HOTARARE Nr. 1387 din 2 septembrie 2004
privind aprobarea Contractului de activitate a Companiei Nationale de Cai
Ferate "C.F.R." - S.A. si a Contractului de activitate a Societatii
Nationale de Transport Feroviar de Calatori "C.F.R. Calatori" - S.A.
pentru perioada 2004 - 2007
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 831 din 9 septembrie 2004
In temeiul art. 108 din Constitutie, republicata, si al art. 33 si 35 din
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe caile
ferate romane si reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane,
aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 89/1999, cu modificarile si
completarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
Se aproba Contractul de activitate a Companiei Nationale de Cai Ferate
"C.F.R." - S.A. pentru perioada 2004 - 2007, prevazut in anexa nr. 1.
Art. 2
Se aproba Contractul de activitate a Societatii Nationale de Transport
Feroviar de Calatori "C.F.R. Calatori" - S.A. pentru perioada 2004 -
2007, prevazut in anexa nr. 2.
Art. 3
Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, Compania
Nationala de Cai Ferate "C.F.R." - S.A. si Societatea Nationala de
Transport Feroviar de Calatori "C.F.R. Calatori" - S.A. vor actualiza
anual, in conditiile legii, contractele de activitate prevazute la art. 1 si 2,
dupa adoptarea legii bugetului de stat.
Art. 4
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
p. Ministrul transporturilor,
constructiilor si turismului,
Traian Panait,
secretar de stat
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1
CONTRACT DE ACTIVITATE
a Companiei Nationale de Cai Ferate "C.F.R." - S.A. pentru perioada
2004 - 2007
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
Partile contractante
Prezentul contract de activitate se incheie intre Ministerul
Transporturilor, Constructiilor si Turismului, in numele statului, si Compania
Nationala de Cai Ferate "C.F.R." - S.A., administratorul
infrastructurii feroviare publice din Romania, denumita in continuare C.F.R. -
S.A., in concordanta cu prevederile art. 33 din Ordonanta de urgenta a Guvernului
nr. 12/1998 privind transportul pe caile ferate romane si reorganizarea
Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane, aprobata cu modificari si
completari prin Legea nr. 89/1999, cu modificarile si completarile ulterioare,
si ale art. 19 din Hotararea Guvernului nr. 581/1998 privind infiintarea
Companiei Nationale de Cai Ferate "C.F.R." - S.A. prin reorganizarea
Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane, cu modificarile si completarile
ulterioare.
Art. 2
Obiectul si durata contractului de activitate
(1) Prezentul contract de activitate stabileste obligatiile reciproce ale
C.F.R. - S.A. si ale Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului
pentru asigurarea starii tehnice si de exploatare a infrastructurii feroviare,
care sa garanteze conditiile de desfasurare a transporturilor de marfa si de
calatori pe caile ferate romane in conditii de siguranta a circulatiei.
(2) Prezentul contract de activitate se incheie pentru perioada 2004 -
2007.
(3) Prezentul contract de activitate contine, la data semnarii, clauzele
generale pentru intreaga durata de valabilitate, inclusiv pentru anul 2004.
(4) Prevederile specifice pentru anii 2005 - 2007 se stabilesc anual, prin
hotarare a Guvernului pentru aprobarea bugetului C.F.R. - S.A., dupa aprobarea
legii anuale a bugetului de stat.
CAP. 2
Obligatiile generale ale partilor
Art. 3
Obligatii generale ale C.F.R. - S.A.
(1) Pe toata durata de valabilitate a prezentului contract de activitate,
C.F.R. - S.A. se obliga sa incheie fara pierderi executia bugetului de venituri
si cheltuieli. In acest scop C.F.R. - S.A. isi va dimensiona cheltuielile
strict la nivelul veniturilor realizate din exploatarea comerciala a propriilor
capacitati de circulatie, din exploatarea patrimoniului, din inchirierea unor
parti ale infrastructurii feroviare neinteroperabile, din alte activitati
proprii, din transferurile de la bugetul de stat si din creditele externe
rambursabile si nerambursabile.
(2) In cazul in care nivelul veniturilor anuale nu acopera integral
cheltuielile programate, C.F.R. - S.A. va lua masuri de diminuare a
cheltuielilor, dar fara afectarea sigurantei circulatiei.
(3) Pe baza bugetului de venituri si cheltuieli aprobat conform legii,
C.F.R. - S.A. se obliga sa asigure desfasurarea traficului feroviar in conditii
de siguranta.
(4) C.F.R. - S.A. se obliga sa execute lucrari in conformitate cu
programele de investitii, de reabilitare si reparatii, incadrandu-se in
alocatiile bugetare acordate anual cu aceasta destinatie in bugetul
Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului.
(5) C.F.R. - S.A. se obliga ca prin programul de reparatii si intretinere
sa diminueze numarul de zone si numarul de kilometri cu restrictii de viteza si
puncte periculoase, cu prioritate pe liniile magistrale.
Art. 4
Obligatii generale ale Ministerului Transporturilor, Constructiilor si
Turismului
(1) Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului va sustine
includerea in bugetul sau, in fiecare an, a sumelor necesare pentru asigurarea
reparatiilor infrastructurii feroviare publice si pentru stoparea degradarii
tehnice a acesteia.
(2) Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului va sustine, in
fiecare an, continuarea investitiilor la infrastructura feroviara publica,
inclusiv a celor aflate in curs de realizare, acordandu-se prioritate
modernizarii traseelor coridoarelor europene de transport feroviar, cu
asigurarea finantarilor prin includerea in bugetul sau a sumelor necesare.
(3) Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului va sprijini
incheierea de catre C.F.R. - S.A. a unor conventii cu autoritatile
administratiei publice locale pentru sustinerea financiara a traficului cu
trenuri locale de navetisti solicitate de acestea, in conditiile legii.
CAP. 3
Conditiile generale de functionare a infrastructurii feroviare
Art. 5
Parametrii de performanta ai infrastructurii feroviare publice
(1) Pe intreaga durata de valabilitate a prezentului contract de
activitate, C.F.R. - S.A. va actiona pentru satisfacerea necesitatilor pietei
de transport feroviar.
(2) Pe perioada de valabilitate a prezentului contract de activitate,
C.F.R. - S.A. va asigura alocarea capacitatilor de infrastructura necesare
conform capacitatilor de circulatie existente pe infrastructura feroviara
publica pentru transportul feroviar de calatori si marfa la nivelul cerintelor
pietei de transport feroviar.
(3) Capacitatile de circulatie pe infrastructura feroviara publica pot fi
revazute anual, in functie de evolutia cerintelor pietei de transport feroviar.
(4) Prin programele de reparatie anuale C.F.R. - S.A. are obligatia sa
mentina infrastructura feroviara de pe traseele coridoarelor europene la
parametrii realizati prin modernizare.
(5) Pentru realizarea prevederilor alin. (4) C.F.R. - S.A. are obligatia sa
aplice numai proceduri de intretinere care sa mentina linia la nivelul
parametrilor proiectati si realizati prin modernizarea liniei.
Art. 6
Fonduri necesare pentru functionarea infrastructurii feroviare
(1) Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului va sustine ca
prin bugetul sau sa se asigure, pe perioada de valabilitate a prezentului
contract de activitate, finantarea lucrarilor de investitii, reparatii,
modernizari si/sau dezvoltari ale infrastructurii feroviare publice, in limita
sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie in bugetul sau.
(2) In conditiile in care cheltuielile pentru investitii, reparatii,
modernizari si/sau dezvoltari ale infrastructurii feroviare publice nu pot fi
asigurate integral din sumele aprobate cu aceasta destinatie in bugetul
Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, se va proceda
conform prevederilor art. 2 alin. (4).
(3) In cazul unor calamitati naturale, dezastre sau evenimente de cale
ferata, elementele afectate ale infrastructurii feroviare publice vor fi repuse
in functiune in cel mai scurt timp, utilizandu-se resursele care pot fi
mobilizate in acest scop, in conditiile legii.
(4) Cheltuielile ocazionate de repunerea in functiune a infrastructurii
feroviare publice afectate ca urmare a unor calamitati naturale sau dezastre se
acopera de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor,
Constructiilor si Turismului.
CAP. 4
Programele prioritare de dezvoltare, modernizare si investitii ale
infrastructurii feroviare publice
Art. 7
Corelarea programelor prioritare
(1) Programele prioritare de dezvoltare, modernizare si investitii ale
infrastructurii feroviare publice se stabilesc in corelare cu prevederile Legii
nr. 203/2003 privind realizarea, dezvoltarea si modernizarea retelei de
transport de interes national si european, cu modificarile ulterioare, ale
Hotararii Guvernului nr. 1.003/2001 pentru aprobarea Strategiei de dezvoltare a
sistemului feroviar din Romania in perioada 2001 - 2010, ale angajamentelor
asumate de Romania privind aderarea la Uniunea Europeana pentru perioada
corespunzatoare statutului de stat candidat, precum si ale altor acte normative
sau acorduri si conventii internationale la care Romania este parte.
(2) Programele de investitii, modernizari si/sau dezvoltari ale
infrastructurii feroviare publice se vor aproba in anexa la bugetul
Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului.
Art. 8
Lista programelor prioritare
(1) Principalele programe prioritare de dezvoltare, modernizare si
investitii ale infrastructurii feroviare publice pentru perioada de
valabilitate a prezentului contract de activitate sunt prevazute in tabelul nr.
1.
Tabelul nr. 1
___________________________________________________________________________
Nr. Denumirea programului prioritar
crt.
___________________________________________________________________________
1. Program de modernizare a coridorului IV
___________________________________________________________________________
2. Program de modernizare a coridorului IX
___________________________________________________________________________
3. Program de realizare a instalatiilor de centralizare electronica
___________________________________________________________________________
4. Program de modernizare a statiilor de cale ferata
___________________________________________________________________________
5. Program de finalizare a liniei de cale ferata Ramnicu Valcea -
Valcele
___________________________________________________________________________
6. Program pentru electrificarea caii ferate
___________________________________________________________________________
7. Program pentru telecomunicatii si informatica
___________________________________________________________________________
8. Program de realizare a interoperabilitatii feroviare
___________________________________________________________________________
(2) La programele prevazute la alin. (1) se adauga programul de modernizare
a sistemului financiar-contabil al C.F.R. - S.A., inclusiv pentru managementul
proiectelor companiei.
CAP. 5
Limitele maxime ale tarifului de utilizare a infrastructurii feroviare
pentru traficul feroviar intern
Art. 9
Tariful de utilizare a infrastructurii feroviare
(1) Tariful de utilizare a infrastructurii feroviare publice (TUI) se
aplica pentru accesul pe infrastructura publica conform art. 12 alin. (2) si
(3) din Hotararea Guvernului nr. 581/1998 privind infiintarea Companiei
Nationale de Cai Ferate "C.F.R." - S.A. prin reorganizarea Societatii
Nationale a Cailor Ferate Romane, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Limitele maxime ale tarifelor de utilizare a infrastructurii feroviare
pentru transportul feroviar de marfa si transportul feroviar de calatori sunt
prevazute in tabelul nr. 2.
Tabelul nr. 2
__________________________________________________________________________
Nr. Denumirea tarifului Valoarea tarifului
crt.
__________________________________________________________________________
1. Tariful de utilizare a infrastructurii Echivalentul in lei a
feroviare pentru transportul feroviar 3,6 euro/tren-km
de marfa
__________________________________________________________________________
2. Tariful de utilizare a infrastructurii Echivalentul in lei a
feroviare pentru transportul feroviar 2,4 euro/tren-km
de calatori
__________________________________________________________________________
(3) In scopul atragerii de trafic feroviar de tranzit si al administrarii
infrastructurii feroviare pe principii comerciale, C.F.R. - S.A. poate aplica
tarife reduse fata de cele prevazute la alin. (1), in conformitate cu
prevederile Ordonantei Guvernului nr. 89/2003 privind alocarea capacitatilor de
infrastructura feroviara, tarifarea utilizarii infrastructurii feroviare si
certificarea in materie de siguranta, aprobata cu modificari si completari prin
Legea nr. 8/2004.
(4) Cuantumul si conditiile de aplicare a tarifelor prevazute la alin. (2)
se stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor, constructiilor si
turismului, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
(5) Tarifele prevazute la alin. (2) se aplica nediscriminatoriu, pentru
toti operatorii de transport feroviar aplicandu-se tarife similare pentru
servicii de transport feroviar similare.
Art. 10
Imbunatatirea metodologiei de tarifare a utilizarii infrastructurii
feroviare
(1) C.F.R. - S.A. si Ministerul Transporturilor, Constructiilor si
Turismului se angajeaza sa imbunatateasca metodologia de tarifare a utilizarii
infrastructurii feroviare pe baza experientei acumulate si a practicii statelor
membre ale Uniunii Europene si sa o supuna aprobarii, conform legislatiei in
vigoare.
(2) In scopul realizarii prevederilor alin. (1), C.F.R. - S.A. va propune
spre aprobare conform alin. (1), pana la sfarsitul anului 2005, o metodologie
de tarifare care sa se aplice pe intreaga retea feroviara si pentru toti
operatorii de transport feroviar.
(3) Se interzice C.F.R. - S.A. sa presteze servicii in pierdere, practicand
tarife necomerciale care sa conduca la eforturi financiare suplimentare ale
statului in sustinerea bugetului de venituri si cheltuieli al acesteia.
(4) Pentru alte servicii care nu intra in tariful de utilizare a
infrastructurii feroviare publice, tarifele se aproba conform prevederilor art.
19 lit. o) din anexa nr. 1 la Hotararea Guvernului nr. 581/1998, cu
modificarile si completarile ulterioare.
(5) Platile operatorilor feroviari catre C.F.R. - S.A. se vor efectua
conform contractelor de acces pe infrastructura feroviara. Pentru intarzieri la
plata tarifelor de utilizare a infrastructurii feroviare, C.F.R. - S.A. poate decide
suspendarea accesului operatorului in cauza la infrastructura feroviara,
conform prevederilor art. 12 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 581/1998,
cu modificarile si completarile ulterioare.
CAP. 6
Dispozitii finale
Art. 11
Nerealizarea unor prevederi din contractul de activitate
Partile semnatare se vor intalni cel putin semestrial pentru a examina
stadiul derularii prezentului contract de activitate si, dupa caz, pentru a
analiza cauzele nerealizarii unor clauze ale acestuia, in vederea stabilirii
masurilor de remediere, in mod special daca:
- C.F.R. - S.A. nu poate asigura, in cursul unui an, executia unui buget de
venituri si cheltuieli echilibrat;
- Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului nu poate realiza
una dintre obligatiile ce ii revin din prezentul contract de activitate.
Art. 12
Alte prevederi
(1) In situatii deosebite care nu au putut fi avute in vedere in cadrul
prezentului contract de activitate, de natura a afecta executarea acestuia,
Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, in calitate de
reprezentant al Guvernului, si C.F.R. - S.A. vor analiza impreuna aspectele
rezultate din asemenea situatii si vor face propuneri de solutionare sau, dupa
caz, de modificare corespunzatoare a contractului de activitate.
(2) C.F.R. - S.A. va prezenta anual, o data cu situatia financiara anuala,
datele necesare care sa permita stabilirea modului de realizare efectiva a
obiectivelor fixate prin prezentul contract de activitate si evolutia
indicatorilor tehnico-economici si financiari.
(3) Prevederile prezentului contract de activitate pot fi actualizate ori
de cate ori se impune modificarea si/sau completarea acestuia, in functie de
necesitatea infaptuirii reformei in domeniul transporturilor feroviare.
MINISTERUL TRANSPORTURILOR, COMPANIA NATIONALA
CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI DE CAI FERATE "C.F.R." -
S.A.
Ministrul transporturilor, Director general,
constructiilor si turismului,
............................. .............................
ANEXA 2
CONTRACT DE ACTIVITATE
a Societatii Nationale de Transport Feroviar de Calatori "C.F.R.
Calatori" - S.A. pentru perioada 2004 - 2007
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
Partile contractante
Prezentul contract de activitate se incheie intre Ministerul
Transporturilor, Constructiilor si Turismului, in numele statului, si
Societatea Nationala de Transport Feroviar de Calatori "C.F.R.
Calatori" - S.A., denumita in continuare C.F.R. Calatori, in concordanta
cu prevederile art. 33 si ale art. 35 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
12/1998 privind transportul pe caile ferate romane si reorganizarea Societatii Nationale
a Cailor Ferate Romane, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.
89/1999, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 16 din
Hotararea Guvernului nr. 584/1998 privind infiintarea Societatii Nationale de
Transport Feroviar de Calatori "C.F.R. Calatori" - S.A. prin
reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane, cu modificarile si
completarile ulterioare.
Art. 2
Obiectul contractului de activitate
(1) Obiectul prezentului contract de activitate consta in reglementarea
raporturilor dintre C.F.R. Calatori si institutiile publice in vederea
realizarii, la standarde de confort, calitate si siguranta, a transportului
feroviar public de calatori, care are caracter de serviciu public social.
(2) Prezentul contract de activitate contine, la data semnarii, clauzele
generale pentru intreaga durata de valabilitate, inclusiv pentru anul 2004.
(3) Prevederile specifice pentru anii 2005 - 2007 se stabilesc anual, prin
hotarare a Guvernului pentru aprobarea bugetului C.F.R. Calatori, dupa
aprobarea legii anuale a bugetului de stat.
Art. 3
Durata contractului de activitate
Prezentul contract de activitate se incheie pe o durata de 4 ani, respectiv
pentru perioada 2004 - 2007.
CAP. 2
Obligatii generale ale partilor
Art. 4
Obligatiile C.F.R. Calatori
(1) Pe durata de valabilitate a prezentului contract de activitate C.F.R.
Calatori se obliga sa pregateasca si sa puna in circulatie numarul si
categoriile de trenuri necesare pentru asigurarea caracterului de serviciu
public social pentru transportul feroviar public de calatori. Numarul minim si
categoriile de trenuri care vor circula pe sectii de circulatie se vor aproba
prin ordin al ministrului transporturilor, constructiilor si turismului.
(2) Capacitatile de transport care se pun la dispozitie publicului vor fi
prevazute anual in functie de evolutia, de cerintele pietei si de
posibilitatile bugetului de stat.
(3) Oferta de servicii se structureaza pe urmatoarele categorii de trenuri:
- Eurocity si Euronight, conectate la reteaua internationala;
- Intercity si Intercity Expres;
- rapide;
- accelerate;
- personale.
(4) C.F.R. Calatori va asigura publicului calator urmatoarele tipuri de
servicii:
- transportul de calatori in trafic intern si international cu trenuri
prevazute in planul de mers al trenurilor, cu trenuri suplimentare sau cu
trenuri special comandate;
- capacitati de transport diferentiate pe criterii de confort si de
servicii: vagoane clasa I si clasa a II-a, compartimentate si
necompartimentate, vagoane de dormit clasa I si clasa a II-a, vagoane-cuseta,
salon, restaurant si bar, vagoane pentru transportul autovehiculelor;
- gratuitatea unor informatii legate de mersul trenurilor si de calatorie;
- posibilitatea inchirierii de vagoane de calatori de diverse tipuri si
categorii;
- vanzarea legitimatiilor de calatorie cu anticipatie de pana la 10 zile in
trafic intern si de pana la 60 de zile in trafic international.
(5) C.F.R. Calatori va asigura pe toata durata contractului de transport
conditiile minime obligatorii privind viteza comerciala, confortul si
serviciile la bord, in functie de categoria trenului.
(6) Strategia de dezvoltare si modernizare a C.F.R. Calatori va fi in
concordanta cu legislatia europeana in domeniul transportului feroviar de
calatori si va asigura conditiile necesare pentru integrarea europeana.
(7) C.F.R. Calatori se obliga ca prin politica de marketing pe care o va
promova sa asigure satisfacerea cerintei pietei de transport feroviar public de
calatori.
(8) C.F.R. Calatori se obliga sa promoveze o politica tarifara corelata cu
legislatia in vigoare privind regimul tarifelor pentru serviciile publice cu
caracter social si cu evolutia pietei de transport.
(9) C.F.R. Calatori va acorda facilitati de calatorie pentru serviciile
prestate anumitor categorii de persoane, potrivit reglementarilor in vigoare.
(10) C.F.R. Calatori se obliga sa actioneze permanent pentru utilizarea
eficienta a resurselor materiale si umane, asigurand astfel reducerea
cheltuielilor reale de transport.
(11) Pentru utilizarea infrastructurii feroviare publice, C.F.R. Calatori
va plati Companiei Nationale de Cai Ferate "C.F.R." - S.A. tarife de
utilizare, care se stabilesc conform prevederilor legale.
Art. 5
Lista programelor prioritare
Principalele programe prioritare de dezvoltare, modernizare si investitii
ale C.F.R. Calatori pentru perioada de valabilitate a prezentului contract de
activitate sunt prevazute in tabelul nr. 1.
Tabelul nr. 1
_______________________________________________________________________________
Nr. Denumirea programului prioritar
crt.
_______________________________________________________________________________
1. Program de dotare cu rame automotoare
_______________________________________________________________________________
2. Program de realizare a sistemului automat de eliberare si rezervare de
bilete
_______________________________________________________________________________
3. Program de dotare cu rame electrice
_______________________________________________________________________________
4. Program de modernizare a locomotivelor pentru transportul de calatori
_______________________________________________________________________________
5. Program de dotare si modernizare a vagoanelor de calatori
_______________________________________________________________________________
6. Program de realizare a interoperabilitatii feroviare
_______________________________________________________________________________
Art. 6
Obligatii generale ale Ministerului Transporturilor, Constructiilor si
Turismului
(1) Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului va aloca
sumele cuvenite C.F.R. Calatori ca diferenta intre tarifele stabilite cu avizul
autoritatilor publice competente si costurile reale de transport, la care se
adauga o cota de profit cuprinsa intre 3 si 5% din costul respectiv, prevazute
prin bugetul de venituri si cheltuieli, cu incadrarea in sumele aprobate anual
cu aceasta destinatie in bugetul sau.
(2) Pentru facilitatile de calatorie acordate, potrivit legii, anumitor
categorii de persoane, C.F.R. Calatori va primi compensatii, prevazute in
bugetul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, in limita
sumelor alocate anual cu aceasta destinatie.
(3) Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului va sustine
finantarea de la bugetul de stat, in limita sumelor aprobate anual cu aceasta
destinatie in bugetul sau ori din credite garantate de stat si rambursate de la
bugetul de stat, in conditiile legii, a investitiilor pentru realizarea
programelor prioritare, precum si a proiectelor care asigura integrarea
Romaniei in sistemul de transport feroviar european.
CAP. 3
Dispozitii finale
Art. 7
Examinarea derularii contractului
Partile semnatare se vor intalni cel putin semestrial pentru a examina
stadiul derularii contractului de activitate si eventual pentru a stabili
masuri de remediere, daca:
- C.F.R. Calatori nu poate realiza in cursul unui an oricare dintre
obligatiile prevazute in prezentul contract de activitate si, in special, cele
legate de executia bugetului de venituri si cheltuieli al acesteia;
- Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului nu poate executa
una dintre obligatiile care ii revin, potrivit art. 6.
Art. 8
Tarifele in transportul feroviar public de calatori
C.F.R. Calatori poate, dupa caz, sa stabileasca, in conditiile legii, si sa
adapteze la conditiile pietei tarifele pentru transportul feroviar public de
calatori, precum si pentru alte prestatii si servicii din domeniul sau de
activitate, in scop comercial, in vederea mentinerii, sporirii sau crearii unui
anumit trafic in transportul de calatori.
Art. 9
Evolutia indicatorilor din transportul feroviar public de calatori
C.F.R. Calatori va prezenta anual, o data cu bilantul contabil, evolutia
indicatorilor si nivelul costurilor reale de transport, care sa permita
stabilirea modului de realizare efectiva a obiectivelor fixate prin prezentul
contract de activitate.
Art. 10
Acoperirea serviciului public social
Metodologia de calcul si nivelul sumelor lunare necesare pentru acoperirea
serviciului public social, ca diferenta intre tarifele stabilite cu avizul
autoritatilor publice competente si costurile reale de transport, la care se
adauga cota de profit prevazuta de lege, se stabilesc de Ministerul Finantelor Publice
si de Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului.
MINISTERUL TRANSPORTURILOR, SOCIETATEA NATIONALA DE TRANSPORT
CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI FEROVIAR DE CALATORI "C.F.R.
CALATORI" - S.A.
Ministrul transporturilor, Director general,
constructiilor si turismului
............................ ............................................