Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1347 din 5 noiembrie 2007

pentru aprobarea Planului de masuri privind sprijinirea cetatenilor romani aflati in Italia, ca urmare a situatiei create prin adoptarea de catre statul italian a noilor reglementari ce vizeaza indepartarea de pe teritoriu

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 751 din 6 noiembrie 2007



In temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1. - Se aprobă Planul de măsuri privind sprijinirea cetăţenilor români aflaţi în Italia, ca urmare a situaţiei create prin adoptarea de către statul italian a noilor reglementări ce vizează îndepărtarea de pe teritoriu, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2. - Semestrial, Guvernul va revizui conţinutul Planului de măsuri prevăzut în anexă, pe baza evaluărilor realizate şi a propunerilor formulate de autorităţile responsabile cu punerea în aplicare a acestuia.

PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemnează:

Ministrul internelor şi reformei administrative,

Cristian David

Ministrul afacerilor externe,

Adrian Mihai Cioroianu

Ministrul muncii, familiei şi egalităţii de şanse,

Paul Păcuraru

Ministrul justiţiei,

Tudor-Alexandru Chiuariu

Ministrul economiei şi finanţelor,

Varujan Vosganian

ANEXĂ

PLAN   DE   MĂSURI

privind sprijinirea cetăţenilor români aflaţi în Italia, ca urmare a situaţiei create prin adoptarea de către statul italian a noilor reglementări ce vizează îndepărtarea de pe teritoriu

Având în vedere problematica creată recent, în contextul aplicării de către Italia, începând de la data de 1 noiembrie 2007, a decretelor de îndepărtare din teritoriul naţional a cetăţenilor străini, potrivit prevederilor Decretului-lege nr. 181 din 1 noiembrie 2007 conţinând „Dispoziţii urgente în materie de îndepărtare de pe teritoriul naţional din motive de siguranţă publică", care vine în completarea Decretului-lege nr. 30 din 6 februarie 2007 privind „Transpunerea în legislaţia naţională a Directivei 2004/38/CE privind dreptul cetăţenilor UE şi a membrilor lor de familie de a circula şi rezida liber pe teritoriul statelor membre", Guvernul României aprobă următorul plan de măsuri:

I. Cooperare poliţienească, judiciară şi asistenţă consulară

1. Cooperare poliţienească

Nr. crt.

Obiectiv

Măsuri concrete

Structură responsabilă

Termene

Surse financiare

1.

Intensificarea cooperării poliţieneşti operative

a) extinderea reţelei de ataşaţi de afaceri interne astfel: 1 la Roma, 1 la Milano şi 1 la Torino;

b) extinderea reţelei de ofiţeri în misiune operativă; MIRA va trimite suplimentar 30 de poliţişti pentru a lucra cu partenerii italieni

c) convenirea cu autorităţile italiene ca ataşaţii de afaceri interne să fie informaţi cu cel puţin

24 de ore înainte cu privire la aplicarea decretelor de îndepărtare, cu înaintarea tabelului nominal cu cetăţenii în cauză, necesar verificării identităţii reale a acestora;

MIRA

MIRA

MIRA

200.000 euro

400.000 euro

Nr. crt.

Obiectiv

Măsuri concrete

Structură responsabilă

Termene

Surse financiare

d) obţinerea de la autorităţile italiene competente a unei copii a documentaţiei aferente expulzării/ „dosarului de îndepărtare" (decretele de îndepărtare, ordinul chestorului, decretul de validare de către judecătorul de pace a expulzării, proces-verbal de luare la cunoştinţă de către expulzat);

e) convenirea cu autorităţile italiene ca trimiterea în România a cetăţenilor români expulzaţi să

se realizeze pe cale aeriană, cu destinaţia doar Bucureşti, eventual pe Aeroportul Băneasa;

f) asigurarea prezenţei poliţiştilor români în zonele în care forţele de ordine italiene desfăşoară activităţi în vederea prevenirii şi reprimării infracţiunilor, cu precădere în taberele create de către autorităţile italiene, îndeosebi

în cele care sunt vizate a fi desfiinţate;

g) convenirea cu poliţia de stat italiană a distribuţiei teritoriale a ofiţerilor români de poliţie trimişi în misiune temporară, având în vedere că, până în prezent, decizia în acest sens era luată unilateral de către partea italiană, precum şi asigurarea executării unor activităţi cu durată mică de timp în cât mai multe zone/oraşe, pentru a se putea acoperi o cât mai mare arie geografică de interes, pentru a se evita menţinerea acestora pe o durată de trei luni într-o singură localitate;

h) asigurarea unor mijloace proprii de comunicare (telefon/cartelă) şi auto, necesare pentru deplasarea în teritoriul italian a ofiţerilor români de poliţie trimişi în misiune temporară, numărul autoturismelor urmând a fi stabilit în funcţie de numărul ofiţerilor vizaţi.

MIRA

MIRA

MIRA

MIRA

MIRA

La fiecare misiune operativă temporară în Italia

La fiecare misiune operativă temporară în Italia

La fiecare misiune operativă temporară în Italia

2.

Aplicarea unor măsuri de către structurile competente din subordine din momentul în care cetăţenii români expulzaţi ajung pe teritoriul României, respectiv iniţierea demersurilor pe baza cărora, ulterior, să fie luată de către autorităţile judecătoreşti o decizie vizând interzicerea deplasării acestora în Italia pe o perioadă determinată

a) constituirea de echipe mixte de preluare cu mandat determinat pentru verificare documente, interviu/audiere persoane expulzate şi completare documentare de caz, care să acţioneze de la sosirea în ţară a cetăţenilor români expulzaţi, pornind de la elementele „dosarului de îndepărtare" pe care autorităţile italiene îl transmit împreună cu cetăţenii expulzaţi;

b) asigurarea transmiterii „dosarului de îndepărtare" către structurile MIRA competente, potrivit documentelor pe baza cărora s-a efectuat deplasarea în străinătate a cetăţenilor români expulzaţi (paşaport - DGP şi carte de identitate -INEP);

c) informarea MMFES şi ANPDC cu privire la sosirea cetăţenilor români expulzaţi pentru a iniţia măsuri necesare în funcţie de situaţia socială a acestora în ţara de destinaţie (persoane/familii aflate în dificultate/cu copii);

d) înaintarea de către DGP sau, după caz, INEP către instanţă a „dosarului de îndepărtare". Demersul trebuie efectuat în directă corelare cu prevederile art. 38 lit. b) al Legii nr. 248/2005 privind regimul liberei circulaţii a cetăţenilor români în străinătate;

e) crearea la nivelul IGPR a unui grup interdisciplinar de lucru, care pe baza informaţiilor actualizate permanent de către structurile MIRA implicate (IGPF şi INEP) să asigure monitorizarea intensificată pe două componente: evidenţa şi analiza generală a evoluţiei situaţiei expulzărilor, precum şi a situaţiei operative din zonele de origine a cetăţenilor români expulzaţi;

f) accelerarea soluţionării procesului de soluţionare a cererilor de asistenţă pe relaţia cu Italia.

MIRA

MIRA

MIRA

MIRA

MIRA

MIRA

Acţionează de fiecare dată când sosesc în ţară cetăţenii români expulzaţi.

In regim de urgenţă, după sosirea cetăţenilor

In regim de urgenţă, după sosirea cetăţenilor

In regim de urgenţă, după sosirea cetăţenilor

In regim de urgenţă

Permanent

2. Cooperare judiciară

Nr. crt.

Obiectiv

Măsuri concrete

Structură responsabilă

Termene

Surse financiare

1.

Asigurarea aplicării unitare a legislaţiei naţionale privind regimul liberei circulaţii a cetăţenilor români în străinătate

Modificarea prin OUG a Legii nr. 248/2005 privind regimul liberei circulaţii a cetăţenilor români în străinătate, în sensul stabilirii competenţei unice de soluţionare a cererilor privind exercitarea dreptului de liberă circulaţie pentru Tribunalul Bucureşti, în scopul stabilirii unei practici unitare în materie

MIRA

5 noiembrie

Nu implică

cheltuieli

suplimentare

2.

Consolidarea cooperării judiciare cu statele membre ale Uniunii Europene în care se află un număr semnificativ de cetăţeni români

a. Adoptarea cadrului normativ pentru detaşarea de urgenţă a unor magistraţi de legătură în statele membre:

• Ordonanţă de urgenţă privind unele măsuri pentru consolidarea cooperării judiciare cu statele membre ale Uniunii Europene;

• Hotărâre de guvern în vederea asigurării posturilor necesare punerii în aplicare a ordonanţei;

b. Incheierea unui acord bilateral cu Italia pentru detaşarea reciprocă a unor magistraţi de legătură;

c.  Detaşarea magistraţilor de legătură în unele state membre.

MJ

MJ

MJ

CSM

MEF

5 noiembrie

15 noiembrie

1 decembrie

Nu implică

cheltuieli

suplimentare

Nu implică

cheltuieli

suplimentare

MEF va

asigura MJ

resursele

financiare

necesare

acoperirii

drepturilor

salariale şi

altor drepturi

băneşti

aferente

3. Asistenţă consulară

Nr. crt.

Obiectiv

Măsuri concrete

Structură responsabilă

Termene

Surse financiare

1.

Promovarea unor măsuri concrete pentru a răspunde situaţiei nou-create prin adoptarea de către statul italian a noilor reglementări ce vizează îndepărtarea de pe teritoriul naţional a cetăţenilor pe motiv de siguranţă publică

a.  implicarea consulilor onorifici în acţiunile de informare şi asistare a cetăţenilor români aflaţi în situaţiile respective; în Italia sunt numiţi de România şi îşi desfăşoară activitatea consuli onorifici;

b. solicitarea Ambasadei României la Roma către MAE italian ca în conformitate cu prevederile menţionate să fie notificate Ambasadei sau Consulatelor României în Italia toate cazurile în care autorităţile italiene au decis îndepărtarea cetăţenilor români. Astfel notificarea adoptării măsurii prevăzute la art. 20 alin 7 bis

al Decretului-lege italian nr. 30 din februarie 2007, cu modificările şi completările aduse prin Decretul-lege nr. 181/ 2007, să se adreseze şi misiunii diplomatice a României, nu numai interesatului;

c. organizarea unei campanii de informare a cetăţenilor români aflaţi în Italia cu privire la intrarea în vigoare a Decretului-lege şi a drepturilor lor.

MAE - DGAC

2.

Asigurarea pentru cetăţenii români aflaţi în situaţiile menţionate la pct. 1 de asistenţă consulară efectivă şi promptă

a. suplimentarea numărului personalului încadrat la secţia consulară a Ambasadei României la Roma, la Consulatele generale de la Milano şi Torino cu câte 7 posturi (4 diplomaţi, dintre care unul cu atribuţii privind comunităţile româneşti şi

3 funcţionari consulari);

b.  urgentarea demersurilor pentru înfiinţarea a trei consulate generale pe teritoriul Italiei (Trieste, Bologna, Cosenza), cu câte 11 posturi fiecare

(5 diplomatice, dintre care unul cu atribuţii privind comunităţile româneşti, 2 funcţionari consulari,

4 tehnico-administrativ).

II. Matrice de măsuri sociale

Nr. crt.

Obiectiv

Măsuri concrete

Structură responsabilă

Termene

Surse financiare

1.

Imbunătăţirea colaborării cu autorităţile italiene în domeniul pregătirii forţei de muncă şi incluziunii sociale a românilor aflaţi în Italia

Program pe termen scurt de colaborare cu autorităţile italiene

a. Constituirea unui grup de lucru coordonat la nivel de secretar de stat MMFES, format din reprezentanţi ai MMFES, MIRA, AMPOSDRU, ANOFM, Agenţia Naţională pentru Romi din România, care să promoveze elaborarea de proiecte în domeniul pregătirii forţei de muncă şi incluziunii sociale, al economiei sociale şi de promovare a iniţiativelor transnaţionale pe piaţa inclusivă a muncii;

b.  Invitarea ministrului Ferrero şi a secretarului de stat Cristina de Luca din Ministerul Solidarităţii Sociale din Italia în vederea încheierii unui protocol de cooperare;

c. Incheierea unui protocol de colaborare între Ministerul Muncii, Familie şi Egalităţii de Şanse din România şi Ministerul Solidarităţii Sociale din Italia privind modalităţile de stimulare a unei mai bune integrări sociale a cetăţenilor români în Italia şi de întoarcere în România, prin:

- Schimb de idei de proiecte şi identificarea anumitor bune practici din România şi Italia care pot fi multiplicate;

- Promovarea cooperării între regiuni şi promotori cu acelaşi tip de probleme în vederea stimulării unui posibil schimb de cunoştinţe şi experienţă pentru accelerarea procesului de incluziune socială în România;

- Promovarea constituirii de parteneriate între autorităţile locale din România şi autorităţile locale din Italia în vederea repatrierii voluntare a lucrătorilor migranţi împreună cu oferirea unor posibilităţi în ţara de origine;

- Identificarea unor posibili parteneri (AJOFM, ONG-uri, autorităţi publice locale) care să implementeze proiecte în domeniul FSE (formare iniţială, formare profesională şi recalificare, în special pentru populaţia romă, renovare/ reabilitare case, construcţii de case) din România şi Italia prin accesarea fondurilor disponibile pentru proiecte transnaţionale.

MMFES,

MIRA,

AMPOSDRU,

ANOFM,

Agenţia

Naţională

pentru  Romi

10.11.2007

10.11.2007

2.

Protejarea drepturilor cetăţenilor români angajaţi legal în Italia

a. Campanie de informare a lucrătorilor români în Italia despre posibilităţile actuale din România, în special în domeniul ocupării, nivelului

de salarizare din diverse domenii;

b. Aprobarea strategiei pentru menţinerea forţei de muncă în România şi stimularea reîntoarcerii cetăţenilor români în România;

c. Campanie de mediatizare a posibilităţilor de utilizare a fondurilor FSE pentru a promova măsuri de pregătire a forţei de muncă şi incluziune socială, în special pentru populaţia romă;

d.  Utilizarea celor 8 parteneriate regionale pentru ocupare şi incluziune socială şi a celor 32 de parteneriate locale de ocupare şi incluziune socială în sprijinul promovării politicilor regionale de ocupare, elaborarea PRAO fiind rezultatul unui larg proces de consultare a tuturor factorilor implicaţi în combaterea şomajului şi a excluziunii sociale. In acest context, parteneriatele pentru ocupare şi incluziune socială s-au implicat în mod activ la elaborarea celor 8 PRAO, iar pe baza priorităţilor stabilite în cadrul acestor documente elaborează propuneri de proiecte care urmează a fi finanţate din fondurile structurale;

MMFES, MAE,

ataşat

social, BOR, ONG

Guvernul României

MMFES

MMFES, MIRA

Decembrie 2007

Decembrie 2007

Ianuarie 2008

Ianuarie 2008

Nr. crt.

Obiectiv

Măsuri concrete

Structură responsabilă

Termene

Surse financiare

e) Mărirea numărului de ataşaţi pentru muncă şi măsuri sociale în ţările cu comunităţi mari de cetăţeni români.

MMFES, MAE

Ianuarie 2008

3.

Măsuri pentru integrarea persoanelor repatriate voluntar

a) Incheierea unui protocol între MMFES şi MIRA în scopul asigurării schimbului de informaţii privind persoanele repatriate voluntar (identificare, domiciliu);

b) Ministerul Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse împreună cu autorităţile locale vor elabora măsuri de stimulare a operatorilor economici care angajează persoanele repatriate voluntar, care au absolvit cursuri de formare profesională (în special prin atragerea în aceste tipuri de programe a societăţilor cu capital străin

din România);

c) Modificarea Legii nr. 76/2002 prin includerea acestor categorii de persoane printre beneficiarii măsurilor de stimulare a ocupării prin subvenţionarea angajatorilor;

d) Medierea, informarea şi consilierea profesională a persoanelor repatriate voluntar.

MMFES, MIRA

MMFES, consilii judeţene/ locale

MMFES

ANOFM

Imediat

Decembrie 2007

Bugetul ANOFM

Bugetul ANOFM

4.

Măsuri pentru integrarea persoanelor îndepărtate

a) Incheierea unui protocol între MMFES şi MIRA în scopul asigurării schimbului de informaţii privind persoanele îndepărtate;

b) Incheierea unui protocol de cooperare între ANOFM prin AJOFM, DGASPC şi DMPS în vederea realizării de planuri individualizate de integrare socioprofesională, acordare de servicii şi prestaţii sociale persoanelor repatriate voluntar şi celor expulzate;

c) Preluarea persoanelor de către DGASPC, trimiterea la domiciliu a acestora sau cazarea temporară în centre care oferă servicii rezidenţiale, oferirea transportului în localitatea de origine;

d) Asigurarea mesei pentru persoanele care sunt cazate temporar în centre care oferă servicii rezidenţiale

e) Inregistrarea în baza de date a AJOFM ca persoane aflate în căutarea unui loc de muncă

f) Acordarea de servicii sociale prin DGASPC sau servicii publice de asistenţă socială:

- asistenţă psihologică în situaţie de criză;

- asistenţă juridică;

- asistenţă socială

g) Acordarea de prestaţii sociale: alocaţii sociale

h) Medierea, informarea şi consilierea

profesională a persoanelor îndepărtate

i) Includerea în programe de formare profesională, conform legii, şi promovarea celorlalte tipuri de măsuri

j) Persoanelor repatriate voluntar, cetăţeni

români, li se pot acorda locuinţe sociale, cu

prioritate, de către consiliile locale din localitatea

de domiciliu

k) Accesarea de fonduri europene de către

autorităţi locale pentru proiecte de incluziune

socială

MMFES, MIRA

ANOFM,

DGASPC,

MMFES

MMFES, DGASPC

MMFES, DGASPC

ANOFM

DGASPC

DMPS ANOFM

ANOFM

MMFES, MIRA

MMFES, consilii judeţene/ locale

Imediat

Imediat

La cerere

La cerere

La cerere

La cerere

La cerere

La cerere Decembrie 2007

7 decembrie 2008

Bugetul local

Bugetul local

Buget asigurări şomaj

Bugetul local

Bugetul local Buget asigurări şomaj

Buget local

Fonduri europene

III. Comunicare publică extinsă

Nr. crt.

Obiectiv

Măsuri concrete

Structură responsabilă

Termene

Surse financiare

1.

Integrarea cetăţenilor români în societatea italiană

a) Vizita domnului Mihai Gheorghiu, secretar de stat pentru românii de pretutindeni, în Italia în perioada 17-22 noiembrie 2007. Programul vizitei va cuprinde:

- întâlniri cu reprezentanţi ai MAE italian;

- întâlniri cu membrii comunităţii româneşti din Italia (în special zona Lazio);

- participare la Congresul primarilor italieni de la Salsomaggiore (19-20 nov).

b) Parteneriate cu autorităţile locale şi centrale italiene (în special pentru integrarea cetăţenilor români aflaţi într-o situaţie socioprofesională precară). Stabilirea, într-o primă fază, a unui parteneriat cu Primăria Genovei (la propunerea primăriei, colaborarea constă în finanţare egală a unui proiect social de integrare). După modelul parteneriatului cu Genova, propunem şi încheierea unor parteneriate cu primăriile Romei, Milano, Torino.

c) Parteneriate cu ONG-uri italiene cu experienţă în domeniul integrării imigranţilor şi cu asociaţii româneşti pentru apărarea drepturilor minorităţilor

- Implicarea BOR, a Organizaţiei Sânt Egidio din Italia şi a Ligii Românilor din Italia, eventual a unor asociaţii active româneşti locale.

- Dezvoltarea, cu sprijinul camerelor de comerţ şi al firmelor româneşti din Italia şi al celor italiene din România, a unor campanii de CSR (Corporate Social Responsability), vizând integrarea socială a emigraţiei româneşti şi promovarea imaginii României.

d) Intărirea capacităţii administrative a instituţiilor româneşti cu atribuţii în relaţia cu comunităţile româneşti din Italia (asigurarea resurselor umane adecvate atât în centrala MAE, cât şi în misiunile diplomatice şi consulare),

- Sporirea numărului de diplomaţi pentru gestionarea problematicii complexe a comunităţii din Italia;

- Suplimentarea personalului diplomatic al Ambasadei şi al consulatelor cu persoane specializate în diplomaţie culturală.

DRRP,

Ambasadă

Roma

MAE, MMFES

Ambasadă

Roma,

consulate,

asociaţii

româneşti,

BOR,

camere de

comerţ,

firme

MAE/

DRRP

In regim de urgenţă

In regim de urgenţă

MAE -

Guvernul României

2.

Campanie de imagine publică a comunităţii româneşti din Italia

a) Implicarea mediului politic, academic, cultural, societăţii civile şi mediului de afaceri românesc din Italia şi italian din România pentru transmiterea unui mesaj realist despre societatea românească. Implicarea comunităţii italiene din România în transmiterea unui mesaj realist opiniei publice din Italia privind societatea românească.

- Contactarea deputatului minorităţii italiene din România şi a unor importanţi oameni de afaceri români din Italia pentru transmiterea unui mesaj de susţinere a comunităţii româneşti;

- Intâlnire a grupurilor parlamentare de prietenie din Parlamentele României şi Italiei;

- Intâlniri ale europarlamentarilor români şi italieni la Bruxelles;

- Vizite ale europarlamentarilor italieni în România;

misiunea diplomatică şi misiunile consulare/ MAE

In regim de urgenţă

Permanent

Permanent

MAE -

Guvernul României

Nr. crt.

Obiectiv

Măsuri concrete

Structură responsabilă

Termene

Surse financiare

- Dezvoltarea unor parteneriate între Camera de Comerţ a României şi Camera de Comerţ Italiană, în baza susţinerii şi a disponibilităţii deja exprimate de către aceasta din urmă.

b) Promovarea oportunităţilor de afaceri dintre cele două ţări. Forum de afaceri italo-române:

- Organizarea unui forum de afaceri italo-român, cu participarea reprezentanţilor celor două guverne şi a celor mai importante personalităţi din lumea afacerilor din cele două ţări;

- Organizarea de evenimente economice de promovare a oportunităţilor de afaceri şi de investiţii în România, în marile oraşe italiene.

c) Organizarea în România de conferinţe ale unor foşti miniştri de externe, ambasadori din statele membre UE, pe teme de actualitate.

d) Valorizarea personalităţilor italiene ce au avut sau au legătură directă cu România (oameni de film, teatru, artă, diplomaţi, oameni politici, oameni de afaceri, cupluri mixte cu poziţie socială sau politică de excepţie).

e) Valorizarea personalităţilor româneşti din Italia şi a aportului lor la dezvoltarea societăţii italiene.

- Susţinerea proiectului Asociaţiei Românilor din Italia - Milano de editare a unui volum privind personalităţile româneşti din Italia şi contribuţia lor la dezvoltarea societăţii italiene;

- Sprijinirea afirmării unor artişti din comunitatea românească;

- Identificarea personalităţilor artistice şi culturale;

- Organizare de expoziţii, conferinţe, lansări de carte.

f) Punerea în valoare a elementelor de cultură şi civilizaţie românească şi a tradiţiilor specifice, ca parte a diversităţii culturale europene, prin susţinerea financiară a manifestărilor cultural-artistice organizate de diferite instituţii sau asociaţii româneşti sau italiene.

- Organizarea de concerte simfonice pentru publicul larg, cu participarea unor filarmonici de stat din ţară, în marile oraşe.

- Sprijinirea reprezentării piesei dramaturgului român Matei Vişniec „Cum să explici istoria comunismului pacienţilor bolnavi mintal" în interpretarea unor actori italieni consacraţi. Reprezentarea ar urma să aibă loc în cel puţin 20 de localităţi italiene.

- Organizarea unor conferinţe (mese rotunde) în marile centre universitare şi institute de studii geopolitice.

- In anul 2008, anul dialogului intercultural, organizarea de seminarii şi dezbateri academice pe această temă.

- Zilele filmului românesc în Italia.

- Organizarea unei săptămâni a României la Roma sau Milano (participarea Muzeului Ţăranului Român, promovare turistică, concerte de muzică simfonică, uşoară şi folclorică, momente de coregrafie şi balet, dansuri populare etc).

MAE

MAE

Ambasada, consulatele, DRCES,

ICR,  MCC

MECT

Permanent

In regim de urgenţă

In regim de urgenţă

In regim de urgenţă

1 decembrie 2007

31 decembrie 2007

26 ianuarie- 6 februarie 2008

Nr. crt.

Obiectiv

Măsuri concrete

Structură responsabilă

Termene

Surse financiare

- In aceeaşi săptămână se pot organiza şi alte evenimente (expoziţii, reprezentaţii teatrale, un concert la Preşedinţia Republicii Italiene, conferinţe la Institutul pentru Organizaţii Internaţionale, prezentări de oportunităţi de afaceri)

- Publicarea unor cărţi de poveşti pentru copii în ediţii bilingve

- Sărbătorirea Zilei Naţionale a României la Teatrul Malibran-La Fenice - Veneţia; concert Felicia Filip şi orchestra filarmonică din Braşov

- Participare la sărbătorirea revelionului în Piaţa San Marco din Veneţia

- Participare la Carnavalul de la Veneţia - România, invitat special

g) Implicarea mass-media italiană în reflectarea unei imagini realiste asupra societăţii româneşti actuale.

- Publicarea unor articole în marile cotidiene sau reviste, despre România/politică europeană, economie, cultură;

- Publicarea unei reviste săptămânale sau bilunare, în ediţie bilingvă, despre România şi Italia: cultură, istorie, literatură, economie, finanţe, sport.

- Realizarea unui parteneriat cu TVR Internaţional

- Organizarea, periodic, de vizite ale reprezentanţilor mass-media italiene în România. h) Implicarea tuturor instituţiilor, organizaţiilor, reprezentanţilor mass-media pentru transmiterea unui mesaj de evitare a xenofobiei şi discriminării rasiale, riscuri majore ale acestei crize.

i) Identificarea şi cooptarea partenerilor în vederea evitării unei eventuale „vânători de vrăjitoare" ce ar putea decurge din actualul „Pact de siguranţă publică" şi care ar putea avea ca victime şi cetăţeni români oneşti, neimplicaţi în acte de infracţiune, j) Promovarea poveştilor de succes ale personalităţilor româneşti care îşi desfăşoară activitatea în Italia.

- Identificarea principalelor personalităţi din domeniul cultural, academic, economic şi sportiv.

- Realizarea de interviuri pentru presa scrisă şi realizarea unor emisiuni pentru radio

şi televiziune cu personalităţile de origine

română;

k) Promovarea turistică a României în Italia

- Realizarea de evenimente lunare

de promovare turistică a României, în spaţii publice din marile oraşe ale Italiei.

3.

Armonizarea relaţiilor

dintre comunitatea

românească

şi societatea italiană

a) Dinamizarea unor parteneriate între

asociaţiile româneşti şi ONG-uri italiene

caritabile sau cu experienţă în domeniul

integrării imigranţilor şi asociaţii caritabile

care activează pe teritoriul Italiei, prin

intermediul ambasadelor de la Roma

şi Vatican, al reprezentanţilor BOR în Italia

şi al unor filiale/reţele neguvernamentale

cu reprezentare în România şi Italia

(de exemplu: Salvaţi Copiii - România şi Italia,

Ambasadele Roma şi Vatican, consulatele

Permanent

MAE -

Guvernul României

Nr. crt.

Obiectiv

Măsuri concrete

Structură responsabilă

Termene

Surse financiare

Sânt Egidio, Fundaţia pentru Dezvoltarea Societăţii Civile):

- o delegaţie a organizaţiei Salvaţi Copiii - România, în colaborare cu MAE şi cu ANPDC, va efectua o misiune de evaluare în vederea stabilirii unui set concret de măsuri pentru aplicarea acordului privind repatrierea minorilor neasistaţi (12-22 noiembrie).

b) Propunerea de implicare a BOR şi a asociaţiilor româneşti din Italia în proiecte sociale de sprijinire a cetăţenilor români aflaţi în situaţie precară

şi în promovarea elitelor profesionale româneşti (consilii parohiale etc); se va proceda la intensificarea relaţiilor cu reprezentanţii bisericii catolice, în special cu Sfântul Scaun (pe 6 decembrie va avea loc o manifestare culturală dedicată, la Vatican, prelaţilor catolici care au sprijinit colaborarea cu BOR din Italia).

c) Extinderea numărului de şcoli parohiale prin care tânăra generaţie să fie îndrumată către valori spirituale tradiţionale româneşti.

d) Propunerea intensificării rolului preoţilor parohi de consiliere în probleme familiale, spirituale etc.

e) Energizarea relaţiei mediului asociativ românesc din Italia cu reţeaua consulilor onorifici din această ţară.

f) Sprijinirea activităţii lectoratelor de limbă română din Italia şi asocierea acestora

în cadrul unei campanii de promovare a imaginii culturii române în Italia; vor fi dinamizate relaţiile cu mediul academic italian printr-un program de conferinţe susţinute de reprezentanţi de seamă ai culturii române şi organizarea unor manifestări cu impact în mediile academice şi culturale.

g) Trimiterea de materiale de promovare a României prin intermediul ambasadelor României la Vatican şi la Roma.

h) Imbunătăţirea cooperării la nivelul administraţiei locale pe trei paliere distincte: administrativ, economic şi cultural-academic:

- crearea unui forum al administraţiei locale de cooperare italo-român;

- sprijinirea realizării de vizite reciproce ale reprezentanţilor administraţiei locale.

4.

Dinamizarea mediului asociativ românesc din Italia în direcţia unei implicări mai intense în procesul de integrare a emigranţilor în societatea italiană

a) Flexibilizarea modalităţilor de finanţare a proiectelor iniţiate de asociaţii româneşti.

b) Asigurarea resurselor umane adecvate, atât în centrala MAE, cât şi în misiunile diplomatice şi consulare, pentru relaţia cu comunitatea română din Italia şi pentru raporturile cu mediul asociativ românesc.

c) Sprijinirea derulării unor proiecte sociale propuse de mediul asociativ românesc.

d) Dezvoltarea capacităţii administrative

a asociaţiilor româneşti prin susţinerea financiară a unor sedii adecvate, a resurselor umane necesare, a logisticii. Prin intermediul Fundaţiei pentru Dezvoltarea Societăţii Civile se va pune accent pe creşterea capacităţii manageriale şi a abilităţilor de lucru în reţea ale asociaţiilor româneşti din Italia, precum şi pe creşterea numărului de membri şi mărirea impactului

DRRP

Ambasada,

consulatele

DRRP

Ambasada,

consulatele

Permanent

In regim de urgenţă

Permanent

Permanent

MAE -

Guvernul

României

Nr. crt.

Obiectiv

Măsuri concrete

Structură responsabilă

Termene

Surse financiare

acţiunilor derulate de mediul asociativ românesc.

e) Sprijinirea proiectelor culturale şi educaţionale iniţiate de asociaţiile româneşti.

f) Incurajarea federalizării asociaţiilor româneşti prin susţinerea financiară a unor proiecte comune în cadrul mediului asociativ românesc din Italia şi prin asigurarea unui spaţiu comun (Casa Românească, de exemplu) la care

să aibă acces toate asociaţiile care fac parte din federaţie.

g) Prin intermediul Fundaţiei pentru Dezvoltarea Societăţii Civile se vor oferi traininguri pentru creşterea abilităţilor de relaţionare şi lobby

în favoarea unor campanii de imagine a comunităţii româneşti din Italia.

Ambasada, consulatele

Permanent

In regim de urgenţă

ANEXĂ  la planul de măsuri

ACRONIME

DGAC               - Direcţia Generală Afaceri Consulare

AMPOSDRU    -Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Sectorial „Dezvoltarea Resurselor Umane"

ANOFM            -Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă

BOR                  - Biserica Ortodoxă Română

DGASPC          - Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului

DMPS                - Direcţia de Muncă şi Protecţie Socială

DRRP                - Departamentul pentru Relaţiile cu Românii de Pretutindeni

ICR                    - Institutul Cultural Român

DRCES             - Direcţia Relaţii Culturale, Educaţionale şi Ştiinţifice


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1347/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1347 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 1347/2007
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu