Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 14.2.a/III din 25 mai 2004

privind aprobarea modificarii hotararilor Consiliului director al Fondului Roman de Dezvoltare Sociala nr. 16/IV/2002 si nr. 4/II/2002

ACT EMIS DE: FONDUL ROMAN DE DEZVOLTARE SOCIALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 746 din 17 august 2004


SmartCity3


    In temeiul art. 17 si 18 din Legea nr. 129/1998 privind infiintarea, organizarea si functionarea Fondului Roman de Dezvoltare Sociala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,

    Consiliul director al Fondului Roman de Dezvoltare Sociala hotaraste:

    Art. 1
    (1) Se aproba modificarea Manualului de operare aplicabil Proiectului privind fondul de dezvoltare sociala - faza a doua (APLII), aprobat prin Hotararea Consiliului director al Fondului Roman de Dezvoltare Sociala nr. 16/IV/2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 581 bis din 6 august 2002.
    (2) Documentul modificator formeaza obiectul anexei nr. I care face parte integranta din prezenta hotarare si modifica in consecinta anexa nr. I la Hotararea Consiliului director al Fondului Roman de Dezvoltare Sociala nr. 16/IV/2002.
    Art. 2
    (1) Se aproba modificarea formei-cadru a Acordului de grant, aplicabila Proiectului privind fondul de dezvoltare sociala - faza a doua, aprobata prin Hotararea Consiliului director al Fondului Roman de Dezvoltare Sociala nr. 4/II/2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 581 bis din 6 august 2002.
    (2) Documentul modificator formeaza obiectul anexei nr. II care face parte integranta din prezenta hotarare si modifica in consecinta anexa nr. II la Hotararea Consiliului director al Fondului Roman de Dezvoltare Sociala nr. 4/II/2002.
    Art. 3
    In conformitate cu prevederile art. 9 alin. (2) din Legea nr. 129/1998, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, prezenta hotarare, insotita de anexele nr. I si II*), va fi publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
---------------
    *) Anexele nr. I si II sunt reproduse in facsimil.

                     Presedintele Consiliului director
                  al Fondului Roman de Dezvoltare Sociala,
                             Romeo Postelnicu

    ANEXA 1

    I - Anexa nr. I a Hotararii Consiliului Director al Fondului Roman de Dezvoltare Sociala nr. 16/IV/23.04.2002 intitulata "Manualul de operare" publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 581 bis/06.VII/2002, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

    1. Punctul 1.3.3.1 al articolului 1 "Introducere" va avea urmatorul cuprins:
    "Facilitatorul este o persoana fizica sau juridica, selectata de Fond, care isi asuma obligatia sa ajute o comunitate rurala saraca, un grup dezavantajat, un grup productiv sa se organizeze, sa-si identifice necesitatile proprii, sa le ierarhizeze, sa elaboreze un proiect, sa depaseasca problemele de organizare si comunicare aparute in timpul derularii unui proiect, sa participe la dezvoltarea durabila a comunitatii si dupa incheierea finantarii Fondului."

    2. Punctul 2.2.2.1 al articolului 2 "Structura functionala" va avea urmatorul cuprins:
    "Fondul recruteaza, instruieste, atesteaza si incheie contracte cu facilitatori, evaluatori, supervizori si alte categorii de colaboratori pe baza cerintelor functiei si a termenilor de referinta. Colaboratorii Fondului selectati sunt inclusi in programe de instruire ale Fondului menite sa verifice si sa asigure cunostintele tehnice, economice si abilitatile de comunicare necesare desfasurarii acestei activitati in conformitate cu politica si cu procedurile operationale ale Fondului."

    3. Punctele 3.5.4 si 3.5.9 ale articolului 3 "Instrumente de identificare a Beneficiarilor" vor avea urmatorul cuprins:
    "3.5.4. In domeniul activitatilor ulterioare sunt eligibile doua tipuri mari de proiecte: (a) proiecte pentru rezolvarea unor probleme tehnice neprevazute sau de forta majora aparute in cadrul proiectelor deja finantate de Fond (ex.: reamenajarea unor constructii, achizitionarea de echipamente suplimentare s.a.) si (b) proiecte inovative (ex.: colectarea, sortarea si valorificarea deseurilor menajere, dezvoltarea unor activitati generatoare de venituri pentru sustinerea grupurilor dezavantajate - ex.: ateliere protejate pentru persoane cu dizabilitati, ateliere mestesugaresti, productie de lumanari aromate, ferme de crestere animale, sere, ciupercarii etc. - impaduriri s.a.)."
    "3.5.9. Valoarea maxima a unui grant care poate fi acordat de Fond pentru finantarea unui proiect depinde de categoria de proiecte pentru care se acorda grantul, si anume:
    - pentru proiecte de mica infrastructura rurala valoarea maxima este de 75.000 dolari SUA;
    - pentru proiecte de servicii sociale comunitare valoarea maxima este de 20.000 dolari SUA;
    - pentru proiecte de activitati generatoare de venit valoarea maxima este de 40.000 dolari SUA;
    - pentru proiecte privind activitati ulterioare valoarea maxima pentru proiectele destinate rezolvarii unor probleme tehnice neprevazute sau de forta majora este de 10.000 dolari SUA pentru mica infrastructura si pentru activitati generatoare de venit si de 5.000 dolari SUA pentru servicii sociale comunitare si pentru proiectele inovative de 45.000 dolari SUA.
    Aceasta dimensionare a valorii maxime a unui grant, precum si tipurile de proiecte considerate eligibile reprezinta o garantie a faptului ca beneficiile rezultate vor ajunge la tintele pe care Fondul le vizeaza cu precadere, iar prin criteriile de eligibilitate stabilite in vederea beneficierii de aceste granturi, se vor descuraja solicitarile din partea celor mai putin afectati de saracie si manipularea comunitatilor rurale sarace de catre grupurile locale de interese."

    4. Punctele 4.1.6 (fraza introductiva), 4.2.3, 4.2.4.1, 4.2.5., sectiunea "Exemple de operatiuni eligibile si neeligibile" a punctului 4.3.4.2 (fraza introductiva), alineatul 1 al punctului 4.3.5.2, 4.4.1.1 (bullet 1), 4.4.1.3, 4.4.2 (4.4.2.1, 4.4.2.2, 4.4.2.4 - 4.4.2.6) ale articolului 4 "Categorii de proiecte" vor avea urmatorul cuprins:
    "4.1.6. Exemple de operatiuni eligibile si neeligibile
    Fondul finanteaza, dar fara a se limita la: ......."
    "4.2.3. Dimensiunea financiara a cererii
    Cererea de finantare a proiectului se va incadra in plafonul maxim de 40.000 dolari SUA, in functie de tipul activitatilor, capacitatea de productie si de cerintele legale in vigoare referitoare la autorizarea functionarii (calitate, protectia mediului, protectia muncii, protectia consumatorului etc.)."
    "4.2.4.1. In domeniul activitatilor generatoare de venit sunt eligibile proiecte de capacitate mica, prin care pot fi valorificate resursele materiale si umane locale si se presteaza servicii in folosul comunitatii locale, cum ar fi: colectarea, depozitarea, prelucrarea, comercializarea materiilor prime disponibile pe plan local (lapte, fructe, legume, seminte de floarea soarelui, cereale, plante tehnice, lana, lemn etc.), brutarii, sere, solarii, piete agroalimentare, targuri, ateliere de artizanat si mestesugaresti/de reparatii, organizarea serviciilor de transport local de persoane, precum si alte tipuri de proiecte prin care pot fi valorificate traditii locale si se presteaza servicii in folosul comunitatii locale."
    "4.2.5. Exemple de operatiuni eligibile si neeligibile
    Fondul finanteaza, dar fara a se limita la:
     - asistenta si expertiza tehnica, sanitar veterinara;
     - instruire in domeniul managementului de proiect si dezvoltarii capacitatii manageriale a noii entitati juridice (inclusiv diurnele pentru cei care asigura instruirea, materialele de baza si suporturile didactice);
     - asistenta juridica acordata in conditiile legii;
     - operatiuni legate de distributia/desfacerea productiei;
     - inchiriere de echipament pentru cursurile de instruire;
     - operatiuni de transport si asistenta tehnica pentru organizarea activitatii de distributie;
     - reabilitare de cladiri pentru desfasurarea activitatilor corespunzatoare obiectivelor propuse;
     - echipamente si utilaje de capacitate mica pentru tehnologie adecvata prelucrarii materiilor prime locale;
     - centrale termice care folosesc combustibili locali sau usor de achizitionat pe plan local;
     - sisteme de ventilatie corespunzatoare pentru pastrarea in conditii de siguranta a calitatii materiilor prime sau produselor finite;
     - montaj si punere in functiune;
     - achizitionarea materiilor prime pentru primul proces de productie;
     - cheltuieli pentru efectuarea de schimburi de experienta si crearea de parteneriate in scopul asigurarii durabilitatii proiectului;
     - cheltuieli de promovare a rezultatelor proiectului;
     - reabilitarea infrastructurii economice locale;
     - mijloace de transport destinate in exclusivitate aprovizionarii si desfacerii produselor, sau transportului public de persoane, atunci cand obiectivul proiectului il reprezinta transportul.
    Fondul nu finanteaza:
     - chiria pentru cladiri sau orice alte spatii de productie sau administrative;
     - cumpararea de terenuri;
     - salarii;
     - productia de bauturi alcoolice;
     - prelucrarea tutunului;
     - achizitionarea exclusiva de echipament."
    "4.3.4.2. ...
    Exemple de operatiuni eligibile si neeligibile
    Fondul finanteaza, dar fara a se limita la: ......."
    "4.3.5.2. Autoritati ale administratiei publice locale aflate in raporturi contractuale de parteneriat cu organizatii neguvernamentale. Autoritatile administratiei publice locale pot fi reprezentate si prin servicii publice de asistenta sociala specializate din cadrul acestora pentru realizarea proiectului depus la Fond.
    ..."
    "4.4.1.1. Aceasta categorie de proiecte urmareste remedierea unor probleme care pot aparea in cazuri exceptionale si care impiedica buna functionare a obiectivului finantat anterior, in cadrul celor trei categorii de proiecte (mica infrastructura rurala, activitati generatoare de venit si servicii sociale comunitare pentru grupuri dezavantajate). Sunt vizate activitati precum:
    - repararea unor obiective ca urmare a unor deficiente tehnice aparute dupa receptie si care nu sunt imputabile subcontractorilor sau care nu intra in garantiile acordate de constructori precum si a unor deficiente tehnice identificate ca urmare a cresterii standardelor datorita alinierii legislatiei din domeniu la standardele Comunitatii Europene;
    ..."
    "4.4.1.3. Dimensiunea financiara a cererii
    Suma pe care o poate acorda Fondul pentru proiectele din aceasta categorie este de maxim 10.000 dolari SUA pentru continuarea unui proiect de mica infrastructura rurala si unui proiect din categoria activitati generatoare de venit si maxim 5.000 dolari SUA pentru continuarea unui proiect de servicii sociale comunitare."
    "4.4.2. Proiecte inovative
    4.4.2.1. Obiectivul urmarit in cadrul acestei categorii este strans legat de constientizarea diferitelor probleme aparute la nivelul comunitatii (ex.: probleme de protectie a mediului in zona in care locuiesc) si consolidarea capacitatii grupurilor comunitare prin acordarea unui al doilea grant pentru proiecte inovative, comunitatilor care au realizat cu succes un alt proiect cu finantare de la Fond.
    4.4.2.2. Beneficiari vizati
     - comunitati rurale sarace;
     - comunitati rurale sarace in parteneriat cu alte comunitati din cadrul aceleiasi comune sau zone invecinate;
     - grupuri dezavantajate.
    ..........
    4.4.2.4. Exemple de proiecte eligibile sunt: colectarea, sortarea si valorificarea deseurilor menajere, dezvoltarea unor activitati generatoare de venituri pentru sustinerea grupurilor dezavantajate - ex.: ateliere protejate pentru persoane cu dizabilitati, ateliere mestesugaresti, productie de lumanari aromate, ferme de crestere animale, sere, ciupercarii etc. - impaduriri s.a. Datorita specificitatii si complexitatii acestor proiecte, Fondul va dezvolta proiecte inovative pilot; in functie de rezultate, aceste proiecte se vor putea extinde pe arii mai largi. In cadrul acestei categorii, acolo unde este cazul, se vor forma parteneriate intre autoritatile locale din comunele de care apartin satele beneficiare."
    4.4.2.5. Exemple de operatiuni eligibile si neeligibile
    Fondul finanteaza, dar fara a se limita la: amenajarea terenului, achizitionarea de puieti, achizitie de echipamente si utilaje, amenajare de spatii de productie, cursuri de instruire a lucratorilor, colectarea gunoiului din gospodarii (sustinuta din grant pentru o perioada de maxim 6 luni) etc.
    Fondul nu finanteaza cumpararea sau inchirierea de terenuri si nici alte cheltuieli care nu sunt eligibile pentru finantarea FRDS la proiectele de mica infrastructura rurala, activitati generatoare de venit si servicii sociale comunitare.
    4.4.2.6. Solicitantii eligibili sunt Agentii de Executare care au implementat cu succes un alt proiect finantat de catre Fond (comunitatea rurala saraca in parteneriat cu autoritati ale administratiei publice locale/asociatii/fundatii/cooperative de consum/societati agricole; autoritati ale administratiei publice locale in parteneriat cu comunitatile rurale sarace/asociatii/fundatii/cooperative de consum/societati agricole; asociatii/fundatii/cooperative de consum/societati agricole in parteneriat cu comunitati rurale sarace/autoritati ale administratiei publice locale, dupa caz.)
    ..."

    5. Punctele 5.2.4, 5.3 (5.3.5 - 5.3.7), 5.4 (5.4.3, 5.4.4, 5.4.6, 5.4.18), 5.7.5, 5.10 (5.10.2 - 5.10.3), 5.11 (bullet 11, alineatul 2 al punctului 5.11.1, 5.11.2), litera (b) a punctului 5.12.2, 5.13.3, 5.14 (5.14.2, 5.14.10 - 5.14.11), 5.16.1 ale articolului 5 "Activitatile Fondului si Ciclul Proiectelor" vor avea urmatorul cuprins:
    "5.2.4. Interventia Fondului la nivel de comunitate cu scopul de a sustine dezvoltarea capacitatilor de organizare si relationare intre membrii comunitatii se face la momente de timp diferite:
    A. facilitare de pregatire, in perioada de initiere si de definire a ideii de dezvoltare comunitara prin intermediul unui proiect;
    B. facilitare de remediere: (a) dupa evaluarea de catre Fond a proiectului, in cazul constatarii unor deficiente de participare la identificarea si elaborarea proiectului si a unui capital social scazut in comunitate; (b) in perioada de implementare a proiectului de catre comunitate, atunci cand exista riscul unor conflicte, situatii de criza sau al scaderii capitalului de incredere in comunitate, care pot perturba implementarea cu succes a proiectului.
    C. facilitarea de retea se acorda comunitatilor care au implementat sau care implementeaza proiecte cu finantare FRDS, precum si potentialilor beneficiari, in vederea realizarii schimbului de experienta intre factorii implicati in derularea acestor proiecte, asigurarii sustenabilitatii proiectelor si dezvoltarii locale. Facilitatorii efectueaza vizite de teren pentru a sprijini membrii comunitatilor sa formeze retele sau sa devina membri in retele existente deja pe plan local, regional sau national.
    D. facilitarea post-implementare este folosita dupa incheierea proiectelor finantate de FRDS si are rolul de a informa membrii comunitatilor, de a-i stimula sa intretina obiectivul realizat, de a-i incuraja sa se implice in luarea deciziilor pe plan local si in rezolvarea problemelor cu care se confrunta. De asemenea, acest tip de facilitare se va folosi si pentru rezolvarea unor probleme de natura sociala aparute in comunitati (slaba implicare la intretinerea obiectivului realizat, conflicte sau neintelegeri aparute intre membrii comunitatii sau intre acestia si autoritatile locale etc.)."
    "5.3. Inregistrarea si selectia cererilor de finantare ....
    5.3.5. In cazul grupurilor dezavantajate, organizatiile intermediare, in calitate de Agent de Executare, pot prezenta o singura cerere de finantare pentru un proiect la o runda de finantare. In acest sens, filialele aceleiasi organizatii neguvernamentale care potrivit legislatiei romanesti au personalitate juridica si care provin din judete diferite sunt considerate entitati separate si pot depune cate o cerere de finantare la aceeasi runda de competitie cu organizatia (mama).
    In timpul implementarii unui proiect si in conditiile in care acesta se deruleaza cu succes, Agentul de Executare poate depune o noua cerere de finantare, la o urmatoare runda de finantare, pentru un alt tip de proiect sau/si alti beneficiari. In cazul in care procesul de evaluare se incheie inainte de finalizarea proiectului in implementare si proiectul se afla pe lista proiectelor propuse pentru finantare, FRDS va lua decizia finala de acordare a finantarii numai dupa incheierea in conditii bune a proiectului in implementare. Dimpotriva, daca Agentul de Executare a creat probleme majore in implementare si nu obtine recomandarea supervizorului de proiect pentru o noua finantare, acesta va fi considerat solicitant neeligibil la o solicitare ulterioara.
    5.3.6. Formularul de cerere de finantare corespunzator fiecarei categorii de proiect in parte cuprinde informatii necesare pentru aprecierea:
    - nevoii comunitare si oportunitatii proiectului;
    - tipurilor si numarului de beneficiari;
    - obiectivelor si tipului de proiect solicitat;
    - costului estimat al proiectului;
    - capacitatii Agentului de Executare de realizare a proiectului;
    - participarii beneficiarilor la alegerea, elaborarea si implementarea proiectului;
    - capacitatii de intretinere ulterioara a rezultatelor proiectului;
    - capacitatii de a proba ca vor fi luate masuri de protejare a obiectivului realizat (ex.: in cazul proiectelor de mica infrastructura rurala - drumuri, limitarea vitezei, a tonajului, impunerea unor taxe etc. pentru autovehicule care vor utiliza drumul);
    - impactul asupra mediului.
    5.3.7. La depunerea dosarelor de finantare la Fond, solicitantii prezinta: cererea de finantare completata, procesele-verbale ale intrunirilor comunitare, listele de participanti, documentele de constituire, dovezi ale contributiei locale, planul de intretinere, rapoarte ale facilitatorilor (in cazul comunitatilor facilitate) si orice alte documente cerute in mod expres in formularul de cerere de finantare. Un exemplar al dosarului de finantare este transmis la Fond si un exemplar va fi pastrat de comunitate.
    ..."
    "5.4. Evaluarea ...
    5.4.3. Pe baza documentelor prezentate in dosarul cererii de finantare se face evaluarea de birou a propunerii de catre un evaluator.
    5.4.4. Fiecare cerere de finantare obtine un punctaj in functie de criteriile si ponderile mentionate in paragraful 3.6.2 si o recomandare/rezolutie pentru urmatoarea etapa de evaluare, dupa cum urmeaza:
    - recomandat pentru evaluare pe teren;
    - respins la evaluarea de birou."
    ...
    5.4.6. Evaluarea pe teren se face numai pentru cererile de finantare care au intrunit un punctaj mai mare sau egal cu nota 6 in urma evaluarii de birou si care sunt recomandate pentru evaluarea pe teren.
    ...
    5.4.18. Abordarea in detaliu a componentelor evaluarii si a rolului evaluatorului sunt descrise in Regulamentul de evaluare.
    ..."
    "5.7.5. Acordul de grant si contractele dintre beneficiarii grantului si terti furnizori si prestatori de servicii se incheie in forma scrisa si constituie titluri executorii."
    "5.10. Monitorizarea locala
    ...
    5.10.2. Fondul poate oferi la cererea Agentului de executare informatii din Baza sa de date, cu privire la furnizorii eligibili si calificati (persoane fizice sau juridice) care au livrat bunuri sau au efectuat servicii sau lucrari pentru alti beneficiari si care sunt recomandati pentru a fi invitati in procesul de selectie (achizitii).
    5.10.3. Contractorii beneficiarilor au obligatia de a-si insusi si respecta reglementarile specifice FRDS aplicabile finantarilor acordate de Fond."
    "5.11. Supervizarea
    Fiecare proiect aprobat este supravegheat in timpul executarii de un supervizor desemnat de Fond. Vizitele de supervizare pe teren ale supervizorului se desfasoara periodic, in fazele importante ale realizarii proiectului, in functie de categoria de proiect, de activitatile planificate si obligatoriu inaintea eliberarii urmatoarei transe de catre Fond, in baza cererii Agentului de Executare. Supervizorul nu poate fi aceeasi persoana cu evaluatorul de teren al proiectului respectiv."
    5.11.1. Supervizorul urmareste, controleaza, acorda asistenta tehnica si stabileste masuri de remediere in urmatoarele aspecte:
    ...
    - informarea contractorilor Agentilor de executare privind procedurile financiar-contabile si de achizitii specifice Fondului; ...
    5.11.2. Cu ocazia vizitelor de supervizare, supervizorul Fondului verifica indeplinirea masurilor stabilite la vizitele anterioare. El verifica registrele, devizele, facturile, chitantele in original si alte documente de evidenta primara.
    Pentru asigurarea transparentei, la sfarsitul vizitei, supervizorul intocmeste o nota/minuta/proces-verbal care va cuprinde concluziile preliminare ale vizitei si toate recomandarile necesare (unde este cazul). Un exemplar al documentului este pus la dispozitia Agentului de Executare, care semneaza pentru luare la cunostinta, impreuna cu supervizorul local, dupa caz.
    In conditiile constatarii unor deficiente care prin natura lor pot afecta derularea proiectului supervizorul va solicita recomandarea compartimentelor de specialitate si dupa obtinerea acesteia va intocmi nota/minuta/procesul-verbal pe care-l va transmite Agentului de executare, prin scrisoare cu confirmare de primire.
    In termen de 5 zile de la efectuarea vizitei de supervizare, supervizorul intocmeste raportul de supervizare (incluzand si un raport financiar, pentru ca proiectului sa i se poata aloca in continuare sumele prevazute) care contine date concrete privind stadiul proiectului si modul de utilizare a sumelor grantului, date rezultate din vizitele la fata locului si din verificarea documentelor relevante aferente proiectului respectiv, precum si recomandari privind continuarea, si dupa caz, imbunatatirea activitatii proiectului. Supervizorii identifica nevoile Agentilor de Executare legate de asigurarea mai bunei administrari a proiectului, comunica aceste informatii compartimentului de specialitate al Fondului si recomanda, dupa caz, eliberarea urmatoarei transe."
    "5.12.2. lit. b) Fondul finanteaza numai proiecte de infrastructura la scara mica, cu un impact redus asupra mediului. Chiar si in aceste conditii, in timpul evaluarii si supervizarii, problematica mediului este verificata si monitorizata constant.
    In mod special Fondul evalueaza daca procesul de implementare a proiectului sau exploatarea obiectivului ar putea avea implicatii majore asupra mediului natural prin:
    - afectarea stabilitatii malurilor/dealurilor;
    - modificari ale albiilor raurilor sau paraurilor;
    - despaduriri masive ale unor zone;
    - contaminarea unor surse de apa;
    - reducerea umiditatii solului;
    - reducerea cantitatii de apa din sursele naturale ale zonei;
    - cresterea pericolului de inundare a terenurilor."
    "5.13.3. La propunerea beneficiarilor, a personalului de specialitate al Fondului sau a supervizorilor ori in baza constatarilor rezultate ca urmare a controlului intern de teren, Fondul intocmeste liste cu furnizori care si-au indeplinit corespunzator toate obligatiile si care pot fi recomandati pentru contracte viitoare (Furnizori recomandati).
    Fondul intocmeste si evidenta furnizorilor care au incalcat grav conditiile de participare la achizitii sau obligatiile contractuale (Lista furnizorilor neeligibili pentru proiecte FRDS)."
    "5.14. Modificari ulterioare ...
    5.14.2. In situatii bine justificate, la solicitarea Agentului de Executare, cu avizul prealabil al supervizorului si cu aprobarea coordonatorului de specialitate, Fondul poate accepta transferuri de la o linie bugetara la alta.
    ...
    5.14.10. Prelungirea perioadei de realizare a proiectului de pana la 30% din timpul estimat, datorata unor situatii neasteptate, independente de vointa reprezentantilor beneficiarilor (cum ar fi: conditii climaterice deosebite, intarzieri justificate in livrarea unor bunuri, lucrari sau servicii si altele asemenea), solicitata de Agentul de Executare si sustinuta de coordonatorul de specialitate, este supusa analizei si aprobarii Directorului Executiv al Fondului."
    5.14.11. Prelungirea perioadei de realizare a proiectului care depaseste 30% din durata estimata, solicitata de Agentul de Executare si sustinuta de coordonatorul de specialitate, este avizata si propusa de catre Directorul Executiv, analizei si aprobarii Consiliului Director."
    "5.16.1. Fondul exercita la 30% din proiectele finantate, selectate aleator, pe fiecare categorie de proiecte, misiuni de supervizare post-implementare. Scopul acestei supervizari este de a urmari modul in care comitetele de intretinere a proiectelor sau persoanele juridice care au preluat proprietatea asupra bunurilor, serviciilor si lucrarilor realizate cu finantarea Fondului, le mentin in functiune si isi indeplinesc planurile de intretinere anexate la Acordurile de grant. Dupa caz, se intocmesc atunci cand este necesar, sesizari adresate autoritatilor locale si/sau altor factori participanti la mentinerea in functiune a lucrarilor efectuate.
    In cazul proiectelor de activitati generatoare de venit, supervizarea post implementare se va desfasura in primele 18 luni dupa inchiderea proiectului. Se vor efectua vizite de supervizare post-implementare, in functie de recomandarea coordonatorului compartimentului de specialitate. Supervizarea post-implementare se va ocupa cu precadere de acordarea de asistenta in domeniul managementului si marketingului micilor afaceri."

    6. Sectiunea finala "Definitii" se modifica si va avea urmatorul continut pentru termenii:
    "Agent de Executare = organizatie care pune in practica proiectul; in cazul comunitatilor rurale sarace, acesta este organizatia comunitara reprezentata de Comitetul de Conducere a Proiectului sau grupul productiv transformat, dupa caz, in societate agricola, cooperativa de consum, organizatie neguvernamentala. Pentru proiectele adresate grupurilor dezavantajate, agentul de executare este organizatia intermediara definita prin Legea nr. 129/1998, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. In cazul proiectelor inovative, din categoria celor privind activitati ulterioare, Agentul de Executare este comunitatea rurala saraca in parteneriat cu autoritati ale administratiei publice locale/asociatii/fundatii/cooperative de consum/societati agricole; autoritati ale administratiei publice locale in parteneriat cu comunitatile rurale sarace/asociatii/fundatii/cooperative de consum/societati agricole; asociatii/fundatii/cooperative de consum/societati agricole in parteneriat cu comunitati rurale sarace/autoritati ale administratiei publice locale, dupa caz."
    "Facilitatorul = persoana fizica sau juridica, selectata de Fond, care isi asuma obligatia sa ajute o comunitate rurala saraca, un grup dezavantajat, un grup productiv, dupa caz sa se organizeze, sa-si identifice necesitatile proprii, sa le ierarhizeze, sa elaboreze un proiect, sa depaseasca problemele de organizare si comunicare aparute in timpul derularii unui proiect, sa participe la dezvoltarea durabila a comunitatii si dupa incheierea finantarii Fondului"
    "Organizatiile intermediare = organizatii neguvernamentale, persoane juridice de drept privat, fara scop lucrativ, sau autoritati ale administratiei publice locale, dupa caz, aflate in raporturi contractuale de parteneriat cu organizatii neguvernamentale;"

    II. Pe tot parcursul Manualului de operare se vor inlocui urmatorii termeni sau expresii, dupa cum urmeaza:
    a) "Legea nr. 129/1998 cu modificarile si completarile ulterioare" cu Legea nr. 129/1998, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
    b) "Personal asociat" cu colaboratori FRDS;
    c) "Personal permanent" cu salariati/personal.

    ANEXA 2

    Anexa Hotararii Consiliului Director al Fondului Roman de Dezvoltare Sociala nr. 4/II/19.02.2002 intitulata "Acord de grant" publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 581 bis/06.VIII.2002, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

    I. Footnote 4 va avea urmatorul cuprins:
    Se completeaza in cazul proiectelor de activitati ulterioare - inovative si pentru consolidarea capacitatii grupurilor comunitare, unde aplicantul principal poate fi: comunitatea rurala saraca in parteneriat cu autoritati ale administratiei publice locale/asociatii/fundatii/cooperative de consum/societati agricole; autoritati ale administratiei publice locale in parteneriat cu comunitatile rurale sarace/asociatii/fundatii/cooperative de consum/societati agricole; asociatii/fundatii/cooperative de consum/societati agricole in parteneriat cu comunitati rurale sarace/autoritati ale administratiei publice locale, dupa caz.

    II. Articolele 6.2 si 7.2 vor avea urmatorul cuprins:
    "6.2. In cazul in care partile nu ajung la un consens pe cale amiabila, in termenul mentionat la art. 6.1, neintelegerile vor fi solutionate potrivit prevederilor legale in vigoare de catre instantele judecatoresti competente din Bucuresti."
    "7.2. a) Prezentul Acord de grant, inclusiv anexele nr. 1   3, a fost incheiat in doua exemplare, ambele avand valoare de original, constituind impreuna un singur act juridic si avand caracter de titlu executoriu in caz de nerealizare a obiectivului proiectului.
    b) Prin semnarea prezentului Primitorul recunoaste ca i au fost aduse la cunostinta conditiile de finantare si ca a primit Manualul comunitatii (continand Ghidul de Achizitii, Ghidul notiunilor financiar contabile)."



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 14/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 14 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 14/2004
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu