Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 143 din  5 martie 1999

privind infiintarea Societatii Nationale "Plafar" - S.A.

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 110 din 17 martie 1999


SmartCity3


    In temeiul Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 30/1997 privind reorganizarea regiilor autonome, aprobata si modificata prin Legea nr. 207/1997, cu modificarile ulterioare,

    Guvernul Romaniei hotaraste:

    Art. 1
    Se infiinteaza Societatea Nationala "Plafar" - S.A., societate comerciala pe actiuni cu capital integral de stat, cu sediul in municipiul Bucuresti, Splaiul Independentei nr. 202 A, sectorul 6, prin reorganizarea Regiei Autonome "Plafar" care se desfiinteaza.
    Art. 2
    (1) Societatea Nationala "Plafar" - S.A. este persoana juridica romana, se organizeaza si functioneaza in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare si cu statutul propriu prevazut in anexa nr. 1.
    (2) Capitalul social al Societatii Nationale "Plafar" - S.A. este detinut in intregime de statul roman, reprezentat de Ministerul Industriei si Comertului, in calitate de actionar unic, si este varsat integral la data constituirii acesteia.
    Art. 3
    (1) Capitalul social al Societatii Nationale "Plafar" - S.A., calculat la data de 31 decembrie 1998, este de 12.740.700 mii lei, impartit in 127.407 actiuni nominative in valoare nominala de 100.000 lei.
    (2) Capitalul social initial al Societatii Nationale "Plafar" - S.A. se constituie prin preluarea activului si pasivului Regiei Autonome "Plafar" care se desfiinteaza, pe baza bilantului contabil incheiat la data de 31 decembrie 1998.
    (3) Capitalul social al Societatii Nationale "Plafar" - S.A. nu cuprinde bunuri proprietate publica, prevazute la art. 135 alin. (4) din Constitutie.
    Art. 4
    Societatea Nationala "Plafar" - S.A. are drept scop indeplinirea strategiei nationale privind exploatarea plantelor medicinale si aromatice din flora spontana si cultivata.
    Art. 5
    (1) Societatea Nationala "Plafar" - S.A. are ca obiect principal de activitate productia, industrializarea si comercializarea la intern si la export a plantelor medicinale, aromatice, toxice si stupefiante din culturi si din flora spontana.
    (2) Societatea Nationala "Plafar" - S.A. poate desfasura complementar si alte activitati conexe pentru realizarea obiectului sau de activitate.
    Art. 6
    (1) La data infiintarii sale Societatea Nationala "Plafar" - S.A. are in structura 12 subunitati cu statut de sucursala fara personalitate juridica, prevazute in anexa nr. 2.
    (2) Sucursalele Societatii Nationale "Plafar" - S.A. vor efectua operatiuni contabile pana la nivelul balantelor de verificare, in conditiile Legii contabilitatii nr. 82/1991, cu modificarile ulterioare.
    Art. 7
    Societatea Nationala "Plafar" - S.A. poate participa cu capital, in conditiile legii, la constituirea de societati comerciale cu obiect de activitate similar, impreuna cu persoane fizice si/sau juridice, romane si/sau straine.
    Art. 8
    (1) Societatea Nationala "Plafar" - S.A. se afla in coordonarea Ministerului Industriei si Comertului.
    (2) Actiunile Societatii Nationale "Plafar" - S.A. sunt detinute in totalitate de catre stat, care isi exercita drepturile si obligatiile, in calitatea sa de actionar unic, prin Ministerul Industriei si Comertului.
    Art. 9
    (1) Societatea Nationala "Plafar" - S.A. este condusa de adunarea generala a actionarilor, constituita din reprezentantii statului, si de catre un consiliu de administratie format din 7 membri.
    (2) Reprezentantii statului in adunarea generala a actionarilor si membrii Consiliului de administratie ai Societatii Nationale "Plafar" - S.A. sunt numiti si eliberati din functie prin ordin al ministrului industriei si comertului.
    (3) Conducerea executiva a Societatii Nationale "Plafar" - S.A. este asigurata de un director general, care este si presedintele consiliului de administratie.
    (4) Atributiile adunarii generale a actionarilor si ale consiliului de administratie sunt prevazute in statutul Societatii Nationale "Plafar" - S.A.
    Art. 10
    La data intrarii in vigoare a prezentei hotarari Societatea Nationala "Plafar" - S.A. preia toate drepturile si va fi tinuta de toate obligatiile Regiei Autonome "Plafar", in masura in care, potrivit reglementarilor legale sau contractuale, acestea nu se sting, si se substituie in toate litigiile in curs ale Regiei Autonome "Plafar".
    Art. 11
    Finantarea programelor de investitii si de retehnologizare ale Societatii Nationale "Plafar" - S.A. se asigura din surse proprii, din credite bancare si din alte surse atrase.
    Art. 12
    (1) Personalul Societatii Nationale "Plafar" - S.A. se preia prin transfer de la Regia Autonoma "Plafar" si isi pastreaza salariile avute la data transferului, pana la negocierea noului contract colectiv de munca.
    (2) Societatea Nationala "Plafar" - S.A. va negocia un nou contract colectiv de munca potrivit legii.
    Art. 13
    Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 14
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea Guvernului nr. 1.362/1990 privind infiintarea Regiei Autonome "Plafar", publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 6 din 14 ianuarie 1991.

                 PRIM-MINISTRU
                  RADU VASILE

                       Contrasemneaza:
                       Ministrul industriei si comertului,
                       Radu Berceanu

                       Ministrul finantelor,
                       Decebal Traian Remes

    ANEXA 1

                            STATUTUL
                Societatii Nationale "Plafar" - S.A.

    CAP. 1
    Denumirea, forma juridica, sediul, durata

    Art. 1
    Denumirea
    (1) Denumirea societatii comerciale este Societatea Nationala "Plafar" - S.A.
    (2) In toate actele, facturile, scrisorile sau publicatiile si in alte acte emanand de la Societatea Nationala "Plafar" - S.A. se mentioneaza denumirea acesteia, precedata sau urmata de cuvintele "societate pe actiuni" sau de initialele S.A., capitalul social, din care cel efectiv varsat potrivit ultimului bilant contabil aprobat, sediul, numarul de inmatriculare in registrul comertului si codul fiscal.
    Art. 2
    Forma juridica
    Societatea Nationala "Plafar" - S.A. este persoana juridica romana cu capital de stat, avand forma juridica de societate pe actiuni, si isi desfasoara activitatea in conformitate cu legile romane si cu prezentul statut.
    Art. 3
    Sediul
    (1) Sediul Societatii Nationale "Plafar" - S.A. este in municipiul Bucuresti, Splaiul Independentei nr. 202 A, sectorul 6.
    (2) Sediul Societatii Nationale "Plafar" - S.A. poate fi schimbat in alta localitate din Romania, pe baza hotararii adoptate de adunarea generala a actionarilor, potrivit legii.
    (3) La data infiintarii Societatea Nationala "Plafar" - S.A. are in structura sa 12 sucursale fara personalitate juridica.
    (4) Societatea Nationala "Plafar" - S.A. va putea infiinta subunitati fara personalitate juridica, cu aprobarea adunarii generale a actionarilor.
    Art. 4
    Durata
    Durata Societatii Nationale "Plafar" - S.A. este nelimitata, cu incepere de la data inmatricularii ei in registrul comertului.

    CAP. 2
    Scopul si obiectul de activitate

    Art. 5
    Scopul
    Societatea Nationala "Plafar" - S.A. are ca scop indeplinirea strategiei nationale privind exploatarea ecologica a plantelor medicinale si aromatice din flora spontana si cultivata.
    Art. 6
    Obiectul de activitate
    Societatea Nationala "Plafar" - S.A. are urmatorul obiect de activitate:
    a) productia de plante medicinale cultivate si colectarea lor din flora spontana;
    b) obtinerea de produse secundare, frunze, vreji, tulpini, gozuri si seminte din plantele medicinale si aromatice din culturi si din flora spontana;
    c) efectuarea lucrarilor de pregatire a solului si a lucrarilor de intretinere a plantelor medicinale si aromatice, toxice si stupefiante in timpul vegetatiei;
    d) efectuarea de lucrari de semanat-plantat pentru plantele medicinale, aromatice, toxice si stupefiante din fermele proprii;
    e) efectuarea de lucrari de chimizare a solului: administrarea ingrasamintelor, amendamentelor, erbicidelor, insecto-fungicidelor si a altor produse chimice;
    f) prelucrarea ceaiului alimentar si medicinal;
    g) producerea condimentelor, inclusiv a mustarului si a fainii de mustar;
    h) producerea sucurilor din legume si fructe si din plantele medicinale si aromatice;
    i) asigurarea prelucrarii primare a plantelor toxice si stupefiante, in vederea extragerii de alcaloizi vegetali;
    j) producerea uleiurilor eterice, rasinilor termoactive, produselor terpenice, a amestecurilor de substante aromate, care se folosesc ca materie prima in industrie;
    k) achizitionarea de plante medicinale, aromatice, toxice si stupefiante, in scopul revanzarii lor;
    l) achizitionarea de plante medicinale, aromatice, toxice si stupefiante, pentru export;
    m) efectuarea activitatii de depozitare, aferenta comertului, pentru plantele medicinale, aromatice, toxice si stupefiante, obtinute din fermele proprii sau de la alti producatori;
    n) efectuarea operatiunilor de comision si de intermediere in comertul cu materii prime provenite de la plantele medicinale, aromatice, toxice si stupefiante;
    o) efectuarea comertului cu ridicata pentru plantele medicinale, aromatice, toxice si stupefiante;
    p) efectuarea comertului cu amanuntul cu produse cosmetice si de toaleta;
    r) efectuarea comertului cu amanuntul, in magazine specializate, cu plante medicinale si aromatice, seminte si produse derivate din acestea, precum si cu alte produse alimentare si nealimentare n.c.a.;
    s) efectuarea de vanzari cu amanuntul ale ceaiurilor si bauturilor racoritoare in standuri, chioscuri, de-a lungul drumurilor publice sau in locuri fixe, in piete;
    s) efectuarea de servicii de inchiriere sau leasing imobiliar, pentru bunurile imobiliare proprii sau inchiriate;
    t) efectuarea de studii sistematice si tehnologice si intreprinderea de eforturi creative in domeniul biologiei si agronomiei pentru ameliorarea si mentinerea in cultura a unor specii de plante medicinale si aromatice, toxice si stupefiante cu un potential biologic ridicat;
    t) publicarea de lucrari tehnico-stiintifice pentru management, specifice domeniului sau de activitate, in calitate de societate nationala de tip holding;
    u) colaborarea cu institutiile specializate pentru cartarea geobotanica a speciilor; propunerea de standarde in acest domeniu;
    v) actioneaza impreuna cu Academia Romana si cu Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului pentru protectia si dezvoltarea rezervatiilor nationale de plante medicinale si aromatice;
    w) efectuarea de activitati cu privire la comertul exterior;
    x) prestarea de activitati referitoare la sanatatea umana, respectiv terapie naturista pe baza de plante medicinale si aromatice;
    y) participarea, in calitate de membru, la alte activitati asociative profesionale;
    z) gestionarea colectiilor de lucrari specializate: brevete, marci, inventii, inovatii, retete de fabricatie etc.

    CAP. 3
    Capitalul social, actiunile

    Art. 7
    Capitalul social
    (1) Capitalul social initial al Societatii Nationale "Plafar" - S.A. se constituie prin preluarea activului si pasivului Regiei Autonome "Plafar" care se desfiinteaza, evaluat la 12.740.700 mii lei conform bilantului contabil incheiat la data de 31 decembrie 1998 si impartit in 127.407 actiuni nominative in valoare nominala de 100.000 lei.
    (2) Capitalul social initial al Societatii Nationale "Plafar" - S.A. este in intregime subscris de statul roman in calitate de actionar unic si este varsat integral la data constituirii acesteia.
    (3) Pana la transmiterea actiunilor statului catre terte persoane fizice sau juridice, romane sau straine, in conditiile legii, drepturile si obligatiile aferente actiunilor aflate in proprietatea statului sunt exercitate de Ministerul Industriei si Comertului.
    Art. 8
    Reducerea sau majorarea capitalului social
    Capitalul social poate fi redus sau majorat pe baza hotararii adunarii generale extraordinare a actionarilor, in conditiile si cu respectarea procedurilor prevazute de lege.
    Art. 9
    Actiunile
    (1) Actiunile nominative ale Societatii Nationale "Plafar" - S.A. vor cuprinde toate elementele prevazute de lege.
    (2) Societatea Nationala "Plafar" - S.A. va tine evidenta actiunilor intr-un registru numerotat, sigilat si parafat de presedintele consiliului de administratie, care se pastreaza la sediul acesteia.
    Art. 10
    Obligatiuni
    Societatea Nationala "Plafar" - S.A. este autorizata sa emita obligatiuni in conditiile legii.
    Art. 11
    Drepturi si obligatii decurgand din actiuni
    (1) Fiecare actiune subscrisa si varsata de actionari, potrivit legii, confera acestora dreptul la un vot in adunarea generala a actionarilor, dreptul de a alege si de a fi alesi in organele de conducere, dreptul de a participa la repartizarea profitului, conform prevederilor prezentului statut si dispozitiilor legale, respectiv alte drepturi prevazute in statut.
    (2) Detinerea actiunii certifica adeziunea de drept la statut.
    (3) Drepturile si obligatiile legate de actiuni urmeaza actiunile in cazul trecerii lor in proprietatea altor persoane.
    (4) Cand o actiune nominativa devine proprietatea mai multor persoane, nu se va inscrie transmiterea decat in conditiile in care acestea desemneaza un reprezentant unic pentru exercitarea drepturilor rezultand din actiuni.
    (5) Obligatiile Societatii Nationale "Plafar" - S.A. sunt garantate cu capitalul social al acesteia, iar actionarii raspund in limita actiunilor pe care le detin.
    (6) Patrimoniul Societatii Nationale "Plafar" - S.A. nu poate fi grevat de datorii sau de alte obligatii personale ale actionarilor.
    Art. 12
    Cesionarea actiunilor
    (1) Actiunile sunt indivizibile cu privire la Societatea Nationala "Plafar" - S.A., care nu recunoaste decat un singur proprietar pentru fiecare actiune.
    (2) Cesionarea partiala sau totala a actiunilor intre actionari sau catre terti se efectueaza in conditiile si cu procedura prevazute de lege.
    Art. 13
    Pierderea actiunilor
    (1) In cazul pierderii unor actiuni proprietarul va trebui sa anunte consiliul de administratie si sa faca public faptul prin presa, in cel putin doua ziare de larga circulatie. Actiunile pierdute se anuleaza. Anularea lor va fi publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a III-a.
    (2) Dupa 6 luni actionarul va putea obtine un duplicat al actiunilor pierdute.

    CAP. 4
    Adunarea generala a actionarilor

    Art. 14
    (1) Reprezentantii statului in adunarea generala a actionarilor si membrii consiliului de administratie se numesc si se revoca dupa caz, prin ordin al ministrului industriei si comertului.
    (2) Adunarea generala a actionarilor Societatii Nationale "Plafar" - S.A. este organul de conducere al acesteia, care decide asupra activitatii si politicii ei economice.
    (3) Adunarile generale ale actionarilor sunt ordinare si extraordinare.
    (4) Adunarea generala ordinara a actionarilor are urmatoarele atributii:
    a) aproba propunerile privind strategia globala de dezvoltare, retehnologizare, modernizare, restructurare economico-financiara a Societatii Nationale "Plafar" - S.A.;
    b) aproba structura organizatorica a Societatii Nationale "Plafar" - S.A. si numarul de posturi, precum si normativul de constituire a compartimentelor functionale si de productie;
    c) alege 3 cenzori si 3 cenzori supleanti, dintre care unul trebuie sa fie expert contabil autorizat sau contabil autorizat;
    d) alege consiliul de administratie conform prevederilor Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile ulterioare, il descarca de gestiune si il revoca;
    e) stabileste, dupa caz, nivelul salariilor sau al indemnizatiilor lunare ale membrilor consiliului de administratie, precum si indemnizatiile lunare ale cenzorilor;
    f) aproba bugetul de venituri si cheltuieli si, dupa caz, programul de activitate pentru exercitiul financiar urmator;
    g) aproba bilantul contabil si contul de profit si pierderi, dupa analizarea rapoartelor consiliului de administratie si cenzorilor;
    h) aproba repartizarea profitului conform legii;
    i) hotaraste cu privire la folosirea dividendelor aferente actiunilor gestionate, pentru restructurare si dezvoltare;
    j) hotaraste cu privire la contractarea de imprumuturi bancare pe termen lung, inclusiv a celor externe, stabileste competentele si nivelul de contractare a imprumuturilor bancare curente, a creditelor comerciale si a garantiilor acestora, inclusiv prin gajarea actiunilor, potrivit legii;
    k) analizeaza rapoartele consiliului de administratie privind stadiul si perspectivele referitoare la profit si la dividende, pozitia pe piata interna si internationala, nivelul tehnic, calitatea, forta de munca, protectia mediului, relatiile cu clientii;
    l) se pronunta asupra gestiunii administratorilor si asupra modului de recuperare a prejudiciilor produse de acestia Societatii Nationale "Plafar" - S.A.;
    m) hotaraste cu privire la ipotecarea, gajarea si inchirierea unor active;
    n) aproba Regulamentul de organizare si functionare a Societatii Nationale "Plafar" - S.A.;
    o) incheie contractul de administrare cu membrii consiliului de administratie;
    p) hotaraste, asupra constituirii comisiei de selectie a managerului general.
    (5) Adunarea generala extraordinara a actionarilor hotaraste:
    a) schimbarea formei juridice;
    b) mutarea sediului;
    c) schimbarea obiectului de activitate;
    d) prelungirea duratei;
    e) majorarea capitalului social;
    f) reducerea capitalului social sau reintregirea lui prin emisiuni de noi actiuni;
    g) fuziunea cu alte societati sau divizarea Societatii Nationale "Plafar" - S.A.;
    h) dizolvarea anticipata;
    i) conversia unei categorii de obligatiuni in alte categorii;
    j) emisiunea de obligatiuni;
    k) orice alta modificare a actului constitutiv sau oricare alte hotarari pentru care este ceruta aprobarea adunarii generale extraordinare a actionarilor.
    Art. 15
    Convocarea adunarii generale a actionarilor
    (1) Adunarea generala a actionarilor se convoaca de catre presedintele consiliului de administratie.
    (2) Adunarile generale ordinare ale actionarilor au loc cel putin o data pe an, in cel mult 3 luni de la incheierea exercitiului financiar, pentru examinarea bilantului contabil si a contului de profit si pierderi pe anul precedent si pentru stabilirea programului de activitate si a bugetului de venituri si cheltuieli pe anul in curs.
    (3) Convocarea va fi publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, si intr-un ziar de larga circulatie.
    (4) Convocarea va cuprinde locul si data tinerii adunarii generale a actionarilor, precum si ordinea de zi, cu mentionarea explicita a tuturor problemelor care vor face obiectul acesteia.
    (5) Cand pe ordinea de zi figureaza propuneri pentru modificarea statutului, convocarea trebuie sa cuprinda textul integral al propunerilor.
    (6) Adunarea generala a actionarilor se intruneste la sediul Societatii Nationale "Plafar" - S.A. sau in alt loc indicat in convocare.
    Art. 16
    Organizarea adunarii generale a actionarilor
    (1) In ziua si la ora mentionate in convocare, sedinta adunarii generale a actionarilor se va deschide de catre presedintele consiliului de administratie sau, in lipsa lui, de cel desemnat de acesta.
    (2) Adunarea generala a actionarilor va alege, dintre actionarii prezenti 1 - 3 secretari care vor verifica lista de prezenta a actionarilor, indicand capitalul social pe care il reprezinta fiecare si indeplinirea tuturor formalitatilor cerute de lege si de statut pentru tinerea sedintei.
    (3) Procesul-verbal al adunarii generale a actionarilor va fi semnat de persoana care a prezidat sedinta si de secretar.
    (4) Procesul-verbal va fi inseriat intr-un registru sigilat si parafat.
    (5) La procesul-verbal se vor anexa actele referitoare la convocare, precum si listele de prezenta a actionarilor.
    (6) La sedintele ordinare si extraordinare ale adunarii generale a actionarilor, in care se dezbat probleme referitoare la raporturile de munca cu personalul Societatii Nationale "Plafar" - S.A., pot fi invitati si reprezentantii sindicatelor si/sau ai salariatilor care nu sunt membri de sindicat.
    Art. 17
    Reprezentare
    In perioada in care statul este actionar unic al Societatii Nationale "Plafar" - S.A. interesele acestuia vor fi reprezentate de catre Ministerul Industriei si Comertului.
    Art. 18
    Exercitarea drepturilor de vot in adunarea generala a actionarilor
    (1) Hotararile adunarii generale a actionarilor se iau prin vot deschis.
    (2) Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de administratie si a cenzorilor, pentru revocarea lor si pentru luarea hotararilor referitoare la raspunderea administratorilor.
    (3) La propunerea persoanei care prezideaza adunarea generala a actionarilor sau a unui grup de actionari prezenti sau reprezentanti care detin cel putin o patrime din capitalul social, se va putea decide ca votul sa fie secret.
    (4) Pentru a fi opozabile tertilor, hotararile adunarii generale a actionarilor vor fi depuse in termen de 15 zile la oficiul registrului comertului, pentru a fi mentionate in extras in registru, si vor fi publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
    (5) Hotararile nu vor putea fi executate inainte de aducerea la indeplinire a formalitatilor mentionate mai sus.
    (6) Hotararile luate de adunarile generale ale actionarilor in limitele legii si ale prezentului statut sunt obligatorii chiar si pentru actionarii care nu au luat parte la adunare sau care au votat impotriva.
    (7) Actionarii care nu sunt de acord cu hotararile luate de adunarile generale cu privire la schimbarea obiectului de activitate, a sediului sau a formei juridice, au dreptul de a se retrage din Societatea Nationala "Plafar" - S.A. si de a obtine contravaloarea actiunilor pe care le poseda, conform prevederilor legale.

    CAP. 5
    Consiliul de administratie

    Art. 19
    Organizare
    (1) Societatea Nationala "Plafar" - S.A. este administrata de un consiliu de administratie compus din 7 membri dintre care, in mod obligatoriu, unul este reprezentant al Ministerului Finantelor.
    (2) Membrii consiliului de administratie sunt numiti pentru o perioada de 4 ani.
    (3) Conducerea executiva a Societatii Nationale "Plafar" - S.A. este asigurata de un director general.
    (4) In situatia in care se creeaza un loc vacant in consiliul de administratie, adunarea generala a actionarilor va alege un nou administrator, in vederea ocuparii locului devenit vacant. Durata pentru care este ales noul administrator pentru a ocupa locul devenit vacant va fi egala cu perioada care a ramas pana la expirarea mandatului predecesorului sau.
    (5) Componenta consiliului de administratie se stabileste de adunarea generala a actionarilor.
    (6) Consiliul de administratie se intruneste lunar la sediul Societatii Nationale "Plafar" - S.A. sau ori de cate ori este necesar, la convocarea presedintelui ori a cel putin 3 membri.
    (7) Consiliul de administratie este prezidat de presedinte, iar in lipsa acestuia, de catre un membru, in baza mandatului dat de presedinte. Presedintele numeste un secretar dintre membrii consiliului de administratie sau din afara acestuia.
    (8) Pentru valabilitatea deciziilor este necesara prezenta a cel putin 3 membri ai consiliului de administratie, iar deciziile se iau in unanimitate.
    (9) Dezbaterile se consemneaza in procesul-verbal al sedintei, care se scrie intr-un registru sigilat si parafat de presedintele consiliului de administratie.
    (10) Dezbaterile consiliului de administratie au loc conform ordinii de zi stabilite si comunicate de presedinte cu cel putin 7 zile inainte de data tinerii sedintei.
    (11) Procesul-verbal se semneaza de catre toti membrii consiliului de administratie si de secretar.
    (12) Pe baza procesului-verbal secretarul consiliului de administratie redacteaza hotararea acestuia, care se semneaza de catre presedinte.
    (13) Consiliul de administratie poate delega prin regulamentul sau de organizare si functionare o parte din atributiile sale comitetului de directie si poate recurge, de asemenea, la experti pentru solutionarea anumitor probleme.
    (14) Deciziile comitetului de directie se iau cu majoritatea absoluta a voturilor membrilor sai.
    (15) In relatiile cu tertii Societatea Nationala "Plafar" - S.A. este reprezentata de catre manager, pe baza si in limitele imputernicirilor date de consiliul de administratie, care semneaza actele ce o angajeaza fata de acestia.
    (16) Presedintele consiliului de administratie este obligat sa puna la dispozitie actionarilor si cenzorilor, la cererea acestora, toate documentele Societatii Nationale "Plafar" - S.A.
    (17) Membrii consiliului de administratie raspund individual sau solidar, dupa caz, fata de Societatea Nationala "Plafar" - S.A. pentru prejudiciile rezultate din infractiuni sau pentru abateri de la prevederile legale, de la prezentul statut ori pentru greseli in administrarea societatii.
    (18) In astfel de situatii ei vor putea fi revocati prin hotarare a adunarii generale a actionarilor.
    (19) Membrii consiliului de administratie vor depune o garantie conform prevederilor legale.
    (20) Sunt incompatibile cu activitatea de membru in consiliul de administratie persoanele prevazute de Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile ulterioare.
    (21) Nu pot fi directori ai Societatii Nationale "Plafar" - S.A. si ai subunitatilor acesteia persoanele care sunt incompatibile potrivit Legii nr. 31/1990, republicata, cu modificarile ulterioare.
    (22) Administratorii sunt reeligibili pentru inca un mandat.
    Art. 20
    Atributiile consiliului de administratie
    (1) Consiliul de administratie are, in principal, urmatoarele atributii:
    a) aproba regulamentul sau de organizare si functionare;
    b) negociaza si incheie contractul de management cu managerul sau cu echipa manageriala desemnata castigatoare a concursului de selectie;
    c) numeste si revoca directorii executivi ai Societatii Nationale "Plafar" - S.A., atunci cand acestia nu fac parte din echipa manageriala;
    d) aproba nivelul garantiilor si modul de constituire a acestora pentru directorul general, directorii executivi ai Societatii Nationale "Plafar" - S.A., pentru directorii subunitatilor acesteia si pentru persoanele care au calitatea de gestionar;
    e) aproba constituirea comitetului de directie, desemneaza membrii acestuia si propune adunarii generale a actionarilor remuneratia acestora;
    f) incheie acte juridice prin care sa dobandeasca, sa instraineze, sa inchirieze, sa schimbe sau sa constituie in garantie bunuri aflate in patrimoniul Societatii Nationale "Plafar" - S.A., cu aprobarea adunarii generale a actionarilor, atunci cand legea impune aceasta conditie;
    g) aproba delegarea de competenta pentru directorul general, directorii executivi si pentru persoanele din conducerea subunitatilor Societatii Nationale "Plafar" - S.A., in vederea executarii operatiunilor acesteia;
    h) aproba incheierea oricaror contracte pentru care nu a delegat competenta directorilor din conducerea executiva a Societatii Nationale "Plafar" - S.A.
    i) supune anual adunarii generale a actionarilor, in termen de 90 de zile de la incheierea exercitiului financiar, raportul cu privire la activitatea Societatii Nationale "Plafar" - S.A., bilantul contabil si contul de profit si pierderi pe anul precedent, precum si proiectul programului de activitate si proiectul bugetului de venituri si cheltuieli ale acesteia pe anul in curs;
    j) convoaca adunarea generala extraordinara a actionarilor ori de cate ori este necesar;
    k) rezolva orice alte probleme cu care a fost insarcinat de adunarea generala a actionarilor.

    CAP. 6
    Comitetul de directie

    Art. 21
    (1) Consiliul de administratie poate delega o parte din atributiile sale unui comitet de directie.
    (2) Deciziile comitetului de directie se iau cu majoritatea absoluta a voturilor membrilor sai.

    CAP. 7
    Gestiunea

    Art. 22
    Cenzorii
    (1) Gestiunea Societatii Nationale "Plafar" - S.A. este controlata de actionari si de 3 cenzori alesi de catre adunarea generala a actionarilor. Cel putin unul dintre cenzori trebuie sa fie expert contabil.
    (2) In perioada in care statul detine mai mult de 20% din capitalul social, unul dintre cenzori va fi recomandat de Ministerul Finantelor.
    (3) Adunarea generala alege, de asemenea, 3 cenzori supleanti care ii vor inlocui, in conditiile legii, pe cenzorii titulari.
    (4) Pentru a putea exercita dreptul de control, cenzorilor li se pot prezenta, la cerere, date cu privire la activitatea Societatii Nationale "Plafar" - S.A., la situatia patrimoniului, a profitului si a pierderilor.
    (5) Cenzorii au urmatoarele atributii principale:
    a) in cursul exercitiului financiar verifica gospodarirea mijloacelor fixe si a mijloacelor circulante, portofoliul de efecte, casa si registrele de evidenta contabila si informeaza consiliul de administratie despre neregulile constatate;
    b) la incheierea exercitiului financiar controleaza exactitatea inventarierii, a documentelor si informatiilor prezentate de consiliul de administratie, in legatura cu conturile Societatii Nationale "Plafar" - S.A., cu bilantul contabil si cu contul de profit si pierderi, prezentand adunarii generale a actionarilor un raport scris;
    c) la lichidarea Societatii Nationale "Plafar" - S.A. controleaza operatiunile de lichidare;
    d) prezinta adunarii generale a actionarilor punctul lor de vedere la propunerile de reducere a capitalului social sau de modificare a statutului si a obiectului de activitate ale Societatii Nationale "Plafar" - S.A.
    (6) Cenzorii sunt obligati, de asemenea:
    a) sa faca in fiecare luna si inopinat inspectii ale casei si sa verifice existenta titlurilor sau a valorilor care sunt proprietate a Societatii Nationale "Plafar" - S.A. ori care au fost primite in gaj, cautiune sau depozit;
    b) sa ia parte la adunarile generale ordinare si extraordinare ale actionarilor, urmarind inserarea in ordinea de zi a propunerilor pe care le vor considera necesare;
    c) sa constate depunerea garantiei din partea administratorilor;
    d) sa vegheze ca dispozitiile legii, ale contractului de societate sau ale prezentului statut sa fie indeplinite de administratori si lichidatori.
    (7) Cenzorii se intrunesc la sediul Societatii Nationale "Plafar" - S.A. si iau decizii in unanimitate. Daca nu se realizeaza unanimitatea, raportul cu divergente se inainteaza adunarii generale a actionarilor.
    (8) Cenzorii pot convoca adunarea generala a actionarilor, daca aceasta nu a fost convocata de catre consiliul de administratie, in cazul in care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani consecutivi (cu exceptia primilor 2 ani de la constituirea Societatii Nationale "Plafar" - S.A., sau ori de cate ori considera necesar pentru alte situatii privind incalcarea dispozitiilor legale si statutare.
    (9) Atributiile cenzorilor, precum si drepturile si obligatiile acestora se completeaza cu dispozitiile legale in domeniu.
    (10) Cenzorii si cenzorii supleanti se numesc pe o perioada de maximum 3 ani si pot fi realesi; numarul cenzorilor trebuie sa fie impar.
    (11) Sunt incompatibile cu calitatea de cenzor persoanele care intra sub incidenta prevederilor Legii nr. 31/1990, republicata, cu modificarile ulterioare.
    (12) Cenzorii sunt obligati sa depuna inainte de inceperea activitatii o garantie egala cu o treime din garantia prevazuta pentru membrii consiliului de administratie.
    (13) In caz de deces, impiedicare fizica sau legala, incetare sau renuntare la mandat a unui cenzor, cenzorul supleant cel mai in varsta il inlocuieste.
    (14) Daca, in acest mod, numarul cenzorilor nu se poate completa, cenzorii ramasi numesc alta persoana in locul devenit vacant, pana la prima intrunire a adunarii generale a actionarilor.
    (15) In cazul in care nu mai ramane in functie nici un cenzor, consiliul de administratie va convoca adunarea generala a actionarilor, care va proceda la numirea altor cenzori.
    (16) Cenzorii vor consemna intr-un registru special deliberarile, precum si constatarile facute in exercitiul mandatului lor.
    (17) Revocarea cenzorilor se va putea face numai de catre adunarea generala a actionarilor.

    CAP. 8
    Activitatea

    Art. 23
    Finantarea activitatii proprii
    Pentru indeplinirea obiectului sau de activitate si in conformitate cu atributiile stabilite, Societatea Nationala "Plafar" - S.A. utilizeaza sursele de finantare constituite in conformitate cu legea, credite bancare si alte surse financiare.
    Art. 24
    Exercitiul financiar
    Exercitiul financiar incepe la 1 ianuarie si se incheie la 31 decembrie ale fiecarui an. Primul exercitiu financiar incepe la data constituirii Societatii Nationale "Plafar" - S.A.
    Art. 25
    Personalul
    (1) Directorii subunitatilor, celelalte persoane din conducerea acestora si personalul de executie din aparatul Societatii Nationale "Plafar" - S.A. sunt numiti si concediati de catre directorul general.
    (2) Angajarea si concedierea personalului din subunitatile Societatii Nationale "Plafar" - S.A., cu exceptia celui din conducerea acestora, se fac de catre conducatorul subunitatii, in limita delegarii de competenta care i-a fost acordata.
    (3) Plata salariilor si a impozitelor aferente, a cotelor de asigurari sociale, precum si a altor obligatii fata de bugetul de stat se va face potrivit legii.
    (4) Drepturile si obligatiile personalului Societatii Nationale "Plafar" - S.A. se stabilesc de catre consiliul de administratie prin regulamentul de organizare si functionare si prin regulamentul de ordine interioara ale acesteia.
    (5) Drepturile de salarizare si celelalte drepturi de personal se stabilesc prin contractul colectiv de munca sau de catre consiliul de administratie pentru personalul pe care il numeste acesta.
    Art. 26
    Amortizarea mijloacelor fixe
    Consiliul de administratie stabileste, in conditiile legii, modul de amortizare a mijloacelor fixe.
    Art. 27
    Evidenta contabila si bilantul contabil
    (1) Societatea Nationala "Plafar" - S.A. va tine evidenta contabila in lei si va intocmi anual bilantul contabil si contul de profit si pierderi, avand in vedere normele metodologice elaborate de catre Ministerul Finantelor.
    (2) Bilantul contabil si contul pe profit si pierderi vor fi publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, conform prevederilor legale.
    Art. 28
    Calculul si repartizarea profitului
    (1) Profitul Societatii Nationale "Plafar" - S.A. se stabileste pe baza bilantului contabil aprobat de catre adunarea generala a actionarilor. Profitul impozabil se stabileste in conditiile legii. Profitul ramas dupa plata impozitului va fi repartizat, conform hotararilor adunarii generale a actionarilor si dispozitiilor legale in vigoare, pentru constituirea de fonduri destinate dezvoltarii, investitiilor, modernizarii, cercetarii sau altor asemenea fonduri, precum si pentru fondul cuvenit actionarilor pentru plata dividendelor.
    (2) Societatea Nationala "Plafar" - S.A. isi constituie fondul de rezerva si alte fonduri in conditiile legii.
    (3) Plata dividendelor cuvenite actionarilor se face de catre Societatea Nationala "Plafar" - S.A., in conditiile legii, dupa aprobarea bilantului contabil de catre adunarea generala a actionarilor.
    (4) In cazul inregistrarii de pierderi, adunarea generala a actionarilor va analiza cauzele si va hotari in consecinta.
    (5) Suportarea pierderilor de catre actionari se va face proportional cu aportul la capitalul social si in limita capitalului subscris.
    Art. 29
    Registrele
    Societatea Nationala "Plafar" - S.A. tine registrele prevazute de lege.

    CAP. 9
    Asocierea

    Art. 30
    Societatea Nationala "Plafar" - S.A. poate constitui, singura sau impreuna cu alte persoane juridice sau fizice, alte societati comerciale sau alte persoane juridice, in conditiile prevazute de lege si de prezentul statut.
    Art. 31
    Societatea Nationala "Plafar" - S.A. poate incheia contracte de asociere cu alte persoane juridice sau fizice, fara constituirea de noi persoane juridice, daca asocierea este destinata realizarii scopului si obiectului sau de activitate.
    Art. 32
    Conditiile de participare a Societatii Nationale "Plafar" - S.A. la constituirea de noi persoane juridice sau in contracte de asociere vor fi stabilite prin actele constitutive sau prin contractul de asociere, care vor fi aprobate de adunarea generala a actionarilor.
    Art. 33
    Modificarea formei juridice
    (1) Societatea Nationala "Plafar" - S.A. va putea fi transformata in alta forma de societate comerciala prin hotarare a adunarii generale extraordinare a actionarilor.
    (2) In perioada in care statul este actionar unic, transformarea formei juridice a Societatii Nationale "Plafar" - S.A. se va putea face numai cu aprobarea Ministerului Industriei si Comertului, prin imputernicitii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat.
    (3) Noua societate comerciala va indeplini formalitatile legale de inregistrare si publicitate cerute la infiintarea societatilor comerciale.
    Art. 34
    Dizolvarea
    (1) Urmatoarele situatii duc la dizolvarea Societatii Nationale "Plafar" - S.A.:
    a) imposibilitatea realizarii obiectului sau de activitate;
    b) declararea nulitatii;
    c) hotararea adunarii generale a actionarilor;
    d) hotararea tribunalului, la cererea oricarui asociat, pentru motive temeinice, precum neintelegerile grave dintre asociati, care impiedica functionarea acesteia;
    e) falimentul;
    f) in cazul si in conditiile prevazute la art. 153 din Legea nr. 31/1990, republicata;
    g) cand capitalul social se micsoreaza sub minimul legal;
    h) cand numarul actionarilor scade sub minimul legal;
    i) alte cauze prevazute de lege sau de prezentul statut.
    (2) Dizolvarea Societatii Nationale "Plafar" - S.A. trebuie sa fie inscrisa in registrul comertului si va fi publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
    Art. 35
    Lichidarea
    (1) Dizolvarea Societatii Nationale "Plafar" - S.A. are ca efect deschiderea procedurii lichidarii judiciare.
    (2) Lichidarea Societatii Nationale "Plafar" - S.A. si repartizarea patrimoniului se fac in conditiile si cu respectarea procedurii prevazute de lege.
    Art. 36
    Litigii
    (1) Litigiile de orice fel aparute intre Societatea Nationala "Plafar" - S.A. si persoane fizice sau juridice, romane sau straine, sunt de competenta instantelor judecatoresti din Romania.
    (2) Litigiile nascute din raporturile dintre Societatea Nationala "Plafar" - S.A. si persoanele juridice romane pot fi solutionate si prin arbitraj, potrivit legii.

    CAP. 10
    Dispozitii finale

    Art. 37
    Prevederile prezentului statut se completeaza cu dispozitiile legale referitoare la societatile comerciale cu capital de stat, cu dispozitiile Legii nr. 31/1990, republicata, cu modificarile ulterioare, precum si cu cele ale Codului comercial.

    ANEXA 2

                                LISTA
    cuprinzand sucursalele Societatii Nationale "Plafar" - S.A.
------------------------------------------------------------------------------
 Nr.    Denumirea sucursalei     Localitatea/Judetul             Sediul
crt.
------------------------------------------------------------------------------
 1.  Sucursala Plafar Botosani   Botosani/Botosani          Str. Octav Bancila
                                                            nr. 10
 2.  Sucursala Plafar Braila     Braila/Braila              Str. Baldovinesti
                                                            nr. 20
 3.  Sucursala Plafar Brasov     Brasov/Brasov              Str. Michael Weiss
                                                            nr. 13
 4.  Sucursala Plafar Buzau      Buzau/Buzau                Str. Independentei
                                                            nr. 14
 5.  Sucursala Plafar Galati     Galati/Galati              Str. Brailei
                                                            nr. 10, bloc BR 1C
 6.  Sucursala Plafar Constanta  Constanta/Constanta        Str. Interioara
                                                            nr. 3
 7.  Sucursala Plafar Craiova    Craiova/Dolj               Str. Vlad Tepes
                                                            nr. 2
 8.  Sucursala Plafar Cluj       Cluj-Napoca/Cluj           Str. Brassay nr. 7
 9.  Sucursala Plafar Rm. Valcea Ramnicu Valcea/Valcea      Str. Timis
                                                            nr. 4
 10. Sucursala Plafar Roman      Roman/Neamt                Str. Tirului
                                                            nr. 3
 11. Sucursala Plafar Rosiori    Rosiori de Vede/Teleorman  Str. Mihai Bravu
                                                            nr. 60
 12. Sucursala Plafar Timisoara  Timisoara/Timis            Calea Martirilor
                                                            nr. 98
                                                                             



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 143/1999

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 143 din 1999
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 143/1999
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu