilitati de formare continua a personalului;
- crearea sistemului functiei publice;
c) in domeniul ordinii si sigurantei publice:
- demilitarizarea Politiei Romane si a unor structuri centrale ale
ministerului;
- lansarea programelor prioritare de actiune in domeniul ordinii si
sigurantei publice;
- crearea si operationalizarea de structuri specializate: Agentia Nationala
Antidrog, Oficiul National pentru Protectia Martorilor;
- structuri organizatorice flexibile si dinamice;
- posibilitati multiple de pregatire si perfectionare profesionala;
- mediu de lucru bine organizat si disciplinat.
- Principalele puncte slabe sunt reprezentate de:
a) de ordin general:
- dificultati de comunicare interna, care genereaza o anumita rezistenta la
schimbare;
- lipsa de coerenta in adoptarea politicilor si strategiilor sectoriale;
- deficiente in delimitarea atributiilor departamentale;
- insuficienta spatiilor adecvate de lucru, echipamentelor IT si biroticii;
- posibilitati reduse de motivare financiara a personalului existent si de
atragere in corpul functionarilor publici a personalului tanar, cu pregatire
profesionala corespunzatoare;
b) in domeniul administratiei publice:
- lipsa unor strategii proprii;
- insuficienta resurselor financiare destinate perfectionarii profesionale
a functionarilor publici, lipsa unei politici coerente de formare a acestora;
- repartizarea neuniforma a personalului pe categorii de varsta;
- insuficienta implementare a cadrului normativ si metodologic;
- gradul ridicat de fluctuatie a functionarilor publici, fapt ce determina
cheltuirea suplimentara a unor resurse financiare pentru profesionalizarea
acestora;
c) in domeniul ordinii si sigurantei publice:
- deficitul de personal diminueaza capacitatea de actiune a structurilor de
ordine publica;
- disfunctionalitati in asigurarea cu mijloace materiale si financiare.
Cele mai multe dintre aspectele negative mentionate au fost generate de
constrangerile bugetare si de insuficienta numerica a personalului in raport cu
activitatile desfasurate.
Din punctul de vedere al gestiunii publice, tinandu-se cont de evolutiile
europene in domeniu (incepand cu anul 2006, ca urmare a schimbarii ciclului
bugetar al Comisiei Europene, in unele state membre urmeaza a se utiliza
sistemul de bugetare bazat pe programe), la nivelul Ministerului Administratiei
si Internelor este necesara pregatirea personalului din directiile specializate
pentru a aplica in viitor acest sistem de bugetare.
In ceea ce priveste noile tehnologii ale informatiilor si comunicatiilor,
analizele efectuate au relevat faptul ca acestea sunt esentiale in reducerea
costurilor de functionare a sistemului administratiei publice si cresterea
eficientei activitatilor, asigurand un acces mai facil al cetatenilor la
informatiile publice de interes national sau local.
Din punctul de vedere al optimizarii procesului de fundamentare a actului
decizional, un element deosebit de important il constituie imbunatatirea
procesului de formulare a politicilor publice. De asemenea, s-a ajuns la
concluzia ca nu exista mecanisme interinstitutionale care sa permita evaluarea impactului
proiectelor actelor normative.
4.1. Probleme critice ale domeniului
Desi in Raportul de tara pe anul 2002 Comisia Europeana arata ca
"evolutii importante au avut loc cu privire la lansarea unei reforme a
administratiei publice din Romania", pe baza celor 4 documente
programatice si de raportare utilizate de Comisia Europeana in relatia cu
Romania (Foaia de parcurs pentru Romania, Parteneriatul de aderare a Romaniei,
Programul National de Aderare a Romaniei si Raportul de tara pe anul 2002) pot
fi identificate urmatoarele probleme critice, opozabile Ministerului
Administratiei si Internelor:
- administratia ramane caracterizata prin birocratia excesiva, lipsa de
transparenta si capacitatea limitata de transpunere in practica a politicilor;
- neindeplinirea in totalitate a atributiilor ce revin, conform legii,
Agentiei Nationale a Functionarilor Publici in ceea ce priveste managementul
functiei publice, datorita lipsei instrumentelor legale de autoritate si a
resurselor;
- legat de functia publica s-au inregistrat progrese minore in domenii
precum: remunerarea, structura carierei si dezvoltarea responsabilitatii
publice;
- sistemele de gestionare a resurselor umane sunt subdezvoltate, formarea
profesionala este limitata si se constata o fluctuatie mare in randul
functionarilor publici;
- cel mai adesea planurile de actiuni elaborate nu se bazeaza pe evaluari
de impact/necesitati;
- unele decizii sunt luate fara respectarea procedurilor interne normale,
avand ca rezultat propuneri legislative insuficient elaborate, fara o
consultare adecvata si fara o evaluare suficienta a fezabilitatii si impactului
acestora;
- ca regula generala, organizatiile neguvernamentale nu sunt atrase in
dialogul asupra politicilor;
- o problema majora este aceea a capacitatilor manageriale limitate de
aplicare a responsabilitatilor descentralizate.
Pornind de la aceste probleme critice, in cadrul acelorasi documente
programatice si de raportare, Comisia Europeana face urmatoarele recomandari:
- imbunatatirea coordonarii la nivelul expertilor din ministere pentru
formularea politicilor sectoriale si elaborarea reglementarilor;
- perfectionarea aplicarii reglementarilor privind evaluarea consecintelor
economice si sociale ale proiectelor de acte normative;
- continuarea reformei functiei publice.
5. Principii directoare
Corespunzator celor doua domenii de activitate gestionate de Ministerul
Administratiei si Internelor, principiile directoare care guverneaza intreaga activitate
sunt:
a) in domeniul administratiei publice:
- administrare prin lege si previzibilitate;
- deschidere si transparenta;
- responsabilitate institutionala;
- eficienta;
b) in domeniul ordinii si sigurantei publice:
- legalitate, impartialitate si obiectivitate;
- transparenta;
- eficienta;
- orientarea catre cetatean;
- stabilitatea in exercitarea functiei publice;
- adaptare si flexibilitate;
- principiul prioritatii;
- principiul viziunii globale si unitare;
- principiul coordonarii si cooperarii unitare intre toate sectoarele
implicate;
- principiul profesionalizarii in toate domeniile de activitate;
- principiul complementaritatii;
- principiul continuitatii;
- principiul confidentialitatii;
- principiul respectarii drepturilor si libertatilor omului;
- principiul nediscriminarii.
6. Prioritatile reformei
Modificarile de esenta in structura si atributiile Ministerului
Administratiei si Internelor sunt concepute ca un proces gradual ce se
desfasoara din interior, coerent si organizat cu etape si obiective clar
definite, bazat pe criterii logice si aflat intr-o permanenta adaptare la
dinamica realitatii sociale.
Prioritatile identificate au in vedere:
a) de ordin general:
- cresterea capacitatii administrative a Ministerului Administratiei si
Internelor;
- reducerea numarului posturilor de conducere prin reorganizarea unor
componente ale Ministerului Administratiei si Internelor vizand eliminarea
paralelismelor si suprapunerilor de competente concomitent cu adoptarea unui
management performant;
- generalizarea standardizarii procedurale si actionale in scopul
eliminarii procedurilor greoaie si a birocratiei, care continua sa greveze
asupra serviciilor publice din Romania;
- descentralizarea si deconcentrarea sporita a luarii deciziilor si
alocarii resurselor pentru a aduce mai aproape de beneficiar planificarea si
furnizarea serviciilor prin:
- delimitarea clara a responsabilitatilor si definirea relatiilor
dintre serviciile deconcentrate si cele descentralizate potrivit noilor
competente;
- transferarea, la nivelul componentelor teritoriale ale Ministerului
Administratiei si Internelor (prefecturi, inspectorate si comandamente
judetene), a unor competente privind activitatea de management al resurselor
umane si financiare;
- eficientizarea serviciilor publice si sporirea calitatii acestora;
- clarificarea competentelor la diferite niveluri si structuri ale ministerului;
- dezvoltarea capacitatii institutiei de a formula politici publice
coerente in domeniile de responsabilitate;
- stabilirea unei structuri organizatorice noi a Ministerului
Administratiei si Internelor, compatibila cu structurile institutiilor similare
din statele membre ale Uniunii Europene;
- indeplinirea, in conditiile si la termenele stabilite, a obiectivelor si
angajamentelor specifice din competenta Ministerului Administratiei si
Internelor, asumate prin cap. 24 - JAI;
- proiectarea si aplicarea unui sistem integrat de diagnoza a nevoilor de
pregatire a personalului, precum si a unor indicatori de performanta ai
sistemului de pregatire continua a personalului;
- adaptarea sistemului universitar de invatamant la standardele Uniunii
Europene in domeniu;
- extinderea sistemului de formare initiala pe baza standardelor
ocupationale;
b) in domeniul administratiei publice:
- redefinirea atributiilor prefectilor si consolidarea rolului acestora in
gestionarea procesului de descentralizare/deconcentrare a serviciilor publice
si in asigurarea unui management integrat pentru unele servicii publice;
- regandirea sistemului de salarizare a functionarilor publici, astfel
incat functia publica sa devina atractiva pentru persoanele cu o inalta
calificare profesionala;
c) in domeniul ordinii si sigurantei publice:
- transferarea unor atributii ale componentelor Ministerului Administratiei
si Internelor in competenta autoritatilor administratiei publice locale, corespunzator
Legii-cadru nr. 339/2004 privind descentralizarea;
- elaborarea unor solutii alternative care sa conduca la imbunatatirea
activitatii in diferite sectoare si domenii;
- instituirea unui sistem dual de ordine publica la nivel national, cu politisti
si jandarmi, astfel:
- mentinerea ordinii si sigurantei publice pe teritoriul localitatilor
urbane si rurale se va asigura la nivel national de catre structurile
specializate de ordine publica ale Politiei, iar pe timpul desfasurarii adunarilor,
intrunirilor si manifestarilor publice se va face de catre structurile
specializate ale Jandarmeriei Romane, care asigura fortele si mijloacele
necesare la locurile de desfasurare;
- paza obiectivelor, interventia si restabilirea ordinii publice la
nivel national pe timpul desfasurarii manifestarilor publice, sportive sau a
altor activitati cu participarea unui public numeros se realizeaza de catre
structurile specializate ale Jandarmeriei Romane;
- cresterea capacitatii operative a structurilor de interventie rapida in
vederea gestionarii calificate a tuturor problemelor pe linie de ordine
publica;
- revizuirea integrala a conceptiei de actiune a fortelor de ordine publica
in vederea reducerii nivelului criminalitatii;
- calificarea muncii de culegere a informatiilor in vederea combaterii
faptelor de coruptie;
- realizarea efectiva a unui parteneriat cu societatea civila, necesar
obtinerii sprijinului acesteia in efortul comun de prevenire si contracarare a
fenomenului infractional prin:
- intarirea capacitatii de promovare a unei imagini coerente, credibile
si stabile a Ministerului Administratiei si Internelor;
- adoptarea unei atitudini transparente, active si a unui limbaj
adecvat.
7. Directii de actiune si obiective specifice
7.1. Directii de actiune
- armonizarea legislativa, in concordanta cu modificarile de structuri
preconizate;
- reorganizarea si restructurarea institutiei pentru eliminarea
paralelismelor, reducerea structurilor supradimensionate, eliminarea verigilor
intermediare;
- dezvoltarea mecanismului institutional de implementare, monitorizare si
evaluare a procesului de formare continua;
- implementarea strategiilor sectoriale si definirea in cadrul acestora a
indicatorilor de progres si a resurselor necesare pentru implementarea
planurilor de actiune;
- imbunatatirea relatiilor cu societatea civila.
7.2. Obiective specifice
Etapa I - anul 2004 (in anexa nr. 1A - Organigrama Ministerului
Administratiei si Internelor la finele anului 2004):
- infiintarea si operationalizarea Unitatii de politici publice;
- infiintarea si operationalizarea Unitatii de planificare strategica;
a) in domeniul administratiei publice:
- transformarea Unitatii centrale pentru reforma administratiei publice in
directie generala, in scopul intaririi capacitatii acestei structuri in
procesul de proiectare, coordonare si monitorizare a reformei la nivelul
intregii administratii;
- infiintarea Centrului Informatic National;
- reorganizarea Directiei pentru zone defavorizate si parcuri industriale
in teritoriu in Directia pentru zone asistate si ajutor de stat;
- reorganizarea Directiei generale servicii de gospodarie comunala in
Directia generala servicii de interes general si parteneriat cu asociatiile
autoritatilor publice locale;
- reorganizarea Directiei pentru comunitati locale si parteneriat cu
asociatiile alesilor locali in Directia pentru comunitati locale;
- constituirea Directiei regim permise de conducere si inmatriculare a
vehiculelor;
- infiintarea si operationalizarea Inspectoratului General pentru Situatii
de Urgenta;
- constituirea Inspectoratului National pentru Evidenta Persoanelor;
- constituirea Directiei Generale de Pasapoarte;
b) in domeniul ordinii si sigurantei publice:
- restructurarea Directiei generale de informatii si protectie interna, a
Corpului de control al ministrului si a altor structuri de la nivelul
inspectoratelor generale si comandamentelor de arma si infiintarea Diviziunii
anticoruptie si standarde profesionale;
- transferul unor atributii privind combaterea criminalitatii organizate
ale Directiei generale de informatii si protectie interna la Inspectoratul
General al Politiei Romane;
- constituirea Centrului National de Administrare a Bazelor de Date privind
Evidenta Persoanelor;
- infiintarea Inspectiei generale a ministrului.
Etapa a II-a - anul 2005 (in anexa nr. 1B - Organigrama Ministerului
Administratiei si Internelor la finele anului 2005):
- organizarea Departamentului ordine si siguranta publica;
- infiintarea Centrului de studii strategice si previzionare, prin
unificarea Unitatii de politici publice cu Unitatea de planificare strategica;
- reducerea la patru a functiilor de secretar de stat, prin cumularea
atributiilor din domeniile conexe, astfel:
- mentinerea functiilor de secretar de stat pentru relatia cu
prefecturile, respectiv pentru comunitatile locale, concomitent cu desfiintarea
functiei de secretar de stat pentru reforma in administratia publica;
- mentinerea functiei de secretar de stat, sef al Departamentului
ordine si siguranta publica;
- infiintarea functiei de secretar de stat pentru integrare europeana
si relatia cu Parlamentul, concomitent cu desfiintarea functiilor de secretar
de stat pentru integrare europeana si relatii internationale si, respectiv,
pentru relatia cu Parlamentul;
- desfiintarea functiei de secretar de stat pentru logistica si
transferarea atributiilor acestuia secretarului general din minister, in
concordanta cu practicile europene in domeniu;
- infiintarea functiei de adjunct al sefului Departamentului ordine si
siguranta publica (la nivel de subsecretar de stat);
a) in domeniul administratiei publice:
- transformarea Directiei pentru serviciile publice deconcentrate in
Serviciul pentru serviciile publice deconcentrate si includerea acestuia in
structura Directiei generale pentru relatia cu prefecturile;
- reorganizarea Directiei regim permise de conducere si inmatricularea
vehiculelor si constituirea acesteia ca structura in cadrul Directiei generale
pentru relatia cu prefecturile;
b) in domeniul ordinii si sigurantei publice:
- transferarea Agentiei Nationale Antidrog in subordinea Secretariatului
General al Guvernului;
- Inspectoratul General al Politiei, Comandamentul National al Jandarmeriei
si Inspectoratul General al Politiei de Frontiera se vor constitui in Directia
Generala a Politiei Nationale, Directia Generala a Jandarmeriei Romane si
Directia Generala a Politiei de Frontiera, ca structuri in Departamentul ordine
si siguranta publica.
Etapa a III-a - anul 2006 (in anexa nr. 1C - Organigrama Ministerului
Administratiei si Internelor la finele anului 2006):
- transformarea Directiei generale integrare europeana si relatii
internationale in Directia generala afaceri europene;
a) in domeniul administratiei publice:
- desfiintarea functiei de ministru delegat pentru administratia publica;
- transformarea Unitatii centrale pentru reforma administratiei publice in
Unitate de management public si transferarea acesteia in cadrul Centrului de
studii strategice si previzionare;
- transformarea Directiei pentru politici fiscale, bugetare si investitii locale
in Directie generala si includerea in structura acesteia a Directiei pentru
zone asistate si ajutor de stat;
b) in domeniul ordinii si sigurantei publice:
- externalizarea serviciilor privind hranirea efectivelor si intretinerea
imobilelor.
8. Masuri pentru managementul reformei
- folosirea experientei institutiilor similare din alte state;
- abordarea reformei ca un proces deschis;
- respectarea prioritatilor strategice stabilite pentru fiecare etapa;
- coordonarea procesului de reforma de catre conducerea Ministerului
Administratiei si Internelor.
9. Riscurile si oportunitatile pentru implementarea strategiei
9.1. Riscuri
Pentru ca reforma institutionala a administratiei publice sa aiba succes se
impun in primul rand atragerea societatii civile si obtinerea sprijinului
acesteia la punerea in aplicare a programelor de reforma in calitate de
principal beneficiar, constituindu-se astfel suportul legitim al tuturor
actiunilor propuse.
Totodata, pe baza modelului dezvoltarii integrate a organizatiilor, au fost
identificate patru tipuri de factori de blocaj in implementarea strategiei
sectoriale: strategici (complexitatea decizionala), structurali (birocratia
specifica oricarui sistem, mijloace umane si financiare limitate, dimensiunea
si complexitatea), culturali (teama de risc, traditia
"continuitatii", schimbarea mentalitatii) si comportamentali (absenta
stimulentelor individuale, neintelegerea obiectivelor finale, demotivare si
frustrari, comportamentele de asteptare).
9.2. Oportunitati:
- reforma administratiei publice constituie o prioritate pe agenda
Guvernului Romaniei;
- procesul de reforma a Ministerului Administratiei si Internelor este
sustinut si se bucura de sprijinul partenerilor europeni;
- existenta unui cadru legislativ coerent, bine armonizat cu acquisul
comunitar;
- existenta unei coeziuni, la nivelul tuturor partidelor si formatiunilor
politice, cu privire la necesitatea continuarii reformei in administratie,
precum si la nivelul structurilor de decizie, care permite o actiune concertata
si o abordare multilaterala, integrata, echilibrata si participativa, in
vederea atingerii obiectivelor stabilite prin strategie;
- implementarea strategiei angajeaza un volum redus de cheltuieli, iar
beneficiile reformei sunt opozabile intregii societati romanesti;
- au fost identificate solutiile optime pentru reformarea institutionala a
administratiei publice, precum si masurile alternative pentru sustinerea
procesului de reforma.
10. Mecanismul intern pentru revizuirea/actualizarea strategiei
Sistemul de revizuire/actualizare a strategiei se va realiza pe baza
planului de implementare a strategiei si monitorizare a performantelor, prin
care se va consacra un dublu sistem de monitorizare: intern - pentru a asigura
feed-back-ul necesar pe tot parcursul derularii procesului de reforma
institutionala, a identifica disfunctionalitatile si a aplica corectivele
necesare si, respectiv, extern - pentru a asigura independenta si neutralitate
in monitorizarea procesului de reforma, precum si o transparenta reala pe
parcursul derularii procesului.
Actualizarea permanenta va tine seama de rezultatele/performantele obtinute
in fiecare etapa de implementare a procesului de reforma.
11. Resurse
Aplicarea Strategiei sectoriale a Ministerului Administratiei si Internelor
privind reforma institutionala in perioada 2004 - 2006 nu incumba resurse umane
si financiare suplimentare fata de cele previzionate a fi alocate Ministerului Administratiei
si Internelor prin legea bugetului de stat (in anexa nr. 1D - Evolutia
fondurilor asigurate de la bugetul de stat Ministerului Administratiei si
Internelor in perioada 2004 - 2006).
ANEXA 1A *1)
*1) Anexa nr. 1A este reprodusa in facsimil.
2004
ORGANIGRAMA
MINISTERULUI ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
_____________
_ _ _ _ _ _ _ | | _____________ ___________
| COLEGIUL | | | | CABINETUL | |INSPECTIA
|
| MINISTERULUI| | MINISTRU | | DEMNITARULUI| |GENERALA A
|
|_ _ _ _ _ _ _| | | |_____________| |MINISTRULUI|
|_____________| | (la nivel
|
| directie
|
| generala) |
|___________|
_________ ___________
| MODUL 1 | | DIRECTIA
|
|_________| | AUDIT
|
| INTERN
|
|___________|
_________
| MODUL 2 |
|_________|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
_________
| MODUL 3 |
|_________|
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
_________ _________
| MODUL 4 | | MODUL 5 |
|_________| |_________|
MODUL 1
__________________ _____________
| | | CABINETUL |
| MINISTRU DELEGAT | | DEMNITARULUI|
|__________________| |_____________|
|
|
ADMINISTRATIE PUBLICA
|
_ _ _ _ _ _ _ _ _|_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
__________|___________ ___|________________ __________|___________
|SECRETAR DE STAT | |SECRETAR DE STAT | |SECRETAR DE STAT |
|(pentru reforma in | |(pentru relatia cu | |(pentru comunitatile |
|administratia publica)| |prefecturile) | |locale) |
|______________________| |____________________| |______________________|
______________________ ____________________ ______________________
|UNITATEA CENTRALA | |DIRECTIA GENERALA | |DIRECTIA GENERALA |
|PENTRU REFORMA | |PENTRU RELATIILE CU | |SERVICII DE INTERES |
|ADMINISTRATIEI PUBLICE| |PREFECTURILE | |GENERAL SI PARTENERIAT|
|(la nivel directie | |____________________| |CU ASOCIATIILE |
|generala) | ____________________ |ALESILOR LOCALI |
|______________________| |DIRECTIA PENTRU | |______________________|
|SERVICIILE PUBLICE | ______________________
|DECONCENTRATE | |DIRECTIA PENTRU |
|____________________| |COMUNITATI LOCALE |
____________________ |______________________|
|CENTRUL INFORMATIC | ______________________
|NATIONAL AL M.A.I. | |DIRECTIA PENTRU |
|____________________| |POLITICI FISCALE, |
|BUGETARE SI INVESTITII|
|LOCALE |
|______________________|
______________________
|DIRECTIA PENTRU ZONE |
|ASISTATE SI AJUTOR |
|DE STAT |
|______________________|
MODUL 2
______________ ____________ ___________ _______________
|SECRETAR | |SECRETAR | |SECRETAR | |SECRETAR |
|DE STAT | |DE STAT | |DE STAT | |DE STAT |
|(pentru | |(pentru | |(pentru | |(sef al |
|integrare | |relatia cu | |logistica) | |Departamentului|
|europeana) | |Parlamentul)| | | |ordine si | ______________
| | | | | | |siguranta | | SECRETAR
|
| | | | | | |publica) | | GENERAL
|
|______________| |____________| |___________| |_______________|
|______________|
______________ ____________ ___________ ______________
|DIRECTIA | |DIRECTIA | |DIRECTIA | ORDINE SI | SECRETAR
|
|GENERALA | |GENERALA | |MANAGEMENT | SIGURANTA PUBLICA | GENERAL
|
|INTEGRARE | |REGLEMENTARI| |LOGISTIC | _______________ | ADJUNCT
|
|EUROPEANA SI | |JURIDICE SI | | | |DIRECTIA |
|______________|
|RELATII | |CONTENCIOS | | | |GENERALA | ______________
|INTERNATIONALE| | | | | |ORGANIZARE, | | SECRETAR
|
|______________| |____________| |___________| |PLANIFICARE | | GENERAL
|
___________ |MISIUNI SI | | ADJUNCT
|
|DIRECTIA | |RESURSE |
|______________|
|FINANCIARA | |_______________| ______________
|___________| | DIRECTIA
|
___________ | INFORMARE SI
|
|DIRECTIA | | RELATII
|
|COMUNICATII| | PUBLICE
|
|SI |
|______________|
|INFORMATICA| ______________
|___________| |
SECRETARIATUL|
___________ | GENERAL
|
|DIRECTIA | | (la nivel
|
|MEDICALA | | directie)
|
|___________|
|______________|
_____________ ___________ ___________
|UNITATEA DE | |UNITATEA DE| | DIRECTIA |
|POLITICI | |PLANIFICARE| | MANAGEMENT|
|PUBLICE | |STRATEGICA | | RESURSE |
|(sectoriale) | | | | UMANE |
|_____________| |___________| |___________|
MODUL 3
____________* _________________* ______________* _____________* _________
|AGENTIA | |AUTORITATEA | |AGENTIA | |INSTITUTUL | |AGENTIA |
|NATIONALA DE| |PENTRU URMARIREA | |NATIONALA A | |NATIONAL DE | |NATIONALA|
|CADASTRU SI | |APLICARII | |FUNCTIONARILOR| |ADMINISTRATIE| |ANTIDROG |
|PUBLICITATE | |UNITARE A | |PUBLICI | | | | |
|IMOBILIARA | |LEGII NR. 10/2001| | | | | | |
|____________| |_________________| |______________| |_____________| |_________|
MODUL 4
____________________________ _____________________________
| | | INSPECTORATUL NATIONAL |
| PREFECTURI | | PENTRU EVIDENTA PERSOANELOR |
|____________________________| |_____________________________|
____________________________ ____________________________
| INSPECTORATUL GENERAL | | DIRECTIA GENERALA DE |
| PENTRU SITUATII DE URGENTA | | PASAPOARTE |
|____________________________| |____________________________|
____________________________
| DIRECTIA REGIM PERMISE DE |
| CONDUCERE SI INMATRICULARE |
| A VEHICULELOR |
|____________________________|
MODUL 5
_________________ ______________ ____________ ___________ _____________
|OFICIUL NATIONAL | |DIRECTIA | |UNITATI DE | |POLITIA ||DIRECTIA
|
|PENTRU REFUGIATI | |ECONOMICO- | |INVATAMANT | |ROMANA ||GENERALA
|
| | |ADMINISTRATIVA| | | | ||DE
INFORMATII|
| | | | | | | ||SI PROTECTIE
|
| | | | | | | ||INTERNA
|
|_________________| |______________| |____________| |___________||_____________|
_________________ ______________ ____________ ___________
|PUNCTUL NATIONAL | |BAZA CENTRALA | |STRUCTURI | |POLITIA DE |
|FOCAL | |PENTRU | |SUBORDONATE | |FRONTIERA |
| | |ASIGURAREA | |UNOR UNITATI| |ROMANA |
| | |TEHNICA A | |CENTRALE | | |
| | |MISIUNILOR | | | | |
|_________________| |______________| |____________| |___________|
_________________ ______________ ____________ ___________
|CENTRUL NATIONAL | |S.C. | |CLUBURI | |JANDARMERIA|
|DE ADMINISTRARE A| |"RAMI-DACIA" | |SPORTIVE | |ROMANA |
|BAZELOR DE DATE | |S.A. | | | | |
|PRIVIND EVIDENTA | | | | | | |
|PERSOANELOR | | | | | | |
|_________________| |______________| |____________| |___________|
_________________ ______________ ___________
|ARHIVELE | |S.C. COMICEX | |AUTORITATEA|
|NATIONALE | |S.A. | |PENTRU |
| | | | |STRAINI |
|_________________| |______________| |___________|
______________ ___________
|CASA DE PENSII| |UNITATEA |
| | |SPECIALA |
| | |DE AVIATIE |
|______________| |___________|
------------
* In coordonarea ministrului delegat.
ANEXA 1B *1)
*1) Anexa nr. 1B este reprodusa in facsimil.
2005
ORGANIGRAMA
MINISTERULUI ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
____________ ___________ ____________
_ _ _ _ _ _ _ | | _____________ |INSPECTIA ||ACADEMIA DE
|
| COLEGIUL || || CABINETUL | |GENERALA A ||POLITIE
|
| MINISTERULUI|| MINISTRU || DEMNITARULUI| |MINISTRULUI||"A.I.
CUZA" |
|_ _ _ _ _ _ _|| ||_____________| | (la nivel ||
|
|____________| | directie ||
|
| generala) ||
|
|___________||____________|
___________ ____________
|DIRECTIA ||CENTRUL
|
|GENERALA DE||DE STUDII
|
|INFORMATII ||STRATEGICE
|
|SI ||SI
|
|PROTECTIE
||PREVIZIONARE|
|INTERNA ||
|
|___________||____________|
___________
| DIRECTIA |
| AUDIT |
| INTERN |
|___________|
_________ _________ _________ _________
| MODUL 1 | | MODUL 2 | | MODUL 3 | | MODUL 4 |
|_________| |_________| |_________| |_________|
_________
| MODUL 5 |
|_________|
MODUL 1
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
| ADMINISTRATIE PUBLICA |
| ______________________________ |
| | MINISTRU DELEGAT | |
| |(pentru administratie publica)| |
| |______________________________| |
| |
| ____________________ ______________________ |
| |SECRETAR DE STAT | |SECRETAR DE STAT | |
| |(pentru relatia cu | |(pentru comunitatile | |
| |prefecturile) | |locale) | |
| |____________________| |______________________| |
| ____________________ ______________________ |
| |DIRECTIA GENERALA | |DIRECTIA GENERALA | |
| |PENTRU RELATIILE CU | |SERVICII DE INTERES | |
| |PREFECTURILE | |GENERAL SI PARTENERIAT| |
| |____________________| |CU ASOCIATIILE | |
| ____________________ |ALESILOR LOCALI | |
| |DIRECTIA GENERALA | |______________________| |
| |DE PASAPOARTE | ______________________ |
| |____________________| |DIRECTIA PENTRU | |
| ____________________ |POLITICI FISCALE, | |
| |CENTRUL INFORMATIC | |BUGETARE SI INVESTITII| |
| |NATIONAL AL M.A.I. | |LOCALE | |
| |____________________| |______________________| |
| ______________________ |
| |DIRECTIA PENTRU | |
| |COMUNITATI LOCALE | |
| |______________________| |
| ______________________ |
| |DIRECTIA PENTRU ZONE | |
| |ASISTATE SI AJUTOR | |
| |DE STAT | |
| |______________________| |
| ______________________ |
| |INSPECTORATUL NATIONAL| |
| |PENTRU EVIDENTA | |
| |PERSOANELOR | |
| |______________________| |
| ______________________ |
| |INSPECTORATUL GENERAL | |
| |PENTRU SITUATII DE | |
| |URGENTA | |
| |______________________| |
| ______________________ |
| |UNITATEA CENTRALA | |
| |PENTRU REFORMA | |
| |ADMINISTRATIEI PUBLICE| |
| |(la nivel directie | |
| |generala) | |
| |______________________| |
|_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _|
MODUL 2
______________________
| SECRETAR DE STAT |
| (pentru integrare |
| europeana si relatia |
| cu Parlamentul) |
|______________________|
______________________
| DIRECTIA GENERALA |
| REGLEMENTARI JURIDICE|
| SI CONTENCIOS |
|______________________|
______________________
| DIRECTIA GENERALA |
| INTEGRARE EUROPEANA |
| SI RELATII |
| INTERNATIONALE |
|______________________|
______________________
| OFICIUL NATIONAL |
| PENTRU REFUGIATI |
|______________________|
MODUL 3
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
| |
| DEPARTAMENTUL ORDINE SI SIGURANTA |
| PUBLICA |
| _______________________ |
| | SECRETAR DE STAT | |
| |(sef al Departamentului| |
| |Ordine si Siguranta | |
| |Publica) | |
| |_______________________| |
| _______________________ |
| | SUBSECRETAR DE STAT | |
| |(adjunct al sefului | |
| |Departamentului Ordine | |
| |si Siguranta Publica) | |
| |_______________________| |
| ______________________ ______________________ |
| |DIRECTIA GENERALA | |DIRECTIA GENERALA A | |
| |MANAGEMENT OPERATIONAL| |POLITIEI NATIONALE | |
| |______________________| |______________________| |
| ______________________ ______________________ |
| |DIRECTIA GENERALA A | |DIRECTIA GENERALA A | |
| |POLITIEI DE FRONTIERA | |JANDARMERIEI ROMANE | |
| |______________________| |______________________| |
| ______________________ ______________________ |
| |UNITATEA SPECIALA | |AUTORITATEA PENTRU | |
| |DE AVIATIE | |STRAINI | |
| |______________________| |______________________| |
| ______________________ ______________________ |
| |CENTRUL NATIONAL DE | |PUNCTUL NATIONAL | |
| |ADMINISTRARE A BAZELOR| |FOCAL | |
| |DE DATE PRIVIND | | | |
| |EVIDENTA PERSOANELOR | | | |
| |______________________| |______________________| |
| ______________________ ______________________ |
| |UNITATI DE INVATAMANT | |ARHIVELE NATIONALE | |
| |______________________| |______________________| |
| |
| _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _|
MODUL 4
_____________________
| |
| SECRETAR GENERAL |
|_____________________|
_____________________
| SECRETAR GENERAL |
| ADJUNCT |
|_____________________|
_____________________
| SECRETAR GENERAL |
| ADJUNCT |
|_____________________|
_____________________ ______________________
| DIRECTIA MANAGEMENT | | DIRECTIA MANAGEMENT |
| RESURSE UMANE | | LOGISTIC |
|_____________________| |______________________|
_____________________ ______________________
| DIRECTIA FINANCIARA | | DIRECTIA COMUNICATII |
| | | SI INFORMATICA |
|_____________________| |______________________|
_____________________ ______________________
| DIRECTIA MEDICALA | | DIRECTIA INFORMARE |
| | | SI RELATII PUBLICE |
|_____________________| |______________________|
_____________________
|SECRETARIATUL GENERAL|
| (la nivel directie) |
|_____________________|
MODUL 5
____________* _________________* _____________* ______________*
|AGENTIA | |AUTORITATEA | |INSTITUTUL | |AGENTIA |
|NATIONALA DE| |PENTRU URMARIREA | |NATIONAL DE | |NATIONALA A |
|CADASTRU SI | |APLICARII | |ADMINISTRATIE| |FUNCTIONARILOR|
|PUBLICITATE | |UNITARE A | | | |PUBLICI |
|IMOBILIARA | |LEGII NR. 10/2001| | | | |
|____________| |_________________| |_____________| |______________|
__________ ______________ __________ ______ _______ ___________ ________
|PREFECTURI||DIRECTIA ||BAZA ||S.C. ||S.C. ||STRUCTURI ||CLUBURI
|
| ||ECONOMICO- ||CENTRALA
||"RAMI-||COMICEX||SUBORDONATE||SPORTIVE|
| ||ADMINISTRATIVA||PENTRU ||DACIA"||S.A. ||UNOR ||
|
| || ||ASIGURAREA||S.A. || ||UNITATI ||
|
| || ||TEHNICA A || || ||CENTRALE ||
|
| || ||MISIUNILOR|| || || ||
|
|__________||______________||__________||______||_______||___________||________|
------------
* In coordonarea ministrului delegat.
ANEXA 1C*)
*) Anexa nr. 1C este reprodusa in facsimil.
2006
ORGANIGRAMA
MINISTERULUI ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
____________ ___________ ____________
_ _ _ _ _ _ _ | | _____________ |INSPECTIA ||ACADEMIA DE |
| COLEGIUL || || CABINETUL | |GENERALA A ||POLITIE
|
| MINISTERULUI|| MINISTRU || DEMNITARULUI| |MINISTRULUI||"A.I.
CUZA" |
|_ _ _ _ _ _ _|| ||_____________| | (la nivel ||
|
|____________| | directie ||
|
| generala) ||
|
|___________||____________|
___________ ____________
|DIRECTIA ||CENTRUL
|
|GENERALA DE||DE STUDII
|
|INFORMATII ||STRATEGICE
|
|SI ||SI
|
|PROTECTIE
||PREVIZIONARE|
|INTERNA ||
|
|___________||____________|
___________
| DIRECTIA |
| AUDIT |
| INTERN |
|___________|
_________ _________ _________ _________
| MODUL 1 | | MODUL 2 | | MODUL 3 | | MODUL 4 |
|_________| |_________| |_________| |_________|
_________
| MODUL 5 |
|_________|
MODUL 1
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
| ADMINISTRATIE PUBLICA |
| ____________________ ______________________ |
| |SECRETAR DE STAT | |SECRETAR DE STAT | |
| |(pentru relatia cu | |(pentru comunitatile | |
| |prefecturile) | |locale) | |
| |____________________| |______________________| |
| ____________________ ______________________ |
| |DIRECTIA GENERALA | |DIRECTIA GENERALA | |
| |PENTRU RELATIILE CU | |PENTRU POLITICI | |
| |PREFECTURILE | |FISCALE, BUGETARE, | |
| |____________________| |INVESTITII LOCALE, | |
| ____________________ |ZONE ASISTATE SI | |
|DIRECTIA GENERALA | |AJUTOR DE STAT | |
| |DE PASAPOARTE | |______________________| |
| |____________________| ______________________ |
| ____________________ |DIRECTIA GENERALA | |
| |CENTRUL INFORMATIC | |SERVICII DE INTERES | |
| |NATIONAL AL M.A.I. | |GENERAL SI PARTENERIAT| |
| |____________________| |CU ASOCIATIILE | |
| |ALESILOR LOCALI | |
| |______________________| |
| ______________________ |
| |INSPECTORATUL NATIONAL| |
| |PENTRU EVIDENTA | |
| |PERSOANELOR | |
| |______________________| |
| ______________________ |
| |DIRECTIA PENTRU | |
| |COMUNITATI LOCALE | |
| |______________________| |
| ______________________ |
| |INSPECTORATUL GENERAL | |
| |PENTRU SITUATII DE | |
| |URGENTA | |
| |______________________| |
|_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _|
MODUL 2
______________________
| SECRETAR DE STAT |
| (pentru afaceri |
| juridice si europene)|
|______________________|
______________________
| DIRECTIA GENERALA |
| REGLEMENTARI JURIDICE|
| SI CONTENCIOS |
|______________________|
______________________
| DIRECTIA GENERALA |
| AFACERI EUROPENE |
|______________________|
______________________
| OFICIUL NATIONAL |
| PENTRU REFUGIATI |
|______________________|
MODUL 3
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
| |
| DEPARTAMENTUL ORDINE SI SIGURANTA |
| PUBLICA |
| _______________________ |
| | SECRETAR DE STAT | |
| |(sef al Departamentului| |
| |Ordine si Siguranta | |
| |Publica) | |
| |_______________________| |
| _______________________ |
| | SUBSECRETAR DE STAT | |
| |(adjunct al sefului | |
| |Departamentului Ordine | |
| |si Siguranta Publica) | |
| |_______________________| |
| ______________________ ______________________ |
| |DIRECTIA GENERALA | |DIRECTIA GENERALA A | |
| |MANAGEMENT OPERATIONAL| |POLITIEI NATIONALE | |
| |______________________| |______________________| |
| ______________________ ______________________ |
| |DIRECTIA GENERALA A | |DIRECTIA GENERALA A | |
| |POLITIEI DE FRONTIERA | |JANDARMERIEI ROMANE | |
| |______________________| |______________________| |
| ______________________ ______________________ |
| |UNITATEA SPECIALA | |AUTORITATEA PENTRU | |
| |DE AVIATIE | |STRAINI | |
| |______________________| |______________________| |
| ______________________ ______________________ |
| |CENTRUL NATIONAL DE | |PUNCTUL NATIONAL | |
| |ADMINISTRARE A BAZELOR| |FOCAL | |
| |DE DATE PRIVIND | | | |
| |EVIDENTA PERSOANELOR | | | |
| |______________________| |______________________| |
| ______________________ ______________________ |
| |UNITATI DE INVATAMANT | |ARHIVELE NATIONALE | |
| |______________________| |______________________| |
| |
| _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _|
MODUL 4
_____________________
| |
| SECRETAR GENERAL |
|_____________________|
_____________________
| SECRETAR GENERAL |
| ADJUNCT |
|_____________________|
_____________________
| SECRETAR GENERAL |
| ADJUNCT |
|_____________________|
_____________________ ______________________
| DIRECTIA MANAGEMENT | | DIRECTIA MANAGEMENT |
| RESURSE UMANE | | LOGISTIC |
|_____________________| |______________________|
_____________________ ______________________
| DIRECTIA FINANCIARA | | DIRECTIA COMUNICATII |
| | | SI INFORMATICA |
|_____________________| |______________________|
_____________________ ______________________
| DIRECTIA MEDICALA | | DIRECTIA INFORMARE |
| | | SI RELATII PUBLICE |
|_____________________| |______________________|
_____________________
|SECRETARIATUL GENERAL|
| (la nivel directie) |
|_____________________|
MODUL 5
____________ _________________ _____________ ______________
|AGENTIA | |AUTORITATEA | |INSTITUTUL | |AGENTIA |
|NATIONALA DE| |PENTRU URMARIREA | |NATIONAL DE | |NATIONALA A |
|CADASTRU SI | |APLICARII | |ADMINISTRATIE| |FUNCTIONARILOR|
|PUBLICITATE | |UNITARE A | | | |PUBLICI |
|IMOBILIARA | |LEGII NR. 10/2001| | | | |
|____________| |_________________| |_____________| |______________|
__________ __________ ____________ _______ ___________ ________
|PREFECTURI| |BAZA | |S.C. | |S.C. | |STRUCTURI | |CLUBURI |
| | |CENTRALA | |"RAMI-DACIA"| |COMICEX| |SUBORDONATE|
|SPORTIVE|
| | |PENTRU | |S.A. | |S.A. | |UNOR | | |
| | |ASIGURAREA| | | | | |UNITATI | | |
| | |TEHNICA A | | | | | |CENTRALE | | |
| | |MISIUNILOR| | | | | | | | |
|__________| |__________| |____________| |_______| |___________| |________|
ANEXA 1D*)
*) Anexa nr. 1D este reprodusa in facsimil.
EVOLUTIA FONDURILOR ASIGURATE DE LA BUGETUL DE STAT MINISTERULUI
ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR IN PERIOADA 2004 - 2006
______________________________________________________________________________
| Miliarde lei |
|
|
| 40.000 ____________________________________________
|
| | ___ |
|
| 35.000 _|_________________ ___ _________|///|______|
|
| | |///| |///| |
|
| 30.000 _|___ ___ _________|///|_________|///|______| _____________________
|
| | |///| |///| |///| | | ___ |
|
| 25.000 _|___|///|_________|///|_________|///|______| | |///| Ordine publica|
|
| | |///| |///| |///| | | |___| |
|
| 20.000 _|___|///|_________|///|_________|///|______| | ___ |
|
| | |///| |///| |///| | | |xxx| Administratie |
|
| 15.000 _|___|///|_________|///|_________|///|______| | |___| publica |
|
| | |///| |///| |///| | |_____________________|
|
| 10.000 _|___|///|_________|///|_________|///|______|
|
| | |///| |///| |///| |
|
| 5.000 _|___|///|_________|///|_________|///|______|
|
| | |///|___ |///|___ |///|___ |
|
| | |///|xxx| |///|xxx| |///|xxx| |
|
| 0 _|___|___|___|_____|___|___|_____|___|___|__|
|
| | | | |
|
| 2004 2005 2006
|
|______________________________________________________________________________|
__________________________________________________
| | 2004 | 2005 | 2006 |
|_______________________|________|________|________|
| Ordine publica | 29.725 | 35.081 | 37.631 |
|_______________________|________|________|________|
| Administratie publica | 1.624 | 1.502 | 1.642 |
|_______________________|________|________|________|
EVOLUTIA FONDURILOR ASIGURATE DIN VENITURI PROPRII
______________________________________________________________________________
| Miliarde lei
|
|
|
| 800 ____________________________________________
|
| | ___ |
|
| 700 _|___|///|__________________________________|
|
| | |///| | |
| 600 _|___|///|__________________________________| ______________________
|
| | |///| | | ___ |
|
| 500 _|___|///|__________________________________| | |///| Ordine publica |
|
| | |///| | | |___| |
|
| 400 _|___|///|__________________________________| | ___ |
|
| | |///| | | |xxx| Administratie |
|
| 300 _|___|///|__________________________________| | |___| publica |
|
| | |///| | |______________________|
|
| 200 _|___|///|__________________________________|
|
| | |///| |
|
| 100 _|___|///|__________________________________|
|
| | |///| |
|
| 0 _|___|___|__________________________________|
|
| | | | |
|
| 2004 2005 2006
|
|______________________________________________________________________________|
__________________________________________________
| | 2004 | 2005 | 2006 |
|_______________________|________|________|________|
| Ordine publica | 756 | 0 | 0 |
|_______________________|________|________|________|
| Administratie publica | 0 | 0 | 0 |
|_______________________|________|________|________|
EVOLUTIA FONDURILOR ASIGURATE PRIN INTRARI DE CREDITE EXTERNE
______________________________________________________________________________
| Miliarde lei
|
|
|
| 2.500 ____________________________________________ |
| | ___ |
|
| | |///| |
|
| 2.000 _|_________________|///|____________________| |
| | |///| |
|
| | |///| | ______________________
|
| 1.500 _|_________________|///|____________________| | ___ |
|
| | ___ |///| | | |///| Ordine publica |
|
| | |///| |///| ___ | | |___| |
|
| | |///|___ |///| |///| | | ___ |
|
| 1.000 _|___|///|xxx|_____|///|_________|///|______| | |xxx| Administratie |
|
| | |///|xxx| |///| |///| | | |___| publica |
|
| | |///|xxx| |///|___ |///| | |______________________|
|
| 500 _|___|///|xxx|_____|///|xxx|_____|///|______|
|
| | |///|xxx| |///|xxx| |///|___ |
|
| | |///|xxx| |///|xxx| |///|xxx| |
|
| 0 _|___|___|___|_____|___|___|_____|___|___|__|
|
| | | | |
|
| 2004 2005 2006
|
|______________________________________________________________________________|
__________________________________________________
| | 2004 | 2005 | 2006 |
|_______________________|________|________|________|
| Ordine publica | 1.383 | 2.321 | 1.257 |
|_______________________|________|________|________|
| Administratie publica | 1.170 | 631 | 65 |
|_______________________|________|________|________|
ASISTENTA FINANCIARA EXTERNA NERAMBURSABILA
______________________________________________________________________________
| Miliarde lei
|
|
|
| 900 ____________________________________________ |
| | ___ |
|
| 800 |___|///|__________________________________|
|
| | |///| |
|
| 700 _|___|///|__________________________________|
|
| | |///|___ |
|
| 600 _|___|///|xxx|______________________________| ______________________
|
| | |///|xxx| | | ___ |
|
| 500 _|___|///|xxx|______________________________| | |///| Ordine publica |
|
| | |///|xxx| | | |___| |
|
| 400 _|___|///|xxx|______________________________| | ___ |
|
| | |///|xxx| | | |xxx| Administratie |
|
| 300 _|___|///|xxx|______________________________| | |___| publica |
|
| | |///|xxx| | |______________________|
|
| 200 _|___|///|xxx|______________________________|
|
| | |///|xxx| |
|
| 100 _|___|///|xxx|______________________________| |
| | |///|xxx| |
|
| 0 _|___|___|___|______________________________|
|
| | | | | |
| 2004 2005 2006
|
|______________________________________________________________________________|
__________________________________________________
| | 2004 | 2005 | 2006 |
|_______________________|________|________|________|
| Ordine publica | 852 | 0 | 0 |
|_______________________|________|________|________|
| Administratie publica | 647 | 0 | 0 |
|_______________________|________|________|________|
ANEXA 2*)
*) Anexa nr. 2 este reprodusa in facsimil.
12. PLAN DE ACTIUNE
______________________________________________________________________________
|NR |ETAPA| DOMENII | ACTIUNEA | TERMEN
|COST|
|CRT.| | | | |
|
|____|_____|____________|__________________________________|______________|____|
| |2004 |Legislatie |- Proiecte de lege (OUG) pentru |Conform Foii |
|
| | |primara |modificarea si completarea unor |de parcurs |
|
| | | |acte normative in vederea |pentru Reforma|
|
| | | |stabilirii cadrului organizatoric |Administratiei|
|
| | | |si functional necesar |Publice in |
|
| | | |desfasurarii activitatilor de |anul 2004 |
|
| | | |eliberare si evidenta a cartilor | |
|
| | | |de identitate, actelor de stare | |
|
| | | |civila, pasapoartelor simple, | |
|
| | | |permiselor de conducere si | |
|
| | | |certificatelor de inmatriculare; | |
|
| | | |- Proiectul Legii privind apararea| |
|
| | | |impotriva incendiilor; | |
|
| | | |- Proiectul Legii protectiei | |
|
| | | |civile; | |
|
| | | |- Proiectul Legii privind statutul| |
|
| | | |personalului din serviciile de | |
|
| | | |urgenta; | |
|
| | | |- Elaborarea celorlalte acte | |
|
| | | |normative prevazute in Foaia de | |
|
| | | |parcurs pentru etapa 2004; |______________|
|
| | | |- Proiect de Lege pentru |trimestrul IV |
|
| | | |modificarea si completarea | 2004 |
|
| | | |Ordonantei Guvernului nr. 63/2003 | |
|
| | | |privind organizarea si | |
|
| | | |functionarea MAI; | |
|
| | | |- Proiect de Lege pentru | |
|
| | | |modificarea si completarea | |
|
| | | |Legii nr. 218/2002 privind | |
|
| | | |organizarea si functionarea | |
|
| | | |Politiei Romane; | |
|
| | | |- Proiect de Lege pentru | |
|
| | | |modificarea si completarea | |
|
| | | |Legii nr. 116/1998 privind | |
|
| | | |organizarea si functionarea | |
|
| | | |Jandarmeriei Romane. | |
|
|____|_____|____________|__________________________________|______________|____|
| | |Legislatie |- Proiecte de HG pentru |Conform Foii |
|
| | |secundara |reglementarea criteriilor de |de parcurs |
|
| | | |dimensionare a numarului de |pentru Reforma|
|
| | | |functii, constituirea |Administratiei|
|
| | | |patrimoniului si managementul |Publice in |
|
| | | |resurselor umane, materiale si |anul 2004 |
|
| | | |financiare, protocoalele de | |
|
| | | |predare - preluare a mijloacelor | |
|
| | | |fixe si altor materiale, pentru | |
|
| | | |stabilirea taxelor adiacente | |
|
| | | |activitatii serviciilor publice | |
|
| | | |comunitare; | |
|
| | | |- Elaborarea celorlalte proiecte | |
|
| | | |de HG pentru punerea in aplicare a| |
|
| | | |legislatiei primare pentru etapa | |
|
| | | |2004, conform Foii de parcurs. | |
|
|____|
|____________|__________________________________|______________|____|
| 1 | |Actiuni de |Transformarea Unitatii Centrale |Conform Foii |
|
| | |implementare|pentru Reforma Administratiei |de parcurs |
|
| | | |Publice in directie generala in |pentru Reforma|
|
| | | |scopul cresterii autoritatii |Administratiei|
|
| | | |acestei structuri in procesul de |Publice in |
|
| | | |proiectare, coordonare si |anul 2004 |
|
| | | |monitorizare a reformei la nivelul| |
|
| | | |intregii administratii; | |
|
|____| | |__________________________________|
|____|
| 2 | | |Infiintarea Centrului Informatic | |
|
| | | |National; | |
|
|____| | |__________________________________|
|____|
| 3 | | |Reorganizarea Directiei pentru | | |
| | | |Zone Defavorizate si Parcuri | |
|
| | | |Industriale in Teritoriu in | |
|
| | | |Directia pentru Zone Asistate si | |
|
| | | |Ajutor de Stat; | |
|
|____| | |__________________________________|
|____|
| 4 | | |Reorganizarea Directiei generale | |
|
| | | |servicii de gospodarie comunala in| |
|
| | | |Directia generala servicii de | |
|
| | | |interes general si parteneriat cu | |
|
| | | |asociatiile autoritatilor publice | |
|
| | | |locale; | |
|
|____| | |__________________________________|
|____|
| 5 | | |Reorganizarea Directiei pentru | |
|
| | | |comunitati locale si parteneriat | |
|
| | | |cu asociatiile alesilor locali in | |
|
| | | |Directia pentru comunitati locale;| |
|
|____| | |__________________________________|
|____|
| 6 | | |Constituirea Directiei Regim | |
|
| | | |Permise de Conducere si | |
|
| | | |Inmatriculare a Vehiculelor; | |
|
|____| | |__________________________________|
|____|
| 7 | | |Infiintarea si operationalizarea | |
|
| | | |Inspectoratului General pentru | |
|
| | | |Situatii de Urgenta; | |
|
|____| | |__________________________________|
|____|
| 8 | | |Constituirea Inspectoratului | |
|
| | | |National pentru Evidenta | |
|
| | | |Persoanelor; | |
|
|____| | |__________________________________|
|____|
| 9 | | |Constituirea Directiei Generale de| |
|
| | | |Pasapoarte; | |
|
|____|_____|____________|__________________________________|______________|____|
|10 | | |Constituirea Centrului National de|trimestrul IV |
|
| | | |Administrare a Bazelor de Date | 2004 |
|
| | | |privind Evidenta Persoanelor; | |
|
|____| | |__________________________________|
|____|
|11 | | |Transferul unor atributii privind | |
|
| | | |combaterea criminalitatii | |
|
| | | |organizate ale Directiei Generale | |
|
| | | |de Informatii si Protectie Interna| |
|
| | | |la Inspectoratul General al | |
|
| | | |Politiei Romane; | |
|
|____| | |__________________________________|
|____|
|12 | | |Restructurarea Directiei Generale | |
|
| | | |de Informatii si Protectie | |
|
| | | |Interna, a Corpului de Control al | |
|
| | | |ministrului si a altor structuri | |
|
| | | |de la nivelul inspectoratelor | |
|
| | | |generale si comandamentelor de | |
|
| | | |arma si infiintarea Diviziunii | |
|
| | | |Anticoruptie si Standarde | |
|
| | | |Profesionale; | |
|
|____| | |__________________________________|
|____|
|13 | | |Infiintarea Inspectiei Generale a | |
|
| | | |Ministrului; | |
|
|____| | |__________________________________|
|____|
|14 | | |Infiintarea si operationalizarea | |
|
| | | |Unitatii de Politici Publice; | |
|
|____| | |__________________________________|
|____|
|15 | | |Infiintarea si operationalizarea | |
|
| | | |Unitatii de Planificate | |
|
| | | |Strategica; | |
|
|____|_____|____________|__________________________________|______________|____|
| |2005 |Legislatie |Elaborarea proiectelor de legi | semestrul I |
|
| | |primara |care sa sustina modificarile | 2005 |
|
| | | |organizatorice propuse pentru | |
|
| | | |etapa 2005: | |
|
| | | |- Proiect de Lege pentru | |
|
| | | |modificarea si completarea | |
|
| | | |Ordonantei Guvernului nr. 63/2003 | |
|
| | | |privind organizarea si | |
|
| | | |functionarea MAI; | |
|
| | | |- Proiect de Lege pentru | |
|
| | | |modificarea si completarea | |
|
| | | |Ordonantei Guvernului nr. 83/2001 | |
|
| | | |privind infiintarea, organizarea | |
|
| | | |si functionarea serviciilor | |
|
| | | |publice comunitare pentru | |
|
| | | |eliberarea si evidenta | | |
| | | |pasapoartelor | |
|
| | | |- Proiect de Lege pentru | |
|
| | | |modificarea si completarea | |
|
| | | |Legii nr. 218/2002 privind | |
|
| | | |organizarea si functionarea | |
|
| | | |Politiei Romane. | |
|
|____| |____________|__________________________________|______________|____|
| | | |- Proiect de Lege pentru | |
|
| | | |modificarea si completarea | |
|
| | | |Legii nr. 116/1998 privind | |
|
| | | |organizarea si functionarea | |
|
| | | |Jandarmeriei Romane | |
|
| | | |- Proiect de Lege pentru | |
|
| | | |modificarea si completarea | |
|
| | | |Ordonantei de urgenta a Guvernului| |
|
| | | |nr. 104/2001 privind organizarea | |
|
| | | |si functionarea Politiei de | |
|
| | | |Frontiera Romana; | |
|
|____|_____|____________|__________________________________|______________|____|
| | |Legislatie |Elaborarea proiectelor de HG |trimestrul III|
|
| | |secundara |pentru punerea in aplicare a | 2005 |
|
| | | |legislatiei primare pentru | |
|
| | | |etapa 2005 | |
|
|____|
|____________|__________________________________|______________|____|
| 1 | |Actiuni de |Organizarea Departamentului Ordine|trimestrul IV |
|
| | |implementare|si Siguranta Publica | 2005 |
|
|____| |
|__________________________________|______________|____|
| 2 | | |Reducerea la patru a functiilor de|trimestrul IV |
|
| | | |secretar de stat, prin cumularea | 2005 |
|
| | | |atributiilor din domeniile conexe | |
|
| | | |astfel: | |
|
| | | |- mentinerea functiilor de | |
|
| | | |secretar de stat pentru relatia | |
|
| | | |cu prefecturile, respectiv pentru | |
|
| | | |comunitatile locale concomitent cu| |
|
| | | |desfiintarea functiei de secretar | |
|
| | | |de stat pentru reforma in | |
|
| | | |administratia publica; | |
|
| | | |- mentinerea functiei de secretar | |
|
| | | |de stat sef al Departamentului | |
|
| | | |Ordine si Siguranta Publica; | |
|
| | | |- infiintarea functiei de secretar| |
|
| | | |de stat pentru integrare europeana| |
|
| | | |si relatia cu parlamentul, | |
|
| | | |concomitent cu desfiintarea | |
|
| | | |functiilor de secretar de stat | |
|
| | | |pentru integrare europeana si | |
|
| | | |relatii internationale si, | |
|
| | | |respectiv, pentru relatia cu | |
|
| | | |Parlamentul; | |
|
| | | |- desfiintarea functiei de | |
|
| | | |secretar de stat pentru logistica | |
|
| | | |si transferarea atributiilor | |
|
| | | |acestuia, secretarului general din| |
|
| | | |minister, in concordanta cu | |
|
| | | |practicile europene in domeniu; | |
|
| | | |- infiintarea functiei de adjunct | |
|
| | | |al sefului Departamentului Ordine | |
|
| | | |si Siguranta Publica (la nivel de | |
|
| | | |subsecretar de stat) | |
|
|____|_____|____________|__________________________________|______________|____|
| 3 | | |Transformarea Directiei pentru |trimestrul IV |
|
| | | |serviciile publice deconcentrate | 2005 |
|
| | | |in Serviciul pentru serviciile | |
|
| | | |publice deconcentrate si | |
|
| | | |includerea acestuia in structura | |
|
| | | |Directiei generale pentru relatia | |
|
| | | |cu prefecturile; | |
|
|____| |
|__________________________________|______________|____|
| 4 | | |Transferarea Agentiei Nationale |trimestrul IV |
|
| | | |Antidrog in subordinea | 2005 |
|
| | | |Secretariatului General al | |
|
| | | |Guvernului; | |
|
|____| |
|__________________________________|______________|____|
| 5 | | |Infiintarea Centrului de Studii |trimestrul IV |
|
| | | |Strategice si Previzionare, prin | 2005 |
|
| | | |unificarea Unitatii de Politici | |
|
| | | |Publice cu Unitatea de Planificare| |
|
| | | |Strategica; | | |
|____| |
|__________________________________|______________|____|
| 6 | | |Reorganizarea Directiei Regim |trimestrul IV |
|
| | | |Permise de Conducere si | 2005 |
|
| | | |Inmatricularea Vehiculelor si | |
|
| | | |constituirea acesteia ca structura| |
|
| | | |in cadrul Directiei Generale | |
|
| | | |pentru Relatia cu Prefecturile; | |
|
|____| |
|__________________________________|______________|____|
| 7 | | |Inspectoratul General al Politiei,|trimestrul IV |
|
| | | |Comandamentul National al | 2005 |
|
| | | |Jandarmeriei si Inspectoratul | |
|
| | | |General al Politiei de Frontiera | |
|
| | | |vor constitui Directia Generala a | |
|
| | | |Politiei Nationale, Directia | |
|
| | | |Generala a Jandarmeriei Romane si | |
|
| | | |Directia Generala a Politiei de | |
|
| | | |Frontiera, ca structuri in | |
|
| | | |Departamentul Ordine si Siguranta | |
|
| | | |Publica; | | |
|____|_____|____________|__________________________________|______________|____|
| |2006 |Legislatie |Elaborarea proiectelor de legi | semestrul I |
|
| | |primara |care sa sustina modificarile | 2006 |
|
| | | |organizatorice propuse pentru | |
|
| | | |etapa 2006 | |
|
| | | |- Proiect de Lege pentru | |
|
| | | |modificarea si completarea | |
|
| | | |Ordonantei Guvernului nr. 63/2003 | |
|
| | | |privind organizarea si | |
|
| | | |functionarea MAI | |
|
|____|
|____________|__________________________________|______________|____|
| | |Legislatie |Elaborarea proiectelor de HG |trimestrul III|
|
| | |secundara |pentru punerea in aplicare a | 2006 |
|
| | | |legislatiei primare pentru | |
|
| | | |etapa 2006 | |
|
|____| |____________|__________________________________|______________|____|
| 1 | |Actiuni de |Desfiintarea functiei de ministru | |
|
| | |implementare|delegat pentru Administratia | |
|
| | | |Publica; | |
|
|____|
|____________|__________________________________|______________|____|
| 2 | | |Transformarea Unitatii Centrale |trimestrul IV |
|
| | | |pentru Reforma Administratiei | 2006 |
|
| | | |Publice in Unitate de Management | |
|
| | | |Public si transferarea acesteia in| |
|
| | | |cadrul Centrului de Studii | |
|
| | | |Strategice si Previziune | |
|
|____| |
|__________________________________|______________|____|
| 3 | | |Transformarea Directiei pentru |trimestrul IV |
|
| | | |politici fiscale, bugetare si | 2006 |
|
| | | |investitii locale in directie | |
|
| | | |generala si includerea in | |
|
| | | |structura acesteia a Directiei | |
|
| | | |pentru zone asistate si ajutor de | |
|
| | | |stat; | |
|
|____| | |__________________________________|______________|____|
| 4 | | |Transformarea Directiei Generale |trimestrul IV |
|
| | | |Integrare Europeana si Relatii | 2006 |
|
| | | |Internationale in Directia | |
|
| | | |Generala Afaceri Europene; | |
|
|____| |
|__________________________________|______________|____|
| 5 | | |Externalizarea serviciilor privind|trimestrul IV |
|
| | | |hranirea efectivelor si | 2006 |
|
| | | |intretinerea imobilelor. | |
|
|____|_____|____________|__________________________________|______________|____|