Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1306 din 24 octombrie 2007

pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 79/2003 privind controlul si recuperarea fondurilor comunitare, precum si a fondurilor de cofinantare aferente utilizate necorespunzator

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 753 din 6 noiembrie 2007



In temeiul art. 108 din Constituţia Romaniei, republicată, şi al art. II din Ordonanţa Guvernului nr. 12/2007 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 79/2003 privind controlul şi recuperarea fondurilor comunitare, precum şi a fondurilor de cofinanţare aferente utilizate necorespunzător, aprobată cu modificări prin Legea nr. 205/2007,

Guvernul Romaniei adoptă prezenta hotărare.

Art. 1. - Se aprobă Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 79/2003 privind controlul şi recuperarea fondurilor comunitare, precum şi a fondurilor de cofinanţare aferente utilizate necorespunzător, aprobată cu modificări prin Legea nr. 529/2003, cu modificările şi completările ulterioare, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărare.

Art. 2. - Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărari se abrogă Hotărarea Guvernului nr. 1.510/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 79/2003 privind controlul şi recuperarea fondurilor comunitare, precum şi a fondurilor de cofinanţare aferente utilizate necorespunzător, publicată în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 914 din 20 decembrie 2003, cu modificările şi completările ulterioare.

PRIM- MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemnează:

Ministrul economiei şi finanţelor,

Varujan Vosganian

Şeful Cancelariei Primului-Ministru,

Marian Marius Dorin

Departamentul pentru Afaceri Europene

Adrian Ciocănea,

secretar de stat

ANEXA

NORME   METODOLOGICE

de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 79/2003 privind controlul şi recuperarea fondurilor comunitare, precum şi a fondurilor de cofinanţare aferente utilizate necorespunzător

Art. 1. - (1) Termenii de legalitate, regularitate şi conformitate sunt definiţi în Ordonanţa Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern şi controlul financiar preventiv, republicată.

(2) Prin cheltuială neeligibilă, în sensul Ordonanţei Guvernului nr. 79/2003 privind controlul şi recuperarea fondurilor comunitare, precum şi a fondurilor de cofinanţare aferente utilizate necorespunzător, aprobată cu modificări prin Legea nr. 529/2003, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare ordonanţa, şi în sensul prezentelor norme metodologice, se înţelege orice sumă plătită din bugetul general al Comunităţilor Europene, bugetele administrate de acestea ori în numele lor sau din bugetele din care provine cofinanţarea aferentă, care a fost obţinută sau utilizată cu nerespectarea prevederilor legale ori contractuale, indiferent de natura sau destinaţia acesteia.

(3) Creanţele bugetare rezultate din nereguli ca urmare a utilizării necorespunzătoare a fondurilor comunitare şi a sumelor de cofinanţare aferente reprezintă sume de recuperat la bugetul general al Comunităţii Europene şi/sau la bugetele de cofinanţare din care fondurile au fost avansate, astfel:

a) bugetul de stat;

b) bugetul asigurărilor sociale de stat;

c) bugetele fondurilor speciale;

d) bugetul Trezoreriei Statului;

e) bugetele instituţiilor publice autonome;

f) bugetele instituţiilor publice finanţate de la bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat şi bugetele fondurilor speciale, după caz;

g) bugetul fondurilor externe nerambursabile;

h) bugetele locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, sectoarelor municipiului Bucureşti, judeţelor şi municipiului Bucureşti;

i) bugetele instituţiilor publice, finanţate integral sau parţial din bugetele locale, după caz;

j) bugetele instituţiilor publice, finanţate integral din venituri proprii;

k) bugetele împrumuturilor externe şi interne, pentru care rambursarea, plata dobanzilor, comisioanelor, spezelorşi a altor costuri se asigură din bugetele locale şi care provin din: împrumuturi externe contractate de stat şi subîmprumutate autorităţilor administraţiei publice locale şi/sau operatorilor economici şi serviciilor publice din subordinea acestora; împrumuturi externe contractate de autorităţile administraţiei publice locale şi garantate de stat; împrumuturi externe şi/sau interne contractate sau garantate de autorităţile administraţiei publice locale.

(4) Autorităţile de management sunt cele desemnate prin Hotărarea Guvernului nr. 497/2004 privind stabilirea cadrului instituţional pentru coordonarea, implementarea şi gestionarea instrumentelor structurale, cu modificările şi completările ulterioare.

(5)  Prin debitor se înţelege persoana fizică sau juridică ce gestionează sau este beneficiarul fondurilor comunitare şi de cofinanţare aferente, care a fost supus activităţii de verificare şi în sarcina căruia a fost stabilită o creanţă bugetară în sensul ordonanţei.

Art. 2. - (1) Conducerea autorităţii cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare stabileşte pentru fiecare activitate de constatare:

a)   componenţa nominală a echipei care va efectua verificarea şi constatarea;

b)  durata activităţilor de verificare, care nu poate depăşi 90 de zile;

c)    mandatul privind obiectul verificărilor, stabilirea prejudiciului şi a debitorilor.

(2) In cazul activităţii de verificare, echipa nominalizată va comunica structurii supuse verificării data declanşării acţiunii cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte, precizandu-se scopul şi durata acesteia.

(3)  Autorităţile cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare, în cazuri justificate, pot decide ca acţiunile de verificare declanşate ca urmare a unor sesizări să nu se comunice.

(4) Structurile supuse verificării au obligaţia de a prezenta la termenele stabilite toate datele şi documentele solicitate, precum şi tot sprijinul necesar pentru desfăşurarea în bune condiţii a activităţii de verificare.

(5) In cazul constatării de prejudicii, activitatea de verificare se poate extinde asupra întregii perioade în care, potrivit legii, pot fi luate măsuri de recuperare a creanţelor, prelungindu-se în mod corespunzător durata verificărilor.

(6)  Pe parcursul verificărilor, personalul împuternicit are acces, pentru realizarea obiectivelor verificării, la toate datele şi documentele, precum şi în toate locurile de depozitare şi producere a valorilor materiale.

(7)  Personalul împuternicit cu efectuarea verificărilor poate solicita date, informaţii, precum şi copii certificate pentru conformitate ale documentelor de la structurile supuse verificărilor, iar acestea au obligaţia de a le pune la dispoziţie la data solicitată.

(8) Pe parcursul activităţilor de constatare, structura verificată are dreptul să formuleze observaţii, care se analizează de echipa de verificare.

(9) Pentru bunurile, serviciile şi lucrările executate, rezultate din activităţile şi operaţiunile financiare care fac obiectul verificărilor, autorităţile cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare pot solicita persoanelor autorizate efectuarea de expertize de specialitate.

(10) Verificările se finalizează prin întocmirea unui proces-verbal de constatare care va cuprinde elementele prevăzute la art. 3, conform modelului prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentele norme metodologice.

(11)  Procesul-verbal de constatare, însuşit de conducerea autorităţii cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare, reprezintă titlu de creanţă şi se comunică debitorului în condiţiile prevăzute de lege.

(12)  Dispoziţiile prezentului articol se aplică corespunzător şi în cazul constatărilor efectuate de structurile prevăzute la art. 11 alin. (4) şi (5) din ordonanţă.

(13)   In cazul actului de control transmis de către Departamentul pentru Lupta Antifraudă, denumit în continuare DLAF, autoritatea cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare şi a cofinanţării aferente va proceda la stabilirea şi individualizarea obligaţiilor de plată şi emiterea titlului de creanţă, rubricile din procesul-verbal de constatare urmand a fi completate în conformitate cu cele constatate prin actul DLAF.

Art. 3. - (1) Procesul-verbal de constatare, care reprezintă titlul de creanţă, se întocmeşte conform modelului prevăzut în anexă şi va conţine obligatoriu următoarele elemente:

a)  denumirea şi datele de identificare ale autorităţii cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare;

b) locurile unde s-a desfăşurat verificarea;

c)   denumirea/numele şi prenumele structurii/persoanei verificate şi ale persoanelor responsabile din structura verificată, codul unic de înregistrare/codul numeric personal, domiciliul fiscal al acesteia;

d) data la care a fost emis actul/documentul de constatare, stabilire şi individualizare a obligaţiilor de plată;

e) obiectul verificării;

f) motivele de fapt;

g) temeiul de drept;

h) descrierea contextului în care s-au produs neregulile, actele normative încălcate;

i) creanţa bugetară, penalităţile şi dobanzile prevăzute în contractele economice/acordurile încheiate în conformitate cu procedurile de implementare şi, după caz, costurile bancare şi accesoriile calculate potrivit prevederilor legale în vigoare, cu defalcarea acestora pe bugetele afectate, inclusiv fondurile europene;

j) denumirea/numele şi prenumele structurii/persoanei debitoare, codul unic de înregistrare/codul numeric personal, domiciliul fiscal al debitorului;

k) conturile bancare unde urmează a fi recuperate creanţele bugetare;

l) numele şi semnătura persoanelor împuternicite de autoritatea cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare, potrivit legii;

m) ştampila autorităţii cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare emitente;

n) posibilitatea de a fi contestat, termenul de depunere a contestaţiei şi organul la care se depune contestaţia;

o) menţiuni privind audierea.

(2)  Autorităţile cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare comunică titlul de creanţă debitorului, dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, referitoare la comunicarea şi contestarea actului administrativ fiscal aplicandu-se în mod corespunzător.

(3) In cazul prevăzut la art. 8 alin. (4), în vederea soluţionării contestaţiilor administrative, autorităţile cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare vor solicita DLAF actele şi documentele care au stat la baza constatărilor sale.

Art. 4. - (1) Pentru creanţele bugetare rezultate din nereguli, stabilite de organele competente, termenul de plată se stabileşte în funcţie de data comunicării, potrivit legii, a titlului de creanţă prevăzut la art. 3 alin. (2) lit. a) din ordonanţă, astfel:

a) dacă data comunicării este cuprinsă în intervalul 1-15 din lună, termenul de plată este pană la data de 5 a lunii următoare;

b) dacă data comunicării este cuprinsă în intervalul 16-31 din lună, termenul de plată este pană la data de 20 a lunii următoare.

(2) Pentru neachitarea la termenul de plată de către debitor a obligaţiilor de plată rezultate din nereguli înscrise în titlul de creanţă prevăzut la art. 3 alin. (2) din ordonanţă, debitorul datorează după acest termen majorări de întarziere.

(3) Majorările de întarziere se calculează pentru fiecare zi de întarziere, începand cu ziua imediat următoare termenului de plată şi pană la data stingerii sumei datorate, inclusiv.

(4)  Dispoziţiile referitoare la calculul şi nivelul majorării de întarziere prevăzute în Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se aplică în mod corespunzător şi în cazul sumelor datorate potrivit ordonanţei.

Art. 5. -Autorităţile cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare au obligaţia constatării şi recuperării creanţelor bugetare rezultate din nereguli care constituie în acelaşi timp şi suspiciuni de fraudă.

Art. 6. - (1) Dacă debitorul nu plăteşte în termenul prevăzut la art. 4 alin. (1), autorităţile cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare vor proceda la stingerea creanţei bugetare prin deducerea din plăţile următoare pe care sunt îndreptăţite să le primească persoanele debitoare.

(2)  In cazul în care debitorul nu a achitat de bunăvoie obligaţiile bugetare rezultate din nereguli, pentru perioada de timp scursă de la expirarea termenului de plată şi pană la deducerea din plăţile următoare, debitorul datorează majorări de întarziere calculate în conformitate cu art. 4 alin. (3).

(3)  Titlul de creanţă prevăzut la art. 3 alin. (2) lit. a) din ordonanţă devine titlu executoriu la data la care creanţa bugetară este scadentă prin expirarea termenului de plată prevăzut la art. 4 alin. (1).

(4) In cazul în care creanţele bugetare rezultate din nereguli nu sunt recuperate prin plata voluntară sau deducere, autorităţile cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare transmit titlurile executorii prevăzute la art. 10 alin. (1) şi (2) din ordonanţă, împreună cu dovada comunicării către debitor, potrivit legii, organelor care sunt abilitate să efectueze procedura de executare silită prevăzută de Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

(5) In cazul în care în titlurile executorii prin care se stabilesc obligaţii de plată privind creanţele bugetare rezultate din nereguli, emise de instanţa judecătorească, nu sunt cuprinse date referitoare la defalcarea acestora pe bugetele afectate, precum şi conturile bancare unde urmează a fi recuperate creanţele bugetare, aceste elemente, împreună cu dovada comunicării către debitor, sunt transmise de către autorităţile cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare, odată cu titlul executoriu, organelor competente să aplice procedura de executare silită.

(6)  Organele prevăzute la alin. (4) sunt abilitate să ducă la îndeplinire şi măsurile asigurătorii dispuse de instanţa judecătorească sau de alte organe competente.

(7)  Contestaţia introdusă pe cale administrativă de atac împotriva procesului-verbal de constatare, stabilire şi individualizare a obligaţiilor de plată privind creanţele bugetare rezultate din nereguli (titlul de creanţă) se soluţionează potrivit dispoziţiilor art. 215 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

(8) Dispoziţiile referitoare la cheltuieli de executare silită din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sunt aplicabile în mod corespunzător.

(9) In cazul în care suma realizată prin executare silită este mai mică decat creanţele bugetare rezultate din nereguli, suma astfel realizată se repartizează pe bugetele afectate, proporţional cu volumul fiecărei creanţe.

Art. 7. - (1) Declararea în stare de insolvabilitate a debitorului în sarcina căruia au fost stabilite creanţe bugetare rezultate din nereguli, efectuată în condiţiile Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se comunică autorităţii cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare de către organele teritoriale subordonate Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală ori de organele competente din cadrul autorităţilor administraţiei publice centrale sau locale competente pentru administrarea, potrivit legii, a creanţelor bugetelor aferente fondurilor de cofinanţare, care sunt abilitate să efectueze procedura de executare silită, în termen de 10 zile de la data procesului-verbal de declarare a stării de insolvabilitate.

(2)  Scăderea din evidenţa analitică pe plătitor a creanţelor bugetare rezultate din nereguli, potrivit dispoziţiilor Codului de procedură fiscală referitoare la insolvabilitate, se comunică în termen de 10 zile autorităţilor cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare de către organele teritoriale subordonate Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală ori de organele competente din cadrul autorităţilor administraţiei publice centrale sau locale competente pentru administrarea, potrivit legii, a creanţelor bugetelor aferente fondurilor de cofinanţare, care sunt abilitate să efectueze procedura de executare silită.

(3) Prevederile alin. (2) se aplică în mod corespunzător şi în cazul debitelor care se sting prin anulare, în condiţiile Codului de procedură fiscală.

(4) In cazul în care debitorul înregistrează obligaţii fiscale restante, altele decat cele rezultate din nereguli, diferenţele rămase după stingerea prin executare silită a creanţelor bugetare rezultate din nereguli, a accesoriilor şi a cheltuielilor de executare aferente se restituie debitorului numai după efectuarea compensării, potrivit legii.

Art. 8. - (1) Autorităţile cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare au obligaţia identificării neregulilor prin toate mijloacele administrative, luand în considerare şi sesizările interne sau externe.

(2)  Autorităţile cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare au obligaţia de a-şi înfiinţa compartimente de specialitate pentru constatarea şi recuperarea creanţelor bugetare provenite din nereguli în structura proprie sau, după caz, în structura instituţiei în cadrul căreia acestea sunt organizate.

(3)  Autorităţile cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare şi a cofinanţării aferente vor proceda la efectuarea de verificări în vederea stabilirii, individualizării obligaţiilor de plată şi, după caz, la emiterea titlului de creanţă în cadrul activităţii curente, precum şi în cazul sesizărilor provenite din interiorul şi din exteriorul autorităţii.

(4) In cazul neregulilor identificate de DLAF, autorităţile cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare au obligaţia de a proceda potrivit art. 2 alin. (13) şi de a declanşa procedura de recuperare în baza prevederilor prezentelor norme metodologice.

(5)  Autorităţile cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare vor comunica DLAF măsurile întreprinse, în condiţiile şi în termenul prevăzute în art. 111 alin. (7) din ordonanţă.

Art. 9. - (1) DLAF, în calitate de instituţie de contact cu Oficiul European de Luptă Antifraudă, asigură coordonarea luptei antifraudă şi protejarea efectivă şi echivalentă a intereselor financiare ale Uniunii Europene în Romania.

(2)  DLAF solicită autorităţilor cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare, precum şi tuturor instituţiilor implicate informaţii referitoare la măsurile adoptate în vederea recuperării prejudiciilor cauzate fondurilor comunitare şi fondurilor de cofinanţare aferente.

(3) Autorităţile şi instituţiile prevăzute la alin. (2) au obligaţia de a răspunde în mod corect şi complet DLAF, furnizand informaţiile solicitate, împreună cu actele sau documentele aferente.

(4) Autorităţile şi instituţiile prevăzute la alin. (2) vor desemna una sau mai multe persoane de contact care vor beneficia de pregătire specifică şi dotare tehnică pentru îndeplinirea corespunzătoare şi operativă a solicitărilor DLAF.

Art. 10. - Direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor, căreia îi revin obligaţii conform ordonanţei, este Inspecţia generală.

Art. 11. - (1) Autorităţile cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare sunt obligate să declanşeze procedura de constatare şi recuperare a creanţelor bugetare rezultate ca urmare a debitelor stabilite de Comisia Europeană, conform prezentelor norme metodologice.

(2)  Inspecţia generală din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor are această obligaţie în cazurile prevăzute la art. 11 alin. (5) din ordonanţă, precum şi în cazul în care sunt necesare acţiuni de control în cazul descoperirii unor indicii privind posibile nereguli la nivelul Autorităţii de Certificare şi Plată din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor.

(3) In cazul în care acestea nu pot să le constate utilizand mijloacele de care dispun conform competenţei, au obligaţia să întreprindă toate măsurile legale pentru soluţionarea problemelor ce fac imposibilă constatarea şi/sau recuperarea creanţelor bugetare rezultate din nereguli.

(4) Creanţele bugetare rezultate din nereguli sau ca urmare a debitelor stabilite de Comisia Europeană se consideră că nu mai pot fi constatate de către autorităţile cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare ori de direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor, în cazul în care nu mai există documente justificative din motive neimputabile beneficiarului sau beneficiarul nu a fost găsit în termenul de prescripţie prevăzut de art. 112 alin. (1) din ordonanţă, deşi autorităţile cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare ori direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor au luat toate măsurile pentru identificarea acestuia.

(5) Termenul de prescripţie prevăzut de art. 112 alin. (1) din ordonanţă începe să curgă de la data închiderii programului, aceasta considerandu-se data confirmării scrise de către Comisia Europeană a închiderii programului sau, în cazul în care nu există o astfel de confirmare, data efectuării de către Comisia Europeană a plăţii finale în cadrul programelor de preaderare şi al programelor operaţionale.

(6)   Se consideră că recuperarea creanţelor bugetare rezultate din nereguli sau ca urmare a debitelor stabilite de Comisia Europeană nu a putut fi efectuată în situaţia debitorilor pentru care s-a declarat starea de insolvabilitate din cauză de lipsă de venituri şi bunuri urmăribile, situaţie care se menţine pană la împlinirea termenului de prescripţie a dreptului de a cere executarea silită, precum şi în cazul debitorilor, persoane fizice, decedaţi sau dispăruţi, pentru care nu există moştenitori care au acceptat succesiunea ori al debitorilor, persoane juridice, radiaţi, potrivit legii, din registrul comerţului, ale căror obligaţii fiscale nu au fost stinse chiar dacă s-a atras răspunderea altor persoane pentru plata acestora.

Art. 12. - (1) In cazul debitelor prevăzute la art. 113 din ordonanţă, autorităţile cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare sau direcţia de specialitate vor propune Ministerului Economiei şi Finanţelor reglementarea financiară de stingere a obligaţiilor bugetare generate de reîntregirea conturilor fondurilor comunitare şi a celor generate de plata în mod necuvenit a sumelor de cofinanţare aferentă, dacă sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la art. 11 alin. (4) şi (6) din prezentele norme metodologice.

(2) Propunerea va fi însoţită de documentele care dovedesc măsurile întreprinse de autorităţile cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare sau de direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor pentru constatarea creanţelor bugetare şi/sau măsurile luate pentru recuperarea acestora de organele teritoriale subordonate Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală ori de celelalte organe competente pentru recuperarea creanţelor bugetare prin executare silită şi cauzele ce au condus la imposibilitatea efectuării constatării şi/sau recuperării.

(3)    Ministerul Economiei şi Finanţelor va propune reglementarea financiară de stingere a obligaţiilor bugetare generate de reîntregirea conturilor fondurilor comunitare şi a celor generate de plata în mod necuvenit a sumelor de cofinanţare aferentă prin actul normativ de aprobare a contului anual de execuţie a bugetului de stat.

ANEXĂ

Nr..........Data............

Aprobat

(semnătura conducătorului autorităţii cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare şi ştampila instituţiei)

PROCES-VERBAL   DE   CONSTATARE

Incheiat la data de..........................................

privind proiectul............., denumire................

CAPITOLUL I

Denumirea şi datele de identificare ale autorităţii cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare

a) Denumirea autorităţii cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare..................................................................................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

Echipa de verificare formată din:

- dl/dna......................................................, avand funcţia de......................................;

- dl/dna......................................................, avand funcţia de......................................;

- dl/dna......................................................, avand funcţia de......................................,

din cadrul........................................................................................................................................................................ .........................................,

                                                                                         (structura din cadrul autorităţii)

în baza.................................................................. nr........../..........emis de...............................................................................................................,

                    (ordin/decizie/mandat/împuternicire)                                                                   (conducerea autorităţii/a forului superior/)

a procedat la efectuarea unei verificări documentare şi/sau faptice ce a avut drept scop verificarea

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

b) Locul unde s-a desfăşurat verificarea.......................................................................................................................................................................

c) în perioada.............................................................................................................................................................................................................

d) Obiectul verificării........................................................................................................................................................................ ..........................

CAPITOLUL II

Baza legală a verificării (prezentată indicativ)

a)  Prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 79/2003 privind controlul şi recuperarea fondurilor comunitare, precum şi a fondurilor de cofinanţare aferente utilizate necorespunzător, aprobată cu modificări prin Legea nr. 529/2003, cu modificările şi completările ulterioare;

b)  Prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

c) Contractele dintre părţi.

CAPITOLUL III

Denumirea şi datele de identificare ale beneficiarului

a) Denumirea/Numele şi prenumele........................................................................................................................................................................ .....

b) Sediu/Domiciliu.......................................................................................................................................................................................................

c) Cod unic de Înregistrare/Cod numeric personal........................................................................................................................................................

d) Domiciliul fiscal.......................................................................................................................................................................................................

e) Reprezentatul legal..................................................................................................................................................................................................

CAPITOLUL IV

Date despre proiect

a) Numărul contractului...............................................................................................................................................................................................

b) Titlul proiectului......................................................................................................................................................................................................

c) Perioada de implementare.......................................................................................................................................................................................

d) Buget/Surse de finanţare........................................................................................................................................................................ ................

e) Stadiul actual de implementare.................................................................................................................................................................................

CAPITOLUL V

Prezentarea aspectelor verificate

a) Motivul controlului (programat, inopinat, motivaţia declanşării controlului)

b) Stadiului proiectului

c) Situaţia plăţilor.

Acest  control   a   avut  la   bază  verificarea,   prin   sondaj/total,   a   următoarelor documente:

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

d) Menţiuni privind audierea

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

CAPITOLUL VI

Prezentarea aspectelor constatate

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

CAPITOLUL VII

Prevederi legale şi contractuale încălcate

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

CAPITOLUL VIII

Concluziile verificării

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

Suma totală neeligibilă datorată este de (moneda contractului)........................................., la care se adaugă penalităţile şi dobanzile prevăzute în contractele economice/acordurile încheiate în conformitate cu procedurile de implementare şi costurile bancare şi accesoriile calculate potrivit prevederilor legale în vigoare.

CAPITOLUL IX

Documente probante

(anexate)........................................................................................................................................................................ ...........................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

(alte documente pe care echipa de control Ie-a folosit în timpul controlului)...................................................................................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

CAPITOLUL X

Debitor

a) Denumirea/Numele şi prenumele..............................................................................................................................................................................

b) Sediu/Domiciliu........................................................................................................................................................................ ..............................

c) Cod unic de Înregistrare/Cod numeric personal........................................................................................................................................................

d) Domiciliul fiscal........................................................................................................................................................................ ..............................

e) Reprezentatul legal........................................................................................................................................................................ .........................

CAPITOLUL XI

Cuantumul debitului datorat

Debitorul,  ............................................................................................, datorează autorităţii cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare un debit în valoare de (moneda contractului).................................................., echivalentul a.......................................lei, din care, creanţa  principală în sumă de............................lei, penalităţi şi dobanzi conform contractului economic/acordului, în sumă de.........................lei şi majorări de întarziere, în sumă de...........................lei, după cum urmează:

a) bugetul Uniunii Europene reprezentand............................................................, echivalentul  a................................................lei,din care:

                                                                              (moneda contractului)

- penalităţi şi dobanzi conform contractului economic/acordului, în sumă de.......................lei, calculate pană la data de..............................................;

b) buget aferent cofinanţării reprezentand................................................................, echivalentul a...............................................lei, din care:

                                                                                (moneda contractului)

- penalităţi şi dobanzi conform contractului economic/acordului, în sumă de.......................lei, calculate pană la data de.............................................;

c) costuri bancare în valoare de........................................lei, din care:

- majorări de întarziere.......................lei, calculate pană la data de........................

CAPITOLUL XII

Termen de plată

In conformitate cu prevederile art. 4 alin. (1) din Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 79/2003 privind controlul şi recuperarea fondurilor comunitare, precum şi a fondurilor de cofinanţare aferente utilizate necorespunzător, aprobate prin Hotărarea Guvernului nr. 1.306/2007, scadenţa creanţei bugetare stabilită prin prezentul titlu de creanţă se stabileşte după cum urmează:

a) dacă data comunicării este cuprinsă în intervalul 1-15 din lună, termenul de plată este pană la data de 5 a lunii următoare;

b) dacă data comunicării este cuprinsă în intervalul 16-31 din lună, termenul de plată este pană la data de 20 a lunii următoare.

Neplata creanţei bugetare, conform termenelor stabilite, atrage calculul majorărilor de întarziere şi recuperarea acestora conform legislaţiei în vigoare.

CAPITOLUL XIII

Cont bancar de recuperare

Contul bancar al autorităţii cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare în care urmează să se recupereze debitul este cod...........................deschis la..........................., cod fiscal.........................

In conformitate cu prevederile art. 3 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 79/2003, aprobată cu modificări prin Legea nr. 529/2003, cu modificările şi completările ulterioare, prezentul proces-verbal de control constituie titlu de creanţă.

In temeiul art. 10 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 79/2003, aprobată cu modificări prin Legea nr. 529/2003, cu modificările şi completările ulterioare, coroborat cu art. 137 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, prezentul proces-verbal de constatare constituie titlu executoriu, în caz de neplată în termenul prevăzut la capitolul XII.

Impotriva măsurilor dispuse prin prezentul titlu de creanţă se poate formula contestaţie ce se depune, sub sancţiunea decăderii, în termen de 30 de zile calendaristice de la comunicare, la sediul autorităţii cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare.

Prezentul proces-verbal de control a fost întocmit în ... (......) exemplare originale.

Echipa de verificare formată din:

- dl/dna......................................................., semnătura....................

- dl/dna......................................................., semnătura....................

- dl/dna......................................................., semnătura....................


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1306/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1306 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 1306/2007
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu